quote:
Op vrijdag 18 november 2005 17:55 schreef TheetuintjeTom het volgende:Dan heb ik tot slot nog een reactie aan ZELVA. U heeft zo te zien onze disclaimer grondig gelezen. Als je dat zo zou lezen zou je misschien denken dat je meteen aan alles vast zit en niets kan ruilen. Met betrekking tot een aantal wet artikelen, zijn wij genoodzaakt om bederfelijke waar uit te sluiten van retourneren wanneer mensen uiteindelijk besluiten het niet te willen hebben. Als er iets mis mee is, of wij hebben een fout gemaakt, dan wordt er uiteraard niet moeilijk gedaan. Bovenaan onze lijst van belangrijke zaken staat klantvriendelijkheid en klantgerichtheid. En daar streven wij te alle tijden naar. 't Theetuintje is een uit de hand gelopen hobby en het blijft voor ons een hobby.
Het is nog erger dan ik dacht dus. Jullie hebben je nog daadwerkelijk in de wet verdiept ook. Maar hoe komen jullie dan in godsnaam aan al die onjuiste bepalingen? Het lijkt er toch wel heel erg sterk op dat jullie die wet maar niks vinden en hopen dat het niet opvalt dat jullie deze maar sterk veranderen zodat het beter uitkomt voor 't Theetuintje. En met zulke bedrijven wil ik dus niets te maken hebben.
Laten we ze nog maar even langslopen.
quote:
6.3 Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het product binnen vijf (5) dagen na aflevering aan 't Theetuintje te retourneren.
Minimaal zeven werkdagen dus, geen vijf dagen.
quote:
Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product onbeschadigd is verzegeling op de verpakking niet is verbroken.
Nee hoor, dat geldt alleen voor verzegelde cd(-rom)'s en dvd's. Andere producten mag ik openmaken, ze gebruiken om te kijken of het wat is en dan alsnog terugsturen.
quote:
Bederfelijke waar, zoals koffie, thee en zoetwaren zijn echter niet retourneerbaar.
Ja hoor. Koffie, thee en zoetwaren zijn uiteraard geen bederfelijke waar. Bij bederfelijke waar denken we aan runderlapjes, verse pakken melk, verse vruchtensappen, bananen etcetera. Niet producten die we over een paar jaar ook nog wel kunnen gebruiken.
En dan ook nog beweren dat dit wettelijk opgelegd is.
![]()
Als een bedrijf echte bederfelijke waar zou willen terugnemen, mag dat natuurlijk, als het maar ten gunste is van de consument.
quote:
Als er iets mis mee is, of wij hebben een fout gemaakt, dan wordt er uiteraard niet moeilijk gedaan.
Ook al is er niets mis met het product en is er geen fout gemaakt, dan nog moeten jullie, binnen zeven werkdagen, niet moeilijk doen. Dat is nou juist de essentie van de wet, die jullie blijkbaar bewust niet willen snappen. En dat klopt dus ook wel, want:
quote:
't Theetuintje is een uit de hand gelopen hobby en het blijft voor ons een hobby.
hobbyisten willen natuurlijk zo weinig mogelijk te maken hebben met allerlei wetten en regeltjes. Stel je voor...