abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31464103
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:32 schreef SeLang het volgende:
Ik drink in het weekend altijd van die echte Taiwanese Oolong thee (van die bolletjes die zich onvouwen in twijgjes met 2 of 3 blaadjes).
Dat spul staat trouwens stijf van de cafeine dus ik wordt er helemaal hyper van

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier in Taiwan kun je thee trouwens eerst proeven voordat je koopt.
Ook gezellig om te doen, beetje ouwehoeren en theeproeven. Daar kun je gewoon een paar uur aan besteden.

En dat spul groeit gewoon hier in de buurt

[afbeelding]
Dat zijn toch van die takjes die moeten gaan drijven (of was het nou juist zinken?) als de thee 'goed' is? Die heeft een kennis eens voor me meegenomen uit China, was inderdaad erg lekker!
Everything which is not impossible, will eventually happen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:27:10 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31464179
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:24 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Dat zijn toch van die takjes die moeten gaan drijven (of was het nou juist zinken?) als de thee 'goed' is? Die heeft een kennis eens voor me meegenomen uit China, was inderdaad erg lekker!
Het zijn eerst bolletjes die blijven drijven, maar na een paar seconden zinken ze en ontvouwen ze zich tot blaadjes. Overigens zijn hiet ook weer vele soorten in.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_31464227
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_31465332
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:32 schreef SeLang het volgende:
Ik drink in het weekend altijd van die echte Taiwanese Oolong thee (van die bolletjes die zich onvouwen in twijgjes met 2 of 3 blaadjes).
Dat spul staat trouwens stijf van de cafeine dus ik wordt er helemaal hyper van

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier in Taiwan kun je thee trouwens eerst proeven voordat je koopt.
Ook gezellig om te doen, beetje ouwehoeren en theeproeven. Daar kun je gewoon een paar uur aan besteden.

En dat spul groeit gewoon hier in de buurt

[afbeelding]
volgens mij zijn ze ook errug gezond voor je (ondanks de hoeveelheid cafeïne ) of nie?
4
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:19:09 #55
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_31465367
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:48 schreef Brunette het volgende:

[..]

waar kun je dat halen ?
Meestal bij de degelijke reform/natuur winkels.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_31465444
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:19 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Meestal bij de degelijke reform/natuur winkels.
Zal eens een keer gaan kijken, thanx
4
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:30:23 #57
125126 Mr-Coffee
pi_31465600
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:23 schreef Brunette het volgende:

[..]

Zal eens een keer gaan kijken, thanx
Youre welcome.
Set Sail, For Fail.
pi_31465618
Winterglow van Pickwick.... JUMMIEEE
en kaneelthee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:27:15 #59
125126 Mr-Coffee
pi_31472218
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:31 schreef Vicky het volgende:
Winterglow van Pickwick.... JUMMIEEE
en kaneelthee
Kaneelthee,
Set Sail, For Fail.
pi_31472418
Kokosthee is trouwens ook heerlijk!!!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_31472768
Niet om interessant te doen maar Pucchini (Earl Grey-achtig) van Betjeman & Barton (Frederiksstraat 3, Den Haag) is hier een favoriet. Ze hebben er ook tientallen andere theesoorten, waaronder heel exclusieve die per gram meer kosten dan menig roesmiddel, maar ook hun eenvoudige Ceylon is al heerlijk. Je kunt er ook erg lekkere chocolaatjes krijgen waar thee in is verwerkt.
pi_31473054
groene thee vind ik het lekkerst, vooral die met ginseng. Meestal drink ik thee 's middags, af en toe ook 's avonds, drie kopjes, heerlijk gewoon altijd. Overigens gewoon thee uit een zakje, zal wel barbaars zijn voor sommigen misschien maar ik mis imo niks .
pi_31479849
Zomerthee van Pickwick vind ik heerlijk
Oh, and that's a bad miss!
  zondag 16 oktober 2005 @ 12:18:22 #64
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_31485470
* CS Cinnamon Apple spice met honing
* PW kaneel thee met honing
* PW Ceylon Tea met suiker
* PW Chinese Blossom met suiker
* Turkse thee

En voor degenen die wel eens in Engeland zijn geweest/komen:

* Ty-phoo tea, gewoon een normale thee en gewoon met suiker
In me Burberry......
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:05:07 #65
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_31511093

Lapsang Souchong . Het is even wennen, maar na een tijdje echt goddelijk. Zonder toevoegingen trouwens.

Verder geniet ik vaak van een bakje kamille- of groene thee. Celestial Seasonings heeft idd een geweldige Green Tea. Ook Tension Tamer kan ik iedereen aanraden .

Oh, en citroenthee .
pi_31511135
fruit & kruid.
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:01:52 #67
97745 Thorical
finding a way
pi_31512189
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Belangrijkste voor thee:
Water goed door laten koken, een minuut of 2, nooit een waterkoker gebruiken, dat zuigt, maar een gewoon keteltje.
Geen theezakjes kopen, maar losse thee, de fabrikanten stoppen de rotzooi in de zakjes.
Pot omspoelen met kokend water voor je er wat in doet.
Thee goed laten trekken.
Waar haal jij de wijsheid vandaan dat je het water voor de thee moet laten doorkoken?
Ik heb nl altijd gelezen dat theewater niet mag koken, alleen tegen de kook aan zijn de kleine belletjes.
Het water zal dan tegen de 90" zijn. Kijk maar eens op een thee site bv simon levelt

Voor de rest drink ik alleen maar blad thee, Darjeeling vaak zelfs groene orange peko, Java of Formosa.
Ik heb ook wel eens mate gekocht vond het niet erg lekker en het is ook niet echt thee.
Goede thee is niet goedkoop je kan er zo tussen 4 en 8 euro per ons voor moeten uitgeven.
Thee met een smaakje komt mijn huis niet in geldt ook voor koffie trouwens
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:09:49 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31512295
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 15:01 schreef Thorical het volgende:

[..]

Waar haal jij de wijsheid vandaan dat je het water voor de thee moet laten doorkoken?
Ik heb nl altijd gelezen dat theewater niet mag koken, alleen tegen de kook aan zijn de kleine belletjes.
Het water zal dan tegen de 90" zijn. Kijk maar eens op een thee site bv simon levelt
Het water moet doorkoken voordat je er thee mee zet.
Dus, Water een paar minuten goed laten koken, dat haalt oa de kalk uit het water, en zorgt dan dat je thee helder blijft en geen kalklaagje op je thee gaat drijven.
Als het water dan goed heeft doorgekookt, dan verwarm je de pot voor met een scheut heet water uit de keten en je spoelt hem daar mee om.
Dat water giet je weg en dan doe je de pot vol met water.
Nu pas gaat de thee in de pot.
Dus niet het water met de thee erin laten koken!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 oktober 2005 @ 23:12:20 #69
97745 Thorical
finding a way
pi_31520696
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus, Water een paar minuten goed laten koken, dat haalt oa de kalk uit het water, en zorgt dan dat je thee helder blijft en geen kalklaagje op je thee gaat drijven.
Als het water dan goed heeft doorgekookt, dan verwarm je de pot voor met een scheut heet water uit de keten en je spoelt hem daar mee om.
Ik heb het weer eens doorgelezen en je hebt gelijk PVD.
Wat ik dacht had alleen met groene thee en thee gezet van Spa -Reine water en een obscuur Spaans watertje met weinig kalk van doen.

En om toch noch ONT te blijven koop ook eens een groot theeei voor een lekkere thee is meer thee nodig dan de meeste mensen denken. 1 theelepel per kopje en 1extra voor de pot en een theelepel is geen koffielepel.
pi_31521352
Je ziet gelijk als het water niet goed doorgekookt is aan het shuimlaagje wat erg smerig is.

Goed sterke thee met suiker en een wolkje melk
Oh, and that's a bad miss!
pi_31522322
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laten doorkoken haalt de kalk niet uit het water, maar zorgt er juist voor dat deze volledig in het water wordt opgelost. De damp die door het koken ontsnapt is kalkvrij. Het theewater zal dus steeds een hogere concentratie kalk gaan bevatten naarmate er meer water verdampt...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:41:01 #72
97745 Thorical
finding a way
pi_31522947
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 00:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Laten doorkoken haalt de kalk niet uit het water, maar zorgt er juist voor dat deze volledig in het water wordt opgelost. De damp die door het koken ontsnapt is kalkvrij. Het theewater zal dus steeds een hogere concentratie kalk gaan bevatten naarmate er meer water verdampt...
Maar gaat die kalk dan niet eerder een verbinding aan met de ketel.
Waarschijlik een stomme vraag maar toch?
BTW Ik heb de fluitketels hier weggooid omdat we konstant met een sauna zaten in de keuken en het een verspilling was van energie.
Weet trouwens iemand wat de "hardheid van het water in A'dam is ?
pi_31525895
De lekkerste thee...

Momenteel gaat de voorkeur uit naar rozenbottelthee en gewone citroenthee... Simpel, maar heerlijk :j

En 's winters kan ik de seizoensthee van pickwick ook wel verdragen... heerlijk mengelingetje met kaneel in.
pi_31525931
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 00:41 schreef Thorical het volgende:

[..]

Maar gaat die kalk dan niet eerder een verbinding aan met de ketel.
Waarschijlik een stomme vraag maar toch?
BTW Ik heb de fluitketels hier weggooid omdat we konstant met een sauna zaten in de keuken en het een verspilling was van energie.
Weet trouwens iemand wat de "hardheid van het water in A'dam is ?
je hebt een maximum concentratie (afhankelijk van de temperatuur... hoe hoger de temperatuur, hoe hoger de maximale concentratie zal zijn). Zodra je boven deze concentratie komt, zal de kalk gaan neerslaan in korrels (poeder) en/of als ketelsteen.

Volgenns waterleidingbedrijf Amsterdam, heb je daar zacht water van 8,4 ºdH. (ºdH zijn Duitse hardheidsgraden, de standaard manier om waterhardheid uit te drukken)

tegen dat sauna-effect kan je natuurlijk gewoon de afzuigkap gebruiken...

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 18-10-2005 07:29:14 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 07:41:42 #75
45206 Pietverdriet
pi_31526012
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 00:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Laten doorkoken haalt de kalk niet uit het water, maar zorgt er juist voor dat deze volledig in het water wordt opgelost.
Ah, en waarom zitten ketels dan vol met "ketelsteen" ofwel kalk?
pi_31526264
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 07:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, en waarom zitten ketels dan vol met "ketelsteen" ofwel kalk?
lees de post boven jouw post 'ns.

Het water verdampt en de kalk blijft achter.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:34:58 #77
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31526387
Het hangt eigenlijk af van het moment van de dag, mijn bui etc. Meestal heb ik iets met gemengde kruiden.. Losse thee heb ik eik nooit geprobeerd..
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:38:38 #78
45206 Pietverdriet
pi_31527482
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 08:21 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

lees de post boven jouw post 'ns.

Het water verdampt en de kalk blijft achter.
Nee
De opgeloste koolzuur wordt uit het water verdreven waardoor de kalk neerslaat. Daarom heeft kortgekookt water een kalklaagje op het water en is het troebel, als je het langer kookt slaat dit allemaal neer als ketelsteen en is je thee helder.
pi_31528395
Je hebt deels gelijk...

door het verdrijven van koolzuur inderdaad dat calciumcarbonaat neerslaat, maar dit is slechts beperkt voor de hoeveelheid koolzuur die verdreven wordt. Dit proces is echter op lang niet alle zouten van toepassing, dus als je het langer doorkookt, zal je water wèl steeds harder worden...

Wat betreft het ketelsteen heb je inderdaad gelijk...
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:46:33 #80
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_31532153
Groene thee en jasmijn thee. En daar verschillende soorten van. Chinese jasmijn, speciale Indonesische jasmijn thee (de beste imo) en echt heerlijk geurende jasmijn thee (Jasmin Chung Hao) van Simon Levelt (los), die ruikt echt heerlijk naar Jasmijn, zit ook stukjes jasmijn bloesem in.

En daarnaast thee van mijn ma, Rooibos, kaneel, engelse en zelfs brandnetel thee (ja uhuh..) Thee
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_31532604
sinaasappel thee is echt vies en ik heb al zo'n heel pakje thuis liggen
4
pi_31535737
Jasmijnthee van de toko... zo'n hele baal
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:31:03 #83
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_31537137
dat verschilt van tijd tot tijd. maar blijvers zijn
Rooibos thee met honing
groene thee
earl gray
sterremint
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:53:24 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31538877
Wat betreft dat doorkoken:
Ik weet niet meer het exacte verhaal maar er wordt een of ander complex gevormd waar het calcium deel van uitmaakt. Dat complex slaat neer (vandaar ketelsteen) waardoor het kalkgehalte van het water daalt. Het doorkook verhaal klopt dus wel.

Ik heb in zuid Engeland gewoond en daar was het kraanwater heel erg hard (krijtgrond...). Daardoor bleef er altijd zo'n smerig laagje op je thee drijven. Een collega gaf me toen de tip om zo'n filterkan te kopen (je weet wel van Britta etc, met van die verwisselbare filters). Dat werkte inderdaad perfect
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_31549621
Heeft iemand hier wel eens bij Simon Levelt online besteld? Ik vind het systeem niet bijster handig er uit zien.
pi_31552965

Heerlijk
pi_31552975
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:48 schreef Doppertje het volgende:
[afbeelding]

Heerlijk
Herfststorm is trouwens ook best ok.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 oktober 2005 @ 08:50:10 #88
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_31552986
zoethoutthee

en de evening breeze en afternoonspirit van pickwick
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:52:54 #89
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31553028
Lapsang Souchong!
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_31553164
Herfstthee van Pickwick!
Uhm...
  woensdag 19 oktober 2005 @ 09:16:45 #91
128807 Rinze007
Black Cherry's
pi_31553302
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:48 schreef Doppertje het volgende:
[afbeelding]

Heerlijk
Ja!!! deze is lekker en ook mijn favoriet. Maar soms heb ik toch de neiging naar een andere smaak.
Ik ben nu weer nieuwsgierig gemaakt naar andere smaken....
Great minds think like me...
pi_31553886
Sinds ik met andere theesoorten in aanraking ben gekomen vind ik thee van pickwick maar een beetje overprijsde zooi. Maar smaken verschillen gelukkig
pi_31555611
Jasmijnthee en groene thee. Of soms engelse melange met een beetje honing
Vruchtenthee vind ik niet zo lekker meer, die bittere bijsmaak

Voorheen kocht ik vaak losse thee, meestal bij de Tuinen. Binnenkort maar weer eens thee-eitjes kopen. Vanwege het gemak etc. op dit moment alleen theezakjes in de keukenkast
pi_31556197
Ik haal nog weleens van die zakjes die je met losse thee kunt vullen en dan in je theepot hangen. Na gebruik gooi je ze zo weg
Ideaal!
pi_31556382
Wij drinken veelal andere thee soortjes die we hier in Groningen kopen.

Liefdes eiland
Oma's vruchtenmandje
etc etc etc, kan er nog wel een paar optypen maar weet de namen niet uit me hoofd ben gek op gemixte theetjes
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_31556428
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:12:48 #97
132544 Greins
tjah, wat zal ík er van zeggen
pi_31556649
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:54 schreef Chandler het volgende:
Wij drinken veelal andere thee soortjes die we hier in Groningen kopen.

Liefdes eiland
Oma's vruchtenmandje
etc etc etc, kan er nog wel een paar optypen maar weet de namen niet uit me hoofd ben gek op gemixte theetjes

Thee in Groningen?
Ga ik lekker altijd voor naar Granny's, die mengen zelf nog allerlei gedroogde vruchtjes en zo met echte thee! heb je weinig van nodig en is zó lekker
als het te moeilijk voor je wordt, moet je het even zeggen hoor
pi_31570929
Zwarte bes van Pickwick. Is er alleen in grootverpakking bij de groothandel
Maar mijn oma heeft wat gekregen en geeft mij een doosje mee binnenkort

Verder ben ik gek op kers, mango, tropische vruchten, meloen en zwarte bes thee dus.
pi_31585134
Herfst-, aarbeien-, kaneel en bosvruchtenthee zijn 1 van mijn favorieten, die ruiken zo leker!
volgens mij zijn die van Pickwick-Vruchtenthee.

[ Bericht 17% gewijzigd door Esto op 20-10-2005 19:39:46 ]
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_31585464
Vanmiddag bij de Tuinen nieuwe thee gehaald. Ik wist niet meer hoe de smaak heette maar ik zie het doosje altijd meteen staan in een schap

Aanrader!

Ook lekker :

échte citroensmaak, geen Pickwickmeuk

Een andere favoriet :
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')