Als jullie het net zo aanpakken als "Jong" Ajax wel ja...quote:Op maandag 7 november 2005 19:15 schreef Cart_man het volgende:
Oh, niet interessant. Wordt 0-5 ofzo.
Ik vind van niet eigenlijk..quote:Op maandag 7 november 2005 20:08 schreef superdude05 het volgende:
Vreemd dat Jaliens is opgeroepen door die neus, en niet Greene. Boeit me niets verder, maar toch is het vaag.
Kew is waarschijnlijk groter geschapen.quote:Op maandag 7 november 2005 20:08 schreef superdude05 het volgende:
Vreemd dat Jaliens is opgeroepen door die neus, en niet Greene. Boeit me niets verder, maar toch is het vaag.
quote:Op maandag 7 november 2005 20:12 schreef cultheld het volgende:
[..]
Kew is waarschijnlijk groter geschapen.
Kan hij zelf ook zo lekker veel aan doenquote:
Vast wel redelijk hoor, maar of het nou een wereldtopper is...quote:Op maandag 7 november 2005 23:33 schreef Cart_man het volgende:
Jij weet hoe Cairo het doet in Duitsland?
Vanmiddag om 13.00 uur is de uitspraak.quote:Van den Herik: Het is d'r op of d'r onder
Door Gerard den Elt
Ruim tien jaar na de transfer van spits Aurelio Vidmar bepaalt het Gerechtshof in Den Haag dinsdag of Feyenoord schuldig of onschuldig is aan belastingfraude. Het is de finale van een taaie strijd tussen Feyenoord en de FIOD.
Het edelachtbaar Gerechtshof in Den Haag kan vandaag reputaties maken en breken. Het aanzien van de rechtsstaat en het vertrouwen in de Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst en in het Openbaar Ministerie staan op het spel. Evenals trouwens het imago van een vermaarde club als Feyenoord en zijn voorzitter Jorien van den Herik.
Het vonnis in de slepende kwestie tussen Feyenoord en de FIOD wordt een kwestie van d’r op of d’r onder - voor alle betrokkenen. Om één uur vanmiddag zal het Hof vonnis wijzen in een slepend rechtsgeschil, dat zijn oorsprong vindt in de transfer van de reeds lang vergeten Australische spits Aurelio Vidmar.
Ruim tien jaar na dato moet het Hof beslissen welke van de betrokken partijen gelijk heeft.
Feyenoord en Van den Herik kunnen zich geen veroordeling veroorloven. De trotse winnaar van drie Europese ereprijzen is in zijn 97-jarig bestaan tot dusver zonder fiscale kleerscheuren doorgekomen, terwijl Ajax al eens averij opliep en weldra nog een keer in de rechtszaal met de billen bloot moet, onder meer in de zaak-Arveladze.
Anderzijds ligt ook de reputatie van de FIOD onder vuur. De opsporingsdienst van de belastingen kon tot voor kort bogen op een ongeschonden blazoen in de voetballerij. Achtereenvolgens werden FC Utrecht (en enkele spelers en bestuurders), Roda JC, Ajax, FC Groningen, RKC en MVV aan de fiscale zegekar gebonden. Twee zaken zijn nog in behandeling: bij Ajax (de transfer van de gebroeders Arveladze en Michael Laudrup) en Vitesse (Aalbers en de zwarte betalingen aan onder anderen Nikos Machlas).
Het eerste tegendoelpunt moest de FIOD echter op 29 november 2002 incasseren. De rechtbank in Rotterdam sprak Feyenoord en Van den Herik vrij van de beschuldigingen van belastingfraude en valsheid in geschrifte. Behalve gesjoemel rond de transfer van Vidmar werd Feyenoord ook vrijgesproken van het marchanderen met tekengelden voor Christian Gyan en Patrick Allotey.
Om in voetbaltermen te blijven: de tussenstand tussen Feyenoord en de FIOD is 1-0 in het voordeel van de stadionclub.
Het is gevaarlijk te speculeren over de uitspraak van het Hof. Wel staat vast dat beide kemphanen zich geen verlies kunnen veroorloven.
Als de FIOD verliest, dan loopt de reputatie van de belastingspeurders een aanzienlijke deuk op. Gevoegd bij de recente commotie over de aanhouding van PSV-coach Guus Hiddink, die breeduit beklag deed over een onacceptabele en vernederende behandeling, zou een bevestiging van de eerdere vrijspraak fnuikende gevolgen hebben voor het aanzien van de rechtsstaat en de opsporingsinstanties. De FIOD heeft in de loop der jaren louter overwinningen gekend in de rechtszaal. Als de aanpak van Hiddink en Van den Herik - iconen van het voetbal en bewonderd door velen binnen en buiten de sport - voor de FIOD nadelig uitpakt, dan heeft de overheid een serieus probleem.
Het grote publiek verlangt immers een consistente aanpak van voor iedereen herkenbare belastingfraude, geen haarkloverijen over de interpretatie van de belastingwetgeving. Zeker wanneer de hulp van belastingadviseurs is ingewonnen - zoals in de kwesties rondom Vidmar en Hiddink is gebeurd - is het de vraag of deze kwesties niet anders en minder kostbaar hadden kunnen worden opgelost.
Niet ten onrechte stelde Van den Herik tijdens de rechtszaak vast dat alle paperassen ten tijde van de inval bij Feyenoord nog keurig in het dossier zaten, nota bene ten behoeve van controle door de belastingdienst. Als Feyenoord moedwillig de belasting had willen tillen, zo stipte de voorzitter tijdens de rechtszaak in Rotterdam keer op keer aan, dan had de club de schriftelijke bewijzen daarvan toch niet in de administratie bewaard?
De uitspraak is voor Van den Herik meer dan alleen een vonnis in een strafzaak. Zijn reputatie, volgens Feyenoord toch al besmeurd door ’het verwoestende stempel van verdachte’ , ligt bij een veroordeling aan gruzelementen.
Nee, is het niet. Maar dat is helemaal niet waar het om gaat. Er moet een team staan.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:03 schreef superdude05 het volgende:
[..]
Vast wel redelijk hoor, maar of het nou een wereldtopper is...
mwah, hij ging wel vrij lomp het duel in... Wel zuur dat ie dr weer 3mnd uit ligtquote:Op dinsdag 8 november 2005 09:42 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Kan hij zelf ook zo lekker veel aan doen![]()
quote:08-11-2005: Salomon Kalou niet gelukkig op links
[Bron: BN/DeStem.nl]
Het mankeert Salomon Kalou aan voetbalplezier. De linkerspits van Feyenoord staat op de verkeerde plek, zegt hijzelf: „Ik vind het daar niet leuk. En van die kant scoor ik ook minder.“
Feyenoord speelde gisteren de beste wedstrijd van het seizoen, maar speelde toch gelijk tegen Vitesse, vooral doordat de oude doelpuntenmachine Kuijt/Kalou hapert: 0-0. De twintigjarige Ivoriaan wijt zijn mindere periode zelf vooral aan zijn plek in de opstelling. „Ik ben het beste als ik in het midden speel, mijn stijl en mijn automatismen zijn daar allemaal op gericht. Van de zijkant is het moeilijker scoren, er is meer voor nodig om goed voor het doel te komen. Door het midden ben ik gevaarlijker.“
Hij verwijt het zijn trainer Erwin Koeman niet dat hij Dirk Kuijt in het midden posteert en niet hem. „Ik speel in dienst van het elftal.“ Maar Kalou zit er wel mee. Vorige week nog werd hem egoïsme verweten toen hij bij Willem II een paar keer Kuijt over het hoofd zag terwijl die in een betere scoringspositie stond. „Ik zag hem niet, echt niet. Normaal zie ik hem altijd, maar nu eens niet.“ Kuijt was wel kwaad. „Terecht. Ik heb mijn excuus aangeboden en daarmee was ook voor hem de zaak afgedaan.“
Voor Kalou speelt ook nog die andere kwestie: wordt hij Nederlander of niet? Het is alsof daar sprake is van een kleine koerswijziging, nu zijn land Ivoorkust zich al plaatste voor het WK, volgend jaar in Duitsland. „De beslissing dat ik Nederlander wil worden staat nog steeds, maar ik weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Alle mensen van wie ik houd in Ivoorkust, iedereen die ik daar ken, zegt: ‘Speel voor ons land op het WK’. Dat maakt het wel moeilijker.“ Wat zijn broer Bonaventure, oud-Feyenoorder, hem adviseert, daarover laat Salomon zich niet uit. Familiezaken. Over enkele weken dient wel de beroepszaak die hij tegen minister Verdonk (vreemdelingenzaken) heeft aangespannen, omdat hij het niet eens is met haar besluit hem niet versneld te naturaliseren.
Misschien drijft een negatieve uitkomst hem wel terug in de armen van de Ivorianen. Kalou wilde ook naar PSV om in de Champions League te spelen. En hij wil graag op de uitnodiging van Marco van Basten ingaan, die hem zou selecteren als hij Nederlander wordt. Hij is kortom net zo gretig als iedere andere leeftijdgenoot, hij maakt dan ook een wankelmoedige indruk als het over het WK gaat.
Dan moet je inderdaad elke wedstrijd weer 3 nieuwe spelers erbij halenquote:Op dinsdag 8 november 2005 10:20 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Nee, is het niet. Maar dat is helemaal niet waar het om gaat. Er moet een team staan.
Lichtpuntje : nu kunnen we die Owoeri misschien eens zien spelen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:27 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
mwah, hij ging wel vrij lomp het duel in... Wel zuur dat ie dr weer 3mnd uit ligt
Die joden zijn eerst nog aan de beurt........quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:51 schreef Kaap het volgende:
En nu optyfen naar die dodo's in Eindhoven! Ga daar maar centjes zoeken!
quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:51 schreef Kaap het volgende:
En nu optyfen naar die dodo's in Eindhoven! Ga daar maar centjes zoeken!
Dat kan toch niet meer, dit was toch al de hoogste rechter?quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:20 schreef Irrem het volgende:
Het OM gaat kijken of ze in cassatie kunnen gaan ofzo. Dus helemaal ervan af zijn we geloof ik nog niet
En terecht. Dat hij ze maar helemaal leegpluktquote:'Van den Herik eist torenhoge claim'
A'DAM - Feyenoord-preses Van den Herik heeft laten weten dat hij na zijn tweede vrijspraak van plan is om een torenhoge claim tegen de staat in te dienen wegens jarenlange materiële en immateriële (reputatie)schade. "Van dat bedrag kun je onze aanvoerder Dirk Kuijt niet kopen, maar het komt wel in de buurt”, sprak hij ooit ietwat cynisch.
Van den Herik was dinsdag niet zelf aanwezig op het Haagse gerechtshof. Hij liet twee weken geleden al weten dat hij op de dag van de uitspraak voor zaken in de Verenigde Staten zou verblijven. "Ik ben blij, maar mijn cliënt is nog veel blijer”, liet zijn advocaat G. de Bont weten. "Ik heb hem net telefonisch gesproken. Hij viel even stil, zo ken ik hem helemaal niet. Hij is geen man die gaten in de lucht springt bij grote successen. Maar nu waren zijn vreugde en zijn opluchting bijzonder groot. Begrijpelijk na al die jaren.”
Na een uitputtende zittingsdag op 25 oktober greep Van den Herik het recht op het laatste woord met beide handen aan. In een zeer fel betoog, dat ruim een uur in beslag nam, haalde hij keihard uit naar het Openbaar Ministerie. Volgens Van den Herik hadden zijn aanklagers "karaktermoord” op hem gepleegd. "Zij zouden zich diep, diep moeten schamen”, verkondigde hij. "Men bleef volharden in de eigen werkelijkheid en in de eigen waarheid. Als je per se wilt geloven dat water kan branden dan is dat kennelijk zo.” Vandaag kreeg Van den Herik eindelijk zijn gelijk.
Die zijn al lang aan de beurt geweest hoor.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:54 schreef Luni het volgende:
Die joden zijn eerst nog aan de beurt........
En Ajax wou zich nog wel de koninklijke noemenquote:Op dinsdag 8 november 2005 14:52 schreef Suijk het volgende:
Hehe, een schadeclaim om een nieuwe spits te kopen, het zou de eerste spits gesponsord door de Staat zijn.
De Hoge Raad is het hoogste Nederlandse rechtscollege.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:35 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat kan toch niet meer, dit was toch al de hoogste rechter?
Nee, nee, check het AD maar. Ze houden de transfer van o.a. Arveladze tegen het licht.quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Die zijn al lang aan de beurt geweest hoor.
Loopt die zaak dan nog steeds?quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:00 schreef Luni het volgende:
Nee, nee, check het AD maar. Ze houden de transfer van o.a. Arveladze tegen het licht.
Hij mag om de 3 duels meedoen.quote:Op maandag 7 november 2005 23:33 schreef Cart_man het volgende:
Jij weet hoe Cairo het doet in Duitsland?
En nog het bericht over Vincken.quote:'Salomon Kalou bekent dat Ivoorkust lonkt'
8/11/2005 12:21
Salomon Kalou blijft vechten voor een versneld Nederlands paspoort maar benadrukt dat Ivoorkust geen defintief gesloten boek is. Zijn vaderland, waarvoor hij zo zou kunnen uitkomen op het WK, lonkt naar hem, bekent de buitenspeler van Feyenoord.
'De beslissing dat ik Nederlander wil worden staat nog steeds, maar ik weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren', vertelde Kalou aan de GPD. 'Alle mensen van wie ik houd in Ivoorkust, iedereen die ik daar ken, zegt: Speel voor ons land op het WK. Dat maakt het wel moeilijker.'
Kalou is in afwachting van de beroepszaak die hij tegen minister Rita Verdonk heeft aangespannen om alsnog versneld een Nederlands paspoort te krijgen. Lukt dat, dan komt hij in aanmerking voor Oranje en gaat hij mogelijk mee naar het WK.
Kalou voelt zich niet prettig in de rol die Erwin Koeman hem toebedeelt bij Feyenoord. Dat hij als buitenspeler op de linkerflank speelt, is de oorzaak van zijn mindere rendement dit seizoen.
'Ik vind het daar niet leuk. En van die kant scoor ik ook minder. Ik ben het beste als ik in het midden speel, mijn stijl en mijn automatismen zijn daar allemaal op gericht.'
Kalou denkt ook dat zijn vermeende egoïsme te wijten is aan het feit dat hij vanaf de flank speelt. Zo sloeg hij in de uitwedstrijd tegen Willem II zijn maatje Dirk Kuijt een paar keer onbegrijpelijk over. 'Ik zag hem niet, echt niet. Normaal zie ik hem altijd, maar nu eens niet.'
VIquote:Feyenoord lang zonder pechvogel Vincken
8/11/2005 8 :58
Tim Vincken is opnieuw geblesseerd en ligt er deze keer lang uit. De jonge rechtsbuiten van Feyenoord heeft zijn kuitbeen gebroken tijdens een competitiewedstrijd van Jong Feyenoord.
Vincken is dinsdagmorgen vroeg geopereerd. De medische staf van de Rotterdammers houdt er rekening mee dat hij drie maanden niet inzetbaar is.
Sinds zijn debuut op 8 mei tegen NEC was Vincken al vaker geblesseerd. Zo kampte hij met een schouderkwetsuur en twee keer met een onwillige hamstring. Zijn inbreng in de hoofdmacht van Feyenoord bleef mede daardoor beperkt tot zes duels in de Eredivisie.
Door de nieuwe tegenvaller heeft Vincken zich moeten afmelden voor de play-offs van Jong Oranje tegen Slovenië. Bondscoach Foppe de Haan had hem in tweede instantie opgeroepen nadat Julian Jenner geblesseerd was afgehaakt.
Dat snap ik jaquote:
Ja ben ik ook voor. Nederland heeft zat leuke spitsen. En deze rukker Kalou heeft alles aan Feijenoord te danken en nog wil die anaal vermaak met p$v. Echnie, tyf dan maar op naar ivoorkust en krijg stokslagen eikel.quote:
quote:09-11-2005: Romeo Castelen twijfelt over contractverlenging
Romeo Castelen heeft een aanbieding van Feyenoord op zak om zijn contract te verlengen, zo meldt de de papieren versie van Voetbal International vandaag. Of de 22-jarige aanvaller daarop in gaat is echter nog maar de vraag. Castelen heeft nog een contract bij Feyenoord tot de zomer van 2007. Feyenoord sprak al een aantal malen met de zaakwaarnemer van de rechtsbuiten, maar tot een akkoord kwam het nog niet.
"Romeo zit weer in een goede periode", reageerde Mark Wotte, technisch directeur van de Rotterdammers. "Hij heeft vorig seizoen tien keer gescoord en gaf bovendien tien assists. Daarmee is hij voor Feyenoord een waardevolle speler. Romeo is een echte prof, heel zelfkritisch en ambitieus. Hij heeft het bij Feyenoord goed naar zijn zin en wij willen graag langer door met hem."
Castelen hinkt op twee gedachten. Hij vindt dat hij nog niet klaar is in Rotterdam-Zuid, maar weet ook dat er genoeg belangstelling is voor hem. Engelse clubs zouden de snelle aanvaller graag willen inlijven.
Inderdaad, snel verkopen als ie niet bij wil tekenen. Nu nog van Bosschaart, Ostlund, Paauwe en tal van andere selectiespelers afkomen en dan kunnen er misschien eens een paar goede gerichte aankopen worden gedaan met behulp van Jansen.quote:
Met welk geldquote:Op woensdag 9 november 2005 19:04 schreef superdude05 het volgende:
[..]
Inderdaad, snel verkopen als ie niet bij wil tekenen. Nu nog van Bosschaart, Ostlund, Paauwe en tal van andere selectiespelers afkomen en dan kunnen er misschien eens een paar goede gerichte aankopen worden gedaan met behulp van Jansen.
Het geld dat je binnen krijgt door op de salarissen te besparen, het geld dat je binnenkrijgt voor Kuijt en Kalou (en evt. Castelen), plus wat er nog in de kas zit natuurlijk.quote:
Dat geld dat er ook was maar niet werd uitgegeven aan mensen zoals Simons. Waarschijnlijk is er meer geld, aangezien van den Herik Feyenoord niet weer naar de afgrond zou brengen en dus wat zou achterhouden.quote:
Precies, problemen mee?quote:Op donderdag 10 november 2005 09:32 schreef Kaap het volgende:
Maar snap het wel, het is Feijenoordsupporter's eigen dat zodra een speler niet ala minuut 100% voor Feijenoord's aanbieding kiest je deze direct afschrijft, uitzwaait en een kankerleijer noemt.![]()
Ik denk eerder dat dat een probleem voor jezelf is want vooral jij als hondstrouwe supporter zou onderhand wel moeten weten dat de voetbalwereld niet meer zo is als 50 geleden dat je alleen trouw blijft aan je club.quote:
Jij ziet wat over het hoofd. En zolang jij dat niet ziet, heeft het ook geen zin om hierover met je in discussie te gaan.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:43 schreef Kaap het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dat een probleem voor jezelf is want vooral jij als hondstrouwe supporter zou onderhand wel moeten weten dat de voetbalwereld niet meer zo is als 50 geleden dat je alleen trouw blijft aan je club.
Maar goed, mocht Castelen besluiten om te blijven dan zal jij hem trouw uitfluiten neem ik aan omdat hij ooit een mooi bod kreeg uit het buitenland en jij hem dat niet gunt.
Ik neem aan dat je dus aan het eind van het seizoen ook Kuijt zult uitfluiten en dat je dit ook al met Bosvelt, Dudek, Thomasson, Pierre, van Persie en al die andere gedaan hebt.
Och jah, we hebben hem uit de eerste divisie gehaald en alles voor hem mogelijk gemaakt en zodoende moet hij ons eeuwig dankbaar zijn.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:55 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Jij ziet wat over het hoofd. En zolang jij dat niet ziet, heeft het ook geen zin om hierover met je in discussie te gaan.
Houdt CM niet van negersquote:Op donderdag 10 november 2005 11:10 schreef superdude05 het volgende:
Je weet Cart_mans mening over Castelen helemaal niet Kaap, al heb je wel gelijk wat betreft je stukje over vertrekkende spelers.
Ik houd niet van vervelende mannetjes die mij een stempel opdrukken voordat ik een mening gegeven heb over een kwestie.quote:
Volgens mij gaf je toch duidelijk je mening aan met jequote:Op donderdag 10 november 2005 11:18 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ik houd niet van vervelende mannetjes die mij een stempel opdrukken voordat ik een mening gegeven heb over een kwestie.
quote:
Hehequote:Op donderdag 10 november 2005 11:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Hand in hand kameraden...
Ik kies mijn eigen kameraden wel...quote:Op donderdag 10 november 2005 11:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Hand in hand kameraden...
Volgens mij heeft CM wat kameraadjes bij de WLFquote:Op donderdag 10 november 2005 11:57 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ik kies mijn eigen kameraden wel...
Dat dan weer niet.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:05 schreef PyTh het volgende:
[..]
Volgens mij heeft CM wat kameraadjes bij de WLF [afbeelding]
![]()
Ze hebben geld van Konéquote:Op donderdag 10 november 2005 11:46 schreef superdude05 het volgende:
[..]
Hehe
Lierse wil Leonardo trouwens huren.
Die gast doet niet eens mee met het tweede en heeft nog een contract voor een half jaar. Je mag blij zijn als ie gratis weggaat. Helaasquote:Op donderdag 10 november 2005 13:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Niks huren, verkopen! Al is het maar voor een half miljoen.
Kan geen traan laten om Leonardo.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:44 schreef Erasmusch het volgende:
Die gast doet niet eens mee met het tweede en heeft nog een contract voor een half jaar. Je mag blij zijn als ie gratis weggaat. Helaas![]()
Inderdaad...quote:Op donderdag 10 november 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
En aan de jeugdtrainers.
Die schijnen in de regio's rond en in Rotterdam, in de bosjes te zoeken, of er zich geen verdwaalde EJK'ers schuil houden. (Ik weet niet of je me begrijpt, maar ik heb een gevoel van wel.)quote:Op donderdag 10 november 2005 12:05 schreef PyTh het volgende:
[..]
Volgens mij heeft CM wat kameraadjes bij de WLF [afbeelding]
![]()
Ik zou me eens gaan inlezen in VBL.quote:Op vrijdag 11 november 2005 00:03 schreef CockneyRejects het volgende:
Hehehe, die laatste post van Cart_man, gepost om 19:08![]()
En aan blessuresquote:Op donderdag 10 november 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
En aan de jeugdtrainers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |