Je vergeet wat...quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
1. Aerts
2. Ostlund (contract loopt af)
3. Saidi
4. Bahia (contract loopt af, heeft een optie erin)
5. Bosschaart
6. Ghaly
7. Kuyt (vertrekt)
8. Ono (contract loopt af)
9. Lazovic (mag weg van mij)
10. Hofs
14. Pardo
15. Mtiliga (mag weg van mij)
16. Schreuder
17. Paauwe (contract loopt af)
18. Greene
19. Boussabon
20. Leonardo (contract loopt af)
21. Kalou (vertrekt)
22. Magrao (mag weg van mij)
23. Snoyl
25. Gibbs (contract loopt af)
26. Owoeri
27. Derijck
28. Castelen
29 Vincken
30. Lodewijks (Twijfelt om te stoppen)
31. Zuiverloon (verhuurt)
32. Ikramy
33. De Guzman
34. Gyan
Het zal iig niet makkelijk worden morgen...quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:56 schreef TC03 het volgende:
Ik vrees dat we weer een verliespartij te verduren kregen.
Twee spelers die zijn verhuurd aan KV Mechelen. De een is verdediger (Asare) en de ander aanvaller (Masina)quote:
Op je 23e in de Belgische 3e divisie ofzo spelen. Goede investeringquote:Op zaterdag 5 november 2005 15:10 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Twee spelers die zijn verhuurd aan KV Mechelen. De een is verdediger (Asare) en de ander aanvaller (Masina)
Volgens de FM2006 database (ja, echt) is Asare 19 en Masina 23.
Officieel is het een Zweed maar (een van) z'n ouder(s) komt/komen uit Albanie geloof ik.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:44 schreef twi het volgende:
Die Harbuzi, is dat nou een Zweed of een Albanier? FM2005 en FM2006 zijn het daar niet over eens
Niet zo voorbarig mennek, eerst die 2-1! En PSV wint vast wel van RKC.quote:Op zondag 6 november 2005 14:43 schreef Ixnay het volgende:
Wordt geen makkelijke wedstrijd. Ik denk 2-1.
Volgende week PSV uit tegen RKC, daar zit best een gelijkspel in, aangezien die zich moeten voorbereiden op de wedstrijd tegen Schalke. Binnen een week staan we weer 1e.
Lijkt me wel. Omdat hij jullie beste speler is.quote:Op zondag 6 november 2005 15:40 schreef H.Flick het volgende:
Wenger zat vandaag op de tribune bij Feyenoord. Misschien toch voor Ghaly?
Juist nietquote:Op zondag 6 november 2005 15:41 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Zet een Ghaly op het middenveld van Ajax en dat team gaat lopen.
4 punten los..quote:Op zondag 6 november 2005 17:02 schreef yvette1982 het volgende:
nou psv is kampioen. Ff een heel seizoen lang wachten op de playoffs dan wordt het weer een beetje spannend.
Idd. Leuk die play-offs.quote:Op zondag 6 november 2005 17:02 schreef yvette1982 het volgende:
nou psv is kampioen. Ff een heel seizoen lang wachten op de playoffs dan wordt het weer een beetje spannend.
Dat is toch echt De Guzman. Ik denk dat Wenger vooral Ghaly en De Guzman aan het volgen was. Het zou me niks verbazen als hij jeugdspeler De Guzman voor een miljoen aan weet te trekken en Ghaly voor 3 miljoen. Dan heeft ie voor 4 miljoen leuk geshopt in de havenstad.quote:Op zondag 6 november 2005 15:41 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Omdat hij jullie beste speler is.
Dirk is niet goed genoeg voor Arsenal sorry Dirk.quote:Op zondag 6 november 2005 19:36 schreef Radegast het volgende:
M'n broer is vanmiddag naar Feyenoord geweest en heeft daar via via gehoord dat Wenger naast Ghaly ook zeer geinteresseerd was in... Dirk.
De Guzman heeft een jeugdcontract, dus Feyenoord heeft niks te willen. Voor 1 miljoen is ie wegquote:Op zondag 6 november 2005 19:41 schreef snabbi het volgende:
vind ik eigenlijk ook sloggi. In nederland speel dirk enorm goed omdat hij hier overal kan gaan en staan waar die wil. De Guzman vind ik zelf ook zeer goed, maar 1 miljoen, daar laat Feyenoord hem niet voor gaan denk ik.
Wel goed dat Luinge zijn excuses aan bied, maar ja hij heeft wel weer een wedstrijd behoorlijk beinvloed.
Als hij inderdaad nog een jeugdcontractje heeft kan 'ie voor dat bedrag wel weg worden gekochtquote:Op zondag 6 november 2005 19:41 schreef snabbi het volgende:
De Guzman vind ik zelf ook zeer goed, maar 1 miljoen, daar laat Feyenoord hem niet voor gaan denk ik.
Dat dachten jullie ook van Kalou, die zelf maar al te graag nog steeds weg wil.quote:Op zondag 6 november 2005 19:44 schreef superdude05 het volgende:
Daar werkt ie zelf niet aan mee, denk ik. Na zoveel jaren bij Feyenoord gaat ie niet op die manier zo snel bij een club weg.
En verderquote:Op zondag 6 november 2005 20:31 schreef Sender_ het volgende:
Vandaag in het team van Vitesse toch wel een paar jongens zien lopen die ik graag bij ons zou willen zien vooral Janssen.
Canada is lid van de Commonwealth en daar gelden volgens mij andere regels voor. Hij schijnt ook een Nederlands paspoort te kunnen aanvragen, dus dat is ook zo geregeld lijkt mequote:Op zondag 6 november 2005 19:44 schreef H.Flick het volgende:
Mag De Guzman wel in Engeland spelen dan? Hij heeft de Canadese nationaliteit, toch? Dan moet je toch een x aantal interlands gespeeld hebben of zo?
quote:Op zondag 6 november 2005 19:45 schreef Erasmusch het volgende:
Ik was vanmiddag in de Kuip en ik hoorde dat Wenger vooral geinteresseerd was in...Ostlund.
Die zegt zoveel.quote:Op maandag 7 november 2005 00:27 schreef TC03 het volgende:
Hugo Borst zei dat Wenger er voor Kuijt zat en dat ze hem aan het einde van dit seizoen willen overnemen.
quote:Arsène Wenger zat in Kuip voor Dirk Kuijt
7/11/2005 8 :58
'Ik raak er niet van in de war, maar ik vind het toch wel speciaal dat een toptrainer als Wenger de moeite neemt om vanuit Engeland over te komen.' Dirk Kuijt had zondag in de coach van Arsenal een aandachtig toeschouwer op de tribune.
Bij het thuisduel met Vitesse dat Feyenoord in de Kuip afwerkte, zat Arsène Wenger op de tribune, vergezeld van Gilles Grimandi. Kuijt laat via het Algemeen Dagblad weten dat de beide Fransen voor hem in Rotterdam waren.
'Mark Wotte zei vooraf dat er belangrijke mensen voor mijn kwamen kijken. Dat het specifiek om Arsène Wenger ging wist ik toch nog niet. (…) Ik wacht nu rustig af hoe het allemaal verder gaat. Arsenal is natuurlijk een geweldige club om mee in verband te worden gebracht, maar ik ben geen type dat meteen van de leg raakt.'
Arsenal is niet de eerste Engelse club die geïnteresseerd is in de aanvoerder van Feyenoord. Everton en Tottenham Hotspur zaten afgelopen zomer al achter Kuijt aan. Beide clubs vonden de vraagprijs van circa achttien miljoen euro te gortig voor de topscorer van de Rotterdammers.
Vertelquote:Op maandag 7 november 2005 09:40 schreef Cart_man het volgende:
Nog bedankt voor het bier gisteren, Kuijt.
Ik vind die Quincy 3x niks.quote:Op maandag 7 november 2005 10:20 schreef Kaap het volgende:
[..]
Vertel
Damn, Kuijt naar Arsenal zou ook leuk zijn. Van Persie-Kuijt-Quincy is een lekkere aanval natuurlijk.
Kwam hij naar de Legioenszaal na afloop van de wedstrijd?quote:Op maandag 7 november 2005 09:40 schreef Cart_man het volgende:
Nog bedankt voor het bier gisteren, Kuijt.
Obikuquote:Obiku wil hoofdklasser gaan trainen
Door Jasper (Da_Sandman) op maandag 7 november 2005 10:36
Bron: PZC
Oud-Feyenoord spits Mike Obiku heeft zijn diensten als trainer aangeboden bij de Zeeuwse zaterdaghoofdklasser HSV Hoek. Obiku zou bij Hoek de opvolger kunnen worden van de onlangs ontslagen Eric Tetaert.
Obiku staat de laatste dagen in contact met Hoek en zat afgelopen zaterdag op de tribune bij de wedstrijd tussen Excelsior Maassluis en Hoek (0-3 winst voor Hoek). De Zeeuwen kenden met drie punten uit de eerste zeven wedstrijden een dramatische seizoensstart en ontdeden zich vervolgens van trainer Eric Tetaert. Of Hoek gebruik gaat maken van het aanbod van de 37-jarige Nigeriaan is nog niet bekend. Obiku heeft buiten het trainen van de jeugd van Feyenoord nog geen ervaring als trainer.
Hij was er samen met Schreuder, ja...quote:Op maandag 7 november 2005 10:51 schreef Luni het volgende:
[..]
Kwam hij naar de Legioenszaal na afloop van de wedstrijd?
Zijn ook wel 2 spelers die van een potje old school houden! Gaan er hier nog mensen naar de Parkzicht The legend is Back! op 26 november in het Maasgebouw?quote:Op maandag 7 november 2005 11:33 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Hij was er samen met Schreuder, ja...
Hoe denken de Feyenoorders hierover? (ben wel benieuwd)quote:Op maandag 7 november 2005 01:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik ook, ik denk niet dat zo'n jongen (Kuyt) bij Arsenal tot z'n recht komt. Dirk wordt volgens mij erg ongelukkig als hij niet veel kan werken en sleuren. Ik zie hem niet wachten op een bal, terwijl dit erg gebruikelijk is voor een spits bij Arsenal. (of een andere topclub)
Ben ik het deels mee eens. Arsenal speelt snel countervoetbal, en ik zie Kuijt daar al in de verdediging rennen terwijl de bal al richting de 16 meter gaat, dan mis je op dat moment gewoon een spits voorin en moet je hopen dat een van de andere spitsen daar wel in goede positie klaar staat (gebeurt heel af en toe zelfs bij Feyenoord al, vooral als Castelen niet speelt... Dirk begint gewoon met opbouwen en die bal gaat naar voren maar vervolgens staat er geen enkele speler klaar om richting het doel te gaan met die bal).quote:Op maandag 7 november 2005 12:43 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Hoe denken de Feyenoorders hierover? (ben wel benieuwd)
Saidi, Greene, Castelen, Bahiaquote:Op maandag 7 november 2005 12:34 schreef superdude05 het volgende:
Volgens mij denkt Wotte (die man heeft werkelijk nog geen enkele goede aankoop gedaan, misschien Hofs) dat Feyenoord altijd zoveel geluk heeft als met Kuijt en Kalou ofzo.
Mwa, vind ik wel. Neemt niet weg dat hij/Gullit te veel miskopen hebben gehad en dan nog belachelijke beslissingen mbt bv Leonardo en Mtiligaquote:Op maandag 7 november 2005 13:12 schreef superdude05 het volgende:
[..]
Ok, redelijke aankopen maar niet echt toppers waar je kampioen mee wordt.
Leek me cool ja...mischien ook wel heen.quote:Op maandag 7 november 2005 12:29 schreef Luni het volgende:
[..]
Zijn ook wel 2 spelers die van een potje old school houden! Gaan er hier nog mensen naar de Parkzicht The legend is Back! op 26 november in het Maasgebouw?
Is een leeftijdsgrens hè. 25+quote:Op maandag 7 november 2005 12:29 schreef Luni het volgende:
[..]
Zijn ook wel 2 spelers die van een potje old school houden! Gaan er hier nog mensen naar de Parkzicht The legend is Back! op 26 november in het Maasgebouw?
Het zal allemaal wel meevallen wat controle betreft denk ik. Zeker in jouw geval zal het denk ik geen probleem opleveren denk ik, met die dikke kop schatten ze jou vast en zeker ouderquote:
Muil houwe.quote:Op maandag 7 november 2005 14:12 schreef Luni het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel meevallen wat controle betreft denk ik. Zeker in jouw geval zal het denk ik geen probleem opleveren denk ik, met die dikke kop schatten ze jou vast en zeker ouder![]()
Waarom alleen voor Feyenoorders, misschien willen er ook wel joden komenquote:Op maandag 7 november 2005 14:40 schreef Kaap het volgende:
Ideetje voor een FOK! Voetbal Feyenoord Topic meeting![]()
Volgens mij staat er zon bordje voor de ingang:quote:Op maandag 7 november 2005 14:57 schreef Luni het volgende:
[..]
Waarom alleen voor Feyenoorders, misschien willen er ook wel joden komen![]()
Niet?quote:Op maandag 7 november 2005 15:05 schreef Cart_man het volgende:
Ik wil alleen Loekie meeten. De rest niet.
Dat kan toch ook wel op een normale manier. Hij is inderdaad niet goed genoeg voor Feyenoord.quote:
Dat is toch een normale manierquote:Op maandag 7 november 2005 17:54 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat kan toch ook wel op een normale manier. Hij is inderdaad niet goed genoeg voor Feyenoord.
Als jullie het net zo aanpakken als "Jong" Ajax wel ja...quote:Op maandag 7 november 2005 19:15 schreef Cart_man het volgende:
Oh, niet interessant. Wordt 0-5 ofzo.
Ik vind van niet eigenlijk..quote:Op maandag 7 november 2005 20:08 schreef superdude05 het volgende:
Vreemd dat Jaliens is opgeroepen door die neus, en niet Greene. Boeit me niets verder, maar toch is het vaag.
Kew is waarschijnlijk groter geschapen.quote:Op maandag 7 november 2005 20:08 schreef superdude05 het volgende:
Vreemd dat Jaliens is opgeroepen door die neus, en niet Greene. Boeit me niets verder, maar toch is het vaag.
quote:Op maandag 7 november 2005 20:12 schreef cultheld het volgende:
[..]
Kew is waarschijnlijk groter geschapen.
Kan hij zelf ook zo lekker veel aan doenquote:
Vast wel redelijk hoor, maar of het nou een wereldtopper is...quote:Op maandag 7 november 2005 23:33 schreef Cart_man het volgende:
Jij weet hoe Cairo het doet in Duitsland?
Vanmiddag om 13.00 uur is de uitspraak.quote:Van den Herik: Het is d'r op of d'r onder
Door Gerard den Elt
Ruim tien jaar na de transfer van spits Aurelio Vidmar bepaalt het Gerechtshof in Den Haag dinsdag of Feyenoord schuldig of onschuldig is aan belastingfraude. Het is de finale van een taaie strijd tussen Feyenoord en de FIOD.
Het edelachtbaar Gerechtshof in Den Haag kan vandaag reputaties maken en breken. Het aanzien van de rechtsstaat en het vertrouwen in de Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst en in het Openbaar Ministerie staan op het spel. Evenals trouwens het imago van een vermaarde club als Feyenoord en zijn voorzitter Jorien van den Herik.
Het vonnis in de slepende kwestie tussen Feyenoord en de FIOD wordt een kwestie van d’r op of d’r onder - voor alle betrokkenen. Om één uur vanmiddag zal het Hof vonnis wijzen in een slepend rechtsgeschil, dat zijn oorsprong vindt in de transfer van de reeds lang vergeten Australische spits Aurelio Vidmar.
Ruim tien jaar na dato moet het Hof beslissen welke van de betrokken partijen gelijk heeft.
Feyenoord en Van den Herik kunnen zich geen veroordeling veroorloven. De trotse winnaar van drie Europese ereprijzen is in zijn 97-jarig bestaan tot dusver zonder fiscale kleerscheuren doorgekomen, terwijl Ajax al eens averij opliep en weldra nog een keer in de rechtszaal met de billen bloot moet, onder meer in de zaak-Arveladze.
Anderzijds ligt ook de reputatie van de FIOD onder vuur. De opsporingsdienst van de belastingen kon tot voor kort bogen op een ongeschonden blazoen in de voetballerij. Achtereenvolgens werden FC Utrecht (en enkele spelers en bestuurders), Roda JC, Ajax, FC Groningen, RKC en MVV aan de fiscale zegekar gebonden. Twee zaken zijn nog in behandeling: bij Ajax (de transfer van de gebroeders Arveladze en Michael Laudrup) en Vitesse (Aalbers en de zwarte betalingen aan onder anderen Nikos Machlas).
Het eerste tegendoelpunt moest de FIOD echter op 29 november 2002 incasseren. De rechtbank in Rotterdam sprak Feyenoord en Van den Herik vrij van de beschuldigingen van belastingfraude en valsheid in geschrifte. Behalve gesjoemel rond de transfer van Vidmar werd Feyenoord ook vrijgesproken van het marchanderen met tekengelden voor Christian Gyan en Patrick Allotey.
Om in voetbaltermen te blijven: de tussenstand tussen Feyenoord en de FIOD is 1-0 in het voordeel van de stadionclub.
Het is gevaarlijk te speculeren over de uitspraak van het Hof. Wel staat vast dat beide kemphanen zich geen verlies kunnen veroorloven.
Als de FIOD verliest, dan loopt de reputatie van de belastingspeurders een aanzienlijke deuk op. Gevoegd bij de recente commotie over de aanhouding van PSV-coach Guus Hiddink, die breeduit beklag deed over een onacceptabele en vernederende behandeling, zou een bevestiging van de eerdere vrijspraak fnuikende gevolgen hebben voor het aanzien van de rechtsstaat en de opsporingsinstanties. De FIOD heeft in de loop der jaren louter overwinningen gekend in de rechtszaal. Als de aanpak van Hiddink en Van den Herik - iconen van het voetbal en bewonderd door velen binnen en buiten de sport - voor de FIOD nadelig uitpakt, dan heeft de overheid een serieus probleem.
Het grote publiek verlangt immers een consistente aanpak van voor iedereen herkenbare belastingfraude, geen haarkloverijen over de interpretatie van de belastingwetgeving. Zeker wanneer de hulp van belastingadviseurs is ingewonnen - zoals in de kwesties rondom Vidmar en Hiddink is gebeurd - is het de vraag of deze kwesties niet anders en minder kostbaar hadden kunnen worden opgelost.
Niet ten onrechte stelde Van den Herik tijdens de rechtszaak vast dat alle paperassen ten tijde van de inval bij Feyenoord nog keurig in het dossier zaten, nota bene ten behoeve van controle door de belastingdienst. Als Feyenoord moedwillig de belasting had willen tillen, zo stipte de voorzitter tijdens de rechtszaak in Rotterdam keer op keer aan, dan had de club de schriftelijke bewijzen daarvan toch niet in de administratie bewaard?
De uitspraak is voor Van den Herik meer dan alleen een vonnis in een strafzaak. Zijn reputatie, volgens Feyenoord toch al besmeurd door ’het verwoestende stempel van verdachte’ , ligt bij een veroordeling aan gruzelementen.
Nee, is het niet. Maar dat is helemaal niet waar het om gaat. Er moet een team staan.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:03 schreef superdude05 het volgende:
[..]
Vast wel redelijk hoor, maar of het nou een wereldtopper is...
mwah, hij ging wel vrij lomp het duel in... Wel zuur dat ie dr weer 3mnd uit ligtquote:Op dinsdag 8 november 2005 09:42 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Kan hij zelf ook zo lekker veel aan doen![]()
quote:08-11-2005: Salomon Kalou niet gelukkig op links
[Bron: BN/DeStem.nl]
Het mankeert Salomon Kalou aan voetbalplezier. De linkerspits van Feyenoord staat op de verkeerde plek, zegt hijzelf: „Ik vind het daar niet leuk. En van die kant scoor ik ook minder.“
Feyenoord speelde gisteren de beste wedstrijd van het seizoen, maar speelde toch gelijk tegen Vitesse, vooral doordat de oude doelpuntenmachine Kuijt/Kalou hapert: 0-0. De twintigjarige Ivoriaan wijt zijn mindere periode zelf vooral aan zijn plek in de opstelling. „Ik ben het beste als ik in het midden speel, mijn stijl en mijn automatismen zijn daar allemaal op gericht. Van de zijkant is het moeilijker scoren, er is meer voor nodig om goed voor het doel te komen. Door het midden ben ik gevaarlijker.“
Hij verwijt het zijn trainer Erwin Koeman niet dat hij Dirk Kuijt in het midden posteert en niet hem. „Ik speel in dienst van het elftal.“ Maar Kalou zit er wel mee. Vorige week nog werd hem egoïsme verweten toen hij bij Willem II een paar keer Kuijt over het hoofd zag terwijl die in een betere scoringspositie stond. „Ik zag hem niet, echt niet. Normaal zie ik hem altijd, maar nu eens niet.“ Kuijt was wel kwaad. „Terecht. Ik heb mijn excuus aangeboden en daarmee was ook voor hem de zaak afgedaan.“
Voor Kalou speelt ook nog die andere kwestie: wordt hij Nederlander of niet? Het is alsof daar sprake is van een kleine koerswijziging, nu zijn land Ivoorkust zich al plaatste voor het WK, volgend jaar in Duitsland. „De beslissing dat ik Nederlander wil worden staat nog steeds, maar ik weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Alle mensen van wie ik houd in Ivoorkust, iedereen die ik daar ken, zegt: ‘Speel voor ons land op het WK’. Dat maakt het wel moeilijker.“ Wat zijn broer Bonaventure, oud-Feyenoorder, hem adviseert, daarover laat Salomon zich niet uit. Familiezaken. Over enkele weken dient wel de beroepszaak die hij tegen minister Verdonk (vreemdelingenzaken) heeft aangespannen, omdat hij het niet eens is met haar besluit hem niet versneld te naturaliseren.
Misschien drijft een negatieve uitkomst hem wel terug in de armen van de Ivorianen. Kalou wilde ook naar PSV om in de Champions League te spelen. En hij wil graag op de uitnodiging van Marco van Basten ingaan, die hem zou selecteren als hij Nederlander wordt. Hij is kortom net zo gretig als iedere andere leeftijdgenoot, hij maakt dan ook een wankelmoedige indruk als het over het WK gaat.
Dan moet je inderdaad elke wedstrijd weer 3 nieuwe spelers erbij halenquote:Op dinsdag 8 november 2005 10:20 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Nee, is het niet. Maar dat is helemaal niet waar het om gaat. Er moet een team staan.
Lichtpuntje : nu kunnen we die Owoeri misschien eens zien spelen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:27 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
mwah, hij ging wel vrij lomp het duel in... Wel zuur dat ie dr weer 3mnd uit ligt
Die joden zijn eerst nog aan de beurt........quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:51 schreef Kaap het volgende:
En nu optyfen naar die dodo's in Eindhoven! Ga daar maar centjes zoeken!
quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:51 schreef Kaap het volgende:
En nu optyfen naar die dodo's in Eindhoven! Ga daar maar centjes zoeken!
Dat kan toch niet meer, dit was toch al de hoogste rechter?quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:20 schreef Irrem het volgende:
Het OM gaat kijken of ze in cassatie kunnen gaan ofzo. Dus helemaal ervan af zijn we geloof ik nog niet
En terecht. Dat hij ze maar helemaal leegpluktquote:'Van den Herik eist torenhoge claim'
A'DAM - Feyenoord-preses Van den Herik heeft laten weten dat hij na zijn tweede vrijspraak van plan is om een torenhoge claim tegen de staat in te dienen wegens jarenlange materiële en immateriële (reputatie)schade. "Van dat bedrag kun je onze aanvoerder Dirk Kuijt niet kopen, maar het komt wel in de buurt”, sprak hij ooit ietwat cynisch.
Van den Herik was dinsdag niet zelf aanwezig op het Haagse gerechtshof. Hij liet twee weken geleden al weten dat hij op de dag van de uitspraak voor zaken in de Verenigde Staten zou verblijven. "Ik ben blij, maar mijn cliënt is nog veel blijer”, liet zijn advocaat G. de Bont weten. "Ik heb hem net telefonisch gesproken. Hij viel even stil, zo ken ik hem helemaal niet. Hij is geen man die gaten in de lucht springt bij grote successen. Maar nu waren zijn vreugde en zijn opluchting bijzonder groot. Begrijpelijk na al die jaren.”
Na een uitputtende zittingsdag op 25 oktober greep Van den Herik het recht op het laatste woord met beide handen aan. In een zeer fel betoog, dat ruim een uur in beslag nam, haalde hij keihard uit naar het Openbaar Ministerie. Volgens Van den Herik hadden zijn aanklagers "karaktermoord” op hem gepleegd. "Zij zouden zich diep, diep moeten schamen”, verkondigde hij. "Men bleef volharden in de eigen werkelijkheid en in de eigen waarheid. Als je per se wilt geloven dat water kan branden dan is dat kennelijk zo.” Vandaag kreeg Van den Herik eindelijk zijn gelijk.
Die zijn al lang aan de beurt geweest hoor.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:54 schreef Luni het volgende:
Die joden zijn eerst nog aan de beurt........
En Ajax wou zich nog wel de koninklijke noemenquote:Op dinsdag 8 november 2005 14:52 schreef Suijk het volgende:
Hehe, een schadeclaim om een nieuwe spits te kopen, het zou de eerste spits gesponsord door de Staat zijn.
De Hoge Raad is het hoogste Nederlandse rechtscollege.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:35 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat kan toch niet meer, dit was toch al de hoogste rechter?
Nee, nee, check het AD maar. Ze houden de transfer van o.a. Arveladze tegen het licht.quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Die zijn al lang aan de beurt geweest hoor.
Loopt die zaak dan nog steeds?quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:00 schreef Luni het volgende:
Nee, nee, check het AD maar. Ze houden de transfer van o.a. Arveladze tegen het licht.
Hij mag om de 3 duels meedoen.quote:Op maandag 7 november 2005 23:33 schreef Cart_man het volgende:
Jij weet hoe Cairo het doet in Duitsland?
En nog het bericht over Vincken.quote:'Salomon Kalou bekent dat Ivoorkust lonkt'
8/11/2005 12:21
Salomon Kalou blijft vechten voor een versneld Nederlands paspoort maar benadrukt dat Ivoorkust geen defintief gesloten boek is. Zijn vaderland, waarvoor hij zo zou kunnen uitkomen op het WK, lonkt naar hem, bekent de buitenspeler van Feyenoord.
'De beslissing dat ik Nederlander wil worden staat nog steeds, maar ik weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren', vertelde Kalou aan de GPD. 'Alle mensen van wie ik houd in Ivoorkust, iedereen die ik daar ken, zegt: Speel voor ons land op het WK. Dat maakt het wel moeilijker.'
Kalou is in afwachting van de beroepszaak die hij tegen minister Rita Verdonk heeft aangespannen om alsnog versneld een Nederlands paspoort te krijgen. Lukt dat, dan komt hij in aanmerking voor Oranje en gaat hij mogelijk mee naar het WK.
Kalou voelt zich niet prettig in de rol die Erwin Koeman hem toebedeelt bij Feyenoord. Dat hij als buitenspeler op de linkerflank speelt, is de oorzaak van zijn mindere rendement dit seizoen.
'Ik vind het daar niet leuk. En van die kant scoor ik ook minder. Ik ben het beste als ik in het midden speel, mijn stijl en mijn automatismen zijn daar allemaal op gericht.'
Kalou denkt ook dat zijn vermeende egoïsme te wijten is aan het feit dat hij vanaf de flank speelt. Zo sloeg hij in de uitwedstrijd tegen Willem II zijn maatje Dirk Kuijt een paar keer onbegrijpelijk over. 'Ik zag hem niet, echt niet. Normaal zie ik hem altijd, maar nu eens niet.'
VIquote:Feyenoord lang zonder pechvogel Vincken
8/11/2005 8 :58
Tim Vincken is opnieuw geblesseerd en ligt er deze keer lang uit. De jonge rechtsbuiten van Feyenoord heeft zijn kuitbeen gebroken tijdens een competitiewedstrijd van Jong Feyenoord.
Vincken is dinsdagmorgen vroeg geopereerd. De medische staf van de Rotterdammers houdt er rekening mee dat hij drie maanden niet inzetbaar is.
Sinds zijn debuut op 8 mei tegen NEC was Vincken al vaker geblesseerd. Zo kampte hij met een schouderkwetsuur en twee keer met een onwillige hamstring. Zijn inbreng in de hoofdmacht van Feyenoord bleef mede daardoor beperkt tot zes duels in de Eredivisie.
Door de nieuwe tegenvaller heeft Vincken zich moeten afmelden voor de play-offs van Jong Oranje tegen Slovenië. Bondscoach Foppe de Haan had hem in tweede instantie opgeroepen nadat Julian Jenner geblesseerd was afgehaakt.
Dat snap ik jaquote:
Ja ben ik ook voor. Nederland heeft zat leuke spitsen. En deze rukker Kalou heeft alles aan Feijenoord te danken en nog wil die anaal vermaak met p$v. Echnie, tyf dan maar op naar ivoorkust en krijg stokslagen eikel.quote:
quote:09-11-2005: Romeo Castelen twijfelt over contractverlenging
Romeo Castelen heeft een aanbieding van Feyenoord op zak om zijn contract te verlengen, zo meldt de de papieren versie van Voetbal International vandaag. Of de 22-jarige aanvaller daarop in gaat is echter nog maar de vraag. Castelen heeft nog een contract bij Feyenoord tot de zomer van 2007. Feyenoord sprak al een aantal malen met de zaakwaarnemer van de rechtsbuiten, maar tot een akkoord kwam het nog niet.
"Romeo zit weer in een goede periode", reageerde Mark Wotte, technisch directeur van de Rotterdammers. "Hij heeft vorig seizoen tien keer gescoord en gaf bovendien tien assists. Daarmee is hij voor Feyenoord een waardevolle speler. Romeo is een echte prof, heel zelfkritisch en ambitieus. Hij heeft het bij Feyenoord goed naar zijn zin en wij willen graag langer door met hem."
Castelen hinkt op twee gedachten. Hij vindt dat hij nog niet klaar is in Rotterdam-Zuid, maar weet ook dat er genoeg belangstelling is voor hem. Engelse clubs zouden de snelle aanvaller graag willen inlijven.
Inderdaad, snel verkopen als ie niet bij wil tekenen. Nu nog van Bosschaart, Ostlund, Paauwe en tal van andere selectiespelers afkomen en dan kunnen er misschien eens een paar goede gerichte aankopen worden gedaan met behulp van Jansen.quote:
Met welk geldquote:Op woensdag 9 november 2005 19:04 schreef superdude05 het volgende:
[..]
Inderdaad, snel verkopen als ie niet bij wil tekenen. Nu nog van Bosschaart, Ostlund, Paauwe en tal van andere selectiespelers afkomen en dan kunnen er misschien eens een paar goede gerichte aankopen worden gedaan met behulp van Jansen.
Het geld dat je binnen krijgt door op de salarissen te besparen, het geld dat je binnenkrijgt voor Kuijt en Kalou (en evt. Castelen), plus wat er nog in de kas zit natuurlijk.quote:
Dat geld dat er ook was maar niet werd uitgegeven aan mensen zoals Simons. Waarschijnlijk is er meer geld, aangezien van den Herik Feyenoord niet weer naar de afgrond zou brengen en dus wat zou achterhouden.quote:
Precies, problemen mee?quote:Op donderdag 10 november 2005 09:32 schreef Kaap het volgende:
Maar snap het wel, het is Feijenoordsupporter's eigen dat zodra een speler niet ala minuut 100% voor Feijenoord's aanbieding kiest je deze direct afschrijft, uitzwaait en een kankerleijer noemt.![]()
Ik denk eerder dat dat een probleem voor jezelf is want vooral jij als hondstrouwe supporter zou onderhand wel moeten weten dat de voetbalwereld niet meer zo is als 50 geleden dat je alleen trouw blijft aan je club.quote:
Jij ziet wat over het hoofd. En zolang jij dat niet ziet, heeft het ook geen zin om hierover met je in discussie te gaan.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:43 schreef Kaap het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dat een probleem voor jezelf is want vooral jij als hondstrouwe supporter zou onderhand wel moeten weten dat de voetbalwereld niet meer zo is als 50 geleden dat je alleen trouw blijft aan je club.
Maar goed, mocht Castelen besluiten om te blijven dan zal jij hem trouw uitfluiten neem ik aan omdat hij ooit een mooi bod kreeg uit het buitenland en jij hem dat niet gunt.
Ik neem aan dat je dus aan het eind van het seizoen ook Kuijt zult uitfluiten en dat je dit ook al met Bosvelt, Dudek, Thomasson, Pierre, van Persie en al die andere gedaan hebt.
Och jah, we hebben hem uit de eerste divisie gehaald en alles voor hem mogelijk gemaakt en zodoende moet hij ons eeuwig dankbaar zijn.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:55 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Jij ziet wat over het hoofd. En zolang jij dat niet ziet, heeft het ook geen zin om hierover met je in discussie te gaan.
Houdt CM niet van negersquote:Op donderdag 10 november 2005 11:10 schreef superdude05 het volgende:
Je weet Cart_mans mening over Castelen helemaal niet Kaap, al heb je wel gelijk wat betreft je stukje over vertrekkende spelers.
Ik houd niet van vervelende mannetjes die mij een stempel opdrukken voordat ik een mening gegeven heb over een kwestie.quote:
Volgens mij gaf je toch duidelijk je mening aan met jequote:Op donderdag 10 november 2005 11:18 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ik houd niet van vervelende mannetjes die mij een stempel opdrukken voordat ik een mening gegeven heb over een kwestie.
quote:
Hehequote:Op donderdag 10 november 2005 11:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Hand in hand kameraden...
Ik kies mijn eigen kameraden wel...quote:Op donderdag 10 november 2005 11:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Hand in hand kameraden...
Volgens mij heeft CM wat kameraadjes bij de WLFquote:Op donderdag 10 november 2005 11:57 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ik kies mijn eigen kameraden wel...
Dat dan weer niet.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:05 schreef PyTh het volgende:
[..]
Volgens mij heeft CM wat kameraadjes bij de WLF [afbeelding]
![]()
Ze hebben geld van Konéquote:Op donderdag 10 november 2005 11:46 schreef superdude05 het volgende:
[..]
Hehe
Lierse wil Leonardo trouwens huren.
Die gast doet niet eens mee met het tweede en heeft nog een contract voor een half jaar. Je mag blij zijn als ie gratis weggaat. Helaasquote:Op donderdag 10 november 2005 13:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Niks huren, verkopen! Al is het maar voor een half miljoen.
Kan geen traan laten om Leonardo.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:44 schreef Erasmusch het volgende:
Die gast doet niet eens mee met het tweede en heeft nog een contract voor een half jaar. Je mag blij zijn als ie gratis weggaat. Helaas![]()
Inderdaad...quote:Op donderdag 10 november 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
En aan de jeugdtrainers.
Die schijnen in de regio's rond en in Rotterdam, in de bosjes te zoeken, of er zich geen verdwaalde EJK'ers schuil houden. (Ik weet niet of je me begrijpt, maar ik heb een gevoel van wel.)quote:Op donderdag 10 november 2005 12:05 schreef PyTh het volgende:
[..]
Volgens mij heeft CM wat kameraadjes bij de WLF [afbeelding]
![]()
Ik zou me eens gaan inlezen in VBL.quote:Op vrijdag 11 november 2005 00:03 schreef CockneyRejects het volgende:
Hehehe, die laatste post van Cart_man, gepost om 19:08![]()
En aan blessuresquote:Op donderdag 10 november 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
En aan de jeugdtrainers.
quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Kromkamp niet tevreden bij Villarreal
Mooi als vervanger van Ostlund. Hebben we eindelijk een rechtsback die kan verdedigen en opbouwen![]()
Dit is beter nieuws.quote:Gio's hart klopt nog steeds voor Feyenoord
Soms verlangt Giovanni van Bronckhorst (30) wel eens terug naar zijn oude positie van linkermiddenvelder. Op die plek zou hij over anderhalf seizoen dolgraag terugkeren bij Feyenoord, zijn eerste voetballiefde. Want een beetje linksback tegen wil en dank is hij wel. Toch klaagt de Rotterdammer niet. Het voetballeven in Barcelona is mooi. Van Bronckhorst weet zich er omringd door groten der aarde als Ronaldinho, Eto'o en Messi, en dat maakt zijn vak zo leuk en aantrekkelijk. Dat hij de laatste tijd geregeld op de bank moet plaatsnemen, vindt hij niet prettig, maar het maakt hem ook niet ongerust.
"Ik heb de afgelopen weken inderdaad weinig gespeeld'', vertelt 'Gio'. "In de competitie was ik de voorbije weken reserve, maar in de Champions League stond ik gewoon in de basis. Ik ben in elk geval niet uit het team verdwenen omdat ik slechte prestaties lever. Er is bij Barcelona een nieuwe situatie ontstaan. We hebben nu veel meer spelers en Frank Rijkaard wil die allemaal gebruiken. Hoewel ik me geen zorgen maak, heb ik de trainer na twee wedstrijden wel gevraagd wat er aan de hand was. Hij zei dat het seizoen nog lang was en dat iedereen voldoende aan spelen zou toekomen. In de competitie kiest hij nu voor Silvinho.''
Ook met het oog op het Nederlands elftal maakt Van Bronckhorst zich niet druk over de nieuwe situatie in Nou Camp. Zijn positie in de Oranjeselectie lijkt onomstreden: "Het is nog vrij vroeg in het seizoen, dus ik denk daar niet aan. Maar ik wil natuurlijk wel blijven spelen zodat ik fit en in vorm blijf. Ik ben ook niet bang dat ik niet aan die minuten kom.'' Buitenaards Als liefhebber komt Van Bronckhorst in Barcelona hoe dan ook niets tekort. Het is dit seizoen opnieuw genieten geblazen van de ploeg, die soms voetbal van een buitenaards niveau voorschotelt. Van Bronckhorst: "Barça is iets rijper dan vorig jaar en als groep ook sterker. Ik denk dat wij met dit team van elke tegenstander kunnen winnen. In onze beste vorm kan niemand ons stoppen. Als je alleen al kijkt naar onze voorhoede, die is soms bijna angstaanjagend goed.''
In het Nederlands elftal is Van Bronckhorst geruisloos uitgegroeid tot een belangrijke kracht. Op een positie die hem vreemd was, maar die hij nu al jaren zo goed mogelijk probeert in te vullen. "Rijkaard heeft mij, in 1999, 'omgebouwd' tot linksback'', zegt hij. "En mijn ontwikkeling op die plek is daarna goed gegaan. Dat ik van nature een middenvelder ben, zie je soms nog steeds terug in mijn spel. Ik kan minder dingen doen als back, terwijl ik dat gewend was. Je ziet soms nog dat ik niet als een verdediger denk.''
En hoewel zich warempel enkele 'verse' Oranjelinksbacks aandienen (Tim de Cler en Urby Emanuelson) is het onwaarschijnlijk dat bondscoach Marco van Basten de ervaren Van Bronckhorst laat vallen. Net als Edwin van der Sar en Phillip Cocu behoort de Barcelona-verdediger tot de gelouterde spelers: "Ik ben nu bijna tien jaar bij Oranje en heb die periode als heel prettig ervaren. Het is snel gegaan. Van aankomend talent ben ik tot de oudere garde gaan behoren. Dat is iets wat veranderd is. Ik heb al heel veel meegemaakt natuurlijk en kan nu de jonge jongens, die voor het eerst naar een groot toernooi gaan, helpen. Voor de ontwikkeling van deze groep is het alleen maar goed dat we naar het WK gaan. Dit team is nog niet op zijn top. Veel jongens zijn in ontwikkeling. Gezien de leeftijden zouden zij moeten pieken op het WK van 2010 in Zuid-Afrika. Ze missen momenteel de ervaring nog.'' Feyenoord En juist die bagage heeft Van Bronckhorst na seizoenen bij Feyenoord, Glasgow Rangers, Arsenal en Barcelona wél. Feyenoord-trainer Erwin Koeman zou een speler van zijn kaliber maar wat graag aan zijn selectie toevoegen. "Ik wil nog wel een à twee jaar in het buitenland spelen'', schetst Van Bronckhorst zijn toekomstplannen. "Daarna zou het mooi zijn in Nederland af te sluiten en dan natuurlijk bij Feyenoord. Ik wil ook wel weer graag terug naar het middenveld. De linkshalfpositie bij Feyenoord zou een mooi vooruitzicht zijn. Ik ben de club nog steeds heel dankbaar. Kwam daar binnen op mijn zevende, heb alle jeugdselecties doorlopen en er vier jaar in het eerste gespeeld. Toch heeft een eventuele terugkeer in De Kuip alles te maken met Barcelona. Ik wil daar niet weg en hoef ook niet weg. Pas als het verhaal Barça ophoudt, kijk ik verder. Ik ben blij hoe het nu gaat, maar ik ben ook wijs genoeg om me niet blind te staren op Barcelona.''
Een functie bij Feyenoord zoals Cocu die in het huidige PSV vervult, spreekt Van Bronckhorst wel aan: "Ik geloof wel dat ik die rol op het middenveld kan vervullen, maar Phillip is natuurlijk meer een leider dan ik. Toch denk ik dat ik met mijn ervaring bij Feyenoord wel het een en ander kan brengen. Maar ik moet ook weer niet als de verlosser worden gezien.''
quote:Gat tussen statuur en prijzenkast
Door onze redacteur Erik van der Walle
Commissaris Paul Smits over de resultaten bij voetbalclub Feyenoord
TIENHOVEN, 8 NOV. Als kleine jongen uit Schiedam ging Paul Smits altijd al naar Feyenoord. De voormalige KPN-topman is er nu commissaris. Over de club, de leiding en de prestaties. ,,We maken in geen geval een vlucht naar voren.''
Het is roeien tegen de stroom op, maar hij zegt het toch. Met op elk woord de nodige nadruk. ,,Feyenoord doet qua organisatie in niets onder voor Ajax en PSV. In sommige opzichten zijn we hen zelfs een slag voor.''
Volgens Paul Smits (59), lid van de raad van commissarissen bij Feyenoord, is er alle aanleiding voor om de beeldvorming van zijn voetbalclub te veranderen. Feyenoord is bestuurlijk gezien al lang niet meer het lelijke eendje van de Nederlandse voetbaltop. ,,Het is hier in de afgelopen tien jaar ongelofelijk veel professioneler geworden.''
Natuurlijk, de voormalige bestuursvoorzitter van het telecomconcern KPN is de eerste om toe te geven dat Feyenoord op het veld al jaren onder de maat presteert. Of in zijn woorden: ,,Het gaat om structurele underperformance en dat irriteert ons bijzonder. Tussen de statuur van Feyenoord en het aantal behaalde prijzen zit een groot gat. Verwijten daarover zijn zonder meer terecht, maar succes kan je niet kopen.''
Smits twijfelde bij het verzoek aanvankelijk of hij over de gang van zaken bij Feyenoord wilde spreken. De club krijgt zelden een positieve pers. Of het nu om de prestaties op het veld gaat of om de meer of minder doorzichtige toestanden rond de bestuurstafel. Vaak genoeg wordt in Rotterdam een samenzwering door de rest van Nederland vermoed. Maar zelfkritiek ontbreekt niet bij de man, die sinds drie jaar commissaris is. ,,Je krijgt in het leven wat je verdient'', zegt hij met enige berusting. ,,We zijn een lange tijd een black box voor de buitenwereld geweest. Waarom? Omdat de club in 1989 vrijwel failliet was. In die tijd rollebolde iedereen over elkaar. Je zag het negatieve effect van een praathuis en dat moest op slot. Je moest in rust kunnen reorganiseren.''
Dus ging het roer om. In het begin van de jaren negentig moest Jorien van den Herik nog met miljoenen guldens - ,,een rentedragende lening'', zoals een voormalige bestuurder nadrukkelijk zegt - de club redden van de wisse dood. Van in de praktijk een eenmansbedrijf is Feyenoord nu een naamloze vennootschap geworden, met een directie (vier leden) voor de dagelijkse gang van zaken en een toezichthoudende raad van commissarissen, waarvan Van den Herik de voorzitter is. Behalve Smits is ook voormalig havenbaas Willem Scholten toezichthouder. Diens positie is bij de club onaangetast, ondanks het financiële schandaal dat vorig jaar in de haven plaatsvond. ,,Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Je bent onschuldig totdat het tegendeel bewezen is'', zegt Smits kortaf.
Langer van stof is de man uit Tienhoven als het gaat om de prestaties op het veld. In vergelijking met de gang van zaken in het bedrijfsleven valt Smits het enorme opportunisme in de voetbalwereld op. ,,Het verschil tussen paal en binnenkant paal, zullen we maar zeggen. En als het even tegenzit kan het gebeuren dat de mobiele eenheid voor de bestuurskamer moet komen staan. Daarover moet je als bestuurder niet verbaasd zijn. En de harde kern van Feyenoord heeft een stem. Natuurlijk, als iedereen roept `weg met dat klote bestuur!' dan heeft dat effect.''
In de nationale competitie draait Feyenoord (momenteel derde) behoorlijk, maar het Europese avontuur was na één ronde alweer beëindigd. ,,Het is erg lastig om die prestaties om te buigen. Je moet oppassen dat je niet in een spiraal naar beneden komt. Als je de Champions League misloopt - en dat is nu twee seizoenen gebeurd - wordt het in financieel opzicht direct ongelofelijk lastig. En als die Champions League vaak wordt gemist, moet de club gewoon structureel een stap terug doen. Als leiding hebben we heel duidelijk afgesproken dat we in geen geval een vlucht naar voren maken.''
Over het waarom van de ondermaatse prestaties voor zo'n grote club - veertienmaal kampioen in 98 jaar - tast Smits in het duister. ,,We dachten in 2002, toen we de UEFA Cup wonnen, een stap te kunnen maken naar het volgende niveau. Maar dan zak je toch weer terug. Ondanks alle denkkracht in onze organisatie zie je toch te veel middenmaat op het veld. Op een gegeven moment zie je ook dat we huiverig zijn om een speler van 6 miljoen te kopen. Dan kopen we liever drie mensen van 2 miljoen. Maar als je te veel middenmaat hebt, gaan de loonkosten ook omhoog terwijl het niveau niet stijgt. Dat is waar.''
Smits weerspreekt het algemene gevoel dat bij Ajax veel meer eigen kweek doorbreekt. ,,Bij Ajax lijken veel meer jongeren door te stromen, maar als je echt gaat turven valt dat mee. Misschien stromen er bij Feyenoord iets minder door, maar het is in Rotterdam niet volslagen onder de maat, we houden dat nauwkeurig bij. Je moet met die jongeren ook een beetje geluk hebben, zie bijvoorbeeld met Salomon Kalou [die met broer Bonaventura meekwam]. Ze moeten net dat laatste stukje naar de top kunnen maken. Feyenoord heeft vaak goede jonge spelers, maar minder goudhaantjes dan bijvoorbeeld Ajax.''
Het enige wat hij als bestuurder kan doen, zo zegt hij, is ervoor zorgen dat alles buiten het veld zo perfect is geregeld. Op financieel, technisch en commercieel gebied. En dat gebeurt volgens hem. Het oordeel van de buitenwereld dat Feyenoord met Van den Herik aan het hoofd nog altijd een eenmansbedrijf is, noemt hij achterhaald. ,,Ik kan me wel voorstellen dat iedereen denkt dat Van den Herik hier alles bepaalt. Hij lijkt dominant aanwezig. Net als bij het vertrek van Gullit (vorig seizoen vertrokken trainer, red.), dan komt hij in beeld, is hij uit zijn hok gekomen. Er moet toch iemand namens de club een verklaring afleggen en die verantwoordelijkheid gaat hij gelukkig niet uit de weg.''
Maar de bedrijfsmatige organisatie - een naamloze vennootschap zoals ook PSV, Ajax en grote ondernemingen zijn - van de club biedt geen plaats voor alleenheersers. ,,Denk jij dat iemand als Chris Woerts (voormalig directeur van Eredivisie CV, red.) weer bij Feyenoord terugkomt om als loopjongen te gaan werken? In zo'n situatie zou ik ook geen commissaris zijn geworden.''
De bedrijfsmatige structuur leidt ertoe dat ook Feyenoord binnenkort inzicht geeft in de financiële resultaten. Is de club nu winstgevend? ,,Als je twee jaar achtereen de Champions League mist, is het een geweldige uitdaging om quitte te spelen. Vaak heb je het geld al uitgegeven als de prestaties tegenvallen en je kan niet zomaar naar de bank.''
Net als PSV (spelersfonds) en Ajax (beursgang) zoekt ook Feyenoord naar wegen om ruimer in de slappe was te komen zitten. Bijvoorbeeld via een spelersfonds, waarin kapitaalkrachtige supporters geld kunnen steken. ,,We hebben ooit het FIM [Feyenoord Investerings Maatschappij] gehad, maar dat is nooit van de grond gekomen. En ook Premie Effect (uitgifte van obligaties, red.) viel tegen. Nu kijken we met onder andere Fortis naar de oprichting van een spelersfonds, waarbij het heel duidelijk moet zijn dat de belegger geen invloed op het beleid van de club heeft. Feyenoord bepaalt wie er wordt verkocht en niemand anders. Als zo'n fonds slaagt, zou dat voor heel veel verlichting zorgen. Dan kunnen we weer in de bus blazen.''
Financieel is de rol van Van den Herik ,,niet meer relevant'', zegt Smits. Wel zijn er andere financiers die soms in de publiciteit opduiken. ,,Inderdaad bieden bedrijven of particulieren ons soms aan om geld te lenen. Het is en blijft altijd een uitdaging om geld aan te trekken en we zijn dan ook erg blij als we zo'n deal kunnen doen. Maar financiers krijgen bestuurlijk geen invloed.''
Door de nieuwe structuur wordt het ook mogelijk dat Feyenoord ,,op termijn'' aandeelhouders van buiten krijgt. Smits sluit niet uit dat zich een kapitaalkrachtige aandeelhouder aandient. Zoals bijvoorbeeld de miljardair Roman Abramovitsj bij Chelsea? ,,De stichting die nu nog alle aandelen bezit, heeft een gouden aandeel en daarmee kan een vijandige overname worden voorkomen. Cultuurverandering willen we niet. Je moet ervoor zorgen dat de herkenbaarheid gewaarborgd is en dat niet zomaar een raider de club kan overnemen. Feyenoord moet Feyenoord blijven. We zijn een breed gedragen, cultureel gebonden club. In die zin zijn we nog altijd de grootste van Nederland.''
quote:Winy Maas laat de Kuip te water
Door YVONNE KEUNEN
ROTTERDAM - Renovatie of nieuwbouw op het aangrenzende sportpark Varkenoord. Dat zijn de toekomstige opties voor het versleten Feyenoord-stadion.
Zo zou in de ogen van architect Winy Maas de nieuwe Kuip eruit moeten zien. ILLUSTRATIE MVRDV/BOUWHAVEN
Het Barendrechtse bedrijf Bouwhaven Consultants ziet liever een spraakmakender plek voor de nieuwe Kuip: ín de rivier.
MVRDV-architect Winy Maas kreeg de opdracht een drijvende voetbaltempel te tekenen. Een ontwerp dat deze week tijdens een internationaal sportcongres in Rotterdam met enthousiasme werd ontvangen.
Aan de rand van het Mallegatparkje drijft ooit een hypermodern stadion, dat ’s nachts een permanente lichtgloed uitstraalt, als het aan Maas ligt. Een parkeerkelder kan 9000 auto’s herbergen. En na de wedstrijd is het niet langer uitgestorven: in het dak van het stadion zijn woningen geïntegreerd. „Zodat je vanuit je huis naar het voetbal kunt kijken.’’
Hoe futuristisch Maas’ creatie ook mag ogen, dat een nieuw 72.000 stoelen tellend stadion de karakteristieke sfeer van Stadion Feijenoord moet ademen, staat voor de Rotterdamse architect voorop. „De ovale vorm van de oude Kuip moet je behouden. Inclusief de originele tribunes.’’
Vooropgesteld, het is een dure droom. Maar wel een die moet bijdragen aan een discussie.
Een stadion hoort midden in de stad, vindt Maas. Al moet het dan wel als icoon zijn vormgegeven.
De originele Kuip van architectenduo Brinkman en Van der Vlugt vindt Maas ronduit fraai. „Een fantastisch monument waarin veel helden zijn geëerd.’’ Renovatie heeft het bijna 70-jarige stadion in Maas’ ogen echter aangetast. „Er zijn weliswaar faciliteiten toegevoegd, maar alleen binnen het stadion heerst nog sfeer.’’ De omgeving is geestdodend met al zijn parkeerplaatsen. „Het lijkt wel een shoppingmall in Atlanta. Er is helemaal geen integratie met de stad.’’
Een voetbaltempel moet je vanaf tal van plekken kunnen zien. Vandaar dat Maas de Kuip ’herpositioneerde’ in de rivier die door het hart van Rotterdam stroomt. Nog altijd op Zuid, vlakbij de plek waar een derde stadsbrug is gepland. Bovendien, nog geen kilometer van de oude Kuip, in een wijk die alleen vanwege de naam al logisch zou zijn: Feijenoord.
hihihihihihihihihiquote:Op zaterdag 12 november 2005 13:49 schreef superdude05 het volgende:
Nee dat zijn de Veerkampjes (zijn wel familie van zo'n trieste volkszanger ja), dat kettingrokende mens van 75 dat altijd bij Jensen zit.![]()
Tering! Waar sláát dit op! Gadverdamme!quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:44 schreef Cart_man het volgende:
Godsamme, waar zijn ze mee bezig....
De nieuwe Kuip.
[afbeelding]
[..]
Je bent zo grappigquote:
het lijkt meer alsof de planeet pluto is neergestortquote:Op zaterdag 12 november 2005 15:11 schreef H.Flick het volgende:
Ik vind dat foto'tje nou niet echt de "karakteristieke sfeer van Stadion Feijenoord uitademen"
Je coole opmerkingen over volkszangers en woonwagenbewoners. Kijk je soms ook neer op arbeiders?quote:
iedereen kijkt neer op die veerkampjesquote:Op zaterdag 12 november 2005 15:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je coole opmerkingen over volkszangers en woonwagenbewoners. Kijk je soms ook neer op arbeiders?
quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:55 schreef Erasmusch het volgende:
Ik vind het verhaal op zich wel goed klinken. Het ziet er alleen totaal niet uit.
Ik kijk er niet op neer hoor, ken alleen die 'oma' en die is geweldig.quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je coole opmerkingen over volkszangers en woonwagenbewoners. Kijk je soms ook neer op arbeiders?
quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:02 schreef superdude05 het volgende:
[..]
Ik kijk er niet op neer hoor, ken alleen die 'oma' en die is geweldig.
Woningen in het dak??? Waar slaat dit opquote:En na de wedstrijd is het niet langer uitgestorven: in het dak van het stadion zijn woningen geïntegreerd.
Cocu ook en dat was na Lampard vorig seizoen de beste middenvelder van Europaquote:Op vrijdag 11 november 2005 21:23 schreef jojomen4 het volgende:
En als die weg mag is dat omdat ie te oud/slecht is.
In de Kuip zaten eerst ook woningen toch? Lijkt mij niet echt haalbaar eigenlijk, permanent bewoonde skyboxen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:59 schreef JulioRicardo het volgende:
[..]
Woningen in het dak??? Waar slaat dit op![]()
Serieus? Nooit geweten.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:04 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
In de Kuip zaten eerst ook woningen toch? Lijkt mij niet echt haalbaar eigenlijk, permanent bewoonde skyboxen.
Volgens mij zaten er een paar woningen in de buurt van het Maasgebouwquote:
quote:Eind 1934 wordt contact gezocht met Braat constructiewerkplaatsen in Rotterdam voor advies over het ontwerp van de staalconstructie. De architecten beseften dat een voetbalwedstrijd tweemaal drie kwartier duurde, met een pauze ertussen; de bezoekers moeten wat te drinken kunnen krijgen en ook hun spanningen kwijt kunnen. Daarom zijn er zowel onder de lage als onder de hoge tribune buffetten en toiletten tussen de stalen spanten ingebouwd. Daarnaast dienen er ruimtes te zijn zoals de kleed- en vergaderlokalen, een administratiekantoor, kamers voor de scheidsrechter, de dokter en de politie en een viertal woningen.
Tussen 6 planken met dat kutaccent van der.quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:02 schreef superdude05 het volgende:
[..]
Ik kijk er niet op neer hoor, ken alleen die 'oma' en die is geweldig.
quote:Lazovic moet vrezen na kopstoot grensrechter
Dankzo Lazovic mist het tweede play-offduel dat Servië en Montenegro woensdag speelt tegen Kroatie. De door Feyenoord verhuurde aanvaller wacht een forse schorsing.
Tijdens de 3-1 thuisoverwinning van zijn ploeg liep Lazovic tegen twee gele kaarten op. En nadat hij in de 74ste minuut zijn geelrode kaart kreeg voorgehouden, liep aanvoerder Lazovic naar de grensrechter, die hij vervolgens met een kopstoot tegen het gras werkte.
De tuchtcommissie van de Europese voetbalbond heeft nog geen straf uitgesproken, maar dat Lazovic een flinke tijd niet aan interlandvoetbal zal toekomen, lijkt zeer waarschijnlijk.
Overigens was hij niet de enige van zijn land die tegen een geelrode kaart opliep. Ook Bosko Jankovic moest van het veld en mist de return. Milos Krasic en Simon Vukcevic spelen eveneens niet mee tijdens de tweede wedstrijd, omdat zij opnieuw tegen een gele kaart waren opgelopen.
Dudek terug als vervanger van lodewijks volgend seizoen!quote:Dudek wil in januari weg bij Liverpool
Vorig seizoen won keeper Jurek Dudek met Liverpool de Champions League, maar sindsdien is hij steeds ongelukkiger geworden bij de Engelse club. Als er niets veranderd aan de huidige situatie, dan wil de Pool in januari vertrekken.
"Het is verschrikkelijk om niet te kunnen spelen terwijl je afgelopen seizoen de Champions League nog hebt gewonnen. Tot nu toe heb ik geconcentreerd naar mijn herstel toegewerkt maar nu ik fit ben wil ik mijn plek terug.", aldus Dudek.
Voordat dit seizoen begon liep de keeper een blessure aan zijn arm op, waardoor hij zijn basisplaats verloor aan José Reina. Hij kwam over van het Spaanse Villareal, zodat er geen plek meer was voor de Poolse keeper.
Verder is Dudek ook bang dat hij zijn plaats in het nationale elftal van Polen gaat verliezen: "De bondscoach heeft me verteld dat het erg moeilijk voor me wordt om bij de Poolse selectie te blijven als ik niet snel aan spelen toekom. Het missen van het WK zou een ramp voor me zijn. Als Benitez me een kans geeft zal ik hem pakken maar anders wil ik in januari weg."
Klopt.quote:Op maandag 14 november 2005 14:42 schreef Erasmusch het volgende:
aanvoerder LazovicS&M u21 neem ik aan?
Jammer voor Lodewijks, maar als Dudek interesse heeftquote:Op maandag 14 november 2005 14:42 schreef Kaap het volgende:
Dudek terug als vervanger van lodewijks volgend seizoen!![]()
Oei...quote:14-11-2005: Kuijt: 'Elftal gaat zich irriteren aan egoïsme van Kalou'
[Bron: Sportweek / FR-Fans.nl]
Morgen verschijnt er in Sportweek een uitgebreid interview met Feyenoord spits Dirk Kuijt. Opmerkelijk is dat de aanvoerder van Feyenoord licht uithaalt naar zijn maatje Salomon Kalou. 'Salomon is wat egoïstischer geworden en een elftal gaat zich daaraan irriteren. Dat is een beetje een probleem aan het worden.'
Weer een jood.quote:Op maandag 14 november 2005 20:40 schreef rotskibo het volgende:
Derksen zegt net dat ze Tiendalli gaan kopen
En wat is Feyenoord dan ?quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:50 schreef -Vaduz- het volgende:
Het is natuurlijk afwachten hoe hij zich verder ontwikkelt, maar tot nu toe zie ik in Dwight niet meer dan een subtopper.
Maar ongetwijfeld beter dan Ostlund...quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:50 schreef -Vaduz- het volgende:
Het is natuurlijk afwachten hoe hij zich verder ontwikkelt, maar tot nu toe zie ik in Dwight niet meer dan een subtopper.
Als we dat als criterium gaan gebruiken...quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:42 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Maar ongetwijfeld beter dan Ostlund...
Dan is hij toch een versterking?quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:49 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Als we dat als criterium gaan gebruiken...![]()
tov Ostlund wel. Maar nog steeds een subtopper.quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:50 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dan is hij toch een versterking?
Voorlopig staan ze anders op een topclub-waardige positie in de eredivisie. Zie niet in waarom Feyenoord geen topclub zou zijnquote:Op dinsdag 15 november 2005 15:56 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En wat is Feyenoord dan ?
Top ?
![]()
Het grote verschil is dat dit stadion er nooit komt, en dat jullie al jaren in een betonnen ufo spelen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:13 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
Wat een lelijk stadion zeg
Heerlijk.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:01 schreef Luni het volgende:
Krupul
Een mede-supporter ontving onderstaand antwoord op de vraag waarom FC Antwerp niet mee kon doen aan een indoor soccer toernooi:
Met betreking tot uw vraag inzake deelname van FC Antwerp aan het Flanders Tarkett toernooi 2006 kunnen wij, na consultatie van onze collega's van de voetbalcel Antwerpen, uitsluitend een negatief advies terzake verstrekken.
Voetbalcel Antwerpen deelt mede dat FC Antwerp totaal ongeschikt is voor participatie aan dergelijk evenement.
De supportersschare die voor dit evenement gemakkelijk op 1500 man mag geschat worden staat synoniem voor algemene normvervaging.
FC Antwerp heeft supporters van bedenkelijk allooi waarbij overvloedig drank en drugsmisbruik en het daaraan gekoppeld gedrag ongetwijfeld tot problemen zullen leiden.
FC Antwerp kan, gelet op hun supporters en wat er aan krupul van Feyenoord uit Nederland meekomt, geen positieve bijdrage betekenen voor het Flanders Tarkett Soccer toernooi.
mvg,
Patrick Termont
Hoofdinspecteur van politie
Gepubliceerd op: 15 november 2005
bron: www.lunaticnews.nl
Zouden we die jongens ooit bij Feijenoord zien? Ik denk het niet...quote:FEYENOORD GHANA HOFLEVERANCIER GHANA ONDER 20
Feyenoords voetbalschool in Ghana begint steeds meer vruchten af te werpen. Nadat eerder al doelman Philemon Macarthy doordrong tot het nationale elftal, levert Feyenoord Fetteh nu liefst vier spelers aan de Ghanese selectie voor spelers tot 20 jaar, bekend als de 'Black Satellites'. Emmanuel Anarfi, Harrison Aful, Sheriff Dan-Ladi en Iddi Yakini gaan binnenkort deelnemen aan het West-Afrikaans Kampioenschap in het Nigeriaanse Abuja.
Mietje!quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:17 schreef Cart_man het volgende:
Veels te vroeg en ver weg voor mij. Kutduitsers...
Ik hoop het voor je kerelquote:Op dinsdag 15 november 2005 18:51 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat dit stadion er nooit komt, en dat jullie al jaren in een betonnen ufo spelen.
Dus wie kan er nu lachen..... ?
Ik ook, zit in een hotel in Valkenburgquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:12 schreef FrankyMcG het volgende:
Zondag eindelijk een keertje binnen een half uur bij een wedstrijd van Feyenoord!
Hehe ik mag lekker om 8.00 naar het Limburgse afdalenquote:
Support you're locals!quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:12 schreef FrankyMcG het volgende:
Zondag eindelijk een keertje binnen een half uur bij een wedstrijd van Feyenoord!
Mooi! Wat concurrentie zal hopelijk de prijs opdrijven.quote:By DAVE KIDD
CHELSEA have enquired about £12million Dutch striker Dirk Kuyt.
Blues boss Jose Mourinho sees the Feyenoord star as a possible replacement for Hernan Crespo.
Bron: The Sun
Hij wil zelf pas na dit seizoen weg.quote:Op woensdag 16 november 2005 09:29 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Mooi! Wat concurrentie zal hopelijk de prijs opdrijven.
Weet ik, Kuijt heeft dat gezegd ja. Feijenoord wil hem ook graag houden, maar weet dat ze hem kwijt zijn na dit seizoen. Kunnen Arsenal, Tottenham en Chelsea toch mooi in de zomer gaan bieden op hem.quote:Op woensdag 16 november 2005 09:49 schreef Luni het volgende:
[..]
Hij wil zelf pas na dit seizoen weg.
Dr staat toch ook niks over dat ie tijdens dit seizoen zou verhuizen?quote:Op woensdag 16 november 2005 09:49 schreef Luni het volgende:
[..]
Hij wil zelf pas na dit seizoen weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |