Waar, maar in de bak kosten ze alleen maar geld....quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:25 schreef Flyingdutchman het volgende:
Levenslang opsluiten zulke idioten!!! Zo een nietsnut kan toch niks betekenen voor onze samenleving![]()
maar kunnen ze niemand meer in een coma rijden. daar heb ik wel wat centen voor over. tenzij het gevangenisleven eens gaat inzien dat je meer kan verdienen met deze poephoofden dan ze kosten. ik dacht aan orgaandonatie en keihard te werkstellen voor een beter onderkomen. men begint in een kale cementcel met zijn tienen en kan zich omhoog werken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:38 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Waar, maar in de bak kosten ze alleen maar geld....
Ja doodstraf hebben we hier niet...dus dan moet hij wel de cel in.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:38 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Waar, maar in de bak kosten ze alleen maar geld....
quote:OM eist tien jaar voor 'aanslag' op motoragent
Uitgegeven: 3 april 2006 16:19
Laatst gewijzigd: 3 april 2006 16:23
ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie heeft maandag voor de rechtbank in Rotterdam tien jaar geëist tegen de 20-jarige D.M. voor poging tot moord op een motoragent.
De Rotterdammer reed op 15 oktober vorig jaar op de A15 ter hoogte van afslag Rhoon tot twee keer toe in op de agent. De politieman raakte hierbij levensgevaarlijk gewond. Zijn linkerbeen moest worden geamputeerd en hij heeft mogelijk blijvend hersenletsel opgelopen.
En het is nog maar te hopen dat die ^@#$@# het nog krijgt ook hequote:Op maandag 3 april 2006 17:52 schreef marcb1974 het volgende:
Terecht, al is het misschien nog wat aan de korte kant.
De rechter wil er in bepaalde gevallen nog wel eens boven gaan zitten..quote:Op woensdag 5 april 2006 07:07 schreef popolon het volgende:
10 jaar voor een poging tot moord.
Da's weinig, maar 't is een eis dus zal nog wel minder worden ben ik bang voor.
quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:51 schreef ondeugend het volgende:
[q] 109 Teletekst vr 14 apr
7 jaar voor inrijden op motoragent
` In Rotterdam is een man tot 7 jaar
gevangenisstraf veroordeeld voor poging
tot doodslag op een motoragent.Hij moet
de agent ook een schadevergoeding van
75.000 euro betalen.Hij reed vorig jaar
op de A15 bij Rotterdam twee keer
bewust in op de motoragent.
Die raakte toen zwaargewond en mist nu
een onderbeen.De dader sloeg op de
vlucht omdat hij in een gestolen auto
zat.Volgens het OM ging het om een
"regelrechte aanslag".Maar de rechter
vindt dat te ver gaan.
De officier van justitie had tien jaar
gevangenisstraf en een vergoeding van
75.000 euro geëist.
www.nu.nlquote:Rotterdammer krijgt 7 jaar voor aanrijden motoragent
Uitgegeven: 14 april 2006 13:59
Laatst gewijzigd: 14 april 2006 14:01
ROTTERDAM - De rechtbank in Rotterdam heeft vrijdag de 20-jarige D.M. veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf en het betalen van een schadevergoeding van 75.000 euro voor doodslag op een motoragent.
De Rotterdammer reed op 15 oktober 2005 op de A15 ter hoogte van afslag Rhoon tot twee keer toe in op de agent. De politieman raakte hierbij levensgevaarlijk gewond. Zijn linkeronderbeen moest worden geamputeerd, hij liep meerdere botbreuken op en heeft mogelijk blijvend hersenletsel.
Wat een idioot zegquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:51 schreef ondeugend het volgende:
[...]
Volgens het OM ging het om een
"regelrechte aanslag".Maar de rechter
vindt dat te ver gaan.
Ergens vond ik ook nog dit;quote:Voor levensdelicten zoals moord en doodslag zijn er geen richtlijnen. Hierbij zijn het voorafgaande onderzoek, de persoonlijke omstandigheden van de verdachte en he onderzoek ter terechtzitting bepalend voor de strafeis. In moeilijke of gevoelige zaken wordt de hoogte van de strafeis vaak ook besproken met collega's binnen het OM.
Het onderzoek, de bewijzen, de wettelijke maximumstraf, de persoonlijke omstandigheden van de verdachte; dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de uiteindelijke strafeis. Dat is ook de reden waarom een officier van justitie nooit vooraf kan vertellen wat hij gaat eisen. Ook het onderzoek ter terechtzitting kan de eis nog beïnvloeden.
De wettelijke maximimumstraf voor zowel moord als doodslag (onder bepaalde omstandigheden) is levenslang.
Als je het laatste in beschouwing neemt dan lijkt me de straf zeker karig, helemaal omdat het slachtoffer een politieagent is. Tot 2 keer toe zelfs op hem ingereden.quote:Op zware mishandeling staat maximaal acht jaar, maar op doodslag vijftien jaar
Eigenlijk best veel dus ja.quote:Op zaterdag 15 april 2006 04:25 schreef PLAE@ het volgende:
7 jaarDaar kan je hier 3 moorden voor plegen.
Ik heb er wel een mening over: Poging tot moord, met voorbedachte rade, is levenslang.quote:Op zaterdag 15 april 2006 05:40 schreef PLAE@ het volgende:
Naar wat er gemiddeld uitgesproken wordt is dit echt superveel. Dat heeft er niks mee te maken wat ik er van vind. Ik heb eigenlijk nog niet zo'n mening over straffen. Vind het moeilijk om te bepalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |