http://newsnow.co.uk/newsfeed/?search=sparrowquote:Op dinsdag 15 november 2005 13:19 schreef desiredbard het volgende:
GVD nog international nieuws ook;
De Herald en de Independentvhebben het op pagina 3 en 5 staan
Er is een verschil tussen het bedreigen van de graanoogst of het bedreigen van een of andere recordpoging. Bovendien is er voor het afschieten van deze mus geen vergunning aangevraagd, wat dus wel zou moeten, aangezien het om een beschermde diersoort gaat...quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:19 schreef Sybesma het volgende:
Wat een drukte! In Flevoland schieten ze honderden mussen per jaar neer...
Huismussen mogen afgeschoten worden
———————————————————————
De provincie Flevoland heeft een vergunning gegeven om huismussen in Noordoostpolder en Urk af te schieten.
De mussen veroorzaken veel schade aan vooral de graanoogst. Zo hebben ze in Noordoostpolder al een halve hectare graan opgegeten. Volgens gedeputeerde Laura Bouwmeester is er geen andere oplossing dan afschieten, want andere maatregelen helpen niet. De huismus is een beschermde soort, die het de laatste jaren moeilijk heeft. Maar omdat er in Noordoostpolder relatief veel mussen zijn, kan het afschieten daar minder kwaad.
De Vogelbescherming spreekt zijn afkeer uit en vindt dat de provincie de schade van gedupeerde boeren moet vergoeden en de bedreigde mus moet sparen.
er is ook een verschil tussen 1 mus en een hele zooi mussen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen het bedreigen van de graanoogst of het bedreigen van een of andere recordpoging. Bovendien is er voor het afschieten van deze mus geen vergunning aangevraagd, wat dus wel zou moeten, aangezien het om een beschermde diersoort gaat...
Nee.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:54 schreef zoalshetis het volgende:
kennen jullie het mussenverhaal van mao tse toeng?
mao besloot dat hij sterker was dan god. dus moesten alle mussen in china dood gemaakt worden als blijk van zijn macht. karrenvrachtenvol mussen werden vanuit het hele land aangevoerd. toen dat eenmaal gebeurd was was er bijna geen mus meer te vinden in china. dus mao kon lekker onderuitgezakt toezien hoe hij god had overwonnen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:55 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee.
Verrijk ons met deze kennis!
quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mao besloot dat hij sterker was dan god. dus moesten alle mussen in china dood gemaakt worden als blijk van zijn macht. karrenvrachtenvol mussen werden vanuit het hele land aangevoerd. toen dat eenmaal gebeurd was was er bijna geen mus meer te vinden in china. dus mao kon lekker onderuitgezakt toezien hoe hij god had overwonnen.
dat jaar en nog wat jaren erna was de graanoogst volkomen aangetast door rupsen en ander ongedierte omdat de mussen er niet meer waren. grote hongersnood was zijn beloning![]()
Onder andere. In ieder geval zullen officiële instanties er niet zo blij mee zijn, neem ik aan. Of hoeven de regels opeens niet meer opgevolgd te worden omdat het maar om 1 dier gaat?quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:53 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
er is ook een verschil tussen 1 mus en een hele zooi mussen.
maar al die huillies zijn dus boos omdat er geen vergunning gevraagd is?
dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Onder andere. In ieder geval zullen officiële instanties er niet zo blij mee zijn, neem ik aan. Of hoeven de regels opeens niet meer opgevolgd te worden omdat het maar om 1 dier gaat?
quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:33 schreef OldJeller het volgende:
Mooie actie van die site en radioshow om geld uit te loven voor de persoon die al die stenen om laat vallen voor de officiele dag die daarvoor bestemd is.
Die mensen die geil van die dominostenen worden zijn triest, en dat ze een musje daarvoor afschieten is nog triester. Boycotten, omgooien die zooi.
En de man die de mus heeft neergeschoten moet
A. in elkaar getrapt worden
B. ook neergeschoten worden
daar mag men ook geld voor uitloven.
Een klein musje neerschieten omwille van een suffe recordpoging.
Sterf.
quote:
Ze hebben daar freaking veel beveiligingen. Dubbele deuren met beveiligingen zodat ze nooit tegelijk open kunnen e.d. Ik neem dan ook gewoon aan dat dat beest ergens door het dak of iets dergelijks moet zijn gekomen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:57 schreef Yildiz het volgende:
Ik bedoel, als je dan zo debiel ben dat je die deuren open laat staan zodat een mus, die normaal buiten fladdert, naar binnen gaat vliegen (wegens de lekkere lucht uit de frituur van de kantine?)
en, wie laat tegenwoordig met deze temperaturen de deuren / ramen zo wijd open staan dat er n mus naar binnen kan? Als het zo wijd staat, kan een windvlaag wellicht ook wat stenen omgooien, moest het niet muisstil zijn daaro?
dan laten die paupers dus lekker deuren open staan, en n mus komt binnen
soit, dat kan nog
maar ga dan niet als n mislukte baviaan op een mus lopen schieten omdat je gewoon niks anders kan dan debiele steentjes neerzetten en een beetje regelen dat de deuren niet dichtblijven.
Accepteer dan gewoon je falen, klaar.
Falend beleid van een gevalletje -raampje-open-laten-staan-quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:00 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ze hebben daar freaking veel beveiligingen. Dubbele deuren met beveiligingen zodat ze nooit tegelijk open kunnen e.d. Ik neem dan ook gewoon aan dat dat beest ergens door het dak of iets dergelijks moet zijn gekomen.
Precies, maar Lost vindt het blijkbaar dat er zomaar een onschuldig beestje vermoord wordt omdat er toevallig veel geld mee gemoeid is. Ik noem dat absurd.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Falend beleid van een gevalletje -raampje-open-laten-staan-
accepteer dat gewoon, en ga niet als een debiel lopen schieten, klaar
Een maand of twee geleden heb ik nog een nek omgedraaid van een musje.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
Precies, maar Lost vindt het blijkbaar dat er zomaar een onschuldig beestje vermoord wordt omdat er toevallig veel geld mee gemoeid is. Ik noem dat absurd.
En hoeveel steentjes heeft ie nou eigenlijk omgegooid... 23.000 van de 4,3 miljoen ofzo?
Wat een ramp... ja daar past de straf moord wel op.![]()
Door het falende beleid moet men ook de sociale en juridische consequenties accepteren.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Falend beleid van een gevalletje -raampje-open-laten-staan-
accepteer dat gewoon, en ga niet als een debiel lopen schieten, klaar
Je schijnt nog steeds niet door te hebben dat het een kwestie van principe is. Er wordt een vogeltje koud gemaakt omdat men te lui is om echt tijd te steken in het vangen ervan. Bovendien hebben ze geen vergunning. Dus nog strafbaar ook.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:09 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Een maand of twee geleden heb ik nog een nek omgedraaid van een musje.
Het! Is! Maar! Een! Mus!
Erg grappig om te zien dat er zoveel mensen zo ontzettend overdreven reageren.
Geld is zeker belangrijker dan leven. Kan best zijn dat je daar zelf niet zo over denkt maar die keuze wordt al zo vaak gemaakt. In het KLB topic stond een stukje over het neerknallen van 100en mussen in Fleveland omdat ze oogsten vernietigden. Waarom hoorde je daar dan weer niemand over? Nederlanders zijn zo hypegevoelig als de tyfus. Nu is dit weer in het nieuws en opeens is iedereen massaal verontwaardigd. Hypocriet gezeik, zo noem ik dat.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je schijnt nog steeds niet door te hebben dat het een kwestie van principe is. Er wordt een vogeltje koud gemaakt omdat men te lui is om echt tijd te steken in het vangen ervan. Bovendien hebben ze geen vergunning. Dus nog strafbaar ook.
En geld is niet belangrijker dan leven.
dus jij wilde wel met een aantal man tussen al die dominostenen huppelen om die mus te vangen ?quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je schijnt nog steeds niet door te hebben dat het een kwestie van principe is. Er wordt een vogeltje koud gemaakt omdat men te lui is om echt tijd te steken in het vangen ervan. Bovendien hebben ze geen vergunning. Dus nog strafbaar ook.
En geld is niet belangrijker dan leven.
Je zegt het zelf al, ze vernietigden gewassen...quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:18 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Geld is zeker belangrijker dan leven. Kan best zijn dat je daar zelf niet zo over denkt maar die keuze wordt al zo vaak gemaakt. In het KLB topic stond een stukje over het neerknallen van 100en mussen in Fleveland omdat ze oogsten vernietigden. Waarom hoorde je daar dan weer niemand over? Nederlanders zijn zo hypegevoelig als de tyfus. Nu is dit weer in het nieuws en opeens is iedereen massaal verontwaardigd. Hypocriet gezeik, zo noem ik dat.
Ben jij vegetarier?
Hoe had jij dat beestje gevangen? Waar?quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:09 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Een maand of twee geleden heb ik nog een nek omgedraaid van een musje.
Het! Is! Maar! Een! Mus!
Erg grappig om te zien dat er zoveel mensen zo ontzettend overdreven reageren.
Geld is NIET belangrijker dan leven. Het wordt alleen door teveel mensen belangrijker gemaakt, maar het blijft flauwekul.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:18 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Geld is zeker belangrijker dan leven. Kan best zijn dat je daar zelf niet zo over denkt maar die keuze wordt al zo vaak gemaakt. In het KLB topic stond een stukje over het neerknallen van 100en mussen in Fleveland omdat ze oogsten vernietigden. Waarom hoorde je daar dan weer niemand over? Nederlanders zijn zo hypegevoelig als de tyfus. Nu is dit weer in het nieuws en opeens is iedereen massaal verontwaardigd. Hypocriet gezeik, zo noem ik dat.
Ben jij vegetarier?
Zo'n programma kost tonnen. Ik vind het niet meer dan logisch dat ze zulke investeringen willen beschermen. Als ze daar een mus (ah, een zielig musje boehoehoe) moeten voor neerknallen, so be it.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:21 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, ze vernietigden gewassen...
Dat is voedsel voor mensen, er was dus een reden om dit te doen en zeer zeker ook een vergunning.
Je vergelijkt appels met peren.
En kachels.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:24 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik denk dat een rij dominostenen, hoe lang-ie ook mag zijn echt ondergeschikt is aan ALLES .
Het is niet eens zo zeer die mus maar het volslagen stompzinnige van die rij dominostenen !
Ik bedoel.... wees nou eerlijk.... we hebben het hier over een rij dominostenen !
het bleef bij die ene rij dominostenenquote:Op dinsdag 15 november 2005 17:24 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik denk dat een rij dominostenen, hoe lang-ie ook mag zijn echt ondergeschikt is aan ALLES.
Het is niet eens zo zeer die mus maar het volslagen stompzinnige van die rij dominostenen !
Ik bedoel.... wees nou eerlijk.... we hebben het hier over een rij dominostenen.
Inderdaad: huichelaar.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
Geld is NIET belangrijker dan leven. Het wordt alleen door teveel mensen belangrijker gemaakt, maar het blijft flauwekul.
Die mussen in Flevoland zat in elk geval nog een gedachte achter die niet met een stompzinnige tv-show te maken heeft. (alhoewel ik daar ook wel mijn vraagtekens bij had overigens).
En vind jij het normaal dat een tv-uitzending/organisatie een strafbaar feit begaat?
Nee ik ben geen vegetariër en nu ga jij mij dus voor hypocriet uitmaken. Toch is dat appels met peren vergelijken. Iemand dood voor mij en ik eet het op. Ik laat niet doden om een paar domino-stenen. Groot verschil, heel groot verschil!
het gaat om geld, entertainment, vermaak(toch?) en wat videobanden volschietenquote:Op dinsdag 15 november 2005 17:25 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Zo'n programma kost tonnen. Ik vind het niet meer dan logisch dat ze zulke investeringen willen beschermen. Als ze daar een mus (ah, een zielig musje boehoehoe) moeten voor neerknallen, so be it.
huichelaar, en ondertussen wel een paardenbiefstuk op je bord hebben hequote:Op dinsdag 15 november 2005 17:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
Geld is NIET belangrijker dan leven. Het wordt alleen door teveel mensen belangrijker gemaakt, maar het blijft flauwekul.
Die mussen in Flevoland zat in elk geval nog een gedachte achter die niet met een stompzinnige tv-show te maken heeft. (alhoewel ik daar ook wel mijn vraagtekens bij had overigens).
En vind jij het normaal dat een tv-uitzending/organisatie een strafbaar feit begaat?
Nee ik ben geen vegetariër en nu ga jij mij dus voor hypocriet uitmaken. Toch is dat appels met peren vergelijken. Iemand dood voor mij en ik eet het op. Ik laat niet doden om een paar domino-stenen. Groot verschil, heel groot verschil!
het is maar een kutmus jankiequote:Op dinsdag 15 november 2005 17:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
het gaat om geld, entertainment, vermaak(toch?) en wat videobanden volschieten
thát's it
daar is alles aan ondergeschikt, klaar
morgen gaat men een paard op straat neerschieten, omdat het wellicht kijkcijfers zou trekken.
'je bent toch geen vegetariër?'
en 'er worden altijd paarden neergeschoten voor paardenbiefstuk'
en 'kijkcijfers is geld, en geld staat boven dierlijk leven, so be it'
zie je het?
het gaat om het principe, lood schieten om kijkcijfers te redden, is dat niet zot?quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:29 schreef bonke het volgende:
[..]
huichelaar, en ondertussen wel een paardenbiefstuk op je bord hebben he
Volgens jou dus niet. Ik ga nu even een heerlijk gehaktballetje eten. Doei!quote:
Nog meer reden om die stenen voortijdig om te gooien. Om al die zielige mensen die zich er mee bezighouden te straffen, en mensen als jij.. die naar Domino D-day uitkijken..quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:26 schreef bonke het volgende:
[..]
maar er liggen er nog meer dan 4 miljoen waar een half jaar op gezwoegd is
Maar blijf vooral geld belangrijker gaan vinden hoor... Maak je vrienden mee... hoop voor je dat je heel rijk wordt en als je dan een dierbare verliest, had je al dat geld in willen leveren voor zijn/haar genezing. Nee dat is niet leuk om te zeggen, maar ik hou ook niet van mensen die mij ten onrechte uitmaken voor huichelaar. Je bent weer typisch zo'n fokker die leest wat ie wil lezen.quote:
Ik kom niet bij de macquote:Je vind geld niet belangrijker dan leven en ondertussen leg je wel gewoon 3 euro in de mac neer voor een whopper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |