Vrachtwagenchauffeurs zijn mensen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:41 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
idd, jij snapt het, laat ook maar, het heeft geen zin dit soort topics, word eindeloos, net zo eindeloos als de mens al oorlog maakt zolang hij bestaat, je komt er niet uit, het word woord tegen woord. zgn gelijk tegen ongelijk, regels tegen regels terwijl iedereen ze net zo hard overtreed zowel personenwagenchauffeurs als vrachtwagenchauffeurs, zit hetzelfde zoogdier in nl. de mensch
Ik ook, maar dan wel in Duitsland bv waar de ruimte er voor is, in NL namelijk ook verboden en te druk voor, ben ook altijd weer blij als ik NL uit ben, veels te druk en zwaar irritante geiriteerde medeweg gebruikers overhier. Overigens voel ik mij wel mensch hoor, morgen weer richting zuid Frankrijk, zal aan je denken als ik na mijn werk aan het biertje in de zon zit rond een uur of 6 en jij waarschijnlijk zwaar geiriteerd in 1 of andere file zit in dit "mooie" landje waar je de 120kmph amper nog kunt halen, zo niet in spitstijd, haal je de gevreesde vrachtwagensopgelegde 80kmph nogeneens, wtb Englandquote:Op zondag 16 oktober 2005 01:15 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs zijn mensen?![]()
Over regels overtreden: Ik heb liever een personenauto die 140 rijd dan een vrachtwagen die een inhaalverbod negeert.
Ik sta nooit in de file......quote:Op zondag 16 oktober 2005 07:20 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Ik ook, maar dan wel in Duitsland bv waar de ruimte er voor is, in NL namelijk ook verboden en te druk voor, ben ook altijd weer blij als ik NL uit ben, veels te druk en zwaar irritante geiriteerde medeweg gebruikers overhier. Overigens voel ik mij wel mensch hoor, morgen weer richting zuid Frankrijk, zal aan je denken als ik na mijn werk aan het biertje in de zon zit rond een uur of 6 en jij waarschijnlijk zwaar geiriteerd in 1 of andere file zit in dit "mooie" landje waar je de 120kmph amper nog kunt halen, zo niet in spitstijd, haal je de gevreesde vrachtwagensopgelegde 80kmph nogeneens, wtb Englandrijd daar ook graag met de truck. succes he
![]()
Mijn toeren, wat ook mijn hobby is word betaald door de opdrachtgever incl. het avondeten, en ook het bijbehorende biertje, heb elke week vakantie. Prettige vakantie en laat je niet te veel naaien he, zijn touristenmelkers nogal goed inquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik sta nooit in de file......![]()
Sowieso de komende 2 weken niet..... 10 daagjes in de vakantiezon.......
Maar ik zal niet aan jou denken als je met je gevaarte uren moet toeren om eindelijk een keer in Frankrijk te komen om daar veel te veel te moeten betalen voor een biertje....
Ja nou èn? Ik zei dat toch dat het me niet interesseertquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:49 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Mijn toeren, wat ook mijn hobby is word betaald door de opdrachtgever incl. het avondeten, en ook het bijbehorende biertje, heb elke week vakantie. Prettige vakantie en laat je niet te veel naaien he, zijn touristenmelkers nogal goed is, succes.
Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in, oke prettige vakantie en have funquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Trouwens, voor een discussie die volgens jou al gesloten is ga je nog best lang door....
Maar je hapt zelf wel iedere keer weer toequote:Op zondag 16 oktober 2005 16:56 schreef Rekkie het volgende:
Ja nou èn? Ik zei dat toch dat het me niet interesseert
Gelukkig heb jij het doorquote:Op zondag 16 oktober 2005 18:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar je hapt zelf wel iedere keer weer toe![]()
Net 2![]()
die allebei het laatste woord willen hebben.
Heb je de koffers al gepakt? Vergeet de schone sokken nietquote:
De kuttrucker is de mens, mischien was hij zoekende, wat niet het recht geeft om iemand zomaar bijna van de weg te drukken zonder richting enz... overigens, maar dit maak je ook mee met personenwagenbestuurders, heeft niks met de vrachtwagen te maken maar met de persoon in kwestie, whatever de reden ook mag wezen, hij heeft zijn verantwoordelijkheid te nemen zoals een ieder die aan het verkeer deelneemt.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:45 schreef McCarthy het volgende:
zelf ook bijna een ongeluk gehad. Vrachtwagen gaat gewoon naar rechts, geeft geen richting aan. Bovendien rij ik daar. Duwt mij dus bijna van de weg.
Bij het stoplicht nog bijdehandte opmerkingen maken. Kuttrucker dat het is.
Als mensen geen richting aangeven zijn ze sowieso fout. En iemand afsnijden is ook fout.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:45 schreef McCarthy het volgende:
zelf ook bijna een ongeluk gehad. Vrachtwagen gaat gewoon naar rechts, geeft geen richting aan. Bovendien rij ik daar. Duwt mij dus bijna van de weg.
Bij het stoplicht nog bijdehandte opmerkingen maken. Kuttrucker dat het is.
Gezien door een driehoekige verrekijkerquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:05 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
En een over een witte weg met zwarte strepen.
Hij heeft het over en uitvoegende vrachtwagen vermoed ik, een die op het laatste moment zag dat dit de afslag was die hij moest nemen, hoort bij het werk maarja, moet je wel eerst nog kijken of er toevallig niet zo een haasje naast je zit.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:02 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Als mensen geen richting aangeven zijn ze sowieso fout. En iemand afsnijden is ook fout.
Maar ik merk ook weleens dat ik al mijn knipperlichten heb aanstaan en echt naar links toe moet (bv. vanwege een vrachtwagen met pech op de vluchtstrook/half op de rijbaan) en dat mensen gewoon niet op zitten te letten. Ja en dan schrikken ze en geven ze de vrachtwagen maar weer de schuld. En dan zie je even later ook nog een middelvingertje, maar ze hebben zelf niet gezien dat ik om een aanrijding te voorkomen echt naar links toe moest, en hem genoeg tijd gaf om snelheid te minderen.
Btw, vrachtwagen naar rechts? meestal gaan ze naar links om in te halen
Ah op die manierquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:07 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Hij heeft het over en uitvoegende vrachtwagen vermoed ik, een die op het laatste moment zag dat dit de afslag was die hij moest nemen, hoort bij het werk maarja, moet je wel eerst nog kijken of er toevallig niet zo een haasje naast je zit.
Als ik dat merk dat iemand zoekende is houd ik daar meteen gepaste afstand van, weet wat voor rare touren er van kunnen komen, zomaar op de rem, plotseling van richting veranderen enz, vrij logisch alleen word het vaak over het hoofd gezien bij sommige automobilisten die daar toevallig wel de weg weten en zo snel mogenlijk van a naar b willen, totdat ze zelf zoekende zijn, dan veranderd de zaak weer.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:11 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Ah op die manierNou dat zie ik personenwagens dagelijks doen, dus mag een vrachtwagen het ook een keer doen?
En vrachtwagenchauffeurs moeten dagelijks zoeken in een onbekende omgeving. De meeste automobilisten worden meteen panisch en vergeten al het overige verkeer en regels omdat ze 1 straatje aan het zoeken zijn.
Verschil is wel dat ik liever door een personenwagen aan wordt gereden in zo'n situatie dan door een vrachtwagen. Aangezien de grootte van zo'n auto is het ook niet meer dan redelijk wat meer verantwoordelijkheids gevoel te hebben. Maar ik maak ook vaak genoeg mee dat dit gebeurd met knipperlichten aan, sommigen (en dan niet alleen truckers) denken dat een knipperlicht ze meteen het recht geeft van baan te verwisselen en vinden dan ook maar dat anderen uit moeten kijken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:00 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
De kuttrucker is de mens, mischien was hij zoekende, wat niet het recht geeft om iemand zomaar bijna van de weg te drukken zonder richting enz... overigens, maar dit maak je ook mee met personenwagenbestuurders, heeft niks met de vrachtwagen te maken maar met de persoon in kwestie, whatever de reden ook mag wezen, hij heeft zijn verantwoordelijkheid te nemen zoals een ieder die aan het verkeer deelneemt.
Als je echt zo slim was, als jij denkt dat je was.... had je ingezien dat zijn post mij wel interesseren maar zijn dagelijkse bezigheden niet omdat het geen toegevoegde waarde is voor deze discussie.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:16 schreef r_one het volgende:
OMG![]()
![]()
hoe sneu Rekkie
Ik zal voor jullie beide een MP3'tje draaien: Autobahn van Kraftwerk en Met de vlam in de pijp van Henk Wijngaard.
Begin nou wel steeds meer sympathie voor Bobby te krijgen. Relaxte vent, kan me niet voorstellen dat juist hij z'n 30-tonner voor je voorbumper knalt.
Game on!
Sokken op vakantie? Je bent toch niet zo type met van die zwarte sokken in sandalen onder een korte broek hè?quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:04 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Heb je de koffers al gepakt? Vergeet de schone sokken niet![]()
Wie beweert dat ik slim zou zijn?quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:13 schreef Rekkie het volgende:
Als je echt zo slim was, als jij denkt dat je was....
Weet je wat een oplossing zou zijn ? Nu weet ik wel dat ze vaak op cruise control rijden, maar als de chauffeur die ingehaald wordt eventjes het gas loslaat ? Scheelt een slok op een borrel. Bovendien beseffen vrachtwagenchauffeurs volgens mij vaak niet wat voor opstopping ze veroorzaken achter zich.. Als het druk is dan he. Is jouw ergernis opheffen het veroorzaken van ergernis bij tientallen anderen waard ?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:18 schreef Kindervriend het volgende:
Tijdens inhaalverboden moeten ze elkaar inderdaad niet inhalen. Maar daar buiten... waarom niet?
Stelletje janksmoelen hier in dit topic. Aldoor kankeren op die trucks, maar wel verwachten dat ze bij hun supermarktje altijd lekker hun verse vreten kunnen kopen. Denk eens na, die trucks zijn er niet om het plebs te irriteren, maar hebben een functie.
En uit eigen ervaring kan ik vertellen dat je soms gewoon in móet halen, want urenlang achter een truck rijden die 3 km zachter rijdt dan jij kunt is gewoon irritant en onnodig.
Ook prachtig als er van die nerds achter een vrachtwagen gaan kleven, als ie aan het inhalen is. Denk je dat die chauffeur je dan ziet en denkt van: 'Oh, ik zal toch maar effe iets harder inhalen'?
Mongolen! Hij ziet je juist helemaal niet! Die truck zou vol op de rem moeten gaan zodat je met je burgerbak tot een brok oud ijzer wordt gebeukt!
Daar moet ik je dan wel weer gelijk in geven. Dat ze hun poot niet effe van het gas halen is gewoon de koppigheid van truckers.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Weet je wat een oplossing zou zijn ? Nu weet ik wel dat ze vaak op cruise control rijden, maar als de chauffeur die ingehaald wordt eventjes het gas loslaat ? Scheelt een slok op een borrel. Bovendien beseffen vrachtwagenchauffeurs volgens mij vaak niet wat voor opstopping ze veroorzaken achter zich.. Als het druk is dan he. Is jouw ergernis opheffen het veroorzaken van ergernis bij tientallen anderen waard ?
Wauw, toen voelde jij je vast wel stoer? En je moeder... was ze daarna trots op je? Wel hè?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:44 schreef HPoi het volgende:
Ik had dat eens toen het ook niet mocht. Er ontstond een hele rij (15/20 auto's lang) en hij was bezig 5 vrachtwagencombinaties in te halen. Toen ben ik nadat hij in 5 min. er 1 ingehaald had op de claxon gaan hangen et voila, hij voegde na de 2de combi er tussenin.![]()
Best wel. Maar het was erg druk en dan is het kansloos om met je combi er 5 in te halen onder inhaal verbod.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:46 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Wauw, toen voelde jij je vast wel stoer? En je moeder... was ze daarna trots op je? Wel hè?
Juist.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:43 schreef Kindervriend het volgende:
Hoewel... als ze vaart minderen om een inhalende truck sneller te kunnen laten passeren veroorzaken ze natuurlijk wel een kettingreactie achter zich. Alle trucks er achter zullen ook vaart moeten minderen en die zullen - als het mogelijk is - hun truck naar links gooien om óók in te gaan halen. We schieten er weinig mee op dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |