Jij kent hem toch persoonlijk? Zijn jongens toch ook?quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:58 schreef milagro het volgende:
Opvallend wel, idd, ik heb de man weleens anders gehoord
Ik ga de dialoog aan, maar niet met hem. Ik kan niet meer met hem door één deur, simpelweg omdat hij de Moslim-enclude niet serieus neemt, hoewel dit niet echt een Islamitisch probleem op zich is verwacht ik dat de Moslims in Frankrijk, een hele grote groep dus, hem zullen boycotten (bij de verkiezingen) en niet meer de dialoog met het hem aangaan.quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:51 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ik dacht dat je zei dat je open staat voor de dialoog? Met zo'n opmerking laat je weer zien dat je niet achter je eigen uitspraken staat. Bovendien is sarkozy niet de kern van het probleem, dat gaf je zelf ook al aan met je post waarin je over je nicht vertelde.
Dat vraag ik me echt ook af. Ik kom ook weleens in die moskee en terwijl ik rondkijk vraag ik me af of er een "intruder" tussen zit, en zo ja wie? Die moskee is zo drukbezocht. Ik kan overigens wel vinden in die preek van de respectabele Imam Fawaz, alleen vind ik dat hij iets te mild is voor de Franse regering.quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:48 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hoe zou de verhouding moslim/journalist/politie/aivd tegenwoordig in de gemiddelde moskee zijn?
en ddat allemaal omdat hij reslchoppers uitschot vind?quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga de dialoog aan, maar niet met hem. Ik kan niet meer met hem door één deur, simpelweg omdat hij de Moslim-enclude niet serieus neemt, hoewel dit niet echt een Islamitisch probleem op zich is verwacht ik dat de Moslims in Frankrijk, een hele grote groep dus, hem zullen boycotten (bij de verkiezingen) en niet meer de dialoog met het hem aangaan.²
Het waren dan ook niet zo zeer de relschoppers, als wel de overige bewoners die zich nogal beledigd voelden geloof ik. Hoe dan ook niet echt heel interessant zo'n Franse "kut-Marokkanen" faux pas.quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:37 schreef Prego het volgende:
niet moslims specifiek, onder het 'tuig' in kwestie vallen ook erg veel moslims. maar dat is idd geen directe aanval op moslims in het algemeen.
Dàt lijkt me het punt. Die hadden daar namelijk helegaar geen zin in. Doorleven, zo goed en kwaad als dat kan. Knap ik ook niet van op, maar door zo op dit soort grappen reageren helpt dus ook nul, komma, nul.quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:41 schreef kLowJow het volgende:
de overige bewoners die zich nogal beledigd voelden geloof ik.
Vooral in België dreig je wel een situatie te krijgen waar naast wat allochtone belhamels (of moet ik ze "tuig" noemen) ook autochtone brandstichters ervoor zorgen dat allochtonen in de media met de vinger worden gewezen. De dader van een brandstichting in een bus en een vrachtwagen in Hoboken bij Antwerpen bleek een psychisch gestoorde 48-jarige Belgische man ergens uit een Vlaams-Brabants dorpje geweest te zijn, bijvoorbeeld. Toch roept Filip Dewinter hard in het rond dat van brandstichters en relschoppers "de nationaliteit moet afgenomen worden".quote:12/11 Daders uitgebrande wagen Sint-Niklaas waren geen jonge allochtonen
Twee personen die tijdens de nacht van maandag op dinsdag in Sint-Niklaas een wagen in brand hebben gestoken, zijn vrijdag aangehouden. De daders blijken twee autochtone Belgen van in de dertig.
Op beelden van een beveiligingscamera van een benzinestation is te zien hoe de twee inwoners van Sint-Niklaas tijdens de nacht van maandag op dinsdag flessen vullen aan de pomp. Rond half vier die nacht ging 500 meter verder, in het Peter Benoitpark, een sociale woonwijk, een auto in vlammen op.
Na onderzoek in het milieu van het uitgaansleven in de Oost-Vlaamse stad werden vrijdag twee Sint-Niklazenaars opgepakt en aangehouden. Er werden ook huiszoekingen bij de twee uitgevoerd. De twee, beiden van Belgische nationaliteit en werkloos, zouden uit verveling gehandeld hebben. Het gaat om de 30-jarige Bart C. en de 33-jarige Erwin H.
In een reactie op het nieuws van de aanhoudingen, laat burgemeester Freddy Willockx (sp.a) weten heel opgelucht te zijn. Hij feliciteert ook de gerechtelijke instanties. "Ik heb met enige verbazing vastgesteld dat de feiten niet zijn gepleegd door minderjarigen, maar door dertigers uit Sint-Niklaas", verklaarde Willockx. "Het gaat hier om rasechte Sint-Niklazenaars en dat bewijst dus dat de publieke opinie en de media veel te vlug bepaalde personen of bepaalde groepen mensen met de vinger wijzen", stelde Willockx nog.
De burgemeester bedankte de inwoners van Sint-Niklaas voor hun "sereniteit en koelbloedigheid" en liet nog weten dat hij hoopte op een passende bestraffing voor de daders.
quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:49 schreef RZero het volgende:
16h33 Chapelle vandalisée dans le Pas-de-Calais : Nicolas Sarkozy exprime son "indignation"
Kapelletje gemold.
kut die pagina is geblokkeerd, ik ga thuis ff kijken. ik heb er nog niemand hier over gehoord.quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:24 schreef dodew83 het volgende:
17h11 Violences urbaines: incidents dans le centre de Lyon
http://news.tf1.fr/news/
Nou, hij spreekt uiteraard niet met mijquote:Op zaterdag 12 november 2005 15:06 schreef What het volgende:
[..]
Jij kent hem toch persoonlijk? Zijn jongens toch ook?
Nou ja, ik vind het bemoedigend dat er in de Moskee zo over gesproken wordt.
Echauffourées dans le centre de Lyon (Vechtpartijen in het centrum van Lyon)quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:52 schreef Prego het volgende:
[..]
kut die pagina is geblokkeerd, ik ga thuis ff kijken. ik heb er nog niemand hier over gehoord.
ik ging sowieso niet de stad in vanavond (te veel voetbal)
kun je anders dat bericht ff in z'n geheel posten?
Er werden voor de rellen al dagelijks 100-en auto's in de fik gestoken. Hoorde je toen al niks van.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:35 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Worden er nu dagelijks nog 1000 auto's in de fik gestoken?
Je hoort er niks meer van.
Damn!quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:35 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Worden er nu dagelijks nog 1000 auto's in de fik gestoken?
Je hoort er niks meer van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |