abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32265224
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:42 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Droomvrouw.
Mij te wulps .
pi_32265273
Siliconen
pi_32265285
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:43 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Mij te wulps .
Negatieve moederbinding. Hogan zou zoiets nooit gezegd hebben.
pi_32265301
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:45 schreef MrX1982 het volgende:
Siliconen
Alleen van voren, en ze nemen miraculeus genoeg niet eens de meeste ruimte in beslag.
pi_32265333
Mij te Rubens. .
  maandag 14 november 2005 @ 18:48:20 #156
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32265346
mij ook
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32265349
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Alleen van voren, en ze nemen miraculeus genoeg niet eens de meeste ruimte in beslag.
Komt door manier van fotograferen
pi_32265411
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:47 schreef kLowJow het volgende:
Mij te Rubens. .
Zoals jouw vriendin mij te Guernica is. .
pi_32265417
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Komt door manier van fotograferen
n44b.
pi_32265457
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:50 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Zoals jouw vriendin mij te Guernica is. .
Mijn vriendin wil weten wat je daarmee bedoelt.
pi_32265515
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:52 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Mijn vriendin wil weten wat je daarmee bedoelt.
Grappen verklaren druist in tegen mijn religie.
Na dit volstrekt nutteloze intermezzo moet ik u verlaten.
  maandag 14 november 2005 @ 19:11:04 #162
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_32265982
quote:
Disgusting, absolutely fucking disgusting.
  maandag 14 november 2005 @ 19:31:47 #163
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32266642
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat zijn volle melk billen 14.gif
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 14 november 2005 @ 19:34:12 #164
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32266723
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:40 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Heb je daar meer foto's van?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32267485
naast dat ze de atmosfeer verwarmen komen ze nu eindelijk ook eens bij de mensen thuis:
quote:
Afvalwarmte industrie wordt energievoorziening

Staatssecretaris Van Geel van Milieu heeft in Rotterdam de eerste pijp gelegd voor het zogenoemde restwarmtetracé. Hierbij wordt industriële afvalwarmte gebruikt voor de verwarming van woningen en bedrijven. Zo moet de restwarmte van onder meer Shell en afvalverwerkingsbedrijf AVR op termijn goed zijn voor 500 duizend huishoudens en het kassengebied in het Westland.
Het project vergt een investering van tenminste 600 miljoen euro.
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/zijlijn/#4650285
pi_32267529
quote:
Marokko houdt vast aan dubbele nationaliteit
Gepubliceerd op maandag 14 november 2005
Marokko blijft vooralsnog vasthouden aan de Marokkaanse nationaliteit voor jonge Marokkanen in Nederland. Dat bleek maandag in een gesprek dat staatssecretaris Nicolaï van Buitenlandse Zaken in Rabat had met zijn Marokkaanse collega Fassi Fihri.

Nederland en Marokko discussiëren al enige tijd over de dubbele nationaliteit van Marokkanen van de derde generatie in Nederland. Het Nederlands kabinet wil die in het kader van het integratiebeleid afschaffen, maar Marokko vindt dat kinderen van Marokkanen voor altijd Marokkaan zullen blijven.

Nicolaï is in Marokko voor het vieren van 400 jaar betrekkingen tussen Nederland en Marokko en om prins Willem-Alexander en prinses Máxima te begeleiden.

Begrip
Nicolaï zei maandag dat Fassi Fihri in een "openhartig gesprek begrip had getoond voor de Nederlandse argumenten", maar vooralsnog vasthoudt aan het Marokkaanse standpunt. "Hij wees ook op het risico van het ontstaan van een derde identiteit bij Marokkanen die zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit hebben. Zo'n derde identiteit kan in het slechtste geval het fanatieke islamisme zijn." Dat is de stroming binnen de islam die een grote invloed van de islam op het politieke leven voorstaat en de scheiding tussen kerk en staat afwijst.

Nicolaï drong er in het gesprek verder op aan dat Marokko de mensenrechten respecteert bij de opvang van Afrikanen die via de Spaanse enclaves Ceuta of Melilla naar Europa proberen te komen. Mensenrechtenorganisaties hebben geklaagd over de voorzieningen in opvangkampen. Bovendien zou Marokko zeker 1500 vluchtelingen in de woestijn in de Westelijke Sahara hebben gedumpt.
Dan geef je als Nederlandse overheid toch geen paspoort meer. Zijn ze illegaal en kan je ze op het vliegtuig zetten naar Marokko.

Typisch weer van die laffe politiek. Er is begrip maar veranderen ho maar. Wat heb je daar nou aan
pi_32267646
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dan geef je als Nederlandse overheid toch geen paspoort meer. Zijn ze illegaal en kan je ze op het vliegtuig zetten naar Marokko.

Typisch weer van die laffe politiek. Er is begrip maar veranderen ho maar. Wat heb je daar nou aan
Ik hoop dat Marokko dan automatisch elke Nederlander de Marokkaanse nationaliteit cadeau doet. .
pi_32267665
quote:
Ad Pastoor stapt uit de politiek
Maandag 14 november 2005 - EINDHOVEN - Ex-wethouder Ad Pastoor breekt definitief met Leefbaar Eindhoven en de politiek. De – wat hij noemt – ’anonieme kliklijn’ die burgemeester Sakkers tegen hem heeft ingesteld, is voor hem de druppel geweest. Ook het partijbestuur van LE keert de Eindhovense politiek de rug toe.
pi_32267760
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Kunnen we geen afspraak maken dat Marokkanen met een marokkaans paspoort bij een misdrijf de straf in Marokko moeten uitzitten? Dat scheelt ons weer cellen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32267773
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:06 schreef kLowJow het volgende:
Ik hoop dat Marokko dan automatisch elke Nederlander de Marokkaanse nationaliteit cadeau doet. .
Liever niet.
pi_32267784
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:10 schreef sizzler het volgende:

[..]

Kunnen we geen afspraak maken dat Marokkanen met een marokkaans paspoort bij een misdrijf de straf in Marokko moeten uitzitten? Dat scheelt ons weer cellen.
Tis inderdaad een indirect verzoek om dat te doen. Wij blij, zij blij!
  maandag 14 november 2005 @ 20:11:39 #173
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32267788
quote:
hier is niks mis mee:
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 14 november 2005 @ 20:12:54 #174
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32267819
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:06 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Jij hebt toch ook een Marokkaans paspoort?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32267838
quote:

[..]

Dat had je al op de FP gepost.
Nee.
pi_32267859
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:12 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Jij hebt toch ook een Marokkaans paspoort?
Uiteraard. Kopen?
pi_32267884
quote:
Dan leren ze wel wat echte straffen zijn.

Ik snap dat systeem alleen niet. Stel je voor dat andere landen dat ook zouden doen. Alle mensen van Ierse origine in Amerika een Iers paspoort.

Wat is de achterliggende gedachte achter dit Marokkaanse beleid en zijn er meer landen die dit doen?
pi_32267897
Hij is trouwens verlopen. Ik mag dus gewoon in nederland zitten.
pi_32267927
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:14 schreef MrX1982 het volgende:

Wat is de achterliggende gedachte achter dit Marokkaanse beleid en zijn er meer landen die dit doen?
Ja, Nederland bijvoorbeeld.
pi_32268004
quote:

[..]

toestanden als dat gereis tussen Brussel en Straatsburg, hebben we daar niet genoeg van?
pi_32268038
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:16 schreef kLowJow het volgende:
Ja, Nederland bijvoorbeeld.
Oh dus Amerikanen van Nederlandse origine krijgen automatisch een Nederlands paspoort?
pi_32268123
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Oh dus Amerikanen van Nederlandse origine krijgen automatisch een Nederlands paspoort?
Als ze de Nederlandse nationaliteit bezitten wel ja.
quote:
Op wat voor manieren kun je Nederlander worden?

Er zijn drie manieren om Nederlander te worden.
1. Van rechtswege (automatisch) Top

Door geboorte
Elk kind van een gehuwde Nederlandse vader of moeder is na zijn geboorte automatisch Nederlander, ook als het buiten Nederland geboren is. Het kind van een ongehuwde Nederlandse moeder is ook na geboorte automatisch Nederlander.
http://www.minbuza.nl/def(...)F920582DAX3X45253X76
pi_32268270
quote:

[..]

Dan is het probleem dat er te weinig cellen zijn.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32268311
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:13 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat had je al op de FP gepost.
Nee.
Waarom niet? Wat is er op tegen om je straf uit te zitten in je moederland?

Volgens mij hebben we nog steeds een cellentekort. Overigens ben ik er ook voorstander van om capaciteit van andere landen in te huren voor ALLE gevangenen die langer dan een half jaar moeten zitten. Binnen de EU is immers een vrij verkeer van personen mogelijk. Hier geen plaats? Dan maar naar een cel in Duitsland, Frankrijk of Polen. Eventueel met strafaftrek als compensatie voor de verminderde omstandigheden.
pi_32268341
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:22 schreef kLowJow het volgende:
Als ze de Nederlandse nationaliteit bezitten wel ja.

http://www.minbuza.nl/def(...)F920582DAX3X45253X76
Maar er staat niet dat ze automatisch een paspoort krijgen.

En het geldt niet voor kinderen van de 3de generatie. Dus als je opa en oma in Nederland zijn geboren.
pi_32268344
quote:
Een naam heb je voor je hele leven. Maar wat als je beroemde ouders je een hele aparte naam hebben gegeven? Dan kom je terecht in de top 10 van bizarre namen van kinderen met beroemde ouders. De top 10 is gemaakt door de Britse website Get Live (http://www.getlive.co.uk) . Frank Zappa’s dochter Moon Unit staat op nummer 1, zijn zoon Dweezil staat op de 7e plaats. Op 2 staat Apple, het dochtertje van Coldplay frontman Chris Martin. Ook Zowie Bowie van David Bowie en Dandelion van Keith Richards staan in de lijst.

De top 10:
1 Moon Unit - Frank Zappa
2 Apple - Chris Martin (Coldplay)
3 Misty Kyd - Sharleen Spiteri (Texas)
4 Geronimo - Alex James (Blur)
5 Heavenly Hirani Tiger Lily - Michael Hutchence/Paula Yates
6 Dandelion - Keith Richards (Rolling Stones)
7 Dweezil - Frank Zappa
8 Elijah Bob Patricius Guggi Q - Bono (U2)
9 Zowie Bowie - David Bowie
10 Rufus Tiger - Roger Taylor (Queen)
Krank in het hoofd die flikkers .
  maandag 14 november 2005 @ 20:29:49 #187
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32268355
Waarom zouden mensen die een dubbel paspoort hebben zwaarder gestraft worden bij een misdrijf dan mensen met een enkel paspoort?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  maandag 14 november 2005 @ 20:30:26 #188
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32268370
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32268459

MILF!
pi_32268471
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:28 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waarom niet? Wat is er op tegen om je straf uit te zitten in je moederland?

Volgens mij hebben we nog steeds een cellentekort. Overigens ben ik er ook voorstander van om capaciteit van andere landen in te huren voor ALLE gevangenen die langer dan een half jaar moeten zitten. Binnen de EU is immers een vrij verkeer van personen mogelijk. Hier geen plaats? Dan maar naar een cel in Duitsland, Frankrijk of Polen. Eventueel met strafaftrek als compensatie voor de verminderde omstandigheden.
Mag je ook in plaats van aan Nederland belasting af te dragen dit aan Marokko doen? Iemand met de Nederlandse nationaliteit selectief als Nederlander behandelen is zo absurd dat ik niet eens weet hoe ik er op moet reageren. .

Mogen ze ook in Marokko berecht worden? Wat als dan blijkt dat volgens de rechter niet degene die als dader naar voren geschoven wordt schuldig bevonden wordt, maar iemand anders? Leveren we die dan uit? Als je een parkeerboete krijgt, mag je die dan aanvechten in Marokko?
pi_32268526
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:32 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

MILF!
Foto's konden beter, maar op tv ziet ze er altijd stralend uit .
pi_32268598
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Marokkanen krijgen ook geen paspoort thuis gestuurd als er een kleine geboren wordt hoor .
Het paspoort is alleen een papiertje. Je bent voor de wet Marokkaan, of je nu een paspoort hebt of niet. Als jouw Nederlandse paspoort verlopen is ben je toch nog steeds Nederlander?
quote:
En het geldt niet voor kinderen van de 3de generatie. Dus als je opa en oma in Nederland zijn geboren.
Natuurlijk wel. Zolang de ouders de Nederlandse nationaliteit maar bezitten. Als de ouders de Nederlandse nationaliteit hebben gekregen omdat hun ouder Nederlands waren, krijgen hun kinderen dat ook om dezelfde reden.
pi_32268814
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:36 schreef kLowJow het volgende:
Marokkanen krijgen ook geen paspoort thuis gestuurd als er een kleine geboren wordt hoor .
Het paspoort is alleen een papiertje. Je bent voor de wet Marokkaan, of je nu een paspoort hebt of niet. Als jouw Nederlandse paspoort verlopen is ben je toch nog steeds Nederlander?
Mijn paspoort is inderdaad verlopen. Ik ben stateloos
Maar toch vraag ik me af wat er het nut van is op persoonlijk vlak en vanuit de Marokkaanse overheid.
Als ik zou emigreren en het paspoort van mijn nieuwe land kan krijgen hoef ik het Nederlandse echt niet meer. Ik maak immers een doelbewuste keuze om Nederland te verlaten, waarom zou ik dan wel een paspoort willen ondanks dat ik volgens de wet altijd Nederlander zal blijven
quote:
Natuurlijk wel. Zolang de ouders de Nederlandse nationaliteit maar bezitten. Als de ouders de Nederlandse nationaliteit hebben gekregen omdat hun ouder Nederlands waren, krijgen hun kinderen dat ook om dezelfde reden.
Ik las het even verkeerd. Je hebt gelijk.
Dat zou dus betekenen dat mijn Canadeze familie Nederlands is en Nederlandse paspoorten heeft of zou kunnen krijgen.
Wat me overigens sterk lijkt.
  maandag 14 november 2005 @ 20:42:39 #194
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32268821
menstruatie is moord.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32268938
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:42 schreef MrX1982 het volgende:
Mijn paspoort is inderdaad verlopen. Ik ben stateloos
Maar toch vraag ik me af wat er het nut van is op persoonlijk vlak en vanuit de Marokkaanse overheid.
Afhankelijk van je vakantiebestemming kan het ene reisdocument handiger zijn dat het andere. Wat het voor Marokko voor zin heeft weet ik niet. Misschien willen ze graag dat men binding met het land van herkomst, dan wel het land van hun (groot)ouders houdt. Marokkanen in het buitenland brengen nogal wat geld in het laadje voor Marokko. Vakanties, hulp aan familie enzo.
pi_32268939
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:33 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Mag je ook in plaats van aan Nederland belasting af te dragen dit aan Marokko doen? Iemand met de Nederlandse nationaliteit selectief als Nederlander behandelen is zo absurd dat ik niet eens weet hoe ik er op moet reageren. .

Mogen ze ook in Marokko berecht worden? Wat als dan blijkt dat volgens de rechter niet degene die als dader naar voren geschoven wordt schuldig bevonden wordt, maar iemand anders? Leveren we die dan uit? Als je een parkeerboete krijgt, mag je die dan aanvechten in Marokko?
Nou, het is dat Marokko geen inzicht in de registers wilde geven, anders hadden veel Marokkaanse kinderen in Marokko nog steeds Nederlandse kinderbijslag ge kregen. Vergeet ook niet dat we 30 jaar lang een Algemeen Verdrag inzake de sociale zekerheid tussen het Koninkrijk der Nederlanden en het Koninkrijk Marokko hebben gehad. (zie bron).
quote:
ZIEKENFONDS VOOR AOW'ERS EN WAO'ERS IN MAROKKO

Teruggekeerde Marokkanen met een AOW-, WAO- of nabestaandenuitkering blijven verzekerd via het Nederlandse ziekenfonds. Dit geldt ook voor Nederlanders met een dergelijke uitkering die in Marokko wonen.

Dat is geregeld in een herziening van het bestaande socialezekerheidsverdrag met Marokko. Het herziene verdrag treedt op 1 november in werking.

De wijziging is vooral van belang voor Marokkanen met een AOW-, WAO- of nabestaandenverzekering die willen terugkeren naar Marokko. Het ontbreken van een ziektekostenverzekering vormt daarbij soms een belemmering.

In Marokko wonen ongeveer 6000 mensen met een AOW-uitkering, 1.750 mensen met een WAO-uitkering en 1.100 mensen met een nabestaandenuitkering. Vaak gaat om Marokkanen die zijn teruggekeerd naar Marokko nadat zij een tijd in Nederland hebben gewerkt.

Emigratie
In Nederland zijn mensen met een uitkering automatisch verzekerd via het ziekenfonds. Alleen bij AOW'ers is dat niet altijd het geval. Bij emigratie blijft het recht op ziekenfonds alleen van kracht wanneer dit in een verdrag met het betreffende land is geregeld.

Op basis van zo'n verdrag behoudt de (r)emigrant recht op vergoeding van ziektekosten volgens het ziekenfondspakket in het land waar ze wonen. Het Nederlandse ziekenfonds vergoedt dan de kosten aan het ziekenfonds ter plaatse.
Bron

De sociale voorzieningen (rechten) zijn niet landgebonden, waarom dan ook de straf niet als je verplichtingen (je aan de wet houden) niet nakomt?

[ Bericht 0% gewijzigd door sizzler op 14-11-2005 20:55:41 ]
pi_32268987
quote:
Fractieleider GroenLInks hangt anti-Verdonkposter op

NIJMEGEN/AMSTERDAM - Fractieleider W. van Eck van GroenLInks in Nijmegen hangt een poster met de tekst „Reisbureau Rita, arrestatie deportatie crematie adequaat tot het bittere eind“ achter het raam van zijn woning en in de fractiekamer van zijn partij in het Nijmeegse stadhuis. Van Eck wil daarmee protesteren tegen politie en justitie, die sinds een week posters met voor minister Verdonk (Integratie) beledigende teksten in beslag nemen.

Van Eck heeft burgemeester Ter Horst van Nijmegen maandagavond in een open brief laten weten dat hij zich „schaamt dat de vrijheid van meningsuiting door het optreden van de politie is beperkt”. „De overheid hoort niet selectief bepaalde meningen uit de samenleving weg te filteren. Dat lijkt in strijd te zijn met het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens (EVRM)”, zo schrijft Van Eck.

De fractieleider van de grootste partij in Nijmegen rekent er aldus zijn brief op dat het ophangen van de gewraakte poster „geen aanleiding geeft tot huisvredebreuk, zoals dat bij niemand in onze stad het geval zou moeten zijn.” Vorige week viel de politie binnen bij woonwerkpand De Grote Broek in Nijmegen om een stapel posters in beslag te nemen. Een dag later arresteerde de politie een actievoerder, die het pamflet voor de camera van de regionale omroep wilde laten zien.

Een aantal krakers stapt naar de rechter uit onvrede over het weghalen van hun spandoeken. Het kort geding dient vrijdag voor de rechtbank in Amsterdam, liet advocaat Schuckink Kool namens hen weten. De raadsman heeft een dagvaarding doen uitgaan waarin hij de Staat, burgemeester Cohen van Amsterdam en burgemeester Ter Horst van Nijmegen daagt.

De afgelopen week ontstond in de hoofdstad ophef, omdat de politie spandoeken van kraakpanden verwijderde met grove leuzen over Verdonk. Op de doeken stonden teksten als 'Verdonk, nog steeds geen bloed aan je handen?' en 'Levend verbrand, Rita bedankt'. Spandoeken met deze tekst hangen in Nijmegen nog wel. Ook in Den Bosch deden zich volgens de advocaat vergelijkbare situaties voor.

Justitie betitelt de teksten als smaad. Minister Verdonk heeft hiertegen inmiddels ook aangifte gedaan. Burgemeester Cohen liet al eerder weten dat de beledigende leuzen in het licht van de dreigende situatie rondom Verdonk niet zijn toegestaan.

De krakers voelen zich echter aangetast in hun vrijheid van meningsuiting. De advocaat wil nu dat de rechter de gedaagden verbiedt de spandoeken en posters weg te halen.
pi_32269043
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:50 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nou, het is dat Marokko geen inzicht in de registers wilde geven, anders hadden veel Marokkaanse kinderen in Marokko nog steeds Nederlandse kinderbijslag ge kregen. Vergeet ook niet dat we 30 jaar lang een Algemeen Verdrag inzake de sociale zekerheid tussen het Koninkrijk der Nederlanden en het Koninkrijk Marokko hebben gehad. (zie bron).
[..]

Bron

De sociale voorzieningen (de baten) zijn niet plaatsgebonden, waarom dan ook niet de straf als je verplichtingen niet nakomt?
Onzin. Gewoon dezelfde behandeling die andere Nederlanders ook genieten. Of dacht je dat al die Nederlanders die bijvoorbeeld voor de EU nog een feit was in Spanje zijn gaan wonen daarmee al hun rechten verspeelden?
pi_32269071
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:50 schreef kLowJow het volgende:
Afhankelijk van je vakantiebestemming kan het ene reisdocument handiger zijn dat het andere. Wat het voor Marokko voor zin heeft weet ik niet. Misschien willen ze graag dat men binding met het land van herkomst, dan wel het land van hun (groot)ouders houdt. Marokkanen in het buitenland brengen nogal wat geld in het laadje voor Marokko. Vakanties, hulp aan familie enzo.
Ik blijf het vreemd vinden en weer zo'n halfzachte oplossing.

Zonder paspoort kan je ook geld geven aan familie in Marokko.
En waar heb je meer aan een Marokkaans paspoort dan aan een Nederlands paspoort, in Arabische landen ofzo.
pi_32269103
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Die mogen wel met Nederland meedoen met honkballen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32269121
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:55 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik blijf het vreemd vinden en weer zo'n halfzachte oplossing.

Zonder paspoort kan je ook geld geven aan familie in Marokko.
Ik zeg dan ook dat dit voor Marokko eventueel een argument zou kunnen zijn. Ik weet het ook niet. Vertel jij ze anders even dat het onzin is, misschien passen ze de wet wel aan. .
quote:
En waar heb je meer aan een Marokkaans paspoort dan aan een Nederlands paspoort, in Arabische landen ofzo.
Bijvoorbeeld.
pi_32269125
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:29 schreef DionysuZ het volgende:
Waarom zouden mensen die een dubbel paspoort hebben zwaarder gestraft worden bij een misdrijf dan mensen met een enkel paspoort?
Als het over Marokkanen gaat schijnt discrimineren te mogen.
pi_32269164
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:52 schreef sizzler het volgende:

[..]
Belachelijk.

Krakers die zich aangetast voelen in hun vrijheid van meningsuiting.
Hebben die gasten dan wel respect voor de mening van anderen of is het weer een staaltje onze mening behoort onder de vrijheid van meningsuiting maar een andere mening niet.
pi_32269172
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:54 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Onzin. Gewoon dezelfde behandeling die andere Nederlanders ook genieten. Of dacht je dat al die Nederlanders die bijvoorbeeld voor de EU nog een feit was in Spanje zijn gaan wonen daarmee al hun rechten verspeelden?
Dat hangt van het verdag af wat twee landen heben afgesloten. Net zoals je een verdrag af kan sluiten dat mensen met een dubbel paspoort hun straf uit moeten zitten in het andere moederland. Een soort uitlevering zeg maar. Nederlanders die in -bijvoorbeeld- Equador berecht worden kunnen via een uitleveringsverdrag hier hun straf uitzitten.
pi_32269216
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:56 schreef kLowJow het volgende:
Ik zeg dan ook dat dit voor Marokko eventueel een argument zou kunnen zijn. Ik weet het ook niet. Vertel jij ze anders even dat het onzin is, misschien passen ze de wet wel aan. .
Als ik zoveel macht zou hebben had ik dat allang gedaan
quote:
Bijvoorbeeld.
Handig als je besluit terrorist te worden
pi_32269234
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:52 schreef sizzler het volgende:

[..]
Tja zie er niet zo'n bezwaar in. Er is een maatschappelijk debat gaande over het functioneren van Verdonk. Waarom zou die man daar niet aan mee mogen doen?
pi_32269275
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Belachelijk.

Krakers die zich aangetast voelen in hun vrijheid van meningsuiting.
Hebben die gasten dan wel respect voor de mening van anderen of is het weer een staaltje onze mening behoort onder de vrijheid van meningsuiting maar een andere mening niet.
In Groningen werd het weghalen van spandoeken door een aantal hoogleraren wel als zeer creatief met een dubieuze plaatselijke verordening omschreven.
pi_32269326
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:00 schreef du_ke het volgende:
Tja zie er niet zo'n bezwaar in. Er is een maatschappelijk debat gaande over het functioneren van Verdonk. Waarom zou die man daar niet aan mee mogen doen?
Je vindt de tekst acceptabel?

Ik ben benieuwd hoe de vrijheid van meningsuiting wordt geïnterpreteerd als ik in Nijmegen een spandoek ophang met de tekst: Milieufascist Femke Halsema. Zelfs in nazi Duitsland was er meer persoonlijke vrijheid.
pi_32269337
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:58 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat hangt van het verdag af wat twee landen heben afgesloten. Net zoals je een verdrag af kan sluiten dat mensen met een dubbel paspoort hun straf uit moeten zitten in het andere moederland. Een soort uitlevering zeg maar. Nederlanders die in -bijvoorbeeld- Equador berecht worden kunnen via een uitleveringsverdrag hier hun straf uitzitten.
Wat ik zeg. Mensen selectief als Nederlander behandelen. Briljant. Dat ze daar niet eerder op gekomen zijn. Ik zal aan je denken als ik mijn straf in Marokko uitzit. .

Een soort uitlevering, maar dan anders. Wordt helemaal lachen als je wel zo'n verdrag afsluit met een land om mensen daar hun straf uit te laten zitten, maar weigert mensen uit te leveren omdat ze daar zo slecht behandeld worden.

Hiernaast probeer je de ene Nederlander koste wat koste uit dezelfde gevangenis te halen, waar je de andere Nederlander met de vriendelijke groeten van het koninkrijk der Nederlanden in weg laat rotten. Niks mis mee toch?
pi_32269416
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:01 schreef du_ke het volgende:
In Groningen werd het weghalen van spandoeken door een aantal hoogleraren wel als zeer creatief met een dubieuze plaatselijke verordening omschreven.
Krakers doen nietrs anders dan provoceren. Als ze al die moeite zouden steken in werken waren ze een stuk nuttiger.
pi_32269528
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je vindt de tekst acceptabel?

Ik ben benieuwd hoe de vrijheid van meningsuiting wordt geïnterpreteerd als ik in Nijmegen een spandoek ophang met de tekst: Milieufascist Femke Halsema. Zelfs in nazi Duitsland was er meer persoonlijke vrijheid.
Groenlinks treft in dezen geen enkele blaam, Verdonk wel. ze lijkt bepaald niet met de levende crematie te zitten of heb je een indicatie dat het anders zit?
pi_32269568
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:04 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Wat ik zeg. Mensen selectief als Nederlander behandelen. Briljant. Dat ze daar niet eerder op gekomen zijn. Ik zal aan je denken als ik mijn straf in Marokko uitzit. .

Een soort uitlevering, maar dan anders. Wordt helemaal lachen als je wel zo'n verdrag afsluit met een land om mensen daar hun straf uit te laten zitten, maar weigert mensen uit te leveren omdat ze daar zo slecht behandeld worden.

Hiernaast probeer je de ene Nederlander koste wat koste uit dezelfde gevangenis te halen, waar je de andere Nederlander met de vriendelijke groeten van het koninkrijk der Nederlanden in weg laat rotten. Niks mis mee toch?
nieuwe politieke correctheid .
pi_32269618
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:04 schreef kLowJow het volgende:

[..]

[...]
We halen toch geen Nederlanders uit Marokkaanse gevangenissen omdat ze daar zo slecht behandeld worden? Waarom zou je ze er dan niet heen kunnen sturen?

Dit is gewoon een speciaal geval. Veel Marokkaanse mensen hebben in beide landen een huis, kunnen in beide landen Nederlandse sociale voorzieningen genieten, betalen in beide landen belasting, sturen veel geld naar hun 'thuisland', wonen er regelmatig een paar maanden per jaar, trouwen er, halen er hun bruid, willen er begraven worden etc. Het probleem met veel marokkanse jeugd is dat de politie in Marokko veel strenger is dan hier in Nederland. Vergeleken de situatie daar zijn we lieverdjes. Nou, als mensen graag twee paspoorten willen zodat ze van beide kanten van de voordelen gebruik kunnen maken, dan vind ik het zo gek nog niet om er ook andere consequenties aan te verbinden.
pi_32269626
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:10 schreef du_ke het volgende:
Groenlinks treft in dezen geen enkele blaam, Verdonk wel. ze lijkt bepaald niet met de levende crematie te zitten of heb je een indicatie dat het anders zit?
Ik kan de gedachte van Verdonk niet lezen jij blijkbaar wel.
pi_32269638
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee, daarom was ze ook op de herdenking.
pi_32269690
Daarnaast heeft Verdonk de brand niet aangestoken.
Waarom hangt die "dappere" van Eck geen spandoek op tegen de daadwerkelijke dader?
pi_32269816
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:13 schreef sizzler het volgende:

[..]

We halen toch geen Nederlanders uit Marokkaanse gevangenissen omdat ze daar zo slecht behandeld worden? Waarom zou je ze er dan niet heen kunnen sturen?
Sterker nog, we leveren niet eens mensen uit aan Marokko.
quote:
Dit is gewoon een speciaal geval. Veel Marokkaanse mensen hebben in beide landen een huis, kunnen in beide landen Nederlandse sociale voorzieningen genieten, betalen in beide landen belasting, sturen veel geld naar hun 'thuisland', wonen er regelmatig een paar maanden per jaar, trouwen er, halen er hun bruid, willen er begraven worden etc. Het probleem met veel marokkanse jeugd is dat de politie in Marokko veel strenger is dan hier in Nederland. Vergeleken de situatie daar zijn we lieverdjes. Nou, als mensen graag twee paspoorten willen zodat ze van beide kanten van de voordelen gebruik kunnen maken, dan vind ik het zo gek nog niet om er ook andere consequenties aan te verbinden.
Sommige dingen die je hier stelt zijn gewoon niet waar, maar laten we dit voor de discussie even vergeten. Laten we aannemen dat dit allemaal waar is, wat wil je dan vervolgens doen met mensen die de Marokkaanse nationaliteit hebben - die hebben "we" nu eenmaal allemaal, of we nu in Marokko geboren zijn, een Marokkaanse vader, grootvader overgrootvader of overovergrootvader hebben - maar op wie geen van bovenstaande punten van toepassing is? Het paspoort heeft er geen fuck mee te maken, of je nu een paspoort hebt of niet, je hebt de Marokkaanse nationaliteit.
pi_32269851
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:14 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nee, daarom was ze ook op de herdenking.
Tja dat is typisch een verplichting waar ze niet weg kan blijven. Je moet blijven proberen een menselijk gezicht te laten zien he?
pi_32269883
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:15 schreef MrX1982 het volgende:
Daarnaast heeft Verdonk de brand niet aangestoken.
Waarom hangt die "dappere" van Eck geen spandoek op tegen de daadwerkelijke dader?
Ze als 'deporteur' wel verantwoordelijk voor het op onverantwoorde wijze vullen van de cellen.
pi_32269933
Van Eck waar ken ik die naam ook alweer van.

Oh ja dat is die dappere dodo met zijn SUV parkeerverbod.
pi_32269974
Liever een Van Eck onder mijn SUV dan een in de gemeenteraad.

Nieuw spandoek
pi_32270000
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja dat is typisch een verplichting waar ze niet weg kan blijven. Je moet blijven proberen een menselijk gezicht te laten zien he?
*proest
pi_32270081
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:19 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Het paspoort heeft er geen fuck mee te maken, of je nu een paspoort hebt of niet, je hebt de Marokkaanse nationaliteit.
Inderdaad. Het heeft er geen fuck meer mee te maken. Dus waarom hebben ze dat paspoort dan nog? Hup. Weg ermee. En als de verbinding er wel is dan houden ze het paspoort, en dus is er een legitieme reden om te differentiëren.
pi_32270088
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:24 schreef sizzler het volgende:

[..]

*proest
Sorry maar ik mevrouw verdonk nog niet op oprecht medeleven kunnen betrappen in haar loopbaan als staatssecretaris. Het is puur op nummer uit proberen uit te zetten (ofwel de illegaliteit intrappen want het uitzetten lukt niet ).
pi_32270137
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:26 schreef du_ke het volgende:
Sorry maar ik mevrouw verdonk nog niet op oprecht medeleven kunnen betrappen in haar loopbaan als staatssecretaris. Het is puur op nummer uit proberen uit te zetten (ofwel de illegaliteit intrappen want het uitzetten lukt niet ).
Wat heb jij precies gedaan om je medeleven aan deze illegalen te betuigen?

Kaarsje gebrand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')