abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31535853
quote:
Snelheidsduivel met 255 km per uur opgepakt

Uitgegeven: 18 oktober 2005 11:30

ALMELO - De politie heeft een automobilist aangehouden die met 255 kilometer per uur over de A35 bij Almelo raasde.

De 42-jarige man uit Almelo moest zijn auto en rijbewijs inleveren, aldus de politie dinsdag. De snelheidsduivel werd met een lasergun geklokt.
Vreemd is dat.

20km naar het Oosten en je wordt met 255km/u nog wel eens ingehaald, kijkt niemand raar van op.

En hier word je als staatsvijand nummer 1 behandeld, rijbewijs kwijt, auto in beslag genomen, aangehouden etc.

Rechtvaardigheid?

Uiteraard weet ik wel dat dit Nederland is en geen Duitsland...
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:30:05 #2
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31536047
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:19 schreef yup het volgende:

[..]

Vreemd is dat.

20km naar het Oosten en je wordt met 255km/u nog wel eens ingehaald, kijkt niemand raar van op.

En hier word je als staatsvijand nummer 1 behandeld, rijbewijs kwijt, auto in beslag genomen, aangehouden etc.

Rechtvaardigheid?

Uiteraard weet ik wel dat dit Nederland is en geen Duitsland...
Het grote verschil is natuurlijk dat je in duitsland weet dat er mensen met die snelheid rijden. Daar houd je dan ook rekening mee.
In Nederland mag het niet, dus ga je ook geen rekening houden met mensen die het wel doen. Daarom is het ook een stuk gevaarlijker om hier in Nederland zo hard te rijden.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_31536101
laserguns zijn volgens mij geen legaal meethulpmiddel meer omdat ze nogal afwijken. Misschien reed die man wel gewoon 120
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31536111
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:30 schreef Knarf het volgende:

[..]

Het grote verschil is natuurlijk dat je in duitsland weet dat er mensen met die snelheid rijden. Daar houd je dan ook rekening mee.
In Nederland mag het niet, dus ga je ook geen rekening houden met mensen die het wel doen. Daarom is het ook een stuk gevaarlijker om hier in Nederland zo hard te rijden.
pi_31536141
Deze meneer zal zwaarder aangepakt worden dan Samir A.
The gum you like, is coming back in style.
pi_31536148
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:30 schreef Knarf het volgende:

[..]

Gelukkig, een normale reactie

Ik weet niet of dit op een lege weg was, maar er zijn bijv. genoeg wegen waar je zelfs 300 km/u kan halen zonder probleem...

Rij maar eens in de nacht over de A4... Echt dat is de ultime 5 baans snelweg van NL... Je kan echt debiel hard iig...

Ze kunnen ook in Nederland bijv. dit doen: van 23/24 uur tot 6 uur in de ochtend gewoon limietloos (ik zeg ze kunnen het doen, niet dat ze het gaan doen), want dat heb je soms ook in Duitsland, tijdens spits normale limieten, maar in de nacht tot in de ochtend lekker geen v-max limiet...

Maar als dit dus echt in druk verkeer was heeft ie het wel verdiend
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:44:05 #7
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_31536272
Someone you trust is one of us...
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:53:12 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_31536422
In Duitsland mag het misschien wel, maar als je betrokken raakt bij een ongeval (ook als het niet je eigen schuld is), dan wordt het je wel zwaar aangerekend als je 255 reed volgens mij.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:56:30 #9
113593 kodro
i love tomatos
pi_31536502
damn wat voor auto moet dat wel niet zijn geweest die weg is hooguit 20 km lang en 2 baans ten eerste moet de auto die snelheid al aankunnen en ten tweede moet ook nog redelijk snel de snelheid behaald worden.

en 255 is wel heel erg overdreven, dat is 70 meter per sec. dan kun je nergens meer op reageren. Ik snap best dat je hard wilt rijden maar je kan het ook overdrijven. Heb zelf weleens 215 gereden (in Duitsland) en dat vond ik al een aardige snelheid.
pi_31536852
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:35 schreef yup het volgende:

[..]

Gelukkig, een normale reactie

Ik weet niet of dit op een lege weg was, maar er zijn bijv. genoeg wegen waar je zelfs 300 km/u kan halen zonder probleem...

Rij maar eens in de nacht over de A4... Echt dat is de ultime 5 baans snelweg van NL... Je kan echt debiel hard iig...

Ze kunnen ook in Nederland bijv. dit doen: van 23/24 uur tot 6 uur in de ochtend gewoon limietloos (ik zeg ze kunnen het doen, niet dat ze het gaan doen), want dat heb je soms ook in Duitsland, tijdens spits normale limieten, maar in de nacht tot in de ochtend lekker geen v-max limiet...

Maar als dit dus echt in druk verkeer was heeft ie het wel verdiend
En wat dan met alle mensen die midden in de nacht terug komen van het uitgaan, die zullen zeker niet zo goed rijden (als ze dan al niks op hebben). En dan suggereer jij om die ook nog eens om die mensen ff het dubbele van wat ze normaal rijden te laten rijden. Ze reageren al traag en dan wil ze minder reactie vermogen geven (door de hoge snelheid).
Daar voor hebben ze (somige, Niet alle) wetten voor uitgevonden, regels die je tegen jezelf moet beschermen
pi_31536947
Op de frontpage reageren zeker allemaal pubertjes.

Hoe stoer is het wel niet om 255 te rijden...
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_31537051
Ik kan niet eens harder dan 130

Ontopic: Op de A35 kun je het laatste stuk richting Almelo redelijk doorblazen, omdat er toch geen afslagen e.d. meer zijn. Ik weet alleen niet of die lasergun wel zo betrouwbaar is op zo'n hoge snelheid.
Zu'j net zien met dit weer, wul de waag'n niet pakk'n
pi_31537134
Ooit zelf een BMW M3 gehad...ging ook loeihard, maar binnen een jaar weer weggedaan. Beetje teveel boetes
Die kerel zal echt geen 255 km/h gereden hebben op een plek waar dat echt niet kon.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_31537269
Jah maar in duitsland heeft men ook manieren, wel eens gezien hoe hardrijders in nederland rijden? In duitsland houdt men 2 tot 300 meter afstand, en rijdt niet iedereen op de linkerbaan. Ik heb al vaker de vraag gestelt: wat is de remweg met 255 kilometer per uur. Als je het antwoordt hebt gegeven mag je nog een keer zeggen dat het verantwoord is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_31537429
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:14 schreef 5mebibyte het volgende:

Daar voor hebben ze (somige, Niet alle) wetten voor uitgevonden, regels die je tegen jezelf moet beschermen
Ja, zoals na dat ongeval met die 5 overleden jongeren uit Zeewolde. Genomen acties door Rijkswaterstaat: Borden met 70, dan 50, er staat zelfs dag en nacht een tekstkar met heel groot en knipperend "70" erop en nog krijgt iemand het voor elkaar om aan het eind van de A35 in de 90 graden bocht met hoge snelheid rechtdoor te rijden, dwars door de vangrail heen.
pi_31537461
Wat ik vreemd vind is dat de overheid zomaar je auto af kan pakken. De auto is jouw bezit wat geeft de overheid, mits het bezit legaal is (en ik lees nergens dat de auto gestolen is of iets dergelijks), het recht deze af te pakken?
pi_31537556
quote:
[b]Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 wat is de remweg met 255 kilometer per uur.
De auto's die gebouwd zijn om 250km/u te rijden zijn meestal in staat om "iets" harder te remmen dan de gemiddelde auto....

Porsche Boxter 100km/u - 0: 35 meter.
pi_31537617
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:53 schreef MartijnA3 het volgende:
De auto's die gebouwd zijn om 250km/u te rijden zijn meestal in staat om "iets" harder te remmen dan de gemiddelde auto....
Je zit door je reactietijd in ieder geval al op 35 meter.
pi_31537619
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:48 schreef Steijn het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat de overheid zomaar je auto af kan pakken. De auto is jouw bezit wat geeft de overheid, mits het bezit legaal is (en ik lees nergens dat de auto gestolen is of iets dergelijks), het recht deze af te pakken?
Volgens mij houden ze je wagen een tijdje in bewaring ofzo, misschien tot de rechtzaak of tot je de boete betaalt hebt
pi_31537641
Heerlijk, 255 hele kilometers.
Doe ik ook weleens, niks mis mee.

Aan de andere kant: 20 kilometer naar het oosten en het was legaal geweest.
Die meneer is volledig terecht zijn auto en rijbewijs kwijt.

Oeh, zei ik dat?
pi_31537754
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:46 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ja, zoals na dat ongeval met die 5 overleden jongeren uit Zeewolde. Genomen acties door Rijkswaterstaat: Borden met 70, dan 50, er staat zelfs dag en nacht een tekstkar met heel groot en knipperend "70" erop en nog krijgt iemand het voor elkaar om aan het eind van de A35 in de 90 graden bocht met hoge snelheid rechtdoor te rijden, dwars door de vangrail heen.
Heb ik alle wetten gezegd, niet alle stond er. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar ik heb het bericht waar jij het over had eens gelezen en er staat "De onduidelijke situatie die daardoor is ontstaan zou veel automobilisten de verkeerde kant opsturen. Vermoed wordt dat de slechte bewegwijzering de oorzaak is van het ongeval waarbij dit weekend vijf jonge Zeewoldenaren om het leven kwamen. "
Zoals het erstaat ligt het aan slechte bewegwijzering, moet jij eens vervellen welke wet dat is
pi_31537765
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:56 schreef Steijn het volgende:

[..]

Je zit door je reactietijd in ieder geval al op 35 meter.
inderdaad: remweg met 250 km/u is ongeveer rond de 300 meter.
pi_31537848
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:02 schreef 5mebibyte het volgende:

[..]

Heb ik alle wetten gezegd, niet alle stond er. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar ik heb het bericht waar jij het over had eens gelezen en er staat "De onduidelijke situatie die daardoor is ontstaan zou veel automobilisten de verkeerde kant opsturen. Vermoed wordt dat de slechte bewegwijzering de oorzaak is van het ongeval waarbij dit weekend vijf jonge Zeewoldenaren om het leven kwamen. "
Zoals het erstaat ligt het aan slechte bewegwijzering, moet jij eens vervellen welke wet dat is
Mijn post was geen aanval op jou hoor, ik wilde alleen aangeven dat je mensen wel tegen zichzelf kunt gaan beschermen, maar dat het toch geen ruk helpt.

En over die bewegwijzering, dat had betrekking op een stuk snelweg 5 kilometer terug waar destijds werkzaamheden waren. De gele tijdelijke borden waren geplaatst, maar de originele blauwe borden boven de weg waren niet afgeplakt, waardoor verwarring kon ontstaan.
pi_31537962
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

inderdaad: remweg met 250 km/u is ongeveer rond de 300 meter.
Met welke auto?

Edit: BMW M6
quote:
And boasting brakes carried over from motorsport, the M6 comes to a halt from 100 km/h within just 36 metres or 118 feet, with stopping distance of less than 140 metres or 459 feet from 200 km/h.
pi_31538010
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:57 schreef Tamagotchi het volgende:
Heerlijk, 255 hele kilometers.
Doe ik ook weleens, niks mis mee.

Aan de andere kant: 20 kilometer naar het oosten en het was legaal geweest.
Die meneer is volledig terecht zijn auto en rijbewijs kwijt.

Oeh, zei ik dat?
WOW stoere vent ben jij zeg, ben je nog zo stoer als je met 255 achter in iemand ze auto ragt die door pech op de baan is terecht gekomen? Ben je ook zo mans om dan de rest van de familie te gaan condoleren met het verlies van 2 kleine kinderen? AHHHHH nee, dat overkomt jou niet, jij hebt een topwagen, die veeeeeeeeel beter remt als de gemiddelde auto, je bent een veeeeeel betere coureur als de rest, oja en je rijdt natuurlijk alleen maar om 4 uur snachts zo hard. Man get a life.
pi_31538080
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:12 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Met welke auto?

Edit: BMW M6
[..]
136 ft is de remweg ja, nou reken er nog 60 ft bij op met 255 km per uur, kom je aan zeg maar 200 ft, maar met 255 km per uur ga je dus ook nog eens 70 meter per seconde, voordat je door hebt dat je echt moet remmen ben je al 120 meter verder, en tjah dan kom je toch echt wel in de buurt van het aantal wat ik zei.
pi_31538090
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

WOW stoere vent ben jij zeg, ben je nog zo stoer als je met 255 achter in iemand ze auto ragt die door pech op de baan is terecht gekomen? Ben je ook zo mans om dan de rest van de familie te gaan condoleren met het verlies van 2 kleine kinderen? AHHHHH nee, dat overkomt jou niet, jij hebt een topwagen, die veeeeeeeeel beter remt als de gemiddelde auto, je bent een veeeeeel betere coureur als de rest, oja en je rijdt natuurlijk alleen maar om 4 uur snachts zo hard. Man get a life.
Dude wat is er mis met in de nacht over de snelweg sjeezen, ik heb zo vaak gehad dat er vrijwel GEEN ENKEL medeweggebruiker was... Dan is er toch niks mis mee als je het gas wat dieper intrapt...

Neem de A4 nou, 5 baans, in de nacht vaak 1 baan bezet... Dan heb je dus de overige banen om keihard door te knallen... Ik heb daar vaak 200+ op de teller gezet.. (UITERAARD, in de nacht, niet overdag).
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:19:07 #28
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_31538121
Haha.. woon zelf in wierden bij almelo, en aan de snelweg daar zit hulshorst www.hulshorst.nl gok dat die man daar een auto heeft geleend voor een proefritje ofzo ...

en waar die uit zeewolde zijn omgekomen, tja als je hard rijdt en niet oplet kun je je lelijk vergissen in die bocht.. maar hoe dat met die mensen is gebeurt is mij een raadsel, ze zijn op een heel vreemde plek (compleet zonder remsporen etc) de weg afgegaan...
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
pi_31538129
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

En hoe vaak komt zoiets voor in NL? Vast niet zo vaak als vrachtwagens die met 80km/u een auto meepikken die op de vluchtsstrook staat.
pi_31538154
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:18 schreef yup het volgende:

[..]

Dude wat is er mis met in de nacht over de snelweg sjeezen, ik heb zo vaak gehad dat er vrijwel GEEN ENKEL medeweggebruiker was... Dan is er toch niks mis mee als je het gas wat dieper intrapt...

Neem de A4 nou, 5 baans, in de nacht vaak 1 baan bezet... Dan heb je dus de overige banen om keihard door te knallen... Ik heb daar vaak 200+ op de teller gezet.. (UITERAARD, in de nacht, niet overdag).
Wat ik zeg, met 255 km per uur kan je niet meer fatsoenlijk anticiperen, simpelweg omdat als er 250 meter voor je iets gebeurd (ja ook snachts kan iemand pecht krijgen op de linkerbaan) je altijd te laat bent. Bovendien, waarom zou je 200 moeten rijden? Niet omdat het sneller is, puur voor de kick. Tjah als je wilt racen voor de kick, van mij mag je, maar doe het dan lekker in duitsland of op het circuit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')