Beter kijken de volgende keer, remsporen stonden er echt wel, en geen kleintjes ook.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:19 schreef Breemz het volgende:
ze zijn op een heel vreemde plek (compleet zonder remsporen etc) de weg afgegaan...
Ja zo lust ik er nog wel een paar, er gaan idd ook veel meer mensen dood aan kanker.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:19 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En hoe vaak komt zoiets voor in NL? Vast niet zo vaak als vrachtwagens die met 80km/u een auto meepikken die op de vluchtsstrook staat.
Net of daar niks gebeurt op de linkerbaan ?! haha wat een dom antwoord zeg je haalt je eigen theorie overhoop, 's nachts wat harder rijden dan normaal is niks mis mee..quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
maar doe het dan lekker in duitsland of op het circuit.
Wat voor auto heb je dat je geen 130 haalt?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:26 schreef Damzzz het volgende:
Ik kan niet eens harder dan 130![]()
Ontopic: Op de A35 kun je het laatste stuk richting Almelo redelijk doorblazen, omdat er toch geen afslagen e.d. meer zijn. Ik weet alleen niet of die lasergun wel zo betrouwbaar is op zo'n hoge snelheid.
Deze BMW 850 (www.e31.net) remt in ongeveer 6 seconden af van 250 km/u naar 0. Zie filmpje. Daar is dus vertraging voor nodig van dv/dt= 250/6 = 41,7 m/s2 (4 G dusquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:03 schreef raptorix het volgende:
inderdaad: remweg met 250 km/u is ongeveer rond de 300 meter.
Waar dan?! ik bedoel ze zijn daar rechts eraf gegaan maar ik heb nog nergens sporen gezienquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:20 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Beter kijken de volgende keer, remsporen stonden er echt wel, en geen kleintjes ook.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef Breemz het volgende:
[..]
Net of daar niks gebeurt op de linkerbaan ?! haha wat een dom antwoord zeg je haalt je eigen theorie overhoop, 's nachts wat harder rijden dan normaal is niks mis mee..
Mjah vertel dat aan de mensen die denken dat het verantwoord is om met 255 km/u te rijden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef Steijn het volgende:
[..]
Deze BMW 850 (www.e31.net) remt in ongeveer 6 seconden af van 250 km/u naar 0. Zie filmpje. Daar is dus vertraging voor nodig van dv/dt= 250/6 = 41,7 m/s2 (4 G dus), en daarmee komt de remweg dus op s = 1/2at2 = 1/2 * 41,7 * 62 = 750 meter remweg.
Ik schrik er van hoe lang dat is
want een BMW 850 is nou niet de minste auto.
80km/u is ook al bijzonder dodelijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:23 schreef karoltje het volgende:
Sorry hoor maar ik vind het een idioot, levensgevaarlijk!
Nee jij! je loopt eerst te drammen dat je niet hard moet rijden want ook op de linker baan krijgen mensen pech en bla die bla en even later zeg je dat als je dan toch hard wilt rijden je maar naar duitsland gaat..quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
op dit soort domme antwoorden ga ik niet eens in. Wat een enorme looser ben jij zeg.
Zeg Rap, adem eens door je neus.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:14 schreef raptorix het volgende:
WOW stoere vent ben jij zeg, ben je nog zo stoer als je met 255 achter in iemand ze auto ragt die door pech op de baan is terecht gekomen? Ben je ook zo mans om dan de rest van de familie te gaan condoleren met het verlies van 2 kleine kinderen? AHHHHH nee, dat overkomt jou niet, jij hebt een topwagen, die veeeeeeeeel beter remt als de gemiddelde auto, je bent een veeeeeel betere coureur als de rest, oja en je rijdt natuurlijk alleen maar om 4 uur snachts zo hard. Man get a life.
Mini, Fiat 500, 2CV om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef iamredleader het volgende:
Wat voor auto heb je dat je geen 130 haalt?
2cv haalt denk nog net de 130 hoor... wind mee berg afquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:27 schreef Steijn het volgende:
[..]
Mini, Fiat 500, 2CV om maar wat te noemen.
Maar dat zijn wel stoere autootjes... had samen met verloofde nog een tijdje een mooie Panda 750, maar na wat "spelen" met de motor kon die mooi wel 145 in de vierde versnelling (had geen 5e...)quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:27 schreef Steijn het volgende:
[..]
Mini, Fiat 500, 2CV om maar wat te noemen.
Omdat in duitsland de wegen totaal anders zijn en met name de mensen gewend zijn aan de hoge snelheden, nog een ander feit is dat de meeste duitsers betere autos rijden en ook betere chauffeurs zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:25 schreef Breemz het volgende:
[..]
Nee jij! je loopt eerst te drammen dat je niet hard moet rijden want ook op de linker baan krijgen mensen pech en bla die bla en even later zeg je dat als je dan toch hard wilt rijden je maar naar duitsland gaat..![]()
Deze had ik vorig jaar geplaatst in het topic over het ongeval.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:23 schreef Breemz het volgende:
[..]
Waar dan?! ik bedoel ze zijn daar rechts eraf gegaan maar ik heb nog nergens sporen gezien![]()
Ik ben ook wel van het doorrijden en 250 km/u leek mij op een lege snelweg met goed zicht wel verantwoord maar de berekening laat idd zien dat het enorm onverantwoord is. Het verbaast me enorm die remweg, ik heb het echt 4 keer nagerekend maar het klopt echt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:25 schreef raptorix het volgende:
Mjah vertel dat aan de mensen die denken dat het verantwoord is om met 255 km/u te rijden.
Mijn vriend heeft 10 jaar in duitsland gewoont, en die heeft me het systeem goed uitgelegt, op dit moment zijn het vaak polen in duitse bakken die voor problemen zorgen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:34 schreef iamredleader het volgende:
Duitsers betere bestuurders dan Nederlanders? Dat weet ik nog niet zo, hoor, en ik heb toch echt al wat kilometers in Duitsland gemaakt. Maar het is wel waar dat ze er daar aan gewend zijn, en toch doen niet veel mensen het! Vooral 'snachts of op grote afstanden (doe maar eens Hannover-Berlijn) is het prettig, vierbaans kaarsrecht vlak asfalt, en weinig andere auto's. Dan is 160 of 200 niet zo'n probleem...
750 meter is een beetje overdreven. Kijk eens naar de hectometerpaaltjes langs de kant van de weg. Dan kom ik op ongeveer 300-400 meter.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef Steijn het volgende:
[..]
Deze BMW 850 (www.e31.net) remt in ongeveer 6 seconden af van 250 km/u naar 0. Zie filmpje. Daar is dus vertraging voor nodig van dv/dt= 250/6 = 41,7 m/s2 (4 G dus), en daarmee komt de remweg dus op s = 1/2at2 = 1/2 * 41,7 * 62 = 750 meter remweg.
Ik schrik er van hoe lang dat is
want een BMW 850 is nou niet de minste auto.
m/s * 1/s = m/s2 hoor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:38 schreef _VoiD_ het volgende:
Je zit zowieso fout met je formule, want je deelt km/u door seconden, en dan heb je opeens m/s^2....
Berlijn - Dresden in een half uurtje, heerlijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:38 schreef iamredleader het volgende:
@ Tamagotchi: vooral het stukje tussen Berlijn en Hannover, daar kun je pas goed rijden...
Heb je gelijk in. Dat risico neem ik weloverwogen en dus bewust.quote:Maar ff ontopic mensen: het is natuurlijk van de zotten dat iemand zo hard rijdt als je WEET dat het niet legaal is. Wat je MENING ook over snelrijden is, het MAG gewoon niet. Jammer.
Ja dat heb ik over het hoofd gezien.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:44 schreef _VoiD_ het volgende:
Dus 250 KM/H deel je door 6 seconden. Als je eerst die 250km/h omschrijft naar m/s (dus 70m/s), en dat deelt door 6 kom je op een vertraging van +- 11 m/s^2......
je zit er een factor 3,6 naast dus.
En met een 360 Ceramic High Performance Brake System gaat het nog een tandje vlotter..quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:56 schreef yup het volgende:
Zat al te denken wat fout was want 6 seconden naar 0 en dan 750 meter remweg no fucking way
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |