abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31462547
AMSTERDAM 2005-10-15 – (Novum) - Samir A. is tijdens en na zijn aanhouding vrijdag mishandeld door het arrestatieteam. Dat stelt de Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (Eorg) zaterdag. De 19-jarige terreurverdachte is volgens Eorg 'zo hard aangepakt', dat hij striemen en blauwe plekken heeft opgelopen. De organisatie heeft het ministerie van Justitie zaterdag middels een brief om opheldering gevraagd.

De eerder dit jaar vrijgesproken Samir A. werd vrijdag in zijn woning in Den Haag opgepakt door een Bijzondere Bijstandseenheid (BBE), de Nederlandse antiterreureenheid van het Korps Mariniers. Samir A. is daarbij 'buitenproportioneel hard' aangepakt, zegt woordvoerder Pieter Vleeming van Eorg zaterdag. "Hij is van de trap geduwd en zo stevig geboeid, dat hij zichtbare striemen op zijn armen en benen heeft staan, terwijl hij zich niet tegen zijn aanhouding heeft verzet."

Vleeming zegt 'niet te begrijpen' dat A. is opgepakt door een BBE. "Dit arrestatieteam bestaat uit hele stevige jongens, terwijl Samir al meerder keren is vrijgesproken. Deelname van de BBE is gewoon show."

Het ministerie van Justitie laat weten niet op de beschuldigingen te reageren 'voor de verdachte een reguliere aangifte heeft gedaan bij de politie'. Wel krijgt Eorg volgens justitiewoordvoerder Dorothée van Kempen antwoord op de brief.

Eorg is een organisatie die opkomt voor de rechten van gedetineerden in Nederland. De organisatie heeft vertegenwoordigers in vrijwel alle penitentiaire inrichtingen.

Goh, wat vervelend nou. Misschien moeten ze volgende keer toch maar weer eerst de rode loper uitrollen en vragen of meneer de terrorist soms zin heeft om zichzelf aan te geven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_31462571
-edit: zinloze doodsverwensing-

[ Bericht 70% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:02:48 ]
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_31462626
"Dit arrestatieteam bestaat uit hele stevige jongens, terwijl Samir al meerder keren is vrijgesproken. Deelname van de BBE is gewoon show."

. Dit grenst aan het mongoloide.
pi_31462662
Maar hij was toch in Leiden opgepakt?

Geloofwaardigheid 0,0 dit verhaal.
pi_31462694
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:12 schreef Toeps het volgende:

Ja, dat was ie ook, maar de source van dit nieuwsbericht zit in Amsterdam. Moeilijk he ?
pi_31462720
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, dat was ie ook, maar de source van dit nieuwsbericht zit in Amsterdam. Moeilijk he ?
In het bericht staat ''Den Haag'' vermeld als plaats van aanhouding.
pi_31462725
Als hij zich echt niet verzet heeft, dan was zo'n harde aanpak inderdaad niet nodig geweest.
Maar ik was er niet bij.
pi_31462828
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:15 schreef Croupouque het volgende:
Als hij zich echt niet verzet heeft, dan was zo'n harde aanpak inderdaad niet nodig geweest.
Maar ik was er niet bij.
Dat krijg je als er van die speciale arrestatieteams ingezet worden, die gasten zijn zo gek als een deur. Het zijn eigenlijk zelf criminelen, alleen hebben zij een vergunning. Ik heb ze hier bij mij in de buurt eens in actie gezien, en ze hebben echt de grootste lol terwijl ze een hele inboedel aan gort slaan.
pi_31462874
en terecht
Usericon Manager kapot?
pi_31462882
-edit: zinloze doodsverwensing-

[ Bericht 83% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:03:55 ]
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_31462891
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:06 schreef Hathor het volgende:

Vleeming zegt 'niet te begrijpen' dat A. is opgepakt door een BBE. "Dit arrestatieteam bestaat uit hele stevige jongens, terwijl Samir al meerder keren is vrijgesproken. Deelname van de BBE is gewoon show."
Dit is toch pas weer de 2e keer dat hij opgepakt is? Wanneer is hij dan nog meer vrijgesproken? En eenmalig vrijgesproken van terroristisch gedrag betekent toch niet dat de volgende keer het Bert en Ernie moeten zijn die vragen of hij op de zachte rug van Pino mee naar het bureau wil?

Enige wat je misschien kan zeggen is dat iemand die geen verzet bied ook rustig meegenomen kan worden, maar dan nog, van die paar striemen ga je niet dood. Als ze nou z'n arm breken op meerdere plaatsen is het misschien een ander verhaal.
pi_31462892
Dat er nog daadwerkelijk mensen zijn die het voor dit stuk onkruid opnemen .
X
X
X
pi_31462914
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:14 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

In het bericht staat ''Den Haag'' vermeld als plaats van aanhouding.
Ja, nou je het zegt, op tv werd gezegd dat ie werd aangehouden op school in Leiden. Nou ja, de waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:24:45 #14
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_31462923
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:15 schreef Croupouque het volgende:
Maar ik was er niet bij.
Ik heb echt geen medelijden met die teringleier. Dat ze hem nog maar vaak van de trap mogen flikkeren.
pi_31462942
Een schande.
pi_31462948
Te ziek voor woorden!
Straks doet Samir nog aangifte van mishandeling en krijgt ie alweer vrijspraakkkkkkkkkkk
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31462966
Als hij mishandeld is dan zal hij wel tegengestribbeld hebben
pi_31462974
Dat stelt de Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (Eorg)
Eo...rg
ahaaaaaaaaaaa
nee het begint duidelijk te worden!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31462981
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Te ziek voor woorden!
Straks doet Samir nog aangifte van mishandeling en krijgt ie alweer vrijspraakkkkkkkkkkk
Je krijgt geen vrijspraak omdat je mishandeld bent, zelfs niet in Nederland.
pi_31462986
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:26 schreef CasB het volgende:
hij huilde..
pi_31462990
Gut, het is nog waar ook.

www.eorg.nl

Lachen die Nedstat teller ook.
Via welke site

1. www.google.nl 17
2. forum.fok.nl 5
3. www.bijlmerbajes.com 2

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2005 15:29:21 ]
pi_31462994
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:27 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Je krijgt geen vrijspraak omdat je mishandeld bent, zelfs niet in Nederland.
ow niet?
pi_31462997
Wie maakt er nou een site voor gedetineerden
pi_31463003
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:27 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ow niet?
Nee. Kun je een voorbeeld noemen?
pi_31463006
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:27 schreef Toeps het volgende:

www.eorg.nl
14.10.2005 Samir A na aanhouding mishandeld

Samir A. mishandeld tijdens aanhouding
De EORG zal, namens Samir A. aangifte doen tegen de leden van het arrestatieteam die Samir A. vandaag hebben aangehouden. Samir is zowel tijdens zijn aanhouding als na zijn inverzekeringstelling door de politie mishandeld. De EORG heeft vandaag schriftelijk bij de minister van justitie ( politiek verantwoordelijk) opheldering gevraagd over de wijze waarop de aanhouding plaats heeft gevonden

jaja dat heeft ie snel geregeld, mocht hij bellen ofzo?
pi_31463012
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:24 schreef Kresj het volgende:

[..]

Ik heb echt geen medelijden met die teringleier. Dat ze hem nog maar vaak van de trap mogen flikkeren.
Ja, maar gelukkig heb jij het niet voor het zeggen. Stel je voor zeg, dat we iedere (potentiële) crimineel lichamelijk letsel zouden toebrengen.
pi_31463014
Over mishandeling gesproken; hoe is het toch ooit afgelopen met de journalist die door deze aap mishandeld werd?
pi_31463027
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:28 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee. Kun je een voorbeeld noemen?
Nou de vorige keer ging het in omgekeerde volgorde,
hij kwam vrij en mishandelt een man!
pi_31463041
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:22 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Dit is toch pas weer de 2e keer dat hij opgepakt is? Wanneer is hij dan nog meer vrijgesproken? En eenmalig vrijgesproken van terroristisch gedrag betekent toch niet dat de volgende keer het Bert en Ernie moeten zijn die vragen of hij op de zachte rug van Pino mee naar het bureau wil?

Enige wat je misschien kan zeggen is dat iemand die geen verzet bied ook rustig meegenomen kan worden, maar dan nog, van die paar striemen ga je niet dood. Als ze nou z'n arm breken op meerdere plaatsen is het misschien een ander verhaal.
De eerste keer was ie verdachte in berokkenheid bij een overval op een supermarkt, waar ie notabene zelf werkte. De tweede keer was toen ze die plattegronden van schiphol en het regeringsgebouw bij hem thuis vonden, en dan nu dit weer. Kom ik uit op 3 keer.

Ze hebben ook wat afgeluisterde telefoongesprekken van hem op band staan, met o.a. zijn zus en moeder. Ongelooflijk wat een domme eikel deze gozer is, hij zou toch hebben moeten weten dat ie in de gaten werd gehouden, maar hij levert justitie keer op keer eigenhandig belastend materiaal. Als Al Qaeda volledig zou bestaan uit sukkels zoals Samir zouden we ons niet zo druk hoeven te maken. Helaas is dat niet het geval.
pi_31463042
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:28 schreef CasB het volgende:
Wie maakt er nou een site voor gedetineerden
Sja, het is wat lastig voor sommigen te accepteren dat we in een democratische rechtstaat leven en dat de rechten van iedereen worden gerespecteerd en nageleefd. Dat onderscheidt je namelijk van een achterlijke cultuur of bananenrepubliek. Maar daar voel jij je kennelijk meer thuis. Emigreren zou ik zeggen.
pi_31463070
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Sja, het is wat lastig voor sommigen te accepteren dat we in een democratische rechtstaat leven en dat de rechten van iedereen worden gerespecteerd en nageleefd. Dat onderscheidt je namelijk van een achterlijke cultuur of bananenrepubliek. Maar daar voel jij je kennelijk meer thuis. Emigreren zou ik zeggen.
Goed plan!!
*koffersinpakt*
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:32:19 #32
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31463079
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:26 schreef CasB het volgende:
Jij was erbij, neem ik aan?

Als blijkt dat hij zich niet verzet heeft tegen de arrestatie, maar wel mishandeld is, vind ik dat een kwalijke zaak. Natuurlijk, hij wordt ervan verdacht aanslagen voor te bereiden, en ik zal geen medelijden met hem hebben. Maar het is gewoon idioot om toch geweld te gebruiken als dat nergens voor nodig is.

Iedereen die het prima vindt dat er onnodig geweld gebruikt wordt bij arrestaties zal er zeker nog net zo over denken als het hen zelf overkomt?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31463133
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:27 schreef Toeps het volgende:

www.eorg.nl

Lachen die Nedstat teller ook.
Via welke site

1. www.google.nl 17
2. forum.fok.nl 5
3. www.bijlmerbajes.com 2

ze hebben dus toch internet daar
pi_31463150
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Jij was erbij, neem ik aan?

Als blijkt dat hij zich niet verzet heeft tegen de arrestatie, maar wel mishandeld is, vind ik dat een kwalijke zaak. Natuurlijk, hij wordt ervan verdacht aanslagen voor te bereiden, en ik zal geen medelijden met hem hebben. Maar het is gewoon idioot om toch geweld te gebruiken als dat nergens voor nodig is.

Iedereen die het prima vindt dat er onnodig geweld gebruikt wordt bij arrestaties zal er zeker nog net zo over denken als het hen zelf overkomt?
Kijk naar Amerika hoe die boeven aanpakken,
kijk naar andere landen die het nog erger aanpakken en waar je totaal geen recht van spreken meer hebt als je die gevangenis poorten doorloopt
en hier mag men de dag erop al klagen dat ze zo ruw deden?
Wat deed hij dan met die journalist? Dat mag wel natuurlijk!
Vage redeneringen weer! Snap dat gewoonweg niet, boef is boef whatever en dan moeten ze niet gaan janken als er iemand eens op hun tenen staat toch?
pi_31463156
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, want zonder die site waren we inderdaad een bananenrepubliek.
pi_31463170
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

De eerste keer was ie verdachte in berokkenheid bij een overval op een supermarkt, waar ie notabene zelf werkte. De tweede keer was toen ze die plattegronden van schiphol en het regeringsgebouw bij hem thuis vonden, en dan nu dit weer. Kom ik uit op 3 keer.

Ze hebben ook wat afgeluisterde telefoongesprekken van hem op band staan, met o.a. zijn zus en moeder. Ongelooflijk wat een domme eikel deze gozer is, hij zou toch hebben moeten weten dat ie in de gaten werd gehouden, maar hij levert justitie keer op keer eigenhandig belastend materiaal. Als Al Qaeda volledig zou bestaan uit sukkels zoals Samir zouden we ons niet zo druk hoeven te maken. Helaas is dat niet het geval.
Thnx voor de info. Dat van die supermarkt begint mij weer wat te dagen. Maar was het niet zo dat hij was vrijgesproken bij die overval omdat zijn broer hem een alibi had verschaft? (en ik meen dat die zelf ook niet bepaald een lieverdje was).

Maar goed, ik kan mij er niet druk om maken. Boeien die iets te stevig zitten en wat rode striemen achterlaat...pfff. Sowieso heeft Samir zelf al bewezen dat hij agressief kan zijn (slaan naar de fotograaf).
pi_31463187
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Over mishandeling gesproken; hoe is het toch ooit afgelopen met de journalist die door deze aap mishandeld werd?
Als je het perse wil weten, die man woont bij mijn broer om de hoek in Nieuwegein. Om je de waarheid te zeggen, het is een hele vervelende arrogante kerel die denkt dat de hele wereld zijn eigendom is. Dat heeft verder niets met dat voorval te maken, maar ik vond het eerlijk gezegd wel grappig dat ie een koek op zijn oog kreeg. Hij stelde zich ook behoorlijk aan als je het mij vraagt, want het is een boom van een vent, die amper in zijn autootje past. Het is bijna onmogelijk dat zo'n grote vent van een klap van zo'n klein mannetje als die Samir tegen de vlakte gaat. Persoonlijk denk ik dat ie geld rook, maar ik weet verder niet wat daar uit voort gekomen is.
pi_31463202
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:36 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

eh wat zijn we nu dan? een watjesrepubliek?
pi_31463207
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:29 schreef Johan_de_With het volgende:
De rechter heeft het OM niet ontvankelijk verklaard; het strafrecht regelt nu eenmaal slechts gedragingen tussen mensen onderling, niet tussen hogere en lagere diersoorten.
pi_31463210
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:36 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Thnx voor de info. Dat van die supermarkt begint mij weer wat te dagen. Maar was het niet zo dat hij was vrijgesproken bij die overval omdat zijn broer hem een alibi had verschaft? (en ik meen dat die zelf ook niet bepaald een lieverdje was).
Nee, dat was volgens mij ons aller tasjesdief uit Amsterdam, nog zo'n slachtoffer van betreurenswaardig racisme. .
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:38:37 #41
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31463213
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:35 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Kijk naar Amerika hoe die boeven aanpakken,
kijk naar andere landen die het nog erger aanpakken en waar je totaal geen recht van spreken meer hebt als je die gevangenis poorten doorloopt
en hier mag men de dag erop al klagen dat ze zo ruw deden?
Wat deed hij dan met die journalist? Dat mag wel natuurlijk!
Vage redeneringen weer! Snap dat gewoonweg niet, boef is boef whatever en dan moeten ze niet gaan janken als er iemand eens op hun tenen staat toch?
Hele vage redeneringen houd jij er inderdaad op na.

Waarom die vergelijkingen met Amerika of andere landen? Moeten we maar net zo handelen als daar, en zoja, waarom? Waarom is het beter een verdachte eerst lens te schoppen en dan mee te nemen?

En waar haal je in vredesnaam vandaan dat ik het ok vind dat hij een journalist slaat?
pi_31463223
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:36 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Een knap staaltje eigen interpretatie Johan. Hulde.
pi_31463227
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je het perse wil weten, die man woont bij mijn broer om de hoek in Nieuwegein. Om je de waarheid te zeggen, het is een hele vervelende arrogante kerel die denkt dat de hele wereld zijn eigendom is. Dat heeft verder niets met dat voorval te maken, maar ik vond het eerlijk gezegd wel grappig dat ie een koek op zijn oog kreeg. Hij stelde zich ook behoorlijk aan als je het mij vraagt, want het is een boom van een vent, die amper in zijn autootje past. Het is bijna onmogelijk dat zo'n grote vent van een klap van zo'n klein mannetje als die Samir tegen de vlakte gaat. Persoonlijk denk ik dat ie geld rook, maar ik weet verder niet wat daar uit voort gekomen is.
Die man leek me ook flink irritant, maar postuur is niet bepalend voor de kracht van een uithaal natuurlijk.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:39:40 #44
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_31463233
Die harde aanpak heeft hij verdient.
Als jij de gevangenis al uit komt rennen om mensen neer te slaan, ben je imo precies dezelfde behandeling waard.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_31463248
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Een knap staaltje eigen interpretatie Johan. Hulde.
Wat deed die riedel over rechtsstaat en bananenrepubliek daar dan?
pi_31463294
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Hele vage redeneringen houd jij er inderdaad op na.

Waarom die vergelijkingen met Amerika of andere landen? Moeten we maar net zo handelen als daar, en zoja, waarom? Waarom is het beter een verdachte eerst lens te schoppen en dan mee te nemen?

En waar haal je in vredesnaam vandaan dat ik het ok vind dat hij een journalist slaat?
had ik het tegen jou persoonlijk dan inzake de journalist?
dacht het niet!
Ik denk dat als je wat harder bent t.o criminelen dat er wel minder mensen zijn die iets durven.
Vergelijk hierbij geen cijfers qua criminaliteit met landen, want ik denk dat dit niet relevant is.
Inzake achtgronden en opvoeding en mogelijkheden om vooruit te komen in een maatschappij.
Kijk crimineel wordt je niet zomaar, daar moet je wel iets voor doen nml.
Dus ben je een crimineel dan kun je ook harde acties terug verwachten lijkt me, ik vind het absurd dat zo iemand aangifte kan doen, klaar!
pi_31463311
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:40 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat deed die riedel over rechtsstaat en bananenrepubliek daar dan?
Dat sommigen niet kunnen leven met ons rechtsysteem, en zich daarom beter thuis zullen voelen in een bananenrepubliek kennelijk. Als je van mening bent dat verdachten geen rechten (mogen) hebben dan respecteer je de rechtstaat niet, en het fundament van onze maatschappij. Een club die opkomt voor de belangen en rechten van gedetineerden en verdachten als onwenselijk of raar beschouwen hoort daar ook bij.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:43:33 #48
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_31463316
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:29 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Ja, maar gelukkig heb jij het niet voor het zeggen. Stel je voor zeg, dat we iedere (potentiële) crimineel lichamelijk letsel zouden toebrengen.
Hij is imo wel iets meer als zomaar een (potentiële) crimineel. Terorisme mag best harder aangepakt worden dan de gemiddelde auto/fietsendief.
pi_31463341
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:39 schreef dJ-Zcore het volgende:
Die harde aanpak heeft hij verdient.
Als jij de gevangenis al uit komt rennen om mensen neer te slaan, ben je imo precies dezelfde behandeling waard.
Nee, want dan zou het verschil tussen een achterlijke debiel als Samir A. en onze moderne westerse maatschappij waar jij zo trots op schijnt te zijn er niet zijn he ? Of snap je dat niet ?
pi_31463345
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat sommigen niet kunnen leven met ons rechtsysteem, en zich daarom beter thuis zullen voelen in een bananenrepubliek kennelijk. Als je van mening bent dat verdachten geen rechten (mogen) hebben dan respecteer je de rechtstaat niet, en het fundament van onze maatschappij. Een club die opkomt voor de belangen en rechten van gedetineerden en verdachten als onwenselijk of raar beschouwen hoort daar ook bij.
Dat is dus inderdaad een vereniging. Zo zijn er wel meer.
pi_31463368
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, want dan zou het verschil tussen een achterlijke debiel als Samir A. en onze moderne westerse maatschappij waar jij zo trots op schijnt te zijn er niet zijn he ? Of snap je dat niet ?
Samir snapt het allang
meteen aangifte doen zal hij wel gedacht hebben
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:46:22 #52
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31463372
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:42 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

had ik het tegen jou persoonlijk dan inzake de journalist?
dacht het niet!
Ik dacht het wel. Maar zie nog steeds niet waarom het anders relevant zou zijn. Ik heb niemand hier verder die actie zien goedkeuren.
quote:
Ik denk dat als je wat harder bent t.o criminelen dat er wel minder mensen zijn die iets durven.
Vergelijk hierbij geen cijfers qua criminaliteit met landen, want ik denk dat dit niet relevant is.
Ik denk dat een vergelijking wel relevant zou zijn. En ik vermoed dat daaruit zou komen dat je punt nonsens is. Maar vooruit, omdat jij denkt dat het niet relevant is, zal ik geen cijders erbij zoeken. We zullen daarom niet weten of je gelijk hebt, maar dat maakt je blijkbaar niet uit.
quote:
Inzake achtgronden en opvoeding en mogelijkheden om vooruit te komen in een maatschappij.
Kijk crimineel wordt je niet zomaar, daar moet je wel iets voor doen nml.
Wat heeft dit te maken met de manier waarop criminelen aangepakt worden? Ja, je moet er iets voor doen, iets dat verboden is. Als je dat doet, ben je crimineel.
quote:
Dus ben je een crimineel dan kun je ook harde acties terug verwachten lijkt me, ik vind het absurd dat zo iemand aangifte kan doen, klaar!
Ik vind het terecht dat ook een crimineel niet mishandeld mag worden.
pi_31463383
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:46 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Samir snapt het allang
Heb je een chromosoom teveel ofzo ?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:47:04 #54
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31463392
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:46 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Samir snapt het allang
Lees het bericht trouwens nog even. Hij heeft immers (nog) geen aangifte gedaan.
pi_31463414
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Heb je een chromosoom teveel ofzo ?
3 meer dan jij
pi_31463458
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Lees het bericht trouwens nog even. Hij heeft immers (nog) geen aangifte gedaan.
De EORG zal, namens Samir A. aangifte doen tegen de leden ....etc
pi_31463463
Mensen die mishandeling door politie goedkeuren passen zelf thuis in een sharia-achtige samenleving.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_31463466
-edit: doodsverwensing-

[ Bericht 93% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:15:57 ]
pi_31463479
eindelijk eens wat positief over de politie
pi_31463481
Sommige mensen zijn echte knuffelkonten en anderen niet..
pi_31463490
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:50 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen die mishandeling door politie goedkeuren passen zelf thuis in een sharia-achtige samenleving.
Mjah, in Saudi Arabië hadden ze hem vast beter behandeld.
pi_31463498
quote:
Zonder een strenger beleidt komt de dag ook hier weer dat we inderdaad die kant op gaan.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:52:43 #63
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31463505
Denk dat Bram Moszkowicz er toch wel een tonnetje of drie weet uit te slepen voor hem.
Emotionele en psychische schade (nog niet e spreken over de fysieke ) wegen zwaar in ons land.
Hebben we het nog geen eens gehad over de bezoedeling van zijn naam,
die arme jongen komt nooit meer aan een baan.
Klaar?
Ik niet!
pi_31463533
quote:
De BBE-M is geen politie en een paar blauwe plekken en handboeien die wat strak zitten is geen mishandeling.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_31463575
Ach ja, ons rechtssysteem wil het zo. Doordat we hier no-cure-no-pay voor advocaten toestaan, krijg je van die advocaten die zichzelf aan gaan bieden om iemand te helpen. Advocaten die kruistochten starten enzo. Ik weet nog niet wat ik daar van vind. Het zorgt in ieder geval voor meer excessen. Excessen zijn doorgaans slecht voor stabiliteit.
pi_31463611
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:52 schreef Foo_niks het volgende:
Denk dat Bram Moszkowicz er toch wel een tonnetje of drie weet uit te slepen voor hem.
Emotionele en psychische schade (nog niet e spreken over de fysieke ) wegen zwaar in ons land.
Hebben we het nog geen eens gehad over de bezoedeling van zijn naam,
die arme jongen komt nooit meer aan een baan.
Dan zal ie toch eerst Bram zijn uurloon moeten kunnen betalen, en ik weet niet hoor, maar ik denk niet dat onze vriend zoveel geld heeft.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:00:38 #67
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_31463630
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Zo trots ben ik niet meer op die maatschappij.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_31463633
Neej laten we ff aankloppen bij iemand waarvan we weten dat ie probeerd wapens enzo te kopen, heeft ie toch nog niet in huis en zowel jammer van die agentjes die het leven laten.....

En we hebben al gezien hoe lief Samir is, die doet geen vlieg kwaad, tjah op een fotograaf na dan maar ach die was dan ook vervelend.

Het wachten is op Femke die deze actie ten zeerste afkeurd enzo.....
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_31463667
-edit: doodsverwensingen-

[ Bericht 92% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:17:52 ]
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:04:18 #70
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31463686
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Te ziek voor woorden!
ja, alsof hij degene is die zulke fouten als dit maakt

we hebben toch normale wetten? toch ook regels voor de politie? of mag je daar in speciale gevallen dan weer van afwijken?

je mag zelfs niet eens crossen over de snelweg van de politie als je vrouw na 2 miskramen met bloed tussen haar benen bijna gaat bevallen, dus doe ff normaal

zo kan je dutroux ook wel aan n galg hangen, en Kees B. die 4 jaar zat voor die schiedammer-parkmoord ook.
Die zal dat wel leuk vinden.

dit zijn net zulke reacties als mensen die riepen dat je maar atoombommen moest gooien na 9/11
doe ff normaal...

edit: oja, dit zegt natuurlijk nog niet dat het daadwerkelijk ook gebeurd is he
onschuldig tot het tegendeel bewezen is, ook hier weer

[ Bericht 6% gewijzigd door Yildiz op 15-10-2005 16:09:36 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31463718
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:57 schreef RetepV het volgende:
Ach ja, ons rechtssysteem wil het zo. Doordat we hier no-cure-no-pay voor advocaten toestaan, krijg je van die advocaten die zichzelf aan gaan bieden om iemand te helpen. Advocaten die kruistochten starten enzo. Ik weet nog niet wat ik daar van vind. Het zorgt in ieder geval voor meer excessen. Excessen zijn doorgaans slecht voor stabiliteit.
no cure no pay is in Nederland juist niet toegestaan.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:05:51 #72
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_31463719
quote:
Dat krijg je als er van die speciale arrestatieteams ingezet worden, die gasten zijn zo gek als een deur. Het zijn eigenlijk zelf criminelen, alleen hebben zij een vergunning. Ik heb ze hier bij mij in de buurt eens in actie gezien, en ze hebben echt de grootste lol terwijl ze een hele inboedel aan gort slaan.
Jij lult ook maar wat he ?
Dat "speciale arrestatieteam" waar je het over hebt is de BBE. Dat zijn leden van het Korps Mariniers in actieve dienst. Bij elke actie die de eenheid uitvoerd is een observer aanwezig. Als er iets gebeurt wat niet door de beugel kan, is het exit voor de betreffende persoon. Als er iets is wat je bij een actie niet kan hebben, dan zijn het wel mariniers die zichzelf niet in de hand hebben. Als jij tijdens de briefing te horen krijgt dan de personen die gearresteerd moeten worden extreem vuurwapengevaarlijk zijn (en dan doel ik op bijv. de handgranaat die gegooid is tijdens de acties in het Haagsche Laakkwartier), dan neem je geen risico's en dan ga je deze mensen niet met fluwelen handschoentjes aanpakken.
Ik weet niet wat er zich precies heeft afgespeeld in het huis waar Samir gearresteerd is, maar ik geloof niet dat deze jongen zich niet verzet heeft of dat de BBE buiten de instructies gehandeld heeft.
Als je niet weet waar je het over hebt moet je ook niet van die semi-populaire dingen zeggen.
Niet drukken ! Ik heb zoveel schijt aan je dat ik stront tekort kom !
Have you ever heard of the term... 'Fuck Buddy?'
pi_31463732
Waarom het BBE of een AT wordt ingezet? Omdat dat standaard procedure is bij vuurgevaarlijke verdachten. Als er sterke aanwijzingen zijn dat de verdachte een wapen bezit, en kan gaan gebruiken of het is zelfs bewezen dan belt de Politie ook het AT hoor, die zijn er beter in getraind en hebben meer matriaal voor zulke situaties.

Misschien straffen we hem gewoon zoals ze in het midden-oosten vaak doen?
Bezit: Canon EOS 350D + BG-E3 + Speedlite 430 EX + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 DC SLD
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:06:42 #74
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31463734
quote:
precies, weet je nog van die politie in New Jersey? Die CNN haalde omdat ze voor de camera negers mishandelde? Al schreeuwende riepen die agenten keihard dat 'dankzij die mensen het land naar de klote ging' en ondertussen fijn doortrappen

vervolgens was het excuses dat ze 'onder veel druk staan na de oorlog in irak en de chaos in New Orleans'

maargoed...
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:08:30 #75
125643 GREED
GREED = GOOD
pi_31463761
Echt weer zo'n linkse idioot met een bord voor z'n kop die Vleeming.
SOCIALISTEN TERRORISTEN
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:11:31 #76
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31463815
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:43 schreef Kresj het volgende:

[..]

Hij is imo wel iets meer als zomaar een (potentiële) crimineel. Terorisme mag best harder aangepakt worden dan de gemiddelde auto/fietsendief.
en die persoon die met 65 door de bebouwde kom scheurt, en daarmee potentieel een kind die achter de bal aanrent omver kan rijden danwel de rest van zijn / haar leven gehandicapt maken ook maar? of delen we daar alleen snelheidsboetes aan uit?
pi_31463828

[ Bericht 86% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:19:22 ]
The gum you like, is coming back in style.
pi_31463858

[ Bericht 91% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:19:50 ]
Ik post om het posten.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:13:56 #79
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31463874
Yildiz, ben jij als terrorisme verdachte goed behandeld ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_31463885
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:05 schreef SONIC het volgende:

[..]

Jij lult ook maar wat he ?
Dat "speciale arrestatieteam" waar je het over hebt is de BBE. Dat zijn leden van het Korps Mariniers in actieve dienst. Bij elke actie die de eenheid uitvoerd is een observer aanwezig. Als er iets gebeurt wat niet door de beugel kan, is het exit voor de betreffende persoon. Als er iets is wat je bij een actie niet kan hebben, dan zijn het wel mariniers die zichzelf niet in de hand hebben. Als jij tijdens de briefing te horen krijgt dan de personen die gearresteerd moeten worden extreem vuurwapengevaarlijk zijn (en dan doel ik op bijv. de handgranaat die gegooid is tijdens de acties in het Haagsche Laakkwartier), dan neem je geen risico's en dan ga je deze mensen niet met fluwelen handschoentjes aanpakken.
Ik weet niet wat er zich precies heeft afgespeeld in het huis waar Samir gearresteerd is, maar ik geloof niet dat deze jongen zich niet verzet heeft of dat de BBE buiten de instructies gehandeld heeft.
Als je niet weet waar je het over hebt moet je ook niet van die semi-populaire dingen zeggen.
Sorry dat ik je op je tere zieltje getrapt heb hoor, ik zal wat voorzichtiger in het vervolg zijn.

Arrestatieteams gaan wel degelijk zo te werk, ik heb het met mijn eigen ogen gezien, zoals ik al beschreven had. Dat het in dit geval een team van mariniers betreft was me even ontglipt, maar ga nou niet net doen alsof die gasten ten alle tijden 100% volledige zelfcontrole hebben, want dat is ook weer niet zo, het zijn ook maar mensen, en mensen hebben zenuwen, en die kunnen onder hoogspanning staan.

Zeikerd
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:14:17 #81
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31463886
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan zal ie toch eerst Bram zijn uurloon moeten kunnen betalen, en ik weet niet hoor, maar ik denk niet dat onze vriend zoveel geld heeft.
Zou even kijken wie Bram in het verleden verdedigd of naar een vette bankrekening geleid heeft.
Het spelletje gaat al lang niet meer om de knikkers .

O ja , voor het in de krant staat..........Weer geen wettige bewijslast!!!
Prettig weekend verder.
Klaar?
Ik niet!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:15:58 #82
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31463917
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:13 schreef SeLang het volgende:
Yildiz, ben jij als terrorisme verdachte goed behandeld ?
even goed als iemand die 80 rijdt door de bebouwde kom, omdat-anders-zijn-frieten-koud-zijn-voordat-ie-thuis-is

terwijl hij mogelijk 2 kinderen voor het leven had kunnen verminken omdat ze achter de bal aanrenden, de straat op
pi_31463924
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gast doe ff normaal, die gasten doen dat om iemand zo snel mogelijk "down" te krijgen, kijken of jij ook iemand normaal arresteert als je weet dat ie wel eens een arsenaal wapens bij de hand kan hebben.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:16:51 #84
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_31463933
quote:
no cure no pay is in Nederland juist niet toegestaan.
Is niet helemaal waar.
In het geval van een strafrechtelijke procedure (de (on)schuld van iemand vaststellen) mag het wel.
De kosten van een proces worden door een financier voorgeschoten.
Wanneer de verdachte vrij wordt gesproken word (een deel van) de proceskosten terugbetaald.

In geval van het vaststellen van een schadeloosstelling (smartegeld) mag de advocaat niet op no cure no pay basis aangesteld worden om een belangenconflict te voorkomen
pi_31463934
Eens even denken...

Als je bij je vorige arrestatie een handgranaat gooit naar de agenten die je komen halen.
Mag je er dan op rekenen dat als ze je nog eens komen halen ze dit netjes aan je vragen.
"Goede middag meneer A, wij zijn van de politie en hebben een paar vragen voor u, zou u met ons mee willen komen?"
Dacht het niet!
Als je voor b.v. op verdenking van illegaal wapenbezit van bed word getilt gebeurt dat ook met (zeer) harde hand en terrecht!
Waarom zouden ze het in dit geval dan zachtjes moeten doen, opzouten!

p.s. heb net een tukkie gedaan en wakker worden terwijl je dit bericht leest maakt je heeel erg sjaggo!
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:17:10 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31463939
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:14 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Zou even kijken wie Bram in het verleden verdedigd of naar een vette bankrekening geleid heeft.
Het spelletje gaat al lang niet meer om de knikkers .

O ja , voor het in de krant staat..........Weer geen wettige bewijslast!!!
Prettig weekend verder.
als t een blunder wordt, zie ik inderdaad alweer nieuwe wetsvoorstellen in de lucht hangen...
pi_31463991
Vind het juist goed dat ze eens dat soort mongolen wat harder aanpakken, zolang ze geen breuken of daadewerkelijk ledsel hebben heb ik er geen probleem mee...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_31464018
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:16 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Gast doe ff normaal, die gasten doen dat om iemand zo snel mogelijk "down" te krijgen, kijken of jij ook iemand normaal arresteert als je weet dat ie wel eens een arsenaal wapens bij de hand kan hebben.
Doh, dat snap ik pik, maar is het dan ook nodig om een hele huiskamer te verbouwen, NADAT de arrestatie al heef plaatsgevonden ? En zelfs al is het antwoord daarop ja, dan nog viel het mij op dat de vreugde er bij die gasten vanaf droop, alsof ze daar de hele week naar toegeleefd hebben. Komt op mij toch een beetje hetzelfde over als de gemiddelde voetbal hooligan.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:22:02 #89
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_31464060
Bij acties van dit kaliber kun je niet meer aanbellen en vragen of meneer z'n schoenen aantrekt en mee komt naar het bureau. Als je ziet dat er zelfs met boobytraps rekening werd gehouden, en meneer A. voornemens was verschillende vuurwapens aan te schaffen, dan lijkt het met niet meer dan logisch dat zo'n persoon direct word geconsolideerd voordat sommige collega's weer handgranaten kunnen koppen.

Meneer Vleeming zal een hele goeie zijn, gestudeerd aan de Uni met z'n geiten wollen sokken mentaliteit, die van toeten noch blazen afweet als het gaat om de dagelijkse politiepraktijk en geweldgebruik.

Lachwekkend dit soort figuren, die vanuit hun bureaustoel even gaan vertellen hoe een BBE (notebane een van de beste terreurenheden ter wereld) hun werk moeten doen.

Vleeming, doe mij nog maar een bakkie koffie!!
pi_31464070
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Doh, dat snap ik pik, maar is het dan ook nodig om een hele huiskamer te verbouwen, NADAT de arrestatie al heef plaatsgevonden ? En zelfs al is het antwoord daarop ja, dan nog viel het mij op dat de vreugde er bij die gasten vanaf droop, alsof ze daar de hele week naar toegeleefd hebben. Komt op mij toch een beetje hetzelfde over als de gemiddelde voetbal hooligan.
Dat kamer verbouwen zal wel te maken hebben met zoeken naar wapens en die zo snel mogelijk onschadelijk maken, daarbij zou ik ook blij zijn als zo'n actie afgelopen is, komt een hoop spanning bij kijken en dan ben je blij als die spanning van je afvalt.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:23:18 #91
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_31464088
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Sorry dat ik je op je tere zieltje getrapt heb hoor, ik zal wat voorzichtiger in het vervolg zijn.

Arrestatieteams gaan wel degelijk zo te werk, ik heb het met mijn eigen ogen gezien, zoals ik al beschreven had. Dat het in dit geval een team van mariniers betreft was me even ontglipt, maar ga nou niet net doen alsof die gasten ten alle tijden 100% volledige zelfcontrole hebben, want dat is ook weer niet zo, het zijn ook maar mensen, en mensen hebben zenuwen, en die kunnen onder hoogspanning staan.

Zeikerd
Ik vindt mezelf geen zeikerd.
Ik verdedig "mezelf en de mijne" zoals dat heet.

En ik heb nog nooit gehoord van een AT of BBE eenheid die "de grootste lol hadden terwijl ze een hele inboedel aan gort sloegen"

Maar goed, niet iedere belevingswereld is hetzelfde.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:23:23 #92
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_31464091

[ Bericht 84% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:21:49 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:25:51 #93
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31464146
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:19 schreef Chandler het volgende:
Vind het juist goed dat ze eens dat soort mongolen wat harder aanpakken, zolang ze geen breuken of daadewerkelijk ledsel hebben heb ik er geen probleem mee...
eens kijken wat je denkt als jíj eens (als onschuldige, voor meer info met je bij Kees B. zijn) op een hardhandige manier opgepakt wordt.

natuuuuurlijk worden er in Nederland geen onschuldige mensen gearresteerd, in de praktijk gebeurt dat helaas wel. En mede daarom dient men op een normale manier te arresteren.

Natuurlijk gaat dat hardhandig, en dat is ook niet abnormaal als de verdachte in kwestie mogelijk vuurwapengevaarlijk is. Maar om vervolgens te gaan zeggen 'ze mogen zijn benen breken' vind ik dan, naar mijn mening, net wat te ver gaan.
pi_31464229
tvp, interessant dit
pi_31464242
Kees B. mogen ze ook hardhandig aanpakken. Is je niet bekend dat dit een notoire pedofiel is? Hij had-dat-ene-alleen toevallig niet op z'n conto.
pi_31464263
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:29 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Kees B. mogen ze ook hardhandig aanpakken. Is je niet bekend dat dit een notoire pedofiel is? Hij had-dat-ene-alleen toevallig niet op z'n conto.
Volgens mij was ie daarvan genezen... Iig van het daadwerkelijk aanranden van kinderen.
pi_31464335
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:16 schreef SONIC het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar.
In het geval van een strafrechtelijke procedure (de (on)schuld van iemand vaststellen) mag het wel.
De kosten van een proces worden door een financier voorgeschoten.
Wanneer de verdachte vrij wordt gesproken word (een deel van) de proceskosten terugbetaald.

In geval van het vaststellen van een schadeloosstelling (smartegeld) mag de advocaat niet op no cure no pay basis aangesteld worden om een belangenconflict te voorkomen
Als een advocaat in een strafrechtelijke procedure wordt toegevoegd worden de kosten daarvan betaald door de staat, ook ingeval van een veroordeling (anders zou er ook geen goede verdediging mogelijk zijn voor mensen waarvan duidelijk is dat ze het hebben gedaan).
pi_31464429
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:31 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Volgens mij was ie daarvan genezen... Iig van het daadwerkelijk aanranden van kinderen.
Genezen?
pi_31464450
Samir A. is inderdaad slechts een kleine jongen, een 'berichtenloper' voor de echte organisatoren...
Zijn eerste arrestatie was ook meer een toeval, hij was als vakkenvuller werkzaam geweest bij een supermarkt, welke de hofstadgroep overviel om aan geld te komen, Samir heeft toen enkel voor-informatie gegeven en hoogstwaarschijnlijk het slot van een valluik gehaald....

Omdat het OM niet wist dat de overval onderdeel was van de terroristische hofstadgroep en terrorisme moest financieren (wat de AIVD wel wist, maar deze bracht het OM niet op de hoogte) vroegen deze een ietwat voorbarige huiszoeking aan, die bijna het AIVD onderzoek flink dwarszat, omdat belangrijk materiaal juist niet gevonden werd, enkel indirekt bewijsmateriaal (een doordruk van een geschreven tekst over het fabriceren van bommen en de kaarten) ...

Wat mij betreft mag er best een onderzoek naar de aanhouding zijn, ik ben ook zeker geen vorstander van het 'media-spelletje' wat zowel vooral het OM vaak speelt, veelal gericht op het 'creeeren' van succes-verhaaltjes voor Procureur-Generaals ...

Echter dat een bepaalde riskante aanhouding (en dat blijft de arrestatie van Samir en andere Hofstad-leden) is het natuurlijk wel mogelijk dat er wat hardhandiger aan toegegaan wordt ...
Juist omdat die hardhandigheid ook een goede bescherming voor tegengeweld is ...

Dan hebben blauwe plekken en wat striemen weinig te zeggen, als daarmee bijvoobreeld een 'shoot-out' vermeden wordt ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31464478
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Genezen?
Zo zeiden ze het echt bij Peter R
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:40:14 #101
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31464482
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

als t een blunder wordt, zie ik inderdaad alweer nieuwe wetsvoorstellen in de lucht hangen...
en daar is het toch om begonnen ,zou me niks verbazen als Samir A. en het arrestatieteam uiteindelijk uit dezelfde pot worden betaald.
Klaar?
Ik niet!
pi_31464513
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:40 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Zo zeiden ze het echt bij Peter R
Ach kom op zeg, dat is gewoon wat propaganda om z'n beschadigde naam en ziel te zuiveren. Geen enkele pedofiel geneest.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:43:29 #103
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31464562
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:41 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Ach kom op zeg, dat is gewoon wat propaganda om z'n beschadigde naam en ziel te zuiveren. Geen enkele pedofiel geneest.
pscychomedisch centra als Pieter-Baan-Centrum en het hele TBS kan dus wat jouw betreft maar gelijk afgeschaft worden, 'omdat je er toch niet van geneest?'

(dit is een beetje cru-e vraagstelling, maar zo onderbouw je je argument wel)
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:46:19 #104
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_31464634
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, nou je het zegt, op tv werd gezegd dat ie werd aangehouden op school in Leiden. Nou ja, de waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen.
In Voorburg.
pi_31464705
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:43 schreef Yildiz het volgende:

[..]

pscychomedisch centra als Pieter-Baan-Centrum en het hele TBS kan dus wat jouw betreft maar gelijk afgeschaft worden, 'omdat je er toch niet van geneest?'

(dit is een beetje cru-e vraagstelling, maar zo onderbouw je je argument wel)
Inderdaad, je blijft de sexuele voorkeur hebben. Alleen met je tengels er vanaf blijven kunnen ze je misschien wel leren. Of de pedo dat doet, lijkt me iets wat hij volledig zelf in de hand heeft.
Ik heb uberhaupt niet zo'n hoge pet op van dat hele TBS. Typisch Nederlands. Er wordt veel te veel geluld en geknuffeld in dit land en het kost allemaal veel te veel (belasting)geld.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:51:30 #106
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31464760
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:49 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Inderdaad, je blijft de sexuele voorkeur hebben. Alleen met je tengels er vanaf blijven kunnen ze je misschien wel leren. Of de pedo dat doet, lijkt me iets wat hij volledig zelf in de hand heeft.
Ik heb uberhaupt niet zo'n hoge pet op van dat hele TBS. Typisch Nederlands. Er wordt veel te veel geluld en geknuffeld in dit land en het kost allemaal veel te veel (belasting)geld.
euh, zelfs USA en vele andere westerse landen hebben dit systeem ook hoor
of heb je liever dat ie dan (op belastinggeld) weggestopt wordt voor de rest van zijn leven, of dat ie toch maar weer functioneel terug komt? of toch maar de doodstraf omdat dat lekker goedkoop is?

leg eens uit
pi_31464810
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

of heb je liever dat ie dan (op belastinggeld) weggestopt wordt voor de rest van zijn leven, of dat ie toch maar weer functioneel terug komt? of toch maar de doodstraf omdat dat lekker goedkoop is?

leg eens uit
Gewoon een laf doodstrafje tegenaan gooien. In laten slapen dus. Belasting omlaag, koopkracht omhoog, iedereen 3x per jaar op vakantie.
pi_31464819
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

leg eens uit
Als ie van plan was om ook Amerikaanse doelen te raken, dan zou uitlevering de beste optie zijn. Dan kost het helemaal nada, gaat ie gewoon naar Guantanamo, wij blij, Amerikanen ook.
pi_31464849
Volgens mij had die gast ook al jaren geen kind aangerand, en viel het allemaal wel mee (niet dat ik het goedpraat) maar heeft justitie het wat aangedikt om hem wat verdachter te maken.
pi_31464883
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als ie van plan was om ook Amerikaanse doelen te raken, dan zou uitlevering de beste optie zijn. Dan kost het helemaal nada, gaat ie gewoon naar Guantanamo, wij blij, Amerikanen ook.
Inderdaad. Langzaam laten sterven daar, in no-man's-land tussen de aardsvijand, de boze Amerikaantjes.
pi_31465295
quote:
AMSTERDAM 2005-10-15 – (Novum) - Samir A. is tijdens en na zijn aanhouding vrijdag mishandeld door het arrestatieteam. Dat stelt de Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (Eorg) zaterdag. ..
Is ie dan ook vrijgesproken van geweldpleging tegen die Telegraaf fotograaf? Met iemand die zo overduidelijk moeite heeft om zijn geweldsimpulsen te beheersen lijkt me een stevig arrestatieteam geen overbodige luxe.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:17:40 #112
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31465336
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:53 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Gewoon een laf doodstrafje tegenaan gooien. In laten slapen dus. Belasting omlaag, koopkracht omhoog, iedereen 3x per jaar op vakantie.
Joh.. dan hadden Kees B., Rob van Zaane, Wilco Viets en Herman du Bois waarschijnlijk sowieso niet meer rondgelopen hier.. Nee lekker zo'n doodstraf als onschuldigen de dupe kunnen worden, alleen maar omdat mensen het teveel geld vinden kosten om iemand levenslang op te sluiten..

Is iedereen soms vergeten dat er nog altijd "onschuldig tot het tegendeel is bewezen" geldt in onze samenleving, en in alle gezonde samenlevingen? Het zou toch van den zotte zijn als iedereen die maar verdacht is van wat dan ook hardhandig zou mogen worden aangepakt, ook al verzetten ze zich niet. En dan later als blijkt dat meneer of mevrouw toch onschuldig is natuurlijk excuses aanbieden.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:18:31 #113
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31465356
even offtopic, dat Novum he, wat is dat? een concurrent van het ANP?
want ik dacht eerst dat het dit was: http://www.novem.nl/
beetje verwarring
pi_31465398
Kan die Eorg niet de gevangenisdirecteuren aanklagen voor gijzeling? Die arme mensen worden tegen hun wil opgesloten, dat is toch in strijd met artikel 3 van de verklaring v/d universele rechten van de mens? schande.. we moeten deze mensen weer de vrijheid geven, we zijn toch geen barbaarse banenrepubliek?
pi_31465417
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:18 schreef Yildiz het volgende:
beetje verwarring
Komt van de nieuwspagina van Versatel.
pi_31465427
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:18 schreef Yildiz het volgende:
beetje verwarring
Volgens mij is het inderdaad een persbureau, maar dan wel eentje dat heel snel aan het groeien is.
pi_31465448
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:17 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Joh.. dan hadden Kees B., Rob van Zaane, Wilco Viets en Herman du Bois waarschijnlijk sowieso niet meer rondgelopen hier.. Nee lekker zo'n doodstraf als onschuldigen de dupe kunnen worden, alleen maar omdat mensen het teveel geld vinden kosten om iemand levenslang op te sluiten..

Is iedereen soms vergeten dat er nog altijd "onschuldig tot het tegendeel is bewezen" geldt in onze samenleving, en in alle gezonde samenlevingen? Het zou toch van den zotte zijn als iedereen die maar verdacht is van wat dan ook hardhandig zou mogen worden aangepakt, ook al verzetten ze zich niet. En dan later als blijkt dat meneer of mevrouw toch onschuldig is natuurlijk excuses aanbieden.
Het was cynisch bedoeld. Want dat word je ervan in dit land met die zeikerds en het laffe rechtssysteem. Cynisch.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:24:01 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31465468
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:21 schreef LiefHeersendBeest het volgende:
Kan die Eorg niet de gevangenisdirecteuren aanklagen voor gijzeling? Die arme mensen worden tegen hun wil opgesloten, dat is toch in strijd met artikel 3 van de verklaring v/d universele rechten van de mens? schande.. we moeten deze mensen weer de vrijheid geven, we zijn toch geen barbaarse banenrepubliek?
was die CITO toets lastig?
pi_31465485
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:24 schreef Yildiz het volgende:

was die CITO toets lastig?
moet ik even denken, volgens mij had ik 98 van de 101 punten, maar in 1995 hadden ze ook andere standaarden dan tegenwoordig

maar hoezo?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:28:10 #120
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31465557
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:24 schreef LiefHeersendBeest het volgende:

[..]

moet ik even denken, volgens mij had ik 98 van de 101 punten, maar in 1995 hadden ze ook andere standaarden dan tegenwoordig

maar hoezo?
dat je denkt dat de europese rechten van de mens lastig zijn enzo, er staat vervolgens ook duidelijk hoe om wordt gegaan met gevangenissen, dat mag gewoon hoor, staat er allemaal in

maargoed, ik hoop dat je het cynisch bedoelde
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:29:39 #121
33923 GedachtenPolitie
Hold that thought!
pi_31465585
Nederland wil dolgraag bewijzen dat we ook terroristen hebben.

Dan kunnen we de Hollandse big brother versie van de "patriot act" invoeren.

En heeft Bush weer een mooie referentie aan terrorisme.

Op weg naar 1984!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:30:02 #122
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31465592
Overigens ook een groot verschil tussen mensen die vastzitten in een gevangenis en mensen die verdacht worden van een strafbaar feit. De eerste is schuldig bevonden door een rechtbank met daarvoor opgeleide mensen na het afwegen van het bewijsmateriaal.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_31465601
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:28 schreef Yildiz het volgende:

dat je denkt dat de europese rechten van de mens lastig zijn enzo, er staat vervolgens ook duidelijk hoe om wordt gegaan met gevangenissen, dat mag gewoon hoor, staat er allemaal in

maargoed, ik hoop dat je het cynisch bedoelde
nee hoor, ik meende echt dat ik vind dat alle gevangenen vrijgelaten moeten worden
pi_31465610
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:29 schreef GedachtenPolitie het volgende:
Nederland wil dolgraag bewijzen dat we ook terroristen hebben.

Dan kunnen we de Hollandse big brother versie van de "patriot act" invoeren.

En heeft Bush weer een mooie referentie aan terrorisme.

Op weg naar 1984!
1984? Van Orwell?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:31:35 #125
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31465622
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:30 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

1984? Van Orwell?
nee, gewoon mijn geboortejaar, terug naar de tijd toen ik er nog niet was, toen was alles beter
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:30 schreef LiefHeersendBeest het volgende:

[..]

nee hoor, ik meende echt dat ik vind dat alle gevangenen vrijgelaten moeten worden
Dan isset goed
pi_31465666
Ze hadden hem ongezien de typhus moeten slaan. Heb geen medelijden met dit stuk stront. Zag dat hij zelf ook niet vies is van klappen uitdelen zoals te zien was op tv toen hij een cameraman aanviel.
HahA, dit stuk verdriet is zo erg dat hij al op 17 jarige leeftijd een kind op de wereld zet waarvan hij wil dat het een martelaar wordt. Als we niet uitkijken worden we straks net een 2e gazastan. Dumpen op Ameland en een grote veiligheidsmuur eromheen zetten.
pi_31465720
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

nee, gewoon mijn geboortejaar, terug naar de tijd toen ik er nog niet was, toen was alles beter
[..]

Dan isset goed
Achteraf is het vroeger altijd beter. Daar word ik ook een beetje moe van zo langzamerhand. Vandaag de dag zijn de wijven lekkerder, kan men studeren en op vakantie. Over 20 jaar roepen mensen, was het nog maar 2005. Toen was alles zo goed. Leer de TT eens beter waarderen, met die wetenschap.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:36:29 #128
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31465751
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:35 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Achteraf is het vroeger altijd beter. Daar word ik ook een beetje moe van zo langzamerhand. Vandaag de dag zijn de wijven lekkerder, kan men studeren en op vakantie. Over 20 jaar roepen mensen, was het nog maar 2005. Toen was alles zo goed. Leer de TT eens beter waarderen, met die wetenschap.
ik zal maar even heel snel zeggen dat mijn post uiteraard sarcastisch bedoeld was
pi_31465768
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

ik zal maar even heel snel zeggen dat mijn post uiteraard sarcastisch bedoeld was
Oke dan.

Maar je zal ze de kost geven, die het serieus menen.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:37:27 #130
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31465772
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:33 schreef Frances het volgende:
Ze hadden hem ongezien de typhus moeten slaan. Heb geen medelijden met dit stuk stront. Zag dat hij zelf ook niet vies is van klappen uitdelen zoals te zien was op tv toen hij een cameraman aanviel.
HahA, dit stuk verdriet is zo erg dat hij al op 17 jarige leeftijd een kind op de wereld zet waarvan hij wil dat het een martelaar wordt. Als we niet uitkijken worden we straks net een 2e gazastan. Dumpen op Ameland en een grote veiligheidsmuur eromheen zetten.
Omdat hij kunstmest koopt
Klaar?
Ik niet!
pi_31466132
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:37 schreef Foo_niks het volgende:

Omdat hij kunstmest koopt
precies, hij was gewoon aan het tuinieren, maar door die het xenofobe klimaat in nederland werd hij voor de rechter gesleept..
pi_31466139
Ik geloof dat een hoop mensen hier niet doorhebben dat het enige wat ons van de extremisten scheidt, ons wetten en regels zijn die ervoor zorgen dat ook een terreurverdachte niet lens gemept mag worden.
overigens wens ik hem met alle liefde een anuspuntverknetterende ziekte toe
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31466163
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:54 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik geloof dat een hoop mensen hier niet doorhebben dat het enige wat ons van de extremisten scheidt, ons wetten en regels zijn die ervoor zorgen dat ook een terreurverdachte niet lens gemept mag worden.
We hebben het hier over een paar striemen omdat zijn handboeien te strak zouden zitten... als ik m'n horloge per ongeluk wat te strak heb zitten heb ik ook dat soort striemen.. boeiend
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:01:38 #134
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31466268
quote:
Als je verdacht wordt van het kopen van wapens enz.... Dan mag daar van mij gewoon de BBE op ingezet worden. Laat de politie zich maar richten op andere taken.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31466357
Ook een leuke!
KLIK

Politie woedend over lage straffen hooligans

Bedoel tis toch een lachertje in ons land

Geen wapens gevonden bij terreurverdachten15 oktober 2005, 15:34:45

ROTTERDAM (ANP) - Bij doorzoekingen in de verblijfplaatsen van de vrijdag aangehouden zeven terreurverdachten zijn geen wapens of explosieven aangetroffen. Wel zijn er computers en documenten in beslag genomen. Het landelijk parket van het Openbaar Ministerie heeft dat zaterdag bekendgemaakt. Op het adres van de hoofdverdachte in Den Haag zijn bivakmutsen en twee gasmaskers gevonden. Ook op een ander adres lag een gasmasker. De zeven werden gearresteerd in Den Haag, Amsterdam en Almere. Zij worden verdacht van betrokkenheid bij terroristische activiteiten en zouden leden zijn van de zogeheten Hofstadgroep.

Speciale eenheden van de nationale recherche grepen in opdracht van het landelijk parket in, omdat uit ambtsberichten van de veiligheidsdienst AIVD bleek dat de hoofdverdachte Samir A. op zoek was naar automatische vuurwapens en explosieven. Welingelichte bronnen bevestigen dat onder de verdachten ook een schoonzoon is van de voortvluchtige Syriër, van wie wordt verondersteld dat hij de geestelijk leider van de Hofstadgroep is.

Dreiging voorkomen

Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) heeft gezegd dat met de aanhoudingen een acute dreiging van aanslagen is voorkomen. De dreiging was gericht tegen nationale politici en het gebouw van de AIVD in Leidschendam. Ter preventie werd vrijdag extra beveiliging ingesteld bij onder meer de AIVD, de Tweede Kamer en de ministeries van Justitie en Binnenlandse Zaken.

De verdachten, zes mannen en een vrouw tussen de achttien en dertig jaar, zijn in verzekering gesteld.

De rechter-commissaris in Rotterdam besluit maandag of zij vast blijven zitten.

besluit maandag of zij vast blijven zitten besluit maandag of zij vast blijven zitten besluit maandag of zij vast blijven zitten besluit maandag of zij vast blijven zitten
pi_31466451

[ Bericht 97% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:13:43 ]
pi_31466597
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:21 schreef LiefHeersendBeest het volgende:
psies
pi_31466678
quote:

[..]

zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:23:05 #139
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31466708
ik begin een hekel te krijgen aan de term 'welingelichte bronnen bevestigen' , zo even.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:18 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

psies
euhh
quote:

[..]

Zie je die smiley?
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:21 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Je had het sarcasme gelukkig wel door
pi_31466792
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:23 schreef Yildiz het volgende:
ik begin een hekel te krijgen aan de term 'welingelichte bronnen bevestigen' , zo even.
[..]

euhh
[..]

Zie je die smiley?
[..]

Je had het sarcasme gelukkig wel door
Hijs leuk hé?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:27:28 #141
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31466817
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:26 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Hijs leuk hé?
mja
al kan ik om deze post nou niet zo lachen eigenlijk...
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

weet je, ik hoop serieus dat jij of iemand die je heel nastaat opgeblazen wordt bij de eerste grote terroristische aanslag in Nederland.
pi_31467068
Yil toch je snapt toch wel dat het pijnlijk is dat in Nederland de strafjes intens laag zijn?
Dit geldt niet enkel zoals in dit geval voor Samir.A,
dit is een algehele tendens, en het zorgt nu niet echt voor een veiliger gevoel onder de burgers, diegene die zeggen, oke ik snap dat Samir aangifte doet van e.v mishandeling tijdens een arrestatie, zouden hem denkelijk kapot trappen als hij echt een aanslag had gepleegd waarbij bv familieleden om het leven zouden zijn gekomen!
Zodoende is er aan elke reactie een verhaal te plakken, met diepe inhoud.

Daarom is Fok ook zo interessant om te lezen, al die mensen en zoveel gedachten en zoveel meningen en we zijn allemaal mensen en we denken vanuit onszelf , dat we toch wel hele goede oplossingen bedacht hebben. En toch, blijkt maar weer dat we ook kunnen leren van elkaar.
Fokken staat ook voor, opfokken van elkaar, en dat zie je hier, toch is humor en in dit geval als voorbeeld, het cynisme een groot goed.
Want humor slaat bruggen waar de tijd alles afgebroken had.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:36:02 #143
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31467070
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

weet je, ik hoop serieus dat jij of iemand die je heel nastaat opgeblazen wordt bij de eerste grote terroristische aanslag in Nederland.
Nou jij loopt ook al wat langer op deze aardbol rond,vergeijk je deze raddraaiers met een Carlos of voor mijn part RAF/IRA
Geen wapens geen explosieven gevonden maar reken er maar op dat de hele bevolking weer een stukje meer in het gelid moet lopen.
Vorig jaar hekken in de Hofvijver,van de week greenpeace bouwt er een windmolen in.
Man ze kunnen der eigen ei nog niet beveiligen al zouden ze erop zitten.

we voelen ons zo onveilig volgens ?
maar we gaan naar Egypte ,Turkeye en Bali op vakantie zo eng is de Islam.
Klaar?
Ik niet!
pi_31467157
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:35 schreef zhe-devilll het volgende:
Yil toch je snapt toch wel dat het pijnlijk is dat in Nederland de strafjes intens laag zijn?
dit is een algehele tendens, en het zorgt nu niet echt voor een veiliger gevoel onder de burgers, diegene die zeggen, oke ik snap dat Samir aangifte doet van e.v mishandeling tijdens een arrestatie, zouden hem denkelijk kapot trappen als hij echt een aanslag had gepleegd waarbij bv familieleden om het leven zouden zijn gekomen!

Daarom is Fok ook zo interessant om te lezen, al die mensen en zoveel gedachten en zoveel meningen en we zijn allemaal mensen en we denken vanuit onszelf , dat we toch wel hele goede oplossingen bedacht hebben. En toch, blijkt maar weer dat we ook kunnen leren van elkaar.
Fokken staat ook voor, opfokken van elkaar, en dat zie je hier, toch is humor en in dit geval als voorbeeld, het cynisme een groot goed.
Ooit een carriere als dominee overwogen ?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:11:40 #145
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31468046
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:36 schreef Foo_niks het volgende:
Volgens mij loopt het aantal 'blanke' toeristen naar moslim landen flink terug?
I'm nobody's sheep
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:27:59 #146
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31468506
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:35 schreef zhe-devilll het volgende:

okay, in het algemeen pleit je dus voor hogere straffen alleen bij terrorisme?
mja, dat kan wel, maar dan zou je eigenlijk alles moeten doen, jij vind terroristen een dreiging, ik vind zotten in auto's veel dodelijker, zomaar 800-1000 doden in het verkeer per jaar in NL is niet vreemd. Mensen die lekker met 60 km/u rijden waar je 30 mag, zijn zich verder ook van geen kwaad bewust, dat is nog het erge. Ze klagen steen en been als ze geflitst worden, totdat hun kindje de straat op rent, en door een auto geschept wordt, omdat het kindje in een spelende reactie de straat op rende, achter de bal aan, niet naar het verkeer kijkende.

En de persoon die 60 reed, die 'zo goed zijn auto kon besturen' kan dan niet op tijd ingrijpen en het is gebeurd.
2 liter ketchup is er niets bij

Begrijp mij goed, terrorisme keur ik niet goed, heb ik nooit gedaan, en ga ik ook nooit doen.
pi_31468569
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:38 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee, dat was volgens mij ons aller tasjesdief uit Amsterdam, nog zo'n slachtoffer van betreurenswaardig racisme. .
Je bedoeld die bumperklever?

Al met al is Samir Azzouz wat mij betreft een geschikte kandidaat voor een nieuw overheidsbeleid: preventieve liquidatie
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:31:20 #148
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31472355
oja, voor mensen die zijn vóór harder optreden tijdens arrestaties, moet je nu eens je TV aanzetten

de film 'soldaat van oranje' draait, zou wel eens leerzaam kunnen zijn...
pi_31472487
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de politie arrestanten gaat mishandelen. Het is echter nog niet bewezen dat Samir te hard is aangepakt door het arrestatieteam. Een mogelijke (ahum) gewapende terrorist kan men natuurlijk niet op dezelfde wijze arresteren als een winkeldief. Het gaat enkel om een bewering van Samir en van Eorg.

Ik hoop in elk geval dat deze Samir nu wel voor een zeer lange tijd achter tralies verdwijnt en dan het liefst in een isoleercel. Van mij mag hij trouwens ook de doodstraf krijgen, maar helaas is dat niet meer mogelijk. Het valt mij trouwens tegen dat Samir niet is omgekomen bij het fabriceren van een zelfgemaakte bom. Graag zou ik een oplossing zien, eventueel buiten justitie om, voor dergelijke personen als Samir.
pi_31473268
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:31 schreef Yildiz het volgende:
oja, voor mensen die zijn vóór harder optreden tijdens arrestaties, moet je nu eens je TV aanzetten

En let dan meteen goed op wat voor gedachtegoed de Nazi's er op na hielden, en vergelijk dat met dat van meneer Azzouz, erg leerzaam.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:59:04 #151
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31473307
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:57 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

En let dan meteen goed op wat voor gedachtegoed de Nazi's er op na hielden, en vergelijk dat met dat van meneer Azzouz, erg leerzaam.
had ik voordat de film begon al bedacht hoor
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:00:29 #152
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31473358
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:35 schreef rutger05 het volgende:
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de politie arrestanten gaat mishandelen. Het is echter nog niet bewezen dat Samir te hard is aangepakt door het arrestatieteam. Een mogelijke (ahum) gewapende terrorist kan men natuurlijk niet op dezelfde wijze arresteren als een winkeldief. Het gaat enkel om een bewering van Samir en van Eorg.

Ik hoop in elk geval dat deze Samir nu wel voor een zeer lange tijd achter tralies verdwijnt en dan het liefst in een isoleercel. Van mij mag hij trouwens ook de doodstraf krijgen, maar helaas is dat niet meer mogelijk. Het valt mij trouwens tegen dat Samir niet is omgekomen bij het fabriceren van een zelfgemaakte bom. Graag zou ik een oplossing zien, eventueel buiten justitie om, voor dergelijke personen als Samir.
valt me trouwens ook tegen dat die dronken gast als bestuurder van een auto, die tegen een boom aanreed, alleen maar 3 mensen de dood in joeg, en niet zichzelf

uiteraard is dit niet serieus bedoeld, en puur bedoeld als relativering
pi_31473531
quote:
Klopt helemaal.

En dat eeuwige gezeik met het zogenaamde harde aanpakken.....ja ze komen niet om je te aaien
pi_31473605
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:27 schreef Yildiz het volgende:

[..]

okay, in het algemeen pleit je dus voor hogere straffen alleen bij terrorisme?
mja, dat kan wel, maar dan zou je eigenlijk alles moeten doen, jij vind terroristen een dreiging, ik vind zotten in auto's veel dodelijker, zomaar 800-1000 doden in het verkeer per jaar in NL is niet vreemd. Mensen die lekker met 60 km/u rijden waar je 30 mag, zijn zich verder ook van geen kwaad bewust, dat is nog het erge. Ze klagen steen en been als ze geflitst worden, totdat hun kindje de straat op rent, en door een auto geschept wordt, omdat het kindje in een spelende reactie de straat op rende, achter de bal aan, niet naar het verkeer kijkende.

En de persoon die 60 reed, die 'zo goed zijn auto kon besturen' kan dan niet op tijd ingrijpen en het is gebeurd.
2 liter ketchup is er niets bij

Begrijp mij goed, terrorisme keur ik niet goed, heb ik nooit gedaan, en ga ik ook nooit doen.
HOOOOOOOOOh je vult dingen in voor mij, die ik helemaal niet geschreven heb!!!
STOPPPPPPPPP
Ik pleit voor hogere straffen in het algemeen!
Voor de rest mee eens met wat je zegt..
pi_31473642
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:31 schreef Yildiz het volgende:

huh? verklaar je eens nader Yil
pi_31473729
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

had ik voordat de film begon al bedacht hoor
Het Binnenhof zit natuurlijk op hete kolen, deze regering is zeldzaam impopulair, áls er een aanslag gepleegd zou worden valt de herrie niet te overzien, en aangezien onze PM evenveel gezag heeft als een bal gehakt, loopt deze regering zelfs het risico de controle te verliezen.
Moet je je eens voorstellen wat het voorgenoemde doet met de binnenlandse verhoudingen.
pi_31473876
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:11 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het Binnenhof zit natuurlijk op hete kolen, deze regering is zeldzaam impopulair, áls er een aanslag gepleegd zou worden valt de herrie niet te overzien, en aangezien onze PM evenveel gezag heeft als een bal gehakt, loopt deze regering zelfs het risico de controle te verliezen.
Moet je je eens voorstellen wat het voorgenoemde doet met de binnenlandse verhoudingen.
Nou wat raar was is een berichtgeving via de radio dat Balkenende onwel was geworden!

Denk dattie ut misschien in zijn dure pantalon heeft gedaan?
3kleur bv?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:19:09 #158
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31473981

Ik ben van mening dat deze beroepsknuffelaars tevens beroepsdhimmi's zijn. De website van "EORG" heeft als banner een gedeelte van Saoedi-Arabië. Ik vraag mij af waarom, aangezien ze enkel in Nederland vertegenwoordigd zijn en zich een "Europese" organisatie noemen.

Ik krijg het gevoel dat dit beroeps-inlikkers zijn die na de door hun gehoopte islamitische revolutie hoge posten krijgen in de nieuwe Eurabische regering, waar Hollandistan deel van uit gaat maken. Deze mensen zijn de figuren die na de etnische rellen van 2010 subiet tegen de muur worden gezet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Finder_elf_towns op 15-10-2005 22:26:21 ]
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:19:11 #159
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31473984
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:08 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

huh? verklaar je eens nader Yil
nou, er zijn er zat hier die beweren dat de politie harder moet gaan optreden met arrestaties, omdat 'men niet zomaar gearresteerd wordt, en je vast wel fout zal zijn'

dat vind ik dus kul, net zag je ook iemand op de film die gearresteerd werd, en gemarteld werd (waar sommige mensen ook voor pleiten, nog niet in dit topic)

das toch niet zo prettig, een waterslang in je reet geduwd krijgen

ik bedoel, hebben we daar dan uiteindelijk niets van geleerd, en gaan we weer terug naar de harde tour met martelen tijdens ondervragen, en slaan en schoppen terwijl mensen zich niet verzetten? dit zie je ook nog wekelijks gebeuren in de USA. En ik vind het maar niets.

Ik zeg niet dat de huidige politiek hier heen wil (godzijdank), maar ik voel er ook helemaal niets voor om harder aanpakken tijdens arrestaties goed te keuren, of martelingen.

ik reageer een beetje warrig, realiseer ik me, in deze post... sorry
pi_31474213
quote:

Inderdaad: www.leidschdagblad.nl meldt:

Samir A. op Leidse Zernikedreef gearresteerd
leiden - Terreurverdachte Samir A. (19) is gisterochtend vroeg gearresteerd op de Leidse Zernikedreef toen hij op weg was naar de Hogeschool Leiden.

Daar volgt hij de HBO-opleiding medische biologie en medische laboratoriumtechniek. Het parket in Den Haag zegt dat hij is gearresteerd op verdenking van 'het zoeken naar wapens en explosieven'. Volgens zijn advocaat V. Koppe ging het arrestatieteam daarbij hardhandig te werk. Hij hield er 'striemen' en 'wonden' aan over. Het parket spreekt geruchten tegen dat hij voor het oog van zijn medestudenten is gearresteerd. Het gebeurde op straat en er waren 'slechts weinig mensen getuige van'.

Directeur Ton Ouwerkerk van de Hogeschool Leiden wist aan het begin van het studiejaar dat Samir A. op zijn school kwam studeren. De AIVD had hem daarvan op de hoogte gebracht. ,,Zijn aanwezigheid was een punt van aandacht, maar op grond van zijn vooropleiding was hij toelaatbaar. Docenten kenden zijn achtergrond, studenten met wie hij studeerde vermoedelijk ook. Op de Hogeschool gedroeg hij zich een volstrekt normaal. Ik heb hem niet persoonlijk ontmoet en er is mij niets gemeld, noch in positieve, noch in negatieve zin.''

Ook een ander vermeend lid van Hofstadgroep, Jason W., heeft een Leidse achtergrond. In september 2004 begon hij aan een opleiding Talen en Culturen van het Midden-Oosten aan de Universiteit Leiden. Ook toen was het college van bestuur van tevoren door de AIVD op zijn komst geattendeerd. Jason W. studeerde ruim twee maanden aan de Witte Singel, voordat hij op 10 november 2004 in het Haagse Laakkwartier werd gearresteerd.

zaterdag 15 oktober 2005
pi_31474278
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:15 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou wat raar was is een berichtgeving via de radio dat Balkenende onwel was geworden!

Denk dattie ut misschien in zijn dure pantalon heeft gedaan?
3kleur bv?
Ik kan het allemaal niet zo goed volgen wat er gebeurt, en waarom hij onwel geworden is, maar ik moet zeggen dat ik niet zoveel vertrouwen had in zijn crisisbestendigheid, en nu nog minder.
Aan de beveiliging van de dames en heren politici zal het echter niet liggen, daar wordt uitstekend voor gezorgd.

En wat betreft kleuren, ik denk er liever niet over na
pi_31474401
Wat me altijd weer opvalt hoeveel terroristen (in spé) medicijnen hebben gestudeerd, of dus studeren. Of in ieder geval in die richting. Bizar.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:40:09 #163
93744 Finder_elf_towns
pi_31474621
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:32 schreef Godslasteraar het volgende:
Wat me altijd weer opvalt hoeveel terroristen (in spé) medicijnen hebben gestudeerd, of dus studeren. Of in ieder geval in die richting. Bizar.
Waarom zou dat vreemd zijn? De mythe dat terroristen domme en "meelopende" mensen zijn is daarmee zo goed als verbroken. Het zijn flink ontspoorde mensen, die tevens goed weten waar ze mee bezig zijn.
pi_31475482
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Waarom zou dat vreemd zijn? De mythe dat terroristen domme en "meelopende" mensen zijn is daarmee zo goed als verbroken. Het zijn flink ontspoorde mensen, die tevens goed weten waar ze mee bezig zijn.
Ooh zeker. En werkeloos zijn ze meestal ook niet. Maar het ging me om de keuze voor medicijnen als studie. Ik heb veel interviews of nieuwsitems gezien waarin islamitische extremisten een medische achtergrond hadden, en die soms nog uitoefenden ook.

Vervolgens vraag ik me dan: hoeveel extremistische biologen, of natuurkundigen zijn er. Is er een relatie medicijnen / artsen en religieus extremisme. Ik weet dat de medische stand de gehele geschiedenis zeer conservatief was, lange tijd gedomineerd door priesters en monniken, en met een zeer trage ontwikkeling.

Komt nog bij dat het gros van alle ''medische doorbraken'' afkomstig zijn uit de biologie, chemie en natuurkunde. Opvallend en intrigerend.
pi_31477113
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]

Ik ben van mening dat deze beroepsknuffelaars tevens beroepsdhimmi's zijn. De website van "EORG" heeft als banner een gedeelte van Saoedi-Arabië. Ik vraag mij af waarom, aangezien ze enkel in Nederland vertegenwoordigd zijn en zich een "Europese" organisatie noemen.

Ik krijg het gevoel dat dit beroeps-inlikkers zijn die na de door hun gehoopte islamitische revolutie hoge posten krijgen in de nieuwe Eurabische regering, waar Hollandistan deel van uit gaat maken. Deze mensen zijn de figuren die na de etnische rellen van 2010 subiet tegen de muur worden gezet.
eorg is net zoiets ergs als buma stemra
jezus dat ik dat nog eens type zeg.. *rillllll*
pi_31479315
-edit: erotische doodsverwensing-

[ Bericht 88% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 11:25:03 ]
pi_31479386
De politie had hem natuurlijk heel gewoon kunnen arresteren als hij niet tegenstribbelt. Samir slaat alleen naar fotografen.
pi_31480187
Guttegut..
Het manneke heeft pijn gehad..
pi_31480242
Ook ik denk dat ze hem de volgende keer niet meer van een trap moeten flikkeren.
Hij had wel kunnen beschadigen!! Weet je wel wat zo'n trap kost?
  zondag 16 oktober 2005 @ 01:47:54 #170
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_31480248
Godverredomme, waarom doet zijn advocaat niks! Die arme jongen!
The Internets, I needs it..
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:09:29 #171
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_31491226
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:19 schreef Yildiz het volgende:

nou, er zijn er zat hier die beweren dat de politie harder moet gaan optreden met arrestaties, omdat 'men niet zomaar gearresteerd wordt, en je vast wel fout zal zijn'
De politie mag ook best wat steviger optreden. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
quote:
dat vind ik dus kul, net zag je ook iemand op de film die gearresteerd werd, en gemarteld werd (waar sommige mensen ook voor pleiten, nog niet in dit topic)

das toch niet zo prettig, een waterslang in je reet geduwd krijgen
Ik kan me niet herinneren dat er een verdachte in Nederland een waterslang in zijn reet geduwd kreeg.
quote:
ik bedoel, hebben we daar dan uiteindelijk niets van geleerd, en gaan we weer terug naar de harde tour met martelen tijdens ondervragen, en slaan en schoppen terwijl mensen zich niet verzetten? dit zie je ook nog wekelijks gebeuren in de USA. En ik vind het maar niets.
Je gaat er nu vanuit dat die berichten waar zijn. Het lijkt hier (op FOK) vaak een vorm van selectieve verontwaardigheid.
quote:
Ik zeg niet dat de huidige politiek hier heen wil (godzijdank), maar ik voel er ook helemaal niets voor om harder aanpakken tijdens arrestaties goed te keuren, of martelingen.
Een hardere aanpak van criminaliteit staat natuurlijk mijlen ver weg van martelingen.
quote:
ik reageer een beetje warrig, realiseer ik me, in deze post... sorry
Geeft niks! Zijn we aan gewend hier op FOK!
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:12:51 #172
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31491307
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:09 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

De politie mag ook best wat steviger optreden. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
[..]
blabla en als je van de trap afvalt ben je snel beneden
quote:
Ik kan me niet herinneren dat er een verdachte in Nederland een waterslang in zijn reet geduwd kreeg.
ik zeg ook niet dat dat gebeurd
quote:
[..]

Je gaat er nu vanuit dat die berichten waar zijn. Het lijkt hier (op FOK) vaak een vorm van selectieve verontwaardigheid.
[..]
hmzz, en dat terwijl ik net nog gepost had 'stel dat dit waar is dan'
quote:
Een hardere aanpak van criminaliteit staat natuurlijk mijlen ver weg van martelingen.
[..]
goede aanpak ook
quote:
Geeft niks! Zijn we aan gewend hier op FOK!
Okay
  zondag 16 oktober 2005 @ 20:33:17 #173
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31495314
samir a... was dat niet dat knulletje dat een fotograaf mishandelde net nadat hij was vrij gesproken? goes around, comes around.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31498296
Wat een gejank zeg van die linkse geitenwollen sokken weer.

Ik heb in de cel ook wel eens een vuistslag voor me smoelwerk gehad van een smeris. lekker boeiend!!!!!!

Echt waar ik woon liever in een flat met AlQaeda, dan in een flat met losers uit de linkse kerk
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31500186
Allemaal goed en wel maar ik heb het idee dat we met veel machtsvertoon een armzalig 'terroristje' hebben opgepakt die zich hoogstens kan uitrusten met een gasmasker en een pistool en dat de echte terroristen een aanslag aan het voorbereiden zijn met heel wat meer explosiewerk.
pi_31500779
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:35 schreef JohnDope het volgende:
Wat een gejank zeg van die linkse geitenwollen sokken weer.

Ik heb in de cel ook wel eens een vuistslag voor me smoelwerk gehad van een smeris. lekker boeiend!!!!!!

Echt waar ik woon liever in een flat met AlQaeda, dan in een flat met losers uit de linkse kerk
Kan je me misschien nog even uitleggen hoe je van 'kritischer beschouwer van de wijze waarop een verdachte gearresteerd wordt' tot ' linkse kerk' wordt?

Of voelt het gewoon veilig om zonder enige nuance, om het even welk onderwerp, het antwoord in het verschil tussen links en rechts te zoeken, want dat verschil dan ook moge zijn?

Je bent gewoon een dom stuk vreten, te dom om dat zelf te beseffen.

Echt waar ik woon liever in een flat met AlQaeda, dan in een flat met jou en je soorgenoten.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 16 oktober 2005 @ 23:56:41 #177
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31500823
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:55 schreef Argento het volgende:

[..]

Kan je me misschien nog even uitleggen hoe je van 'kritischer beschouwer van de wijze waarop een verdachte gearresteerd wordt' tot ' linkse kerk' wordt?

Of voelt het gewoon veilig om zonder enige nuance, om het even welk onderwerp, het antwoord in het verschil tussen links en rechts te zoeken, want dat verschil dan ook moge zijn?

Je bent gewoon een dom stuk vreten, te dom om dat zelf te beseffen.

Echt waar ik woon liever in een flat met AlQaeda, dan in een flat met jou en je soorgenoten.
ik denk dat hij het over de gesubsidieerde club geitenwollensokkendragers heeft, die opkomt voor de belangen van gevangenen...
  maandag 17 oktober 2005 @ 00:02:01 #178
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31500982
Samir heeft zelf de handjes ook nogal los zitten, dit was preventief actie ondernemen.

Oei, een paar blauwe plekken en striemen

Hij heeft nog geluk had.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 17 oktober 2005 @ 00:52:57 #179
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31502085
ik heb nog nooit een arrestatieteam gezien dat eerst praatte en je daarna hard op de grond gooide, je boeien omdeed en een kap over je hoofd trok. en wie zegt dat meneer zich niet verzette? samir a zelf?
  maandag 17 oktober 2005 @ 01:01:28 #180
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_31502273
-edit: leer eens normaal beschaafd Nederlands-

[ Bericht 72% gewijzigd door kLowJow op 17-10-2005 02:08:48 ]
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_31519754
oow wat erg voor Samir
hij is mishandeld oow wat erg

[ Bericht 18% gewijzigd door kLowJow op 18-10-2005 14:04:11 ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 17 oktober 2005 @ 23:15:56 #182
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31520799
Nou nou Meki toch.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31520845
Meki

Hij wilde zelf ook dood, gezien zijn video
  maandag 17 oktober 2005 @ 23:22:41 #184
93744 Finder_elf_towns
pi_31520999
quote:
Afscheidsvideo Samir A.
ROTTERDAM - Terreurverdachte Samir A. heeft in een videoboodschap afscheid genomen van zijn familie en vrienden. De Nationale Recherche beschikt over een kopie van de acht minuten durende boodschap, waarin A. verwijst naar een daaddie hij verrichtte.

Afscheidsvideo Samir A.
Samir A.

De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft de kopie aan de recherche gegeven, zo maakte het Openbaar Ministerie maandag bekend. Een woordvoerder van justitie zegt dat de video een belangrijke aanwijzing was om de dreiging zeer serieus te nemen. De formele aanklacht tegen Samir A. is voorbereiding van moord op politici en voorbereiding van een bomaanslag op een overheidsgebouw, meldden betrouwbare bronnen. De politie verhoorde zijn vrouw vrijdag als getuige.

De advocaat van A., V. Koppe, wilde niet ingaan op het bestaan van de video. Hij wilde wel kwijt dat de voorgeleiding van de verdachten bij de politie Haaglanden plaatsvond, in plaats van de rechtbank, zoals gebruikelijk. Volgens Koppe was daartoe besloten uit veiligheidsoverwegingen, maar hij liet doorschemeren het als een geval van stemmingmakerij van justitie te zien.

De rechter-commissaris in Rotterdam verlengde maandag het voorarrest van de zeven terreurverdachten die vrijdag werden gearresteerd met veertien dagen.

Volgens de AIVD was A. op zoek naar wapens en explosieven. Hij bereidde met anderen aanslagen voor op een aantal politici en het gebouw van de AIVD, vermoedde de dienst. De verdachten werden aangehouden in Den Haag (drie), Amsterdam (twee), Almere en Leiden. Het gaat om zes mannen en een vrouw variërend in leeftijd van 18 tot 30 jaar.

Onder de verdachten is behalve de 19-jarige A., die eerder nog werd vrijgesproken van het voorbereiden van terreuraanslagen, ook Jermaine W.. Welingelichte bronnen hebben bevestigd dat een van de gearresteerde mannen de schoonzoon is van de voorvluchtige Syriër. Van deze Syriër veronderstellen de opsporingsdiensten dat hij de geestelijk leider van de Hofstadgroep is.

Advocaat C. Starmans van W. denkt dat justitie geen zaak heeft tegen zijn cliënt. Hij zegt dat W. zijn verbazing over de arrestatie deelt. W. werd al eerder opgepakt wegens betrokkenheid bij het vermeende terreurnetwerk, maar zijn detentie werd geschorst.

W.'s broer Jason zit nog wel vast. Hij werd op 10 november vorig jaar gearresteerd in het Laakkwartier in Den Haag. Dat ging gepaard met veel machtsvertoon van de politie, nadat vanuit de woning waar Jason W. verbleef een handgranaat was gegooid en een agent ernstig gewond raakte. Jason W. en zijn kompanen staan vanaf 5 december voor de rechter.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article27023951.ece?rss
  maandag 17 oktober 2005 @ 23:31:27 #185
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_31521236
Volgens mij is die Samir A. zo dom dat je hem amper serieus kan nemen.

Werd vast ook altijd al gepest op terroristentraining
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
  maandag 17 oktober 2005 @ 23:36:03 #186
93744 Finder_elf_towns
pi_31521379
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:31 schreef Blazkowich het volgende:
Volgens mij is die Samir A. zo dom dat je hem amper serieus kan nemen.

Werd vast ook altijd al gepest op terroristentraining
Hij studeerde naar verluidt medicijnen. Zo dom zal hij ook weer niet zijn.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:57:40 #187
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_31523258
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Kom op 3 keer gearresteerd, geen enkel plan wat lukt. Laat domme tekeningetjes slingeren met kinderachtige terroristische plannen.

En is ook nog oerlelijk. Blaas jezelf op, of stom met die onzin.
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:04:14 #188
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31523363
quote:
tvp
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:05:31 #189
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31523387
hoe kan een granaatgooier nu weer deel uitmaken van een groep? ik zou zonder pardon een jaar moeten zitten. blijkbaar is de rechterlijke macht of té dom, of juist heel intelligent en zorgt ervoor dat deze ransapen heel erg lang opgesloten gaan zitten. we zullen zien.
pi_31524561
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Iemand die meteen sletje Britta als raadsvrouwe aanstelt kun je onmogelijk dom noemen, maar hij beging een gruwelijke fout door zich te laten gaan op de parkeerplaats tegen de fotograaf/journalist.
Als hij écht zo gevaarlijk is als wij denk dat ie is kun je dat niet met doorsnee-hersencellen bewerkstelligen denk ik, jammer dat ie alleen imo verkeerde doelen in zijn leven stelt.

het zou wel een stunt zijn als Samir een schadevergoeding krijgt voor het toepassen van overdreven geweld bij aanhouding van een later tot levenslang, wegens aanslagen voorbereidende, veroordeelde 'terrorist'.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 02:26:27 #191
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31524591
ik denk dat marokkanen zich teveel laten leiden door emoties. immers van normale moslims die geen marokkaan zijn horen we niks. jammer dat de riffers het voor de echte moslims verpesten. jammer ook dat we er zoveel van hebben. ik noem ze niet dom, ik noem ze oerstupide en erg inteelt dom.
pi_31524611
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 02:26 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat marokkanen zich teveel laten leiden door emoties. immers van normale moslims die geen marokkaan zijn horen we niks. jammer dat de riffers het voor de echte moslims verpesten. jammer ook dat we er zoveel van hebben.
Ze zijn wat heetgebakerder dan de gemiddelde Fries inderdaad, maar of jij nu de kern te pakken hebt vraag ik me af.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 02:29:21 #193
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31524628
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 02:27 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ze zijn wat heetgebakerder dan de gemiddelde Fries inderdaad, maar of jij nu de kern te pakken hebt vraag ik me af.
ik denk dat het toch echt de kern is. omdat het om inteelt gaat. we zullen zien, de komende jaren.
pi_31524775
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 02:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat het toch echt de kern is. omdat het om inteelt gaat. we zullen zien, de komende jaren.
Inteelt vanwege de huwelijken tussen neef/nicht/achterneef/achternicht?
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 03:14:52 #195
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_31525066
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:39 schreef Meki het volgende:
oow wat erg voor Samir
hij is mishandeld oow wat erg

ik hoop dat ie wordt vermoord
Dat ik dit nog van jou mag lezen Ben het er helemaal mee eens Die gast kan niet hard genoeg aangepakt worden . Vermoorden is wel heel overdreven, maar flink martelen mag van mij wel (hij wil tenslotte liever dood dus dat doen we niet Dan zijn leven maar een hel op aarde maken )
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_31525075
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 03:14 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dat ik dit nog van jou mag lezen Ben het er helemaal mee eens Die gast kan niet hard genoeg aangepakt worden . Vermoorden is wel heel overdreven, maar flink martelen mag van mij wel (hij wil tenslotte liever dood dus dat doen we niet Dan zijn leven maar een hel op aarde maken )
hij heeft vooralsnog gelukkig nog weinig kunnen (waarvan wij weten) uithalen, dus behandel hem zoals dat omschreven is in de wet, zorg er alleen wél voor dat ie vanaf nu geen gevaar meer kan stichten en laat hem geen propaganda-praatjes maken in de bijlmerbajes.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 03:40:46 #197
50442 DaMook
pi_31525230
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 03:16 schreef Elgigante het volgende:

[..]

hij heeft vooralsnog gelukkig nog weinig kunnen (waarvan wij weten) uithalen, dus behandel hem zoals dat omschreven is in de wet, zorg er alleen wél voor dat ie vanaf nu geen gevaar meer kan stichten en laat hem geen propaganda-praatjes maken in de bijlmerbajes.
Dat hij weinig heeft kunnen uithalen (waarvan wij weten) heeft er niets mee te maken Het is een terrorisst (of loop jij ook met een machinegeweer rond ) Oppakken en nooit meer vrijlaten, weg met de burger rechten voor hem .

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
pi_31525274
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 03:40 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dat hij weinig heeft kunnen uithalen (waarvan wij weten) heeft er niets mee te maken Het is een terrorisst (of loop jij ook met een machinegeweer rond ) Oppakken en nooit meer vrijlaten, weg met de burger rechten voor hem .
Volgens mij liep hij niet met een machinegeweer rond hoor, maar ze pakken hem juist om 5 voor 12 op op een moment waarop ons justitieel apparaat nog niet is afgestemd, hopelijk gaat dat verbeteren, want die jongen heeft op zijn zachtst gezegd alle schijn tegen en met de info die nu voor handen is (gasmkaskers aangetroffen, 'bom-ingredienten', plattegronden, afscheidsvideo) moesten ze hem wel oppakken, want als hij het OM een stapje voor was geweest hadden we denk ik een nationaal drama gehad dat zijn weerga niet kent.
Gelukkig is het vooralsnog niet zover gekomen en moeten we berusten in de AIVD/OM en de hoop dat ze goed werk afleveren, wat dat ook zal mogen zijn.

Ik vind dat je op basis van de bekende gegevens (die wij als burger natuurlijk niet geheel weten, dus het blijft gissen) zo'n gehersenspoeld iemand wel levenslang vast moet kunnen zetten, aangezien ik een aanslag niet te tolereren vind en hem de kans ontnomen moet worden om zich te wreken.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 03:55:56 #199
50442 DaMook
pi_31525299
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 03:50 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Volgens mij liep hij niet met een machinegeweer rond hoor, maar ze pakken hem juist om 5 voor 12 op op een moment waarop ons justitieel apparaat nog niet is afgestemd, hopelijk gaat dat verbeteren, want die jongen heeft op zijn zachtst gezegd alle schijn tegen en met de info die nu voor handen is (gasmkaskers aangetroffen, 'bom-ingredienten', plattegronden, afscheidsvideo) moesten ze hem wel oppakken, want als hij het OM een stapje voor was geweest hadden we denk ik een nationaal drama gehad dat zijn weerga niet kent.
Gelukkig is het vooralsnog niet zover gekomen en moeten we berusten in de AIVD/OM en de hoop dat ze goed werk afleveren, wat dat ook zal mogen zijn.

Ik vind dat je op basis van de bekende gegevens (die wij als burger natuurlijk niet geheel weten, dus het blijft gissen) zo'n gehersenspoeld iemand wel levenslang vast moet kunnen zetten, aangezien ik een aanslag niet te tolereren vind en hem de kans ontnomen moet worden om zich te wreken.
Reken maar dat de AIVD zijn werk goed genoeg doet (ondanks de negatieve berichten) Probleem is dat niet alles wat de aivd weet rechtsgeldig is in NL en dat moet veranderen Als de aivd iets vind moet dat gewoon meteen rechtgeldig zijn en moeten ze geen gezeik krijgen dat die info verkeerd ingewonnen is De aivd is en blijft een spionage dienst en als die iets vinden moet men niet gaan zeuren over de manier waarop .

Samir is een terrorist en zal dat blijven, hoevaak ie ook vrijgesproken wordt. Opsluiten die gast.

pi_31525341
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 03:55 schreef DaMook het volgende:

[..]

Reken maar dat de AIVD zijn werk goed genoeg doet (ondanks de negatieve berichten) Probleem is dat niet alles wat de aivd weet rechtsgeldig is in NL en dat moet veranderen Als de aivd iets vind moet dat gewoon meteen rechtgeldig zijn en moeten ze geen gezeik krijgen dat die info verkeerd ingewonnen is De aivd is en blijft een spionage dienst en als die iets vinden moet men niet gaan zeuren over de manier waarop .

Samir is een terrorist en zal dat blijven, hoevaak ie ook vrijgesproken wordt. Opsluiten die gast.
Tja, in een land waarin men alle taboes wil opheffen komt men ongetwijfeld in de clinch met overleveringen en gebruiken uit het verleden zoals een geheime dienst, ben ik met je eens.
Ik hoop dat de AIVD goed werk levert en dat deze opschudding het einde betekent van de Hofstad-groep en hun ideologie, want dit lijkt me de laatste kans voor het OM/AIVD.

Ik heb zelf ook altijd een dubbel gevoel bij de term : onrechtmatig verkregen bewijs , soms kan ik me er in vinden, soms ook totaal niet.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 04:07:42 #201
50442 DaMook
pi_31525358
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 04:03 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Tja, in een land waarin men alle taboes wil opheffen komt men ongetwijfeld in de clinch met overleveringen en gebruiken uit het verleden zoals een geheime dienst, ben ik met je eens.
Ik hoop dat de AIVD goed werk levert en dat deze opschudding het einde betekent van de Hofstad-groep en hun ideologie, want dit lijkt me de laatste kans voor het OM/AIVD.

Ik heb zelf ook altijd een dubbel gevoel bij de term : onrechtmatig verkregen bewijs , soms kan ik me er in vinden, soms ook totaal niet.
Onrechtmatig is niet onrechtmatig want de overheid betaald ze, maar die miereneukers bij het om vinden afluisteren niet liev Dat is heel het probleem Vernader het om en opgelost is het (dan had eric o ook niet zo een zooi over zich heen gehad ), maarja we leven (helaas) in NL en niet in de USA waar dit soort dingen wel goed geregeld zijn (Nee geen guantanamo enzo, maar de fbi / cia heeft daar wel wat te zeggen itt de AIVD hier )

dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:11:04 #202
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31526907
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 04:07 schreef DaMook het volgende:

[..]

Onrechtmatig is niet onrechtmatig want de overheid betaald ze, maar die miereneukers bij het om vinden afluisteren niet liev Dat is heel het probleem Vernader het om en opgelost is het (dan had eric o ook niet zo een zooi over zich heen gehad ), maarja we leven (helaas) in NL en niet in de USA waar dit soort dingen wel goed geregeld zijn (Nee geen guantanamo enzo, maar de fbi / cia heeft daar wel wat te zeggen itt de AIVD hier )
Ja, dat werkt (bij drugsbestrijding ) stukken beter ( ) niet?
pi_31526930
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 04:07 schreef DaMook het volgende:

[..]

Het probleem (als je het een probleem zou willen noemen) is dat de AIVD zelf geen opsporingsbevoegdheid heeft. Die is exclusief voorbehouden aan het OM. Er kan hooguit gerechercheerd worden naar aanleiding van AIVD-informatie.

Je moet niet vergeten dat AIVD-informatie naar haar aard alleen al een geheime herkomst heeft. Indien een veroordeling in zijn geheel of hoofdzakelijk zou steunen op die informatie, dan mag je er vanuit gaan dat de verdachte geen eerlijk proces heeft gehad zoals het EVRM dat voorschrijft. De verdachte en zijn verdediging moet immers de inhoud en de herkomst van de gebruikte informatie kennen om zich er met enig fatsoen tegen te kunnen verweren. Ik neem aan dat je het met me eens bent dat een dergelijke 'equality of arms' (ik gebruik de term even misplaatst) tussen aanklager en verdediging, een noodzaak is voor een eerlijk proces.

Er is, als ik me niet vergis, een wetsvoorstel aan de eerste Kamer voorgelegd waarin het mogelijk wordt om (bijvoorbeeld) AIVD-ambtenaren onder ede te horen zonder dat de verdediging daarbij aanwezig is. Het zal dan worden afgenomen door de rechtercommissaris (niet de zittingrechter) die er procesverbaal van opmaakt en zelf toetst of er enige bruikbare waarheid in die verklaring schuilt. Ook een dergelijke bepaling zal, naar ik denk, vrij eenvoudig als strijdig met art 6 EVRM buiten toepassing kunnen worden gelaten. Is het niet door de zittingrechter, dan is het wel door de Hoge Raad. Is het niet door de Hoge Raad, dan wel door het Hof van Justitie.

Het lijkt me overigens essentieel voor een rechtsstaat, dat de waarborgen waarvoor zij staat, onverkort gelden voor die leden van de bevolking waarvan je gevoelsmatig zou willen dat zij niet worden beschermd door die waarborgen. Zodra je de inhoud of de reikwijdte van de rechtsstaat gaat aanpassen op elk moment dat de inhoud of reikwijdte je eigenlijk niet zo goed uitkomt, is er geen sprake van een rechtstaat. Een waarborg die voortdurend kan worden aangepast, is geen waarborg. Daar is niets fundamenteels aan.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_31527777
Ik lig er in in ieder geval niet wakker van. Samir A. staat bekend als een vermoedelijk terrorist en een behoorlijk agressief mannetje (dat incident met die fotograaf bv), dus dat 'ie zich verzet zou hebben zou dat best aannemelijk kunnen zijn. Dat soort schorriemorrie moeten ze gewoon met de harde hand 'opvoeden', je bent hier als allochtoon wel te gast en dan dien je je te houden aan bepaalde normen en waarden.
pi_31528425
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 09:51 schreef PDOA het volgende:
Ik lig er in in ieder geval niet wakker van. Samir A. staat bekend als een vermoedelijk terrorist en een behoorlijk agressief mannetje (dat incident met die fotograaf bv), dus dat 'ie zich verzet zou hebben zou dat best aannemelijk kunnen zijn. Dat soort schorriemorrie moeten ze gewoon met de harde hand 'opvoeden', je bent hier als allochtoon wel te gast en dan dien je je te houden aan bepaalde normen en waarden.
P'don?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:39:23 #206
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_31528918
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 09:51 schreef PDOA het volgende:
je bent hier als allochtoon wel te gast en dan dien je je te houden aan bepaalde normen en waarden.
niks gast. Het zijn de slechte die het voor de goede verneuken. Maar ff terug naar jou zin, ben ik ook te gast? Heb een Hindoestaanse moeder en Nederlandse vader, en ben officieel een allochtoon, maar te gast in me geboorteland?
pi_31529024
Ook allochtonen geboren in Nederland worden met hun eigen cultuur en normen en waarden opgevoed, en dat strookt doorgaans niet met de Nederlandsche cultuur. En daar moet eens verandering in komen. Als je in Nederland woont heb je je te houden aan Nederlandsche regels, en niet anders.
pi_31529220
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:39 schreef Radjesh het volgende:

[..]

niks gast. Het zijn de slechte die het voor de goede verneuken. Maar ff terug naar jou zin, ben ik ook te gast? Heb een Hindoestaanse moeder en Nederlandse vader, en ben officieel een allochtoon, maar te gast in me geboorteland?
We moeten ook van die stompzinnige termen af. Er zijn immigranten, en als je hier geboren bent ben je een Nederlander, klaar. Scheeld een hoop gezeur.
pi_31529259
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:43 schreef PDOA het volgende:
Ook allochtonen geboren in Nederland worden met hun eigen cultuur en normen en waarden opgevoed, en dat strookt doorgaans niet met de Nederlandsche cultuur. En daar moet eens verandering in komen. Als je in Nederland woont heb je je te houden aan Nederlandsche regels, en niet anders.
De Nederlandse regels gelden sowieso voor eenieder die zich op Nederlands grondgebied bevind (territoriale rechtsmacht). Dat is ook al een poosje zo.

En zolang je zoiets ongrijpbaars als een 'cultuur' niet dwingend op kan leggen, is men vrij daar een eigen invulling aan te geven. Wat nu als een rashollander boerenkool vies vindt en geen interesse heeft in voetbal. Het koningshuis is een belangrijk onderdeel van onze cultuur. Wat te doen met doe oerhollandse anti-monarchisten?
pi_31529801
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:51 schreef Argento het volgende:

[..]

De Nederlandse regels gelden sowieso voor eenieder die zich op Nederlands grondgebied bevind (territoriale rechtsmacht). Dat is ook al een poosje zo.

En zolang je zoiets ongrijpbaars als een 'cultuur' niet dwingend op kan leggen, is men vrij daar een eigen invulling aan te geven. Wat nu als een rashollander boerenkool vies vindt en geen interesse heeft in voetbal. Het koningshuis is een belangrijk onderdeel van onze cultuur. Wat te doen met doe oerhollandse anti-monarchisten?
Ook anti-monarchisme is een belangrijk onderdeel van onze cultuur. Juist anti-monarchisten. Ik heb de indruk dat veel immigranten géén probleem hebben met het koningshuis, gewend als ze zijn aan hierarchische on-democratische structuren. Een koningshuis is een archaïsch overblijfsel uit een voorbije tijd, géén zichzelf respecterende democraat en republikein accepteert een dergelijk relict.
pi_31529867
quote:
Goh, wat vervelend nou. Misschien moeten ze volgende keer toch maar weer eerst de rode loper uitrollen en vragen of meneer de terrorist soms zin heeft om zichzelf aan te geven.
begrijp je frustratie, maar het gaat om een principe dat uniform dient te worden toegepast. als je zelf opgepakt zou worden, en zou worden vrijgesproken, zou het dan normaal zijn als je heel hardhandig zou worden aangepakt terwijl je je niet zou verzetten?

word wakker
Freakonomics: a rogue economist explores the hidden side of everything
pi_31530440
Hier in Nederland zijn we veels te toegevend en goedhartig. Een moskee om te bidden? Tuurlijk, laten we er gelijk 10 bouwen, in elke wijk een! Wat, verzachtende omstandigheden? Uiteraard, want die allochtonen zijn me toch zielig dat ze hier in een vreemd land opgroeien! Nou, in Marokkanie of Turkije zie ik anders ook niet zo snel een kerk de grond uitgestampt worden. Hier in Nederland moet gewoon met ijzeren vuist worden opgetreden tegen allochtonen die de wet breken. Dat soort grappen ga je maar in je moederland uithalen. Samir A, uitzetten dat schorum. Laat 'm daar maar plannetjes beramen voor aanslagen tegen de Nederlandse democratie. Dat slap geouwehoer en allochtonengeknuffel in de Kamer moet maar eens afgelopen zijn.
pi_31530475
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:11 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ook anti-monarchisme is een belangrijk onderdeel van onze cultuur. Juist anti-monarchisten. Ik heb de indruk dat veel immigranten géén probleem hebben met het koningshuis, gewend als ze zijn aan hierarchische on-democratische structuren. Een koningshuis is een archaïsch overblijfsel uit een voorbije tijd, géén zichzelf respecterende democraat en republikein accepteert een dergelijk relict.
En toch behoort het koningshuis voorlopig rotsvast tot onze cultuur.
pi_31530570
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:33 schreef PDOA het volgende:
Hier in Nederland zijn we veels te toegevend en goedhartig. Een moskee om te bidden? Tuurlijk, laten we er gelijk 10 bouwen, in elke wijk een! Wat, verzachtende omstandigheden? Uiteraard, want die allochtonen zijn me toch zielig dat ze hier in een vreemd land opgroeien! Nou, in Marokkanie of Turkije zie ik anders ook niet zo snel een kerk de grond uitgestampt worden. Hier in Nederland moet gewoon met ijzeren vuist worden opgetreden tegen allochtonen burgers die de wet breken. Dat soort grappen ga je maar in je moederland uithalen. Samir A, uitzetten dat schorum. Laat 'm daar maar plannetjes beramen voor aanslagen tegen de Nederlandse democratie. Dat slap geouwehoer en allochtonengeknuffel in de Kamer moet maar eens afgelopen zijn.
Waarom zouden allochtonen in het strafproces een andere status moeten hebben dan autochtonen?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:14:02 #215
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31534163
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:33 schreef PDOA het volgende:
Hier in Nederland zijn we veels te toegevend en goedhartig. Een moskee om te bidden? Tuurlijk, laten we er gelijk 10 bouwen, in elke wijk een! Wat, verzachtende omstandigheden? Uiteraard, want die allochtonen zijn me toch zielig dat ze hier in een vreemd land opgroeien! Nou, in Marokkanie of Turkije zie ik anders ook niet zo snel een kerk de grond uitgestampt worden. Hier in Nederland moet gewoon met ijzeren vuist worden opgetreden tegen allochtonen die de wet breken. Dat soort grappen ga je maar in je moederland uithalen. Samir A, uitzetten dat schorum. Laat 'm daar maar plannetjes beramen voor aanslagen tegen de Nederlandse democratie. Dat slap geouwehoer en allochtonengeknuffel in de Kamer moet maar eens afgelopen zijn.
de Nederlandse wet verbiedt discriminatie op afkomst of geloof. Degene die zich naar nederlandse maatstaven moet aanpassen ben jij dus.
pi_31535585
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:14 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

de Nederlandse wet verbiedt discriminatie op afkomst of geloof. Degene die zich naar nederlandse maatstaven moet aanpassen ben jij dus.
Dat is geen racisme, dit is de harde waarheid. Nederland is verworden tot een land van knuffelpolitiek en waar de rasechte Nederlander wordt achtergesteld.
pi_31535714
Het is gvd wel weer belachelijk
Die geitenneuker is mishandeld, terwijl hij verdacht wordtvan allerlei teroristische zaken

Zolang die goser nog ademt is ie niet genoeg mishandelt.

Bovendien als je er op klaarkomt op jezelf op te blazen moeten een paar klapjes van een tomfa (die ze gerust overdwars in zijn aars hadden mogen rammen) toch alleen maar voorpret op het martelaarschap?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:14:52 #218
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31535735
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:09 schreef PDOA het volgende:

[..]

Dat is geen racisme, dit is de harde waarheid. Nederland is verworden tot een land van knuffelpolitiek en waar de rasechte Nederlander wordt achtergesteld.
wat ís een rasechte Nederlander nou weer? En in hoeverre wordt die achtergesteld, want volgens mij wordt niemand achtergesteld?

[ Bericht 9% gewijzigd door DionysuZ op 18-10-2005 15:20:22 ]
pi_31536073
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is alleen opvallend dat Dhr Azous nog steeds als verdachte wordt aangemerkt (maar natuurlijk stiekum oschuldig is ) Terwijl het arrestatieteam (en daar heb ik toch meer begrip voor dan die blauwe flikkers met hun snelheidscameraatjes) gewoon als daders aangemerkt worden.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:49:38 #220
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_31536350
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:36 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Nou jij loopt ook al wat langer op deze aardbol rond,vergeijk je deze raddraaiers met een Carlos of voor mijn part RAF/IRA
Geen wapens geen explosieven gevonden maar reken er maar op dat de hele bevolking weer een stukje meer in het gelid moet lopen.
Vorig jaar hekken in de Hofvijver,van de week greenpeace bouwt er een windmolen in.
Man ze kunnen der eigen ei nog niet beveiligen al zouden ze erop zitten.

Bali... 2 aanslagen
Egypte nog meer aanslagen
Turkije ook aanslagen

Dus ja zo eng is de extreme vorm van de Islam
mai pen rai
pi_31538457
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 09:12 schreef Argento het volgende:

lang verhaal
Voor het gemak vergeten we maar even dat artikel 6 zelf al bepaalt dat geheimhouding van het proces of onderdelen daarvan in het belang van de staatsveiligheid is toegestaan?

Overigens, als de conventie de effectieve bestrijding van terrorisme in de weg staat, kan ik nu al voorspellen dat het de conventie is die het veld zal moeten ruimen. Nederlanders mogen geloven dat verdragen in graniet geschreven zijn als ware het de tien geboden, in een groot deel van de wereld zijn verdragen gewoon afspraken die als dat nodig is ook kunnen worden aangepast.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:47:06 #222
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31538742
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Voor het gemak vergeten we maar even dat artikel 6 zelf al bepaalt dat geheimhouding van het proces of onderdelen daarvan in het belang van de staatsveiligheid is toegestaan?

Overigens, als de conventie de effectieve bestrijding van terrorisme in de weg staat, kan ik nu al voorspellen dat het de conventie is die het veld zal moeten ruimen. Nederlanders mogen geloven dat verdragen in graniet geschreven zijn als ware het de tien geboden, in een groot deel van de wereld zijn verdragen gewoon afspraken die als dat nodig is ook kunnen worden aangepast.
die conventie is gemaakt na (naar ik meen) de 2e wereldoorlog. Toen zijn er aan alle fronten miljoenen slachtoffers gevallen. Nu worden er natuurlijk nog steeds her en der wetten aangepast om zo te voldoen aan de toekomst (denk hierbij aan de afnemende toegestane uitstoot per auto, omdat de filters en motoren beter kunnen worden met de huidige techniek), maar om nu gelijk maar een europees verdrag als rechten van de mens en fundamentele vrijheden aan te passen, waar nota bene 250 miljoen europeanen afhankelijk van zijn, omdat terrorisme de laatste tijd in de schijnwerpers staat?

Sorry, maar ik vind dat persoonlijk wat buitenproportioneel.
pi_31539831
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:47 schreef Yildiz het volgende:
Sorry, maar ik vind dat persoonlijk wat buitenproportioneel.
Dat ligt aan je perspectief. Veel mensen lijken te denken dat mensenrechten en dergelijke absoluut zijn en dat denken is natuurlijk in de jaren na de tweede wereldoorlog behoorlijk overheersend geweest. Tot op zekere hoogte onderschrijf ik ook het belang dat aan deze rechten wordt toegekend.

Maar wat veel mensen uit het oog verliezen is dat deze rechten niet meer zijn dan pogingen om het risico van een andere, veel fundamenteler keuze te beperken. En dan heb ik het over de keuze van de samenleving om het geweldsmonopolie bij de overheid te leggen. De keuze dus die het voor ons mogelijk moet maken om in een min of meer vreedzame maatschappij te leven. Op het moment dat je daaraan gaat morrelen kom je pas echt aan de basis van een samenleving en open je niet alleen de mogelijkheid dat er macht misbruikt wordt door de overheid, maar dat de samenleving tot zelfdestructie overgaat, met als resultaat pogingen tot uitroeiing van al dan niet vermeende vijanden. Voorbeelden daarvan zijn er helaas legio te vinden, ook na de tweede wereldoorlog.

Als een staat dan gesteld wordt voor een keuze tussen een te beperkend uitgelegd recht en de absolute plicht tegenover de maatschappij lijkt mij de uitkomst voor de hand te liggen.

P.S. het verdrag geldt voor een goeie 700 miljoen Europeanen
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:49:57 #224
97745 Thorical
finding a way
pi_31540165
Waarom duurt het dan zo lang als ik ergens aangifte van wil doen?
Wilt u volgende week donderdag gebelt worden is het antwoord als ik aangifte wil doen.
Maar dat zo'n arrestatie team geen zachte aanpak heeft kan ik beamen.
IK kan me voorstellen dat het gebeurd zeker na Den Haag en dat de adrelanine van zo'n arrestatie team dan niet direct weg is kan ik me ook voorstellen. Maar dat het fout is ook.
pi_31545775
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Voor het gemak vergeten we maar even dat artikel 6 zelf al bepaalt dat geheimhouding van het proces of onderdelen daarvan in het belang van de staatsveiligheid is toegestaan?[./quote[

Niet als dat een evidente inbreuk van het recht een eerlijk proces met zich meebrengt. Die waarborgen gaan nu eenmaal verder dan de enkele mogelijkheid dat de AIVD iets aan de Officier geeft, de Officier het aan de rechter geeft, de rechter er een veroordeling op baseert, zonder dat de verdachte/verdediging ooit heeft gezien wat de AIVD aan de Officier heeft gegeven, zonder dat zij daar ooit op heeft kunnen reageren. No way dat het HvJ een dergelijke veroordeling in stand laat. En dat lijkt me gezond.

[quote]Overigens, als de conventie de effectieve bestrijding van terrorisme in de weg staat, kan ik nu al voorspellen dat het de conventie is die het veld zal moeten ruimen. Nederlanders mogen geloven dat verdragen in graniet geschreven zijn als ware het de tien geboden, in een groot deel van de wereld zijn verdragen gewoon afspraken die als dat nodig is ook kunnen worden aangepast.
Het ene verdrag staat wat steviger in zijn schoenen dan het andere verdrag en het EVRM staat stevig in zijn schoenen. Hier op Fok is het makkelijk om in te tikken dat we dat verdrag maar door de plee moeten spoelen, maar in de praktijk zit het ff anders. Dat soort theorieen dragen dan ook niet veel bij aan de discussie.

Los daarvan ben ik bepaald niet van oordeel dat het EVRM een effectieve terrorismebestrijding in de weg staat en inperking van de mensenrechten (ja, ook de rechten van de verdachte) is dan bovendien nog wel het allerallerallerlaatste middel. Zo ver zijn we nog lang niet.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:10:28 #226
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_31545808
Vanaf half elf kunnen we ons in diverse praatprograma's weer ergeren aan extreem domme advocaten zoals Victor K., die gisteren de pan werd uitgeveegd door Jeroen Pauw, danwel iets intelligentere leugenaars zoals die andere advocaat die beweerde dat-ie 'pro deo' optreedt voor een gevallen engel. Yeah right.

Vermakelijke televisie.

Waar zijn die vertrouwde jaren zeventig waar de enig gekende advocaat Max. Sr. was...
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_31545884
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:35 schreef HiZ het volgende:
Maar wat veel mensen uit het oog verliezen is dat deze rechten niet meer zijn dan pogingen om het risico van een andere, veel fundamenteler keuze te beperken. En dan heb ik het over de keuze van de samenleving om het geweldsmonopolie bij de overheid te leggen. De keuze dus die het voor ons mogelijk moet maken om in een min of meer vreedzame maatschappij te leven. Op het moment dat je daaraan gaat morrelen kom je pas echt aan de basis van een samenleving en open je niet alleen de mogelijkheid dat er macht misbruikt wordt door de overheid, maar dat de samenleving tot zelfdestructie overgaat, met als resultaat pogingen tot uitroeiing van al dan niet vermeende vijanden. Voorbeelden daarvan zijn er helaas legio te vinden, ook na de tweede wereldoorlog.

Als een staat dan gesteld wordt voor een keuze tussen een te beperkend uitgelegd recht en de absolute plicht tegenover de maatschappij lijkt mij de uitkomst voor de hand te liggen.

P.S. het verdrag geldt voor een goeie 700 miljoen Europeanen
snap ik helemaal niets van.

Als we gaan morrelen aan het geweldsmonopolie van de overheid, openen we de mogelijkheid dat de overheid haar macht gaat misbruiken? Gaat de samenleving tot zelfdestructie over?
pi_31545931
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:10 schreef sooty het volgende:
Vanaf half elf kunnen we ons in diverse praatprograma's weer ergeren aan extreem domme advocaten zoals Victor K., die gisteren de pan werd uitgeveegd door Jeroen Pauw, danwel iets intelligentere leugenaars zoals die andere advocaat die beweerde dat-ie 'pro deo' optreedt voor een gevallen engel. Yeah right.

Vermakelijke televisie.

Waar zijn die vertrouwde jaren zeventig waar de enig gekende advocaat Max. Sr. was...
Ik heb Jeroen Pauw nog nooit iemand de pan uit zien vegen, laat staan Victor Koppe.
pi_31548027
Nog harder aanpakken. Die eikel had al een zelfmoord dvd'tje thuis liggen voor na zijn zieke aanslagjes.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:19:42 #230
18811 sooty
pi_31548123
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:15 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik heb Jeroen Pauw nog nooit iemand de pan uit zien vegen, laat staan Victor Koppe.
Dan heb je ondere andere blijkbaar de uitzending van gisteren gemist.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:27:27 #231
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31548374
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:16 schreef Halfgedraaide het volgende:
Nog harder aanpakken. Die eikel had al een zelfmoord dvd'tje thuis liggen voor na zijn zieke aanslagjes.
Al die mensen die American History X -dvd's thuis hebben liggen moeten ook even een stoepje knagen!

pi_31548772
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:27 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Al die mensen die American History X -dvd's thuis hebben liggen moeten ook even een stoepje knagen!

Grapje zeker? Anders meest zinloze opmerking tot nu toe. Hij had serieuze plannen om een flinke aanslag te plegen met zijn zelfmoord videootjes, kijken hoe jij reageert als je familie toevallig word getroffen door zijn.............
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:41:20 #233
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31548876
Gewoon in elkaar beuken die schoft. Boeiend die blauwe plekken. Hij heeft geen ledematen gebroken en verbrijzeld en ook zijn oogluikjes zijn niet dichtgetimmerd.
Hup, aan het werk!
pi_31548901
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:09 schreef Argento het volgende:

[..]

Het ene verdrag staat wat steviger in zijn schoenen dan het andere verdrag en het EVRM staat stevig in zijn schoenen. Hier op Fok is het makkelijk om in te tikken dat we dat verdrag maar door de plee moeten spoelen, maar in de praktijk zit het ff anders. Dat soort theorieen dragen dan ook niet veel bij aan de discussie.

Los daarvan ben ik bepaald niet van oordeel dat het EVRM een effectieve terrorismebestrijding in de weg staat en inperking van de mensenrechten (ja, ook de rechten van de verdachte) is dan bovendien nog wel het allerallerallerlaatste middel. Zo ver zijn we nog lang niet.
Ik reageerde vooral op de suggestie die JIJ wekte alsof het EVRM een soort panace is voor elke soort van beperking van mensenrechten door de overheid.

Want ik kan je verzekeren, als dat werkelijk het geval was geweest, dan zouden de mensen op fok die voor opzegging pleiten echt wel hun zin hebben gekregen.
pi_31549195
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:13 schreef Argento het volgende:

[..]

snap ik helemaal niets van.

Als we gaan morrelen aan het geweldsmonopolie van de overheid, openen we de mogelijkheid dat de overheid haar macht gaat misbruiken? Gaat de samenleving tot zelfdestructie over?
Het is wel duidelijk dat je er niks van hebt gesnapt.

De basis voor onze samenleving is dat de overheid het monopolie heeft op gebruik van geweld (in alle vormen). Het primaire doel van dat monopolie is zorgen voor de veiligheid en openbare orde. Zodat de burger niet voor zijn eigen veiligheid hoeft te zorgen. Dat is de theoretische onderbouw.

Omdat het monopolie op geweld in zijn rauwe vorm tot misbruik kan leiden is er in tweede instantie een beperking opgelegd aan de beheerder van het monopolie. Die beperking is ruwweg te omschrijven als een eis tot zorgvuldigheid bij het gebruik maken van het geweldsmonopolie. Dat is vastgelegd in zogenaamde mensenrechten.

De eis tot zorgvuldig gebruik kan echter het gevaar in zich dragen dat het leidt tot een onmogelijkheid van gebruik van geweld. En dan betekent het plotseling dat de staat niet meer kan voldoen aan zijn meest basale bestaansrecht. Je ziet dat in kleine dingetjes als winkelmedewerkers die zelf een dief in elkaar meppen (en het gebrek aan veroordeling van deze mensen) maar ook in het verlies aan vertrouwen in de overheid. Het uiteindelijke resultaat van een dergelijke ontwikkeling is dat de staat het monopolie op geweld verliest aan de straat. Een ander alternatief is dat het geweld zich organiseert in subgroepen, bijvoorbeeld zoals in Libanon, waar een burgeroorlog het hele land kapot heeft gemaakt.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:53:47 #236
18811 sooty
pi_31549232
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:41 schreef Ciurlizza het volgende:
Gewoon in elkaar beuken die schoft. Boeiend die blauwe plekken. Hij heeft geen ledematen gebroken en verbrijzeld en ook zijn oogluikjes zijn niet dichtgetimmerd.
Neuh. Dat is gewoon zinloos geweld; daar is niemand voor.

Laten we hopen dat een rechter hier de significantie van een afscheidsvideo inziet, ongeacht hoe zo'n video-bewijs verkregen is, en op basis daarvan oordeelt.
Het gesputter van de verdediger, in casu advocaat Victor K., was gisteren reeds te bewonderen bij Nova.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:53:48 #237
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31549235
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:38 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Grapje zeker? Anders meest zinloze opmerking tot nu toe. Hij had serieuze plannen om een flinke aanslag te plegen met zijn zelfmoord videootjes, kijken hoe jij reageert als je familie toevallig word getroffen door zijn.............
natuurlijk was het sarcastische, zinloze, doch gepoogde relativerende opmerking
de [ ] stond er ook niet voor niets
pi_31549897
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:19 schreef sooty het volgende:

[..]

Dan heb je ondere andere blijkbaar de uitzending van gisteren gemist.
NOu ik heb die aflevering net eventjes bekeken, en ik kon nou ook niet echt zien dat Pauw hem het vuur aan de schenen legde.
pi_31555107
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:38 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Man ga toch niet in op de woorden en gedachten van die berggeit onder de handle YILDIZ. Tijdsverspilling
pi_31556513
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:13 schreef Argento het volgende:

[..]
social molesting is het credo van de regering geworden
Freakonomics: a rogue economist explores the hidden side of everything
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')