Ja onderhand is het wel duidelijk dat jij mij (en anderen) hypocriet vindt (ik neem aan alleen op dit punt). Laat het gaan zou ik zeggenquote:Op woensdag 16 november 2005 23:04 schreef Jed1Gam het volgende:
Dit is een ander topic toch?Ik vind het gewoon hypocriet. Wel beesten vreten die alleen maar geproduceerd worden om te voldoen aan jou vlees-etende behoefte. Meer dan een artikel zijn die beesten niet, lekker op elkaar gepropt in hokjes met in het vooruitzicht om bij jou op het bord te belanden.
Het is offtopic, maar het in stand houden van beesten door ze af te schieten is iets wat niet klopt. Als er teveel zijn, komt er wel een situatie dat ze verkassen of door ziekte/gebrek aan voedsel sterven. Als ze verkassen kan dit lastig worden voor ons mensen. Daarom worden ze afgeschoten. Of weet jij een reden die wel acceptabel is?quote:En dan wel afkeuren dat er jacht word gehouden om beesten in stand te houden.
quote:A Dutch website called Geenstijl offered a $1,200 reward for anybody who knocks over the dominoes ahead of time to avenge the bird.
Zelfs CNN heeft het erover dat het probleem is dat beesten alleen afgeschoten mogen worden als ze een dreiging vormen naar gewas of mensen. Het beestje was beschermd.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:04 schreef Jed1Gam het volgende:
Dit is een ander topic toch?Ik vind het gewoon hypocriet. Wel beesten vreten die alleen maar geproduceerd worden om te voldoen aan jou vlees-etende behoefte. Meer dan een artikel zijn die beesten niet, lekker op elkaar gepropt in hokjes met in het vooruitzicht om bij jou op het bord te belanden. Ik zou liever rond vliegen met de kans om neergeschoten te worden, dan mijn leven teren in zo'n hok.
En dan wel afkeuren dat er jacht word gehouden om beesten in stand te houden.
quote:SBS staat stil bij musincident
LEEUWARDEN - SBS besteedt vrijdagavond aan het begin van de poging om het wereldrecord dominostenen omgooien te verbeteren, aandacht aan de mus die maandag werd doodgeschoten. „We staan dan even stil bij wat er de afgelopen week is gebeurd”, aldus een woordvoerder. „En waarom er helaas geen andere optie was dan de mus uit te schakelen.”
Het 'musincident', zoals SBS het zelf noemt, veroorzaakte veel ophef. De Nederlandse media besteedden er ruim aandacht aan en zelfs CNN en enkele internationale persbureaus berichtten over het vogeltje.
Volgens de woordvoerder hebben enkele honderden mensen SBS en televisieproducent Endemol benaderd met vragen. „Die gaan we uitleg geven en we zullen proberen veel onwetendheid weg te nemen.”
Op internet zijn inmiddels enkele sites gewijd aan de 'Domino-mus', die door rond te fladderen en te huppelen voortijdig 23.000 steentjes omgooide. Op enkele plekken wordt gediscussieerd hoe de recordpoging kan worden gesaboteerd, of „hoe het werk van de mus afgemaakt kan worden”. SBS is „extra alert, we hebben zeer nauw contact met de politie”.
Zeker niet alles gelezen?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:20 schreef MrBadGuy het volgende:
Het valt me mee dat SBS het nog niet 'musgate' is gaan noemen![]()
Waar hebben we het over, een vogeltje die wordt afgeschoten![]()
Ik bedoel dat je dan had geweten welk punt er door sommige mensen gemaakt wordt. Het gaat niet simpelweg om enkel dat musje.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
nee idd, is het al musgate genoemd dan?![]()
Of bedoel je dat een mus beschermd is?
En een stelletje irritantjes die niet snappen waar het werkelijk om gaat.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:40 schreef Mickey98 het volgende:
Normale mensen vs. een stelletje van die linkse geitewollen sokken...damn...we hebben het over een mus...
En dan heb je weer mensen die zo nodig wat onzin moeten roepen...quote:Op donderdag 17 november 2005 14:47 schreef Flyduck het volgende:
Dood aan die muslim-extremist !
quote:Op donderdag 17 november 2005 15:06 schreef Eveli het volgende:
Edit: en gaan jullie naar de uitzending kijken?
Nu wel!quote:Op donderdag 17 november 2005 15:06 schreef Eveli het volgende:
Edit: en gaan jullie naar de uitzending kijken?
Dat zou niet uitmaken, want het was geen huisquote:Op donderdag 17 november 2005 16:53 schreef jimjim1983 het volgende:
hoorde net trouwens dat de mus binnenshuis niet beschermd is!
quote:Op donderdag 17 november 2005 17:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat zou niet uitmaken, want het was geen huis![]()
Het is en blijft SBS hèquote:Op donderdag 17 november 2005 16:52 schreef jimjim1983 het volgende:
die tyfusmus wordt gewoon herdacht voorafgaand aan de domino d-day
Wie heeft 'm binnengelaten dan?quote:Op donderdag 17 november 2005 16:53 schreef jimjim1983 het volgende:
hoorde net trouwens dat de mus binnenshuis niet beschermd is!
hij heeft zichzelf binnengelaten.quote:Op donderdag 17 november 2005 17:18 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Wie heeft 'm binnengelaten dan?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |