cupra4 | donderdag 6 oktober 2005 @ 08:17 |
Als dit bord er staat:![]() met daaronder een bordje 06:00 - 10:00 Dus vrachtwagens NIET inhalen van 06:00 tot 10:00 Is het dan echt zo fucking moeilijk om om 06:30 gewoon op de rechterbaan te blijven met die klotecombinaties ? En nee, er was geen uitvoegende vrachtwagen die er tussen moest, de rest ging gewoon te langzaam. Zijn die chauffeurs nou echt analfabeet ? ![]() | |
Megumi | donderdag 6 oktober 2005 @ 08:18 |
Boeie! | |
Robbie1979 | donderdag 6 oktober 2005 @ 08:18 |
![]() | |
minkuukel | donderdag 6 oktober 2005 @ 08:32 |
Het is toch zo simpel. Verboden voor rode vrachtwagens om zwarte personenauto's te passeren. ![]() | |
jitzzzze | donderdag 6 oktober 2005 @ 08:39 |
quote: ![]() | |
Metro2005 | donderdag 6 oktober 2005 @ 08:52 |
quote:Dat is zeker boeiend, een inhalende vrachtwagen staat ZEKER in de spits garant voor een mooie rij langzaam rijdende auto's achter hem die naar achteren dmv een harmonica effect zorgt voor een stilstaande file. | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 08:54 |
quote:En toch de drang hebben om in dit topic te reageren | |
BrickTop | donderdag 6 oktober 2005 @ 08:58 |
quote:Er kunnen zwarten oversteken. ![]() ![]() | |
n00cL30n | donderdag 6 oktober 2005 @ 08:59 |
quote:Tja.. zeker als het zo'n makkelijke reaktie is... ![]() ![]() | |
cupra4 | donderdag 6 oktober 2005 @ 08:59 |
quote:Zelfs om 06:30 al een hele rij achter me. Want 1 vrachtwagen is niet genoeg, de hele rij (8 stuks) moest ingehaald worden ![]() | |
Metro2005 | donderdag 6 oktober 2005 @ 09:00 |
quote:Zonder nek en kleren! | |
Davoice | donderdag 6 oktober 2005 @ 09:06 |
Ik heb ooit bijna een ongeluk had door dit soort gedoe. 2 vrachtwagens moesten invoegen op een vierbaansweg. De achterste van de twee voegde eerder in. Ik zat op de linker baan. Toen de voorste wilde invoegen was er geen ruimte op de rechter baan, omdat de andere vrachtwagen er al reed, maar coulant als hij was tegenover zijn collega chauffeur kwakte hij gewoon de hele combinatie naar de linker baan, zonder uit te kijken ![]() | |
buzzer | donderdag 6 oktober 2005 @ 09:22 |
stop nou eens met die flauwe grapjes over verkeersborden ![]() Het valt mij ook op dat het inhaalverbod steeds vaker genegeerd wordt. Mogen ze van mij best wel strenger op controleren | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 09:27 |
quote:Ik vertrouw vrachtwagens überhaupt niet. Daar zijn ze me veel te groot en te verwoestend voor. Vannochtend slingerde er ook weer zo'n log apparaat voor me op de weg. Een klein moment van onachtzaamheid kan desastreuse gevolgen hebben. | |
2QT2BSTR8 | donderdag 6 oktober 2005 @ 09:46 |
quote:Dat heet nu anticiperen. ![]() | |
Lucille | donderdag 6 oktober 2005 @ 09:48 |
Hoe druk was het vanochtend om 06:30? | |
9christensen | donderdag 6 oktober 2005 @ 09:52 |
maak ie oe naa | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 09:54 |
quote:Erg druk | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 09:56 |
quote:Inderdaad, de vrachtwagen anticipeerde niet goed ![]() | |
cupra4 | donderdag 6 oktober 2005 @ 10:00 |
quote:Te druk. | |
TrenTs | donderdag 6 oktober 2005 @ 10:35 |
quote:Dat is geen criterium. | |
_Arthur | donderdag 6 oktober 2005 @ 10:40 |
quote:Ja meneer de agent, het was niet druk dus reed ik maar 150. Dus 'hoe druk is het' is een kul argument om maar verkeers regels te overtreden, zeker de regels waar anderen gewoon een boel ergenis en last van ondervinden. (Dus wanneer je een keer niet je knipperlicht aan doet wanneer er geen hond rijdt is geen ramp, maar wanneer het tering druk is dan is het handig om te weten dat die pipo die voor je rijdt toch naar rechts/links gaat). | |
Tha_T | donderdag 6 oktober 2005 @ 10:49 |
quote:Scheelt je tijd ![]() | |
Tha_T | donderdag 6 oktober 2005 @ 10:49 |
quote:Beetje een kul-argument maar het zuigt behoorlijk om een uur naar dezelfde achterkant te kijken | |
vogeltjesdans | donderdag 6 oktober 2005 @ 10:50 |
Ik hoor altijd graag de mening van de andere kant in dit soort zaken dus vriendelijk als ik ben (*kuch*), stapte ik eens op zo'n vrachtwagenchaffeur af en ik vroeg hem "Joh, er staat toch een bord dat je niet mag inhalen en als je het toch doet heb je zo een paar honderd meter auto's achter je hangen, waarom doe je het dan toch?" Het antwoord was "Omdat wij voor ons werk op de weg zitten"![]() Ja hallo. Denk je soms dat ik 's morgens vroeg in de auto zit om te gaan winkelen ofzo? | |
_Arthur | donderdag 6 oktober 2005 @ 10:52 |
quote:Ik zit 's ochtends in de auto om files te creeeren. ![]() | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 10:55 |
quote:Betekent dat dan dat ik 160 mag omdat ik ook voor me werk op de weg zit? | |
Tha_T | donderdag 6 oktober 2005 @ 10:56 |
quote:Hoi ![]() | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 11:06 |
quote:Geweldige bijdrage aan deze discussie. Bedankt ga zo door en bewijs dat je het moderatorschap waard bent | |
cupra4 | donderdag 6 oktober 2005 @ 11:39 |
quote:Die opmerking verwachtte ik al... Sommigen denken dat ze god zijn of zo en o wee als je laat blijken het niet eens te zijn met zijn ongelofelijk domme actie, dan gaat die luchthoorn en alle 16 lampen tegelijk aan... (waar die nou voor nodig zijn, weet ik ook niet, of rijden ze allemaal naar Donker-Afrika ofzo ?) * Heerlijk zo'n automatisch dimmende binnenspiegel. | |
_Arthur | donderdag 6 oktober 2005 @ 11:42 |
quote:Ik heb een electrisch zonnegordijn bij mn achterruit. Werkt ook prima voor/tegen op-de-achterbank-meerijders. Verder mogen alle snel en autowegen in Nederland 24/7 een inhaal verbod voor vrachtwagens krijgen. | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 11:48 |
quote:Die heb ik nu ook...... ik denk er over om er een grote middelvinger op te laten zetten ![]() | |
cupra4 | donderdag 6 oktober 2005 @ 11:51 |
Misschien moeten we eens de mening van wat van die chauffeurs uit PTA vragen. Gezien de vrachtwagen topics zitten er genoeg. Benieuwd wat voor ![]() | |
Mikkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 12:05 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 15:16:01 ] | |
_Arthur | donderdag 6 oktober 2005 @ 12:14 |
quote:Of het hoofd van Suger Lee Hooper, dan schikken ze zich zo rot dat ze spontaan hun auto/iets in de sloot parkeren. | |
buzzer | donderdag 6 oktober 2005 @ 12:16 |
quote:de A9 Velsen - Rotterpolderplein staat om 6:15 al shocking klem, iedere dag weer | |
Tha_T | donderdag 6 oktober 2005 @ 12:22 |
quote:Ik heb mijn mening al gegeven | |
Reubiereumer | donderdag 6 oktober 2005 @ 12:25 |
Sugar Lee Hooper ![]() | |
Davoice | donderdag 6 oktober 2005 @ 12:29 |
quote:Let op: Beatles-lp's | |
Dophertje | donderdag 6 oktober 2005 @ 12:31 |
Een paar kleefmijnen en hoppa weer een combinatie in de vangrail ![]() | |
vogeltjesdans | donderdag 6 oktober 2005 @ 12:52 |
Ik pleit er ook eigenlijk voor om vrachtwagens uit de spits te halen. Of op aparte eenbaans rijstroken ("da's lekker niet inhalen met 60 km/u, leuk he, doe het daar maar even van!"), of tussen 07:00 en 09:00 niet op de autosnelweg. Ik weet wel dat dat technische en economisch nu nog niet mogelijk is, maar ter plaatse van een vrachtwagen loopt de capaciteit van een tweebaans autosnelweg terug naar minder dan 50%. Of ze nu inhalen of niet, ze veroorzaken zowiezo opstoppingen. | |
Tha_T | donderdag 6 oktober 2005 @ 12:56 |
quote:Ben jij bereid een anderhalf uurtje langer op je goederen te wachten? | |
Tha_T | donderdag 6 oktober 2005 @ 13:16 |
Even de verwarrende TT vervangen | |
_Arthur | donderdag 6 oktober 2005 @ 13:46 |
quote:Ja hoor. Of lekker al het vrachtverkeer snachts doen. Wat ook mooi is bv dat je Duitsland niet eens IN mag met een vrachtwagen op feestdagen. Kan je eindelijk eens door kachelen ![]() | |
Foxxy | donderdag 6 oktober 2005 @ 13:55 |
Ik heb de afgelopen week aardig wat kilometers gemaakt en het enige waar ik me kwaad om heb gemaakt, was het feit dat vrachtwagenchauffeurs idd het bord negeren. Ik heb zeker vier gevaarlijke situaties gezien en in alle vier de situaties was er minstens 1 vrachtwagen bij betrokken. | |
Tha_T | donderdag 6 oktober 2005 @ 13:59 |
quote:'s Nachts rijden werkt voor kranten en de post maar voor gewoon goederenvervoer zeker niet. Bouwplaatsen mag alleen 's Avonds gewerkt worden dan. Vakkenvullers ook maar 's Avonds want ja overdag mag de vrachtwagen niet rijden. Werkt gewoon niet dus | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 14:06 |
quote:Wat heeft de aanvoer nu te maken met het uitvoerende werk. Goederen kunnen simpelweg opgeslagen worden om er de volgende dag mee aan de slag te gaan. | |
_Arthur | donderdag 6 oktober 2005 @ 14:51 |
quote:Alleen savonds? Huh? ![]() Bouwplaatsen kunnen natuurlijk ook al bv rond 06:00 bevoorraad worden. Dan gebeurt het vervoer van het materiaal tussne zeg 4 en 6uur des nachts. quote:Wat dacht je van smorgens vroeg? En vaak worden vakken ook saonds gevult ja. Dus die vrachtwagen om zeg 20:00 of 20:30 uitladen kan dan ook. In het algemeen zouden verschoven werktijden een onderdeel van de vervoersproblematieken kunnen zijn en ik denk dat in veel transport zaken dat prima kan. Nu nog mensen vinden die (liever) snachts/vroeg of erg laat werken en je bent klaar. | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:00 |
Bakkers worden ook 's nachts/'s ochtends heel vroeg bevooraard.... daar kan het ook. | |
ErwinRommel | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:16 |
quote:ja kijk, dat werkt dus niet. Het afleveren van de goederen moet in goede harmonie gebeuren met de ontvangende partij. Goederen moeten vaan gecontroleerd worden etc etc. Ooit eens gehoord van scanners en aftekenlijsten waarvoor de ontvangende partij moet tekenen? Als chauffeurs van vrachtwagens in de nacht moeten gaan bevoorraden betekend dit vrijwel automatisch dat men ook moet afsturen op een 24 uurs economie. En wat denk je bv van het JIT principe? Als goederen te lang opgeslagen liggen kost dat een bedrijf geld. Wat zich uit in het jaarverslag. Heel leuk gedacht allemaal, maar zolang er geen 24 uurs economie is werkt het niet om de aanvoer via vrachtwagens ook deels in de nacht te laten plaatsvinden. | |
Saabmobiel | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:18 |
Gaat (nog) niet werken, Er moet altijd een mannetje met een heftruck o.i.d. klaarstaan, lading moet gecontroleerd worden, papieren moeten afgetekend worden (uiteraard door de chef inkoop/expeditie). (edit: wat ErwinRommel zegt) En je zit uiteraard met de gemeenteregeltjes dat je tussen kwart voor pispot en 10 over drumstel niet in de binnenstad mag lossen. [ Bericht 5% gewijzigd door Saabmobiel op 06-10-2005 15:20:01 (toevoeging) ] | |
Tha_T | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:24 |
quote:Dus jij zou niet klagen als je lekker ligt te slapen en naast je hoor je een vrachtwagenmotor, de eventuele PTO en natuurlijk de goederen zelf. Staal op staal hoor je nou eenmaal | |
Tha_T | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:27 |
quote:Appels en peren | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:30 |
quote:De winkels hier liggen niet pal naast een rij woningen, dus nee quote:Bevoorrading = bevoorrading is zie niet waarom appels en peren hier van toepassing is | |
ErwinRommel | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:31 |
het lijkt een dooddoener maar er zit zeer zeker een kern van waarheid in. Zonder transport en logistiek staat alles stil. Neemt niet weg dat de overtredende vrachtwagen chauffeur vaud zit als hij gaat inhalen wanneer dat niet mag. | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:32 |
quote:Is het bewust of kun je er niets aan doen? | |
ErwinRommel | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:33 |
quote:Bevoorrading is idd bevoorrading. Maar dan ben je er nog niet. Er moet personeel aanwezig zijn om de voorraad in ontvangst te nemen. Bouwterreinen zijn in de nacht gesloten. Supermarkten zijn gesloten, winkels zijn gesloten en de meeste bedrijven zijn gesloten. Hoe moet de bevoorrader zijn spullen dan kwijt? Hoe wil je dat doen? | |
Saabmobiel | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:35 |
Bij de deur neerzetten is geen optie ![]() | |
ErwinRommel | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:35 |
quote:Hoezo? Irriteerd het je? ![]() | |
Tha_T | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:35 |
quote:Stel dat het wel zo was? quote:Omdat een bakkerij sowieso al nachtwerk is | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:36 |
quote:Nee het irriteert me niet, gewoon interesse | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:39 |
quote:Supermarkt is simpel, via een nachtkluis (al dan niet gekoeld) die door de vrachtwagen aan de buitenzijde te openen is en door de medewerkers van de supermakt aan beide zijden. Ik heb zelf bij een metaal-bedrijf gewerkt waar de bevoorrading gewoon 's nachts werd geregeld door op een vooraf aangegeven plek achter het hek. | |
ErwinRommel | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:45 |
En nog iets anders wat erbij komt kijken is dat veel producten maatwerk zijn. bv zwaar transport van goederen. Deze gebeuren overigens al vaak in de nacht maar het is sporadisch. Ik ga even een voorbeeld aanhalen: we kankeren allemaal dat er bv geen vers brood meer is bij de supermarkt. Een veelgehoord argument is dan dat het transport maar vaker moet plaatsvinden. Dus dat betekend vrachtwagens op de weg. Zelfs al zet je de superbakker IN de supermarkt neer, dan nog moet er meel worden aangevoerd. Doet men dit in de nacht dan is er niemand aanwezig om de boel in ontvangst te nemen. Dan kan je het opslaan buiten de deuren van de supermarkt, maar dat lijkt me geen strak plan. Er moet dus iemand zijn. Daarbij geld dat supermarkten vaak in woonwijken gesitueerd zijn. Dus er gelden regels vwb de bevoorrading. Als men het transport gedurende de nacht en buiten de spits wilt doen dan nog zijn er sectoren waarbij JIT toepassingen noodzakelijk zijn. Al zal je wel de flow van het gehele vrachtvervoer beter kunnen spreiden. Daar staat dan wel tegenover dat men overgaat op een 24/7 economie. Want anders zet het in de nacht bevoorraden geen zoden aan de dijk en kost het alleen maar meer geld en ergernis. | |
ErwinRommel | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:51 |
quote:bevoorraden supermarkt simpel? Lijkt idd simpel, maar de werkelijkheid is anders. Ben zelf voor een blauwe maandag distributie chauff geweest. Dan spreken we nog niet eens over de kwestie veiligheid. En het gebeurd vaak genoeg in elke sector dat de geleverde goederen welke NIET gecontroleerd werden manco's vertoonden of niet de juiste maten hadden. Dan is het toch echt rete handig als er een opzichter is die de boel in ontvangst kan nemen of terug kan sturen. Ipv dan eerst de boel afladen op een plek, en uren daarna komt men tot de ontdekking dat het niet de juiste goederen zijn. Werk ligt dan stil, en dat kost veel geld. Met name in de JIT processen. | |
KopieerMachine | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:51 |
quote:en nu ? ![]() ![]() | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 15:54 |
quote:Nee gewone moord als je niet uitkijkt, want daar zorgen de vrachtwagenchaffeurs wel voor op den duur | |
Saabmobiel | donderdag 6 oktober 2005 @ 16:05 |
quote: ![]() | |
Natalie | donderdag 6 oktober 2005 @ 16:09 |
Wie weet was ie z'n bril vergeten. | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 16:13 |
quote:Waar gaat dit topic nou over? | |
Saabmobiel | donderdag 6 oktober 2005 @ 16:38 |
quote:Och sorry... Inhalende vrachtwagens zijn potentiële moordenaars! ![]() | |
Rekkie | donderdag 6 oktober 2005 @ 16:46 |
quote:Het was niet zo moeilijk, maar eigenlijk zijn alle vrachtwagens potentiele moordenaars. | |
Saabmobiel | donderdag 6 oktober 2005 @ 16:52 |
Eigenlijk zijn alle motorvoertuigen potentiële moordmachines. | |
Bobby18 | donderdag 6 oktober 2005 @ 18:34 |
quote:Paar honderd duizend vrachtwagens tegen vele miljoenen personenwagens, en ja hoor de vrachtwagens zijn de schuld, natuurlijk. Rijd maar lekker "door" met je wagentje, komen er nog meer bij prima, kostenplaatje van het in de file staan word toch op de consument doorberekend, ga maar lekker telewerken stelletje kantoorlullen. Zonder het vervoer van jullie spulletjes word er toch niks verdiend, of ga je ze straks emailen ![]() ![]() | |
Circuitbreaker | donderdag 6 oktober 2005 @ 19:29 |
Beetje overdreven om zo af te geven op vrachtwagens. Meestal komt dit doordat er een echt significant langzamer voertuig, 9 van de 10 keer een telescoopkraan, rechts rijdt. Als dit op een snelweg met 3 banen gebeurt dan ontstaat er net zo goed een zooitje. En hoe komt dat, doordat ze op de middenbaan het liefst net niet tegen de inhalende vrachtauto aanrijden om dan meteen naar links te gaan, dus met een te lage snelheid en liefst zonder te kijken en/of richting aan te geven ![]() ![]() ![]() Ik wacht dan liever rustig op gepaste afstand van de vrachtwagen tot 'ie zijn inhaalmanouvre heeft afgerond en dan kan ik het gaspedaal weer flink intrappen zonder dat ik uit frustratie een hap uit mijn stuur heb gebeten ![]() | |
BobbyB | donderdag 6 oktober 2005 @ 21:04 |
quote:Ja dus? Ik ga toch ook niet over de vluchtstrook rijden omdat er links een vrachtwagen rijd die daar niet mag rijden? | |
cupra4 | vrijdag 7 oktober 2005 @ 07:12 |
quote:Je moet wel goed lezen... Er worden gewoon andere vrachtwagens ingehaald die naar hun idee te langzaam (80 ?) rijden. Dus ook die lamzak met die klote dieplader die vanmorgen om 06:10 op de A2 bij Valkenswaard minstens 7 andere vrachtwagens BERGOP moest inhalen.... Waar was dat nou voor nodig ? ![]() | |
Saabmobiel | vrijdag 7 oktober 2005 @ 07:56 |
Er is maar één goede oplossing voor het probleem van de inhalende vrachtwagens: de snelheidsbegrenzer eraf! Hierdoor wordt het snelheidsverschil tussen vracht- en personenvervoer al een stuk minder. Gevolg is wel dat mensen dan gaan miepen dat ze ingehaald worden door vrachtwagens... ![]() | |
Lord_Vetinari | vrijdag 7 oktober 2005 @ 07:58 |
quote:Hoe druk is het 's nachts om 3 uur op een 6 baans A4 waar ze staan te flitsen? | |
Metro2005 | vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:53 |
quote:Dat zie ik nu soms al gebeuren ![]() | |
Rekkie | vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:55 |
quote:Dat ligt aan die eikels die menen dat 80 op de snelweg hard genoeg is.......... Ook zulks tuig en bejaarden moet je van de (snel)weg trappen | |
Metro2005 | vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:59 |
quote: ![]() | |
vogeltjesdans | vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:55 |
quote:Nee, brood toch? ![]() | |
BobbyB | vrijdag 7 oktober 2005 @ 21:58 |
Vandaag was het ook weer feest... het meest pijnlijke aan de zaak is dat ik van af Elst (tussen Arnhem en Nijmegen ![]() En hoe druk het is om 6:30? Druk zat, zeker met die mist, want dat is toch wel zo eng, dan gaan we met zijn alle lekker 30 rijden. Maar ook op gewone dagen sta ik regelmatig in de file om 6:30. | |
Bobby18 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:13 |
quote:Mischien is dat wel NET de vrachtwagen die jouw avondVRETEN komt bezorgen bij je lokale supermarkt. Of dacht jij dat jouw eten, autotje, huisje, bedje, en alles wat je ook maar gebruikt in jouw dagenlijkse leventje aan is komen waaien, nee dat word stukje bij stukje door VRACHTWAGENS JA aangevoerd. Heb jij geen uitgaande goederen bij je werk(al is het maar de post) wil je ook niet dat dat bij de klant komt enz.. nou dan. [ Bericht 9% gewijzigd door Bobby18 op 15-10-2005 10:18:46 ] | |
Bobby18 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:17 |
Mischien is dat wel NET de vrachtwagen die jouw avondVRETEN komt bezorgen bij je lokale supermarkt. Of dacht jij dat jouw eten, autotje, huisje, bedje, en alles wat je ook maar gebruikt in jouw dagenlijkse leventje aan is komen waaien, nee dat word stukje bij stukje door VRACHTWAGENS JA aangevoerd. Heb jij geen uitgaande goederen bij je werk(al is het maar de post) wil je ook niet dat dat bij de klant komt enz.. nou dan. | |
Klonk | zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:23 |
Ach gelukkig doen chauffeurs van luxewagens nooit vreemde dingen, ze snijden me nooit de af als ze me zonodig vlak voor de afrit in willen halen, remmen nooit debiel hard omdat ze denken dat je 40 ton op een duppie stil kunt zetten, en uiteraard overtreden ze de verkeersregels ook nooit. Verder gaan ze nooit in de dooie hoek staan en zetten ze me ook nooit klem tijdens het lossen en parkeren ze echt niet onder de laadklep, en uiteraard houden ze er altijd rekening mee dat een vrachtwagen wat meer ruimte op de weg nodig heeft, en zo kan ik nog wel even doorgaan met dingen die bestuurders van luxewagen echt 'noooooooooooit' *kuch kuch zouden doen. ![]() De moraal van het verhaal: leven en laten leven we zitten allemaal op 1 stuk asfalt en we willen allemaal zo snel mogelijk van a naar b. | |
fernando_redondo | zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:25 |
Vrachtwagenchauffeurs staan niet voor hun lol in de file en gaan als het maar enigsinds kan de files uit de weg(En ook het inhaalverbod bijvoorbeeld) | |
BobbyB | zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:18 |
quote:Sorry maar jouw reactie slaat echt nergens op. Ik rij iedere dag naar het werk om de uitkeringen van die uitkeringstrekkers te verdienen (en met een beetje geluk houd ik ook nog geld over om voor mezelf wat over te houden) maar geeft mij dat het recht om dingen te doen die niet mogen? Mooi zooitje zou het dan worden. Vrachtwagens horen zich ook gewoon aan de verkeersregels te houden, net als ieder ander. Omdat ze mijn en jouw eten of kleding bezorgen geeft ze niet het recht om andere hardwerkende mensen te hinderen. quote:Ja ik wel, ik vind het zo geweldig om in de file te staan dat ik om half 6 opsta om er gezellig in te gaan staan. JEZUS WAT EEN DOMME MENSEN HIER! Ik zit ook niet voor mijn lol om 6 uur 's ochtends in de file of met 80km/u achter een inhalende vrachtwagen.... | |
Klonk | zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:24 |
quote:en das nou juist het probleem, vrijwel niemand houdt zich precies aan de verkeersregels, nog chauffeurs van luxewagens nog vrachtwagenchauffeurs. | |
r_one | zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:25 |
Dit topic gaat nou eens niet over vrachtwagens die willekeurig wanneer met 90 een 80-rijdende collega gaan inhalen, maar dit doen op een tijd en plek dit dit verboden is. Dat verbod zal er wel niet voor niets zijn, dáár en dán. Werk of geen werk, doe je het toch, dan veroorzaak je fileproblemen en werkt je inhalen juist averechts. En komt m'n diepvriespizza toch nog te laat bij de supermarkt. | |
BobbyB | zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:27 |
quote:Ja daar moet ik je gelijk in geven. Ik lees net jouw vorige post, en ben het met je eens dat automoblisten soms ook rare streken uithalen bij vrachtwagens. Ik heb best wel respect voor die jongens verder, want het zijn wel enorme dingen waar je mee over de weg rijdt en ik geef ze ook de ruimte als ik zie dat die ruimte nodig heeft, maar rechts inhalen is gewoon zwaar irritant af en toe. | |
r_one | zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:32 |
quote:Waar lees jij iets over rechts inhalen in Klonks post? | |
BobbyB | zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:37 |
quote:sorry ben nog niet helemaal wakker ![]() | |
fernando_redondo | zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:49 |
quote:Ik zou aan je baas gaan vragen of je van 10 tot 5 's nachts mag gaan werken | |
r_one | zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:53 |
quote:Leuk is het nooit, nergens, helemaal niet als je wilt opschieten. Maar daar kan ik mee leven gezien het doel waarmee ze op de weg zitten (mijn diepvriespizza zeg maar) en wil ze ook nog wel de ruimte geven. Maar inhalen waar het niet mag, is het domweg egoistisch, ronduit arrogant. | |
Bobby18 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:12 |
quote:Een klein detail, wij zijn al op ons werk en worden geconfronteerd met zeer irritante medeweggebruikers, en een hoge werkdruk(planning), nu ben ik een zelfstandige rijder maar weet wel waarmee sommige chauffeurs de weg mee op worden gestuurd(vanuit het verleden), reken maar dat je dan ook in gaat halen, net zoals personenauto"chauffeurs" die in de stress zitten. Chauffeurs zijn ook mensen namelijk, de stress die jij eventueel hebt op je werk hebben hun op de weg(dan zijn ze al op hun werk). Buiten de stressers die er al een "beroep" van hebben gemaakt om gestressed op hun werk aan te komen, filejunkies het ergste soort, de forensen [ Bericht 3% gewijzigd door Bobby18 op 15-10-2005 12:17:47 ] | |
Klonk | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:04 |
quote:en als jij het over opschieten hebt, zeg eens eerlijk hoe hard rij je dan ?, braaf 120 of ben zwaar illegaal de wet aan het overtreden en rij je 130. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:11 |
Wat ik ook steeds vaker zie... Een vrachtwagen die inhaalt (en waar het mag) om vervolgens na het inhalen gelijk een afrit te nemen. Meestal van een bezinestation voor een broodje bal natuurlijk. Blijf dan met je proletenhoofd lekker achter die ander hangen idioot ! | |
#ANONIEM | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:13 |
quote:Ja, met het verschil dat een vrachtauto dus echt niks opschiet met een inhaalactie. Als automobilist kun je weldegelijk tijd inhalen. | |
Rekkie | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:13 |
quote:Ik rijd standaard harder dan 120! Schiet het tenminste nog een beetje op en dan duurt het tenminste ook geen kwartier voordat je een iemand die net geen 120 rijdt hebt ingehaald. ![]() | |
Rekkie | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:15 |
quote:Bij vrachtwagens is de ergenis die het veroorzaakt groter dan wanneer een luxewagen te hard rijdt bijvoorbeeld. | |
Klonk | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:16 |
quote:foei ![]() | |
Rekkie | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:18 |
quote:Jeetje wat voel ik me nu schuldig ![]() | |
Klonk | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:21 |
quote: ![]() maar alle gekheid op een stokje, als een gemiddelde vrachtwagenchauffeur zich elke dag zo zou ergeren aan medeweggebruikers dan was ie na een half jaar overspannen. relax gewoon, zelfs een inhalende vrachtwagen gaat weer naar rechts en uiteindelijk zitten met z'n allen op 1 weg en willen allemaal 1 ding en dat is veilig thuiskomen. rijden zonder het korte lontje, dat rijdt een stuk lekkerder ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:26 |
quote:Relax gewoon ? Op de A28 b.v. is er niet overal een inhaalverbod terwijl het stervensdruk is. Maar i.p.v. de eigen verantwoordelijkheid te nemen en niet in te halen hangt er weer zo'n gehaktbal op de linkerbaan met een kilometer aan auto's achter zich. We willen idd allemaal veilig thuiskomen, rot dus op met je proletenbak naar die rechterbaan zodat het verkeer ook veilig kan doorstromen. Gister bijna weer een malloot achterop me omdat een vrachtwagen ineens de behoefte had in te halen en ik vol in m'n ankers moest. Je kunt prima relaxen als je alleen op zondag op weg naar tante Jet gebruik maakt van de snelweg, ik zit er echter de hele dag op voor m'n werk. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2005 15:27:18 ] | |
Klonk | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:31 |
quote:ik ook ![]() | |
Rekkie | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:32 |
quote:Als ze nou veilig naar links gingen en niet op tijdstippen dat het ontzettend druk was heb ik er totaal geen problemen mee. Het punt is namelijk dat vrachtwagen-chauffeurs weten dat ze een ontzettend log en gevaarlijk ding besturen en daar misbruik van maken door die dingen er af en toe als het eigenlijk niet kan en niet zou moeten gewoon naar links flikkeren en willen inhalen. Gevolg dan je als normaal en beduidend sneller verkeer, vol in de ankers moeten, er een enorme rij achter komt en een gevaarlijke situatie wordt gecreeerd. Relax zeg je? Laat meneer vrachtwagen chauffeur relaxed zijn en niet in spitsen gaan inhalen..... die 5 km per uur levert echt geen 10-tallen minuten tijdswinst op. | |
Klonk | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:32 |
quote:andersom net zo min ![]() | |
Rekkie | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:37 |
quote:Maar een personenauto rijdt over het algemeen 30 tot 40 km harder dan een vrachtwagen dus die vlieger gaat niet op Ik ben van mening door de grote en bijzonderheid van een vrachtwagen, vind ik dat zij meer rekening moeten houden met het overige verkeer. Zeker dat zij niet misbruik moeten maken van hun bijzonderheid. Ik ben ook al jaren voor een algeheel inhaalverbod tijdens spitsuren en zware boetes bij het overtreden daar van! | |
classpc | zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:28 |
quote:Ik woon hier bij een klein winkelcentrum met supermarkt, bakkerij en slagerij. Die worden bijna allemaal 's ochtends vroeg bevoorraad. Maar ik heb daar helemaal geen last van. Misschien dat dat komt omdat ik een vaste slaper ben, want ik slaap daar gewoon door heen. | |
Tha_T | zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:38 |
quote:Kan best ![]() ![]() | |
fernando_redondo | zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:46 |
Ik zou ze lekker laten stikken, ze zijn zelf naast een winkel gaan wonen | |
Virus.NL | zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:58 |
Waarom is er een inhaalverbod voor vrachtwagens? Omdat alle bestuurders van personenwagens rond dezelfde tijd van en naar hun werk gaan. Dus het zou rechtvaardig zijn om een aparte rijbaan (de rechter) voor vrachtwagens te houden en een aparte baan (de linker baan) voor personenauto's. Eens kijken hoeveel auto's dan het verbod om op de rechterbaan te komen zullen negeren (voorsorteren voor afritten uitgezonderd). Dit is gewoon even om aan te geven dat chauffeurs van personenwagens en vrachtwagens hetzelfde denken.. Dat sommige chauffeurs met hun vrachtwagen onnodig (ze moeten de eerstvolgende afrit hebben) of met een te klein snelheidsverschil gaan inhalen is ook niet goed te praten. Daar erger ik me ook wel aan. | |
Virus.NL | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:06 |
En over 's nachts distibueren: Elke transportonderneming droomt ervan om zijn wagens 24/7 te laten rijden, maar dat is gewoon niet mogelijk omdat de meeste bedrijven van 8 tot 5 werken. Ook mag je in woonwijken (supermarkten, winkelcentra) vaak niet voor 7.00u 's ochtends lossen ivm met geluidshinder voor omwonenden (vaak appartementen boven winkels). In veel winkelstraten mag je tot 11.00u 's ochtends lossen, daarna komen er palen te staan of wordt je geflitst (Breestraat in Leiden). Als je met een grote vrachtwagen bij een supermarkt of winkel komt lossen wordt er geklaagd dat je in de weg staat en of je niet met een kleine vrachtwagen kan komen (heel leuk, dubbel zoveel vrachtwagens op de weg en in de winkelstraten. Hoezo egoïstisch?) | |
Klonk | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:09 |
quote:snelheid heeft hier niets mee te maken, reistijd wel, en ik vind niet dat er een speciale groep rekening moet houden met een andere groep, we moeten allemaal rekening met elkaar houden ![]() | |
Tha_T | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:13 |
quote:En dan bellen ze het bedrijf op en dan krijg jij over je kloten als je terug bent op de zaak ![]() | |
Virus.NL | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:18 |
quote:Net zoals de mensen die rond Schiphol zijn gaan wonen. Maar zo werkt het niet, als er mensen gaan klagen dan moeten de transportbedrijven een (meestal tijd- en geldkostende) oplossing verzinnen. | |
Bobby18 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:22 |
quote:Iedereen aan de 80 kmph dus ook de personenwagens, zeker maloten met gehaktballengedachten, kunt u ook eens relaxen, wel aan houden dan he. Komt vanzelf. | |
fernando_redondo | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:23 |
Gooi er een brandbom naar binnen dan houdt het klagen op. Maar serieus, er zijn geen oplossingen voor een geluidmakende koelmachine | |
Virus.NL | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:26 |
quote:http://www.piek.org/home.htm | |
fernando_redondo | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:37 |
Ik heb nog nooit een stille koelmotor gezien en dat is nog een sprookje | |
Virus.NL | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:41 |
quote:Wij hebben op een oplegger een hydro-elektrisch aangedreven koelunit en die is behoorlijk stil. Het enige nadeel is dat je wel de vrachtwagenmotor moet laten draaien. (als je de motor van de vrachtwagen uitzet wordt er dus niet meer gekoeld). http://www.trs-transportkoeling.nl/prod4.cfm?prod=5 | |
fernando_redondo | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:45 |
Ik blijf er bij dat er geen oplossing is en dat je niet anders kunt dan het te accepteren omdat er toch geen andere oplossing is op dit moment. De enige optie is om te gaan werken met kleinere wagens(type bestelbus) of met een soort distributiecentrum buiten de stad maar die beide opties zijn te duur | |
Virus.NL | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:47 |
quote:Proeven met een stadsdistributiecentrum zijn er al geweest. http://www.nieuwsbank.nl/inp/2000/01/0114T022.htm http://www.gent.be/gent/nieuws/showitem.asp?ID=04/0428&NAV=ON&BH= | |
fernando_redondo | zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:49 |
Weet ik. Maar dat onderschrijft eerder mijn mening dan dat hij ondergraven wordt | |
BobbyB | zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:14 |
quote:Ik rijd dan gewoon 120, als ik harder rijdt flikkert mijn auto denk ik uitelkaar ![]() ![]() quote:Als vrachtwagens gewoon rechts blijven rijden is er niks aan de hand, lijkt mij. [ Bericht 19% gewijzigd door BobbyB op 15-10-2005 18:40:57 ] | |
Rekkie | zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:19 |
quote:Snelheid heeft hier wel degelijk mee te maken. Het verschil tussen beide groepen is te groot. Dit is niet het geval als de vrachtwagens gewoon rechts blijven rijden en niet klakkeloos en op elke willekeurig moment maar naar links vliegen omdat ze denken dat ze sneller zijn dan hun gelijkwaardig snelle voorganger. | |
Bobby18 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:14 |
quote:Zelfde geld voor de personenwagen bestuurders, alleen heeft u dat nog niet door, zoals zo velen met u. Allemaal aan de 80kmph probleem opgelost. [ Bericht 3% gewijzigd door Bobby18 op 15-10-2005 22:22:45 ] | |
Rekkie | zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:27 |
quote:Dat heb ik zeer zeker wel door. Ik spreek hier dan ook over het probleem op snelwegen. Niet over andere wegen. Het grootste gedeelte van de snelweggebruikers mag 120 kmph en de meesten rijden dat ook minimaal. Dat er vrachtwagens en auto's met aanhangwagens minder hard rijden is geen probleem zolang ze dan doen op de rechterbaan en dan uitsluitend op de rechterbaan. En die leus die u hierboven noemt is te belachelijk voor woorden! Het grootste gedeelte van het verkeer kan en rijdt gewoon 120 op snelwegen en de snelheid naar beneden aanpassen naar 80, wat dus een aanpassing van 40!!! kmpu is, is niet realistisch. | |
Bobby18 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:30 |
quote:Ik heb het hier ook over de "snelwegen" in Nederland, niet over de bebouwde kom, daar komt straks 30kmph, weer een ander verhaal, gebeurt ook al, de door u belachelijke 40 kmph minder, kan u wel een paar voorbeeldje noemen hoor, zeer realistisch, zie geen spoken, daarom ook iedereen aan de 80 kmph in spitstijd, veel plezier, en niet inhalen he dan, succes. [ Bericht 4% gewijzigd door Bobby18 op 15-10-2005 22:36:03 ] | |
Rekkie | zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:35 |
quote: ![]() | |
Bobby18 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:37 |
quote:Rotterdam, Utrecht,hoofddorp, u rijd zeker nooit op snelwegen, trajectcontole? ooit van gehoord? ![]() | |
Rekkie | zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:40 |
quote: ![]() 3 plekken van de tig wegen die nederland rijk is..... das toch zeker niet het einde van de doelstelling....... ![]() | |
Bobby18 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:43 |
quote:U heeft gelijk oke, ik geef mij gewonnen, u wilt winnen maar zult verliezen, einde discussie succes met de 120kmph in uw spitstijd. | |
BobbyB | zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:43 |
Heel interessant Bobby18, maar hier gaat het topic niet over. ![]() | |
Rekkie | zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:45 |
quote:Geen problemen met 120 richting Groningen, Zwolle, Apeldoorn, Eindhoven hoor.... Succes met je strijd om de nederlandse snelwegen bejaarden-veilig te maken ![]() | |
Bobby18 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:50 |
quote:U weet ook al niet wat einde discussie inhoud, de regering zal voor u beslissen, geen strijd van mijn kant, het is al realisme, zal vaker en op meerdere trajecten worden doorgevoerd, wederom succes, en nu echt einde discussie. | |
Rekkie | zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:53 |
quote:Kennelijk weet u zelf ook niet wat einde discussie inhoud (dat u überhaupt denkt dat ik mij laat vertellen wanneer een discussie is geëindigd) daar u toch weer behoefte had te reageren op mijn uitspraak ![]() | |
BobbyB | zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:56 |
![]() ![]() Als we nu gewoon de hele boel vol bouwen dan is alles bebouwde kom, en mag je overal maar 50. Zo goed Bobby18? | |
Bobby18 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:56 |
quote:Nee het gaat over het afzeiken van vrachtwagenchauffeurs, oorzaak, gevolg enz.. wat heeft u daarover te vermelden dan ipv dit? | |
Bobby18 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:59 |
quote:Zinloos hierop serieus in te gaan, het is goed ja, succes met de 120kmph in de spitstijd. | |
Rekkie | zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:01 |
quote:succes met het besturen van een een groot gevaar op de weg! Dat u nog vele vrachten mag vervoeren als ik niet op de weg zit! | |
BobbyB | zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:03 |
Ik heb er niks over te vermelden, maar er staat ergens in de FOK regels dat je niet van het onderwerp hoort af te dwalen. Net als dat er borden langs de weg staan waarop staat dat een vrachtwagen niet mag inhalen, waar dit topic dus over ging. | |
Bobby18 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:14 |
quote:Deze topic gaat toch over inhalende vrachtwagens, oorzaak , gevolg lijkt mij zeer relevant in deze, ook aanverwante discussie over de personenwagens in deze lijkt mij niet afdwalende en is dus niet in overtreding met de door u aangehaalde FOK regels, verder stop ik met het reageren in dit topic, word zoals gewoonlijk een eindeloze iedereen wil gelijk hebbende reeks, succes. | |
r_one | zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:16 |
quote:Dit is KLB en het topic is "inhalende vrachtwagens" (bij een inhaalverbod, zie OP) en dat noem jij dan afzeiken? ![]() Next: Bobby vs Bobby, game on! ![]() | |
r_one | zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:20 |
quote:Oorzaak: ![]() Gevolg: Genomineerd voor Koos Spees ergernissen-top-10 quote:Is wel interessant, maar hier offtopic, maar het staat je uiteraard vrij er zelf een topic over te openen. | |
BobbyB | zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:22 |
quote:Jij bent degene die gelijk wilt hebben anders. Dat moet jij weten, wij (of ik in ieder geval) zeg alleen maar dat het irrtant is dat vrachtwagens inhalen op plaatsen en tijden waar het niet mag. Dat ze inhalen is geen probleem op zich, maar dankzij de snelheidsbegrenzer kan een vrachtwagen niet snel inhalen en doet die er dus een aantal minuten over om een ander langzaam rijdend object in te halen waardoor achter hem een mooie trein van personen auto's gaat vormen, wat ze uiteindelijk weer een file noemen... Hoe was dat oorzaak en gevolg zei je? | |
Bobby18 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:31 |
quote:Het is verboden voor personenwagenbestuurders: Door rood te rijden gevaarlijk rijgedrag te vertonen het niet geven van richting rechts in te halen bumperkleven te hoge snelheid(in onoverzichtelijke situaties) ook al is het "toegestaan" het niet handsfree telefoneren met niet schoongemaakte ruiten je op de openbare weg te begeven Over verdrijvingvlakken te rijden enz, enz enz, kan nog wel even doorgaan, een vrachtwagenchauffeur is niks anders als de mede overtredende personenwagenchauffeur, irritatie aan beiden kanten, het is aan de verkeerspolitie om deze overtredingen te controleren, maar dat is dan ook weer niet goed want die moeten boeven gaan vangen volgens velen, eindeloze zinloze discussie dus, als iedereen zich aan de regels houd is er niks aan de hand, helaas gebeurt dat niet van beide kanten. En zul je dit soort oeverloos gezwets blijven houden.(punt). | |
BobbyB | zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:36 |
quote:Dus met andere woorden: omdat sommige personen auto's zich niet aan de regels houden, vind jij dat vrachtwagens ook maar mogen doen wat ze willen? ![]() Hier gaat het nou toch helemaal niet om? Ja, we doen allemaal wel eens iets wat niet mag... ach laat ook maar. | |
Bobby18 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:41 |
quote:idd, jij snapt het, laat ook maar, het heeft geen zin dit soort topics, word eindeloos, net zo eindeloos als de mens al oorlog maakt zolang hij bestaat, je komt er niet uit, het word woord tegen woord. zgn gelijk tegen ongelijk, regels tegen regels terwijl iedereen ze net zo hard overtreed zowel personenwagenchauffeurs als vrachtwagenchauffeurs, zit hetzelfde zoogdier in nl. de mensch | |
Rekkie | zondag 16 oktober 2005 @ 01:15 |
quote:Vrachtwagenchauffeurs zijn mensen? ![]() Over regels overtreden: Ik heb liever een personenauto die 140 rijd dan een vrachtwagen die een inhaalverbod negeert. | |
Bobby18 | zondag 16 oktober 2005 @ 07:20 |
quote:Ik ook, maar dan wel in Duitsland bv waar de ruimte er voor is, in NL namelijk ook verboden en te druk voor, ben ook altijd weer blij als ik NL uit ben, veels te druk en zwaar irritante geiriteerde medeweg gebruikers overhier. Overigens voel ik mij wel mensch hoor, morgen weer richting zuid Frankrijk, zal aan je denken als ik na mijn werk aan het biertje in de zon zit rond een uur of 6 en jij waarschijnlijk zwaar geiriteerd in 1 of andere file zit in dit "mooie" landje waar je de 120kmph amper nog kunt halen, zo niet in spitstijd, haal je de gevreesde vrachtwagensopgelegde 80kmph nogeneens, wtb England ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Bobby18 op 16-10-2005 07:28:08 ] | |
Rekkie | zondag 16 oktober 2005 @ 14:52 |
quote:Ik sta nooit in de file...... ![]() Sowieso de komende 2 weken niet..... 10 daagjes in de vakantiezon....... Maar ik zal niet aan jou denken als je met je gevaarte uren moet toeren om eindelijk een keer in Frankrijk te komen om daar veel te veel te moeten betalen voor een biertje.... Oh ja succes he ![]() ![]() | |
Bobby18 | zondag 16 oktober 2005 @ 16:49 |
quote:Mijn toeren, wat ook mijn hobby is word betaald door de opdrachtgever incl. het avondeten, en ook het bijbehorende biertje, heb elke week vakantie. Prettige vakantie en laat je niet te veel naaien he, zijn touristenmelkers nogal goed in ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Bobby18 op 16-10-2005 16:54:58 ] | |
Rekkie | zondag 16 oktober 2005 @ 16:56 |
quote:Ja nou èn? Ik zei dat toch dat het me niet interesseert ![]() Trouwens, voor een discussie die volgens jou al gesloten is ga je nog best lang door.... | |
Bobby18 | zondag 16 oktober 2005 @ 17:23 |
quote:Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in, oke prettige vakantie en have fun ![]() | |
r_one | zondag 16 oktober 2005 @ 18:00 |
quote:Maar je hapt zelf wel iedere keer weer toe ![]() Net 2 ![]() ![]() | |
Rekkie | zondag 16 oktober 2005 @ 18:39 |
quote:Gelukkig heb jij het door ![]() ![]() | |
Bobby18 | zondag 16 oktober 2005 @ 19:04 |
quote:Heb je de koffers al gepakt? Vergeet de schone sokken niet ![]() | |
r_one | zondag 16 oktober 2005 @ 19:16 |
OMG ![]() ![]() ![]() Ik zal voor jullie beide een MP3'tje draaien: Autobahn van Kraftwerk en Met de vlam in de pijp van Henk Wijngaard. Begin nou wel steeds meer sympathie voor Bobby te krijgen. Relaxte vent, kan me niet voorstellen dat juist hij z'n 30-tonner voor je voorbumper knalt. Game on! | |
McCarthy | zondag 16 oktober 2005 @ 19:45 |
zelf ook bijna een ongeluk gehad. Vrachtwagen gaat gewoon naar rechts, geeft geen richting aan. Bovendien rij ik daar. Duwt mij dus bijna van de weg. Bij het stoplicht nog bijdehandte opmerkingen maken. Kuttrucker dat het is. | |
Bobby18 | zondag 16 oktober 2005 @ 20:00 |
quote:De kuttrucker is de mens, mischien was hij zoekende, wat niet het recht geeft om iemand zomaar bijna van de weg te drukken zonder richting enz... overigens, maar dit maak je ook mee met personenwagenbestuurders, heeft niks met de vrachtwagen te maken maar met de persoon in kwestie, whatever de reden ook mag wezen, hij heeft zijn verantwoordelijkheid te nemen zoals een ieder die aan het verkeer deelneemt. | |
Virus.NL | zondag 16 oktober 2005 @ 20:02 |
quote:Als mensen geen richting aangeven zijn ze sowieso fout. En iemand afsnijden is ook fout. Maar ik merk ook weleens dat ik al mijn knipperlichten heb aanstaan en echt naar links toe moet (bv. vanwege een vrachtwagen met pech op de vluchtstrook/half op de rijbaan) en dat mensen gewoon niet op zitten te letten. Ja en dan schrikken ze en geven ze de vrachtwagen maar weer de schuld. En dan zie je even later ook nog een middelvingertje, maar ze hebben zelf niet gezien dat ik om een aanrijding te voorkomen echt naar links toe moest, en hem genoeg tijd gaf om snelheid te minderen. Btw, vrachtwagen naar rechts? meestal gaan ze naar links om in te halen ![]() | |
DeStedebouwer | zondag 16 oktober 2005 @ 20:05 |
quote:En een over een witte weg met zwarte strepen. ![]() | |
r_one | zondag 16 oktober 2005 @ 20:06 |
quote:Gezien door een driehoekige verrekijker ![]() | |
Bobby18 | zondag 16 oktober 2005 @ 20:07 |
quote:Hij heeft het over en uitvoegende vrachtwagen vermoed ik, een die op het laatste moment zag dat dit de afslag was die hij moest nemen, hoort bij het werk maarja, moet je wel eerst nog kijken of er toevallig niet zo een haasje naast je zit. | |
Virus.NL | zondag 16 oktober 2005 @ 20:11 |
quote:Ah op die manier ![]() ![]() En vrachtwagenchauffeurs moeten dagelijks zoeken in een onbekende omgeving. De meeste automobilisten worden meteen panisch en vergeten al het overige verkeer en regels omdat ze 1 straatje aan het zoeken zijn. | |
Bobby18 | zondag 16 oktober 2005 @ 20:30 |
quote:Als ik dat merk dat iemand zoekende is houd ik daar meteen gepaste afstand van, weet wat voor rare touren er van kunnen komen, zomaar op de rem, plotseling van richting veranderen enz, vrij logisch alleen word het vaak over het hoofd gezien bij sommige automobilisten die daar toevallig wel de weg weten en zo snel mogenlijk van a naar b willen, totdat ze zelf zoekende zijn, dan veranderd de zaak weer. | |
charon | zondag 16 oktober 2005 @ 20:53 |
Op de A2 tussen Maastricht en Eindhoven is een tijd een proef geweest met een permanent inhaalverbod (in de spits). Dat gaf een ontzettend rustig verkeersbeeld. Men test nu een dynamisch systeem, afhankelijk van drukte- dat betekent dat er nu weer ingehaald wordt, en het is weer een chaos (harmonika beeld). Erg gevaarlijk. Ik laat hierbij overigens in het midden of het de vrachtwagens of de personenauto's zijn die het beeld onrustig maken- naar mijn mening dragen beide er aan bij. | |
BobbyB | zondag 16 oktober 2005 @ 21:29 |
quote:Verschil is wel dat ik liever door een personenwagen aan wordt gereden in zo'n situatie dan door een vrachtwagen. Aangezien de grootte van zo'n auto is het ook niet meer dan redelijk wat meer verantwoordelijkheids gevoel te hebben. Maar ik maak ook vaak genoeg mee dat dit gebeurd met knipperlichten aan, sommigen (en dan niet alleen truckers) denken dat een knipperlicht ze meteen het recht geeft van baan te verwisselen en vinden dan ook maar dat anderen uit moeten kijken. De situatie van Virus.NL... ik weet niet hoe vroeg jij die auto met pech zag staan, maar mensen hoeven jou niet er tussen te laten, baan wisselen is bijzondere verrichting (tenzij verplicht invoegen dmv (matrix)borden), je had dus moeten remmen. Kan me voorstellen als je dat niet meer lukt (remweg is groter in een vrachtwagen, logisch) dat je dan zo'n actie uithaalt. Maar dan nog, zij hoeven niet voor jou af te remmen. ![]() | |
Rekkie | zondag 16 oktober 2005 @ 23:13 |
quote:Als je echt zo slim was, als jij denkt dat je was.... had je ingezien dat zijn post mij wel interesseren maar zijn dagelijkse bezigheden niet omdat het geen toegevoegde waarde is voor deze discussie. Game on maat! quote:Sokken op vakantie? Je bent toch niet zo type met van die zwarte sokken in sandalen onder een korte broek hè? Dus ja schone sokken vergeet ik mee te nemen ![]() | |
r_one | maandag 17 oktober 2005 @ 01:24 |
quote:Wie beweert dat ik slim zou zijn? ![]() | |
Rekkie | maandag 17 oktober 2005 @ 08:26 |
quote:Ik in ieder geval niet...... ![]() | |
Ghostbuster | maandag 17 oktober 2005 @ 08:33 |
Ik geef ze altijd de ruimte,als dat kan dan tenminste,die gasten doen ook gewoon hun werk, | |
pieter_pontiac | dinsdag 20 juni 2006 @ 14:08 |
Omdat het gruwelijk vervelend is om honderden kilometers achter iemand te zitten zonder cruisecontrol, die dan weer 60, dan weer 80, dan weer 70 rijdt. Vooral met 30 ton lading en een brakke motorrem moet je dan constant donders goed opletten. Als ik in de spits rij met 'n personenwagen erger ik me trouwens ook dood aan die kuttekoppen die met 1 km verschil in gaan halen, zelf doe ik dat dan dus ook niet ![]() Maar goed, iemand die zich realiseerd hoeveel wij met vrachtwagens in door personenwagens veroorzaakte files staan? Zoals op elk punt waar ingevoegd moet worden, en het Nederlandse gebrek aan anticiperen weer op komt? Laten ze maar een speciale rijstrook maken voor vrachtwagens, zoals op de A16. Dan hebben wij ook geen last meer van ouwe wijven en bange huismoeders die met 60 in ons 'treintje' gaan lopen kutten. | |
Kindervriend | dinsdag 20 juni 2006 @ 14:18 |
Tijdens inhaalverboden moeten ze elkaar inderdaad niet inhalen. Maar daar buiten... waarom niet? Stelletje janksmoelen hier in dit topic. Aldoor kankeren op die trucks, maar wel verwachten dat ze bij hun supermarktje altijd lekker hun verse vreten kunnen kopen. Denk eens na, die trucks zijn er niet om het plebs te irriteren, maar hebben een functie. En uit eigen ervaring kan ik vertellen dat je soms gewoon in móet halen, want urenlang achter een truck rijden die 3 km zachter rijdt dan jij kunt is gewoon irritant en onnodig. ![]() Ook prachtig als er van die nerds achter een vrachtwagen gaan kleven, als ie aan het inhalen is. Denk je dat die chauffeur je dan ziet en denkt van: 'Oh, ik zal toch maar effe iets harder inhalen'? ![]() Mongolen! Hij ziet je juist helemaal niet! Die truck zou vol op de rem moeten gaan zodat je met je burgerbak tot een brok oud ijzer wordt gebeukt! | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juni 2006 @ 14:40 |
quote:Weet je wat een oplossing zou zijn ? Nu weet ik wel dat ze vaak op cruise control rijden, maar als de chauffeur die ingehaald wordt eventjes het gas loslaat ? Scheelt een slok op een borrel. Bovendien beseffen vrachtwagenchauffeurs volgens mij vaak niet wat voor opstopping ze veroorzaken achter zich.. Als het druk is dan he. Is jouw ergernis opheffen het veroorzaken van ergernis bij tientallen anderen waard ? | |
Kindervriend | dinsdag 20 juni 2006 @ 14:43 |
quote:Daar moet ik je dan wel weer gelijk in geven. Dat ze hun poot niet effe van het gas halen is gewoon de koppigheid van truckers. ![]() Hoewel... als ze vaart minderen om een inhalende truck sneller te kunnen laten passeren veroorzaken ze natuurlijk wel een kettingreactie achter zich. Alle trucks er achter zullen ook vaart moeten minderen en die zullen - als het mogelijk is - hun truck naar links gooien om óók in te gaan halen. We schieten er weinig mee op dus. En daarnaast... wat zijn nu hooguit 3 minuutjes achter een truck op een autorit van misschien wel een uur in totaal? Juist. Niets. | |
HPoi | dinsdag 20 juni 2006 @ 14:44 |
Ik had dat eens toen het ook niet mocht. Er ontstond een hele rij (15/20 auto's lang) en hij was bezig 5 vrachtwagencombinaties in te halen. Toen ben ik nadat hij in 5 min. er 1 ingehaald had op de claxon gaan hangen et voila, hij voegde na de 2de combi er tussenin. ![]() | |
Kindervriend | dinsdag 20 juni 2006 @ 14:46 |
quote:Wauw, toen voelde jij je vast wel stoer? En je moeder... was ze daarna trots op je? Wel hè? | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juni 2006 @ 14:47 |
Nou ja, het is b.v op de A28 staphorst - zwolle oorzaak nr 1 van opstoppingen en file's. Ik vind het ook niet erg om even achter een vrachtwagen te rijden, wel als ik zie dat er een rij van 100 auto's zich achter zo'n inhalende malloot vormt. | |
HPoi | dinsdag 20 juni 2006 @ 14:52 |
quote:Best wel. Maar het was erg druk en dan is het kansloos om met je combi er 5 in te halen onder inhaal verbod. ![]() | |
pieter_pontiac | dinsdag 20 juni 2006 @ 15:35 |
quote:Juist. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juni 2006 @ 15:44 |
quote:Ik bedoel ook gewoon 2 vrachtwagens he, niet een hele rits. |