Serieus ik moest echt lachen toen ik dat zag.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Probeer eens uit en gooi de zaak voor de rechter zou ik zeggen. Ik denk dat je niet zo heel erg sterk staat. Bij snelheidsovertreding wordt je toch al snel als hoofdschuldige gezien.
Maar op zich heb je wel gelijk dat je ook met 120 op de linkerstrook moet opletten en in je spiegels moet kijken.
Ik zei "al snel", niet altijd.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:35 schreef yup het volgende:
[..]
Serieus ik moest echt lachen toen ik dat zag.
Voorbeeld: stel ik rijd 70 door de bebouwde kom en ik raak een auto die mij geen voorrang gaf.
300% zeker dat ik gewoon me geld krijg hoor, no doubt.
Alleen bij excessieve snelheidsovertredingen geldt wat jij zegt. Bijv. met 180 (max 100) een tunnel inrijden met een CRX, en daarna een auto raken die iemand wou inhalen (waargebeurt verhaal)...
Kijk met een beetje blikschade aan je auto gaan ze niks onderzoeken, ze kijken wie schuldig is. Maar als jij je halve auto hebt verwoest + een paar dooien en gewonden gaan ze uiteraard op onderzoek uit...
Denk dat het afhangt of de politie een onderzoek doet of niet...quote:Op donderdag 3 november 2005 11:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zei "al snel", niet altijd.
Als jij 70 in de bebouwde kom rijdt, is dat relatief best een forse snelheidsovertreding. Als het ongeluk wat je schetst dan op een wat onoverzichtelijk kruipunt gebeurt, met huizen erlang en zo, niet optimaal zicht, zoals je dat al snel hebt in de bebouwde kom, dan wordt je imo wel degelijk medeschuldig. Wat een rol speelt is of die ander je aan had kunnen zien komen of dat hij doordat je zoveel te hard rijd, dat eigenlijk niet meer kon.
Rijd je 55, dan krijg je zonder meer je geld, want dat is maar weinig te hard.
Dat klopt. Hoe meer schade er is, hoe meer de politie zal vragen. Ik vermoed alleen dat als je met 70 aan komt zetten op een kruising en je rijdt iemand aan, dat er wel redelijk wat schade is, maar het hangt er idd vanaf hoever van te voren beide de ander toch nog zien aankomen.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:52 schreef yup het volgende:
[..]
Denk dat het afhangt of de politie een onderzoek doet of niet...
Ze doen lang niet altijd onderzoek, uiteraard als er enorme schade is en er is politie dan gaan ze wel wat dingen ondervragen...
Als jij met 70 aankomt en iemand raakt (meestal rem je als iemand voor je komt, dus het kan best), maar er is weinig schade, denk ik dat de tegenpartij gewoon dikke pecht heeft...
Als de verzekering van de betalende partij denkt dat de ander ook een overtreding heeft begaan, gaan ze zeker bij de politie na of dit echt zo is. Ze willen namelijk zo min mogelijk uitkeren. Als de tegenpartij daarbij ook fout is, misschien zelfs wel meer fout, dan gaan ze er zeker achteraan.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat klopt. Hoe meer schade er is, hoe meer de politie zal vragen. Ik vermoed alleen dat als je met 70 aan komt zetten op een kruising en je rijdt iemand aan, dat er wel redelijk wat schade is, maar het hangt er idd vanaf hoever van te voren beide de ander toch nog zien aankomen.
Ik vermoed dat er in een dergelijke situatie toch al snel meer schade is dan alleen maar wat blikschade. Ook dat kan trouwens aardig in de papieren lopen, dus misschien gaat de verzekering ook nog een en ander na.
Ja, dat bedoel ik. Verzekeringen keren nooit met veel plezier uit.quote:Op donderdag 3 november 2005 12:06 schreef Knarf het volgende:
[..]
Als de verzekering van de betalende partij denkt dat de ander ook een overtreding heeft begaan, gaan ze zeker bij de politie na of dit echt zo is. Ze willen namelijk zo min mogelijk uitkeren. Als de tegenpartij daarbij ook fout is, misschien zelfs wel meer fout, dan gaan ze er zeker achteraan.
Alleen als jij met 70 aan komt rijden in de bebouwde kom en iemand geeft je geen voorrang dan heb jij gewoon 100% gelijk volgens de verzekering.quote:Op donderdag 3 november 2005 12:06 schreef Knarf het volgende:
[..]
Als de verzekering van de betalende partij denkt dat de ander ook een overtreding heeft begaan, gaan ze zeker bij de politie na of dit echt zo is. Ze willen namelijk zo min mogelijk uitkeren. Als de tegenpartij daarbij ook fout is, misschien zelfs wel meer fout, dan gaan ze er zeker achteraan.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:32 schreef Metro2005 het volgende:
laserguns zijn volgens mij geen legaal meethulpmiddel meer omdat ze nogal afwijken. Misschien reed die man wel gewoon 120
Ach, voor yup geldt de omgekeerde wereld. Mensen zoals yup die menen zich niet aan regels te moeten houden hebben gelijk, mensen om hun heen hebben het altijd fout.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:09 schreef Knarf het volgende:
Nee, want ik ga gewoon naar rechts wanneer ik dat kan.
En wat doe jij op de linkerbaan?
quote:Op donderdag 3 november 2005 13:27 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ach, voor yup geldt de omgekeerde wereld. Mensen zoals yup die menen zich niet aan regels te moeten houden hebben gelijk, mensen om hun heen hebben het altijd fout.
quote:Op donderdag 3 november 2005 13:34 schreef natte-flamoes het volgende:
Stel je voor, ik sta op de 2e rij voor een verkeerslicht met 2 rijbanen te wachten. We zijn binnen de bebouwde kom, geldend max snelheid is dus 50km/u.
Ik sta op de linkerbaan, voor mij staat een busje en links naast hem staat een lesauto.
Het wordt groen en het busje trekt harder weg dan de lesauto.
De weg vloeit over +/- 300 meter over in 1 rijbaan. De deelnemers op de linkerbaan moeten dus over die afstand naar rechts.
Het busje blijft links rijden, is de lesauto allang voorbij.
Ik besluit naar rechts te gaan, en kom dus voor de lesauto te rijden. Schuin links voor me rijdt het busje. Het busje blijft linksrijden. Ik besluit gas bij te geven en het busje rechts in te halen.
Op het moment dat de neus van mijn auto voorbij het busje is (mijn portier is dus ter hoogte van zijn voorwiel) moet het busje naar links want zijn weg houdt op. Het busje ramt mij daarbij.
Wie is hier fout?
Sinds wanneer mag je rechts inhalen?quote:Op donderdag 3 november 2005 13:34 schreef natte-flamoes het volgende:
Ik besluit gas bij te geven en het busje rechts in te halen.
Als de neus van mijn auto voor zijn bus uitsteekt, wie rijdt er dan voor?quote:Op donderdag 3 november 2005 14:05 schreef MartijnA3 het volgende:
Sinds wanneer mag je rechts inhalen?
En er ligt mij iets van bij dat invoegend verkeer voorrang heeft als 2 rijstroken 1 worden.
Zie mijn post effe bedoel je zoiets?quote:Op donderdag 3 november 2005 14:18 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Als de neus van mijn auto voor zijn bus uitsteekt, wie rijdt er dan voor?
Over dat rechts inhalen, mag de bus mij daarom van de weg rammen?
nee hoor, dat bedoel ik helemaal niet..quote:Op donderdag 3 november 2005 14:20 schreef yup het volgende:
[..]
Zie mijn post effe bedoel je zoiets?
De bus stond naast een auto die hij bij het optrekken heeft ingehaald, als hij daarna naar rechts wil, hoeft hij geen andere auto rechts naast zich te verwachten.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:18 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Als de neus van mijn auto voor zijn bus uitsteekt, wie rijdt er dan voor?
Over dat rechts inhalen, mag de bus mij daarom van de weg rammen?
Ik denk dat degene die links rijdt en naar rechts wil ALTIJD moet kijken of er rechts van hem iets rijdt. De lesauto zou bv ook zo maar gas bij kunnen geven. Dus hij kan uitstekend een auto rechts anast hem kunnen verwachten.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:25 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
De bus stond naast een auto die hij bij het optrekken heeft ingehaald, als hij daarna naar rechts wil, hoeft hij geen andere auto rechts naast zich te verwachten.
Buiten het feit dat je al fout was om rechts in te gaan halen, had je je gas los moeten laten toen je zag dat je het niet op tijd ging redden waardoor je de bus in de problemen bracht.
Als die lesauto gas bij had gegeven zou hij ook rechts aan het inhalen zijn.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:35 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ik denk dat degene die links rijdt en naar rechts wil ALTIJD moet kijken of er rechts van hem iets rijdt. De lesauto zou bv ook zo maar gas bij kunnen geven. Dus hij kan uitstekend een auto rechts anast hem kunnen verwachten.
Wellicht is het in deze situatie fout om de bus rechts in te halen, maar zodra ik al linksrijdende een neuslengte voor de bus lig, moet de bus afremmen en achter mij invoegen. Het is nog altijd verkeer wat van rijbaan veranderd.
Ja, maar in feite is jouw actie in dat geval net zo asociaal als mijn actie. Betrekking komt overeen, de inhoud is anders.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:12 schreef MartijnA3 het volgende:
Tja.. het een lokt vaak het ander uit.
Mensen die bij mij bumperkleven moeten goed kunnen remmen. Ik ga dan zo irritant rijden dat ze óf ophouden, óf bij me achterop rijden.
Ik kan veel hebben, maar aan bumperklevers heb ik zo'n schijthekel.
Dan mag je hopen dat er niemand gewond raakt als zo iemand bij je achterop rijdt. Je zal namelijk niet de eerste zijn die in zo'n situatie voor doodslag wordt veroordeeld.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:12 schreef MartijnA3 het volgende:
Mensen die bij mij bumperkleven moeten goed kunnen remmen. Ik ga dan zo irritant rijden dat ze óf ophouden, óf bij me achterop rijden.
Hopen dan dat de politie dit niet ziet.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:48 schreef MartijnA3 het volgende:
Grappig hoe ze dan opeens schrikken en remmen....Vaak is het dan gelijk over.
Nope helemaal niet.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:19 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Dan mag je hopen dat er niemand gewond raakt als zo iemand bij je achterop rijdt. Je zal namelijk niet de eerste zijn die in zo'n situatie voor doodslag wordt veroordeeld.
Ik vind op de rem trappen enzo gevaarlijk.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:12 schreef MartijnA3 het volgende:
Tja.. het een lokt vaak het ander uit.
Mensen die bij mij bumperkleven moeten goed kunnen remmen. Ik ga dan zo irritant rijden dat ze óf ophouden, óf bij me achterop rijden.
Ik kan veel hebben, maar aan bumperklevers heb ik zo'n schijthekel.
Ja, maar ik durf dan ook eerlijk te zeggen dat ik altijd richting aangeef (zelfs bij baan verwisselen), altijd afstand houd, anticipeer, me bewust ben van het verkeer om me heen, altijd in mijn spiegels kijk, nooit onnodig rem, mijn lichten tijdig aan en uit doe (zonder als een onnozele mijn mistlichten ook aan te zetten), nooit opgefokt rijd enzovoorts.quote:Op donderdag 3 november 2005 10:51 schreef Knarf het volgende:
En jij hoort zeker ook bij de 80% van de mensen die denken dat ze bij de beste 50% van de rijders zitten.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 04:07 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja, maar ik durf dan ook eerlijk te zeggen dat ik altijd richting aangeef (zelfs bij baan verwisselen), altijd afstand houd, anticipeer, me bewust ben van het verkeer om me heen, altijd in mijn spiegels kijk, nooit onnodig rem, mijn lichten tijdig aan en uit doe (zonder als een onnozele mijn mistlichten ook aan te zetten), nooit opgefokt rijd enzovoorts.
Het is triest dat andere mensen beweren 'goed te rijden' terwijl ze eigenlijk weten dat dat niet zo is, of nog erger, niet eens doorhebben dat ze niet kunnen rijden.
Hoge boetes, en het schijnt dat daar niet hard gereden wordt omdat er zoveel zichtbare politie rijdt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 07:28 schreef Knarf het volgende:
[..]
![]()
Nu nog even iets minder hard rijden
Hoe hoog zijn de boetes in de VS eigenlijk?
Dat is vanaf het moment dat je het rempedaal volledig intrapt. Bij een normale reactietijd bij concentratie (ongeveer 1 sec) kom je uit op ongeveer 280 meter. Nu is het natuurlijk zo dat je niet zo snel een stilstaand object zult tegenkomen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:22 schreef Steijn het volgende:
[..]
Deze BMW 850 (www.e31.net) remt in ongeveer 6 seconden af van 250 km/u naar 0. Zie filmpje. Daar is dus vertraging voor nodig van dv/dt= 250/6 = 41,7 m/s2 (4 G dus), en daarmee komt de remweg dus op s = 1/2at2 = 1/2 * 41,7 * 62 = 750 meter remweg.
Ik schrik er van hoe lang dat is
want een BMW 850 is nou niet de minste auto.
edit: Wel even door 3,6 delen. 750/3,6 = 208 meter.![]()
hilarisch man, je geeft aan de ene kant aan dat je uitstekend rijdt, en meteen daarna zeg je dat er een kans is dat je zelf niet doorhebt dat je NIET uitstekend rijdt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 04:07 schreef StefanP het volgende:
of nog erger, niet eens doorhebben dat ze niet kunnen rijden.
Zoals jij bijvoorbeeld? Als je trouwens zo goed rijdt, waarom is het dan nog nodig om je aan anderen te storen? Het is toch alleen maar een uitdaging om dan schadeloos te rijden tussen alle randdebielen die niet kunnen rijden?quote:Op vrijdag 4 november 2005 04:07 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja, maar ik durf dan ook eerlijk te zeggen dat ik altijd richting aangeef (zelfs bij baan verwisselen), altijd afstand houd, anticipeer, me bewust ben van het verkeer om me heen, altijd in mijn spiegels kijk, nooit onnodig rem, mijn lichten tijdig aan en uit doe (zonder als een onnozele mijn mistlichten ook aan te zetten), nooit opgefokt rijd enzovoorts.
Het is triest dat andere mensen beweren 'goed te rijden' terwijl ze eigenlijk weten dat dat niet zo is, of nog erger, niet eens doorhebben dat ze niet kunnen rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |