Over de maanden die komen gaanquote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:08 schreef bwt het volgende:
Ahhhhhhhhhhh
wat jammer nou
Wat voor onderwerp had je in gedachten?
Zal hem bewaren voor topivc 400 ofquote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:21 schreef bwt het volgende:
Hijs wel erg leuk om rond sinterklaas nog eens te gaan gebruiken
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:23 schreef bwt het volgende:
maare, ik ga plat
morgen weer vroeg er uit
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 22:41 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Ik les erop en ik vind het schijtapparaten...
Of gewoon een bikkel op zijn normale fiets, pekelfietsen zijn voor mietjesquote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:15 schreef RB het volgende:
[..]
Over de maanden die komen gaan![]()
[afbeelding]
Bikkels en pekelfietsen![]()
Nog niet echt duidelijk waarom je dat vindquote:Op woensdag 12 oktober 2005 22:41 schreef dribbel79 het volgende:
Ik les erop en ik vind het schijtapparaten...
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 08:05 schreef Patrick281 het volgende:
Hoeveel leden hebben we hier niet gehad die het naar zeggen zelfs de rijinstructeur partij konden geven qua sturen op dijkjes, en de eerst meet na enkele bochten achteruit het zicht verdwenen waren.
Ruby is ook object georienteerd, nog 'extremer' dan Java zelfs. In Ruby wordt echt alles als object gezien, zelfs een getal. Dus dan is ' + ' een methode die hoort bij een integer. Volgens mij is dat bij Java niet zo toch? En het is zelfs mogelijk ' + ' te overriden met een andere methodequote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:54 schreef PeerkeMikuni het volgende:
[..]
Ik hoef niet eens zelf te reageren hier zie ik al wel
Ruby ken ik inderdaad wel, is toch ook object georienteerd?
Zelf niet mee gewerkt, we zitten nu veel in Java te rommelen![]()
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 08:05 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Hoeveel leden hebben we hier niet gehad die het naar zeggen zelfs de rijinstructeur partij konden geven qua sturen op dijkjes, en de eerst meet na enkele bochten achteruit het zicht verdwenen waren.
Is bij java niet zo, al kan het wel, je hebt int, als primitief datatype en Integer als object. Bij C++ kun je trouwens wel operatoren overriden en daar nieuwe functies aan hangen, ook wel leuk, word + ineens - of zoquote:Op donderdag 13 oktober 2005 08:15 schreef hicham het volgende:
Mogguh
[..]
Ruby is ook object georienteerd, nog 'extremer' dan Java zelfs. In Ruby wordt echt alles als object gezien, zelfs een getal. Dus dan is ' + ' een methode die hoort bij een integer. Volgens mij is dat bij Java niet zo toch? En het is zelfs mogelijk ' + ' te overriden met een andere methode
Alhoewel ik niet weet of jij overriden en dergelijke al hebt gehad dus misschien praat ik alweer te veel
[..]Wie wie wie [afbeelding]
Had je trouwens nog een route voorgereden voor a.s. zondag OPM?
Maasvlakte next?quote:Motorenverbod dreigt in Antwerps havengebied
Omdat deelgemeente Verrebroek al jaren te lijden heeft van racende motorrijders heeft Beveren een voorstel ingediend bij de Afdeling Maritieme Toegang, de wegbeheerder van de haven, om het gebied volledig motorvrij te maken. Vooral tijdens de weekends lokken de lange en brede havenwegen nogal wat rijders die alles hun karretje willen halen. Verbodsborden, politiecontroles en ribbelstrips halen weinig uit. Een verbod in het hele gebied lijkt voor Beveren de enige oplossing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:01 schreef hicham het volgende:
Het volgende verhaal moet even in een spoiler tag omdat er een brommer in voorkomt
Op HI word je gedwongen verschillende talen echt te leren, ik kan nu proggen in oa: Java, C++, Delphi, VB, ASP, PHP, C++ met MFC(microsoft foundation classes, dan leer je hoe windows echt werk qua onderliggende message handling, erg vaag overigensquote:Op donderdag 13 oktober 2005 08:48 schreef hicham het volgende:
Ik begreep inderdaad al dat er in Java onderscheid is in een int als primitief datatype en een Integer als ObjectDat bestaat bij Ruby dus niet
C++ heb ik een keer heel eventjes gehad maar daarna nooit meer naar omgekeken
Ik heb een slechte mentaliteit wat dat betreft, als ik het niet nodig heb dan neem ik er ook zo min mogelijk van op
Slechts het minimale om de studiepuntjes binnen te halen, desnoods met hulp van medestudenten
Leuk zo een pekelfiets, alleen van het verkeerde genre he![]()
Was dat je eerste fiets of is dat speciaal als pekelfiets gekocht? En doet ie 't wel
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:07 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Daredevil.
Daarna nog omgekeken of ze iets deden, of ben je zonder om te kijken met een rood hoofd kilometeters verderop bijna tegen een paal gereden om snel weg te komen?![]()
En je hebt nog geen kenteken op je brommert?![]()
Misschien moeten ze dat hier ook maar doen, heb tot nu toe echt zowat alles in Java gedaan met soms even iets anders tussendoor waar niet veel aandacht aan wordt besteedquote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:23 schreef TR_Roadkill het volgende:
[..]
Op HI word je gedwongen verschillende talen echt te leren, <<knip lang verhaal>>
quote:
Neuhhquote:Had je trouwens nog een route voorgereden voor a.s. zondag OPM?
Khad les op een SV650quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:55 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]mijn lesmotor had ik aardig snel onder de knie
tijdens lessen meerdere malen dijkjes gereden (instructeur
) waarbij de andere lesser vaak wat achter bleef
[..]
Neuhh![]()
door de fotoshoot @ veluwemeer en genieten vh uitzicht met drankje
niet echt een route gereden...
Ik herken je niet meer vanwege je iconquote:Op donderdag 13 oktober 2005 08:05 schreef Patrick281 het volgende:
En een gemiddelde lesmotor is meestal niet in staat van nieuw, vaak afgeragt, misbruikt.
Als je hem zelf in bezit zou hebben kan je bijvoorbeeld de vering naar je eigen gewicht instellen, of zelfs progressieve veren in de voorvork doen.
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:46 schreef hollander172 het volgende:
Ik weet dat de meesten van jullie het heel eng vinden buiten PTA of zelfs de Fok! MC maar ik wil jullie toch wijzen op een topicje dat ik geopend heb, ben vooral benieuwd naar jullie mening.
Toen ik het las wreef ik in mijn ogen, wreef nog een keer, heb mijn bril gepakt maar wat ik ook probeerde het stond er echt.
No need for sex.........
Oeeeh eng.. ik heb daar niks te zoekenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:46 schreef hollander172 het volgende:
Ik weet dat de meesten van jullie het heel eng vinden buiten PTA of zelfs de Fok! MC maar ik wil jullie toch wijzen op een topicje dat ik geopend heb, ben vooral benieuwd naar jullie mening.
Toen ik het las wreef ik in mijn ogen, wreef nog een keer, heb mijn bril gepakt maar wat ik ook probeerde het stond er echt.
No need for sex.........
Heb jij een bril dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:46 schreef hollander172 het volgende:
No need for sex.........
Spiegelverwarming defect?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:47 schreef Herr.Flick het volgende:
En ik ga morgen morgen ff naar MP den bosch voor nieuwe spiegeltjes(garantie)
quote:
quote:Ik lees tegenwoordig alleen buiten FokMC, maar reageren is voor mij netzoals sex voor vrouwen met een nuvaring.Eerst kon ik niet zonder, sinds mijn nickchange en ban heb ik er geen behoefte meer aan
![]()
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:56 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, de elektrische verstelling werkt niet helemaal goed...![]()
Je hoeft daar geen verstand van te hebben om flink watquote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:04 schreef hollander172 het volgende:
Is ook niet handig als maagden met een rare kijk op sex mee gaan reageren.
![]()
http://www.rodamoto.netquote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:38 schreef Herr.Flick het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.quispelmotoren.nl/
25% korting op bandjes....
Vrouwen zijn geen schapen hoorquote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:07 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Je hoeft daar geen verstand van te hebben om flink watuit te delen. Wat vrouw onvriendelijke opmerkingen hier en daar, praten over de verderfelijkheid van het Westen en een paar IQ-lozen staan weer op hun achterste poten
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:07 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Je hoeft daar geen verstand van te hebben om flink watuit te delen. Wat vrouw onvriendelijke opmerkingen hier en daar, praten over de verderfelijkheid van het Westen en een paar IQ-lozen staan weer op hun achterste poten
En kwam de herkenning nu door de stijl van posten?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:30 schreef worldpimber het volgende:
Ik herken je niet meer vanwege je icon
Het wordt weer pruimentijd voor de dealers.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:38 schreef Herr.Flick het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.quispelmotoren.nl/
25% korting op bandjes....
Cheap tyres.quote:
En wat scheelt het nog als je de verzendkosten telt + het monteren en balanceren?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:21 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Cheap tyres.
En ik zag voor onze regio nog een leuke zaak: http://www.optitune.nl/shop/
Stinky!![]()
Ik heb gereageerd, de reacties vallen tegenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:46 schreef hollander172 het volgende:
No need for sex.........
Steeds minder.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:25 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
En wat scheelt het nog als je de verzendkosten telt + het monteren en balanceren?
Setje Pilot Powers is ca 200 euro.quote:niet veel meer, en dan mogen ze van mij die 15,- euro houden, nu heb ik er geen spat werk mee...
* Herr.Flick die offerte aanvragen gaat....quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:27 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Steeds minder.
[..]
Setje Pilot Powers is ca 200 euro.
Dan heb je normaliter bij veel zaken alleen een achterband.![]()
Jij wil alleen maar rellen volgens mij?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:26 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Ik heb gereageerd, de reacties vallen tegen![]()
![]()
Is vlak bij mij, op zich wel goed, maar soms wat slordig met sleutelen. (duidelijk aanwijzen waar een extra sensor zit, en vertellen dat die op moet letten met het losmaken van het achterwiel, kom je thuis, sensor kapot, gewoon draad kapot getrokken)quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:18 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En kwam de herkenning nu door de stijl van posten?![]()
[..]
Het wordt weer pruimentijd voor de dealers.![]()
Ik heb er ook nog eentje voor de Brabo's.![]()
Snap alleen niet hoe ze aan mijn mailadres komen.. ze zitten in Berlicum...
.. waar heb ik die naam eerder gehoord?![]()
*Steekt hand opquote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:29 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
* Herr.Flick die offerte aanvragen gaat....
iemand van jullie ervaring met de betrouwbaarheid van deze zaak?
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:14 schreef hollander172 het volgende:Ik durf het bijna niet te vragen maar..............
![]()
Ja, je betweterige gedrag schemert in elke post doorquote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:18 schreef Patrick281 het volgende:
En kwam de herkenning nu door de stijl van posten?![]()
Taak voor jou hollander Lars, om erop te reagerenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:06 schreef Syrena het volgende:
Overigens zei mijn vriendje wel heel lief dat ie echt wel bij me zou blijven mochten we noooooit meer sex kunnen hebben, maar zo ver laat ik dat echt niet komen. Dan maar zes keer in de week bij de gyn met de benen wijd totdat er een oplossing is. En anders heb ik mijn mond en twee handen en de site van Christine LeDuc nog
Wat studeer jij dan eigenlijk?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:50 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Taak voor jou hollander Lars, om erop te reageren
* worldpimber gaat weer verder met leren
Ik studeer momenteel niet, maak mijn VWO af op de avondschool nadat ik vorig jaar ben gezakt. Heb dus 3 dagen na 18.00 wat uurtjes les in scheikunde en wiskundequote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:52 schreef TR_Roadkill het volgende:
[..]
Wat studeer jij dan eigenlijk?
* Roadkill zucht, jij bent nog jongquote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:55 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ik studeer momenteel niet, maak mijn VWO af op de avondschool nadat ik vorig jaar ben gezakt. Heb dus 3 dagen na 18.00 wat uurtjes les in scheikunde en wiskundeMaar ben nu bezig met het leren voor mijn theorie C
Studeren komt later wel weer, weet nog niet echt wat ik wil![]()
Neehoorquote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:32 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Jij wil alleen maar rellen volgens mij?![]()
HMm, rel-sex? WTF is dat danquote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:57 schreef hicham het volgende:
Ik hou me even afzijdig van het relsextopic-gepraat, edoch ik heb wel iets voor de bandenpraat
Had laatst m'n banden vervangen bij suomy racing, 1 of ander bedrijf aan huis waar ik destijds met mercy en raus heen was gegaan (en het filmpje in mijn icon had geschoten). Klik hier (excel bestand) voor een prijslijst + contactinfo. Kijk zelf maar of het goedkoper is of niet, heb geen zin om die vergelijkingen voor een ander te gaan uitvoeren nu
![]()
Enneuh, misschien moet ik dit en dit maar eens gaan bestellen. Heb ik ook wat te doen in de winter, of is het niet zo makkelijk als ik denk dat het is
-edit: zie nu wel dat die remleidingen voor bandit1200 zijn, weet niet of dat wat uitmaakt
Daar heeft Pepijn z`n banden ook weg geloof ikquote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:57 schreef hicham het volgende:
Ik hou me even afzijdig van het relsextopic-gepraat, edoch ik heb wel iets voor de bandenpraat
Had laatst m'n banden vervangen bij suomy racing, 1 of ander bedrijf aan huis waar ik destijds met mercy en raus heen was gegaan (en het filmpje in mijn icon had geschoten). Klik hier (excel bestand) voor een prijslijst + contactinfo. Kijk zelf maar of het goedkoper is of niet, heb geen zin om die vergelijkingen voor een ander te gaan uitvoeren nu
![]()
Jep vrachtwagen.. maar alleen zodat ik het als bijbaan kan doen en niet om mijn toekomst mee voort te zettenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:58 schreef TR_Roadkill het volgende:
[..]
* Roadkill zucht, jij bent nog jong![]()
en theorie C is dan vrachtwagen of zo?
Ik zou het gewoon láten doen, lekker makkelijkquote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:57 schreef hicham het volgende:
Enneuh, misschien moet ik dit en dit maar eens gaan bestellen. Heb ik ook wat te doen in de winter, of is het niet zo makkelijk als ik denk dat het is
Zie deze post >> Fok Motorclub [SC Deel 328] Triumph Speed Triplequote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:03 schreef TR_Roadkill het volgende:
[..]
HMm, rel-sex? WTF is dat dan
Ik dacht dat jij al stalen leidingen had voor? of is dat je spiegelbeeld:? van een 1200 zullen ook wel passen, zijn mogelijk wat langer of zo...
Dat onluchtingsding ziet er wel handig uit, of het werkt, geen idee, maar voor dat geld kun je 'je er geen bult aan vallen' zoals dat hier in braboland heet (en mogelijk ook in andere provincies)
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:48 schreef worldpimber het volgende:
Ja, je betweterige gedrag schemert in elke post door
Disclaimert enzo![]()
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:05 schreef RB het volgende:
[..]
Daar heeft Pepijn z`n banden ook weg geloof ik![]()
Hmm, je hebt een punt, maarrr, willen we wel outsidersquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:04 schreef hicham het volgende:
Hey Roadkill, is het niet beter een info pagina te linken in je signature ipv direct de *.exe fileDus die uitleg die je een tijd geleden had gepost op MF + Fok!MC, dat je dat in een HTML pagina knalt samen met de download link. Dit ziet er niet zo veilig uit voor de 'outsiders'
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:55 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Maar ben nu bezig met het leren voor mijn theorie C
Hejjquote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:57 schreef hicham het volgende:
![]()
D'r stond een disclaimer onderquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:07 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
![]()
Gisteren zei je nog dat de experts slapen waren.
Wie had je nog meer in gedachten?
Shit nou doe ik het weer.![]()
En je was het wel met mij eens.![]()
Voor het Fok!forum hoeft het niet, want je post toch alleen maar hier. Op MF post je ook buiten het Bossche Bollen topic dus dan hebben andere MF'ers misschien iets van "MF-Fok applicatie"? Fok je eigequote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:11 schreef TR_Roadkill het volgende:
[..]
Hmm, je hebt een punt, maarrr, willen we wel outsiders(ik zal eens een paginatje klussen, kan ik meteen loggen welke ip's en hoevaak ie gedownload word
)
quote:
Ja maar ik wil ook een beetje knutselen en customizen aan de motor, vinnik ook leukquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:05 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon láten doen, lekker makkelijk![]()
We zijn uitbetaald!!heb je al gekeken
Oh nee wacht, jij werkt niet over dus je merkt er niets van
![]()
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:16 schreef worldpimber het volgende:
[..]![]()
Alleen daardoor duurt het minstens 3 maanden voor ik kan gaan kijken of ik kan beginnen aan het examen, en het kost nog wat duiten extra d'rdoor ook.
Voor ieder onderdeel staat ongeveer 4 weken les bij de rijschool, 3 onderdelen waar je voor moet slagen dus reken maar uit voor ik de praktijk kan afronden.
Maar ben wel al begonnen met de praktijk en doe het rustig aan, voor het geval ik voor 1 van de onderdelen zak en daardoor te vroeg klaar ben met de praktijk. Daarna nog CE voor ik kan beginnen met wat ik echt wil.
Heb jij nou je ADR?Gaarne wil ik je eventueel later mailen voor info, want kan me herinneren dat je daar ook een en ander in doet
En nou ben ik echt weg, kom niet meer toe aan leren stelletje postsletten![]()
is sowieso wel makkerlijker, hoef ik niet meer elke keer alle updates in een post te zettenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:16 schreef hicham het volgende:
[..]
Voor het Fok!forum hoeft het niet, want je post toch alleen maar hier. Op MF post je ook buiten het Bossche Bollen topic dus dan hebben andere MF'ers misschien iets van "MF-Fok applicatie"? Fok je eige [afbeelding]
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:37 schreef RB het volgende:
[..]
3 mnd alleen voor de theorie,da`s wel lang.
Heb over het hele theoriegedeelte 14 dagen gedaan incl examen. Praktijk was 5 dagen van 4 uur rijles en de laatste dag examen
![]()
En idd als je C hebt meteen voor E achter C gaan, ze zijn er mee bezig om E ook weer op te splitsen in 2 gedeeldtes (aanhanger en truck met oplegger)alleen weet ik niet wanneer ze dit invoeren![]()
Ik ook! ik heb al een gereedschapssetje van de LIDLquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:20 schreef hicham het volgende:
[..]
Ja maar ik wil ook een beetje knutselen en customizen aan de motor, vinnik ook leuk![]()
![]()
Administratie 4 dagen les een dag later examenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:49 schreef worldpimber het volgende:
[..]![]()
Theorie houdt toch in Administratie, Verkeer en Techniek? De standaard procedure bij de rijschool is perioden van 4 weken en dan maandag en donderdag les. Dus ongeveer 16 uur les per onderdeel
Ik heb sowieso geen tijd om die lessen te volgen omdat dat samenvalt met school, dus heb ik direct alle examens aangevraagd en mijn laatste examen valt dan rond 6 december, dit omdat er eerder gewoon geen ruimte is.Kan ook komen omdat jij in Groningen woont en ik in Haarlem moet zijn voor de examens = waarschijnlijk meer volk dat examens aanvraagt. Heb jij dan die 3 examens in 14 dagen kunnen doen?
![]()
* worldpimber heeft geen vooronderzoek gedaan en is dus kennelijk lang bezig.![]()
![]()
En het E opsplitsen is eigenlijk ook wel logischmaar liever niet
![]()
Zeker, helemaal als je applicaties ontwikkeld met elke 2 uur de allerlaatste versiequote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:19 schreef TR_Roadkill het volgende:
time flies........
Nu is het voorlopig echt de laatste (kan zo ook niet verzinnen wat er nog meer in zou moetenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:33 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Zeker, helemaal als je applicaties ontwikkeld met elke 2 uur de allerlaatste versie![]()
quote:Disclaimer
Ik ben op geen enkele manier aansprakelijk voor enige schade die dit programma aanricht op je pc, aan je huisdieren of relaties, dan wel uitstekende lichaamsdelen of interne organen.
Heb je een garage of een andere plek waar je lekker ongestoord kunt knutselen? Zo ja, gewoon leker aankloten. De rest komt vanzelf welquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:57 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Ik ook! ik heb al een gereedschapssetje van de LIDLserieus Een vriend van me heeft een Eliminator en die gaat me leren knutselen. Mischien iets met gekleurde ledjes als knipperlicht en remlicht
![]()
Je weet inmiddels toch wel dat ik een groentje ben. Zonder hulp red ik het gewoon nietquote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:31 schreef hicham het volgende:
Heb je een garage of een andere plek waar je lekker ongestoord kunt knutselen? Zo ja, gewoon leker aankloten. De rest komt vanzelf welWerkplaatshandboek en andere instructies erbij, daar heb je toch geen vriend voor nodig
Hai Patrickquote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:07 schreef hicham het volgende:
Kijk naar Pepijn patrick281, die doet ook maar wat
Erger dan hem zal je het nooit kunnen maken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |