Ik vind dat totaal geen drogredenering, het is gewoon de waarheid dat bijna iedereen de consumptie van vlees heel normaal vindt, terwijl de dood van deze kut mus totale massa hysterie veroorzaakt (tenminste zo mag ik het intussen wel noemen).quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:27 schreef teknomist het volgende:
Hoe vaak moeten we de drogredenering "je eet toch ook vlees" nog horen?
Zou die student die het raam open heeft laten staan ook bedreigd zijn door z'n mede-studenten steentjeszetters?quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:59 schreef Zombine het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe blij die studenten nu zijn. Kan ik dus ook niets over zeggen. Maar wat jij zegt dat ze wat geduld moeten hebben klopt niet echt. In die tussentijd kan die mus overal gaan zitten.
Mijn punt is ook niet zozeer van of die vogel eventueel gered zou kunnen worden. Maar meer van waarom zulke overdreven reacties van sommigen.
Zo wordt die gast die die mus neergeschoten al bedreigt. Dat vind ik pas ziek
Kan ja, maar hoeft niet. Als je met een net op jacht gaat, kan ik me voorstellen dat die mus niet gevangen wordt, die is door zijn instinct gericht op vluchten bij vermeend gevaar. Doodnormaal. Ik vraag me af, en ik weet dat niet, of ze m geprobeerd hebben te lokken, met eten.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:59 schreef Zombine het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe blij die studenten nu zijn. Kan ik dus ook niets over zeggen. Maar wat jij zegt dat ze wat geduld moeten hebben klopt niet echt. In die tussentijd kan die mus overal gaan zitten.
Tja het komt toch neer op het neerschieten van een vogel voor een paar klotesteentjes.quote:Mijn punt is ook niet zozeer van of die vogel eventueel gered zou kunnen worden. Maar meer van waarom zulke overdreven reacties van sommigen.
Dat is ook ziek ja, helemaal mee eens.quote:Zo wordt die gast die die mus neergeschoten al bedreigt. Dat vind ik pas ziek
prin·ci·pe o -s overtuiging die aan al iems handelen tenquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:00 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik vind dat totaal geen drogredenering, het is gewoon de waarheid dat bijna iedereen de consumptie van vlees heel normaal vindt, terwijl de dood van deze kut mus totale massa hysterie veroorzaakt (tenminste zo mag ik het intussen wel noemen).
Het gemiddelde varken in de bio industrie heeft meer te lijden dan z'n schijt mus. Alleen omdat er toevallig nog 'slechts' 2 miljoenen mussen rondvliegen is het opeens heel erg.
Een varken is bijvoorbeeld een redelijk slim en intelligent wezen, het zomaar afslachten voor consumptie is feitelijk net zo erg als het doodschieten van die mus.
Door het eten van een varken sterft zijn soort niet uit.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:00 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik vind dat totaal geen drogredenering, het is gewoon de waarheid dat bijna iedereen de consumptie van vlees heel normaal vindt, terwijl de dood van deze kut mus totale massa hysterie veroorzaakt (tenminste zo mag ik het intussen wel noemen).
Het gemiddelde varken in de bio industrie heeft meer te lijden dan z'n schijt mus. Alleen omdat er toevallig nog 'slechts' 2 miljoenen mussen rondvliegen is het opeens heel erg.
Een varken is bijvoorbeeld een redelijk slim en intelligent wezen, het zomaar afslachten voor consumptie is feitelijk net zo erg als het doodschieten van die mus.
Door het doden van dit musje sterft de mus ook niet uitquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:05 schreef teknomist het volgende:
[..]
Door het eten van een varken sterft zijn soort niet uit.
duhhh, omdat et een beschermde diersoort is waar er nog maar 1 miljoen van zijnquote:Op dinsdag 15 november 2005 18:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat antwoord is al erg vaak gegeven, maar ja, als je niet kan lezen....![]()
Reageer je ook nog op mijn 'principe'-post?quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:06 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Door het doden van dit musje sterft de mus ook niet uit
Ik wel, en ik denk dat een ongediertebestrijder dat ook wel weet, niet?quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:07 schreef bonke het volgende:
[..]
duhhh, omdat et een beschermde diersoort is waar er nog maar 1 miljoen van zijn?
99% hier wist geneens dat die kutmus een beschermde diersoort was
en ik denk dat jij dat ook niet wist
als ik die ongediertebestrijder was had ik ook een kogeltje door de kop van die kutmus geschoten voordat het beest nog meer schade kon aanrichten:)quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:07 schreef Yildiz het volgende:
Ik wel, en ik denk dat een ongediertebestrijder dat ook wel weet, niet?
waar misschien nog 1 miljoen van zijn.... maar 25 jaar geleden het dubbele en dat kan ik bij mij zelf ook nagaan. Vroeger zag je ze meer.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:07 schreef bonke het volgende:
[..]
duhhh, omdat et een beschermde diersoort is waar er nog maar 1 miljoen van zijn?
99% hier wist geneens dat die kutmus een beschermde diersoort was
en ik denk dat jij dat ook niet wist
ik niet, want ik vind dominosteentjes niet belangrijker dan een vogelquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:12 schreef bonke het volgende:
[..]
als ik die ongediertebestrijder was had ik ook een kogeltje door de kop van die kutmus geschoten voordat het beest nog meer schade kon aanrichten:)
en jij ook
Stel je voor dat je de koe aanrijdt en deze is vervolgens dood. Nou ja bij een koe gebeurt het misschien niet zo snel maar de kat van de buren bijvoorbeeld.... vind je het dan normaal dat de buurvrouw jou met de dood gaat bedreigen omdat haar kat dood is?quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als een koe tegen mn auto loopt waar ik 16 jaar voor gewerkt heb schiet ik die koe ook niet door zn kop, moet ik maar beter uitkijken. (maar ik eet wel biefstuk)
Jezus, ben je nu echt zo dom dat je mijn redenering niet stapt?quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:06 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Door het doden van dit musje sterft de mus ook niet uit
Als een mug (editquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
prin·ci·pe o -s overtuiging die aan al iems handelen ten
grondslag ligt; beginsel, grondbeginsel, -regel: in ~ op zichzelf
Het gaat om het principe.
Als een paard mijn voortuin inrent, waar ik 4 jaar op heb lopen zwoegen, breek ik de benen van dat paard ook niet, had ik maar n hek neer moeten zetten. (maar ik eet vast wel paardenbiefstuk)
Als een varken op het schoolplein schijt ga ik dat beest ook niet afschieten, dan moet ik maar beter zorgen voor dat plein. (maar ik eet ook varkensvlees)
Als een koe tegen mn auto loopt waar ik 16 jaar voor gewerkt heb schiet ik die koe ook niet door zn kop, moet ik maar beter uitkijken. (maar ik eet wel biefstuk)
Als een mus een hal binnenvliegt die hermetisch afgesloten had moeten zijn (denk aan de luchtsluizen etc.) dan hadden ze maar gewoon het raam dicht moeten doen, en niet schieten. (en een mus is een beschermd diersoort, wat vast wel ergens voor nodig zal zijn, dus ik eet dat niet)
Klaar.
sja, en over 25 jaar misschien nog maar 500.000quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
waar misschien nog 1 miljoen van zijn.... maar 25 jaar geleden het dubbele en dat kan ik bij mij zelf ook nagaan. Vroeger zag je ze meer.
Nee dat wist ik ook nog niet zo lang, maar dat maakt het alleen maar schandaliger. Maar buiten dat was het al schandalig.![]()
natuurlijk snap ik dat wel, maar zo lang er nog 2 miljoenen musjes rondvliegen maak ik mij geen zorgen om deze ene mus.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:13 schreef teknomist het volgende:
[..]
Jezus, ben je nu echt zo dom dat je mijn redenering niet stapt?.
Het voorbestaan van de mus wordt bedreigd. En elke mus die daarbij het leven laat is een stap in de richting van de totale verdwijning van de mus in Nederland. Varkens worden GEFOKT. Wij houden het bestaan van varkens zelf in stand.
Ik zou gewoon, zoals het bij elk dier werkt, dat beest wegsissen, of desnoods een beetje wapperen met mn handen. Ik pak nou niet een buks ofzo.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als een mus je irriteert sla je hem toch ook niet dood?. Ooh wacht eens even, doe je dat misschien wel?
Ah, je bedoelde als eerst ook een mug denk ik? Ja, een mug mep ik wel neer ja, of ik zet mn licht uit, raam open, en waai ze naar buiten. Werkt vaak sneller. (Muggen vliegen dan wel naar het buitenlicht toe)quote:Is een leven van een mug toch minder waard? Je zou ook ergens anders kunnen gaan zitten.
Ik ben niet eens zo'n dierenvriend, het gaat mij om de réden. Om een beetje plastic. Wat kijkcijfers. Dááromquote:Zeggen dat het leven van elk dier even veel telt is gewoon onzin. Je kan het wel zo mooi zeggen en vinden, maar zo werkt het gewoon niet in deze wereld. Het doden van een mus wordt minder erg gevonden als het doden van een kat/hond/paard/koe.
--> ben weg![]()
Schade? Een paar omgevallen dominostenen is geen schade.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:12 schreef bonke het volgende:
[..]
als ik die ongediertebestrijder was had ik ook een kogeltje door de kop van die kutmus geschoten voordat het beest nog meer schade kon aanrichten:)
en jij ook
Hehe...die typfoutquote:Als een mus je irriteert sla je hem toch ook niet dood?. Ooh wacht eens even, doe je dat misschien wel? Is een leven van een mug toch minder waard? Je zou ook ergens anders kunnen gaan zitten.
met die redenering sterven ze heel snel uit.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:15 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
natuurlijk snap ik dat wel, maar zo lang er nog 2 miljoenen musjes rondvliegen maak ik mij geen zorgen om deze ene mus.
Waar heb ik gezegd dat het uitgesteld zou moeten worden? Waar heb ik gezegd dat het musje alles om mag laten donderen? (al was het wel leuk geweestquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:19 schreef bonke het volgende:
het zou een ander verhaal worden als er 1000 kutmussen daar in die hal rondvlogen en vervolgens afgeschoten werden
dan zou ik ook gaan klagen en het echt niet normaal vinden
maar komop zeg, volgens peaceman mag die ene kutmus de hele boel daar om laten donderen, moet het programma dan maar ff een weekie uitgesteld worden ( wat in de tonnen kan kopen ) en dat allemaal voor een zielig kutmusje
denk na !!
een paar velletjes terug dacht ikquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat het uitgesteld zou moeten worden? Waar heb ik gezegd dat het musje alles om mag laten donderen? (al was het wel leuk geweest)
dat dusquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:24 schreef bonke het volgende:
[..]
een paar velletjes terug dacht ik
en als jij et niet was dan was et een ander geweest, dan hoort zijn naam ipv jou naam in de post
Had die pipo maar dat raam dicht moeten doen, niet?quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:19 schreef bonke het volgende:
het zou een ander verhaal worden als er 1000 kutmussen daar in die hal rondvlogen en vervolgens afgeschoten werden
dan zou ik ook gaan klagen en het echt niet normaal vinden
maar komop zeg, volgens peaceman mag die ene kutmus de hele boel daar om laten donderen, moet het programma dan maar ff een weekie uitgesteld worden ( wat in de tonnen kan kopen ) en dat allemaal voor een zielig kutmusje
denk na !!
En daarna een schadeclaim van tienduizenden euro's aan je broek krijgen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:27 schreef WesHell het volgende:
Er is door een of andere DJ nu 4000 of 8000.. Meende dat het 8000 zou zijn.
Die deelt het uit wie de stenen voor vrijdag allemaal plat kon krijgen...
Dus wie in geld nood zit en 8000 wil verdienen moet er voor zorgen dat de stenen omgaan...
Hey, jij was al weg, rememberquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
En daarna een schadeclaim van tienduizenden euro's aan je broek krijgen.![]()
quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:33 schreef zoalshetis het volgende:
dit is echt een walgelijke poging om die korfballers te grazen te nemen. heeft meer met het zwartmaken van een zender dan met die klotemus te maken. veel plezier meelopers! boeren schieten jaarlijks duizenden vogels. ook de ecoboeren. hoor ik daar iemand over zeiken? nee stel hypocriete jankhoeren.
Hoe was je dag?quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:33 schreef zoalshetis het volgende:
dit is echt een walgelijke poging om die korfballers te grazen te nemen. heeft meer met het zwartmaken van een zender dan met die klotemus te maken. veel plezier meelopers! boeren schieten jaarlijks duizenden vogels. ook de ecoboeren. hoor ik daar iemand over zeiken? nee stel hypocriete jankhoeren.
quote:
Kortom jij hebt het punt wat gemaakt is, nog steeds niet begrepen....quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:38 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik stel voor dat iedereen de auto in het vervolg ook maar thuis laat, al die uitlaatgassen vinden de musjes vast niet leuk. En laten we ook de wegen dan maar weghalen, kunnen daar mooi bomen en gras groeien dat vinden de musjes vast heel fijjn.
En natuurlijk moeten we minstens de helft van alle huiskatten afmaken, daar zijn er toch zat van dat maakt niet uit. Stel je voor dat die katten die arme musjes doodmaken.
Hier heb je dan wel weer een punt om eerlijk te zijn!quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:33 schreef zoalshetis het volgende:
Ik schat dat de kat van m'n ma zo'n 50 mussen dit jaar heeft gekilled. En elke keer als'ie weer trots een lijkje voor m'n voeten deponeert geef ik 'm als beloning een snoepje. Ik vraag me af wanneer m'n kat bedreigd gaat worden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:38 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik stel voor dat iedereen de auto in het vervolg ook maar thuis laat, al die uitlaatgassen vinden de musjes vast niet leuk. En laten we ook de wegen dan maar weghalen, kunnen daar mooi bomen en gras groeien dat vinden de musjes vast heel fijjn.
En natuurlijk moeten we minstens de helft van alle huiskatten afmaken, daar zijn er toch zat van dat maakt niet uit. Stel je voor dat die katten die arme musjes doodmaken.
denk eens groot knurft. tuurlijk verdienen dieren respect, maar niet op deze manier.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
waar heb jij het in vredesnaam over? En ga elders schelden, wil je
![]()
dank je!quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hier heb je dan wel weer een punt om eerlijk te zijn!
ik hou ook van jouquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
denk eens groot knurft. tuurlijk verdienen dieren respect, maar niet op deze manier.
Nee, maar denk idd eens na! Je maakt je druk over één zo'n musje, terwijl die Hollandse Rednecks met zijn allen dagelijks duizenden vogeltjes afknallen en van die honden vreet jij uiteindelijk iedere dag je kaas, eieren en drinkt je melk enzovoort. Dat is pure hypocricie!quote:
ik hou ook van jouquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:57 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, maar denk idd eens na! Je maakt je druk over één zo'n musje, terwijl die Hollandse Rednecks met zijn allen dagelijks duizenden vogeltjes afknallen en van die honden vreet jij uiteindelijk iedere dag je kaas, eieren en drinkt je melk enzovoort. Dat is pure hypocricie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |