Ophangen ofzo..quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:38 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop dat ze die gast oppakken en heel hard aanpakken, walgelijk!
Waaruit maak jij op dat er opzet in het spel is?quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:32 schreef Captain_Chaos het volgende:
Gisterenavond werd een motordiender van het korps Rotterdam Rijnmond opzettelijk van zijn fiets gereden door een automobilist die na zijn aanslag de plaats van de aanrijding met zijn auto ontvluchtte. Ik moet werkelijk bijna kotsen bij de gedachte dat er dus kennelijk mensen rondrijden die iemand moedwillig aan puin rijden. De eerste manoeuvre om hem te scheppen kon hij volgens getuigen ontwijken. Vervolgens werd hij glashard de vangrail in gereden. De diender heeft daarbij een bijna eindeloze opsomming van botbreuken opgelopen en zal zijn zijn linker been moeten missen. De plaatjes op de link illustreren de ranzigheid van dit misdrijf.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:47 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Waaruit maak jij op dat er opzet in het spel is?
Er staat "De politie sluit niet uit dat er opzet in het spel is.", maar dat is niet hetzelfde als dat men er vanuit gaat dat het opzet is.quote:
Mensen rijden wel vaker door bij ongelukken. Dat hoeft niet te betekenen dat het opzet is.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:49 schreef SHERMAN het volgende:
Uit het feit dat die gozer is doorgereden?
En de getuigen?
getuigen spreken van "tot twee keer toe inrijden", dat kan toch geen toeval zijn?quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:53 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Mensen rijden wel vaker door bij ongelukken. Dat hoeft niet te betekenen dat het opzet is.
Waarom niet? De bestuurder kan bijv. stomdronken geweest zijn en heeft de agent misschien niet eens gezien. Natuurlijk is dat ook fout, maar het is een heel ander verhaal dan iemand die bewust een agent van de weg afrijdt. Zolang we niet het complete verhaal kennen is de conclusie dat er opzet in het spel is voorbarig.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:56 schreef zoalshetis het volgende:
getuigen spreken van "tot twee keer toe inrijden", dat kan toch geen toeval zijn?
maar zeer aannemelijk.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:06 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Waarom niet? De bestuurder kan bijv. stomdronken geweest zijn en heeft de agent misschien niet eens gezien. Natuurlijk is dat ook fout, maar het is een heel ander verhaal dan iemand die bewust een agent van de weg afrijdt. Zolang we niet het complete verhaal kennen is de conclusie dat er opzet in het spel is voorbarig.
misschien dat ze dat in het kader van de opsporing achterwege laten, zodat er wellicht eerder aangifte wordt gedaan door de dader. en dan is ie eenmaal binnen het politiebureau en kunnen ze hem en groupe afrossen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:13 schreef JohnDope het volgende:
raar dat er niet meteen over een ongeluk of opzet wordt gesproken in het artikel,heeft de diender ook zijn tong verloren?
Juist. Dus opzet.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:06 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Waarom niet? De bestuurder kan bijv. stomdronken geweest zijn.
Uit feiten die jij nog niet weten mag.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:47 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Waaruit maak jij op dat er opzet in het spel is?
De eerste manoeuvre om hem te scheppen kon hij volgens getuigen ontwijken. Vervolgens werd hij glashard de vangrail in gereden.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:06 schreef NewOrder het volgende:
Waarom niet? De bestuurder kan bijv. stomdronken geweest zijn en heeft de agent misschien niet eens gezien. Natuurlijk is dat ook fout, maar het is een heel ander verhaal dan iemand die bewust een agent van de weg afrijdt. Zolang we niet het complete verhaal kennen is de conclusie dat er opzet in het spel is voorbarig.
Hear hearquote:Op maandag 17 oktober 2005 00:38 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
De eerste manoeuvre om hem te scheppen kon hij volgens getuigen ontwijken. Vervolgens werd hij glashard de vangrail in gereden.
Dus de dader heeft twee keer geprobeerd om de motorrijder aan te rijden. Poging tot moord, opgerot met zulke mensen. Als je daarna ook nog eens wegrijdt en jezelf niet aangeeft dan doe je zoiets in 99% v/d gevallen bewust.
helaas zal hij een been moeten missen...quote:Op maandag 17 oktober 2005 01:38 schreef fancy.facy het volgende:
beterschap aan de collega van politie en ik hoop dat hi verdr volledig mag herstellen.
Nieuwe wet: Boven 3x de toegestane hoeveelheid alcohol in je bloed, een aanklacht voor poging tot moord.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:27 schreef MartijnA3 het volgende:
door een dronken automobilist die de controle over zijn voertuig verloren was.
hij kan dus nog meedoen aan het groot hinkelkampioenschap 2008...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:55 schreef Wojworshebn het volgende:
Mss had de motoragent er wel om gevraagd, bovendien heeft ie zn rechterbeen nog wel
wtf???quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:55 schreef Wojworshebn het volgende:
Mss had de motoragent er wel om gevraagd, bovendien heeft ie zn rechterbeen nog wel
omdat deze poster niet goed bij zijn kop is, misschien. of het was een poging grappig te zijn. wat denk jij?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 00:52 schreef sp3c het volgende:
hoe kun je in vredesnaam vragen om een moordaanslag![]()
soms krijg je op vragen geen of belachelijk antwoord.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 00:57 schreef sp3c het volgende:
ik weet het niet, daarom vraag ik het
Op een van de foto's was te zien dat "STOP" op het led-bord stond. Dat zal meneer wel niet gepast hebben.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 00:47 schreef CasB het volgende:
Ff serieus: Ik snap echt niet wat mensen bezielt om iemand opzettelijk aan te rijden. Misschien had hij net een bon gehad ofzo
jij bent wel slim he?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 00:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
soms krijg je op vragen geen of belachelijk antwoord.
Wat mij betreft is dit in stomdronken toestand doen, hetzelfde als bewust. Moet 'ie maar niet gaan rijden als 'ie zo dronken is (m.a.w. stomdronken is absoluut geen verzachtende omstandigheid).quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:06 schreef NewOrder het volgende:
[..]
goed planquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:47 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Nieuwe wet: Boven 3x de toegestane hoeveelheid alcohol in je bloed, een aanklacht voor poging tot moord.
Niet goed bij zijn hoofd. Dank U.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 00:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
omdat deze poster niet goed bij zijn kop is, misschien. of het was een poging grappig te zijn. wat denk jij?
Waar is dát nou toch weer goed voor...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:55 schreef Wojworshebn het volgende:
Kan ook zijn dat die functie door de klap is geactiveerd, dat kun je zo niet concluderen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 04:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Op een van de foto's was te zien dat "STOP" op het led-bord stond. Dat zal meneer wel niet gepast hebben.
Sukkel....quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:55 schreef Wojworshebn het volgende:
the point is dat je precies zegt wat ik zei, maar dan anders. veel plezier met fok! en wat is slim? intelligentie?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij bent wel slim he?
wtf is the point?
quote:Politie vindt auto waarmee agent werd aangereden
ROTTERDAM - De auto die betrokken was bij het ongeval op de A15 waardoor zaterdag een motoragent zwaargewond raakte, is uitgebrand teruggevonden op een industrieterrein in Rhoon.
De agent werd zaterdagavond tijdens een surveillance tot twee maal toe opzettelijk aangereden. Diezelfde avond vond de politie een uitgebrande Honda Accord op het industrieterrein in Rhoon. De politie nam in eerste instantie aan dat het voertuig betrokken was bij een snelkraak. Later bleek echter dat de auto is gebruikt bij het inrijden op de agent.
De motoragent, die werd opgenomen in het Erasmus Medisch Centrum, raakte door het ongeval een deel van zijn been kwijt. Volgens de politie is zijn toestand nog steeds zorgwekkend en is de agent nog altijd niet aanspreekbaar.
(ANP)
Bron: www.nu.nlquote:Vijf aanhoudingen voor opzettelijk aanrijden motoragent
Uitgegeven: 21 oktober 2005 13:23
Laatst gewijzigd: 21 oktober 2005 13:30
ROTTERDAM - De politie in Rotterdam heeft donderdag en vrijdag vijf mensen gearresteerd die betrokken zouden zijn bij het opzettelijk aanrijden van een motoragent op de A15 afgelopen zaterdagavond. Het gaat om vijf mannen tussen de 19 en 25 jaar uit de regio Rijnmond.
De 38-jarige agent uit Spijkenisse werd tijdens een surveillance tot twee maal toe opzettelijk aangereden bij afslag Charlois. Hij was duidelijk herkenbaar aan het werk als agent.
De auto die betrokken was bij het ongeval op de A15 is eerder uitgebrand teruggevonden op een industrieterrein in Rhoon. De politie nam in eerste instantie aan dat het voertuig betrokken was bij een snelkraak. Later bleek echter dat de auto is gebruikt bij het inrijden op de agent.
De motoragent, die werd opgenomen in het Erasmus Medisch Centrum, raakte door het ongeval een deel van zijn been kwijt. Volgens de politie is zijn toestand nog steeds zorgwekkend en is de agent nog altijd niet aanspreekbaar.
kijk dat is het betere werk. ik hoop dat ze nog wat heel laten van die gozers voordat ze ter zitting komen.quote:
quote:De politie in Rotterdam heeft donderdag en vrijdag vijf mensen gearresteerd die betrokken zouden zijn bij het opzettelijk aanrijden van een motoragent op de A15 afgelopen zaterdagavond. Het gaat om vijf mannen tussen de 19 en 25 jaar uit de regio Rijnmond.
uitgegeven: 11:10 21-10-2005 gewijzigd: 13:10 21-10-2005
Drie van hen zijn donderdag opgepakt in Vlaardingen. Daarbij wilde één van hen er weer vandoor met zijn auto en ramde daarbij twee politievoertuigen. De andere verdachten zijn in de nacht van donderdag op vrijdag aangehouden in het Zeeuwse Kamperland.
De 38-jarige agent uit Spijkenisse werd zaterdag tot twee keer toe opzettelijk aangereden ter hoogte van afslag Charlois. Dezelfde avond werd de auto waarmee de man was geraakt uitgebrand teruggevonden op een industrieterrein in Rhoon. De politie nam in eerste instantie aan dat het voertuig betrokken was bij een snelkraak. Donderdag bleek echter dat de auto is gebruikt bij het inrijden op de agent.
Het vermoeden bestaat dat het slachtoffer is aangereden door streetracers die kort ervoor door de agent waren bekeurd.
De motoragent, die werd opgenomen in het Erasmus Medisch Centrum, raakte door het ongeval een deel van zijn been kwijt. Hij wordt nog kunstmatig in slaap gehouden. Volgens de politie is zijn toestand nog steeds zorgwekkend.
heftig als het ook nog eens een wraakactie zou zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:01 schreef MartijnA3 het volgende:
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=31482
[..]
ik wilde het niet posten, maar ben wel met je eens.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:08 schreef De_Godlasteraar het volgende:
't is dat ik geen dicator ben anders had ik bij al deze knapen 2 benen laten amputeren.
Let maar op wat er zo meteen weer gaat gebeuren. Een heel leger aan welzijnswerkers en advocaten gaan de zaak 'onderzoeken' en komen dan tot de conclusie dat de 4 bijrijders wel onschuldig zijn omdat ze "zelf verklaren" dat ze er alles aan hebben gedaan om de bestuurder de agent niet aan rijden. En de bestuurder krijgt misschien een jaartje cel, met aftrek van voorarrest. Je weet hoe dat gaat in Nederland, echt om te kosten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wilde het niet posten, maar ben wel met je eens.
Captain_chaos.. als je als agent vuur uitbrengt op een automobilist die je aan probeert te rijden of die inrijdt op politiewagens, kan je dan iets zeggen over de kans dat je veroordeeld word? Ik kan me zo indenken dat de collegas die die lui opgepakt hebben er mogelijk wel over gedacht hebben.. misschien niet 100% professioneel, maar wel 100% menselijkquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:01 schreef MartijnA3 het volgende:
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=31482
[..]
Iedere diender weet dat schieten op een auto vaak meer narigheid veroorzaakt dan dat het doeltreffend is. Dat betekent dat alleen in uiterste noodzaak, noodweer dus, op auto's wordt geschoten. Dat houdt in dat ook nog nooit een diender is veroordeeld voor het schieten op een auto. Nederlandse dienders zijn ook hlemaal niet zo triggerhappy. Daarnaast is iedere situatie anders dus kan je er geen sjabloon op leggen van wat wel en niet mag.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
Captain_chaos.. als je als agent vuur uitbrengt op een automobilist die je aan probeert te rijden of die inrijdt op politiewagens, kan je dan iets zeggen over de kans dat je veroordeeld word? Ik kan me zo indenken dat de collegas die die lui opgepakt hebben er mogelijk wel over gedacht hebben.. misschien niet 100% professioneel, maar wel 100% menselijk
ach. nmquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:02 schreef sp3c het volgende:
zelf hun eigen been af laten zagen en op laten eten ... live op hart van Nederland.
daarna moge ze vrij, die hebben hun lesje wel geleerd dacht ik zo
[/kim jong il modus]
Dit is van een ander forum en ik ben het hier 1000% mee eens.quote:Waarom verbaast jullie dit? Dit ga je meer en meer zien. Krijg je ervan met al die regels en zero-tolerance. Steeds meer excessief geweld. En denk maar niet dat jullie kinderen daar ongevoelig voor zijn.
Zero tolerance breeds maximum violence.
Als die gasten nou gewoon hun onschuldige straatracejes haden mogen afmaken, was er niets aan de aan geweest. Alleen omdat de politie moet optreden onder druk van doorgeslagen gelovige huisvaders die tijdens het uitlaten van de hond 3000km verderop wat racende auto's hoort en bang dat dat ooit wel eens een keer die lelijke kinderen van hem in gevaar zou kunnen brengen krijg je dit soort uitingen van frustatie en geweld.
Niet leuk voor die agent, maar ja, natuurlijk selectie is hard.
Hiermee toon je dus begrip voor poging tot moord op een agent die streetracers bekeurde. Bekeurde ja, want als hun rijbewijs was afgenomen hadden ze niet nog vrolijk rondgereden daarna. Bovendien proberen ze hun straf ook nog te ontlopen door hun auto uit te laten branden, het stelletje lafaards.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:48 schreef yup het volgende:
[..]
Dit is van een ander forum en ik ben het hier 1000% mee eens.
Jullie denken nu dat ik geweld rechtvaardig, of het goed vind wat die apen hebben gedaan.
