Nu vergelijk jij appels met peren. Hier werd een mus neergeschoten om iets een programma te beschermen, niet om kijkcijfers te generen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
het gaat om geld, entertainment, vermaak(toch?) en wat videobanden volschieten
thát's it
daar is alles aan ondergeschikt, klaar
morgen gaat men een paard op straat neerschieten, omdat het wellicht kijkcijfers zou trekken.
'je bent toch geen vegetariër?'
en 'er worden altijd paarden neergeschoten voor paardenbiefstuk'
en 'kijkcijfers is geld, en geld staat boven dierlijk leven, so be it'
zie je het?
Ja en idd gaat het om het principe!quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
het gaat om het principe, lood schieten om kijkcijfers te redden, is dat niet zot?
Jij zou ook protesteren als ze een middel tegen regenwormen op de grasmat van een willekeurig voetbalveld strooien of niet?quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:24 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik denk dat een rij dominostenen, hoe lang-ie ook mag zijn echt ondergeschikt is aan ALLES.
Het is niet eens zo zeer die mus maar het volslagen stompzinnige van die rij dominostenen !
Ik bedoel.... wees nou eerlijk.... we hebben het hier over een rij dominostenen !
En dat vind jij dus al normaal?quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:33 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nu vergelijk jij appels met peren. Hier werd een mus neergeschoten om iets een programma te beschermen, niet om kijkcijfers te generen.
Dat was waarschijnlijk wat minder uitgebreid in het nieuws? Even erg trouwens, maar ten minste niet vermoord (zonder vergunning).quote:Met de opnames van de laatste kameleon film is er een paard overleden wat het gevolg was van fout handelen van die filmcrew. Was daar ook zo'n massale verontwaardiging over? Dit gezeik om die mus is gewoon weer typisch die massahysterie waar we in Nederland de laatste tijd zo vaak meemaken.
Dan was het ook niet normaal geweest.quote:Had het een rat geweest had geweest dan had je er niemand over gehoord.
Het doet mij echt totaal geen hol. Wat een gedoe om niks.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
En dat vind jij dus al normaal?
[..]
Dat was waarschijnlijk wat minder uitgebreid in het nieuws? Even erg trouwens, maar ten minste niet vermoord (zonder vergunning).
[..]
Dan was het ook niet normaal geweest.
De gemiddelde grasmat van een voetbalstadion mocht willen dat er één wurm in zou willen wonen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:35 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Jij zou ook protesteren als ze een middel tegen regenwormen op de grasmat van een willekeurig voetbalveld strooien of niet?
Naïef figuurtje![]()
Met figuren als jou liepen we allemaal nog rond in berenvellen. Oh wacht. Met blaadjes rond ons middel.
Kortom je zegt ook maar wat en beantwoordt daarom alleen wat je kan/wil weerleggen?quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:59 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Het doet mij echt totaal geen hol. Wat een gedoe om niks.
Een dood geschoten mus is echt niet zo vreemd. Dagelijks worden er duizenden beesten afgeslacht voor de massaconsumptie van vlees. Is dat minder erg dan het neerschieten van een mus voor het belang van een investering? Ik vind van niet, aangezien iedereen de keuze heeft om geen vlees te eten. Iedereen is ervan bewust dat die beesten worden gedood om jou en ik te voorzien van een lekkere maaltijd. Voor de luxe, niet voor de noodzaak om te overleven.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
En dat vind jij dus al normaal?
[..]
Dat was waarschijnlijk wat minder uitgebreid in het nieuws? Even erg trouwens, maar ten minste niet vermoord (zonder vergunning).
[..]
Dan was het ook niet normaal geweest.
Nee, het lot van zo'n musje doet mij niks. Ik weet niet waar jij de kronkel in je hoofd vandaan haalt dat je dan dus maar meteen denkt dat ik daarmee fout zit. Net zoals ik jou niet kan overtuigen van het feit dat al die ophef ontzettend overdreven is, kun jij mij niet overtuigen dat ik nu zielig in een hoekje met een pak tissues moet gaan zitten uitjanken.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Kortom je zegt ook maar wat en beantwoordt daarom alleen wat je kan/wil weerleggen?
Het doet jou niet alleen niks, je vindt het gezien je posts ook normaal. Dus met die kronkel van mij valt het wel mee.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:05 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nee, het lot van zo'n musje doet mij niks. Ik weet niet waar jij de kronkel in je hoofd vandaan haalt dat je dan dus maar meteen denkt dat ik daarmee fout zit. Net zoals ik jou niet kan overtuigen van het feit dat al die ophef ontzettend overdreven is, kun jij mij niet overtuigen dat ik nu zielig in een hoekje met een pak tissues moet gaan zitten uitjanken.
Maar ik kan me ook slecht voorstellen dat er mensen gaan zitten janken met tisseus als het wereld-domino-record niet wordt gehaaldquote:Op dinsdag 15 november 2005 18:05 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nee, het lot van zo'n musje doet mij niks. Ik weet niet waar jij de kronkel in je hoofd vandaan haalt dat je dan dus maar meteen denkt dat ik daarmee fout zit. Net zoals ik jou niet kan overtuigen van het feit dat al die ophef ontzettend overdreven is, kun jij mij niet overtuigen dat ik nu zielig in een hoekje met een pak tissues moet gaan zitten uitjanken.
Ik heb net heerlijk tomatensoep met gehaktballen op, hmmmjammie.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:16 schreef Zombine het volgende:
WHAHAHA grappig dat iedereen zich hier zo druk om maakt.Kom op he.
Stop ook direct maar met vlees eten, want daardoor worden ook dieren gedood.
Welke achterlijke gladiool heeft het dakraam open gezet! Verdulle!quote:En dan kun je het vissen ook wel verbieden. Eerst die haak in hun mond, en vervolgens overlijden ze door verstikking.
Ik snap die ophef echt niet. Als je je hier al druk om maakt.
Wat zou jij trouwens ervan vinden als jij weken lang met een project bezig bent, en een vogel loopt roet in het eten te gooien. Zou dan jullie reacties nog wel eens willen zien.
Gast, wat kan zo'n beest eraan doen? Niets.quote:
Vooral als er veel geld vanaf hangt. Denk dat de meesten die vogel ook wel neer zouden halen.
Natuurlijk is het kut voor die vogel, maar al die drukte die er nu om gemaakt wordt vind ik echt veel te overdreven.
Vrijdag zullen er vast wel gedeeltes niet vallen. Moet je dan de gezichten van die bouwers zien die wekenlang op hun knietjes zichzelf er een hernia aan gewerkt hebben. Drama alom, pracht-tv.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Maar ik kan me ook slecht voorstellen dat er mensen gaan zitten janken met tisseus als het wereld-domino-record niet wordt gehaald
Die vogel is een beschermde vogel die zonder vergunning voor een spelletje wordt neergehaald. Dat is principieel niet juist. Daar gaat het om.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:16 schreef Zombine het volgende:
WHAHAHA grappig dat iedereen zich hier zo druk om maakt.Kom op he.
Stop ook direct maar met vlees eten, want daardoor worden ook dieren gedood.
En dan kun je het vissen ook wel verbieden. Eerst die haak in hun mond, en vervolgens overlijden ze door verstikking.
Ik snap die ophef echt niet. Als je je hier al druk om maakt.
Wat zou jij trouwens ervan vinden als jij weken lang met een project bezig bent, en een vogel loopt roet in het eten te gooien. Zou dan jullie reacties nog wel eens willen zien. Vooral als er veel geld vanaf hangt. Denk dat de meesten die vogel ook wel neer zouden halen.
Natuurlijk is het kut voor die vogel, maar al die drukte die er nu om gemaakt wordt vind ik echt veel te overdreven.
Ze waren er dus goed op tijd mee. Zo hebben ze de schade beperkt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:21 schreef peaceman het volgende:
[..]
Die vogel is een beschermde vogel die zonder vergunning voor een spelletje wordt neergehaald. Dat is principieel niet juist. Daar gaat het om.
Ze hadden ook wat beter hun best kunnen doen het beestje te vangen en ik herhaal het nog maar eens: 23.000 van de 4,3 miljoen stenen waren omgevallen..... echt een reden om neer te schieten...
Wat kunnen die koeien, varkens en andere dieren die geslacht gaan worden eraan doen? Wat kunnen die vissen die worden opgehengelt eraan doen? Waarom wel zoveel drama om deze mus en niet bij al die andere dieren?quote:Gast, wat kan zo'n beest eraan doen? Niets.
Wat kan zo'n domino-zetter eraan doen? Hal hermetisch afsluiten.
Klaar.
Hoe wou jij hem dan vangen? Met een vangnetje tussen de dominostenen huppelen?quote:Die vogel is een beschermde vogel die zonder vergunning voor een spelletje wordt neergehaald. Dat is principieel niet juist. Daar gaat het om.
Ze hadden ook wat beter hun best kunnen doen het beestje te vangen en ik herhaal het nog maar eens: 23.000 van de 4,3 miljoen stenen waren omgevallen..... echt een reden om neer te schieten...
het is maar hoe je het bekijkt....quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:24 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ze waren er dus goed op tijd mee. Zo hebben ze de schade beperkt.
Met eten.....en wat geduld... dit is een paniekreactie geweest.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:25 schreef Zombine het volgende:
Hoe wou jij hem dan vangen? Met een vangnetje tussen de dominostenen huppelen?
En wat als de mus nou niet een beschermde vogel zou zijn? zou het dan opeens niet meer erg zijn?
Waarom zou ik daar een reactie op moeten geven? Hadden ze dan moeten wachten tot ze een vergunning hadden en dat beest dus nog uren daar moeten laten rondvliegen? Wees eens realistisch ipv principieel.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
het is maar hoe je het bekijkt....
en weer geen reactie over het zonder vergunning doodschieten....
tja dat vraag ik me ook af.. ik ben volgens sommigen daarom een huichelaar.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:27 schreef teknomist het volgende:
Hoe vaak moeten we de drogredenering "je eet toch ook vlees" nog horen?
Ik snap serieus nog niet dat mensen neergezet plastic nota bene een menselijk, nee, maatschappelijk hoogstandje vinden, en dat we dat koste wat kost moeten beschermen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:25 schreef Zombine het volgende:
[..]
Wat kunnen die koeien, varkens en andere dieren die geslacht gaan worden eraan doen? Wat kunnen die vissen die worden opgehengelt eraan doen? Waarom wel zoveel drama om deze mus en niet bij al die andere dieren?
[..]
Hoe wou jij hem dan vangen? Met een vangnetje tussen de dominostenen huppelen?
En wat als de mus nou niet een beschermde vogel zou zijn? zou het dan opeens niet meer erg zijn?
"leven is belangrijker dan geld"quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
tja dat vraag ik me ook af.. ik ben volgens sommigen daarom een huichelaar.![]()
Ja, dat hadden ze moeten doen, want nu zijn ze strafbaar. Simpel toch? In vele andere situaties zou dit niet geaccepteerd worden, waarom nu wel? Ik hoor je denken: omdat het om een show gaat waar veel geld in geinvesteerd wordt. En dat is dus kul. Geld is niet alles.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:28 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar een reactie op moeten geven? Hadden ze dan moeten wachten tot ze een vergunning hadden en dat beest dus nog uren daar moeten laten rondvliegen? Wees eens realistisch ipv principieel.
Er zijn andere manieren om beesten naar buiten te jagen naast lood door hun oogbal te pompen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:28 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar een reactie op moeten geven? Hadden ze dan moeten wachten tot ze een vergunning hadden en dat beest dus nog uren daar moeten laten rondvliegen? Wees eens realistisch ipv principieel.
Volgens mij behoort een luchtbuks bij de standaard uitrusting van een ongediertebestrijder. En jij denkt dat je een uitzending wat in 8 landen live wordt uitgezonden zo maar een weekje verplaatst kan worden?quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik snap serieus nog niet dat mensen neergezet plastic nota bene een menselijk, nee, maatschappelijk hoogstandje vinden, en dat we dat koste wat kost moeten beschermen.
Sterker nog, trespassers will be shot, survivors will be shot again.
En dan, dan valt er wat, boeie? Dan knal je die uitzending een week verder neer, raam dicht, klaar.
Nee, men laat een luchtbuks aanrukken, (want je gaat me niet vertellen dat er in die zaal 1tje klaar staat met een buks)
Wat is het verschil om een mus dood te schieten MET of ZONDER vergunning? Enigste verschil is dat die gast een papiertje heeft.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
en weer geen reactie over het zonder vergunning doodschieten....
Waarom zou dit niet genoemt mogen worden? Ik wil er alleen maar mee aangeven dat die andere dieren die gedood worden er ook niets aan kunnen doen. Beschermt of niet.quote:Hoe vaak moeten we de drogredenering "je eet toch ook vlees" nog horen?
Ik ben een voorstander van de vleesindustrie en dat valt prima te verenigen met het tegen het doden van dat musje zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
tja dat vraag ik me ook af.. ik ben volgens sommigen daarom een huichelaar.![]()
Precies, dat denk ik ja. Als er iets schokkends gebeurd kan men ook allerlei programma's naar voor of naar achter schuiven. Knal desnoods Lethal Weapon 4 er maar weer in, als het je niet lukt om die stenen neer te zetten.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:33 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Volgens mij behoort een luchtbuks bij de standaard uitrusting van een ongediertebestrijder. En jij denkt dat je een uitzending wat in 8 landen live wordt uitgezonden zo maar een weekje verplaatst kan worden?
Natuurlijk, maar geen is zo effectief en zo rap als dat beest neerknallen. Dat bedoel ik met wees eens realistisch. Ik vind het niet meer dan een logisch gevolg om de schade zo beperkt mogelijk te houden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Er zijn andere manieren om beesten naar buiten te jagen naast lood door hun oogbal te pompen.
Je vergat erachter te zetten: vind ik.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:31 schreef LostFormat het volgende:
[..]
"leven is belangrijker dan geld"
Tsja, zulke uitspraken doen en ondertussen wel gewoon biefstuk bij de slager kopen maakt je hypocriet.
Dat antwoord is al erg vaak gegeven, maar ja, als je niet kan lezen....quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:33 schreef Zombine het volgende:
[..]
Wat is het verschil om een mus dood te schieten MET of ZONDER vergunning? Enigste verschil is dat die gast een papiertje heeft.
[..]
Waarom zou dit niet genoemt mogen worden? Ik wil er alleen maar mee aangeven dat die andere dieren die gedood worden er ook niets aan kunnen doen. Beschermt of niet.
Ik wil alleen weten waarom om deze mus wel zoveel ophef gemaakt wordt. Daar kan niemand een antwoord opgeven.
Jawel.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:35 schreef peaceman het volgende:
Deze vogel niet.
Zoals ik heb begrepen omdat de man geen vergunning had en omdat de dominosteentjes minder belangrijk zijn dan het leven van een mus.quote:Hoe vaak moeten we de drogredenering "je eet toch ook vlees" nog horen?
het doel was ervoor te zorgen dat die mus niet nog meer domino stenen kon omgooien.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je vergat erachter te zetten: vind ik.
Ik heb je al eerder gezegd en ook anderen hebben dat gedaan, maar ja, ik kan beter tegen mijn tafel gaan zitten ouwehoeren, dat een koe in het geval van biefstuk gedood wordt met een doel. Deze vogel niet. Maar ja, op dat punt verschillen wij essentieel van mening.
Nee, maar ik zou m niet zo makkelijk af laten schieten. Een goede lokker heeft die vogel zo gevangen met wat geduld. Toch geloof ik niet dat al die studenten die meegewerkt hebben zo blij zijn nu. Jij wel?quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:45 schreef Zombine het volgende:
[..]
Zoals ik heb begrepen omdat de man geen vergunning had en omdat de dominosteentjes minder belangrijk zijn dan het leven van een mus.
Van dat laatste begrijp ik jullie mening wel, MAAR stel je voor dat je zelf met zo'n project bezig bent? Je bent weken bezig en dat wordt in 1 dagje vernietigd door een vogel. Ik geloof er niets van dat jullie hem dan vervolgens maar lekker zijn gang zouden laten gaan. En zeg nou eerlijk. Zou je dat?
Toevallig heb ik 1x meegemaakt dat mn werk verpest werd door het voorbijvliegen van n vogel.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:45 schreef Zombine het volgende:
[..]
Zoals ik heb begrepen omdat de man geen vergunning had en omdat de dominosteentjes minder belangrijk zijn dan het leven van een mus.
Van dat laatste begrijp ik jullie mening wel, MAAR stel je voor dat je zelf met zo'n project bezig bent? Je bent weken bezig en dat wordt in 1 dagje vernietigd door een vogel. Ik geloof er niets van dat jullie hem dan vervolgens maar lekker zijn gang zouden laten gaan. En zeg nou eerlijk. Zou je dat?
Tja dat doel wel inderdaad. Maar het doel van het doden van de vogel is mijn inziens niet hetzelfde, dat was namelijk niet nodig geweest.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
het doel was ervoor te zorgen dat die mus niet nog meer domino stenen kon omgooien.
is toch aardig gelukt volgens mij.
Dus stem je in met het bewust dood maken van dieren ten behoeven van je eigen genot. Noodzaak is het namelijk niet. Het is dus ook zeker niet meer noodzaak dan het neerschieten van een mus ten behoeve van het genot van de bouwers, kijkers, producers.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:33 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van de vleesindustrie en dat valt prima te verenigen met het tegen het doden van dat musje zijn.
flauwekulquote:Op dinsdag 15 november 2005 18:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dus stem je in met het bewust dood maken van dieren ten behoeven van je eigen genot. Noodzaak is het namelijk niet. Het is dus ook zeker niet meer noodzaak dan het neerschieten van een mus ten behoeve van het genot van de bouwers, kijkers, producers.
=> conclusie hypocriet.
Nope, essentieel verschil is het feit dat varkens, koeien geen beschermde dieren zijn en puur functioneel worden gebruikt en dat mussen dat niet zijn. Daarnaast is het doden van een koe om te eten een direct genot en is het geval de mus een indirect genot en derhalve niet met elkaar te vergelijken.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:52 schreef Jed1Gam het volgende:
=> conclusie hypocriet.
plastic wat rechtop staat is inderdaad ook een waar genot voor mijquote:Op dinsdag 15 november 2005 18:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dus stem je in met het bewust dood maken van dieren ten behoeven van je eigen genot. Noodzaak is het namelijk niet. Het is dus ook zeker niet meer noodzaak dan het neerschieten van een mus ten behoeve van het genot van de bouwers, kijkers, producers.
=> conclusie hypocriet.
Zo wat een argumentatie..woohooquote:
Ik weet niet hoe blij die studenten nu zijn. Kan ik dus ook niets over zeggen. Maar wat jij zegt dat ze wat geduld moeten hebben klopt niet echt. In die tussentijd kan die mus overal gaan zitten.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee, maar ik zou m niet zo makkelijk af laten schieten. Een goede lokker heeft die vogel zo gevangen met wat geduld. Toch geloof ik niet dat al die studenten die meegewerkt hebben zo blij zijn nu. Jij wel?
Jou genot om vlees te eten stel je dus hoger dan het genot dat zij hebben om dominostenen neer te zetten.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
plastic wat rechtop staat is inderdaad ook een waar genot voor mij![]()
daar mogen beschermde diersoorten voor sterven(wat denk je zelf)
Als je het topic zou lezen, zou je zien dat ik al ruim voldoende argumenten heb gegegeven. Maar bedankt dat we je door deze reactie even goed hebben leren kennen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zo wat een argumentatie..woohooOmdat je een dier zeker niet zelf dood ben je natuurlijk veel beter bezig.
Ten eerste is natuurlijk een mus een beschermd diersoort, dat terzijde.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jou genot om vlees te eten stel je dus hoger dan het genot dat zij hebben om dominostenen neer te zetten.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |