abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31462737
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:24 schreef Klonk het volgende:

[..]

en das nou juist het probleem, vrijwel niemand houdt zich precies aan de verkeersregels, nog noch chauffeurs van luxewagens nognoch vrachtwagenchauffeurs.
Bij vrachtwagens is de ergenis die het veroorzaakt groter dan wanneer een luxewagen te hard rijdt bijvoorbeeld.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:16:18 #102
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31462746
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:13 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik rijd standaard harder dan 120! Schiet het tenminste nog een beetje op en dan duurt het tenminste ook geen kwartier voordat je een iemand die net geen 120 rijdt hebt ingehaald.
foei
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_31462810
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:16 schreef Klonk het volgende:

[..]

foei
Jeetje wat voel ik me nu schuldig
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:21:57 #104
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31462870
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:18 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Jeetje wat voel ik me nu schuldig

maar alle gekheid op een stokje, als een gemiddelde vrachtwagenchauffeur zich elke dag zo zou ergeren aan medeweggebruikers dan was ie na een half jaar overspannen.

relax gewoon, zelfs een inhalende vrachtwagen gaat weer naar rechts en uiteindelijk zitten met z'n allen op 1 weg en willen allemaal 1 ding en dat is veilig thuiskomen.

rijden zonder het korte lontje, dat rijdt een stuk lekkerder
pi_31462964
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:21 schreef Klonk het volgende:

[..]

relax gewoon, zelfs een inhalende vrachtwagen gaat weer naar rechts en uiteindelijk zitten met z'n allen op 1 weg en willen allemaal 1 ding en dat is veilig thuiskomen.
Relax gewoon ? Op de A28 b.v. is er niet overal een inhaalverbod terwijl het stervensdruk is. Maar i.p.v. de eigen verantwoordelijkheid te nemen en niet in te halen hangt er weer zo'n gehaktbal op de linkerbaan met een kilometer aan auto's achter zich. We willen idd allemaal veilig thuiskomen, rot dus op met je proletenbak naar die rechterbaan zodat het verkeer ook veilig kan doorstromen. Gister bijna weer een malloot achterop me omdat een vrachtwagen ineens de behoefte had in te halen en ik vol in m'n ankers moest. Je kunt prima relaxen als je alleen op zondag op weg naar tante Jet gebruik maakt van de snelweg, ik zit er echter de hele dag op voor m'n werk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2005 15:27:18 ]
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:31:39 #106
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31463066
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Relax gewoon ? Op de A28 b.v. is er niet overal een inhaalverbod terwijl het stervensdruk is. Maar i.p.v. de eigen verantwoordelijkheid te nemen en niet in te halen hangt er weer zo'n gehaktbal op de linkerbaan met een kilometer aan auto's achter zich. We willen idd allemaal veilig thuiskomen, rot dus op met je proletenbak naar die rechterbaan zodat het verkeer ook veilig kan doorstromen. Gister bijna weer een malloot achterop me omdat een vrachtwagen ineens de behoefte had in te halen en ik vol in m'n ankers moest. Je kunt prima relaxen als je alleen op zondag op weg naar tante Jet gebruik maakt van de snelweg, ik zit er echter de hele dag op voor m'n werk.
ik ook
pi_31463076
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:21 schreef Klonk het volgende:

[..]

maar alle gekheid op een stokje, als een gemiddelde vrachtwagenchauffeur zich elke dag zo zou ergeren aan medeweggebruikers dan was ie na een half jaar overspannen.

rijden zonder het korte lontje, dat rijdt een stuk lekkerder
Als ze nou veilig naar links gingen en niet op tijdstippen dat het ontzettend druk was heb ik er totaal geen problemen mee.
Het punt is namelijk dat vrachtwagen-chauffeurs weten dat ze een ontzettend log en gevaarlijk ding besturen en daar misbruik van maken door die dingen er af en toe als het eigenlijk niet kan en niet zou moeten gewoon naar links flikkeren en willen inhalen. Gevolg dan je als normaal en beduidend sneller verkeer, vol in de ankers moeten, er een enorme rij achter komt en een gevaarlijke situatie wordt gecreeerd.

Relax zeg je?

Laat meneer vrachtwagen chauffeur relaxed zijn en niet in spitsen gaan inhalen..... die 5 km per uur levert echt geen 10-tallen minuten tijdswinst op.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:32:52 #108
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31463096
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:32 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Als ze nou veilig naar links gingen en niet op tijdstippen dat het ontzettend druk was heb ik er totaal geen problemen mee.
Het punt is namelijk dat vrachtwagen-chauffeurs weten dat ze een ontzettend log en gevaarlijk ding besturen en daar misbruik van maken door die dingen er af en toe als het eigenlijk niet kan en niet zou moeten gewoon naar links flikkeren en willen inhalen. Gevolg dan je als normaal en beduidend sneller verkeer, vol in de ankers moeten, er een enorme rij achter komt en een gevaarlijke situatie wordt gecreeerd.

Relax zeg je?

Laat meneer vrachtwagen chauffeur relaxed zijn en niet in spitsen gaan inhalen..... die 5 km per uur levert echt geen 10-tallen minuten tijdswinst op.
andersom net zo min
pi_31463188
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:32 schreef Klonk het volgende:

[..]

andersom net zo min
Maar een personenauto rijdt over het algemeen 30 tot 40 km harder dan een vrachtwagen dus die vlieger gaat niet op

Ik ben van mening door de grote en bijzonderheid van een vrachtwagen, vind ik dat zij meer rekening moeten houden met het overige verkeer. Zeker dat zij niet misbruik moeten maken van hun bijzonderheid.

Ik ben ook al jaren voor een algeheel inhaalverbod tijdens spitsuren en zware boetes bij het overtreden daar van!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:28:43 #110
78498 classpc
I don't like change
pi_31464213
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:24 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Dus jij zou niet klagen als je lekker ligt te slapen en naast je hoor je een vrachtwagenmotor, de eventuele PTO en natuurlijk de goederen zelf. Staal op staal hoor je nou eenmaal
Ik woon hier bij een klein winkelcentrum met supermarkt, bakkerij en slagerij.
Die worden bijna allemaal 's ochtends vroeg bevoorraad. Maar ik heb daar helemaal geen last van.
Misschien dat dat komt omdat ik een vaste slaper ben, want ik slaap daar gewoon door heen.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_31464436
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:28 schreef classpc het volgende:

[..]

Ik woon hier bij een klein winkelcentrum met supermarkt, bakkerij en slagerij.
Die worden bijna allemaal 's ochtends vroeg bevoorraad. Maar ik heb daar helemaal geen last van.
Misschien dat dat komt omdat ik een vaste slaper ben, want ik slaap daar gewoon door heen.
Kan best maar toch heb je de eeuwige zeikers. Hoe vaak ik al de koelmotor van mijn vrachtwagen uit heb moeten zetten van de mensen die in de buurt van mijn losadres wonen/slapen is écht niet meer op 2 handen te tellen. Dat je goederen daardoor gigantisch warm worden boeit die mensen écht niks
pi_31464644
Ik zou ze lekker laten stikken, ze zijn zelf naast een winkel gaan wonen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31464918
Waarom is er een inhaalverbod voor vrachtwagens?

Omdat alle bestuurders van personenwagens rond dezelfde tijd van en naar hun werk gaan.
Dus het zou rechtvaardig zijn om een aparte rijbaan (de rechter) voor vrachtwagens te houden en een aparte baan (de linker baan) voor personenauto's. Eens kijken hoeveel auto's dan het verbod om op de rechterbaan te komen zullen negeren (voorsorteren voor afritten uitgezonderd).
Dit is gewoon even om aan te geven dat chauffeurs van personenwagens en vrachtwagens hetzelfde denken..

Dat sommige chauffeurs met hun vrachtwagen onnodig (ze moeten de eerstvolgende afrit hebben) of met een te klein snelheidsverschil gaan inhalen is ook niet goed te praten. Daar erger ik me ook wel aan.
pi_31465091
En over 's nachts distibueren: Elke transportonderneming droomt ervan om zijn wagens 24/7 te laten rijden, maar dat is gewoon niet mogelijk omdat de meeste bedrijven van 8 tot 5 werken.

Ook mag je in woonwijken (supermarkten, winkelcentra) vaak niet voor 7.00u 's ochtends lossen ivm met geluidshinder voor omwonenden (vaak appartementen boven winkels). In veel winkelstraten mag je tot 11.00u 's ochtends lossen, daarna komen er palen te staan of wordt je geflitst (Breestraat in Leiden).

Als je met een grote vrachtwagen bij een supermarkt of winkel komt lossen wordt er geklaagd dat je in de weg staat en of je niet met een kleine vrachtwagen kan komen (heel leuk, dubbel zoveel vrachtwagens op de weg en in de winkelstraten. Hoezo egoďstisch?)
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:09:56 #115
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31465164
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:37 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Maar een personenauto rijdt over het algemeen 30 tot 40 km harder dan een vrachtwagen dus die vlieger gaat niet op

Ik ben van mening door de grote en bijzonderheid van een vrachtwagen, vind ik dat zij meer rekening moeten houden met het overige verkeer. Zeker dat zij niet misbruik moeten maken van hun bijzonderheid.

Ik ben ook al jaren voor een algeheel inhaalverbod tijdens spitsuren en zware boetes bij het overtreden daar van!
snelheid heeft hier niets mee te maken, reistijd wel, en ik vind niet dat er een speciale groep rekening moet houden met een andere groep, we moeten allemaal rekening met elkaar houden
pi_31465230
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:46 schreef fernando_redondo het volgende:
En dan bellen ze het bedrijf op en dan krijg jij over je kloten als je terug bent op de zaak . Helaas werkt het zo niet
pi_31465362
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:46 schreef fernando_redondo het volgende:
Net zoals de mensen die rond Schiphol zijn gaan wonen.

Maar zo werkt het niet, als er mensen gaan klagen dan moeten de transportbedrijven een (meestal tijd- en geldkostende) oplossing verzinnen.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:22:27 #118
54509 Bobby18
Peace for ever
pi_31465425
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Iedereen aan de 80 kmph dus ook de personenwagens, zeker maloten met gehaktballengedachten, kunt u ook eens relaxen, wel aan houden dan he. Komt vanzelf.
Copyright 31 January 1693
Van leven ga je dood, dood dus niet je leven maar leef en laat leven het duurt maar even.
Make Love not War.
pi_31465458
Gooi er een brandbom naar binnen dan houdt het klagen op.

Maar serieus, er zijn geen oplossingen voor een geluidmakende koelmachine
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31465525
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:23 schreef fernando_redondo het volgende:

Maar serieus, er zijn geen oplossingen voor een geluidmakende koelmachine
http://www.piek.org/home.htm
pi_31465773
Ik heb nog nooit een stille koelmotor gezien en dat is nog een sprookje

Zeker bij mensen die toch altijd wat te klagen willen hebben
pi_31465870
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:37 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik heb nog nooit een stille koelmotor gezien en dat is nog een sprookje
Wij hebben op een oplegger een hydro-elektrisch aangedreven koelunit en die is behoorlijk stil. Het enige nadeel is dat je wel de vrachtwagenmotor moet laten draaien. (als je de motor van de vrachtwagen uitzet wordt er dus niet meer gekoeld). http://www.trs-transportkoeling.nl/prod4.cfm?prod=5
pi_31465940
Ik blijf er bij dat er geen oplossing is en dat je niet anders kunt dan het te accepteren omdat er toch geen andere oplossing is op dit moment.

De enige optie is om te gaan werken met kleinere wagens(type bestelbus) of met een soort distributiecentrum buiten de stad maar die beide opties zijn te duur
pi_31465982
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:45 schreef fernando_redondo het volgende:

De enige optie is om te gaan werken met kleinere wagens(type bestelbus) of met een soort distributiecentrum buiten de stad maar die beide opties zijn te duur
Proeven met een stadsdistributiecentrum zijn er al geweest.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2000/01/0114T022.htm
http://www.gent.be/gent/nieuws/showitem.asp?ID=04/0428&NAV=ON&BH=
pi_31466035
Weet ik. Maar dat onderschrijft eerder mijn mening dan dat hij ondergraven wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')