abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31462547
AMSTERDAM 2005-10-15 – (Novum) - Samir A. is tijdens en na zijn aanhouding vrijdag mishandeld door het arrestatieteam. Dat stelt de Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (Eorg) zaterdag. De 19-jarige terreurverdachte is volgens Eorg 'zo hard aangepakt', dat hij striemen en blauwe plekken heeft opgelopen. De organisatie heeft het ministerie van Justitie zaterdag middels een brief om opheldering gevraagd.

De eerder dit jaar vrijgesproken Samir A. werd vrijdag in zijn woning in Den Haag opgepakt door een Bijzondere Bijstandseenheid (BBE), de Nederlandse antiterreureenheid van het Korps Mariniers. Samir A. is daarbij 'buitenproportioneel hard' aangepakt, zegt woordvoerder Pieter Vleeming van Eorg zaterdag. "Hij is van de trap geduwd en zo stevig geboeid, dat hij zichtbare striemen op zijn armen en benen heeft staan, terwijl hij zich niet tegen zijn aanhouding heeft verzet."

Vleeming zegt 'niet te begrijpen' dat A. is opgepakt door een BBE. "Dit arrestatieteam bestaat uit hele stevige jongens, terwijl Samir al meerder keren is vrijgesproken. Deelname van de BBE is gewoon show."

Het ministerie van Justitie laat weten niet op de beschuldigingen te reageren 'voor de verdachte een reguliere aangifte heeft gedaan bij de politie'. Wel krijgt Eorg volgens justitiewoordvoerder Dorothée van Kempen antwoord op de brief.

Eorg is een organisatie die opkomt voor de rechten van gedetineerden in Nederland. De organisatie heeft vertegenwoordigers in vrijwel alle penitentiaire inrichtingen.

Goh, wat vervelend nou. Misschien moeten ze volgende keer toch maar weer eerst de rode loper uitrollen en vragen of meneer de terrorist soms zin heeft om zichzelf aan te geven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_31462571
-edit: zinloze doodsverwensing-

[ Bericht 70% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:02:48 ]
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_31462626
"Dit arrestatieteam bestaat uit hele stevige jongens, terwijl Samir al meerder keren is vrijgesproken. Deelname van de BBE is gewoon show."

. Dit grenst aan het mongoloide.
pi_31462662
Maar hij was toch in Leiden opgepakt?

Geloofwaardigheid 0,0 dit verhaal.
pi_31462694
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:12 schreef Toeps het volgende:
Maar hij was toch in Leiden opgepakt?

Geloofwaardigheid 0,0 dit verhaal.
Ja, dat was ie ook, maar de source van dit nieuwsbericht zit in Amsterdam. Moeilijk he ?
pi_31462720
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, dat was ie ook, maar de source van dit nieuwsbericht zit in Amsterdam. Moeilijk he ?
In het bericht staat ''Den Haag'' vermeld als plaats van aanhouding.
pi_31462725
Als hij zich echt niet verzet heeft, dan was zo'n harde aanpak inderdaad niet nodig geweest.
Maar ik was er niet bij.
pi_31462828
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:15 schreef Croupouque het volgende:
Als hij zich echt niet verzet heeft, dan was zo'n harde aanpak inderdaad niet nodig geweest.
Maar ik was er niet bij.
Dat krijg je als er van die speciale arrestatieteams ingezet worden, die gasten zijn zo gek als een deur. Het zijn eigenlijk zelf criminelen, alleen hebben zij een vergunning. Ik heb ze hier bij mij in de buurt eens in actie gezien, en ze hebben echt de grootste lol terwijl ze een hele inboedel aan gort slaan.
pi_31462874
en terecht
Usericon Manager kapot?
pi_31462882
-edit: zinloze doodsverwensing-

[ Bericht 83% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:03:55 ]
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_31462891
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:06 schreef Hathor het volgende:

Vleeming zegt 'niet te begrijpen' dat A. is opgepakt door een BBE. "Dit arrestatieteam bestaat uit hele stevige jongens, terwijl Samir al meerder keren is vrijgesproken. Deelname van de BBE is gewoon show."
Dit is toch pas weer de 2e keer dat hij opgepakt is? Wanneer is hij dan nog meer vrijgesproken? En eenmalig vrijgesproken van terroristisch gedrag betekent toch niet dat de volgende keer het Bert en Ernie moeten zijn die vragen of hij op de zachte rug van Pino mee naar het bureau wil?

Enige wat je misschien kan zeggen is dat iemand die geen verzet bied ook rustig meegenomen kan worden, maar dan nog, van die paar striemen ga je niet dood. Als ze nou z'n arm breken op meerdere plaatsen is het misschien een ander verhaal.
pi_31462892
Dat er nog daadwerkelijk mensen zijn die het voor dit stuk onkruid opnemen .
X
X
X
pi_31462914
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:14 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

In het bericht staat ''Den Haag'' vermeld als plaats van aanhouding.
Ja, nou je het zegt, op tv werd gezegd dat ie werd aangehouden op school in Leiden. Nou ja, de waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:24:45 #14
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_31462923
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:15 schreef Croupouque het volgende:
Maar ik was er niet bij.
Ik heb echt geen medelijden met die teringleier. Dat ze hem nog maar vaak van de trap mogen flikkeren.
pi_31462942
Een schande.
pi_31462948
Te ziek voor woorden!
Straks doet Samir nog aangifte van mishandeling en krijgt ie alweer vrijspraakkkkkkkkkkk
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31462966
Als hij mishandeld is dan zal hij wel tegengestribbeld hebben
pi_31462974
Dat stelt de Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (Eorg)
Eo...rg
ahaaaaaaaaaaa
nee het begint duidelijk te worden!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31462981
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Te ziek voor woorden!
Straks doet Samir nog aangifte van mishandeling en krijgt ie alweer vrijspraakkkkkkkkkkk
Je krijgt geen vrijspraak omdat je mishandeld bent, zelfs niet in Nederland.
pi_31462986
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:26 schreef CasB het volgende:
hij huilde..
pi_31462990
Gut, het is nog waar ook.

www.eorg.nl

Lachen die Nedstat teller ook.
Via welke site

1. www.google.nl 17
2. forum.fok.nl 5
3. www.bijlmerbajes.com 2

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2005 15:29:21 ]
pi_31462994
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:27 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Je krijgt geen vrijspraak omdat je mishandeld bent, zelfs niet in Nederland.
ow niet?
pi_31462997
Wie maakt er nou een site voor gedetineerden
pi_31463003
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:27 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ow niet?
Nee. Kun je een voorbeeld noemen?
pi_31463006
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:27 schreef Toeps het volgende:

www.eorg.nl
14.10.2005 Samir A na aanhouding mishandeld

Samir A. mishandeld tijdens aanhouding
De EORG zal, namens Samir A. aangifte doen tegen de leden van het arrestatieteam die Samir A. vandaag hebben aangehouden. Samir is zowel tijdens zijn aanhouding als na zijn inverzekeringstelling door de politie mishandeld. De EORG heeft vandaag schriftelijk bij de minister van justitie ( politiek verantwoordelijk) opheldering gevraagd over de wijze waarop de aanhouding plaats heeft gevonden

jaja dat heeft ie snel geregeld, mocht hij bellen ofzo?
pi_31463012
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:24 schreef Kresj het volgende:

[..]

Ik heb echt geen medelijden met die teringleier. Dat ze hem nog maar vaak van de trap mogen flikkeren.
Ja, maar gelukkig heb jij het niet voor het zeggen. Stel je voor zeg, dat we iedere (potentiële) crimineel lichamelijk letsel zouden toebrengen.
pi_31463014
Over mishandeling gesproken; hoe is het toch ooit afgelopen met de journalist die door deze aap mishandeld werd?
pi_31463027
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:28 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee. Kun je een voorbeeld noemen?
Nou de vorige keer ging het in omgekeerde volgorde,
hij kwam vrij en mishandelt een man!
pi_31463041
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:22 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Dit is toch pas weer de 2e keer dat hij opgepakt is? Wanneer is hij dan nog meer vrijgesproken? En eenmalig vrijgesproken van terroristisch gedrag betekent toch niet dat de volgende keer het Bert en Ernie moeten zijn die vragen of hij op de zachte rug van Pino mee naar het bureau wil?

Enige wat je misschien kan zeggen is dat iemand die geen verzet bied ook rustig meegenomen kan worden, maar dan nog, van die paar striemen ga je niet dood. Als ze nou z'n arm breken op meerdere plaatsen is het misschien een ander verhaal.
De eerste keer was ie verdachte in berokkenheid bij een overval op een supermarkt, waar ie notabene zelf werkte. De tweede keer was toen ze die plattegronden van schiphol en het regeringsgebouw bij hem thuis vonden, en dan nu dit weer. Kom ik uit op 3 keer.

Ze hebben ook wat afgeluisterde telefoongesprekken van hem op band staan, met o.a. zijn zus en moeder. Ongelooflijk wat een domme eikel deze gozer is, hij zou toch hebben moeten weten dat ie in de gaten werd gehouden, maar hij levert justitie keer op keer eigenhandig belastend materiaal. Als Al Qaeda volledig zou bestaan uit sukkels zoals Samir zouden we ons niet zo druk hoeven te maken. Helaas is dat niet het geval.
pi_31463042
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:28 schreef CasB het volgende:
Wie maakt er nou een site voor gedetineerden
Sja, het is wat lastig voor sommigen te accepteren dat we in een democratische rechtstaat leven en dat de rechten van iedereen worden gerespecteerd en nageleefd. Dat onderscheidt je namelijk van een achterlijke cultuur of bananenrepubliek. Maar daar voel jij je kennelijk meer thuis. Emigreren zou ik zeggen.
pi_31463070
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Sja, het is wat lastig voor sommigen te accepteren dat we in een democratische rechtstaat leven en dat de rechten van iedereen worden gerespecteerd en nageleefd. Dat onderscheidt je namelijk van een achterlijke cultuur of bananenrepubliek. Maar daar voel jij je kennelijk meer thuis. Emigreren zou ik zeggen.
Goed plan!!
*koffersinpakt*
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:32:19 #32
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31463079
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:26 schreef CasB het volgende:
Jij was erbij, neem ik aan?

Als blijkt dat hij zich niet verzet heeft tegen de arrestatie, maar wel mishandeld is, vind ik dat een kwalijke zaak. Natuurlijk, hij wordt ervan verdacht aanslagen voor te bereiden, en ik zal geen medelijden met hem hebben. Maar het is gewoon idioot om toch geweld te gebruiken als dat nergens voor nodig is.

Iedereen die het prima vindt dat er onnodig geweld gebruikt wordt bij arrestaties zal er zeker nog net zo over denken als het hen zelf overkomt?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31463133
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:27 schreef Toeps het volgende:

www.eorg.nl

Lachen die Nedstat teller ook.
Via welke site

1. www.google.nl 17
2. forum.fok.nl 5
3. www.bijlmerbajes.com 2

ze hebben dus toch internet daar
pi_31463150
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Jij was erbij, neem ik aan?

Als blijkt dat hij zich niet verzet heeft tegen de arrestatie, maar wel mishandeld is, vind ik dat een kwalijke zaak. Natuurlijk, hij wordt ervan verdacht aanslagen voor te bereiden, en ik zal geen medelijden met hem hebben. Maar het is gewoon idioot om toch geweld te gebruiken als dat nergens voor nodig is.

Iedereen die het prima vindt dat er onnodig geweld gebruikt wordt bij arrestaties zal er zeker nog net zo over denken als het hen zelf overkomt?
Kijk naar Amerika hoe die boeven aanpakken,
kijk naar andere landen die het nog erger aanpakken en waar je totaal geen recht van spreken meer hebt als je die gevangenis poorten doorloopt
en hier mag men de dag erop al klagen dat ze zo ruw deden?
Wat deed hij dan met die journalist? Dat mag wel natuurlijk!
Vage redeneringen weer! Snap dat gewoonweg niet, boef is boef whatever en dan moeten ze niet gaan janken als er iemand eens op hun tenen staat toch?
pi_31463156
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, want zonder die site waren we inderdaad een bananenrepubliek.
pi_31463170
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

De eerste keer was ie verdachte in berokkenheid bij een overval op een supermarkt, waar ie notabene zelf werkte. De tweede keer was toen ze die plattegronden van schiphol en het regeringsgebouw bij hem thuis vonden, en dan nu dit weer. Kom ik uit op 3 keer.

Ze hebben ook wat afgeluisterde telefoongesprekken van hem op band staan, met o.a. zijn zus en moeder. Ongelooflijk wat een domme eikel deze gozer is, hij zou toch hebben moeten weten dat ie in de gaten werd gehouden, maar hij levert justitie keer op keer eigenhandig belastend materiaal. Als Al Qaeda volledig zou bestaan uit sukkels zoals Samir zouden we ons niet zo druk hoeven te maken. Helaas is dat niet het geval.
Thnx voor de info. Dat van die supermarkt begint mij weer wat te dagen. Maar was het niet zo dat hij was vrijgesproken bij die overval omdat zijn broer hem een alibi had verschaft? (en ik meen dat die zelf ook niet bepaald een lieverdje was).

Maar goed, ik kan mij er niet druk om maken. Boeien die iets te stevig zitten en wat rode striemen achterlaat...pfff. Sowieso heeft Samir zelf al bewezen dat hij agressief kan zijn (slaan naar de fotograaf).
pi_31463187
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Over mishandeling gesproken; hoe is het toch ooit afgelopen met de journalist die door deze aap mishandeld werd?
Als je het perse wil weten, die man woont bij mijn broer om de hoek in Nieuwegein. Om je de waarheid te zeggen, het is een hele vervelende arrogante kerel die denkt dat de hele wereld zijn eigendom is. Dat heeft verder niets met dat voorval te maken, maar ik vond het eerlijk gezegd wel grappig dat ie een koek op zijn oog kreeg. Hij stelde zich ook behoorlijk aan als je het mij vraagt, want het is een boom van een vent, die amper in zijn autootje past. Het is bijna onmogelijk dat zo'n grote vent van een klap van zo'n klein mannetje als die Samir tegen de vlakte gaat. Persoonlijk denk ik dat ie geld rook, maar ik weet verder niet wat daar uit voort gekomen is.
pi_31463202
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:36 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

eh wat zijn we nu dan? een watjesrepubliek?
pi_31463207
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:29 schreef Johan_de_With het volgende:
De rechter heeft het OM niet ontvankelijk verklaard; het strafrecht regelt nu eenmaal slechts gedragingen tussen mensen onderling, niet tussen hogere en lagere diersoorten.
pi_31463210
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:36 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Thnx voor de info. Dat van die supermarkt begint mij weer wat te dagen. Maar was het niet zo dat hij was vrijgesproken bij die overval omdat zijn broer hem een alibi had verschaft? (en ik meen dat die zelf ook niet bepaald een lieverdje was).
Nee, dat was volgens mij ons aller tasjesdief uit Amsterdam, nog zo'n slachtoffer van betreurenswaardig racisme. .
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:38:37 #41
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31463213
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:35 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Kijk naar Amerika hoe die boeven aanpakken,
kijk naar andere landen die het nog erger aanpakken en waar je totaal geen recht van spreken meer hebt als je die gevangenis poorten doorloopt
en hier mag men de dag erop al klagen dat ze zo ruw deden?
Wat deed hij dan met die journalist? Dat mag wel natuurlijk!
Vage redeneringen weer! Snap dat gewoonweg niet, boef is boef whatever en dan moeten ze niet gaan janken als er iemand eens op hun tenen staat toch?
Hele vage redeneringen houd jij er inderdaad op na.

Waarom die vergelijkingen met Amerika of andere landen? Moeten we maar net zo handelen als daar, en zoja, waarom? Waarom is het beter een verdachte eerst lens te schoppen en dan mee te nemen?

En waar haal je in vredesnaam vandaan dat ik het ok vind dat hij een journalist slaat?
pi_31463223
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:36 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Een knap staaltje eigen interpretatie Johan. Hulde.
pi_31463227
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je het perse wil weten, die man woont bij mijn broer om de hoek in Nieuwegein. Om je de waarheid te zeggen, het is een hele vervelende arrogante kerel die denkt dat de hele wereld zijn eigendom is. Dat heeft verder niets met dat voorval te maken, maar ik vond het eerlijk gezegd wel grappig dat ie een koek op zijn oog kreeg. Hij stelde zich ook behoorlijk aan als je het mij vraagt, want het is een boom van een vent, die amper in zijn autootje past. Het is bijna onmogelijk dat zo'n grote vent van een klap van zo'n klein mannetje als die Samir tegen de vlakte gaat. Persoonlijk denk ik dat ie geld rook, maar ik weet verder niet wat daar uit voort gekomen is.
Die man leek me ook flink irritant, maar postuur is niet bepalend voor de kracht van een uithaal natuurlijk.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:39:40 #44
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_31463233
Die harde aanpak heeft hij verdient.
Als jij de gevangenis al uit komt rennen om mensen neer te slaan, ben je imo precies dezelfde behandeling waard.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_31463248
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Een knap staaltje eigen interpretatie Johan. Hulde.
Wat deed die riedel over rechtsstaat en bananenrepubliek daar dan?
pi_31463294
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Hele vage redeneringen houd jij er inderdaad op na.

Waarom die vergelijkingen met Amerika of andere landen? Moeten we maar net zo handelen als daar, en zoja, waarom? Waarom is het beter een verdachte eerst lens te schoppen en dan mee te nemen?

En waar haal je in vredesnaam vandaan dat ik het ok vind dat hij een journalist slaat?
had ik het tegen jou persoonlijk dan inzake de journalist?
dacht het niet!
Ik denk dat als je wat harder bent t.o criminelen dat er wel minder mensen zijn die iets durven.
Vergelijk hierbij geen cijfers qua criminaliteit met landen, want ik denk dat dit niet relevant is.
Inzake achtgronden en opvoeding en mogelijkheden om vooruit te komen in een maatschappij.
Kijk crimineel wordt je niet zomaar, daar moet je wel iets voor doen nml.
Dus ben je een crimineel dan kun je ook harde acties terug verwachten lijkt me, ik vind het absurd dat zo iemand aangifte kan doen, klaar!
pi_31463311
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:40 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat deed die riedel over rechtsstaat en bananenrepubliek daar dan?
Dat sommigen niet kunnen leven met ons rechtsysteem, en zich daarom beter thuis zullen voelen in een bananenrepubliek kennelijk. Als je van mening bent dat verdachten geen rechten (mogen) hebben dan respecteer je de rechtstaat niet, en het fundament van onze maatschappij. Een club die opkomt voor de belangen en rechten van gedetineerden en verdachten als onwenselijk of raar beschouwen hoort daar ook bij.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:43:33 #48
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_31463316
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:29 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Ja, maar gelukkig heb jij het niet voor het zeggen. Stel je voor zeg, dat we iedere (potentiële) crimineel lichamelijk letsel zouden toebrengen.
Hij is imo wel iets meer als zomaar een (potentiële) crimineel. Terorisme mag best harder aangepakt worden dan de gemiddelde auto/fietsendief.
pi_31463341
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:39 schreef dJ-Zcore het volgende:
Die harde aanpak heeft hij verdient.
Als jij de gevangenis al uit komt rennen om mensen neer te slaan, ben je imo precies dezelfde behandeling waard.
Nee, want dan zou het verschil tussen een achterlijke debiel als Samir A. en onze moderne westerse maatschappij waar jij zo trots op schijnt te zijn er niet zijn he ? Of snap je dat niet ?
pi_31463345
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat sommigen niet kunnen leven met ons rechtsysteem, en zich daarom beter thuis zullen voelen in een bananenrepubliek kennelijk. Als je van mening bent dat verdachten geen rechten (mogen) hebben dan respecteer je de rechtstaat niet, en het fundament van onze maatschappij. Een club die opkomt voor de belangen en rechten van gedetineerden en verdachten als onwenselijk of raar beschouwen hoort daar ook bij.
Dat is dus inderdaad een vereniging. Zo zijn er wel meer.
pi_31463368
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, want dan zou het verschil tussen een achterlijke debiel als Samir A. en onze moderne westerse maatschappij waar jij zo trots op schijnt te zijn er niet zijn he ? Of snap je dat niet ?
Samir snapt het allang
meteen aangifte doen zal hij wel gedacht hebben
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:46:22 #52
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31463372
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:42 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

had ik het tegen jou persoonlijk dan inzake de journalist?
dacht het niet!
Ik dacht het wel. Maar zie nog steeds niet waarom het anders relevant zou zijn. Ik heb niemand hier verder die actie zien goedkeuren.
quote:
Ik denk dat als je wat harder bent t.o criminelen dat er wel minder mensen zijn die iets durven.
Vergelijk hierbij geen cijfers qua criminaliteit met landen, want ik denk dat dit niet relevant is.
Ik denk dat een vergelijking wel relevant zou zijn. En ik vermoed dat daaruit zou komen dat je punt nonsens is. Maar vooruit, omdat jij denkt dat het niet relevant is, zal ik geen cijders erbij zoeken. We zullen daarom niet weten of je gelijk hebt, maar dat maakt je blijkbaar niet uit.
quote:
Inzake achtgronden en opvoeding en mogelijkheden om vooruit te komen in een maatschappij.
Kijk crimineel wordt je niet zomaar, daar moet je wel iets voor doen nml.
Wat heeft dit te maken met de manier waarop criminelen aangepakt worden? Ja, je moet er iets voor doen, iets dat verboden is. Als je dat doet, ben je crimineel.
quote:
Dus ben je een crimineel dan kun je ook harde acties terug verwachten lijkt me, ik vind het absurd dat zo iemand aangifte kan doen, klaar!
Ik vind het terecht dat ook een crimineel niet mishandeld mag worden.
pi_31463383
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:46 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Samir snapt het allang
Heb je een chromosoom teveel ofzo ?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:47:04 #54
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31463392
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:46 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Samir snapt het allang
Lees het bericht trouwens nog even. Hij heeft immers (nog) geen aangifte gedaan.
pi_31463414
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Heb je een chromosoom teveel ofzo ?
3 meer dan jij
pi_31463458
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Lees het bericht trouwens nog even. Hij heeft immers (nog) geen aangifte gedaan.
De EORG zal, namens Samir A. aangifte doen tegen de leden ....etc
pi_31463463
Mensen die mishandeling door politie goedkeuren passen zelf thuis in een sharia-achtige samenleving.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_31463466
-edit: doodsverwensing-

[ Bericht 93% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:15:57 ]
pi_31463479
eindelijk eens wat positief over de politie
pi_31463481
Sommige mensen zijn echte knuffelkonten en anderen niet..
pi_31463490
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:50 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen die mishandeling door politie goedkeuren passen zelf thuis in een sharia-achtige samenleving.
Mjah, in Saudi Arabië hadden ze hem vast beter behandeld.
pi_31463498
quote:
Zonder een strenger beleidt komt de dag ook hier weer dat we inderdaad die kant op gaan.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:52:43 #63
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31463505
Denk dat Bram Moszkowicz er toch wel een tonnetje of drie weet uit te slepen voor hem.
Emotionele en psychische schade (nog niet e spreken over de fysieke ) wegen zwaar in ons land.
Hebben we het nog geen eens gehad over de bezoedeling van zijn naam,
die arme jongen komt nooit meer aan een baan.
Klaar?
Ik niet!
pi_31463533
quote:
De BBE-M is geen politie en een paar blauwe plekken en handboeien die wat strak zitten is geen mishandeling.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_31463575
Ach ja, ons rechtssysteem wil het zo. Doordat we hier no-cure-no-pay voor advocaten toestaan, krijg je van die advocaten die zichzelf aan gaan bieden om iemand te helpen. Advocaten die kruistochten starten enzo. Ik weet nog niet wat ik daar van vind. Het zorgt in ieder geval voor meer excessen. Excessen zijn doorgaans slecht voor stabiliteit.
pi_31463611
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:52 schreef Foo_niks het volgende:
Denk dat Bram Moszkowicz er toch wel een tonnetje of drie weet uit te slepen voor hem.
Emotionele en psychische schade (nog niet e spreken over de fysieke ) wegen zwaar in ons land.
Hebben we het nog geen eens gehad over de bezoedeling van zijn naam,
die arme jongen komt nooit meer aan een baan.
Dan zal ie toch eerst Bram zijn uurloon moeten kunnen betalen, en ik weet niet hoor, maar ik denk niet dat onze vriend zoveel geld heeft.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:00:38 #67
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_31463630
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Zo trots ben ik niet meer op die maatschappij.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_31463633
Neej laten we ff aankloppen bij iemand waarvan we weten dat ie probeerd wapens enzo te kopen, heeft ie toch nog niet in huis en zowel jammer van die agentjes die het leven laten.....

En we hebben al gezien hoe lief Samir is, die doet geen vlieg kwaad, tjah op een fotograaf na dan maar ach die was dan ook vervelend.

Het wachten is op Femke die deze actie ten zeerste afkeurd enzo.....
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_31463667
-edit: doodsverwensingen-

[ Bericht 92% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:17:52 ]
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:04:18 #70
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31463686
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:25 schreef zhe-devilll het volgende:
Te ziek voor woorden!
ja, alsof hij degene is die zulke fouten als dit maakt

we hebben toch normale wetten? toch ook regels voor de politie? of mag je daar in speciale gevallen dan weer van afwijken?

je mag zelfs niet eens crossen over de snelweg van de politie als je vrouw na 2 miskramen met bloed tussen haar benen bijna gaat bevallen, dus doe ff normaal

zo kan je dutroux ook wel aan n galg hangen, en Kees B. die 4 jaar zat voor die schiedammer-parkmoord ook.
Die zal dat wel leuk vinden.

dit zijn net zulke reacties als mensen die riepen dat je maar atoombommen moest gooien na 9/11
doe ff normaal...

edit: oja, dit zegt natuurlijk nog niet dat het daadwerkelijk ook gebeurd is he
onschuldig tot het tegendeel bewezen is, ook hier weer

[ Bericht 6% gewijzigd door Yildiz op 15-10-2005 16:09:36 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31463718
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:57 schreef RetepV het volgende:
Ach ja, ons rechtssysteem wil het zo. Doordat we hier no-cure-no-pay voor advocaten toestaan, krijg je van die advocaten die zichzelf aan gaan bieden om iemand te helpen. Advocaten die kruistochten starten enzo. Ik weet nog niet wat ik daar van vind. Het zorgt in ieder geval voor meer excessen. Excessen zijn doorgaans slecht voor stabiliteit.
no cure no pay is in Nederland juist niet toegestaan.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:05:51 #72
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_31463719
quote:
Dat krijg je als er van die speciale arrestatieteams ingezet worden, die gasten zijn zo gek als een deur. Het zijn eigenlijk zelf criminelen, alleen hebben zij een vergunning. Ik heb ze hier bij mij in de buurt eens in actie gezien, en ze hebben echt de grootste lol terwijl ze een hele inboedel aan gort slaan.
Jij lult ook maar wat he ?
Dat "speciale arrestatieteam" waar je het over hebt is de BBE. Dat zijn leden van het Korps Mariniers in actieve dienst. Bij elke actie die de eenheid uitvoerd is een observer aanwezig. Als er iets gebeurt wat niet door de beugel kan, is het exit voor de betreffende persoon. Als er iets is wat je bij een actie niet kan hebben, dan zijn het wel mariniers die zichzelf niet in de hand hebben. Als jij tijdens de briefing te horen krijgt dan de personen die gearresteerd moeten worden extreem vuurwapengevaarlijk zijn (en dan doel ik op bijv. de handgranaat die gegooid is tijdens de acties in het Haagsche Laakkwartier), dan neem je geen risico's en dan ga je deze mensen niet met fluwelen handschoentjes aanpakken.
Ik weet niet wat er zich precies heeft afgespeeld in het huis waar Samir gearresteerd is, maar ik geloof niet dat deze jongen zich niet verzet heeft of dat de BBE buiten de instructies gehandeld heeft.
Als je niet weet waar je het over hebt moet je ook niet van die semi-populaire dingen zeggen.
Niet drukken ! Ik heb zoveel schijt aan je dat ik stront tekort kom !
Have you ever heard of the term... 'Fuck Buddy?'
pi_31463732
Waarom het BBE of een AT wordt ingezet? Omdat dat standaard procedure is bij vuurgevaarlijke verdachten. Als er sterke aanwijzingen zijn dat de verdachte een wapen bezit, en kan gaan gebruiken of het is zelfs bewezen dan belt de Politie ook het AT hoor, die zijn er beter in getraind en hebben meer matriaal voor zulke situaties.

Misschien straffen we hem gewoon zoals ze in het midden-oosten vaak doen?
Bezit: Canon EOS 350D + BG-E3 + Speedlite 430 EX + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 DC SLD
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:06:42 #74
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31463734
quote:
precies, weet je nog van die politie in New Jersey? Die CNN haalde omdat ze voor de camera negers mishandelde? Al schreeuwende riepen die agenten keihard dat 'dankzij die mensen het land naar de klote ging' en ondertussen fijn doortrappen

vervolgens was het excuses dat ze 'onder veel druk staan na de oorlog in irak en de chaos in New Orleans'

maargoed...
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:08:30 #75
125643 GREED
GREED = GOOD
pi_31463761
Echt weer zo'n linkse idioot met een bord voor z'n kop die Vleeming.
SOCIALISTEN TERRORISTEN
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:11:31 #76
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31463815
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:43 schreef Kresj het volgende:

[..]

Hij is imo wel iets meer als zomaar een (potentiële) crimineel. Terorisme mag best harder aangepakt worden dan de gemiddelde auto/fietsendief.
en die persoon die met 65 door de bebouwde kom scheurt, en daarmee potentieel een kind die achter de bal aanrent omver kan rijden danwel de rest van zijn / haar leven gehandicapt maken ook maar? of delen we daar alleen snelheidsboetes aan uit?
pi_31463828

[ Bericht 86% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:19:22 ]
The gum you like, is coming back in style.
pi_31463858

[ Bericht 91% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:19:50 ]
Ik post om het posten.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:13:56 #79
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31463874
Yildiz, ben jij als terrorisme verdachte goed behandeld ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_31463885
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:05 schreef SONIC het volgende:

[..]

Jij lult ook maar wat he ?
Dat "speciale arrestatieteam" waar je het over hebt is de BBE. Dat zijn leden van het Korps Mariniers in actieve dienst. Bij elke actie die de eenheid uitvoerd is een observer aanwezig. Als er iets gebeurt wat niet door de beugel kan, is het exit voor de betreffende persoon. Als er iets is wat je bij een actie niet kan hebben, dan zijn het wel mariniers die zichzelf niet in de hand hebben. Als jij tijdens de briefing te horen krijgt dan de personen die gearresteerd moeten worden extreem vuurwapengevaarlijk zijn (en dan doel ik op bijv. de handgranaat die gegooid is tijdens de acties in het Haagsche Laakkwartier), dan neem je geen risico's en dan ga je deze mensen niet met fluwelen handschoentjes aanpakken.
Ik weet niet wat er zich precies heeft afgespeeld in het huis waar Samir gearresteerd is, maar ik geloof niet dat deze jongen zich niet verzet heeft of dat de BBE buiten de instructies gehandeld heeft.
Als je niet weet waar je het over hebt moet je ook niet van die semi-populaire dingen zeggen.
Sorry dat ik je op je tere zieltje getrapt heb hoor, ik zal wat voorzichtiger in het vervolg zijn.

Arrestatieteams gaan wel degelijk zo te werk, ik heb het met mijn eigen ogen gezien, zoals ik al beschreven had. Dat het in dit geval een team van mariniers betreft was me even ontglipt, maar ga nou niet net doen alsof die gasten ten alle tijden 100% volledige zelfcontrole hebben, want dat is ook weer niet zo, het zijn ook maar mensen, en mensen hebben zenuwen, en die kunnen onder hoogspanning staan.

Zeikerd
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:14:17 #81
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31463886
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan zal ie toch eerst Bram zijn uurloon moeten kunnen betalen, en ik weet niet hoor, maar ik denk niet dat onze vriend zoveel geld heeft.
Zou even kijken wie Bram in het verleden verdedigd of naar een vette bankrekening geleid heeft.
Het spelletje gaat al lang niet meer om de knikkers .

O ja , voor het in de krant staat..........Weer geen wettige bewijslast!!!
Prettig weekend verder.
Klaar?
Ik niet!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:15:58 #82
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31463917
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:13 schreef SeLang het volgende:
Yildiz, ben jij als terrorisme verdachte goed behandeld ?
even goed als iemand die 80 rijdt door de bebouwde kom, omdat-anders-zijn-frieten-koud-zijn-voordat-ie-thuis-is

terwijl hij mogelijk 2 kinderen voor het leven had kunnen verminken omdat ze achter de bal aanrenden, de straat op
pi_31463924
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gast doe ff normaal, die gasten doen dat om iemand zo snel mogelijk "down" te krijgen, kijken of jij ook iemand normaal arresteert als je weet dat ie wel eens een arsenaal wapens bij de hand kan hebben.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:16:51 #84
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_31463933
quote:
no cure no pay is in Nederland juist niet toegestaan.
Is niet helemaal waar.
In het geval van een strafrechtelijke procedure (de (on)schuld van iemand vaststellen) mag het wel.
De kosten van een proces worden door een financier voorgeschoten.
Wanneer de verdachte vrij wordt gesproken word (een deel van) de proceskosten terugbetaald.

In geval van het vaststellen van een schadeloosstelling (smartegeld) mag de advocaat niet op no cure no pay basis aangesteld worden om een belangenconflict te voorkomen
pi_31463934
Eens even denken...

Als je bij je vorige arrestatie een handgranaat gooit naar de agenten die je komen halen.
Mag je er dan op rekenen dat als ze je nog eens komen halen ze dit netjes aan je vragen.
"Goede middag meneer A, wij zijn van de politie en hebben een paar vragen voor u, zou u met ons mee willen komen?"
Dacht het niet!
Als je voor b.v. op verdenking van illegaal wapenbezit van bed word getilt gebeurt dat ook met (zeer) harde hand en terrecht!
Waarom zouden ze het in dit geval dan zachtjes moeten doen, opzouten!

p.s. heb net een tukkie gedaan en wakker worden terwijl je dit bericht leest maakt je heeel erg sjaggo!
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:17:10 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31463939
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:14 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Zou even kijken wie Bram in het verleden verdedigd of naar een vette bankrekening geleid heeft.
Het spelletje gaat al lang niet meer om de knikkers .

O ja , voor het in de krant staat..........Weer geen wettige bewijslast!!!
Prettig weekend verder.
als t een blunder wordt, zie ik inderdaad alweer nieuwe wetsvoorstellen in de lucht hangen...
pi_31463991
Vind het juist goed dat ze eens dat soort mongolen wat harder aanpakken, zolang ze geen breuken of daadewerkelijk ledsel hebben heb ik er geen probleem mee...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_31464018
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:16 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Gast doe ff normaal, die gasten doen dat om iemand zo snel mogelijk "down" te krijgen, kijken of jij ook iemand normaal arresteert als je weet dat ie wel eens een arsenaal wapens bij de hand kan hebben.
Doh, dat snap ik pik, maar is het dan ook nodig om een hele huiskamer te verbouwen, NADAT de arrestatie al heef plaatsgevonden ? En zelfs al is het antwoord daarop ja, dan nog viel het mij op dat de vreugde er bij die gasten vanaf droop, alsof ze daar de hele week naar toegeleefd hebben. Komt op mij toch een beetje hetzelfde over als de gemiddelde voetbal hooligan.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:22:02 #89
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_31464060
Bij acties van dit kaliber kun je niet meer aanbellen en vragen of meneer z'n schoenen aantrekt en mee komt naar het bureau. Als je ziet dat er zelfs met boobytraps rekening werd gehouden, en meneer A. voornemens was verschillende vuurwapens aan te schaffen, dan lijkt het met niet meer dan logisch dat zo'n persoon direct word geconsolideerd voordat sommige collega's weer handgranaten kunnen koppen.

Meneer Vleeming zal een hele goeie zijn, gestudeerd aan de Uni met z'n geiten wollen sokken mentaliteit, die van toeten noch blazen afweet als het gaat om de dagelijkse politiepraktijk en geweldgebruik.

Lachwekkend dit soort figuren, die vanuit hun bureaustoel even gaan vertellen hoe een BBE (notebane een van de beste terreurenheden ter wereld) hun werk moeten doen.

Vleeming, doe mij nog maar een bakkie koffie!!
pi_31464070
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Doh, dat snap ik pik, maar is het dan ook nodig om een hele huiskamer te verbouwen, NADAT de arrestatie al heef plaatsgevonden ? En zelfs al is het antwoord daarop ja, dan nog viel het mij op dat de vreugde er bij die gasten vanaf droop, alsof ze daar de hele week naar toegeleefd hebben. Komt op mij toch een beetje hetzelfde over als de gemiddelde voetbal hooligan.
Dat kamer verbouwen zal wel te maken hebben met zoeken naar wapens en die zo snel mogelijk onschadelijk maken, daarbij zou ik ook blij zijn als zo'n actie afgelopen is, komt een hoop spanning bij kijken en dan ben je blij als die spanning van je afvalt.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:23:18 #91
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_31464088
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Sorry dat ik je op je tere zieltje getrapt heb hoor, ik zal wat voorzichtiger in het vervolg zijn.

Arrestatieteams gaan wel degelijk zo te werk, ik heb het met mijn eigen ogen gezien, zoals ik al beschreven had. Dat het in dit geval een team van mariniers betreft was me even ontglipt, maar ga nou niet net doen alsof die gasten ten alle tijden 100% volledige zelfcontrole hebben, want dat is ook weer niet zo, het zijn ook maar mensen, en mensen hebben zenuwen, en die kunnen onder hoogspanning staan.

Zeikerd
Ik vindt mezelf geen zeikerd.
Ik verdedig "mezelf en de mijne" zoals dat heet.

En ik heb nog nooit gehoord van een AT of BBE eenheid die "de grootste lol hadden terwijl ze een hele inboedel aan gort sloegen"

Maar goed, niet iedere belevingswereld is hetzelfde.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:23:23 #92
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_31464091

[ Bericht 84% gewijzigd door kLowJow op 16-10-2005 00:21:49 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:25:51 #93
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31464146
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:19 schreef Chandler het volgende:
Vind het juist goed dat ze eens dat soort mongolen wat harder aanpakken, zolang ze geen breuken of daadewerkelijk ledsel hebben heb ik er geen probleem mee...
eens kijken wat je denkt als jíj eens (als onschuldige, voor meer info met je bij Kees B. zijn) op een hardhandige manier opgepakt wordt.

natuuuuurlijk worden er in Nederland geen onschuldige mensen gearresteerd, in de praktijk gebeurt dat helaas wel. En mede daarom dient men op een normale manier te arresteren.

Natuurlijk gaat dat hardhandig, en dat is ook niet abnormaal als de verdachte in kwestie mogelijk vuurwapengevaarlijk is. Maar om vervolgens te gaan zeggen 'ze mogen zijn benen breken' vind ik dan, naar mijn mening, net wat te ver gaan.
pi_31464229
tvp, interessant dit
pi_31464242
Kees B. mogen ze ook hardhandig aanpakken. Is je niet bekend dat dit een notoire pedofiel is? Hij had-dat-ene-alleen toevallig niet op z'n conto.
pi_31464263
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:29 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Kees B. mogen ze ook hardhandig aanpakken. Is je niet bekend dat dit een notoire pedofiel is? Hij had-dat-ene-alleen toevallig niet op z'n conto.
Volgens mij was ie daarvan genezen... Iig van het daadwerkelijk aanranden van kinderen.
pi_31464335
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:16 schreef SONIC het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar.
In het geval van een strafrechtelijke procedure (de (on)schuld van iemand vaststellen) mag het wel.
De kosten van een proces worden door een financier voorgeschoten.
Wanneer de verdachte vrij wordt gesproken word (een deel van) de proceskosten terugbetaald.

In geval van het vaststellen van een schadeloosstelling (smartegeld) mag de advocaat niet op no cure no pay basis aangesteld worden om een belangenconflict te voorkomen
Als een advocaat in een strafrechtelijke procedure wordt toegevoegd worden de kosten daarvan betaald door de staat, ook ingeval van een veroordeling (anders zou er ook geen goede verdediging mogelijk zijn voor mensen waarvan duidelijk is dat ze het hebben gedaan).
pi_31464429
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:31 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Volgens mij was ie daarvan genezen... Iig van het daadwerkelijk aanranden van kinderen.
Genezen?
pi_31464450
Samir A. is inderdaad slechts een kleine jongen, een 'berichtenloper' voor de echte organisatoren...
Zijn eerste arrestatie was ook meer een toeval, hij was als vakkenvuller werkzaam geweest bij een supermarkt, welke de hofstadgroep overviel om aan geld te komen, Samir heeft toen enkel voor-informatie gegeven en hoogstwaarschijnlijk het slot van een valluik gehaald....

Omdat het OM niet wist dat de overval onderdeel was van de terroristische hofstadgroep en terrorisme moest financieren (wat de AIVD wel wist, maar deze bracht het OM niet op de hoogte) vroegen deze een ietwat voorbarige huiszoeking aan, die bijna het AIVD onderzoek flink dwarszat, omdat belangrijk materiaal juist niet gevonden werd, enkel indirekt bewijsmateriaal (een doordruk van een geschreven tekst over het fabriceren van bommen en de kaarten) ...

Wat mij betreft mag er best een onderzoek naar de aanhouding zijn, ik ben ook zeker geen vorstander van het 'media-spelletje' wat zowel vooral het OM vaak speelt, veelal gericht op het 'creeeren' van succes-verhaaltjes voor Procureur-Generaals ...

Echter dat een bepaalde riskante aanhouding (en dat blijft de arrestatie van Samir en andere Hofstad-leden) is het natuurlijk wel mogelijk dat er wat hardhandiger aan toegegaan wordt ...
Juist omdat die hardhandigheid ook een goede bescherming voor tegengeweld is ...

Dan hebben blauwe plekken en wat striemen weinig te zeggen, als daarmee bijvoobreeld een 'shoot-out' vermeden wordt ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31464478
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Genezen?
Zo zeiden ze het echt bij Peter R
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: