abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31793337
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 20:58 schreef DaMart het volgende:
Een aantal jaar geleden zat ik in de trein van Leiden naar Haarlem. Vlak na Leiden hoor ik achter me een mobiele telefoon. Aan het gangpad schuin tegenover me zie ik iemand zitten bellen... wat bleek? Ze belden met elkaar zonder het door te hebben... Zo rond Heemstede-Aerdenhout (ruim een kwartier tot 20 minuten later), zegt de een ineens tegen de ander:

'Waar zit je nu eigenlijk?' 'In de trein naar Haarlem.' 'Goh, ik ook. Waar rijden jullie?' 'Bij Heemstede-Aerdenhout.' <stilte> 'Oh, ik ook...' <nog meer stilte> 'In welke wagon zit jij?' 'Ik was voorin ingestapt.' 'Ik ook.' <en weer een stilte...> De beller draait haar hoofd om. 'Zeg, ben jij soms degene die de hele tijd in mijn coupe door mijn telefoongesprek aan het tetteren is?'

Ik voelde uiteraard absoluut gene behoefte om deze dames al eerder duidelijk te maken dat ze met elkaar aan het bellen waren. Het was veel te amusant om ze gewoon door te laten praten.
echt real life comedy materiaal
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 21:03 schreef DaMart het volgende:
Afgelopen zomer in de trein in Zwitserland, vond ik het wel leuk om foto's te nemen van het landschap. En dat gaat natuurlijk beter door een open raam.

Bij wegrijden had ik het raam al open gezet, omdat het warm was in de wagon. De mensen bij hetzelfde raam gaven aan er geen bezwaar tegen te hebben en het zelfs wel op prijs te stellen. Word ik op mijn schouder getikt en vraagt een oude dikke Duitser me of het raam dichter kan omdat hij het koud krijgt. Sociaal als ik ben, gaf ik gehoor aan dit verzoek en deed het raam een stuk dicht.

Op een gegeven moment was er een heel mooi uitzicht, en ik wilde foto's nemen. Dus ik doe het raam weer wat verder open, wat mijnheer de dikke Duitser niet leuk vond.... voor de niet Duits-sprekende mede-Fok!kers de vertaalde versie:

Duitser: Doe dat raam dicht!
Ik: Zometeen.
Duitser: Nee nu, ik heb het koud!
Ik: Straks, ik wil foto's nemen.
Duitser: Doe maar met het raam dicht!
Ik: Nee!
Duitser: Jij bent verdomme niet alleen hier!
Ik: Jij ook niet.
Duitser: Wel verd....

Ondertussen hadden meer mensen het voordeel van het open raam ontdekt, en behalve bij de Duitser stonden zo ongeveer alle raampjes open... toen trok hij zijn jas maar aan en hield zijn mond
pi_31799661
Ik ging een keer met de bus van een busmaatschappij met m'n klas op excursie naar het IPC in arnhem, deed de buschauffeur een 'rondje van de zaak'.

Hield dus in dat hij een vol rondje om een rotonde reed
Children of the night. What music they make.
pi_31800158
busverhaal:

op de terugweg van de buitenlandse reis met school naar venetië.

was er midden in de nacht in duitsland een ongeluk gebeurd. 2 uur stilgestaan en daar zat je dan in een veel te warme stinkende bus .

uiteindelijk mochten we doorrijden..zagen we (serieus !!) een paar hele grote bloedvlekken op de grond. er was met tape afgeplakt hoe die ene slachtoffer er bij lag, en daar verder op gewoon een lijk, er zat enkel een klein doekje op zn gezicht en op zn buik.

echt gek was dat om zo te zien
pi_31800283
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 02:21 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ging een keer met de bus van een busmaatschappij met m'n klas op excursie naar het IPC in arnhem, deed de buschauffeur een 'rondje van de zaak'.

Hield dus in dat hij een vol rondje om een rotonde reed
In den haag heb je plein 1813 dat is een rotonde waar een tramlijn in beide richtingen overheen loopt. De tram kan hier alleen rechtdoor.

Ik zat eens in de bus naar scheveningen die over plein 1813 moest. De chauffeur riep vrolijk door de intercom: "Even iets doen wat mijn collega's op de tram niet kunnen" en draaide vervolgens een rondje om de rotonde. Toen hij de rotonde eindelijk verliet zei hij nog: "Sorry, ik kon het niet laten."
Don't hurry, be crappy!
pi_31800429
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 02:01 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

In den haag heb je plein 1813 dat is een rotonde waar een tramlijn in beide richtingen overheen loopt. De tram kan hier alleen rechtdoor.

Ik zat eens in de bus naar scheveningen die over plein 1813 moest. De chauffeur riep vrolijk door de intercom: "Even iets doen wat mijn collega's op de tram niet kunnen" en draaide vervolgens een rondje om de rotonde. Toen hij de rotonde eindelijk verliet zei hij nog: "Sorry, ik kon het niet laten."
ahaha droge buschauffeurs soms ook
  zondag 30 oktober 2005 @ 02:18:50 #66
104963 ETA
European Travel Author
pi_31800517
Busavontuur in Denemarken:

We verbleven net iets buiten Kopenhagen en wilde s'avonds nog even de stad in. Ja ik en mijn 20 deelnemers van de reis. Na 30 minuten komt arriveert de bus eindelijk. Ik stap in en vraag de buschauffeur hoeveel het kost om met 20 man met de bus naar Kopenhagen te gaan. Die man kijkt mij lichtelijk verward aan, hij begrijpt niet waar ik het over heb. Ik nog druk gebaren, wij 20 man, naar kopenhagen, hoeveel???? Hij brabbelt wat terug in het Deens, ik versta er niks van.... Na dikke 5 minuten wordt hij het zat en gebaart dat we allemaal maar moeten instappen, gratis

We moesten ook nog terug... En we hadden een overijverige Colombiaan bij ons... We hadden nog een groeps treinkaartje over van die middag. De bus kwam aan, de Colombiaan vraagt aan mij dat kaartje en ik geef het vertwijfelt aan hem. Hij stapt meteen de bus in en begint druk te gebaren met dat kaartje. Hij roept iets van dat we dat kaartje hadden gekocht voor de bus maar blijkbaar niet geldig was. De buschauffeur begrijpt het niet helemaal en begint wanhopig te kijken. De colombiaan doet er nog een schepje bovenop door nog dramatischer met het kaartje te zwaaien en te smeken. En ja hoor, ook deze buschauffeur is het zat en laat de hele groep gratis meereizen.

Totaal heeft het ons wel 300 euro aan reiskosten bespaard
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zondag 30 oktober 2005 @ 02:40:40 #67
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_31800748
Toevallig gisteren (nou ja, vrijdag dus). In een bus in Utrecht, komen bij een halte, twee meisjes willen uitstappen. Wat er precies gebeurde, weet ik niet, maar volgens mij drukte de chauffeur de knop voor de deuren niet goed in. Ze gingen een stukje open en weer dicht. Bij de eerste beweging waren de meisjes echter begonnen met lopen, want die verwachten natuurlijk dat de deur verder open gaat. Niet dus. Boing. Tegen de deur gelopen.

Was wel grappig. Chauffeur zei nog sorry maar hij moest wel lachen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 30 oktober 2005 @ 02:45:33 #68
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_31800799
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 20:26 schreef Nemephis het volgende:
Begint die vent heel monotoom, hardop, constant te herhalen "we gaan allemaal sterven".
Ik zie het helemaal voor me..
Ging vroeger vaak met de bus naar school. Was altijd een hele drukke bus dus ook druk met in- en uitstappende mensen.Chauffeur liep hierdoor een beetje achter op schema.. als je wilde uitstappen moest je bijna hardrennen om uit te kunnen stappen. Nu had een oud vrouwtje op het knopje gedrukt om uit te stappen. Bus stopt netjes en oude vrouw doet poging om de deur te halen.. Duurde allemaal nogal lang vond de chauffeur dus oud vrouwtje was ( volgends de chauffeur) uit de deur en hoppa chauffeur doet de deur dicht en rijd verder.. Alleen het oude vrouwtje was pas met 1 been de bus uit..ze bungelde dus al hinkelend een paar meter met de bus mee voordat de chauffeur in de gaten had wat er aan de hand was..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  zondag 30 oktober 2005 @ 02:51:50 #69
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31800854
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_31801398
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 02:45 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Ik zie het helemaal voor me..
Ging vroeger vaak met de bus naar school. Was altijd een hele drukke bus dus ook druk met in- en uitstappende mensen.Chauffeur liep hierdoor een beetje achter op schema.. als je wilde uitstappen moest je bijna hardrennen om uit te kunnen stappen. Nu had een oud vrouwtje op het knopje gedrukt om uit te stappen. Bus stopt netjes en oude vrouw doet poging om de deur te halen.. Duurde allemaal nogal lang vond de chauffeur dus oud vrouwtje was ( volgends de chauffeur) uit de deur en hoppa chauffeur doet de deur dicht en rijd verder.. Alleen het oude vrouwtje was pas met 1 been de bus uit..ze bungelde dus al hinkelend een paar meter met de bus mee voordat de chauffeur in de gaten had wat er aan de hand was..
Zoiets is bij ons een keer met de tram gebeurt.. jongetje van 9 jaar kon het niet navertellen.
  zondag 30 oktober 2005 @ 06:05:07 #71
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_31801432
In Eindhoven paar jaar terug;

2 Marokkaanse jongen willen gratis met de bus mee omdat ze geen geld bij zich hebben, buschaffeur zet ze eruit, voordat de bus begint te rijden regent het klinkers tegen de bus en sneuvelen er 3 ruiten.

Gelukkig was niemand gewond oid maar de bus lag vol met glas
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_31803843
Buitenlands busreis naar een vakantie in Spanje, gezinnetje voor ons met kleine kinderen, wij vreesden al een irritante reis door deze kinderen, maar het was moeder waar je niet goed van werd, met als toppunt de vraag aan haar man:
"Gaat deze bus naar Spanje?"
sig verwijderd door FA
pi_31804448
Zat een keer in de bus, hij reed zo'n 80 km/uur, horen we opeens een raar geluid: was spontaan een ruit in de deur gesprongen Chauffeur de bus aan de kant gezet en de hele ruit er uit getikt, maar we moesten nog drie kwartier rijden. Best frisjes toen

Ook een keer een chauffeur gehad die net nieuw was, wist ie de weg niet Moest een kind van een jaar of 13 hem de weg gaan wijzen.
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:11:30 #74
78498 classpc
I don't like change
pi_31805155
tvp, leuk om te lezen
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_31805201
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:01 schreef icebliss het volgende:
Dus die bus geeft gewoon vol gas en rijdt de achteruitkijkspiegel van dat busje eraf
Hoe kan je in godsnaam de achteruitkijk spiegel van een auto/busje eraf rijden? Volgens mij zit die nog altijd binnen in een auto/busje?

Vaag....
Peter en Ramona!! Voor altijd samen
pi_31805525
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:13 schreef PeterRamona het volgende:

[..]

Hoe kan je in godsnaam de achteruitkijk spiegel van een auto/busje eraf rijden? Volgens mij zit die nog altijd binnen in een auto/busje?

Vaag....
Dat heet geen achteruitkijk spiegel maar een binnenspiegel................
pi_31805547
Niet echt grappig ofzo, maar vorige week zat ik in de trein van Schiphol naar Leiden, gaat er opeens een junk tegenover me zitten om z'n stuff te versnijden . Die gast had ook volgens mij serieus alleen een spijkerbroek en een jas aan, vet ranzig. En hij stonk. Nou ja, hij was zo ver weg van de aarde dat ik besloot maar een foto van hem te maken .

zondag 30 oktober 2005 @ 12:28:15 #78
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_31805613

Zijspiegel heet het dus Ik heb het altijd al een achteruitkijkspiegel genoemd dus het zal wel aan mij liggen.
Tranquillo
pi_31805640
De buschauffeur die er na 5 minuten achterkomt dat ie de route rijdt van lijn 64 ipv de 63 waar die die zelf rijdt .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:46:45 #80
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_31806061
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:29 schreef Steve-O het volgende:
De buschauffeur die er na 5 minuten achterkomt dat ie de route rijdt van lijn 64 ipv de 63 waar die die zelf rijdt .
5 minuten is gelukkig niet zo erg lang
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:52:17 #81
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31806202
Er stapten eens zooi mensen uit, en de laatste had nogal een grote rugtas. De chauffeur had kennelijk geen goed zicht op deur en sloot deze voor die laatste persoon goed en wel buiten stond. Of wel... hij stond buiten, maar de rugtas niet. Leuk, als de deuren net dichtgaan.

En heb ook eens een chauffeur gehad die -na een paar keer waarschuwen- zķ gek werd van een stel puberale jochies- dat ie de snelweg is afgereden, dat stel naar buiten heeft gebonjoerd, en weer is vertrokken.

Oh, en het regende ook nog
(Un)masking for the greater good.
pi_31806285
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:46 schreef Tique3 het volgende:

[..]

5 minuten is gelukkig niet zo erg lang
En dan moet ie nog terug rijden naar de jusite route wat ook tijd kost
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:56:43 #83
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31806300
Paar weken terug zat ik in de bus, toen het achterin begon te roken. De chauffeur reageerde niet op waarschuwingen vanuit de bus en reed vrolijk verder. Toen we 1 halte voor het eindpunt waren, zette hij hem opeens wel opzij, rommelde wat achterin de bus, liep weer naar voren en zette ons af. Heel vaag.
pi_31806480
Ik zat in eindhoven in een bus en als laatste wou er een buitelandse man mee maar die had geen strippenkaart en geen OV. En die buitenlander flippen dat hij maar 2 haltes verder wilde en racisme dit racisme dat.en die buschauffeur zecht nee je kan niet mee en nu mijn bus uit! Waarop die buitelander een klodder spuug in et gezicht van de chauffeur spuugde en scheldend de bus verliet.

Toen we wegreden stak zowat iedereen in de bus de middelvinger op naar die buitelande. En die vent flipt zo hard uit :D:D Hij vloog echt bijna 2 meter de lucht in van gif.
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:12:03 #85
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_31806677
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:04 schreef gekjongk het volgende:

Toen we wegreden stak zowat iedereen in de bus de middelvinger op naar die buitelande. En die vent flipt zo hard uit :D:D Hij vloog echt bijna 2 meter de lucht in van gif.
pi_31806679
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:04 schreef gekjongk het volgende:
Ik zat in eindhoven in een bus en als laatste wou er een buitelandse man mee maar die had geen strippenkaart en geen OV. En die buitenlander flippen dat hij maar 2 haltes verder wilde en racisme dit racisme dat.en die buschauffeur zecht nee je kan niet mee en nu mijn bus uit! Waarop die buitelander een klodder spuug in et gezicht van de chauffeur spuugde en scheldend de bus verliet.

Mensen die spontaan en zonder aanleiding over racisme beginnen te janken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31806846
Een keer gehad dat de bus een afslag te vroeg nam en midden in een woonwijk terecht kwam...het was nogal smal daar, dus even keren ging nogal lastig

Voor de rest niet echt rare dingen meegemaakt met het OV.
pi_31810340
Ik moest eens met de bus naar school, en op een gegeven moment stopte de bus midden op de weg

dus die chauffeur probeert dat ding te starten, en na 10 minuten roept ie over z'n schouder.. "uhmmm, mensen, ik denk dat de brandstof op is"

Vervolgens hebben we een half uur moeten wachten op de volgende bus
pi_31813855
Eens met een busvakantie, zo'n slaapbusgeval. Op een parkeerterrein langs de snelweg was de buschauffeur kennelijk verkeerd gereden, een smal doolopend weggetje in. Aangezien het een fietsbus was, met een fietsaanhanger duurde het zeker een half uur voordat hij 100 meter terug was gereden.

Echt grote lichten waren die chauffeurs toch al niet, want toen we instapten moesten we eerst een half uur discussiëren over hoe onze fietsen mee moesten (de chauffeurs wilden per se dat we de sturen dwars zetten, volgens hen konden ze anders niet in de aanhanger. Nu was ik (en velen met mij die er in moesten) al vaker met zulke bussen meegeweest, en met een racefiets hoeft dat niet). Pas na een kwartier discussiëren wilden ze het proberen, en het bleek inderdaad te kunnen. Maar om nu even nog te zeggen dat we inderdaad gelijk hadden . Sterker nog: ze bleven volhouden dat het eigenlijk niet kon.
  zondag 30 oktober 2005 @ 17:42:47 #90
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_31814533
Met de bus naar mijn werk, een dorpje waar hij normaal doorheen zou moeten, was afgesloten ivm werkzaamheden, dit zegt hij ook nog bij binnenkomst. toch rijd die lummel er heen en is vervolgens verbaasd/boos tegen de wegwerkers......die vervolgens wel het hek opzij doen zodat hij er door kon (kuilen enzo). Vlgens mij liet hij dus ook de tijdelijke halte links liggen, weet niet of er mensen stonden....
Vervolgens vraagt hij ook aan ons de weg verder...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')