Grappig; belonen voor rellen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:01 schreef Floripas het volgende:
het toegeven van het scheppen van banen is geen slecht idee...
Doe eens niet zo kinderachtigquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:02 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
in een westerse samenleving.daag,
of ga je ervan uit dat moslims aan de macht komen
je natte droom?
quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil je graag geloven. Maar hoe doen ze het dan dat ze in duurdere auto's rijden, grotere huizen hebben in Marokko en daar veel meer geld uitgeven? Ik zie dit nl. bijna jaarlijks in Marokko als ik daar op vakantie ga, het zijn big spenders met grote dure wagens. Ze komen er het rijkst uit als ik ze vergelijk met de "Nederlanders" en de "Belgen".²
Eén communistische revolutie, en je bent er denk ik geweest.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:02 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
in een westerse samenleving.daag,
Mijn natte droom, als atheist pur sang? Liever niet, zeg, ik vind het CDA al erg genoeg, laat staan één of andere ayatollah.quote:of ga je ervan uit dat moslims aan de macht komen
je natte droom?
Klopt. Maar dat hard aanzetten heb ik ook lol in, dus soms gaat dat tussen de regels door lezen wat lastigquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:04 schreef Drugshond het volgende:
Je moet heel goed tussen de regels door lezen. Maar het staat er echt. BSB zet zijn meningen zwaar aan, maar dat doen wij ook in allerlei scenario's. Alleen het lijkt net alsof je wel wilt lezen wat er niet staat.
Ik denk dat deze jongeren een symptoom zijn van de anarchie, ze zijn er deel van. In feite eisen ze een oplossing voor het probleem wat ze zelf zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het zijn geen anarchisten: ze komen juist in opstand tegen de anarchie die in hun wijken heerst.
Maar helaas hebben ze wel (een beetje) gelijkquote:Europa, wakker worden, het is oorlog
WASHINGTON - Ook de Amerikanen volgen de onlusten in Frankrijk met grote belangstelling. Er staan grote stukken in kranten en tijdschriften en elke dag toont de televisie beelden van de branden. Zo schreef een columnist van de Chicago Sun-Times afgelopen zondag: ‘Wakker worden, Europa, jullie zijn in een oorlog beland.’
REUTERS
Foto: REUTERS
Klik hier om deze TeleVideo te bekijken
TeleVideo
Weer anderen grijpen de gebeurtenissen aan om zich te verkneukelen. Zo schreef The New York Post zaterdag dat de moslimopstand tegen het antiterreurbeleid, dat al zo vaak door verlichte Westerse denkers werd voorspeld, inderdaad is begonnen
De hele Franse geschiedenis barst uit z'n voegen van sociale verbeteringen naar aanleiding van rellen, van de jacqueries in de veertiende eeuw via de Franse revolutie via de Commune van Parijs tot aan nu.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:04 schreef matthijst het volgende:
[..]
Grappig; belonen voor rellen.
Nu maar hopen dat er hier niet teveel achterstandswijken zijn, anders kan het nog weleens een warme winter worden....
Honderdduizenden?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:05 schreef Salvad0R het volgende:
Hmmm mensen, als er honderdduizenden individuen spontaan gaan rellen... Wat is er dan aannemelijker... dat al die honderdduizenden mensen niet normaal kunnen nadenken en om nix alles slopen.... of dat er daadwerkelijk iets mis is met het systeem van dat land, waarop die honderdduizenden gewoon reageren ?
Ja en ?!quote:
Wat zijn TVA's?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:08 schreef desiredbard het volgende:
Natuurlijk is het triest dat een stelletje TVA's zichzelf electrocuteerd,
Ze waren aan het voetballen op een bouwterrein.quote:(maar het spaart de belating betaler wel de opsluitkosten van dit tuig uit en laten we wel wezen het was sowieso tuig.
Welk beestje?quote:Het feit dat iedere ander mongool daar nu denkt op de bandwagen te moeten springen is treurig en getuigt echt van niveau en laat de ware aard van het beestje weer mooi zien.
In Frankrijk en Zweden worden banen ook gecreeerd.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:10 schreef CANARIS het volgende:
Banen worden niet geschapen.
Banen ontstaan
Dat wil Frankrijk helemaal niet. Ik weet niet hoe jij het in je botte kop haalt het ze op te dringen.quote:Hoog tijd dat die Fransen eindelijk hun les leren en het angelsaksische model overnemen.
...zodat de rellen nog heviger worden.quote:Mc Jobs.
Geen geld meer voor jongeren.
Laat ze maar werken ook al is het voor 3 euro per uur.
Zouden ze echt zo goed op de hoogte zijn van de geschiedenis? Of zouden ze gewoon kicken op een potje rellen, ala LA Rodney King?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:08 schreef Floripas het volgende:
De hele Franse geschiedenis barst uit z'n voegen van sociale verbeteringen naar aanleiding van rellen, van de jacqueries in de veertiende eeuw via de Franse revolutie via de Commune van Parijs tot aan nu.
Vind je het gek dat ze naar dat middel grijpen?
Volgens mij is er niemand die vindt dat de relschoppers niet gestraft moeten worden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:09 schreef matthijst het volgende:
Er is ongetwijfeld iets mis in dat land, maar dat wil niet zeggen dat je dan maar lekker twee weken lang ongestraft kunt gaan rellen. Tenminste, dat vind ik.
Ja, en dát heeft de sociale acceptatie zo verbeterd...quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zouden ze echt zo goed op de hoogte zijn van de geschiedenis? Of zouden ze gewoon kicken op een potje rellen, ala LA Rodney King?
Daar waren ze trouwens harder in de aanpak: gewoon met scherp schieten, 40+ dooien...
Laffe Fransen.
Die electriciteitsmannetjes ja?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:10 schreef Floripas het volgende:
Ze waren aan het voetballen op een bouwterrein.
Ja, terecht dat ze dood zijn, het tuig!![]()
Gecreerd werden in Frankrijk nog meer banen bij de overheid. Een land met nu al meer ambtenaren als elk ander land in Europa .quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
In Frankrijk en Zweden worden banen ook gecreeerd.
Onderwijs, zorg, veiligheid, ministeries, infrastructuur?
[..]
Dat wil Frankrijk helemaal niet. Ik weet niet hoe jij het in je botte kop haalt het ze op te dringen.
[..]
...zodat de rellen nog heviger worden.
Alsof in het land met het angelsaksische model, Amerika, nooit rassenrellen zijn geweest? En in Groot-Brittannie zijn ze ook vaak.
Duurt alleen zo lang voordat er harde actie komt....quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:13 schreef Floripas het volgende:
Volgens mij is er niemand die vindt dat de relschoppers niet gestraft moeten worden.
Nope, maar misschien dat dat tuig begint met luisteren als de eerste 10 zijn afgeknald?quote:Ja, en dát heeft de sociale acceptatie zo verbeterd...![]()
Leuk wereldbeeld heb jij.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Yep, dan mogen ze mij afschieten.
En nu maar hopen dat het zo ver niet zal komen.
Het is de redenering van de relschoppers: wellicht dat de regering begint te luisteren als we duizend auto's in de fik zetten?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:16 schreef matthijst het volgende:
Nope, maar misschien dat dat tuig begint met luisteren als de eerste 10 zijn afgeknald?
Nee jij bent een licht op deze aarde.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Leuk wereldbeeld heb jij.![]()
Iemand een stukje kaas?
Absurd antwoord op een absurde vraag.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:16 schreef Floripas het volgende:
Leuk wereldbeeld heb jij.![]()
Iemand een stukje kaas?
Ik had het over zorg, onderwijs, infrastructuur, enzovoorts.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:15 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Gecreerd werden in Frankrijk nog meer banen bij de overheid. Een land met nu al meer ambtenaren als elk ander land in Europa .
Wie betaal die banen ?
Herinnert mij aan Kreiski.
Dei zei in 1974
"Liever stuur ik duizend man met een schep een gat graven en laat deze duizemd man die kuil morgen weer dichtgooien , voor ze werkeloos zijn "
Zoiets madame?
Luisteren waarnaar?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is de redenering van de relschoppers: wellicht dat de regering begint te luisteren als we duizend auto's in de fik zetten?
Zo, bedenkt meneer deze scrabblewoorden zelf?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:18 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Nee jij bent een licht op deze aarde.
Je staat bol van de Larifarigoochie-Polemiek
Jij bent echt slim he?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:12 schreef Floripas het volgende:
In Frankrijk en Zweden worden banen ook gecreeerd.
Onderwijs, zorg, veiligheid, ministeries, infrastructuur?
Hebben ze ergens respect geeist?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:19 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Luisteren wwarnaar?
Naar een stel islamitische Rap-Gansta-hangjongeren die Respekt willen ?
Kom op zeg. Deze rellen gaan echt niet bijdragen aan tolerantie. Tegenwoordig moet je bepaalde kwalificaties hebben, anders is er gewoon geen werk voor je. Het maakt dan niet of je autochtoon of allochtoon bent.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
De hele Franse geschiedenis barst uit z'n voegen van sociale verbeteringen naar aanleiding van rellen, van de jacqueries in de veertiende eeuw via de Franse revolutie via de Commune van Parijs tot aan nu.
Vind je het gek dat ze naar dat middel grijpen?
Denk je dat ik dát niet wist?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:20 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
Jij bent echt slim he?
de sectoren die je nu noemt zijn overheidsinstanties.
En benut door het volk.quote:die worden betaald door het volk.
Ik zou leraren en wegwerkers niet bepaald nutteloos willen noemen.quote:
dus jouw idee komt erop neer dat ze nog meer nutteloze banen creeren die worden gefinancierd door het (franse) volk die toch al moeite heeft om de kop boven water te houden.
Zo, jij bent echt al een hele slimme guit geworden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:21 schreef JohnDope het volgende:
Floripas met alle respect, maar dat plaatje van jou komt totaal niet over een met het geen wat jij uitkraamt, het had een geitenwollensok moeten zijn op dat plaatje.
Daar zorg jezelf wel voorquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik had het over zorg, onderwijs, infrastructuur, enzovoorts.
Trek mij niet in het belachelijke![]()
als ze gewoon naar school gaan, opleiding volgen, franse cultuur een beetje aanleren dan krijgen ze vanzelf de respect die ze verdienen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hebben ze ergens respect geeist?
Ze willen gewoon een waardig bestaan.
Ach ja: ze willen een waardig bestaan... En om te laten zien dat ze prima in de normale samenleving passen en hun positie in de achterstandwijk niet verdienen laten ze even zien hoe ze 1200 auto's in een nacht kunnen afbranden....quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:20 schreef Floripas het volgende:
Hebben ze ergens respect geeist?
Ze willen gewoon een waardig bestaan.
Zelf Sylvain Ephimenco, bepaald de linkste niet, gaf vanochtend toe op de radio dat de discriminatie op de Franse arbeidsmarkt de spuigaten uit loopt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:20 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Kom op zeg. Deze rellen gaan echt niet bijdragen aan tolerantie. Tegenwoordig moet je bepaalde kwalificaties hebben, anders is er gewoon geen werk voor je. Het maakt dan niet of je autochtoon of allochtoon bent.
Dat onderwijs en zorg voor jou nutteloos zijn blijkt wel weer inderdaadquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:20 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
Jij bent echt slim he?
de sectoren die je nu noemt zijn overheidsinstanties.
die worden betaald door het volk.
dus jouw idee komt erop neer dat ze nog meer nutteloze banen creeren die worden gefinancierd door het (franse) volk die toch al moeite heeft om de kop boven water te houden.
Zeg ik dat ik het eens ben met hun methode van het uiten?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:23 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ach ja: ze willen een waardig bestaan... En om te laten zien dat ze prima in de normale samenleving passen en hun positie in de achterstandwijk niet verdienen laten ze even zien hoe ze 1200 auto's in een nacht kunnen afbranden....
Prima, en als ze meer kunnen, hup, naar de hogeschool of universiteit.quote:What's next: je geeft die ventjes een fatsoenlijke baan, die past bij hun opleiding (basisschool), dus dat wordt fabriekswerk.
Ik denk het niet. Alleen schrijnende armoe en verveling kan zo'n ravage tot stand brengen.quote:Met aan de lopende band staan heeft vrijwel nooit iemand een Mercedes verdiend, dus volgens jaar weer rellen?![]()
Dat ontken ik ook niet. Maar misschien zijn er ook oorzaken te vinden die discriminatie in de hand werken .... Daarnaast blijft het zo dat je gewoon normaal gedrag moet vertonen en diploma's moeten behalen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zelf Sylvain Ephimenco, bepaald de linkste niet, gaf vanochtend toe op de radio dat de discriminatie op de Franse arbeidsmarkt de spuigaten uit loopt.
wat hebben ze aan wegwerkers als ze al hun auto's al hebben afgefakkeld?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Denk je dat ik dát niet wist?
[..]
En benut door het volk.
[..]
Ik zou leraren en wegwerkers niet bepaald nutteloos willen noemen.
En wat zijn leraren, quengo's?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:24 schreef Idiosincrasico het volgende:
In een globaliserende open economie als Europa zijn meer overheidsbanen funest voor je economische toekomst als land. Leraren zijn idd nodig om mensen op te leiden die een bijdrage kunnen leveren aan het BNP. Dat doe je niet door een nog groter ambtenarenapparaat te creeren.
HIerin ben ik het met je eens.. maar dat geldt dan ook voor de autochtone bevolking, want die hebben momenteel net zo min fatsoenlijke kansen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zeg ik dat ik het eens ben met hun methode van het uiten?
Door de geschiedenis heen zie je het: rellen zijn het argument van de ongeletterde.
[..]
Prima, en als ze meer kunnen, hup, naar de hogeschool of universiteit.
[..]
ach, ik kom iig niet met belachelijke voorstellen!quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat onderwijs en zorg voor jou nutteloos zijn blijkt wel weer inderdaad.
Je kunt best arbeid verschuiven.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:25 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
wat hebben ze aan wegwerkers als ze al hun auto's al hebben afgefakkeld?
wat hebben ze aan leraren als ze toch niet eens de moeite nemen om te leren?
wie zegt dat de markt zit te wachten op extra leraren, wegwerkers etc? die banen zijn niet nutteloos maar wel als je ze puur creert voor werkverschaffing
quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:27 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
ach, ik kom iig niet met belachelijke voorstellen!
en daarnaast, wegwerker en leraar zijn beroepen waarvoor enige scholig toch echt verreist is.
die naffers kunnen nog niet eens tot 10 tellen
Mischien is het dan zinvol om onder ogen te zien dat Europese landen, met hun inheemse volkeren, niet geschikt zijn voor meer dan wat sporadische immigranten. Europa is Amerika niet, en de poging een America te worden lijkt spectaculair mislukt te zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zelf Sylvain Ephimenco, bepaald de linkste niet, gaf vanochtend toe op de radio dat de discriminatie op de Franse arbeidsmarkt de spuigaten uit loopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |