Ja, dat doe ik inderdaad ook. Ook met de lentethee overigens, maar daar heb ik gisteren het laatste zakje van opgemaaktquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:22 schreef Maerycke het volgende:
Herfstthee van Pickwick. Gewoonweg een heerlijke thee. Ieder jaar sla ik enorme voorraden in zodra het weer beschikbaar is om daar de rest van het jaar van te genieten
Verkeerd inkoopbeleidquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:32 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik inderdaad ook. Ook met de lentethee overigens, maar daar heb ik gisteren het laatste zakje van opgemaakt
sowieso zijn de theemelanges van celestial seasonings wel erg lekker...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:51 schreef Razztwizzle het volgende:
[afbeelding]
Te koop bij de Tuinenecht heerlijke groene thee.
Ik ken ze eigenlijk niet. Toch maar eens naar de Tuinen om mijnquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
sowieso zijn de theemelanges van celestial seasonings wel erg lekker...
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
1 of andere vage aardbei slagroom smaak thee
Die heeft mijn broertje per ongeluk gekocht bij mijn ouders thuis: rooibos thee met aarbeien slagroom smaak. Dat denk ik in ieder geval, want het ruikt al zo verschrikkelijk zoet naar aarbei/slagroom, dat ik er niet aan durf te beginnen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
momenteel zoethout, op mijn werk.
thuis celestial seasonings, of 1 of andere vage aardbei slagroom smaak thee
Werkt het echt, of alleen al lekker ?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:23 schreef ivetje het volgende:
Die celestial seasoning Sleeptime tea ofzo. Van die thee voor het slapen gaan, met zo'n beertje op de verpakking. Gewoon bij AH
Deze dus
[afbeelding]
Dat is lapsang souchon, best lekker met veel suiker en melk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:57 schreef Quinazoline het volgende:Kheb hier trouwens ook nog een aantal zakjes liggen en de thee die je daarvan zet die ruikt naar sigaretten as. Dat is echt de vies-ste thee die ik ooit geproefd heb.
waar kun je dat halen ?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:22 schreef Mr-Coffee het volgende:
Bananen thee
Dat zijn toch van die takjes die moeten gaan drijven (of was het nou juist zinken?) als de thee 'goed' is? Die heeft een kennis eens voor me meegenomen uit China, was inderdaad erg lekker!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:32 schreef SeLang het volgende:
Ik drink in het weekend altijd van die echte Taiwanese Oolong thee (van die bolletjes die zich onvouwen in twijgjes met 2 of 3 blaadjes).
Dat spul staat trouwens stijf van de cafeine dus ik wordt er helemaal hyper van
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier in Taiwan kun je thee trouwens eerst proeven voordat je koopt.
Ook gezellig om te doen, beetje ouwehoeren en theeproeven. Daar kun je gewoon een paar uur aan besteden.
En dat spul groeit gewoon hier in de buurt
[afbeelding]
Het zijn eerst bolletjes die blijven drijven, maar na een paar seconden zinken ze en ontvouwen ze zich tot blaadjes. Overigens zijn hiet ook weer vele soorten in.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:24 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Dat zijn toch van die takjes die moeten gaan drijven (of was het nou juist zinken?) als de thee 'goed' is? Die heeft een kennis eens voor me meegenomen uit China, was inderdaad erg lekker!
volgens mij zijn ze ook errug gezond voor je (ondanks de hoeveelheid cafeïnequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:32 schreef SeLang het volgende:
Ik drink in het weekend altijd van die echte Taiwanese Oolong thee (van die bolletjes die zich onvouwen in twijgjes met 2 of 3 blaadjes).
Dat spul staat trouwens stijf van de cafeine dus ik wordt er helemaal hyper van
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier in Taiwan kun je thee trouwens eerst proeven voordat je koopt.
Ook gezellig om te doen, beetje ouwehoeren en theeproeven. Daar kun je gewoon een paar uur aan besteden.
En dat spul groeit gewoon hier in de buurt
[afbeelding]
Meestal bij de degelijke reform/natuur winkels.quote:
Zal eens een keer gaan kijken, thanxquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:19 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Meestal bij de degelijke reform/natuur winkels.![]()
Youre welcome.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:23 schreef Brunette het volgende:
[..]
Zal eens een keer gaan kijken, thanx![]()
Kaneelthee,quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:31 schreef Vicky het volgende:
Winterglow van Pickwick.... JUMMIEEE
en kaneelthee
Waar haal jij de wijsheid vandaan dat je het water voor de thee moet laten doorkoken?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Belangrijkste voor thee:
Water goed door laten koken, een minuut of 2, nooit een waterkoker gebruiken, dat zuigt, maar een gewoon keteltje.
Geen theezakjes kopen, maar losse thee, de fabrikanten stoppen de rotzooi in de zakjes.
Pot omspoelen met kokend water voor je er wat in doet.
Thee goed laten trekken.
Het water moet doorkoken voordat je er thee mee zet.quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:01 schreef Thorical het volgende:
[..]
Waar haal jij de wijsheid vandaan dat je het water voor de thee moet laten doorkoken?
Ik heb nl altijd gelezen dat theewater niet mag koken, alleen tegen de kook aan zijn de kleine belletjes.
Het water zal dan tegen de 90" zijn. Kijk maar eens op een thee site bv simon levelt
Ik heb het weer eens doorgelezen en je hebt gelijk PVD.quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het water moet doorkoken voordat je er thee mee zet.
Dus, Water een paar minuten goed laten koken, dat haalt oa de kalk uit het water, en zorgt dan dat je thee helder blijft en geen kalklaagje op je thee gaat drijven.
Als het water dan goed heeft doorgekookt, dan verwarm je de pot voor met een scheut heet water uit de keten en je spoelt hem daar mee om.
Dat water giet je weg en dan doe je de pot vol met water.
Nu pas gaat de thee in de pot.
Dus niet het water met de thee erin laten koken!
Laten doorkoken haalt de kalk niet uit het water, maar zorgt er juist voor dat deze volledig in het water wordt opgelost. De damp die door het koken ontsnapt is kalkvrij. Het theewater zal dus steeds een hogere concentratie kalk gaan bevatten naarmate er meer water verdampt...quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het water moet doorkoken voordat je er thee mee zet.
Dus, Water een paar minuten goed laten koken, dat haalt oa de kalk uit het water, en zorgt dan dat je thee helder blijft en geen kalklaagje op je thee gaat drijven.
Als het water dan goed heeft doorgekookt, dan verwarm je de pot voor met een scheut heet water uit de keten en je spoelt hem daar mee om.
Dat water giet je weg en dan doe je de pot vol met water.
Nu pas gaat de thee in de pot.
Dus niet het water met de thee erin laten koken!
Maar gaat die kalk dan niet eerder een verbinding aan met de ketel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Laten doorkoken haalt de kalk niet uit het water, maar zorgt er juist voor dat deze volledig in het water wordt opgelost. De damp die door het koken ontsnapt is kalkvrij. Het theewater zal dus steeds een hogere concentratie kalk gaan bevatten naarmate er meer water verdampt...
je hebt een maximum concentratie (afhankelijk van de temperatuur... hoe hoger de temperatuur, hoe hoger de maximale concentratie zal zijn). Zodra je boven deze concentratie komt, zal de kalk gaan neerslaan in korrels (poeder) en/of als ketelsteen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:41 schreef Thorical het volgende:
[..]
Maar gaat die kalk dan niet eerder een verbinding aan met de ketel.
Waarschijlik een stomme vraag maar toch?
BTW Ik heb de fluitketels hier weggooid omdat we konstant met een sauna zaten in de keuken en het een verspilling was van energie.
Weet trouwens iemand wat de "hardheid van het water in A'dam is ?
Ah, en waarom zitten ketels dan vol met "ketelsteen" ofwel kalk?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Laten doorkoken haalt de kalk niet uit het water, maar zorgt er juist voor dat deze volledig in het water wordt opgelost.
lees de post boven jouw post 'ns.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 07:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, en waarom zitten ketels dan vol met "ketelsteen" ofwel kalk?
Neequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 08:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
lees de post boven jouw post 'ns.
Het water verdampt en de kalk blijft achter.
Ja!!! deze is lekker en ook mijn favoriet. Maar soms heb ik toch de neiging naar een andere smaak.quote:
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:54 schreef Chandler het volgende:
Wij drinken veelal andere thee soortjes die we hier in Groningen kopen.
Liefdes eiland
Oma's vruchtenmandje
etc etc etc, kan er nog wel een paar optypen maar weet de namen niet uit me hoofdben gek op gemixte theetjes
dan wel graag de fresh lemon sencha met lemongrassquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:14 schreef Solitarias het volgende:
"Groene thee uit Japan, stelselmatig het beste......, en nog lekker ook
Of zoals de Japanners zeggen: Santee, Antonsan"!
Theetuintje heeft honingtheequote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:31 schreef Wolter het volgende:
Nee idd. Je hebt gelijk ook. Die is er niet meer. Dus dit wordt mijn laatste doosje..
Is die er al lang niet meer?
Nou, dan maar een andere verslavende smaak zoeken. Vond framboos echt de lekkerste. Alleen in de winter koos ik vaak voor honing. Heb wel eens geprobeerd zelf honingthee te maken. Maar dat wil niet..
Bedankt voor de link! Heb gelijk wat ingeslagen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:00 schreef ParanoidEv het volgende:
[afbeelding]
Na een eerdere succesvolle bestelling bij Theetuintje.nl nog eens 1 gedaan. Ze hebben nu ook proefdoosjes. Zoals je kan zien heb ik voorlopig genoeg te testen, geweldig!Ik begin straks met de Witpunt huismelange
Even proeven wat er zo bijzonder aan witpunt thee is.
Ja. MAar het kan overigens ook dat er grotere 'porties' van iets bijzitten die niet in 1 doosje pakken want ik zag wel 1 dubbele. Heb het nog niet uitgebreid bekeken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:47 schreef Gesloten het volgende:
Heb je er ook 12 besteld? Dan hoop ik er ook meer te krijgen
Die verkopen wij ook bij Appiequote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:51 schreef Razztwizzle het volgende:
[afbeelding]
De tuinen heeft wel 'n wat groter assortiment Celestial Seasonings...quote:
Ik heb ook een pickwick box, ik weet alleen niet waar hij in hemelsnaam gebleven is. Huh, hij zal toch niet op zijn, zo snel..quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:14 schreef Chandler het volgende:
ik heb hier nu zo'n 30 soorten thee en dat is dan exclusief de stuks die in me pickwick box zitten..
Die zit toch in de Rooibosvariatie verpakking van PW? Ik hou er niet van, maar ik kreeg 3 doosjes thee bij een theekistje...quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:29 schreef Wolkje het volgende:
ik vind rooibos melisse thee lekker, maar die is nu op, en ik kan hem nergens meer vinden![]()
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:52 schreef Lidia het volgende:
Gewoon simpel: Earl Grey met een schep suiker
Apart, bij mij is het een paar dagen later altijd binnen..even mailen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:02 schreef Gesloten het volgende:
Podverdorie. M`n bestelde thee is nog niet binnen
Als het morgen niet binnen is met de post stuur ik ze een mailtjequote:Op maandag 7 november 2005 14:36 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Apart, bij mij is het een paar dagen later altijd binnen..even mailen?
Wat voor soort smaak zit daar aan dan?quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:00 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ja, hallo, ik blijf het zeggen:Lapsang Souchong
.
[afbeelding]
De lekkerste thee ooit. En de Twiningsverpakking.
Ik las tepelklemmen, en ging er zelfs serieus over nadenken waarom dat bij een pakketje thee zit.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:58 schreef Gesloten het volgende:
De thee is binnen, het pakketje had een kleine vertraging omdat de theelepelklemmen uitverkocht waren.
Het klinken wel allemaal als heel aparte smaken. Misschien dat ik het ook eens probeer.quote:Heb 14 proefdoosjes + een zakje met een rooisbos die nog niet in het assortiminent zit. Heb de smaak cafe creme net gehad en drink nu een turkse appelthee. En ze smaken goed![]()
Alleen bij het ruiken van sommige proefdoosjes liep het water al in m`n mond![]()
quote:Op donderdag 10 november 2005 15:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik las tepelklemmen, en ging er zelfs serieus over nadenken waarom dat bij een pakketje thee zit.
quote:Het klinken wel allemaal als heel aparte smaken. Misschien dat ik het ook eens probeer.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:00 schreef ParanoidEv het volgende:
Na een eerdere succesvolle bestelling bij Theetuintje.nl
quote:6.3 Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het product binnen vijf (5) dagen na aflevering aan 't Theetuintje te retourneren.
quote:Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product onbeschadigd is verzegeling op de verpakking niet is verbroken.
quote:Bederfelijke waar, zoals koffie, thee en zoetwaren zijn echter niet retourneerbaar.
Het is nog erger dan ik dacht dus. Jullie hebben je nog daadwerkelijk in de wet verdiept ook. Maar hoe komen jullie dan in godsnaam aan al die onjuiste bepalingen? Het lijkt er toch wel heel erg sterk op dat jullie die wet maar niks vinden en hopen dat het niet opvalt dat jullie deze maar sterk veranderen zodat het beter uitkomt voor 't Theetuintje. En met zulke bedrijven wil ik dus niets te maken hebben.quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:55 schreef TheetuintjeTom het volgende:
Dan heb ik tot slot nog een reactie aan ZELVA. U heeft zo te zien onze disclaimer grondig gelezen. Als je dat zo zou lezen zou je misschien denken dat je meteen aan alles vast zit en niets kan ruilen. Met betrekking tot een aantal wet artikelen, zijn wij genoodzaakt om bederfelijke waar uit te sluiten van retourneren wanneer mensen uiteindelijk besluiten het niet te willen hebben. Als er iets mis mee is, of wij hebben een fout gemaakt, dan wordt er uiteraard niet moeilijk gedaan. Bovenaan onze lijst van belangrijke zaken staat klantvriendelijkheid en klantgerichtheid. En daar streven wij te alle tijden naar. 't Theetuintje is een uit de hand gelopen hobby en het blijft voor ons een hobby.
Minimaal zeven werkdagen dus, geen vijf dagen.quote:6.3 Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het product binnen vijf (5) dagen na aflevering aan 't Theetuintje te retourneren.
Nee hoor, dat geldt alleen voor verzegelde cd(-rom)'s en dvd's. Andere producten mag ik openmaken, ze gebruiken om te kijken of het wat is en dan alsnog terugsturen.quote:Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product onbeschadigd is verzegeling op de verpakking niet is verbroken.
Ja hoor. Koffie, thee en zoetwaren zijn uiteraard geen bederfelijke waar. Bij bederfelijke waar denken we aan runderlapjes, verse pakken melk, verse vruchtensappen, bananen etcetera. Niet producten die we over een paar jaar ook nog wel kunnen gebruiken.quote:Bederfelijke waar, zoals koffie, thee en zoetwaren zijn echter niet retourneerbaar.
Ook al is er niets mis met het product en is er geen fout gemaakt, dan nog moeten jullie, binnen zeven werkdagen, niet moeilijk doen. Dat is nou juist de essentie van de wet, die jullie blijkbaar bewust niet willen snappen. En dat klopt dus ook wel, want:quote:Als er iets mis mee is, of wij hebben een fout gemaakt, dan wordt er uiteraard niet moeilijk gedaan.
hobbyisten willen natuurlijk zo weinig mogelijk te maken hebben met allerlei wetten en regeltjes. Stel je voor...quote:'t Theetuintje is een uit de hand gelopen hobby en het blijft voor ons een hobby.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:21 schreef Lisanne18 het volgende:
kaneelthee, herfstthee, bosvruchtenthee, normale thee en die gele pickwick ook normaal maar iets minder sterk ben de naam kwijt
voor je anderen verbetert....ik tel alleen al in dit stukje tekst 5 fouten en over de vorige teksten nog te zwijgen, maar goed daar is dit topic inderdaad niet voor bedoeld. Ik ga wel eens grannys.nl checken!quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:20 schreef TheetuintjeTom het volgende:
PS tog schrijf je natuurlijk met ch.
PPS ALs deze topic over lekkerste thee gaat: mag ik dan mijn persoonlijke voorkeur geven?
Ik hoop dat het mag...
Voor bij kruidige en vlees gerechten drink ik graag Lapsang Souchong. Wrang van smaak, maar fris in de afdronk. Het kruidige vlees komt hierdoor meer tot zijn recht.
Bij het ontbijt drink ik graag (als ik geen koffie neem) Rooibos Farmers Love. Een melange die we zelf verkopen, maar s'ochtend heerlijk is om mee wakker te worden. Zeer zacht van smaak. (gebakken eitje erbij... lekker hoor)
Ten derde vind ik de simpele Earl Grey gewoon erg lekker. De Bergamot neutraliseerd de hardheid van het water en daardoor proef je gewoon beter de thee. Zet je deze met Spa Reine en je proeft een wereld van verschil.
Dat zijn mijn drie lekkerste theeen.
Heerlijk idd, het ruikt zoooo zaligquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:31 schreef Vicky het volgende:
Winterglow van Pickwick.... JUMMIEEE
hier nog 1. ik kan het echt niet waarderen als mensen me engelse melange voorschotelen, vieze meuk.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:03 schreef LuQas het volgende:
Ik ben waarschijnlijk de enige, maar die engelse melange van Pickwick of van welk merk dan ook vind ik echt heel, heel vies.
Bij mij ook sinds gisterenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:27 schreef Lotjeb het volgende:
Momenteel met stip op nummer 1: Zoethout thee
Wat is het verschil tussen losse variant en de in zakjes zittende zoethout?quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:44 schreef TheetuintjeTom het volgende:
Zoethout is een goed middel. Het helpt onder andere bij hoest, heesheid, maagklachten, slijmvliesontstekingen en buikpijn. Er is alleen maar 1 nadeel: teveel zoethout thee kan de bloeddruk ernstig doen laten toenemen. In Duitsland (en naar ik meen Belgie ook) kan men tegenwoordig zoethout (losse variant) alleen nog maar bij de apotheek halen. Zo sterk kan de bloeddruk stijgen. Ik weet niet of jullie de losse variant drinken of de in zakjes zittende zoethout. De zakjes kunnen wat meer gedronken worden dan de losse variant, doordat de zakjes ook gemelangeerd zijn. De heftige reactie op de bloeddruk is er minder van. Dus niet alleen bij alcohol maar ook bij zoethout thee: geniet, maar drink met mate!![]()
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
Ik drink best veel thee, en heb zo mijn favorieten. ik ben dol op sterrenmix, en zoethoutthee. sowieso hou ik wel van kruidenthee.
vandaag heb ik voor het eerst verse thee gekocht, rooibos chocola mint thee , van simon levelt
spannend, ik heb nog nooit zoiets gedaan
ik heb een zeefje die in je mok kan hangen, en een thee ei, maar dan in een soort knijpervorm.
hoeveel thee moet ik gebruiken om een lekker kopje verse thee te krijgen?
en, wat is jouw favoriete soort thee?
Dat laatste, over die bloesomloop heb ik gehoord ja. Bedankt!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:40 schreef TheetuintjeTom het volgende:
beste sweet sixteen,
De losse variant, is meestal de pure stukjes zoethout. Deze zijn versnipperd tot kleine stukjes, maar verder zit er niets in. De dosis pure zoethout in de zakjes is minder dan in de losse variant. Daarom wordt de pure vorm vaak lekkerder gevonden, werkt het beter bij keelproblemen, maar heft het als nadeel dat als je enkele dagen achtereenvolgens een aantalkopjes per dag drinkt (Kan al vanaf 2-3 kopjes) de bloeddruk bijzonder kan stijgen. Daarom moet je er voorzichtig mee zijn. (Maar lekker is het wel...)
Ja, dat is waar, maar ik had hem gekregen in een heel pakje rooibos melisse, alleen die hele pakjes kan ik nergens vinden en dat vind ik wel jammer.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:34 schreef aidyl het volgende:
[..]
Die zit toch in de Rooibosvariatie verpakking van PW? Ik hou er niet van, maar ik kreeg 3 doosjes thee bij een theekistje...
Een theelepel en niet zo'n roerijzertje dat je krijgt om te roeren. Als er gesproken wordt over een theelepel kan je dat bijna vertalen naar een desertlepel in het nederlands.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:45 schreef TheetuintjeTom het volgende:
Beste MissyMirjaM,
Je hebt ongeveer 1 theelepeltje per kopje nodig. Indien je een pot thee zet, neem je 1 theelepel voor de pot extra. Maar uit eigen ervaring, kan je 1 theelepel, wel 2x opschenken en heb je nog prima thee! Voor de rooibos Choco Mint heb je wel een theelepelklem nodig (of iets dergelijks) met een fijn gaas! Anders wil de rooibos (welke fijner is dan theeblaadjes) er tussen door glippen. En niet iedereen kan dat waarderen. In ieder geval heb je daar een lekkere thee gekocht! (Vindt ik persoonlijk ook een lekkere thee.)
Dit snap ik niet.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:14 schreef Karboenkeltje het volgende:
Thee, gemaakt van gedroogde bladeren van de theeplant. Als ik in een wilde bui ben dan meng ik Ceylon met Engelse thee.
Bij een turkse winkel vaak.quote:Op maandag 27 februari 2006 01:56 schreef snopprinses het volgende:
appel/peer is heerlijk.
Heb deze 1 keer gehad, en toen nooit meer kunnen vinden.
Dus als iemand weet waar ze deze smaak verkopen
Heel simpel, als ik thee zet dan dan doe ik dat altijd zonder fruit/kruiden/specerijen/vlees smaakje. (Maar dan soms wel met suiker of zelfs melk, het is dus niet een soort purisme of zo.)quote:
quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:46 schreef amarena het volgende:
Chai
De exotische geur van specerijen, verrassend zacht en romig, met een lichte, subtiele smaak… dat is nieuwe Pickwick Chai. Niet te vergelijken met gewone thee, deze intrigerende Indiase theedrank. Volgens eeuwenoude tradities bereid met zwarte thee, kaneel, kruidnagel, kardemom, vanille en melk. Gezoet om de smaak van specerijen lekker tot zijn recht te laten komen. En een crèmelaagje om het helemaal af te maken. Een thee voor de liefhebber. Hartverwarmend in herfst en winter. En vooral in de namiddag erg lekker. Doe de Chai mix in een mok, voeg al roerend heet water toe (90 °C) en geniet!’
(Bron: www.pickwick.nl)
Wie heeft deze al geprobeerd en wat vinden jullie ervan?
Ik zit momenteel achter een dampende mok Chai. Als kaneelfan leek me dit erg lekker maar het betreft een eenmalige aankoop vrees ik.... Vroeger dronk ik altijd mijn thee met melk en suiker en daar doet me dit erg aan denken.
Het zit in een leuke gekleurde verpakking en kostte 1,99 euro. Dit is best prijzig voor 6 zakjes Chai. Achja, het was het proberen waard.
Wel leuk dat Pickwick met zoiets komt!!!
Over welke theelepels hebben we het eigenlijk?quote:Op maandag 27 februari 2006 16:28 schreef TheetuintjeTom het volgende:
Inderdaad, een THEELEPELTJE, en geen desert lepel. Daar kan je bijna een liter mee zetten (Bij wijze van spreken). Van Losse thee heb je helemaal niet zo veel nodig als mensen wel eens denken.
Het zal best lekker kunnen zijn maar liever niet.quote:
Hmm interessant, waar koop jij je theebladeren dan?quote:Op maandag 27 februari 2006 13:00 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Heel simpel, als ik thee zet dan dan doe ik dat altijd zonder fruit/kruiden/specerijen/vlees smaakje. (Maar dan soms wel met suiker of zelfs melk, het is dus niet een soort purisme of zo.)
Maar als ik dan af en toe toch trek heb in iets aparts dan meng ik Ceylon- en Engelse theebladeren. Het is verbazingwekkend hoe apart de smaak van een thee kan zijn die alleen maar twee verschillende theerassen bevat.
Zo duidelijk?
Meestal in de eerste de beste Chinees lijkende toko die ik tegenkom. (Ik ga niet beweren dat de thee daar zoveel lekkerder is maar het heeft een meerwaarde om dat spul bij een amper Nederlands sprekend, klein vrouwtje te halen.)quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:59 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Hmm interessant, waar koop jij je theebladeren dan?
Deze thee dronk ik inderdaad veel toen ik stopte met roken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:57 schreef Quinazoline het volgende:
Kheb hier trouwens ook nog een aantal zakjes liggen en de thee die je daarvan zet die ruikt naar sigaretten as. Dat is echt de vies-ste thee die ik ooit geproefd heb.
Raar dat je met een googlezoekopdracht naar muntthee direct terecht komt in een quote-reply op FOK!quote:Op donderdag 10 november 2005 18:42 schreef Yamyam het volgende:
Jasmijnthee in thee-ei
Tension Tamer en Blueberry nog wat met een beer erop van Celestial Seasonings
Kamille
En verse muntthee (met zo'n stengel erin)
idd en niet zo lekker en volgens mij is gewone thee zonder suiker beter.quote:
Pickwick T-Pads (Thee voor in je senseo) #2quote:Op zaterdag 18 maart 2006 09:33 schreef Nijna het volgende:
Iemand al ervaring met die T-pads van senseo? Ik ben er ergens wel heel benieuwd naar, maar toch ook wat huiverig voor. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het niet naar koffie gaat smaken...
Ookal gebruik je dan een andere pad-houder. Het uitlooptuitje zit toch ook wat koffie in lijkt mij en om dat nou elke keer te gaan schoonmaken voordat je thee zet is ook zo'n gedoe...
En het zal ook wel een stuk duurder zijn dan gewone theezakkies. Ik denk dat het voor mij dan niet uit kan, drink veeeeel te veeeeel thee.
HELEMAAL MEE EENS!!!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:51 schreef Razztwizzle het volgende:
[afbeelding]
Inderdaad ik geloof er niks van!!quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:44 schreef _Cara_ het volgende:
Lemon & lime... de T-Pads van Pickwick, uit het Senseo-apparaat.
En echt, je zou het niet geloven.. tis lekker!!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |