Het is dus inderdaad onrustig in Brussel. Misschien heeft Floripas een van deze incidenten gezien.quote:Opnieuw incidenten in buurt Brussel-Zuid
ma 07/11/05 - In de buurt van Brussel-Zuid waren er vanavond opnieuw enkele kleine incidenten. De brandweer moest zes keer uitrukken in Anderlecht, Sint-Gillis en Vorst. Daar gingen enkele auto's in de vlammen op.
De politie in Brussel gaat vannacht alvast extra patrouilleren in de buurt rond het Zuidstation om rellen te voorkomen. Er worden ook meer stadswachters en straathoekwerkers ingezet. Dat hebben de burgemeesters van Sint-Gillis, Vorst en Anderlecht beslist.
De voorbije nacht waren er in de buurt van het Zuidstation ook al vijf wagens in brand gestoken. Er is nog geen spoor van de daders.
Voorlopig gaat het nog om verspreide incidenten. Er vielen nergens gewonden en de brandstichtingen hebben ook niet tot rellen geleid.
Ook al spreekt de politie van een geïsoleerd incident, in het licht van de rellen in Parijs zorgen de incidenten toch dadelijk voor ongerustheid.
"De spanning neemt toe"
In bepaalde wijken in Anderlecht, Molenbeek en Sint-Gillis neemt de spanning inderdaad toe. Dat zegt de Anderlechtse schepen van Samenlevingsopbouw Walter Vandenbossche.
Door de enorme werkloosheid in die gemeenten is de uitzichtloosheid voor de jongeren groot.
"Een derde van de Brusselse jongeren heeft geen werk. Dat maakt de situatie erg ontvlambaar. Ook de mediatisering van de rellen in Parijs speelt een rol", zegt Vandenbossche
In Duitsland zijn helemaal geen rellen geweest tochquote:Op maandag 7 november 2005 23:50 schreef Meki het volgende:
Rellen elders in Europa
Rellen in Denemarken.
Dreiging rellen Brussel neemt toe
Nu ook in Duitsland
Net op SLAM!FM 24:00 nieuws: Rellen gemeld in oa. Toulouse en een aantal voorsteden, tientallen auto's in brand.quote:Op maandag 7 november 2005 23:59 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Nou volgens mij zijn ze wel uitgereld. En ik heb geen een tank gezienIk verwachtte zelfs een landing op omaha beach
![]()
mediastilte dude.. Ze willen de rellen niet nog verder aanwakkeren in andere steden door beelden te laten zien van rellende jongeren. Brengt anderen misschien op ideeën.quote:Op maandag 7 november 2005 23:59 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Nou volgens mij zijn ze wel uitgereld. En ik heb geen een tank gezienIk verwachtte zelfs een landing op omaha beach
![]()
In Bremen en Berlijn zijn enkele auto's en een gebouw of een paar gebouwen in de fik gegaan.quote:Op maandag 7 november 2005 23:55 schreef kLowJow het volgende:
[..]
In Duitsland zijn helemaal geen rellen geweest toch.
quote:Jongeren gooien molotov-cocktails in Luikse regio
In Bressoux hebben een twintigtal jongeren maandag rond 18.30 uur molotov-cocktails gegooid in een glascontainer op de place de la Résistance. Ook werd er een molotov-cocktail naar een bushokje gegooid.
Enkele minuten later werden dezelfde jongeren gezien in de rue du Général de Gaulle, in Bressoux, waar ze een ruit stukgooiden en schade toebrachten aan een wagen. Nog later werden de jongeren opgemerkt in de rue de l'Intendance in Bressoux, waar ze zich ontdeden van twee flessen, gevuld met benzine.
De politie heeft zich ter plaatse begeven en zal de hele nacht patrouilleren. Dit weekend deden er zich ook al incidenten voor in de Luikse regio. Zo staken een tiental jongeren zaterdagavond twee wagens in brand die geparkeerd stonden in garages van sociale woningen in Burenville (Luik). De jongeren konden ontkomen. Zondagavond gooiden enkele jongeren stenen naar bussen in de wijk Sainte-Walburge in Luik. (belga)
Net was het op de radio.. geen echte mediastilte dus.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:03 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
mediastilte dude.. Ze willen de rellen niet nog verder aanwakkeren in andere steden door beelden te laten zien van rellende jongeren. Brengt anderen misschien op ideeën.
Nee, maar in Frankrijk zelf wordt er maar mondjesmaat over de rellen bericht. Uit voorzorg.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:07 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Net was het op de radio.. geen echte mediastilte dus.
Dat doen ze al een paar weken, ik geloof niet dat het echt helpt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:08 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Nee, maar in Frankrijk zelf wordt er maar mondjesmaat over de rellen bericht. Uit voorzorg.![]()
Allochtonen-terreur wordt door de linkse media, zoveel mogelijk met de mantel der liefde bedekt. RTL nieuws besteed bijvoorbeeld veel meer aandacht aan de rellen dan de linkse NOS.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:02 schreef Knoekie het volgende:
Vraag me eigenlijk af hé. Toen met die oorlog in Irak zonden ze werkelijk alles live uit op TV. En nu is het in Parijs, en is er geen livebeeld te zien.
Moet je trouwens eens opletten hoevaak de media allochtonen overal bij probeert te betrekken. In reclame, in soaps, in postbus 51 spotjes, in advertenties.... Niet alleen de NOS dus.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:11 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Allochtonen-terreur wordt door de linkse media, zoveel mogelijk met de mantel der liefde bedekt. RTL nieuws besteed bijvoorbeeld veel meer aandacht aan de rellen dan de linkse NOS.
Nederland heeft ook wenig buurten die er zo uitzien als de achterbuurten in Frankrijk/Belgie en Duitsland, hier is alles relatief luxe.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:12 schreef addie84 het volgende:
toch komt het langzaam best dichterbij.. Noem me een angsthaas, maar mag hopen dat Nederland niet zo aangewakkerd wordt..
Mwoah.. grote verschil is dat onze buurten een stuk kleiner zijn als die in Frankrijk. Kortom.. makkelijker om grip op te krijgen als het uit de klauwen loopt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:18 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nederland heeft ook wenig buurten die er zo uitzien als de achterbuurten in Frankrijk/Belgie en Duitsland, hier is alles relatief luxe.
Charleroi is nog een heel stuk erger. Het verbaast me eigenlijk dat ik nog niks van daar gehoord heb (daar worden sowieso al bussen met stenen bekogeld, daar hebben ze Parijs niet eens voor nodig.)quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:22 schreef Drugshond het volgende:
Luik... tja dan noem je ook een stad op.
Vaag volk daar,
Het enigste fatsoenlijke in Luik is "FN Fabric Herstal", de rest is a wasteland.
Scheelt weer files op de weg met een paar auto's minder.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:12 schreef addie84 het volgende:
toch komt het langzaam best dichterbij.. Noem me een angsthaas, maar mag hopen dat Nederland niet zo aangewakkerd wordt..
Ah, woont daar nog iemand?quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:27 schreef Drugshond het volgende:
Ook zo'n stad.....
Mijn favo stad in Belgie is Brugge.
Als je een Honda Civic hebt, dan hoef je er niets in te hangen hoorquote:Op dinsdag 8 november 2005 00:26 schreef JK het volgende:
[..]
Ik hang er wel iets Marokkaans in, dan blijft ie heel![]()
Die heb ik dus niet.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:30 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Als je een Honda Civic hebt, dan hoef je er niets in te hangen hoor
Welnee.. in Nederland zijn die groepen met vergelijkbare types een stuk kleiner. Gelukkig maar trouwens... Die heb je zo in de kiem gesmoord. Hooguit zullen er een paar auto's afbranden erger zal het niet worden denk ik. Laat dat maar aan de voetbalsupporters overquote:Op dinsdag 8 november 2005 00:30 schreef Thorical het volgende:
Toch ga ik ervanuit dat een bepaalde groep jongeren het idee heeft dat ze hierbij niet achter kunnen blijven.
Iedereen in het nieuws dus wij ook.
Is het belonen, of achterstallig onderhoud ?quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:30 schreef Schepseltje het volgende:
Ik hoorde net dat een franse minister de rellers wilden belonen met meer werkgelegenheid en stageplaatsen e.d... leuk signaall
Hoe de slachtoffers geholpen kunnen worden inderdaad.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:37 schreef Dr_Crouton het volgende:
Sowieso moeten de rellers eerst hard aangepakt worden en dan moet er gekeken worden hoe er geholpen kan worden.
Een geschat schade bedrag is leuk voor de mensen die de kijkcijfers genereren, het oog wil ook wat voor nadere analyse.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:41 schreef jagermeister1 het volgende:
Ik heb toch al een aantal keer bedragen voorbij zien komen kerel. Maar dat ware pure schattingen. Denk niet dat al duidelijk is wat de schade is.. het is namelijk nog niet afgelopen.
Edit.. bovendien, wat heb je aan een bedrag? Ga je je portemoja trekken?
Stel, er zijn 3.500 auto's verbrand x gem. bedrag auto 20.000 = 70.000.000 euro schade en dat alleen aan auto's.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:38 schreef JohnDope het volgende:
Hallo(de +- 4de keer)? We zijn onderhand al bij deeltje XIII maar er is nog niemand (lees: helemaal niemand) die mij ook maar enige indicatie heeft kunnen geven van het totaal bedrag wat er aan schade is aangericht.
Amen.
20K gem. bedrag per auto is wel heel ruw inderdaad.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:45 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ruwe schatting.
Stelvragen is mij over geleerd om die te wantrouwen(zoiets zeg je ook alleen maar wanneer het je uitkomtquote:Op dinsdag 8 november 2005 00:44 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Stel, er zijn 3.500 auto's verbrand x gem. bedrag auto 20.000 = 70.000.000 euro schade en dat alleen aan auto's.![]()
Erg dure auto's... dus erg ruw. Maar goed... er zijn ook meer dan 20 autobussen in rook opgegaan die kosten wel 150.000 per stuk schat ik.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:44 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Stel, er zijn 3.500 auto's verbrand x gem. bedrag auto 20.000 = 70.000.000 euro schade en dat alleen aan auto's.![]()
Was de tweedehands markt vergeten, onvergeeflijk, maar waar.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:47 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
20K gem. bedrag per auto is wel heel ruw inderdaad.
Ik doe wel een gok.....quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:38 schreef JohnDope het volgende:
Hallo(de +- 4de keer)? We zijn onderhand al bij deeltje XIII maar er is nog niemand (lees: helemaal niemand) die mij ook maar enige indicatie heeft kunnen geven van het totaal bedrag wat er tot nu toe aan schade is aangericht.
Amen.
Plus wat scholen, politiebureaus, garages, sysnagoge en een bibliotheek.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:48 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Erg dure auto's... dus erg ruw. Maar goed... er zijn ook meer dan 20 autobussen in rook opgegaan die kosten wel 150.000 per stuk schat ik.
ik vind dat te weinig, willen we een juiste politieke koers gaan varen in europa en voornamelijk nederland, dan moet er nog meer gesloopt wordenquote:Op dinsdag 8 november 2005 00:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik doe wel een gok.....
6000 * 15000 gem euro = 90.000.000 euro (vergeet de bussen niet, en showrooms niet)
30 * 3.000.000 bedrijfspanden = 90.000.000 euro
2000 agenten + overhead * (11/30) * 2500 = 20.000.000 (naar boven afgerond) euro
Toeristen sector (onbekend) schat zo'n 60.000.000 (zeker in december).
Beloofde herstelpogingen = enkele miljarden.
400 werkelozen extra.... bla bla bla
Inzet materieel brandweer en politie = 5.000.000 euro
Ik schat zo'n 500 miljoen (max), los van de herstel pogingen.
Ja, dat lijkt me niet zo bijzonder.quote:Op dinsdag 8 november 2005 01:04 schreef God_de_Vader het volgende:
Update op de radio:
In anderlecht hebben een 50 tal jongeren een auto op zijn dak gedraaid ...
In vorst is er een sofa in de fik gestoken
In Sint Gillis 2 auto's in de fik.
Het blijft kleinschaliger dan in frankrijk dus ...
Zo kan je alles wel relativeren. Elke auto, is er al één teveel, daarnaast kan het een begin zijn van een steeds groter wordende olievlek. Belangrijk om in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 01:06 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me niet zo bijzonder.
Ik denk dat het momenteel vooral een bende aanstellers is die even willen zichzelf manifesteren ... maar inderdaad je weet nooit he ... nu in belgie hebben ze er eigenlijk geen goede reden voor maar goed ... never try to understand an idiot ...quote:Op dinsdag 8 november 2005 01:12 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Zo kan je alles wel relativeren. Elke auto, is er al één teveel, daarnaast kan het een begin zijn van een steeds groter wordende olievlek. Belangrijk om in de gaten te houden.
Een bus in Nederland kost ongeveer 500.000 euro.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:48 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Erg dure auto's... dus erg ruw. Maar goed... er zijn ook meer dan 20 autobussen in rook opgegaan die kosten wel 150.000 per stuk schat ik.
15.000 euro voor een autotje in de voorsteden van Parijs? 5000 lijkt me redelijker, maar met alle andere zaken ,poltie inzet bijvoorbeeld(het zijn er nu trouwens 8.000), had ik geen rekening gehouden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik doe wel een gok.....
6000 * 15000 gem euro = 90.000.000 euro (vergeet de bussen niet, en showrooms niet)
30 * 3.000.000 bedrijfspanden = 90.000.000 euro
2000 agenten + overhead * (11/30) * 2500 = 20.000.000 (naar boven afgerond) euro
Toeristen sector (onbekend) schat zo'n 60.000.000 (zeker in december).
Beloofde herstelpogingen = enkele miljarden.
400 werkelozen extra.... bla bla bla
Inzet materieel brandweer en politie = 5.000.000 euro
Ik schat zo'n 500 miljoen (max), los van de herstel pogingen.
Ik kan de man niet altijd ongelijk geven.quote:INTERVIEW. Philippe Moureaux (PS), burgemeester van Sint-Jans-Molenbeek
,,Natuurlijk maak ik me zorgen''
Philippe Moureaux: ,,In Molenbeek is nog niets gebeurd, maar dat kan heel snel omslaan.''
Philippe Moureaux (PS) hoopt dat de Franse rellen niet overslaan naar zijn gemeente. ,,Gelukkig hebben we hier geen minister van Binnenlandse Zaken die olie op het vuur gooit.''
PHILIPPE Moureaux (PS), de burgemeester van Sint-Jans-Molenbeek, heeft niet veel tijd voor een gesprek. Op maandag tussen vier en zes houdt hij spreekuur op het gemeentehuis. Tientallen mensen, bijna allemaal allochtonen, zitten geduldig te wachten om door Moureaux ontvangen te worden.
,,Een derde komt voor huisvesting, een derde voor werk, de rest voor problemen allerhande. De meesten blijven maar twee minuten in mijn bureau. Maar ze zijn tevreden dat ik ze au sérieux neem en dat ik naar ze luister.''
,,En wat wilt u weten? Wanneer het in Molenbeek tot Franse toestanden komt? Toch raar, het lijkt wel alsof de pers alleen daar zit op te wachten...''
Bent u daar dan zelf niet bang voor? Het zou niet de eerste keer zijn dat er migrantenrellen uitbreken in Molenbeek?
Ik denk dat de situatie bij ons niet te vergelijken valt met die in Frankrijk. Er zijn geen uitgestrekte banlieues zoals in Frankrijk met troosteloze hoge gebouwen. Er zijn geen zones waar de politie niet durft te komen. Al bij al verloopt alles hier toch nog altijd wat gemoedelijker dan in Frankrijk. Bovendien hebben wij ook geen minister van Binnenlandse zaken als Nicolas Sarkozy die de relschoppers ook nog gaat provoceren.
Alles blijft dus rustig in Molenbeek?
Dat heb ik niet gezegd. We zijn op onze hoede. De politie en de buurtwerkers zijn alert en wij zullen niets doen dat provocerend kan overkomen. In Schaarbeek en Sint-Gillis was het afgelopen weekend al onrustig. Hier is nog niets gebeurd, maar dat kan heel snel omslaan.
We hebben nu eenmaal een sociaal zwakke bevolking die gemakkelijk beïnvloedbaar is. De jongeren zien ook op tv wat er in Parijs gebeurt. Bovendien gooien sommige media graag olie op het vuur. Daarnet nog stond een cameraploeg ostentatief een groep jongeren te filmen. Het lijkt wel of sommige media echt graag zouden hebben dat het hier uit de hand loopt. En die jongeren hebben niet veel nodig.
Critici, vooral in Vlaanderen, zeggen dat u veel te tolerant bent tegenover jonge relschoppers en extremisten. En eigenlijk voor de migranten tout court.
Ze hebben makkelijk praten. Ik zit hier met een politieke realiteit waar ik me aan moet aanpassen. Die realiteit is dat een derde van de bevolking in mijn gemeente arm en van allochtone afkomst is. De dertigduizend allochtonen waar het over gaat, wonen voor het overgrote deel in de wijk rond het gemeentehuis. Vier op de vijf zijn werkloos.
Ik kan doen zoals in Frankrijk. Daar verplichten ze de allochtonen om zich totaal te assimileren, zonder dat er plaats is voor nuance. Zelfs sluiers op school mogen daar niet. U ziet nu wat daar van komt. Of ik kan doen zoals in Groot-Brittannië. Daar moeten de allochtonen niets. Ze gaan in getto's samenwonen en ze passen zich helemaal niet aan. Dat is de andere optie, maar ook die werkt niet.
Ik gebruik het systeem-Moureaux. Of noem het voor mijn part de zin voor compromis, die eigen is aan een klein land. Dat wil zeggen dat ik de allochtonen probeer te betrekken bij het gemeenschapsleven. Ik zeg tegen ze: 'U bent Belg maar we hebben respect voor uw wortels en afkomst.'
Drie van mijn schepenen zijn van allochtone afkomst. Ik daag u uit om in Frankrijk een allochtone schepen te vinden. U zult ver moeten zoeken. Wist u trouwens dat de boerka verboden is in Sint-Jans-Molenbeek? Wij hebben dat er hier zachtjes doorgedrukt zonder dat daar veel commotie rond is geweest. Niet zoals in sommige Vlaamse gemeenten het geval is geweest.
En ja, het klopt ook dat ik de politie vraag om niet te gespierd en te opvallend te werk te gaan. Het is niet nodig om om 6 uur 's avonds met tien politiemannen een telefoonwinkel binnen te vallen. Doe dat rustig en bescheiden dan is er geen kans dat het uit de hand loopt. Ik wil dat de politie haar werk doet. Zones van wetteloosheid kunnen hier niet. Maar ik pleit er wel voor dat de politie verstandig te werk gaat.
Alles loopt dus op wieltjes in Molenbeek?
Dat heb ik niet gezegd. Als de helft van Molenbeek werk vindt, dan wordt het hier het paradijs, ja. Maar ondertussen is het dat hier zeker niet. Er is die marge waar we niets aan kunnen doen.
Er zijn hier enkele tientallen criminele jongeren waar niets aan te verhelpen valt. En dan is er het gedrag van die kleine minderheid van moslims die helemaal terugplooit op de eigen cultuur. Dat baart zorgen, ja.
Geef het nog een dag en er zijn rellen in Molenbeek, dat kan je voorspellen.quote:Brussel onrustig
Op verscheidene plaatsen in Brussel ontstonden maandagavond incidenten met allochtone jongeren. Aan de Bergensesteenweg in Anderlecht werd een wagen omgekeerd, in Sint-Gillis werden drie voertuigen in brand gestoken. Volgens de burgemeester van Anderlecht, Jacques Simonet, waren er ook spanningen op het ,moeilijke' Lemmensplein.
Er kwamen ook berichten over incidenten en problemen uit Schaarbeek, Sint-Joost, Vorst en Molenbeek, wat de politie deed vermoeden dat de verschillende groepen met mekaar hadden afgesproken. Ook in Luik werden voor de derde dag op rij incidenten gemeld.
Tuurlijk. Als je wilt dat het nog verder uit de hand loopt, moet je dat doen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 07:45 schreef vosss het volgende:
Gewoon 1 nacht op scherp schieten en dan is dat gesodemieter zo afgelopen.
ik hoorde het ook ja. 2 jongeren als ninja turtles verkleed op tv. Laat die mensen lekker in hun waan, dit soort mensen moeten ze geen media-aandacht geven.quote:Op dinsdag 8 november 2005 02:21 schreef JohnDope het volgende:
als sarkozy niet aftreedt gaat heel frankrijk de fik in hoor ik net, dat gaat mooie televisie opleveren. (tenminste als die fransen niet zo laf zijn om sarkozy er uit te zetten).
Als ze zó gaan beginnen, dan keer ik per ommegaande terug naar Brussel en doe ik mee met de rellen. Schieten op je eigen burgersquote:Op dinsdag 8 november 2005 07:45 schreef vosss het volgende:
Gewoon 1 nacht op scherp schieten en dan is dat gesodemieter zo afgelopen.
Ik heb het ook gezien, het gaf me een oprecht gevoel van solidariteit, het is mooi om te zien dat zoveel mensen het voor elkaar opnemen. Ik hoop ook dat die aasgier aftreedt, al is het alleen maar om mijn broeders de zin te geven.quote:Op dinsdag 8 november 2005 08:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik hoorde het ook ja. 2 jongeren als ninja turtles verkleed op tv. Laat die mensen lekker in hun waan, dit soort mensen moeten ze geen media-aandacht geven.
Jij voelt je solidair met alle soepschildpadden in Europa?quote:Op dinsdag 8 november 2005 08:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb het ook gezien, het gaf me een oprecht gevoel van solidariteit
En laat dat nou eens een onbelangrijk deetail zijn: of ze hun zinnetje krijgen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 08:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb het ook gezien, het gaf me een oprecht gevoel van solidariteit, het is mooi om te zien dat zoveel mensen het voor elkaar opnemen. Ik hoop ook dat die aasgier aftreedt, al is het alleen maar om mijn broeders de zin te geven.²
Hey, psssst, ga ze helpen dan.quote:Op dinsdag 8 november 2005 08:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb het ook gezien, het gaf me een oprecht gevoel van solidariteit, het is mooi om te zien dat zoveel mensen het voor elkaar opnemen. Ik hoop ook dat die aasgier aftreedt, al is het alleen maar om mijn broeders de zin te geven.²
neuh daar heeft t niets mee te maken ,iedere nacht worden er wel honderd relschoppers opgepakt dus dan is t ook logish dat t langzaam wat afneemt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:16 schreef Floripas het volgende:
Ik denk dat daarom ook het aantal rellen in Frankrijk is afgenomen: er zijn dingen beloofd.
Het is te hopen dat het ophoud, want het geeft toch een dreigende sfeer. Ook voor de rest van Europa.quote:Op dinsdag 8 november 2005 07:16 schreef indahnesia.com het volgende:
Minder zwaar dan eerdere nachten zo te merken. Ik ben benieuwd of er dan echt een einde aan zit te komen.
Ik ben niet gewelddadig ingesteld, ik ben meer iemand die van de zijlijn toekijkt en aanmoedigt. En vooralsnog werpt dat sappige vruchten af.quote:
Sylvain Ephimenco, Trouwquote:Motieven van de Franse intifada
Er komt natuurlijk een moment waarop agressie en bruutheid buiten hun sociaal- economische referentiekader gaan treden. Er komt een moment waarop je de eigen aard van het geweld en zijn meest weerzinwekkende expressie niet meer kunt begrijpen door te verwijzen naar de voedingsbodem van verpaupering, uitsluiting, discriminatie en werkloosheid. Frankrijk is nog niet zo ver.
Het land dat op de rand van een burgeroorlog lijkt te balanceren, is nu bezig met een inhaalslag die aan een vorm van publieke zelfkastijding grenst. Het erkent nu volmondig zijn fouten uit het verleden, en zijn onachtzaamheid en onverschilligheid uit de laatste decennia als het gaat om het voeren van een echte sociale en integratiepolitiek in zijn migrantenbuurten. Nu pas wordt de nadruk gelegd op de 30 miljard euro die de regering vorig jaar besloot vrij te maken voor de voorsteden. Dit besef dat er een verkeerd beleid is gevoerd is broodnodig.
Maar kan hiermee alles worden verklaard? Is de terugkeer van de barbarij dan aanvaardbaar? Niet als ik naar de wanhoopskreet van de burgemeester van Noisy-le-Grand moet luisteren. Deze socialist vertelde zondag hoe vrouwen door relschoppers uit hun auto’s werden gesleept, aan hun haar werden getrokken en hoe ze gemolesteerd werden terwijl hun voertuig in brand werd gestoken. Voor deze linkse bestuurder hebben zulke daden van barbarij de noodzaak aangetoond om tot zelfverdediging over te gaan.
Er zijn meer vragen. Waarom toch zijn jonge migranten bezig om alle sociale en culturele structuren in hun eigen buurten te vernietigen? Waarom worden pas gebouwde of bestaande nuttige gebouwen als sporthallen, scholen, bibliotheken, winkels, buurtcentra in brand gestoken? Hoe kun je om werk en voorzieningen schreeuwen en tegelijk bedrijven die arbeid aan tientallen en soms wel honderd werknemers verschaffen in lichterlaaie zetten? Op enkele schaarse beelden – de Franse tv-stations doen aan zelfcensuur om relschoppers niet in de kaart te spelen – is te zien hoe heethoofden om djihad en intifada roepen. Sommigen springen voor de camera’s en roepen Allah Akbar. Anderen zeggen dat hun voorstadje ’net zoiets als Jeruzalem’ moet worden. De haat van sommigen jegens alles wat Frans of blank is, overschrijdt het traditionele conflict van jongeren versus politie en autoriteit.
Waarom in dit kader moesten in Sète en Lens twee kerken met molotovcocktails worden aangevallen? Een paar dagen daarvoor was een synagoge al doelwit geweest. Dat criminele bendes en religieus geïnspireerde extremisten misbruik maken van de onvrede wordt steeds duidelijker. Je kunt tot in lengte van dagen op de fouten van de opeenvolgende Franse regeringen blijven hameren, maar ook al is dit voor relschoppers een soort legitimatie om hun wandaden verder op te voeren, de aard van het geweld verraadt ook een nietsontziende neiging om met de rechtsstaat af te rekenen.
Frankrijk is een land van heftige omwentelingen en met een traditie van straatgeweld. Als straks, na dagen en nachten van provocaties, een contraoffensief van woedende burgers of rechts-extremisten wordt ingezet dan zal het drama ongekende dimensies krijgen.
Zo, jij bent niet helemaal wijs, of wel? Ga je broeders lekker helpen andersmans eigendommen in de fik te steken en proberen een maatschappij te ontwrichten...quote:Op dinsdag 8 november 2005 08:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heet in de volksmond wel een laffe stoker... en dit soort praktijken nog wel aanmoedigen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben niet gewelddadig ingesteld, ik ben meer iemand die van de zijlijn toekijkt en aanmoedigt. En vooralsnog werpt dat sappige vruchten af.²
Ik moedig ze aan om door te gaan met het laten horen van hun stem, niet om onschuldige entiteiten in elkaar te slaan of 2de hands auto's in de fik te steken. Ik zie hun gedrag als protest voor het slechte zeer discrimerende beleid dat Frankrijk dacht ongestraft te blijven doorvoeren.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:00 schreef Snatched het volgende:
[..]
Dat heet in de volksmond wel een laffe stoker... en dit soort praktijken nog wel aanmoedigen.
Ga je verdomme diep schamen, man!
Strak artikel.quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:58 schreef milagro het volgende:
Sylvain Ephimenco, Trouw
Je vergeet even dat datgene wat die jongeren aanvoeren, niet alleen voor hun geldtquote:Op dinsdag 8 november 2005 10:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik moedig ze aan om door te gaan met het laten horen van hun stem, niet om onschuldige entiteiten in elkaar te slaan of 2de hands auto's in de fik te steken. Ik zie hun gedrag als protest voor het slechte zeer discrimerende beleid dat Frankrijk dacht ongestraft te blijven doorvoeren.²
Ah, en wie zijn ook alweer die gasten die hun stem laten horen? Heb ik denk ik even gemist tussen alle verhalen van vandalistisch tuigquote:Op dinsdag 8 november 2005 10:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik moedig ze aan om door te gaan met het laten horen van hun stem, niet om onschuldige entiteiten in elkaar te slaan of 2de hands auto's in de fik te steken. Ik zie hun gedrag als protest voor het slechte zeer discrimerende beleid dat Frankrijk dacht ongestraft te blijven doorvoeren.
Dus jij vindt dit "een vorm van protest"? Typisch.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik moedig ze aan om door te gaan met het laten horen van hun stem, niet om onschuldige entiteiten in elkaar te slaan of 2de hands auto's in de fik te steken. Ik zie hun gedrag als protest voor het slechte zeer discrimerende beleid dat Frankrijk dacht ongestraft te blijven doorvoeren.²
je noemt het beestje bij zijn naam en ze worden kwaad? uitschot en tuig is wat ze zijn, niks meer.quote:Op dinsdag 8 november 2005 08:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ken je het gezegde:"Wie niet horen wil moet maar voelen?" Dat gaat hier niet op. Hier hoort men de hun stem te laten horen, en daar ben ik blij om.quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:59 schreef Snatched het volgende:
[..]
Zo, jij bent niet helemaal wijs, of wel? Ga je broeders lekker helpen andersmans eigendommen in de fik te steken en proberen een maatschappij te ontwrichten...
die fransen zullen wel hardstikke gek zijn nadat dat tuig voor honderden miljoenen heeft vernield, mensen heeft aangevallen en gruwelijk heeft vermoord om ze dan nog eens geld te geven.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ken je het gezegde:"Wie niet horen wil moet maar voelen?" Dat gaat hier niet op. Hier hoort men de hun stem te laten horen, en daar ben ik blij om.²
Dat is zonder meer het geval.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:36 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
die fransen zullen wel hardstikke gek
Ik ben zelden met Buchanan eens, maar optimisme over de bedoelingen van een aantal van deze relschoppers lijkt me misplaatst.quote:In Human Events, een conservatief weekblad, wijst columnist en ex-presidentskandidaat Patrick Buchanan op een verschil dat de Fransen nog zal opbreken: ‘Ofschoon het bijna allemaal Franse burgers zijn, maken de relschoppers geen deel uit van het Franse volk. Ze leven in Frankrijk, ze zijn niet Frans.’ De zwarten van Amerika zijn altijd Amerikanen geweest, in weerwil van alle discriminatie. ‘We waren verdeeld, maar we waren ook één natie, één volk.’
Voor de Fransen (en de Europeanen) zal de snelgroeiende moslimbevolking een vijfde colonne blijken te zijn, denkt Buchanan.
Ze gedragen zich nu inderdaad als uitschot en tuig, en we weten gelukkig allemaal dat dat de schuld is van die minister . Hij zal het niet zo fijn vinden nu dat hij zich voordeed als een stoere potloodventer.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:30 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
Je noemt het beestje bij zijn naam en ze worden kwaad? Uitschot en tuig is wat ze zijn, niks meer.
Waarom zouden ze mij het land uit moeten zetten. Ik ben nog nooit in aanraking geweest met de politie, o jah toch wel, ik heb een keer tegen ze gevoetbald in de zaal, en uiteraard hebben we ze vernederd met panna's en akka's her en der.quote:Ik hoop dat ze nieuwe wetten hier aannemen en idioten als jou preventief uitzetten of opsluiten![]()
Is dit echt gebeurd?quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:58 schreef Silvain Ephimenco het volgende:
Deze socialist vertelde zondag hoe vrouwen door relschoppers uit hun auto’s werden gesleept, aan hun haar werden getrokken en hoe ze gemolesteerd werden terwijl hun voertuig in brand werd gestoken.
Bizar dit. Fysiek geweld als een volkomen normaal fenomeen beschouwen om verbaliteiten die je niet aan staan te bestraffen. Waar kennen we dit van?quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze gedragen zich nu inderdaad als uitschot en tuig, en we weten gelukkig allemaal dat dat de schuld is van die minister .
Wie heeft wie gruwelijk vermoord?quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:36 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
die fransen zullen wel hardstikke gek zijn nadat dat tuig voor honderden miljoenen heeft vernield, mensen heeft aangevallen en gruwelijk heeft vermoord om ze dan nog eens geld te geven.
Dat lijkt me idd een mooie taak voor jouquote:Op dinsdag 8 november 2005 10:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb waar nodig je tekst aangepast om het grammatikaal en taalkundig te laten kloppen.
...weet Addie uit 1984 zeker, vanuit de bureaustoel in Alblasserachterweerd.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:34 schreef addie84 het volgende:
Flikker toch opDit is puur rellen om het rellen, ze willen er helemaal niks meer mee bereiken, puur sensatie en stoer doen
Heb je gemist dat er een dode is gevallen?quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wie heeft wie gruwelijk vermoord?
Welke stem?quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ken je het gezegde:"Wie niet horen wil moet maar voelen?" Dat gaat hier niet op. Hier hoort men de hun stem te laten horen, en daar ben ik blij om.²
Beste Franse burgers, we geven toe die mensen aan hun lot te hebben overgelaten in halve bidonvilles. Wij zijn een land van revolutie: we hebben die jongens zelf op school geleerd dat een opstand dè manier is om je zin te krijgen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:46 schreef DarkDancer het volgende:
beste franse burgers, nadat onze naffers een half miljard schade hebben veroorzaakt zullen we dit herstellen en nog eens een half miljard beschikbaar stellen voor hun. u zult dit allemaal moeten betalen en u krijgt niks.
Inderdaad, dat is precies wat ik probeer uit te leggen. Ook ik vind dat geweld uit den boze is, zeker als het onschuldige mensen aangaat. Maar ik moet je in deze inderdaad gelijk geven dat de oorzaak van deze problemen ligt bij het beleid van de Fransen en de rare respectloze uitspraken van de minister. Dat klopt dus toch inderdaad, ben ik het nu wel mee eens.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:45 schreef klez het volgende:
[..]
Bizar dit. Fysiek geweld als een volkomen normaal fenomeen beschouwen om verbaliteiten die je niet aan staan te bestraffen. Waar kennen we dit van?
Heb je gemist dat dat geen moord was, maar doodslag?quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:47 schreef klez het volgende:
[..]
Heb je gemist dat er een dode is gevallen?
Deze 2 mensen om mee te beginnen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:45 schreef Floripas het volgende:
quote:De dode is de 61-jarige Jean-Jacques Le Chenadec uit de Parijse voorstad Stains. Hij werd zondagavond aangevallen terwijl hij zijn vuilnisbak aan het blussen was.
Heel wat anders, dan 2 dombo die zich verstoppen in een trafo huisje.quote:Die dag, waarop tevens in Clichy-sous-Bois de rellen uitbraken, werd de 56-jarige Jean-Claude Irvoas gedood. Irvoas werkte voor een fabrikant van straatmeubilair. In een quartier sensible in de Parijse voorstad Epinay fotografeerde hij voor de catalogus van zijn werkgever een lantaarnpaal. Voor de ogen van vrouw en kinderen, die in de auto op hem wachtten, werd Irvoas in 90 seconden doodgeslagen omdat hij zich verzette tegen jongens die op zijn camera waren afgekomen.
Ja. Baseer jij dat op een verhaaltje van een journalist? Of van de dader...quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je gemist dat dat geen moord was, maar doodslag?
een man die een brandende vuilnisbak voor zijn huis wou blussen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Haha...quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Beste Franse burgers, we geven toe die mensen aan hun lot te hebben overgelaten in halve bidonvilles. Wij zijn een land van revolutie: we hebben die jongens zelf op school geleerd dat een opstand dè manier is om je zin te krijgen.
We zaiiden opstand, we kregen opstand.
Tijd om iets aan de oorzaken te doen, in plaats van al die symptoombestrijding.
Die tweede dode had ik inderdaad nog niet meegekregen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:49 schreef Drugshond het volgende:
Deze 2 mensen om mee te beginnen.
[..]
[..]
Gisteravond waren er anders ook rellen in mijn wijk.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Haha...
Ja, eens kijken of je nog zo lult als Ali je uit je auto trekt, je vader incoma heeft geschopt en je auto in de fik heeft gestoken....
Maakt niet uit. Zij vind dat de Frankrijk hier zelf om gevraagd heeft. Te weinig positieve discriminatie...quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Haha...
Ja, eens kijken of je nog zo lult als Ali je uit je auto trekt, je vader incoma heeft geschopt en je auto in de fik heeft gestoken....
Dat is doodslag, geen moord.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:51 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
een man die een brandende vuilnisbak voor zijn huis wou blussen.
doodgeschopt door dat tuig, wat lager is dan dieren, terwijl zijn gezien toekeek!
Die is voor 20% verbrand, dat is heel vervelend voor haar (als het trouwens waar is-> zie topic POL daarover), maar om nou te zeggen 'dat haar leven niet veel meer waard is'?quote:en daarnaast is het leven van die gehandicapte die ze levend hebben verbrand ook niet veel meer waard...
Rellen zijn niet spannend, een vader in coma, da's pas geilquote:Op dinsdag 8 november 2005 10:52 schreef Floripas het volgende:
Gisteravond waren er anders ook rellen in mijn wijk.
zal voor zijn familie niet uitmaken die er bij stond te kijken.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je gemist dat dat geen moord was, maar doodslag?
Pardon? Heb je dat mij horen zeggen?quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:53 schreef klez het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Zij vind dat de Frankrijk hier zelf om gevraagd heeft. Te weinig positieve discriminatie...![]()
Het is vervelend voor de familie, maar dat maakt het nog geen moordquote:Op dinsdag 8 november 2005 10:53 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
zal voor zijn familie niet uitmaken die er bij stond te kijken.
-> Jij hebt duidelijk niet veel kaas gegeten van strafrecht.quote:maar die lui gingen de straat op om rotzooi te schoppen dus met voorbedachte rade.
quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:53 schreef Floripas het volgende:
Die is voor 20% verbrand, dat is heel vervelend voor haar (als het trouwens waar is-> zie topic POL daarover), maar om nou te zeggen 'dat haar leven niet veel meer waard is'?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is daarmee? Ik zeg niet dat het niet heel erg is wat haar is overkomen, maar ik zeg dat ze niet dood is, bij lange na niet.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:55 schreef Drugshond het volgende:
[..]lees je bijdrage eens opnieuw... opnieuw ... en opnieuw.
de hele fout van heel europa is dat we die moslims hebben toegelaten.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Beste Franse burgers, we geven toe die mensen aan hun lot te hebben overgelaten in halve bidonvilles. Wij zijn een land van revolutie: we hebben die jongens zelf op school geleerd dat een opstand dè manier is om je zin te krijgen.
We zaiiden opstand, we kregen opstand.
Tijd om iets aan de oorzaken te doen, in plaats van al die symptoombestrijding.
Oh, nee, dan is het verder niet erg meer...quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:53 schreef Floripas het volgende:
Dat is doodslag, geen moord.
Haha: toen het een gehandicapte was was ze al niet al te populair neem ik aan, tenzij ze in Frankrijk allemaal een gehandicapten-fetish hebben... Maar ja, misschien dat er wel een markt is voor verbrande gehandicapten, je weet het niet....quote:Die is voor 20% verbrand, dat is heel vervelend voor haar (als het trouwens waar is-> zie topic POL daarover), maar om nou te zeggen 'dat haar leven niet veel meer waard is'?
Schrijven. Nee. Dat neem ik aan. Net zoals jij nogal wat aanneemt. Ik weet niet of die jongen niet die opa bij zijn kliko vermoord heeft.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Pardon? Heb je dat mij horen zeggen?
We hebben ze zelf geimporteerd als gastarbeiders. Niks uitkering.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:56 schreef DarkDancer het volgende:
men zal op een gegeven moment wel te goeder trouw hebben gedacht: "we vangen die arme mensen op, ons land is 10x beter voor hun zelfs met uitkering. ze zullen wel zo dankbaar zijn dat ze wat willen maken van hun nieuwe leven hier!
"Genetisch al gewelddadig is". Volksaard...quote:kutvolk, ondankbaar tuig dat volgens mij genetisch al gewelddadig is.
weet je waarom ze wapens hebben uitgevonden?quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is vervelend voor de familie, maar dat maakt het nog geen moord
[..]
-> Jij hebt duidelijk niet veel kaas gegeten van strafrecht.
Hoor jij mij dat zeggen?quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Oh, nee, dan is het verder niet erg meer...
[..]
Doe niet zo sneu.quote:Haha: toen het een gehandicapte was was ze al niet al te populair neem ik aan, tenzij ze in Frankrijk allemaal een gehandicapten-fetish hebben... Maar ja, misschien dat er wel een markt is voor verbrande gehandicapten, je weet het niet....
Ze zat niet in een rolstoel, ze liep op krukken.quote:Vooral als die 20% aan je gezicht is... Er gaat niks boven vrouwen in een rolstoel met van die verbrande speklapjes als oogleden en van die knisperig zwartgeblakerde lippen...
En jij leest graag wat je wilt lezen, of niet?quote:Tering, ben jij echt zo' n debiel of doe je gewoon graag alsof![]()
ze zouden na 5 jaar teruggaan.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
We hebben ze zelf geimporteerd als gastarbeiders. Niks uitkering.
[..]
"Genetisch al gewelddadig is". Volksaard...Wat stel je voor?
Je zegt dat het "heel vervelend voor haar is". Over de relschoppers zeg je dat als er op hen geschoten gaat worden, je mee gaat rellen. Typisch hoe jij je prioriteiten stelt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is daarmee? Ik zeg niet dat het niet heel erg is wat haar is overkomen, maar ik zeg dat ze niet dood is, bij lange na niet.
De rellers zijn wederom een eye opener voor veel europeanen. Men graaft zijn eigen graf.quote:Frankrijk is een land van heftige omwentelingen en met een traditie van straatgeweld. Als straks, na dagen en nachten van provocaties, een contraoffensief van woedende burgers of rechts-extremisten wordt ingezet dan zal het drama ongekende dimensies krijgen.
goed stukjequote:
Vind jij het niet vervelend voor haar, dan?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:00 schreef klez het volgende:
[..]
Je zegt dat het "heel vervelend voor haar is".
Ja, ik ben tegen doodslag, in welke vorm dan ook.quote:Over de relschoppers zeg je dat als er op hen geschoten gaat worden, je mee gaat rellen. Typisch hoe jij je prioriteiten stelt.
dus het leger met scherp laten schieten vind jij ook geoorloofdquote:Op dinsdag 8 november 2005 10:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lees spoiler, bekijk eens wat foto's van die mensen die erbij waren bij brand in cafe Volendam.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:56 schreef Floripas het volgende:
Wat is daarmee? Ik zeg niet dat het niet heel erg is wat haar is overkomen, maar ik zeg dat ze niet dood is, bij lange na niet.
Ik hoorde dat juist links het in de peilingen goed deed, "omdat de rechtse regering het zo uit de hand liet lopen" en "omdat er nou eindelijk wat moet gebeuren aan die wijken, einde laissez-faire-beleid van de liberalen".quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:02 schreef DarkDancer het volgende:
ik denk dat de wat rechtsere partijen behoorlijk veel stemmen gaan krijgen overal met de huidige ontwikkelingen.
Lulverhaal. We hebben een klein aantal van hen in de jaren '60 uitgenodigd om op tijdelijke basis te blijven hangen. Het grootste gedeelte is daarna gekomen en is meteen het uitkeringenstelsel in gedoken (jaren '70, jaren '80). Dertig jaar lang is in Marokko en Turkije het verhaal geweest dat je in NW Europa niet hoefde te werken, en toch geld kreeg.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
We hebben ze zelf geimporteerd als gastarbeiders. Niks uitkering.
Drugshond, ga nou niet net zitten doen alsof ik zeg dat het niet erg is wat haar is overkomen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Lees spoiler, bekijk eens wat foto's van die mensen waren bij brand in cafe Volendam.
Zeg dan eerlijk hoe de rest van je leven eruit ziet.Je wordt altijd aangekeken. Carriere perspectief ben je dubbel genaaid. (gehandicapt + afstotelijk). Jaren last van pijn En een eigenwaarde die tegen de 0 aan begint te lopen.
Eigenlijk wou ik nog een voorbeeld foto plaatsen.... maar ik zie er vanaf.
Zo blonT ben je hopelijk niet![]()
quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik hoorde dat juist links het in de peilingen goed deed, "omdat de rechtse regering het zo uit de hand liet lopen" en "omdat er nou eindelijk wat moet gebeuren aan die wijken, einde laissez-faire-beleid van de liberalen".
Niet mijn woorden, maar Franse woorden.
Ik lees commentaar van iets wat lijkt op ofwel een enorm linkse rakker, ofwel een familielid van Bansheeboy, die het grappig vindt om voor elke actie van een criminele stinkmoslim een excuus te verzinnen...quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:00 schreef Floripas het volgende:
En jij leest graag wat je wilt lezen, of niet?
Echt schokkend vind je het niet in ieder geval.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Drugshond, ga nou niet net zitten doen alsof ik zeg dat het niet erg is wat haar is overkomen.
Zo, had je nog argumenten?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:05 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik lees commentaar van iets wat lijkt op ofwel een enorm linkse rakker, ofwel een familielid van Bansheeboy, die het grappig vindt om voor elke actie van een criminele stinkmoslim een excuus te verzinnen...
Ah ja, dat is natuurlijk zeer betrouwbaarquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bron: Franse monden in het café op de hoek van mijn straat, de Marollen, Brussel.
Het opportune relativisme waarmee je deze stelling poneerde. Riep bij mij behoorlijk wat vraagtekens op.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:05 schreef Floripas het volgende:
Drugshond, ga nou niet net zitten doen alsof ik zeg dat het niet erg is wat haar is overkomen.
quote:maar om nou te zeggen 'dat haar leven niet veel meer waard is'?
Wat? Natuurlijk was ik wel geschokt toen ik het las in de krant. Wat denk je dat ik ben, een onmens?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Echt schokkend vind je het niet in ieder geval.
Bagateliseren? Ik vind dat de verantwoordelijken voor welk geweld of doodslag dan ook veroordeeld en gestraft moeten worden. Maar wel via justitie, en wel binnen redelijke proporties.quote:Gewoon weg bagitaliseren om zo toch maar de schuld alleen en volkomen bij 'het beleid' te leggen.
"Gewoon weg bagatelliseren om zo toch maar de schuld alleen en volkomen bij 'het beleid' te leggen."quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zo, had je nog argumenten?
Anders is GeenStijl drie deuren verder.
Dat was een reactie op iemand die haar maar alvast meteen afgeschreven&alvast dood verklaarde. Dat zou ze niet leuk vinden, denk ik.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het opportune relativisme waarmee je deze stelling poneerde. Riep bij mij behoorlijk wat vraagtekens op.
[..]
dat is wat ze noemen een opjectieve bron of peiling.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bron: Franse monden in het café op de hoek van mijn straat, de Marollen, Brussel.
Lees de post boven je even voordat de tranen je het zicht erop vertroebelen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:09 schreef matthijst het volgende:
[..]
"Gewoon weg bagateliseren om zo toch maar de schuld alleen en volkomen bij 'het beleid' te leggen."
Alles om maar te voorkomen dat de arme allochtoontjes eindelijk eens worden aangepakt, want, och, och, och, we hebben die zielige mensen zelf hierheen gehaald en ze wonen in een sloppenwijk....![]()
dat zeg ik al vanaf deel 5quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Rustig, rustig mensen
[..]
De rellers zijn wederom een eye opener voor veel europeanen. Men graaft zijn eigen graf.
Wat is "de wortel" dan?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:09 schreef Floripas het volgende:
Ik vind ook dat we de wortel van het probleem moeten aanpakken, en niet alleen de synmptomen, daarnaast.
Ik stelde al: "Ik hoorde". Ik zei niet: "Het is zo dat".quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:10 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
dat is wat ze noemen een opjectieve bron of peiling.
ga anders solliciteren bij maurice de hon![]()
Ik ken geen naffers met 10 kinderen. Volgens mij ligt hun geboiortecijfer rond de drie.quote:tja, als die naffers denken dat als je 10 kinderen fokt je dan een goede oude dagsvoorziening hebt moet je niet gaan klagen dat je het slecht hebt!
Dat er niet is gespreid, dat de openbare scholen in de arme wijken ernstig zijn verwaarloosd, dat de politie heeft toegestaan dat er no-go-area's ontstonden.quote:
daar heeft hij gelijk inquote:
Daar is niks grappigs aan, ik weet gewoon dat de natuur van de gemiddelde Moslim geen onrecht accepteert en dat er altijd een goede legitieme reden (te verzinnen) is bij Islamitische daden die er ongeoorloofd uit zien.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:05 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik lees commentaar van iets wat lijkt op ofwel een enorm linkse rakker, ofwel een familielid van Bansheeboy, die het grappig vindt om voor elke actie van een criminele stinkmoslim een excuus te verzinnen...
En de legitieme redenen van die vrome moslims stroken niet met westerse idealen. Kortom; aanpassen, of wegwezen. We leven hier niet in de Middeleeuwen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar is niks grappigs aan, ik weet gewoon dat de natuur van de gemiddelde Moslim geen onrecht accepteert en dat er altijd een goede legitieme reden (te verzinnen) is bij Islamitische daden die er ongeoorloofd uit zien.²
Daar hoef ik me niet voor in te voelen hoor. De onmenselijkheid welke je hier ten toon spreidt om maar politiek correct te zijn is simpelweg schokkend. Daar kunnen je 'grappige' oneliners weinig aan veranderenquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat? Natuurlijk was ik wel geschokt toen ik het las in de krant. Wat denk je dat ik ben, een onmens?
En poog jij altijd bij mensen in te voelen? Ga opeen paranormaalbeurs staan, dacht ik zo, verdien je er ook nog eens wat mee.
Ow, dat is een omslag. tot op heden heb je alleen nog maar sympathie geuit voor de daders.quote:[..]
Bagateliseren? Ik vind dat de verantwoordelijken voor welk geweld of doodslag dan ook veroordeeld en gestraft moeten worden. Maar wel via justitie, en wel binnen redelijke proporties.
Ach ja, de wortel. Zoals eerder gezegd zijn de huidige rellen weer een aardige eye opener voor veel europeanen wat de wortel dan wel niet is.quote:Ik vind ook dat we de wortel van het probleem moeten aanpakken, en niet alleen de synmptomen, daarnaast.
Westerse idealen? Waar heb jij het ineens over, wat ga je dingen aanhalen die totaal niet relevant zijn?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:17 schreef Snatched het volgende:
[..]
En de legitieme redenen van die vrome moslims stroken niet met westerse idealen. Kortom; aanpassen, of wegwezen. We leven hier niet in de Middeleeuwen.
quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar is niks grappigs aan, ik weet gewoon dat de natuur van de gemiddelde Moslim geen onrecht accepteert en dat er altijd een goede legitieme reden (te verzinnen) is bij Islamitische daden die er ongeoorloofd uit zien.²
Wellicht had ze die uitkomst wel graag liever gehad. Nu heeft ze een heel lange sociaal, en emotionele lijdensweg voor de boeg. Er zal altijd een moment komen dat de wil om verder te blijven vechten zal breken. En afhankelijk van de ernst van de situatie, zal ze deze strijd wel eens in het voordeel van haar besluit doen beslechten.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:10 schreef Floripas het volgende:
Dat was een reactie op iemand die haar maar alvast meteen afgeschreven&alvast dood verklaarde. Dat zou ze niet leuk vinden, denk ik.
De wortel is het indivudualisme wat gekweekt wordt door iedereen maar aan zijn lot over te laten, en zo een lagere kaste te creeren in je maatschappij.quote:
Uit het feit dat de rellen nu 12 dagen duren, zonder dat er ook maar 1 iemand eens een poging heeft gedaan om te onderhandelen. Uit het feit dat auto's van burgers in de fik worden gestoken en gestolen, uit het feit dat onschuldige burgers mishandeld en vermoord worden. En ja, ik weet dat het officieel geen moord is, ik doe ook rechtenquote:Op dinsdag 8 november 2005 10:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
...weet Addie uit 1984 zeker, vanuit de bureaustoel in Alblasserachterweerd.
Waar haal je dit vandaan?
Blij dat je het met me eens bent. Mooi, zullen we dit dan als uitgangspunt nemen voor de verdere discours?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:16 schreef Snatched het volgende:
Ongeacht de situatie en wie er schuld heeft, iedere burger met enig fatsoen in zijn donder weet dat dit soort acties niet te tolereren zijn.
Zelfreflectie? Hij vindt zichzelf zo te zien nogal geweldig... jij begint over het rechtvaardigen van moslim daden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Westerse idealen? Waar heb jij het ineens over, wat ga je dingen aanhalen die totaal niet relevant zijn?Is dit een poging van je om mijn ijzersterke visie te misbrengen?
²
Tja, 30 jaar lang miljoenen uitgeven aan integratie projecten, subsidies, uitkeringen, campagnes heeft gelukkig wel een overtuigend effect gehad.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De wortel is het indivudualisme wat gekweekt wordt door iedereen maar aan zijn lot over te laten, en zo een lagere kaste te creeren in je maatschappij.
Maar blijven jullie maar fijn vasthouden aan de rechtse principes dat we een kleinere overheid moeten hebben, dat mensen het maar zelf moeten uitzoeken, en als we geluk hebben zijn er niet genoeg politie agenten om de grote ontevreden groepen onder controle te houden.
Welke 'onmenselijkheid?' Ik wil graag een quote zien.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar hoef ik me niet voor in te voelen hoor. De onmenselijkheid welke je hier ten toon spreidt om maar politiek correct te zijn is simpelweg schokkend. Daar kunnen je 'grappige' oneliners weinig aan veranderen
[..]
'k Dacht het niet. Lees mijn postgeschiedenis er maar op na.quote:Ow, dat is een omslag. tot op heden heb je alleen nog maar sympathie geuit voor de daders.
Nou, zoiets als Henk Koops na de bouwfraude, met ook honderden miljoenen schade?quote:Redelijke proporties? Wat zijn redelijke proporties voor honderden miljoenen schade?
[..]
Zoals die van elke rellen. Twee delen onvrede over de situatie en één deel menselijke sensatiezucht, plus een snuifje kliekvorming. Goed schudden, en daar heb je je rel.quote:Ach ja, de wortel. Zoals eerder gezegd zijn de huidige rellen weer een aardige eye opener voor veel europeanen wat de wortel dan wel niet is.
http://img192.imageshack.us/img192/5415/skinboost4fo.jpgquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
nu komt de aap uit de mouw.
dat is dus de oorzaak van het totale gebrek aan zelfreflectie
Dat hebben wij wel gedaan en Frankrijk niet.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, 30 jaar lang miljoenen uitgeven aan integratie projecten, subsidies, uitkeringen, campagnes heeft gelukkig wel een overtuigend effect gehad.
Er is geen moslimorganisatie of imam geweest in Frankrijk die deze rellen goedkeurden, dus waar je dit nu weer vandaan haalt...?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:24 schreef matthijst het volgende:
[..]
ja, snugger ventje: maar jij komt altijd opdraven bij gevallen waar het nou juist niet om de gemiddelde moslim gaat...
Oh, oh, oh, ik snap die moslims niet: altijd klaar om hun maatjes te verdedigen, hoe fout ze ook zijn....
"Ali heeft een kleuterschool opgeblazen mevrouw"?
- ja, ok, ok, dat is dan wel zo, maar die kleuters scheten in hun luier en dat is oneerbiedig t.o.v. de profeet, dus u moet blij zijn dat het bij 1 school is gebleven![]()
Haha, met hun "zussen":quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:23 schreef Floripas het volgende:
Ik werd pas defensief toen mensen gingen voorstellen om met scherp te schieten op mijn buurtbewoners. Ik voetbal wel met hun zussen, hoor.
Wie het heet over imams of moslimorganisaties dan?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er is geen moslimorganisatie of imam geweest in Frankrijk die deze rellen goedkeurden, dus waar je dit nu weer vandaan haalt...?
Zo, is dat het intelligentste wat je als reactie kon bedenken?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:27 schreef matthijst het volgende:
[..]
Haha, met hun "zussen":
[afbeelding]
Dat vraag ik me dus ook af. Goede ontwikkelingen of juiste geluiden willen dit soort mensen nooit horen, komt ze vaak niet uit omdat ze hun haat en extreem-rechtse gevoelens niet willen temperen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er is geen moslimorganisatie of imam geweest in Frankrijk die deze rellen goedkeurden, dus waar je dit nu weer vandaan haalt...?
Quote? Je hele instelling is doorspekt van de sympathie voor de daders en het bagitaliseren van het leed wat onschuldige burgers is aangedaan door deze daders.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Welke 'onmenselijkheid?' Ik wil graag een quote zien.
Zo kwam ik juist tot de conclusiequote:'k Dacht het niet. Lees mijn postgeschiedenis er maar op na.
Jouw buurtbewoners zijn anarchisten. Anarchisten kan je niet hebben in een maatschappij, dan wordt het namelijk een... anarchie. Het schieten door sommige hier voorgesteld had zijn betrekking op de rellen in Parijs, waar schoften al 12 dagen lang een volledige stad aan het afbreken zijn en de conventionele technieken om mensen in de toom te houden blijkbaar te kort schiet. Avondklok, waarschuwen en oppakken en als DAT niet werkt, ga je terugschieten. Want laten we vooral niet vergeten dat de daders als eerste het vuur geopend hebben.quote:Ik werd pas defensief toen mensen gingen voorstellen om met scherp te schieten op mijn buurtbewoners. Ik voetbal wel met hun zussen, hoor.
Wat heeft dat hiermee te maken. Kan je nog meer niet relevante zaken erbij betrekken?quote:Nou, zoiets als Henk Koops na de bouwfraude, met ook honderden miljoenen schade?
Daar zal het wel op uitdraaien. Gunstig voor alles wat zich rechtsradicaal noemt, want het volk zal er niets van begrijpen. Dit soort laffe straffen zal de polarisatie alleen verder in de hand werken. Wil je een halt toeroepen aan deze negatieve spiraal zal er eens goed ingegrepen moeten worden.quote:Ik vind een half jaar, met maximaal twee maanden aftrek voor goed gedrag, wel een aardige straf. Het zijn vooral minderjarigen, toch?
Ja, blijf je kop maar in het zand stekenquote:Zoals die van elke rellen. Twee delen onvrede over de situatie en één deel menselijke sensatiezucht, plus een snuifje kliekvorming. Goed schudden, en daar heb je je rel.
quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wie het heet over imams of moslimorganisaties dan?
Beetje lezen: ik heb het tegen Bansheeboy...
Oh, oh, oh, ik snap die moslims niet: altijd klaar om hun maatjes te verdedigen, hoe fout ze ook zijn....
quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:31 schreef peaceman het volgende:
Ach gut, heeft iedereen weer een reden gevonden om anderen het licht in de ogen niet te gunnen?
Respecteer elkaar toch eens...
Frankrijk niet? Waar haal je deze blatante onzin vandaan?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat hebben wij wel gedaan en Frankrijk niet.
Ja, het heeft wel effect gehad, ja.
(Ik zeg niet dat het hier perfect is, maar hier worden niet leke nacht honderden auto's afgefikt).
'Bouwfraude' zoals jij het noemt bestaat nog steeds hoor. Ik ga het niet goedkeuren, maar Koop zorgd er wel voor dat duizenden gezinnen een goed inkomen hebben. Dit in tegenstelling tot dit tuig dat d.m.v uitkeringen, subsidies en vernieling alleen maar geld kost. Hun bijdrage aan de maatschappij is negatief.quote:Nou, zoiets als Henk Koops na de bouwfraude, met ook honderden miljoenen schade?
Vond het vrij lachwekkend, dat je met hun zussen voetbalt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:29 schreef Floripas het volgende:
Zo, is dat het intelligentste wat je als reactie kon bedenken?
Goed zo.
Hier heb je een koekje.
Als je het niet goedkeurt, gebruik dan het woordje "maar" dan niet in dezelfde zin aub, zo zwak je het enorm af.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:32 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
'Bouwfraude' zoals jij het noemt bestaat nog steeds hoor. Ik ga het niet goedkeuren, maar Koop zorgt er wel voor dat duizenden gezinnen een goed inkomen hebben.
Omdat een rechts fundi-islam organisatie ondergronds opereert. Hetzelfde als in vergelijking hier zwaar extreem rechts. En fundi extreme elementen winnen aan macht in Frankrijk (dat zal niemand ontkennen).quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:25 schreef Floripas het volgende:
en wat moet ik hier mee aavangenquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
http://img192.imageshack.us/img192/5415/skinboost4fo.jpg²
Ik blij dat je het ziet .... Op deze manier trachten veel moslims hun geloofsgenoten te verdedigen. Ze vinden de rellen niet goed, maar ....quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je het niet goedkeurt, gebruik dan het woordje "maar" dan niet in dezelfde zin aub, zo zwak je het enorm af.²
Ja, nogmaals: ik reageer op bansheeboy...quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:30 schreef Floripas het volgende:
Op dinsdag 8 november 2005 11:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wie het heet over imams of moslimorganisaties dan?
Beetje lezen: ik heb het tegen Bansheeboy...
quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:36 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik blij dat je het ziet .....
Wat een ónzin!quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Quote? Je hele instelling is doorspekt van de sympathie voor de daders en het bagitaliseren van het leed wat onschuldige burgers is aangedaan door deze daders.
[..]
Nou, verder teruglezen dan.quote:Zo kwam ik juist tot de conclusie
[..]
Ze zijn van het mensenras homo anarchicon, een speciaal parasietenras, ofzo?quote:Jouw buurtbewoners zijn anarchisten. Anarchisten kan je niet hebben in een maatschappij, dan wordt het namelijk een... anarchie.
Is het wel eens bij je opgekomen dat de oproerpolitie wellicht ook geen doddige gezellige knuffelbeertjes zijn, net als de relschoppers niet? Dat ze elkaar steeds aggressiever maken?quote:Het schieten door sommige hier voorgesteld had zijn betrekking op de rellen in Parijs, waar schoften al 12 dagen lang een volledige stad aan het afbreken zijn en de conventionele technieken om mensen in de toom te houden blijkbaar te kort schiet.
Het aantal relschoppers dat over een vuurwapen beschikt is buitenproportioneel klein.quote:Avondklok, waarschuwen en oppakken en als DAT niet werkt, ga je terugschieten. Want laten we vooral niet vergeten dat de daders als eerste het vuur geopend hebben.
Jij had het over een gepaste straf voor enkele honderden miljoenen schade, en ik noemde een juridisch precedent.quote:Wat heeft dat hiermee te maken. Kan je nog meer niet relevante zaken erbij betrekken?
Hoeveel straf stel jij voor dan? Standrechtelijke executie?quote:Daar zal het wel op uitdraaien. Gunstig voor alles wat zich rechtsradicaal noemt, want het volk zal er niets van begrijpen. Dit soort laffe straffen zal de polarisatie alleen verder in de hand werken. Wil je een halt toeroepen aan deze negatieve spiraal zal er eens goed ingegrepen moeten worden.
Waar gaat dat over? Ik denk dat ik de enige ben die die rellen ook daadwerkelijk heeft gezien, die zowel oproerkraaiers als agenten heeft gesproken.quote:Ja, blijf je kop maar in het zand steken
Publiekelijk distantieren?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja, nogmaals: ik reageer op bansheeboy...
Dat die organisaties en imams zich publiekelijk distantieren van de acties zegt me weinig; thuis bij het gordijn zullen ze er wel gewoon achter staan![]()
[..]
Daar is niks grappigs aan, ik weet gewoon dat de natuur van de gemiddelde (christen/jood/politicus/hitler) geen onrecht accepteert en dat er altijd een goede legitieme reden (te verzinnen) is bij (christelijke/joodse/politieke/hitler) daden die er ongeoorloofd uit zien.²
Het is bij jou ook nooit goed. Er zijn 2 opties:quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:36 schreef matthijst het volgende:
thuis bij het gordijn zullen ze er wel gewoon achter staan![]()
Koop heeft het vertrouwen in het Nederlandse bedrijfsleven een flinke knauw gegeven, en dat is schade die niet zomaar wordt hersteld, en ook vele banen kost.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:32 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
'Bouwfraude' zoals jij het noemt bestaat nog steeds hoor. Ik ga het niet goedkeuren, maar Koop zorgd er wel voor dat duizenden gezinnen een goed inkomen hebben. Dit in tegenstelling tot dit tuig dat d.m.v uitkeringen, subsidies en vernieling alleen maar geld kost. Hun bijdrage aan de maatschappij is negatief.
Je complimenteren met de eerste uitspraak waar ik in meegaquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is bij jou ook nooit goed. Er zijn 2 opties:
1. Imam zegt:"Het is goed wat die jongeren doen, mooi!"
Matthijst antwoordt:"Zie je wel dat de Moslims lager zijn dan varkens."
2. Imam zegt:"De jongeren zijn verkeerd bezig, we moeten de dialoog aan gaan."
Matthijst antwoordt:"Thuis bij het gordijn zullen ze er wel gewoon achter staan."
Dus wat wil je eigenlijk²
Dus jij wilt gewoon niet accepteren dat de geinstitutionaliseerde islam een banvloek over deze rellen uitbreekt? Wat de imams ook zeggen?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Omdat een rechts fundi-islam organisatie ondergronds opereert. Hetzelfde als in vergelijking hier zwaar extreem rechts. En fundi extreme elementen winnen aan macht in Frankrijk (dat zal niemand ontkennen).
Maar vaak staat hier ook een (vaak buitenlandse) iman aan het roer. En is er sprake van een hogere geloofscollectief om dergelijk soort acties juist aan te moedigen.
Het is maar een kwestie van dagen voordat deze rellen ook op fundi-politiek niveau gebruikt zullen gaan worden.
Dus die goedkeuring komt er wel.... alleen uit een heel ander land of persoon.
1 fietsendief niet nee. Een bende fietsendieven die 12 dagen op rij elke dag je fiets en die van de buren komen jatten en daarbij even de buurman afmaken wel denk ik...quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:38 schreef Floripas het volgende:
Ik ga mijn fietsendief toch ook niet tot bloederige pulp slaan en zijn baby vertrappen?
Praat ik het dan goed, dat hij mijn fiets jat?
Is het weleens bij je opgekomen dat 'wij' met zn allen besloten hebben dat die politie er moet zijn om oproer te voorkomen en dat rellen en auto's in de fik steken niet normaal is?quote:Is het wel eens bij je opgekomen dat de oproerpolitie wellicht ook geen doddige gezellige knuffelbeertjes zijn, net als de relschoppers niet? Dat ze elkaar steeds aggressiever maken?
[..]
Heb jij een wapen? Ik niet, dus waarom Ali wel: wapen hebben is wapen gebruiken is vragen om geweld is afknallen dat tuig....quote:Het aantal relschoppers dat over een vuurwapen beschikt is buitenproportioneel klein.
Executie gaat wat ver, maar met scherp schieten op het onderlichaam moet ondertussen kunnen...quote:Hoeveel straf stel jij voor dan? Standrechtelijke executie?
Je weet toch..... het is nederland 3quote:Op dinsdag 8 november 2005 08:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik hoorde het ook ja. 2 jongeren als ninja turtles verkleed op tv. Laat die mensen lekker in hun waan, dit soort mensen moeten ze geen media-aandacht geven.
Neen. Onze moslims wonen wel wat gespreider, hebben een wat betere opleidingsgraad, hebben een wat lager werkloosheidspercentage, en gemiddeld zeker een hoger inkomen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Frankrijk niet? Waar haal je deze blatante onzin vandaan?
In heel Europa is het beleid in meer of mindere mate gelijk geweest aan het Nederlandse beleid.
Matthijst moet nog overleggen op een verjaardagsfeestjequote:Op dinsdag 8 november 2005 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Matthijst antwoordt:"Thuis bij het gordijn zullen ze er wel gewoon achter staan."
Was niet zo'n lekker voorbeeld inderdaad.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ook erg passend. Een fiets stelen tov twaal dagen lang anarchie, vermoorde onschuldige slachtoffers en enorme materieele schade. Deze vergelijking geeft wel aan hoe wereldvreemd je werkelijk ben En die wereldvreemdheid leidt tot zeer onmenselijke denkbeelden, waarbij het enorme geweld dus gebagitaliseerd wordt tot het stelen van een fiets. De slachtroffers moeten niet zo zeuren. We moten eens naar het leed van de dader kijkenquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat een ónzin!
Natuurlijk was ik me doodgeschrokken toen ik het hoorde, allemachtig, wat denk je wel niet?
Ik ben alleen van mening dat alles wat je doet binnen redelijkheid en billijkheid moet gebeuren. Ik ga mijn fietsendief toch ook niet tot bloederige pulp slaan en zijn baby vertrappen?
Praat ik het dan goed, dat hij mijn fiets jat?
Ik lees al dagen overal je enorm kortzichtige reacties. Het is wel genoeg zoquote:Nou, verder teruglezen dan.
Dan moeten ze beter hun best doen. Het komt je namelijk niet aanwaaien.quote:Ze zijn van het mensenras homo anarchicon, een speciaal parasietenras, ofzo?
Mijn buurtbewoners zijn arme werkloze sloebers met weinig perspectief.
De oproeppolitie zou niet nodig zijn wanneer deze mensen met democratische middelen hun punt proberen te maken. Natuurlijk is de oproerpolitie aggressief. Ze worden met de dood bedreigt en beschoten, en mogen alleen een beetje charges uitvoeren. Dat is redelijk menselijk hoor. Dat jezelf probeert in leven te houden tijdens je werk.quote:Is het wel eens bij je opgekomen dat de oproerpolitie wellicht ook geen doddige gezellige knuffelbeertjes zijn, net als de relschoppers niet? Dat ze elkaar steeds aggressiever maken?
Dat maakt het allemaal minder erg natuurlijk. Er wordt alleen maar voor miljoenen schade aangericht, maar gelukkig wordt er maar af en toe op de politie geschoten. Zie je wel wat je tikt eigenlijk?quote:Het aantal relschoppers dat over een vuurwapen beschikt is buitenproportioneel klein.
Nee, want dat is geen schade ontstaan door anarchie, maar door fraude.quote:Jij had het over een gepaste straf voor enkele honderden miljoenen schade, en ik noemde een juridisch precedent.
Nee, minmaal een jaar of 10 en inhouding op inkomen om bij te dragen aan de schade.quote:Hoeveel straf stel jij voor dan? Standrechtelijke executie?
Je hebt mij niet horen zeggen dat er niets structureels aan de hand is. Je hoort mij alleen zeggen dat dit niet de manier is om te proberen daar verbetering in te brengen. Sterker nog, dit zal alleen verslechtering opleveren. Geen enkel zichzelf respecterende ondernemer zal nu nog iemand van dit tuig aannemen. En de werkgelegenheid in hun eigen periferie is naar de klote geholpen.quote:Waar gaat dat over? Ik denk dat ik de enige ben die die rellen ook daadwerkelijk heeft gezien, die zowel oproerkraaiers als agenten heeft gesproken.
Hoe steek ik mijn kop in het zand?
Jij steekt je kop in het zand als je van mening bent dat er niets structureels aan de hand is in die wijken.
jah, ik weet het, maar toch even onderstrepen dat het écht zo is natuurlijk. Staatsomroep....quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je weet toch..... het is nederland 3Die geven de AEL meer zendtijd dan ome Wilders.
Waarom gooi je alle moslim stromingen op 1 hoopquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:48 schreef matthijst het volgende:
Was niet zo'n lekker voorbeeld inderdaad.
Punt blijft: waarom verdedig jij dit tuig? Alleen omdat het molsimmaatjes van je zijn.
Wat is er gebeurd met zeggen: fuck die gasten, het zijn aso's...
Waarom moeten jij en andere moslimvriendjes van je toch altijd weer tuig verdedigen?
in 2008 is het toch over geloof ik.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jah, ik weet het, maar toch even onderstrepen dat het écht zo is natuurlijk. Staatsomroep....
Nee, ook dier baby's ga ik niet vermoorden. Ik zou de neiging om 'm een schop te verkopen wel hebben, maar daar hebben we natuurlijk justitie voor: dat het hier geen oog-om-oog-samenleving wordt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
1 fietsendief niet nee. Een bende fietsendieven die 12 dagen op rij elke dag je fiets en die van de buren komen jatten en daarbij even de buurman afmaken wel denk ik...
[..]
Ja, maar de overheid dient er ook zorg voor te dragen dat die rellen niet eskaleren. Dit is niet de methode om rellen niet te laten eskaleren.quote:Is het weleens bij je opgekomen dat 'wij' met zn allen besloten hebben dat die politie er moet zijn om oproer te voorkomen en dat rellen en auto's in de fik steken niet normaal is?
Nee, natuurlijk niet.quote:Of hebben paupers eigen regels en mogen die maar doen wat ze willen?
[..]
Ik zeg toch dat ze zowat geen wapens hebben.quote:Heb jij een wapen? Ik niet, dus waarom Ali wel: wapen hebben is wapen gebruiken is vragen om geweld is afknallen dat tuig....
[..]
En als ik zeg 'dat het rot is voor die verbrande mevrouw' dan ben ik onmenselijk, maar jij komt hiermee weg?quote:Executie gaat wat ver, maar met scherp schieten op het onderlichaam moet ondertussen kunnen...
Ik wil je graag geloven. Maar hoe doen ze het dan dat ze in duurdere auto's rijden, grotere huizen hebben in Marokko en daar veel meer geld uitgeven? Ik zie dit nl. bijna jaarlijks in Marokko als ik daar op vakantie ga, het zijn big spenders met grote dure wagens. Ze komen er het rijkst uit als ik ze vergelijk met de "Nederlanders" en de "Belgen".quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Neen. Onze moslims wonen wel wat gespreider, hebben een wat betere opleidingsgraad, hebben een wat lager werkloosheidspercentage, en gemiddeld zeker een hoger inkomen.
Ha, op spreidingsbeleid komen negatieve reacites en kamervragen of het geen discriminatie is.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Neen. Onze moslims wonen wel wat gespreider, hebben een wat betere opleidingsgraad, hebben een wat lager werkloosheidspercentage, en gemiddeld zeker een hoger inkomen.
Bedoel je Samir A. en Mohammed B.?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waarom gooi je alle moslim stromingen op 1 hoop![]()
Zie je uberhaupt wel onderscheid tussen moslim A en moslim B ?
Dat ze dat doen is een goeie zaak. Desondanks is het ook illustratief voor de situatie in die wijken. Wijken waar een religie meer macht heeft dat overheidsgezag.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus jij wilt gewoon niet accepteren dat de geinstitutionaliseerde islam een banvloek over deze rellen uitbreekt? Wat de imams ook zeggen?
Waar ben je bang voor, dat de oorzaak voor de rellen wel eens in een andere hoek kan liggen dan jij 'm verwachtte?
quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:51 schreef Floripas het volgende:
Bedoel je Samir A. en Mohammed B.?
HUh, wa's dat voor vage uitspraak. Klinkt een beetje Belgisch...quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:48 schreef Drugshond het volgende:
Matthijst moet nog overleggen op een verjaardagsfeestje![]()
Blijkbaar niet, er is immers gewoon gereld toch?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:52 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Dat ze dat doen is een goeie zaak. Desondanks is het ook illustratief voor de situatie in die wijken. Wijken waar een religie meer macht heeft dat overheidsgezag.
Inkomsten uit criminele actviteiten worden niet meegenomen ...quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil je graag geloven. Maar hoe doen ze het dan dat ze in duurdere auto's rijden, grotere huizen hebben in Marokko en daar veel meer geld uitgeven? Ik zie dit nl. bijna jaarlijks in Marokko als ik daar op vakantie ga, het zijn big spenders met grote dure wagens. Ze komen er het rijkst uit als ik ze vergelijk met de "Nederlanders" en de "Belgen".²
Nee hoor. Ik ben hartstikke vóór een actief spreidingsbeleid, en niet alleen van allochtonen, maar ook van bijstandsgerechtigden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ha, op spreidingsbeleid komen negatieve reacites en kamervragen of het geen discriminatie is.
Betere opleidingsgraad is puur inzet, ook in frenkrijk, lager werkloosheidspercentage klopt, we hebben in het algemeen een lager werkloosheidspercentage en is dus niet iets wat alleen de groepen in de voorsteden treft. Hoger inkomen moet je wat voor doen.
Ook hier is weerstand tegen het dwingen van mensen om ze op de lange termijn betere kansen te geven. Voornamelijk bestaat die weerstand bij personen zoals jij
Tja, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:53 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, er is immers gewoon gereld toch?
In mijn wijk deden de autochtone, niet-moslimbvewoners lekker fanatiek mee - > ik denk echt niet dat het een geloofskwestie is.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:52 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Dat ze dat doen is een goeie zaak. Desondanks is het ook illustratief voor de situatie in die wijken. Wijken waar een religie meer macht heeft dat overheidsgezag.
Ik voorzie iig enorme problemen voor moslims in Europa. Laaggeschoolde arbeid zal steeds meer geoutsourced worden, hoogopgeleide Oost-Europeanen kloppen aan de deur en de grootste opkomende economieen (China, India, Brazilie en Rusland) zijn allemaal geen moslimlanden.
Als dit geweld tegen de westerse samenleving aan blijft houden zullen er steeds meer deuren gesloten blijven.
Ikzie iig geen oplossing voor deze groeiende problematiek.
ja er is een dubbele standaard nml onschuldige en criminelen daar hebben we verschillende omgangsvormen voorquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, ook dier baby's ga ik niet vermoorden. Ik zou de neiging om 'm een schop te verkopen wel hebben, maar daar hebben we natuurlijk justitie voor: dat het hier geen oog-om-oog-samenleving wordt.
Weet je wat opvalt? Dat de buurtbewoners zelf (wier auto in de fik stond, ja) een stuk milder zijn voor de relschoppers dan jullie.
[..]
Ja, maar de overheid dient er ook zorg voor te dragen dat die rellen niet eskaleren. Dit is niet de methode om rellen niet te laten eskaleren.
[..]
Nee, natuurlijk niet.
[..]
Ik zeg toch dat ze zowat geen wapens hebben.
[..]
En als ik zeg 'dat het rot is voor die verbrande mevrouw' dan ben ik onmenselijk, maar jij komt hiermee weg?
Nog een dubbele standaard, iemand?
Ik denk dat het flink zoeken wordt naar een imam in Frankrijk die de Franse taal niet machtig is.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:53 schreef matthijst het volgende:
import predikers die de taal niet machtig zijn, maar blijkbaar wel in staat zijn om groepen volk op te fokken....
Jazeker wel.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:49 schreef Drugshond het volgende:
Waarom gooi je alle moslim stromingen op 1 hoop![]()
Zie je uberhaupt wel onderscheid tussen moslim A en moslim B ?
Ik kan niet spreken voor andere users, maar ik wel. (Al is 'verdedigen' een groot woord - in ieder geval afraden om met scherp te gaan schieten.)quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:53 schreef matthijst het volgende:
Zou Bansheeboy die gasten ook verdedigen als het 'gewone' Fransen waren?
Over het algemeen lijkt het toch om Islamitische (iig van komaf ...) relschoppers te gaan. Maar ik geloof direct dat er her en der ook andere groepen mee rellen. De mens vind sensatie nu eenmaal mooi.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
In mijn wijk deden de autochtone, niet-moslimbvewoners lekker fanatiek mee - > ik denk echt niet dat het een geloofskwestie is.
Criminelen zijn nog altijd criminelen als ze als zodanig zijn veroordeeld naar aanleiding van een eerlijk proces.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja er is een dubbele standaard nml onschuldige en criminelen daar hebben we verschillende omgangsvormen voor
Dit is dus onzin, elke Marokkaan (en zeker die in Frankrijk) spreekt Frans.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:53 schreef matthijst het volgende:
Importpredikers die de taal niet machtig zijn, maar blijkbaar wel in staat zijn om groepen volk op te fokken....
Ik weet het niet, hoor. Wordt oorzaak en gevolg niet omgedraaid?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:57 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Over het algemeen lijkt het toch om Islamitische (iig van komaf ...) relschoppers te gaan. Maar ik geloof direct dat er her en der ook andere groepen mee rellen. De mens vind sensatie nu eenmaal mooi.
Ik zie je steeds ''pdf-alerts'' geven.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:53 schreef Floripas het volgende:
...........
Allochtonen willen zelf gespreid worden (PDF-alert)
Met scherp schieten is nooit grappig...quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:56 schreef Floripas het volgende:
Ik kan niet spreken voor andere users, maar ik wel. (Al is 'verdedigen' een groot woord - in ieder geval afraden om met scherp te gaan schieten.)
En wat als er iemand aan de macht komt die jou radicaal tuig noemt?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:56 schreef matthijst het volgende:
Radicaal tuig mag je van mij afschieten...
moslims willen dat we meer rekening houden met hun geloof en cultuur.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Criminelen zijn nog altijd criminelen als ze als zodanig zijn veroordeeld naar aanleiding van een eerlijk proces.
Nu maar hopen dat de rechter de anarchisten niet vergelijkt met fietsendievenquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Criminelen zijn nog altijd criminelen als ze als zodanig zijn veroordeeld naar aanleiding van een eerlijk proces.
Heb ik denk ik de verkeerde banden zitten kijken; erg raar Arabisch accent aan dat gebrabbel.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit is dus onzin, elke Marokkaan (en zeker die in Frankrijk) spreekt Frans.²
Een avondklok is geen gek idee, het toegeven van het scheppen van banen is geen slecht idee, en het oppakken van relschoppers is ook geen gek idee.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Met scherp schieten is nooit grappig...
12 dagen rellen ook niet...
Wanneer is het genoeg dan?
Of mogen ze van jou de kerst proberen te halen, zodat de brandende auto's gebruikt kunnen worden voor de jaarslijkse kerstboomverbranding?
Misschien moeten ze wat kraanwegens aanleveren, kunnen ze ze opstapelen....![]()
strafrechtelijk gezien wel.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het zijn geen anarchisten: ze komen juist in opstand tegen de anarchie die in hun wijken heerst.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat de rechter de anarchisten niet vergelijkt met fietsendieven
Yep, dan mogen ze mij afschieten.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:00 schreef Floripas het volgende:
En wat als er iemand aan de macht komt die jou radicaal tuig noemt?
Die zichzelf het recht toeeigent om jou af te schieten?
in een westerse samenleving.daag,quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
En wat als er iemand aan de macht komt die jou radicaal tuig noemt?
Die zichzelf het recht toeeigent om jou af te schieten?
Waarom? Daarmee ontken je dat het mensen zijn. Ja, nazi's, communisten, moslims, fietsendieven, fraudeplegers, roofovervallers, het zijn allemaal mensen. En je zult je daarom moeten afvragen waarom mensen tot zulke daden overgaan. Niet dat je ze niet moet straffen, maar gewoon de vraag: hoe komt dat toch?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
strafrechtelijk gezien wel.
laten we het dan tuig noemen
Belgie ligt hier slecht 20 km vandaan.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:53 schreef matthijst het volgende:
HUh, wa's dat voor vage uitspraak. Klinkt een beetje Belgisch...
Dat doet hij juist niet, hij is het eens met het protest. Maar niet tegen de vorm van geweld die ze hebben gekozen.quote:Ach, voor de duidelijkheid. Ik heb niks tegen moslims, maar wordt nogal gek van uitspraken van volk als Bansheeboy die keer op keer komen aanzeiken met onzin als " dit is niet des moslims" en het menen te moeten opnemen voor een een bende losgeslagen holbewoners die aan het muiten is geslagen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vermoed dat BSB een dag vrij had genomen en met een zak chips en Mekka Cola op de bank had gezeten.quote:Zou Bansheeboy die gasten ook verdedigen als het 'gewone' Fransen waren?
Nee, denk het ook niet...Daar heb je wel gelijk in.quote:Dat imam-gordijn gezwets ging nergens over, maar ja, ik heb het dan ook niet zo op imams: import predikers die de taal niet machtig zijn, maar blijkbaar wel in staat zijn om groepen volk op te fokken....
Grappig; belonen voor rellen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:01 schreef Floripas het volgende:
het toegeven van het scheppen van banen is geen slecht idee...
Doe eens niet zo kinderachtigquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:02 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
in een westerse samenleving.daag,
of ga je ervan uit dat moslims aan de macht komen
je natte droom?
quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil je graag geloven. Maar hoe doen ze het dan dat ze in duurdere auto's rijden, grotere huizen hebben in Marokko en daar veel meer geld uitgeven? Ik zie dit nl. bijna jaarlijks in Marokko als ik daar op vakantie ga, het zijn big spenders met grote dure wagens. Ze komen er het rijkst uit als ik ze vergelijk met de "Nederlanders" en de "Belgen".²
Eén communistische revolutie, en je bent er denk ik geweest.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:02 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
in een westerse samenleving.daag,
Mijn natte droom, als atheist pur sang? Liever niet, zeg, ik vind het CDA al erg genoeg, laat staan één of andere ayatollah.quote:of ga je ervan uit dat moslims aan de macht komen
je natte droom?
Klopt. Maar dat hard aanzetten heb ik ook lol in, dus soms gaat dat tussen de regels door lezen wat lastigquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:04 schreef Drugshond het volgende:
Je moet heel goed tussen de regels door lezen. Maar het staat er echt. BSB zet zijn meningen zwaar aan, maar dat doen wij ook in allerlei scenario's. Alleen het lijkt net alsof je wel wilt lezen wat er niet staat.
Ik denk dat deze jongeren een symptoom zijn van de anarchie, ze zijn er deel van. In feite eisen ze een oplossing voor het probleem wat ze zelf zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het zijn geen anarchisten: ze komen juist in opstand tegen de anarchie die in hun wijken heerst.
Maar helaas hebben ze wel (een beetje) gelijkquote:Europa, wakker worden, het is oorlog
WASHINGTON - Ook de Amerikanen volgen de onlusten in Frankrijk met grote belangstelling. Er staan grote stukken in kranten en tijdschriften en elke dag toont de televisie beelden van de branden. Zo schreef een columnist van de Chicago Sun-Times afgelopen zondag: ‘Wakker worden, Europa, jullie zijn in een oorlog beland.’
REUTERS
Foto: REUTERS
Klik hier om deze TeleVideo te bekijken
TeleVideo
Weer anderen grijpen de gebeurtenissen aan om zich te verkneukelen. Zo schreef The New York Post zaterdag dat de moslimopstand tegen het antiterreurbeleid, dat al zo vaak door verlichte Westerse denkers werd voorspeld, inderdaad is begonnen
De hele Franse geschiedenis barst uit z'n voegen van sociale verbeteringen naar aanleiding van rellen, van de jacqueries in de veertiende eeuw via de Franse revolutie via de Commune van Parijs tot aan nu.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:04 schreef matthijst het volgende:
[..]
Grappig; belonen voor rellen.
Nu maar hopen dat er hier niet teveel achterstandswijken zijn, anders kan het nog weleens een warme winter worden....
Honderdduizenden?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:05 schreef Salvad0R het volgende:
Hmmm mensen, als er honderdduizenden individuen spontaan gaan rellen... Wat is er dan aannemelijker... dat al die honderdduizenden mensen niet normaal kunnen nadenken en om nix alles slopen.... of dat er daadwerkelijk iets mis is met het systeem van dat land, waarop die honderdduizenden gewoon reageren ?
Ja en ?!quote:
Wat zijn TVA's?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:08 schreef desiredbard het volgende:
Natuurlijk is het triest dat een stelletje TVA's zichzelf electrocuteerd,
Ze waren aan het voetballen op een bouwterrein.quote:(maar het spaart de belating betaler wel de opsluitkosten van dit tuig uit en laten we wel wezen het was sowieso tuig.
Welk beestje?quote:Het feit dat iedere ander mongool daar nu denkt op de bandwagen te moeten springen is treurig en getuigt echt van niveau en laat de ware aard van het beestje weer mooi zien.
In Frankrijk en Zweden worden banen ook gecreeerd.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:10 schreef CANARIS het volgende:
Banen worden niet geschapen.
Banen ontstaan
Dat wil Frankrijk helemaal niet. Ik weet niet hoe jij het in je botte kop haalt het ze op te dringen.quote:Hoog tijd dat die Fransen eindelijk hun les leren en het angelsaksische model overnemen.
...zodat de rellen nog heviger worden.quote:Mc Jobs.
Geen geld meer voor jongeren.
Laat ze maar werken ook al is het voor 3 euro per uur.
Zouden ze echt zo goed op de hoogte zijn van de geschiedenis? Of zouden ze gewoon kicken op een potje rellen, ala LA Rodney King?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:08 schreef Floripas het volgende:
De hele Franse geschiedenis barst uit z'n voegen van sociale verbeteringen naar aanleiding van rellen, van de jacqueries in de veertiende eeuw via de Franse revolutie via de Commune van Parijs tot aan nu.
Vind je het gek dat ze naar dat middel grijpen?
Volgens mij is er niemand die vindt dat de relschoppers niet gestraft moeten worden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:09 schreef matthijst het volgende:
Er is ongetwijfeld iets mis in dat land, maar dat wil niet zeggen dat je dan maar lekker twee weken lang ongestraft kunt gaan rellen. Tenminste, dat vind ik.
Ja, en dát heeft de sociale acceptatie zo verbeterd...quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zouden ze echt zo goed op de hoogte zijn van de geschiedenis? Of zouden ze gewoon kicken op een potje rellen, ala LA Rodney King?
Daar waren ze trouwens harder in de aanpak: gewoon met scherp schieten, 40+ dooien...
Laffe Fransen.
Die electriciteitsmannetjes ja?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:10 schreef Floripas het volgende:
Ze waren aan het voetballen op een bouwterrein.
Ja, terecht dat ze dood zijn, het tuig!![]()
Gecreerd werden in Frankrijk nog meer banen bij de overheid. Een land met nu al meer ambtenaren als elk ander land in Europa .quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
In Frankrijk en Zweden worden banen ook gecreeerd.
Onderwijs, zorg, veiligheid, ministeries, infrastructuur?
[..]
Dat wil Frankrijk helemaal niet. Ik weet niet hoe jij het in je botte kop haalt het ze op te dringen.
[..]
...zodat de rellen nog heviger worden.
Alsof in het land met het angelsaksische model, Amerika, nooit rassenrellen zijn geweest? En in Groot-Brittannie zijn ze ook vaak.
Duurt alleen zo lang voordat er harde actie komt....quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:13 schreef Floripas het volgende:
Volgens mij is er niemand die vindt dat de relschoppers niet gestraft moeten worden.
Nope, maar misschien dat dat tuig begint met luisteren als de eerste 10 zijn afgeknald?quote:Ja, en dát heeft de sociale acceptatie zo verbeterd...![]()
Leuk wereldbeeld heb jij.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Yep, dan mogen ze mij afschieten.
En nu maar hopen dat het zo ver niet zal komen.
Het is de redenering van de relschoppers: wellicht dat de regering begint te luisteren als we duizend auto's in de fik zetten?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:16 schreef matthijst het volgende:
Nope, maar misschien dat dat tuig begint met luisteren als de eerste 10 zijn afgeknald?
Nee jij bent een licht op deze aarde.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Leuk wereldbeeld heb jij.![]()
Iemand een stukje kaas?
Absurd antwoord op een absurde vraag.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:16 schreef Floripas het volgende:
Leuk wereldbeeld heb jij.![]()
Iemand een stukje kaas?
Ik had het over zorg, onderwijs, infrastructuur, enzovoorts.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:15 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Gecreerd werden in Frankrijk nog meer banen bij de overheid. Een land met nu al meer ambtenaren als elk ander land in Europa .
Wie betaal die banen ?
Herinnert mij aan Kreiski.
Dei zei in 1974
"Liever stuur ik duizend man met een schep een gat graven en laat deze duizemd man die kuil morgen weer dichtgooien , voor ze werkeloos zijn "
Zoiets madame?
Luisteren waarnaar?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is de redenering van de relschoppers: wellicht dat de regering begint te luisteren als we duizend auto's in de fik zetten?
Zo, bedenkt meneer deze scrabblewoorden zelf?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:18 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Nee jij bent een licht op deze aarde.
Je staat bol van de Larifarigoochie-Polemiek
Jij bent echt slim he?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:12 schreef Floripas het volgende:
In Frankrijk en Zweden worden banen ook gecreeerd.
Onderwijs, zorg, veiligheid, ministeries, infrastructuur?
Hebben ze ergens respect geeist?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:19 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Luisteren wwarnaar?
Naar een stel islamitische Rap-Gansta-hangjongeren die Respekt willen ?
Kom op zeg. Deze rellen gaan echt niet bijdragen aan tolerantie. Tegenwoordig moet je bepaalde kwalificaties hebben, anders is er gewoon geen werk voor je. Het maakt dan niet of je autochtoon of allochtoon bent.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
De hele Franse geschiedenis barst uit z'n voegen van sociale verbeteringen naar aanleiding van rellen, van de jacqueries in de veertiende eeuw via de Franse revolutie via de Commune van Parijs tot aan nu.
Vind je het gek dat ze naar dat middel grijpen?
Denk je dat ik dát niet wist?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:20 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
Jij bent echt slim he?
de sectoren die je nu noemt zijn overheidsinstanties.
En benut door het volk.quote:die worden betaald door het volk.
Ik zou leraren en wegwerkers niet bepaald nutteloos willen noemen.quote:
dus jouw idee komt erop neer dat ze nog meer nutteloze banen creeren die worden gefinancierd door het (franse) volk die toch al moeite heeft om de kop boven water te houden.
Zo, jij bent echt al een hele slimme guit geworden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:21 schreef JohnDope het volgende:
Floripas met alle respect, maar dat plaatje van jou komt totaal niet over een met het geen wat jij uitkraamt, het had een geitenwollensok moeten zijn op dat plaatje.
Daar zorg jezelf wel voorquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik had het over zorg, onderwijs, infrastructuur, enzovoorts.
Trek mij niet in het belachelijke![]()
als ze gewoon naar school gaan, opleiding volgen, franse cultuur een beetje aanleren dan krijgen ze vanzelf de respect die ze verdienen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hebben ze ergens respect geeist?
Ze willen gewoon een waardig bestaan.
Ach ja: ze willen een waardig bestaan... En om te laten zien dat ze prima in de normale samenleving passen en hun positie in de achterstandwijk niet verdienen laten ze even zien hoe ze 1200 auto's in een nacht kunnen afbranden....quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:20 schreef Floripas het volgende:
Hebben ze ergens respect geeist?
Ze willen gewoon een waardig bestaan.
Zelf Sylvain Ephimenco, bepaald de linkste niet, gaf vanochtend toe op de radio dat de discriminatie op de Franse arbeidsmarkt de spuigaten uit loopt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:20 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Kom op zeg. Deze rellen gaan echt niet bijdragen aan tolerantie. Tegenwoordig moet je bepaalde kwalificaties hebben, anders is er gewoon geen werk voor je. Het maakt dan niet of je autochtoon of allochtoon bent.
Dat onderwijs en zorg voor jou nutteloos zijn blijkt wel weer inderdaadquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:20 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
Jij bent echt slim he?
de sectoren die je nu noemt zijn overheidsinstanties.
die worden betaald door het volk.
dus jouw idee komt erop neer dat ze nog meer nutteloze banen creeren die worden gefinancierd door het (franse) volk die toch al moeite heeft om de kop boven water te houden.
Zeg ik dat ik het eens ben met hun methode van het uiten?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:23 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ach ja: ze willen een waardig bestaan... En om te laten zien dat ze prima in de normale samenleving passen en hun positie in de achterstandwijk niet verdienen laten ze even zien hoe ze 1200 auto's in een nacht kunnen afbranden....
Prima, en als ze meer kunnen, hup, naar de hogeschool of universiteit.quote:What's next: je geeft die ventjes een fatsoenlijke baan, die past bij hun opleiding (basisschool), dus dat wordt fabriekswerk.
Ik denk het niet. Alleen schrijnende armoe en verveling kan zo'n ravage tot stand brengen.quote:Met aan de lopende band staan heeft vrijwel nooit iemand een Mercedes verdiend, dus volgens jaar weer rellen?![]()
Dat ontken ik ook niet. Maar misschien zijn er ook oorzaken te vinden die discriminatie in de hand werken .... Daarnaast blijft het zo dat je gewoon normaal gedrag moet vertonen en diploma's moeten behalen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zelf Sylvain Ephimenco, bepaald de linkste niet, gaf vanochtend toe op de radio dat de discriminatie op de Franse arbeidsmarkt de spuigaten uit loopt.
wat hebben ze aan wegwerkers als ze al hun auto's al hebben afgefakkeld?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Denk je dat ik dát niet wist?
[..]
En benut door het volk.
[..]
Ik zou leraren en wegwerkers niet bepaald nutteloos willen noemen.
En wat zijn leraren, quengo's?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:24 schreef Idiosincrasico het volgende:
In een globaliserende open economie als Europa zijn meer overheidsbanen funest voor je economische toekomst als land. Leraren zijn idd nodig om mensen op te leiden die een bijdrage kunnen leveren aan het BNP. Dat doe je niet door een nog groter ambtenarenapparaat te creeren.
HIerin ben ik het met je eens.. maar dat geldt dan ook voor de autochtone bevolking, want die hebben momenteel net zo min fatsoenlijke kansen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zeg ik dat ik het eens ben met hun methode van het uiten?
Door de geschiedenis heen zie je het: rellen zijn het argument van de ongeletterde.
[..]
Prima, en als ze meer kunnen, hup, naar de hogeschool of universiteit.
[..]
ach, ik kom iig niet met belachelijke voorstellen!quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat onderwijs en zorg voor jou nutteloos zijn blijkt wel weer inderdaad.
Je kunt best arbeid verschuiven.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:25 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
wat hebben ze aan wegwerkers als ze al hun auto's al hebben afgefakkeld?
wat hebben ze aan leraren als ze toch niet eens de moeite nemen om te leren?
wie zegt dat de markt zit te wachten op extra leraren, wegwerkers etc? die banen zijn niet nutteloos maar wel als je ze puur creert voor werkverschaffing
quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:27 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
ach, ik kom iig niet met belachelijke voorstellen!
en daarnaast, wegwerker en leraar zijn beroepen waarvoor enige scholig toch echt verreist is.
die naffers kunnen nog niet eens tot 10 tellen
Mischien is het dan zinvol om onder ogen te zien dat Europese landen, met hun inheemse volkeren, niet geschikt zijn voor meer dan wat sporadische immigranten. Europa is Amerika niet, en de poging een America te worden lijkt spectaculair mislukt te zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zelf Sylvain Ephimenco, bepaald de linkste niet, gaf vanochtend toe op de radio dat de discriminatie op de Franse arbeidsmarkt de spuigaten uit loopt.
Daar ging je de boot in.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:20 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Kom op zeg. Deze rellen gaan echt niet bijdragen aan tolerantie. Tegenwoordig moet je bepaalde kwalificaties hebben, anders is er gewoon geen werk voor je. Het maakt dan niet of je autochtoon of allochtoon bent.
Het draagvlak om nog meer belasting te betalen t.b.v een zich misdragende minderheid lijkt mij niet erg groot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |