foeiquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik rijd standaard harder dan 120! Schiet het tenminste nog een beetje op en dan duurt het tenminste ook geen kwartier voordat je een iemand die net geen 120 rijdt hebt ingehaald.
quote:
Relax gewoon ? Op de A28 b.v. is er niet overal een inhaalverbod terwijl het stervensdruk is. Maar i.p.v. de eigen verantwoordelijkheid te nemen en niet in te halen hangt er weer zo'n gehaktbal op de linkerbaan met een kilometer aan auto's achter zich. We willen idd allemaal veilig thuiskomen, rot dus op met je proletenbak naar die rechterbaan zodat het verkeer ook veilig kan doorstromen. Gister bijna weer een malloot achterop me omdat een vrachtwagen ineens de behoefte had in te halen en ik vol in m'n ankers moest. Je kunt prima relaxen als je alleen op zondag op weg naar tante Jet gebruik maakt van de snelweg, ik zit er echter de hele dag op voor m'n werk.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
relax gewoon, zelfs een inhalende vrachtwagen gaat weer naar rechts en uiteindelijk zitten met z'n allen op 1 weg en willen allemaal 1 ding en dat is veilig thuiskomen.
ik ookquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Relax gewoon ? Op de A28 b.v. is er niet overal een inhaalverbod terwijl het stervensdruk is. Maar i.p.v. de eigen verantwoordelijkheid te nemen en niet in te halen hangt er weer zo'n gehaktbal op de linkerbaan met een kilometer aan auto's achter zich. We willen idd allemaal veilig thuiskomen, rot dus op met je proletenbak naar die rechterbaan zodat het verkeer ook veilig kan doorstromen. Gister bijna weer een malloot achterop me omdat een vrachtwagen ineens de behoefte had in te halen en ik vol in m'n ankers moest. Je kunt prima relaxen als je alleen op zondag op weg naar tante Jet gebruik maakt van de snelweg, ik zit er echter de hele dag op voor m'n werk.
Als ze nou veilig naar links gingen en niet op tijdstippen dat het ontzettend druk was heb ik er totaal geen problemen mee.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
![]()
maar alle gekheid op een stokje, als een gemiddelde vrachtwagenchauffeur zich elke dag zo zou ergeren aan medeweggebruikers dan was ie na een half jaar overspannen.
relax gewoon, zelfs een inhalende vrachtwagen gaat weer naar rechts en uiteindelijk zitten met z'n allen op 1 weg en willen allemaal 1 ding en dat is veilig thuiskomen.
rijden zonder het korte lontje, dat rijdt een stuk lekkerder![]()
andersom net zo minquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:32 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Als ze nou veilig naar links gingen en niet op tijdstippen dat het ontzettend druk was heb ik er totaal geen problemen mee.
Het punt is namelijk dat vrachtwagen-chauffeurs weten dat ze een ontzettend log en gevaarlijk ding besturen en daar misbruik van maken door die dingen er af en toe als het eigenlijk niet kan en niet zou moeten gewoon naar links flikkeren en willen inhalen. Gevolg dan je als normaal en beduidend sneller verkeer, vol in de ankers moeten, er een enorme rij achter komt en een gevaarlijke situatie wordt gecreeerd.
Relax zeg je?
Laat meneer vrachtwagen chauffeur relaxed zijn en niet in spitsen gaan inhalen..... die 5 km per uur levert echt geen 10-tallen minuten tijdswinst op.
Maar een personenauto rijdt over het algemeen 30 tot 40 km harder dan een vrachtwagen dus die vlieger gaat niet opquote:
Ik woon hier bij een klein winkelcentrum met supermarkt, bakkerij en slagerij.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:24 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dus jij zou niet klagen als je lekker ligt te slapen en naast je hoor je een vrachtwagenmotor, de eventuele PTO en natuurlijk de goederen zelf. Staal op staal hoor je nou eenmaal
Kan bestquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:28 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik woon hier bij een klein winkelcentrum met supermarkt, bakkerij en slagerij.
Die worden bijna allemaal 's ochtends vroeg bevoorraad. Maar ik heb daar helemaal geen last van.
Misschien dat dat komt omdat ik een vaste slaper ben, want ik slaap daar gewoon door heen.
snelheid heeft hier niets mee te maken, reistijd wel, en ik vind niet dat er een speciale groep rekening moet houden met een andere groep, we moeten allemaal rekening met elkaar houdenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:37 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maar een personenauto rijdt over het algemeen 30 tot 40 km harder dan een vrachtwagen dus die vlieger gaat niet op
Ik ben van mening door de grote en bijzonderheid van een vrachtwagen, vind ik dat zij meer rekening moeten houden met het overige verkeer. Zeker dat zij niet misbruik moeten maken van hun bijzonderheid.
Ik ben ook al jaren voor een algeheel inhaalverbod tijdens spitsuren en zware boetes bij het overtreden daar van!
En dan bellen ze het bedrijf op en dan krijg jij over je kloten als je terug bent op de zaakquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:46 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik zou ze lekker laten stikken, ze zijn zelf naast een winkel gaan wonen
Net zoals de mensen die rond Schiphol zijn gaan wonen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:46 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik zou ze lekker laten stikken, ze zijn zelf naast een winkel gaan wonen
Iedereen aan de 80 kmph dus ook de personenwagens, zeker maloten met gehaktballengedachten, kunt u ook eens relaxen, wel aan houden dan he. Komt vanzelf.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Relax gewoon ? Op de A28 b.v. is er niet overal een inhaalverbod terwijl het stervensdruk is. Maar i.p.v. de eigen verantwoordelijkheid te nemen en niet in te halen hangt er weer zo'n gehaktbal op de linkerbaan met een kilometer aan auto's achter zich. We willen idd allemaal veilig thuiskomen, rot dus op met je proletenbak naar die rechterbaan zodat het verkeer ook veilig kan doorstromen. Gister bijna weer een malloot achterop me omdat een vrachtwagen ineens de behoefte had in te halen en ik vol in m'n ankers moest. Je kunt prima relaxen als je alleen op zondag op weg naar tante Jet gebruik maakt van de snelweg, ik zit er echter de hele dag op voor m'n werk.
http://www.piek.org/home.htmquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:23 schreef fernando_redondo het volgende:
Maar serieus, er zijn geen oplossingen voor een geluidmakende koelmachine
Wij hebben op een oplegger een hydro-elektrisch aangedreven koelunit en die is behoorlijk stil. Het enige nadeel is dat je wel de vrachtwagenmotor moet laten draaien. (als je de motor van de vrachtwagen uitzet wordt er dus niet meer gekoeld). http://www.trs-transportkoeling.nl/prod4.cfm?prod=5quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:37 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik heb nog nooit een stille koelmotor gezien en dat is nog een sprookje
Proeven met een stadsdistributiecentrum zijn er al geweest.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:45 schreef fernando_redondo het volgende:
De enige optie is om te gaan werken met kleinere wagens(type bestelbus) of met een soort distributiecentrum buiten de stad maar die beide opties zijn te duur
Ik rijd dan gewoon 120, als ik harder rijdt flikkert mijn auto denk ik uitelkaarquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
en als jij het over opschieten hebt, zeg eens eerlijk hoe hard rij je dan ?, braaf 120 of ben zwaar illegaal de wet aan het overtreden en rij je 130.
Als vrachtwagens gewoon rechts blijven rijden is er niks aan de hand, lijkt mij.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:45 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik blijf er bij dat er geen oplossing is en dat je niet anders kunt dan het te accepteren omdat er toch geen andere oplossing is op dit moment.
Snelheid heeft hier wel degelijk mee te maken. Het verschil tussen beide groepen is te groot. Dit is niet het geval als de vrachtwagens gewoon rechts blijven rijden en niet klakkeloos en op elke willekeurig moment maar naar links vliegen omdat ze denken dat ze sneller zijn dan hun gelijkwaardig snelle voorganger.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
snelheid heeft hier niets mee te maken, reistijd wel, en ik vind niet dat er een speciale groep rekening moet houden met een andere groep, we moeten allemaal rekening met elkaar houden![]()
Zelfde geld voor de personenwagen bestuurders, alleen heeft u dat nog niet door, zoals zo velen met u. Allemaal aan de 80kmph probleem opgelost.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Snelheid heeft hier wel degelijk mee te maken. Het verschil tussen beide groepen is te groot. Dit is niet het geval als de vrachtwagens gewoon rechts blijven rijden en niet klakkeloos en op elke willekeurig moment maar naar links vliegen omdat ze denken dat ze sneller zijn dan hun gelijkwaardig snelle voorganger.
Dat heb ik zeer zeker wel door. Ik spreek hier dan ook over het probleem op snelwegen. Niet over andere wegen. Het grootste gedeelte van de snelweggebruikers mag 120 kmph en de meesten rijden dat ook minimaal. Dat er vrachtwagens en auto's met aanhangwagens minder hard rijden is geen probleem zolang ze dan doen op de rechterbaan en dan uitsluitend op de rechterbaan.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:14 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Zelfde geld voor de personenwagen bestuurders, alleen heeft u dat nog niet door, zoals zo velen met u. Allemaal aan de 80kmph probleem opgelost.
Ik heb het hier ook over de "snelwegen" in Nederland, niet over de bebouwde kom, daar komt straks 30kmph, weer een ander verhaal, gebeurt ook al, de door u belachelijke 40 kmph minder, kan u wel een paar voorbeeldje noemen hoor, zeer realistisch, zie geen spoken, daarom ook iedereen aan de 80 kmph in spitstijd, veel plezier, en niet inhalen he dan, succes.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:27 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat heb ik zeer zeker wel door. Ik spreek hier dan ook over het probleem op snelwegen. Niet over andere wegen. Het grootste gedeelte van de snelweggebruikers mag 120 kmph en de meesten rijden dat ook minimaal. Dat er vrachtwagens en auto's met aanhangwagens minder hard rijden is geen probleem zolang ze dan doen op de rechterbaan en dan uitsluitend op de rechterbaan.
En die leus die u hierboven noemt is te belachelijk voor woorden! Het grootste gedeelte van het verkeer kan en rijdt gewoon 120 op snelwegen en de snelheid naar beneden aanpassen naar 80, wat dus een aanpassing van 40!!! kmpu is, is niet realistisch.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:30 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Ik heb het hier ook over de "snelwegen" in Nederland, niet over de bebouwde kom, daar komt straks 30kmph, weer een ander verhaal, gebeurt ook al, zeer realistisch, zie geen spoken, daarom ook iedereen aan de 80 kmph in spitstijd, veel plezier, en niet inhalen he dan, succes.
Rotterdam, Utrecht,hoofddorp, u rijd zeker nooit op snelwegen, trajectcontole? ooit van gehoord?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:35 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Succes met je betoog.... wanneer ga je met je spandoek naar Den Haag?
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:37 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Rotterdam, Utrecht,hoofddorp, u rijd zeker nooit op snelwegen, trajectcontole? ooit van gehoord?![]()
U heeft gelijk oke, ik geef mij gewonnen, u wilt winnen maar zult verliezen, einde discussie succes met de 120kmph in uw spitstijd.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:40 schreef Rekkie het volgende:
[..]
![]()
3 plekken van de tig wegen die nederland rijk is..... das toch zeker niet het einde van de doelstelling.......![]()
Geen problemen met 120 richting Groningen, Zwolle, Apeldoorn, Eindhoven hoor....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:43 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
U heeft gelijk oke, ik geef mij gewonnen, u wilt winnen maar zult verliezen, einde discussie succes met de 120kmph in uw spitstijd.
U weet ook al niet wat einde discussie inhoud, de regering zal voor u beslissen, geen strijd van mijn kant, het is al realisme, zal vaker en op meerdere trajecten worden doorgevoerd, wederom succes, en nu echt einde discussie.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Geen problemen met 120 richting Groningen, Zwolle, Apeldoorn, Eindhoven hoor....
Succes met je strijd om de nederlandse snelwegen bejaarden-veilig te maken![]()
Kennelijk weet u zelf ook niet wat einde discussie inhoud (dat u überhaupt denkt dat ik mij laat vertellen wanneer een discussie is geëindigd) daar u toch weer behoefte had te reageren op mijn uitspraakquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:50 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
U weet ook al niet wat einde discussie inhoud, de regering zal voor u beslissen, geen strijd van mijn kant, het is al realisme, zal vaker en op meerdere trajecten worden doorgevoerd, wederom succes, en nu echt einde discussie.
Nee het gaat over het afzeiken van vrachtwagenchauffeurs, oorzaak, gevolg enz.. wat heeft u daarover te vermelden dan ipv dit?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:43 schreef BobbyB het volgende:
Heel interessant Bobby18, maar hier gaat het topic niet over.![]()
Zinloos hierop serieus in te gaan, het is goed ja, succes met de 120kmph in de spitstijd.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:56 schreef BobbyB het volgende:
![]()
![]()
Als we nu gewoon de hele boel vol bouwen dan is alles bebouwde kom, en mag je overal maar 50. Zo goed Bobby18?
succes met het besturen van een een groot gevaar op de weg! Dat u nog vele vrachten mag vervoeren als ik niet op de weg zit!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:59 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Zinloos hierop serieus in te gaan, het is goed ja, succes met de 120kmph in de spitstijd.
Deze topic gaat toch over inhalende vrachtwagens, oorzaak , gevolg lijkt mij zeer relevant in deze, ook aanverwante discussie over de personenwagens in deze lijkt mij niet afdwalende en is dus niet in overtreding met de door u aangehaalde FOK regels, verder stop ik met het reageren in dit topic, word zoals gewoonlijk een eindeloze iedereen wil gelijk hebbende reeks, succes.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:03 schreef BobbyB het volgende:
Ik heb er niks over te vermelden, maar er staat ergens in de FOK regels dat je niet van het onderwerp hoort af te dwalen. Net als dat er borden langs de weg staan waarop staat dat een vrachtwagen niet mag inhalen, waar dit topic dus over ging.
Dit is KLB en het topic is "inhalende vrachtwagens" (bij een inhaalverbod, zie OP) en dat noem jij dan afzeiken?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:56 schreef Bobby18 het volgende:
Nee het gaat over het afzeiken van vrachtwagenchauffeurs, oorzaak, gevolg enz.. wat heeft u daarover te vermelden dan ipv dit?
Oorzaak:quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:14 schreef Bobby18 het volgende:
Deze topic gaat toch over inhalende vrachtwagens, oorzaak , gevolg
Is wel interessant, maar hier offtopic, maar het staat je uiteraard vrij er zelf een topic over te openen.quote:ook aanverwante discussie over de personenwagens in deze lijkt mij niet afdwalende
Jij bent degene die gelijk wilt hebben anders. Dat moet jij weten, wij (of ik in ieder geval) zeg alleen maar dat het irrtant is dat vrachtwagens inhalen op plaatsen en tijden waar het niet mag. Dat ze inhalen is geen probleem op zich, maar dankzij de snelheidsbegrenzer kan een vrachtwagen niet snel inhalen en doet die er dus een aantal minuten over om een ander langzaam rijdend object in te halen waardoor achter hem een mooie trein van personen auto's gaat vormen, wat ze uiteindelijk weer een file noemen...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:14 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Deze topic gaat toch over inhalende vrachtwagens, oorzaak , gevolg lijkt mij zeer relevant in deze, ook aanverwante discussie over de personenwagens in deze lijkt mij niet afdwalende en is dus niet in overtreding met de door u aangehaalde FOK regels, verder stop ik met het reageren in dit topic, word zoals gewoonlijk een eindeloze iedereen wil gelijk hebbende reeks, succes.
Het is verboden voor personenwagenbestuurders:quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Dit is KLB en het topic is "inhalende vrachtwagens" (bij een inhaalverbod, zie OP) en dat noem jij dan afzeiken?![]()
Next: Bobby vs Bobby, game on!![]()
Dus met andere woorden: omdat sommige personen auto's zich niet aan de regels houden, vind jij dat vrachtwagens ook maar mogen doen wat ze willen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:31 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Het is verboden voor personenwagenbestuurders:
Door rood te rijden
gevaarlijk rijgedrag te vertonen
het niet geven van richting
rechts in te halen
bumperkleven
te hoge snelheid(in onoverzichtelijke situaties) ook al is het "toegestaan"
het niet handsfree telefoneren
met niet schoongemaakte ruiten je op de openbare weg te begeven
Over verdrijvingvlakken te rijden
enz, enz enz, kan nog wel even doorgaan, een vrachtwagenchauffeur is niks anders als de mede overtredende personenwagenchauffeur, irritatie aan beiden kanten, het is aan de verkeerspolitie om deze overtredingen te controleren, maar dat is dan ook weer niet goed want die moeten boeven gaan vangen volgens velen, eindeloze zinloze discussie dus, als iedereen zich aan de regels houd is er niks aan de hand, helaas gebeurt dat niet van beide kanten.
idd, jij snapt het, laat ook maar, het heeft geen zin dit soort topics, word eindeloos, net zo eindeloos als de mens al oorlog maakt zolang hij bestaat, je komt er niet uit, het word woord tegen woord. zgn gelijk tegen ongelijk, regels tegen regels terwijl iedereen ze net zo hard overtreed zowel personenwagenchauffeurs als vrachtwagenchauffeurs, zit hetzelfde zoogdier in nl. de menschquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:36 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dus met andere woorden: omdat sommige personen auto's zich niet aan de regels houden, vind jij dat vrachtwagens ook maar mogen doen wat ze willen?![]()
Hier gaat het nou toch helemaal niet om? Ja, we doen allemaal wel eens iets wat niet mag...
ach laat ook maar.
Vrachtwagenchauffeurs zijn mensen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:41 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
idd, jij snapt het, laat ook maar, het heeft geen zin dit soort topics, word eindeloos, net zo eindeloos als de mens al oorlog maakt zolang hij bestaat, je komt er niet uit, het word woord tegen woord. zgn gelijk tegen ongelijk, regels tegen regels terwijl iedereen ze net zo hard overtreed zowel personenwagenchauffeurs als vrachtwagenchauffeurs, zit hetzelfde zoogdier in nl. de mensch
Ik ook, maar dan wel in Duitsland bv waar de ruimte er voor is, in NL namelijk ook verboden en te druk voor, ben ook altijd weer blij als ik NL uit ben, veels te druk en zwaar irritante geiriteerde medeweg gebruikers overhier. Overigens voel ik mij wel mensch hoor, morgen weer richting zuid Frankrijk, zal aan je denken als ik na mijn werk aan het biertje in de zon zit rond een uur of 6 en jij waarschijnlijk zwaar geiriteerd in 1 of andere file zit in dit "mooie" landje waar je de 120kmph amper nog kunt halen, zo niet in spitstijd, haal je de gevreesde vrachtwagensopgelegde 80kmph nogeneens, wtb Englandquote:Op zondag 16 oktober 2005 01:15 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs zijn mensen?![]()
Over regels overtreden: Ik heb liever een personenauto die 140 rijd dan een vrachtwagen die een inhaalverbod negeert.
Ik sta nooit in de file......quote:Op zondag 16 oktober 2005 07:20 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Ik ook, maar dan wel in Duitsland bv waar de ruimte er voor is, in NL namelijk ook verboden en te druk voor, ben ook altijd weer blij als ik NL uit ben, veels te druk en zwaar irritante geiriteerde medeweg gebruikers overhier. Overigens voel ik mij wel mensch hoor, morgen weer richting zuid Frankrijk, zal aan je denken als ik na mijn werk aan het biertje in de zon zit rond een uur of 6 en jij waarschijnlijk zwaar geiriteerd in 1 of andere file zit in dit "mooie" landje waar je de 120kmph amper nog kunt halen, zo niet in spitstijd, haal je de gevreesde vrachtwagensopgelegde 80kmph nogeneens, wtb Englandrijd daar ook graag met de truck. succes he
![]()
Mijn toeren, wat ook mijn hobby is word betaald door de opdrachtgever incl. het avondeten, en ook het bijbehorende biertje, heb elke week vakantie. Prettige vakantie en laat je niet te veel naaien he, zijn touristenmelkers nogal goed inquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik sta nooit in de file......![]()
Sowieso de komende 2 weken niet..... 10 daagjes in de vakantiezon.......
Maar ik zal niet aan jou denken als je met je gevaarte uren moet toeren om eindelijk een keer in Frankrijk te komen om daar veel te veel te moeten betalen voor een biertje....
Ja nou èn? Ik zei dat toch dat het me niet interesseertquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:49 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Mijn toeren, wat ook mijn hobby is word betaald door de opdrachtgever incl. het avondeten, en ook het bijbehorende biertje, heb elke week vakantie. Prettige vakantie en laat je niet te veel naaien he, zijn touristenmelkers nogal goed is, succes.
Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in, oke prettige vakantie en have funquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Trouwens, voor een discussie die volgens jou al gesloten is ga je nog best lang door....
Maar je hapt zelf wel iedere keer weer toequote:Op zondag 16 oktober 2005 16:56 schreef Rekkie het volgende:
Ja nou èn? Ik zei dat toch dat het me niet interesseert
Gelukkig heb jij het doorquote:Op zondag 16 oktober 2005 18:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar je hapt zelf wel iedere keer weer toe![]()
Net 2![]()
die allebei het laatste woord willen hebben.
Heb je de koffers al gepakt? Vergeet de schone sokken nietquote:
De kuttrucker is de mens, mischien was hij zoekende, wat niet het recht geeft om iemand zomaar bijna van de weg te drukken zonder richting enz... overigens, maar dit maak je ook mee met personenwagenbestuurders, heeft niks met de vrachtwagen te maken maar met de persoon in kwestie, whatever de reden ook mag wezen, hij heeft zijn verantwoordelijkheid te nemen zoals een ieder die aan het verkeer deelneemt.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:45 schreef McCarthy het volgende:
zelf ook bijna een ongeluk gehad. Vrachtwagen gaat gewoon naar rechts, geeft geen richting aan. Bovendien rij ik daar. Duwt mij dus bijna van de weg.
Bij het stoplicht nog bijdehandte opmerkingen maken. Kuttrucker dat het is.
Als mensen geen richting aangeven zijn ze sowieso fout. En iemand afsnijden is ook fout.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:45 schreef McCarthy het volgende:
zelf ook bijna een ongeluk gehad. Vrachtwagen gaat gewoon naar rechts, geeft geen richting aan. Bovendien rij ik daar. Duwt mij dus bijna van de weg.
Bij het stoplicht nog bijdehandte opmerkingen maken. Kuttrucker dat het is.
Gezien door een driehoekige verrekijkerquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:05 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
En een over een witte weg met zwarte strepen.
Hij heeft het over en uitvoegende vrachtwagen vermoed ik, een die op het laatste moment zag dat dit de afslag was die hij moest nemen, hoort bij het werk maarja, moet je wel eerst nog kijken of er toevallig niet zo een haasje naast je zit.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:02 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Als mensen geen richting aangeven zijn ze sowieso fout. En iemand afsnijden is ook fout.
Maar ik merk ook weleens dat ik al mijn knipperlichten heb aanstaan en echt naar links toe moet (bv. vanwege een vrachtwagen met pech op de vluchtstrook/half op de rijbaan) en dat mensen gewoon niet op zitten te letten. Ja en dan schrikken ze en geven ze de vrachtwagen maar weer de schuld. En dan zie je even later ook nog een middelvingertje, maar ze hebben zelf niet gezien dat ik om een aanrijding te voorkomen echt naar links toe moest, en hem genoeg tijd gaf om snelheid te minderen.
Btw, vrachtwagen naar rechts? meestal gaan ze naar links om in te halen
Ah op die manierquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:07 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Hij heeft het over en uitvoegende vrachtwagen vermoed ik, een die op het laatste moment zag dat dit de afslag was die hij moest nemen, hoort bij het werk maarja, moet je wel eerst nog kijken of er toevallig niet zo een haasje naast je zit.
Als ik dat merk dat iemand zoekende is houd ik daar meteen gepaste afstand van, weet wat voor rare touren er van kunnen komen, zomaar op de rem, plotseling van richting veranderen enz, vrij logisch alleen word het vaak over het hoofd gezien bij sommige automobilisten die daar toevallig wel de weg weten en zo snel mogenlijk van a naar b willen, totdat ze zelf zoekende zijn, dan veranderd de zaak weer.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:11 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Ah op die manierNou dat zie ik personenwagens dagelijks doen, dus mag een vrachtwagen het ook een keer doen?
En vrachtwagenchauffeurs moeten dagelijks zoeken in een onbekende omgeving. De meeste automobilisten worden meteen panisch en vergeten al het overige verkeer en regels omdat ze 1 straatje aan het zoeken zijn.
Verschil is wel dat ik liever door een personenwagen aan wordt gereden in zo'n situatie dan door een vrachtwagen. Aangezien de grootte van zo'n auto is het ook niet meer dan redelijk wat meer verantwoordelijkheids gevoel te hebben. Maar ik maak ook vaak genoeg mee dat dit gebeurd met knipperlichten aan, sommigen (en dan niet alleen truckers) denken dat een knipperlicht ze meteen het recht geeft van baan te verwisselen en vinden dan ook maar dat anderen uit moeten kijken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:00 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
De kuttrucker is de mens, mischien was hij zoekende, wat niet het recht geeft om iemand zomaar bijna van de weg te drukken zonder richting enz... overigens, maar dit maak je ook mee met personenwagenbestuurders, heeft niks met de vrachtwagen te maken maar met de persoon in kwestie, whatever de reden ook mag wezen, hij heeft zijn verantwoordelijkheid te nemen zoals een ieder die aan het verkeer deelneemt.
Als je echt zo slim was, als jij denkt dat je was.... had je ingezien dat zijn post mij wel interesseren maar zijn dagelijkse bezigheden niet omdat het geen toegevoegde waarde is voor deze discussie.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:16 schreef r_one het volgende:
OMG![]()
![]()
hoe sneu Rekkie
Ik zal voor jullie beide een MP3'tje draaien: Autobahn van Kraftwerk en Met de vlam in de pijp van Henk Wijngaard.
Begin nou wel steeds meer sympathie voor Bobby te krijgen. Relaxte vent, kan me niet voorstellen dat juist hij z'n 30-tonner voor je voorbumper knalt.
Game on!
Sokken op vakantie? Je bent toch niet zo type met van die zwarte sokken in sandalen onder een korte broek hè?quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:04 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Heb je de koffers al gepakt? Vergeet de schone sokken niet![]()
Wie beweert dat ik slim zou zijn?quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:13 schreef Rekkie het volgende:
Als je echt zo slim was, als jij denkt dat je was....
Weet je wat een oplossing zou zijn ? Nu weet ik wel dat ze vaak op cruise control rijden, maar als de chauffeur die ingehaald wordt eventjes het gas loslaat ? Scheelt een slok op een borrel. Bovendien beseffen vrachtwagenchauffeurs volgens mij vaak niet wat voor opstopping ze veroorzaken achter zich.. Als het druk is dan he. Is jouw ergernis opheffen het veroorzaken van ergernis bij tientallen anderen waard ?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:18 schreef Kindervriend het volgende:
Tijdens inhaalverboden moeten ze elkaar inderdaad niet inhalen. Maar daar buiten... waarom niet?
Stelletje janksmoelen hier in dit topic. Aldoor kankeren op die trucks, maar wel verwachten dat ze bij hun supermarktje altijd lekker hun verse vreten kunnen kopen. Denk eens na, die trucks zijn er niet om het plebs te irriteren, maar hebben een functie.
En uit eigen ervaring kan ik vertellen dat je soms gewoon in móet halen, want urenlang achter een truck rijden die 3 km zachter rijdt dan jij kunt is gewoon irritant en onnodig.
Ook prachtig als er van die nerds achter een vrachtwagen gaan kleven, als ie aan het inhalen is. Denk je dat die chauffeur je dan ziet en denkt van: 'Oh, ik zal toch maar effe iets harder inhalen'?
Mongolen! Hij ziet je juist helemaal niet! Die truck zou vol op de rem moeten gaan zodat je met je burgerbak tot een brok oud ijzer wordt gebeukt!
Daar moet ik je dan wel weer gelijk in geven. Dat ze hun poot niet effe van het gas halen is gewoon de koppigheid van truckers.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Weet je wat een oplossing zou zijn ? Nu weet ik wel dat ze vaak op cruise control rijden, maar als de chauffeur die ingehaald wordt eventjes het gas loslaat ? Scheelt een slok op een borrel. Bovendien beseffen vrachtwagenchauffeurs volgens mij vaak niet wat voor opstopping ze veroorzaken achter zich.. Als het druk is dan he. Is jouw ergernis opheffen het veroorzaken van ergernis bij tientallen anderen waard ?
Wauw, toen voelde jij je vast wel stoer? En je moeder... was ze daarna trots op je? Wel hè?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:44 schreef HPoi het volgende:
Ik had dat eens toen het ook niet mocht. Er ontstond een hele rij (15/20 auto's lang) en hij was bezig 5 vrachtwagencombinaties in te halen. Toen ben ik nadat hij in 5 min. er 1 ingehaald had op de claxon gaan hangen et voila, hij voegde na de 2de combi er tussenin.![]()
Best wel. Maar het was erg druk en dan is het kansloos om met je combi er 5 in te halen onder inhaal verbod.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:46 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Wauw, toen voelde jij je vast wel stoer? En je moeder... was ze daarna trots op je? Wel hè?
Juist.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:43 schreef Kindervriend het volgende:
Hoewel... als ze vaart minderen om een inhalende truck sneller te kunnen laten passeren veroorzaken ze natuurlijk wel een kettingreactie achter zich. Alle trucks er achter zullen ook vaart moeten minderen en die zullen - als het mogelijk is - hun truck naar links gooien om óók in te gaan halen. We schieten er weinig mee op dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |