abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31222038
Als dit bord er staat:



met daaronder een bordje 06:00 - 10:00

Dus vrachtwagens NIET inhalen van 06:00 tot 10:00

Is het dan echt zo fucking moeilijk om om 06:30 gewoon op de rechterbaan te blijven met die klotecombinaties ? En nee, er was geen uitvoegende vrachtwagen die er tussen moest, de rest ging gewoon te langzaam. Zijn die chauffeurs nou echt analfabeet ?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 08:18:07 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31222040
Boeie!
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31222043
Koos Spee vragen om meer controles?
pi_31222145
Het is toch zo simpel.
Verboden voor rode vrachtwagens om zwarte personenauto's te passeren.
Mij mag je er voor wakker maken.
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 08:39:52 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_31222389
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:18 schreef Megumi het volgende:
Boeie!
Dat is zeker boeiend, een inhalende vrachtwagen staat ZEKER in de spits garant voor een mooie rij langzaam rijdende auto's achter hem die naar achteren dmv een harmonica effect zorgt voor een stilstaande file.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31222417
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:18 schreef Megumi het volgende:
Boeie!
En toch de drang hebben om in dit topic te reageren
pi_31222454
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:32 schreef minkuukel het volgende:
Het is toch zo simpel.
Verboden voor rode vrachtwagens om zwarte personenauto's te passeren.
Er kunnen zwarten oversteken.

  donderdag 6 oktober 2005 @ 08:59:41 #9
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_31222469
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:54 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En toch de drang hebben om in dit topic te reageren
Tja.. zeker als het zo'n makkelijke reaktie is...
pi_31222471
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:52 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat is zeker boeiend, een inhalende vrachtwagen staat ZEKER in de spits garant voor een mooie rij langzaam rijdende auto's achter hem die naar achteren dmv een harmonica effect zorgt voor een stilstaande file.
Zelfs om 06:30 al een hele rij achter me. Want 1 vrachtwagen is niet genoeg, de hele rij (8 stuks) moest ingehaald worden
pi_31222475
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:58 schreef BrickTop het volgende:

[..]

Er kunnen zwarten oversteken.

[afbeelding]
Zonder nek en kleren!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:06:08 #12
123780 Davoice
Don't innovate. Imitate!
pi_31222548
Ik heb ooit bijna een ongeluk had door dit soort gedoe. 2 vrachtwagens moesten invoegen op een vierbaansweg. De achterste van de twee voegde eerder in. Ik zat op de linker baan. Toen de voorste wilde invoegen was er geen ruimte op de rechter baan, omdat de andere vrachtwagen er al reed, maar coulant als hij was tegenover zijn collega chauffeur kwakte hij gewoon de hele combinatie naar de linker baan, zonder uit te kijken Ik moest vol in de remmen om een ongeluk te voorkomen. Sindsdien vertrouw ik die lui voor geen meter meer.
One man can make a difference, Davoice makes the difference
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:22:47 #13
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31222796
stop nou eens met die flauwe grapjes over verkeersborden
Het valt mij ook op dat het inhaalverbod steeds vaker genegeerd wordt. Mogen ze van mij best wel strenger op controleren
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_31222872
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:06 schreef Davoice het volgende:
Ik heb ooit bijna een ongeluk had door dit soort gedoe. 2 vrachtwagens moesten invoegen op een vierbaansweg. De achterste van de twee voegde eerder in. Ik zat op de linker baan. Toen de voorste wilde invoegen was er geen ruimte op de rechter baan, omdat de andere vrachtwagen er al reed, maar coulant als hij was tegenover zijn collega chauffeur kwakte hij gewoon de hele combinatie naar de linker baan, zonder uit te kijken Ik moest vol in de remmen om een ongeluk te voorkomen. Sindsdien vertrouw ik die lui voor geen meter meer.
Ik vertrouw vrachtwagens überhaupt niet. Daar zijn ze me veel te groot en te verwoestend voor.
Vannochtend slingerde er ook weer zo'n log apparaat voor me op de weg.
Een klein moment van onachtzaamheid kan desastreuse gevolgen hebben.
pi_31223231
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:06 schreef Davoice het volgende:
Ik heb ooit bijna een ongeluk had door dit soort gedoe. 2 vrachtwagens moesten invoegen op een vierbaansweg. De achterste van de twee voegde eerder in. Ik zat op de linker baan. Toen de voorste wilde invoegen was er geen ruimte op de rechter baan, omdat de andere vrachtwagen er al reed, maar coulant als hij was tegenover zijn collega chauffeur kwakte hij gewoon de hele combinatie naar de linker baan, zonder uit te kijken Ik moest vol in de remmen om een ongeluk te voorkomen. Sindsdien vertrouw ik die lui voor geen meter meer.
Dat heet nu anticiperen.
pi_31223254
Hoe druk was het vanochtend om 06:30?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:52:16 #17
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_31223320
maak ie oe naa
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_31223372
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:48 schreef Lucille het volgende:
Hoe druk was het vanochtend om 06:30?
Erg druk
pi_31223397
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:46 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:

[..]

Dat heet nu anticiperen.
Inderdaad, de vrachtwagen anticipeerde niet goed
pi_31223485
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:48 schreef Lucille het volgende:
Hoe druk was het vanochtend om 06:30?
Te druk.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:35:59 #21
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_31224213
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:48 schreef Lucille het volgende:
Hoe druk was het vanochtend om 06:30?
Dat is geen criterium.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_31224293
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:48 schreef Lucille het volgende:
Hoe druk was het vanochtend om 06:30?
Ja meneer de agent, het was niet druk dus reed ik maar 150.

Dus 'hoe druk is het' is een kul argument om maar verkeers regels te overtreden, zeker de regels waar anderen gewoon een boel ergenis en last van ondervinden.

(Dus wanneer je een keer niet je knipperlicht aan doet wanneer er geen hond rijdt is geen ramp, maar wanneer het tering druk is dan is het handig om te weten dat die pipo die voor je rijdt toch naar rechts/links gaat).
pi_31224474
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:17 schreef cupra4 het volgende:
Als dit bord er staat:

[afbeelding]

met daaronder een bordje 06:00 - 10:00

Dus vrachtwagens NIET inhalen van 06:00 tot 10:00

Is het dan echt zo fucking moeilijk om om 06:30 gewoon op de rechterbaan te blijven met die klotecombinaties ? En nee, er was geen uitvoegende vrachtwagen die er tussen moest, de rest ging gewoon te langzaam. Zijn die chauffeurs nou echt analfabeet ?
Scheelt je tijd
pi_31224492
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:49 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Scheelt je tijd
Beetje een kul-argument maar het zuigt behoorlijk om een uur naar dezelfde achterkant te kijken
pi_31224511
Ik hoor altijd graag de mening van de andere kant in dit soort zaken dus vriendelijk als ik ben (*kuch*), stapte ik eens op zo'n vrachtwagenchaffeur af en ik vroeg hem "Joh, er staat toch een bord dat je niet mag inhalen en als je het toch doet heb je zo een paar honderd meter auto's achter je hangen, waarom doe je het dan toch?" Het antwoord was "Omdat wij voor ons werk op de weg zitten"



Ja hallo. Denk je soms dat ik 's morgens vroeg in de auto zit om te gaan winkelen ofzo?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_31224553
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik hoor altijd graag de mening van de andere kant in dit soort zaken dus vriendelijk als ik ben (*kuch*), stapte ik eens op zo'n vrachtwagenchaffeur af en ik vroeg hem "Joh, er staat toch een bord dat je niet mag inhalen en als je het toch doet heb je zo een paar honderd meter auto's achter je hangen, waarom doe je het dan toch?" Het antwoord was "Omdat wij voor ons werk op de weg zitten"



Ja hallo. Denk je soms dat ik 's morgens vroeg in de auto zit om te gaan winkelen ofzo?
Ik zit 's ochtends in de auto om files te creeeren.

pi_31224620
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik hoor altijd graag de mening van de andere kant in dit soort zaken dus vriendelijk als ik ben (*kuch*), stapte ik eens op zo'n vrachtwagenchaffeur af en ik vroeg hem "Joh, er staat toch een bord dat je niet mag inhalen en als je het toch doet heb je zo een paar honderd meter auto's achter je hangen, waarom doe je het dan toch?" Het antwoord was "Omdat wij voor ons werk op de weg zitten"


Ja hallo. Denk je soms dat ik 's morgens vroeg in de auto zit om te gaan winkelen ofzo?
Betekent dat dan dat ik 160 mag omdat ik ook voor me werk op de weg zit?
pi_31224654
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik hoor altijd graag de mening van de andere kant in dit soort zaken
Hoi
pi_31224864
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:56 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Hoi
Geweldige bijdrage aan deze discussie. Bedankt ga zo door en bewijs dat je het moderatorschap waard bent
pi_31225647
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik hoor altijd graag de mening van de andere kant in dit soort zaken dus vriendelijk als ik ben (*kuch*), stapte ik eens op zo'n vrachtwagenchaffeur af en ik vroeg hem "Joh, er staat toch een bord dat je niet mag inhalen en als je het toch doet heb je zo een paar honderd meter auto's achter je hangen, waarom doe je het dan toch?" Het antwoord was "Omdat wij voor ons werk op de weg zitten"



Ja hallo. Denk je soms dat ik 's morgens vroeg in de auto zit om te gaan winkelen ofzo?
Die opmerking verwachtte ik al... Sommigen denken dat ze god zijn of zo en o wee als je laat blijken het niet eens te zijn met zijn ongelofelijk domme actie, dan gaat die luchthoorn en alle 16 lampen tegelijk aan... (waar die nou voor nodig zijn, weet ik ook niet, of rijden ze allemaal naar Donker-Afrika ofzo ?)

* Heerlijk zo'n automatisch dimmende binnenspiegel.
pi_31225715
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:39 schreef cupra4 het volgende:

[..]
* Heerlijk zo'n automatisch dimmende binnenspiegel.
Ik heb een electrisch zonnegordijn bij mn achterruit. Werkt ook prima voor/tegen op-de-achterbank-meerijders.

Verder mogen alle snel en autowegen in Nederland 24/7 een inhaal verbod voor vrachtwagens krijgen.
pi_31225865
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:42 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ik heb een electrisch zonnegordijn bij mn achterruit. Werkt ook prima voor/tegen op-de-achterbank-meerijders.
Die heb ik nu ook...... ik denk er over om er een grote middelvinger op te laten zetten
pi_31225926
Misschien moeten we eens de mening van wat van die chauffeurs uit PTA vragen.
Gezien de vrachtwagen topics zitten er genoeg. Benieuwd wat voor excusen ze hebben...
pi_31226288
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 15:16:01 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_31226534
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:48 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Die heb ik nu ook...... ik denk er over om er een grote middelvinger op te laten zetten
Of het hoofd van Suger Lee Hooper, dan schikken ze zich zo rot dat ze spontaan hun auto/iets in de sloot parkeren.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:16:08 #36
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31226578
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:48 schreef Lucille het volgende:
Hoe druk was het vanochtend om 06:30?
de A9 Velsen - Rotterpolderplein staat om 6:15 al shocking klem, iedere dag weer
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_31226737
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:06 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Geweldige bijdrage aan deze discussie. Bedankt ga zo door en bewijs dat je het moderatorschap waard bent
Ik heb mijn mening al gegeven
pi_31226827
Sugar Lee Hooper
Want omdat.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:29:09 #39
123780 Davoice
Don't innovate. Imitate!
pi_31226909
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:58 schreef BrickTop het volgende:

[..]

Er kunnen zwarten oversteken.

[afbeelding]
Let op: Beatles-lp's
One man can make a difference, Davoice makes the difference
pi_31226972
Een paar kleefmijnen en hoppa weer een combinatie in de vangrail
pi_31227473
Ik pleit er ook eigenlijk voor om vrachtwagens uit de spits te halen. Of op aparte eenbaans rijstroken ("da's lekker niet inhalen met 60 km/u, leuk he, doe het daar maar even van!"), of tussen 07:00 en 09:00 niet op de autosnelweg. Ik weet wel dat dat technische en economisch nu nog niet mogelijk is, maar ter plaatse van een vrachtwagen loopt de capaciteit van een tweebaans autosnelweg terug naar minder dan 50%. Of ze nu inhalen of niet, ze veroorzaken zowiezo opstoppingen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_31227557
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik pleit er ook eigenlijk voor om vrachtwagens uit de spits te halen. Of op aparte eenbaans rijstroken ("da's lekker niet inhalen met 60 km/u, leuk he, doe het daar maar even van!"), of tussen 07:00 en 09:00 niet op de autosnelweg. Ik weet wel dat dat technische en economisch nu nog niet mogelijk is, maar ter plaatse van een vrachtwagen loopt de capaciteit van een tweebaans autosnelweg terug naar minder dan 50%. Of ze nu inhalen of niet, ze veroorzaken zowiezo opstoppingen.
Ben jij bereid een anderhalf uurtje langer op je goederen te wachten?
pi_31228103
Even de verwarrende TT vervangen
pi_31228868
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:56 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Ben jij bereid een anderhalf uurtje langer op je goederen te wachten?
Ja hoor.

Of lekker al het vrachtverkeer snachts doen.

Wat ook mooi is bv dat je Duitsland niet eens IN mag met een vrachtwagen op feestdagen.

Kan je eindelijk eens door kachelen
pi_31229175
Ik heb de afgelopen week aardig wat kilometers gemaakt en het enige waar ik me kwaad om heb gemaakt, was het feit dat vrachtwagenchauffeurs idd het bord negeren. Ik heb zeker vier gevaarlijke situaties gezien en in alle vier de situaties was er minstens 1 vrachtwagen bij betrokken.
pi_31229327
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:46 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ja hoor.

Of lekker al het vrachtverkeer snachts doen.

Wat ook mooi is bv dat je Duitsland niet eens IN mag met een vrachtwagen op feestdagen.

Kan je eindelijk eens door kachelen
's Nachts rijden werkt voor kranten en de post maar voor gewoon goederenvervoer zeker niet. Bouwplaatsen mag alleen 's Avonds gewerkt worden dan. Vakkenvullers ook maar 's Avonds want ja overdag mag de vrachtwagen niet rijden. Werkt gewoon niet dus
pi_31229524
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:59 schreef Tha_T het volgende:

[..]

's Nachts rijden werkt voor kranten en de post maar voor gewoon goederenvervoer zeker niet. Bouwplaatsen mag alleen 's Avonds gewerkt worden dan. Vakkenvullers ook maar 's Avonds want ja overdag mag de vrachtwagen niet rijden. Werkt gewoon niet dus
Wat heeft de aanvoer nu te maken met het uitvoerende werk.
Goederen kunnen simpelweg opgeslagen worden om er de volgende dag mee aan de slag te gaan.
pi_31230874
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:59 schreef Tha_T het volgende:

[..]

's Nachts rijden werkt voor kranten en de post maar voor gewoon goederenvervoer zeker niet. Bouwplaatsen mag alleen 's Avonds gewerkt worden dan.
Alleen savonds? Huh?

Bouwplaatsen kunnen natuurlijk ook al bv rond 06:00 bevoorraad worden. Dan gebeurt het vervoer van het materiaal tussne zeg 4 en 6uur des nachts.
quote:
Vakkenvullers ook maar 's Avonds want ja overdag mag de vrachtwagen niet rijden. Werkt gewoon niet dus
Wat dacht je van smorgens vroeg? En vaak worden vakken ook saonds gevult ja. Dus die vrachtwagen om zeg 20:00 of 20:30 uitladen kan dan ook.

In het algemeen zouden verschoven werktijden een onderdeel van de vervoersproblematieken kunnen zijn en ik denk dat in veel transport zaken dat prima kan.

Nu nog mensen vinden die (liever) snachts/vroeg of erg laat werken en je bent klaar.
pi_31231122
Bakkers worden ook 's nachts/'s ochtends heel vroeg bevooraard.... daar kan het ook.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:16:37 #50
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31231535
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:51 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Alleen savonds? Huh?

Bouwplaatsen kunnen natuurlijk ook al bv rond 06:00 bevoorraad worden. Dan gebeurt het vervoer van het materiaal tussne zeg 4 en 6uur des nachts.
[..]

Wat dacht je van smorgens vroeg? En vaak worden vakken ook saonds gevult ja. Dus die vrachtwagen om zeg 20:00 of 20:30 uitladen kan dan ook.

In het algemeen zouden verschoven werktijden een onderdeel van de vervoersproblematieken kunnen zijn en ik denk dat in veel transport zaken dat prima kan.

Nu nog mensen vinden die (liever) snachts/vroeg of erg laat werken en je bent klaar.
ja kijk, dat werkt dus niet.
Het afleveren van de goederen moet in goede harmonie gebeuren met de ontvangende partij.
Goederen moeten vaan gecontroleerd worden etc etc. Ooit eens gehoord van scanners en aftekenlijsten waarvoor de ontvangende partij moet tekenen?

Als chauffeurs van vrachtwagens in de nacht moeten gaan bevoorraden betekend dit vrijwel automatisch dat men ook moet afsturen op een 24 uurs economie.
En wat denk je bv van het JIT principe? Als goederen te lang opgeslagen liggen kost dat een bedrijf geld. Wat zich uit in het jaarverslag.

Heel leuk gedacht allemaal, maar zolang er geen 24 uurs economie is werkt het niet om de aanvoer via vrachtwagens ook deels in de nacht te laten plaatsvinden.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')