abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32668449
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:32 schreef caradoc het volgende:
Ik stapte in de bus na een lange dag en liet al lopend mijn OV-kaart zien aan de chauffeur. Ineens hoorde ik "Ja, jij hoeft hier niet meer te komuh ! " en keek naar een boze chauffeur. Ik stond zeker een minuut na te denken waar hij het in hemels naam over had. Ik vroeg hoezo? "Jij hoeft hier niet meer te komuh ! " zei die nogmaals en tien seconde later voegde hij hier aan toe: "Je bent hier namenlijk toch al?"

Heeft iemand ook wel eens met de zingende bestuurder en conducteur op (tram)lijn 4 gereisd?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_32673394
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 23:44 schreef Bluurgh het volgende:
hehe, toen ik nog met de bus ging kwam er soms wel eens een soortvan (naja hij zag er zo uit) zwerver in de bus zitten, die niet helemaal goed bij z'n hoofd was. Een keer bijvoorbeeld ging hij naar iedereen soortvan gebaren maken, maakte die met z'n wijsvingers en duim een vierkant en ging die dus naar iedereen zitten wijzen.
Doet hij altijd. En naar zichzelf wijzen in de weerspiegeling van de ruit. Volgens mij heeft hij Gilles de la Tourette. Én is hij niet wijs.

Ik heb wel eens meegemaakt dat een chauffeur een (druk bevolkte) halt voorbij vloog. Vind een van de passagiers het nodig om dat te melden. Mét de nodige scheldwoorden. Reactie van de chauffeur; "Hallo, die mensen moeten hun hand uitsteken als ze mee willen.". Nog wat gemor over en weer.
Volgende halte; weer voorbij gescheurd. Nu echt gescheld vanuit de bus. Chauffeur ook flink terugschelden.

In de regio Haaglanden/Westland rijdt ook een typisch gevalletje PMS-EN-in-de-overgang chauffeuse rond. Die probeert echt continue een gesprek met iedereen aan te knopen. Zelfs als die mensen áchter in de bus gaan zitten. Desnoods praat ze via de intercom, als ze maar kan praten. En maar bleren door die bus als een doorgewinterd viswijf, over de meest onzinnige dingen. "Sorry mensen maar ik moest een dooie mus ontwijken." *stilte vanuit de bus* Via de intercom; "SORRY MENSEN, MAAR IK MOEST..." En vooral ook klagen dat al die mensen altijd maar zooooo sago zijn in de bus en dat wij ook wel eens wat terug mogen zeggen

Verder heb bij een chauffeur in de bus gezeten die die dag zijn 25 jaren schadevrij verpestte. En goed ook. (hij ramde een slagboom die midden in de bocht stond. Tsja)

Geen busverhaal, wel een geinig treinverhaal; ik zit in de trein en de conducteur vraagt om mijn kaartje. Ik laat mijn OV zien, zegtie; "Die klopt niet." "Euh, hoezo klopt deze niet dan?" *conducteur pakt mijn OV af, houdt hem tegen zijn oor en zegt* "Nee, ik hoor hem niet kloppen, luister maar".
pi_32673837
ong. 8 jaar geleden, ik zat met mijn moeder in de laatste bus van Arnhem naar Apeldoorn (of andersom?) er zaten een stel dronken (boeren?) jongemannen in de bus. Ze zaten aan m'n haar en deden heel... intiem. Mijn moeder zei dat ik ze moest negeren, maar ik vond het heel eng (13 jaar)
De busschaffeur heeft in het midden op de zijweg (de weg die langs de snelweg loopt) de bus stilgezet, tot de politie arriveerde

edit: voor de duidelijkheid, die rekende ze dus in.

[ Bericht 6% gewijzigd door Panthera1984 op 29-11-2005 16:13:17 (toevoeging) ]
And the druids turn to stone...
pi_32692606
Er zat ook een buitenlandse vrouw bijna naast mij in de bus ... en mijn god wat sprak die irritant. Niet alleen had ze dat zware neger accent, bij elke zin ging ze omhoog met haar stem. Hoe gaat het nu met jOU? kom je vanavond etEN? AAAAAAAARG! het ging de hele busrit door!
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
pi_32692731
Ik moest eruit bij een bepaalde halte, dus ik druk op dat knopje. Rijd die aap ineens verder?

Dus ik zeg zo; STOPPEN?!?!!!11oneoene

Gaat hij mij lopen beschuldigen dat ik dat knopje nooit heb ingedrukt.

Kon ik 10 minuten teruglopen.
Ik post om het posten.
pi_32693005
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:54 schreef Furious het volgende:
Ik moest eruit bij een bepaalde halte, dus ik druk op dat knopje. Rijd die aap ineens verder?
Tip voor de volgende keer... kijk of er geen auto's achter de bus rijden, hou je vast en zet je goed schrap, draai dan aan de ontluchtingsknop van de bus.

Dat ding schiet meteen vol in de remmen en jij kunt uitstappen.

Denk alleen niet dat je de chauffeur en je mede-passagiers daar erg blij mee maakt.
Don't hurry, be crappy!
pi_32693203
geen grapje van ik zat te wachten op de bus en toen vond ik de chauffeur er erg jong uitzien en ik hoefde niet eens men kaartje te stempelen?
hepl
pi_32693270
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:08 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Tip voor de volgende keer... kijk of er geen auto's achter de bus rijden, hou je vast en zet je goed schrap, draai dan aan de ontluchtingsknop van de bus.

Dat ding schiet meteen vol in de remmen en jij kunt uitstappen.

Denk alleen niet dat je de chauffeur en je mede-passagiers daar erg blij mee maakt.
Ik zal het achter de hand houden voor de volgende keer, die klootzak rijdt namelijk 5 van de 10 keer 's ochtends bij die halte door.
Ik post om het posten.
pi_32693357
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:21 schreef Furious het volgende:

[..]

Ik zal het achter de hand houden voor de volgende keer, die klootzak rijdt namelijk 5 van de 10 keer 's ochtends bij die halte door.
respect als je het durft te doen
pi_32696257
Net vandaag gehad, de bus reed een verkeerd afslag in en moest een andere weg nemen. De bus reed iets door en kwam terecht voor de grote plek waar alle bussen stopten, dus hij moest terug rijden. Mijn bus ( lijn 7 ) reed nu op de baan van de lijn 7 die de andere kant op rijd en kwam dus ook langs een aantal bushaltes. Ze waren bijna allemaal leeg, behalve één. De oudere mevrouw stond te zwaaien naar de bus om te stoppen en de bus ging langzaam rijden, de buschauffeur zwaaide terug en reed verder naar zijn eigen halte. Het gezicht van die vrouw was geweldig!
Uiteindelijk was er maar één lege halte overgeslagen, die zagen we net voordat we de afslag namen
pi_32702617
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:32 schreef partyyboyy het volgende:
Stond ik laatst op de bus te wachten,
zegt de buschauffeur: Heej, kom er eens af.
Ik heb laatst de trein naar den haag gepakt
maar ze hadden mij gezien, toen heb ik hem maar teruggegeven...
pi_32703408
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:03 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ik heb laatst de trein naar den haag gepakt
maar ze hadden mij gezien, toen heb ik hem maar teruggegeven...
Ik heb laatst de tram naar Arnhem genomen
Natuurlijk wel veilig met condoom....
  woensdag 30 november 2005 @ 18:54:21 #213
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_32704098
Jaren terug: een harmonicabus had ook problemen met zijn rem/deuren. Iedereen erin, bus rijdt weg van de halte en stopt even verder voor de verkeerslichten (voor wie het kent: Station Groningen, in het midden, toen de stadsbussen nog aan de ene kant stonden en de lijndienstbussen andere kant). En dus precies op het meest vervelende stukje stond die je je maar kan indenken. De chauffeur liet nog een laatkomer in en toen wilde de bus niet meer van de rem af. Heeft echt 20 minuten zitten prutsen, maar hij kreeg het niet voor elkaar. t was echt een gigantische puinhoop, overal stonden bussen en alles stond praktisch vast. En dat allemaal om 1700 uur.
Toen is iedereen in de andere harmonicabus gedirigeerd (gewoon de normale dienst die iedere 20 minuten draaide). Die bus was dus echt afgeladen vol, meer dan de 110 mensen die er normaal inmochten. En de bus deed nog zn normale ronde dus t werd almaar voller.
Even later reden we over de snelweg en kwam de kapotte bus achter ons aan. Blijkbaar was het gelukt de bus weer aan de gang te krijgen.
Dus beneden bij de afrit, grofweg de helft (incl mezelf) stapte weer over van de bomvolle bus in de lege. Heerlijk, wat een ruimte weer. Nou de lol duurde slechts 4 minuten, want rijdens het verder rijden ontstond er in de cabine hevige rookontwikkeling en een brandlucht. Je kon geen 5 meter meer voor je uitkijken. Heel de bus blauw van de rook.
Dus wij er weer uit, en ons weer in de andere bus naar binnen wringen. 't was zelfs zo erg dat je je stevig moest vasthouden aan je medepassasiers om de deuren dicht te kunnen laten gaan. En iedere keer als er mensen bij een bepaalde halte eruit moesten stapten er noodzakelijkerwijs eerst een stuk of15 mensen uit, en daarna weer in. En weer schrapzetten om de deuren dicht te laten gaan. Gedenkwaardige, humoristische rit van ruim 2 uur ipv 30 minuten.
How can I make this topic about me?
pi_32704276
Ik reed een keer in de 108 van Apeldoorn naar Ede. Die chauffeur keihard jagen over die weg. 100 km/u, waar je 80 en soms 60 mag. Zet 'ie de bus na een tijdje stil, gaatie een sigaret roken en zo'n paard in een weitje appels voeren...
pi_32707759
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:17 schreef drijvendschaap het volgende:
geen grapje van ik zat te wachten op de bus en toen vond ik de chauffeur er erg jong uitzien en ik hoefde niet eens men kaartje te stempelen?
Laat me raden...hij was 15 jaar

Wel grappig dat 'ie 3 bussen stal en daarmee ook nog de normale route reed
Children of the night. What music they make.
  woensdag 30 november 2005 @ 21:39:57 #216
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_32709733
Vandaag heb ik een buschauffeur horen zeggen dat een paar passagiers in het achterste gedeelte van de gelede bus 'met hun poten van de deuren moesten afblijven'.
pi_32735680
Ik kan mn lach hier niet inhouden! Ik reis elke dag met bus/trein naar school etc. maar nooit iets vreemders mee gemaakt dan iemand die loopt te kotsen.

Waar zit trouwens die onluchtingsknop dan
pi_32736253
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:14 schreef woeeiiii het volgende:
Waar zit trouwens die onluchtingsknop dan
Zoek de tekst: "Bij nood deur open" boven de deuren......
Don't hurry, be crappy!
pi_32736287
De noodstop
pi_32736722
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:00 schreef FanNa het volgende:
Ik reed een keer in de 108 van Apeldoorn naar Ede. Die chauffeur keihard jagen over die weg. 100 km/u, waar je 80 en soms 60 mag. Zet 'ie de bus na een tijdje stil, gaatie een sigaret roken en zo'n paard in een weitje appels voeren...
Toen ze hier een paar jaar terug een aantal wegen hadden afgesloten, en de chaufeur na een uur in de file gefrustreerd de snelweg opreed, kwam ik er ook achter dat een bus geen begrenzer heeft

Daarnaast een keer gehad dat de chaufeur van de interliner naar mn vriendin (400 naar oosterhout) zat te knikkebollen, en bij een halte (tol-sleeuwijk) in slaap viel

Zelfde interliner, een chaufeur die standaard over de rooien gaat als passagiers volgens hem de 'stop' knop te vroeg indrukken
quote:
Jullie zijn echt dom weet je dat? Echt achterlijk! het is nog 20 kilomter! we zijn nog niet eens bij Gorinchem!
* Buschaufeur zet bus op de vluchtstrook, gooit deur open en dicht en rijdt door
Daarnaast nog hele bussen vol met chaufeurs die verkeerd reden, vluchtheuvels aanzagen voor verkeersdrempels, niet stopte bij haltes waar mensen stonden, etc etc etc.
pi_32739116
Snelbus van xx:12 missen,
dan de normale lijnbus van xx:15 maar nemen..
op de snelweg halverwege met de lijnbus de snelbus inhalen om zo toch eerder mn halte te zijn
  donderdag 1 december 2005 @ 22:09:01 #222
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_32739531
In bus 170 (Uithoorn-Amsterdam CS) zaten eens een paar buitengewoon vervelende kinders die steeds op de stopknop drukten en niet uitstapten.

Bij het Haarlemmermeerstation gingen ze er uiteindelijk wel uit, waarbij de chauffeur een paar keer de deur dichtgooide zodat ze flink klem kwamen te zitten.

Hele bus:
pi_32740900
Stadsbus Maastricht (welke maakt niet uit, zijn allemaal dezelfde klote chauffeurs), Bus wil wegrijden, ik klop, deur gaat open, ik laat mijn strippenkaart afstempelen, wil net zeggen: bedankt voor het wachten, roept die eikel al: JA EN BEDANKT HET CHAUFFEUR. Godver klootzak, mag ik ff op adem komen zeg Verder rijden ze stelselmatig gewoon weg als ze zien dat er mensen staan te wachten. Moest ook erg lachen toen ik las dat er een aantal flink ziek waren geworden van een spacecake

Interliner naar Maastricht (toen die nog reed). Achter me twee jongens aan het praten, eentje keistoer aan het vertellen van het zuipfeest dat ie gehad had, zijn we bijna bij het station: BWUUEEEHHHHH *kletter*kletter*kletter*. Gelukkig wel in een plastic zak

Met mijn vriendin na een dag shoppen naar huis (met de Interliner, damn wat mis ik dat ding). Op de Noorderbrug kijk ik naast me, staat er naast ons voor het stoplicht een auto met een vent die zich eens goed aan het aftrekken is. Werd 't groen dan ging Japie weer in de broek, stonden we weer stil dan werd Japie weer verwend Ondertussen zat ie lekker naar boven te kijken GOOR!

En vanmorgen mocht ik (weer) gratis meerijden Die bus heeft namelijk geen chipknip-betaalding...en ik heb geen strippenkaart...en ik ben zo zielig als ik nog 30 min. moet wachten...

Met mijn zus in lijn 12 van de Uithof naar het centrum van Utrecht. Ergens waren ze aan de weg aan het werken, chauffeur zag dat te laat, begint keihard te remmen, alle passagiers vliegen naar voren *KRAAAAAKKKKK* dag knipperlichtjes....
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_32741022
Ook altijd leuk, de stadsbus nemen die langs Vijverdal komt... Ik zat er ooit eens in met mijn moeder, stapt er een man in pyjama in die (uiteraard) na 5 minuten flinke wartaal begint uit te slaan.

Ik kón niet meer, en ik moest me inhouden want het was zo'n type dat dan vervolgens bij je komt staan om te vragen wat er zo leuk is... Ik was trouwens niet de enige, de rest van de passagiers zat ook heel druk naar buiten te kijken en hun lachen te smoren.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 1 december 2005 @ 23:06:40 #225
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_32741477
Ik stapte na mijn werk de bus in, tover mijn strippenkaart tevoorschijn, gilt die buschauffeur ineens, JA! Meisje met de rode jas, D'RUIT! Ik heb dus een rode jas . Dus ik kijk nog eens naar mijn strippenkaart en nog een keer naar de chauffeur en die gilt nog een keer ERUIT NOU! OF MOET IK HELPEN? Ik denk die vent is niet goed?!?!

Staat er helemaal achterin de bus een klein meisje met een rode jas op om vervolgens uit te stappen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_32750111
Tijdens de busreis naar praag was de airco achterin de bus kaput. Niet erg voor in de winter, alleen de airco was zo kaput dat hij maar doorbleef blazen op het hoogste niveau. Voorin de bus stond de verwarming loeihard te blazen en ik zat naast zo'n verwarming. Nog nooit zo'n belaberde reis gehad ... de lucht was zo droog als de sahara.
pi_32750340
quote:
Op donderdag 1 december 2005 22:51 schreef Syrena het volgende:
Stadsbus Maastricht (welke maakt niet uit, zijn allemaal dezelfde klote chauffeurs), Bus wil wegrijden, ik klop, deur gaat open, ik laat mijn strippenkaart afstempelen, wil net zeggen: bedankt voor het wachten, roept die eikel al: JA EN BEDANKT HET CHAUFFEUR. Godver klootzak, mag ik ff op adem komen zeg
Dat heb ik ook een keer gehad Op de ene lijn net de bus gemist, dus ik 3 kilometer rennen naar de halte van een andere lijn. Kom ik er aan, wil die bus chaufeur net weg rijden maar hij zag me en stopte nog even Dus ik stap in, totaal buiten adem, en gewoon precies dezelfde reactie
pi_32750642
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat heb ik ook een keer gehad Op de ene lijn net de bus gemist, dus ik 3 kilometer rennen naar de halte van een andere lijn. Kom ik er aan, wil die bus chaufeur net weg rijden maar hij zag me en stopte nog even Dus ik stap in, totaal buiten adem, en gewoon precies dezelfde reactie
Het lijkt wel alsof die chauffeurs op hijgers geilen:
*hijg*nog*hijg*bedankt*hijg*voor*hijg*het*hijg*wachtten*hijg*
Don't hurry, be crappy!
pi_32752494
Ik stapte een paar jaar geleden in een bus in Maastricht en liet mijn OV zien.
Chauffeur: "jaja, loop maar gauw door."
Ik: (het was ochtend)
Chauffeur: "blabla ik zie blabla zeker zus bla bla" (ik was al half doorgelopen, dus verstond niet alles)
Ik: WTF
Pas toen ik achterin de bus een plekje had gevonden besefte ik dat de chauffeur waarschijnlijk bedoelde dat mijn OV niet van mij was, maar van mijn zus ofzo

-
Nog twee uit Maastricht In de bussen daar hangen van die mooie stickers waarop staat dat je niet mag bellen.

1: Ik zit in de bus, een paar stoelen achter de chauffeur, en mijn telefoon gaat. Dus ik neem hem op. Een minuut later merk ik ineens dat de bus stilstaat en dat de hele bus mij aan zit te kijken Ja hoor, meneer de chauffeur had mij horen bellen en dreigde mij de bus uit te zetten als ik niet op zou hangen want ik mocht tenslotte niet bellen

2: Voor mij stapt een meisje de bus in, terwijl ze belt.
Chauffeur (ik denk dezelfde, maar weet het niet zeker): "Die moet uit he?" en hij wijst naar de sticker.
Meisje: "Ja, ik hang zo op hoor".
Chauffeur: "Hij moet wel helemaal uit he?"
Meisje:
Chauffeur: "Die sticker betekent niet dat je niet mag bellen, maar dat je telefoon helemaal uit moet!"
Meisje:
pi_32752757
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:38 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof die chauffeurs op hijgers geilen:
*hijg*nog*hijg*bedankt*hijg*voor*hijg*het*hijg*wachtten*hijg*
Ja ik was echt pissig, ik was (tot hij dat zo zei) echt blij dat ie gewacht had.

Tijdje later was er in de stadsbussen zo'n campagne over vriendelijkheid etc. met van die posters dat chauffeurs mensen hielpen instappen en over groeten enzo. Ik ben er nog steeds niet achter of die posters voor de chauffeurs waren of voor de passagiers

Ook een keer een hele discussie dat je pas na negen uur 's morgens met je roze strippenkaart en OV korting krijgt. Hele bus had zoiets van: WTF? maar het was kennelijk waar. Jongen kon mooi uitstappen.

En een keer bij een bijzonder sjaggo chauffeuse van de stadsbussen. Ik stapte over, gaat ze mijn strippenkaart helemaal nakijken. Volgens haar kon ik niet van Stein naar Maastricht op maar vier strippen Ik: Ja dat kan wél, het is een speciale snelbus met een ander tarief. Pakt ze een boekje met zones erbij . Na 10 minuten uitleggen dat ik NIET door Beek kwam etc. etc. mocht ik eindelijk gaan zitten, maar ze heeft de hele weg nog raar naar me gekeken

Overigens hebben ze die lijn nu opgeheven, echt jammer. Al vond ik het afschaffen van de Interliner echt een ramp. Bij de introductie ervan ben ik maanden de enige geweest die ermee naar Maastricht ging heerlijk .
pi_32752790
wij moesten een keer op 1 april de bus verlaten omdat er een nest kakkerlakken in zat. iedereen bleef zitten omdat we dachten dat het een slechte grap was. totdat we ze zagen lruipen
pi_32752807
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:06 schreef Syrena het volgende:

En een keer bij een bijzonder sjaggo chauffeuse van de stadsbussen. Ik stapte over, gaat ze mijn strippenkaart helemaal nakijken. Volgens haar kon ik niet van Stein naar Maastricht op maar vier strippen Ik: Ja dat kan wél, het is een speciale snelbus met een ander tarief. Pakt ze een boekje met zones erbij . Na 10 minuten uitleggen dat ik NIET door Beek kwam etc. etc. mocht ik eindelijk gaan zitten, maar ze heeft de hele weg nog raar naar me gekeken
Ik geloof het ook niet, volgens mij is Geleen-Maastricht wel 6 of 7 strippen

Ik zat trouwens ook vaak zat in m'n eentje in de interliner
pi_32753081
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:08 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik geloof het ook niet, volgens mij is Geleen-Maastricht wel 6 of 7 strippen

Ik zat trouwens ook vaak zat in m'n eentje in de interliner
Neeeeeeeeeeeeeeeeee écht Het was een snelbus die de route reed van de Interliner, als een soort 'tussenoplossing' voor het plotseling verdwijnen van de Interliner zelf. De gemeente subsidieerde, vandaar de korting op de prijs.

ik wil 'm teruuuuuuuggg.....
pi_32756304
Benidorm, Spanje
Benidorm is nogal druk bevolkt qua auto's en iedereen plempt dat ding dan ook lukraak neer. Bochten, rotondes, kruispunten, als je er kunt staan, wordt er geparkeerd ook. Op één van die drukbevolkte kruispunten vond iemand het nodig zijn karratje zodanig neer te zetten dat de bocht wel heel erg krapjes werd. Zodanig krapjes dat een bus er niet langs zou kunnen. En laat over dat kruispunt nu net een bus rijden

Dus bus vast. Want inmiddels stonden er allemaal auto's en andere bussen achter hem. Komt er zo'n agentje op een scootertje aanrijden die het van voor en achter allemaal wat bekijkt, praatje maakt met de chauffeur en dan de sleepdienst belt. :w auto. Ik denk dat de bus wel een uur vast heeft gestaan. En de drie bussen achter hem ook.

Wenen, Oostenrijk
Ik zit met een vriendin in de stadsbus om naar de bioscoop te gaan. Alles leuk en aardig, maar ineens ontstaat er wat geroezemoes. Zo'n sfeertje waarvan iedereen doorheeft dat er iets gaande is, maar wat precies is niet duidelijk. Deuren gaan open, deuren gaan dicht, vrouw staat de chauffeur aan te schreeuwen, dat soort werk. Blijkt er dus mogelijk sprake te zijn van diefstal.

Een man was in een telefooncel gaan bellen en had zijn mobiele telefoon in de cel laten liggen ( ). Na een paar meter keert hij om, telefoon weg. Maar de vrouw die daarvoor uit de cel kwam, stapt onze bus in. Dus kerel erachteraan en waarschuwt de chauffeur. Chauffeur stopt bij de halte, maar doet de deuren niet open. Dus passagiers bij de deur beginnen al te morren. Chauffeur doet de deuren open, maar kort daarop weer dicht omdat de verdachte vrouw eruit wil. De rest van de bus begrijpt inmiddels dat we niet meer verder rijden en wil er ook uit, zodat de bus erop genomen kan worden. Maar nee, de politie is gebeld en niemand mag eruit Intussen komt de bus erop aanrijden, stopt bij de halte, maar wij mogen er niet uit, dus de bus rijdt weer door. Chaos alom in de bus, dus de chauffeur opent de deuren toch (bedankt he, lekker op tijd) en we mogen eruit. De vrouw en de man blijven erin en de deuren gaan weer dicht.

We hadden de film inmiddels toch gemist, dus we zijn maar ff blijven wachten. Politie kwam eraan, hoop geschreeuw en toen gingen ze met de wagen mee naar het bureau.

Wenen, Oostenrijk - Bratislava, Slowakije
's Ochtends vroeg om een uur of half zeven vertrekt onze Eurolines bus van Wenen naar Bratislava. Als ik 's ochtends vroeg moet opstaan, reizen en in een bus moet zitten, kan ik nogal eens melig worden, dus ik werd nogal luidruchtig met een vriendin die ook mee was. Chauffeur sjaggo, maant ons tot stilte in zijn brakke Duits, maar goed, we komen heelhuids aan. Volgende dag gaan we terug, hebben we dezelfde gast "En jullie zijn wel stil he!" Wij:

Maar goed, wij in die bus en karren maar. Op de heenweg gingen we allemaal over officiële wegen, maar de terugweg was zo raar. Het ging allemaal over slechte B-weggetjes, af en toe stopte hij om wat passagiers in- en uit te laden in vage dorpjes, het leek wel of hij z'n familie gratis met de bus meenam

Bij de grensovergang worden we natuurlijk gecontroleerd, worden er twee Afrikanen de bus uitgehaald. Hadden geen geldig paspoort ofzo.

Frankrijk
Met een stapel studenten naar Frankrijk geweest en weer terug in de bus. Worden we ergens om tien uur 's avonds van de weg gehaald door een stapel gendarmes en de hele bus wordt onderzocht. Bij de bagageruimte een hond erbij en iedereen moest zijn paspoort laten zien.

Komt op zich wel vaker voor, maar ik had sterk het idee dat de combinatie jongeren + Nederland de aanleiding gaf tot het onderzoek
pi_32757291
Ik heb bij Arie Koomen (de Lama's/ Arie en Silvester) in de bus gezeten
  vrijdag 2 december 2005 @ 15:58:49 #236
66485 Muis_84
Niet voor 1 gat te vangen...
pi_32757396
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:54 schreef Fruija het volgende:
Ik heb bij Arie Koomen (de Lama's/ Arie en Silvester) in de bus gezeten
Ik zit regelmatig met Menno Bentveld in de bus
Vind ik dan...
pi_32758300
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:58 schreef Muis_84 het volgende:
Ik zit regelmatig met Menno Bentveld in de bus
Ik zit regelmatig met een chauffeur in de bus!

boeiend
Don't hurry, be crappy!
pi_32759787
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:58 schreef Muis_84 het volgende:

Ik zit regelmatig met Menno Bentveld in de bus ++
Nou.... Ik zat weleens met Bas Muijs in de trein
pi_32759804
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:26 schreef massy het volgende:

[..]

Nou.... Ik zat weleens met Bas Muijs in de trein
en toen
pi_32759850
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:26 schreef SlimShady het volgende:

[..]

en toen
Nou....... niks eigenlijk
pi_32761765
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:14 schreef woeeiiii het volgende:
Ik kan mn lach hier niet inhouden! Ik reis elke dag met bus/trein naar school etc. maar nooit iets vreemders mee gemaakt dan iemand die loopt te kotsen.
Ik ben een keer degene geweest die moest kotsen. 's Ochtends om 5:15 melk drinken en daarna een uur in de bus zitten was niet zo'n slim idee Gelukkig stonden we wel ff een paar minuutjes stil ergens, toen netjes gevraagd of ik even uit mocht stappen omdat ik me niet zo lekker voelde... en jahoor.
pi_32761876
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:29 schreef RikjanOetEnter het volgende:
Mag het ook trein zijn?

ik zat laatst in zo'n syntus ding terug van school, zit er achter mij, en schuin achter mij 2 van die ouwe gasten gewoon een beetje crack te roken....

En dan is er weer geen conducteur in de buurt om er wat tegen te doen...
Kut Syntus. Serieus.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_32765118
Tijdens HAVO schooltripje van Nijmegen naar Barcelona bleek de plee in de bus al vrijwel direct bij vertrek uit Nijmegen of iets daarna dan, defect te zijn....(spoelde niet door ofzo).
Met als gevolg dus dat de WC steeds voller kwam te staan, op den duur zelfs echt tot de rand en het daar ook enorm begon te stinken.
Ik ben iemand die helaas nogal vaak moet (ik weet niet meer meer preces hoe lang de trip van Nijmegen naar Barcelona duurde, maar zeker meer dan 10 uur) dus ik kan me nog herinneren dat ik op die vreselijke meurende busplee ging zitten en dan echt met mn gat in de derrie/ pis hing (destijds had ik nog niet uitgevonden dat het best mogelijk is om hurkend te plassen).
Brrr.
pi_32768507
Ik zat eens in mijn eentje in de bus, stapt de buschauffeur opeens uit. Ik denk van"Waar gaat hij nou weer heen?" Gaat die busschauffeur tegen een boom aan staan zeiken! Stapt ie de bus weer in, zegt hij: "Ja, dat kan jij niet he..." Die opmerking vond ik toch weer een beetje minder.

Ik moest een tijd geleden 's ochtends wel eens met een bepaalde bus mee. Er stapte ook altijd een hele enge man in. Hij had een heel hoog stemmetje, had hele discussies met zichzelf en zong met dat nare hoge stemmetje eng-klinkende liedjes. Ik vond dat altijd zo'n vreselijk enge man! Ik ben echt blij dat ik nooit meer met die bus hoef.
pi_32769297
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:13 schreef Mleentje het volgende:
Ik zat eens in mijn eentje in de bus, stapt de buschauffeur opeens uit. Ik denk van"Waar gaat hij nou weer heen?" Gaat die busschauffeur tegen een boom aan staan zeiken! Stapt ie de bus weer in, zegt hij: "Ja, dat kan jij niet he..." Die opmerking vond ik toch weer een beetje minder.
ik vind 'm wel leuk
pi_32769459
Oh ja, schiet me nog iets te binnen. In de bus heb je ook twee van die klapstoeltjes. Een mevrouw ging dus eens op zo'n klapstoeltje zitten. Ze liet echter iets vallen wat de hele bus door rolde, dus ze stond op en pakte dat. Ze wou weer gaan zitten op haar plek, maar was blijkbaar vergeten dat het klapstoeltje ondertussen weer ingeklapt was. Die vrouw dondert dus keihard op de grond. Het zag er echt heeeel komisch uit. Ze krabbelde overeind, draaide zich om en keek me even aan. Ik moest echt heel erg mijn best doen om al grinnikkend mijn lach te onderdrukken.
pi_32769600
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:05 schreef tulpje6 het volgende:
Tijdens HAVO schooltripje van Nijmegen naar Barcelona bleek de plee in de bus al vrijwel direct bij vertrek uit Nijmegen of iets daarna dan, defect te zijn....(spoelde niet door ofzo).
Met als gevolg dus dat de WC steeds voller kwam te staan, op den duur zelfs echt tot de rand en het daar ook enorm begon te stinken.
Ik ben iemand die helaas nogal vaak moet (ik weet niet meer meer preces hoe lang de trip van Nijmegen naar Barcelona duurde, maar zeker meer dan 10 uur) dus ik kan me nog herinneren dat ik op die vreselijke meurende busplee ging zitten en dan echt met mn gat in de derrie/ pis hing (destijds had ik nog niet uitgevonden dat het best mogelijk is om hurkend te plassen).
Brrr.
ah gatver!! .

Ongeveer een jaar geleden had ik verkeerde lenzen aangemeten gekregen bij de oogarts, dus kon niet helemaal goed meer zien. (afspraak met de opticien was al gemaakt ). Ik stond destijds een keertje op de bus te wachten, langs een ringweg. Aangezien mijn ogen vrij slecht waren kon ik pas op het laatste moment mn hand opsteken om die chauffeur duidelijk te maken dat ik meewilde . Meestal accepteerde de chauffeur dat wel, maar eentje reed blijkbaar iets harder en ging echt keihard remmen, moest nog paar meter lopen om bij de ingang te komen van de bus waarnaar hij tijdens het instappen op een boze toon zegt; "GA TOCH NAAR DE OOGARTS, GEK!!".
Vond die opmerking wel pakkend eigenlijk

Ik heb ook weleens gehad dat de bus een noodstop moest maken (echt 1 waarvan je denkt jammer dat er geen lekkere chicks tegenover mij zitten ) waarna er 2 mensen die helemaal achterin zaten door het gangpad gelanceerd werden .
pi_32770595
Vorige week reed de bus mij voorbij, meteen na de halte springt ie boven op de rem om mij alsnog binnen te laten, zegt die buschauffeur: "Volgende keer moet je gewoon stop roepen"
Ik zie mezelf al staan schreeuwen tegen een bus die met 50 km/u mij voorbij rijdt.

Zelfde dag stap ik op de terugweg in een lege bus, alleen helemaal achterin zaten een meisje en een jongen (beiden rond de 16-17).
Dat meisje herkende ik wel, want die zit rond die tijd altijd in de bus.
Beiden waren druk in gesprek, waar ik verder niet op lette, totdat ik ineens een zin van het meisje opving: "Dus zegt zij tegen mij dat ik veel te jong ben om depressief te zijn."
Ze praat heel vrolijk, lacht af en toe, dus let ik er verder niet op.

Ineens zegt ze heel vrolijk tegen die jongen: "Wil jij ook wel dood?"
Die jongen mompelt iets van "nog niet" ofzo, meteen daarna stappen ze uit en sindsdien heb ik dat meisje niet weer gezien...
pi_32770756
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 00:26 schreef Symer het volgende:
Zelfde dag stap ik op de terugweg in een lege bus, alleen helemaal achterin zaten een meisje en een jongen (beiden rond de 16-17).
Dat meisje herkende ik wel, want die zit rond die tijd altijd in de bus.
Beiden waren druk in gesprek, waar ik verder niet op lette, totdat ik ineens een zin van het meisje opving: "Dus zegt zij tegen mij dat ik veel te jong ben om depressief te zijn."
Ze praat heel vrolijk, lacht af en toe, dus let ik er verder niet op.

Ineens zegt ze heel vrolijk tegen die jongen: "Wil jij ook wel dood?"
Die jongen mompelt iets van "nog niet" ofzo, meteen daarna stappen ze uit en sindsdien heb ik dat meisje niet weer gezien...
vaag en pijnlijk
pi_32771047
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 3 december 2005 @ 00:52:55 #251
78498 classpc
I don't like change
pi_32771234
vaag inderdaad... dat laatste verhaal
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 3 december 2005 @ 00:57:48 #252
75507 BIiebIie
Born to be Wilders
pi_32771332
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 13:29 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

en, was je vriendin blij je te zien?
Hij zegt toch... toenmalige vriendin...
pi_32772854
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:05 schreef tulpje6 het volgende:
Brrr.
Dik 20uur vanaf Amsterdam, kut reis.
  zaterdag 3 december 2005 @ 04:43:22 #254
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_32774042
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:18 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Dik 20uur vanaf Amsterdam, kut reis.
en als je in de derrie van anderen zit, is het ook nog eens een stinkkutreis
Asjemenou
pi_32784232
Gister ook, kom ik met lijn 46 aan opt station.. lijn 46 was zo als STANDAARD weer 10 min telaat, :/ ik snap niet hoe ze t doen..

rijd net lijn 99 weg ik als een gek rennen rijd die toch gewoon door
besluit ik dan maar de supermarkt 200 meter verder op eens te bezoeken voor een flesje cola,
stopt die bus dr zowat om mij alsnog in te laten stappen.. schijnbaar had chaffeur van lijn 46 even een babbeltje met die van de 99 gemaakt
pi_32784472
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 00:26 schreef Symer het volgende:
Vorige week reed de bus mij voorbij, meteen na de halte springt ie boven op de rem om mij alsnog binnen te laten, zegt die buschauffeur: "Volgende keer moet je gewoon stop roepen"
Ik zie mezelf al staan schreeuwen tegen een bus die met 50 km/u mij voorbij rijdt.
Ik stond in Delft op de bus te wachten om richting TU te gaan. Sta ik daar in het donker bij de halte, rijdt die bus gewoon door Terwijl ik sta te zwaaien en half op de rijbaan sta. En het was dus de laatste van die dag

Mailtje met een klacht gestuurd en na drie maanden antwoord gehad met een of andere kulsmoes
pi_32810443
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:20 schreef Syrena het volgende:

[..]

Neeeeeeeeeeeeeeeeee écht Het was een snelbus die de route reed van de Interliner, als een soort 'tussenoplossing' voor het plotseling verdwijnen van de Interliner zelf. De gemeente subsidieerde, vandaar de korting op de prijs.

ik wil 'm teruuuuuuuggg.....
[afbeelding]
Hij rijdt nog steeds
quote:
Kenteken BD-BF-70 Info

Voertuigsoort Info Bedrijfsauto
Merk Info VOLVO
Handelsbenaming Info B10M-42B-7111P
Kleur(en) Info N.v.t.
Brandstof Info Diesel
Aantal cilinders Info 6
Cilinderinhoud Info 0 cm3
Aantal zitplaatsen Info 0
Aantal staanplaatsen Info 0

Massa ledig voertuig Info 12.200 kg
Maximum massa voertuig Info 18.600 kg
Massa rijklaar Info 0 kg
Laadvermogen Info N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd Info 0 kg
- geremd Info N.v.t.
- oplegger geremd Info 0 kg
- autonoom geremd Info 0 kg
- middenas geremd Info 0 kg

Datum eerste afgifte Nederland Info 8 mei 1995
Datum eerste toelating Info 8 mei 1995
Datum aanvang tenaamstelling Info 15 juli 1999

Vervaldatum APK Info 28 juli 2006
pi_32815271
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:29 schreef mistermaniac het volgende:

[..]

Hij rijdt nog steeds
[..]
dat plaatje was van een willekeurige interliner hoor
pi_32816510
Er schiet me iets te binnen. Het was hartje zomer (30 graden buiten). Stap die bus in, die vreemd genoeg veel te warm aanvoelt. Ik ga zitten en voel warme lucht uit die airco/verwarmingsbuizen komen. Nou ja, pech, het is maar een halfuurtje. Na een kwartier was ik het eigenlijk toch wel goed zat, dus ik vraag aan de chauffeur en collega (zo'n ik-laat-je-de-route-wel-even-zien-geval) of die verwarming alsjeblieft niet uit mag. "Nee mevrouw, dat is de airco". "Er komt hete lucht uit!!" "Ja, dat klopt, want de airco is stuk dus er komt alleen warme lucht uit." Iedereen in de bus echt zo van Dus ik zeg; "Zet de airco dan maar uit, want we gaan dood hier." Kijken ze elkaar aan... "Owja, goed idee."

Doh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')