abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35514121
Tetley's
Earl grey & vanilla

This tea takes a familiar blend and gives it a modern twist. A mellow hint of vanilla has been added to the classic Earl Grey blend creating a deliciously different pale gold tea with a uniquely soothing appeal.

The Chinese believe that Earl Grey keeps mind, body and spirit in perfect harmony.

The sweet aroma of the vanilla enhances the smooth, rich flavour of the leaves giving drinkers a truly laid-back cup of tea

Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_35514614
Beste MissyMirjaM,

Je hebt ongeveer 1 theelepeltje per kopje nodig. Indien je een pot thee zet, neem je 1 theelepel voor de pot extra. Maar uit eigen ervaring, kan je 1 theelepel, wel 2x opschenken en heb je nog prima thee! Voor de rooibos Choco Mint heb je wel een theelepelklem nodig (of iets dergelijks) met een fijn gaas! Anders wil de rooibos (welke fijner is dan theeblaadjes) er tussen door glippen. En niet iedereen kan dat waarderen. In ieder geval heb je daar een lekkere thee gekocht! (Vindt ik persoonlijk ook een lekkere thee.)
Met vrienden, alleen of met z'n twee, neem altijd de tijd voor een goed kopje thee...
pi_35524193
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:34 schreef aidyl het volgende:

[..]

Die zit toch in de Rooibosvariatie verpakking van PW? Ik hou er niet van, maar ik kreeg 3 doosjes thee bij een theekistje...
Ja, dat is waar, maar ik had hem gekregen in een heel pakje rooibos melisse, alleen die hele pakjes kan ik nergens vinden en dat vind ik wel jammer.

Weet iemand waar je dat kan krijgen?
pi_35528829
Aardbeienthee, rooibosthee of earl grey. Engelse Melange af en toe.
  maandag 27 februari 2006 @ 01:32:58 #245
97745 Thorical
finding a way
pi_35532309
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:45 schreef TheetuintjeTom het volgende:
Beste MissyMirjaM,

Je hebt ongeveer 1 theelepeltje per kopje nodig. Indien je een pot thee zet, neem je 1 theelepel voor de pot extra. Maar uit eigen ervaring, kan je 1 theelepel, wel 2x opschenken en heb je nog prima thee! Voor de rooibos Choco Mint heb je wel een theelepelklem nodig (of iets dergelijks) met een fijn gaas! Anders wil de rooibos (welke fijner is dan theeblaadjes) er tussen door glippen. En niet iedereen kan dat waarderen. In ieder geval heb je daar een lekkere thee gekocht! (Vindt ik persoonlijk ook een lekkere thee.)
Een theelepel en niet zo'n roerijzertje dat je krijgt om te roeren. Als er gesproken wordt over een theelepel kan je dat bijna vertalen naar een desertlepel in het nederlands.
  maandag 27 februari 2006 @ 01:35:41 #246
97745 Thorical
finding a way
pi_35532344
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:14 schreef Karboenkeltje het volgende:
Thee, gemaakt van gedroogde bladeren van de theeplant. Als ik in een wilde bui ben dan meng ik Ceylon met Engelse thee.
Dit snap ik niet.
pi_35532588
appel/peer is heerlijk.
Heb deze 1 keer gehad, en toen nooit meer kunnen vinden.

Dus als iemand weet waar ze deze smaak verkopen
pi_35532603
quote:
Op maandag 27 februari 2006 01:56 schreef snopprinses het volgende:
appel/peer is heerlijk.
Heb deze 1 keer gehad, en toen nooit meer kunnen vinden.

Dus als iemand weet waar ze deze smaak verkopen
Bij een turkse winkel vaak.
pi_35532684
quote:
Op maandag 27 februari 2006 01:58 schreef tonks het volgende:

[..]

Bij een turkse winkel vaak.
al geweest, verkochten ze het alleen apart. En samenvoegen kreeg je niet de goede smaak
pi_35539201
quote:
Op maandag 27 februari 2006 01:35 schreef Thorical het volgende:

[..]

Dit snap ik niet.
Heel simpel, als ik thee zet dan dan doe ik dat altijd zonder fruit/kruiden/specerijen/vlees smaakje. (Maar dan soms wel met suiker of zelfs melk, het is dus niet een soort purisme of zo.)

Maar als ik dan af en toe toch trek heb in iets aparts dan meng ik Ceylon- en Engelse theebladeren. Het is verbazingwekkend hoe apart de smaak van een thee kan zijn die alleen maar twee verschillende theerassen bevat.

Zo duidelijk?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:02:38 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35539271
Ik ben het met Karboenkeltje eens, en ook zeer conservatief met mijn thee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35540301
Ik drink de laatste tijd veel Rooibos Winterthee van Jacob Hooy, is te koop bij de Tuinen en erg lekker.
pi_35545697
Inderdaad, een THEELEPELTJE, en geen desert lepel. Daar kan je bijna een liter mee zetten (Bij wijze van spreken). Van Losse thee heb je helemaal niet zo veel nodig als mensen wel eens denken.
Met vrienden, alleen of met z'n twee, neem altijd de tijd voor een goed kopje thee...
pi_35651833
Uit een net gesloten topic :
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:46 schreef amarena het volgende:
Chai

De exotische geur van specerijen, verrassend zacht en romig, met een lichte, subtiele smaak… dat is nieuwe Pickwick Chai. Niet te vergelijken met gewone thee, deze intrigerende Indiase theedrank. Volgens eeuwenoude tradities bereid met zwarte thee, kaneel, kruidnagel, kardemom, vanille en melk. Gezoet om de smaak van specerijen lekker tot zijn recht te laten komen. En een crèmelaagje om het helemaal af te maken. Een thee voor de liefhebber. Hartverwarmend in herfst en winter. En vooral in de namiddag erg lekker. Doe de Chai mix in een mok, voeg al roerend heet water toe (90 °C) en geniet!’

(Bron: www.pickwick.nl)

Wie heeft deze al geprobeerd en wat vinden jullie ervan?
Ik zit momenteel achter een dampende mok Chai. Als kaneelfan leek me dit erg lekker maar het betreft een eenmalige aankoop vrees ik.... Vroeger dronk ik altijd mijn thee met melk en suiker en daar doet me dit erg aan denken.
Het zit in een leuke gekleurde verpakking en kostte 1,99 euro. Dit is best prijzig voor 6 zakjes Chai. Achja, het was het proberen waard.
Wel leuk dat Pickwick met zoiets komt!!!
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:19:05 #255
97745 Thorical
finding a way
pi_35652586
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:28 schreef TheetuintjeTom het volgende:
Inderdaad, een THEELEPELTJE, en geen desert lepel. Daar kan je bijna een liter mee zetten (Bij wijze van spreken). Van Losse thee heb je helemaal niet zo veel nodig als mensen wel eens denken.
Over welke theelepels hebben we het eigenlijk?
Theelepel (Nl) 3 ml.

Theelepel (Eng.) 5 ml.

Theelepel (Am) 4 ml.
En dan heb ik het nog niet eens over koffie of mocca lepeltjes waar nederlanders hun thee mee roeren zijn dat dan ook theelepels?

[ Bericht 0% gewijzigd door Thorical op 02-03-2006 19:29:17 ]
pi_35652705
Zoethout!

..maar veel liever nog koffie...
3, 5, 8, the therms of life!
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:28:21 #257
97745 Thorical
finding a way
pi_35652918
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:00 schreef Bluezz het volgende:
Uit een net gesloten topic :
[..]
Het zal best lekker kunnen zijn maar liever niet.
Ik zie het als een boullionblokje, het kan best handig zijn maar het maakt zelf gemaakte bouillion alleen maar intressanter.
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:42:59 #258
105435 amarena
Just curious
pi_35653433
Bouillion??? Ben wel benieuwd hoe je aan die vergelijking komt
Veni vidi vici
pi_35654013
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:00 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Heel simpel, als ik thee zet dan dan doe ik dat altijd zonder fruit/kruiden/specerijen/vlees smaakje. (Maar dan soms wel met suiker of zelfs melk, het is dus niet een soort purisme of zo.)

Maar als ik dan af en toe toch trek heb in iets aparts dan meng ik Ceylon- en Engelse theebladeren. Het is verbazingwekkend hoe apart de smaak van een thee kan zijn die alleen maar twee verschillende theerassen bevat.

Zo duidelijk?
Hmm interessant, waar koop jij je theebladeren dan?
Oh, and that's a bad miss!
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:36:13 #260
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_35659945
chai thee is raar
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35674042
@Thorical: hmmm... zo zie je maar... een theelepeltje is zo snel nog geen theelepeltje. Maar zo te zien verschillen die maten niet zo heel veel. En is het theelepeltje slechts indicatief. Ieder heeft zo zijn eigen smaak. De een vind een "afgestreken" theelepel lekker, en de ander wil zijn thee met een zo vol mogelijk theelepeltje. En met de vele varianten theelepeltjes kan iederr zijn eigen favoriet als maatschepje gebruiken!
pi_35674232
De naam chai is eigenlijk de russische naam voor thee. Het is afgeleid van het oorspronkelijke mandarijns woord Cha. Omdat, naar ik neem, de Russen al heel vroeg kennis namen van thee uit China, omdat het via hun land vrij vroeg getransporteerd werd richting europa,voordat de schepen het gingen vervoeren. Ik wist niet dat het in Inda ook Chai heette. Maar vaak lijkt het er wel op. In het ene land heet het ch'a, ja, shai, chay of tcha. Of het moet lijken op ons woord voor thee, tea, tee, tey, thea, te of ta.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 23:10:07 #263
97745 Thorical
finding a way
pi_35695322
Wij hebben jaren lang de discussie gehad is thee nu soep of is het iets anders.
Wij zijn er nooit achter gekomen, behalve dat er regionale verschillen zijn.
Kook je thee ja, er zijn volksstammen in azie die hun thee koken.
Zijn er ook mensen die zout aan de thee toevoegen, ja en niet alleen, boter, melk, kruiden en specerijen.
Is thee dus soep?
pi_35703430
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:59 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Hmm interessant, waar koop jij je theebladeren dan?
Meestal in de eerste de beste Chinees lijkende toko die ik tegenkom. (Ik ga niet beweren dat de thee daar zoveel lekkerder is maar het heeft een meerwaarde om dat spul bij een amper Nederlands sprekend, klein vrouwtje te halen.)
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_35886033
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 19:57 schreef Quinazoline het volgende:
Kheb hier trouwens ook nog een aantal zakjes liggen en de thee die je daarvan zet die ruikt naar sigaretten as. Dat is echt de vies-ste thee die ik ooit geproefd heb.
Deze thee dronk ik inderdaad veel toen ik stopte met roken.
Ik vond het proeven als sigaretten.
Ja je denkt dan rare dingen.
Vind hem trouwens nogsteeds erg lekker!
Vanmiddag dronk ik op mijn werk evening breeze (geloof ik)
Vond ik erg lekker!!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:52:52 #266
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_35913541
ik drink nu muntthee, dat is ook lekker
pi_35915407
Sterrenmunt thee is erg lekker!
Verder meloen, mango & kerssen thee van Pickwick
♥ Love is Love ♥
pi_35915662
Ik heb gisteren jasmijnthee van de AH gekocht en ik vind m erg lekker!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:57:52 #269
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35928354
Jaaaaa Schum! Zoethout!!!!
pi_35939414
Onlangs Jasmijnthee gekocht.
Van die echte blaadjes.
Het voelt echt net alsof je bloemetjes eet. Wel een erg lekkere zachte smaak.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_35939613
rooibos honing van de super de boer
rustig aan het terugkrabbelen (zie fase 4 in OP). mijn mooiste (poker)hand ooit!
pi_35951042
BinnenkortT-pads voor de Senseo. Ben benieuwd hoe dat smaakt.

http://www.pickwicktea.com/nl/tpads
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  † In Memoriam † zaterdag 18 maart 2006 @ 00:08:15 #273
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_36133373
quote:
Op donderdag 10 november 2005 18:42 schreef Yamyam het volgende:
Jasmijnthee in thee-ei
Tension Tamer en Blueberry nog wat met een beer erop van Celestial Seasonings
Kamille
En verse muntthee (met zo'n stengel erin)
Raar dat je met een googlezoekopdracht naar muntthee direct terecht komt in een quote-reply op FOK!
pi_36136458
Iemand al ervaring met die T-pads van senseo? Ik ben er ergens wel heel benieuwd naar, maar toch ook wat huiverig voor. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het niet naar koffie gaat smaken...
Ookal gebruik je dan een andere pad-houder. Het uitlooptuitje zit toch ook wat koffie in lijkt mij en om dat nou elke keer te gaan schoonmaken voordat je thee zet is ook zo'n gedoe...

En het zal ook wel een stuk duurder zijn dan gewone theezakkies. Ik denk dat het voor mij dan niet uit kan, drink veeeeel te veeeeel thee .
Fake it till you make it...
pi_36143713
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 22:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
chai thee is raar
idd en niet zo lekker en volgens mij is gewone thee zonder suiker beter.

ga voor de kaneel of aardbeien thee zonder suiker
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  zaterdag 18 maart 2006 @ 15:54:54 #276
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_36143922
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 09:33 schreef Nijna het volgende:
Iemand al ervaring met die T-pads van senseo? Ik ben er ergens wel heel benieuwd naar, maar toch ook wat huiverig voor. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het niet naar koffie gaat smaken...
Ookal gebruik je dan een andere pad-houder. Het uitlooptuitje zit toch ook wat koffie in lijkt mij en om dat nou elke keer te gaan schoonmaken voordat je thee zet is ook zo'n gedoe...

En het zal ook wel een stuk duurder zijn dan gewone theezakkies. Ik denk dat het voor mij dan niet uit kan, drink veeeeel te veeeeel thee .
Pickwick T-Pads (Thee voor in je senseo) #2
pi_36143992
Tetley's weet niet of je het in Nederland kunt kopen, ik krijg het van iemand die regelmatig in Engeland komt. Maar zeker lekker, wat sterker dan Nederlandse merken.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_36263124
1 Darjeeling losse thee. (Zacht en heerlijk aromatisch) Elke pluk heeft zijn eigen specifieke smaak.
2 Witte thee (zeer zuivere en haast onbehandelde thee. Het jongste blad van de plant. Zeer zacht van smaak maar moeilijk aan te komen helaas) Verkijgbaar bij o.a Simon Levelt. Celestial seasoning heeft ook witte thee maar alleen met vruchten aroma. Pear en Peach.
3 Earl grey van twinings. (losse thee in blik) Mijn favoriete ochtendthee
pi_36265232
Nog 32 kopjes thee en deze verdwijnt eindelijk uit m'n AT

Doordrinken mensen!
pi_36266583
Vooruit dan . Mijn favo is op dit moment "Winter gloed" van pickwick!
pi_36268497
De laatste tijd drink ik weer veel 'gewone' thee met melk en suiker, net zoals ik vroeger altijd deed.
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:44:49 #282
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_36301154
Lemon & lime... de T-Pads van Pickwick, uit het Senseo-apparaat.
En echt, je zou het niet geloven.. tis lekker!!
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
  donderdag 23 maart 2006 @ 18:47:04 #283
105435 amarena
Just curious
pi_36304917
Witte thee is erg lekker... mits je het gekookte water iets laat afkoelen alvorens het zakje erin te hangen. (Vandaag gescoord bij de biologische natuurwinkel. Simon Levelt. Speciale introductieprijs 1,99 euro)
Veni vidi vici
  donderdag 23 maart 2006 @ 18:56:34 #284
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_36305141
zoethout/ citroen/ sinasappel/ kaneel..... maar het liefst door iemand anders gezet terwijl ik zelf op de bank hang maar dat komt haast nooit voor...
Or maybe something I thought
pi_36306364
lapsang souchong thee
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_36335726
Losse Jasmijn en losse earl grey.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_36353538
aardbeienthee
pi_36353587
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:16 schreef SwithleR het volgende:
aardbeienthee
Ik lekker Pickwick Winterglow,of van de xenos Appel&kaneel...of van Simon Levelt Kaneel
pi_36353631
Buh sinds ik stageloop op school drink ik altijd Pickwickprut uit zakjes, ik voel me zo gemeen tegenover mezelf, ik had beloofd ze nooit meer te drinken
Maar goed, de koffie is al helemaal niet te zuipen dus dan maar 'smaakjeswater'. Ug!
pi_36354120
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:44 schreef DarkElf het volgende:
lapsang souchong thee
Met limoen.
pi_36367910
Ik heb uit China wat verschillende losse thee meegenomen. Jasmijnthee, Ulongthee en groente thee. Verder heb ik daar een mok gekocht met een dekseltje en een soort porceleinen filter, daar kan je echt heerlijke thee mee maken wat blaadjes in het filter, kokend water, even laten staan, filter er uithalen en drinken
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 26 maart 2006 @ 11:24:13 #292
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_36373038
Earl grey thee met grote afstand!
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_36391621

Ik zou vele theesoorten op kunnen noemen, maar de enige thee die me nooit is gaan vervelen is bovenstaande. Altijd goed! Het begin van iedere dag. Heerlijk!
pi_36398220
Afgelopen week wat witte Pai mu tan en tippy Nepal gehaald, zoo zacht echt heerlijk!!
Zoals ik vroeger stond te watertanden in een goede gesorteerde koffieshop zo sta ik nu te watertanden in een thee specialiteiten zaak haha
pi_36398865
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:51 schreef Razztwizzle het volgende:
[afbeelding]

Te koop bij de Tuinen echt heerlijke groene thee.
HELEMAAL MEE EENS!!!
pi_36398953
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:44 schreef _Cara_ het volgende:
Lemon & lime... de T-Pads van Pickwick, uit het Senseo-apparaat.
En echt, je zou het niet geloven.. tis lekker!!
Inderdaad ik geloof er niks van!!
  maandag 27 maart 2006 @ 13:30:33 #297
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_36402653
tis toch echt zo...ik heb nu een kop Raving Red....
Maar misschien ben jij een echt uitgesproken theedrinker, en proef jij het beter. Ik ben in principe een koffiedrinker...dus misschien laat mijn smaak iets te wensen over...mogelijk...
Ff mn kop leegdrinken nu..
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
pi_36405268
Mja, ik hoorde net van een collega (een echte thee drinker en absoluut geen koffie wil) dat zij het erg vies vond en dus wel naar koffie vond smaken.
Klopt het dat je ook een schuimlaagje erop kreeg?

Maar hey smaken verschillen!!! Ik ga het i.i.g. toch nog wel een keer zelf proeven hoor...
pi_36405541
Maar zie dat er een aparte topic voor senseo is dus niks meer over dat.

Ik vind trouwens groene thee nog altijd het lekerst, en snap niet dat er mensen zijn die rooibos lekker vinden?!
pi_36414696
Ik ben nu helemaal gek van de honingthee van AH
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')