abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31538155
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:19 schreef Breemz het volgende:
ze zijn op een heel vreemde plek (compleet zonder remsporen etc) de weg afgegaan...
Beter kijken de volgende keer, remsporen stonden er echt wel, en geen kleintjes ook.
pi_31538182
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:19 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

En hoe vaak komt zoiets voor in NL? Vast niet zo vaak als vrachtwagens die met 80km/u een auto meepikken die op de vluchtsstrook staat.
Ja zo lust ik er nog wel een paar, er gaan idd ook veel meer mensen dood aan kanker.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:22:30 #33
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_31538200
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
maar doe het dan lekker in duitsland of op het circuit.
Net of daar niks gebeurt op de linkerbaan ?! haha wat een dom antwoord zeg je haalt je eigen theorie overhoop, 's nachts wat harder rijden dan normaal is niks mis mee..
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
pi_31538205
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:26 schreef Damzzz het volgende:
Ik kan niet eens harder dan 130

Ontopic: Op de A35 kun je het laatste stuk richting Almelo redelijk doorblazen, omdat er toch geen afslagen e.d. meer zijn. Ik weet alleen niet of die lasergun wel zo betrouwbaar is op zo'n hoge snelheid.
Wat voor auto heb je dat je geen 130 haalt?

Ontopic: Het is inderdaad een goed idee om 'snachts bepaalde trajecten sneller te laten gaan - de gebruiker vervuilt misschien meer, maar de benzineprijzen van tegenwoordig zijn toch allemaal belasting, dus de regering moet niet klagen!
pi_31538209
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:03 schreef raptorix het volgende:
inderdaad: remweg met 250 km/u is ongeveer rond de 300 meter.
Deze BMW 850 (www.e31.net) remt in ongeveer 6 seconden af van 250 km/u naar 0. Zie filmpje. Daar is dus vertraging voor nodig van dv/dt= 250/6 = 41,7 m/s2 (4 G dus ), en daarmee komt de remweg dus op s = 1/2at2 = 1/2 * 41,7 * 62 = 750 meter remweg. Ik schrik er van hoe lang dat is want een BMW 850 is nou niet de minste auto.

edit: Wel even door 3,6 delen. 750/3,6 = 208 meter.

[ Bericht 5% gewijzigd door Steijn op 18-10-2005 17:55:26 ]
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:23:10 #36
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_31538218
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:20 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Beter kijken de volgende keer, remsporen stonden er echt wel, en geen kleintjes ook.
Waar dan?! ik bedoel ze zijn daar rechts eraf gegaan maar ik heb nog nergens sporen gezien
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
pi_31538227
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef Breemz het volgende:

[..]

Net of daar niks gebeurt op de linkerbaan ?! haha wat een dom antwoord zeg je haalt je eigen theorie overhoop, 's nachts wat harder rijden dan normaal is niks mis mee..
op dit soort domme antwoorden ga ik niet eens in. Wat een enorme looser ben jij zeg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_31538232
Sorry hoor maar ik vind het een idioot, levensgevaarlijk!
pi_31538252
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef Steijn het volgende:

[..]

Deze BMW 850 (www.e31.net) remt in ongeveer 6 seconden af van 250 km/u naar 0. Zie filmpje. Daar is dus vertraging voor nodig van dv/dt= 250/6 = 41,7 m/s2 (4 G dus ), en daarmee komt de remweg dus op s = 1/2at2 = 1/2 * 41,7 * 62 = 750 meter remweg. Ik schrik er van hoe lang dat is want een BMW 850 is nou niet de minste auto.
Mjah vertel dat aan de mensen die denken dat het verantwoord is om met 255 km/u te rijden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_31538256
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:23 schreef karoltje het volgende:
Sorry hoor maar ik vind het een idioot, levensgevaarlijk!
80km/u is ook al bijzonder dodelijk.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:25:36 #41
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_31538261
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

op dit soort domme antwoorden ga ik niet eens in. Wat een enorme looser ben jij zeg.
Nee jij! je loopt eerst te drammen dat je niet hard moet rijden want ook op de linker baan krijgen mensen pech en bla die bla en even later zeg je dat als je dan toch hard wilt rijden je maar naar duitsland gaat..
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
pi_31538264
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:14 schreef raptorix het volgende:
WOW stoere vent ben jij zeg, ben je nog zo stoer als je met 255 achter in iemand ze auto ragt die door pech op de baan is terecht gekomen? Ben je ook zo mans om dan de rest van de familie te gaan condoleren met het verlies van 2 kleine kinderen? AHHHHH nee, dat overkomt jou niet, jij hebt een topwagen, die veeeeeeeeel beter remt als de gemiddelde auto, je bent een veeeeeel betere coureur als de rest, oja en je rijdt natuurlijk alleen maar om 4 uur snachts zo hard. Man get a life.
Zeg Rap, adem eens door je neus.
Dit soort grappen haal ik niet overdag uit.
Om precies te zijn ben ik om 02:52 's-nachts aan de Frieslandzijde van de afsluitdijk aangehouden. Daar hadden ze wel een heli voor nodig. Resultaat: 9 maanden rijontzegging en ¤ 5000 boete.
Stoer hoor.

Je hoort mij niet klagen over de straf, hij was volkomen terecht.
Je doet weleens wat stoms in je leven.

Dit houdt me echter niet tegen, voordat ik hard ga rijden bel ik tegenwoordig eerst naar huis of er iemand in de gelegenheid is om mij op te halen mocht ik gepakt worden.
pi_31538290
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef iamredleader het volgende:
Wat voor auto heb je dat je geen 130 haalt?
Mini, Fiat 500, 2CV om maar wat te noemen.
pi_31538341
Die 5000 waren guldens en geen euro's.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:29:32 #45
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_31538347
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:27 schreef Steijn het volgende:

[..]

Mini, Fiat 500, 2CV om maar wat te noemen.
2cv haalt denk nog net de 130 hoor... wind mee berg af
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
pi_31538351
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:27 schreef Steijn het volgende:

[..]

Mini, Fiat 500, 2CV om maar wat te noemen.
Maar dat zijn wel stoere autootjes... had samen met verloofde nog een tijdje een mooie Panda 750, maar na wat "spelen" met de motor kon die mooi wel 145 in de vierde versnelling (had geen 5e...)
pi_31538362
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:25 schreef Breemz het volgende:

[..]

Nee jij! je loopt eerst te drammen dat je niet hard moet rijden want ook op de linker baan krijgen mensen pech en bla die bla en even later zeg je dat als je dan toch hard wilt rijden je maar naar duitsland gaat..
Omdat in duitsland de wegen totaal anders zijn en met name de mensen gewend zijn aan de hoge snelheden, nog een ander feit is dat de meeste duitsers betere autos rijden en ook betere chauffeurs zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_31538384
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:23 schreef Breemz het volgende:

[..]

Waar dan?! ik bedoel ze zijn daar rechts eraf gegaan maar ik heb nog nergens sporen gezien
Deze had ik vorig jaar geplaatst in het topic over het ongeval.
pi_31538394
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:25 schreef raptorix het volgende:
Mjah vertel dat aan de mensen die denken dat het verantwoord is om met 255 km/u te rijden.
Ik ben ook wel van het doorrijden en 250 km/u leek mij op een lege snelweg met goed zicht wel verantwoord maar de berekening laat idd zien dat het enorm onverantwoord is. Het verbaast me enorm die remweg, ik heb het echt 4 keer nagerekend maar het klopt echt.

300 km/u op de Autobahn: Filmpje Let op de hectometerpaaltjes. !!!
pi_31538462
Duitsers betere bestuurders dan Nederlanders? Dat weet ik nog niet zo, hoor, en ik heb toch echt al wat kilometers in Duitsland gemaakt. Maar het is wel waar dat ze er daar aan gewend zijn, en toch doen niet veel mensen het! Vooral 'snachts of op grote afstanden (doe maar eens Hannover-Berlijn) is het prettig, vierbaans kaarsrecht vlak asfalt, en weinig andere auto's. Dan is 160 of 200 niet zo'n probleem...
pi_31538501
En dat 'zo hard rijden als je wil' in Duitsland is allang achterhaald. Het wordt ook daar namelijk steeds drukker op de weg en de plekken waar je flat-out kan worden steeds minder. Oost-Duitsland, daar kan het nog.
pi_31538528
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:34 schreef iamredleader het volgende:
Duitsers betere bestuurders dan Nederlanders? Dat weet ik nog niet zo, hoor, en ik heb toch echt al wat kilometers in Duitsland gemaakt. Maar het is wel waar dat ze er daar aan gewend zijn, en toch doen niet veel mensen het! Vooral 'snachts of op grote afstanden (doe maar eens Hannover-Berlijn) is het prettig, vierbaans kaarsrecht vlak asfalt, en weinig andere auto's. Dan is 160 of 200 niet zo'n probleem...
Mijn vriend heeft 10 jaar in duitsland gewoont, en die heeft me het systeem goed uitgelegt, op dit moment zijn het vaak polen in duitse bakken die voor problemen zorgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_31538540
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef Steijn het volgende:

[..]

Deze BMW 850 (www.e31.net) remt in ongeveer 6 seconden af van 250 km/u naar 0. Zie filmpje. Daar is dus vertraging voor nodig van dv/dt= 250/6 = 41,7 m/s2 (4 G dus ), en daarmee komt de remweg dus op s = 1/2at2 = 1/2 * 41,7 * 62 = 750 meter remweg. Ik schrik er van hoe lang dat is want een BMW 850 is nou niet de minste auto.
750 meter is een beetje overdreven. Kijk eens naar de hectometerpaaltjes langs de kant van de weg. Dan kom ik op ongeveer 300-400 meter.

Je zit zowieso fout met je formule, want je deelt km/u door seconden, en dan heb je opeens m/s^2.... Zeg nou zelf, een vertraging van 40m/s^2??
Als je jouw formule toepast stopt de auto al na 210 meter.
pi_31538544
@ Tamagotchi: vooral het stukje tussen Berlijn en Hannover, daar kun je pas goed rijden...

Maar ff ontopic mensen: het is natuurlijk van de zotten dat iemand zo hard rijdt als je WEET dat het niet legaal is. Wat je MENING ook over snelrijden is, het MAG gewoon niet. Jammer.
pi_31538626
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:38 schreef _VoiD_ het volgende:
Je zit zowieso fout met je formule, want je deelt km/u door seconden, en dan heb je opeens m/s^2....
m/s * 1/s = m/s2 hoor.

edit: Voor wat de rest betreft. Wel een blunder ja.

[ Bericht 21% gewijzigd door Steijn op 18-10-2005 17:53:53 ]
pi_31538672
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:38 schreef iamredleader het volgende:
@ Tamagotchi: vooral het stukje tussen Berlijn en Hannover, daar kun je pas goed rijden...
Berlijn - Dresden in een half uurtje, heerlijk.
quote:
Maar ff ontopic mensen: het is natuurlijk van de zotten dat iemand zo hard rijdt als je WEET dat het niet legaal is. Wat je MENING ook over snelrijden is, het MAG gewoon niet. Jammer.
Heb je gelijk in. Dat risico neem ik weloverwogen en dus bewust.
Als ik 's-nachts op de weg zit, niemand te zien, ga ik er vol op. Jammer van de boete.
pi_31538676
Dus 250 KM/H deel je door 6 seconden. Als je eerst die 250km/h omschrijft naar m/s (dus 70m/s), en dat deelt door 6 kom je op een vertraging van +- 11 m/s^2......

je zit er een factor 3,6 naast dus.
pi_31538741
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:44 schreef _VoiD_ het volgende:
Dus 250 KM/H deel je door 6 seconden. Als je eerst die 250km/h omschrijft naar m/s (dus 70m/s), en dat deelt door 6 kom je op een vertraging van +- 11 m/s^2......

je zit er een factor 3,6 naast dus.
Ja dat heb ik over het hoofd gezien. Maar de formule is gewoon juist, ik vond het al zo lang.
pi_31538943
Sjah raptorix daar wat over te zeggen?

Zat al te denken wat fout was want 6 seconden naar 0 en dan 750 meter remweg no fucking way
pi_31539021
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:56 schreef yup het volgende:
Zat al te denken wat fout was want 6 seconden naar 0 en dan 750 meter remweg no fucking way
En met een 360 Ceramic High Performance Brake System gaat het nog een tandje vlotter..

Bij full brake zit je spuug gewoon tegen het voorruit aan.
En als je niet vast zit jij ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')