De opmerkingen die ik maakte over remweg en anticiperen waren niet rechtstreeks tegen jou gericht, maar waren (in het algemeen) een reactie op een discussie die hier speelde. Ik zit hier heus niet met een moraliserend vingertje. Ik rijd ook wel eens dik 140 op de snelweg, maar er zit wel een wezenlijk verschil tussen pakweg 140 en 200 rijden. En ja: je kunt nog beter 180 rijden en niet bumperkleven dan braaf 125 rijden en voortdurend kleven. Op het moment dat je, waar dan ook, 200 rijdt, stel je trouwens *wel* je rijbewijs in gevaar. Dat kun je namelijk kwijtraken als je 50 kilometer te hard rijdt.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:52 schreef MartijnA3 het volgende:
Goh, dank voor het compliment. Ik rijd nl zo'n 8 jaar en 60.000km per jaar structureel te hard op de snelweg (niet zo hard dat mn rijbewijs in gevaar komt btw) en heb nog nooit bij iemand achterop gezeten. Bumperkleven ofzo doe ik ook niet. Ben ik dus een goede automobilist.![]()
Dachten die jongens uit Zuidwolde misschien ook wel...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:52 schreef MartijnA3 het volgende:
De gemiddelde weggebruiker was toen in geen velden of wegen te bekennen want de enige keren dat ik het gedaan heb was het tegen middernacht op een mooi leeg stukkie A35.
Dat ze verkeerd reden kwamen ze pas achter toen het te laat was. Het feit dat zij verkeerd reden geeft dus niet aan dat jij nooit in een onverwachte situatie kan komen. Ook jij kan met je achterlijke structurele te hoge snelheid op een lekker leeg stukje snelweg onaangenaam verrast worden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:40 schreef MartijnA3 het volgende:
De jongens en het meisje uit Zeewolde waren verkeerd gereden door verwarrende bewegwijzering op knooppunt Azelo waar destijds werkzaamheden waren.
Als je dan te hard rijdt en je verwacht die bochten niet, dan heb je een probleem ja.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:57 schreef MartijnA3 het volgende:
Daarom rijd ik ook nooit te hard op stukken die ik niet ken.![]()
right.quote:Ik rijd nl zo'n 8 jaar en 60.000km per jaar structureel te hard op de snelweg
Wat ik nou lul? Jij zegt eerst dat je 8 jaar lang 60.000 km per jaar [b]structureel[/]b te hard rijdt, en daarna opeens is het dus niet zo dat je 8 jaar lang 60.000 km per jaar structureel te hard rijdt want dan rij je opeens op stukken snelweg die je niet kent niet te hard. Dus eerst heel stoer van 8 jaar lang blablabla structureel te hard en vervolgens kom ik met een vergelijking en dan is het opeens anders?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:26 schreef MartijnA3 het volgende:
Wat lul je nou? Ja, ik rijd te hard op het dagelijks stuk woon-werk, Ja, dat stuk ken ik onderhand op mijn duimpje.
Ik kom ook wel eens ergens in mijn vrije tijd waar ik niet eerder ben geweest, dan rijd ik niet te hard als ik de weg niet ken.
Tis allemaal niet zo moeilijk.
Wat ben jij voor een mierenneuker?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:46 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Wat ik nou lul? Jij zegt eerst dat je 8 jaar lang 60.000 km per jaar [b]structureel[/]b te hard rijdt, en daarna opeens is het dus niet zo dat je 8 jaar lang 60.000 km per jaar structureel te hard rijdt want dan rij je opeens op stukken snelweg die je niet kent niet te hard.
Nee, wat ben jij voor een asociaal persoon dat je structureel te hard rijdt?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:56 schreef MartijnA3 het volgende:
Wat ben jij voor een mierenneuker?
Waarom maakt mij dat asociaal?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:59 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Nee, wat ben jij voor een asociaal persoon dat je structureel te hard rijdt?
oja?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:32 schreef dVTB het volgende:
Asociale rijders zijn wél altijd hardrijders.
OK, daar heb je inderdaad gelijk in. Al zou je zulke mensen ook in de categorie 'gebrekkige rijvaardigheid' kunnen onderbrengen. Ik noem mezelf trouwens geen 'notoire hardrijder', maar er zijn wel wegen waar ik flink doortrap. Ook ik let er hoe dan ook op dat ik nooit of te nimmer meer dan 50 kilometer te hard rijd. (Op de snelweg rijd ik doorgaans 125-130, soms 140. Op 80km-wegen eigenlijk nooit harder dan 100).quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:53 schreef PLAE@ het volgende:
Asociale rijders vind ik ook snolletjes die links blijven rijden terwijl ze helemaal niet in aan het halen zijn en gewoon niet in hun spiegels kijken.
