Bij vrachtwagens is de ergenis die het veroorzaakt groter dan wanneer een luxewagen te hard rijdt bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:24 schreef Klonk het volgende:
[..]
en das nou juist het probleem, vrijwel niemand houdt zich precies aan de verkeersregels, nog noch chauffeurs van luxewagens nognoch vrachtwagenchauffeurs.
foeiquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik rijd standaard harder dan 120! Schiet het tenminste nog een beetje op en dan duurt het tenminste ook geen kwartier voordat je een iemand die net geen 120 rijdt hebt ingehaald.
quote:
Relax gewoon ? Op de A28 b.v. is er niet overal een inhaalverbod terwijl het stervensdruk is. Maar i.p.v. de eigen verantwoordelijkheid te nemen en niet in te halen hangt er weer zo'n gehaktbal op de linkerbaan met een kilometer aan auto's achter zich. We willen idd allemaal veilig thuiskomen, rot dus op met je proletenbak naar die rechterbaan zodat het verkeer ook veilig kan doorstromen. Gister bijna weer een malloot achterop me omdat een vrachtwagen ineens de behoefte had in te halen en ik vol in m'n ankers moest. Je kunt prima relaxen als je alleen op zondag op weg naar tante Jet gebruik maakt van de snelweg, ik zit er echter de hele dag op voor m'n werk.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
relax gewoon, zelfs een inhalende vrachtwagen gaat weer naar rechts en uiteindelijk zitten met z'n allen op 1 weg en willen allemaal 1 ding en dat is veilig thuiskomen.
ik ookquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Relax gewoon ? Op de A28 b.v. is er niet overal een inhaalverbod terwijl het stervensdruk is. Maar i.p.v. de eigen verantwoordelijkheid te nemen en niet in te halen hangt er weer zo'n gehaktbal op de linkerbaan met een kilometer aan auto's achter zich. We willen idd allemaal veilig thuiskomen, rot dus op met je proletenbak naar die rechterbaan zodat het verkeer ook veilig kan doorstromen. Gister bijna weer een malloot achterop me omdat een vrachtwagen ineens de behoefte had in te halen en ik vol in m'n ankers moest. Je kunt prima relaxen als je alleen op zondag op weg naar tante Jet gebruik maakt van de snelweg, ik zit er echter de hele dag op voor m'n werk.
Als ze nou veilig naar links gingen en niet op tijdstippen dat het ontzettend druk was heb ik er totaal geen problemen mee.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
![]()
maar alle gekheid op een stokje, als een gemiddelde vrachtwagenchauffeur zich elke dag zo zou ergeren aan medeweggebruikers dan was ie na een half jaar overspannen.
relax gewoon, zelfs een inhalende vrachtwagen gaat weer naar rechts en uiteindelijk zitten met z'n allen op 1 weg en willen allemaal 1 ding en dat is veilig thuiskomen.
rijden zonder het korte lontje, dat rijdt een stuk lekkerder![]()
andersom net zo minquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:32 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Als ze nou veilig naar links gingen en niet op tijdstippen dat het ontzettend druk was heb ik er totaal geen problemen mee.
Het punt is namelijk dat vrachtwagen-chauffeurs weten dat ze een ontzettend log en gevaarlijk ding besturen en daar misbruik van maken door die dingen er af en toe als het eigenlijk niet kan en niet zou moeten gewoon naar links flikkeren en willen inhalen. Gevolg dan je als normaal en beduidend sneller verkeer, vol in de ankers moeten, er een enorme rij achter komt en een gevaarlijke situatie wordt gecreeerd.
Relax zeg je?
Laat meneer vrachtwagen chauffeur relaxed zijn en niet in spitsen gaan inhalen..... die 5 km per uur levert echt geen 10-tallen minuten tijdswinst op.
Maar een personenauto rijdt over het algemeen 30 tot 40 km harder dan een vrachtwagen dus die vlieger gaat niet opquote:
Ik woon hier bij een klein winkelcentrum met supermarkt, bakkerij en slagerij.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:24 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dus jij zou niet klagen als je lekker ligt te slapen en naast je hoor je een vrachtwagenmotor, de eventuele PTO en natuurlijk de goederen zelf. Staal op staal hoor je nou eenmaal
Kan bestquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:28 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik woon hier bij een klein winkelcentrum met supermarkt, bakkerij en slagerij.
Die worden bijna allemaal 's ochtends vroeg bevoorraad. Maar ik heb daar helemaal geen last van.
Misschien dat dat komt omdat ik een vaste slaper ben, want ik slaap daar gewoon door heen.
snelheid heeft hier niets mee te maken, reistijd wel, en ik vind niet dat er een speciale groep rekening moet houden met een andere groep, we moeten allemaal rekening met elkaar houdenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:37 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maar een personenauto rijdt over het algemeen 30 tot 40 km harder dan een vrachtwagen dus die vlieger gaat niet op
Ik ben van mening door de grote en bijzonderheid van een vrachtwagen, vind ik dat zij meer rekening moeten houden met het overige verkeer. Zeker dat zij niet misbruik moeten maken van hun bijzonderheid.
Ik ben ook al jaren voor een algeheel inhaalverbod tijdens spitsuren en zware boetes bij het overtreden daar van!
En dan bellen ze het bedrijf op en dan krijg jij over je kloten als je terug bent op de zaakquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:46 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik zou ze lekker laten stikken, ze zijn zelf naast een winkel gaan wonen
Net zoals de mensen die rond Schiphol zijn gaan wonen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:46 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik zou ze lekker laten stikken, ze zijn zelf naast een winkel gaan wonen
Iedereen aan de 80 kmph dus ook de personenwagens, zeker maloten met gehaktballengedachten, kunt u ook eens relaxen, wel aan houden dan he. Komt vanzelf.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Relax gewoon ? Op de A28 b.v. is er niet overal een inhaalverbod terwijl het stervensdruk is. Maar i.p.v. de eigen verantwoordelijkheid te nemen en niet in te halen hangt er weer zo'n gehaktbal op de linkerbaan met een kilometer aan auto's achter zich. We willen idd allemaal veilig thuiskomen, rot dus op met je proletenbak naar die rechterbaan zodat het verkeer ook veilig kan doorstromen. Gister bijna weer een malloot achterop me omdat een vrachtwagen ineens de behoefte had in te halen en ik vol in m'n ankers moest. Je kunt prima relaxen als je alleen op zondag op weg naar tante Jet gebruik maakt van de snelweg, ik zit er echter de hele dag op voor m'n werk.
http://www.piek.org/home.htmquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:23 schreef fernando_redondo het volgende:
Maar serieus, er zijn geen oplossingen voor een geluidmakende koelmachine
Wij hebben op een oplegger een hydro-elektrisch aangedreven koelunit en die is behoorlijk stil. Het enige nadeel is dat je wel de vrachtwagenmotor moet laten draaien. (als je de motor van de vrachtwagen uitzet wordt er dus niet meer gekoeld). http://www.trs-transportkoeling.nl/prod4.cfm?prod=5quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:37 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik heb nog nooit een stille koelmotor gezien en dat is nog een sprookje
Proeven met een stadsdistributiecentrum zijn er al geweest.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:45 schreef fernando_redondo het volgende:
De enige optie is om te gaan werken met kleinere wagens(type bestelbus) of met een soort distributiecentrum buiten de stad maar die beide opties zijn te duur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |