abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31509635
De kijkcijfers van De Wedstrijden trekken aan. Cafe De Sport blijft dramatisch slecht.

Afgelopen weekend dieptepunt met het missen van een goal en rode kaart in een samenvatting van AZ-PSV.
pi_31509696
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:01 schreef SCH het volgende:
De kijkcijfers van De Wedstrijden trekken aan. Cafe De Sport blijft dramatisch slecht.

Afgelopen weekend dieptepunt met het missen van een goal en rode kaart in een samenvatting van AZ-PSV.
ik hoorde van de week dat ze de inhoud van cafe de sport willen wijzigingen en serieuzer maken. Ik ben benieuwd. Heb gisteren weer eens de wedstrijden gekeken en ik kan me nog steeds niet 1,5 uur boeien
pi_31509720
Jongens, wat is die Barry Opdam een ontzettende zuurpruim. Waarom wordt die kerel gevraagd?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_31509794
quote:

cafe de sport wordt ook wel meer volgens mij, t zijn er nu 'al' 427.000. nu steeds maar de helft van SV natuurlijk
pi_31509913
Ik vind De Wedstrijden ook wel wat verbeterd qua tempo maar ik blijf vinden dat het allemaal heel lang duurt - zaterdag was de samenvatting van mijn clubje pas na 00.00 te zien.

Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat want als de kijkcijfers van Talpa in het algemeen zo blijven dan haken de adverteerders vroeg of laat af en komt het voortbestaan van de zender op de tocht te staan. Hebben de clubs daar eigenlijk rekening mee gehouden?
pi_31509947
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:22 schreef calvobbes het volgende:
Ik zal nu wel weer arrogant of denigrerend overkomen, maar die algemene ontwikkeling en gezond verstand zijn op dat vlak dan nog niet optimaal bij jou als je denkt dat er maar twee manier om te monteren zijn: Knippen in band of met de computer.
En jouw vermogen tot begrijpend lezen moet nog wat beter ontwikkeld worden. Waarom zou ik alle mogelijke manieren van montage moeten noemen om te weten dat er met computers wordt gewerkt? Ik gebruikte het snijden in tape als figure of speech, op eenzelfde manier als bijvoorbeeld 'ze rijden in friesland nog met paard en wagen'. (terwijl daar inmiddels ook andere vervoersmiddelen zijn ) Dat er verschillende systemen worden gebruikt zal me verder een zorg zijn, en is puur een technische discussie die moet verhullen dat er een menselijke fout is gemaakt. Je kan het je zo moeilijk maken met computers als jezelf wil, feit blijft dat een computer altijd handelt naar wat de mens hem opdraagt te doen. Of die computer nou uit de jaren '70 of van gisteren is.

Jij blijft alleen maar schuiven met mogelijke technische fouten, terwijl Talpa allang heeft aangegeven dat er een bandje te vroeg is ingestart. Kan je nog zo technisch blijven praten, maar dat is verder helemaal niet relevant.
pi_31510462
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:16 schreef MaxPower het volgende:

En jouw vermogen tot begrijpend lezen moet nog wat beter ontwikkeld worden. Waarom zou ik alle mogelijke manieren van montage moeten noemen om te weten dat er met computers wordt gewerkt?
Je moet helemaal niks. Maar als je beweert zeker te weten hoe iets werkt, dan moet je ook niet raar opkijken als iemand zegt dat je ongelijk hebt.
Want als jij blijft beweren dat er geen technische fout kan plaatsvinden bij een TV uitzending, dan weet je dus echt niet wat er allemaal speelt bij een TV uitzending.
pi_31510552
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:05 schreef Dylan Dog het volgende:
Jongens, wat is die Barry Opdam een ontzettende zuurpruim. Waarom wordt die kerel gevraagd?
Ja vond ik ook, en zat zelf ook niet zo te wachten op het deskundig commentaar van Marc van Hintum
pi_31510575
Ik beweer nergens dat ik zeker weet hoe het er in een studio aan toe gaat. Ik heb tot nu toe alleen mijn vermoeden geuit dat de fout bijna zeker menselijk is. Iets wat inmiddels door Talpa bevestigd is.

Natuurlijk kan er wel een technische fout optreden. Dat hebben we wel gezien bij Café de Sport toen dat net als Zomergasten eruitklapte. Maar dat is verder helemaal niet meer relevant, aangezien Talpa al heeft toegegeven dat er een bandje te vroeg is ingestart. Niet meer nodig om alle mogelijke fouten die in een uitzending kunnen gebeuren bij langs te gaan lijkt me.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 oktober 2005 @ 13:45:48 #10
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31510594
SCH en Calv, veel succes met jullie "ik ben dé insider" ver-pis wedstrijd.

Opdat jullie weer even veel arrogantie en gebrek aan zelfkritiek kunnen verdragen als in de vorige topics

(en SCH, wat een laffe actie ... deel #5 was met exact dezelfde post geopend en daar had je geen mnoeite mee ...)
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_31510652
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:45 schreef Doc het volgende:
(en SCH, wat een laffe actie ... deel #5 was met exact dezelfde post geopend en daar had je geen mnoeite mee ...)
het ging om de TT oftewel TOPICTITEL, deze is een stukje inhoudelijker denk je niet?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 oktober 2005 @ 13:49:22 #12
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31510697
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:47 schreef MaxPower het volgende:

[..]

het ging om de TT oftewel TOPICTITEL, deze is een stukje inhoudelijker denk je niet?
En dus? Alsof alle topic titels altijd zo inhoudelijk zijn
Als je het niet met de topic titel eens is het een beetje lafjes om zelf een topic te openen waarin de topictitel je beter bevalt ...

Daarnaast was mijn topic titel aardig de ladingdekkend eigenlijk

Maar goed - genoeg over geluld - ik ben hier weer weg
pi_31510725
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:49 schreef Doc het volgende:

[..]

En dus? Alsof alle topic titels altijd zo inhoudelijk zijn
Omdat jij over de openinspost begint, terwijl daar niet op gereageerd werd.
quote:
Daarnaast was mijn topic titel aardig de ladingdekkend eigenlijk
Maar wel enorm suf.
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:52:32 #14
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31510773
schaamteloze TVP.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 oktober 2005 @ 13:53:01 #15
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31510786
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:50 schreef MaxPower het volgende:

Omdat jij over de openinspost begint, terwijl daar niet op gereageerd werd.
De voornaamste reden waarom er niet in dat topic gereageerd werd was omdat SCH z'n eigen topic had geopend had dat doordat het latyer geopend werd hoger in de lijst stond
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:50 schreef MaxPower het volgende:

Maar wel enorm suf.
En? Nog geen reden om een eigen topic te openen ?

En dan nu echt

mazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzel!
pi_31510800
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:44 schreef MaxPower het volgende:
Ik beweer nergens dat ik zeker weet hoe het er in een studio aan toe gaat. Ik heb tot nu toe alleen mijn vermoeden geuit dat de fout bijna zeker menselijk is. Iets wat inmiddels door Talpa bevestigd is.
Maar daarvoor (en net nog) ging je ervan uit dat het alleen maar een menselijke fout kan zijn. En ik heb je ook al gezegd dat dat "bandje" (wat niet eens echt een bandje is) tevroeg werd gestart ook een technische fout kan zijn geweest.

Daarbij basseer ik mij gewoon op ervaring waarbij ik zelf heb meegemaakt dat de techniek bij TV uitzendingen soms een eigen willetje heeft.
Dus het is ook een beetje kansloos om vol te blijven houden dat het niks anders dan een menselijke fout kan zijn want jij weet gewoon niet zoveel van de techniek af die bij een dergelijke TV uitzending komt kijken.
pi_31510834
@ Doc

Dus wel een topic openen, maar niet van plan mee te discussieren? Dan heb je natuurlijk helemaal geen recht van spreken. Of ben je de zoveelste die kickt op het openen van topics?
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:57:20 #18
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_31510910
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:54 schreef MaxPower het volgende:
@ Doc

Dus wel een topic openen, maar niet van plan mee te discussieren? Dan heb je natuurlijk helemaal geen recht van spreken. Of ben je de zoveelste die kickt op het openen van topics?
Volgens mij staat er nergens dat dat niet mag...
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_31510963
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:53 schreef calvobbes het volgende:

Maar daarvoor (en net nog) ging je ervan uit dat het alleen maar een menselijke fout kan zijn.
Ben altijd van het 95% scenario uitgegaan, daar heb je zelf nog op gereageerd. En dat is dus geen 100%.
quote:
En ik heb je ook al gezegd dat dat "bandje" (wat niet eens echt een bandje is) tevroeg werd gestart ook een technische fout kan zijn geweest.
Oja, bij Talpa werken ze met computers die uit zichzelf bandjes (ik gebruikte gewoon de term uit het Talpa-bericht) starten.
pi_31511103
quote:

Opdat jullie weer even veel arrogantie en gebrek aan zelfkritiek kunnen verdragen als in de vorige topics

Doe maar rustig joh. We vinden je nog steeds lief hoor.
pi_31511207
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:59 schreef MaxPower het volgende:

Oja, bij Talpa werken ze met computers die uit zichzelf bandjes (ik gebruikte gewoon de term uit het Talpa-bericht) starten.
Wat een sneue verdraaing van mijn uitleg weer

Het is zo jammer dat er hier op Fok! zoveel mensen doen alsof ze precies weten hoe iets werkt en daar dan over gaan schelden als het niet werkt. Het lijkt echt een sport te zijn om elke fout die bij Talpa gemaakt word op te blazen. Maar als iemand dan zegt dat die fout misschien niet echt te wijten is aan mensen of dat dat soort dingen wel vaker voorkomen wil er niemand luisteren.
Nee het is de schuld van Talpa, het zijn een stel amateurs etc. en mensen die het tegendeel beweren hebben er geen verstand. En anders worden uitspraken wel verdraaid, bewust verkeerd uitgelegd, etc...
Het is wel heel erg kinderachtig vaak....

Overigens noemt Talpa het niet bandjes, maar bestanden:
quote:
Het tweede bestandje van de samenvatting ging al van start toen het eerste nog niet was afgelopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door calvobbes op 17-10-2005 14:18:00 ]
pi_31511232
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe maar rustig joh. We vinden je nog steeds lief hoor.
maar cv daarentegen
pi_31511234
Zijn we nou nog niet klaar, of is dit een herhaling?
That's all folks!
pi_31511346
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:57 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Volgens mij staat er nergens dat dat niet mag...
Okay - bedankt voor de vrijbrief

het is een beetje kinderachtig van Doc. golfer gaf gisteren als moderator aan de discussie tussen calvobbes en mij niet prettig te vinden - dan is het toch olie op het vuur om daar nog eens een topictitel aan te wijden die niks met de inhoud te maken heeft. Doc kan er zelf ook wat van, qua eigenwijzigheid, arrogantie en vasthoudendheid dus een typische kwestie van pot en de ketel. Laten we het weer gewoon over Talpa hebben, de discussie gaat echt wel ergens over al ie soms wat hardnekkig inderdaad. Maar het is net zo irritant dat types als Doc en golfer zich er niet mee bemoeien maar af en toe als ouwe opa's om de hoek komen kijken en op een badinerende manier mensen afserveren, dat vind ik feitelijker veel schadelijker voor dit soort discussies - het ging in het Van Basten topic ook al enkele keren zo - langdradige, zeurende discussies kunnen gewoon legitieme discussies zijn, zie de Nederlandse politiek
pi_31511398
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:10 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat een sneue verdraaing van mijn uitleg weer

Het is zo jammer dat er hier op Fok! zoveel mensen doen alsof ze precies weten hoe iets werkt en daar dan over gaan schelden als het niet werkt. Het lijkt echt een sport te zijn om elke fout die bij Talpa gemaakt word op te blazen. Maar als iemand dan zegt dat die fout misschien niet echt te wijten is aan mensen of dat dat soort dingen wel vaker voorkomen wil er niemand luisteren.
Nee het is de schuld van Talpa, het zijn een stel amateurs etc. en mensen die het tegendeel beweren hebben er geen verstand. En anders worden uitspraken wel verdraaid, bewust uitgelegd, etc...
Het is wel heel erg kinderachtig vaak....
Het is een discussieforum. Tot nu toe ben je niet met overtuigend bewijs gekomen dat het geen menselijke fout was. Je noemt alleen diverse mogelijke technische defecten terwijl alles erop wijst dat het gewoon een foutje van een redacteur was. Verder geen probleem, maar dan moet je niet gaan doen alsof heel Fok! opeens tegen je is.

En in de tijd dat er bij de NOS dit soort fouten in samenvattingen zaten, bestond Fok! nog niet. Viel er dus ook weinig over te discussieren. En dan heb ik het puur over SS.
pi_31511452
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:17 schreef MaxPower het volgende:

Het is een discussieforum. Tot nu toe ben je niet met overtuigend bewijs gekomen dat het geen menselijke fout was.
En jij bent ook niet met overtuigend bewijs gekomen dat het WEL een menselijke fout was.
Niks wijst erop dat het een foutje van een redacteur was.

Ik houd zolang er nog weinig informatie is nog alle mogelijkheden open en probeer niet de schuld op één iemand af te schuiven.
pi_31511473
quote:
edit
quote:
Zoek anders arrogantie even op in het woordenboek en kijk eens in de spiegel
quote:
Je titel was stom en blijkbaar vond de moderatie dat ook

[ Bericht 7% gewijzigd door golfer op 17-10-2005 17:32:22 (privé-info verwijderd) ]
pi_31511518
Zeurende discussies horen er zeker gewoon bij, maar ik heb het gevoel dat er wel erg veel herhaald wordt in deze. Of zit ik mis?

Graag weer ontopic verder.
That's all folks!
pi_31511527
Maar calvobbes, het is toch helemaal niet erg dat het een menselijke fout was. Het kan inderdaad overal gebeuren, zoals je zegt. Ik vond het alleen wat knullig dat ze het niet meteen recht hebben gezet maar jij vindt dat wel best, so be it.
pi_31511564
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:23 schreef -Vaduz- het volgende:
Zeurende discussies horen er zeker gewoon bij, maar ik heb het gevoel dat er wel erg veel herhaald wordt in deze. Of zit ik mis?
Dat is soms blijkbaar nodig om tot iets te komen. Beetje hypocriet van zo'n Doc om daar over te klagen, als je zijn repeterende Marco van Basten orgasme topics hebt gevolgd.
pi_31511774
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:23 schreef SCH het volgende:
Maar calvobbes, het is toch helemaal niet erg dat het een menselijke fout was.
Nee vind ik niet. Maar jij en anderen blazen het meteen weer op. En dat vind ik zwaar overdreven.

En nee ik vind ik het ook niet best dat ze het niet meteen recht hebben gezet. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze niet meteen wisten dat er iets fout zat, en wat dat dan was. Niemand verwacht dat er een dergelijke fout in een samenvatting zit en voordat je die fout kunt herstellen moet je dan ook zeker weten dat je die fout hebt gemaakt en zorgen dat er een oplossing voor komt.
Dat kan niet ala minute. Maar goed, dat heb ik je ook al een stuk of drie keer verteld.....
pi_31511855
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:33 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee vind ik niet. Maar jij en anderen blazen het meteen weer op. En dat vind ik zwaar overdreven.
Ik vind dat wel meevallen. Dat het een wat langere discussie wordt heeft toch ook echt met jouw manier van reageren te maken. Ik zie niet in waar ik het opblaas. Ik vond het een blunder maar dat kan gebeuren en over de manier van reageren in de uitzending zijn we het op detail oneens. Dat is alles.

Je wekt ook echt de indruk dat je heel verwoed en heftig die zender wil verdedigen waarbij je mij zelfs verleidt om mijn werkervaring erbij te halen omdat jij claimt er als enige een beetje kijk op te hebben. Je kan het zelf ook gewoon bij de zaak houden.
pi_31511932
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:37 schreef SCH het volgende:

Ik vind dat wel meevallen. Dat het een wat langere discussie wordt heeft toch ook echt met jouw manier van reageren te maken. Ik zie niet in waar ik het opblaas.
Je blijft er maar over doorgaan.
Telkens weer zeggen dat het een enorme blunder is, telkens weer klagen dat het niet meteen na de samenvatting hersteld werd.
Die mening mag je hebben. Maar sta dan ook eens open voor een uitleg over hoe het gebeurd kan zijn. En dat is niet het geval.
En mijn manier is alleen maar een reactie op de manier van reageren van anderen. Als anderen eens een keer mijn uitleg accepteren en niet door blijven gaan met klagen over hetzelfde, dan zal ik ook niet doorgaan met uitleggen wat er gebeurd kan zijn.
quote:
Je wekt ook echt de indruk dat je heel verwoed en heftig die zender wil verdedigen
En zoals ik ook al eerder zei, jij en anderen wekken ook echt de druk dat jullie de zender voor elk foutje willen affikken.
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:08:45 #34
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_31512281
ik heb dus gister de wedstrijden gemist, ik heb niks gezien van het voetbalweekend, iemand een idee waar ik de goals kan bekijken?
pi_31513710
Wel mooi, hoe ze gisteren weer erg knap 4 duels konden uitbouwen tot anderhalf uur!

Maar nog over zaterdag: die fijne minachting ook. Tan: Ja, er zijn nog wat beelden, die we u niet wilden onthouden. Alsof het nergens over ging.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31514359
Wat een dicussie ,maar als ik een keuze mag hebben en waarom niet niet neig ik toch richting SCH, hoewel ze beide wel erg gelijk willen hebben,maar Calvobbes wil mij veel teveel recht breien wat krom is, en daarbij schrijft hij ook te vaak dat we er geen verstand van hebben(vrij vertaald)
zouden al die mederwerkers van Talpa dat doen????
dat verklaart een hoop
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_31514431
Volgens mij was dat een voorwaarde bij het solliciteren.
www.thuisuiteten.nl
pi_31514674
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:44 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij was dat een voorwaarde bij het solliciteren.
  maandag 17 oktober 2005 @ 17:59:23 #39
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31514723
Ik kan het dan niet op tv zien, de online versie begon heel veelbelovend.

Ondertussen is de livestream vaker niet dan wel online, de wedstrijden en samenvattingen zijn niet (meer) online te bekijken. Dit werd wel vantevoren aangekondigd: 'Bekijk alles achteraf en online!!!!'

Dit alles om de stoffige BB-kijkers tevreden te houden? Is het bandbreedte tekort?

Al met al heb ik het bijltje er maar bij neergelegd en doe de moeite niet eens om het nog te volgen.

Moet erbij zeggen dat de NOS ook geen live online mogelijkheden had, beide een dikke onvoldoende qua internet media dus.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31514774
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:41 schreef maril het volgende:

daarbij schrijft hij ook te vaak dat we er geen verstand van hebben(vrij vertaald)
Als ik tegen jou ga zeggen dat ze zeehondjes op een diervriendelijke manier doodknuppelen heb ik daar toch ook minder verstand van dan jij?
En dan zul jij mij waarschijnlijk ook wel uitleggen waarom ik ongelijk heb.

daarbij ga ik ervanuit dat jij je wel enigs verdiept hebt in hoe zeehondjes worden doodgeknuppeld.
pi_31514820
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:03 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Als ik tegen jou ga zeggen dat ze zeehondjes op een diervriendelijke manier doodknuppelen heb ik daar toch ook minder verstand van dan jij?

daarbij ga ik ervanuit dat jij je wel enigs verdiept hebt in hoe zeehondjes worden doodgeknuppeld.
gossie wat ben jij zielig
pi_31514872
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:04 schreef maril het volgende:

gossie wat ben jij zielig
Nou ontzettend

Maar wat is jouw probleem? Kun je een discussie niet aan ofzo?
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:08:09 #43
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_31514886
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:03 schreef calvobbes het volgende:

[..]

had jij de afgelopen 2 dagen niets beters te doen?
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_31514926
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:08 schreef fanneke het volgende:

had jij de afgelopen 2 dagen niets beters te doen?
Jawel hoor. Ik heb zat andere dingen gedaan.
Maar wat wil je hiermee zeggen? Dit is een discussie forum. Mag je hier geen discussie voeren ofzo?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 oktober 2005 @ 18:28:11 #45
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31515309
...
pi_31515332
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:59 schreef popolon het volgende:
Ik kan het dan niet op tv zien, de online versie begon heel veelbelovend.

Ondertussen is de livestream vaker niet dan wel online, de wedstrijden en samenvattingen zijn niet (meer) online te bekijken. Dit werd wel vantevoren aangekondigd: 'Bekijk alles achteraf en online!!!!'

Dit alles om de stoffige BB-kijkers tevreden te houden? Is het bandbreedte tekort?

Al met al heb ik het bijltje er maar bij neergelegd en doe de moeite niet eens om het nog te volgen.

Moet erbij zeggen dat de NOS ook geen live online mogelijkheden had, beide een dikke onvoldoende qua internet media dus.
Ik heb de wedstrijden van zaterdagavond zondag overdag gekeken via de talpa-site. Was prima kwaliteit, behalve dat ik het beeld niet fullscreen kreeg. Misschien ligt het eraan dat ze maar 24 uur de rechten hebben ofzo?
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:56:13 #47
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31515845
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:29 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik heb de wedstrijden van zaterdagavond zondag overdag gekeken via de talpa-site. Was prima kwaliteit, behalve dat ik het beeld niet fullscreen kreeg. Misschien ligt het eraan dat ze maar 24 uur de rechten hebben ofzo?
Ik heb geen flauw idee, maar de 'live link' is vaker niet dan wel werkend.

En dan zetten ze Cafe de Sport wel online , echt wat een drap, mieter die vervelende Spijkerman eruit en je hebt misschien nog een aardig programma.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31515867
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:07 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nou ontzettend

Maar wat is jouw probleem? Kun je een discussie niet aan ofzo?
met iemand die een plank voor zijn kop heeft???zonde van mijn energie
  maandag 17 oktober 2005 @ 19:06:35 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31516061
Kan er vanaf nu weer inhoudelijk gediscussieert worden hier, zonder persoonlijke aanvallen te plaatsen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31516566
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:57 schreef maril het volgende:

zonde van mijn energie
Dan negeer je het toch gewoon lekker

Je hoeft niet mee te doen aan een discussie hoor
Als je het echt zo erg vind, dan blijf je er toch lekker buiten. En laat anderen gewoon een discussie voeren als ze dat willen
  maandag 17 oktober 2005 @ 19:30:30 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31516602
Dat vanaf nu weer inhoudelijk reageren geldt ook voor jou Calvobbes.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31516743
Calvobbes in de vorige topic zeg je het dat je het een eindredacteur/regisseur niet kan kwalijk nemen dat een bepaalde samenvatting (of bandje) niet klopt. Dit ben ik niet met je eens. Ook al weten we nu dat het dus gewoon een te vroeg ingestarte band was, blijft de redacteur/regisseur verantwoordelijk voor wat er op het beeld verschijnt. Zelfs al kan hij er niets meer aan veranderen. Er zijn ook al genoeg topbestuurders opgestapt na fouten die hun onderdanen hebben gemaakt, zonder dat ze maar iets van de zaak geweten hebben. Dat is wat ik aansnijdt.

Waar ik SCH gelijk in geef is dat iemand naar die uitzending had moeten kijken en zeggen van hej hebben we die kaart of die 2-0 wel in beeld gebracht. We kennen genoeg voorbeelden waar er fouten komen in reportages en waar na afloop wordt gezegd sorry het ging fout. Dit sorry komt pas de volgende dag, en dat mag je knullig noemen. Hoe begrijpelijk het ook is (of niet) dat het fout is gegaan.

Het is fout gegaan, het is knullig gegaan, het is voorbij en we richten ons op de toekomst om het niet weer te laten gebeuren, of op zo'n manier dat er gewoon even gezegd wordt "Foutje in de reportage, straks krijgt u meer te zien wanneer de techniek het toelaat"
pi_31516832
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 19:37 schreef snabbi het volgende:

Dit sorry komt pas de volgende dag, en dat mag je knullig noemen.
Nee hoor. De sorry kwam nog in dezelfde uitzending...
Zaterdagavond nog tijdens de uitzending hebben ze het doelpunt alsnog laten zien en hun excuses aangeboden.
pi_31516929
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 19:41 schreef calvobbes het volgende:
Nee hoor. De sorry kwam nog in dezelfde uitzending...
Zaterdagavond nog tijdens de uitzending hebben ze het doelpunt alsnog laten zien en hun excuses aangeboden.
Ok die heb ik gemist, hebben ze ook de kaart laten zien? Fout blijft knullig, verwerking ervan is beter dan
pi_31518873
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 19:46 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ok die heb ik gemist, hebben ze ook de kaart laten zien? Fout blijft knullig, verwerking ervan is beter dan
Ja, ze hebben die kaart ook nog laten zien.
Ik ben er overigens al wel weer overheen, jullie ook?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_31519112
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:09 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ik had het op zaterdag niet eens gezien (zat in 't stadion), n.a.v. dit topic ben ik speciaal die blunder na gaan kijken op de website
pi_31519184
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:17 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik had het op zaterdag niet eens gezien (zat in 't stadion), n.a.v. dit topic ben ik speciaal die blunder na gaan kijken op de website
Ik had het ook niet gezien, nog steeds niet eigenlijk.

Even iets anders, kijkt er iemand ooit dat 'Eredivisiejournaal'? Dat komt schijnbaar iedere dag?
Klik dan als je durft
pi_31519225
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:19 schreef Suijk het volgende:
Even iets anders, kijkt er iemand ooit dat 'Eredivisiejournaal'? Dat komt schijnbaar iedere dag?
Ik zie het wel eens ja. Komt gelijk na BvD. 't Is nog niet hoogstaand, maar wel een rondje langs de velden met een obligaat vraaggesprekje met een trainer of speler. Lekker voor laat op de avond.
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:21:18 #59
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31519231
quote:

Nog nooit naar gekeken.
Poef.....gone! ©golfer
pi_31519328
Dat programma heeft ongeveer negatieve kijkcijfers, dus ik vroeg het me af. Zal straks eens een keertje kijken.
Klik dan als je durft
pi_31519344
Wat een walgelijke 'show'die wedstrijden. Genee riep 4x(!): na de onderbreking volgt oa Feyenoord. Heb m dat 4 x horen zeggen echt walgelijk!!! Feyenoord kwam pas om 20:05! Gadverdamme dat lekker maken de hele tijd. ik kots op talpa.
pi_31519500
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:25 schreef Suijk het volgende:
Dat programma heeft ongeveer negatieve kijkcijfers, dus ik vroeg het me af.
Echt? Het is eigenlijk ook een flutshow maar ik blijf toch vaak even hangen na BvD
pi_31519958
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:25 schreef trith het volgende:
Wat een walgelijke 'show'die wedstrijden. Genee riep 4x(!): na de onderbreking volgt oa Feyenoord. Heb m dat 4 x horen zeggen echt walgelijk!!! Feyenoord kwam pas om 20:05! Gadverdamme dat lekker maken de hele tijd. ik kots op talpa.
Feyenoord kwam om 20:13, dat is 2 minuten eerder dan normaal.. dus ik was best tevreden. Gelukkig begonnen ze dan ook met een minuut stilte uit te zenden...
pi_31520606
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 19:30 schreef golfer het volgende:
Dat vanaf nu weer inhoudelijk reageren geldt ook voor jou Calvobbes.
Misschien moet jij je er even niet mee bemoeien en al zeker niet zo subjectief gaan editen voor je vriendjes. Wat een zielige vertoning toch weer.

Haal je dan ook de denigrerende opmerkingen van Doc even weg?
pi_31520647
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:09 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ik was er na de 0-3 in de laatste samenvatting alweer overheen.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:20:13 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31522482
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:09 schreef SCH het volgende:

Misschien moet jij je er even niet mee bemoeien en al zeker niet zo subjectief gaan editen voor je vriendjes. Wat een zielige vertoning toch weer.

Haal je dan ook de denigrerende opmerkingen van Doc even weg?
Misschien moet jij leren accepteren dat ik hier 1 van de moderators van dit forum ben en mede-bijstuur? Misschien moet jij verder ook gewoon weer inhoudelijk leren discussiëren en persoonlijke aanvallen in het vervolg achterwege laten (ook al plaats je ze in sub)?
Poef.....gone! ©golfer
pi_31524124
quote:

Je moet Spijkerman gewoon weghalen bij dat programma, die man kán niets namelijk en is volledig afhankelijk van de genade en de inkoppers die van anderen, dat was bij Kopspijkers al zo.
Origineel is ie nooit en hij meet zich teveel een houding aan, terwijl het zo'n uitgesproken figuur is en het zo een hachelijke situatie maakt.
Umberto vind ik wel erg goed.

Talpa maakt niet zo'n beste beurt bij zowel soapminnend, prutstv-kijkend als voetballiefhebbend publiek, de Sport7 scenario's doemen al weer op.

Maar alle begin is moelijk, dus ik geef ze nog wel wat krediet.
Yeah baby Yeah!
pi_31528695
quote:

[..]

Ik had het ook niet gezien, nog steeds niet eigenlijk.

Bij het zappen kom ik er wel langs. Wel okay. Gewoon een update van alle clubs. Alleen de aanvangstijden verschillen elke keer. 22.30 of 23.30. Ze weten niet wat ze willen
pi_31530485
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:30 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Echt? Het is eigenlijk ook een flutshow maar ik blijf toch vaak even hangen na BvD
Kijk je naar BvD... Dat journaal heeft net zoveel nut als het er niet is, maar dat gevoel heb ik vaker.
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_31530841
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:35 schreef Gollemrulez het volgende:

Kijk je naar BvD...
Ja, afhankelijk van de gasten overigens.
pi_31532707
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:29 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Nog minder zelfs. Tot 12 uur 's nachts heb ik begrepen, dan worden de clubs eigenaar.
pi_31654570
Ron Jans: Het eerste kwartier kwam Wilma langs
pi_31654573

Die reactie van die boertjes toen Van basten aan kwam
  Trouwste user 2022 zondag 23 oktober 2005 @ 19:24:17 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_31654617
De bestuurscrisis van Ajax bestaat blijkbaar niet voor Talpa.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_31654704
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 19:24 schreef tong80 het volgende:
De bestuurscrisis van Ajax bestaat blijkbaar niet voor Talpa.

Ik heb daar daar wel wat over gehoord aan het begin van de samenvatting

Genee melde wat over het bestuur dat even in beeld wat en ook een paar spandoeken werden in beeld gebracht en besproken.
pi_31654712
die swalbe kan beter Sneijder
pi_31654718
200% duidelijk penaltty

zondag 23 oktober 2005 @ 19:47:48 #78
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31654797
Belachelijk trouwens hoe die scheids benadert wordt. Vanuit zijn positie leek het gewoon een penalty. In eerste instantie dacht ik ook dat hij gewoon geraakt werd, pas in de herhaling was het echt duidelijk een schwalbe. Ajax mag trouwens niet zeuren met Pienaar en Sneijder die rood hadden moeten hebben.
  zondag 23 oktober 2005 @ 19:52:42 #79
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_31654827
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 19:47 schreef Noca het volgende:
Belachelijk trouwens hoe die scheids benadert wordt. Vanuit zijn positie leek het gewoon een penalty. In eerste instantie dacht ik ook dat hij gewoon geraakt werd, pas in de herhaling was het echt duidelijk een schwalbe. Ajax mag trouwens niet zeuren met Pienaar en Sneijder die rood hadden moeten hebben.
Pienaar kan toch nog een schorsing krijgen van de knvb-commissie? Doen ze ook met ellebogen die de scheidsrechter niet heeft gezien,
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_31655004
Zozo.
Dat was heftige kritiek van de commentator op Grandel

Dat ze dat durven bij Talpa
pi_31655017
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 19:47 schreef Noca het volgende:
Goed dat je erin trapt, maar dat was puur uit bescherming van de persoon Pieter Vink. Niemand kan zeggen hoe zijn gezichtslijn precies was en of er veel spelers in de baan van zijn blik stonden. Op het veld zie je meer dan in hetzelfde zichtveld op camera, tenzij gezoomd. We weten alleen dat ie niet dichtbij stond en dat hij zelf vlotjes de beslissing nam, na een schielijke blik om de beweging van de grens waar te nemen.

Het is erg makkelijk om te zeggen dat omdat Vink achter de spelers staat, hij het niet kan waarnemen. Bovendien kan een ingespeeld scheidsrechterskoppel ook in een groot duel rustig en professioneel gegevens delen. Gullit deed nu niet anders dan Vink de hand boven het hoofd houden. Vink speelde dat spel mee.

Blijkbaar kan in het huidig Nederland geen vrije media bedreven worden en moet je als scheids een blad voor de mond nemen. Alhoewel dat laatste in geval van een cruciale fout natuurlijk altijd makkelijker is om te zeggen. "ik kan me de twijfel voorstellen" (van die anderen ... en ik heb er zelf nu even geen eigen mening meer over) Ook op "beide" rode kaarten werd bedekt ingegaan. Vink kreeg nog de complimenten na zelfs. Strooien maar met al dat zand!
  zondag 23 oktober 2005 @ 20:24:30 #82
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_31655054
Als ik me niet vergis is dit alweer de 5e keer dat Feijenoord als laatste aan de beurt is
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_31655124
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 20:15 schreef calvobbes het volgende:
Zozo.
Dat was heftige kritiek van de commentator op Grandel

Dat ze dat durven bij Talpa
Een blunder van de keeper benoemen, is dat zo dapper?

Het gaat er vooral om of scheidsrechters uit de wind worden gehouden. Ik vond het commentaar op Vink wat doorslaan, al was het bij de (NOS) radio nog erger.

Wel raar dat die aanleiding voor de penalty zo slecht in beeld wordt gebracht met die tientallen camera's die tegenwoordig rond het veld staan.
pi_31655435
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 20:35 schreef SCH het volgende:

Een blunder van de keeper benoemen, is dat zo dapper?
Daar uitgebreid over na gaan praten in de studio is toch wel wat anders dan de beweringen die hier gedaan zijn dat spelers weinig kritiek krijgen

Maar laatst zei je nog dat Talpa wel degelijk kritiek levert op scheidsen en nu zeg je weer dat ze beschermd worden
quote:
Wel raar dat die aanleiding voor de penalty zo slecht in beeld wordt gebracht met die tientallen camera's die tegenwoordig rond het veld staan.
Ow?
Jij wilde toch geen 'anusshots' en nu wil je weer tientallen camera's
Jij weet ook niet wat je wlt...

Overigens stonden er bij die wedstrijd 'maar' 9 camera's. Geen idee waar jij "tientallen" vandaan haalt...

Nouja... Je moet toch wat te klagen hebben he
  zondag 23 oktober 2005 @ 21:20:27 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31655476
Er ging dit keer maar 1x iets fout bij de uitzending: geluid dat wegviel bij de samenvattingen, verder hebben ze wel alle doelpunten laten zien en gelukkig werd Genee nog even door Gullit gewezen op zijn foutje dat er geen van de topscorers een doelpunt had gemaakt dit weekend (Perez).
Poef.....gone! ©golfer
pi_31655545
Genee maakte wel goede grapjes over het missen van de goals vorige keer en over Gullit en Jort Kelder. Zo hoort het, beetje los uit de pols

Genee heeft volgens mij wel een beetje schijt aan die Talpa-doctrine.

Ik heb nooit gezegd dat spelers geen kritiek krijgen. Om die blunder van Grandell kun je toch niet heen. NIet zo'n sterk voorbeeld. .

Ik zeg alleen maar dat de aanleiding voor de penalty niet zo goed te zien was calvobbes, terwijl jij steeds beweert dat alles nu zo goed gevolgd kan worden. Dan verbaast me het dat ik uit de beelden niet kan zien of Farfan wordt aangeraakt of niet.

Ik vond de gesprekjes met spelers en trainers dit keer wel aardig (Van Galen bv.) - die zijn vooral interessant als er echt iets is gebeurd en er neit alleen dooddoeners worden gespuid.

Die meneer die dacht dat Van Hooydonk 2 x zou scoren, die zou je vanavond toch echt niet meer moeten uitzenden.
  zondag 23 oktober 2005 @ 21:37:54 #87
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_31655639
Heeft Talpa al eens een foutloze uitzending gehad?
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:05:58 #88
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31655970
Geen idee, maar zo te zien blijven jullie steeds kijken.
pi_31655983
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 21:27 schreef SCH het volgende:

Genee heeft volgens mij wel een beetje schijt aan die Talpa-doctrine.
Uhmm... Genee is zelf verantwoordelijk voor de Talpa-doctrine
Hij staat als iets van eind of hoofd redactie op de aftiteling.

En er zijn wel degelijk mensen die hebben gezegd dat er geen of amper kritiek op spelers komt en dat de commentatoren dat negeren of verbloemen.

En ik beweer helemaal niet dat alles perfect gevolgd kan worden. Ik heb alleen maar gezegd dat Talpa bij alle wedstrijden minimaal 5 camera's heeft en dat dat heel wat meer is dan de NOS.
Zelfs met 20 camera's rond het veld heb je ook niet altijd alles...

Dat het jou verbaasd dat er toch nog iets niet helemaal duidelijk in beeld is, laat wel weer zien dat je weinig verstand van TV hebt, niet weet hoe ze bij Talpa werken of gewoon telkens wat te klagen wilt hebben...
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:43:28 #90
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_31656389
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 22:05 schreef Noca het volgende:
Ja uh, ik wil 't voetbal toch zien? Het heeft weinig zin om 't niet te gaan kijken, dunkt me.
pi_31657892
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 22:07 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Uhmm... Genee is zelf verantwoordelijk voor de Talpa-doctrine
Heeft hij persoonlijk de onderhandelingen met de Eredivsie NV gevoerd?
quote:
En ik beweer helemaal niet dat alles perfect gevolgd kan worden. Ik heb alleen maar gezegd dat Talpa bij alle wedstrijden minimaal 5 camera's heeft en dat dat heel wat meer is dan de NOS.
Zelfs met 20 camera's rond het veld heb je ook niet altijd alles...
Dan is de vraag wat het uitmaakt dat er meer camera's zijn, ik kan op de beelden nog steeds niet zien of Farfan geraakt wordt.

Maar goed, ik was dus positief over Talpa en nog sla je als een verbeten muggenmeppertje om je heen, wel vermakelijk maar laat die slachtofferrol nou maar los joh.
pi_31657917
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 22:05 schreef Noca het volgende:
pi_31658133
quote:
Er ging dit keer maar 1x iets fout bij de uitzending: geluid dat wegviel bij de samenvattingen, verder hebben ze wel alle doelpunten laten zien en gelukkig werd Genee nog even door Gullit gewezen op zijn foutje dat er geen van de topscorers een doelpunt had gemaakt dit weekend (Perez).
Toch vreemd dat Vitessenaren die zaterdag bij de wedstrijd waren en het zondag op tv wilden zien niet alle doelpunten van Vitesse hebben gezien. Foutje bedankt
  maandag 24 oktober 2005 @ 11:47:16 #94
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31660114
Volgens mij hebben ze afgelopen zaterdg weer een doelpunt gemist. Die lieten ze vervolgens zien tijdens het praatje na de samenvatting.
pi_31660123
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 11:47 schreef IntroV het volgende:
Volgens mij hebben ze afgelopen zaterdg weer een doelpunt gemist. Die lieten ze vervolgens zien tijdens het praatje na de samenvatting.
welke dan?
pi_31660198
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 08:47 schreef SCH het volgende:

Heeft hij persoonlijk de onderhandelingen met de Eredivsie NV gevoerd?
Nee dat niet. Maar hij is door die functie te aanvaarden blijkbaar wel akkoord gegaan met eventuele voorwaarden en als eindredactie zou die dus ook verantwoordelijk zijn voor de uitvoering daarvan.
Als die zich dan ineens anders gedraagt (volgens jou) zou je eerder moeten concluderen dat die voorwaarden er niet zijn, dan dat die ineens zijn kont tegen de krib gooit en alles anders doet.
quote:
Dan is de vraag wat het uitmaakt dat er meer camera's zijn, ik kan op de beelden nog steeds niet zien of Farfan geraakt wordt.
Bij het WK stonden er ook 20 camera's rondom het veld. Daarbij waren ook dingen die niet duidelijk te zien waren.
En omdat je één ding niet duidelijk ziet, wil nog niet meteen zeggen dat je helemaal niks duidelijk ziet en die camera's niks uitmaken he. Jij ziet natuurlijk dat ze iets niet hebben, maar wat ze wel hebben daar zeg je dan weer niks over
quote:
Maar goed, ik was dus positief over Talpa
Maar toch loop je nog even te zeiken dat één dingetje niet duidelijk is en wil je nog even duidelijk maken dat er wel degelijk een "Talpa doctrine" is....
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 oktober 2005 @ 20:02:49 #97
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31663406
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
B2 - C3
G8 - F6 (verrassend!)
C3 - B2
F6 - G8
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
  maandag 24 oktober 2005 @ 20:29:56 #98
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31663924
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 20:02 schreef Doc het volgende:
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
B2 - C3
G8 - H6

ect.
Poef.....gone! ©golfer
pi_31664480
Ga je alleen nog schijtlollige opmerkingen maken Doc, of laat je de mensen die daar interesse in hebben gewoon doordiscussiëren? Als je het niet interessant vindt moet je niet in dit topic kijken.
  maandag 24 oktober 2005 @ 21:12:46 #100
127004 maril
Smeetsfan
pi_31664621
beetje Cynisme mag toch?
pi_31664681
Tuulk, maar na een paar keer wordt het vervelend.
pi_31670016
quote:
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
B2 - C3
G8 - F6 (verrassend!)
C3 - B2
F6 - G8
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
Wat hypocriet...
Telkens maar lopen klagen dat mensen hetzelfde doen, en zelf niks anders bijdragen dan dat geklaag
Misschien moet je ook eens wat aan je eigen postgedrag doen als je herhalingen zo haat
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:12:34 #103
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31674247
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:03 schreef MaxPower het volgende:
Ga je alleen nog schijtlollige opmerkingen maken Doc, of laat je de mensen die daar interesse in hebben gewoon doordiscussiëren? Als je het niet interessant vindt moet je niet in dit topic kijken.
Ik las hier eerst dooddiscussiëren. Dat vond ik beter gevonden eigenlijk.

Als je dit een echte discussie vind dan is wat je van een discussie verwacht vrij matig vind ik. Ik zie twee users die een "discussie" domineren (en eentje die ook af en toe zijn zegje doet) door alles wat hen niet bevalt af te katten - en dat bijvoorkeur bij elkaar en nu al een aantal weken achter elkaar onveranderd zonder maar een stap verder te komen. DAT vind ik persoonlijk geen discussie. Temeer daar het de lust voor anderen om over dit onderwerp mee te discussieëren danig vermindert.

Ik vind het op zich een interessant discussie onderwerp - maar zoals die nu gevoerd wordt vind ik geen echte discussie.
pi_31674259
Een beetje zoals tussen jou en SCH in het Van Basten-topic dus?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:14:18 #105
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31674260
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 00:38 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat hypocriet...
Telkens maar lopen klagen dat mensen hetzelfde doen, en zelf niks anders bijdragen dan dat geklaag
Misschien moet je ook eens wat aan je eigen postgedrag doen als je herhalingen zo haat
Met els enig verschil dat ik pas in dit topic net voor het eerst een opmerking er over maak terwijl jij en nog iemand er al zo'n 6 topics lang mee bezig zijn
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:16:11 #106
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31674274
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:14 schreef MaxPower het volgende:
Een beetje zoals tussen jou en SCH in het Van Basten-topic dus?
Een beetje zoals dat ja. En ik kan me evengoed voorstellen dat dat vervelend lezen was. Dat besef ik me in ieder geval wel. Die discussie is nu dan ook afgelopen.

Daarnaast katte ik niemand af (niemand die ik voor sukkel uitmaakte of zei dat-ie van niets wist of maar eens moets leren lezen etc.). Ik was op z'n hoogst volhardend
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:31:53 #107
127004 maril
Smeetsfan
pi_31674503
voor wat het waard is vind ik dat Doc gelijk heeft.
pi_31674648
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:31 schreef maril het volgende:
voor wat het waard is vind ik dat Doc gelijk heeft.
De strekking van zijn verhaal is natuurlijk wel ok, maar het ging me meer om het feit dat hij deze discussie als onzin afdoet terwijl hijzelf op dezelfde wijze discussieert in een ander topic. Maar dat is gelukkig ook opgelost.
pi_31676000
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:14 schreef Doc het volgende:

Met els enig verschil dat ik pas in dit topic net voor het eerst een opmerking er over maak terwijl jij en nog iemand er al zo'n 6 topics lang mee bezig zijn
Lijd je aan geheugenverlies ofzo?
Je hebt al vaker lopen mekkeren dat een discussie te lang duurt. Daarbij heb ik zeker niet in alle 6 van deze topics gepost....
pi_31676215
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:16 schreef Doc het volgende:

Een beetje zoals dat ja. En ik kan me evengoed voorstellen dat dat vervelend lezen was. Dat besef ik me in ieder geval wel.
En besef je ook wel dat je het niet hoeft te lezen
SCH en Ik hebben duidelijk usericons, dus wat dat betreft kun je heel makkelijk zien wie iets zegt, kleine moeite om dat gewoon over te slaan. Niemand verplicht jou om het te lezen.

En ik zie jou ook geen andere discussie aan dit topic bijdragen. Want je hoeft ook niet met mee te discusieren, je kunt ook makkelijk over iets anders beginnen. Maar dat doe je dan ook niet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:07:41 #111
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31677344
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:16 schreef calvobbes het volgende:

En besef je ook wel dat je het niet hoeft te lezen
Dat besef ik. Post van je medediscussiant lees ik so wie so niet meer dus dat scheelt alweer. Het is echter wel lastig een topic door te nemen waarbij de helft gevuld met herhaald gekibbel en regelmatig gekat naar mensen als ze het niet met een van jullie eens is. Netzoals het lastig is een topic over een bepoaald onderwerp door tenemen mety veel off-topic - zoals dit nu, dus wellicht kunnen we de discussie hierover beter in het mod-topic doornemen
pi_31677574
Ik vind dat de volgorde van uitzending van de samenvattingen, ook bij het NOS Journaal gehanteerd moet worden.

Dus eerst tomaten smijten in Spanje (minus 1 treffer), dan pas een aanslag op de metro in Londen, dan weer over naar het begin van weer een oerol festival en dan weer terug naar een kabinetscrisis.

Kortom, alles door elkaar, nul logica, 1 zooitje.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_31678720
Het is en blijft een inhoudelijke discussie tussen en mij calvobbes - die trouwens aleer zo'n beetje afgelopen was. Ik voel me dan ook niet aangesproken. Als Doc het zo vervelend vindt dan moet hij er vooral niet nog een schepje bovenop doen.
pi_31679626
Als jullie nou gewoon allemaal de samenvattingen een dagje uitstellen en lekker op maandagavond BVN gaan kijken..

Daar staan de samenvattingen wél in de goede volgorde, laten ze alle doelpunten zien en geen gezanik van Ruud Gullit erdoor heen, slechts een presentatrice die het een beetje aan elkaar praat. Ideaal
pi_31679785
Talpa is calvobbes en NOS is SCH - AD vandaag:

Talpa en NOS vechten ruzie op de buis uit

HILVERSUM - Talpa en de NOS maken voor het front van kijkend Nederland heibel over het gebruik van beeldmateriaal.

Zondag werd in het praatprogramma Studio Voetbal op Nederland 2 moedwillig illegaal de omstreden penalty van PSV tegen Ajax uitgezonden. Terwijl de rechten van het eredivisievoetbal sinds dit seizoen bij de zender van John de Mol liggen.

,,Lik-op-stukbeleid tegen Talpa,’’ erkent adjunct-directeur Jan de Jong van de NOS. ,,Want het programma Linda en Beau op Zondag blijft, ondanks diverse waarschuwingen, onze beelden gebruiken zonder daarvoor te betalen. Dat is niet de afspraak. Vanaf nu voeren we daarom een zero-tolerancebeleid. Wat zij kunnen, kunnen wij ook.’’

Talpa-woordvoerder Thomas Notermans reageert verbijsterd. ,,Als er één organisatie is die afspraken om de haverklap met voeten treedt, is het de NOS wel. Talpa had de rechten op de uitwedstrijden van Oranje. We gaven de NOS toestemming op de radio 22 minuten per helft verslag te doen, maar ze versloegen doodleuk alles.’’ Beide partijen verwachten binnenkort aan tafel te zitten om de ruzie te beslechten. Talpa sluit een gang naar de rechter niet uit.

--------------------------------------------------------------------------------
pi_31680594
Worden rechten op radioverslagen ook al verkocht?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:44:46 #117
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31687175
quote:
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
B2 - C3
G8 - F6 (verrassend!)
C3 - B2
F6 - G8
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
B2 - C3
G8 - H6
C3 - B2
H6 - G8
!

Beste post sinds maanden.
pi_31687809
Nou gweldig - Doc kan weer alles maken. Maar heeft er natuurlijk niks mee van doen dat hij hij een ex-modje is.

Grappige post juist van 1 van de meest eigenwijze VBL-posters die in de Van Basten topics blijkt geeft nooit van zijn standpunt te willen wijken, niet naar anderen te luisteren en tot in den treure dezelfde zetten doet, met minder variatie dan bovenstaand partijtje.

Maar ja, hij heeft de modje mee he. Die lachen hier dan weer om.

Beetje ranzig gevoel levert het wel op natuurlijk
pi_31687827
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 15:24 schreef jpzegthallo het volgende:
Uiteraard.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:36:36 #120
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31688297
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:14 schreef SCH het volgende:
Nou gweldig - Doc kan weer alles maken. Maar heeft er natuurlijk niks mee van doen dat hij hij een ex-modje is.

Grappige post juist van 1 van de meest eigenwijze VBL-posters die in de Van Basten topics blijkt geeft nooit van zijn standpunt te willen wijken, niet naar anderen te luisteren en tot in den treure dezelfde zetten doet, met minder variatie dan bovenstaand partijtje.

Maar ja, hij heeft de modje mee he. Die lachen hier dan weer om.

Beetje ranzig gevoel levert het wel op natuurlijk
Whaha! Ik lach je nu even héél hard uit! Alsof het al dan niet ex-mod zijn van iemand daar in Hemelsnaam iets mee te maken heeft. Het zou niet eens in me óp komen, het feit dat dat wel bij jou gebeurd is vrij triest SCH, komt bijna obsessief en neurotisch over.

En hoezo kan Doc alles maken? Hij post een post waar ik om moest lachen, wat heeft dat nu weer met iets "kunnen maken" te maken? Doe's niet zo kinderachtig en lach eens wat meer ouwe zuurpruim....
pi_31688734
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:36 schreef pfaf het volgende:

[..]

Whaha! Ik lach je nu even héél hard uit! Alsof het al dan niet ex-mod zijn van iemand daar in Hemelsnaam iets mee te maken heeft. Het zou niet eens in me óp komen, het feit dat dat wel bij jou gebeurd is vrij triest SCH, komt bijna obsessief en neurotisch over.

En hoezo kan Doc alles maken? Hij post een post waar ik om moest lachen, wat heeft dat nu weer met iets "kunnen maken" te maken? Doe's niet zo kinderachtig en lach eens wat meer ouwe zuurpruim....
Doc mag flamen, bij anderen wordt dat afgekapt. Blijkbaar mag hij meer pfaf. Als je om zo'n domme post moet lachen en die zelfs heel grappig noemt, dan zegt dat veel over de manier waarop je onderscheid maakt tussen users. Het is trouwens ook niet grappig maar uitermate hypocriet van Doc, dat zou je moeten weten als je die ijdeltuit iets meer zou volgen.

Het is uit al deze discussies nu wel duidelijk dat Doc veel kan maken. Hij flamet er op lost, basht op arrogante en niet-inhoudelijke wijze andere users en wordt daarin gestuend door mods. Als jij flamen okay vindt, dan zet ik daar kritische kanttekeningen bij. Het is toch raar dat een flame door maar liefst 2 mods hier wordt toegejuicht en als blijkbaar erg grappig wordt ervaren. Eens kijken of andere users dat ook kunnen maken?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:10:12 #122
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31689014
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Doc mag flamen, bij anderen wordt dat afgekapt. Blijkbaar mag hij meer pfaf. Als je om zo'n domme post moet lachen en die zelfs heel grappig noemt, dan zegt dat veel over de manier waarop je onderscheid maakt tussen users. Het is trouwens ook niet grappig maar uitermate hypocriet van Doc, dat zou je moeten weten als je die ijdeltuit iets meer zou volgen.

Het is uit al deze discussies nu wel duidelijk dat Doc veel kan maken. Hij flamet er op lost, basht op arrogante en niet-inhoudelijke wijze andere users en wordt daarin gestuend door mods. Als jij flamen okay vindt, dan zet ik daar kritische kanttekeningen bij. Het is toch raar dat een flame door maar liefst 2 mods hier wordt toegejuicht en als blijkbaar erg grappig wordt ervaren. Eens kijken of andere users dat ook kunnen maken?
a) Doc gaf zelf al toe dat het hypocriet is.
b) Flamen, flamen... gewoon een orginele en leuke manier iets duidelijk te maken.
c) Hij maakt iets duidelijk wat hij al vaker heeft gedaan, maaaaar: zie a!
d) Van mij mag iedereen dat maken, of ik mijn opmerking ook zou maken als Cultheld 'm zou posten: Nee, maar hij zou het van mij best mogen.
e) Een type cultheld zou nooit zo leuk kunnen flamen.
f) Het woord flamen hierboven was cynisch bedoeld.
g) IK VOND DE POST VAN DOC GEWOON ERG LEUK GEVONDEN!!!!!!~!
h) Nu stoppen we er over, als je hier nog op in wilt gaan moet je desnoods maar even naar de Feedback, al heb ik er geen behoefte toe, want het is voor mij afgedaan; als je denkt dat ik user bevooroordeel omdat ze ex-mod zijn is dat je goed recht, maar toont eens te meer aan dat jij ( en niemand ) niet over iemand aan de andere kant van de digiale snelweg kan beoordelen.
pi_31692144
Ik heb geen zin meer om het hierover te hebben, maar ik heb nooit laten blijken dat ik een partij heb gekozen. Ik heb enkel toegegeven dat Doc z'n topic open had moeten blijven, maar dan met een ontopic topictitel. That's it van mijn kant.

Kunnen we het a.u.b weer hebben over hetgeen waar dit topic voor bedoeld is?
That's all folks!
pi_31694168
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:22 schreef -Vaduz- het volgende:
Kunnen we het a.u.b weer hebben over hetgeen waar dit topic voor bedoeld is?
Ik wil niks liever, als je nou zorgt dat anderen niet steeds op zo'n vreselijk 'chrappige wijze' de discussie komen verstoren, zal dat best lukken.
pi_31695018
Als ik het net goed begreep, gaat Toine van Peperstraten naar Talpa. Maar ik was net wakker dus ik volgde het niet zo.
pi_31695876
Ik kan het niet terugvinden BS.
pi_31696081
Heb em al een tijdje niet gezien bij Studio Sport, kan dat?
pi_31696137
Lijkt me sterk eigenlijk. Ik denk dat ze al genoeg sport presentatoren hebben bij Talpa.
pi_31696943
Was bij Radio538. Interview van Evers, ze hadden wat gehoord.

Hij kon er in dit stadium nog niets over zeggen, maar er waren wel gesprekken en Talpa zou het dan maar bekend moeten maken.

Of hij zou Wie is de Mol moeten gaan doen, dat was de vraag namelijk
pi_31696957
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:55 schreef MaxPower het volgende:
Heb em al een tijdje niet gezien bij Studio Sport, kan dat?
Hij was met vakantie, maar is er komend weekend weer.
pi_31697055
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 08:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik wil niks liever, als je nou zorgt dat anderen niet steeds op zo'n vreselijk 'chrappige wijze' de discussie komen verstoren, zal dat best lukken.
Oke, ik zal m'n best doen.
That's all folks!
pi_31700333
Van Peperstraten wil wel erg graag ergens anders heen. Heeft zich ook aangeboden bij Voetbal Insite, maar daar kozen ze voor Babs.

Trouwens, dat Café de Sport, is dat net zo gemaakt lollig als die voorstukjes?
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 26 oktober 2005 @ 14:19:21 #133
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31700450
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:14 schreef methodmich het volgende:
Trouwens, dat Café de Sport, is dat net zo gemaakt lollig als die voorstukjes?
Nee, gelukkig niet. 3 minuten na dat voorfilmpje lig ik te kosten voor de pot. Wat een walgelijke vertoningn.
pi_31719238
quote:
BORST EN DERKSEN NAAR TALPA

In de Nieuwe Revu van deze week is te lezen dat Wilfred Genee zich sterk maakt binnen Talpa om Hugo Borst, analyticus Studio Voetbal en Johan Derksen, analyticus RTL binnen te halen. En niemand bij Talpa staat er afwijzend tegenover.

Wilfred Genee: "..Derksen is de grootste zeiksnor van Nederland en Borst moet je niet teveel vrijheid geven. Maar ze zijn wel vermakelijk en zorgen altijd dat er iets gebeurd. Ik sluit absoluut niet uit dat beide heren naar Talpa komen.."

Hugo Borst is verbaasd en voelt niets voor een overstap. Vooral omdat hij zich niet kan voorstellen dat hij bij Talpa dezelfde vrijheid krijgt als bij de NOS. Ook Johan Derksen staat niet te springen. RTL heeft hem altijd goed behandeld, "..maar ik werk wel graag met Genee. Dat zou voor mij de enige reden zijn om naar Talpa te gaan..".

Voetbal is oorlog. Ook op televisie. Dezer dagen pesten Talpa en de NOS elkaar ook al met het uitzenden van elkaars voetbalbeelden. Onder het mom van citaatrecht. Wordt vervolgd.
Zou leuk zijn.
pi_31719312
Ik meende dat de ECV juist vanwege die zeiksnorren het voetbal aan Talpa gunde zodat men het voetbal positief in beeld kon brengen.
  Trouwste user 2022 donderdag 27 oktober 2005 @ 11:07:28 #136
7889 tong80
Spleenheup
pi_31719457
Precies. Volgens Michael van Praag was de ongeïnteresseerde houding van Borst en zijn "negativisme" één van de belangrijkste redenen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_31723264
Derksen is pro-Talpa dat zou kunnen, maar Borst heeft daar ook al weinig mee. Vrijheid is inderdaad belangrijk voor het maken van goede tv. Genee is niet meer dan "een Amstel-jongen, die goed kan voorlezen zodat de voetballul op de bank tevreden is". Gruwelijk format, ware het niet dat ze er ook nog Cafe de Sport hebben, wat nog afschuwelijker schijnt te zijn.
pi_31730483
Maar wij hebben Youri
  donderdag 27 oktober 2005 @ 18:43:09 #139
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31731720
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 15:24 schreef jpzegthallo het volgende:
Die zijn tot nu toe bij de NOS gebleven, nu maar hopen dat 't zo blijft als de boel weer in de verkoop gaat, wanneer dat ook moge wezen.
  Trouwste user 2022 donderdag 27 oktober 2005 @ 18:44:22 #140
7889 tong80
Spleenheup
pi_31731755
Dat zou the horror zijn Popo

pi_31732796
Ze zouden eerst naar Radio 10 Gold of zoiets gaan maar zijn veilig gesteld bij de NOS.
  Trouwste user 2022 donderdag 27 oktober 2005 @ 19:25:52 #142
7889 tong80
Spleenheup
pi_31732976
Ja gelukkig maar.

pi_31732992
Alles van waarde is weerloos.
  Trouwste user 2022 donderdag 27 oktober 2005 @ 19:42:56 #144
7889 tong80
Spleenheup
pi_31733428
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:26 schreef SCH het volgende:
Alles van waarde is weerloos.
Wat mooi.

pi_31735839
De interlands van Oranje zijn naar Talpa/Radio10Gold gegaan, de eredivisie is voor 1,5 miljoen verkocht aan de NOS.
pi_31735914
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:56 schreef MaxPower het volgende:
De interlands van Oranje zijn naar Talpa/Radio10Gold gegaan, de eredivisie is voor 1,5 miljoen verkocht aan de NOS.
Wie luistert er ooit een interlandverslag op de radio?
Yeah baby Yeah!
pi_31736067
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:58 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Er waren altijd flink wat mensen die de radio aanzetten en het tv-geluid uit bij interlands.
pi_31739908
quote:

[..]

Er bestaan ook nog mensen zonder kabelaansluiting of sat-schotel

alhoewel dat eigenlijk al niet meer mag, je moet
pi_31740568
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:55 schreef okee6 het volgende:

[..]

Er bestaan ook nog mensen zonder kabelaansluiting of sat-schotel

alhoewel dat eigenlijk al niet meer mag, je moet
En die zitten niet bij vrienden of in de kroeg?

Dat zullen inderdaad veel luisteraars zijn ja.

Maar ik moet bekennen dat ik ook weleens het radioverslag heb aangezet bij de TV-beelden, vooral Jack van Gelder is hilarisch.
Yeah baby Yeah!
pi_31746969
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:12 schreef Elgigante het volgende:

Maar ik moet bekennen dat ik ook weleens het radioverslag heb aangezet bij de TV-beelden, vooral Jack van Gelder is hilarisch.
Dat doe ik meestal eigenlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:03:25 #151
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31747888
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat mooi.

Dat was van Lucebert
pi_31747945
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:03 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat was van Lucebert
Alsof dat Tong dat niet weet
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:27:47 #153
7889 tong80
Spleenheup
pi_31755961
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:03 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat was van Lucebert
Duh.

vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:18:21 #154
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_31757536
quote:

[..]

handig in de auto
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:32:52 #155
7889 tong80
Spleenheup
pi_31757980
Ik heb 80 % van de interlands de radio erbij aan.

pi_31758890
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 10:59 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Zou leuk zijn.
Zou inderdaad leuk zijn. Maar ik denk sowieso niet dat Borst wil, en als Derksen bij RTL weggaat stort dat het hele Voetbal Insite in, dus ik betwijfel of RTL dit toelaat.
pi_31774726
Ik denk dat ze op Talpa zichzelf echt het hoofd inslaan dat ze die vrijdag-livewedstrijden niet voor die paar miljoen extra hebben gekocht. Tot nu toe erg succesvol voor RTL5 en dat voor een laag bedrag .

Gisteren keken naar de eerste helft van Ajax-Heerenveen op RTL5 1.736.000 mensen. Naar de wedstrijden keken 222.000 mensen.
pi_31794333
Dat Perez die kans kan missen
pi_31794466
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 09:48 schreef mbn het volgende:
Ik denk dat ze op Talpa zichzelf echt het hoofd inslaan dat ze die vrijdag-livewedstrijden niet voor die paar miljoen extra hebben gekocht. Tot nu toe erg succesvol voor RTL5 en dat voor een laag bedrag .
Mwoah. Ik denk dat die uitzendingen bij Talpa minder kijkers zouden trekken dan RTL5 nu doet. Ik heb ondertussen het idee dat veel mensen, zonder dat ze Talpa ooit echt goed bekeken hebben, weigeren om maar Talpa te. Gewoon omdat ze kwaad zijn dat die wedstrijden niet bij de NOS te zien zijn ofzo.
pi_31794549
quote:

Gisteren keken naar de eerste helft van Ajax-Heerenveen op RTL5 1.736.000 mensen. Naar de wedstrijden keken 222.000 mensen.
Nou, het aantal kijkers van Lijf op Vijf van gister was een enkele uitschieter, normaal gezien halen de krakers op vrijdag zo rond de 500.000 kijkers (alhoewel dat meer is dan normaal op vrijdag voor Talpa, en werd er gezegd dat RTL de rechten voor vrijdag vrij goedkoop kon krijgen [edit](En dat zei je ook...)[/edit] omdat SBS niet meer meedeed (want die kregen een verlenging van de rechten voor de interlands en de beker als ik me het nog goed herinner)). Punt: Ze slaan zich misschien wel voor hun kop, maar dat is denk ik meer omdat de vrijdag uberhaupt totaal niet scoort.
Alle gekheid op een stokje, want daar hoort gekheid thuis, nietwaar. Het zou toch gek zijn als we het in een doosje zouden stoppen, danwel theelepelsgewijs op zouden hangen aan een rekje... - G. de Vader
pi_31794724
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:48 schreef Verfokker het volgende:

[..]

Nou, het aantal kijkers van Lijf op Vijf van gister was een enkele uitschieter, normaal gezien halen de krakers op vrijdag zo rond de 500.000 kijkers (alhoewel dat meer is dan normaal op vrijdag voor Talpa, en werd er gezegd dat RTL de rechten voor vrijdag vrij goedkoop kon krijgen omdat SBS niet meer meedeed (want die kregen een verlenging van de rechten voor de interlands en de beker als ik me het nog goed herinner)). Punt: Ze slaan zich misschien wel voor hun kop, maar dat is denk ik meer omdat de vrijdag uberhaupt totaal niet scoort.
Het is natuurlijk logisch dat de Wedstrijden niet meer scoort op vrijdag. Waarom zou je naar een samenvatting na Barend en Van Dorp kijken om 23.30 als je de hele wedstrijd al live hebt gezien? En negen van de tien keer was het ook nog een saaie kutwedstrijd ook.
  zondag 30 oktober 2005 @ 02:04:08 #162
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_31799365
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Als ik het net goed begreep, gaat Toine van Peperstraten naar Talpa. Maar ik was net wakker dus ik volgde het niet zo.
nee, toine van Peperstraten is dit jaar blijkbaar één van de deelnemers aan Wie is de Mol.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_31812356
Vanavond gaan we weer zien hoe Talpa erin slaagt om 4 duels op te rekken tot anderhalf uur!!
www.thuisuiteten.nl
pi_31812449
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:28 schreef methodmich het volgende:
Vanavond gaan we weer zien hoe Talpa erin slaagt om 4 duels op te rekken tot anderhalf uur!!
Opnemen maar weer vanavond. Heb nog studiewerk zat dus kan m'n tijd wel beter gebruiken dan reclame kijken of Gullit aanzien met z'n toverapparaat.

Is er inmiddels niet al een site opgericht waar direct na de uitzending wordt neergezet in welke volgorde de wedstrijden zijn uitgezonen, met tijd erbij? (bijv. Willem II - Feyenoord na 1 uur 14 minuten en 29 seconden) Zou handig zijn bij het doorspoelen
pi_31812495
Feyenoord zal wel als laatste komen natuurlijk, al is het maar om de heer K. van W. uit HIA te pesten.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 30 oktober 2005 @ 19:00:46 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31816715
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:28 schreef methodmich het volgende:
Inderdaad, zal wel erg veel herhaald worden en tussendoor geklept worden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_31816816
Dat is inderdaad het probleem met maar 4 wedstrijden op de zondag.

Lodewijks als gast naast Gullit.
  zondag 30 oktober 2005 @ 19:03:43 #168
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_31816819
En ze beginnen weer met Groningen
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_31817332
Wat een zooitje. Hebben ze een analyse na de samenvatting van Groningen - Roda, gaan ze Lodewijks z'n carriere doornemen
pi_31817392
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 19:19 schreef okee6 het volgende:
Wat een zooitje. Hebben ze een analyse na de samenvatting van Groningen - Roda, gaan ze Lodewijks z'n carriere doornemen
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_31817563
Ze hadden natuurlijk bedoeld het programma te openen met Lodewijks.

* okee6 gaat op de stoel van eindredacteur zitten

Lodewijks zit op 5 minuten van het Mediapark, dus vast de eerste band erin.
Na afloop samenvatting Lodewijks binnenkomst melden en na de analyse van Gullit Lodewijks vragen wat of hij van het huidige Groningen denkt.
Na het volgende reclameblok item Lodewijks inzetten.

Kijkers merken niks van interne chaos/vrije vacatures
  zondag 30 oktober 2005 @ 19:29:37 #172
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31817613
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 19:03 schreef The_BoezelaaR het volgende:
En ze beginnen weer met Groningen
Ze beginnen nu ineens wel weer steeds met de topclubs idd
  zondag 30 oktober 2005 @ 19:31:59 #173
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31817686
quote:
Naar de wedstrijden keken 222.000 mensen.

Veel slechter kan eigenlijk niet.
  zondag 30 oktober 2005 @ 19:42:44 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31817996
Zenden ze eerst 2 wedstrijden van vanmiddag uit, komen ze daarna opeens weer met een wedstrijd van gisteravond, i.p.v. de rest van vanmiddag eerst uit te zenden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_31818034
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 19:42 schreef golfer het volgende:
Zenden ze eerst 2 wedstrijden van vanmiddag uit, komen ze daarna opeens weer met een wedstrijd van gisteravond, i.p.v. de rest van vanmiddag eerst uit te zenden.
Dat weet je onderhand toch
pi_31818550
Polak
  Trouwste user 2022 zondag 30 oktober 2005 @ 20:03:47 #177
7889 tong80
Spleenheup
pi_31818676
Ik had hem op de radio al gehoord daar was ie nog leuker

zondag 30 oktober 2005 @ 20:04:58 #178
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31818724
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
Polak
Hij was leuk, inderdaad.
Poef.....gone! ©golfer
pi_31818967
In mijn beleving waren er de vorige keren 'maar' twee reclameblokken of heb ik het mis?
sig verwijderd door FA
pi_31819020
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:12 schreef Ambrosius het volgende:
In mijn beleving waren er de vorige keren 'maar' twee reclameblokken of heb ik het mis?
Nope, altijd 3. Twee per uur.

Na de eerste wedstrijd, na de twee volgende wedstrijden, voor de laatste wedstrijd.

Ik "mis" trouwens wel de reportage van Sierd de Vos?
pi_31819211
Die bal lag in de 16

Dat mag dan toch niet
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:27:48 #182
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31819449
Dat vraag ik me dus ook af. Wat zijn de regels wat betreft de plaats van een vrije trap? In een cirkel van 1, 2, 3 meter erom heen? Dit was echt RAAAR.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  Trouwste user 2022 zondag 30 oktober 2005 @ 20:28:42 #183
7889 tong80
Spleenheup
pi_31819477
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die bal lag in de 16

Dat mag dan toch niet
Waarom niet ?

pi_31819847
Talpa is nu dus ook vervolgbaar. Althans Genee: "men betaalt de boete voor Lodewijks". Talpa stelt zich daarmee boven de wet.

En dan van de daken moeten blijven roepen welke programma's er volgen. Alsof je dat zou willen weten ... dan wist je dat al wel. Kennelijk ligt het toch ergens aan dat er niemand komt kijken
pi_31820142
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:39 schreef okee6 het volgende:
En dan van de daken moeten blijven roepen welke programma's er volgen. Alsof je dat zou willen weten ... dan wist je dat al wel. Kennelijk ligt het toch ergens aan dat er niemand komt kijken
Ach ze mogen het toch proberen. Het was hun gedachte dat door voetbal andere programma's beter bekeken zouden worden, anders hadden ze nooit zoveel betaalt voor de rechten.
pi_31821103
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:48 schreef mbn het volgende:

[..]

Ach ze mogen het toch proberen. Het was hun gedachte dat door voetbal andere programma's beter bekeken zouden worden, anders hadden ze nooit zoveel betaalt voor de rechten.
Als ze zoveel geld en televisietijd aan de eigen promotie besteden, hoe had het er dan wel niet uitgezien als ze dat in het product hadden gestopt? Nu nog immer eindredactiefouten, versprekingen, gehaastheid, gemaakte gezelligheid. Zet je de kranten tegenover de uitzending van De Wedstrijden, dan heb je een compleet ander (realistisch) beeld. Je kijkt naar een Talpa-programma (basiselementen erdoorheen rossen), ik wil het voetbal !

En een schele bek trekkend kind op de tribune "vangen" kan elke omroep. We zijn tien weken ver en men blijft aan de gang, mijn geduld is nu wel op. Ik heb niet voor niets een maand lang geen Talpa-voetbal gekeken. Het is nog net zo matig gebleven. Alleen de samenvattingen die ik nu zag, waren in vorm iets beter dan eerder. Maar dan nog mis ik er veel informatie in (overtredingen), die nog steeds niet op tv worden uitgezonden.
pi_31821294
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:14 schreef okee6 het volgende:

Maar dan nog mis ik er veel informatie in (overtredingen), die nog steeds niet op tv worden uitgezonden.
Ten opzichte van wat mis je dat dan?
Want er word vele malen meer uitgezonden dan bij de NOS. Dus als jij iets mist, dan ligt dat meer aan jouw eigen hooggespannen verwachtingen lijkt me.
pi_31821653
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:19 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ten opzichte van wat mis je dat dan?
Want er word vele malen meer uitgezonden dan bij de NOS. Dus als jij iets mist, dan ligt dat meer aan jouw eigen hooggespannen verwachtingen lijkt me.
Vandaag, Polak z'n getuigenis wordt volledig uitgesmeerd voor heel Nederland, maar het belastend feit werd niet herhaald.

Verder waren er meer verboden capriolen in het Oosterpark niet in beeld gebracht. Waarom?
pi_31821755
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:29 schreef okee6 het volgende:

Vandaag, Polak z'n getuigenis wordt volledig uitgesmeerd voor heel Nederland, maar het belastend feit werd niet herhaald.
Dan heb je het toch in de samenvatting kunnen zien?
quote:
Verder waren er meer verboden capriolen in het Oosterpark niet in beeld gebracht. Waarom?
Omdat er geen tijd is om alles te laten zien?
  zondag 30 oktober 2005 @ 21:35:44 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31821952
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:31 schreef calvobbes het volgende:

4 vandaag gespeelde wedstrijden samenvatten in anderhalf uur uitzendtijd, te weinig tijd
Poef.....gone! ©golfer
pi_31821984
quote:

[..]

Ze hebben wel tijd om mij als voetballiefhebber iets over Gooise vrouwen en bekeuringen door de strot te duwen. Als je geen bewijs kunt laten zien; je kan een fragment best onder het lachen afdraaien, zonder het aan te kondigen. Wat dat betreft doet Talpa er ook alles aan om zoveel mogelijk zendtijd te verspillen. Het is melding na melding na melding, te veel nutteloze informatie voor iemand die aan de koffie danwel nootjes zit. laat de beelden maar rollen, daar houden de miljoenen kijkers van.
quote:
Begrijpelijk ja, in die (vermoedelijke) chaos achter de schermen. Anders kan ik de paniek van Genee niet verklaren, want volgens mij is die wel capabel.
pi_31822145
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:35 schreef golfer het volgende:

4 vandaag gespeelde wedstrijden samenvatten in anderhalf uur uitzendtijd, te weinig tijd
4 keer anderhalf uur past niet in 1 keer anderhalf uur he.
pi_31822252
quote:

[..]

[..]

Je mist het punt. Voor de voetbalfan is het onbegrijpelijk dat ze liever supporters op de tribune in beeld brengen, dan beelden uit de wedstrijd. Ze laten liever statistiekjes zien, waardoor interviews moeten worden uitgesmeerd, dan even extra in beeld te brengen waar het om draait. Allemaal omdat dat hun idee is wat de kijker wil.

En het is niet alleen Talpa, je ziet het ook in de interlands op SBS6, waar je dingen mist door het in beeld brengen van coaches, herhalingen en publiek. En de NOS (of de UEFA in deze?) neemt het langzaam over in de CL-wedstrijden. Geef mij maar gewoon beelden van het voetbal zonder al teveel poespas en ik ben tevreden.

Tuurlijk is het begrijpelijk, want ze willen een breder publiek trekken, want het draait om reclamegelden en hun geld terugverdienen. Maar de balans lijkt een beetje zoek te raken en vooral Talpa heeft daar als beginnend station last van.
pi_31822293
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:36 schreef okee6 het volgende:

Ze hebben wel tijd om mij als voetballiefhebber iets over Gooise vrouwen en bekeuringen door de strot te duwen. Als je geen bewijs kunt laten zien; je kan een fragment best onder het lachen afdraaien, zonder het aan te kondigen. Wat dat betreft doet Talpa er ook alles aan om zoveel mogelijk zendtijd te verspillen.
Mja, het is maar wat je verspillen noemt. De ene kijker heeft wel behoefte aan NOG een herhaling van een actie, de ander niet.
Dat zul je altijd houden met 2 miljoen kijkers...

Bij de NOS was Polak waarschijnlijk niet eens in beeld geweest en was dat waarschijnlijk alleen maar een berichtje geweest dat Tom Egbers had opgelezen. Bij Talpa heb je het in de samenvatting gezien én vertelt die het zelf. Maar nee, dat is nog niet genoeg....

[ Bericht 0% gewijzigd door calvobbes op 30-10-2005 21:51:33 ]
  zondag 30 oktober 2005 @ 21:48:38 #195
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_31822486
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:40 schreef calvobbes het volgende:

[..]

4 keer anderhalf uur past niet in 1 keer anderhalf uur he.
volgens mij mis je hier het woord 'samenvatten'

sa·men·vat·ten (ov.ww.)
1 in het kort weergeven of herhalen => recapituleren, resumeren
pi_31822511
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:42 schreef mbn het volgende:

Je mist het punt. Voor de voetbalfan is het onbegrijpelijk dat ze liever supporters op de tribune in beeld brengen, dan beelden uit de wedstrijd.
Wie voldoet aan de eis van een voetbalfan?
Iemand die alleen maar interesse heeft voor de top3 clubsnoemt zichzelf ook een voetbalfan. Een echte voetbalfan vind juist alle wedstrijden leuk imo. Het zijn ook niet alleen voetbalfans die naar de uitzending kijken. Er zijn ook zat mensen die het wel leuk vinden om te zien hoe een coach uit zijn dak gaat of het publiek dat teneergeslagen op de tribune zit. Dat hoort ook bij het spelletje.

Als je 2 miljoen kijkers hebt zijn er altijd wel mensen die iets anders willen zien en vinden dat er verkeerde keuzes worden gemaakt. Daar ontkom je echt niet aan. En eerlijk gezegd denk ik dat een meerderheid van de kijkers het goed vind zo en niet zoveel te klagen heeft.
pi_31822579
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:48 schreef Eilanden het volgende:

volgens mij mis je hier het woord 'samenvatten'

sa·men·vat·ten (ov.ww.)
1 in het kort weergeven of herhalen => recapituleren, resumeren
Nee hoor. Ik mis dat woord niet, Golfer mist dat woord. Die denkt dat je alle bijzondere dingen uit een wedstrijd kunt laten zien en dat ze geen rekening hoeven te houden met de uitzend tijd.
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:01:30 #198
26251 Eilanden
pi_31823023
Als je een keertje niet de plaatselijke patatboer aan het woord laat, dan hou je vast wel 10 seconden over om een moment nog een keertje te laten zien
pi_31823099
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:01 schreef Eilanden het volgende:
Als je een keertje niet de plaatselijke patatboer aan het woord laat, dan hou je vast wel 10 seconden over om een moment nog een keertje te laten zien
Ow vast.

Maar dat jullie dat niet willen zien, wil nog niet zeggen dat niemand de lokale patatboer wil zien.
pi_31823107
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:50 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik mis dat woord niet, Golfer mist dat woord. Die denkt dat je alle bijzondere dingen uit een wedstrijd kunt laten zien en dat ze geen rekening hoeven te houden met de uitzend tijd.
Kom op! Voor Talpa is tv maken een formule. We stoppen er zoveel van dit in en zoveel van dat en dan is het succesvol. Je geeft het zelf al aan, voor elk wat wils.

Ik vind af en toe wat publiek in beeld niet storen en ben zelf ook niet vies van wedstrijdanalyse, wat het programma een halfuur verlengt. Wel heb ik problemen met de aanzienlijke tijd die gemoeid is met het in beeld brengen van de heren (Gullit, Genee, gast), de programmabegeleiding (aan-, afkondiging, leaders, promo's, volgorde, off topic grappen en grollen) en het beledigen van de kijker. Over dat laatste, vorige keer was dat vanwege het zelf niet kijken van de samenvatting (doelpunt gemist), nu was dat oordelen over "een pingel of niet" zonder terughalen en aangeven de wegenverkeerswet niet te achten tbv ordelijk/gewenst verloop van de uitzending. Dikke vinger omhoog naar Nederland.
pi_31823297
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:03 schreef okee6 het volgende:

Dikke vinger omhoog naar Nederland.
Je maakt echt een te grote issue van kleine dingen...

Want vorige week werd dat wel of niet strafschop gedoe wel uitgebreid herhaald. Het is dus niet zo dat ze dat soort dingen maar even voor hun gemak vergeten. Er worden gewoon andere keuzes gemaakt bij Talpa. De uitzendingen worden niet alleen maar voor "echte voetbalfans" gemaakt maar voor meer mensen.
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:18:51 #202
26251 Eilanden
pi_31823671
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:03 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ow vast.

Maar dat jullie dat niet willen zien, wil nog niet zeggen dat niemand de lokale patatboer wil zien.
Ik kan genoeg opmerkingen op internet vinden over mensen die dit onzin vinden. Dus laat mij maar eens quotes zien van mensen die die itempjes wel fantastisch vinden....
pi_31823726
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:18 schreef Eilanden het volgende:

Ik kan genoeg opmerkingen op internet vinden over mensen die dit onzin vinden.
En zijn dat er in totaal meer dan, laten we zeggen, 1,25 miljoen?
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:22:11 #204
26251 Eilanden
pi_31823781
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:20 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En zijn dat er in totaal meer dan, laten we zeggen, 1,25 miljoen?
Ja, want iedereen zet zijn mening ook op internet. Wat discussieer jij op een simpele manier zeg.. ga er eens inhoudelijk op in....
pi_31823849
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:22 schreef Eilanden het volgende:

Ja, want iedereen zet zijn mening ook op internet.
Precies. Dus hoe kan ik dan met quotes moeten komen van mensen die het geweldig vinden?

Ga jij maar eens inhoudelijk op mijn opmerkingen in ipv van mij te verwachten dat ik het internet ga afstruinen op zoek naar mensen die het wel goed vinden. Ik reageer zat inhoudelijk.....
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:25:25 #206
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31823902
Ik vind t ook raar dat de actie van Polak niet werd herhaald. Sowieso lieten ze het maar van één kant zien. Ik dacht dat ze meer camera's gingen gebruiken?
Amateurs zijn het.
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:31:38 #207
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_31824115
Ik vind de samenvattingen van Talpa eigenlijk onder het niveau van SBS6. Het grootste nadeel van degraderen vond ik dat door de beperkte lengte van de samenvattingen op SBS6 je vele belangrijke momenten niet terug kon kijken. Bij Talpa is dat nog erger!
Ik mis wissels (ze worden niet eens genoemd door de commentator) en ook cruciale momenten waarin de commentator zegt dat het een schwalbe is, maar de scheids geel trekt voor een ovetreding wil ik nog weleens in de herhaling terugzien.
Dat ik gele kaarten mis heb ik me al bij neergelegd, dat elleboogjes buiten beeld blijven ook wel, maar wat minder geOH en wat meer ruimte voor het spelletje zou zeker geen kwaad kunnen!
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:32:11 #208
26251 Eilanden
pi_31824135
Calvobbes kan gewoon geen kritiek velen en probeert ten koste van alles fouten of zwakke zaken te verdedigen en dat begrijp ik niet.

Talpa heeft best wat verbeteringen aangebracht imho (bijvoorbeeld tijdklok in beeld tijdens samenvatting), maar als er fouten gemaakt worden of iets zwak wordt gedaan mag dat ook best gezegd worden.
pi_31824281
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:31 schreef Stpan het volgende:
Ik vind de samenvattingen van Talpa eigenlijk onder het niveau van SBS6. Het grootste nadeel van degraderen vond ik dat door de beperkte lengte van de samenvattingen op SBS6 je vele belangrijke momenten niet terug kon kijken. Bij Talpa is dat nog erger!
Ik mis wissels (ze worden niet eens genoemd door de commentator) en ook cruciale momenten waarin de commentator zegt dat het een schwalbe is, maar de scheids geel trekt voor een ovetreding wil ik nog weleens in de herhaling terugzien.
Dat ik gele kaarten mis heb ik me al bij neergelegd, dat elleboogjes buiten beeld blijven ook wel, maar wat minder geOH en wat meer ruimte voor het spelletje zou zeker geen kwaad kunnen!
Wissels en alle gele kaarten zijn eigenlijk nooit een echt issue geweest bij een samenvatting. Was bij de NOS wel de ene week wel, de andere week niet. OF alleen een balkje onder in beeld, maar dat zie je bij Talpa ook niet meer.

Ze kunnen nog steeds veel verbeteren, maar je moet wel keuzes maken. Ga je voor de algemene voetballiefhebber, ga je voor de top3-volgers (zoals de NOS inprincipe deed), ga je voor de statistici (wissels, gele kaarten, etc). Wat wil je wel en niet laten zien.

En de supporters in beeld. Ik sta niet te juichen dat ze het nu hebben, maar ik kan me er ook niet aan ergeren.
pi_31824287
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:32 schreef Eilanden het volgende:
Calvobbes kan gewoon geen kritiek velen en probeert ten koste van alles fouten of zwakke zaken te verdedigen en dat begrijp ik niet.

Talpa heeft best wat verbeteringen aangebracht imho (bijvoorbeeld tijdklok in beeld tijdens samenvatting), maar als er fouten gemaakt worden of iets zwak wordt gedaan mag dat ook best gezegd worden.
Wat een onzin... Als ze echt fouten maken dan mag dat zeker gezegd worden. En dan zal ik dat ook niet verdedigen. Maar wat hier in dit topic gebeurd is een mooie uitvoering van het gezegde "de beste stuurlui staan aan wal". Want wat jij fout of zwak vind is niet perse fout of zwak.
Jij wilt blijkbaar maar niet begrijpen dat Talpa andere keuzes maakt dan jij of andere mensen hier.
pi_31824335
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:35 schreef BliksemSchigt het volgende:

Wissels en alle gele kaarten zijn eigenlijk nooit een echt issue geweest bij een samenvatting. Was bij de NOS wel de ene week wel, de andere week niet. OF alleen een balkje onder in beeld, maar dat zie je bij Talpa ook niet meer.
Als er bij Talpa een wissel niet in beeld is, dan brengen ze dat ook met een titel in beeld.
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:38:59 #212
26251 Eilanden
pi_31824390
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:36 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat een onzin... Als ze echt fouten maken dan mag dat zeker gezegd worden. En dan zal ik dat ook niet verdedigen. Maar wat hier in dit topic gebeurd is een mooie uitvoering van het gezegde "de beste stuurlui staan aan wal". Want wat jij fout of zwak vind is niet perse fout of zwak.
Jij wilt blijkbaar maar niet begrijpen dat Talpa andere keuzes maakt dan jij of andere mensen hier.
Ik maak geen enkele keuze, ben ook geen producer ofzo dus die opmerking raakt kant noch wal. EN als jij of Talpa die zaken die door veel mensen als fout of zwak worden gezien, niet als dusdanig ziet, dan hebben jij en Talpa gewoon een lage standaard
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:40:11 #213
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31824431
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:09 schreef calvobbes het volgende:
Want vorige week werd dat wel of niet strafschop gedoe wel uitgebreid herhaald. Het is dus niet zo dat ze dat soort dingen maar even voor hun gemak vergeten. Er worden gewoon andere keuzes gemaakt bij Talpa. De uitzendingen worden niet alleen maar voor "echte voetbalfans" gemaakt maar voor meer mensen.
Wat interesseert mij meer mensen nou? Ik ben voetballiefhebber, ik wil voetbal zien. Of Idols kijkende mutsen nu wel gaan kijken interesseert me echt geen hol.
Stel nou je hebt een discotheek en draait daar een soort muziek en het is altijd vol genoeg. Maar dan ga je er andere muziek bij draaien om nog meer klanten aan te trekken. Dan hebben de originele klanten toch recht om te zeiken? En ze zullen niet terug komen, terecht.
Nog een voorbeeld. Je brouwt bier. Veel mensen drinken dat, maar niet iedereen. Want sommigen vinden het niet zoet genoeg. Dan ga je er toch ook geen suiker in gooien?

Talpa is gewoon kut. De wedstrijden is een programma voor mensen die voetbal willen zien. En ze doen het gewoon kut, ze maken hun eigen doelgroep steeds kleiner. Stelletje (marketing-) amateurs vind ik het.
pi_31824448
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:37 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Als er bij Talpa een wissel niet in beeld is, dan brengen ze dat ook met een titel in beeld.
Niet altijd hoor. Maar daar kan ik me niet erg aan ergeren.

Wat ik echt een belachelijk iets vond, was bij de NOS de laatste maanden. Die begonnen gewoon de samenvattingen zonder een opstelling te laten zien, dat kan je echt niet maken.
pi_31824502
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:38 schreef Eilanden het volgende:

Ik maak geen enkele keuze, ben ook geen producer ofzo dus die opmerking raakt kant noch wal.
Nee hoor. Jij kiest voor jezelf wat je belangrijker vind, de patatboer of een herhaling.
quote:
EN als jij of Talpa die zaken die door veel mensen als fout of zwak worden gezien, niet als dusdanig ziet, dan hebben jij en Talpa gewoon een lage standaard

Jij plaatst jezelf op een voetstuk alsof jij een alwetende voetbalgod bent ofzo? Wie ben jij om te bepalen hoe hoog de standaard is?
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:43:54 #216
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31824570
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee hoor. Jij kiest voor jezelf wat je belangrijker vind, de patatboer of een herhaling.
[..]

Jij plaatst jezelf op een voetstuk alsof jij een alwetende voetbalgod bent ofzo? Wie ben jij om te bepalen hoe hoog de standaard is?
Studio Sport is de standaard.
pi_31824591
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:40 schreef ErikT het volgende:

[..]

Wat interesseert mij meer mensen nou? Ik ben voetballiefhebber, ik wil voetbal zien. Of Idols kijkende mutsen nu wel gaan kijken interesseert me echt geen hol.
Stel nou je hebt een discotheek en draait daar een soort muziek en het is altijd vol genoeg. Maar dan ga je er andere muziek bij draaien om nog meer klanten aan te trekken. Dan hebben de originele klanten toch recht om te zeiken? En ze zullen niet terug komen, terecht.
Nog een voorbeeld. Je brouwt bier. Veel mensen drinken dat, maar niet iedereen. Want sommigen vinden het niet zoet genoeg. Dan ga je er toch ook geen suiker in gooien?

Talpa is gewoon kut. De wedstrijden is een programma voor mensen die voetbal willen zien. En ze doen het gewoon kut, ze maken hun eigen doelgroep steeds kleiner. Stelletje (marketing-) amateurs vind ik het.
Jij kan niet praten voor 2miljoen mensen die het programma wekelijks kijken. Het gezeik rondom het programma is ook al veeeel minder dan de eerste maand.

Punt is, je kan niet iedereen tevreden houden en niet iedere voetbalkijker/supporter/volger is hetzelfde. Verder zit Talpa nu als eerste station ook met voorwaarden van de ECV hoe het programma eruit moet zien, bij de NOS was er zeer waarschijnlijk ook een hoop verandert qua aanpak.

Voor jou is Studio Sport de standaard. Voor heel veel anderen, de fans van de kleine clubs en de algemene volgers, was Studio Sport net zo kut of kutter dan Talpa op veel punten.
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:45:17 #218
26251 Eilanden
pi_31824620
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]

[..]

Ik ben geen alwetende voetbalgod, maar denk dat ik de mening van de gemiddelde voetballiefhebber aardig verwoord
pi_31824635
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:40 schreef ErikT het volgende:

Stel nou je hebt een discotheek en draait daar een soort muziek en het is altijd vol genoeg. Maar dan ga je er andere muziek bij draaien om nog meer klanten aan te trekken. Dan hebben de originele klanten toch recht om te zeiken?
Iedereen heeft recht om te zeiken.

Maar dat wil nog niet zeggen dat het terecht is of dat de eigenaar maar klakkeloos naar die mensen moet luisteren.
quote:
Je brouwt bier. Veel mensen drinken dat, maar niet iedereen. Want sommigen vinden het niet zoet genoeg. Dan ga je er toch ook geen suiker in gooien?
Als de bierbrouwer na onderzoek er achter komt dat die zeer waarschijnlijk meer bier verkoopt als die er suiker bij doet, dan zal die gek zijn als die dat niet doet.

Of je maakt gewoon een nieuw biertje kan ook.
pi_31824669
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:45 schreef Eilanden het volgende:

Ik ben geen alwetende voetbalgod, maar denk dat ik de mening van de gemiddelde voetballiefhebber aardig verwoord
Mja, dat kan iedereen wel zeggen
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:46:39 #221
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31824670
Ja hehe. Mensen hebben wel wat beters te doen dan hierover blijven zeiken. Er is nog zoveel meer te zeiken. Dat betekent niet dat hun mening is veranderd. Ik heb al maanden niks over Talpa gepost, maar heb het nooit goed gevonden.
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:48:22 #222
26251 Eilanden
pi_31824723
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:45 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Iedereen heeft recht om te zeiken.

Maar dat wil nog niet zeggen dat het terecht is of dat de eigenaar maar klakkeloos naar die mensen moet luisteren.
[..]

Als de bierbrouwer na onderzoek er achter komt dat die zeer waarschijnlijk meer bier verkoopt als die er suiker bij doet, dan zal die gek zijn als die dat niet doet.

Of je maakt gewoon een nieuw biertje kan ook.
En daar heb je precies het punt ... 'Bierbrouwer' Talpa geeft dan geen enkele fuck om de kwaliteit, als het maar verkoopt....
pi_31824752
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:43 schreef ErikT het volgende:

Studio Sport is de standaard.
Studio sport zond de meeste wedstrijden niet of amper uit.
Bij Studio Sport waren er maar een paar wedstrijden die met 5 camera's in beeld werden gebracht, Talpa brengt alle wedstrijden met minimaal 5 camera's in beeld.

Samenvattingen duren minstens 5 minuten. De NOS had voor een wedstrijd als RBC Roosendaal - RKC Waalwijk waarschijnlijk nog geen 2 minuten tijd.

Lijkt mij toch wel een behoorlijke verbetering van de standaard.
pi_31824782
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:48 schreef Eilanden het volgende:

En daar heb je precies het punt ... 'Bierbrouwer' Talpa geeft dan geen enkele fuck om de kwaliteit, als het maar verkoopt....
Je kunt ook kwaliteit maken en goede "verkoopcijfers" halen horen. Het ene bijt het andere niet....
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:50:46 #225
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31824820
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Voor jou is Studio Sport de standaard. Voor heel veel anderen, de fans van de kleine clubs en de algemene volgers, was Studio Sport net zo kut of kutter dan Talpa op veel punten.
Ik ben het er overigens wel mee eens dat de andere volgorde een goed idee is. Helaas op marketing technische gronden, maar zo maak je inderdaad meer mensen blij.
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:52:24 #226
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31824893
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:48 schreef calvobbes het volgende:
Studio sport zond de meeste wedstrijden niet of amper uit.
Bij Studio Sport waren er maar een paar wedstrijden die met 5 camera's in beeld werden gebracht, Talpa brengt alle wedstrijden met minimaal 5 camera's in beeld.
Nou ik zie er niks van. Ze hadden die situatie van Polak wel ff uit een andere hoek kunnen laten zien. Volgens mij wilden ze gewoon leuke TV maken.
pi_31825007
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:52 schreef ErikT het volgende:

Nou ik zie er niks van. Ze hadden die situatie van Polak wel ff uit een andere hoek kunnen laten zien.
Misschien dat er maar één camera was die het goed in beeld had een keer. Kan gebeuren.
Bij de NOS had je het waarschijnlijk helemaal niet in beeld gehad

En ja natuurlijk willen ze leuke TV maken...
pi_31825180
quote:

Nou ik zie er niks van. Ze hadden die situatie van Polak wel ff uit een andere hoek kunnen laten zien. Volgens mij wilden ze gewoon leuke TV maken.
Trouwens wel typerend dat ik duidelijk aantoon dat wat betreft het registreren van de wedstrijden, de lat bij Talpa heel wat hoger ligt en dat je dat toch gaat zeiken omdat ze één actie niet goed in beeld hebben gebracht.
Heb je alle acties gezien die ze WEL goed in beeld hebben gebracht?

Of zitten de NOS fans echt dingen op te zoeken om over te zeiken en vergeten ze voor het gemak maar even dat ze nu naar alle wedstrijden kunnen kijken ipv een selectie die de NOS gemaakt heeft?
pi_31825223
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:48 schreef calvobbes het volgende:
Samenvattingen duren minstens 5 minuten. De NOS had voor een wedstrijd als RBC Roosendaal - RKC Waalwijk waarschijnlijk nog geen 2 minuten tijd.
Dit is absolute onzin. De NOS had ook al in het contract met de ECV staan dat ze minimaal een samenvatting van 8 minuten van iedere wedstrijd moesten laten zien.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:03:23 #230
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31825268
Ach bij de NOS was er ook genoeg om te zeiken, 3 samenvattingen van een kwartier en de rest 5 minuten was ook niet alles.
pi_31825378
quote:

[..]

Niet altijd. Vandaag werd bijvoorbeeld de wissel van Niedzielan niet genoemd en niet in beeld gebracht. Bij Studio Sport brachten ze alleen een wissel in beeld als diegene scoorde of geel kreeg.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:07:26 #232
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_31825418
het is duidelijk: iedere al dan niet terecht kritiek wordt door calvobbes afgemaakt.
vandaag: je laat het citaat van Polak zien maar de tijd ontbreekt de penalty nogmaals te laten zien? er is verdomme 1,5 uur voor 4 samenvattingen! Wel tijd voor 6 promo's gooische dozen, maar niet om deze al dan niet swalbe nogmaals te laten zien?
calvobbes, je bent volstrekt ongeloofwaardig aan het worden.
pi_31825421
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:32 schreef Eilanden het volgende:
Ik ook niet. Want zo erg vinden we het volgens mij allemaal niet - het is gewoon kritiek, waarvan een deel ook op Studio Sport van toepassing was maar het voetbal zit nu bij Talpa en er worden relatief veel fouten gemaakt en vreemde beslissingen genomen. Daar mogen we toch over praten. We zien vanzelf of het kinderziektes zijn of dat het chronisch blijkt.

Waarom calvobbes vrijwel alle kritiek afwimpelt en Talpa zo krampachtig verdedigt, snap ik echt niet en het komt ook een beetje raar over. Laat dat een beetje los man.
pi_31825423
quote:

[..]

Ze hadden hem niet vanuit een andere hoek. ´s Middags bij Versatel was die er ook niet.
pi_31825464
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:03 schreef Noca het volgende:
Ach bij de NOS was er ook genoeg om te zeiken, 3 samenvattingen van een kwartier en de rest 5 minuten was ook niet alles.
De ontvangst in Groningen is blijkbaar heel anders dan in de rest van Nederland
pi_31825495
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:07 schreef evert het volgende:
het is duidelijk: iedere al dan niet terecht kritiek wordt door calvobbes afgemaakt.
vandaag: je laat het citaat van Polak zien maar de tijd ontbreekt de penalty nogmaals te laten zien? er is verdomme 1,5 uur voor 4 samenvattingen! Wel tijd voor 6 promo's gooische dozen, maar niet om deze al dan niet swalbe nogmaals te laten zien?
calvobbes, je bent volstrekt ongeloofwaardig aan het worden.
Journalistieke te rechtvaardigen keuze. De Schwalbe van Polak was niet wedstrijdbepalend voor de belangrijkste wedstrijd van het weekend, zoals vorige week.

Het was gewoon een slecht uitgevoerde Schwalbe in een niet-belangrijke pot.
pi_31825528
oeps dit moet in het cafe de sport topic
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:12:12 #238
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31825564
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:09 schreef SCH het volgende:

[..]

De ontvangst in Groningen is blijkbaar heel anders dan in de rest van Nederland
Blijkbaar.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:15:09 #239
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_31825650
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:10 schreef Kuppie het volgende:

[..]

Journalistieke te rechtvaardigen keuze. De Schwalbe van Polak was niet wedstrijdbepalend voor de belangrijkste wedstrijd van het weekend, zoals vorige week.

Het was gewoon een slecht uitgevoerde Schwalbe in een niet-belangrijke pot.
het was wel wedstrijdbepalend, het werd immers 0-0. en als hij zelf zo overtuigd is van de overtreding, en je laat het citaat wel zien, waarom dan niet 10 seconden reserveren voor de herhaling? journalistiek interessanter dan de mening van 5 utrecht supporters over welke keeper opgesteld dient te worden?
pi_31825678
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:12 schreef Noca het volgende:

[..]

Blijkbaar.
Maar waarom zou je een 8 minuten lange samenvatting van RBC-NEC uitzenden die in 0-0 eindigt?

Het moet gewoon beoordeeld worden op wat er gebeurt in een wedstrijd en het belang van de wedstrijd.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:17:47 #241
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31825728
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar waarom zou je een 8 minuten lange samenvatting van RBC-NEC uitzenden die in 0-0 eindigt?

Het moet gewoon beoordeeld worden op wat er gebeurt in een wedstrijd en het belang van de wedstrijd.
Mee eens, maar dat was ook niet het geval.
De top 3 had standaard langere samenvattingen, ook al was er geen ruk aan.
pi_31825768
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:15 schreef evert het volgende:

[..]

het was wel wedstrijdbepalend, het werd immers 0-0. en als hij zelf zo overtuigd is van de overtreding, en je laat het citaat wel zien, waarom dan niet 10 seconden reserveren voor de herhaling? journalistiek interessanter dan de mening van 5 utrecht supporters over welke keeper opgesteld dient te worden?
Het citaat leek me meer een geintje, om de kijker thuis eens flink te laten lachen. En omdat de Schwalbe niet werd gehonoreerd was het niet wedstrijdbepalend. Anders kun je nl. elke pot van NEC wel een half uur gaan nabeschouwen. Van den Eede, Niedzielan en Denneboom vallen continu als ware epileptici ter aarde. En ik kan het weten, ik heb het genoegen de heren wekelijks aan het werk te mogen zien.
pi_31825791
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:17 schreef Noca het volgende:

[..]

Mee eens, maar dat was ook niet het geval.
De top 3 had standaard langere samenvattingen, ook al was er geen ruk aan.
Dat gevoel heb ik nooit gehad hoor. Als PSV 0-0 speelt dan duurde dat ook niet zo lang maar misschien wat langer dan de 0-0 van NEC-RBC en dat is dan wel weer te verdedigen.

Het blijft een journalistiek produkt waarin journalistieke keuzes (behoren te) worden gemaakt. De top 3 meer aandacht geven is een zeer gerechtvaardigde politieke keuze. Het CDA krijgt ook meer aandacht dan de Groep Lazrak.
pi_31825882
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Het blijft een journalistiek produkt waarin journalistieke keuzes (behoren te) worden gemaakt. De top 3 meer aandacht geven is een zeer gerechtvaardigde politieke keuze. Het CDA krijgt ook meer aandacht dan de Groep Lazrak.
De top-3 krijgt ook meer aandacht, maar Talpa maakt (gelukkig voor mij) de commerciele keuze ook de voetballiefhebber te bedienen.
pi_31825923
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:22 schreef Kuppie het volgende:
De top-3 krijgt ook meer aandacht, maar Talpa maakt (gelukkig voor mij) de commerciele keuze ook de voetballiefhebber te bedienen.
Ja, net zoals Studio Sport dat deed.
pi_31826005
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, net zoals Studio Sport dat deed.
Nou, Studio Sport bediende de mensen die snel even de top-3 wilde zien en raffelde de rest een beetje af. Ik zie graag elke club aan het werk en ik vind de analyses wel leuk. " De wedstrijden" geeft mij hetzelfde gevoel als "Match of the Day".
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:27:41 #247
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_31826054
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:26 schreef Kuppie het volgende:

[..]

. " De wedstrijden" geeft mij hetzelfde gevoel als "Match of the Day".
wilfred genee vergelijken met gary lineker? en gullit met de analyse heren van de BBC?

mozes, laat ze het niet in engeland horen, wat een aanfluiting deze vergelijking!
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:28:38 #248
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31826086
quote:

[..]

Nou, Studio Sport bediende de mensen die snel even de top-3 wilde zien en raffelde de rest een beetje af. Ik zie graag elke club aan het werk en ik vind de analyses wel leuk.
Precies.
pi_31826092
quote:

[..]

Nou, Studio Sport bediende de mensen die snel even de top-3 wilde zien en raffelde de rest een beetje af. Ik zie graag elke club aan het werk en ik vind de analyses wel leuk. " De wedstrijden" geeft mij hetzelfde gevoel als "Match of the Day".
Ik kijk al jaren MotD en heb dat gevoel nog geen moment gehad, maar goed.
Ik heb ook nooit het gevoel gehad dat de wedstrijden van mijn club (zelden bij de top 3) zijn afgeraffeld op een manier die niet hoort.
pi_31826109
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:28 schreef Noca het volgende:

[..]

Precies.
Hebben jullie BBC daar? Kom op zeg, MotD vergelijken met De Westrijden
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:30:06 #251
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31826127
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Hebben jullie BBC daar? Kom op zeg, MotD vergelijken met De Westrijden
Zie mijn edit
dat stukje hoorde er niet bij, ik kijk vrij weinig MotD.
pi_31826129
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:27 schreef evert het volgende:

[..]

wilfred genee vergelijken met gary lineker? en gullit met de analyse heren van de BBC?

mozes, laat ze het niet in engeland horen, wat een aanfluiting deze vergelijking!
Genee heeft dezelfde charme als Lineker. En Gullit..., die werd door de BBC vaak uitgenodigd bij live-potten. Dus ze zullen daar niet van op kijken bij MotD.
pi_31826149
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:30 schreef Noca het volgende:

[..]

Zie mij edit

Maar vind jij het raar dat Groningen en Heerenveen wat minder aandacht krijgen/kregen dan Ajax en PSV - ik heb daar geen enkel probleem mee. Heb nooit het gevoel gehad dat we afgeraffeld werden of er neit bijhoorden. Dat vind ik altijd een beetje provinciaal complotdenken.
pi_31826210
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik kijk al jaren MotD en heb dat gevoel nog geen moment gehad, maar goed.
Ik heb ook nooit het gevoel gehad dat de wedstrijden van mijn club (zelden bij de top 3) zijn afgeraffeld op een manier die niet hoort.
Ik kan ook niets bewijzen. Wellicht dat Studio Sport superieure keuzes maakte, maar ik zie graag iets langere samenvattingen dan 4 minuten.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:33:13 #255
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31826213
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar vind jij het raar dat Groningen en Heerenveen wat minder aandacht krijgen/kregen dan Ajax en PSV.
Ja.
quote:
Heb nooit het gevoel gehad dat we afgeraffeld werden of er neit bijhoorden. Dat vind ik altijd een beetje provinciaal complotdenken.
Afgeraffeld niet, maar ik vind het zelf leuker zo. Kwestie van smaak denk ik en daar kun je moeilijk over discussieren.
pi_31826252
quote:

[..]

Maar vind jij het raar dat Groningen en Heerenveen wat minder aandacht krijgen/kregen dan Ajax en PSV - ik heb daar geen enkel probleem mee. Heb nooit het gevoel gehad dat we afgeraffeld werden of er neit bijhoorden. Dat vind ik altijd een beetje provinciaal complotdenken.
Het is journalistiek absoluut te rechtvaardigen om veel meer aandacht te besteden aan de top-3. Ik zie gewoon liever alle wedstrijden wat langer. That´s all.
pi_31826253
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:33 schreef Noca het volgende:

[..]

Ja.
Waarom raar. Het gaat toch om nieuws, niet om postbus 51-spotjes?
quote:
Afgeraffeld niet, maar ik vind het zelf leuker zo. Kwestie van smaak denk ik en daar kun je moeilijk over discussieren.
Ik ga toch uit van de journalistieke keuze, voor mij heeft het niet met smaak te maken.
pi_31826297
quote:

[..]

Dat ge-jij en ge-ik. Dat zijn meningen en die zijn niet per definitie de beste of de juiste. Jij vind dat niet erg, ik misschien wel. Dan ben ik toch niet stom/slecht/fout/whatever omdat ik niet vind wat jij wel vindt? Daarom is die discussie zinloos en is het alleen maar het herhalen van meningen. Waarom zou jouw mening beter zijn dan die van mij?
pi_31826426
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Waarom zou jouw mening beter zijn dan die van mij?
Wie beweert dat dan? Een discussie is er op gestoeld dat je elkaar probeert te overtuigen met argumenten, als je dat zinloos vindt dan hou je je er toch verre van?
pi_31826624
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie beweert dat dan? Een discussie is er op gestoeld dat je elkaar probeert te overtuigen met argumenten, als je dat zinloos vindt dan hou je je er toch verre van?
Sommigen, zoals ErikT en jij, denken dat hun mening het Nederlandse voetbalpubliek vertegenwoordigen en dat iedereen hun mening deelt. Zo komen jullie in ieder geval over. Dat over de hoeveelheid aandacht voor welke club is puur subjectief en heeft weinig met journalistieke waarde te maken, aangezien ieder team evenveel aandacht verdient. Je kan elkaar daar moeilijk van overtuigen, omdat dat gewoon er weinig mee heeft te maken qua journalistiek gebeuren.

Missende gele kaarten, wissels, doelpunten, schwalbes wel of niet laten zien, dat zijn dingen waar je wel over kan discussieren en in hoeverre daar een journalistieke waarde aanzit. Daar kun je elkaar wel van overtuigen.

Verder is de discussie tussen calvobbes (talpa-bril) en jou (nos-bril) inderdaad zinloos, omdat het wekelijks hetzelfde gezeik is en elkaars standpunt totaal niet in zien. Dat weerhoudt er mij niet van om te reageren hoor.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:53:38 #261
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31826737
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom raar. Het gaat toch om nieuws, niet om postbus 51-spotjes?
Nee, het gaat om sport, vermaak...volksvermaak. Ga het aub niet met het nieuws vergelijken zeg, want dat is een vergelijking van niks.
Ik kijk elke wedstrijd en in elke wedstrijd zitten genoeg momenten die ik wil zien. Niet alleen van een top 4 club, heel simpel.
quote:
Ik ga toch uit van de journalistieke keuze, voor mij heeft het niet met smaak te maken.
Journalistiek gelul. Ik wil gewoon voetbal zien, klaar.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:56:10 #262
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31826796
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:53 schreef Noca het volgende:
Journalistiek gelul. Ik wil gewoon voetbal zien, klaar.
Ik ook. En niet al dat stomme gezeik.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:58:42 #263
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_31826867
Vanaf 21:00 zou toch 'de wedstrijden' online staan? waarom dan nu alleen nog maar NEC - Sparta??

:S
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:59:54 #264
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31826908
Als je ff naar talpa gaat kijken kun je de herh. zien.
  maandag 31 oktober 2005 @ 00:02:52 #265
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31827008
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:53 schreef Noca het volgende:

Ik wil gewoon voetbal zien, klaar.
Ik ook en als er dus maar 4 wedstrijden op de uitzenddag gespeeld zijn, wil ik die 4 wedstrijden zo uitgebreid mogelijk in anderhalf uur samengevat zien: reclamezendtijd daarvan afgetrokken blijft er dan 80 minuten over, dus 20 minuten samenvatting per wedstrijd en niet al dat gelul er omheen en samenvattingen van wedstrijden die ik de dag ervoor al heb gezien.
Poef.....gone! ©golfer
pi_31827056
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:48 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Sommigen, zoals ErikT en jij, denken dat hun mening het Nederlandse voetbalpubliek vertegenwoordigen en dat iedereen hun mening deelt. Zo komen jullie in ieder geval over. Dat over de hoeveelheid aandacht voor welke club is puur subjectief en heeft weinig met journalistieke waarde te maken, aangezien ieder team evenveel aandacht verdient. Je kan elkaar daar moeilijk van overtuigen, omdat dat gewoon er weinig mee heeft te maken qua journalistiek gebeuren.

Missende gele kaarten, wissels, doelpunten, schwalbes wel of niet laten zien, dat zijn dingen waar je wel over kan discussieren en in hoeverre daar een journalistieke waarde aanzit. Daar kun je elkaar wel van overtuigen.

Verder is de discussie tussen calvobbes (talpa-bril) en jou (nos-bril) inderdaad zinloos, omdat het wekelijks hetzelfde gezeik is en elkaars standpunt totaal niet in zien. Dat weerhoudt er mij niet van om te reageren hoor.
Eilanden haalde aan dat hij meende redelijk de gemiddelde mening weer te geven, ik kan me daarin vinden. Had ook dezelfde kritiek op De Wedstrijden. Het is gewoon heel erg duidelijk dat de redactie van De Wedstrijden 10 weken lang in het duister heeft getast, wat of nou de beste formule is. Dat heeft in zoverre succes gehad dat ze zelfs Studio Voetbal beïnvloeden, in negatieve zin, want chaos.
De redactie van De Wedstrijden weet zelf niet waar ze eindigt. Ze hebben iets op papier gezet en Genee mag er nu aan draaien, in de hoop dat het (de) standaard wordt. Zie Genee maar als de nieuwe Smeets, je moet er maar aan wennen

Ik meen zelf dat een goed voetbaloverzicht de belangrijkste wedstrijdbeelden bevat. Dat de absolute hoogtepunten daarbij vanuit meerdere hoeken getoond. Ik verwacht aansluitend een terzake analyse (dat kan men al) en een ordelijke omlijsting van de beelden (dat lukt niet) De portie reclame heeft de kijker nu kunnen integreren, resteren enkel de promo's voor de nietlopende overige programmering van Talpa. Dat is een negatieve vibe, ook dat dat kennelijk zo belangrijk is om de kijker mee te storen. Tenslotte, voor mij is het geheim van veel kijkers (=het doel van de programmamakers) voetbalbeelden. Men zou er beter niet op bezuinigen. Roepen, zoals Genee gisteravond, dat er geen tijd is, is onprofessioneel en wat mij betreft ook een doodzonde.
  maandag 31 oktober 2005 @ 00:04:49 #267
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31827068
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:02 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ook en als er dus maar 4 wedstrijden op de uitzenddag gespeeld zijn, wil ik die 4 wedstrijden zo uitgebreid mogelijk in anderhalf uur samengevat zien: reclamezendtijd daarvan afgetrokken blijft er dan 80 minuten over, dus 20 minuten samenvatting per wedstrijd en niet al dat gelul er omheen en samenvattingen van wedstrijden die ik de dag ervoor al heb gezien.
Ik kan lang niet elke zaterdag kijken dus gelukkig laten ze die wedstrijden zondag ook nog eens zien, zoals het hoort.
  maandag 31 oktober 2005 @ 00:05:44 #268
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_31827093
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:59 schreef Noca het volgende:
Als je ff naar talpa gaat kijken kun je de herh. zien.
Ik wil eigenlijk de uitzending ff rippen..
pi_31827136
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:04 schreef Noca het volgende:

[..]

Ik kan lang niet elke zaterdag kijken dus gelukkig laten ze die wedstrijden zondag ook nog eens zien, zoals het hoort.
Alleen niet in vijf minuten, zoals de NOS voorheen deed
pi_31827181
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:04 schreef Noca het volgende:

[..]

Eens, maar waarom vóór wedstrijden van zondag? Wie de wedstrijden van zaterdag nog wil zien blijft heus wel kijken..
sig verwijderd door FA
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 31 oktober 2005 @ 00:47:16 #271
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31827857
Groningen alweer als eerste, is er ergens een site die bijhoudt welke clubs openen? volgens mij is Groningen namelijk het vaakst te zien in de openingswedstrijd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31829611
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:47 schreef rubbereend het volgende:
Groningen alweer als eerste, is er ergens een site die bijhoudt welke clubs openen? volgens mij is Groningen namelijk het vaakst te zien in de openingswedstrijd
Feyenoord standaard als laatste in ieder geval.
pi_31830066
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:16 schreef SCH het volgende:

Een zwaarbevochten 0-0 kan een veel spannendere wedstrijd zijn dan een 8-0.
pi_31830088
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:07 schreef evert het volgende:

Het is wel duidelijk. Jij kunt niet lezen.
pi_31830107
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:07 schreef SCH het volgende:

Waarom calvobbes vrijwel alle kritiek afwimpelt en Talpa zo krampachtig verdedigt, snap ik echt niet en het komt ook een beetje raar over. Laat dat een beetje los man.
Waarom o.a. jij telkens dingen zoekt om op Talpa te zeiken snap ik echt niet en komt heel erg kinderachtig over. Wel zeiken op één ding dat niet goed in beeld zou zijn maar telkens maar weer vergeten dat er 99 andere dingen wel beter in beeld waren dan bij de NOS.
Laat het toch gewoon gaan man. Talpa heeft nu de voetbalrechten, Talpa doet het anders dan jouw NOS. Accepteer het nou maar gewoon dat andere mensen dingen gewoon anders doen.
pi_31830147
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:02 schreef golfer het volgende:

Jouw berekening gaat al mis bij de reclames. Die zijn geen 2,5 minuut per blok.

Maar als je zo graag alleen maar wedstrijden wlt zien en geen analyses, standen, rangen, gesprekken etc, dan moet je misschien maar dat Versatel abbonoment aanvragen. Dan kun je gewoon alle wedstrijden zien zonder verdere informatie eromheen.

En als je kijkt naar de kijkcijfers zijn er een heleboel mensen die zaterdag niet kijken en zondag wel.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 oktober 2005 @ 09:29:59 #277
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31830847
quote:

[..]

Bij MotD zit LFC ook bijna altijd op het eind - is die samenvatting ook vaak zeer kort (3 a 4 minuten of zo) en mis je ook gele kaarten en worden wissels ook niet getoond. MotD is een leuk programma - maar ook zeker niet perfect.
pi_31830882
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:48 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Sommigen, zoals ErikT en jij, denken dat hun mening het Nederlandse voetbalpubliek vertegenwoordigen en dat iedereen hun mening deelt. Zo komen jullie in ieder geval over.
Dat vind ik nou van jou en anderen: een soort blinde kritiekloze verering al ver voordat Talpa was begonnen - en wie daar iets van zegt, krijgt de wind van voren.
quote:
Dat over de hoeveelheid aandacht voor welke club is puur subjectief en heeft weinig met journalistieke waarde te maken, aangezien ieder team evenveel aandacht verdient. Je kan elkaar daar moeilijk van overtuigen, omdat dat gewoon er weinig mee heeft te maken qua journalistiek gebeuren.
Dat is dus echt onzin. Waar staat geschreven dat ieder team evenveel aandacht verdient??????? Het is toch geen gezellig theekransje.
quote:
Ik heb geen NOS-bril maar een journalistieke bril. Ik heb/had ook veel kritiek op de NOS.
pi_31830898
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:35 schreef calvobbes het volgende:
Wel zeiken op één ding dat niet goed in beeld zou zijn maar telkens maar weer vergeten dat er 99 andere dingen wel beter in beeld waren dan bij de NOS.
Ik zie geen 99 dingen, was het maar waar.
pi_31830908
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:31 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Een zwaarbevochten 0-0 kan een veel spannendere wedstrijd zijn dan een 8-0.
Precies, dat verdient dan een lange samenvatting. Dat meot je per wedstrijd afwegen en dus geen eisen gaan stellen dat een samenvatting minimaal zo lang moet duren.
pi_31831016
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:33 schreef SCH het volgende:

Ik zie geen 99 dingen, was het maar waar.
Ow jawel. Die dingen zie je wel. maar aangezien daar niks raars aan te zien is, vallen die niet op.
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:40:40 #282
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_31831022
quote:

[..]

Uh, ik moest gisteravond na Talpa op TT lezen dat Sparta in de rust had gewisseld.
pi_31831052
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:40 schreef Stpan het volgende:

Uh, ik moest gisteravond na Talpa op TT lezen dat Sparta in de rust had gewisseld.
Nou dan hebben ze misschien een titel overgeslagen of vergeten. Bij Willem II - Feyenoord kwam het netjes onder in beeld te staan in een titel.
Het is dus niet zo dat ze het standaard maar niet melden.
pi_31831091
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:40 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ow jawel. Die dingen zie je wel. maar aangezien daar niks raars aan te zien is, vallen die niet op.
Dus jij bepaalt wat ik wel en niet zie. Als ze niet opvallen en ik zie ze niet, dan hebben ze blijkbaar niet al te veel waarde he
pi_31831165
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:45 schreef SCH het volgende:

Dus jij bepaalt wat ik wel en niet zie.
nee hoor. Ik redeneer, weliswaar redelijk simpel, dat aangezien bij Talpa alle wedstrijden minimaal 5 camera's hebben en er meer geschakeld wordt. Daarbij gebruiken ze bij Talpa ook nog eens de virtuele mogelijkheden veel meer afstand tot doel, afstand van het muurtje.
Gewoon een optelsom dat er bij Talpa veel meer te zien is dan bij de NOS.

Niet alles wat nieuw of anders is, valt meteen op.
pi_31831199
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:50 schreef calvobbes het volgende:
Niet alles wat nieuw of anders is, valt meteen op.
Dat is zeker zo maar het seizoen loopt al een tijdje en ik zie echt geen 99 verbeteringen, maar een paar - met wat meer verslechteringen daar tegen over.
pi_31831215
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:52 schreef SCH het volgende:

Dat is zeker zo maar het seizoen loopt al een tijdje en ik zie echt geen 99 verbeteringen
Goed lezen wat ik zei. Ik had het helemaal niet over 99 verbeteringen....
Jij en anderen lopen te klagen dat ze vinden dat de actie van Polak niet goed in beeld was gebracht.
Ik zei toen dat er door de nieuwe aanpak van Talpa 99 andere dingen wel beter in beeld waren dan bij de NOS.
pi_31831269
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:53 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Goed lezen wat ik zei. Ik had het helemaal niet over 99 verbeteringen....
Jij en anderen lopen te klagen dat ze vinden dat de actie van Polak niet goed in beeld was gebracht.
Ik zei toen dat er door de nieuwe aanpak van Talpa 99 andere dingen wel beter in beeld waren dan bij de NOS.
Ik heb het niet over Polak gehad.

Wat ik wel weet is dat programmamakers (waaronder ik) en technici vaak vreselijk kunnen freaken op vernieuwingen en daarbij wel eens het belang van kijkers en luisteraars uit het oog verliezne.
pi_31831370
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:56 schreef SCH het volgende:

Wat ik wel weet is dat programmamakers (waaronder ik) en technici vaak vreselijk kunnen freaken op vernieuwingen en daarbij wel eens het belang van kijkers en luisteraars uit het oog verliezne.
En op welke manier zie jij technici freaken bij Talpa?

Afstand tot doel en afstand tot muurtje wilden veel mensen hebben toen de NOS dat niet deed.
Statistieken vinden veel mensen ook leuk.
Ik zie geen gefreak bij Talpa.
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:04:25 #290
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_31831424
Is er iemand die bij 'programma gemist' op de site van talpa WEL andere wedstrijden kan bekijken dan NEC - Sparta en bij de zaterdag aflevering RKC - NAC?
pi_31831440
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:02 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En op welke manier zie jij technici freaken bij Talpa?

Afstand tot doel en afstand tot muurtje wilden veel mensen hebben toen de NOS dat niet deed.
Statistieken vinden veel mensen ook leuk.
Ik zie geen gefreak bij Talpa.
Dat zijn de duidelijkste veranderingen maar jij had het over dingen die ik niet zou zien, wat dus meestal technische frobeltjes zijn. Bijvoorbeeld dat er meer camera's bij wedstrijden zijn, dat is leuk voor insiders.
pi_31831606
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:04 schreef SCH het volgende:

Dat zijn de duidelijkste veranderingen maar jij had het over dingen die ik niet zou zien, wat dus meestal technische frobeltjes zijn. Bijvoorbeeld dat er meer camera's bij wedstrijden zijn, dat is leuk voor insiders.
Nee hoor. Dat is ook leuk voor de kijker. Daardoor kun je veel vaker acties close zien. Een gevecht om de bal bij de cornervlag bijvoorbeeld. Of je kunt in de slomo beter zien of een strafschop terecht was of niet etc. Die extra camera's zijn echt geen gefreak die "het belang van de kijkers schaden", integendeel.
pi_31831622
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:11 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat is ook leuk voor de kijker. Daardoor kun je veel vaker acties close zien. Een gevecht om de bal bij de cornervlag bijvoorbeeld. Of je kunt in de slomo beter zien of een strafschop terecht was of niet etc. Die extra camera's zijn echt geen gefreak die "het belang van de kijkers schaden", integendeel.
Dan zou het toch moeten opvallen en dat gebeurt nauwelijks tot niet.
pi_31831718
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:11 schreef SCH het volgende:

Dan zou het toch moeten opvallen en dat gebeurt nauwelijks tot niet.
Het valt dus niet op, want het gebeurt vaak tot erg vaak.
pi_31831746
Er komen nu dingen langs die jullie allang hebben besproken/bevochten, jullie punten zijn wel duidelijk. En het is ook wel duidelijk dat jullie er niet uitkomen. Kunnen jullie er een einde aan maken?
That's all folks!
pi_31831818
Heb je er last van dat mensen een discussie voeren op een discussie forum?
pi_31831851
Dat niet, maar wel als alles tien keer langs komt, dan kan je beter op msn verder gaan. Het is haast niet meer mogelijk voor anderen om eens iets te melden omdat het alleen een topic over jullie lijkt te worden.
That's all folks!
pi_31831920
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:04 schreef Prosac het volgende:
Is er iemand die bij 'programma gemist' op de site van talpa WEL andere wedstrijden kan bekijken dan NEC - Sparta en bij de zaterdag aflevering RKC - NAC?
Als de samenvatting is afgelopen wordt deel 2 van het programma automatisch geopend. Gewoon even naar vlak voor het einde van deel 1 scrollen.
pi_31831925
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Het is haast niet meer mogelijk voor anderen om eens iets te melden omdat het alleen een topic over jullie lijkt te worden.
Wat een onzin.... Er posten zat andere mensen hier....
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:28:32 #300
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_31831937
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:27 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Als de samenvatting is afgelopen wordt deel 2 van het programma automatisch geopend. Gewoon even naar vlak voor het einde van deel 1 scrollen.
i know, maar schijnbaar werkt dat dit keer niet?
pi_31831980
Niet alles nu afkappen konijntje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')