voor je anderen verbetert....ik tel alleen al in dit stukje tekst 5 fouten en over de vorige teksten nog te zwijgen, maar goed daar is dit topic inderdaad niet voor bedoeld. Ik ga wel eens grannys.nl checken!quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:20 schreef TheetuintjeTom het volgende:
PS tog schrijf je natuurlijk met ch.
PPS ALs deze topic over lekkerste thee gaat: mag ik dan mijn persoonlijke voorkeur geven?
Ik hoop dat het mag...
Voor bij kruidige en vlees gerechten drink ik graag Lapsang Souchong. Wrang van smaak, maar fris in de afdronk. Het kruidige vlees komt hierdoor meer tot zijn recht.
Bij het ontbijt drink ik graag (als ik geen koffie neem) Rooibos Farmers Love. Een melange die we zelf verkopen, maar s'ochtend heerlijk is om mee wakker te worden. Zeer zacht van smaak. (gebakken eitje erbij... lekker hoor)
Ten derde vind ik de simpele Earl Grey gewoon erg lekker. De Bergamot neutraliseerd de hardheid van het water en daardoor proef je gewoon beter de thee. Zet je deze met Spa Reine en je proeft een wereld van verschil.
Dat zijn mijn drie lekkerste theeen.
Heerlijk idd, het ruikt zoooo zaligquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:31 schreef Vicky het volgende:
Winterglow van Pickwick.... JUMMIEEE
hier nog 1. ik kan het echt niet waarderen als mensen me engelse melange voorschotelen, vieze meuk.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:03 schreef LuQas het volgende:
Ik ben waarschijnlijk de enige, maar die engelse melange van Pickwick of van welk merk dan ook vind ik echt heel, heel vies.
Bij mij ook sinds gisterenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:27 schreef Lotjeb het volgende:
Momenteel met stip op nummer 1: Zoethout thee
Wat is het verschil tussen losse variant en de in zakjes zittende zoethout?quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:44 schreef TheetuintjeTom het volgende:
Zoethout is een goed middel. Het helpt onder andere bij hoest, heesheid, maagklachten, slijmvliesontstekingen en buikpijn. Er is alleen maar 1 nadeel: teveel zoethout thee kan de bloeddruk ernstig doen laten toenemen. In Duitsland (en naar ik meen Belgie ook) kan men tegenwoordig zoethout (losse variant) alleen nog maar bij de apotheek halen. Zo sterk kan de bloeddruk stijgen. Ik weet niet of jullie de losse variant drinken of de in zakjes zittende zoethout. De zakjes kunnen wat meer gedronken worden dan de losse variant, doordat de zakjes ook gemelangeerd zijn. De heftige reactie op de bloeddruk is er minder van. Dus niet alleen bij alcohol maar ook bij zoethout thee: geniet, maar drink met mate!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |