abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:29:58 #1
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_31251110

Welkom bij de Fok!MC!

Dit is een gezellig motorclubje met Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby!

We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al meer dan 20 meets geweest. Ook wordt er regelmatig afgesproken met leden onder elkaar.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag!
Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht

Overzichtje van Fok!'ers met motoren:

  • BMW K1200S '05 - (Herr.Flick)
  • Honda CBR600F '96 - (Rausdouwer)
  • Honda CBR900RR '98 - (Mercy_symbol)
  • Honda CR500 '86 - (Patrick281)
  • Kawasaki KLX650R '93 - (Patrick281)
  • Kawasaki KLX650R SM '96 - (Makster)
  • Kawasaki Z750 '80 - (Zonder_ZX9R)
  • Kawasaki ZX-6R '01 - (Ploderus)
  • Kawasaki ZX-6R '98 - (worldpimber)
  • Kawasaki ZX-7R '96 - (One_Punch_Mickey)
  • Kawasaki ZXR400 '96 - (hollander172)
  • Moto Guzzi California Special 1100i '99 - (greedkillingz)
  • Suzuki GS500E '91 - (Fulcrum_X)
  • Suzuki GSF600N '96 - (hicham)
  • Suzuki GSX600F '91 - (stinkie)
  • Suzuki GSX-R 750 '05 - (Romius)
  • Suzuki SV1000S '05 - (RB)
  • Suzuki SV650S '00 - (bwt)


    FAQ (Frequently Asked Questions):

    Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

    Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

    Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

    Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
    Dit varieert. Soms al 2 á 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

    Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

    Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

    Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

    Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

    Wie maakt de topics?
    Degene die als laatst reageert in een vol topic is 'verplicht' de nieuwe te openen. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze" De OP kun je hierrrrrr vinden.

    Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
    Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor.

    Laatste topics :

    Fok Motorclub [SC Deel 318] Kneedowners United
    Fok Motorclub [SC Deel 320] Tok Tok city meet zondag
    Fok Motorclub [SC Deel 321] Minibikes op kenteken
    Fok Motorclub [SC Deel 322] Slapen is heeeeerlijk
    Fok Motorclub [SC Deel 323] Winterse perikelen



  • Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:31:28 #2
    56000 Patrick281
    Oldskool fokker!
    pi_31251147
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 12:26 schreef stinkie het volgende:
    hoeft niet eens d'r beste vriendin te zijn hoor, gewoon een lekker wijf van de straat plukken voldoet ook wel voor me


    Scheelt ook een hoop gezeur.

    2 topics zie ik.
    Be
    pi_31251149
    En we gaan hier verder

    we beginnen met BE te kielhalen
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:31:47 #4
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_31251158
    Je was te laat lul!
    ***
    pi_31251192
    Hij mag het topic openen omdat ie de laatste was, pas na een tijd van 10 minuten en 37 seconden stilte mag een ander het doen. Lees het maar na in de Fok!MC statuten (c) worldpimber
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:33:27 #6
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_31251197
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 12:26 schreef stinkie het volgende:

    [..]

    hoeft niet eens d'r beste vriendin te zijn hoor, gewoon een wijf van de straat plukken voldoet ook wel voor me
    Je wil niet weten wat er hier net langs kwam lopen!
    ***
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:34:09 #7
    19297 stinkie
    Homo Tampeloeris Collosalus
    pi_31251214
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 12:31 schreef Brighteyes het volgende:
    Je was te laat lul!
    http://forum.fok.nl/topic/763662/1 je was lekker met je SC vrienden bezig zie ik
    Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:34:12 #8
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_31251215
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 12:33 schreef hicham het volgende:
    Hij mag het topic openen omdat ie de laatste was, pas na een tijd van 10 minuten en 37 seconden stilte mag een ander het doen. Lees het maar na in de Fok!MC statuten (c) worldpimber
    I know... maar het duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurde zo lang.
    ***
    pi_31251234
    manager is naar huis wheeeeekend
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:35:08 #10
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_31251240
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 12:34 schreef stinkie het volgende:
    Fok Motorclub [SC Deel 324] Vmax fantopic :') je was lekker met je SC vrienden bezig zie ik
    Sterf!

    Ga je nu naar het mod topic?
    ***
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:35:21 #11
    19297 stinkie
    Homo Tampeloeris Collosalus
    pi_31251246
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 12:33 schreef Brighteyes het volgende:

    [..]

    Je wil niet weten wat er hier net langs kwam lopen!
    weer dat frivole blonde ding dat aanbelde om te vragen of ik een paar minuutjes tijd voor d'r had
    Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:35:48 #12
    19297 stinkie
    Homo Tampeloeris Collosalus
    pi_31251255
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 12:35 schreef Brighteyes het volgende:

    [..]

    Sterf!

    Ga je nu naar het mod topic?
    daar was ik al geweest
    Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:36:07 #13
    56000 Patrick281
    Oldskool fokker!
    pi_31251261
    BE, binnendoor voorbij.

    Volgens de modjes/Fok! regelgeving vervelend woord heeft zij de rechten, volgens de Fok MC Stinky.

    Lunch.
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:37:55 #14
    19297 stinkie
    Homo Tampeloeris Collosalus
    pi_31251294
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 12:36 schreef Patrick281 het volgende:
    BE, binnendoor voorbij.

    Volgens de modjes/Fok! regelgeving vervelend woord heeft zij de rechten, volgens de Fok MC Stinky.

    Lunch.
    quote:
    Op woensdag 7 september 2005 22:38 schreef stinkie het volgende:
    We trouwen in gemeenschap van goederen, dus de helft van haar mod-rechten zijn van mij
    Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:38:16 #15
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_31251304
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 12:36 schreef Patrick281 het volgende:
    BE, binnendoor voorbij.

    Volgens de modjes/Fok! regelgeving vervelend woord heeft zij de rechten, volgens de Fok MC Stinky.

    Lunch.
    Lastig he! Ik was 1-tje eerder, maar vooruit... waar bemoei ik me ook mee hier.
    ***
    pi_31251392
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 12:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    manager is naar huis wheeeeekend
    Nog meer OP-logo voorstellen
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:51:56 #17
    19297 stinkie
    Homo Tampeloeris Collosalus
    pi_31251461
    quote:
    Debut in Las Vegas in 1984


    Mr. Araki is General Manager of Yamaha motorcycle operations in Japan. In 1984 he was project leader of V-max.
    Mr. Araki remembers: "V-max had its first debut at the US dealer meeting at Las Vegas in October 1984. The bike was targeted for the 1985 season, to be sold in US first. Its key word was as simple as effective: American Hotrod. Its sensational appearance was very different from other typical American models at that time. So the bike became the highlight of the dealer show."

    With 145 HP and a V4 1200 cc engine, the machine had the potential for the most powerful acceleration ever seen before on a road legal production machine. Soon after the US introduction also European journalists and customers pushed for introduction of V-max.

    Mr. Araki: "We were a little overwhelmed by this strong positive reaction both from US and Europe."

    Concept: strongest V4 motorcycle


    Many motorsports fans enjoy the powerful acceleration of large displacement V8 engines. Also drag races had been actually recognized as a professional competition when Yamaha started a project to build a motorcycle with an image of a V8 hotrod. This was the start of the development of V-max. The concept for the development for the model was very simple and clear- to build the strongest bike with V4 engine.

    Says Mr. Araki: "There was one impressive scene I saw, when I visited the USA to study the market. It was a ' Bridge Race'. Each time two bikes bikes lined up and set off. They simply competed for acceleration speed for 400 meter. Young people were crazily enjoying the Zero 4 race (400- meter race). (Of course it was not an official name of the race but Yamaha R&D staff nicknamed it). They were using a bridge over the Mississippi River. They started from one end of the bridge, and the finish line was the opposite side. It was a simple rule. First concept I imagined from this impressive race was 'To make a bike, which is strong at straight lines and really fast.' It was the birth of the 'V-max' concept."

    1984: an early rendering sketch from GKDI design in Santa Monica
    With holding this impression in his mind, Mr. Araki crammed himself in a room of GKDI design company in Santa Monica, California, a external Yamaha design office. For nearly one month with his colleague, Mr. Ashihara (engine design) and Mr. Kurachi (body design) they worked to put this image on paper. Ed Burke, senior product planner from Yamaha US supported the team in concept work and research . After intensive studies, they created a 1:1 rendering sketch. As soon as they completed the sketch, they flew back to Japan with it to present it internally.


    Mr. Ashihara was responsible for V-max engine design
    Mr. Ashihara: "We have been designing an engine for the Venture Royal at that time, but it was prioritized to have its power in low and mid range. It honestly had potential, but we had to sacrifice its horsepower for better practicability. We had to clear the emission standards and all in all we faced a lower power output than we desiered. That made us a bit frustrated and we were excited to brow off our frustration with V-max. However, honestly speaking, it was unexplainably tough to improve the only 90 HP engine of the Venture to 145 HP of V-max."


    Mr. Ashihara continues: "Not only we had to increase peak power from 7000 rpm to 8500 rpm, but also we had to review overall features from different aspects such as compression ratio, intake and outlet air induction rate. We also considered using a turbo to increase the horsepower. But there was not enough space for it. Then, we figured out the V-boost. This new technology 'V-boost' gave unexpected high horsepower ( V-boost technical explaination of in press info 1985). When the performance increased, of course, we had to improve the unit drive and its durability. There were many things to solve as we progressed further."


    Mr.Araki adds: "We had a lot of trouble with drive units to make it sustainable with the high power. Our try and error efforts continued until just before we started mass production."


    Much intensive and persistent discussion has been continued with the designers in GKDI.

    Mr. Araki: "You know, V-max was very eccentric style and components didn't fit in the right place. It was a kind of fighting for space. The designer wanted to place the tank low. We knew that it is necessary to show the powerful impression of the engine. It was hard but we were driven by the strong will to develop a model which never existed before."


    The V-max team was quite enthusiastic, while the general reaction in Yamaha was quite slow. Here Mr. Araki discusses the final layout.
    He smiled and recalled when this model had been completed: "It may be strange to say now, but we received almost no reaction inside our company. I thought it was because the style of this model was too eccentric for most people at that time and nobody knew how to react."

    Public reacted strongly

    As soon as the mass production started, V-max made its debut in the front of US journalists, followed by Japanese and European media. Needless to say: most of journalists wrote complimentary remarks and how they were impressed by V-max excellent acceleration, style and riding feeling. V-max received high evaluation from Media all over the world and strongly sold in 1885 and 1886.

    A smaller V-max ?

    Soon, Yamaha US requested a smaller version of V-max in 750 cc. Mr. Araki started to talk disappointedly: "It was the same V4 engine as the V-max one, however the idea was to give the engine more powerful looking by putting the tank lower, to realize the designer's intention. The idea to design a new V-max 750 seemed not so difficult at the beginning, but once we simulated it, we found out that we couldn't keep the tank lower. And the benefits were marginal over V-max 1200.

    If V-max 750 would have been released? FZX 750 Fazer: the concept instead of a V-max 750.
    Mr. Araki: "We gave up the project of 750cc engine variation on V-max. However another idea came up, to make a new American model with the engine of FZ 750. Soon this became the FZX 750. There was a limitation to succeed a real macho image comparable to V-max due to the 45 degrees forward inclined parallel 4-cylinder. Therefore we had to take a chance ith a unique and original design of FZX."

    The "small V-max" was nicknamed Fazer for Europe; being less extreme and macho than its bigger brother, it was more versatile and still had a character of its own.

    France spearhead for Europe Jean Claude Olivier pushed for introduction in Europe, since he was personally convinced of the bikes potential.
    With his intuition and feeling for motorcycles Jean Claude Olivier, director of Yamaha Motor France, pushed very hard to get V-max homologated in Europe. It was again tough for Yamaha engineering to adopt the bike's chassis setup for European high speed road use. In 1986, France was amongst the first countries to introduce the bike. And in the later nineties, French bikers even bought more V-max than their counterparts in America. Still today V-max is a cult bike all over the world and created a category of its own.
    Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
    pi_31251476
    V-Max rijders houden van gras




    Hey, dat is een mooie grasspriet!



    Daar moet ik snel naartoe!!



    Voel dat gras toch eens aan



    Ja, ik heb m'n plekkie gevonden!

    [ Bericht 2% gewijzigd door R2-D2 op 07-10-2005 15:31:18 ]
    intuition will take you further than logics will ever do
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:54:41 #19
    19297 stinkie
    Homo Tampeloeris Collosalus
    pi_31251491
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 12:53 schreef R2-D2 het volgende:
    V-Max rijders houden van gras


    [afbeelding]

    Hey, dat is een mooie grasspriet!

    [afbeelding]

    Daar moet ik snel naartoe!!

    [afbeelding]

    Voel dat gras aan toch eens aan

    [afbeelding]

    Ja, ik heb m'n plekkie gevonden!
    Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
    pi_31251568
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 12:54 schreef stinkie het volgende:

    [..]

    Ik heb op plaatjes gezocht van de V-Max. Wat een mooie motor. Alleen was ie niet echt handelbaar. Nieuwe voorvork is een must voor degene die sportief wilden rijden en dan niet alleen rechtdoor.
    intuition will take you further than logics will ever do
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:11:52 #21
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_31251776
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 12:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    manager is naar huis wheeeeekend
    Mijne ook Weekend Rellen
    ride like a devil...... feel like a god !
    Let's race
    Buienradar
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:13:07 #22
    19297 stinkie
    Homo Tampeloeris Collosalus
    pi_31251813
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 13:00 schreef R2-D2 het volgende:

    [..]

    Ik heb op plaatjes gezocht van de V-Max. Wat een mooie motor. Alleen was ie niet echt handelbaar. Nieuwe voorvork is een must voor degene die sportief wilden rijden en dan niet alleen rechtdoor.
    een Vmax is gemaakt om te verbouwen. "Streetfighter" druipt er echt overal vanaf. Nieuw voorvorkje is dan echt geen bezwaar hoor
    Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
    pi_31251860
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 12:53 schreef R2-D2 het volgende:
    V-Max rijders houden van gras


    [afbeelding]

    Hey, dat is een mooie grasspriet!

    [afbeelding]

    Daar moet ik snel naartoe!!

    [afbeelding]

    Voel dat gras aan toch eens aan

    [afbeelding]

    Ja, ik heb m'n plekkie gevonden!
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:16:08 #24
    56000 Patrick281
    Oldskool fokker!
    pi_31251885
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 13:00 schreef R2-D2 het volgende:
    Ik heb op plaatjes gezocht van de V-Max. Wat een mooie motor. Alleen was ie niet echt handelbaar. Nieuwe voorvork is een must voor degene die sportief wilden rijden en dan niet alleen rechtdoor.
    En de achterbrug + metalen bussen waar die in zit.
    Alleen de bussen vervangen schijnt al een enorme verbetering te geven.
    Complete nieuwe alu achterbrug kan natuurlijk wel porno zijn.

    Ow nee, het blijft een Vmax.

    Die foto's.
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:17:23 #25
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_31251911
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 12:53 schreef R2-D2 het volgende:
    V-Max rijders houden van gras


    [afbeelding]

    Hey, dat is een mooie grasspriet!

    [afbeelding]

    Daar moet ik snel naartoe!!

    [afbeelding]

    Voel dat gras aan toch eens aan

    [afbeelding]

    Ja, ik heb m'n plekkie gevonden!
    mooie fotoshoot
    ride like a devil...... feel like a god !
    Let's race
    Buienradar
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')