abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31535853
quote:
Snelheidsduivel met 255 km per uur opgepakt

Uitgegeven: 18 oktober 2005 11:30

ALMELO - De politie heeft een automobilist aangehouden die met 255 kilometer per uur over de A35 bij Almelo raasde.

De 42-jarige man uit Almelo moest zijn auto en rijbewijs inleveren, aldus de politie dinsdag. De snelheidsduivel werd met een lasergun geklokt.
Vreemd is dat.

20km naar het Oosten en je wordt met 255km/u nog wel eens ingehaald, kijkt niemand raar van op.

En hier word je als staatsvijand nummer 1 behandeld, rijbewijs kwijt, auto in beslag genomen, aangehouden etc.

Rechtvaardigheid?

Uiteraard weet ik wel dat dit Nederland is en geen Duitsland...
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:30:05 #2
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31536047
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:19 schreef yup het volgende:

[..]

Vreemd is dat.

20km naar het Oosten en je wordt met 255km/u nog wel eens ingehaald, kijkt niemand raar van op.

En hier word je als staatsvijand nummer 1 behandeld, rijbewijs kwijt, auto in beslag genomen, aangehouden etc.

Rechtvaardigheid?

Uiteraard weet ik wel dat dit Nederland is en geen Duitsland...
Het grote verschil is natuurlijk dat je in duitsland weet dat er mensen met die snelheid rijden. Daar houd je dan ook rekening mee.
In Nederland mag het niet, dus ga je ook geen rekening houden met mensen die het wel doen. Daarom is het ook een stuk gevaarlijker om hier in Nederland zo hard te rijden.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_31536101
laserguns zijn volgens mij geen legaal meethulpmiddel meer omdat ze nogal afwijken. Misschien reed die man wel gewoon 120
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31536111
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:30 schreef Knarf het volgende:

[..]

Het grote verschil is natuurlijk dat je in duitsland weet dat er mensen met die snelheid rijden. Daar houd je dan ook rekening mee.
In Nederland mag het niet, dus ga je ook geen rekening houden met mensen die het wel doen. Daarom is het ook een stuk gevaarlijker om hier in Nederland zo hard te rijden.
pi_31536141
Deze meneer zal zwaarder aangepakt worden dan Samir A.
The gum you like, is coming back in style.
pi_31536148
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:30 schreef Knarf het volgende:

[..]

Gelukkig, een normale reactie

Ik weet niet of dit op een lege weg was, maar er zijn bijv. genoeg wegen waar je zelfs 300 km/u kan halen zonder probleem...

Rij maar eens in de nacht over de A4... Echt dat is de ultime 5 baans snelweg van NL... Je kan echt debiel hard iig...

Ze kunnen ook in Nederland bijv. dit doen: van 23/24 uur tot 6 uur in de ochtend gewoon limietloos (ik zeg ze kunnen het doen, niet dat ze het gaan doen), want dat heb je soms ook in Duitsland, tijdens spits normale limieten, maar in de nacht tot in de ochtend lekker geen v-max limiet...

Maar als dit dus echt in druk verkeer was heeft ie het wel verdiend
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:44:05 #7
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_31536272
Someone you trust is one of us...
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:53:12 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_31536422
In Duitsland mag het misschien wel, maar als je betrokken raakt bij een ongeval (ook als het niet je eigen schuld is), dan wordt het je wel zwaar aangerekend als je 255 reed volgens mij.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:56:30 #9
113593 kodro
i love tomatos
pi_31536502
damn wat voor auto moet dat wel niet zijn geweest die weg is hooguit 20 km lang en 2 baans ten eerste moet de auto die snelheid al aankunnen en ten tweede moet ook nog redelijk snel de snelheid behaald worden.

en 255 is wel heel erg overdreven, dat is 70 meter per sec. dan kun je nergens meer op reageren. Ik snap best dat je hard wilt rijden maar je kan het ook overdrijven. Heb zelf weleens 215 gereden (in Duitsland) en dat vond ik al een aardige snelheid.
pi_31536852
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:35 schreef yup het volgende:

[..]

Gelukkig, een normale reactie

Ik weet niet of dit op een lege weg was, maar er zijn bijv. genoeg wegen waar je zelfs 300 km/u kan halen zonder probleem...

Rij maar eens in de nacht over de A4... Echt dat is de ultime 5 baans snelweg van NL... Je kan echt debiel hard iig...

Ze kunnen ook in Nederland bijv. dit doen: van 23/24 uur tot 6 uur in de ochtend gewoon limietloos (ik zeg ze kunnen het doen, niet dat ze het gaan doen), want dat heb je soms ook in Duitsland, tijdens spits normale limieten, maar in de nacht tot in de ochtend lekker geen v-max limiet...

Maar als dit dus echt in druk verkeer was heeft ie het wel verdiend
En wat dan met alle mensen die midden in de nacht terug komen van het uitgaan, die zullen zeker niet zo goed rijden (als ze dan al niks op hebben). En dan suggereer jij om die ook nog eens om die mensen ff het dubbele van wat ze normaal rijden te laten rijden. Ze reageren al traag en dan wil ze minder reactie vermogen geven (door de hoge snelheid).
Daar voor hebben ze (somige, Niet alle) wetten voor uitgevonden, regels die je tegen jezelf moet beschermen
pi_31536947
Op de frontpage reageren zeker allemaal pubertjes.

Hoe stoer is het wel niet om 255 te rijden...
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_31537051
Ik kan niet eens harder dan 130

Ontopic: Op de A35 kun je het laatste stuk richting Almelo redelijk doorblazen, omdat er toch geen afslagen e.d. meer zijn. Ik weet alleen niet of die lasergun wel zo betrouwbaar is op zo'n hoge snelheid.
Zu'j net zien met dit weer, wul de waag'n niet pakk'n
pi_31537134
Ooit zelf een BMW M3 gehad...ging ook loeihard, maar binnen een jaar weer weggedaan. Beetje teveel boetes
Die kerel zal echt geen 255 km/h gereden hebben op een plek waar dat echt niet kon.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_31537269
Jah maar in duitsland heeft men ook manieren, wel eens gezien hoe hardrijders in nederland rijden? In duitsland houdt men 2 tot 300 meter afstand, en rijdt niet iedereen op de linkerbaan. Ik heb al vaker de vraag gestelt: wat is de remweg met 255 kilometer per uur. Als je het antwoordt hebt gegeven mag je nog een keer zeggen dat het verantwoord is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_31537429
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:14 schreef 5mebibyte het volgende:

Daar voor hebben ze (somige, Niet alle) wetten voor uitgevonden, regels die je tegen jezelf moet beschermen
Ja, zoals na dat ongeval met die 5 overleden jongeren uit Zeewolde. Genomen acties door Rijkswaterstaat: Borden met 70, dan 50, er staat zelfs dag en nacht een tekstkar met heel groot en knipperend "70" erop en nog krijgt iemand het voor elkaar om aan het eind van de A35 in de 90 graden bocht met hoge snelheid rechtdoor te rijden, dwars door de vangrail heen.
pi_31537461
Wat ik vreemd vind is dat de overheid zomaar je auto af kan pakken. De auto is jouw bezit wat geeft de overheid, mits het bezit legaal is (en ik lees nergens dat de auto gestolen is of iets dergelijks), het recht deze af te pakken?
pi_31537556
quote:
[b]Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 wat is de remweg met 255 kilometer per uur.
De auto's die gebouwd zijn om 250km/u te rijden zijn meestal in staat om "iets" harder te remmen dan de gemiddelde auto....

Porsche Boxter 100km/u - 0: 35 meter.
pi_31537617
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:53 schreef MartijnA3 het volgende:
De auto's die gebouwd zijn om 250km/u te rijden zijn meestal in staat om "iets" harder te remmen dan de gemiddelde auto....
Je zit door je reactietijd in ieder geval al op 35 meter.
pi_31537619
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:48 schreef Steijn het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat de overheid zomaar je auto af kan pakken. De auto is jouw bezit wat geeft de overheid, mits het bezit legaal is (en ik lees nergens dat de auto gestolen is of iets dergelijks), het recht deze af te pakken?
Volgens mij houden ze je wagen een tijdje in bewaring ofzo, misschien tot de rechtzaak of tot je de boete betaalt hebt
pi_31537641
Heerlijk, 255 hele kilometers.
Doe ik ook weleens, niks mis mee.

Aan de andere kant: 20 kilometer naar het oosten en het was legaal geweest.
Die meneer is volledig terecht zijn auto en rijbewijs kwijt.

Oeh, zei ik dat?
pi_31537754
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:46 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ja, zoals na dat ongeval met die 5 overleden jongeren uit Zeewolde. Genomen acties door Rijkswaterstaat: Borden met 70, dan 50, er staat zelfs dag en nacht een tekstkar met heel groot en knipperend "70" erop en nog krijgt iemand het voor elkaar om aan het eind van de A35 in de 90 graden bocht met hoge snelheid rechtdoor te rijden, dwars door de vangrail heen.
Heb ik alle wetten gezegd, niet alle stond er. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar ik heb het bericht waar jij het over had eens gelezen en er staat "De onduidelijke situatie die daardoor is ontstaan zou veel automobilisten de verkeerde kant opsturen. Vermoed wordt dat de slechte bewegwijzering de oorzaak is van het ongeval waarbij dit weekend vijf jonge Zeewoldenaren om het leven kwamen. "
Zoals het erstaat ligt het aan slechte bewegwijzering, moet jij eens vervellen welke wet dat is
pi_31537765
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:56 schreef Steijn het volgende:

[..]

inderdaad: remweg met 250 km/u is ongeveer rond de 300 meter.
pi_31537848
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:02 schreef 5mebibyte het volgende:

[..]

Heb ik alle wetten gezegd, niet alle stond er. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar ik heb het bericht waar jij het over had eens gelezen en er staat "De onduidelijke situatie die daardoor is ontstaan zou veel automobilisten de verkeerde kant opsturen. Vermoed wordt dat de slechte bewegwijzering de oorzaak is van het ongeval waarbij dit weekend vijf jonge Zeewoldenaren om het leven kwamen. "
Zoals het erstaat ligt het aan slechte bewegwijzering, moet jij eens vervellen welke wet dat is
Mijn post was geen aanval op jou hoor, ik wilde alleen aangeven dat je mensen wel tegen zichzelf kunt gaan beschermen, maar dat het toch geen ruk helpt.

En over die bewegwijzering, dat had betrekking op een stuk snelweg 5 kilometer terug waar destijds werkzaamheden waren. De gele tijdelijke borden waren geplaatst, maar de originele blauwe borden boven de weg waren niet afgeplakt, waardoor verwarring kon ontstaan.
pi_31537962
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Met welke auto?

Edit: BMW M6
quote:
And boasting brakes carried over from motorsport, the M6 comes to a halt from 100 km/h within just 36 metres or 118 feet, with stopping distance of less than 140 metres or 459 feet from 200 km/h.
pi_31538010
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:57 schreef Tamagotchi het volgende:
Heerlijk, 255 hele kilometers.
Doe ik ook weleens, niks mis mee.

Aan de andere kant: 20 kilometer naar het oosten en het was legaal geweest.
Die meneer is volledig terecht zijn auto en rijbewijs kwijt.

Oeh, zei ik dat?
WOW stoere vent ben jij zeg, ben je nog zo stoer als je met 255 achter in iemand ze auto ragt die door pech op de baan is terecht gekomen? Ben je ook zo mans om dan de rest van de familie te gaan condoleren met het verlies van 2 kleine kinderen? AHHHHH nee, dat overkomt jou niet, jij hebt een topwagen, die veeeeeeeeel beter remt als de gemiddelde auto, je bent een veeeeeel betere coureur als de rest, oja en je rijdt natuurlijk alleen maar om 4 uur snachts zo hard. Man get a life.
pi_31538080
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:12 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Met welke auto?

Edit: BMW M6
[..]
136 ft is de remweg ja, nou reken er nog 60 ft bij op met 255 km per uur, kom je aan zeg maar 200 ft, maar met 255 km per uur ga je dus ook nog eens 70 meter per seconde, voordat je door hebt dat je echt moet remmen ben je al 120 meter verder, en tjah dan kom je toch echt wel in de buurt van het aantal wat ik zei.
pi_31538090
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

WOW stoere vent ben jij zeg, ben je nog zo stoer als je met 255 achter in iemand ze auto ragt die door pech op de baan is terecht gekomen? Ben je ook zo mans om dan de rest van de familie te gaan condoleren met het verlies van 2 kleine kinderen? AHHHHH nee, dat overkomt jou niet, jij hebt een topwagen, die veeeeeeeeel beter remt als de gemiddelde auto, je bent een veeeeeel betere coureur als de rest, oja en je rijdt natuurlijk alleen maar om 4 uur snachts zo hard. Man get a life.
Dude wat is er mis met in de nacht over de snelweg sjeezen, ik heb zo vaak gehad dat er vrijwel GEEN ENKEL medeweggebruiker was... Dan is er toch niks mis mee als je het gas wat dieper intrapt...

Neem de A4 nou, 5 baans, in de nacht vaak 1 baan bezet... Dan heb je dus de overige banen om keihard door te knallen... Ik heb daar vaak 200+ op de teller gezet.. (UITERAARD, in de nacht, niet overdag).
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:19:07 #28
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_31538121
Haha.. woon zelf in wierden bij almelo, en aan de snelweg daar zit hulshorst www.hulshorst.nl gok dat die man daar een auto heeft geleend voor een proefritje ofzo ...

en waar die uit zeewolde zijn omgekomen, tja als je hard rijdt en niet oplet kun je je lelijk vergissen in die bocht.. maar hoe dat met die mensen is gebeurt is mij een raadsel, ze zijn op een heel vreemde plek (compleet zonder remsporen etc) de weg afgegaan...
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
pi_31538129
quote:

[..]

En hoe vaak komt zoiets voor in NL? Vast niet zo vaak als vrachtwagens die met 80km/u een auto meepikken die op de vluchtsstrook staat.
pi_31538154
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:18 schreef yup het volgende:

[..]

Dude wat is er mis met in de nacht over de snelweg sjeezen, ik heb zo vaak gehad dat er vrijwel GEEN ENKEL medeweggebruiker was... Dan is er toch niks mis mee als je het gas wat dieper intrapt...

Neem de A4 nou, 5 baans, in de nacht vaak 1 baan bezet... Dan heb je dus de overige banen om keihard door te knallen... Ik heb daar vaak 200+ op de teller gezet.. (UITERAARD, in de nacht, niet overdag).
Wat ik zeg, met 255 km per uur kan je niet meer fatsoenlijk anticiperen, simpelweg omdat als er 250 meter voor je iets gebeurd (ja ook snachts kan iemand pecht krijgen op de linkerbaan) je altijd te laat bent. Bovendien, waarom zou je 200 moeten rijden? Niet omdat het sneller is, puur voor de kick. Tjah als je wilt racen voor de kick, van mij mag je, maar doe het dan lekker in duitsland of op het circuit.
pi_31538155
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:19 schreef Breemz het volgende:
ze zijn op een heel vreemde plek (compleet zonder remsporen etc) de weg afgegaan...
Beter kijken de volgende keer, remsporen stonden er echt wel, en geen kleintjes ook.
pi_31538182
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:19 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

En hoe vaak komt zoiets voor in NL? Vast niet zo vaak als vrachtwagens die met 80km/u een auto meepikken die op de vluchtsstrook staat.
Ja zo lust ik er nog wel een paar, er gaan idd ook veel meer mensen dood aan kanker.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:22:30 #33
58200 Breemz
pi_31538200
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
maar doe het dan lekker in duitsland of op het circuit.
Net of daar niks gebeurt op de linkerbaan ?! haha wat een dom antwoord zeg je haalt je eigen theorie overhoop, 's nachts wat harder rijden dan normaal is niks mis mee..
I love to be in charge
pi_31538205
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:26 schreef Damzzz het volgende:
Ik kan niet eens harder dan 130

Ontopic: Op de A35 kun je het laatste stuk richting Almelo redelijk doorblazen, omdat er toch geen afslagen e.d. meer zijn. Ik weet alleen niet of die lasergun wel zo betrouwbaar is op zo'n hoge snelheid.
Wat voor auto heb je dat je geen 130 haalt?

Ontopic: Het is inderdaad een goed idee om 'snachts bepaalde trajecten sneller te laten gaan - de gebruiker vervuilt misschien meer, maar de benzineprijzen van tegenwoordig zijn toch allemaal belasting, dus de regering moet niet klagen!
pi_31538209
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:03 schreef raptorix het volgende:
Deze BMW 850 (www.e31.net) remt in ongeveer 6 seconden af van 250 km/u naar 0. Zie filmpje. Daar is dus vertraging voor nodig van dv/dt= 250/6 = 41,7 m/s2 (4 G dus ), en daarmee komt de remweg dus op s = 1/2at2 = 1/2 * 41,7 * 62 = 750 meter remweg. Ik schrik er van hoe lang dat is want een BMW 850 is nou niet de minste auto.

edit: Wel even door 3,6 delen. 750/3,6 = 208 meter.

[ Bericht 5% gewijzigd door Steijn op 18-10-2005 17:55:26 ]
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:23:10 #36
58200 Breemz
pi_31538218
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:20 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Beter kijken de volgende keer, remsporen stonden er echt wel, en geen kleintjes ook.
Waar dan?! ik bedoel ze zijn daar rechts eraf gegaan maar ik heb nog nergens sporen gezien
I love to be in charge
pi_31538227
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef Breemz het volgende:

[..]

Net of daar niks gebeurt op de linkerbaan ?! haha wat een dom antwoord zeg je haalt je eigen theorie overhoop, 's nachts wat harder rijden dan normaal is niks mis mee..
op dit soort domme antwoorden ga ik niet eens in. Wat een enorme looser ben jij zeg.
pi_31538232
Sorry hoor maar ik vind het een idioot, levensgevaarlijk!
pi_31538252
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef Steijn het volgende:

[..]

Deze BMW 850 (www.e31.net) remt in ongeveer 6 seconden af van 250 km/u naar 0. Zie filmpje. Daar is dus vertraging voor nodig van dv/dt= 250/6 = 41,7 m/s2 (4 G dus ), en daarmee komt de remweg dus op s = 1/2at2 = 1/2 * 41,7 * 62 = 750 meter remweg. Ik schrik er van hoe lang dat is want een BMW 850 is nou niet de minste auto.
Mjah vertel dat aan de mensen die denken dat het verantwoord is om met 255 km/u te rijden.
pi_31538256
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:23 schreef karoltje het volgende:
Sorry hoor maar ik vind het een idioot, levensgevaarlijk!
80km/u is ook al bijzonder dodelijk.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:25:36 #41
58200 Breemz
pi_31538261
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

op dit soort domme antwoorden ga ik niet eens in. Wat een enorme looser ben jij zeg.
Nee jij! je loopt eerst te drammen dat je niet hard moet rijden want ook op de linker baan krijgen mensen pech en bla die bla en even later zeg je dat als je dan toch hard wilt rijden je maar naar duitsland gaat..
I love to be in charge
pi_31538264
quote:
Zeg Rap, adem eens door je neus.
Dit soort grappen haal ik niet overdag uit.
Om precies te zijn ben ik om 02:52 's-nachts aan de Frieslandzijde van de afsluitdijk aangehouden. Daar hadden ze wel een heli voor nodig. Resultaat: 9 maanden rijontzegging en ¤ 5000 boete.
Stoer hoor.

Je hoort mij niet klagen over de straf, hij was volkomen terecht.
Je doet weleens wat stoms in je leven.

Dit houdt me echter niet tegen, voordat ik hard ga rijden bel ik tegenwoordig eerst naar huis of er iemand in de gelegenheid is om mij op te halen mocht ik gepakt worden.
pi_31538290
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef iamredleader het volgende:
Wat voor auto heb je dat je geen 130 haalt?
Mini, Fiat 500, 2CV om maar wat te noemen.
pi_31538341
Die 5000 waren guldens en geen euro's.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:29:32 #45
58200 Breemz
pi_31538347
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:27 schreef Steijn het volgende:

[..]

2cv haalt denk nog net de 130 hoor... wind mee berg af
I love to be in charge
pi_31538351
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:27 schreef Steijn het volgende:

[..]

Maar dat zijn wel stoere autootjes... had samen met verloofde nog een tijdje een mooie Panda 750, maar na wat "spelen" met de motor kon die mooi wel 145 in de vierde versnelling (had geen 5e...)
pi_31538362
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:25 schreef Breemz het volgende:

[..]

Nee jij! je loopt eerst te drammen dat je niet hard moet rijden want ook op de linker baan krijgen mensen pech en bla die bla en even later zeg je dat als je dan toch hard wilt rijden je maar naar duitsland gaat..
Omdat in duitsland de wegen totaal anders zijn en met name de mensen gewend zijn aan de hoge snelheden, nog een ander feit is dat de meeste duitsers betere autos rijden en ook betere chauffeurs zijn.
pi_31538384
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:23 schreef Breemz het volgende:

[..]

Waar dan?! ik bedoel ze zijn daar rechts eraf gegaan maar ik heb nog nergens sporen gezien
Deze had ik vorig jaar geplaatst in het topic over het ongeval.
pi_31538394
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:25 schreef raptorix het volgende:
Mjah vertel dat aan de mensen die denken dat het verantwoord is om met 255 km/u te rijden.
Ik ben ook wel van het doorrijden en 250 km/u leek mij op een lege snelweg met goed zicht wel verantwoord maar de berekening laat idd zien dat het enorm onverantwoord is. Het verbaast me enorm die remweg, ik heb het echt 4 keer nagerekend maar het klopt echt.

300 km/u op de Autobahn: Filmpje Let op de hectometerpaaltjes. !!!
pi_31538462
Duitsers betere bestuurders dan Nederlanders? Dat weet ik nog niet zo, hoor, en ik heb toch echt al wat kilometers in Duitsland gemaakt. Maar het is wel waar dat ze er daar aan gewend zijn, en toch doen niet veel mensen het! Vooral 'snachts of op grote afstanden (doe maar eens Hannover-Berlijn) is het prettig, vierbaans kaarsrecht vlak asfalt, en weinig andere auto's. Dan is 160 of 200 niet zo'n probleem...
pi_31538501
En dat 'zo hard rijden als je wil' in Duitsland is allang achterhaald. Het wordt ook daar namelijk steeds drukker op de weg en de plekken waar je flat-out kan worden steeds minder. Oost-Duitsland, daar kan het nog.
pi_31538528
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:34 schreef iamredleader het volgende:
Duitsers betere bestuurders dan Nederlanders? Dat weet ik nog niet zo, hoor, en ik heb toch echt al wat kilometers in Duitsland gemaakt. Maar het is wel waar dat ze er daar aan gewend zijn, en toch doen niet veel mensen het! Vooral 'snachts of op grote afstanden (doe maar eens Hannover-Berlijn) is het prettig, vierbaans kaarsrecht vlak asfalt, en weinig andere auto's. Dan is 160 of 200 niet zo'n probleem...
Mijn vriend heeft 10 jaar in duitsland gewoont, en die heeft me het systeem goed uitgelegt, op dit moment zijn het vaak polen in duitse bakken die voor problemen zorgen.
pi_31538540
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef Steijn het volgende:

[..]

750 meter is een beetje overdreven. Kijk eens naar de hectometerpaaltjes langs de kant van de weg. Dan kom ik op ongeveer 300-400 meter.

Je zit zowieso fout met je formule, want je deelt km/u door seconden, en dan heb je opeens m/s^2.... Zeg nou zelf, een vertraging van 40m/s^2??
Als je jouw formule toepast stopt de auto al na 210 meter.
pi_31538544
@ Tamagotchi: vooral het stukje tussen Berlijn en Hannover, daar kun je pas goed rijden...

Maar ff ontopic mensen: het is natuurlijk van de zotten dat iemand zo hard rijdt als je WEET dat het niet legaal is. Wat je MENING ook over snelrijden is, het MAG gewoon niet. Jammer.
pi_31538626
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:38 schreef _VoiD_ het volgende:
Je zit zowieso fout met je formule, want je deelt km/u door seconden, en dan heb je opeens m/s^2....
m/s * 1/s = m/s2 hoor.

edit: Voor wat de rest betreft. Wel een blunder ja.

[ Bericht 21% gewijzigd door Steijn op 18-10-2005 17:53:53 ]
pi_31538672
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:38 schreef iamredleader het volgende:
@ Tamagotchi: vooral het stukje tussen Berlijn en Hannover, daar kun je pas goed rijden...
Berlijn - Dresden in een half uurtje, heerlijk.
quote:
Maar ff ontopic mensen: het is natuurlijk van de zotten dat iemand zo hard rijdt als je WEET dat het niet legaal is. Wat je MENING ook over snelrijden is, het MAG gewoon niet. Jammer.
Heb je gelijk in. Dat risico neem ik weloverwogen en dus bewust.
Als ik 's-nachts op de weg zit, niemand te zien, ga ik er vol op. Jammer van de boete.
pi_31538676
Dus 250 KM/H deel je door 6 seconden. Als je eerst die 250km/h omschrijft naar m/s (dus 70m/s), en dat deelt door 6 kom je op een vertraging van +- 11 m/s^2......

je zit er een factor 3,6 naast dus.
pi_31538741
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:44 schreef _VoiD_ het volgende:
Dus 250 KM/H deel je door 6 seconden. Als je eerst die 250km/h omschrijft naar m/s (dus 70m/s), en dat deelt door 6 kom je op een vertraging van +- 11 m/s^2......

je zit er een factor 3,6 naast dus.
Ja dat heb ik over het hoofd gezien. Maar de formule is gewoon juist, ik vond het al zo lang.
pi_31538943
Sjah raptorix daar wat over te zeggen?

Zat al te denken wat fout was want 6 seconden naar 0 en dan 750 meter remweg no fucking way
pi_31539021
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:56 schreef yup het volgende:
Zat al te denken wat fout was want 6 seconden naar 0 en dan 750 meter remweg no fucking way
En met een 360 Ceramic High Performance Brake System gaat het nog een tandje vlotter..

Bij full brake zit je spuug gewoon tegen het voorruit aan.
En als je niet vast zit jij ook.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:02:39 #61
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31539068
Ach, de beste stuurlui zitten achter hun PC.

Ik vraag me af op welk tijdstip het was, er plek was, en het weer wat meezat.
Nu ben ik zelf voor het hard doorrijden ipv met een sukkelgangetje rond te rijden.

Zelf rij ik in Duitsland ook wel erg vaak over de 200. Ik klokte max eens 245 km/p-u

Maar goed NL mentaliteit is weer anders en hier word je afgeschilderd als een moordenaar.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31540723
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:56 schreef yup het volgende:
Sjah raptorix daar wat over te zeggen?

http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/crstp.html#c2

Reken het anders even na joh.
pi_31540908
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Ach, de beste stuurlui zitten achter hun PC.

Ik vraag me af op welk tijdstip het was, er plek was, en het weer wat meezat.
Nu ben ik zelf voor het hard doorrijden ipv met een sukkelgangetje rond te rijden.

Zelf rij ik in Duitsland ook wel erg vaak over de 200. Ik klokte max eens 245 km/p-u

Maar goed NL mentaliteit is weer anders en hier word je afgeschilderd als een moordenaar.
Dat iemand hard rijd tot daar aan toe, wat me stoort is dat dit soort lui met droge ogen durfen te beweren dat je met 255 kilometer per uur de boel onder controle hebt, geloof me dat heb je NOOIT, een remweg van tegen de 300 meter betekent dat als er dus ver buiten je bliksveld iets gebeurt, je NOOIT meer kan anticiperen. Dat iemand zichzelf kapot rijdt met 255 kilometer zal me een worst wezen, wat me stoort is dat dit soort lui alleen omzich zelf bekommeren, lees hun postings maar eens na en kijk hoe vaak ze het woord IK gebruiken.
pi_31540910
Ik start [Wheheeeeeeheeee!]t, daarna ga ik rustig rijden.

Is het gewoon, als je me daarvoor oppakt, jammer dan.
pi_31540994
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:44 schreef Tamagotchi het volgende:

Heb je gelijk in. Dat risico neem ik weloverwogen en dus bewust.
Als ik 's-nachts op de weg zit, niemand te zien, ga ik er vol op. Jammer van de boete.
Tsja, het feit dat je als enige risico de boete ziet, zegt al genoeg.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_31541060
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:24 schreef charon het volgende:

[..]

Tsja, het feit dat je als enige risico de boete ziet, zegt al genoeg.
Joh ik ben al zovaak met dit soort mensen in discussie gegaan, maar goed zijn van die aso's die denken dat ze alleen op de weg zitten. IMO zou men nog wel wat meer wagentjes en roze papiertjes mogen innemen.
pi_31541133
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:56 schreef Steijn het volgende:

[..]

Als je goed moe bent of lekker hebt gezopen misschien wel ja.. 0,5 seconde is redelijk triest voor een wakker, nuchter, en verder gezond mens.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_31541285
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat iemand hard rijd tot daar aan toe, wat me stoort is dat dit soort lui met droge ogen durfen te beweren dat je met 255 kilometer per uur de boel onder controle hebt, geloof me dat heb je NOOIT, een remweg van tegen de 300 meter betekent dat als er dus ver buiten je bliksveld iets gebeurt, je NOOIT meer kan anticiperen. Dat iemand zichzelf kapot rijdt met 255 kilometer zal me een worst wezen, wat me stoort is dat dit soort lui alleen omzich zelf bekommeren, lees hun postings maar eens na en kijk hoe vaak ze het woord IK gebruiken.
Dude chill the fuck out

Kijk op een lege snelweg die alleen maar rechtdoor gaat (alweer de A4) gaat er heus geen boom oversteken ofzo dude

Als de hele fucking weg voor je hele fucking neus leeg is dan is er weinig kans dat er iets gebeurt RIGHT?

Als je op een lege weg geen 200+ km/u kan rijden zonder brokken dan verdien je je rijbewijs niet. Echt niet...

Verder over je reken programmatje (linkje wat je gaf) daar klopt geen reet van. Ten eerste elke auto heeft een andere remweg, een 911 turbo zal van 160-0 eerder stilstaan dan een Panda van 100-0... Echt de meeste "dikke bakken" hebben bizarre remmen hoor... Daar moet je je echt niet op verkijken EN een dikke auto heeft meestal ook bredere banden = kortere stopafstand...
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:38:46 #69
80382 manny
30 is best veel
pi_31541368
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Joh ik ben al zovaak met dit soort mensen in discussie gegaan, maar goed zijn van die aso's die denken dat ze alleen op de weg zitten. IMO zou men nog wel wat meer wagentjes en roze papiertjes mogen innemen.
helemaal mee eens. Gewoon een economisch principe: we hebben een overschot aan auto's: iedereen die zo absurd hard rijdt / met drank op rijdt / een ongeluk veroorzaakt / onverzekerd rondrijdt / etc .. direct rijbewijs innemen. Dan sta ik in een iets kortere file met mensen die zich wel aan de regels kunnen houden.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:40:06 #70
67174 Dos37
Come on Twente
pi_31541412
daar rij ik ook wel eens geen idee hoe ie dit heeft geflikt dit is wel heel hard
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:46:52 #71
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_31541595
Dag auto , dag rijbewijs , dag bekeuring.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_31545442
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:35 schreef yup het volgende:

[..]

Dude chill the fuck out

Kijk op een lege snelweg die alleen maar rechtdoor gaat (alweer de A4) gaat er heus geen boom oversteken ofzo dude

Als de hele fucking weg voor je hele fucking neus leeg is dan is er weinig kans dat er iets gebeurt RIGHT?

Als je op een lege weg geen 200+ km/u kan rijden zonder brokken dan verdien je je rijbewijs niet. Echt niet...

Verder over je reken programmatje (linkje wat je gaf) daar klopt geen reet van. Ten eerste elke auto heeft een andere remweg, een 911 turbo zal van 160-0 eerder stilstaan dan een Panda van 100-0... Echt de meeste "dikke bakken" hebben bizarre remmen hoor... Daar moet je je echt niet op verkijken EN een dikke auto heeft meestal ook bredere banden = kortere stopafstand...
Nou ja als je het zo goed weet, zeg dan maar wat remweg is bij 255 kilometer per uur.
pi_31545733
Prima , rijbewijs eens een jaar ofzo niet terug geven, auto verkopen, die kan hij toch niet meer gebruiken.

En ja, natuurlijk zijn er momenten dat je zo hard kan rijden. Als je het dan doet prima. Ga dan alleen niet zeiken als ze je de boel afnemen het mag namelijk niet.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_31546540
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou ja als je het zo goed weet, zeg dan maar wat remweg is bij 255 kilometer per uur.
Dat hangt per auto af dude

Elke auto heeft een andere remweg...
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:07 schreef marcb1974 het volgende:
Prima , rijbewijs eens een jaar ofzo niet terug geven, auto verkopen, die kan hij toch niet meer gebruiken.

En ja, natuurlijk zijn er momenten dat je zo hard kan rijden. Als je het dan doet prima. Ga dan alleen niet zeiken als ze je de boel afnemen het mag namelijk niet.
Fijn dan moeten ze je fiets ook afnemen als je dronken fietst, kijken hoe die trieste losers dan reageren... Want dat mag ook niet.
pi_31547967
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hangt van de auto af!!!

Er zijn misschien auto's die sneller stilstaan van 200 naar 0 dan een panda van 100 - 0. Dus niet zo kortzichtig lullen.
pi_31552401
Rap, gewoon om hufterig te doen heb ik net de 300 aangetikt.
pi_31553690
Tamagotchi, als je eens echt een nuttige bijdrage wilt doen, meet dan ff op wat je remweg is van 255 naar 0.
pi_31553726
255 km/h klokken en dan nationale media-aandacht? wtf
komkommertijd zeker.
pi_31553737
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:37 schreef MartijnA3 het volgende:
Tamagotchi, als je eens echt een nuttige bijdrage wilt doen, meet dan ff op wat je remweg is van 255 naar 0.
Huilie .
pi_31553904
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:33 schreef yup het volgende:

[..]

[..]

Fijn dan moeten ze je fiets ook afnemen als je dronken fietst, kijken hoe die trieste losers dan reageren... Want dat mag ook niet.
Dat snap ik ook wel, maar goed, geef het dan maar voor jouw wagen aan wat je remweg is.
pi_31554088
Voor een BMW M3 is de remvertraging 9.8 m/s, met 255 rij je 70 meter per seconde.

Remweg is gedefinieerd als: het kwadraat van de snelheid per seconde, gedeeld door tweemaal de remvertraging, kortom (70x70) : (2 x 9.8), wat neer komt op 245 meter, dan ben je er nog niet, als standaard wordt genomen 1 seconde reactie tijd, kom je dus toch echt aan 315 meter.

Maar goed laten we eens voor de grap uitgaan van extreem goede remmen met een vertraging van 20 meter per seconde, dan kom je dus nogaltijd uit op 200 meter remweg.
pi_31554265
Nee hoor.
Ik rijd een 612 scagletti.
Door dit tropic besloot ik 'm eens stevig beet te pakken.

Gelukt, 312 kilometers op de teller.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:29:59 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31554690
quote:

Wat dacht je van Rijbewijs afnemen van iemand die dronken fietst
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:31:50 #84
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_31554724
quote:

[..]

[..]

sinds wanneer ben je op slag dood als er een dronken fietser tegen je aan rijdt?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_31555617
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:09 schreef Tamagotchi het volgende:
Jammer alleen dat je de naam niet spellen kan.
pi_31555713
quote:
Nee hoor.

Heheh, Nee hoor.
Je bent gewoon een wannabe zonder auto .
Anders wist je wel hoe je scaglietti schrijft
Edit: Oh een vrouw.
Dan nog.
pi_31555992
@Tamagotchi:
Foto's!
pi_31556260
quote:
Nee hoor.

hehe Ik ga mijn wagen vannacht ook nog effe naar de 300 knallen denk ik effe kijken of het niet te druk is
pi_31556332
kijk als je zo hard wilt rijden plak dan ook je nummerbord af inhalen kunnen ze je toch niet
Twinning = boring
pi_31556423
Ze zien mn nummerbord dan toch niet als ik zo hard rij
pi_31556523
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, maar goed, geef het dan maar voor jouw wagen aan wat je remweg is.
Dude, mijn wagen haalt 191 echte km/u... Om die snelheden te halen moet ik er een M3 blok ofzo in lepelen

Verder wil ik niet eens weten wat de remvertraging is bij 250 km/u, denk dat de remmen dan gewoon verbranden
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat dacht je van Rijbewijs afnemen van iemand die dronken fietst
Dat is gewoon de allerdikste misverstand ooit op moeder aarde :-)

Je krijgt die RIJBEWIJS GEWOON KEIHARD TERUG BINNEN 24 UUR!!!!!!!

Ook al ben je een bestuurder je reed geen motorvoertuig!!!! ze mogen je alleen een rijverbod van 24 uur geven klaar is klara.

Geven ze je meer gelijk advocaat inschakelen en je hebt hem direct terug. Believe me :-)
pi_31557091
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:02 schreef yup het volgende:

[..]

Dude, mijn wagen haalt 191 echte km/u... Om die snelheden te halen moet ik er een M3 blok ofzo in lepelen

Verder wil ik niet eens weten wat de remvertraging is bij 250 km/u, denk dat de remmen dan gewoon verbranden
[..]

Ook al ben je een bestuurder je reed geen motorvoertuig!!!! ze mogen je alleen een rijverbod van 24 uur geven klaar is klara.

Geven ze je meer gelijk advocaat inschakelen en je hebt hem direct terug. Believe me :-)
Johnny V.H. uit Steendorp (Temse) is zijn rijbewijs kwijt omdat hij dronken op de fiets naar huis reed. De man van 32 viel woensdagavond van zijn fiets. Voorbijgangers hadden gezien dat hij terug opstapte en zigzaggend over de weg verder reed. De politie hield de man aan de kant en verwittigde het Dendermondse parket. De procureur van dienst trok meteen zijn rijbewijs in. Volgens het Dendermondse parket gebeurt dat slechts heel uitzonderlijk, maar de man had dan ook 3 promille alcohol in het bloed.
pi_31557426
Zoals je zelf zegt is dat een uitzondering he

Normaal geven ze je rijbewijs egwel terug...
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:02:15 #94
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_31557515
flikker toch op allemaal met je remafstand
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:07:08 #95
133064 Der_Ghopmeister
faker dan fake nepper dan nep
pi_31557600
Volgens Hart van Nederland was het een BMW Z3 M coupe S54 Coupé en jah dat loop hard
whahaa stelletje lozers op dit godvergeten kut hoere forum!!!!
pi_31557677
321 pk maar brommermotor
pi_31557678
Geweldig dat snelle rijden van die gasten hier, ik geloof er geen zak van. En dan het bluffen over de remafstand, je moet deze wel hebben.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31557781
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:02 schreef yup het volgende:

[..]

[..]

Tering, jij bent geloof ik wel zo'n beetje de grootste kneus wat hier op pta rondloopt, met je 'dude' en andere volkse opmerking. Je bent een onverantwoordelijk kind man met die opgefokte step van je. Clown.
geen
pi_31557793
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:11 schreef longinus het volgende:
Geweldig dat snelle rijden van die gasten hier, ik geloof er geen zak van. En dan het bluffen over de remafstand, je moet deze wel hebben.
Op de A4 ging ik soms echt iedere weekend 200 km/u rijden met de space wagon, soms echt vanaf brugrestaurant, heel schiphol afknallen tot de ring A10...

Knalwegen bestaan, OOK in Nederland...

Op de A9 kan je ook de meest bizarre snelheden halen...
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:18 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Tering, jij bent geloof ik wel zo'n beetje de grootste kneus wat hier op pta rondloopt, met je 'dude' en andere volkse opmerking. Je bent een onverantwoordelijk kind man met die opgefokte step van je. Clown.
pi_31557855
wow, ieder weekend 200 rijden. wauw man, jij bent echt een leuk persoon! Jij weet echt goed met je verantwoordelijkheden om te gaan! Klasse!
geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')