lekker!!!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:29 schreef Furious het volgende:
Ik zat eens in een compleet lege bus, kwam er een dikke negerin, naast me zitten.
*ok, ik geef toe, ik moest lachen*quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:32 schreef partyyboyy het volgende:
Stond ik laatst op de bus te wachten,
zegt de buschauffeur: Heej, kom er eens af.
jujjjquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:34 schreef RikjanOetEnter het volgende:
[..]
*ok, ik geef toe, ik moest lachen*
(en hij is al zo afgezaagd... heerlijk)
mietje, meedoen natuurlijk!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:29 schreef RikjanOetEnter het volgende:
Mag het ook trein zijn?
ik zat laatst in zo'n syntus ding terug van school, zit er achter mij, en schuin achter mij 2 van die ouwe gasten gewoon een beetje crack te roken....
En dan is er weer geen conducteur in de buurt om er wat tegen te doen...
superverhaalquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:36 schreef Roellio het volgende:
Ik was ooit eens doordeweeks wezen stappen tot een uur of 6 's ochtends. Ik woonde in die tijd in Alkmaar en bedacht in mijn vrolijke beschonkenheid dat mijn toenmalige vriendin, die in Groningen woonde, het vast erg tof zou vinden als ik langs kwam!
Zo gezegd zo gedaan, ik stap op een willekeurige werkdag om 7 uur 's ochtends, met mijn OV-kaart in de hand, stráálbezopen in de Interliner naar Leeuwarden.
Het mooie was dat ik van een feestje afkwam en mijn tas echt stampvol bier had gedouwd, omdat ik in de bus nog meer wilde zuipen.
Dus ik zit daar met m'n lamme kop prinsheerlijk blikjes bier te tanken, komen er 3 Groningse bouwvakkers bij me zitten. De mannen waren op weg naar een klus en konden wel wat 'motivatie' gebruiken, om half 8 's ochtends!
Toen heb ik 3 biertjes geruild voor een zakje drop, ben in slaap getieft en heb, volgens de bouwvakkers, tot aan Leeuwarden kneiterhard liggen snurken in de bus.
LOL, geweldigquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:36 schreef Roellio het volgende:
Ik was ooit eens doordeweeks wezen stappen tot een uur of 6 's ochtends. Ik woonde in die tijd in Alkmaar en bedacht in mijn vrolijke beschonkenheid dat mijn toenmalige vriendin, die in Groningen woonde, het vast erg tof zou vinden als ik langs kwam!
Zo gezegd zo gedaan, ik stap op een willekeurige werkdag om 7 uur 's ochtends, met mijn OV-kaart in de hand, stráálbezopen in de Interliner naar Leeuwarden.
Het mooie was dat ik van een feestje afkwam en mijn tas echt stampvol bier had gedouwd, omdat ik in de bus nog meer wilde zuipen.
Dus ik zit daar met m'n lamme kop prinsheerlijk blikjes bier te tanken, komen er 3 Groningse bouwvakkers bij me zitten. De mannen waren op weg naar een klus en konden wel wat 'motivatie' gebruiken, om half 8 's ochtends!
Toen heb ik 3 biertjes geruild voor een zakje drop, ben in slaap getieft en heb, volgens de bouwvakkers, tot aan Leeuwarden kneiterhard liggen snurken in de bus.
waarna je wakker werd met pijn in je kont en een 10 euro biljet tussen je tenenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:36 schreef Roellio het volgende:
Dus hij werd vervolgens vermoord?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:49 schreef heiden6 het volgende:
Pas geleden in de tram, een redelijk dronken vent (volgens mij een Antilliaan), die 's middags aan het schreeuwen was dat al die kankermoslims maar naar hun bek moesten houden en terug moesten naar hun eigen land.
In de categorie Darwin Award.
Zat ook een tijdje terug in de bus naast twee doofstommen (mag ik aannemen), die in gebarentaal zaten te praten. Ze waren zo heftig bezig dat ze volgens mij aan het schreeuwen waren, heb bijna verwondingen opgelopen. Ze gingen zelfs kreunen van inspanning.
Mja dan kan je er wel wat van gaan zeggen, maar of dat helptquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:49 schreef heiden6 het volgende:
Zat ook een tijdje terug in de bus naast twee doofstommen (mag ik aannemen), die in gebarentaal zaten te praten. Ze waren zo heftig bezig dat ze volgens mij aan het schreeuwen waren, heb bijna verwondingen opgelopen. Ze gingen zelfs kreunen van inspanning.
quote:
Of gewoon wat mafiosogebaren maken., met je duim langs je slokdarm enzo.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:53 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Mja dan kan je er wel wat van gaan zeggen, maar of dat helpt
Maar waarom krijgt-ie dan een Darwin Award?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]Wellicht, hij moest eruit dus ik weet het niet.
[..]
Of gewoon wat mafiosogebaren maken., met je duim langs je slokdarm enzo.
Omdat hij met onvrijwillige zelfmoord bezig was.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:00 schreef Furious het volgende:
[..]
Maar waarom krijgt-ie dan een Darwin Award?![]()
Bekend verhaal, ook eens meegemaakt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 03:08 schreef Sport_Life het volgende:
Ik zat in de bus op weg naar huisen op een gegeven moment stopt de bus bij een halte, iets te dicht tegen de stoep aan. Doordat de deuren altijd eerst naar buiten schuiven, voordat ze dicht klappen gingen de deuren niet dicht. (stoeprand was te hoog). En als de deuren niet dicht gaan kan de bus niet rijden (beveiliging) Dus die chauffeur eerst 5 min. naar allerlei collega's bellen, nog met een paar jongens geprobeerd om die deur handmatig dicht te doen, maar niks hielp. Totdat die chauffeur van een collega hoorde dat IEDEREEN in de bus aan de linkerkant moest gaan staan, zodat het gewicht de bus naar links helt en de deuren dicht kunnen
. Zo gezegd, zo gedaan waarna de bus weer verder kon!
![]()
Of je rookt gewoon niet in de bus...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 05:21 schreef Nembrionic het volgende:
Ooit meegemaakt dat de buschauffeur in de bus Renesse - Port Zélande uit zijn naad ging omdat er iemand in de bus zat te roken. Het was echt zo'n 56-er die hoognodig met vervroegd persioen had moeten gaan
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:36 schreef Roellio het volgende:
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:50 schreef Jeff89 het volgende:
Ik stapte op Leiden CS met 3 vrienden de 56 in, en de voorste die had zo'n hele lange strippenkaart.. Dus hij legt hem zo neer, en onderhand zitten wij een beetje te kloten met strippenkaarten en geld enzo, dus die chauffeur zegt "Ah joh, die kunnen toch gewoon met jou mee? *bam* *bam* *bam* *bam* strippekaart vol..."
Die maat moest nog een tijdje naar school met dan ding, dus hij was not amused..Maargoed, hij zei er niets over tegen die chauffeur..
ik had het hele strippenkaart ding van em leeg gerooft...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:50 schreef Jeff89 het volgende:
Ik stapte op Leiden CS met 3 vrienden de 56 in, en de voorste die had zo'n hele lange strippenkaart.. Dus hij legt hem zo neer, en onderhand zitten wij een beetje te kloten met strippenkaarten en geld enzo, dus die chauffeur zegt "Ah joh, die kunnen toch gewoon met jou mee? *bam* *bam* *bam* *bam* strippekaart vol..."
Die maat moest nog een tijdje naar school met dan ding, dus hij was not amused..Maargoed, hij zei er niets over tegen die chauffeur..
Dat was pak 'm beet 5-6 jaar geleden denk ik...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 09:39 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Of je rookt gewoon niet in de bus...
Dude, wat laat die vriend van je snel over zich heen lopen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:50 schreef Jeff89 het volgende:
blablabla
Hij is altijd een beetje teughoudend tegenover volwassenen.. Als jongeren onder elkaar juist totaal niet.. Maargoed, we hebben hem allemaal een paar euro's gegeven voor een 15strippenkaart.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:04 schreef -Numlock- het volgende:
[..]
Dude, wat laat die vriend van je snel over zich heen lopen.![]()
Aan de andere kant wel een voordeel voor jou.
hoe de fuck kan je een achteruitkijkspiegel van een auto af rijden en dan nog doorrijden?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:01 schreef icebliss het volgende:
Dus die bus geeft gewoon vol gas en rijdt de achteruitkijkspiegel van dat busje eraf![]()
Heb jij een vooruitkijkspiegel dan?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:13 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
hoe de fuck kan je een achteruitkijkspiegel van een auto af rijden en dan nog doorrijden?
Paniek werkt erg aanstekelijk.. Er is ooit een hele bus vol kleuters onwel geworden nadat 1 kleuter zn cola raar vond smaken en daar paniekerig over werd..quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:26 schreef Nemephis het volgende:
Ik zat een paar jaar geleden in de bus terug vanuit Spanje (advies: nóóit een busvakantie boeken). De bus vertrok 's avonds om negen uur en om een uur of drie reden we door nachtelijk Frankrijk. Achterin de bus zat een echtpaar met hun zoon die één of andere psychische aandoening had én de medicijnen waren op. Begint die vent heel monotoom, hardop, constant te herhalen "we gaan allemaal sterven".
In het begin reageerde er niemand op maar een half uur later waren en vier of vijf andere mensen helemaal in paniek, dus bus aan de kant, die kerel werd door een ambulance afgehaald en die andere mensen kregen kalmeringsmiddelen. Daarna werd de reis weer vervolgd.
Ik snap nog steeds niet waarom die andere mensen nu in paniek raakten...![]()
Ook ooit eens een keer meegemaakt...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 09:52 schreef ijsmeis het volgende:
Gisteren mochten er 2 mensen van buitelandse afkomst niet mee.
De buschauffeur deed gauw de deur dicht en reed aan, totdat er een andere buschauffeur toeterde, want die moest mee (zijn dienst was afgelopen)
Dus 'mijn' buschauffeur stopt en maakt zodra de andere buschauffeur er is de deur open.
Daarachter stonden weer die 2 mensen, maar de buschauffeur maakte de deur zo snel mogelijk weer dicht.
Arme mensen.
echt real life comedy materiaalquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:58 schreef DaMart het volgende:
Een aantal jaar geleden zat ik in de trein van Leiden naar Haarlem. Vlak na Leiden hoor ik achter me een mobiele telefoon. Aan het gangpad schuin tegenover me zie ik iemand zitten bellen... wat bleek? Ze belden met elkaar zonder het door te hebben... Zo rond Heemstede-Aerdenhout (ruim een kwartier tot 20 minuten later), zegt de een ineens tegen de ander:
'Waar zit je nu eigenlijk?' 'In de trein naar Haarlem.' 'Goh, ik ook. Waar rijden jullie?' 'Bij Heemstede-Aerdenhout.' <stilte> 'Oh, ik ook...' <nog meer stilte> 'In welke wagon zit jij?' 'Ik was voorin ingestapt.' 'Ik ook.' <en weer een stilte...> De beller draait haar hoofd om. 'Zeg, ben jij soms degene die de hele tijd in mijn coupe door mijn telefoongesprek aan het tetteren is?'
Ik voelde uiteraard absoluut gene behoefte om deze dames al eerder duidelijk te maken dat ze met elkaar aan het bellen waren. Het was veel te amusant om ze gewoon door te laten praten.![]()
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:03 schreef DaMart het volgende:
Afgelopen zomer in de trein in Zwitserland, vond ik het wel leuk om foto's te nemen van het landschap. En dat gaat natuurlijk beter door een open raam.
Bij wegrijden had ik het raam al open gezet, omdat het warm was in de wagon. De mensen bij hetzelfde raam gaven aan er geen bezwaar tegen te hebben en het zelfs wel op prijs te stellen. Word ik op mijn schouder getikt en vraagt een oude dikke Duitser me of het raam dichter kan omdat hij het koud krijgt. Sociaal als ik ben, gaf ik gehoor aan dit verzoek en deed het raam een stuk dicht.
Op een gegeven moment was er een heel mooi uitzicht, en ik wilde foto's nemen. Dus ik doe het raam weer wat verder open, wat mijnheer de dikke Duitser niet leuk vond.... voor de niet Duits-sprekende mede-Fok!kers de vertaalde versie:
Duitser: Doe dat raam dicht!
Ik: Zometeen.
Duitser: Nee nu, ik heb het koud!
Ik: Straks, ik wil foto's nemen.
Duitser: Doe maar met het raam dicht!
Ik: Nee!
Duitser: Jij bent verdomme niet alleen hier!
Ik: Jij ook niet.
Duitser: Wel verd....
Ondertussen hadden meer mensen het voordeel van het open raam ontdekt, en behalve bij de Duitser stonden zo ongeveer alle raampjes open... toen trok hij zijn jas maar aan en hield zijn mond
In den haag heb je plein 1813 dat is een rotonde waar een tramlijn in beide richtingen overheen loopt. De tram kan hier alleen rechtdoor.quote:Op zondag 30 oktober 2005 02:21 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ging een keer met de bus van een busmaatschappij met m'n klas op excursie naar het IPC in arnhem, deed de buschauffeur een 'rondje van de zaak'.
Hield dus in dat hij een vol rondje om een rotonde reed
ahaha droge buschauffeurs soms ookquote:Op zondag 30 oktober 2005 02:01 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
In den haag heb je plein 1813 dat is een rotonde waar een tramlijn in beide richtingen overheen loopt. De tram kan hier alleen rechtdoor.
Ik zat eens in de bus naar scheveningen die over plein 1813 moest. De chauffeur riep vrolijk door de intercom: "Even iets doen wat mijn collega's op de tram niet kunnen" en draaide vervolgens een rondje om de rotonde. Toen hij de rotonde eindelijk verliet zei hij nog: "Sorry, ik kon het niet laten."
Ik zie het helemaal voor me..quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:26 schreef Nemephis het volgende:
Begint die vent heel monotoom, hardop, constant te herhalen "we gaan allemaal sterven".
Zoiets is bij ons een keer met de tram gebeurt.. jongetje van 9 jaar kon het niet navertellen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 02:45 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Ik zie het helemaal voor me..![]()
Ging vroeger vaak met de bus naar school. Was altijd een hele drukke bus dus ook druk met in- en uitstappende mensen.Chauffeur liep hierdoor een beetje achter op schema.. als je wilde uitstappen moest je bijna hardrennen om uit te kunnen stappen. Nu had een oud vrouwtje op het knopje gedrukt om uit te stappen. Bus stopt netjes en oude vrouw doet poging om de deur te halen.. Duurde allemaal nogal lang vond de chauffeur dus oud vrouwtje was ( volgends de chauffeur) uit de deur en hoppa chauffeur doet de deur dicht en rijd verder.. Alleen het oude vrouwtje was pas met 1 been de bus uit..ze bungelde dus al hinkelend een paar meter met de bus mee voordat de chauffeur in de gaten had wat er aan de hand was..![]()
Hoe kan je in godsnaam de achteruitkijk spiegel van een auto/busje eraf rijden? Volgens mij zit die nog altijd binnen in een auto/busje?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:01 schreef icebliss het volgende:
Dus die bus geeft gewoon vol gas en rijdt de achteruitkijkspiegel van dat busje eraf![]()
Dat heet geen achteruitkijk spiegel maar een binnenspiegel................quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:13 schreef PeterRamona het volgende:
[..]
Hoe kan je in godsnaam de achteruitkijk spiegel van een auto/busje eraf rijden? Volgens mij zit die nog altijd binnen in een auto/busje?
Vaag....
5 minuten is gelukkig niet zo erg langquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:29 schreef Steve-O het volgende:
De buschauffeur die er na 5 minuten achterkomt dat ie de route rijdt van lijn 64 ipv de 63 waar die die zelf rijdt .
En dan moet ie nog terug rijden naar de jusite route wat ook tijd kostquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:46 schreef Tique3 het volgende:
[..]
5 minuten is gelukkig niet zo erg lang
quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:04 schreef gekjongk het volgende:
Toen we wegreden stak zowat iedereen in de bus de middelvinger op naar die buitelande. En die vent flipt zo hard uit:D:D Hij vloog echt bijna 2 meter de lucht in van gif.
Mensen die spontaan en zonder aanleiding over racisme beginnen te janken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:04 schreef gekjongk het volgende:
Ik zat in eindhoven in een bus en als laatste wou er een buitelandse man mee maar die had geen strippenkaart en geen OV. En die buitenlander flippen dat hij maar 2 haltes verder wilde en racisme dit racisme dat.en die buschauffeur zecht nee je kan niet mee en nu mijn bus uit! Waarop die buitelander een klodder spuug in et gezicht van de chauffeur spuugde en scheldend de bus verliet.
Toen we wegreden stak zowat iedereen in de bus de middelvinger op naar die buitelande. En die vent flipt zo hard uit:D:D Hij vloog echt bijna 2 meter de lucht in van gif.
npquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:28 schreef icebliss het volgende:
[afbeelding]
Zijspiegel heet het dusIk heb het altijd al een achteruitkijkspiegel genoemd dus het zal wel aan mij liggen.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:59 schreef Doderok het volgende:
Eerste keer dat ik de bus naar school nam, als klein broekventje. Niks moeilijk aan hadden mijn ouders gezegd, 's avonds neem je de bus op de plaats waar je uitgestapt bent, kan niet missen. Hoe kon ik weten dat ik aan de halte aan de overkant moest wachten?? Een ritje van 10 minuten is een rit van 2,5 uur geworden. En ik me zo klein mogelijk maken, bang dat de chauffeur me deruit zou zetten omdat ik niet genoeg betaald had voor zo'n lange route.![]()
Gelukkigen de bussen van tegenwoordig niet eens meer wegrijden met een open deurquote:Op zondag 30 oktober 2005 23:10 schreef Sosa het volgende:
Nu was de chauffeur nogal ijverig met de busdeuren sluiten met het gevolg dat hij met zijn voet tussen de deur bleef zitten terwijl de bus ging rijden.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:07 schreef RealZeus het volgende:
Ben je op stap geweest,laatste bus terug,redelijk dronken.
De bus stopt,de deur gaat open.
Ik:"Ha pa."
" Zo jongen, zit je lekker in de olie?"
quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:12 schreef tulpje6 het volgende:
Nog een leuke, alweer van een paar jaar geleden.
[..]
dat is pure leedvermaak. ik zou het enorm zielig vinden voor die gozers.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:54 schreef Aventura het volgende:
Ik zat een keer in de nachtbus na het uitgaan.
[..]
Dat wilde ik ook al vertellenquote:Op zondag 30 oktober 2005 02:21 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ging een keer met de bus van een busmaatschappij met m'n klas op excursie naar het IPC in arnhem, deed de buschauffeur een 'rondje van de zaak'.
Hield dus in dat hij een vol rondje om een rotonde reed
in de olie zijn, uitdrukking voor dronken. Niet turks olieworstelen.quote:
Is dit toevallig ook bij Hart van Nederland uitgezonden?quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:10 schreef Sosa het volgende:
Kontverhaal
Renesse Brabant?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 17:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat was pak 'm beet 5-6 jaar geleden denk ik...
En we hebben het hier over Renesse hč....
quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:56 schreef Sosa het volgende:
Heb trouwens nog wel een verhaaltje..
Toen ik afgelopen januari van Siem Riep (Cambodja) naar Bangkok moest,
Eergisteren Fight Club voor het eerst gezien... wat een vette film!!quote:Tyler..Durden
dat doet me aan nog een bustripje van mij denken!!quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:31 schreef tulpje6 het volgende:
Nog een keer in een 'coach' ergens in/ vlakbij the Yorkshire moors (uitwisselingstripje tijdens middelbare school): bus rijdt steile helling op....t gaat allemaal erg traag....staan op een gegeven moment zowat stil...begint dat ding op een gegeven moment achteruit te rollen!
Met moeite ging t daarna toch de helling nog op, hij trok t nog net.
Good onequote:Op maandag 31 oktober 2005 19:56 schreef RiDo78 het volgende:
Schooltripje naar Tsjechie.... Lange busreis dus er mag gebruik gemaakt worden van het toilet in de bus. Liever niet natuurlijk, want de chauffeur moet dat schoonhouden en bij elke stop controleren.
We zijn al bijna 3 kwart door Duitsland heen als de chauffeur na een tussenstop/rust door de intercom roept: "Ik weet niet of ik iemand dankbaar moet zijn of niet... Want die persoon heeft een ENORM hoge boete lopen riskeren. Aan de andere kant hoef ik de WC niet meer te legen; dat ligt inmiddels al ergens op de autobahn! Voor de duidelijkheid, doortrekken doe je met die grote knop... dus NIET dat kleine knopje aan verstopt aan de onderkant van het toilet zit."
De rest van de reis hadden we lol met geintjes als: "Stel je toch eens voor, als er een dikke duitser in z'n dikke cabrio vlak achter de bus had gereden..."
my god, die is te goedquote:Op maandag 31 oktober 2005 19:56 schreef RiDo78 het volgende:
Schooltripje naar Tsjechie.... Lange busreis dus er mag gebruik gemaakt worden van het toilet in de bus. Liever niet natuurlijk, want de chauffeur moet dat schoonhouden en bij elke stop controleren.
We zijn al bijna 3 kwart door Duitsland heen als de chauffeur na een tussenstop/rust door de intercom roept: "Ik weet niet of ik iemand dankbaar moet zijn of niet... Want die persoon heeft een ENORM hoge boete lopen riskeren. Aan de andere kant hoef ik de WC niet meer te legen; dat ligt inmiddels al ergens op de autobahn! Voor de duidelijkheid, doortrekken doe je met die grote knop... dus NIET dat kleine knopje aan verstopt aan de onderkant van het toilet zit."
De rest van de reis hadden we lol met geintjes als: "Stel je toch eens voor, als er een dikke duitser in z'n dikke cabrio vlak achter de bus had gereden..."
Oh fuck! Ja, dat was ik nog vergeten ookquote:Op woensdag 2 november 2005 01:28 schreef Sport_Life het volgende:
paar weken geleden met de nachtbus na het stappen, chauffeur; "Willen jullie ook een rondje van de zaak?". Rijdt die mongool een extra rondje op de rotonde!!. Ik bedoel, doe dat overdag, maar niet met een nachtbus vol brakke mensen
(ik kon het gelukkig nog wel binnen houden).
quote:Op donderdag 3 november 2005 06:07 schreef StefanP het volgende:
Ik studeerde af in een gat nabij dat open riool in Limburg bekend als Heerlen. Kreeg een 'mooie kamer' van het bedrijf dat een smerig hok in een aftands pand bleek te zijn waar allerlei vage figuren woonden. Kwam ik altijd ongure buitenlanders tegen binnen.
Op een dag zat ik in de bus, vrijwel verlaten op 2 oudere mensjes voorin. Stopt ie, en wie stappen er in? Een van die buitenlanders die ik wel es in dat pand zag, met een maat van hem. Hij herkende me wel overigens. Gaan halfverwege zitten. Mompelen wat tegen elkaar. 5 minuten later staan ze ineens op, en gaan recht tegenover die oudjes zitten (jeweetwel, aan de ander kant van zo'n 4zitter)! Het was echt doodstil in die bus en ik zat echt te kijken van jezus wat krijgen we nou? De spanning was te snijden en je zag die oudjes stokstijf zitten. Er was geen woord gewisseld en ik dacht absoluut dat ze gingen beroven. Doodse stilte voor nog eens 5 minuten. En toen stapten die kerels zomaar uit. WTF dat nou allemaal was, ik weet het nog steeds niet, maar wie weet was het heel anders gelopen als ik niet in die bus had gezeten.
Fotoooquote:Op maandag 7 november 2005 19:16 schreef Lief-visje het volgende:
Toen ik een paar jaar geleden terug naar huis ging kwam ik er achter dat de trams niet reden dus ik dacht nouja dan maar met de bus
Ik stap die bus in en die chauffeur vond mij schijnbaar een leuke meid dus hij wou allemaal dingen van mij weten dus ik zeg gaat je niks aan. Begint i spontaan liefdesliedjes te zingen en riep i om in zijn microfoon waar iedereen bij was dat i van me hield ! Ben gelijk weer uitgestapt en heb maar gewacht tot de volgende bus![]()
Dus omdat iedereen dronken was begon de bus te schudden? rrrRRAAAARRRRrquote:Op dinsdag 8 november 2005 14:29 schreef twisteddlogic het volgende:
Ik zat er zelf niet in, maar wel een geinig verhaal.
Vorig jaar met koninginnedag een hele bus vol terug naar huis. Iedereen was dronke dus de bus begon te schudden en zo. Uiteindelijk met politiebegeleiding naar huis geraakt.
Was jij niet bij Man Bijt Hond?quote:Op zondag 20 november 2005 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb als hobby het fotograferen van (onder andere) bussen. Op een gegeven moment sta ik in apeldoorn een foto van een bus te maken. Komt de chauffeur naar me toe.
"wacht even, dan haal ik een foto van iets echt bijzonders"
Ik even wachten, en daar kwam hij aan met een foto van een gevuld kievitsnestje
Wist hij veel dat ik vanuit Fryslân kwam met de bus, en in het verleden zelf eieren heb gezocht...
Neen.quote:Op zondag 20 november 2005 21:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Was jij niet bij Man Bijt Hond?
Ohquote:
Dat is erg aardig van die tram, zullen wel goeie vrienden zijnquote:Op maandag 21 november 2005 15:18 schreef rameijer het volgende:
![]()
- Amsterdam (tram): Midden in de Leidsestraat stopt de tram zodat de bestuurder een broodje kroket kan halen bij de snackbar![]()
Da's me toch een vreemde buservaring!quote:Op woensdag 23 november 2005 23:19 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ken er ook een paar:
-Op de Rozengracht stap ik over van de tram 13 naar de tram 17 om eerder op het Centraal Station te komen.
Da's niet zo raar hoor, je kan alleen voor- en achterin instappen, en de meeste mensen zijn zo lui en blijven er hangen, zodat het in het midden relatief rustig blijft. Als het dan druk is in de spits is het niet raar dat zoiets omgeroepen wordt.quote:Op donderdag 24 november 2005 07:32 schreef Jeff89 het volgende:
Amsterdam.. Volgens mij de 5, maar zeker weten doe ik het niet.
Nogal vol met toeristen ed, en 2 controleurs er in...
"Dames en heren, wilt u zo vriendelijk willen zijn allemaal door te lopen naar de achterkant van de tram"
Nog geen 5 seconden later een andere stem:
"Dames en heren, zou u allemaal door willen lopen naar de voorkant van de tram?"
Mooie verhalen!quote:
Kunnen ze daarvoor niet beter rode doeken gebruiken?quote:Bleek dus dat er iemand onder de trein gesprongen was, en dat dat allemaal de verspreide stoffelijke resten waren.
quote:Een andere dag zat ik met mijn toenmalige vriend op de trein en waren we innig aan het zoenen (we hadden eerst gekeken of er niemand anders meer in de wagon zat).
Plots wordt er op mijn schouder getikt, ik kijk op en daar staat de controleur en die zegt zo heel droog "sorry voor het storen, maar zou ik jullie kaartjes kunnen zien".
Sherlockquote:Op donderdag 24 november 2005 15:43 schreef lucienne2 het volgende:
[..]
is duidelijk de schuld van de chauffeur, als je omvalt moet je de andere kant ophangen!
Bij de eerstvolgende bushalte zou ik er direct uit zijn gegaan. Dan maar een andere bus.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:56 schreef -Angel- het volgende:
Intussen wist ik dat van de achterbank kwam, ik denk laat ik het eens vragen wat het is. Dus kijk achterom en op dat moment kijk ik recht in de loop van een pistool. Je moest eens weten hoe snel ik weer voor me heb gekeken.
Ik was blij toen ze de bus uitwaren, die eikel was ze pistool constant aan het laden en ontladen. Het zweet stond op het voorhoofd bij degene die in het midden zat. Je zit toch niet lekker, met die gedachte moet ik zeggen.
Hehehe wij hadden er ook zo één..met Pasenquote:Op maandag 28 november 2005 22:07 schreef massy het volgende:
Ik zat een keer in de trein en toen begon de machinist liedjes te zingen door de intercom.
Geen leuke liedjes maar liedjes als: "van voor naar achter van links naar rechts........ en iets van berend botje ofzo![]()
Vreemde treinervaring dus eigenlijk![]()
quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:32 schreef caradoc het volgende:
Ik stapte in de bus na een lange dag en liet al lopend mijn OV-kaart zien aan de chauffeur. Ineens hoorde ik "Ja, jij hoeft hier niet meer te komuh ! " en keek naar een boze chauffeur. Ik stond zeker een minuut na te denken waar hij het in hemels naam over had. Ik vroeg hoezo? "Jij hoeft hier niet meer te komuh ! " zei die nogmaals en tien seconde later voegde hij hier aan toe: "Je bent hier namenlijk toch al?"
Doet hij altijd. En naar zichzelf wijzen in de weerspiegeling van de ruit. Volgens mij heeft hij Gilles de la Tourette. Én is hij niet wijs.quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:44 schreef Bluurgh het volgende:
hehe, toen ik nog met de bus ging kwam er soms wel eens een soortvan (naja hij zag er zo uit) zwerver in de bus zitten, die niet helemaal goed bij z'n hoofd was. Een keer bijvoorbeeld ging hij naar iedereen soortvan gebaren maken, maakte die met z'n wijsvingers en duim een vierkant en ging die dus naar iedereen zitten wijzen.
Tip voor de volgende keer... kijk of er geen auto's achter de bus rijden, hou je vast en zet je goed schrap, draai dan aan de ontluchtingsknop van de bus.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:54 schreef Furious het volgende:
Ik moest eruit bij een bepaalde halte, dus ik druk op dat knopje. Rijd die aap ineens verder?
Ik zal het achter de hand houden voor de volgende keer, die klootzak rijdt namelijk 5 van de 10 keer 's ochtends bij die halte door.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:08 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Tip voor de volgende keer... kijk of er geen auto's achter de bus rijden, hou je vast en zet je goed schrap, draai dan aan de ontluchtingsknop van de bus.
Dat ding schiet meteen vol in de remmen en jij kunt uitstappen.
Denk alleen niet dat je de chauffeur en je mede-passagiers daar erg blij mee maakt.
respect als je het durft te doenquote:Op woensdag 30 november 2005 12:21 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik zal het achter de hand houden voor de volgende keer, die klootzak rijdt namelijk 5 van de 10 keer 's ochtends bij die halte door.![]()
Ik heb laatst de trein naar den haag gepaktquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:32 schreef partyyboyy het volgende:
Stond ik laatst op de bus te wachten,
zegt de buschauffeur: Heej, kom er eens af.
Ik heb laatst de tram naar Arnhem genomenquote:Op woensdag 30 november 2005 18:03 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Ik heb laatst de trein naar den haag gepakt
maar ze hadden mij gezien, toen heb ik hem maar teruggegeven...
Laat me raden...hij was 15 jaarquote:Op woensdag 30 november 2005 12:17 schreef drijvendschaap het volgende:
geen grapje van ik zat te wachten op de bus en toen vond ik de chauffeur er erg jong uitzien en ik hoefde niet eens men kaartje te stempelen?
Zoek de tekst: "Bij nood deur open" boven de deuren......quote:Op donderdag 1 december 2005 20:14 schreef woeeiiii het volgende:
Waar zit trouwens die onluchtingsknop dan
Toen ze hier een paar jaar terug een aantal wegen hadden afgesloten, en de chaufeur na een uur in de file gefrustreerd de snelweg opreed, kwam ik er ook achter dat een bus geen begrenzer heeftquote:Op woensdag 30 november 2005 19:00 schreef FanNa het volgende:
Ik reed een keer in de 108 van Apeldoorn naar Ede. Die chauffeur keihard jagen over die weg. 100 km/u, waar je 80 en soms 60 mag. Zet 'ie de bus na een tijdje stil, gaatie een sigaret roken en zo'n paard in een weitje appels voeren...![]()
Daarnaast nog hele bussen vol met chaufeurs die verkeerd reden, vluchtheuvels aanzagen voor verkeersdrempels, niet stopte bij haltes waar mensen stonden, etc etc etc.quote:Jullie zijn echt dom weet je dat? Echt achterlijk! het is nog 20 kilomter! we zijn nog niet eens bij Gorinchem!
* Buschaufeur zet bus op de vluchtstrook, gooit deur open en dicht en rijdt door
Dat heb ik ook een keer gehadquote:Op donderdag 1 december 2005 22:51 schreef Syrena het volgende:
Stadsbus Maastricht (welke maakt niet uit, zijn allemaal dezelfde klote chauffeurs), Bus wil wegrijden, ik klop, deur gaat open, ik laat mijn strippenkaart afstempelen, wil net zeggen: bedankt voor het wachten, roept die eikel al: JA EN BEDANKT HET CHAUFFEUR. Godver klootzak, mag ik ff op adem komen zeg![]()
Het lijkt wel alsof die chauffeurs op hijgers geilen:quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat heb ik ook een keer gehadOp de ene lijn net de bus gemist, dus ik 3 kilometer rennen naar de halte van een andere lijn. Kom ik er aan, wil die bus chaufeur net weg rijden
maar hij zag me en stopte nog even
Dus ik stap in, totaal buiten adem, en gewoon precies dezelfde reactie
![]()
Ja ik was echt pissig, ik was (tot hij dat zo zei) echt blij dat ie gewacht had.quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:38 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof die chauffeurs op hijgers geilen:
*hijg*nog*hijg*bedankt*hijg*voor*hijg*het*hijg*wachtten*hijg*
Ik geloof het ook niet, volgens mij is Geleen-Maastricht wel 6 of 7 strippenquote:Op vrijdag 2 december 2005 13:06 schreef Syrena het volgende:
En een keer bij een bijzonder sjaggo chauffeuse van de stadsbussen. Ik stapte over, gaat ze mijn strippenkaart helemaal nakijken. Volgens haar kon ik niet van Stein naar Maastricht op maar vier strippenIk: Ja dat kan wél, het is een speciale snelbus met een ander tarief. Pakt ze een boekje met zones erbij
. Na 10 minuten uitleggen dat ik NIET door Beek kwam etc. etc. mocht ik eindelijk gaan zitten, maar ze heeft de hele weg nog raar naar me gekeken
![]()
Neeeeeeeeeeeeeeeeee échtquote:Op vrijdag 2 december 2005 13:08 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik geloof het ook niet, volgens mij is Geleen-Maastricht wel 6 of 7 strippen
Ik zat trouwens ook vaak zat in m'n eentje in de interliner
Ik zit regelmatig met Menno Bentveld in de busquote:Op vrijdag 2 december 2005 15:54 schreef Fruija het volgende:
Ik heb bij Arie Koomen (de Lama's/ Arie en Silvester) in de bus gezeten![]()
Ik zit regelmatig met een chauffeur in de bus!quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:58 schreef Muis_84 het volgende:
Ik zit regelmatig met Menno Bentveld in de bus![]()
Nou.... Ik zat weleens metquote:Op vrijdag 2 december 2005 15:58 schreef Muis_84 het volgende:
Ik zit regelmatig met Menno Bentveld in de bus++
en toenquote:Op vrijdag 2 december 2005 17:26 schreef massy het volgende:
[..]
Nou.... Ik zat weleens metBas Muijs
in de trein
![]()
quote:Op donderdag 1 december 2005 20:14 schreef woeeiiii het volgende:
Ik kan mn lach hier niet inhouden! Ik reis elke dag met bus/trein naar school etc. maar nooit iets vreemders mee gemaakt dan iemand die loopt te kotsen.
Kut Syntus. Serieus.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:29 schreef RikjanOetEnter het volgende:
Mag het ook trein zijn?
ik zat laatst in zo'n syntus ding terug van school, zit er achter mij, en schuin achter mij 2 van die ouwe gasten gewoon een beetje crack te roken....
En dan is er weer geen conducteur in de buurt om er wat tegen te doen...
ik vind 'm wel leukquote:Op vrijdag 2 december 2005 23:13 schreef Mleentje het volgende:
Ik zat eens in mijn eentje in de bus, stapt de buschauffeur opeens uit. Ik denk van"Waar gaat hij nou weer heen?" Gaat die busschauffeur tegen een boom aan staan zeiken!![]()
Stapt ie de bus weer in, zegt hij: "Ja, dat kan jij niet he..."
Die opmerking vond ik toch weer een beetje minder.
ah gatver!!quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:05 schreef tulpje6 het volgende:
Tijdens HAVO schooltripje van Nijmegen naar Barcelona bleek de plee in de bus al vrijwel direct bij vertrek uit Nijmegen of iets daarna dan, defect te zijn....(spoelde niet door ofzo).
Met als gevolg dus dat de WC steeds voller kwam te staan, op den duur zelfs echt tot de rand en het daar ook enorm begon te stinken.
Ik ben iemand die helaas nogal vaak moet (ik weet niet meer meer preces hoe lang de trip van Nijmegen naar Barcelona duurde, maar zeker meer dan 10 uur) dus ik kan me nog herinneren dat ik op die vreselijke meurende busplee ging zitten en dan echt met mn gat in de derrie/ pis hing (destijds had ik nog niet uitgevonden dat het best mogelijk is om hurkend te plassen).
Brrr.
vaagquote:Op zaterdag 3 december 2005 00:26 schreef Symer het volgende:
Zelfde dag stap ik op de terugweg in een lege bus, alleen helemaal achterin zaten een meisje en een jongen (beiden rond de 16-17).
Dat meisje herkende ik wel, want die zit rond die tijd altijd in de bus.
Beiden waren druk in gesprek, waar ik verder niet op lette, totdat ik ineens een zin van het meisje opving: "Dus zegt zij tegen mij dat ik veel te jong ben om depressief te zijn."
Ze praat heel vrolijk, lacht af en toe, dus let ik er verder niet op.
Ineens zegt ze heel vrolijk tegen die jongen: "Wil jij ook wel dood?"
Die jongen mompelt iets van "nog niet" ofzo, meteen daarna stappen ze uit en sindsdien heb ik dat meisje niet weer gezien...
Hij zegt toch... toenmalige vriendin...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:29 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
![]()
en, was je vriendin blij je te zien?
Dik 20uur vanaf Amsterdam, kut reis.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:05 schreef tulpje6 het volgende:
Tijdens HAVO schooltripje van Nijmegen naar Barcelona bleek de plee in de bus al vrijwel direct bij vertrek uit Nijmegen of iets daarna dan, defect te zijn....(spoelde niet door ofzo).
Met als gevolg dus dat de WC steeds voller kwam te staan, op den duur zelfs echt tot de rand en het daar ook enorm begon te stinken.
Ik ben iemand die helaas nogal vaak moet (ik weet niet meer meer preces hoe lang de trip van Nijmegen naar Barcelona duurde, maar zeker meer dan 10 uur) dus ik kan me nog herinneren dat ik op die vreselijke meurende busplee ging zitten en dan echt met mn gat in de derrie/ pis hing (destijds had ik nog niet uitgevonden dat het best mogelijk is om hurkend te plassen).
Brrr.
en als je in de derrie van anderen zit, is het ook nog eens een stinkkutreisquote:Op zaterdag 3 december 2005 02:18 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Dik 20uur vanaf Amsterdam, kut reis.![]()
Ik stond in Delft op de bus te wachten om richting TU te gaan. Sta ik daar in het donker bij de halte, rijdt die bus gewoon doorquote:Op zaterdag 3 december 2005 00:26 schreef Symer het volgende:
Vorige week reed de bus mij voorbij, meteen na de halte springt ie boven op de rem om mij alsnog binnen te laten, zegt die buschauffeur: "Volgende keer moet je gewoon stop roepen"![]()
Ik zie mezelf al staan schreeuwen tegen een bus die met 50 km/u mij voorbij rijdt.
Hij rijdt nog steedsquote:Op vrijdag 2 december 2005 13:20 schreef Syrena het volgende:
[..]
Neeeeeeeeeeeeeeeeee échtHet was een snelbus die de route reed van de Interliner, als een soort 'tussenoplossing' voor het plotseling verdwijnen van de Interliner zelf. De gemeente subsidieerde, vandaar de korting op de prijs.
ik wil 'm teruuuuuuuggg.....
![]()
[afbeelding]
quote:Kenteken BD-BF-70 Info
Voertuigsoort Info Bedrijfsauto
Merk Info VOLVO
Handelsbenaming Info B10M-42B-7111P
Kleur(en) Info N.v.t.
Brandstof Info Diesel
Aantal cilinders Info 6
Cilinderinhoud Info 0 cm3
Aantal zitplaatsen Info 0