Integendeel.
Maar zero tolerance zal betekenen dat jij apen op hun lul trapt. En die apen gaan je op keiharde manier terugpakken.
Ik ben ook op een niet zo aardige manier benadert door zo een motor agent, maar ik zal hem nooit slaan/aanrijden/of haten.
Maar je hebt gewoon mensen die geweld gebruiken normaal vinden.
Je zit gewoon een beetje wat te scheuren op een totaal onverlaten overzichtelijk weg, en opeens komt meneer agent met invordering van rijbewijs (bij iemand anders gebeurt). Dan gaat je bloed koken, en niet een beetje ook, en als agent moet je dan echt niet de verkeerde hebben. Want er zijn mensen met korte lontjes.
Dit stukje is gewoon heilig:
zero tolerance breeds maximum violence
Dat zeg ik.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het interesseert me niet dat als ze hard rijden ze zelf tegen een boom knallen, probleem is dat je altijd mensen en dieren in een ongeluk kunt betrekken, ook al zag de weg er nog zo verlaten uit....
Volgens mij zijn er genoeg evenementen waarbij je kan scheuren, tegen tig andere mensen. Daar heb je nog veel bezoekers ook, die op een veilige afstand staan. Daarnaast is er voldoende EHBO aanwezig.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:48 schreef yup het volgende:
[..]
Dit is van een ander forum en ik ben het hier 1000% mee eens.
Jullie denken nu dat ik geweld rechtvaardig, of het goed vind wat die apen hebben gedaan.
Integendeel.
Maar zero tolerance zal betekenen dat jij apen op hun lul trapt. En die apen gaan je op keiharde manier terugpakken.
Ik ben ook op een niet zo aardige manier benadert door zo een motor agent, maar ik zal hem nooit slaan/aanrijden/of haten.
Maar je hebt gewoon mensen die geweld gebruiken normaal vinden.
Je zit gewoon een beetje wat te scheuren op een totaal onverlaten overzichtelijk weg, en opeens komt meneer agent met invordering van rijbewijs (bij iemand anders gebeurt). Dan gaat je bloed koken, en niet een beetje ook, en als agent moet je dan echt niet de verkeerde hebben. Want er zijn mensen met korte lontjes.
Dit stukje is gewoon heilig:
zero tolerance breeds maximum violence
Leg als Overheid een aantal brede rechte stukken aan op een afgesloten verlaten braak-liggend terrein waar normaal verkeer niet kan komen, maak ze een paar kilometer lang en laat ze uitbaten door een door de overheid aangewezen instantie die bevoegd is en toeziet op veiligheid.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:28 schreef ondeugend het volgende:
En zo zijn er vast veel meer van die nieuwsitems te vinden.
Onschuldig straatracen....![]()
quote:ROTTERDAM - Het opzettelijk aanrijden van een motoragent op de A15 bij Rotterdam vorige week is het werk van een stel criminelen.
Vijf verdachten zijn in verband met de aanslag opgepakt. Eentje van hen ramde bij een poging te ontkomen aan arrestatie twee politieauto's.
Een 38-jarige buurtagent van de Tarwewijk raakte zaterdagavond 15 oktober zwaar gewond tijdens een dienst op zijn motor. Hij was twee keer geramd door een onbekende auto. Het slachtoffer is (een deel van) zijn been kwijt. De agent is nog niet aanspreekbaar.
Een op dezelfde avond van het incident uitgebrande Honda Accord op een industrieterrein in Rhoon leidde naar de verdachten. Met deze auto is de politieman aangereden. Het voertuig was gestolen toen het werd aangehouden door de agent uit Spijkenisse.
De exacte aanleiding van de aanrijding is nog niet bekend. Er gaan verhalen over deelnemers aan een straatrace of bezoekers van een auto-evenement in Ahoy' die waren aangehouden. Ook wordt beweerd dat het een wraakactie was na een bekeuring.
Zeker is wel dat de betrokkenen de aanhouding met een gestolen auto slecht uitkwam. De verdachten zijn in de leeftijd van 19 tot 25 jaar en komen uit de regio Rijnmond. Naar verluidt onder meer uit Spijkenisse, waar ook het slachtoffer woont. Het zijn bekenden van de politie.
Ze zijn in de kraag gevat door een arrestatieteam. Drie van hen zijn donderdagavond aangehouden op de Westlandseweg in Vlaardingen. Daarbij ging een verdachte er vandoor met een auto en ramde twee politiewagens. Met een derde politieauto is hij alsnog klemgereden. Twee anderen zijn donderdagochtend in het Zeeuwse Kamperland gearresteerd. Alle verdachten zijn ingesloten.
Ze worden verdacht van verschillende feiten, waaronder het inrijden op de agent, de diefstal van een auto en het in brand steken van deze wagen. Het is niet bekend wie er van hen tijdens de aanrijding in de Honda zaten.
Hopelijk krijgen we niet datzelfde gelul als met die tegelgooiers op zo'n viaduct. "We weten niet wie de tegel gooide van de 4".quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:30 schreef Captain_Chaos het volgende:
http://www.ad.nl/binnenland/article43355.ece
[..]
bij anja joos precies eender.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:39 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Hopelijk krijgen we niet datzelfde gelul als met die tegelgooiers op zo'n viaduct. "We weten niet wie de tegel gooide van de 4".
Gewoon allemaal veroordelen, en als je geen straf wil uitzitten dan verlink je maar je maat. Zou te gek voor woorden zijn als deze gasten er met een minimale straf vanaf komen.
Dat lijkt een oplossing alleen is de spanning er dan af en dus niet meer leuk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:22 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Leg als Overheid een aantal brede rechte stukken aan op een afgesloten verlaten braak-liggend terrein waar normaal verkeer niet kan komen, maak ze een paar kilometer lang en laat ze uitbaten door een door de overheid aangewezen instantie die bevoegd is en toeziet op veiligheid.
Op die manier kan alleen deelnemers iets overkomen en is hetzelfde als een race eigenlijk.
Ook kunnen straatracers gewoon rondjes scheuren op Zandvoort als ze bochten willen, dan vergelijken ze de ronde-tijden maar.
Ik vind het racen op straatparcoursen veel te gevaarlijk.
Ik wist dat dit een knuppel in de hoenderhok reply zou worden maja.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hiermee toon je dus begrip voor poging tot moord op een agent die streetracers bekeurde. Bekeurde ja, want als hun rijbewijs was afgenomen hadden ze niet nog vrolijk rondgereden daarna. Bovendien proberen ze hun straf ook nog te ontlopen door hun auto uit te laten branden, het stelletje lafaards.
Yup, je hebt zieke gedachtes.![]()
dus wat je eigenlijk wil zeggen (uit eigen ervaring, met je eigen kleine bevindingswereld) is dat iemand niet meer bekeurd mag worden als hij of zij iets strafbaars doet? of wil je een verbod op motoragenten omdat die kwetsbaar ziijn voor randdebielen met wraakgevoelens?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:51 schreef yup het volgende:
[..]
Ik wist dat dit een knuppel in de hoenderhok reply zou worden maja.
Ik heb helemaal geen zieke gedachtes, er zijn gewoon mensen die zeer snel op hun pik zijn getrapt, en aangezien motoragenten meestal niet zulke lieve mensen zijn (weet ik uit ervaring) kan ik het me voorstellen dat iemand totaal flipt. (ik keur niks goed hiero)
Ooit gehoord van zinloos geweld? Precies hetzelfde, iemand zegt wat tegen de ander, en de ander flipt totaal omdat hij vind dat er niet met hem bemoeit mag worden.
Ik vind het ook totaal niet kunnen motoragent omver rijden, maar voor de zoveelste keer, je hebt gewoon mensen met een ZEER kont lontje (heel veeeel mensen...), jammer dat zulke mensen niet uit de samenleving gewoon VERWIJDERD kunnen worden (liefst permanent) want dan zou het een stuk rustiger worden in NL.
jouw ervaring boeit me echt geen hol weet je, en is al zeker niet gerechtvaardigd om er meestal aan vast te plakken omdat jij ooit eens een keer gepakt bent, meestal hebben ze wel een reden om niet lief naar iemand te reageren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:51 schreef yup het volgende:
...en aangezien motoragenten meestal niet zulke lieve mensen zijn (weet ik uit ervaring) ...
Ik weet uit ervaring dat ze zeer arrogant kunnen zijn en niet mijn eigen ervaring alleen. Iig in Amsterdam zijn ze niet echt aardig.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus wat je eigenlijk wil zeggen (uit eigen ervaring, met je eigen kleine bevindingswereld) is dat iemand niet meer bekeurd mag worden als hij of zij iets strafbaars doet? of wil je een verbod op motoragenten omdat die kwetsbaar ziijn voor randdebielen met wraakgevoelens?
hoezo agent irritant, was je erbij? of vind jij het al arrogant als hij bij het bekeuren zijn helm ophoudt? dan gebeuren dit soort dingen in de regel dus niet. ook al snap jij het.quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:06 schreef yup het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring dat ze zeer arrogant kunnen zijn en niet mijn eigen ervaring alleen. Iig in Amsterdam zijn ze niet echt aardig.
Met gewone agenten kan je nog praten, maar motoragenten, daar heb ik ZEER slechte ervaringen mee
Wat jij niet begrijpt is wat ik bedoel:
Personen met korte lontjes.
Die personen worden aangehouden door agent irritant.
Korte lontje raakt op en meneer flipt hem totaal...
Dan gebeuren dit soort dingen.
Ik vind het zeer erg dat een agent van zijn motor word omver gereden, serieus ga dan een mano a mano confrontatie aan ofzo, ipv als een lafaard die gast van zijn bike te rijden(mijn mening over dit voorgeval).
Hoezo agent non-irritant, WAS JIJ ERBIJ? Kan je precies hetzelfde voor je reply zeggen.quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoezo agent irritant, was je erbij? of vind jij het al arrogant als hij bij het bekeuren zijn helm ophoudt? dan gebeuren dit soort dingen in de regel dus niet. ook al snap jij het.
je keurt het af, maar je snapt het wel... doet me denken aan de gruwelijke moord op ene van gogh, toen had je ook van die 'mensen'.
dat schreef ik dus net en snap je nog steeds niet. maar dat zal wel met menselijkheid te maken hebben. streetraces zijn illegaal en dat weet je voordat je er aan begint.quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:19 schreef yup het volgende:
Ik wil alleen zeggen dat ik begrijp WAAROM dit gebeurt.
Yep klopt als een bus, sterker nog, een sprintje tegen een ander voertuig is gewoon volgens de wet verboden, dus effe een sprintje bij de stoplicht mag niet.quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat schreef ik dus net en snap je nog steeds niet. maar dat zal wel met menselijkheid te maken hebben. streetraces zijn illegaal en dat weet je voordat je er aan begint.
ik heb de laatste jaren geen enkel probleem met de wet omdat ik me er zonder problemen, of iets in te boeten, aan hou. maar jij snapt die groep waar je niet toe behoort dus wel, tenminste zo kom je over.quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:41 schreef yup het volgende:
[..]
Yep klopt als een bus, sterker nog, een sprintje tegen een ander voertuig is gewoon volgens de wet verboden, dus effe een sprintje bij de stoplicht mag niet.
Maar wat ik wil zeggen, alles word overgerguleerd, er zullen mensen bij zijn die al die regels gewoon beu zijn...
Ik bedoel, het is niet alleen verkeer maar gewoon alles, je word op alles aangesproken, ik heb geen temperament problemen dus voor me no problem, maar er zijn mensen bij die gewoon net dat laatste zetje nodig hebben om totaal door het lint te gaan (en zulke mensen zijn er echt veel in NL).
Sorry hoor, overgereguleerd wordt er een hoop in dit land, dat ben ik met je eens. Vraag dat maar eens aan een zelfstandig ondernemer.quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:41 schreef yup het volgende:
[..]
Yep klopt als een bus, sterker nog, een sprintje tegen een ander voertuig is gewoon volgens de wet verboden, dus effe een sprintje bij de stoplicht mag niet.
Maar wat ik wil zeggen, alles word overgerguleerd, er zullen mensen bij zijn die al die regels gewoon beu zijn...
Ik bedoel, het is niet alleen verkeer maar gewoon alles, je word op alles aangesproken, ik heb geen temperament problemen dus voor me no problem, maar er zijn mensen bij die gewoon net dat laatste zetje nodig hebben om totaal door het lint te gaan (en zulke mensen zijn er echt veel in NL).
Straf weet ik niet, ben geen rechter. Maar zou niet licht zijn. Dat dan weer wel.quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb de laatste jaren geen enkel probleem met de wet omdat ik me er zonder problemen, of iets in te boeten, aan hou. maar jij snapt die groep waar je niet toe behoort dus wel, tenminste zo kom je over.
wat zou je straf zijn voor deze jongens die iemand na het beboeten dood proberen te rijden?
Van mij mogen ze ook korte lontjes preventief ruimen. Je zou eens moeten weten hoe beter NL zou zijn zonder die knakkers.quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
Sorry hoor, overgereguleerd wordt er een hoop in dit land, dat ben ik met je eens. Vraag dat maar eens aan een zelfstandig ondernemer.
Maar als je met je overdosis aan testosteron het niet kan hebben dat je illegale en zeer gevaarlijke straatspelletje wordt gefrustreerd door het gezag, en dus maar een motoragent om zeep probeert te helpen, dan mogen ze je van mij preventief ruimen. Dit heeft NIETS met doorgeschotenregelgeving te maken.
zolang je maar wat minder 'begrip' toont voor de daders ben je al een heel eind.quote:Op zondag 23 oktober 2005 01:02 schreef yup het volgende:
Maar helaas rotte appels hou je altijd over...
Volgens mij ligt dat ook aan jou en de anderen die slechte ervaringen hebben met motoragenten. Wanneer je met een bepaalde houding iemand anders benadert dan kun je ook een bepaalde houding terug verwachten.quote:Op zondag 23 oktober 2005 00:06 schreef yup het volgende:
[..]
Met gewone agenten kan je nog praten, maar motoragenten, daar heb ik ZEER slechte ervaringen mee
Personen met korte lontjes.
Die personen worden aangehouden door agent irritant.
Korte lontje raakt op en meneer flipt hem totaal...
Dan gebeuren dit soort dingen.
Ten eerste zou ik heeel erg snel maar eens dimmen met je zelf kennis gelul.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:14 schreef drexciya het volgende:
[..]
Volgens mij ligt dat ook aan jou en de anderen die slechte ervaringen hebben met motoragenten. Wanneer je met een bepaalde houding iemand anders benadert dan kun je ook een bepaalde houding terug verwachten.
Sowieso moeten motoragenten wel enigszins arrogant zijn; het zou slecht zijn als ze zich af zouden laten bekken door de gemiddelde medemens. En, wat is er mis met enige vorm van autoriteit?
Ik heb zelf weinig slechte ervaringen met motoragenten, maar dat zal wel komen omdat ik voor m'n werk enige communicatieve vaardigheden nodig heb. Enige vorm van zelfkennis schadt trouwens ook niet.
En daarmee kom ik op hetgeen wat bij veel mensen ontbreekt; de combinatie van zelfkennis en vooral zelfkritiek, gecombineerd met communicatieve vaardigheden.
Dat geleuter van korte lontjes en dergelijke is onzin, vroeger kreeg je gewoon klappen van een agent en hield je je wel in. Hedentendage kan alles of denkt men alles te kunnen en worden mensen "gek" als ze een keer (eindelijk) gecorrigeerd worden. het gevaarlijke aan jouw uitspraken is dat ze kunnen worden opgevat als een soort van rechtvaardiging van dit soort acties, ook al is dat iets wat jij zelf niet zo ziet.
uit jouw reactie is het erg makkelijk concluderen wie hier een kort lontje heeftquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:24 schreef yup het volgende:
[..]
Ten eerste zou ik heeel erg snel maar eens dimmen met je zelf kennis gelul.
Ten eerste ik was altijd beleefd en vriendelijk, ik hoef geen ruzie met meneer agent. Maar als meneer agent direct een grote bek trekt, ja dan ga ik dus de conclusie trekken dat meneer niet echt aardig is, en het grappige is dat het niet 1x, niet 2x, maar meerdere malen is gebeurt. Ook op de brommer (die niet opgevoerd was en waar ik altijd netjes mee reed) heb ik zulke dingen meegemaakt met motoragenten... Dus ik kan mooi WEL een conclusie trekken, ok?
Juist dat korte lontjes gedoe is geen gelul, juist mensen die dat als gelul afwimpelen zijn zelf GELUL VAN DE EERSTE ORDE. Ten eerste maak ik iedere dag korte lontjes mee, mensen die echt om de kleinste dingen elkaar al gaan afmaken. Het lijkt tegenwoordig te moeilijk om eens normaal te gedragen...
als je ten eerste zegt moet er ook een ten tweede komen, maar die ontbreekt in je genuanceerde betoog.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:24 schreef yup het volgende:
[..]
Ten eerste ik was altijd beleefd en vriendelijk, ik hoef geen ruzie met meneer agent. Maar als meneer agent direct een grote bek trekt, ja dan ga ik dus de conclusie trekken dat meneer niet echt aardig is, en het grappige is dat het niet 1x, niet 2x, maar meerdere malen is gebeurt. Ook op de brommer (die niet opgevoerd was en waar ik altijd netjes mee reed) heb ik zulke dingen meegemaakt met motoragenten... Dus ik kan mooi WEL een conclusie trekken, ok?
Juist dat korte lontjes gedoe is geen gelul, juist mensen die dat als gelul afwimpelen zijn zelf GELUL VAN DE EERSTE ORDE. Ten eerste maak ik iedere dag korte lontjes mee, mensen die echt om de kleinste dingen elkaar al gaan afmaken. Het lijkt tegenwoordig te moeilijk om eens normaal te gedragen...
misschien als je straks een motormaniak bent geworden dat je goede vriendjes met de motoragenten wordt. jullie delen namelijk dezelfde passie.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:22 schreef yup het volgende:
Ik maak me niet ook druk, want ben nog nooit bekeurd door meneer motoragent omdat hij niks kon vinden om mij te pakken (helaas voor meneer motoragent).
En om de auto heen lopen of er een lichtje niet brand, alle papieren uitvoerig bekijken of ik toevallig eentje ben vergeten komt dus echt neer op dingen zoeken om me te naaien. Helaas pindakaas want ik hou me altijd aan de wet en heb altijd de juiste papieren bij me![]()
Denk het niet moet je eens motor-forum.nl kijken, hebben ze echt geen goede ervaringen met meneer motoragent.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien als je straks een motormaniak bent geworden dat je goede vriendjes met de motoragenten wordt. jullie delen namelijk dezelfde passie.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:27 schreef ondeugend het volgende:
Nee straatraces zijn illegaal en moeten dus gestopt worden. Niet de agent die op de motor zit die je dwingt om te stoppen. Het is ongehoord en zal wat mij betreft flinkt bestraft moeten worden.
goed gesprokenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:26 schreef Captain_Chaos het volgende:
Yup,
Hoor 's,
Ik lees nu al een tijdje in dit topic hoe vervelend en gemeen jij motoragenten vindt.
Je postgeschiedenis lezend bekruipt me het gevoel dat je iederéén vervelend en gemeen vindt wanneer jouw weggedrag, en dat van anderen die zich niet wensen te conformeren aan de Wegenverkeerswet, door die mensen gecorrigeerd wordt. Je punt is duidelijk. Je wordt niet graag gecorrigeerd ondanks dat je zelf dondersgoed weet dat je recht hebt op correctie. Uiteraard ligt het feit dat je een prent krijgt of wordt aangesproken op je weggedrag nooit aan jou maar altijd aan die ander. Raar, moet ik je zeggen. Ik heb dat nooit; je wordt kennelijk door een groot onrecht getroffen dat maar een klein deel van de gemeenschap lijkt te treffen.
Beste Yup,
Je bent de enige niet.
Nederland is met jou een heel legertje mensen rijk dat slecht tegen terechte correctie kan.
Een discutabel gezelschap.
Is het een heel grote moeite je kruistocht tegen motoragenten uit een topic te houden dat juist gaat over het gericht proberen om te brengen van één van die mensen ? Tenzij jou de strekking van dit topic compleet ontgaat en je misdrijven tegen het leven gericht graag betrekt op jouw eigen probleem met gezag.
Ga dan vooral je gang.
On Topic:
De desbetreffende motordiender is herstellend van de aan zijn lichaam aangerichte verwoesting.
De mensen die om hem geven in zijn directe omgeving zijn bezig met het wennen aan de gedachte dat er iemand anders thuis zal komen dan de man die ooit naar zijn werk ging om wat voor zijn (en ook jóuw) gemeenschap te betekenen.
Helaas voor jou kan jij niks concluderen uit mijn posts.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:26 schreef Captain_Chaos het volgende:
Yup,
Hoor 's,
Ik lees nu al een tijdje in dit topic hoe vervelend en gemeen jij motoragenten vindt.
Je postgeschiedenis lezend bekruipt me het gevoel dat je iederéén vervelend en gemeen vindt wanneer jouw weggedrag, en dat van anderen die zich niet wensen te conformeren aan de Wegenverkeerswet, door die mensen gecorrigeerd wordt. Je punt is duidelijk. Je wordt niet graag gecorrigeerd ondanks dat je zelf dondersgoed weet dat je recht hebt op correctie. Uiteraard ligt het feit dat je een prent krijgt of wordt aangesproken op je weggedrag nooit aan jou maar altijd aan die ander. Raar, moet ik je zeggen. Ik heb dat nooit; je wordt kennelijk door een groot onrecht getroffen dat maar een klein deel van de gemeenschap lijkt te treffen.
Beste Yup,
Je bent de enige niet.
Nederland is met jou een heel legertje mensen rijk dat slecht tegen terechte correctie kan.
Is het een heel grote moeite je kruistocht tegen motoragenten uit een topic te houden dat juist gaat over het gericht proberen om te brengen van één van die mensen ? Tenzij jou de strekking van dit topic compleet ontgaat en je misdrijven tegen het leven gericht graag betrekt op jouw eigen probleem met gezag.
Ga dan vooral je gang.
On Topic:
De desbetreffende motordiender is herstellend van de aan zijn lichaam aangerichte verwoesting.
De mensen die om hem geven in zijn directe omgeving zijn bezig met het wennen aan de gedachte dat er iemand anders thuis zal komen dan de man die ooit naar zijn werk ging om wat voor zijn (en ook jóuw) gemeenschap te betekenen.
+ 10, zelfkennis, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:38 schreef yup het volgende:
Ik zou er graag tegenin zijn gegaan alleen HELAAS ga ik het onderspit delven want het is de woord van een agent tegen een of andere kutjochie.
Het enige wat ik vrees is het magische woord artikel 5.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
+ 10, zelfkennis, dat dan weer wel.
ja lachen!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:43 schreef yup het volgende:
Het grappige is wat ik heb gemerkt:
Als jij heel rustig en nonchalant blijft (en ook nog eens verdomme gelijk hebt) dan gaan die gasten dus totaal flippen
hey maar ondanks je frustratie met mensen die graag willen dat jij je aan de wet houdt, voel je toch wel ietsiepietsie mee met het slachtoffer?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:49 schreef yup het volgende:
[..]
Eigenlijk is het niet lachen yup tegen agent midden in de nacht...
Verder heb ik alleen maar een frustratie met agenten die denken dat ze king of the world zijn, ik heb ook genoeg goeie agenten mee gemaakt hoor (die dus gewoon normaal als mensen kunnen reageren).quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hey maar ondanks je frustratie met mensen die graag willen dat jij je aan de wet houdt, voel je toch wel ietsiepietsie mee met het slachtoffer?
Buitenom die snelheidsovertredingen rij ik nog wel netjes (in mijn ogen)...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:37 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Je gaat vooral je gang dus.
Voel je door mij niet geremd
Ondanks dat ik het grotendeels eens ben met je betoog wil ik toch terzijde de opmerking plaatsen dat er inderdaad veel (ook motorrijdende) dienders zijn die graag spijkers op laag water zoeken. En dat maakt de motorrijdende agent niet geliefd, ook en juist bij die verkeersdeelnemers die eigenlijk nooit echt de wet overtreden. Dat i.c.m. de kwetsbare positie van een motorrijder, dus ook een diender, is klaarblijkelijk toch iets waar men zich bij de politie zorgen over zou moeten maken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:26 schreef Captain_Chaos het volgende:
Beste Yup,
Je bent de enige niet.
Bla, bla, bla. Maar de personen die oom agent van z'n motor hebben gereden waren wel criminelen. Dus hier gaat jouw betoog over agenten die zoeken naar iets omdat de kop van bestuurder ze niet aanstaat de mist in.quote:
Pardon? Waar zeg ik dan dat dat ook in dit geval geldt? Ik zeg alleen maar dat de politie zijn hand in eigen boezem moet steken als het gaat om het absoluut slechte imago van de wetshandhaving in dit land.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bla, bla, bla. Maar de personen die oom agent van z'n motor hebben gereden waren wel criminelen. Dus hier gaat jouw betoog over agenten die zoeken naar iets omdat de kop van bestuurder ze niet aanstaat de mist in.
Buiten het feit dat je op de man speelt nu, ja, ik ben dus inderdaad een keer willens en wetens "aangepakt" door een diender(toevallig ook nog een motoragent...), die mij beschuldigde van het 31 km/h te snel rijden terwijl ik geen moment harder dan de toegestane snelheid heb gereden(leuk die omgekeerde bewijslast i.c.m. een lasergun... Quotum nog niet gehaald? Ach, dan beweer ik toch dat de lasergun een te hoge snelheid aangaf, is immers toch op geen enkele manier te controleren door de bekeurde of door de rechter).quote:En het is wel weer zoooo typisch dat het altijd hetzelfde soort mensen is dat zeikt over de pliesie. Die worden altijd zomaar zonder reden aangepakt door de pliesie natuurlijk.![]()
En wat heeft dat met het onderwerp van dit topic te maken?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:29 schreef Jalu het volgende:
[..]
Pardon? Waar zeg ik dan dat dat ook in dit geval geldt? Ik zeg alleen maar dat de politie zijn hand in eigen boezem moet steken als het gaat om het absoluut slechte imago van de wetshandhaving in dit land.
[..]
Buiten het feit dat je op de man speelt nu, ja, ik ben dus inderdaad een keer willens en wetens "aangepakt" door een diender(toevallig ook nog een motoragent...), die mij beschuldigde van het 31 km/h te snel rijden terwijl ik geen moment harder dan de toegestane snelheid heb gereden(leuk die omgekeerde bewijslast i.c.m. een lasergun... Quotum nog niet gehaald? Ach, dan beweer ik toch dat de lasergun een te hoge snelheid aangaf, is immers toch op geen enkele manier te controleren door de bekeurde of door de rechter).
Dit soort dienders maakt het werken voor eerlijke welwillende dienders knap lastig, kan ik je melden.
Dat Yup dus wel een punt heeft als hij zegt dat er nogal wat rotte appels bij de politie zitten die ervoor zorgen dat er mensen zijn die weleens een keer door het lint kunnen gaan als er weer eens al of niet terecht gecorrigeerd wordt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En wat heeft dat met het onderwerp van dit topic te maken?
Maar je wist toch al dat het in dit geval niks te maken heeft met rotte appels bij de politie?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:45 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat Yup dus wel een punt heeft als hij zegt dat er nogal wat rotte appels bij de politie zitten die ervoor zorgen dat er mensen zijn die weleens een keer door het lint kunnen gaan als er weer eens al of niet terecht gecorrigeerd wordt.
Dat deed ik niet, dat deed Yup. Ik reageer alleen op de manier waarop yup vervolgens door iedereen wordt afgeblaft terwijl hij gewoon wel een valide punt heeft.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar je wist toch al dat het in dit geval niks te maken heeft met rotte appels bij de politie?
Je haalt er dingen bij die met deze zaak niks te maken hebben.
Je haalt me de woorden uit de mond.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:15 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het grotendeels eens ben met je betoog wil ik toch terzijde de opmerking plaatsen dat er inderdaad veel (ook motorrijdende) dienders zijn die graag spijkers op laag water zoeken. En dat maakt de motorrijdende agent niet geliefd, ook en juist bij die verkeersdeelnemers die eigenlijk nooit echt de wet overtreden. Dat i.c.m. de kwetsbare positie van een motorrijder, dus ook een diender, is klaarblijkelijk toch iets waar men zich bij de politie zorgen over zou moeten maken.
Agenten die bekeuren omdat de kop van de bekeurde ze niet aanstaat en ze dus net zo lang zoeken totdat ze iets gevonden hebben om te kunnen schrijven hebben we genoeg in dit land en die agenten verpesten het wel voor alle welwillende dienders in dit land.
Ik denk dat het best een redelijke aanname is dat het afschuwelijke voorval met deze motorrijdende diender mogelijk een gevolg is van het soms misselijke gedrag van andere dienders. En dus zou de politie in het algemeen niet alleen maar moeten wijzen maar toch eindelijk eens een keer de hand in eigen boezem moeten steken. Rotte appels heb je overal, ook bij de politie, het zou de politie-organisatie echter sieren als men dat eindelijk eens ruiterlijk zou toegeven en er ook actie tegen zou ondernemen. JUIST om voorvallen als die we hier bespreken te voorkomen.
Pfff, als je op een motorforum leest, lees je precies het omgekeerde.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:15 schreef yup het volgende:
Vraag je je maar eens af (iedereen hier dus) waarom motoragentjes zo "geliefd" zijn.
Met normale agenten heb ik dus werkelijk nooit problemen gehad... Ik wil niet zeggen dat alle motordienders klootzakken zijn, maar ik vind het geen toeval dat ik een paar keer door een "rotte appel" ben aangehouden
Dat is dus niet waar, lees maar eens beter.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:38 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Pfff, als je op een motorforum leest, lees je precies het omgekeerde.
quote:De dader van het moedwillig omver rijden van de Rotterdamse motoragent Hans Jeanson is een zeer agressieve jeugdcrimineel, zo schrijft De Telegraaf vandaag. De 38-jarige Jeanson is eigenlijk van beroep wijkagent. Hij reed zaterdagavond 15 oktober op de A15 op een off-the-roadmotor en heeft bij de afslag Charlois een 19-jarige automobilist, ''ene Dennis uit Rotterdam'', willen aanhouden. De jongen staat bekend als een zeer gewelddadige crimineel. Hij reed op dat moment in een gestolen Honda Accord die door agent Jeanson opgemerkt moet zijn.
Volgens getuigenverklaringen heeft deze Dennis tot twee keer toe geprobeerd Jeanson klem te rijden. De agent kon geen kant op: zijn off-the-road kan namelijk niet veel harder dan 130 kilometer per uur. Bij de derde keer reed de doldrieste crimineel Jeanson tegen de vangrail om er vervolgens als een gek vandoor te gaan.
Jeanson hield aan het gebeuren onder meer een verbrijzeld been over. Op de intensive-careafdeling van het Erasmus Medisch Centrum wordt hij kunstmatig in een coma gehouden. Zijn linkeronderbeen is geamputeerd. Verder kampt hij met andere gecompliceerde botbreuken. Gevreesd wordt bovendien voor blijvend hersenletsel door de enorme klap en het massale bloedverlies.
Arrestatie
De dader werd vorige week donderdag gearresteerd toen hij vanuit Vlaardingen met twee kompanen een ripdeal wilde plegen. Ook bij die gelegenheid zette Dennis zijn auto als wapen in tegen de politie. Hij ramde twee wagens van het arrestatieteam.
Pas nadat de politie een waarschuwingsschot had gelost, kon hij worden klemgereden en overmeesterd. Twee van zijn maten zitten vast omdat zij na het ongeval hebben geholpen om de Honda Accord in brand te steken. Het duo zou het misdrijf inmiddels (deels) hebben bekend.
Rotterdamse Dennis maakt volgens bronnen deel uit van een bende die inbraken pleegt en auto's steelt. De groep staat bekend als zeer agressieve harddrugsgebruikende criminelen.
Ik ben blij dat de (vermoedelijke) daders gepakt zijn, anders wordt dit een nog groter drama.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:02 schreef ondeugend het volgende:
'Dader aanslag motoragent jeugdcrimineel'
[..]
Er is wat mij betreft geen enkel sympathie of begrip op te brengen voor deze jongeman.
Nee, dat is niet waar. Het is voldoende om jong te zijn en een auto te hebben die er snel uitziet. Dat is de reden dat ik nooit opvallende auto's gehad heb, ik had geen zin in die ellende. Ben in tien jaar rijden wel drie keer staande gehouden, waarvan een keer dus voor een zogenaamde snelheidsovertreding die met de lasergun geconstateerd zou zijn en die gewoon door de betreffende diender gefantaseerd is.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Als je 5 keer door een motoragent wordt aangehouden, dan lok je (onbewust misschien) toch iets uit.
Lijkt mij.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:32 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Het is voldoende om jong te zijn en een auto te hebben die er snel uitziet. Dat is de reden dat ik nooit opvallende auto's gehad heb, ik had geen zin in die ellende. Ben in tien jaar rijden wel drie keer staande gehouden, waarvan een keer dus voor een zogenaamde snelheidsovertreding die met de lasergun geconstateerd zou zijn en die gewoon door de betreffende diender gefantaseerd is.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:26 schreef Captain_Chaos het volgende:
Je bent de enige niet.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:24 schreef yup het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het niet alleen vermoeidheid is, maar het betrekken van emoties in je weggedrag. Als er bepaalde spanningen op je werk zijn bijvoorbeeld. Ik heb wel eens wat acties uitgehaald waarbij ik achteraf dacht van, dat ging nergens over.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:00 schreef yup het volgende:
[..]
Serieus mensen zouden eens moeten relaxen, ik kan wel hier zo doen maar in het echt kan het me vrij weinig schelen, je zou eens moeten zien hoe vaak ik iemand druk heb zien gebaren, mijn antwoord is dan gewoon een smile + duim erbij. Houden ze vanzelf ermee op.
IK NEEM ELK ZIN OF WOORD TERUG, ALLES VERDOMME NOG AAN TOE ALLES NEEM IK TERUG GODVERDOMMEquote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:02 schreef ondeugend het volgende:
'Dader aanslag motoragent jeugdcrimineel'
[..]
Er is wat mij betreft geen enkel sympathie of begrip op te brengen voor deze jongeman.
Ben gewoon verontwaardigt dat het weer zo een agressieve aap is (waar onze maatschappij helaas vol van zit)...quote:
quote:Motoragent aangereden bij ramkraak
AMSTERDAM - Een 33-jarige hoofdagent van Politie Haaglanden is donderdag 27 oktober om 22:20 uur werd op de Rijswijkseweg aangereden door een nog onbekende automobilist. Het betrokken voertuig was kort daarvoor weggereden bij een ramkraak aan de Koningin Julianalaan in Voorburg.
Twee inzittenden van dit voertuig hadden bij een computerzaak enkele goederen weggenomen. De motoragent zag op het Spaarneplein het voertuig rijden en zette direct de achtervolging in. Net voor het viaduct van de Rijswijkseweg nabij het Hollands Spoor stopte de bestuurder van de auto op de rijbaan en reed vervolgens vol gas achteruit en ramde de onfortuinlijke motoragent. De motoragent werd circa drie meter van zijn motorfiets geslingerd maar raakte wonderwel niet gewond. Het voertuig reed vervolgens verder en werd korte tijd later leeg aangetroffen op de Laakkade. De motorfiets raakte zwaar beschadigd
Ken je de betekenis van de woorden terecht en discutabel? Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar er bestaan dienders die de volstrekte onmogelijkheid om te bewijzen dat ze liegen misbruiken om een boete te kunnen schrijven. En ik weet dat dat het geval is omdat het a. mij zelf een keer is overkomen door b. een diender die ik al kende omdat ik zelf een kantoorbaan bij het betreffende politiekorps gehad heb. Een zg. rotte appel, ja ze bestaan.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:28 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
[..]
even off topic. ken ik jou van een studie in haarlem?quote:
Nee, ik heb nooit in Haarlem gestudeerd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
even off topic. ken ik jou van een studie in haarlem?
ok dan is dat ook duidelijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:32 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, ik heb nooit in Haarlem gestudeerd.
Wat een held zeg.quote:Verdachte bekent aanrijden motoragent
Uitgegeven: 4 november 2005 10:39
Laatst gewijzigd: 4 november 2005 11:44
ROTTERDAM - Een 19-jarige man uit Rotterdam heeft woensdagavond bekend dat hij bijna drie weken geleden een motoragent heeft aangereden op de snelweg A15 ter hoogte van de afslag Charlois. Ook zei de man dat hij alleen in de auto zat, zo maakte de politie vrijdag bekend. Of de man de motoragent opzettelijk heeft aangereden, is vooralsnog uit de verhoren niet duidelijk geworden.
De man probeerde na het stopteken van de motoragent te ontkomen, omdat hij in een gestolen auto reed, luidde zijn verklaring. Naast de 19-jarige man zitten ook een 20-jarige man uit Spijkenisse en een 28-jarige man uit Rotterdam nog vast voor hun mogelijke betrokkenheid bij de zaak.
De politie arresteerde recentelijk ook een 26-jarige man uit Spijkenisse. Hij wordt verdacht van het in brand steken van de betrokken auto, korte tijd na de aanrijding.
Uitgebrand
De 38-jarige agent uit Spijkenisse werd bijna drie weken geleden tijdens een surveillance aangereden op de A15. Hij was duidelijk herkenbaar aan het werk als politieagent. Na het incident trof de politie de auto die betrokken was bij het incident uitgebrand aan op een industrieterrein in Rhoon.
Zorgwekkend
Waar, maar in de bak kosten ze alleen maar geld....quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:25 schreef Flyingdutchman het volgende:
Levenslang opsluiten zulke idioten!!! Zo een nietsnut kan toch niks betekenen voor onze samenleving![]()
maar kunnen ze niemand meer in een coma rijden. daar heb ik wel wat centen voor over. tenzij het gevangenisleven eens gaat inzien dat je meer kan verdienen met deze poephoofden dan ze kosten. ik dacht aan orgaandonatie en keihard te werkstellen voor een beter onderkomen. men begint in een kale cementcel met zijn tienen en kan zich omhoog werken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:38 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Waar, maar in de bak kosten ze alleen maar geld....
Ja doodstraf hebben we hier niet...dus dan moet hij wel de cel in.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:38 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Waar, maar in de bak kosten ze alleen maar geld....
quote:OM eist tien jaar voor 'aanslag' op motoragent
Uitgegeven: 3 april 2006 16:19
Laatst gewijzigd: 3 april 2006 16:23
ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie heeft maandag voor de rechtbank in Rotterdam tien jaar geëist tegen de 20-jarige D.M. voor poging tot moord op een motoragent.
De Rotterdammer reed op 15 oktober vorig jaar op de A15 ter hoogte van afslag Rhoon tot twee keer toe in op de agent. De politieman raakte hierbij levensgevaarlijk gewond. Zijn linkerbeen moest worden geamputeerd en hij heeft mogelijk blijvend hersenletsel opgelopen.
En het is nog maar te hopen dat die ^@#$@# het nog krijgt ook hequote:Op maandag 3 april 2006 17:52 schreef marcb1974 het volgende:
Terecht, al is het misschien nog wat aan de korte kant.
De rechter wil er in bepaalde gevallen nog wel eens boven gaan zitten..quote:Op woensdag 5 april 2006 07:07 schreef popolon het volgende:
10 jaar voor een poging tot moord.
Da's weinig, maar 't is een eis dus zal nog wel minder worden ben ik bang voor.
quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:51 schreef ondeugend het volgende:
[q] 109 Teletekst vr 14 apr
7 jaar voor inrijden op motoragent
` In Rotterdam is een man tot 7 jaar
gevangenisstraf veroordeeld voor poging
tot doodslag op een motoragent.Hij moet
de agent ook een schadevergoeding van
75.000 euro betalen.Hij reed vorig jaar
op de A15 bij Rotterdam twee keer
bewust in op de motoragent.
Die raakte toen zwaargewond en mist nu
een onderbeen.De dader sloeg op de
vlucht omdat hij in een gestolen auto
zat.Volgens het OM ging het om een
"regelrechte aanslag".Maar de rechter
vindt dat te ver gaan.
De officier van justitie had tien jaar
gevangenisstraf en een vergoeding van
75.000 euro geëist.
www.nu.nlquote:Rotterdammer krijgt 7 jaar voor aanrijden motoragent
Uitgegeven: 14 april 2006 13:59
Laatst gewijzigd: 14 april 2006 14:01
ROTTERDAM - De rechtbank in Rotterdam heeft vrijdag de 20-jarige D.M. veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf en het betalen van een schadevergoeding van 75.000 euro voor doodslag op een motoragent.
De Rotterdammer reed op 15 oktober 2005 op de A15 ter hoogte van afslag Rhoon tot twee keer toe in op de agent. De politieman raakte hierbij levensgevaarlijk gewond. Zijn linkeronderbeen moest worden geamputeerd, hij liep meerdere botbreuken op en heeft mogelijk blijvend hersenletsel.
Wat een idioot zegquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:51 schreef ondeugend het volgende:
[...]
Volgens het OM ging het om een
"regelrechte aanslag".Maar de rechter
vindt dat te ver gaan.
Ergens vond ik ook nog dit;quote:Voor levensdelicten zoals moord en doodslag zijn er geen richtlijnen. Hierbij zijn het voorafgaande onderzoek, de persoonlijke omstandigheden van de verdachte en he onderzoek ter terechtzitting bepalend voor de strafeis. In moeilijke of gevoelige zaken wordt de hoogte van de strafeis vaak ook besproken met collega's binnen het OM.
Het onderzoek, de bewijzen, de wettelijke maximumstraf, de persoonlijke omstandigheden van de verdachte; dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de uiteindelijke strafeis. Dat is ook de reden waarom een officier van justitie nooit vooraf kan vertellen wat hij gaat eisen. Ook het onderzoek ter terechtzitting kan de eis nog beïnvloeden.
De wettelijke maximimumstraf voor zowel moord als doodslag (onder bepaalde omstandigheden) is levenslang.
Als je het laatste in beschouwing neemt dan lijkt me de straf zeker karig, helemaal omdat het slachtoffer een politieagent is. Tot 2 keer toe zelfs op hem ingereden.quote:Op zware mishandeling staat maximaal acht jaar, maar op doodslag vijftien jaar
Eigenlijk best veel dus ja.quote:Op zaterdag 15 april 2006 04:25 schreef PLAE@ het volgende:
7 jaarDaar kan je hier 3 moorden voor plegen.
Ik heb er wel een mening over: Poging tot moord, met voorbedachte rade, is levenslang.quote:Op zaterdag 15 april 2006 05:40 schreef PLAE@ het volgende:
Naar wat er gemiddeld uitgesproken wordt is dit echt superveel. Dat heeft er niks mee te maken wat ik er van vind. Ik heb eigenlijk nog niet zo'n mening over straffen. Vind het moeilijk om te bepalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |