abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31462547
AMSTERDAM 2005-10-15 – (Novum) - Samir A. is tijdens en na zijn aanhouding vrijdag mishandeld door het arrestatieteam. Dat stelt de Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (Eorg) zaterdag. De 19-jarige terreurverdachte is volgens Eorg 'zo hard aangepakt', dat hij striemen en blauwe plekken heeft opgelopen. De organisatie heeft het ministerie van Justitie zaterdag middels een brief om opheldering gevraagd.

De eerder dit jaar vrijgesproken Samir A. werd vrijdag in zijn woning in Den Haag opgepakt door een Bijzondere Bijstandseenheid (BBE), de Nederlandse antiterreureenheid van het Korps Mariniers. Samir A. is daarbij 'buitenproportioneel hard' aangepakt, zegt woordvoerder Pieter Vleeming van Eorg zaterdag. "Hij is van de trap geduwd en zo stevig geboeid, dat hij zichtbare striemen op zijn armen en benen heeft staan, terwijl hij zich niet tegen zijn aanhouding heeft verzet."

Vleeming zegt 'niet te begrijpen' dat A. is opgepakt door een BBE. "Dit arrestatieteam bestaat uit hele stevige jongens, terwijl Samir al meerder keren is vrijgesproken. Deelname van de BBE is gewoon show."

Het ministerie van Justitie laat weten niet op de beschuldigingen te reageren 'voor de verdachte een reguliere aangifte heeft gedaan bij de politie'. Wel krijgt Eorg volgens justitiewoordvoerder Dorothée van Kempen antwoord op de brief.

Eorg is een organisatie die opkomt voor de rechten van gedetineerden in Nederland. De organisatie heeft vertegenwoordigers in vrijwel alle penitentiaire inrichtingen.

Goh, wat vervelend nou. Misschien moeten ze volgende keer toch maar weer eerst de rode loper uitrollen en vragen of meneer de terrorist soms zin heeft om zichzelf aan te geven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_31462571
-edit: zinloze doodsverwensing-

[ Bericht 70% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:02:48 ]
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_31462626
"Dit arrestatieteam bestaat uit hele stevige jongens, terwijl Samir al meerder keren is vrijgesproken. Deelname van de BBE is gewoon show."

. Dit grenst aan het mongoloide.
pi_31462662
Maar hij was toch in Leiden opgepakt?

Geloofwaardigheid 0,0 dit verhaal.
pi_31462694
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:12 schreef Toeps het volgende:
Maar hij was toch in Leiden opgepakt?

Geloofwaardigheid 0,0 dit verhaal.
Ja, dat was ie ook, maar de source van dit nieuwsbericht zit in Amsterdam. Moeilijk he ?
pi_31462720
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, dat was ie ook, maar de source van dit nieuwsbericht zit in Amsterdam. Moeilijk he ?
In het bericht staat ''Den Haag'' vermeld als plaats van aanhouding.
pi_31462725
Als hij zich echt niet verzet heeft, dan was zo'n harde aanpak inderdaad niet nodig geweest.
Maar ik was er niet bij.
pi_31462828
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:15 schreef Croupouque het volgende:
Als hij zich echt niet verzet heeft, dan was zo'n harde aanpak inderdaad niet nodig geweest.
Maar ik was er niet bij.
Dat krijg je als er van die speciale arrestatieteams ingezet worden, die gasten zijn zo gek als een deur. Het zijn eigenlijk zelf criminelen, alleen hebben zij een vergunning. Ik heb ze hier bij mij in de buurt eens in actie gezien, en ze hebben echt de grootste lol terwijl ze een hele inboedel aan gort slaan.
pi_31462874
en terecht
Usericon Manager kapot?
pi_31462882
-edit: zinloze doodsverwensing-

[ Bericht 83% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:03:55 ]
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_31462891
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:06 schreef Hathor het volgende:

Vleeming zegt 'niet te begrijpen' dat A. is opgepakt door een BBE. "Dit arrestatieteam bestaat uit hele stevige jongens, terwijl Samir al meerder keren is vrijgesproken. Deelname van de BBE is gewoon show."
Dit is toch pas weer de 2e keer dat hij opgepakt is? Wanneer is hij dan nog meer vrijgesproken? En eenmalig vrijgesproken van terroristisch gedrag betekent toch niet dat de volgende keer het Bert en Ernie moeten zijn die vragen of hij op de zachte rug van Pino mee naar het bureau wil?

Enige wat je misschien kan zeggen is dat iemand die geen verzet bied ook rustig meegenomen kan worden, maar dan nog, van die paar striemen ga je niet dood. Als ze nou z'n arm breken op meerdere plaatsen is het misschien een ander verhaal.
pi_31462892
Dat er nog daadwerkelijk mensen zijn die het voor dit stuk onkruid opnemen .
X
X
X
pi_31462914
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:14 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

In het bericht staat ''Den Haag'' vermeld als plaats van aanhouding.
Ja, nou je het zegt, op tv werd gezegd dat ie werd aangehouden op school in Leiden. Nou ja, de waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:24:45 #14
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_31462923
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:15 schreef Croupouque het volgende:
Maar ik was er niet bij.
Ik heb echt geen medelijden met die teringleier. Dat ze hem nog maar vaak van de trap mogen flikkeren.
pi_31462942
Een schande.
pi_31462948
Te ziek voor woorden!
Straks doet Samir nog aangifte van mishandeling en krijgt ie alweer vrijspraakkkkkkkkkkk
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31462966
Als hij mishandeld is dan zal hij wel tegengestribbeld hebben
pi_31462974
Dat stelt de Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (Eorg)
Eo...rg
ahaaaaaaaaaaa
nee het begint duidelijk te worden!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31462981
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Te ziek voor woorden!
Straks doet Samir nog aangifte van mishandeling en krijgt ie alweer vrijspraakkkkkkkkkkk
Je krijgt geen vrijspraak omdat je mishandeld bent, zelfs niet in Nederland.
pi_31462986
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:26 schreef CasB het volgende:
Als hij mishandeld is dan zal hij wel tegengestribbeld hebben
hij huilde..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')