Zucht stopafstand <> remafstand. nogmaals komt weer 72 meter bij aangezien je een seconde reactie tijd hebt met dit soort snelheden.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:19 schreef yup het volgende:
[..]
Wat ben jij een grote fucking loser
[..]
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=30488
Hij heeft gewoon een risico genomen en is tegen de lamp gelopen en heeft terecht zijn rijbewijs in moeten leveren, maar om hem een nekschot te geven gaat te ver.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:43 schreef Ringo het volgende:
Nekschot voor die aso. Zo debiel hard rijden doet-ie maar in zijn eigen achtertuin. En anders koopt-ie een stuk woestijn ergens in verweggistan.
Echt waar, deporteren die hap.
Dat weet ik niet, als je te hard rijdt en een ongeluk veroorzaakt zul je daarvoor moeten boeten, alleen wordt er te vaak gehamerd op de overtreding, alsof er dan ook logisch een ongeluk zal ontstaan.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:16 schreef raptorix het volgende:
Laat ik de vraag anders stellen, verdienen ze een nekschot als ze met 200+ iemand anders aanrijden?
True, anticipatie ie het belangrijkste in het verkeer, evenals 'met de stroom meegaan' en dus niet 100 rijden op de linkerbaan, want dan kun je ze rechts naast je verwachten (en terecht).quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
natte kut vind mij asociaal. Ok, jou mening.
En ja, geloof me, met anticiperen bereik je een hoop. En voorkom je een hele hoop ellende.
Eigenlijk draait alles er in het verkeer om, anticiperen op wat de ander gaat doen.
Ga ik rijden met 170 per uur, en andere wagens inhalen, dan nog is en blijft het jou taak om te spiegelen.
Als we voorkomend willen gaan rijden dan is zelfs 30 per uur al teveel. Schiet niet echt op lijkt me.
Asociaal hoef je me niet te noemen. Dat ben ik verre van.
Juist die kleinburgerlijke gruttersmentaliteit welke helaas vele bestuurders ook toepassen op de weg door net beneden het maxinum nivo te gaan rijden leverd gevaar op doordat ze denken dat iedereen wel 120 of 100 rijd. Juist die personen anticiperen niet.
Anticiperen is het inspelen op onverwachte situaties, feit blijft dat je met snelheden van tegen de 200 meter weinig mogelijkheden meer hebt om te anticiperen, maar goed veel mensen blijven maar maar denken dat snelheidsbeperkingen zijn ingevoerd om mensen te pesten. Inderdaad zijn sommige snelheidscontroles overbodig, en men mag idd wel wat meer gaan controleren in woonwijken, neemt niet weg dat snelheden van boven de 200 totaal onverantwoord zijn. 170 met een goede auto en rustige weg is misschien nog net acceptabel, maar het bljift gewoon onnodig, hard rijden levert nauwelijks tijdswinst op. Bovendien op de momenten dat je al hard kan rijden in nederland is het meestal niet eens nodig.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
natte kut vind mij asociaal. Ok, jou mening.
En ja, geloof me, met anticiperen bereik je een hoop. En voorkom je een hele hoop ellende.
Eigenlijk draait alles er in het verkeer om, anticiperen op wat de ander gaat doen.
Ga ik rijden met 170 per uur, en andere wagens inhalen, dan nog is en blijft het jou taak om te spiegelen.
Als we voorkomend willen gaan rijden dan is zelfs 30 per uur al teveel. Schiet niet echt op lijkt me.
Asociaal hoef je me niet te noemen. Dat ben ik verre van.
Juist die kleinburgerlijke gruttersmentaliteit welke helaas vele bestuurders ook toepassen op de weg door net beneden het maxinum nivo te gaan rijden leverd gevaar op doordat ze denken dat iedereen wel 120 of 100 rijd. Juist die personen anticiperen niet.
Hardrijden levert af en toe wel degelijk tijdwinst op hoor, ritje Frankrijk-Nederland scheelde me toch 2 uur, maar dat is vaak niet de doorslaggevende reden om te hard te rijden, het is de kick, het gevoel van snelheid en de macht die mensen er toe aanzet.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Anticiperen is het inspelen op onverwachte situaties, feit blijft dat je met snelheden van tegen de 200 meter weinig mogelijkheden meer hebt om te anticiperen, maar goed veel mensen blijven maar maar denken dat snelheidsbeperkingen zijn ingevoerd om mensen te pesten. Inderdaad zijn sommige snelheidscontroles overbodig, en men mag idd wel wat meer gaan controleren in woonwijken, neemt niet weg dat snelheden van boven de 200 totaal onverantwoord zijn. 170 met een goede auto en rustige weg is misschien nog net acceptabel, maar het bljift gewoon onnodig, hard rijden levert nauwelijks tijdswinst op. Bovendien op de momenten dat je al hard kan rijden in nederland is het meestal niet eens nodig.
De laatste serie is uitgerust met een e46 M3 motorquote:
Nou 2 uur op een ritje naar frankrijk poe poe, loop je daarvoor te jakkeren?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hardrijden levert af en toe wel degelijk tijdwinst op hoor, ritje Frankrijk-Nederland scheelde me toch 2 uur, maar dat is vaak niet de doorslaggevende reden om te hard te rijden, het is de kick, het gevoel van snelheid en de macht die mensen er toe aanzet.
Op een verlaten snelweg vind ik 200 niet totaal onverantwoord tov 170 eigenlijk, het is beide te hard en vraagt beide 100% concentratie en een noodstop is met beide snelheden lastig.
Je laatste zin is al helemaal onzin, lijkt me dat je dat zelf ook inziet.
Anticiperen is niet alleen het reageren op onverwachte situaties hoor of je moet stellen dat al het mobiele verkeer dat beweegt onverwacht is. Anticiperen is reageren en niets anders en dat doe je veel in de auto alleen denken sommigen helaas dat ze de enige zijn op de weg.
Je hebt de boel echt wel onder controle met die snelheid... Zolang het een rustige weg is met 2 rijbanen ertussen kan er niks gebeuren.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou 2 uur op een ritje naar frankrijk poe poe, loop je daarvoor te jakkeren?
Kijk ik ga niet de moraalridder uithangen, als iemand 250 km/u rijdt vind ik dat inderdaad aso, wat me wel stoort is dat sommige mensen in dit topic nog steeds twijfelen over zaken als remafstand, en dat je nog steeds de boel onder controle hebt met die snelheid, dat is gewoon naifiteit.
Daarvoor liepen we niet te jakkeren hoor..quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou 2 uur op een ritje naar frankrijk poe poe, loop je daarvoor te jakkeren?
Kijk ik ga niet de moraalridder uithangen, als iemand 250 km/u rijdt vind ik dat inderdaad aso, wat me wel stoort is dat sommige mensen in dit topic nog steeds twijfelen over zaken als remafstand, en dat je nog steeds de boel onder controle hebt met die snelheid, dat is gewoon naifiteit.
ja is een leuk drog argumentquote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:46 schreef yup het volgende:
Gelukkig zijn het aantal dodelijke slachtoffers door dronken bestuurders ook 0.
Laten we alcohol maar helemaal afschaffen, scheelt een hoop ellende!
En terechtquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:35 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Deze meneer zal zwaarder aangepakt worden dan Samir A.![]()
Helaas is dat niet zo inderdaad, maar ik vrees dat je het niet uit kunt bannen zolang er mogelijkheden bestaan om harder te rijden dan de toegestane snelheid.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:32 schreef Re het volgende:
gelukkig is het aantal dodelijke slachtoffers door te hard rijden 0
Op tvoost teletekst stond dat gezien de hoge waarde van de auto de man de auto naar alle waarschijnlijkheid gewoon terug krijgt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
De sukkel van 42 was vanmiddag op Radio Oost, hij had een extra hypotheek, een PL, spaargeld en geld van zijn ouders geleend om deze auto te kopen (en is die nu dus kwijt) en heeft geen idee hoe ie de boete moet gaan betalen.
Mag ik je aanraken?quote:Op zondag 23 oktober 2005 15:27 schreef 2609 het volgende:
hehe ik ben zo snel hè vannacht de 270 gehaald
Natte-flamoes jij lijkt mij nu net zo'n typisch gevalletje van een nooit geen risico nemend oververzekerd tegen van alles en nog wat,drie dubbele pensioen regeling hebbend saai lulletje.Mannetjes zo als jij zitten in hun auto alsof het een verlengstuk van hun huiskamer is.Met als gevolg dat je een oplettendheids factor van 0,0 hebt.Jij bent er zo 1 die een kruising oversteekt zonder te kijken omdat jou lichtje groen is.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:21 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Aaaaaw, jongens, laten we allemaal even een liedje zingen voor onze grote lieve erwinrommel. Want erwinrommel denkt zo goed aan mij als hij met 200+ over de snelweg raast. Wat een lieve schat is het toch ook. Zo'n lieve jongen.
*kots*
Ehh... wat noem jij "snelle auto's"?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 08:49 schreef Cro_magnon het volgende:
Ik rij al 15 jaar in wat je noemt snelle auto's ...
Dat heb je werkelijk hilarisch verwoord, alleen je zit er ontzettend naast. Hiermee laat je niet echt zien dat je uitblinkt in het inschatten, denk dat je dat op de weg nog wel eens zal opbreken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 08:49 schreef Cro_magnon het volgende:
[..]
Natte-flamoes jij lijkt mij nu net zo'n typisch gevalletje van een nooit geen risico nemend oververzekerd tegen van alles en nog wat,drie dubbele pensioen regeling hebbend saai lulletje.
Gezien zijn stijl zal het wel een Opel Manta zijn met een Kenwood sticker en een Vossestaart aan de antenne.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 08:55 schreef kasper het volgende:
[..]
Ehh... wat noem jij "snelle auto's"?
We hebben het hier toch niet over een Seat Leon of een Golf Tdi he?
Dank je, dat vond ik zelf ook al.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 08:57 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Dat heb je werkelijk hilarisch verwoord
Minus de kenwood sticker en vossestaart blijft het toch wel een klassieker hoor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gezien zijn stijl zal het wel een Opel Manta zijn met een Kenwood sticker en een Vossestaart aan de antenne.
Ik weet niet precies waar de beste man is aangehouden, maar de A35 loopt niet alleen bij het stuk waar toen dat ongeluk heeft plaatsgevonden. Het kan maar zo dat de man bij borne/hengelo is aangehouden. Is dat bekend?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:27 schreef dVTB het volgende:
De A35 bij de Almelo... da's de plek waar vorig jaar nog vijf jongeren uit Zeewolde bij een verkeersongeluk omkwamen... Ik ken dat traject goed, rijd er zelf ook regelmatig. Het is haast onvoorstelbaar dat je op dat korte stukje snelweg zo'n vaart weet te creeëren. Iemand die zoiets levensgevaarlijks doet, moet niet alleen levenslang zijn rijbewijs kwijtraken, maar zou ook een tijdje achter slot en grendel mogen. Als je namelijk de veiligheid van andere mensen op een dusdanige manier in gevaar brengt, is zelfs TBS nog een te milde behandeling voor je.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:27 schreef dVTB het volgende:
Het is haast onvoorstelbaar dat je op dat korte stukje snelweg zo'n vaart weet te creeëren.
In het nieuwsbericht stond 'bij Almelo', dus ga ik er vanuit dat de man is aangehouden op het wegdeel vanaf de kruising met de A1 tot aan de inmiddels beruchte bocht bij Almelo-Zuid.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:56 schreef natte-flamoes het volgende:
Ik weet niet precies waar de beste man is aangehouden, maar de A35 loopt niet alleen bij het stuk waar toen dat ongeluk heeft plaatsgevonden. Het kan maar zo dat de man bij borne/hengelo is aangehouden. Is dat bekend?
Dus? Als hij van Enschede kwam kon hij die hoge snelheid al lang hebben.........quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:17 schreef dVTB het volgende:
[..]
In het nieuwsbericht stond 'bij Almelo', dus ga ik er vanuit dat de man is aangehouden op het wegdeel vanaf de kruising met de A1 tot aan de inmiddels beruchte bocht bij Almelo-Zuid.
Je bent er geloof ik nog trots op ook? - En sinds dat er twee ongelukken op rij zijn gebeurd (waarvan eentje met 5 doden), wordt daar in die bocht inderdaad vaak gecontroleerd. Je moet wel heel dom zijn om daar een bekeuring op te lopen...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:17 schreef MartijnA3 het volgende:
De A35 loopt van Almelo naar Enschede hoor, toch minimaal 20km. Jij bedoelt wss het stukje A35 vanaf de A1 tot aan Almelo. Niet zo heel erg lang idd, maar met mijn vorige auto (130Pk TDI) kon ik op dat stukje de 200 toch aantikken (op de teller dan).
En daar helemaal aan het eind staan ze zoals ik gisteren merkte nog steeds vaak te controleren. *flits*![]()
Ik reed misschien 5km te hard, boeien, shit happens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:28 schreef dVTB het volgende:
[..]
Je bent er geloof ik nog trots op ook? - En sinds dat er twee ongelukken op rij zijn gebeurd (waarvan eentje met 5 doden), wordt daar in die bocht inderdaad vaak gecontroleerd. Je moet wel heel dom zijn om daar een bekeuring op te lopen...
Zo een domme conclusie zonder maar ook iets te weten trok je bij mij ook. Hypocriet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 08:57 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Dat heb je werkelijk hilarisch verwoord, alleen je zit er ontzettend naast. Hiermee laat je niet echt zien dat je uitblinkt in het inschatten, denk dat je dat op de weg nog wel eens zal opbreken.
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:27 schreef natte-flamoes het volgende:
*gaap*
Na het lezen van je posts in dat samson topic en posts hier kan ik voor mezelf uitstekend een conclusie trekken dat je totaal niet weet waar je mee bezig bent, 'dude'. Je zult zelf dat natuurlijk anders zien, maar zelfreflectie is je volgens mij dan ook totaal onbekend. Gegroet, kleuter.
Nee hoor, ik ben helemaal niet boos. Mijn 'bewondering' over het *halen* van 255 km/h was namelijk meer een cynische opmerking dan een argument.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:33 schreef MartijnA3 het volgende:
Ik reed misschien 5km te hard, boeien, shit happens.
Ben je boos ofzo omdat ik je argument onderuit haalde?![]()
Goh, dank voor het compliment. Ik rijd nl zo'n 8 jaar en 60.000km per jaar structureel te hard op de snelweg (niet zo hard dat mn rijbewijs in gevaar komt btw) en heb nog nooit bij iemand achterop gezeten. Bumperkleven ofzo doe ik ook niet. Ben ik dus een goede automobilist.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:12 schreef dVTB het volgende:
Een goede automobilist heeft namelijk niet een dergelijke extreme remweg nodig. Die anticipeert namelijk en houdt rekening met andere weggebruikers.
De gemiddelde weggebruiker was toen in geen velden of wegen te bekennen want de enige keren dat ik het gedaan heb was het tegen middernacht op een mooi leeg stukkie A35.quote:En voor de goede orde: 80 kilometer harder rijden dan de gemiddelde weggebruiker is daarvan *geen* voorbeeld. Je legt alleen je eigen leven en dat van anderen in de waagschaal, al is dat waarschijnlijk tegen dovemansoren gezegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |