abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31535853
quote:
Snelheidsduivel met 255 km per uur opgepakt

Uitgegeven: 18 oktober 2005 11:30

ALMELO - De politie heeft een automobilist aangehouden die met 255 kilometer per uur over de A35 bij Almelo raasde.

De 42-jarige man uit Almelo moest zijn auto en rijbewijs inleveren, aldus de politie dinsdag. De snelheidsduivel werd met een lasergun geklokt.
Vreemd is dat.

20km naar het Oosten en je wordt met 255km/u nog wel eens ingehaald, kijkt niemand raar van op.

En hier word je als staatsvijand nummer 1 behandeld, rijbewijs kwijt, auto in beslag genomen, aangehouden etc.

Rechtvaardigheid?

Uiteraard weet ik wel dat dit Nederland is en geen Duitsland...
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:30:05 #2
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31536047
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:19 schreef yup het volgende:

[..]

Vreemd is dat.

20km naar het Oosten en je wordt met 255km/u nog wel eens ingehaald, kijkt niemand raar van op.

En hier word je als staatsvijand nummer 1 behandeld, rijbewijs kwijt, auto in beslag genomen, aangehouden etc.

Rechtvaardigheid?

Het grote verschil is natuurlijk dat je in duitsland weet dat er mensen met die snelheid rijden. Daar houd je dan ook rekening mee.
In Nederland mag het niet, dus ga je ook geen rekening houden met mensen die het wel doen. Daarom is het ook een stuk gevaarlijker om hier in Nederland zo hard te rijden.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_31536101
laserguns zijn volgens mij geen legaal meethulpmiddel meer omdat ze nogal afwijken. Misschien reed die man wel gewoon 120
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31536111
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:30 schreef Knarf het volgende:

[..]

Het grote verschil is natuurlijk dat je in duitsland weet dat er mensen met die snelheid rijden. Daar houd je dan ook rekening mee.
In Nederland mag het niet, dus ga je ook geen rekening houden met mensen die het wel doen. Daarom is het ook een stuk gevaarlijker om hier in Nederland zo hard te rijden.
pi_31536141
Deze meneer zal zwaarder aangepakt worden dan Samir A.
The gum you like, is coming back in style.
pi_31536148
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:30 schreef Knarf het volgende:

[..]

Gelukkig, een normale reactie

Ik weet niet of dit op een lege weg was, maar er zijn bijv. genoeg wegen waar je zelfs 300 km/u kan halen zonder probleem...

Rij maar eens in de nacht over de A4... Echt dat is de ultime 5 baans snelweg van NL... Je kan echt debiel hard iig...

Ze kunnen ook in Nederland bijv. dit doen: van 23/24 uur tot 6 uur in de ochtend gewoon limietloos (ik zeg ze kunnen het doen, niet dat ze het gaan doen), want dat heb je soms ook in Duitsland, tijdens spits normale limieten, maar in de nacht tot in de ochtend lekker geen v-max limiet...

Maar als dit dus echt in druk verkeer was heeft ie het wel verdiend
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:44:05 #7
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_31536272
Someone you trust is one of us...
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:53:12 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_31536422
In Duitsland mag het misschien wel, maar als je betrokken raakt bij een ongeval (ook als het niet je eigen schuld is), dan wordt het je wel zwaar aangerekend als je 255 reed volgens mij.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:56:30 #9
113593 kodro
i love tomatos
pi_31536502
damn wat voor auto moet dat wel niet zijn geweest die weg is hooguit 20 km lang en 2 baans ten eerste moet de auto die snelheid al aankunnen en ten tweede moet ook nog redelijk snel de snelheid behaald worden.

en 255 is wel heel erg overdreven, dat is 70 meter per sec. dan kun je nergens meer op reageren. Ik snap best dat je hard wilt rijden maar je kan het ook overdrijven. Heb zelf weleens 215 gereden (in Duitsland) en dat vond ik al een aardige snelheid.
pi_31536852
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:35 schreef yup het volgende:

[..]

Gelukkig, een normale reactie

Ik weet niet of dit op een lege weg was, maar er zijn bijv. genoeg wegen waar je zelfs 300 km/u kan halen zonder probleem...

Rij maar eens in de nacht over de A4... Echt dat is de ultime 5 baans snelweg van NL... Je kan echt debiel hard iig...

Ze kunnen ook in Nederland bijv. dit doen: van 23/24 uur tot 6 uur in de ochtend gewoon limietloos (ik zeg ze kunnen het doen, niet dat ze het gaan doen), want dat heb je soms ook in Duitsland, tijdens spits normale limieten, maar in de nacht tot in de ochtend lekker geen v-max limiet...

Maar als dit dus echt in druk verkeer was heeft ie het wel verdiend
En wat dan met alle mensen die midden in de nacht terug komen van het uitgaan, die zullen zeker niet zo goed rijden (als ze dan al niks op hebben). En dan suggereer jij om die ook nog eens om die mensen ff het dubbele van wat ze normaal rijden te laten rijden. Ze reageren al traag en dan wil ze minder reactie vermogen geven (door de hoge snelheid).
Daar voor hebben ze (somige, Niet alle) wetten voor uitgevonden, regels die je tegen jezelf moet beschermen
pi_31536947
Op de frontpage reageren zeker allemaal pubertjes.

Hoe stoer is het wel niet om 255 te rijden...
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_31537051
Ik kan niet eens harder dan 130

Ontopic: Op de A35 kun je het laatste stuk richting Almelo redelijk doorblazen, omdat er toch geen afslagen e.d. meer zijn. Ik weet alleen niet of die lasergun wel zo betrouwbaar is op zo'n hoge snelheid.
Zu'j net zien met dit weer, wul de waag'n niet pakk'n
pi_31537134
Ooit zelf een BMW M3 gehad...ging ook loeihard, maar binnen een jaar weer weggedaan. Beetje teveel boetes
Die kerel zal echt geen 255 km/h gereden hebben op een plek waar dat echt niet kon.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_31537269
Jah maar in duitsland heeft men ook manieren, wel eens gezien hoe hardrijders in nederland rijden? In duitsland houdt men 2 tot 300 meter afstand, en rijdt niet iedereen op de linkerbaan. Ik heb al vaker de vraag gestelt: wat is de remweg met 255 kilometer per uur. Als je het antwoordt hebt gegeven mag je nog een keer zeggen dat het verantwoord is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_31537429
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:14 schreef 5mebibyte het volgende:

Daar voor hebben ze (somige, Niet alle) wetten voor uitgevonden, regels die je tegen jezelf moet beschermen
Ja, zoals na dat ongeval met die 5 overleden jongeren uit Zeewolde. Genomen acties door Rijkswaterstaat: Borden met 70, dan 50, er staat zelfs dag en nacht een tekstkar met heel groot en knipperend "70" erop en nog krijgt iemand het voor elkaar om aan het eind van de A35 in de 90 graden bocht met hoge snelheid rechtdoor te rijden, dwars door de vangrail heen.
pi_31537461
Wat ik vreemd vind is dat de overheid zomaar je auto af kan pakken. De auto is jouw bezit wat geeft de overheid, mits het bezit legaal is (en ik lees nergens dat de auto gestolen is of iets dergelijks), het recht deze af te pakken?
pi_31537556
quote:
[b]Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 wat is de remweg met 255 kilometer per uur.
De auto's die gebouwd zijn om 250km/u te rijden zijn meestal in staat om "iets" harder te remmen dan de gemiddelde auto....

Porsche Boxter 100km/u - 0: 35 meter.
pi_31537617
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:53 schreef MartijnA3 het volgende:
De auto's die gebouwd zijn om 250km/u te rijden zijn meestal in staat om "iets" harder te remmen dan de gemiddelde auto....
Je zit door je reactietijd in ieder geval al op 35 meter.
pi_31537619
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:48 schreef Steijn het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat de overheid zomaar je auto af kan pakken. De auto is jouw bezit wat geeft de overheid, mits het bezit legaal is (en ik lees nergens dat de auto gestolen is of iets dergelijks), het recht deze af te pakken?
Volgens mij houden ze je wagen een tijdje in bewaring ofzo, misschien tot de rechtzaak of tot je de boete betaalt hebt
pi_31537641
Heerlijk, 255 hele kilometers.
Doe ik ook weleens, niks mis mee.

Aan de andere kant: 20 kilometer naar het oosten en het was legaal geweest.
Die meneer is volledig terecht zijn auto en rijbewijs kwijt.

Oeh, zei ik dat?
pi_31537754
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:46 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ja, zoals na dat ongeval met die 5 overleden jongeren uit Zeewolde. Genomen acties door Rijkswaterstaat: Borden met 70, dan 50, er staat zelfs dag en nacht een tekstkar met heel groot en knipperend "70" erop en nog krijgt iemand het voor elkaar om aan het eind van de A35 in de 90 graden bocht met hoge snelheid rechtdoor te rijden, dwars door de vangrail heen.
Heb ik alle wetten gezegd, niet alle stond er. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar ik heb het bericht waar jij het over had eens gelezen en er staat "De onduidelijke situatie die daardoor is ontstaan zou veel automobilisten de verkeerde kant opsturen. Vermoed wordt dat de slechte bewegwijzering de oorzaak is van het ongeval waarbij dit weekend vijf jonge Zeewoldenaren om het leven kwamen. "
Zoals het erstaat ligt het aan slechte bewegwijzering, moet jij eens vervellen welke wet dat is
pi_31537765
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:56 schreef Steijn het volgende:

[..]

inderdaad: remweg met 250 km/u is ongeveer rond de 300 meter.
pi_31537848
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:02 schreef 5mebibyte het volgende:

[..]

Heb ik alle wetten gezegd, niet alle stond er. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar ik heb het bericht waar jij het over had eens gelezen en er staat "De onduidelijke situatie die daardoor is ontstaan zou veel automobilisten de verkeerde kant opsturen. Vermoed wordt dat de slechte bewegwijzering de oorzaak is van het ongeval waarbij dit weekend vijf jonge Zeewoldenaren om het leven kwamen. "
Zoals het erstaat ligt het aan slechte bewegwijzering, moet jij eens vervellen welke wet dat is
Mijn post was geen aanval op jou hoor, ik wilde alleen aangeven dat je mensen wel tegen zichzelf kunt gaan beschermen, maar dat het toch geen ruk helpt.

En over die bewegwijzering, dat had betrekking op een stuk snelweg 5 kilometer terug waar destijds werkzaamheden waren. De gele tijdelijke borden waren geplaatst, maar de originele blauwe borden boven de weg waren niet afgeplakt, waardoor verwarring kon ontstaan.
pi_31537962
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Met welke auto?

Edit: BMW M6
quote:
And boasting brakes carried over from motorsport, the M6 comes to a halt from 100 km/h within just 36 metres or 118 feet, with stopping distance of less than 140 metres or 459 feet from 200 km/h.
pi_31538010
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:57 schreef Tamagotchi het volgende:
Heerlijk, 255 hele kilometers.
Doe ik ook weleens, niks mis mee.

Aan de andere kant: 20 kilometer naar het oosten en het was legaal geweest.
Die meneer is volledig terecht zijn auto en rijbewijs kwijt.

Oeh, zei ik dat?
WOW stoere vent ben jij zeg, ben je nog zo stoer als je met 255 achter in iemand ze auto ragt die door pech op de baan is terecht gekomen? Ben je ook zo mans om dan de rest van de familie te gaan condoleren met het verlies van 2 kleine kinderen? AHHHHH nee, dat overkomt jou niet, jij hebt een topwagen, die veeeeeeeeel beter remt als de gemiddelde auto, je bent een veeeeeel betere coureur als de rest, oja en je rijdt natuurlijk alleen maar om 4 uur snachts zo hard. Man get a life.
pi_31538080
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:12 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Met welke auto?

Edit: BMW M6
[..]
136 ft is de remweg ja, nou reken er nog 60 ft bij op met 255 km per uur, kom je aan zeg maar 200 ft, maar met 255 km per uur ga je dus ook nog eens 70 meter per seconde, voordat je door hebt dat je echt moet remmen ben je al 120 meter verder, en tjah dan kom je toch echt wel in de buurt van het aantal wat ik zei.
pi_31538090
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

WOW stoere vent ben jij zeg, ben je nog zo stoer als je met 255 achter in iemand ze auto ragt die door pech op de baan is terecht gekomen? Ben je ook zo mans om dan de rest van de familie te gaan condoleren met het verlies van 2 kleine kinderen? AHHHHH nee, dat overkomt jou niet, jij hebt een topwagen, die veeeeeeeeel beter remt als de gemiddelde auto, je bent een veeeeeel betere coureur als de rest, oja en je rijdt natuurlijk alleen maar om 4 uur snachts zo hard. Man get a life.
Dude wat is er mis met in de nacht over de snelweg sjeezen, ik heb zo vaak gehad dat er vrijwel GEEN ENKEL medeweggebruiker was... Dan is er toch niks mis mee als je het gas wat dieper intrapt...

Neem de A4 nou, 5 baans, in de nacht vaak 1 baan bezet... Dan heb je dus de overige banen om keihard door te knallen... Ik heb daar vaak 200+ op de teller gezet.. (UITERAARD, in de nacht, niet overdag).
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:19:07 #28
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_31538121
Haha.. woon zelf in wierden bij almelo, en aan de snelweg daar zit hulshorst www.hulshorst.nl gok dat die man daar een auto heeft geleend voor een proefritje ofzo ...

en waar die uit zeewolde zijn omgekomen, tja als je hard rijdt en niet oplet kun je je lelijk vergissen in die bocht.. maar hoe dat met die mensen is gebeurt is mij een raadsel, ze zijn op een heel vreemde plek (compleet zonder remsporen etc) de weg afgegaan...
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
pi_31538129
quote:

[..]

En hoe vaak komt zoiets voor in NL? Vast niet zo vaak als vrachtwagens die met 80km/u een auto meepikken die op de vluchtsstrook staat.
pi_31538154
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:18 schreef yup het volgende:

[..]

Dude wat is er mis met in de nacht over de snelweg sjeezen, ik heb zo vaak gehad dat er vrijwel GEEN ENKEL medeweggebruiker was... Dan is er toch niks mis mee als je het gas wat dieper intrapt...

Neem de A4 nou, 5 baans, in de nacht vaak 1 baan bezet... Dan heb je dus de overige banen om keihard door te knallen... Ik heb daar vaak 200+ op de teller gezet.. (UITERAARD, in de nacht, niet overdag).
Wat ik zeg, met 255 km per uur kan je niet meer fatsoenlijk anticiperen, simpelweg omdat als er 250 meter voor je iets gebeurd (ja ook snachts kan iemand pecht krijgen op de linkerbaan) je altijd te laat bent. Bovendien, waarom zou je 200 moeten rijden? Niet omdat het sneller is, puur voor de kick. Tjah als je wilt racen voor de kick, van mij mag je, maar doe het dan lekker in duitsland of op het circuit.
pi_31538155
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:19 schreef Breemz het volgende:
ze zijn op een heel vreemde plek (compleet zonder remsporen etc) de weg afgegaan...
Beter kijken de volgende keer, remsporen stonden er echt wel, en geen kleintjes ook.
pi_31538182
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:19 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

En hoe vaak komt zoiets voor in NL? Vast niet zo vaak als vrachtwagens die met 80km/u een auto meepikken die op de vluchtsstrook staat.
Ja zo lust ik er nog wel een paar, er gaan idd ook veel meer mensen dood aan kanker.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:22:30 #33
58200 Breemz
pi_31538200
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
maar doe het dan lekker in duitsland of op het circuit.
Net of daar niks gebeurt op de linkerbaan ?! haha wat een dom antwoord zeg je haalt je eigen theorie overhoop, 's nachts wat harder rijden dan normaal is niks mis mee..
I love to be in charge
pi_31538205
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:26 schreef Damzzz het volgende:
Ik kan niet eens harder dan 130

Ontopic: Op de A35 kun je het laatste stuk richting Almelo redelijk doorblazen, omdat er toch geen afslagen e.d. meer zijn. Ik weet alleen niet of die lasergun wel zo betrouwbaar is op zo'n hoge snelheid.
Wat voor auto heb je dat je geen 130 haalt?

Ontopic: Het is inderdaad een goed idee om 'snachts bepaalde trajecten sneller te laten gaan - de gebruiker vervuilt misschien meer, maar de benzineprijzen van tegenwoordig zijn toch allemaal belasting, dus de regering moet niet klagen!
pi_31538209
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:03 schreef raptorix het volgende:
Deze BMW 850 (www.e31.net) remt in ongeveer 6 seconden af van 250 km/u naar 0. Zie filmpje. Daar is dus vertraging voor nodig van dv/dt= 250/6 = 41,7 m/s2 (4 G dus ), en daarmee komt de remweg dus op s = 1/2at2 = 1/2 * 41,7 * 62 = 750 meter remweg. Ik schrik er van hoe lang dat is want een BMW 850 is nou niet de minste auto.

edit: Wel even door 3,6 delen. 750/3,6 = 208 meter.

[ Bericht 5% gewijzigd door Steijn op 18-10-2005 17:55:26 ]
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:23:10 #36
58200 Breemz
pi_31538218
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:20 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Beter kijken de volgende keer, remsporen stonden er echt wel, en geen kleintjes ook.
Waar dan?! ik bedoel ze zijn daar rechts eraf gegaan maar ik heb nog nergens sporen gezien
I love to be in charge
pi_31538227
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef Breemz het volgende:

[..]

Net of daar niks gebeurt op de linkerbaan ?! haha wat een dom antwoord zeg je haalt je eigen theorie overhoop, 's nachts wat harder rijden dan normaal is niks mis mee..
op dit soort domme antwoorden ga ik niet eens in. Wat een enorme looser ben jij zeg.
pi_31538232
Sorry hoor maar ik vind het een idioot, levensgevaarlijk!
pi_31538252
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef Steijn het volgende:

[..]

Deze BMW 850 (www.e31.net) remt in ongeveer 6 seconden af van 250 km/u naar 0. Zie filmpje. Daar is dus vertraging voor nodig van dv/dt= 250/6 = 41,7 m/s2 (4 G dus ), en daarmee komt de remweg dus op s = 1/2at2 = 1/2 * 41,7 * 62 = 750 meter remweg. Ik schrik er van hoe lang dat is want een BMW 850 is nou niet de minste auto.
Mjah vertel dat aan de mensen die denken dat het verantwoord is om met 255 km/u te rijden.
pi_31538256
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:23 schreef karoltje het volgende:
Sorry hoor maar ik vind het een idioot, levensgevaarlijk!
80km/u is ook al bijzonder dodelijk.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:25:36 #41
58200 Breemz
pi_31538261
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

op dit soort domme antwoorden ga ik niet eens in. Wat een enorme looser ben jij zeg.
Nee jij! je loopt eerst te drammen dat je niet hard moet rijden want ook op de linker baan krijgen mensen pech en bla die bla en even later zeg je dat als je dan toch hard wilt rijden je maar naar duitsland gaat..
I love to be in charge
pi_31538264
quote:
Zeg Rap, adem eens door je neus.
Dit soort grappen haal ik niet overdag uit.
Om precies te zijn ben ik om 02:52 's-nachts aan de Frieslandzijde van de afsluitdijk aangehouden. Daar hadden ze wel een heli voor nodig. Resultaat: 9 maanden rijontzegging en ¤ 5000 boete.
Stoer hoor.

Je hoort mij niet klagen over de straf, hij was volkomen terecht.
Je doet weleens wat stoms in je leven.

Dit houdt me echter niet tegen, voordat ik hard ga rijden bel ik tegenwoordig eerst naar huis of er iemand in de gelegenheid is om mij op te halen mocht ik gepakt worden.
pi_31538290
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef iamredleader het volgende:
Wat voor auto heb je dat je geen 130 haalt?
Mini, Fiat 500, 2CV om maar wat te noemen.
pi_31538341
Die 5000 waren guldens en geen euro's.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:29:32 #45
58200 Breemz
pi_31538347
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:27 schreef Steijn het volgende:

[..]

2cv haalt denk nog net de 130 hoor... wind mee berg af
I love to be in charge
pi_31538351
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:27 schreef Steijn het volgende:

[..]

Maar dat zijn wel stoere autootjes... had samen met verloofde nog een tijdje een mooie Panda 750, maar na wat "spelen" met de motor kon die mooi wel 145 in de vierde versnelling (had geen 5e...)
pi_31538362
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:25 schreef Breemz het volgende:

[..]

Nee jij! je loopt eerst te drammen dat je niet hard moet rijden want ook op de linker baan krijgen mensen pech en bla die bla en even later zeg je dat als je dan toch hard wilt rijden je maar naar duitsland gaat..
Omdat in duitsland de wegen totaal anders zijn en met name de mensen gewend zijn aan de hoge snelheden, nog een ander feit is dat de meeste duitsers betere autos rijden en ook betere chauffeurs zijn.
pi_31538384
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:23 schreef Breemz het volgende:

[..]

Waar dan?! ik bedoel ze zijn daar rechts eraf gegaan maar ik heb nog nergens sporen gezien
Deze had ik vorig jaar geplaatst in het topic over het ongeval.
pi_31538394
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:25 schreef raptorix het volgende:
Mjah vertel dat aan de mensen die denken dat het verantwoord is om met 255 km/u te rijden.
Ik ben ook wel van het doorrijden en 250 km/u leek mij op een lege snelweg met goed zicht wel verantwoord maar de berekening laat idd zien dat het enorm onverantwoord is. Het verbaast me enorm die remweg, ik heb het echt 4 keer nagerekend maar het klopt echt.

300 km/u op de Autobahn: Filmpje Let op de hectometerpaaltjes. !!!
pi_31538462
Duitsers betere bestuurders dan Nederlanders? Dat weet ik nog niet zo, hoor, en ik heb toch echt al wat kilometers in Duitsland gemaakt. Maar het is wel waar dat ze er daar aan gewend zijn, en toch doen niet veel mensen het! Vooral 'snachts of op grote afstanden (doe maar eens Hannover-Berlijn) is het prettig, vierbaans kaarsrecht vlak asfalt, en weinig andere auto's. Dan is 160 of 200 niet zo'n probleem...
pi_31538501
En dat 'zo hard rijden als je wil' in Duitsland is allang achterhaald. Het wordt ook daar namelijk steeds drukker op de weg en de plekken waar je flat-out kan worden steeds minder. Oost-Duitsland, daar kan het nog.
pi_31538528
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:34 schreef iamredleader het volgende:
Duitsers betere bestuurders dan Nederlanders? Dat weet ik nog niet zo, hoor, en ik heb toch echt al wat kilometers in Duitsland gemaakt. Maar het is wel waar dat ze er daar aan gewend zijn, en toch doen niet veel mensen het! Vooral 'snachts of op grote afstanden (doe maar eens Hannover-Berlijn) is het prettig, vierbaans kaarsrecht vlak asfalt, en weinig andere auto's. Dan is 160 of 200 niet zo'n probleem...
Mijn vriend heeft 10 jaar in duitsland gewoont, en die heeft me het systeem goed uitgelegt, op dit moment zijn het vaak polen in duitse bakken die voor problemen zorgen.
pi_31538540
quote:

[..]

750 meter is een beetje overdreven. Kijk eens naar de hectometerpaaltjes langs de kant van de weg. Dan kom ik op ongeveer 300-400 meter.

Je zit zowieso fout met je formule, want je deelt km/u door seconden, en dan heb je opeens m/s^2.... Zeg nou zelf, een vertraging van 40m/s^2??
Als je jouw formule toepast stopt de auto al na 210 meter.
pi_31538544
@ Tamagotchi: vooral het stukje tussen Berlijn en Hannover, daar kun je pas goed rijden...

Maar ff ontopic mensen: het is natuurlijk van de zotten dat iemand zo hard rijdt als je WEET dat het niet legaal is. Wat je MENING ook over snelrijden is, het MAG gewoon niet. Jammer.
pi_31538626
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:38 schreef _VoiD_ het volgende:
Je zit zowieso fout met je formule, want je deelt km/u door seconden, en dan heb je opeens m/s^2....
m/s * 1/s = m/s2 hoor.

edit: Voor wat de rest betreft. Wel een blunder ja.

[ Bericht 21% gewijzigd door Steijn op 18-10-2005 17:53:53 ]
pi_31538672
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:38 schreef iamredleader het volgende:
@ Tamagotchi: vooral het stukje tussen Berlijn en Hannover, daar kun je pas goed rijden...
Berlijn - Dresden in een half uurtje, heerlijk.
quote:
Maar ff ontopic mensen: het is natuurlijk van de zotten dat iemand zo hard rijdt als je WEET dat het niet legaal is. Wat je MENING ook over snelrijden is, het MAG gewoon niet. Jammer.
Heb je gelijk in. Dat risico neem ik weloverwogen en dus bewust.
Als ik 's-nachts op de weg zit, niemand te zien, ga ik er vol op. Jammer van de boete.
pi_31538676
Dus 250 KM/H deel je door 6 seconden. Als je eerst die 250km/h omschrijft naar m/s (dus 70m/s), en dat deelt door 6 kom je op een vertraging van +- 11 m/s^2......

je zit er een factor 3,6 naast dus.
pi_31538741
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:44 schreef _VoiD_ het volgende:
Dus 250 KM/H deel je door 6 seconden. Als je eerst die 250km/h omschrijft naar m/s (dus 70m/s), en dat deelt door 6 kom je op een vertraging van +- 11 m/s^2......

je zit er een factor 3,6 naast dus.
Ja dat heb ik over het hoofd gezien. Maar de formule is gewoon juist, ik vond het al zo lang.
pi_31538943
Sjah raptorix daar wat over te zeggen?

Zat al te denken wat fout was want 6 seconden naar 0 en dan 750 meter remweg no fucking way
pi_31539021
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:56 schreef yup het volgende:
Zat al te denken wat fout was want 6 seconden naar 0 en dan 750 meter remweg no fucking way
En met een 360 Ceramic High Performance Brake System gaat het nog een tandje vlotter..

Bij full brake zit je spuug gewoon tegen het voorruit aan.
En als je niet vast zit jij ook.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:02:39 #61
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31539068
Ach, de beste stuurlui zitten achter hun PC.

Ik vraag me af op welk tijdstip het was, er plek was, en het weer wat meezat.
Nu ben ik zelf voor het hard doorrijden ipv met een sukkelgangetje rond te rijden.

Zelf rij ik in Duitsland ook wel erg vaak over de 200. Ik klokte max eens 245 km/p-u

Maar goed NL mentaliteit is weer anders en hier word je afgeschilderd als een moordenaar.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31540723
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:56 schreef yup het volgende:
Sjah raptorix daar wat over te zeggen?

http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/crstp.html#c2

Reken het anders even na joh.
pi_31540908
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Ach, de beste stuurlui zitten achter hun PC.

Ik vraag me af op welk tijdstip het was, er plek was, en het weer wat meezat.
Nu ben ik zelf voor het hard doorrijden ipv met een sukkelgangetje rond te rijden.

Zelf rij ik in Duitsland ook wel erg vaak over de 200. Ik klokte max eens 245 km/p-u

Maar goed NL mentaliteit is weer anders en hier word je afgeschilderd als een moordenaar.
Dat iemand hard rijd tot daar aan toe, wat me stoort is dat dit soort lui met droge ogen durfen te beweren dat je met 255 kilometer per uur de boel onder controle hebt, geloof me dat heb je NOOIT, een remweg van tegen de 300 meter betekent dat als er dus ver buiten je bliksveld iets gebeurt, je NOOIT meer kan anticiperen. Dat iemand zichzelf kapot rijdt met 255 kilometer zal me een worst wezen, wat me stoort is dat dit soort lui alleen omzich zelf bekommeren, lees hun postings maar eens na en kijk hoe vaak ze het woord IK gebruiken.
pi_31540910
Ik start [Wheheeeeeeheeee!]t, daarna ga ik rustig rijden.

Is het gewoon, als je me daarvoor oppakt, jammer dan.
pi_31540994
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:44 schreef Tamagotchi het volgende:

Heb je gelijk in. Dat risico neem ik weloverwogen en dus bewust.
Als ik 's-nachts op de weg zit, niemand te zien, ga ik er vol op. Jammer van de boete.
Tsja, het feit dat je als enige risico de boete ziet, zegt al genoeg.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_31541060
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:24 schreef charon het volgende:

[..]

Tsja, het feit dat je als enige risico de boete ziet, zegt al genoeg.
Joh ik ben al zovaak met dit soort mensen in discussie gegaan, maar goed zijn van die aso's die denken dat ze alleen op de weg zitten. IMO zou men nog wel wat meer wagentjes en roze papiertjes mogen innemen.
pi_31541133
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:56 schreef Steijn het volgende:

[..]

Als je goed moe bent of lekker hebt gezopen misschien wel ja.. 0,5 seconde is redelijk triest voor een wakker, nuchter, en verder gezond mens.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_31541285
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat iemand hard rijd tot daar aan toe, wat me stoort is dat dit soort lui met droge ogen durfen te beweren dat je met 255 kilometer per uur de boel onder controle hebt, geloof me dat heb je NOOIT, een remweg van tegen de 300 meter betekent dat als er dus ver buiten je bliksveld iets gebeurt, je NOOIT meer kan anticiperen. Dat iemand zichzelf kapot rijdt met 255 kilometer zal me een worst wezen, wat me stoort is dat dit soort lui alleen omzich zelf bekommeren, lees hun postings maar eens na en kijk hoe vaak ze het woord IK gebruiken.
Dude chill the fuck out

Kijk op een lege snelweg die alleen maar rechtdoor gaat (alweer de A4) gaat er heus geen boom oversteken ofzo dude

Als de hele fucking weg voor je hele fucking neus leeg is dan is er weinig kans dat er iets gebeurt RIGHT?

Als je op een lege weg geen 200+ km/u kan rijden zonder brokken dan verdien je je rijbewijs niet. Echt niet...

Verder over je reken programmatje (linkje wat je gaf) daar klopt geen reet van. Ten eerste elke auto heeft een andere remweg, een 911 turbo zal van 160-0 eerder stilstaan dan een Panda van 100-0... Echt de meeste "dikke bakken" hebben bizarre remmen hoor... Daar moet je je echt niet op verkijken EN een dikke auto heeft meestal ook bredere banden = kortere stopafstand...
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:38:46 #69
80382 manny
30 is best veel
pi_31541368
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Joh ik ben al zovaak met dit soort mensen in discussie gegaan, maar goed zijn van die aso's die denken dat ze alleen op de weg zitten. IMO zou men nog wel wat meer wagentjes en roze papiertjes mogen innemen.
helemaal mee eens. Gewoon een economisch principe: we hebben een overschot aan auto's: iedereen die zo absurd hard rijdt / met drank op rijdt / een ongeluk veroorzaakt / onverzekerd rondrijdt / etc .. direct rijbewijs innemen. Dan sta ik in een iets kortere file met mensen die zich wel aan de regels kunnen houden.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:40:06 #70
67174 Dos37
Come on Twente
pi_31541412
daar rij ik ook wel eens geen idee hoe ie dit heeft geflikt dit is wel heel hard
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:46:52 #71
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_31541595
Dag auto , dag rijbewijs , dag bekeuring.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_31545442
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:35 schreef yup het volgende:

[..]

Dude chill the fuck out

Kijk op een lege snelweg die alleen maar rechtdoor gaat (alweer de A4) gaat er heus geen boom oversteken ofzo dude

Als de hele fucking weg voor je hele fucking neus leeg is dan is er weinig kans dat er iets gebeurt RIGHT?

Als je op een lege weg geen 200+ km/u kan rijden zonder brokken dan verdien je je rijbewijs niet. Echt niet...

Verder over je reken programmatje (linkje wat je gaf) daar klopt geen reet van. Ten eerste elke auto heeft een andere remweg, een 911 turbo zal van 160-0 eerder stilstaan dan een Panda van 100-0... Echt de meeste "dikke bakken" hebben bizarre remmen hoor... Daar moet je je echt niet op verkijken EN een dikke auto heeft meestal ook bredere banden = kortere stopafstand...
Nou ja als je het zo goed weet, zeg dan maar wat remweg is bij 255 kilometer per uur.
pi_31545733
Prima , rijbewijs eens een jaar ofzo niet terug geven, auto verkopen, die kan hij toch niet meer gebruiken.

En ja, natuurlijk zijn er momenten dat je zo hard kan rijden. Als je het dan doet prima. Ga dan alleen niet zeiken als ze je de boel afnemen het mag namelijk niet.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_31546540
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou ja als je het zo goed weet, zeg dan maar wat remweg is bij 255 kilometer per uur.
Dat hangt per auto af dude

Elke auto heeft een andere remweg...
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:07 schreef marcb1974 het volgende:
Prima , rijbewijs eens een jaar ofzo niet terug geven, auto verkopen, die kan hij toch niet meer gebruiken.

En ja, natuurlijk zijn er momenten dat je zo hard kan rijden. Als je het dan doet prima. Ga dan alleen niet zeiken als ze je de boel afnemen het mag namelijk niet.
Fijn dan moeten ze je fiets ook afnemen als je dronken fietst, kijken hoe die trieste losers dan reageren... Want dat mag ook niet.
pi_31547967
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hangt van de auto af!!!

Er zijn misschien auto's die sneller stilstaan van 200 naar 0 dan een panda van 100 - 0. Dus niet zo kortzichtig lullen.
pi_31552401
Rap, gewoon om hufterig te doen heb ik net de 300 aangetikt.
pi_31553690
Tamagotchi, als je eens echt een nuttige bijdrage wilt doen, meet dan ff op wat je remweg is van 255 naar 0.
pi_31553726
255 km/h klokken en dan nationale media-aandacht? wtf
komkommertijd zeker.
pi_31553737
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:37 schreef MartijnA3 het volgende:
Tamagotchi, als je eens echt een nuttige bijdrage wilt doen, meet dan ff op wat je remweg is van 255 naar 0.
Huilie .
pi_31553904
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:33 schreef yup het volgende:

[..]

[..]

Fijn dan moeten ze je fiets ook afnemen als je dronken fietst, kijken hoe die trieste losers dan reageren... Want dat mag ook niet.
Dat snap ik ook wel, maar goed, geef het dan maar voor jouw wagen aan wat je remweg is.
pi_31554088
Voor een BMW M3 is de remvertraging 9.8 m/s, met 255 rij je 70 meter per seconde.

Remweg is gedefinieerd als: het kwadraat van de snelheid per seconde, gedeeld door tweemaal de remvertraging, kortom (70x70) : (2 x 9.8), wat neer komt op 245 meter, dan ben je er nog niet, als standaard wordt genomen 1 seconde reactie tijd, kom je dus toch echt aan 315 meter.

Maar goed laten we eens voor de grap uitgaan van extreem goede remmen met een vertraging van 20 meter per seconde, dan kom je dus nogaltijd uit op 200 meter remweg.
pi_31554265
Nee hoor.
Ik rijd een 612 scagletti.
Door dit tropic besloot ik 'm eens stevig beet te pakken.

Gelukt, 312 kilometers op de teller.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:29:59 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31554690
quote:

Wat dacht je van Rijbewijs afnemen van iemand die dronken fietst
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:31:50 #84
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_31554724
quote:

[..]

[..]

sinds wanneer ben je op slag dood als er een dronken fietser tegen je aan rijdt?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_31555617
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:09 schreef Tamagotchi het volgende:
Jammer alleen dat je de naam niet spellen kan.
pi_31555713
quote:
Nee hoor.

Heheh, Nee hoor.
Je bent gewoon een wannabe zonder auto .
Anders wist je wel hoe je scaglietti schrijft
Edit: Oh een vrouw.
Dan nog.
pi_31555992
@Tamagotchi:
Foto's!
pi_31556260
quote:
Nee hoor.

hehe Ik ga mijn wagen vannacht ook nog effe naar de 300 knallen denk ik effe kijken of het niet te druk is
pi_31556332
kijk als je zo hard wilt rijden plak dan ook je nummerbord af inhalen kunnen ze je toch niet
Twinning = boring
pi_31556423
Ze zien mn nummerbord dan toch niet als ik zo hard rij
pi_31556523
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, maar goed, geef het dan maar voor jouw wagen aan wat je remweg is.
Dude, mijn wagen haalt 191 echte km/u... Om die snelheden te halen moet ik er een M3 blok ofzo in lepelen

Verder wil ik niet eens weten wat de remvertraging is bij 250 km/u, denk dat de remmen dan gewoon verbranden
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat dacht je van Rijbewijs afnemen van iemand die dronken fietst
Dat is gewoon de allerdikste misverstand ooit op moeder aarde :-)

Je krijgt die RIJBEWIJS GEWOON KEIHARD TERUG BINNEN 24 UUR!!!!!!!

Ook al ben je een bestuurder je reed geen motorvoertuig!!!! ze mogen je alleen een rijverbod van 24 uur geven klaar is klara.

Geven ze je meer gelijk advocaat inschakelen en je hebt hem direct terug. Believe me :-)
pi_31557091
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:02 schreef yup het volgende:

[..]

Dude, mijn wagen haalt 191 echte km/u... Om die snelheden te halen moet ik er een M3 blok ofzo in lepelen

Verder wil ik niet eens weten wat de remvertraging is bij 250 km/u, denk dat de remmen dan gewoon verbranden
[..]

Ook al ben je een bestuurder je reed geen motorvoertuig!!!! ze mogen je alleen een rijverbod van 24 uur geven klaar is klara.

Geven ze je meer gelijk advocaat inschakelen en je hebt hem direct terug. Believe me :-)
Johnny V.H. uit Steendorp (Temse) is zijn rijbewijs kwijt omdat hij dronken op de fiets naar huis reed. De man van 32 viel woensdagavond van zijn fiets. Voorbijgangers hadden gezien dat hij terug opstapte en zigzaggend over de weg verder reed. De politie hield de man aan de kant en verwittigde het Dendermondse parket. De procureur van dienst trok meteen zijn rijbewijs in. Volgens het Dendermondse parket gebeurt dat slechts heel uitzonderlijk, maar de man had dan ook 3 promille alcohol in het bloed.
pi_31557426
Zoals je zelf zegt is dat een uitzondering he

Normaal geven ze je rijbewijs egwel terug...
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:02:15 #94
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_31557515
flikker toch op allemaal met je remafstand
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:07:08 #95
133064 Der_Ghopmeister
faker dan fake nepper dan nep
pi_31557600
Volgens Hart van Nederland was het een BMW Z3 M coupe S54 Coupé en jah dat loop hard
whahaa stelletje lozers op dit godvergeten kut hoere forum!!!!
pi_31557677
321 pk maar brommermotor
pi_31557678
Geweldig dat snelle rijden van die gasten hier, ik geloof er geen zak van. En dan het bluffen over de remafstand, je moet deze wel hebben.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31557781
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:02 schreef yup het volgende:

[..]

[..]

Tering, jij bent geloof ik wel zo'n beetje de grootste kneus wat hier op pta rondloopt, met je 'dude' en andere volkse opmerking. Je bent een onverantwoordelijk kind man met die opgefokte step van je. Clown.
geen
pi_31557793
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:11 schreef longinus het volgende:
Geweldig dat snelle rijden van die gasten hier, ik geloof er geen zak van. En dan het bluffen over de remafstand, je moet deze wel hebben.
Op de A4 ging ik soms echt iedere weekend 200 km/u rijden met de space wagon, soms echt vanaf brugrestaurant, heel schiphol afknallen tot de ring A10...

Knalwegen bestaan, OOK in Nederland...

Op de A9 kan je ook de meest bizarre snelheden halen...
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:18 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Tering, jij bent geloof ik wel zo'n beetje de grootste kneus wat hier op pta rondloopt, met je 'dude' en andere volkse opmerking. Je bent een onverantwoordelijk kind man met die opgefokte step van je. Clown.
pi_31557855
wow, ieder weekend 200 rijden. wauw man, jij bent echt een leuk persoon! Jij weet echt goed met je verantwoordelijkheden om te gaan! Klasse!
geen
pi_31558012
Het gaat me erom dat het mogelijk is...

Er zijn GENOEG wegen in Nederland waar je de top van je wagen kan uitproberen, meer dan zat.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:34:21 #102
37248 BertV
Klei indiaan
pi_31558021
Boven de 200 km/u begint de gravity shift, levensgevaarlijk.
Ook heb je kans op hersenbeschadiging door zuurstofgebrek.
Dat verklaart ook de hardnekkigheid van het gedrag van snelheidsduivels.

man rijdt te hard...
man krijgt straf...

Wat een ophef.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:53:51 #103
110987 ErwinRommel
pi_31558397
Helemaal geen gebluf over dat harde rijden.
Ik klok goed 240 op de autobahn. In Nederland zal ik niet harder rijden dan 170 km/p-u.

En iedereen die zegt dat het onverantwoord is weet niet waarover men praat. Per auto is er nogal een verschil tussen prestaties. En vaak juist wanneer je snel of rap doorgast ligt de concentratie ook wat hoger. Althans bij mij, waardoor ik weer sneller anticipeer en zaken sneller voor en achter me doorheb igv obstakels en andere weggebruikers. Dit kun je heel goed trainen.
pi_31558455
Het is onverantwoord omdat je medeweggebruiker er niet vanuit gaat dat er een gek achterhem op komt met een dergelijke hoge snelheid.
Echt, ik ben benieuwd, stel je wordt aangehouden door de politie, je moet je rijbewijs + auto inleveren. Vertel jij de beste man dan als verweer dat je, en ik citeer je even: 'ik sneller anticipeer en zaken sneller voor en achter me doorheb igv obstakels en andere weggebruikers' en je dan wegkomt met een schouderklopje? Ach stom van me, nee je hebt gelijk, de politie is er alleen om jou te pesten omdat zji het jou niet gunnen dat je met je speeltje 170+ mag rijden. Nee echt, grote verantwoordelijke jongen ben je hoor, erwinrommel! Misschien nog wel beter dan yup zelfs!
geen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:59:13 #105
110987 ErwinRommel
pi_31558525
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:34 schreef BertV het volgende:
man rijdt te hard...
man krijgt straf...

Wat een ophef.
idd een hele ophef. De straf is de consequentie van het snelle rijden. Dat zal hij vast ook wel weten. Is vast even zuur.
Maar de betweters en de moraalridders zitten tevaak te zeiken dat het onverantwoord is terwijl dit in veel gevallen niet zo is.
Langzaamrijders zijn juist onverantwoord bezig.
pi_31558550
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:56 schreef natte-flamoes het volgende:
Het is onverantwoord omdat je medeweggebruiker er niet vanuit gaat dat er een gek achterhem op komt met een dergelijke hoge snelheid.
Echt, ik ben benieuwd, stel je wordt aangehouden door de politie, je moet je rijbewijs + auto inleveren. Vertel jij de beste man dan als verweer dat je, en ik citeer je even: 'ik sneller anticipeer en zaken sneller voor en achter me doorheb igv obstakels en andere weggebruikers' en je dan wegkomt met een schouderklopje? Ach stom van me, nee je hebt gelijk, de politie is er alleen om jou te pesten omdat zji het jou niet gunnen dat je met je speeltje 170+ mag rijden. Nee echt, grote verantwoordelijke jongen ben je hoor, erwinrommel! Misschien nog wel beter dan yup zelfs!
Dude, stfu.

Ten eerste op de A4 heb je 5 rijbanen, de 2 rijbanen naast je zijn vaak leeg in de nacht. Wil jij met droge ogen komen beweren dat er een of andere debiel zonder reden 3 banen gaat opschuiven? Mensen die dat ook maar in hun HOOFD halen om zoiets te doen zouden een nekschot moeten krijgen...

Tuurlijk ga je op 2 baans wegen geen 200 rijden, als je dat doet is de kans op een klapper groot... ZEER groot... Want niemand verwacht dat jij met 200 komt aanstormen...
pi_31558567
he, langzaamrijders zijn ook niet goed bezig, maar iemand die met 30 km iemand aanrijdt of iemand die met 200+ iemand aanrijdt, ik denk dat daar wel een niet te onderschatten verschil in zit. Maar inderdaad, langzaamrijders zijn ook verkeerd bezig.
geen
pi_31558581
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:00 schreef yup het volgende:
Dude, stfu.
'dude', 'dude' een keer op met je 'dude', 'dude'
geen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:03:09 #109
37248 BertV
Klei indiaan
pi_31558629
Deze snelheids cowboy is het met de vochtige flamoes eens.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:04:59 #110
110987 ErwinRommel
pi_31558668
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:56 schreef natte-flamoes het volgende:
Anticiperen en nog eens 3 maal anticiperen. Dat is het hele eiereneten.
Dat jij zo tegen het hardrijden bent en het zelfs als asociaal ziet tja,......dat is dan jou probleem.
Ik ben zelf ook enkele keren gepakt toen ik harder reed dan was toegestaan. Tja, dan betaal ik de boete en ik ga niet klagen tegeonover de agent die me tot stoppen dwingt. Ik wist dat ik te hard reed, en accepteer de boete. Die agent doet ook enkel zijn werk.

En ja, ook met hoge snelheid rij ik verantwoord. Zul je wellicht niet geloven, maar het is toch echt zo.
pi_31558700
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:00 schreef natte-flamoes het volgende:
he, langzaamrijders zijn ook niet goed bezig, maar iemand die met 30 km iemand aanrijdt of iemand die met 200+ iemand aanrijdt, ik denk dat daar wel een niet te onderschatten verschil in zit. Maar inderdaad, langzaamrijders zijn ook verkeerd bezig.
Als je met 200+ iemand aanrijd dan ben je gewoon fout, ook al wisselde die auto van baan...

Zo heb ik wel eens iemand met CRX afgesleept zien worden, hij reed veelste hard door de tunnel, iemand wisselde van baan, achterop geklapt + paar keer de muren van de tunnel gekopt. In het begin zou de verzekering geld uitkeren, maar later kwam na onderzoek uit dat die CRX gast veelste hard reed. Niet alleen verzekering heeft geen geld uitgekeerd, maar de politie heeft ook zijn rijbewijs ingenomen...
pi_31558728
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Anticiperen en nog eens 3 maal anticiperen. Dat is het hele eiereneten.
Dat jij zo tegen het hardrijden bent en het zelfs als asociaal ziet tja,......dat is dan jou probleem.
Ik ben zelf ook enkele keren gepakt toen ik harder reed dan was toegestaan. Tja, dan betaal ik de boete en ik ga niet klagen tegeonover de agent die me tot stoppen dwingt. Ik wist dat ik te hard reed, en accepteer de boete. Die agent doet ook enkel zijn werk.

En ja, ook met hoge snelheid rij ik verantwoord. Zul je wellicht niet geloven, maar het is toch echt zo.
Ik vind je ronduit asociaal.
geen
pi_31558744
En buiten asociaal ook onverantwoordelijk. Figuren als jij zouden preventief geen rijbewijs in bezit mogen hebben.
geen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:12:55 #114
110987 ErwinRommel
pi_31558846
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:00 schreef natte-flamoes het volgende:
30 kilometer rij je niet op een meer dan lege snelweg. Dat is zelfs ook strafbaar. Net als tehard rijden.
Ik zal proberen te visualiseren wat ik nu schrijf:

ik rij bv 170 km per uur op een rustige snelweg. Wanneer er bv vrachtwagens op rechts rijden en er een auto achterzit, welke ik vaak al vanaf enkele honderden meters kan zien gaat er al een lampje branden en zakt de snelheid weg tot op laten we zeggen 140 km per uur. Dit om de auto achter de vrachtwagen ruimte te geven en al te anticiperen op evt lomp gedrag van die bestuurder achter de vrachtwagen.
Ook door bv op en afritten in de gaten te houden. Dit al vele honderden meters van tevoren.
Alles hangt samen met het anticiperen. Dit moet men al doen als men überhaupt in de auto stapt, en nog meer wanneer men met hoge snelheid rijd.
En juist door die hoge snelheid anticipeerd men meer. Althans de wat beter geoefende rijder met al wat jaren rijervaring.
Ik heb het dus niet over het links en rechts inhalen. Hierbij moet je voorzichtig te werk gaan, en zeker niet impulsief handelen maar met beleid en jezelf bewust zijn van de gevaren.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:13:03 #115
37248 BertV
Klei indiaan
pi_31558850
255 op een compleet lege snelweg is niet onverantwoord.

Los van het feit;

- dat het niet mag, en de straf op overtreding logisch is
- Dat het bijna niet voorkomt in NL dat de snelweg leeg is
- En dat zo'n persoon vaak een viespeuk is die overal hard rijdt.

Ik ken de omstandigheden niet. Sjees, ik doe nu mee aan de ophef
pi_31558866
Dit gaat toch wellus nietus worden...

Bijna van de weg gereden door iemand die me niet zag tijdens het invoegen. (moet er niet aan DENKEN als dat op de motor was......)

Bijna achterop iemand geklapt die het nodig vond om met 60 in te voegen op een 120 snelweg, en nee naar links kon niet.

Zulke bestuurders zijn 1000x gevaarlijker dan die zogenaamde asociale hardrijders maar de teringlijers van de politie treed hier natuurlijk niet tegenop want geen geld in het laatje. Hardrijders zijn makkelijker te pakken.

Dit is nog maar een greep uit de ervaringen die ik heb meegemaakt, sommige mensen hebben hun rijbewijs echt bij een pakje boter gekregen...
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:14:24 #117
110987 ErwinRommel
pi_31558878
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:07 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ik vind je ronduit asociaal.
dat is jou goed recht om dat te vinden.
pi_31558900
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:14 schreef ErwinRommel het volgende:
dat is jou goed recht om dat te vinden.
Dat klopt, en daarom zeg ik het ook. Je bent asociaal.
geen
pi_31558984
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:13 schreef yup het volgende:
Dit gaat toch wellus nietus worden...
Het 'maar de teringlijers van de politie treed hier natuurlijk niet tegenop want geen geld in het laatje. Hardrijders zijn makkelijker te pakken.' laat je nou echt niet bepaald doordacht en verantwoordelijk overkomen hoor. Als jij roept dat jij zo verantwoordelijk bezig bent op de weg met je hoge snelheid maar je jezelf tegelijkertijd op dit forum op zo'n manier profileert dan zit daar echt iets niet goed hoor. Je drukt jezelf op een erg laag niveau uit, en dat rijmt totaal niet met 'verantwoordelijkheden' en 'weten wat je doet'.
geen
pi_31559001
Flamoesje een ding voor jou:

Ik vind de mensen die van andere verwachten dat ze hun leven veiliger gaan maken nogal asociaal en onverantwoordelijk. Alsof ze zelf niet hoeven op te letten.

Iemand die asociaal is denkt alleen aan zichzelf, en meneer ErwinRommel doet dat dus niet.
pi_31559041
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:13 schreef yup het volgende:
Dit is nog maar een greep uit de ervaringen die ik heb meegemaakt, sommige mensen hebben hun rijbewijs echt bij een pakje boter gekregen...
Jouw acties lijken eerder een resultaat van gefrustreerde ervaringen. Acties van mensen op de weg waar jij gefrustreerd over bent met als gevolg een afzetting tegen de regels en een insteek van 'ik weet zelf het best wat ik doe' en 'de anderen om me heen zijn fout, niet ik'.
Ik weet niet hoor, maar zulke zaken duiden eerder op een onverantwoordelijk gedrag en niet de mogelijkheid hebben om verder te kijken dan je neus lang is dan verantwoordelijk gedrag en weten wat de gevolgen zijn van je eigen acties. Kortom, je komt over als een klein kind.
geen
pi_31559068
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:19 schreef yup het volgende:
Flamoesje een ding voor jou:

Ik vind de mensen die van andere verwachten dat ze hun leven veiliger gaan maken nogal asociaal en onverantwoordelijk. Alsof ze zelf niet hoeven op te letten.

Iemand die asociaal is denkt alleen aan zichzelf, en meneer ErwinRommel doet dat dus niet.
Aaaaaw, jongens, laten we allemaal even een liedje zingen voor onze grote lieve erwinrommel. Want erwinrommel denkt zo goed aan mij als hij met 200+ over de snelweg raast. Wat een lieve schat is het toch ook. Zo'n lieve jongen.
*kots*
geen
pi_31559125
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:20 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Jouw acties lijken eerder een resultaat van gefrustreerde ervaringen. Acties van mensen op de weg waar jij gefrustreerd over bent met als gevolg een afzetting tegen de regels en een insteek van 'ik weet zelf het best wat ik doe' en 'de anderen om me heen zijn fout, niet ik'.
Ik weet niet hoor, maar zulke zaken duiden eerder op een onverantwoordelijk gedrag en niet de mogelijkheid hebben om verder te kijken dan je neus lang is dan verantwoordelijk gedrag en weten wat de gevolgen zijn van je eigen acties. Kortom, je komt over als een klein kind.
Mij hoef je niet te vertellen hoe ik moet rijden vriend, dat zeg ik alvast.

Ik ben altijd hoffelijk en geef altijd voorrang, ik rij altijd beleefd, serieus ik heb nog nooit een middelvinger of wat dan ook opgestoken, zelfs niet boos geworden.

Laatst had ik bijna een fietser op de motorkap die besloot zonder te kijken en met zeer hoge snelheid dwars over de auto's over te steken, sjah kan gebeuren denk ik dan.

Als iedereen zo denkt als mij dan zou Nederland een stuk rustiger worden op de weg. Ik ben zeker wel een voorbeeld chauffer NIET QUA RIJDEN AN SICH, maar meer qua gedraging, ik gedraag me nooit agressief.
pi_31559185
*gaap*
Na het lezen van je posts in dat samson topic en posts hier kan ik voor mezelf uitstekend een conclusie trekken dat je totaal niet weet waar je mee bezig bent, 'dude'. Je zult zelf dat natuurlijk anders zien, maar zelfreflectie is je volgens mij dan ook totaal onbekend. Gegroet, kleuter.
geen
pi_31559234
Je gaat niet in op me rekenvoorbeeld he? Oneeee dat was niet waar, de theorie van remafstand klopt niet!
pi_31559236
Ja jou posts stralen wel intellegentie uit (sarcasm.com)
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:33:04 #127
37248 BertV
Klei indiaan
pi_31559278
Dit is niet het moment om met mijn topsnelheid te patsen eh?
pi_31559324
Raptorix jij bent nog dommer dan ik dacht.

Remafstand gaat om dit:

Conditie van remsysteem (schijven/blokken/remvloeistof/leidingen)

Soort remsysteem (soort remvloeistof/soort schijven/soort blokken/stalen remleidingen etc.)

Soort banden (brede banden en banden met veel grip laten eerder stoppen)

Soort vering (auto duikt wel of niet tijdens remmen etc.)

Ga mij nou niet vertellen met je mongolen theorietjes, dit is de fucking werkelijkheid en je hebt heel wat meer nodig dan een rekenformule om je remafstand te bepalen
pi_31559384
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:35 schreef yup het volgende:

Remafstand gaat om dit:

Soort remsysteem (soort remvloeistof/soort schijven/soort blokken/stalen remleidingen etc.)

Ga mij nou niet vertellen met je mongolen theorietjes, dit is de fucking werkelijkheid en je hebt heel wat meer nodig dan een rekenformule om je remafstand te bepalen
Kijk ook al HAD je gelijk, het laatste gedeelte waarin je raportix z;n theorie een mongolen theorie noemt sterkt je niet echt in je betoog en laat wat mij betreft weer eens zien dat je een kleuter bent. Misschien ben je het niet, je drukt jezelf wel uit als iemand met het niveau van een kleuter. En daarom ben ik bang dat jij inschattingen op de weg ook maakt alszijnde een kleuter. Bloedjelink dus. Helemaal als je dan ook nog gaat roepen dat je alles onder controle hebt. Gewoon eng gewoon.
geen
pi_31559419
quote:

Remafstand gaat om dit:

ZUUUUUUUUUUUUUCHT, nogmaals al die punten die jij noemt zijn gedefinieerd als: deceleration constant, ik heb ook als voorbeeld gegeven dat die bij een m3 op 9.8 zijn vastgestelt, als overtuigend bewijs heb ik voor de grap ook nog eens laten zien dat bij een zelfs dubbel zo hoge deceleration constant de remweg alsnog meer als 200 meter is. Maar goed probeer het eens uit zou ik zeggen, wedden dat je me 255 niet binnen 200 meter stil staat? Ik wil er een rootje met je op wedden.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:43:20 #131
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31559498
Nekschot voor die aso. Zo debiel hard rijden doet-ie maar in zijn eigen achtertuin. En anders koopt-ie een stuk woestijn ergens in verweggistan.

Echt waar, deporteren die hap.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:43:36 #132
110987 ErwinRommel
pi_31559502
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:21 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Aaaaaw, jongens, laten we allemaal even een liedje zingen voor onze grote lieve erwinrommel. Want erwinrommel denkt zo goed aan mij als hij met 200+ over de snelweg raast. Wat een lieve schat is het toch ook. Zo'n lieve jongen.
*kots*
Jullie hoeven geen liedje voor me te zingen. Dat is echt niet nodig.
Een lieve jongen ben in niet altijd geweest, maar asociaal toch zeer zeker niet.
Bij het autorijden hou ik juist nadrukkelijk rekening met de capriolen die enkele andere weggebruikers menen te moeten uitvoeren.
Bij het inhalen dien je te kijken in je spiegels om te zien of er sneller verkeer links achter je aan komt zetten. Als je dan toch rucksichloss naar links schiet zonder te kijken ben je asociaal bezig. Niet denkend dat ander verkeer moet remmen.

Ik rij snel ja. Soms over de 230 per uur op de autobahn.
In Nederland als ik daar ben geregeld tegen de 170 per uur. Idd genoeg voor een boete en te weinig voor inname van de auto en rijbewijs.

Anticiperen, en nogmaals anticiperen, rekening houden met wat de andere weggebruiker gaat doen. Dit houd je scherp in concentratie en je brengt anderen niet onnodig in gevaar door zo te handelen.
pi_31559537
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:16 schreef MartijnA3 het volgende:
Jammer alleen dat je de naam niet spellen kan.
Ach ja..
Rondje mee?
pi_31559555
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

ZUUUUUUUUUUUUUCHT, nogmaals al die punten die jij noemt zijn gedefinieerd als: deceleration constant, ik heb ook als voorbeeld gegeven dat die bij een m3 op 9.8 zijn vastgestelt, als overtuigend bewijs heb ik voor de grap ook nog eens laten zien dat bij een zelfs dubbel zo hoge deceleration constant de remweg alsnog meer als 200 meter is. Maar goed probeer het eens uit zou ik zeggen, wedden dat je me 255 niet binnen 200 meter stil staat? Ik wil er een rootje met je op wedden.
Hoe vaak moet ik het jou uitleggen dat het per auto afhangt of je wel of niet binnen 200 meter stil staat? De gemiddelde knaak auto staat echt niet binnen 200 meter stil met 255, maar hey met die gemiddelde knaak auto haal je die snelheden niet eens

Oh ja: de BMW M6 doet heeft een stopafstand van 140 meter bij 200 km/u.

http://64.233.161.104/search?q=cache:qQjomw5aZvAJ:reuselcity.nl/v7/index.php%3Fforum_id%3D14%26topic_id%3D100146+stopafstand+bmw&hl=nl
pi_31559565
Het is raar dat juist de anderen met hun acties altijd de oorzaak zijn van gevaar op de weg en jij zelf niet. Dat duidt er volgens mij op dat je totaal geen zelfreflectie hebt en je niet weet waar je mee bezig bent. Want per definitie ben jij ongeacht jouw rijgedrag WEL goed bezig en de ander NIET.
geen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:47:27 #136
110987 ErwinRommel
pi_31559575
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je met zulke snelheden rijd dan weet de bestuurder vaak zat zijn eigen begrenzingen van remweg tot relatie van snelheid.
Dus de anticipatie op het rijgedrag compenseerd het geheel.
Snelheid neemt vaak al af zodra er enig gevaar op de loer ligt, dus remt men af en dus is de remweg ook weer korter.
Of je moet de botte rijder hebben zonder besef van realiteit en als een ongeleid projectiel door blijven gassen bij evt gevaar voor, rechts of achter je.
pi_31559616
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:46 schreef yup het volgende:
Hoe vaak moet ik het jou uitleggen dat het per auto afhangt of je wel of niet binnen 200 meter stil staat? De gemiddelde knaak auto staat echt niet binnen 200 meter stil met 255, maar hey met die gemiddelde knaak auto haal je die snelheden niet eens
Welke auto staat bij 255 binnen de 200 meter stil? En in welke auto rijdt erwinrommel? Want als we die 2 gegevens weten kunnen we heel makkelijk een conclusie trekken of erwinrommel daadwerkelijk weet waar hij mee bezig is. Mag je meteen jouw auto/motor + bijbehorende remweg opnoemen, 'dude'.
Mooi dit.
geen
pi_31559672
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:49 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Welke auto staat bij 255 binnen de 200 meter stil? En in welke auto rijdt erwinrommel? Want als we die 2 gegevens weten kunnen we heel makkelijk een conclusie trekken of erwinrommel daadwerkelijk weet waar hij mee bezig is. Mag je meteen jouw auto/motor + bijbehorende remweg opnoemen, 'dude'.
Mooi dit.
Kijk ik weet niet hoe ik dit ga vertellen aan je maar jij bent dom, en niet een beetje ook.

Waar heb ik beweerd dat de auto van die gast of dat die van mij 255 haalt?

255 KAN NIET EENS IN ME AUTO OF JE MOET HEM VAN EEN RAVIJN AFGOOIEN, ook bergaf kan het niet want je zit dan iets wat de toerenbegrenzer heet, maar dat wist je wel zeker (sarcasm.nl).

Zucht zucht zucht EN NOG eens zucht.
pi_31559721
ja jongen, iedereen is dom behalve jij. Je bent goed bezig, 'dude'!
geen
pi_31559733
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:53 schreef yup het volgende:
Kijk ik weet niet hoe ik dit ga vertellen aan je maar jij bent dom, en niet een beetje ook.
Nee hoor, die natte flamoes is helemaal niet dom.
En jij hebt wel gelijk, het ligt er maar net aan wat voor remmen je eronder hebt hangen.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:58:04 #141
110987 ErwinRommel
pi_31559786
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:49 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Mooi dit.
Ik reed voorheen met een Opel Zafira OPC Turbo(mag je zelf de gegevens van opzoeken) en een Volvo VX70. Binnenkort zal die Opel Zafira OPC T worden vervangen door een Opel Signum 3.0 V6 CDTI Ecotec.
Die Volvo kan niet echt harder dan 220 per uur. OPC echter weer wel.
pi_31559790
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:55 schreef natte-flamoes het volgende:
ja jongen, iedereen is dom behalve jij. Je bent goed bezig, 'dude'!
Ik wil je best vertellen hoe lang de stopafstand is.

Knoop dit maar goed in je oren: een auto die geen 255 haalt, gaat ook geen 255 rijden. Ergo, je hebt geen FUCK aan de stopafstand vanaf 255 km/u.

GESNOPEN?

En voor zulke snelheden kan je geen bullshit theorieen verzinnen, het gaat om banden remmen etc. je moet het proberen en dan weet je je remafstand, geen gelul met formules en dergelijke.
pi_31559871
quote:
Remafstand gaat om dit:
Je vergeet de belangrijkste factor: de bestuurder.
Met de formule kom je uit op de remweg in een optimale situatie. In de praktijk zal de remweg dus vrijwel altijd veel langer zijn.
pi_31559959
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:03 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Je vergeet de belangrijkste factor: de bestuurder.
Met de formule kom je uit op de remweg in een optimale situatie. In de praktijk zal de remweg dus vrijwel altijd veel langer zijn.
Klopt maar stop dezelfde bestuurder in een Kadett of een M6 en de M6 zal altijd op iedere snelheid eerder stilstaan.

Oh ja, die dikke auto's zijn per definitie veiliger, want een Fiat Pinda staat dus echt niet eerder stil dan een een dikke M6. M6 staat stil in 36 meter ofzo vanaf de 100...
pi_31560017
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:07 schreef yup het volgende:
[..]
Klopt maar stop dezelfde bestuurder in een Kadett of een M6 en de M6 zal altijd op iedere snelheid eerder stilstaan.
Uiteraard. Voor het berekenen van de theoretische remafstand ga je natuurlijk ook uit van de gespecificeerde maximale vertraging. En die varieert per auto.
pi_31560035
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:07 schreef yup het volgende:
ofzo
Lekker he? die duim van je.
geen
pi_31560091
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:12 schreef natte-flamoes het volgende:
Ja maar onder productiewagens hangen ze andere remmen. Weet jij ook wel.
pi_31560236
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:16 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Ja maar onder productiewagens hangen ze andere remmen. Weet jij ook wel.
Wat ik weet is dat figuren als yup in hun verhalen vergeten dat er andere mensen op de weg rijden die er niet vanuit gaan dat ze wagens met een snelheid van 200+ langs hun oren vliegen. Dan kan iemand als yup nog zo hard roepen dat het hard rijden anticiperen anticiperen anticiperen is, maar wanneer iemand op de snelweg die een figuur als yup met zo'n hoge snelheid niet achterzich op ziet komen en een normale handeling uitvoert waardoor een ongeval ontstaat dan kan yup nog zo hard anticiperen, in dat geval heeft hij een te hoge snelheid om zelfs maar even te denken aan het woord anticiperen. Hij rijdt daarvoor te hard. Je kunt dan nu wel blijven steken op remweg etc etc, hij rijdt simpelweg niet alleen op de snelweg. Duitsland is een ander verhaal, omstandigheden zijn daar vaker gunstiger voor hogere snelheden.
geen
pi_31561152
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:12 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Wat ben jij een grote fucking loser
quote:
BMW geeft de M6 uiteraard geen doorsnee setje remmen mee. Met het stopsysteem kan het sportmodel onder droge omstandigheden binnen 36 meter vanaf 100 km/h stilgezet worden. Volgens de fabrikant bedraagt de stopafstand vanaf 200 km/h slechts 140 meter
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=30488
pi_31561207
Wie heeft hier een bmw m6? Jij? erwinrommel? Niet toch? Dus waarom haal je dan toch dat voorbeeld er bij man? Laten de prestaties van de bmw m6 zien dat jullie 170 op de snelweg mogen en kunnen? De m6 kan me aan de reet roesten, ik heb het over dat asociale gedrag van jou en erwinrommel!
Beschaafde gast!
geen
pi_31561305
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:19 schreef yup het volgende:

[..]

Wat ben jij een grote fucking loser
[..]

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=30488
Zucht stopafstand <> remafstand. nogmaals komt weer 72 meter bij aangezien je een seconde reactie tijd hebt met dit soort snelheden.
pi_31561329
Kortom kom je nog aan je ruim 200 meter, en dat is dus met 200 km/u reken dus maar weer op 250 meter met 255 km per uur, tjah jochie formules liegen niet.
pi_31561338
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:43 schreef Ringo het volgende:
Nekschot voor die aso. Zo debiel hard rijden doet-ie maar in zijn eigen achtertuin. En anders koopt-ie een stuk woestijn ergens in verweggistan.

Echt waar, deporteren die hap.
Hij heeft gewoon een risico genomen en is tegen de lamp gelopen en heeft terecht zijn rijbewijs in moeten leveren, maar om hem een nekschot te geven gaat te ver.
Ik tik ook weleens de 200+ aan op plaatsen waar ik niemand op de snelweg tegenkom en er ook geen herten o.i.d. oversteken, als ik geflitst wordt of aangehouden wordt weet ik dat ik de sjaak ben, maar dat neem je op de koop toe.

Je reageert erop alsof deze man een uitzondering zou zijn, vraag eens aan Porsche bezitters (die rijden er namelijk behoorlijk wat rond in NL) of ze weleens boven de 200 gereden hebben, 95% zal ja zeggen, óók binnen NL, verdienen die allemaal een nekschot?
Yeah baby Yeah!
pi_31562005
Laat ik de vraag anders stellen, verdienen ze een nekschot als ze met 200+ iemand anders aanrijden?
pi_31562194
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:16 schreef raptorix het volgende:
Laat ik de vraag anders stellen, verdienen ze een nekschot als ze met 200+ iemand anders aanrijden?
Dat weet ik niet, als je te hard rijdt en een ongeluk veroorzaakt zul je daarvoor moeten boeten, alleen wordt er te vaak gehamerd op de overtreding, alsof er dan ook logisch een ongeluk zal ontstaan.
Iemand die met 150 binnen de bebouwde kom scheurt en iemand dodelijk aanrijdt, mag van mij best zijn levenlang niet meer autorijden en betalen voor de immateriele schade hoor.

Een nekschot vind ik overdreven, er zijn wel zwaardere misdadigers in NL.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:38:02 #156
110987 ErwinRommel
pi_31562350
natte kut vind mij asociaal. Ok, jou mening.
En ja, geloof me, met anticiperen bereik je een hoop. En voorkom je een hele hoop ellende.
Eigenlijk draait alles er in het verkeer om, anticiperen op wat de ander gaat doen.
Ga ik rijden met 170 per uur, en andere wagens inhalen, dan nog is en blijft het jou taak om te spiegelen.
Als we voorkomend willen gaan rijden dan is zelfs 30 per uur al teveel. Schiet niet echt op lijkt me.

Asociaal hoef je me niet te noemen. Dat ben ik verre van.
Juist die kleinburgerlijke gruttersmentaliteit welke helaas vele bestuurders ook toepassen op de weg door net beneden het maxinum nivo te gaan rijden leverd gevaar op doordat ze denken dat iedereen wel 120 of 100 rijd. Juist die personen anticiperen niet.
pi_31562431
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
En ja, geloof me, met anticiperen bereik je een hoop. En voorkom je een hele hoop ellende.
Eigenlijk draait alles er in het verkeer om, anticiperen op wat de ander gaat doen.
Ga ik rijden met 170 per uur, en andere wagens inhalen, dan nog is en blijft het jou taak om te spiegelen.
Als we voorkomend willen gaan rijden dan is zelfs 30 per uur al teveel. Schiet niet echt op lijkt me.

Juist die kleinburgerlijke gruttersmentaliteit welke helaas vele bestuurders ook toepassen op de weg door net beneden het maxinum nivo te gaan rijden leverd gevaar op doordat ze denken dat iedereen wel 120 of 100 rijd. Juist die personen anticiperen niet.
True, anticipatie ie het belangrijkste in het verkeer, evenals 'met de stroom meegaan' en dus niet 100 rijden op de linkerbaan, want dan kun je ze rechts naast je verwachten (en terecht).

Maar ik kan me voorstellen dat als je een Fiat Panda, of ander klein onveilig autootje rijdt je bang kunt worden van een hardrijdende grote auto, een ongeluk pakt altijd in je nadeel uit namelijk.
Yeah baby Yeah!
pi_31562467
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:

Anticiperen is het inspelen op onverwachte situaties, feit blijft dat je met snelheden van tegen de 200 meter weinig mogelijkheden meer hebt om te anticiperen, maar goed veel mensen blijven maar maar denken dat snelheidsbeperkingen zijn ingevoerd om mensen te pesten. Inderdaad zijn sommige snelheidscontroles overbodig, en men mag idd wel wat meer gaan controleren in woonwijken, neemt niet weg dat snelheden van boven de 200 totaal onverantwoord zijn. 170 met een goede auto en rustige weg is misschien nog net acceptabel, maar het bljift gewoon onnodig, hard rijden levert nauwelijks tijdswinst op. Bovendien op de momenten dat je al hard kan rijden in nederland is het meestal niet eens nodig.
pi_31562612
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Anticiperen is het inspelen op onverwachte situaties, feit blijft dat je met snelheden van tegen de 200 meter weinig mogelijkheden meer hebt om te anticiperen, maar goed veel mensen blijven maar maar denken dat snelheidsbeperkingen zijn ingevoerd om mensen te pesten. Inderdaad zijn sommige snelheidscontroles overbodig, en men mag idd wel wat meer gaan controleren in woonwijken, neemt niet weg dat snelheden van boven de 200 totaal onverantwoord zijn. 170 met een goede auto en rustige weg is misschien nog net acceptabel, maar het bljift gewoon onnodig, hard rijden levert nauwelijks tijdswinst op. Bovendien op de momenten dat je al hard kan rijden in nederland is het meestal niet eens nodig.
Hardrijden levert af en toe wel degelijk tijdwinst op hoor, ritje Frankrijk-Nederland scheelde me toch 2 uur, maar dat is vaak niet de doorslaggevende reden om te hard te rijden, het is de kick, het gevoel van snelheid en de macht die mensen er toe aanzet.
Op een verlaten snelweg vind ik 200 niet totaal onverantwoord tov 170 eigenlijk, het is beide te hard en vraagt beide 100% concentratie en een noodstop is met beide snelheden lastig.

Je laatste zin is al helemaal onzin, lijkt me dat je dat zelf ook inziet.

Anticiperen is niet alleen het reageren op onverwachte situaties hoor of je moet stellen dat al het mobiele verkeer dat beweegt onverwacht is. Anticiperen is reageren en niets anders en dat doe je veel in de auto alleen denken sommigen helaas dat ze de enige zijn op de weg.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 18:22:41 #160
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_31563168
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:11 schreef yup het volgende:
321 pk maar brommermotor
De laatste serie is uitgerust met een e46 M3 motor
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_31563941
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:53 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hardrijden levert af en toe wel degelijk tijdwinst op hoor, ritje Frankrijk-Nederland scheelde me toch 2 uur, maar dat is vaak niet de doorslaggevende reden om te hard te rijden, het is de kick, het gevoel van snelheid en de macht die mensen er toe aanzet.
Op een verlaten snelweg vind ik 200 niet totaal onverantwoord tov 170 eigenlijk, het is beide te hard en vraagt beide 100% concentratie en een noodstop is met beide snelheden lastig.

Je laatste zin is al helemaal onzin, lijkt me dat je dat zelf ook inziet.

Anticiperen is niet alleen het reageren op onverwachte situaties hoor of je moet stellen dat al het mobiele verkeer dat beweegt onverwacht is. Anticiperen is reageren en niets anders en dat doe je veel in de auto alleen denken sommigen helaas dat ze de enige zijn op de weg.
Nou 2 uur op een ritje naar frankrijk poe poe, loop je daarvoor te jakkeren?
Kijk ik ga niet de moraalridder uithangen, als iemand 250 km/u rijdt vind ik dat inderdaad aso, wat me wel stoort is dat sommige mensen in dit topic nog steeds twijfelen over zaken als remafstand, en dat je nog steeds de boel onder controle hebt met die snelheid, dat is gewoon naifiteit.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:08:32 #162
45206 Pietverdriet
pi_31564100
De sukkel van 42 was vanmiddag op Radio Oost, hij had een extra hypotheek, een PL, spaargeld en geld van zijn ouders geleend om deze auto te kopen (en is die nu dus kwijt) en heeft geen idee hoe ie de boete moet gaan betalen.
pi_31564230
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kijk ik ga niet de moraalridder uithangen, als iemand 250 km/u rijdt vind ik dat inderdaad aso, wat me wel stoort is dat sommige mensen in dit topic nog steeds twijfelen over zaken als remafstand, en dat je nog steeds de boel onder controle hebt met die snelheid, dat is gewoon naifiteit.
Je hebt de boel echt wel onder controle met die snelheid... Zolang het een rustige weg is met 2 rijbanen ertussen kan er niks gebeuren.

Of er moet iemand zo dom zijn om zijn auto 3 banen naar links te gooien...

Je hebt plekken waar het kan en waar het niet kan, laat ik het zo stellen... De A4 en de A9 iig zijn plekken waar heel hard word gereden... 's nachts met 150 cruisen en de auto's vliegen je nog steeds om je oren... En gebeuren er daar iedere dag ongelukken/klappers whatever? NEE.
pi_31564245
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Daarvoor liepen we niet te jakkeren hoor..

Netjes is het niet nee om bijv 180 te rijden, maar ik acht het soms niet gevaarlijker dan 100 op diezelfde weg, maar je weet inderdaad dat je bij zo'n snelheid onmogelijk een noodstop kunt maken en als je in de ankers moet je auto best eens een andere lijn kan volgen dan jij wilt.

Ik heb er een in Frankrijk naast me zien remmen die toch zeker rond de 200 reed, waarbij ik 140, ik had weinig problemen om voor de file keurig in het gelid te komen, aangezien ik altijd zeer ver voouit kijk.
De man naast me ging vol de berm in en daar leer je enorm van.

Ik rijdt dus alleen echt hard (hooguit een kilometer of wat) als er geen kip op de weg is op een weg die ik ken.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:32:10 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_31565554
gelukkig is het aantal dodelijke slachtoffers door te hard rijden 0
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_31565814
Gelukkig zijn het aantal dodelijke slachtoffers door dronken bestuurders ook 0.

Laten we alcohol maar helemaal afschaffen, scheelt een hoop ellende!
  donderdag 20 oktober 2005 @ 00:23:04 #167
262 Re
Kiss & Swallow
pi_31570938
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 20:46 schreef yup het volgende:
Gelukkig zijn het aantal dodelijke slachtoffers door dronken bestuurders ook 0.

Laten we alcohol maar helemaal afschaffen, scheelt een hoop ellende!
ja is een leuk drog argument
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_31571259
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 00:23 schreef Re het volgende:

[..]

ja is een leuk drog argument
Kan je precies hetzelfde vertellen over je eigen stelling.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 01:18:45 #169
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_31572190
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:35 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Deze meneer zal zwaarder aangepakt worden dan Samir A.
En terecht

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_31572726
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 20:32 schreef Re het volgende:
gelukkig is het aantal dodelijke slachtoffers door te hard rijden 0
Helaas is dat niet zo inderdaad, maar ik vrees dat je het niet uit kunt bannen zolang er mogelijkheden bestaan om harder te rijden dan de toegestane snelheid.

Ik zie alleen grotere problemen in de wereld en dat deze man zoveel nieuws haalt verbaast me eigenlijk, je ziet ze dagelijks met die snelheden..
Yeah baby Yeah!
pi_31574599
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
De sukkel van 42 was vanmiddag op Radio Oost, hij had een extra hypotheek, een PL, spaargeld en geld van zijn ouders geleend om deze auto te kopen (en is die nu dus kwijt) en heeft geen idee hoe ie de boete moet gaan betalen.
Op tvoost teletekst stond dat gezien de hoge waarde van de auto de man de auto naar alle waarschijnlijkheid gewoon terug krijgt.
geen
  zondag 23 oktober 2005 @ 15:27:12 #172
109577 2609
Paris (L)
pi_31652512
hehe ik ben zo snel hè vannacht de 270 gehaald
pi_31653568
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 15:27 schreef 2609 het volgende:
hehe ik ben zo snel hè vannacht de 270 gehaald
Mag ik je aanraken?
  zondag 23 oktober 2005 @ 18:11:08 #174
109577 2609
Paris (L)
pi_31653998
jawel hoor, misschien binnenkort de topspeed uitproberen alleen dat is wel eng denk ik haha
pi_31654186
Wat voor apparaat hebben we het over eigenlijk ?
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:51:06 #176
109577 2609
Paris (L)
pi_31656477
wie
pi_31674002
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:21 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

*kots*
Natte-flamoes jij lijkt mij nu net zo'n typisch gevalletje van een nooit geen risico nemend oververzekerd tegen van alles en nog wat,drie dubbele pensioen regeling hebbend saai lulletje.Mannetjes zo als jij zitten in hun auto alsof het een verlengstuk van hun huiskamer is.Met als gevolg dat je een oplettendheids factor van 0,0 hebt.Jij bent er zo 1 die een kruising oversteekt zonder te kijken omdat jou lichtje groen is.
Bah wat kots ik op dit soort mensen die 80% van alle ongevallen op hun naam hebben staan.
Een ieder die een auto in de achterkant van zijn auto geboord krijgt omdat hij zich naar de linker baan begeeft zou meteen een rijontzegging van een jaar moeten krijgen.En een cursus om hem te leren dat ie GVD 2x in zijn buiten spiegel moet kijken voor hij naar de linker baan gaat.Inderdaad 2x 1 keer om te zien of er uberhaubt wel een auto aan komt en als er een auto aankomt hoofd van buitenspiegeltje wegdraaien voor 3 seconden hoofd weer terug draaien kijken EN SNELHEID INSCHATTEN.Dan pas naar de linker baan.En zo kan ik er nog wel 20 op noemen.

Ik rij al 15 jaar in wat je noemt snelle auto's en mag graag hard rijden maar ik kan je wel vertellen dat de oorzaaak van alle "bijna aanrijdingen" die ik gehad heb in de loop der jaren afkomstig is van niet oplettende lulletjes zo als jou.
In die 15 jaar heb ik heel wat mensen in mijn auto's mee genomen voor een ritje.Ik vraag ze altijd vind je het erg als ik hard rij?Als ze nee zeggen dan worden ze geconfronteerd met mijn rijstijl en wat hoor ik nu het meest na zo'n ritje?"Goh je rijd 200 en harder maar ik "VOEL" me veiliger bij jou in de auto dan bij de meeste andere mensen die zich zogenaamd netjes aan de regeltjes houden.Goh hoe zou dat toch komen?Inderdaad anticiperen ja.Zou je ook eens moeten proberen inplaatst van je te verschuilen achter je autoverzekering en je "Ïk hou me aan de regeltjes".

Zo dat moet er ff uit,voel me ook gelijk opgelucht
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:17 #178
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_31674064
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:49 schreef Cro_magnon het volgende:
Ik rij al 15 jaar in wat je noemt snelle auto's ...
Ehh... wat noem jij "snelle auto's"?
We hebben het hier toch niet over een Seat Leon of een Golf Tdi he?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_31674084
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:49 schreef Cro_magnon het volgende:

[..]

Natte-flamoes jij lijkt mij nu net zo'n typisch gevalletje van een nooit geen risico nemend oververzekerd tegen van alles en nog wat,drie dubbele pensioen regeling hebbend saai lulletje.
Dat heb je werkelijk hilarisch verwoord, alleen je zit er ontzettend naast. Hiermee laat je niet echt zien dat je uitblinkt in het inschatten, denk dat je dat op de weg nog wel eens zal opbreken.
geen
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:10:53 #180
45206 Pietverdriet
pi_31674220
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:55 schreef kasper het volgende:

[..]

Ehh... wat noem jij "snelle auto's"?
We hebben het hier toch niet over een Seat Leon of een Golf Tdi he?
Gezien zijn stijl zal het wel een Opel Manta zijn met een Kenwood sticker en een Vossestaart aan de antenne.
pi_31674351
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:57 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Dat heb je werkelijk hilarisch verwoord
Dank je, dat vond ik zelf ook al.
pi_31674591
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gezien zijn stijl zal het wel een Opel Manta zijn met een Kenwood sticker en een Vossestaart aan de antenne.
Minus de kenwood sticker en vossestaart blijft het toch wel een klassieker hoor.

Let op de antenneklip bij het dakgootje
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:45:43 #183
109577 2609
Paris (L)
pi_31674678
man jullie zijn allemaal mietjes
pi_31675105
Wat voor auto had ie he?!
Wel zonde hoor, ben je alles kwijt omdat je liever op de snelweg gaat racen dan op een circuit..
pi_31675298
De A35 bij de Almelo... da's de plek waar vorig jaar nog vijf jongeren uit Zeewolde bij een verkeersongeluk omkwamen... Ik ken dat traject goed, rijd er zelf ook regelmatig. Het is haast onvoorstelbaar dat je op dat korte stukje snelweg zo'n vaart weet te creëren. Iemand die zoiets levensgevaarlijks doet, moet niet alleen levenslang zijn rijbewijs kwijtraken, maar zou ook een tijdje achter slot en grendel mogen. Als je namelijk de veiligheid van andere mensen op een dusdanige manier in gevaar brengt, is zelfs TBS nog een te milde behandeling voor je.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2005 11:18:45 ]
pi_31675347
Shoot me !

(zie hieronder Vroem site)
pi_31675795
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:27 schreef dVTB het volgende:
De A35 bij de Almelo... da's de plek waar vorig jaar nog vijf jongeren uit Zeewolde bij een verkeersongeluk omkwamen... Ik ken dat traject goed, rijd er zelf ook regelmatig. Het is haast onvoorstelbaar dat je op dat korte stukje snelweg zo'n vaart weet te creeëren. Iemand die zoiets levensgevaarlijks doet, moet niet alleen levenslang zijn rijbewijs kwijtraken, maar zou ook een tijdje achter slot en grendel mogen. Als je namelijk de veiligheid van andere mensen op een dusdanige manier in gevaar brengt, is zelfs TBS nog een te milde behandeling voor je.
Ik weet niet precies waar de beste man is aangehouden, maar de A35 loopt niet alleen bij het stuk waar toen dat ongeluk heeft plaatsgevonden. Het kan maar zo dat de man bij borne/hengelo is aangehouden. Is dat bekend?
geen
pi_31676236
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:27 schreef dVTB het volgende:
Het is haast onvoorstelbaar dat je op dat korte stukje snelweg zo'n vaart weet te creeëren.

De A35 loopt van Almelo naar Enschede hoor, toch minimaal 20km.

Jij bedoelt wss het stukje A35 vanaf de A1 tot aan Almelo. Niet zo heel erg lang idd, maar met mijn vorige auto (130Pk TDI) kon ik op dat stukje de 200 toch aantikken (op de teller dan).

En daar helemaal aan het eind staan ze zoals ik gisteren merkte nog steeds vaak te controleren. *flits*
pi_31676240
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:56 schreef natte-flamoes het volgende:
Ik weet niet precies waar de beste man is aangehouden, maar de A35 loopt niet alleen bij het stuk waar toen dat ongeluk heeft plaatsgevonden. Het kan maar zo dat de man bij borne/hengelo is aangehouden. Is dat bekend?
In het nieuwsbericht stond 'bij Almelo', dus ga ik er vanuit dat de man is aangehouden op het wegdeel vanaf de kruising met de A1 tot aan de inmiddels beruchte bocht bij Almelo-Zuid.
pi_31676390
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:17 schreef dVTB het volgende:

[..]

In het nieuwsbericht stond 'bij Almelo', dus ga ik er vanuit dat de man is aangehouden op het wegdeel vanaf de kruising met de A1 tot aan de inmiddels beruchte bocht bij Almelo-Zuid.
Dus? Als hij van Enschede kwam kon hij die hoge snelheid al lang hebben.........
pi_31676494
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:17 schreef MartijnA3 het volgende:
De A35 loopt van Almelo naar Enschede hoor, toch minimaal 20km. Jij bedoelt wss het stukje A35 vanaf de A1 tot aan Almelo. Niet zo heel erg lang idd, maar met mijn vorige auto (130Pk TDI) kon ik op dat stukje de 200 toch aantikken (op de teller dan).

En daar helemaal aan het eind staan ze zoals ik gisteren merkte nog steeds vaak te controleren. *flits*
Je bent er geloof ik nog trots op ook? - En sinds dat er twee ongelukken op rij zijn gebeurd (waarvan eentje met 5 doden), wordt daar in die bocht inderdaad vaak gecontroleerd. Je moet wel heel dom zijn om daar een bekeuring op te lopen...
pi_31676600
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:28 schreef dVTB het volgende:

[..]

Je bent er geloof ik nog trots op ook? - En sinds dat er twee ongelukken op rij zijn gebeurd (waarvan eentje met 5 doden), wordt daar in die bocht inderdaad vaak gecontroleerd. Je moet wel heel dom zijn om daar een bekeuring op te lopen...
Ik reed misschien 5km te hard, boeien, shit happens.

Ben je boos ofzo omdat ik je argument onderuit haalde?
pi_31676605
Ik blaas wel 40 op mijn brommah. Tan2 hard op de snelwegggggg loesoe
pi_31676876
Haha XiChico Ik rij gewoon geen auto, en als ik bij iemand in de auto zit die 200 wil rijden, dan zeg ik daar niks van hoor, moet ie zelf weten. Het is natuurlijk wel heel dom en gevaarlijk, maar dat is rijden als je wiet hebt gebruikt ook, en dat doen volgens mij veel (te veel) mensen...
pi_31677478
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:57 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Dat heb je werkelijk hilarisch verwoord, alleen je zit er ontzettend naast. Hiermee laat je niet echt zien dat je uitblinkt in het inschatten, denk dat je dat op de weg nog wel eens zal opbreken.
Zo een domme conclusie zonder maar ook iets te weten trok je bij mij ook. Hypocriet.
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:27 schreef natte-flamoes het volgende:
*gaap*
Na het lezen van je posts in dat samson topic en posts hier kan ik voor mezelf uitstekend een conclusie trekken dat je totaal niet weet waar je mee bezig bent, 'dude'. Je zult zelf dat natuurlijk anders zien, maar zelfreflectie is je volgens mij dan ook totaal onbekend. Gegroet, kleuter.

"Hiermee laat je niet echt zien dat je uitblinkt in het inschatten, denk dat je dat op de weg nog wel eens zal opbreken."

Geldt dus mooi ook voor jou.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:48:25 #196
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_31678181
Wat een gezeur over auto's. Denken jullie dat het werkbaar zal zijn om voor elke auto apart een max snelheid in de wet op te nemen omdat ze allemaal een iets andere remweg hebben? Verder heb je ook nog andere omstandigheden zoals lawaai en milieu overlast voor omwonenden waarom er snelheidslimieten gelden die anders overkomen dan de weg zou toelaten uit alleen veiligheidsoogpunt.

En die eikel had gewoon iets verder zo hard moeten rijden. Daar mag het wel.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_31704427
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:33 schreef MartijnA3 het volgende:

Ik reed misschien 5km te hard, boeien, shit happens.
Ben je boos ofzo omdat ik je argument onderuit haalde?
Nee hoor, ik ben helemaal niet boos. Mijn 'bewondering' over het *halen* van 255 km/h was namelijk meer een cynische opmerking dan een argument.

En dat gezeur over remwegen snap ik ook niet. Een goede automobilist heeft namelijk niet een dergelijke extreme remweg nodig. Die anticipeert namelijk en houdt rekening met andere weggebruikers. En voor de goede orde: 80 kilometer harder rijden dan de gemiddelde weggebruiker is daarvan *geen* voorbeeld. Je legt alleen je eigen leven en dat van anderen in de waagschaal, al is dat waarschijnlijk tegen dovemansoren gezegd.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 18:16:41 #198
109577 2609
Paris (L)
pi_31705840
Man stel je niet aan
pi_31709813
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 17:12 schreef dVTB het volgende:
Een goede automobilist heeft namelijk niet een dergelijke extreme remweg nodig. Die anticipeert namelijk en houdt rekening met andere weggebruikers.
Goh, dank voor het compliment. Ik rijd nl zo'n 8 jaar en 60.000km per jaar structureel te hard op de snelweg (niet zo hard dat mn rijbewijs in gevaar komt btw) en heb nog nooit bij iemand achterop gezeten. Bumperkleven ofzo doe ik ook niet. Ben ik dus een goede automobilist.
quote:
En voor de goede orde: 80 kilometer harder rijden dan de gemiddelde weggebruiker is daarvan *geen* voorbeeld. Je legt alleen je eigen leven en dat van anderen in de waagschaal, al is dat waarschijnlijk tegen dovemansoren gezegd.
De gemiddelde weggebruiker was toen in geen velden of wegen te bekennen want de enige keren dat ik het gedaan heb was het tegen middernacht op een mooi leeg stukkie A35.
[/quote]
pi_31711926
De keren dat ik volgas 200 km/u heb gereden is ontelbaar. (ik voel me niet stoer/groot whatever voordat een of andere kneus zich dat afvraagt).

Alleen het was alleen op plekken waar het kon + in de nacht uiteraard.

Maar dat laat ik nu wel uit me hoofd, of het moet echt 1 uur in de nacht ofzo zijn op een doordeweekse nacht, want in het weekend (+vrijdagnacht) heb je gevaar dat je een "rondzwervende" politiewagen tegenkomt (die net weg was van een alcohol controle oid, vrijdag/zaterdag = veel uitgaan = veel drinken = veel controles))...
pi_31717446
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:52 schreef MartijnA3 het volgende:
Goh, dank voor het compliment. Ik rijd nl zo'n 8 jaar en 60.000km per jaar structureel te hard op de snelweg (niet zo hard dat mn rijbewijs in gevaar komt btw) en heb nog nooit bij iemand achterop gezeten. Bumperkleven ofzo doe ik ook niet. Ben ik dus een goede automobilist.
De opmerkingen die ik maakte over remweg en anticiperen waren niet rechtstreeks tegen jou gericht, maar waren (in het algemeen) een reactie op een discussie die hier speelde. Ik zit hier heus niet met een moraliserend vingertje. Ik rijd ook wel eens dik 140 op de snelweg, maar er zit wel een wezenlijk verschil tussen pakweg 140 en 200 rijden. En ja: je kunt nog beter 180 rijden en niet bumperkleven dan braaf 125 rijden en voortdurend kleven. Op het moment dat je, waar dan ook, 200 rijdt, stel je trouwens *wel* je rijbewijs in gevaar. Dat kun je namelijk kwijtraken als je 50 kilometer te hard rijdt.
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:52 schreef MartijnA3 het volgende:
De gemiddelde weggebruiker was toen in geen velden of wegen te bekennen want de enige keren dat ik het gedaan heb was het tegen middernacht op een mooi leeg stukkie A35.
Dachten die jongens uit Zuidwolde misschien ook wel...
pi_31718826
De jongens en het meisje uit Zeewolde waren verkeerd gereden door verwarrende bewegwijzering op knooppunt Azelo waar destijds werkzaamheden waren.

Als je dan te hard rijdt en je verwacht die bochten niet, dan heb je een probleem ja.
pi_31719082
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 10:40 schreef MartijnA3 het volgende:
De jongens en het meisje uit Zeewolde waren verkeerd gereden door verwarrende bewegwijzering op knooppunt Azelo waar destijds werkzaamheden waren.

Als je dan te hard rijdt en je verwacht die bochten niet, dan heb je een probleem ja.
Dat ze verkeerd reden kwamen ze pas achter toen het te laat was. Het feit dat zij verkeerd reden geeft dus niet aan dat jij nooit in een onverwachte situatie kan komen. Ook jij kan met je achterlijke structurele te hoge snelheid op een lekker leeg stukje snelweg onaangenaam verrast worden.
geen
pi_31719189
Daarom rijd ik ook nooit te hard op stukken die ik niet ken.
pi_31719559
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 10:57 schreef MartijnA3 het volgende:
Daarom rijd ik ook nooit te hard op stukken die ik niet ken.
quote:
Ik rijd nl zo'n 8 jaar en 60.000km per jaar structureel te hard op de snelweg
right.
geen
pi_31719601
Woon-werkverkeer ja. Meestal rijd ik elke dag hetzelfde stuk omdat mijn werk en mijn huis op dezelfde plek blijven. Gek he?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 11:17:24 #207
45206 Pietverdriet
pi_31719701
Je bent trol aan het voeren, Martijn
pi_31719727
Sjonge jonge, je verteld dat je structureel altijd iets doet, vervolgens wordt daarop gereageerd, en dan ineens is het toch anders?
geen
pi_31719901
Wat lul je nou? Ja, ik rijd te hard op het dagelijks stuk woon-werk, Ja, dat stuk ken ik onderhand op mijn duimpje.
Ik kom ook wel eens ergens in mijn vrije tijd waar ik niet eerder ben geweest, dan rijd ik niet te hard als ik de weg niet ken.

Tis allemaal niet zo moeilijk.
pi_31723574
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 11:26 schreef MartijnA3 het volgende:
Wat lul je nou? Ja, ik rijd te hard op het dagelijks stuk woon-werk, Ja, dat stuk ken ik onderhand op mijn duimpje.
Ik kom ook wel eens ergens in mijn vrije tijd waar ik niet eerder ben geweest, dan rijd ik niet te hard als ik de weg niet ken.

Tis allemaal niet zo moeilijk.
Wat ik nou lul? Jij zegt eerst dat je 8 jaar lang 60.000 km per jaar [b]structureel[/]b te hard rijdt, en daarna opeens is het dus niet zo dat je 8 jaar lang 60.000 km per jaar structureel te hard rijdt want dan rij je opeens op stukken snelweg die je niet kent niet te hard. Dus eerst heel stoer van 8 jaar lang blablabla structureel te hard en vervolgens kom ik met een vergelijking en dan is het opeens anders?
geen
pi_31723620
Onee wacht, ik moet natuurlijk aan je username ruiken dat je op stukken die je niet kent niet te hard rijdt waarmee je toch achteraf aangeeft dat een ongeluk zoals de 5 van zeewolde bij almelo jou niet zal overkomen. Wat een slap gelul.
geen
pi_31723843
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:46 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Wat ik nou lul? Jij zegt eerst dat je 8 jaar lang 60.000 km per jaar [b]structureel[/]b te hard rijdt, en daarna opeens is het dus niet zo dat je 8 jaar lang 60.000 km per jaar structureel te hard rijdt want dan rij je opeens op stukken snelweg die je niet kent niet te hard.
Wat ben jij voor een mierenneuker?
pi_31723932
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:56 schreef MartijnA3 het volgende:
Wat ben jij voor een mierenneuker?
Nee, wat ben jij voor een asociaal persoon dat je structureel te hard rijdt?
geen
pi_31724581
Je bent zeker ook asociaal als je 120 rijd op de A4 bij Schiphol. Je mag er 100. Oh ja is wel een 5 baans snelweg maar dat laten we eruit ook het feit dat je na een kilometer ofzo op de zelfde 5 baans weg 120 mag

Maar nee sommige hebben oogkleppen op. En zien zulke dingen niet in.
pi_31724892
Ik zeg altijd: hardrijders zijn niet per definitie asociaal. Asociale rijders zijn wél altijd hardrijders.
pi_31725359
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:59 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Nee, wat ben jij voor een asociaal persoon dat je structureel te hard rijdt?
Waarom maakt mij dat asociaal?

Je bent echt de weg kwijt, is het niet?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:53:20 #217
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31725452
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:32 schreef dVTB het volgende:
Asociale rijders zijn wél altijd hardrijders.
oja?

Asociale rijders vind ik ook snolletjes die links blijven rijden terwijl ze helemaal niet in aan het halen zijn en gewoon niet in hun spiegels kijken.

Ik ben een notoire hardrijder probeer meestal wel om niet meer dan 30km te hard te gaan of 's nachts iig geen 50km te hard. Boetes neem ik voor lief (uiteraard rem ik wel als ik een controle/flitspaal zie) maar ga me niet laten beperken in m'n rijden door de kans op een boete die er nou eenmaal altijd is.
pi_31725556
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:53 schreef PLAE@ het volgende:
Asociale rijders vind ik ook snolletjes die links blijven rijden terwijl ze helemaal niet in aan het halen zijn en gewoon niet in hun spiegels kijken.

Ik ben een notoire hardrijder probeer meestal wel om niet meer dan 30km te hard te gaan of 's nachts iig geen 50km te hard. Boetes neem ik voor lief (uiteraard rem ik wel als ik een controle/flitspaal zie) maar ga me niet laten beperken in m'n rijden door de kans op een boete die er nou eenmaal altijd is.
OK, daar heb je inderdaad gelijk in. Al zou je zulke mensen ook in de categorie 'gebrekkige rijvaardigheid' kunnen onderbrengen. Ik noem mezelf trouwens geen 'notoire hardrijder', maar er zijn wel wegen waar ik flink doortrap. Ook ik let er hoe dan ook op dat ik nooit of te nimmer meer dan 50 kilometer te hard rijd. (Op de snelweg rijd ik doorgaans 125-130, soms 140. Op 80km-wegen eigenlijk nooit harder dan 100).
pi_31725560
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:21 schreef yup het volgende:
Je bent zeker ook asociaal als je 120 rijd op de A4 bij Schiphol. Je mag er 100. Oh ja is wel een 5 baans snelweg maar dat laten we eruit ook het feit dat je na een kilometer ofzo op de zelfde 5 baans weg 120 mag

Maar nee sommige hebben oogkleppen op. En zien zulke dingen niet in.
daar kan je ook wel 200 rijden als je op die ene baan rijd met die rode kruis erboven
pi_31725589
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:53 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Porsche Boxter 100km/u - 0: 35 meter.
Dan rekken je wangen uit
pi_31725704
quote:
Asociale rijders zijn wél altijd hardrijders.
Zoals al aangegeven, niet altijd. Gister werd ik ingehaald door iemand die +/- 100 reed in een werkvak (max 70) en later kwam ik 'm weer tegen, precies 120 blijven rijden op de linkerbaan terwijl ie makkelijk naar rechts kon. Dát vind ik asociaal.
pi_31726029
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:02 schreef MartijnA3 het volgende:
Zoals al aangegeven, niet altijd. Gister werd ik ingehaald door iemand die +/- 100 reed in een werkvak (max 70) en later kwam ik 'm weer tegen, precies 120 blijven rijden op de linkerbaan terwijl ie makkelijk naar rechts kon. Dát vind ik asociaal.
Als iemand 100 rijdt waar -ie 70 mag, is -ie dus een hardrijder
pi_31726069
Ja maar buiten het werkvak was ie geen hardrijder, maar wel asociaal.
pi_31726132
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:49 schreef MartijnA3 het volgende:

Waarom maakt mij dat asociaal?

Je bent echt de weg kwijt, is het niet?
Ik vind je asociaal omdat je aangeeft dat je 8 jaar 60.000 km sturctureel te hard rijdt. Dat houdt in dat je je structureel niet aan de regelgeving houdt, een regelgeving die er niet alleen is om jezelf te beschermen maar ook anderen. Oa mij dus. Misschien wel strict, maar om het feit dat jij aangeeft dat jij 8 jaar lang 60.000 km per jaar structureel geen rekening houdt met de veiligheid van anderen vind ik jou asociaal.
Omgekeerde wereld, ik ben de weg kwijt omdat ik aangeef dat jij je niet aan de regelgeving houdt?
Of kom je dan met het achterhaalde principe: 'ik kan in bepaalde situaties uitstekend voor mezelf bepalen hoe hard ik mag'. In dat geval vraag ik me af waar de grens ligt. Voor jou wellicht bij 130, bij een ander wellicht 180.
geen
pi_31726255
Dat ik me niet aan de regels houd betekent niet automatisch dat ik anderen in gevaar breng. Het is echt niet zo dat andere automobilisten in paniek raken als ik ze inhaal, heb het nog nooit gezien in mijn binnenspiegel.

Maar goed, jij mag vinden wat je wilt.

Ik ga zaterdags trouwens ook nog wel eens naar de kroeg op een fiets zonder licht en dan steek ik ook nog niet eens mijn hand uit als ik af sla.

Oh ja, en ik negeer een rood voetgangerslicht ook wel eens.

Oh ik ben echt een aso.
pi_31726622
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:23 schreef MartijnA3 het volgende:
Ik ga zaterdags trouwens ook nog wel eens naar de kroeg op een fiets zonder licht en dan steek ik ook nog niet eens mijn hand uit als ik af sla. Oh ja, en ik negeer een rood voetgangerslicht ook wel eens. Oh ik ben echt een aso.
Als jij autorijdt, erger je je dan niet rot aan fietsers zonder licht? Ik had laatst nog weer iemand bijna onder de auto liggen.
pi_31726874
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:18 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ik vind je asociaal omdat je aangeeft dat je 8 jaar 60.000 km sturctureel te hard rijdt. Dat houdt in dat je je structureel niet aan de regelgeving houdt, een regelgeving die er niet alleen is om jezelf te beschermen maar ook anderen. Oa mij dus. Misschien wel strict, maar om het feit dat jij aangeeft dat jij 8 jaar lang 60.000 km per jaar structureel geen rekening houdt met de veiligheid van anderen vind ik jou asociaal.
Omgekeerde wereld, ik ben de weg kwijt omdat ik aangeef dat jij je niet aan de regelgeving houdt?
Of kom je dan met het achterhaalde principe: 'ik kan in bepaalde situaties uitstekend voor mezelf bepalen hoe hard ik mag'. In dat geval vraag ik me af waar de grens ligt. Voor jou wellicht bij 130, bij een ander wellicht 180.
Gelukkig kom jij nooit buiten zodat je geen gevaar voor andere mensen kan vormen. Jij zorgt altijd dat je precies minimaal 8 uur slaap per nacht hebt gehad, anders mag je niet naar buiten. Jij doet eerst een reactietest omdat je anders niet naar buiten mag.

Er bestaat geen vmax die kilometers lang hetzelfde is. Eigen inzicht is veiliger dan als een schaapie de bordjes volgen.
pi_31727053
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:44 schreef 1299 het volgende:

[..]

Gelukkig kom jij nooit buiten zodat je geen gevaar voor andere mensen kan vormen. Jij zorgt altijd dat je precies minimaal 8 uur slaap per nacht hebt gehad, anders mag je niet naar buiten. Jij doet eerst een reactietest omdat je anders niet naar buiten mag.

Er bestaat geen vmax die kilometers lang hetzelfde is. Eigen inzicht is veiliger dan als een schaapie de bordjes volgen.
Jep klopt. Politieagentjes en de controles zijn puur en alleen om mensen zoals martijna3 te pesten. Slaap lekker verder jongens!
geen
pi_31727195
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:49 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Jep klopt. Politieagentjes en de controles zijn puur en alleen om mensen zoals martijna3 te pesten. Slaap lekker verder jongens!
--
Corr3ct. Tijdje terug een bedrijging dmv een revolver bij mijn broertjes werk. Is gelukkig goed afgelopen (dader was zelf vertrokken). Maar politie had nadien geen tijd en kwam de volgende dag wel even een verklaring opnemen.

En op de weg naar huis staan ze weer met hun k*anker statiefje langs de weg.
--

Dat is verder erg off-topic. Maar als jij al die onzin van die snelheidslimieten als zoete koek wil eten have fun.

1/3 van de dodelijke ongevallen in het verkeer vinden plaats door alcoholmisbruik. Maar het aantal alcoholcontroles staan totaal niet in verhouding met de snelheidscontroles.

[ Bericht 10% gewijzigd door 1299 op 27-10-2005 15:59:32 ]
pi_31727361
Nee dat zeg ik, controles zijn er puur en alleen om jochies als jullie die het stoer vinden om hun gaspedaal te vloeren te plagen.
geen
pi_31727679
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:59 schreef natte-flamoes het volgende:
Nee dat zeg ik, controles zijn er puur en alleen om jochies als jullie die het stoer vinden om hun gaspedaal te vloeren te plagen.
Ik vind het ook stoer om jou in je bek te schijten! Moeten ze daar ook maar op gaan controleren
pi_31727718
geen
pi_31728234
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 16:12 schreef natte-flamoes het volgende:
Jij vindt mensen asociaal omdat ze zogenaamd bewust extra gevaar creeren voor overige weggebruikers. Terwijl iedereen dat doet door zowieso in de auto te stappen.

Het gevaar van niet opletten/slaap e.d. is vele malen groter dan harder rijden dan een of andere gochem heeft verzonnen.

Het hele leven is beslissingen maken en risico's, mijn mening is dat met snelheidsvermeerdering geen groter gevaar aanwezig is mits je je aan een aantal punten houd.
pi_31728678
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:59 schreef natte-flamoes het volgende:
Jochies?
Heb niet zoveel last van snelheidscontroles want op de een of andere manier doen ze dat bijna nooit in de spits op mijn traject. Bang dat men hoog op de rem gaat staan en ongevallen veroorzaakt als een flitser gesignaleerd wordt waarschijnlijk.

En ik vind het niet stoer hoor om harder te rijden, het is gewoon praktisch en fijner voor mij.
pi_31731137
quote:
Ik zeg altijd: hardrijders zijn niet per definitie asociaal. Asociale rijders zijn wél altijd hardrijders.
Ik vind asociale rijders automobilisten die denken alleen te zijn op de weg of gewoon schijt hebben aan anderen, de laatste zijn inderdaad hardijders, maar onder de eerste ook huisvrouwen die nimmer spiegelen, levensgevaarlijk inparkeren etc
Yeah baby Yeah!
pi_31731500
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:18 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Natte-flamoes was jij vroeger niet dat jongetje van 6 jaar in de straat met een te grote politie pet op, die de boel wel eventjes zou regelen?.
Jij lijkt me nu typisch zo'n mannetje.Leer eens te leven en keuzes voor je zelf te maken inplaats van te schuilen achter allerlij regeltjes.Je lijkt wel een nsb'r zoals je jezelf hier ten toon spreid.
pi_31731697
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:32 schreef Cro_magnon het volgende:

[..]

Natte-flamoes was jij vroeger niet dat jongetje van 6 jaar in de straat met een te grote politie pet op, die de boel wel eventjes zou regelen?.
Jij lijkt me nu typisch zo'n mannetje.Leer eens te leven en keuzes voor je zelf te maken inplaats van te schuilen achter allerlij regeltjes.Je lijkt wel een nsb'r zoals je jezelf hier ten toon spreid.
Dit stuk is not wel het mooiste..
"Misschien wel strict, maar om het feit dat jij aangeeft dat jij 8 jaar lang 60.000 km per jaar structureel geen rekening houdt met de veiligheid van anderen vind ik jou asociaal."

a) rijd je niet iedere kilometer die je aflegt te hard.
b) zijn maximumsnelheden in de praktijk doorgaans niet voor de veiligheid opgesteld dus 60.000 km een gevaar op de weg is een beetje heel kort door de bocht van flamoesje.

Hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt deze 'asociale hardrijder' minder gevaarlijke situaties dan je oma in haar panda'tje.
Yeah baby Yeah!
pi_31736764
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:42 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dit stuk is not wel het mooiste..
"Misschien wel strict, maar om het feit dat jij aangeeft dat jij 8 jaar lang 60.000 km per jaar structureel geen rekening houdt met de veiligheid van anderen vind ik jou asociaal."

a) rijd je niet iedere kilometer die je aflegt te hard.
b) zijn maximumsnelheden in de praktijk doorgaans niet voor de veiligheid opgesteld dus 60.000 km een gevaar op de weg is een beetje heel kort door de bocht van flamoesje.

Hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt deze 'asociale hardrijder' minder gevaarlijke situaties dan je oma in haar panda'tje.
Amen.

Als de rijstijl die ik er op nahoud zogenaamd zo heel gevaarlijk was had ik allang allerlei ongelukken gehad. Wat dus bij mij en mensen die ik ken die dezelfe rijstijl er op na houden totaal niet het geval is. Oke dat is niet representatief voor de gehele bevolking maar ik zie vaker van die geitenwollensokkken idioten brokken maken.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 22:01:38 #239
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31737964
Waarom happen jullie zo op die posts van xebrosius? Hij is precies zo joh
pi_31758312
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:34 schreef BertV het volgende:
Boven de 200 km/u begint de gravity shift, levensgevaarlijk.
Ook heb je kans op hersenbeschadiging door zuurstofgebrek.
Dat verklaart ook de hardnekkigheid van het gedrag van snelheidsduivels.
ROFLMAO!!!!!

JE SPOORT NIET!!!
pi_31758422
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:43 schreef Erik_Westerveld het volgende:

[..]

ROFLMAO!!!!!

JE SPOORT NIET!!!
Hij heeft gelijk hoor.

Neem een voorbeeld aan van mij, ik mis een paar hersencellen (door structureel te hard rijden )
pi_31758463
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:19 schreef yup het volgende:

[..]

Vreemd is dat.

Rechtvaardigheid?

Ik kijk daar ook niet van op, ik zou er nog niet eens een artikel over schrijven. Maar ik zag dat dit topic al bij pagina 5 is, dus ik dacht laat ik het onderwerp is gaan lezen, het is vast erg schokkend getuige het aantal reactiepagina's.

Maar nee dus
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 2 november 2005 @ 10:28:16 #243
103993 AndreB.
fok is retecool
pi_31890258
Tactloze lul...

Anyway, kinders maak je niet zo druk! Er zijn immers ergere dingen. Je had de tijd die je besteedt aan dit topique-je beter kunnen besteden aan collecteren voor pakistan...

Hardrijden is erg leuk en geeft een goede kick, slechts een klein percentage van alle ongelukken in Nederland wordt ook daadwerkelijk veroorzaakt door hardrijders.

Dat hardrijden gevaarlijk is, weet iedereen. Gevaarlijk is relatief. Op een weg waar geen auto's rijden is het veel minder gevaarlijk dan in de spits. Dat is ook de reden dat niemand in de spits 255 km/u gaat rijden. Kwestie van verantwoordelijkheid.

Je mag best wat harder rijden als het kan en als je het kan. Iedereen heeft zo z'n eigen grenzen en gevoel van verantwoordelijkheid. Hoe vaak hoor je nou dat iemand een ongeluk veroorzaakt met meer dan 200 km/u? Juist, nooit!!!

Je moet je dus niet druk gaan maken om hardrijders, het is namelijk zinloos.
Wat is Fok?
pi_31890376
quote:
En da's ook niet waar. De zondagsrijders die het presteren om altijd 20 km/h beneden de maximumsnelheid te rijden speciaal op wegen waar inhalen niet kan zijn ook asociale rijders. En brengem door hun gedrag het overige verkeer ook geregeld in gevaar.
pi_31917772
quote:
Onzin. Asociale rijders zijn die klootviolen die niet in hun spiegel kijken, die geen afstand houden, die geen richting aangeven, die vergeten hoe het zit met de voorrang en hem er dus of voorgooien of in de ankers gaan al dat niet hoeft. Die veel te langzaam en afwachtend rijden, die geen inzicht tonen, die niet het overige verkeer in de gaten houden.

Daar moeten ze eens iets aan doen. Er kan met gemak harder dan 120 gereden worden, als iedereen maar oplet en rijd zoals ik dat doe. Het is altijd hetzelfde liedje, er gaat geen dag voorbij of ik zie een of andere kneus wel iets achterlijks doen waar ik voor moet compenseren om het nog net goed te laten gaan
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31920005
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:38 schreef StefanP het volgende:

en rijd zoals ik dat doe
geen
  donderdag 3 november 2005 @ 10:51:46 #247
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31922038
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:38 schreef StefanP het volgende:

[..]

Onzin. Asociale rijders zijn die klootviolen die niet in hun spiegel kijken, die geen afstand houden, die geen richting aangeven, die vergeten hoe het zit met de voorrang en hem er dus of voorgooien of in de ankers gaan al dat niet hoeft. Die veel te langzaam en afwachtend rijden, die geen inzicht tonen, die niet het overige verkeer in de gaten houden.

Daar moeten ze eens iets aan doen. Er kan met gemak harder dan 120 gereden worden, als iedereen maar oplet en rijd zoals ik dat doe. Het is altijd hetzelfde liedje, er gaat geen dag voorbij of ik zie een of andere kneus wel iets achterlijks doen waar ik voor moet compenseren om het nog net goed te laten gaan
Waarom moet er opgelet worden op mensen die (veel) harder rijden dan 120 km/h?
Het mag niet (punt).
Je moet al genoeg opletten bij mensen die zich wel aan de regels houden en daarbinnenin ook irritant rijden (te langzaam, zomaar invoegen, geen knipperlicht, enz). Maar nu moet er ook nog extra opgelet worden op mensen die zich niet aan de wet houden.

En jij hoort zeker ook bij de 80% van de mensen die denken dat ze bij de beste 50% van de rijders zitten.
pi_31922246
quote:
Op donderdag 3 november 2005 10:51 schreef Knarf het volgende:

[..]

Waarom moet er opgelet worden op mensen die (veel) harder rijden dan 120 km/h?
Het mag niet (punt).
Je moet al genoeg opletten bij mensen die zich wel aan de regels houden en daarbinnenin ook irritant rijden (te langzaam, zomaar invoegen, geen knipperlicht, enz). Maar nu moet er ook nog extra opgelet worden op mensen die zich niet aan de wet houden.

En jij hoort zeker ook bij de 80% van de mensen die denken dat ze bij de beste 50% van de rijders zitten.
Je mag ook niet onnodig linksrijden dus what's ure point.

Als ik met 140 kom aanstormen en jij zit op de linkerbaan te slapen terwijl je naar rechts kan dan ben je net zo schuldig als ik.
  donderdag 3 november 2005 @ 11:09:44 #249
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31922436
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:00 schreef yup het volgende:

[..]

Als ik met 140 kom aanstormen en jij zit op de linkerbaan te slapen terwijl je naar rechts kan dan ben je net zo schuldig als ik.
Nee, want ik ga gewoon naar rechts wanneer ik dat kan.
En wat doe jij op de linkerbaan?
Als ik al tijden links rijd wat niet nodig is, doe jij dat ook, want jij komt achter mij aan.
Maar als ik iemand ga inhalen en jij bent nog 100 meter van mij vandaan, ga ik er echt wel voor. Ik ga niet voor jou afremmen, dan rem je maar voor mij af. Als je vlakbij bent zodat je in de ankers moet, doe ik dat natuurlijk niet.

En ja ik rij ook wel eens te hard. Maar je moet niet op andere mensen gaan zeuren die zich wel aan de regels houden. Jij bent altijd fout als je 140 rijd. De ander kan ook foute dingen doen, maar dat heeft toch niets met jouw overtreding te maken?
pi_31922476
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:00 schreef yup het volgende:

[..]

Probeer eens uit en gooi de zaak voor de rechter zou ik zeggen. Ik denk dat je niet zo heel erg sterk staat. Bij snelheidsovertreding wordt je toch al snel als hoofdschuldige gezien.

Maar op zich heb je wel gelijk dat je ook met 120 op de linkerstrook moet opletten en in je spiegels moet kijken.
pi_31923077
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Probeer eens uit en gooi de zaak voor de rechter zou ik zeggen. Ik denk dat je niet zo heel erg sterk staat. Bij snelheidsovertreding wordt je toch al snel als hoofdschuldige gezien.

Maar op zich heb je wel gelijk dat je ook met 120 op de linkerstrook moet opletten en in je spiegels moet kijken.
Serieus ik moest echt lachen toen ik dat zag.

Voorbeeld: stel ik rijd 70 door de bebouwde kom en ik raak een auto die mij geen voorrang gaf.

300% zeker dat ik gewoon me geld krijg hoor, no doubt.

Alleen bij excessieve snelheidsovertredingen geldt wat jij zegt. Bijv. met 180 (max 100) een tunnel inrijden met een CRX, en daarna een auto raken die iemand wou inhalen (waargebeurt verhaal)...

Kijk met een beetje blikschade aan je auto gaan ze niks onderzoeken, ze kijken wie schuldig is. Maar als jij je halve auto hebt verwoest + een paar dooien en gewonden gaan ze uiteraard op onderzoek uit...
pi_31923374
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:35 schreef yup het volgende:

[..]

Serieus ik moest echt lachen toen ik dat zag.

Voorbeeld: stel ik rijd 70 door de bebouwde kom en ik raak een auto die mij geen voorrang gaf.

300% zeker dat ik gewoon me geld krijg hoor, no doubt.

Alleen bij excessieve snelheidsovertredingen geldt wat jij zegt. Bijv. met 180 (max 100) een tunnel inrijden met een CRX, en daarna een auto raken die iemand wou inhalen (waargebeurt verhaal)...

Kijk met een beetje blikschade aan je auto gaan ze niks onderzoeken, ze kijken wie schuldig is. Maar als jij je halve auto hebt verwoest + een paar dooien en gewonden gaan ze uiteraard op onderzoek uit...
Ik zei "al snel", niet altijd.
Als jij 70 in de bebouwde kom rijdt, is dat relatief best een forse snelheidsovertreding. Als het ongeluk wat je schetst dan op een wat onoverzichtelijk kruipunt gebeurt, met huizen erlang en zo, niet optimaal zicht, zoals je dat al snel hebt in de bebouwde kom, dan wordt je imo wel degelijk medeschuldig. Wat een rol speelt is of die ander je aan had kunnen zien komen of dat hij doordat je zoveel te hard rijd, dat eigenlijk niet meer kon.
Rijd je 55, dan krijg je zonder meer je geld, want dat is maar weinig te hard.
pi_31923447
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik zei "al snel", niet altijd.
Als jij 70 in de bebouwde kom rijdt, is dat relatief best een forse snelheidsovertreding. Als het ongeluk wat je schetst dan op een wat onoverzichtelijk kruipunt gebeurt, met huizen erlang en zo, niet optimaal zicht, zoals je dat al snel hebt in de bebouwde kom, dan wordt je imo wel degelijk medeschuldig. Wat een rol speelt is of die ander je aan had kunnen zien komen of dat hij doordat je zoveel te hard rijd, dat eigenlijk niet meer kon.
Rijd je 55, dan krijg je zonder meer je geld, want dat is maar weinig te hard.
Denk dat het afhangt of de politie een onderzoek doet of niet...

Ze doen lang niet altijd onderzoek, uiteraard als er enorme schade is en er is politie dan gaan ze wel wat dingen ondervragen...

Als jij met 70 aankomt en iemand raakt (meestal rem je als iemand voor je komt, dus het kan best), maar er is weinig schade, denk ik dat de tegenpartij gewoon dikke pecht heeft...
pi_31923558
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:52 schreef yup het volgende:

[..]

Denk dat het afhangt of de politie een onderzoek doet of niet...

Ze doen lang niet altijd onderzoek, uiteraard als er enorme schade is en er is politie dan gaan ze wel wat dingen ondervragen...

Als jij met 70 aankomt en iemand raakt (meestal rem je als iemand voor je komt, dus het kan best), maar er is weinig schade, denk ik dat de tegenpartij gewoon dikke pecht heeft...
Dat klopt. Hoe meer schade er is, hoe meer de politie zal vragen. Ik vermoed alleen dat als je met 70 aan komt zetten op een kruising en je rijdt iemand aan, dat er wel redelijk wat schade is, maar het hangt er idd vanaf hoever van te voren beide de ander toch nog zien aankomen.
Ik vermoed dat er in een dergelijke situatie toch al snel meer schade is dan alleen maar wat blikschade. Ook dat kan trouwens aardig in de papieren lopen, dus misschien gaat de verzekering ook nog een en ander na.
pi_31923761
Oei, daar is weinig meer van over.
  donderdag 3 november 2005 @ 12:06:20 #257
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31923841
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat klopt. Hoe meer schade er is, hoe meer de politie zal vragen. Ik vermoed alleen dat als je met 70 aan komt zetten op een kruising en je rijdt iemand aan, dat er wel redelijk wat schade is, maar het hangt er idd vanaf hoever van te voren beide de ander toch nog zien aankomen.
Ik vermoed dat er in een dergelijke situatie toch al snel meer schade is dan alleen maar wat blikschade. Ook dat kan trouwens aardig in de papieren lopen, dus misschien gaat de verzekering ook nog een en ander na.
Als de verzekering van de betalende partij denkt dat de ander ook een overtreding heeft begaan, gaan ze zeker bij de politie na of dit echt zo is. Ze willen namelijk zo min mogelijk uitkeren. Als de tegenpartij daarbij ook fout is, misschien zelfs wel meer fout, dan gaan ze er zeker achteraan.
pi_31923868
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:06 schreef Knarf het volgende:

[..]

Als de verzekering van de betalende partij denkt dat de ander ook een overtreding heeft begaan, gaan ze zeker bij de politie na of dit echt zo is. Ze willen namelijk zo min mogelijk uitkeren. Als de tegenpartij daarbij ook fout is, misschien zelfs wel meer fout, dan gaan ze er zeker achteraan.
Ja, dat bedoel ik. Verzekeringen keren nooit met veel plezier uit.
pi_31925105
Zo ben ik eens van achter aangereden in een file die plots ontstond nadat ik net had ingevoegd voor een afit (was op de parallelbaan A1 voor de aflag naar de A28 ri. Utrecht). Het miezerde en de man achter mij merkte het te laat op, remde te hard en begon te glijden. Politie erbij, verklaring afgenomen, agent vertelde dat de andere meneer hetzelfde verhaal verteld had als ik. Formulieren ingevuld en ondertekend. Klaar, zou je denken, ik reed een leaseauto, schade werd gewoon gerepareerd. Maar een half jaar later kreeg ik een brief van zijn verzekering dat ik aansprakelijk gesteld werd omdat ik op het allerlaatste moment zou hebben ingevoegd. Ik heb een aangetekende brief teruggestuurd, dat ze het politierapport er maar op na moesten zien. Nooit meer wat van gehoord.

Ze proberen het gewoon.
pi_31925218
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:06 schreef Knarf het volgende:

[..]

Alleen als jij met 70 aan komt rijden in de bebouwde kom en iemand geeft je geen voorrang dan heb jij gewoon 100% gelijk volgens de verzekering.

Die andere verzekering kan dan op zijn kop gaan staan maar de hardrijder krijgt gewoon uitgekeerd..

OF er moet een onderzoek komen van de politie en dat gebeurt echt niet zomaar, EN de politie moet ook nog eens jou gelijk geven... (diegene die geen voorrang gaf dus)... Dat doen ze niet zomaar hoor echt niet, echt excessief te hard rijden is dus 90-100 bbk, en dan heb je een enorme ravage bij een klapper... Bij 70 kan je nog remmen (mits de situatie te overzien is) en valt de schade wel mee..

Meestal komt een onderzoek niet voor de verzekering maar om na te gaan of er excessief gestoord gereden is / roekeloos rijgedrag...

Als jij bbk een boom vermoord doordat je met 120 door een straatje ging racen, gaan ze echt wel onderzoek doen. Al zeg jij dat je iemand iets moest ontwijken, dan verklaart het nog niet waarom die boom dood is gegaan (meestal ga jij dood maar dat is een ander verhaal )

Als jij met 50 op een lantaarn klapt zeg je gewoon dat je een kat moest ontwijken en klaar is kees. Ze mogen wat ze willen maar ze kunnen echt niet zomaar je rijbewijs invorderen dan...

En verder bij een ongeluk moeten er G-E-T-U-I-G-E-N zijn. Bij de CRX die ik zei (180 door tunnel bij 100 weg, iemand wil iemand inhalen CRX klapt op hem) deed de politie onderzoek omdat er veel getuigen waren die zeiden dat de CRX asociaal hard door de tunnel reed...
  donderdag 3 november 2005 @ 13:08:08 #261
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_31925629
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:32 schreef Metro2005 het volgende:
laserguns zijn volgens mij geen legaal meethulpmiddel meer omdat ze nogal afwijken. Misschien reed die man wel gewoon 120
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_31926211
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:09 schreef Knarf het volgende:
Nee, want ik ga gewoon naar rechts wanneer ik dat kan.
En wat doe jij op de linkerbaan?
Ach, voor yup geldt de omgekeerde wereld. Mensen zoals yup die menen zich niet aan regels te moeten houden hebben gelijk, mensen om hun heen hebben het altijd fout.
geen
pi_31926365
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:27 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ach, voor yup geldt de omgekeerde wereld. Mensen zoals yup die menen zich niet aan regels te moeten houden hebben gelijk, mensen om hun heen hebben het altijd fout.
pi_31926391
Stel je voor, ik sta op de 2e rij voor een verkeerslicht met 2 rijbanen te wachten. We zijn binnen de bebouwde kom, geldend max snelheid is dus 50km/u.
Ik sta op de linkerbaan, voor mij staat een busje en links naast hem staat een lesauto.
Het wordt groen en het busje trekt harder weg dan de lesauto.
De weg vloeit over +/- 300 meter over in 1 rijbaan. De deelnemers op de linkerbaan moeten dus over die afstand naar rechts.
Het busje blijft links rijden, is de lesauto allang voorbij.
Ik besluit naar rechts te gaan, en kom dus voor de lesauto te rijden. Schuin links voor me rijdt het busje. Het busje blijft linksrijden. Ik besluit gas bij te geven en het busje rechts in te halen.
Op het moment dat de neus van mijn auto voorbij het busje is (mijn portier is dus ter hoogte van zijn voorwiel) moet het busje naar links want zijn weg houdt op. Het busje ramt mij daarbij.
Wie is hier fout?
geen
pi_31926564
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:34 schreef natte-flamoes het volgende:
Stel je voor, ik sta op de 2e rij voor een verkeerslicht met 2 rijbanen te wachten. We zijn binnen de bebouwde kom, geldend max snelheid is dus 50km/u.
Ik sta op de linkerbaan, voor mij staat een busje en links naast hem staat een lesauto.
Het wordt groen en het busje trekt harder weg dan de lesauto.
De weg vloeit over +/- 300 meter over in 1 rijbaan. De deelnemers op de linkerbaan moeten dus over die afstand naar rechts.
Het busje blijft links rijden, is de lesauto allang voorbij.
Ik besluit naar rechts te gaan, en kom dus voor de lesauto te rijden. Schuin links voor me rijdt het busje. Het busje blijft linksrijden. Ik besluit gas bij te geven en het busje rechts in te halen.
Op het moment dat de neus van mijn auto voorbij het busje is (mijn portier is dus ter hoogte van zijn voorwiel) moet het busje naar links want zijn weg houdt op. Het busje ramt mij daarbij.
Wie is hier fout?

Bedoel je zoeits?

Jij bent dan 100% in je recht, je rijd namelijk op de rechtdoorgaande weg (en die busje rijd NIET op de doorgaande weg)...
pi_31926588
lekker belangrijk
Freakonomics: a rogue economist explores the hidden side of everything
pi_31927423
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:34 schreef natte-flamoes het volgende:
Ik besluit gas bij te geven en het busje rechts in te halen.
Sinds wanneer mag je rechts inhalen?

En er ligt mij iets van bij dat invoegend verkeer voorrang heeft als 2 rijstroken 1 worden.
pi_31927824
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:05 schreef MartijnA3 het volgende:
Sinds wanneer mag je rechts inhalen?

En er ligt mij iets van bij dat invoegend verkeer voorrang heeft als 2 rijstroken 1 worden.
Als de neus van mijn auto voor zijn bus uitsteekt, wie rijdt er dan voor?

Over dat rechts inhalen, mag de bus mij daarom van de weg rammen?
geen
pi_31927886
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:18 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Zie mijn post effe bedoel je zoiets?
pi_31927940
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:20 schreef yup het volgende:

[..]

Zie mijn post effe bedoel je zoiets?
nee hoor, dat bedoel ik helemaal niet..
geen
pi_31928049
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:18 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

De bus stond naast een auto die hij bij het optrekken heeft ingehaald, als hij daarna naar rechts wil, hoeft hij geen andere auto rechts naast zich te verwachten.

Buiten het feit dat je al fout was om rechts in te gaan halen, had je je gas los moeten laten toen je zag dat je het niet op tijd ging redden waardoor je de bus in de problemen bracht.
pi_31928342
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:25 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

De bus stond naast een auto die hij bij het optrekken heeft ingehaald, als hij daarna naar rechts wil, hoeft hij geen andere auto rechts naast zich te verwachten.

Buiten het feit dat je al fout was om rechts in te gaan halen, had je je gas los moeten laten toen je zag dat je het niet op tijd ging redden waardoor je de bus in de problemen bracht.
Ik denk dat degene die links rijdt en naar rechts wil ALTIJD moet kijken of er rechts van hem iets rijdt. De lesauto zou bv ook zo maar gas bij kunnen geven. Dus hij kan uitstekend een auto rechts anast hem kunnen verwachten.

Wellicht is het in deze situatie fout om de bus rechts in te halen, maar zodra ik al linksrijdende een neuslengte voor de bus lig, moet de bus afremmen en achter mij invoegen. Het is nog altijd verkeer wat van rijbaan veranderd.
geen
pi_31928645
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:35 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ik denk dat degene die links rijdt en naar rechts wil ALTIJD moet kijken of er rechts van hem iets rijdt. De lesauto zou bv ook zo maar gas bij kunnen geven. Dus hij kan uitstekend een auto rechts anast hem kunnen verwachten.

Wellicht is het in deze situatie fout om de bus rechts in te halen, maar zodra ik al linksrijdende een neuslengte voor de bus lig, moet de bus afremmen en achter mij invoegen. Het is nog altijd verkeer wat van rijbaan veranderd.
Als die lesauto gas bij had gegeven zou hij ook rechts aan het inhalen zijn.

Enne, jij linksrijdend? Rechtsrijdend bedoel je.
Als jij nu naast die bus gestaan had en jullie waren tegelijkertijd opgetrokken, dan had de bus niet naar rechts mogen komen nee, maar nu kwam jij hem rechts voorbij dus zat jij fout. End of story.
pi_31928865
Oja inderdaad, ik bedoel daar 'al rechtsrijdend'.

Gelukkig maar dat ik in dit geval niet fout zat. Ik reed immers met een neuslengte voor de bus. Op dat moment geldt alleen dat, en niet meer waar ik vandaan kwam. Op het moment dat ik die neuslengte voor had, besloot de bus naar links te gaan. De bus zit in dat geval dus fout.
geen
pi_31928979
Succes bij de verzekering met zo'n redenering.
pi_31928997
Klopt, en die verzekering heeft inderdaad uitbetaald.
geen
pi_31929026
Dan heb je mazzel gehad.

En de bus besloot naar rechts te gaan.
pi_31929063
Nee hoor, in dit geval geldt dus zoals ik al zei het moment van wisselen van rijbaan. Ik reed schuinvoor de bus, dus de bus is dan fout.
geen
pi_31929073
ah ja, dus bus ging inderdaad naar rechts. Ik haal links en rechts steeds door elkaar.
geen
pi_31929094
ja dat blijkt wel als je rechts gaat inhalen.
pi_31929124
Maar jouw gedrag vind ik wel asociaal, asocialer dan het niet op tijd naar rechts gaan van die bus. Jammer eigenlijk dat je dan in het gelijk wordt gesteld.
pi_31929256
Klopt!

[ Bericht 98% gewijzigd door natte-flamoes op 03-11-2005 16:36:37 ]
geen
pi_31929539
Tja.. het een lokt vaak het ander uit.

Mensen die bij mij bumperkleven moeten goed kunnen remmen. Ik ga dan zo irritant rijden dat ze óf ophouden, óf bij me achterop rijden.

Ik kan veel hebben, maar aan bumperklevers heb ik zo'n schijthekel.
pi_31929759
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:12 schreef MartijnA3 het volgende:

Mensen die bij mij bumperkleven moeten goed kunnen remmen. Ik ga dan zo irritant rijden dat ze óf ophouden, óf bij me achterop rijden.

Ja, maar in feite is jouw actie in dat geval net zo asociaal als mijn actie. Betrekking komt overeen, de inhoud is anders.
geen
pi_31929993
Klopt een beetje....daarom zei ik ook, het een lokt het ander uit. Nadat je je situatie in perspectief had gebracht, vond ik je inhaalactie rechts wat minder asociaal. Maar in dit geval brengt degene die bij mij aan het bumperkleven is, mij in gevaar. Iemand die niet op tijd naar rechts gaat, irriteert alleen.

Trouwens mijn methode is dan onrustig gaan rijden door snel en kort op te trekken en dan af te remmen dmv de handrem. Geleerd van mijn rij-instructeur.
pi_31930179
Thx voor de tip! ik heb namelijk ook een gloeiende hekel aan bumperklevers.
geen
pi_31930612
Grappig hoe ze dan opeens schrikken en remmen....Vaak is het dan gelijk over.
pi_31933164
quote:
Dan mag je hopen dat er niemand gewond raakt als zo iemand bij je achterop rijdt. Je zal namelijk niet de eerste zijn die in zo'n situatie voor doodslag wordt veroordeeld.
  donderdag 3 november 2005 @ 19:12:57 #289
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31935772
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:48 schreef MartijnA3 het volgende:
Grappig hoe ze dan opeens schrikken en remmen....Vaak is het dan gelijk over.
Hopen dan dat de politie dit niet ziet.
Daar krijg je namelijk ook een boete voor.
pi_31937532
Ik rem niet hard, trek gewoon even de handrem iets aan. Je ziet dan geen remlicht waardoor de bumperklever schrikt.
pi_31944235
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:19 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Dan mag je hopen dat er niemand gewond raakt als zo iemand bij je achterop rijdt. Je zal namelijk niet de eerste zijn die in zo'n situatie voor doodslag wordt veroordeeld.
Nope helemaal niet.

Maat heeft aanrijding gehad 300% schuldig.

Er was een soort kettingbotsing gebeurt door een ouwe opoe die keihard op de rem ging staan op de snelweg. Iedereen achter opoe schuldig. Redenering plisie: moest je maar verdomme afstand houden (yeah right, ze hielden keurig afstand totdat meneer keihard op de rem ging staan)...

En op de snelweg mag je niet zonder reden remmen. Neen meneer moest u maar afstand houden...
quote:

Ik vind op de rem trappen enzo gevaarlijk.

Raak de rem zeer licht aan en dan gaan ze vanzelf wel afstand nemen.
pi_31950390
quote:
Op donderdag 3 november 2005 10:51 schreef Knarf het volgende:

Ja, maar ik durf dan ook eerlijk te zeggen dat ik altijd richting aangeef (zelfs bij baan verwisselen), altijd afstand houd, anticipeer, me bewust ben van het verkeer om me heen, altijd in mijn spiegels kijk, nooit onnodig rem, mijn lichten tijdig aan en uit doe (zonder als een onnozele mijn mistlichten ook aan te zetten), nooit opgefokt rijd enzovoorts.

Het is triest dat andere mensen beweren 'goed te rijden' terwijl ze eigenlijk weten dat dat niet zo is, of nog erger, niet eens doorhebben dat ze niet kunnen rijden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 4 november 2005 @ 07:28:20 #293
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31950727
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 04:07 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja, maar ik durf dan ook eerlijk te zeggen dat ik altijd richting aangeef (zelfs bij baan verwisselen), altijd afstand houd, anticipeer, me bewust ben van het verkeer om me heen, altijd in mijn spiegels kijk, nooit onnodig rem, mijn lichten tijdig aan en uit doe (zonder als een onnozele mijn mistlichten ook aan te zetten), nooit opgefokt rijd enzovoorts.

Het is triest dat andere mensen beweren 'goed te rijden' terwijl ze eigenlijk weten dat dat niet zo is, of nog erger, niet eens doorhebben dat ze niet kunnen rijden.

Nu nog even iets minder hard rijden
Hoe hoog zijn de boetes in de VS eigenlijk?
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:45:20 #294
37248 BertV
Klei indiaan
pi_31951249
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 07:28 schreef Knarf het volgende:

[..]

Nu nog even iets minder hard rijden
Hoe hoog zijn de boetes in de VS eigenlijk?
Hoge boetes, en het schijnt dat daar niet hard gereden wordt omdat er zoveel zichtbare politie rijdt.
Daar verstoppen ze zich niet in bosjes.
pi_31951677
quote:

[..]

edit: Wel even door 3,6 delen. 750/3,6 = 208 meter.
Dat is vanaf het moment dat je het rempedaal volledig intrapt. Bij een normale reactietijd bij concentratie (ongeveer 1 sec) kom je uit op ongeveer 280 meter. Nu is het natuurlijk zo dat je niet zo snel een stilstaand object zult tegenkomen.
pi_31951696
quote:

of nog erger, niet eens doorhebben dat ze niet kunnen rijden.
hilarisch man, je geeft aan de ene kant aan dat je uitstekend rijdt, en meteen daarna zeg je dat er een kans is dat je zelf niet doorhebt dat je NIET uitstekend rijdt.
geen
pi_31951821
Vanochtend weer zoiets, cruise control op 140, wordt ik ingehaald door een Jeep Cherokee die zo'n 170 rijdt. Iets verderop propt ie zich tussen 2 vrachtwagens (ik zie de achterste vrachtwagen remmen) omdat ie een afslag moest hebben, dat was iets na het 1200m bord voor die afslag. Ik ga dus die vrachtwagens inhalen, rijdt ik bijna naast die Jeep, gaat zijn richtingaanwijzer opeens aan en wil ie naar links komen. Gelukkig ziet ie me nog net en gaat ie terug. Als ik hem voorbij ben komt ie nog achter me rijden, alleen maar om nog 1 vrachtwagen in te halen en dan de afrit op te schieten. Wat een prutser.
pi_31951837
quote:

[..]

Zoals jij bijvoorbeeld? Als je trouwens zo goed rijdt, waarom is het dan nog nodig om je aan anderen te storen? Het is toch alleen maar een uitdaging om dan schadeloos te rijden tussen alle randdebielen die niet kunnen rijden?

Nog een kleine tip trouwens: vaak is het goed om niet te veel op het rijgedrag van anderen te letten. Je kunt daar namelijk toch niets aan doen. Het enige waar je iets aan kunt doen is je eigen rijkunsten. Ik ben daar op een gegeven moment ook mee gestopt en ik moet zeggen dat ik daardoor relaxter en hopelijk ook beter door ben gaan rijden. Je hebt namelijk meer tijd om op de relevante zaken te letten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')