Ik ben een notoire hardrijder probeer meestal wel om niet meer dan 30km te hard te gaan of 's nachts iig geen 50km te hard. Boetes neem ik voor lief (uiteraard rem ik wel als ik een controle/flitspaal zie) maar ga me niet laten beperken in m'n rijden door de kans op een boete die er nou eenmaal altijd is.
daar kan je ook wel 200 rijden als je op die ene baan rijd met die rode kruis erbovenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:21 schreef yup het volgende:
Je bent zeker ook asociaal als je 120 rijd op de A4 bij Schiphol. Je mag er 100. Oh ja is wel een 5 baans snelweg maar dat laten we eruit ook het feit dat je na een kilometer ofzo op de zelfde 5 baans weg 120 mag
Maar nee sommige hebben oogkleppen op. En zien zulke dingen niet in.
Dan rekken je wangen uitquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:53 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
De auto's die gebouwd zijn om 250km/u te rijden zijn meestal in staat om "iets" harder te remmen dan de gemiddelde auto....
Porsche Boxter 100km/u - 0: 35 meter.
Zoals al aangegeven, niet altijd. Gister werd ik ingehaald door iemand die +/- 100 reed in een werkvak (max 70) en later kwam ik 'm weer tegen, precies 120 blijven rijden op de linkerbaan terwijl ie makkelijk naar rechts kon. Dát vind ik asociaal.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:32 schreef dVTB het volgende:
Asociale rijders zijn wél altijd hardrijders.
Als iemand 100 rijdt waar -ie 70 mag, is -ie dus een hardrijderquote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:02 schreef MartijnA3 het volgende:
Zoals al aangegeven, niet altijd. Gister werd ik ingehaald door iemand die +/- 100 reed in een werkvak (max 70) en later kwam ik 'm weer tegen, precies 120 blijven rijden op de linkerbaan terwijl ie makkelijk naar rechts kon. Dát vind ik asociaal.
Ik vind je asociaal omdat je aangeeft dat je 8 jaar 60.000 km sturctureel te hard rijdt. Dat houdt in dat je je structureel niet aan de regelgeving houdt, een regelgeving die er niet alleen is om jezelf te beschermen maar ook anderen. Oa mij dus. Misschien wel strict, maar om het feit dat jij aangeeft dat jij 8 jaar lang 60.000 km per jaar structureel geen rekening houdt met de veiligheid van anderen vind ik jou asociaal.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:49 schreef MartijnA3 het volgende:
Waarom maakt mij dat asociaal?![]()
Je bent echt de weg kwijt, is het niet?
Als jij autorijdt, erger je je dan niet rot aan fietsers zonder licht? Ik had laatst nog weer iemand bijna onder de auto liggen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:23 schreef MartijnA3 het volgende:
Ik ga zaterdags trouwens ook nog wel eens naar de kroeg op een fiets zonder licht en dan steek ik ook nog niet eens mijn hand uit als ik af sla. Oh ja, en ik negeer een rood voetgangerslicht ook wel eens. Oh ik ben echt een aso.![]()
Gelukkig kom jij nooit buiten zodat je geen gevaar voor andere mensen kan vormen. Jij zorgt altijd dat je precies minimaal 8 uur slaap per nacht hebt gehad, anders mag je niet naar buiten. Jij doet eerst een reactietest omdat je anders niet naar buiten mag.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:18 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ik vind je asociaal omdat je aangeeft dat je 8 jaar 60.000 km sturctureel te hard rijdt. Dat houdt in dat je je structureel niet aan de regelgeving houdt, een regelgeving die er niet alleen is om jezelf te beschermen maar ook anderen. Oa mij dus. Misschien wel strict, maar om het feit dat jij aangeeft dat jij 8 jaar lang 60.000 km per jaar structureel geen rekening houdt met de veiligheid van anderen vind ik jou asociaal.
Omgekeerde wereld, ik ben de weg kwijt omdat ik aangeef dat jij je niet aan de regelgeving houdt?
Of kom je dan met het achterhaalde principe: 'ik kan in bepaalde situaties uitstekend voor mezelf bepalen hoe hard ik mag'. In dat geval vraag ik me af waar de grens ligt. Voor jou wellicht bij 130, bij een ander wellicht 180.
Jep klopt. Politieagentjes en de controles zijn puur en alleen om mensen zoals martijna3 te pesten. Slaap lekker verder jongens!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:44 schreef 1299 het volgende:
[..]
Gelukkig kom jij nooit buiten zodat je geen gevaar voor andere mensen kan vormen. Jij zorgt altijd dat je precies minimaal 8 uur slaap per nacht hebt gehad, anders mag je niet naar buiten. Jij doet eerst een reactietest omdat je anders niet naar buiten mag.
Er bestaat geen vmax die kilometers lang hetzelfde is. Eigen inzicht is veiliger dan als een schaapie de bordjes volgen.
--quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:49 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Jep klopt. Politieagentjes en de controles zijn puur en alleen om mensen zoals martijna3 te pesten. Slaap lekker verder jongens!
Ik vind het ook stoer om jou in je bek te schijten! Moeten ze daar ook maar op gaan controlerenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:59 schreef natte-flamoes het volgende:
Nee dat zeg ik, controles zijn er puur en alleen om jochies als jullie die het stoer vinden om hun gaspedaal te vloeren te plagen.
Jij vindt mensen asociaal omdat ze zogenaamd bewust extra gevaar creeren voor overige weggebruikers. Terwijl iedereen dat doet door zowieso in de auto te stappen.quote:
Jochies?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:59 schreef natte-flamoes het volgende:
Nee dat zeg ik, controles zijn er puur en alleen om jochies als jullie die het stoer vinden om hun gaspedaal te vloeren te plagen.
Ik vind asociale rijders automobilisten die denken alleen te zijn op de weg of gewoon schijt hebben aan anderen, de laatste zijn inderdaad hardijders, maar onder de eerste ook huisvrouwen die nimmer spiegelen, levensgevaarlijk inparkeren etcquote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:32 schreef dVTB het volgende:
Ik zeg altijd: hardrijders zijn niet per definitie asociaal. Asociale rijders zijn wél altijd hardrijders.
Natte-flamoes was jij vroeger niet dat jongetje van 6 jaar in de straat met een te grote politie pet op, die de boel wel eventjes zou regelen?.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:18 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ik vind je asociaal omdat je aangeeft dat je 8 jaar 60.000 km sturctureel te hard rijdt. Dat houdt in dat je je structureel niet aan de regelgeving houdt, een regelgeving die er niet alleen is om jezelf te beschermen maar ook anderen. Oa mij dus. Misschien wel strict, maar om het feit dat jij aangeeft dat jij 8 jaar lang 60.000 km per jaar structureel geen rekening houdt met de veiligheid van anderen vind ik jou asociaal.
Omgekeerde wereld, ik ben de weg kwijt omdat ik aangeef dat jij je niet aan de regelgeving houdt?
Of kom je dan met het achterhaalde principe: 'ik kan in bepaalde situaties uitstekend voor mezelf bepalen hoe hard ik mag'. In dat geval vraag ik me af waar de grens ligt. Voor jou wellicht bij 130, bij een ander wellicht 180.
Dit stuk is not wel het mooiste..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:32 schreef Cro_magnon het volgende:
[..]
Natte-flamoes was jij vroeger niet dat jongetje van 6 jaar in de straat met een te grote politie pet op, die de boel wel eventjes zou regelen?.
Jij lijkt me nu typisch zo'n mannetje.Leer eens te leven en keuzes voor je zelf te maken inplaats van te schuilen achter allerlij regeltjes.Je lijkt wel een nsb'r zoals je jezelf hier ten toon spreid.
Amen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:42 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dit stuk is not wel het mooiste..
"Misschien wel strict, maar om het feit dat jij aangeeft dat jij 8 jaar lang 60.000 km per jaar structureel geen rekening houdt met de veiligheid van anderen vind ik jou asociaal."
a) rijd je niet iedere kilometer die je aflegt te hard.
b) zijn maximumsnelheden in de praktijk doorgaans niet voor de veiligheid opgesteld dus 60.000 km een gevaar op de weg is een beetje heel kort door de bocht van flamoesje.
Hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt deze 'asociale hardrijder' minder gevaarlijke situaties dan je oma in haar panda'tje.
ROFLMAO!!!!!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:34 schreef BertV het volgende:
Boven de 200 km/u begint de gravity shift, levensgevaarlijk.
Ook heb je kans op hersenbeschadiging door zuurstofgebrek.
Dat verklaart ook de hardnekkigheid van het gedrag van snelheidsduivels.
Hij heeft gelijk hoor.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:43 schreef Erik_Westerveld het volgende:
[..]
ROFLMAO!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
JE SPOORT NIET!!!
Ik kijk daar ook niet van op, ik zou er nog niet eens een artikel over schrijven. Maar ik zag dat dit topic al bij pagina 5 is, dus ik dacht laat ik het onderwerp is gaan lezen, het is vast erg schokkend getuige het aantal reactiepagina's.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:19 schreef yup het volgende:
[..]
Vreemd is dat.
20km naar het Oosten en je wordt met 255km/u nog wel eens ingehaald, kijkt niemand raar van op.
En hier word je als staatsvijand nummer 1 behandeld, rijbewijs kwijt, auto in beslag genomen, aangehouden etc.
Rechtvaardigheid?
Uiteraard weet ik wel dat dit Nederland is en geen Duitsland...
En da's ook niet waar. De zondagsrijders die het presteren om altijd 20 km/h beneden de maximumsnelheid te rijden speciaal op wegen waar inhalen niet kan zijn ook asociale rijders. En brengem door hun gedrag het overige verkeer ook geregeld in gevaar.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:32 schreef dVTB het volgende:
Ik zeg altijd: hardrijders zijn niet per definitie asociaal. Asociale rijders zijn wél altijd hardrijders.
Onzin. Asociale rijders zijn die klootviolen die niet in hun spiegel kijken, die geen afstand houden, die geen richting aangeven, die vergeten hoe het zit met de voorrang en hem er dus of voorgooien of in de ankers gaan al dat niet hoeft. Die veel te langzaam en afwachtend rijden, die geen inzicht tonen, die niet het overige verkeer in de gaten houden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:32 schreef dVTB het volgende:
Ik zeg altijd: hardrijders zijn niet per definitie asociaal. Asociale rijders zijn wél altijd hardrijders.
Waarom moet er opgelet worden op mensen die (veel) harder rijden dan 120 km/h?quote:Op donderdag 3 november 2005 01:38 schreef StefanP het volgende:
[..]
Onzin. Asociale rijders zijn die klootviolen die niet in hun spiegel kijken, die geen afstand houden, die geen richting aangeven, die vergeten hoe het zit met de voorrang en hem er dus of voorgooien of in de ankers gaan al dat niet hoeft. Die veel te langzaam en afwachtend rijden, die geen inzicht tonen, die niet het overige verkeer in de gaten houden.
Daar moeten ze eens iets aan doen. Er kan met gemak harder dan 120 gereden worden, als iedereen maar oplet en rijd zoals ik dat doe. Het is altijd hetzelfde liedje, er gaat geen dag voorbij of ik zie een of andere kneus wel iets achterlijks doen waar ik voor moet compenseren om het nog net goed te laten gaan
Je mag ook niet onnodig linksrijden dus what's ure point.quote:Op donderdag 3 november 2005 10:51 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waarom moet er opgelet worden op mensen die (veel) harder rijden dan 120 km/h?
Het mag niet (punt).
Je moet al genoeg opletten bij mensen die zich wel aan de regels houden en daarbinnenin ook irritant rijden (te langzaam, zomaar invoegen, geen knipperlicht, enz). Maar nu moet er ook nog extra opgelet worden op mensen die zich niet aan de wet houden.
En jij hoort zeker ook bij de 80% van de mensen die denken dat ze bij de beste 50% van de rijders zitten.
Nee, want ik ga gewoon naar rechts wanneer ik dat kan.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:00 schreef yup het volgende:
[..]
Je mag ook niet onnodig linksrijden dus what's ure point.
Als ik met 140 kom aanstormen en jij zit op de linkerbaan te slapen terwijl je naar rechts kan dan ben je net zo schuldig als ik.
Probeer eens uit en gooi de zaak voor de rechter zou ik zeggen. Ik denk dat je niet zo heel erg sterk staat. Bij snelheidsovertreding wordt je toch al snel als hoofdschuldige gezien.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:00 schreef yup het volgende:
[..]
Je mag ook niet onnodig linksrijden dus what's ure point.
Als ik met 140 kom aanstormen en jij zit op de linkerbaan te slapen terwijl je naar rechts kan dan ben je net zo schuldig als ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |