abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31808336

Dit is mijn club, mijn ideaal.
Dit is de mooiste club van allemaal.
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet.
Het kan dooien, het kan vriezen.
We kunnen winnen of verliezen,
maar een betere club dan deze, is er niet.

AAAAAJAAAAAAX
pi_31808362
Een wat meer op de vlakte titel, hopelijk werkt dat wel.
That's all folks!
pi_31808770
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:10 schreef BliksemSchigt het volgende:

Dit is mijn club, mijn ideaal.
Dit is de mooiste club van allemaal.
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet.
Het kan dooien, het kan vriezen.
We kunnen winnen of verliezen,
maar een betere club dan deze, is er niet.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zondag 30 oktober 2005 @ 14:27:17 #4
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31808810
Heitinga in de OP
  zondag 30 oktober 2005 @ 14:29:25 #5
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_31808864
het duurde even.

Anyway, Wie zouden jullie als Jaakke weggaat ( vast niet) willen zien? Ik prefereer Molenaar.
pi_31809052
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:27 schreef DeTolk het volgende:
Heitinga in de OP
Ja dat zou inderdaad leuk zijn zo'n bankzitter.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_31809346
Ik vind 't stukje met die penalty passender

Hoog over, kans verkeken
pi_31809415
Ga eens weg dan vieze Italiaan.
  zondag 30 oktober 2005 @ 14:53:48 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31809566
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:48 schreef JOHAN410 het volgende:
Ga eens weg dan vieze Italiaan.
Huh
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 30 oktober 2005 @ 14:56:51 #10
82589 S-Two
barba macacu
pi_31809660
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:24 schreef D1 het volgende:

[..]

Heerlijk sarcasme, maar HeatWave heeft wel gelijk. Er wordt te vaak voor de "mooie" oplossing gezocht. Te vaak wordt er net dat ene mannetje teveel uitgekapt. Er moet meer geschoten worden!!!

En tsja, is [streep erdoor]Stadskanaal[/streep erdoor]Appingedam A1 - Ajax voor jou ook niet een ideaal carriereverloop

AJAX
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_31810195
Molenaar zeker. Heb wel vertrouwen in die man.

Leuke berichten trouwens over Vlaar en Huntelaar. Van Geel .
pi_31810391
Leuke foto:

Mensah traint trouwens tijdelijk mee bij Jong Ajax .
pi_31811238
Amoah kopen om jullie scorend vermogen wat op te krikken ? Gisteravond weer een echt neusje voor de goal . Owja, check de stand trouwens 14.gif
pi_31811293
Ik ben benieuwd hoe ver deze gasten gaan komen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_31812813
Goed zo, slimme zaak om deze jongens te laten tekenen. Hoewel, van Yildirim verwacht ik niet veel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31812815
Iedereen wil Vlaar naar Ajax, zelf zou ik dan liever Luirink zien.
pi_31813271
Die hebben we tenminste zelf al opgeleid.
www.thuisuiteten.nl
pi_31813474
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:00 schreef methodmich het volgende:
Die hebben we tenminste zelf al opgeleid.
Precies, dan is de kans van slagen groter volgens het onderzoek van Louis.
  zondag 30 oktober 2005 @ 17:06:45 #19
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_31813491
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:51 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Owja, check de stand trouwens 14.gif
Ja, daar staan we ook 4-3-3
  zondag 30 oktober 2005 @ 17:52:49 #20
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31814796
was weer klote vrijdag hopen dat we woensdag winnen, en dat pienaar, maduro en trabelsi gewoon kunnen spelen
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_31815682
Thun heeft met 6-1 verloren van FC Zurich
  zondag 30 oktober 2005 @ 18:55:32 #22
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31816531
TT

Nu maar hopen op wat doelpuntjes woensdag
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_31818916
Wat moet de opstelling worden woensdag? Toch maar weer Yannis in de basis?
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:12:42 #24
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31818980
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 18:23 schreef keijz het volgende:
Thun heeft met 6-1 verloren van FC Zurich
net goed.

ik vroeg me trouwens af of we vrijdag wel gewonnen hadden als Sneijder had meegedaan..
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_31819014
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:10 schreef Nashje het volgende:
Wat moet de opstelling worden woensdag? Toch maar weer Yannis in de basis?
Stekelenburg; Emanuelson, Maduro, Grygera, Trabelsi; Sneijder, Lindenbergh, Galasek, De Jong, Babel, Pienaar.
pi_31819059
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:12 schreef Houniet het volgende:

[..]

net goed.

ik vroeg me trouwens af of we vrijdag wel gewonnen hadden als Sneijder had meegedaan..
Dacht ik ook al aan ja. Ik heb de samenvatting niet gekeken. Ik las op Ajax.nl dat Boukhari speelde omdat Sneijder was geschorst.
pi_31819113
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:13 schreef Radegast het volgende:

[..]

Stekelenburg; Emanuelson, Maduro, Grygera, Trabelsi; Sneijder, Lindenbergh, Galasek, De Jong, Babel, Pienaar.
Wat voor systeem is dit?
pi_31819185
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:16 schreef Nashje het volgende:

[..]

Wat voor systeem is dit?
4-5-1.

Lekker counteren.
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:21:50 #29
108558 Messenga
pi_31819259
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:19 schreef Radegast het volgende:

[..]

4-5-1.

Lekker counteren.
Dat was 4-6 hoor, na Babel staat geen ;
pi_31819384
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:19 schreef Radegast het volgende:

[..]

4-5-1.

Lekker counteren.
Waarom niet. Ik zie 't nog best goed uitpakken.

------------------------ Stekelenburg -----------------------
Trabelsi ------- Grygera ---- Maduro -- Emanuelson
De Jong - Pienaar - Galásek - Sneijder - Lindenbergh
---------------------------- Babel ---------------------------

.
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:36:42 #31
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31819752
Trabelsi, Pienaar en Maduro zijn twijfelgevallen woensdag.
pi_31819835
Trabelsi -> Heitinga, Pienaar -> Rosales/De Jong, Maduro -> Vermaelen.
pi_31819859
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:39 schreef Nashje het volgende:
pi_31819970
------------------------ Stekelenburg -----------------------
Trabelsi ------- Grygera ---- Maduro -- Emanuelson
-------------Pienaar ------- Galásek--------------- Sneijder
De Jong ------------- Babel --------------Lindenbergh

miss dat je beter deze opstelling kan gebruiken.
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:43:17 #35
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31819972
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:39 schreef Nashje het volgende:
idd, dat liep wel aardig vrijdag. alleen die klote goals komen maar niet
pi_31820186
AFCA Can't Be Stopped

Wat een heerlijke club is het ook he, er gebeurt altijd wat! Ik kan me laatste 3 jaar geen periode herinneren waar het echt rustig was
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:51:28 #37
88981 Nood-kloon
(Genetisch wan-product.)
pi_31820272
JEZUS!!

Wat geniet ik van de arrogantie van iedereen hier die Ajax een warm hart toe draagt. In het vorige topic met deze naam werd er maar vanuit gegaan dat Heerenveen een voetveeg zou zijn die even onder de mat geschoven zou worden. Ik was er gisteren bij en moet zeggen dat ik van Utrecht een hogere dunk had dan van Ajax. De Domstedelingen wisten Heerenveen beter in een hoek te drukken dan Amsterdam zuid-oost.

Serieus. Huntelaar was geen schim van wat hij kon wezen tegen Utrecht. Die werd strak aan de leiband gehouden. Gisteren kwam het merendeel van de lange ballen die voor hem bestemd waren ook nog aan ook! Dat er niet veel mee gedaan werd kwam doordat de vleugels van Heerenveen hun handen vol hadden en dus niet doorschoven naar voren. Heerenveen liet zich dan ook niet in een mes jagen.

Het gebrek aan scherpte van de spitsen van Ajax is stuitend. Babel speelde Hansson af en toe tureluurs maar daarna wist hij niet van ophouden en speelde ook nog eens de doelpalen uit... Boukhari kon geen potten breken, Ananas had de maten van de doelpalen waarschijnlijk in inches in zijn hoofd in plaats van centimeters.

Gaandeweg de tweede helft was de concentratie helemaal zoek. Passes kwamen niet meer aan en Heerenveen kon zelfs gevaarlijk worden. Twee keer moest Stekelenburg ingrijpen om schoten onschadelijk te maken. Hij was zelf ook hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor een gevaarlijke uitbraak. Hij mocht van geluk spreken dat er geen goal uit viel aangezien dit fataal zou zijn geweest voor Ajax. Ze hebben totaal geen veerkracht en Heerenveen is levensgevaarlijk in de counter.

Heerlijk om die club weer op de neus te zien gaan. Niet alleen zij hebben twee punten verspeeld, ook Heerenveen verspeelde twee punten. Ze hadden zeker winstkansen.
Ik poep op AZ Alkmaar.
pi_31820438
Waarom post je onder je kloon?
pi_31820572
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:51 schreef Nood-kloon het volgende:
JEZUS!!

Wat geniet ik van de arrogantie van iedereen hier die Ajax een warm hart toe draagt. In het vorige topic met deze naam werd er maar vanuit gegaan dat Heerenveen een voetveeg zou zijn die even onder de mat geschoven zou worden. Ik was er gisteren bij en moet zeggen dat ik van Utrecht een hogere dunk had dan van Ajax. De Domstedelingen wisten Heerenveen beter in een hoek te drukken dan Amsterdam zuid-oost.

Serieus. Huntelaar was geen schim van wat hij kon wezen tegen Utrecht. Die werd strak aan de leiband gehouden. Gisteren kwam het merendeel van de lange ballen die voor hem bestemd waren ook nog aan ook! Dat er niet veel mee gedaan werd kwam doordat de vleugels van Heerenveen hun handen vol hadden en dus niet doorschoven naar voren. Heerenveen liet zich dan ook niet in een mes jagen.

Het gebrek aan scherpte van de spitsen van Ajax is stuitend. Babel speelde Hansson af en toe tureluurs maar daarna wist hij niet van ophouden en speelde ook nog eens de doelpalen uit... Boukhari kon geen potten breken, Ananas had de maten van de doelpalen waarschijnlijk in inches in zijn hoofd in plaats van centimeters.

Gaandeweg de tweede helft was de concentratie helemaal zoek. Passes kwamen niet meer aan en Heerenveen kon zelfs gevaarlijk worden. Twee keer moest Stekelenburg ingrijpen om schoten onschadelijk te maken. Hij was zelf ook hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor een gevaarlijke uitbraak. Hij mocht van geluk spreken dat er geen goal uit viel aangezien dit fataal zou zijn geweest voor Ajax. Ze hebben totaal geen veerkracht en Heerenveen is levensgevaarlijk in de counter.

Heerlijk om die club weer op de neus te zien gaan. Niet alleen zij hebben twee punten verspeeld, ook Heerenveen verspeelde twee punten. Ze hadden zeker winstkansen.
Bedankt voor je analyse. Mag je nou weer onder je steen.

AJAAAAAAAAAAAAAAX
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 30 oktober 2005 @ 21:02:34 #40
82589 S-Two
barba macacu
pi_31820676
quote:
JEZUS!!

Heerenveen was idd veel en veel beter. Ik was dan ook superblij dat we een punt hebben gehaald. Eveneens tegen ADO uit en Heracles thuis want dat zijn natuurlijk moeilijke wedstrijden.

Gast, rot op
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_31820803
Ajax boven noord-clown
Houd van een lijntje.
pi_31820808
...Dit is de mooiste club van allemaal...
AFC Ajax
  zondag 30 oktober 2005 @ 21:12:34 #43
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31821029
quote:
AJAX
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_31821058
FEYENOORD B1 NIEUWE KOPLOPER NA ZEGE OP AJAX

Feyenoord B1 heeft zondag dankzij een zege op aartsrivaal Ajax de koppositie gepakt. Dankzij een treffer van Kevin Wattamaleo (foto) in de tweede helft werden de Amsterdammers op De Toekomst verslagen: 0-1. Feyenoord staat nu één punt voor Ajax. Op de uitslag was weinig af te dingen. De ploeg van Cor Adriaanse had het beste van het spel en creëerde de meeste kansen.

Feyenoord en Ajax maakten er een aantrekkelijke wedstrijd van, waarvan menigeen na afloop verbaasd opkeek dat daar slechts één doelpunt uit was voortgevloeid. Feyenoord creëerde alleen voor rust al vier prima mogelijkheden, maar vergat te scoren. Ajax stelde er minder tegenover, maar was met een schot op de lat wel dichtbij de voorsprong. Na rust trokken de bezoekers het duel naar zich toe door een treffer van Wattamaleo. Hagary had de marge kunnen verdubbelen, maar trof de lat. ´Een mooie wedstrijd, waarin we eigenlijk met grotere cijfers hadden moeten winnen. Maar dat maakt niemand momenteel wat uit. We hebben Ajax verslagen en ze afgelost als koploper. Dat is fantastisch´, aldus de contente Adriaanse.

Opstelling Feyenoord B1: Mulder; Van Stee (77´ Barendse), Ramsteijn, Nieveld, Nelom; Kobussen, Wijnaldum, Wattamaleo; Degeling (65´ Pedro), Hagary en Fer.

Feyenoord is volgens mij een inhaalslag aan het maken qua jeugdopleidingen ofzo.
pi_31821199
Volgens mij niet
Houd van een lijntje.
pi_31821205
mwa, hun teams doen het al best lang goed volgens mij alleen is de doorstroming kut waardoor je weinig resultaat ziet als je naar het eerste elftal kijkt, dacht ik (ik hou me niet zo bezig met feyenoord)
AFC Ajax
pi_31821225
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:13 schreef sweet_love het volgende:

Feyenoord is volgens mij een inhaalslag aan het maken qua jeugdopleidingen ofzo.
Ow? Zou je denken?
pi_31821563
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:13 schreef sweet_love het volgende:
Omdat ze ook een keer winnen van onze jeugd?
pi_31821980
Ligt volgens mij eerder aan de situatie bij Ajax dan aan fnoord, zie ook Jong Ajax dat het niet bepaald lekker doet.
pi_31822431
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:26 schreef Nashje het volgende:

[..]

Omdat ze ook een keer winnen van onze jeugd?
Pijnlijk he? Maar vorig seizoen zag je al dat Ajax niet meer domineerde in de jeugdcompetities en Feyenoord en zelfs PSV steeds dichterbij kwamen. Kan een kwestie zijn van een betere jeugdopleiding bij de andere clubs, maar het kan ook gewoon zijn dat het bij Ajax klote loopt.
pi_31822756
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:46 schreef sweet_love het volgende:

[..]

Pijnlijk he? Maar vorig seizoen zag je al dat Ajax niet meer domineerde in de jeugdcompetities en Feyenoord en zelfs PSV steeds dichterbij kwamen. Kan een kwestie zijn van een betere jeugdopleiding bij de andere clubs, maar het kan ook gewoon zijn dat het bij Ajax klote loopt.
*ahum*

Houd van een lijntje.
pi_31822802
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:46 schreef sweet_love het volgende:

[..]

Ik wordt echt al bang van de jeugdopleiding van Feyenoord

Ook al worden ze bij de jeugd steeds laatste, heb ik nog steeds liever dat er elk seizoen 1 of 2 goede spelers naar het 1e doorstromen.
pi_31822946
*luistert Jiskefet - Mijn club

Ik denk dat de jeugdopleiding goed bezig is. Ik zit er niet dicht bovenop, maar er schijnen wel weer wat jongens aan te komen toch?
pi_31822994
Dat is op dit moment nog wel zo ja maar het effect van die jeugdopleidingen zie je natuurlijk pas over 1 a 2 jaar terug. Feyenoord heeft nu bijvoorbeeld Vincken, Snoyl, Zuiverloon en de Guzman en PSV Affelay en Assati ofzo. Dat had 2 jaar geleden bijna niemand gelooft.
pi_31823193
STAND EREDIVISIE
PSV 10 25
AZ 10 24
FEY 10 24
RKC 10 21
VIT 10 16
AJA 10 15
GRO 10 15
UTR 10 14
NAC 10 14

HEE 10 12
NEC 10 12
SPA 10 12
RJC 10 12
TWE 10 11
HER 10 11
ADO 10 8
WIL 10 8
RBC 10 2

Ha,Ha Ajax.

AZ kampioenen
pi_31823244
Ik vraag me af of hun ook jeugdspelers door laten stromen als het even wat minder gaat en tegen zit. Daar worden die spelers dan snel vervangen door ouderen heb ik het idee, terwijl bij ons dan gewoon een jeugdspeler in de basis staat.
Alleen Afellay ben ik van overtuigd dat die er in blijft staan, die is gewoon erg goed bezig. Vincken is nog geen basisspeler, Snoyl komt te kort, Zuiverloon is verhuurd. Aissati is nog jong, daar kan ik nog weinig over zeggen verder.
pi_31823270
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:05 schreef nz1900 het volgende:
[kaasverhaal]
Jou heb ik 2 seizoenen geleden nog niet gezien?

Ha Ha!
pi_31823278
quote:
AZ kampioenen

Leuk, die AZ-successupporters
pi_31823332
En dan lopen ze nog te lullen dat ajax zoveel successupporters heeft...az heeft bijna alleen maar successupporters.

Laten we het trouwens maar weer over ajax hebben en niet teveel aandacht schenken aan dit soort figuren
AFC Ajax
pi_31823594
Ron Vlaar naar Ajax

Wat denken we ervan, meteen als versterking voor in de basis of voor de toekomst? Of willen jullie hem helemaal niet.

het gaat op het moment moeizaam bij az, maar ik denk dat dat vooral komt omdat hij weg wil. Het blijft een groot talent.
Houd van een lijntje.
pi_31823654
hij is heel goedkoop dus ach het lijkt me de gok zeer zeker waard
AFC Ajax
pi_31823719
Dat is ook een voordeel inderdaad.
Houd van een lijntje.
pi_31823993
Hebben, al is het alleen al omdat ie gratis is. Goeie voor de toekomst en het is een Ajacied
pi_31823998
quote:
STAND EREDIVISIE
PSV 10 25
AZ 10 24
FEY 10 24
RKC 10 21
VIT 10 16
AJA 10 15
GRO 10 15
UTR 10 14
NAC 10 14

HEE 10 12
NEC 10 12
SPA 10 12
RJC 10 12
TWE 10 11
HER 10 11
ADO 10 8
WIL 10 8
RBC 10 2

Ha,Ha Ajax.

AZ kampioenen
Geniet er maar van, over een paar jaar weer ggd, waar jullie thuis horen.
Porcupine Tee - Normal
pi_31824792
Mido .
pi_31824855
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:50 schreef Nashje het volgende:
Mido .
Achteraf praten is altijd makkelijk, maar het was wel pijnlijk om te zien al die spelers
pi_31824985
Wat zitten hier opeens veel gloryhunters van andere clubs die ik hier nog eerder heb gezien
pi_31825176
Ik praat niet achteraf. Toen der tijd vond ik Mido al een leuke speler.

Ik weet het nog goed. Ik zat in het stadion bij Ajax - De Graafschap, Mido viel in en een minuut er na scoorde hij.
pi_31825282
Ja maar Mido was een lastige jongen!!!
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_31825384
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:03 schreef Jajong het volgende:
Nee, Koeman was een lastige jongen.
pi_31826954
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:17 schreef Erwtensoep het volgende:
Ron Vlaar naar Ajax

Wat denken we ervan, meteen als versterking voor in de basis of voor de toekomst? Of willen jullie hem helemaal niet.
Liever helemaal niet, maar dat heb ik al vaker gezegd. Ik vind hem niet beter dan Heitinga. Dan zie ik liever Luirink van Groningen.

Maargoed als het dan persé moet, niet meteen voor de basis. Jong Ajax kan tijdelijk wel een versterking gebruiken.
  maandag 31 oktober 2005 @ 00:01:42 #72
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31826976
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:03 schreef Jajong het volgende:
Ja, en dat was wel zo leuk eigenlijk....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_31827042
Ja, toen vloog er nog wel eens schaar door de kleedkamer...
  maandag 31 oktober 2005 @ 00:05:58 #74
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31827098
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:03 schreef Radegast het volgende:
Ja, toen vloog er nog wel eens schaar door de kleedkamer...
Beetje oorlog kan geen kwaad.....
pi_31827124
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:05 schreef Againzender het volgende:

[..]

Beetje oorlog kan geen kwaad.....
Precies.
pi_31827304
quote:
'Ajax plukt Vlaar in winterstop bij AZ weg'

Ron Vlaar en AZ liggen met elkaar overhoop. De Alkmaarders doen er alles aan om te verkomen dat de talentvolle verdediger voor een schijntje bij AZ vertrekt, maar Vlaar weigert voorlopig bij te tekenen. Volgens voetbalblad ELF praatte de Hensbroeker donderdag al in Amsterdam met Ajax.

De Oranje-international heeft een contract tot medio 2007 bij AZ, maar dat is een jeugdverbintenis. Hierdoor heeft elke club de mogelijkheid om Vlaar te contracteren voor een, in verhouding, lage transferprijs.

Bij Ajax zou technisch directeur Martin van Geel in gesprek zijn met Vlaar, die in de winterstop al van club zou kunnen veranderen. Enkele maanden geleden werd ook Feyenoord genoemd als mogelijke nieuwe club van Vlaar.
quote:
Huntelaar naar Ajax? 'Zou goed kunnen'

Ajax schoot vrijdagavond 26 keer richting het doel van SC Heerenveen-doelman Boy Waterman, maar trof nimmer het net (0-0). Bij de Friese tegenstander loopt de mogelijke verhelper van het scoringsprobleem bij de Amsterdammers, Klaas-Jan Huntelaar. De bij PSV opgegroeide spits ziet Ajax wel zitten.

"Verkast Huntelaar in de winterstop naar Ajax?", was de meest gestelde vraag vrijdag na afloop van de wedstrijd. Huntelaar probeerde het onderwerp te omzeilen, maar verkleurde telkens wanneer de vraag weer gesteld werd. Uiteindelijk floept er een 'tuurlijk!' uit de mond van de Jong Oranje-aanvaller.

Even later laat Huntelaar meer los. "Of ik naar Ajax verkas? Dat zou heel goed kunnen. Als die kans komt moet je gewoon bekijken of het goed voor je is. Ik denk wel dat Ajax goed in mijn planning past.”

Ajax speelt sinds mensenheugenis in het 4-3-3 systeem, waar geen buitenlandse spits aan wennen kan. Huntelaar wel. "Het is een speelstijl die me wel ligt, ik speel het zelfs het liefst. Feyenoord speelt op dit moment ook wel een beetje zo, maar ik denk dat Ajax meer echt 4-3-3 speelt. En AZ natuurlijk.”
copyright: www.voetbalzone.nl

-edit- was al gepost
  maandag 31 oktober 2005 @ 00:20:11 #77
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31827387
Ik heb een tijdje geleden wat opgevangen van Jari Litmanen. Over dat hij een boek had geschreven, of een diep interview had gegeven over zijn tijd bij Ajax in de jaren 90. Weet iemand hier meer van Ik heb het niet gelezen .
pi_31829529
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:15 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

[..]

copyright: www.voetbalzone.nl

-edit- was al gepost
Voetbalzone
pi_31829531
edit: dubbel

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2005 06:38:06 ]
pi_31830334
Dat er nog steeds mensen zijn die vergeten een knipoog achter de bron voetbalzone te zetten
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:01:03 #81
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_31830400
Is misschien wel een keer goed voor jullie om een keer te eindigen als 6e ofzo.
pi_31830458
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:20 schreef Houniet het volgende:
Ik heb een tijdje geleden wat opgevangen van Jari Litmanen. Over dat hij een boek had geschreven, of een diep interview had gegeven over zijn tijd bij Ajax in de jaren 90. Weet iemand hier meer van Ik heb het niet gelezen .
Er is een tijdje geleden een boek verschenen over het elftal van 1995, met diepte-interviews met 13 spelers. Denk dat je dat bedoelt.

Linkje: http://www.versatel.nl/en(...)godenzonen/index.xml
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:08:09 #83
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31830506
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:01 schreef Zwansen het volgende:
Is misschien wel een keer goed voor jullie om een keer te eindigen als 6e ofzo.
Klinkt misschien raar, maar ben het wel met je eens. Als we net als vorig jaar lucky 2e worden gebeurt er weer niks. er moet nu echt iets gebeuren
pi_31830583
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 06:37 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Voetbalzone
Het is toch best betrouwbaar hoor.
pi_31830738
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:12 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Het is toch best betrouwbaar hoor.
Slechts heel toevallig laten ze alle informatie weg die de titel van de berichten enigszins ontkracht.
pi_31830818
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:23 schreef mbn het volgende:

[..]

Slechts heel toevallig laten ze alle informatie weg die de titel van de berichten enigszins ontkracht.
Waar bekijken jullie dan als het voetbal nieuws? VI?
pi_31830824
Feyenoord en Ajax tonen interesse in Luirink
Door René (Eilanden) op zondag 30 oktober 2005 22:14
Bron: Voetbalprimeur

Zowel Feyenoord als Ajax volgen met bijzondere belangstelling de verrichtingen van Gijs Luirink, die bij FC Groningen op de positie van centrale verdediger speelt.

Luirink presteert sterk dit seizoen in het Oosterpark en zijn goede spel leverde hem al een plek in Jong Oranje op. De verdediger staat nog tot 2009 onder contract, dus als een van de topclubs de speler daadwerkelijk wil aantrekken, dan zal er wel een behoorlijke transfersom betaald moeten worden.

Naast Ajax en Feyenoord hebben ook enkele buitenlandse clubs belangstelling voor de 22-jarige speler.

euhhh, de beste man speelt 5 wedstrijden na een jaar blessureleed. Beetje voorbarig niet? Ik weet dat v. Geel jonge goeie hollandse spelers wilt halen ( zie huntelaar, vlaar), maar deze snap ik niet.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:31:36 #88
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31830869
Nog 2 nachtjes slapen en dan kan Jakupovic weer ballen uit z'n net graaien

AJAX
pi_31830889
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:31 schreef D1 het volgende:

AJAX
mjah, laten we hopen net zoveel als afgelopen weekend
pi_31830901
quote:

AJAX
De keeper van Thun toch? Verloren ze thuis met 6-1?
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:35:24 #91
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31830928
Laten we het GVD hopen dat ze tegen Thun weer gewoon winnen.......
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:35:54 #92
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31830938
Yannis weer in de spits!
pi_31830954
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:35 schreef DeTolk het volgende:
Yannis weer in de spits!
Helemaal mee eens!
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:37:22 #94
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31830963
Denk dat we wel winnen. Bij deze wedstrijd staat namelijk echt wat op het spel
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:38:54 #95
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31830992
Uiteraard moet Yannis in de spits. Wie anders? .
Get woke, go broke!
pi_31831081
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:38 schreef HeatWave het volgende:
Huntelaar.... (het kan nog)
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_31831084
quote:
Babel
pi_31831103
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:44 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Ben bang dat het niet gaat lukken
pi_31831108
quote:

[..]

dat zou werkelijk geweldig zijn als we die op het laatste moment weten te krijgen. maar dan moet er wel een andere spits weg (verkocht, verhuurd, whatever).
pi_31831126
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:45 schreef 2Drix het volgende:

[..]

Babel
maar wie dan op 11?
pi_31831152
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:47 schreef snellejelle het volgende:

[..]

maar wie dan op 11?
Urbi en Juanfran linksback
pi_31831156
1Ajax                10   4   3   3   15  15-11

Check : 4-3-3
pi_31831166
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:49 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Urbi en Juanfran linksback
Goed idee
pi_31831176
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:49 schreef _moder8or_ het volgende:

[ code verwijderd ]

Heeft blind expres gedaan
pi_31831179
quote:
Huntelaar
pi_31831211
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:50 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Heeft blind expres gedaan
Je zal het bijna gaan geloven .

Zo, en nu maar winnen boys!
pi_31831518
quote:

AJAX
Moet je wel iemand hebben die ze er wel intrapt...
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:09:17 #108
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31831559
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:07 schreef Kaap het volgende:

[..]

Moet je wel iemand hebben die ze er wel intrapt...
Kunnen wij Kuyt en Kalou niet lenen?

Jullie zijn toch al klaar in Europa
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:09:20 #109
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31831561
quote:

[..]

Zelfs ALS we hem kopen mag hij niet in de CL spelen toch?
Get woke, go broke!
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:10:39 #110
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31831582
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Volgens mij ook niet. Hij heeft al voor Heerenveen in Europa gespeeld. Net zoals Koné niet voor PSV kan uitkomen. Maar volgens mij duurt dat maar tot de winterstop.
pi_31831586
quote:

[..]

Nee, maar in de CL hebben we Yannis .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_31831597
quote:

[..]

Klopt, hij is dan niet speelgerechtigt. Ajax moet dan wachten op ronde 2
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:10 schreef RayMania het volgende:

[..]

Nee, maar in de CL hebben we Yannis .
Wel hopen dat hij van onze vriend een kans krijgt.
pi_31831612
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:49 schreef _moder8or_ het volgende:

[ code verwijderd ]

Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_31831738
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:09 schreef D1 het volgende:

[..]

Kunnen wij Kuyt en Kalou niet lenen?

Jullie zijn toch al klaar in Europa
Neej, die hebben we nodig om zoveel punten boven jullie te blijven...
pi_31831755
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:18 schreef Kaap het volgende:

[..]

Aha. Maar Kuyt was toch geblesseerd?

ow sorry, die is het AJAX topic
pi_31831791
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:18 schreef Kaap het volgende:

[..]

Kampioen worden jullie niet en in de playoffs leggen jullie het toch wel af tegen ons, dus blijf maar lekker boven ons staan, het wordt toch weer één ronde uefa cup.
pi_31831822
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:20 schreef devv05 het volgende:

[..]

Kampioen worden jullie niet en in de playoffs leggen jullie het toch wel af tegen ons, dus blijf maar lekker boven ons staan, het wordt toch weer één ronde uefa cup.
devv heeft gesproken. Niets aan toe te voegen
pi_31831888
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:10 schreef D1 het volgende:

[..]

Volgens mij ook niet. Hij heeft al voor Heerenveen in Europa gespeeld. Net zoals Koné niet voor PSV kan uitkomen. Maar volgens mij duurt dat maar tot de winterstop.
idd koné heeft nog gen europees gespeeld maar niet eengemeld door PSV (moest op 31-8 geloof ik). daardoor kan hij in januari wel aangemeld gana worden voor de UEFA cup
Als we KJH kopen za hij dit seizoen helemaal niet europees voor ons kunnen spelen omdat hij al speelde voor heerenveen.
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:26:24 #119
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31831893
Nog 24 wedstrijden in de competitie, als we die allemaal winnen, maken we nog wel een kans op het kampioenschap. In de CL zijn we sowieso nog kansrijk, woensdag winnen van FC Thun en thuis Sparta Praag verslaan, dan doet Arsenal-uit er niet eens meer toe. Ook in de G-cup zijn we nog niet uitgeschakeld. Het seizoen is dus nog niet verloren.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:27:40 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31831922
Nee, het is nog niet verloren nee. Maar dan zou Ajax vanaf nu een doelpunten machine moeten worden .
Get woke, go broke!
pi_31832040
Ach, Ajax krijgt in ieder geval niet zo veel doelpunten tegen
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:38:06 #122
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_31832095
Nee, niet verloren inderdaad. Maar een sprankelend seizoen beloofd het vooralsnog niet te worden,...
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_31832134
Babel in de spits...
pi_31832174
Nog iemand die vanavond gaat?
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:47:48 #125
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31832280
Ik denk het wel, al heb ik ook niet zoveel vertrouwen in Jong Ajax.

Nog iemand die toevallig één kaart voor Arsenal-uit weet te regelen? Een maat van me zit zonder.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_31834135
Nu willen we Luirink ook hebben schijnt t.
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:09:32 #127
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31834203
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:05 schreef Jajong het volgende:
willen we dat? , Neen.
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:10:09 #128
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31834213
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:05 schreef Jajong het volgende:
Lijkt me zelf nog een beetje vroeg, alhoewel hij het wel goed doet bij Groningen en uit de eigen opleiding komt.
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:26:52 #129
130585 mikey99
Forza Barca!
pi_31834580
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:09 schreef DeTolk het volgende:

[..]

willen we dat? , Neen.
wel!
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:07:02 #130
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31835472
Gijs Luirink is een Amsterdammer en heeft bij FC Volendam en FC Groningen nu genoeg ervaring opgedaan om in elk geval een nuttige aanvulling te zijn voor de Ajax-selectie. Toch zie ik nóg liever Ron Vlaar en/of KJH komen, vanavond 0.00 uur sluit de transfermarkt toch? Zal Ajax ons nog eens POSITIEF verrassen dit seizoen?
pi_31835625
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:26 schreef M0NTANA het volgende:
Nog 24 wedstrijden in de competitie, als we die allemaal winnen, maken we nog wel een kans op het kampioenschap. In de CL zijn we sowieso nog kansrijk, woensdag winnen van FC Thun en thuis Sparta Praag verslaan, dan doet Arsenal-uit er niet eens meer toe. Ook in de G-cup zijn we nog niet uitgeschakeld. Het seizoen is dus nog niet verloren.
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:07 schreef M0NTANA het volgende:
Gijs Luirink is een Amsterdammer en heeft bij FC Volendam en FC Groningen nu genoeg ervaring opgedaan om in elk geval een nuttige aanvulling te zijn voor de Ajax-selectie. Toch zie ik nóg liever Ron Vlaar en/of KJH komen, vanavond 0.00 uur sluit de transfermarkt toch? Zal Ajax ons nog eens POSITIEFverrassen dit seizoen?

Voor mij is het seizoen nog lang niet verloren hoor. En het seizoen is sowieso niet ineens geslaagd wanneer vandaag Vlaar en Huntelaar gepresenteerd worden. Zij zullen ook eerst maar eens moeten presteren.

Je loopt jezelf echt gek te maken als je loopt te F5'en voor een transfer van Ajax vandaag. Het is gewoon nu tot de winterstop uitzingen, hopelijk woensdag voor 90% plaatsen voor de CL en doorkomen in de beker. Dan kan er na de winterstop weer een postitieve reeks komen met een Huntelaar en Vlaar in een ingespeeld team.
pi_31835805
Vlaar zie ik ook in de winterstop niet komen. En ergens zie ik KJH ook nog wel in Heerenveen zitten dan.
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:27:03 #133
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31835910
Kijk, ik ga d'r niet vanuit dat het bestuur vanavond nog een nieuwe speler presenteert, maar het zou wel een teken zijn van ambitie. Zonder aankoop moeten we ook veel beter kunnen, want we zijn nog geen enkele wedstrijd weggespeeld en hadden, als de kansen wél afgemaakt werden, zelfs alle wedstrijden kunnen winnen, misschien op de CL-wedstrijd tegen Arsenal na. Feit is nu gewoon dat wij na 10 wedstrijden al 15 punten hebben laten liggen en dat we 10 punten achterstaan op koploper PSV. Maar in de komende 24 wedstrijden kan er nog veel gebeuren, met of zonder nieuwe spelers.
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:29:01 #134
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_31835943
Schijt Joden!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_31836108
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:29 schreef FrankyMcG het volgende:
Schijt Joden!
.. Ajax Amsterdam ..
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:37:16 #136
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31836137
quote:
Schijt Joden!
op kakkerlakken altijd
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:39:16 #137
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_31836182
quote:
Schijt Joden!
Wow , mag ik je aanraken ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_31836363
quote:
Schijt Joden!
Als je hier dan toch komt verander dan je avater

ik word misselijk van dat havenkakkerlakken logootje van jullie
Houd van een lijntje.
pi_31836516
quote:
Feyenoord heeft in diverse jeugd-Oranjes al een aatnal jaren zwaar de overhand qua selectiespelers, dus dat zij het gat hebben dichtgetrokken met Ajax is wel duidelijk, was allang bekend (behalve voor Ajacieden die denken dat ze altijd overal de beste in zijn). Er wordt en werd alleen weinig met het talent gedaan doordat de Gullits en van Marwijks liever elders inkochten.
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:55:23 #140
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31836547
Fijn voor jullie. Heb je lekker wat aan gehad in Europa .

EN nou !
Get woke, go broke!
pi_31836626
ik dacht dat in het Oranje onder de 21 toch veel meer ajacieden dan Feynoorders zaten, of ben ik nu gek?
pi_31836789
Tja, de kvnb wil ook graag minder ajax en meer jeugd van andere clubs. Maargoed als je kijkt naar het WK -20 dan lopen er 3 ajacieden en 1 ex ajacied en dat zijn dan ook precies de uitblinkers.

Maar dat is natuurlijk toeval...
AFC Ajax
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:07:43 #143
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31836858
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:04 schreef Tvduijn het volgende:
Tja, de kvnb wil ook graag minder ajax en meer jeugd van andere clubs. Maargoed als je kijkt naar het WK -20 dan lopen er 3 ajacieden en 1 ex ajacied en dat zijn dan ook precies de uitblinkers.

Maar dat is natuurlijk toeval...
Dat slaat nergens op, waarom zou de knvb dat perse willen? De beste jeugd spelers moeten spelen, en als die bij Ajax vandaan komen spelen ze. Komen ze bij RKC vandaan spelen die..

Zou lekker worden als de KNVB clubvoorkeur zou hebben... al vinden de Calimero's natuurlijk van wel .
Get woke, go broke!
pi_31837112
quote:
Trabelsi niet op tijd fit voor FC Thun

31/10/2005 14:06

Hatem Trabelsi is niet van de partij in Zwitserland. Ajax reist zonder de rechtsback af naar Bern voor de wedstrijd tegen FC Thun in de Champions League.
Trabelsi heeft nog te veel last van een hamstringblessure, die vrijdag al na een half uur van het veld moest tijdens het duel met SC Heerenveen. Maandagmiddag hakte coach Danny Blind de knoop door.

Steven Pienaar heeft eveneens last van een hamstring, maar maakt wel deel uit van de Amsterdamse selectie. Net als Urby Emanuelson (hamstring) en Hedwiges Maduro (enkel) is hij slechts licht geblesseerd. Angelos Charisteas en Edgar Manucharyan blijven in Amsterdam achter.

Coach Blind keek al vooruit naar de komende wedstrijden in de Champions League. 'We moeten uit de komende twee wedstrijden, FC Thun uit en Sparta Praag thuis, vier punten zien te halen. Dat moet voldoende zijn om de volgende ronde te bereiken. Maar we gaan ook woensdag voor de winst. Het seizoen is echter niet voorbij als we niet mochten winnen van Thun.'
Die Danny snapt het helemaal
pi_31837130
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op, waarom zou de knvb dat perse willen? De beste jeugd spelers moeten spelen, en als die bij Ajax vandaan komen spelen ze. Komen ze bij RKC vandaan spelen die..

Zou lekker worden als de KNVB clubvoorkeur zou hebben... al vinden de Calimero's natuurlijk van wel .
KNJB KNJB!!
Houd van een lijntje.
pi_31837370
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tja ik dacht dat een keer op tv gehoord te hebben dat de KNVB spelers van meer verschillende clubs wilt. Ik weet niet of het direct invloed heeft gehad op het selectiebeleid ofzo maar ik weet wel bijna zeker dat dat zo was.
AFC Ajax
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:29:51 #147
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31837424
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:27 schreef Tvduijn het volgende:

[..]

Tja ik dacht dat een keer op tv gehoord te hebben dat de KNVB spelers van meer verschillende clubs wilt. Ik weet niet of het direct invloed heeft gehad op het selectiebeleid ofzo maar ik weet wel bijna zeker dat dat zo was.
Nou het kan een WENS van 1 persoon geweest zijn ofzo, maar als beleid lijkt het me niets.
Get woke, go broke!
pi_31837531
Ja ach ik geef rustig toe dat ik het er fijne niet van weet hoor dus misschien is het ook wel onzin maar het is wel opvallend dat er wel meer jeugdspelers van andere (kleinere) clubs geselecteerd worden voor jeugdteams (wat natuurlijk ook geheel of gedeeltelijk verklaard kan worden door betere jeugdopleidingen van andere clubs)
AFC Ajax
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:38:13 #149
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_31837653
Thun is er met 6-1 eraf gegaan bij Zürich .
pi_31838134
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:38 schreef Kang-He het volgende:
Oud nieuws
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:58:41 #151
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31838271
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:38 schreef Kang-He het volgende:
Dus zijn ze extra gemotiveerd tegen Ajax. .
Get woke, go broke!
pi_31838348
Plus het feit dat zij WEL gescoord hebben
Houd van een lijntje.
pi_31838351
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:55 schreef HeatWave het volgende:
Fijn voor jullie. Heb je lekker wat aan gehad in Europa .

EN nou !
Wie is jullie ? Wat een dombo ben jij toch met je aannames.
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:20:20 #154
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31838853
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 15:01 schreef Edenoniphobic het volgende:

Schelden tegen andere users doen we hier niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:59:53 #155
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31840022
quote:
dom·bo (de ~ (m.), ~'s)
1 [inf.] sufferd, dom persoon
Als dat al schelden is.
pi_31840280
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 15:01 schreef Edenoniphobic het volgende:

edit door golfer: niet verder op ingaan

[ Bericht 12% gewijzigd door golfer op 31-10-2005 16:35:41 ]
pi_31841402
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:26 schreef M0NTANA het volgende:
Theoretisch kan Ajax nog het beste seizoen (al speelt het in December geen wereldbeker) uit de geschiedenis spelen want het doet nog overal aan mee, al denk ik dat Ajax iedere topper móet winnen (uit bij Feyenoord, thuis tegen AZ en PSV) om aan te sluiten bij de drie anderen en niet onnodig gelijk te spelen. Ajax zit in een fase dat men alleen maar pech heeft, vergelijkbaar denk ik met het inzetten op rood en vervolgens 40 keer toezien hoe het het balletje op zwart valt, theoretisch niet onmogelijk, maar in de praktijk vaak wel.
Als Ajax 1 van de 4 kansen binnenschiet winnen ze vrijwel iedere wedstrijd denk ik, aleen is het opvallend hoe weinig doelpogingen daadwerkelijk tussen de palen komen, maar vaker naast of over gaan.
Ik zou als Ajax zijnde geen overhaaste beslissingen nemen,want het spel en de kansen zijn er, nu nog iemand die zijn hoofd koel kan houden en dat moet met Babel, Anastasiou, Rosenberg en Charisteas toch geen problemen meer blijven vormen denk ik.

Qua Championsleague heeft Ajax weinig te vrezen denk ik, winst in Thun (of gewoon 1x scoren) en je bent er eigenlijk al.

De beker is nog niet begonnen, maar ook daar liggen natuurlijk kansen.

Verder zal Blind in zijn handjes wrijven met het feit dat dit jaar de play-offs zijn ingevoerd, want die zullen ze wel halen en dan gaat het er alleen om wie de fitste en in vorm zijnde selectie heeft aan het eind van het seizoen.
Yeah baby Yeah!
pi_31841547
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:55 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Als Ajax 1 van de 4 kansen binnenschiet winnen ze vrijwel iedere wedstrijd denk ik, aleen is het opvallend hoe weinig doelpogingen daadwerkelijk tussen de palen komen, maar vaker naast of over gaan.
Dat valt mij ook op ja. En als ze tussen de palen komen zijn het slappe mietjes schotjes.
Houd van een lijntje.
pi_31841694
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:55 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Theoretisch kan Ajax nog het beste seizoen (al speelt het in December geen wereldbeker) uit de geschiedenis spelen want het doet nog overal aan mee, al denk ik dat Ajax iedere topper móet winnen (uit bij Feyenoord, thuis tegen AZ en PSV) om aan te sluiten bij de drie anderen en niet onnodig gelijk te spelen. Ajax zit in een fase dat men alleen maar pech heeft, vergelijkbaar denk ik met het inzetten op rood en vervolgens 40 keer toezien hoe het het balletje op zwart valt, theoretisch niet onmogelijk, maar in de praktijk vaak wel.
Ik zou als Ajax zijnde geen overhaaste beslissingen nemen,want het spel en de kansen zijn er, nu nog iemand die zijn hoofd koel kan houden en dat moet met Babel, Anastasiou, Rosenberg en Charisteas toch geen problemen meer blijven vormen denk ik.
Vergeet de middenvelders niet: de Jong heeft de laatste wedstrijden minimaal 5 100% kansen gemist. Tel daar Boukhari en Sneijder nog bij op en ik denk dat de middenvelders mer kansen missen dan de aanvallers.
quote:
Qua Championsleague heeft Ajax weinig te vrezen denk ik, winst in Thun (of gewoon 1x scoren) en je bent er eigenlijk al.
Thun zal niet erg makkelijk worden denk ik. Ik hou hun wedstrijd in de Arena op een off day, want toen ik ze tegen Arsenal zag spelen knden ze echt wel wat. Denk overigens wel dat de doorgaan.
quote:
De beker is nog niet begonnen, maar ook daar liggen natuurlijk kansen.
Dit kan je net zo goed weglaten; het winnen van de beker betekent helemaal niets.
quote:
Verder zal Blind in zijn handjes wrijven met het feit dat dit jaar de play-offs zijn ingevoerd, want die zullen ze wel halen en dan gaat het er alleen om wie de fitste en in vorm zijnde selectie heeft aan het eind van het seizoen.
Idd
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_31846417
Jammer dat Pienaar geschorst is. Missen we hem 3 duels.

Woensdag kan ie gelukkig wel spelen. Maar weer met Ioannis en Babel gewoon op links dan maar.
www.thuisuiteten.nl
pi_31847234
Jong Ajax wordt nu ook al verslagen door Jong Feyenoord, om nog even terug te komen op de discussie van gisteren. 5-1 hoor ik nu.
pi_31847574
5-1 voor fnoord? Das niet best nee, maar goed dat ik dan op het laatste moment alsnog niet heen kon... Pienaar zal ik niet zo missen trouwens de komende wedstrijden, is de laatste tijd toch niet veel, zeker niet op rechtsbuiten.
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:23:51 #163
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31847692
quote:
Dapp're Strijders looft prijs uit voor scorend vermogen

Als redactie van Dapp're Strijders hebben wij besloten om de speler die het eerstvolgende doelpunt maakt een beloning toe te kennen. Wij denken dat dit de spelers moet motiveren om een doelpunt te maken. Uiteraard moet het doelpunt bij de tegenstander in het doel vallen. Tevens moet het doelpunt tijdens een Champions League of een competitiewedstrijd vallen. De prijs is een exemplaar van Ons Boek 2005. Wij zijn benieuwd wanneer en aan wie we de beloning kunnen overhandigen.
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:24:44 #164
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31847720
quote:
Wedstrijden eind december naar later tijdstip

Zoals het er nu naar uitziet zal het aanvangstijdstip van de wedstrijden Ajax - FC Groningen (27 december 2005) en sc Heerenveen - Ajax (30 december 2005) worden verplaatst naar de avond. Het oorspronkelijke aanvangstijdstip van 16.00 uur leverde voor veel supporters problemen op, omdat zij gewoon moet werken tussen de feestdagen. Na aandringen van de supportersverenigingen zijn de clubs overeengekomen om de wedstrijden later te spelen. De wedstrijden zullen nu rond 20.00 uur beginnen. Zodra de definitieve aanvangstijdstippen bekend zijn zullen we dit via de site communiceren.
pi_31847754
Helemaal niet best (5-1 is de einstand) voor Jong Ajax nee.
pi_31847881
Lekker voor jullie, een voorbode op aankomende jaren!
pi_31847925
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:25 schreef sweet_love het volgende:
Helemaal niet best (5-1 is de einstand) voor Jong Ajax nee.
1-5 was ut, het was ook nog eens in jullie Ufo
pi_31847956
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Lekker voor jullie, een voorbode op aankomende jaren!
Mogen ze bij ons eerst eens daadwerkelijk gebruik gaan maken van de talenten.
pi_31848588
Ook niet zo heel moeilijk tegen het Jong Ajax van nu.
pi_31848718
Ze staan nu voorlaatste.
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:02:15 #171
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_31848942
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:55 schreef JeroenV het volgende:
Ze staan nu voorlaatste.
Laatste, Jong NAC heeft gewonnen volgens mij.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_31848956
Daarom.

Wat gaat er dan zo kut bij Jong Ajax?
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:08:11 #173
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31849172
Lopen bij Jong Feyenoord niet al die talenten rond die ze overgenomen hebben van Ajax?
pi_31849219
Speciaal voor jullie. Omdat ik niet de beroerste ben, een wedstrijdverslag!

JONG FEYENOORD OPPERMACHTIG IN DE ARENA: 1-5

Jong Feyenoord heeft maandagavond rivaal Jong Ajax met grote cijfers verslagen: 1-5. In de Arena verzorgden Resham Sardar, Timothy Derijck, Evander Sno, Lorenzo Davids en Tim Vincken de treffers. Vincken was met een treffer en drie assists beste man van het veld. Sno maakte met een schot van veertig meter het mooiste doelpunt. Rydell Poepon scoorde tegen namens de Amsterdammers. Feyenoord bleef door de zege in het spoor van koploper AZ.

De clash tussen Ajax en Feyenoord staat meestal garant voor spektakel, maar in elk geval voor spanning. Toch was er op dat laatste vlak vreemd genoeg weinig te verwachten. Landskampioen Ajax stond immers op de onwaardige voorlaatste plek op de ranglijst, met slechts vier punten uit zes duels. Daarnaast was er het gegeven dat de ploeg van John van den Brom nauwelijks op versterkingen uit de A-selectie kon rekenen. Ajax vertrok op maandag richting Zwitserland, waar woensdag de confrontatie met FC Thun op het programma staat. Alleen de uit de gratie geraakte Bogdan Lobont bleef zodoende over voor Jong Ajax. Van den Brom zal met jaloezie hebben gekeken naar collega Henk Duut, die met Maikel Aerts, Pieter Collen, Karim Saidi, Pascal Bosschaart, Tim Vincken en Sebastián Pardo honderden wedstrijden aan eredivisie-ervaring in het veld kon brengen.

Feyenoord zal Ajax niet hebben onderschat, wat waarschijnlijk met name te maken had met de ontknoping van het vorige seizoen. Toen gaf Feyenoord in de laatste wedstrijd het kampioenschap uit handen door na een 0-2 voorsprong tegen PSV alsnog te verliezen (3-2). Ajax, dat die dag zelf dik won van NAC, kon daarna volstrekt onverwacht een feestje vieren. De Rotterdammers waren uit op sportieve revanche, wat bevestigd werd door de uitstekende instelling. Het had al snel een doelpunt tot gevolg. Resham Sardar tikte de afgemeten voorzet van Tim Vincken knap binnen, waarmee het zich voortslepende Ajax het laatste restje geloof verloor. De Amsterdammers wilden wel, maar waren afgezien van een schot van Tom Kalkhuis voorin onmachtig. Feyenoords offensieve inspanningen hielden voor rust ook niet over, maar desondanks slaagden de Rotterdammers er wel in de marge te verdubbelen. Pardo gaf de bal op Vincken, die niet zelfzuchtig was en afgaf op Timothy Derijck. De Belg – die dit seizoen bij elke wedstrijd van Feyenoord 1 op de bank zat maar in geen van de tien competitiewedstrijden speelminuten kreeg – schoot de bal in het lege doel: 0-2. Ajax mocht op dat moment al blij zijn dat het nog met elf man op het veld stond. Even voor de treffer had Emmanuel Boakye de doorgebroken Tim Vincken afgestopt, wat door de coulante scheidsrechter De Groot slechts met een gele kaart werd bestraft.

Evander Sno gooide de wedstrijd even na rust in het slot. De wijze waarop de talentvolle centrale verdediger dat tegen zijn oude club deed was indrukwekkend. Vanaf ruim veertig meter verraste Sno de ver voor zijn doel staande Lobont met een prachtig schot: 0-3. Het was een moment waarop Ajax rijp voor de sloop leek. Toch slaagde de ploeg van Van den Brom erin zich nog een keer op te laden, wat ertoe leidde dat Poepon de 1-3 kon maken. Ajax geloofde weer in de eigen kansen, maar lang duurde dat niet. Een counter van Feyenoord bezegelde het lot van de Amsterdammers. Vincken brak uit op links en toonde wederom aan in het collectief te denken. De rechtsbuiten had voor eigen succes kunnen gaan, maar legde af op Davids die simpel binnentikte: 1-4. Vincken kreeg een kwartier voor tijd loon naar werken. De aanvaller kon dit keer op niemand afleggen en besloot het zelf maar eens te proberen met een doeltreffende lob. Voor Lobont werd het zo een uiterst onprettige avond. De doelman werd in Ajax-dienst nooit eerder vijf keer gepasseerd, maar beleefde maandag de primeur die wat hem betreft had mogen uitblijven.

Jong Ajax – Jong Feyenoord 1-5

Scoreverloop:
10´ 0-1 Sardar
42´ 0-2 Derijck
51´ 0-3 Sno
58´ 1-3 Poepon
64´ 1-4 Davids
73´ 1-5 Vincken

Geel: Boakye, Boerrigter, Biseswar, Bosschaart

Opstellingen
Jong Ajax: Lobont; Koenders, Boakye, Schilder, Moisander; Sahadewsing (46´ Sarpong), Kalkhuis (46´ Martina’), Anita; Poepon, Vertongen en Boerrigter.
Jong Feyenoord: Aerts; Collen, Saidi, Sno, Drenthe; Bosschaart, Pardo (64´ Biseswar, Derijck; Sardar, Davids (74´ Harbuzi) en Vincken.
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_31849316
Nou nou, knappe overwinning . Aerts, Collen, Saidi, Bosschaart, Pardo en Vincken tegen Lobont. Die al eeuwen niet meer heeft gespeeld.
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:13:06 #176
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31849365
Ach, alsof dat allemaal wereldspelers zijn...Dat je met zo'n A-vertegenwoordiging niet wint kan gebeuren, maar met 1-5 is natuurlijk wel erg triest.
pi_31849457
En dan zeggen ze wat als Ajax voor de beker ouderen opstelt, maar nu schreeuwen ze van de daken dat ze gewonnen hebben.
pi_31849484
Idd, het zijn wel spelers met meer ervaring maar om nou te zeggen dat je daarvan 5-1 mag verliezen...no-way. Maarja jong ajax is gewoon volkomen kut dit seizoen daar moeten we ook maar mee leren leven, en ach, als er maar een paar talenten doorstromen dan maakt dat verder niet zoveel uit.
AFC Ajax
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:18:24 #179
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31849543
Ik dacht dat Feijenoord altijd kwalitatief minderwaardige spelers had ten opzichte van ajax, wat zeiken jullie?
A.M.A.B
pi_31849568
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:13 schreef twi het volgende:
Ach, alsof dat allemaal wereldspelers zijn...Dat je met zo'n A-vertegenwoordiging niet wint kan gebeuren, maar met 1-5 is natuurlijk wel erg triest.
Het feyenoord 1 van nu zijn ook geen wereldspelers. Toch staan ze bovenaan.

Wel leuk trouwens. De feyenoorders die nog nooit de jeugd hebben gevolgd juichen nu het hardst .
pi_31849651
Jeugd volgen in voornamelijk een eindhovense hobby
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_31850714
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

1-5 was ut, het was ook nog eens in jullie Ufo
Ufo
Porcupine Tee - Normal
pi_31851603
Feyenoord heeft weer eens gewonnen en het stikt hier van de kakkerlakjes
pi_31852155
quote:
FC Den Bosch heeft zich versterkt met Ajax-middenvelder Stanley Aborah. De achttienjarige Belg van Ghanese afkomst speelt de rest van het seizoen op huurbasis bij de nummer vijf in de Gouden Gids Divisie. Aborah, die in Amsterdam nog een contract tot 2007 heeft, speelde vorig seizoen vier competitieduels voor Ajax.
Jong Ajax stelde toch al niet veel voor
pi_31852200
Die zal het toch nooit redden bij Ajax.
pi_31852412
Wow wat een kakkerlakken ineens

Houd van een lijntje.
pi_31852424
Binnenkort staat Jong Ajax dus weer op nummer 1 .
pi_31852850
Kan die het een beetje? Aborah??
pi_31853378
Schijnt een aardig inzicht en techniek te hebben, maar is te licht voor Ajax 1. Bovendien voelde hij zich nogal goed na zijn dubuut voor Ajax 1 en dacht dat hij beter was dan de rest. Slechte mentaliteit dus. Een Hose-tje
pi_31853439
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:09 schreef JeroenV het volgende:
Schijnt een aardig inzicht en techniek te hebben, maar is te licht voor Ajax 1. Bovendien voelde hij zich nogal goed na zijn dubuut voor Ajax 1 en dacht dat hij beter was dan de rest. Slechte mentaliteit dus. Een Hose-tje
Je kan beter zeggen een Powel-tje
pi_31853460
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:09 schreef JeroenV het volgende:
Waar voetbalt die dan tegenwoordig?
pi_31853653
Maar het is dus vooral een technische voetballer? Niet iemand met strijd en passie?
pi_31854135
kan er geen centraal ik lach jou uit topic komen? ik vind het nogal irritant,al die kakkerlakken en boeren die het topic volspammen,zodat ik weer eerst 4 pagina's kan lezen voor ik iets ga posten
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:35:53 #194
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31854212
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:33 schreef frenzy2003 het volgende:
kan er geen centraal ik lach jou uit topic komen? ik vind het nogal irritant,al die kakkerlakken en boeren die het topic volspammen,zodat ik weer eerst 4 pagina's kan lezen voor ik iets ga posten
Nee, dit is een nuttige inhoudelijke post.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:38:41 #195
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31854277
quote:
Molenaar: "Jaakke moet vertrekken"

Keje Molenaar heeft vanavond in het AT5-programma FC Godenzonen keihard uitgehaald naar Ajax-voorzitter John Jaakke. Hij zei allergisch te zien voor de machtsstreken van de preses.

Molenaar zei uit verschillende hoeken binnen Ajax gehoort te hebben, dat Jaakke er een 'one-man-show van probeert te maken'. De jurist, die in het verleden als speler uitkwam voor Ajax, vindt zelfs dat 'Jaakke moet vertrekken'.

Het zou niet boteren tussen Molenaar en Jaakke, omdat eerstgenoemde gepasseerd werd voor de vacature van algemeen directeur. Het Ajax-bestuur koos ervoor om niet-voetbalman Maarten Fontein aan te stellen als opvolger van Arie van Eijden.
Bron: Voetbalzone

Wordt dit het begint van de grote machtstrijd?

* D1 die alvast popcorn pakt en er eens relaxt voor gaat zitten
pi_31854399
Jammer dat een Ajax man als Keje wordt afgeschrikt door een advocaatje die een keer naar Ajax is geweest
Houd van een lijntje.
pi_31854435
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, dit is een nuttige inhoudelijke post.
nee daar heb je gelijk in,maar dat moest ook ff gezegd worden toch?

ajax gaat winnen woensdag,ik voel het aan mijn water. miss dat ze jongens als goossens of sarpong hun eerste kans kunnen geven
pi_31855153
knap man kakkerlakken met 7 1e elftal spelers terwijl die van ons euuuuh in zwitserland zitten voor de CL huuhuh wees er maar blij mee
pi_31856986
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 00:08 schreef Jajong het volgende:
knap man kakkerlakken met 7 1e elftal spelers terwijl die van ons euuuuh in zwitserland zitten voor de CL huuhuh wees er maar blij mee
Noem de zeven dwergen maar.
  dinsdag 1 november 2005 @ 03:03:26 #200
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_31857281
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Waar voetbalt die dan tegenwoordig?
Volgens mij ergens bij een hoofdklasse amateurs
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 1 november 2005 @ 07:42:21 #201
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_31857738
KLAAS-JAN, je kan nog komen hoor....

Transfermarkt toch open door slinks foefje

31/10/2005 22:09

EXCLUSIEF - De uitzonderingspositie die Nederland innam, en die de KNVB onder druk van de FIFA ophief, is door een slinks trucje toch weer van kracht. KNVB-directeur Henk Kesler heeft samen met de VVCS een maas in de wet gevonden.
In het kort werkt het als volgt: via de arbitragecommissie kan een speler zijn contract binnen enkele dagen laten ontbinden als zowel clubs als speler bereid is tot een transfer. De speler is vervolgens zonder contract en mag bij een nieuwe club aan de slag.

BRON : VI
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_31857796
Dit houdt dus in dat een speler altijd een overstap kan maken ??????????
Maar hoe zit het dan met het transfergeld?
Voor een speler zonder contract hoef je geen transfereld te betalen lijkt me.
Maar gebeurt dit wel, dan is er toch gewoon weer sprake van een normale transfer?????

I'm confused
  dinsdag 1 november 2005 @ 08:01:15 #203
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_31857849
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 07:53 schreef Robar het volgende:
Dit houdt dus in dat een speler altijd een overstap kan maken ??????????
Maar hoe zit het dan met het transfergeld?
Voor een speler zonder contract hoef je geen transfereld te betalen lijkt me.
Maar gebeurt dit wel, dan is er toch gewoon weer sprake van een normale transfer?????

I'm confused
Ik vind het ook maar een rare gewaarwording.
Ik denk ook niet dat deze optie vaak gebruikt zal worden, maar wie weet...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  dinsdag 1 november 2005 @ 08:14:47 #204
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31857987
Wat ik me dan afvraag is of dit een puur Nederlandse situatie is. Want als dit door heel Europa mag dan krijg je een tweede revolutie waarvan je je moet afvragen of dat zo positief is voor het voetbal op zich.
  dinsdag 1 november 2005 @ 08:26:18 #205
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31858095
quote:
Sarpong mag niet met de media praten
01 november 2005, 01:30
Door: Jurian Ubachs
Na de wedstrijd Jong Ajax – Jong Feyenoord, die door de bezoekers met 1-5 werd gewonnen, deed zich een opmerkelijk voorval voor. Trainer Van den Brom onderbrak een interview met Sarpong, waarna het talent verbouwereerd te catacomben in verdween.
"Jeffrey, je moet alleen antwoorden op de vragen die over de wedstrijd gaan. Je gaat nou niet over andere dingen praten. Niet over het buitenland of wat dan ook. Dat gaat niemand wat aan!" Op deze manier mengde Jong Ajax-trainer John van den Brom zich in een interview, waarin de 17-jarige Jeffrey Sarpong net de interesse van Chelsea heeft bevestigd en ook terugblikte op de zojuist gespeelde wedstrijd.

Juist op het moment dat Sarpong wilde vertellen waarom hij voor Ajax heeft gekozen, onderbreekt zijn trainer het gesprek. Verder dan "Ik heb bewust gekozen voor Ajax, want..." komt de jongeling niet. Nadat zijn trainer hem weer alleen heeft gelaten, stamelt de geschrokken en verbouwereerde Sarpong nog slechts "ik ben blij dat ik mijn debuut heb gemaakt bij Jong Ajax", waarna hij, onder begeleiding van een PR-medewerkster van Ajax, de catacomben in verdwijnt.

"Er is afgesproken dat jongens uit de opleiding niks zeggen, tenzij in overleg," zo legt Van den Brom later uit. "Ik vind niet dat jullie, nu hij toevallig voor Jong Ajax heeft gespeeld, misbruik van de situatie kunnen maken, door hem nu vragen te stellen, die je anders ook niet had kunnen stellen. Iedereen weet ook dat die jongens niet in de pers komen. Dat is beleid van de club. Als je dat niet weet, dan weet je het nu. Dat is een interne afspraak. Het is mijn taak om hen te beschermen."
Bron: Voetbalprimeur

Vind dit op zich een goede zaak, alhoewel Van der Brom niet heel tactisch was. Laat die jonge gassies maar even met rust. Ze zullen na hun debuut bij Ajax 1 toch meer aandacht krijgen dan hun lief is. Daar nu nog even beschermt tegen worden lijkt me heel goed voor hun eigen rust en ontwikkeling.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:22:23 #206
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31858866
Mooi stukje dat op Dapp're Strijders verscheen:
quote:
Ajax is geen merk!

Naar aanleiding van de perikelen in het Ajax-bestuur schreef Youp van 't Hek zaterdag het volgende in NRC Handelsblad: '...ik vrees dat ze van Ajax meer een merk dan een club willen maken en dat het meer om de marketing dan om de wedstrijd gaat. Hij [Maarten Fontein, JpvD] zal van Ajax een product maken. Maar Ajax is geen product. Ajax is een Amsterdamse voetbalclub die met spoed van de beurs gehaald moet worden'. Hij heeft gelijk, maar waarom ook alweer?

Er is geen merk in de wereld waar zo hartstochtelijk om gejuicht en gehuild kan worden als om Ajax. Er is geen merk in de wereld met een supporterclub, een ledenraad en fans die door de week bij de fabriek gaan kijken hoe het merk gemaakt wordt. Er is geen merk in de wereld dat zichtien slechte herhalingsaankopen kan permitteren. Er is geen merk in de wereld dat alle doelgroepen, jong en oud, arm en rijk, links en rechts kan bedienen.

Kortom, Ajax is helemaal geen merk. Lijkt er in de verste verte ook niet op. Men wil van Ajax een merk maken omdast dat interessant is, modern, meer geld lijkt op te brengen. Wat een inschattingsfout, wat een domheid, wat een destructie. Ajax is veel meer dan een merk, Ajax is nooit een merk geweest. Ajax is een begrip. Een begrip dat hoog uitsteekt boven dat wat een merk gewoonlijk kan waarmaken (na het lezen van deze zinnen stond de redactie van Dappre Strijders op voor een staande ovatie...). Maar een begrip moet gedegenereerd worden om er weer een merk van te maken. Met het grote gevaar dat op de weg terug het A-merkenstadium wordt overgeslagen en Ajax als een B-merk te boek komt te staan. Het hart is afgelopen week (het had zich al veel eerder ingezet) vervangen door een technocratisch merkmodel. Actie, harde actie. Dit moet stoppen. Merkdenkers terug in je mand, blijf met je takken van Ajax af.

Maar we zijn er nog niet. Want als je naar Ajax kijkt, zie je ook parallellen met merken die ook eens een begrip waren, maar door bedrijfskundigen, heao'ers en andere merkmensen tot merk zijn verworden. Heineken, Douwe Egberts, Omo, Blue Band. Zij waren al een begrip voordathet woord merk was uitgevonden. Ze zijn nooit een merk geweest, ze hebben die fase, als die ooit bestaan heeft, overgeslagen. Zij werden van een product met bezieling een begrip. En nu verworden tot een merk zonder ziel. Daarom lieve vrienden, laten we het merkdenken overboord gooien en de boeken verbranden. Laten we de laatste maanden van 2005 gebruiken om het begripsdenken te introduceren. Dat begint met de bezieling waarmee het product wordt gemaakt en niet bij 'merchandising opportunities'. Dat begint met verbondenheid en niet met de mogelijke beurskoers. Laten we opschieten, voordat we in al onze onnozelheid van de tsunami, Wilma of New Orleans ook een merk hebben gemaakt.

Jan Peter van Doorn is publicist.
Adformatie (Weekblad over reclame, marketing en media), 27 oktober 2005, nummer 43
pi_31858946
Zet 'm op morgenavond, jongens.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:28:11 #208
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31858981
Jullie vanavond ook, al verwacht ik een 0-0 vanavond. Moeten jullie het bij Schalke '04 en thuis tegen Fenerbahçe wel waarmaken! Voor ons lijkt het wat makkelijker.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:32:00 #209
130585 mikey99
Forza Barca!
pi_31859058
Waar komt de Troetelnaam Kakkerlakken vandaan eigenlijk?
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:39:05 #210
130585 mikey99
Forza Barca!
pi_31859196
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 08:01 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Ik vind het ook maar een rare gewaarwording.
Ik denk ook niet dat deze optie vaak gebruikt zal worden, maar wie weet...
en dan vind de club waar hij voorheen speelde plots een zak met een miljoen of 5 in een gesealde zak in hun afvalcontainer
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:41:37 #211
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31859262
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:39 schreef mikey99 het volgende:

[..]

en dan vind de club waar hij voorheen speelde plots een zak met een miljoen of 5 in een gesealde zak in hun afvalcontainer
Is er een goede reden om dit in bold te zetten?
pi_31859408
Omdat Hoolie trendsetter is
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:51:27 #213
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_31859472
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:48 schreef Robar het volgende:
Dat was puur om het bericht eruit te laten springen....
|X|
|X|
pi_31859477
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 03:03 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Haaglandia idd, fusie tussen RVC Rijswijk en Kranenburg. Schijnt het, na een moeizaam begin, best redelijk te doen. Renfurm en El Hamdaoui (beiden oa. ex Sparta) spelen er trouwens ook. John de Wolf is er trainer.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:53:04 #215
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31859511
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:48 schreef Robar het volgende:
--HOOLIE-- dacht dat je moest quoten door de tekst tussen [b] en [/ b] te zetten.
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:03:50 #216
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_31859761
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:53 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

--HOOLIE-- dacht dat je moest quoten door de tekst tussen [b] en [/ b] te zetten.
Ik weet gerust wel hoe ik moet quoten hoor....ik wou het er gewoon ff uit laten springen...maar goed..ik zal er in het vervolg op letten.
|X|
|X|
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:16:05 #217
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31860052
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:03 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Ik weet gerust wel hoe ik moet quoten hoor....ik wou het er gewoon ff uit laten springen...maar goed..ik zal er in het vervolg op letten.
Nu ik goed kijk en zie dat je geen Feyenoord-logo in je avatar hebt staan, geloof ik je.

On topic dan maar weer: Ajax kan de CL nog winnen!
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:16:08 #218
130585 mikey99
Forza Barca!
pi_31860053
euhmz...... IK poste in bald hoor..niet onze hoolie
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:18:15 #219
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31860102
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:16 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Nu ik goed kijk en zie dat je geen Feyenoord-logo in je avatar hebt staan, geloof ik je.
ik zat maar te wachten tot dat pokkelogo zou ontploffen, heeft HOOLIE z'n avatar veranderd!
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:18:57 #220
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31860117
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:16 schreef mikey99 het volgende:
euhmz...... IK poste in bald hoor..niet onze hoolie
Dombo! Kijk dan bovenaan de pagina, we hadden het toch over trendsetter?

Nu weer on topic: Ajax kan de treble nog winnen!
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:22:16 #221
130585 mikey99
Forza Barca!
pi_31860196
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:41 schreef D1 het volgende:

[..]

Is er een goede reden om dit in bold te zetten?
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:18 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dombo! Kijk dan bovenaan de pagina, we hadden het toch over trendsetter?

Nu weer on topic: Ajax kan de treble nog winnen!
prima...

dombo??!!
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:26:30 #222
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31860296
quote:
dom·bo (de ~ (m.), ~'s)
1 [inf.] sufferd, dom persoon
pi_31860335
Weer ontopic graag heren!
That's all folks!
pi_31860383
Ja laten we weer eens zo een heerlijk zinloze hypothese loslaten op Ajax en de kansen . . .

Als Ajax beter gaat verdedigen, meer gaat scoren, geen punten meer verliest, PSV wel punten verliest, Feyenoord wel punten verliest, AZ wel punten verliest, RKC wel punten verliest, Vitesse wel punten verliest, Ajax een gunstige loting heeft in de CL, Ajax een gunstige loting heeft in de GC, Ajax wel van Thun wint, Ajax wel van Praag wint, Ajax organisatorich weer op orde komt, Ajax niet meer als bedrijf wordt gezien, Ajax als voetbalclub wordt gezien, dan winnen we gewoon alle prijzen die er nog te winnen zijn

Ik heb er alle vertrouwen in.

Morgen zal FC Thun er aan moeten geloven.
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:50:24 #225
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31860898
Als de spitsen weer gaan scoren...
Als Ajax daardoor weer haar wedstrijden gaat winnen...
Als PSV, Feyenoord, AZ, RKC Waalwijk en Vitesse punten laten liggen...
Als het oude logo terugkeert...
Als er weer échte Ajacieden in het bestuur komen...
Als de kleur van stoeltjes van de ArenA wordt veranderd...
Als de naam van de ArenA wordt veranderd...
Als al het talent weer een volwaardige kans krijgt...
Als Ajax haar beste spelers weet te behouden...
Als Ajax al haar bravoure weer terugkrijgt...
Als ook in Europa Ajax jaarlijks weer tot de favorieten behoort...
Als Ajax die bedrijfsvereniging uit Eindhoven weer eens laat zien wie de beste is...
Als thuis én uit tegen Feyenoord weer gewoon tweemaal winst oplevert...
Als ieder talent buiten Ajax weer naar Ajax wilt...
Als...

Als dit allemaal gebeurt, zit het helemaal goed met Ajax!

Wij zijn Ajax, wij zijn (en blijven) de beste!
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:58:54 #226
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31861127
Ken je lang gaan wachten...
A.M.A.B
pi_31861208
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:58 schreef Cart_man het volgende:
Ken je lang gaan wachten...
He pssst,

Er staat "zinloze hypothese", goed lezen
Ach, de kans dat Feyenoord kampioen wordt of welke andere prijs ook wint acht ik nog veel kleiner

Het moet Ajax nu gewoon eens even mee zitten.
De ballen kunnen niet naast en over blijven gaan
pi_31861209
Zelfs het kampioenschap van Noord-Holland ligt niet binnen handbereik van Ajax.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:03:50 #229
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31861235
Maar ik weet ook zeker dat PSV die niet pakt.
pi_31861333
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:02 schreef cultheld het volgende:
Zelfs het kampioenschap van Noord-Holland ligt niet binnen handbereik van Ajax.
Damn wat een waardeloze opmerking zeg
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:49:58 #231
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31862390
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:03 schreef M0NTANA het volgende:
Maar ik weet ook zeker dat PSV die niet pakt.
AZ ook niet. Blijft er maar eentje over hè?
A.M.A.B
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:51:58 #232
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31862437
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:49 schreef Cart_man het volgende:

[..]

AZ ook niet. Blijft er maar eentje over hè?
Wie dan? Haarlem, Stormvogels/Telstar of toch Volendam?
pi_31862467
Laten we maar weer waardevolle opmerkingen maken, dit gedoe is dat bepaald niet.
That's all folks!
pi_31863063
Hup Goossens!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_31863070
AJAX

Da's pas waardevol
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:25:43 #236
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_31863424
quote:
Ajax verhuurt Aborah aan FC Den Bosch

31/10/2005 22:22

FC Den Bosch kan voor de rest van het seizoen beschikken over Stanley Aborah. Ajax verhuurt de in Ghana geboren Belg aan de nummer vijf van de Gouden Gids Divisie.
Aborah kwam vorig seizoen onder Ronald Koeman tot vier Eredivisie-duels in de hoofdmacht van de Amsterdammers. Maar sinds november 2004 werkt hij zijn wedstrijden af bij de beloften van Ajax.

Aborah staat nog tot de zomer van 2007 onder contract bij Ajax. Voordat hij naar Amsterdam kwam, speelde hij voor Germinal Beerschot Antwerpen.
Ik ben benieuwd.......
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_31865423
is er een rechtstreekse metrolijn tussen het centrum en de arena?
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:42:26 #238
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31865447
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:41 schreef Erasmusch het volgende:
jazeker, de metro richting Gein.
pi_31865557
quote:

Wat ga jij daar doen joh?
pi_31865563
quote:
En je kan uitstappen bij zowel strandvliet arena als station Bijlmer
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:50:34 #241
108558 Messenga
pi_31865650
quote:
Johan Cruijff heeft in zijn column in De Telegraaf aangegeven dat hij zich niet bezighoudt met de huidige bestuurscrisis bij Ajax. Klaas Nuninga en Hein Blocks legden onlangs hun functie als bestuurslid neer vanwege een verschil van inzicht met voorzitter John Jaakke. Cruijff wenst zich niet te mengen in de problematiek.

"Met de huidige bestuurscrisis bij Ajax houd ik me niet bezig", aldus de voormalige topvoetballer in De Telegraaf. "Ik weet al jaren dat het niet goed zit en dat er dingen moeten veranderen, maar ik heb weinig trek om daar dieper op in te gaan. Als erelid ben ik een paar jaar geleden twee of drie keer bij een ledenraadvergadering geweest, maar nadat ik een paar keer door de club op het verkeerde been ben gezet heb ik besloten daar niet meer naartoe te gaan."
Dat is toch wel erg, Nederlands grootste speler ooit...
pi_31865697
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:46 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Wat ga jij daar doen joh?
Eigenlijk moek in de HMH zijn, maar dat ligt naast als het goed is?
thanks iig
pi_31865750
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:50 schreef Messenga het volgende:

[..]

Wat is er zo erg aan?
Yeah baby Yeah!
pi_31865794
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:52 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

thanks iig
In dat geval kun je beter bij station Bijlmer uitstappen
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:01:10 #245
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31865953
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:52 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

thanks iig
U vraagt, wij draaien!
quote:
Openbaar vervoer
De Heineken Music Hall is zeer gemakkelijk te bereiken met de metro en trein. Het metrostation en NS-intercitystation Duivendrecht ligt op 15 minuten loopafstand van de Heineken Music Hall. U kunt vanaf Duivendrecht ook twee haltes de metro (richting Gein) nemen naar NS- en metrostation Bijlmer, dat op twee minuten loopafstand van de ArenA Boulevard / Heineken Music Hall ligt.
Wel érg off topic, dus voor de moderators: AJAX
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:04:15 #246
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31866053
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:50 schreef Messenga het volgende:

[..]

Ach, ik kan Johan wel begrijpen. Dit is een iets tactvollere manier om te zeggen dat je absoluut geen zin hebt om enige verantwoordelijkheden op je te nemen. Hij blijft liever z'n invloed uitoefenen vanaf de anonieme zijlijn dan dat hij zelf plaats neemt en echt veranderingen maakt.

Het is Neerlands beste voetballer ooit, maar geen heilige.
pi_31866107
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:04 schreef D1 het volgende:

[..]

Het is Neerlands beste voetballer ooit, maar geen heilige.
Men vergist zich hier iets te vaak in heb ik het idee...
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:11:47 #248
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31866256
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:06 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Men vergist zich hier iets te vaak in heb ik het idee...
Volgens mij ook. Hij is niet de Messias die veel mensen nog steeds denken dat hij is. Hij heeft zelf vaak genoeg aangegeven geen zin in een bestuursfunctie bij Ajax te hebben, dus waarom hij dan nog steeds zo'n grote invloed heeft snap ik soms ook niet.
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:13:42 #249
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31866307
JC zal nooit meer ergens de verantwoordelijkheid voor nemen, omdat hij niet durft te falen.
pi_31866505
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:13 schreef M0NTANA het volgende:
JC zal nooit meer ergens de verantwoordelijkheid voor nemen, omdat hij niet durft te falen.
Men heeft hem zelf ook in die positie geschoven vind ik en hij speelt daar handig op in.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:24:59 #251
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31866587
Daarbij komt natuurlijk ook nog eens zijn gezondheid, vanwege zijn hart mag hij ook niet meer van vrouwlief.
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:26:11 #252
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31866614
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:21 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Men heeft hem zelf ook in die positie geschoven vind ik en hij speelt daar handig op in.
Hoe heeft men hem in die positie geschoven dan? Ik weet niet wat er bij de ledenvergadering waar JC gezegt of gedaan is, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hem ook niet helemaal op z'n blauwe kijkers geloof. Het komt in mijn ogen net iets te mooi uit en is niet na te trekken. Daarbij heeft Johan na z'n beroerte al aangegeven niet meer bij een club aan de slag te willen.

Hij geeft lekker kritiek omdat hij weet dat mensen naar hem luisteren, en daarna trekt hij zich weer comfortabel terug in NL of in Spanje. Beetje makkelijk. Niet dat ik hem iets kwalijk neem, want in mijn ogen is hij Ajax niets verschuldigt. Alleen ik heb wel twijfels bij z'n motivaties om kritiek te leveren.
pi_31866619
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:24 schreef M0NTANA het volgende:
Daarbij komt natuurlijk ook nog eens zijn gezondheid, vanwege zijn hart mag hij ook niet meer van vrouwlief.
Waarom hij dan niet louter als supporter rondloopt en zijn dagen vult met wedstrijden bekijken en golfen is me ook een raadsel.

Blijkbaar wil hij zelf ook belangrijk gevonden worden en hij heeft ook nog een foundation natuurlijk.
Yeah baby Yeah!
pi_31867762
quote:
Bogdan Lobont wil weg bij Ajax
Van onze sportredactie

AMSTERDAM - Bogdan Lobont heeft deze week een gesprek met Ajax over zijn toekomst bij de Amsterdamse club. De kans is groot dat de Roemeense doelman aandringt tot een vertrek in de aanstaande winterstop.

Lobont is maandag niet met Ajax mee gereisd naar Bern, waar de ploeg morgen tegen FC Thun voor de Champions League speelt. De teleurgestelde keeper kwam gisteravond in actie met Jong Ajax tegen Jong Feyenoord. Hij zal er geen goed gevoel aan hebben overgehouden: Jong Ajax, dat een slecht seizoen doormaakt, verloor de prestigestrijd met 5-1.

Het was Lobonts eerste wedstrijd sinds de interland van Roemenië tegen Finland op 8 oktober.

''Ik ben hongerig om te spelen. Dat is eigenlijk alles wat ik wil, spelen,'' reageerde Lobont, die weet bij Ajax niet veel aan spelen toe te komen. Vorig seizoen speelde hij maar zeven officiële wedstrijden, dit seizoen nog niet één. Hij is de derde doelman in de hiërarchie, achter Maarten Stekelenburg en Hans Vonk.

De Roemeen heeft nog een contract bij Ajax tot juni 2008, maar hij wil in de huidige situatie aandringen op een vervroegd vertrek. Desnoods in de winterstop. ''Ik moet dat nog bespreken met Ajax,'' aldus de keeper. ''Ik heb deze week nog een gesprek met de club. Ik ga ook met mijn manager bekijken wat de beste oplossing is.''

Ajax heeft Stanley Aborah voor de rest van het seizoen verhuurd aan eerstedivisieclub Den Bosch. De achttienjarige Belg speelde vorig seizoen vijf wedstrijden in het eerste elftal onder Ronald Koeman, waaronder een Champions-Leaguewedstrijd, thuis, tegen Maccabi Tel Aviv.

Dit seizoen speelde Aborah weer bij Jong Ajax. Hij heeft nog een contract tot medio 2007.

© Het Parool, 01-11-2005
Verrassend is het niet te noemen. Tja, voor kennisgeving aangenomen. Met Stekelenburg, Vonk en Vermeer nog genoeg keus, ervaring en talent over.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:12:28 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31867792
Lobont i mag ook lekker weg. Te klein om een topkeeper te zijn. Goeie reflexen maar hij komt vanalles net teveel te kort .
Get woke, go broke!
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:14:36 #256
130585 mikey99
Forza Barca!
pi_31867854
ah chivu........
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:20:12 #257
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_31868011
Ik gun Lobont een plek onder de lat van een mooie club. Hij gaat bij Ajax niet meer aan bod komen vrees ik.. Hij is m.i. het ultieme voorbeeld van een gedreven sportman en professional. Het is inderdaad jammer dat hij wat aan de kleine kant is en dit niet kan compenseren...!
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_31868683
Te klein vind ik echt zo een slecht excuus . . . .
Ik ken mensen van 1.80 die hoger springen dan iemand van 2.00 meter!

Lobont is gewoon niet goed genoeg, makkelijk zat.
Hoe is het nu eigenlijk met Joey????
pi_31874051
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 03:03 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Haaglandia. Van John de Wolf.
www.thuisuiteten.nl
pi_31874248
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:44 schreef Robar het volgende:
Te klein vind ik echt zo een slecht excuus . . . .
Ik ken mensen van 1.80 die hoger springen dan iemand van 2.00 meter!

Lobont is gewoon niet goed genoeg, makkelijk zat.
Hoe is het nu eigenlijk met Joey????
Die speelt ergens in Oostenrijk dacht ik, onder een Nederlandse trainer...
pi_31874287
Austria Wien. Geen vaste basisspeler dacht ik.
www.thuisuiteten.nl
pi_31875550
quote:
"Klaar voor een nieuwe stap"

Christian Wilhelmsson begon zwak aan dit seizoen maar de laatste wedstrijden verkeert hij opnieuw in supervorm. Zijn snelheid en dribbelbeweging zijn een nachtmerrie voor de tegenstander. De vraag is echter hoelang Anderlecht nog zal kunnen gebruik maken van het Zweedse talent want Wilhelmsson kijkt uit naar een nieuwe uitdaging.

Christian Wilhelmsson tekende zopas een contractverlenging bij Anderlecht tot 2008 maar de kans dat hij dat contract uitdient, is zo goed als onbestaande. "Wat in het contract moet staan, staat er ook in", zegt Wilhelmsson en daarmee doelt hij vooral op de clausule die bepaalt dat hij Anderlecht voor 4 miljoen euro mag verlaten.

Wilhelmsson is volledig klaar voor een nieuwe club, een nieuwe uitdaging. "Na 3 jaar Anderlecht voel ik me klaar voor een nieuwe stap. Ik heb hier veel geleerd maar als de goede club komt op het juiste moment, dan moet ik het erop wagen", aldus de Zweed.
Bron: HLN
4 miljoen maar?!? Een koopje, een buitenkans...
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:54:38 #263
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31875627
4 miljoen is niets idd, als je ziet wat we al verspild hebben aan de kneuzen Rosales en Rosenberg ;').
Get woke, go broke!
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:06:11 #264
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31876038
Ik heb het niet zo op Wilhelmson, volgens mij wordt dat weer veel te wisselvallig, laat Ajax het eens op de AZ-manier proberen. Ik ben wel benieuwd hoe een elftal met Luirink, Vlaar, Jenner en Lindenberg het zou doen.
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:07:05 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31876074
laat Ajax gewoon maar eens doelpunten maken, dan hebben we niemand nodig.
Get woke, go broke!
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:11:07 #266
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31876227
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:07 schreef HeatWave het volgende:
laat Ajax gewoon maar eens doelpunten maken, dan hebben we niemand nodig.
Zonder iemand, scoor je niet.
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:12:15 #267
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31876274
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:11 schreef pfaf het volgende:

[..]

Zonder iemand, scoor je niet.
Iemand moet het toch op de heupen krijgen dit seizoen? Ik kan me niet voorstellen dat er opeens niemand meer opstaat... Blind moet echter wat slimmer met de spelers omgaan.
Get woke, go broke!
pi_31876347
4 miljoen is wel te doen
pi_31876414
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:06 schreef pfaf het volgende:
Ik heb het niet zo op Wilhelmson, volgens mij wordt dat weer veel te wisselvallig, laat Ajax het eens op de AZ-manier proberen. Ik ben wel benieuwd hoe een elftal met Luirink, Vlaar, Jenner en Lindenberg het zou doen.
Wilhelmsson is een prima voetballer, international van Zweden, heeft CL-ervaring en weet hoe het is om bij een topclub (in de Belgische competitie) te voetballen en hoe om te gaan met de druk.

Jenner moet zich eerst maar bewijzen en zorgen dat hij z'n basisplaats bij NAC kan behouden.
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:16:30 #270
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31876418
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Iemand moet het toch op de heupen krijgen dit seizoen? Ik kan me niet voorstellen dat er opeens niemand meer opstaat... Blind moet echter wat slimmer met de spelers omgaan.
Tsja, op de heupen krijgen, zoals iedereen wel ziet en weet is het spel niet eens zo slecht. Ik snap ook écht niet waarom ze neit scoren, en dan bedoel ik niet eens de spitsen, want is het niet vaak zo bij ajax dat de doelpunten van het hele elftal moeten komen...? Maar als ik zie hoe slecht er op doel wordt geschoten ( Gaan er wel eens schoten óp doel, ipv erover? ) heb ik er eerst nog geen vertrouwen in.
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:20:49 #271
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31876578
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:16 schreef Radegast het volgende:

[..]

Wilhelmsson is een prima voetballer, international van Zweden, heeft CL-ervaring en weet hoe het is om bij een topclub (in de Belgische competitie) te voetballen en hoe om te gaan met de druk.

Jenner moet zich eerst maar bewijzen en zorgen dat hij z'n basisplaats bij NAC kan behouden.
Ik ken Wilhelmson wel,, maar zou hij daadwerkelijk zoveel toevoegen?
Met Jenner doelde ik erop dat Ajax zich misschien wat meer zou moeten richten op Nederlands talent. Had Schaars vorig jaar een basisplaats? Nee, maar bij AZ doet hij het geweldig dit jaar. Waarom weer een Zweed halen voor 4 miljoen terwijl ik zeker weet dat er in NL genoeg rondloopt...
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:22:34 #272
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31876633
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:16 schreef pfaf het volgende:

[..]

Tsja, op de heupen krijgen, zoals iedereen wel ziet en weet is het spel niet eens zo slecht. Ik snap ook écht niet waarom ze neit scoren, en dan bedoel ik niet eens de spitsen, want is het niet vaak zo bij ajax dat de doelpunten van het hele elftal moeten komen...? Maar als ik zie hoe slecht er op doel wordt geschoten ( Gaan er wel eens schoten óp doel, ipv erover? ) heb ik er eerst nog geen vertrouwen in.
Ik snap het ook niet hoor. Het MOET gewoon tussen de oren zitten. En idd bij Ajax scoren vaak veel mensen ipv 1 of 2. Maar nu krijgt niemand een bal tussen de palen lijkt het.
Get woke, go broke!
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:25:20 #273
108558 Messenga
pi_31876725
quote:
'De Boertjes willen graag terug naar Ajax'
--------------------------------------------------------------------------------
1 november 2005
Al Rayyan uit Qatar heeft zaakwaarnemer Rob Cohen van Frank en Ronald de Boer gevraagd of het tweetal hun in mei aflopende contract wil verlengen. Volgens Cohen heeft de tweeling het naar zijn zin in Qatar en staan beide oud-Ajacieden open voor een langer verblijf.

"Het allerliefst gaan Frank en Ronald terug naar Ajax, maar van die club hebben we niets gehoord", zegt de belangenbehartiger in het Algemeen Dagblad. De broers vierden in het midden van de jaren negentig grote successen met Ajax. Eerder dit seizoen was Frank de Boer in beeld om in De Arena terug te keren, maar na een korte flirt hoorde de geroutineerde verdediger niets meer van trainer Danny Blind.
Nou? is het iets?
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:26:39 #274
108558 Messenga
pi_31876774
En nou is Gullit niet zo'n voetbal profeet, maarja..
quote:
Gullit: Ajax mist echte kerels
--------------------------------------------------------------------------------
1 november 2005
Ruud Gullit heeft in zijn column in Sportweek aangegeven waar naar zijn mening de problemen van Ajax liggen. Volgens de oud-trainer van Chelsea, Newcastle United en Feyenoord missen de Amsterdammers 'echte kerels'. Daarnaast vindt Gullit dat Ajax moet overwegen over te stappen op een systeem met twee spitsen.

"Wat Ajax mist, zijn echte kerels", schrijft de Talpa-analist in zijn column. "Talent is leuk, maar je hebt altijd een aantal spelers nodig dat de jeugd leert en corrigeert. Bij Ajax zijn de jongeren in de meerderheid. Ze missen het vermogen om een ander te corrigeren op basis van ervaring en status. Het is veel breien, veel combineren zonder dat er veel concrete dingen gebeuren. Als Ajax het vroeger niet meer wist, ging de bal op Kieft, Bosman, Van Basten of Pettersson. Ideale aanspeelpunten, mannen die een bal konden vasthouden opdat het middenveld aansloot en de zijkanten konden worden ingespeeld. Nu willen én moeten ze allemaal zelf belangrijk zijn. Ik zie Trabelsi vaak rechtsbuiten lopen, zie Babel en Sneijder schieten uit alle standen en De Jong van zestien meter naar zestien meter gassen. Een vloeiende concrete aanval creëren ze daardoor niet vaak meer."

Gullit gaat ook in op het spitsenprobleem van Ajax. "De grootste moeilijkheid is dat bijna elke spits die ze 'van buiten' halen opgegroeid is in een tweespitsensysteem. In dat systeem kun je een beetje zoeken en rommelen met een andere spits. Rommelen is praktisch onmogelijk voor een Ajax-spits. Hij móét in die punt blijven. Als je het huidige potentieel bij Ajax bekijkt, zou je bijna geneigd zijn om een tweespitsensysteem te prefereren. Ik denk dat dan de kwaliteit van Babel, Charisteas, Anastasiou of Rosenberg optimaal benut wordt. Helaas staat 'twee spitsen' bij Ajax gelijk aan vloeken in de kerk. Co Adriaanse heeft het een tijdje gedaan. Hij behaalde goede resultaten, maar toch moest zijn kop er bijna af omdat hij niet des Ajax speelde."
pi_31876803
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:25 schreef Messenga het volgende:

[..]

Nou? is het iets?
Nee.
pi_31876944
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:25 schreef Messenga het volgende:

[..]

Nou? is het iets?
Nou, als Anastasiou al bij Ajax mag blijven omdat hij goed is voor in de kleedkamer, dan Frank & Ronald zeker...
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:38:54 #277
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31877245
quote:
Helaas staat 'twee spitsen' bij Ajax gelijk aan vloeken in de kerk.
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:39:26 #278
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31877262
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:31 schreef Radegast het volgende:

[..]

Nou, als Anastasiou al bij Ajax mag blijven omdat hij goed is voor in de kleedkamer, dan Frank & Ronald zeker...
idd, maar dan wel 4 of 5 spelers die moeten nokken.
pi_31877367
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:31 schreef Radegast het volgende:

[..]

Frank & Ronald vangen wel wat meer salaris.
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:46:16 #280
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31877487
hopen dat wij het record na vanavond nog hebben
  dinsdag 1 november 2005 @ 21:00:08 #281
108558 Messenga
pi_31877988
Het is 1-0, respect
  dinsdag 1 november 2005 @ 21:00:43 #282
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31878009
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:00 schreef Messenga het volgende:
Het is 1-0, respect
Verkeerde topic.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 1 november 2005 @ 21:01:31 #283
108558 Messenga
pi_31878043
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Verkeerde topic.
Was een reactie op Houniet
  dinsdag 1 november 2005 @ 21:24:17 #284
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31878862
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:01 schreef Messenga het volgende:

[..]

Was een reactie op Houniet
Verkeerde topic.
pi_31879615
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:43 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Frank & Ronald vangen wel wat meer salaris.
Verdienen ze ook wel, als je weet wat ze betekent hebben voor Ajax.

Terughalen, al is het maar om hun vervolg bij Ajax te 'dwingen'.
  dinsdag 1 november 2005 @ 21:44:38 #286
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31879642
Ik vraag me af of de de Boertjes nog heel veel extra's kunnen bieden, zeker in verhouding met hun salarissen.

En wat zouden ze verder bij Ajax moeten doen dan? Echte lichten zijn het niet..
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 november 2005 @ 21:47:20 #287
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_31879738
morgen maar ff de zwitsers oprollen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_31880146
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:44 schreef HeatWave het volgende:
Ik vraag me af of de de Boertjes nog heel veel extra's kunnen bieden, zeker in verhouding met hun salarissen.

En wat zouden ze verder bij Ajax moeten doen dan? Echte lichten zijn het niet..
Trainer worden?
  dinsdag 1 november 2005 @ 21:59:15 #289
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31880203
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:57 schreef Nashje het volgende:

[..]

Trainer worden?
!

eeeehmmm, nou eeeehh jongens.. eeehmmm hij moet er 1 keer meer in dan bij eeeeehmmmm, de tegenstander.. eehhmm, toch Ronald?

eeeeehmmm ja, frank, zo moet het!

nee, lijkt me niets .
Get woke, go broke!
pi_31880365
Stel je niet zo aan. Frank en Ronald horen gewoon bij Ajax. Hoe mooi is het voor de jeugd om Frank als trainer te krijgen. En erg leerzaam.
  dinsdag 1 november 2005 @ 22:07:54 #291
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31880593
tja, ik heb er zo mijn twijfels bij. Als speler zouden ze misschien wel wat van de jongere spelers om sleeptouw kunnen nemen. Maar echt hoofdverantwoordelijk voor een elftal? Ik zie het niet gebeuren.

Maar das dus mijn mening .
Get woke, go broke!
pi_31880864
Nou echt goede argumentatie heb je niet echt. Mijn mening dan .
  dinsdag 1 november 2005 @ 22:18:15 #293
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31880957
Moet dat dan, bij een meinng? ,

Kan jij oprecht zeggen dat je F&R ooit eens betrapt hebt op scherpe commentaren en analyses? Meer dan wat clichees en ge-eeh komt er niet uit.

een goede speler is niet per definitie geschikt als trainer hoor.
Get woke, go broke!
pi_31881045
Commentaren en analyses hebben ook zoveel met trainer zijn te maken . Je krijgt niet voor niets een cursus om trainer te worden.

Een taak binnen Ajax is eigenlijk al genoeg. Wel een belangrijke het liefst.
pi_31881142
Persvoorlichter lijkt me wel iets voor de broertjes De Boer.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 1 november 2005 @ 22:24:20 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31881180
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 22:20 schreef Nashje het volgende:
Commentaren en analyses hebben ook zoveel met trainer zijn te maken . Je krijgt niet voor niets een cursus om trainer te worden.

Een taak binnen Ajax is eigenlijk al genoeg. Wel een belangrijke het liefst.
Dus een trainer hoeft zijn wedstrijden niet te analyseren??

Ze mogen best een taak bij Ajax, maar wat? Ik weet het niet.
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 november 2005 @ 22:24:29 #297
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_31881195
laat ze maar jeugdtrainer worden ofzo
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 1 november 2005 @ 22:26:46 #298
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31881305
Nou ja, jeugdtrainer zou misschien kunnen. Slechter dan nu kan het niet worden .
Get woke, go broke!
pi_31881746
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 22:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dus een trainer hoeft zijn wedstrijden niet te analyseren??

Ze mogen best een taak bij Ajax, maar wat? Ik weet het niet.
Net of analyseren de belangrijkste taak is van een trainer. Right.
pi_31881777
Ik zeg: Sarpong en Goossens naar Ajax 1.

Slechter dan Aisatti kan het niet .
  dinsdag 1 november 2005 @ 22:39:03 #301
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31881817
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 22:37 schreef Nashje het volgende:

[..]

Net of analyseren de belangrijkste taak is van een trainer. Right.
Zeg ik dat?

maar een trainer moet toch echt een wedstrijd analyseren om voor de volgende wedstrijden de taktiek en opstelling te kunnen bepalen/aanpassen hoor.

Anders kan je net zo goed in het begin van een seizoen 11 mensen opstellen en dan alleen wisselen bij blessures .
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')