Jij kent hem toch persoonlijk? Zijn jongens toch ook?quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:58 schreef milagro het volgende:
Opvallend wel, idd, ik heb de man weleens anders gehoord
Ik ga de dialoog aan, maar niet met hem. Ik kan niet meer met hem door één deur, simpelweg omdat hij de Moslim-enclude niet serieus neemt, hoewel dit niet echt een Islamitisch probleem op zich is verwacht ik dat de Moslims in Frankrijk, een hele grote groep dus, hem zullen boycotten (bij de verkiezingen) en niet meer de dialoog met het hem aangaan.quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:51 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ik dacht dat je zei dat je open staat voor de dialoog? Met zo'n opmerking laat je weer zien dat je niet achter je eigen uitspraken staat. Bovendien is sarkozy niet de kern van het probleem, dat gaf je zelf ook al aan met je post waarin je over je nicht vertelde.
Dat vraag ik me echt ook af. Ik kom ook weleens in die moskee en terwijl ik rondkijk vraag ik me af of er een "intruder" tussen zit, en zo ja wie? Die moskee is zo drukbezocht. Ik kan overigens wel vinden in die preek van de respectabele Imam Fawaz, alleen vind ik dat hij iets te mild is voor de Franse regering.quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:48 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hoe zou de verhouding moslim/journalist/politie/aivd tegenwoordig in de gemiddelde moskee zijn?
en ddat allemaal omdat hij reslchoppers uitschot vind?quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga de dialoog aan, maar niet met hem. Ik kan niet meer met hem door één deur, simpelweg omdat hij de Moslim-enclude niet serieus neemt, hoewel dit niet echt een Islamitisch probleem op zich is verwacht ik dat de Moslims in Frankrijk, een hele grote groep dus, hem zullen boycotten (bij de verkiezingen) en niet meer de dialoog met het hem aangaan.²
Het waren dan ook niet zo zeer de relschoppers, als wel de overige bewoners die zich nogal beledigd voelden geloof ik. Hoe dan ook niet echt heel interessant zo'n Franse "kut-Marokkanen" faux pas.quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:37 schreef Prego het volgende:
niet moslims specifiek, onder het 'tuig' in kwestie vallen ook erg veel moslims. maar dat is idd geen directe aanval op moslims in het algemeen.
Dàt lijkt me het punt. Die hadden daar namelijk helegaar geen zin in. Doorleven, zo goed en kwaad als dat kan. Knap ik ook niet van op, maar door zo op dit soort grappen reageren helpt dus ook nul, komma, nul.quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:41 schreef kLowJow het volgende:
de overige bewoners die zich nogal beledigd voelden geloof ik.
Vooral in België dreig je wel een situatie te krijgen waar naast wat allochtone belhamels (of moet ik ze "tuig" noemen) ook autochtone brandstichters ervoor zorgen dat allochtonen in de media met de vinger worden gewezen. De dader van een brandstichting in een bus en een vrachtwagen in Hoboken bij Antwerpen bleek een psychisch gestoorde 48-jarige Belgische man ergens uit een Vlaams-Brabants dorpje geweest te zijn, bijvoorbeeld. Toch roept Filip Dewinter hard in het rond dat van brandstichters en relschoppers "de nationaliteit moet afgenomen worden".quote:12/11 Daders uitgebrande wagen Sint-Niklaas waren geen jonge allochtonen
Twee personen die tijdens de nacht van maandag op dinsdag in Sint-Niklaas een wagen in brand hebben gestoken, zijn vrijdag aangehouden. De daders blijken twee autochtone Belgen van in de dertig.
Op beelden van een beveiligingscamera van een benzinestation is te zien hoe de twee inwoners van Sint-Niklaas tijdens de nacht van maandag op dinsdag flessen vullen aan de pomp. Rond half vier die nacht ging 500 meter verder, in het Peter Benoitpark, een sociale woonwijk, een auto in vlammen op.
Na onderzoek in het milieu van het uitgaansleven in de Oost-Vlaamse stad werden vrijdag twee Sint-Niklazenaars opgepakt en aangehouden. Er werden ook huiszoekingen bij de twee uitgevoerd. De twee, beiden van Belgische nationaliteit en werkloos, zouden uit verveling gehandeld hebben. Het gaat om de 30-jarige Bart C. en de 33-jarige Erwin H.
In een reactie op het nieuws van de aanhoudingen, laat burgemeester Freddy Willockx (sp.a) weten heel opgelucht te zijn. Hij feliciteert ook de gerechtelijke instanties. "Ik heb met enige verbazing vastgesteld dat de feiten niet zijn gepleegd door minderjarigen, maar door dertigers uit Sint-Niklaas", verklaarde Willockx. "Het gaat hier om rasechte Sint-Niklazenaars en dat bewijst dus dat de publieke opinie en de media veel te vlug bepaalde personen of bepaalde groepen mensen met de vinger wijzen", stelde Willockx nog.
De burgemeester bedankte de inwoners van Sint-Niklaas voor hun "sereniteit en koelbloedigheid" en liet nog weten dat hij hoopte op een passende bestraffing voor de daders.
quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:49 schreef RZero het volgende:
16h33 Chapelle vandalisée dans le Pas-de-Calais : Nicolas Sarkozy exprime son "indignation"
Kapelletje gemold.
kut die pagina is geblokkeerd, ik ga thuis ff kijken. ik heb er nog niemand hier over gehoord.quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:24 schreef dodew83 het volgende:
17h11 Violences urbaines: incidents dans le centre de Lyon
http://news.tf1.fr/news/
Nou, hij spreekt uiteraard niet met mijquote:Op zaterdag 12 november 2005 15:06 schreef What het volgende:
[..]
Jij kent hem toch persoonlijk? Zijn jongens toch ook?
Nou ja, ik vind het bemoedigend dat er in de Moskee zo over gesproken wordt.
Echauffourées dans le centre de Lyon (Vechtpartijen in het centrum van Lyon)quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:52 schreef Prego het volgende:
[..]
kut die pagina is geblokkeerd, ik ga thuis ff kijken. ik heb er nog niemand hier over gehoord.
ik ging sowieso niet de stad in vanavond (te veel voetbal)
kun je anders dat bericht ff in z'n geheel posten?
Er werden voor de rellen al dagelijks 100-en auto's in de fik gestoken. Hoorde je toen al niks van.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:35 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Worden er nu dagelijks nog 1000 auto's in de fik gestoken?
Je hoort er niks meer van.
Damn!quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:35 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Worden er nu dagelijks nog 1000 auto's in de fik gestoken?
Je hoort er niks meer van.
Nou wil je de gemiddelde franse auto ook met plezier in de brand steken.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:36 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Er werden voor de rellen al dagelijks 100-en auto's in de fik gestoken. Hoorde je toen al niks van.
Wow!quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:44 schreef RZero het volgende:
Na vanvond net onder de 10.000. Gisteren zijn er 500 auto's gesloopt. Een lichte steiging na de 400 de nacht ervoor.
Zolang ze van m'n Peugeot 405 maar afblijven. Die hebben ze toevallig te goed gemaakt.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou wil je de gemiddelde franse auto ook met plezier in de brand steken.
Van de inmiddels ongeveer 32000 auto's is ongeveer een kwart in de afgelopen week in de fik gezet, en het blijft niet alleen bij auto's, ook gebouwen en mensen worden het slachtoffer van deze rellen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:36 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Er werden voor de rellen al dagelijks 100-en auto's in de fik gestoken. Hoorde je toen al niks van.
In totaal ergens tussen de 30.000 en 35.000, tijdens de rellen zo'n 10.000.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:39 schreef Demophon het volgende:
[..]
Damn!Hoeveel auto's zijn er op deze manier inmiddels 'démoli'?
quote:121 Teletekst zo 13 nov
Rellen in Lyon vanwege avondklok
LYON In het centrum van de Franse stad
Lyon zijn gisteravond rellen geweest.
Groepen jongeren vernielden auto's en
gooiden met stenen naar de politie.Met
traangas dreef de politie ze uiteen.
De jeugd is kwaad over de avondklok die
in Lyon en ook in andere Franse steden
geldt.In Parijs geldt die maatregel
niet.Wel is er tot vanochtend een
samenscholingsverbod van kracht.
In de stad zijn duizenden agenten op de
been om onder meer de Eiffeltoren,de
Champs-Élysées en de treinstations in
de gaten te houden.De autoriteiten zijn
bang voor nieuwe rellen,maar tot nu toe
is het rustig in de Franse hoofdstad.
bedankt voor deze postquote:Op zaterdag 12 november 2005 18:15 schreef dodew83 het volgende:
[..]
Echauffourées dans le centre de Lyon
-knip-
Omdat er geen bussen en metro's meer stoppen in die buurten?quote:Op zondag 13 november 2005 12:54 schreef boskov het volgende:
dan vraag je je af waarom je je auto niet weghaalt uit zo een buurt
374 in de fik + nog een aantal vernieldquote:Op zondag 13 november 2005 12:20 schreef RZero het volgende:
367 auto's vernield.
Ik pak liever de fiets dan dat mijn auto afgebrand wordt. Lijkt mij wel vanzelfsprekendquote:Op zondag 13 november 2005 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat er geen bussen en metro's meer stoppen in die buurten?
En 30KM lopen is ook wat overdreven.
hier zijn een hoop mensen geschokt, op de technische afdeling werken veel moskee-gangers. en dat snap ik ook wel. beetje rare wraakactie (want meer is het niet imo) aangezien er ook een hoop anders- of nietgelovigen meerellen...quote:Op zondag 13 november 2005 13:49 schreef RuL0R het volgende:
[..]
374 in de fik + nog een aantal vernield
en anderhalf uur geleden:
12h08 Un cocktail molotov lancé contre la Grande Mosquée de Lyon, pas de dégâts
En wat merk jij er van? Heb je zelf ook auto's die in brand zijn gestoken gezien? Heb je zelf toegesproken tot de reljeugd om met deze acties te stoppen? Wat is je connectie met Sarkozy?quote:
ik merk er niet direct iets van. de rellen zijn voornamelijk (tot gisterenquote:Op zondag 13 november 2005 15:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En wat merk jij er van? Heb je zelf ook auto's die in brand zijn gestoken gezien? Heb je zelf toegesproken tot de reljeugd om met deze acties te stoppen? Wat is je connectie met Sarkozy?²
lyon is groot... en ik meng me niet in die buurten en dat soort mensenquote:Op zondag 13 november 2005 15:05 schreef RZero het volgende:
Lyon? Succes ermee!
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G0SK7FUKquote:Relschoppers sparen Zjirinovski-parfum
De opstandige jongeren in de Franse banlieue hebben een opmerkelijke neus voor politiek en parfum. Volgens het Russische persagentschap Ria/Novosti hebben relschoppers, gewapend met halfautomatische wapens, in Frankrijk deze week een truck overvallen die volgestouwd was met een lading Zjirinovski-parfum, genoemd naar de Russische extreem-rechtse politicus. De truck zou met de lading onderweg zijn geweest van Frankrijk naar Rusland.
Twee gewapende Franse relschoppers dwongen de chauffeur uit de truck te komen en de laadbak open te doen. Daarna openden ze een van de dozen. Toen ze zagen dat het ging om Zjirinovski-parfum, vroegen ze de chauffeur of de lading toebehoorde aan ,,de verdediger van Irak, Zjirinovski''.
Toen de chauffeur dat beaamde, ,,laadden de Arabieren de dozen terug in de truck, en vertrokken ze, nadat ze Zjirinovski een goede gezondheid hadden gewenst en nog veel succes in zijn strijd tegen het Amerikaanse imperialisme''.
Hoeveel van de jongeren in de banlieue zijn gewapend met halfautomatische wapens, is niet bekend. Hoevelen van hen Vladimir Zjirinovski kennen, evenmin. (JDC)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |