Virus.NL | maandag 3 oktober 2005 @ 21:10 |
[Centraal] Vrachtwagentopic [centraal] vrachtautotopic deel 2 [Centraal] Vrachtwagen topic deel 3 [Centraal] Vrachtwagen Topic Deel 4 | |
Virus.NL | maandag 3 oktober 2005 @ 21:13 |
Een oudje ![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 3 oktober 2005 @ 21:14 |
nog een oudje, als tvp ![]() | |
Virus.NL | maandag 3 oktober 2005 @ 21:16 |
Een gloedjenieuwe dan maar ![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 3 oktober 2005 @ 21:22 |
De foto's van de mackdag die ik heb gemaakt staan hier, ben nu iets over de helt met uppen... | |
RemcoDelft | maandag 3 oktober 2005 @ 21:31 |
Verkeer regelen in Nieuw Zeeland:![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 3 oktober 2005 @ 21:34 |
Nieuw Zeeland ![]() ![]() | |
Klonk | maandag 3 oktober 2005 @ 21:38 |
woei, deeltje 5 alweer ![]() | |
Klonk | maandag 3 oktober 2005 @ 21:39 |
ook nog slecht nieuws, ik mag met en berlingo op pad ![]() | |
pieter_pontiac | maandag 3 oktober 2005 @ 22:03 |
Ook maar even een [ Bericht 2% gewijzigd door pieter_pontiac op 03-10-2005 22:12:27 ] | |
Alexxxxx | maandag 3 oktober 2005 @ 22:42 |
![]() | |
area51 | dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:01 |
quote:een DO ?? | |
Alexxxxx | dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:03 |
Jups ![]() | |
area51 | dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:04 |
Even verder gekeken dan mijn neus lang was, en dit is ie Voertuigsoort Bedrijfsauto Merk DAF Handelsbenaming T 2000 DO 300 Kleur(en) N.v.t. Brandstof Diesel Aantal cilinders 6 Cilinderinhoud 0 cm3 Aantal zitplaatsen 0 Aantal staanplaatsen 0 Massa ledig voertuig 5.040 kg Maximum massa voertuig 14.800 kg Massa rijklaar 0 kg Laadvermogen N.v.t. Maximum massa te trekken indien aanhangwagen: - ongeremd 0 kg - geremd N.v.t. - oplegger geremd 0 kg - autonoom geremd 0 kg - middenas geremd 0 kg Datum eerste afgifte Nederland 11 mei 1960 Datum eerste toelating 11 mei 1960 Datum aanvang tenaamstelling 3 augustus 1999 Vervaldatum APK 29 maart 2006 | |
Alexxxxx | dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:08 |
ligt vanaf oktober een boek over de DAF DO in de winkel, auteur Hans Stoovelaar, uitgevrij Aprilis. mij is ook medewerking gevraagd, maar ik had helaas geen foto's van de DO (inclusief copyright dan ![]() | |
Gurb | dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:39 |
quote:deze foto is van afgelopen zondag? ik heb eventueel ook nog wel wat foto's, interesse? | |
Alexxxxx | dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:16 |
quote:Zet ze maar in dit topic. Ik heb 250 foto's gemaakt, en er zijn dus maar een paar voertuigen die ik er niet op heb. En die stonden gewoon achterlijk beroerd, of zijn er al veel vaker geweest. | |
Klonk | dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:43 |
zo, ik ben ook al weer een uurtje thuis, moe, dadelijk lekker slapen, maar wat is de a61 toch een prachtige snelweg om te rijden, mooie hoge bruggen, mooi uitzicht, ik geniet er elke keer weer van ![]() | |
Klonk | dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:49 |
ow, ja en 3 euro en 10 cent betalen voor een blikje red bull vind ik ook wat overdreven ![]() en nu ga ik slapen. | |
Alexxxxx | dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:40 |
Zo, ik heb eindelijk alle foto’s van de Mackdag online ![]() ![]() Ik heb ook een aantal voertuigen op de foto gezet die ik nog niet op het internet heb zien staan bij de andere mackdagfoto’s, zoals foto’s van personenwagens, begeleidingsvoertuigen, bussen, telekranen, de knikdumper, graafmachines, rupskranen, schranklader, wiellader, tractoren, de Henschel Locomotief, een motorrijwiel, het golfkarretje van Doornbos en de tank Toch nog een paar plaatjes, omdat posts met alleen text ook maar zo saai zijn ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:06 |
Herinneren julie je die mooie witte FTf nog die ik op de laatste pagina van het vorige deeltje hier postte? ![]() De eigenaar daarvan is lid geworden van BuzzyBee ![]() | |
Gurb | dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:00 |
hier wat foto's die ik genomen heb de mack's vond ik niet boeiend genoeg voor een foto, dus alleen maar speciaal transport ![]() ![]() | |
Gurb | dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:12 |
mooie site trouwens alexxx, leuk om doorheen te bladeren. | |
Alexxxxx | dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:20 |
dank je voor het compliment ![]() Leuk om te zien dat jij vooral trailers op de foto hebt gezet ![]() ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 5 oktober 2005 @ 20:32 |
Vandaag een mooie scanner binnen gekregen, en nu wat interessante analoge foto's aan het inscannen ![]() ![]() Merk en type: Ford Eigenaar: KLM Catering Services Land van herkomst: Nederland Locatie: Schiphol Datum: begin 2002 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: wagenparknummer 326, mag niet van het terrein van Schiphol af, omdat ze geen wegkenteken heeft | |
Alexxxxx | vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:30 |
Merk en type: Volvo NL12 (cabine) Eigenaar: Holwerda Swifterbant Land van herkomst: Nederland Locatie: Beetgum: Volvo dealer Datum: 7-10-2005 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: truck is maart 2005 van het talud afgereden. ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:23 |
![]() Merk en type: KAF FAF8546 (volgens RDW) Eigenaar: PvdKooij Land van herkomst: Nederland Locatie: Drachten: PvdKooij Datum: augustus 2000 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: Waarom is het logo op de grille gewijzigd in KTF? Protest van DAF? Iedere aanvullende infor over KAF is welkom. Ik wet dat het eiegnbouw trucks zijn op basis van DAF. Maar hoeveel zijn er bijvoorbeeld van gebouwd, en wanneer? Ook alle andere extra info is welkom. | |
sj44k | zaterdag 8 oktober 2005 @ 21:34 |
ik zal eens vragen | |
Klonk | dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:30 |
ik had gisteren weer een ritje naar zuid duitsland en de nodige bijzondere wagens gezien, o.a. zo'n moderne skoda vrachtwagen. ![]() ziet er in het echt best goed uit, verder een Roman tegen gekomen (nooit van gehoord), zag er eigenlijk ook niet uit, toen ik thuis was heb ik eens op internet gezocht en kwam hun website tegen ( www.roman.ro ). Verder in de buurt van keulen een paar speciale politiedingen gezien, leken wel waterkannonen ofzo, en het vreemde was, ik kwam eerst een duitse tegen, vervolgens een belg en een stuk later een franse uitvoering, mischien ergens een politiedingen beurs ofzo ? Een lievelingsplekje om even te stopppen is het uitzichtpunt over de Mosel (bij de beroemde moseltallbrucke) op de A61. ![]() Is een rare gedachte dat je op bijna 140 meter hoogte over een dal heen gaat. | |
Virus.NL | dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:04 |
Pizza-truck vast onder viaduct ![]() http://www.nciv.nl/index.php?nciv_id=1346567 stond op de Flabber site. ![]() | |
pieter_pontiac | dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:09 |
Zeker 'n mooi plekje, die Moseltallbrucke. Ben ik ook een aantal keren geweest. | |
Alexxxxx | woensdag 19 oktober 2005 @ 17:21 |
Klonk, Was het zo'n nieuwe Roman, of een MAN licentie? | |
Klonk | woensdag 19 oktober 2005 @ 20:22 |
Een lelijke, veel plastic, zo'n nieuwe dus. | |
Alexxxxx | woensdag 19 oktober 2005 @ 20:27 |
Dat zijn gedrochten ![]() Ik kan niet wachten tot er een voor mn lens komt ![]() | |
Klonk | woensdag 19 oktober 2005 @ 20:32 |
quote:ik had een camera bij me, maar ik zag het gebakje pas toen ik er voorbij was... | |
Alexxxxx | woensdag 19 oktober 2005 @ 20:37 |
Die nieuwe ROMAN ziet er uit als een ERF EC14 die met zn plastic neus in een brandend gebouw heeft gestaan ![]() | |
Klonk | woensdag 19 oktober 2005 @ 20:42 |
![]() al die stukken plastic maken de auto er in ieder geval niet knapper op ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 19 oktober 2005 @ 20:48 |
![]() Over dit gedrocht hebben we het dus ![]() | |
Klonk | woensdag 19 oktober 2005 @ 20:57 |
meer deze eigenlijk:![]() | |
M5 | woensdag 19 oktober 2005 @ 21:06 |
ik weet iig zeker dat ik die nog niet gezien heb ![]() ![]() al is het niet zo erg als deze: ![]() enige wat ik wel geinig vind is de roterende ruitenwisser.. | |
Virus.NL | woensdag 19 oktober 2005 @ 21:42 |
quote:op http://www.colani.de/ kan je zelfs een filmpje van dat ding zien ![]() hoe oud is dat prototype onding eigenlijk? ![]() | |
M5 | woensdag 19 oktober 2005 @ 21:45 |
quote:1995 voor zover ik weet. | |
Klonk | woensdag 19 oktober 2005 @ 22:02 |
Die Colani's zijn zo lelijk dat ze weer mooi worden, dat kan van die roman's niet gezegd worden | |
Alexxxxx | donderdag 20 oktober 2005 @ 17:09 |
Colani bouwt nog steeds trucks btw... Alleen om de een of andere reden niet zo veel ![]() | |
M5 | donderdag 20 oktober 2005 @ 17:21 |
quote:welk bedrijf wil nu een truck hebben die er uit ziet alsof hij zo van de set van een hele slechte Sci-Fi film komt rijden ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 20 oktober 2005 @ 17:53 |
quote:Spitzer en Technisat bijvoorbeeld. Waarbij ik moet zeggen dat Spitzer de aandacht wil trekken op buerzen (is een trailerfabriek), en drie keer raden wie de Technisat TV's heeft ontworpen... ![]() 1 tipje: zo zien die TV's er uit ![]() | |
Klonk | donderdag 20 oktober 2005 @ 19:25 |
ik zie kansen voor een lcd scherm van een paar meter doorsnee, gewoon achterop de vrachtwagen plakken ![]() | |
RoGaM | vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:26 |
quote:Weet je wat echt toevallig is, ik heb vorige week van deze en dezelfde auto nog de Rechter Spiegel vervangen omdat hij deze eraf had gereden ![]() | |
Scalle-- | vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:05 |
quote:Ik denk dat je nu wel langer zal bezig zijn ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:07 |
Zonet de eigenaar van deze truck over de vloer gehad, hij heef me via internet opgespoord ![]() ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:37 |
http://www.wagaciezka.com/index.php Zonet lid van geworden ![]() | |
Klonk | zaterdag 22 oktober 2005 @ 07:28 |
oeeh, een daf 3300 ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:27 |
Met ![]() ![]() | |
Virus.NL | zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:47 |
quote:Heb ik ook al zitten kijken, via V8power ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:57 |
ja, maar op V8power is het bericht wer weg gehaald van die polen ![]() | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 20:52 |
Voor de tuck specialisten hier ff 'n vraag Ik kwam vandaag een Truck met oplegger tegen waarvan het leek alsof de laatste demper ontbrak (zo zag het er ook uit) ging om een DAF 95 nog wat. Hij maakte een lekker ruig/hard geluid ![]() Maar ik vraag me af of dit zo hoort (denk ik niet eigenlijk) en of het mag ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 27 oktober 2005 @ 20:57 |
hoort niet, mag niet, gebeurt vaak, vooral bij V8 scania's Om nog even terug te komen op het Colani verhaal, een foto uit eigen collectie: ![]() | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:00 |
quote:klonk wel erg vet. ![]() heb het eens een keer in belgie gehoord in de ardennen, ging er ééntje heuvel op.. oooorverdovend. ![]() Dat het niet mag vermoede ik al ![]() | |
Klonk | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:09 |
scania V8 naast me is altijd een goeie reden om het raampje aan de passagierskant open te doen ![]() | |
Virus.NL | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:10 |
quote:http://home.quicknet.nl/qn/prive/vanlangen/steenbergen.mpg voor het V8 geluid van een Scania ![]() ![]() Oja en de specs van de nieuwe Scania motor: Maximum power: 620 hp (456 kW) at 1900 r/min Maximum torque: 3000 Nm between 1100 and 1400 r/min ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Virus.NL op 27-10-2005 21:23:38 ] | |
Alexxxxx | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:26 |
![]() ![]() ![]() | |
Virus.NL | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:29 |
Wij hebben een 113 Topline 360 gehad, een 143 500 Streamline gehad en nu hebben we een 144 530 Topline KingoftheRoad ![]() | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:37 |
In omgeving Delft/Delfgauw/Pijnacker zie ik wel eens een klassieke vrachtwagen rijden, ziet er een beetje uit zoals deze: daar komt ook wel een mooi geluidje uit ![]() ![]() foto afkomstig van Alexxxxx z'n forum Lijkt er dus veel op, maar dan met wat klassieker oogende laadruimte, kleur licht geel/donker groen. niemand een foto denk ik? ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:42 |
mijn foto, wat doe je! ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:43 |
![]() Ligt Limmen daar toevallig in de buurt? Of deze Maar je zult denk ik de Vabis van Kneppers of Knetters of zo bedoelen? | |
Virus.NL | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:44 |
Yep allebei Noord-Holland (Limmen onder Alkmaar, Spanbroek boven Hoorn) En nee het ligt niet in de buurt van Delft ![]() [ Bericht 48% gewijzigd door Virus.NL op 27-10-2005 21:51:48 ] | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:44 |
quote:'t staat er bij he ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:46 |
quote:Ik heb dan ook niet geNSBt, maar slaak een vreugdekreetje ![]() ![]() | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:51 |
quote:'k neem aan dat dit voor mij bedoelt was? maar dit zijn ze niet, het is geen truck-oplegger combinatie. de Vabis van Kneppers/Knetters zegt me helemaal niets. | |
Alexxxxx | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:54 |
Ik ben vrij zeker dat het die is, maar dus de naam kwijt, en geen foto online staan ![]() Dit soort dingen vreet aan me ![]() Die stata normaal in een loods vlak langs de snelweg, en op de zijkant van die loods is een afbeelding van die truck gemaakt door een grafitti-artiest. misschine dat een andere kenner nu een foto kan vinden? | |
Klonk | donderdag 27 oktober 2005 @ 22:10 |
een scania v8 als beltoon, lijkt me wel wat ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:19 |
Er is een CD vol met V8 geluiden, is dat niet wat voor jou? | |
Klonk | vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:16 |
ja ![]() er staat trouwens in de nieuwe truckstar een leuk artikel over de volkswagen nieuwe grote vrachtwagen, de Constelation. ziet er niet verkeerd uit, en het rijdt volgens truckstar ook prima, ben benieuwd of VW zoiets ook voor ons in Europa in de planning heeft. ![]() | |
Bartholomeus | zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:25 |
quote:Ziet er niet verkeerd uit? Man, ga jij je bril eens poetsen ![]() | |
Klonk | zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:35 |
ik vind ze wel wat hebben, maar goed, je weet wat als ik prive auto heb ![]() | |
glasbak | zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:44 |
quote:Deze hoeft ook het terrein niet af, maar weet je dat je wagens van Gate-gourmet WEL zonder kenteken het terrein verlaten? Het gaat maar om een tientallen meters maar vanaf de McDonalds steken ze de Schipholweg over naar het terrein waar de gebouwen van Gate-gourmet staan (naast het Ibis Hotel). Het heet daar zelfs Cateringweg geloof ik. | |
glasbak | zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:54 |
quote:Kannie nog vliegen ook, want als ik constelation hoor, denk ik aan dit : ![]() foto uit eigen archief Ik vind die VW-Truck er trouwens niet uitzien. Kan meteen naar het mislukte modellen-topic. | |
Bartholomeus | zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:41 |
quote:nou, eigenlijk niet ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:45 |
quote:Multipla ![]() | |
Klonk | zondag 30 oktober 2005 @ 09:22 |
Juist ja ![]() | |
Bartholomeus | zondag 30 oktober 2005 @ 11:45 |
quote:omfg ![]() | |
Klonk | zondag 30 oktober 2005 @ 12:43 |
Een groene ![]() | |
glasbak | zondag 30 oktober 2005 @ 12:49 |
Jongens, even on topic blijven.. Een multivlaai is nog steeds geen vrachtwagen.. (en gelukkig maar!) | |
Klonk | zondag 30 oktober 2005 @ 12:50 |
nou, je wilt niet weten wat ik er allemaal in heb vervoerd ![]() | |
Alexxxxx | zondag 30 oktober 2005 @ 13:39 |
Google ik op Multipla truck, kom ik ineens een model tegen wat ik hier naast me in de vensterbank heb staan ![]() | |
Klonk | zondag 30 oktober 2005 @ 13:40 |
ik kan de naam zo gauw niet ontcijferen, Dodge of wat staar er op de voorkant ? | |
Alexxxxx | zondag 30 oktober 2005 @ 13:42 |
Dodge, een britse wel te verstaan ![]() Dit is de mijne. Gekocht voor 4 cent of zo ![]() | |
Klonk | zondag 30 oktober 2005 @ 13:45 |
Ik heb deze naast me staan. Maar dan veel afgeragder enzo. | |
Alexxxxx | zondag 30 oktober 2005 @ 13:47 |
Bedford ![]() Mn opa had er een hekel aan naar het schijnt, maar ik vind ze gaaf ![]() ![]() ![]() | |
Klonk | zondag 30 oktober 2005 @ 13:50 |
ik zag dat ze op ebay voor 135 euro van de hand gaan ![]() | |
Alexxxxx | zondag 30 oktober 2005 @ 13:55 |
whehe, ja die matchbox dingen straks ook.... die ik nu op rommelmarkten aan het inkopen ben voor max 10 cent per stuk van nietsvermoedende kinderen ![]() | |
Klonk | zondag 30 oktober 2005 @ 13:57 |
![]() | |
Bartholomeus | zondag 30 oktober 2005 @ 14:22 |
quote:Stuk tuig dat je d'r rondloopt ![]() geef ze dan een eurie ![]() | |
Alexxxxx | zondag 30 oktober 2005 @ 14:26 |
quote:Nee. HEt is begonnen dat ik geowon low budget modelltejs verzamel. Tekno's en zo zijn me veel te duur, ik geef mn geld liever uit ana boeken. Maar toch wat leuke versiering in de werkkamer willen he ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zondag 30 oktober 2005 @ 17:54 |
![]() Merk en type: Kronenburg MAC1 Eigenaar: Vliegbasis Leeuwarden Land van herkomst: Nederland Locatie: Sint Annaparochie: brandweerkazerne Datum: augustus 2000 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto gemaakt bij de feestelijke opening van de nieuwe brandweerkazerne meteen ook maar even een lading Kromhouts, een Hogra en een verse FTF op mn site gezet ![]() | |
Alexxxxx | zondag 30 oktober 2005 @ 21:18 |
Mooie site over RMO's ![]() | |
Virus.NL | maandag 31 oktober 2005 @ 20:44 |
Net even mijn vrachtwagen ondergespoten ![]() http://tweakers.net/ext/f(...)b6bba52a6e1/full.jpg | |
M5 | dinsdag 1 november 2005 @ 14:41 |
quote:Deze is leuker ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ben er ééntje een keer tegen gekomen op de openbare weg in omgeving van Vliegbasis Woensdrecht (had ze al eerder gezien in actie op Gilze-Rijen). Die dingen zijn gaaf ![]() | |
blieblie | dinsdag 1 november 2005 @ 15:11 |
quote:Zoon ding in het geel (die futuristische rooie dus) kwam ik laatst tegen op de vluchtstrook van de A2 tussen Eindhoven en Den Bosch. Die had bij het inhalen van een vrachtwagen de oplegger van die truck wat smaller gemaakt ![]() Ik geloof dat de legermevrouw achter het stuur vergeten was dat der brandweerotoo iets breder dan der Panda was ![]() | |
M5 | dinsdag 1 november 2005 @ 15:26 |
quote:Die van de luchtmacht zijn idd geel, marine heeft rode zoals ik gepost had dacht ik. | |
Alexxxxx | dinsdag 1 november 2005 @ 19:56 |
quote:Dacht je nu echt dat ik die neit op de foto had? ![]() klik ![]() | |
Jofunu-kun | dinsdag 1 november 2005 @ 20:21 |
quote:Ik heb nog een plank vol staan met dat soort zut.. een aantal wel volledig afgeragd, maar dat terzijde, ik heb alleen geen idee hoe ik op Ebay of wat dan ook zou moeten zoeken.. | |
pieter_pontiac | dinsdag 1 november 2005 @ 20:25 |
Wat is eigenlijk het (uiterlijke) verschil tussen de Scania 2 en 3 serie? Volgens mij hadden ze indertijd beter de term 3-serie voor de Streamline kunnen bewaren... | |
Jofunu-kun | dinsdag 1 november 2005 @ 20:26 |
quote:Ik dacht dat de 3-serie juist de streamline was.. | |
Alexxxxx | dinsdag 1 november 2005 @ 20:37 |
uiterlijk is er geen verschil. behalve dan dat de 3 serie inderdaad ook als stremer leverbaar was... de 3 serie heeft op een gegeven moment wle en iets gewijzigde grille gekregen, maar de eerste 3 series waren uiterlijk gelijk aan de laatste 2 series. Wat mij betreft hadden ze de term ook bewaart, maar het gaat bij de scania typenummering nu eenmaal vooral om de motoren. | |
Bartholomeus | vrijdag 4 november 2005 @ 22:53 |
Als je het over gedrochten hebt, die streamliners ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 4 november 2005 @ 22:54 |
0- en 1-serie ![]() | |
Alexxxxx | zondag 6 november 2005 @ 01:31 |
![]() Merk en type: Mercedes-Benz Econic Eigenaar: Smink Hoevelaken Land van herkomst: Nederland Locatie: Utrecht: Veemarkthallen Datum: oktober 2001 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen tijdens de Mack- en speciaal transportdag | |
Alexxxxx | zondag 6 november 2005 @ 02:49 |
![]() Merk en type: Volvo VN660 op basis van een FH Eigenaar: Grollitsch Land van herkomst: Oostenrijk Locatie: Assen: TT-circuit Datum: juli 2000 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: truck is door Ematra omgebouwd, zowel te gebruiken als bergingstruck als zwaar transport trekker | |
Alexxxxx | donderdag 24 november 2005 @ 19:02 |
wat houdt het nu in als je op onderstaande site genoemd word? http://www.niwo.nl/pages.php?paginacode=157 | |
Virus.NL | donderdag 24 november 2005 @ 19:04 |
quote:Die bedrijven mogen geen beroepsvervoer meer verrichten. | |
Alexxxxx | donderdag 24 november 2005 @ 19:06 |
quote:En wat houdt dat precies in? Wat mogen ze dan wel? | |
RoGaM | donderdag 24 november 2005 @ 19:10 |
Me opa staat er ook tussen! J.C. Koster Rotterdam. Hij is gestopt met zijn bedrijf, failliet laten verklaren volges mij. | |
Alexxxxx | donderdag 24 november 2005 @ 19:36 |
Deze jongen staat er ook tussen.. en verder nog een oude kennis van me, die ik een paar jaar geleden uit het oog ben verloren, maar zijn berdrjf word nog wel genoemd in een lijst met bedrijven uit Doetinchem ![]() | |
Alexxxxx | maandag 5 december 2005 @ 21:16 |
Poolse chauffeurs De laatste paar jaren horen we erg veel over het ‘probleem’ van de Poolse chauffeurs. Volgens mij is dit probleem enorm opgeblazen. Laten we even een paar dingen op een rijtje zetten. Waarom denken we dat er een Pools chauffeurs probleem is? De meeste mensen in de transportwereld zullen het in de Truckstar lezen. De Truckstar? Ja, je weet wel, dat blaadje wat eind jaren ’70 is opgezet door een paar mensen met pure passie voor vrachtwagens, maar wat langzaam maar zeker is verworden tot een commerciële schim van wat het ooit was, onder de bezielende leiding van Bertus Roosendaal. Deze olijk ogende dwerg, dezelfde die ook altijd de opruiende stukjes tekst schrijft op pagina 3, is al weer een hele tijd de hoofdredacteur van Truckstar. Hoofdredacteur houdt in dat je er voor zorgt dat er op het moment van de deadline genoeg verhalen zijn. De leukste dingen doet hij dus zelf. Behalve als hij naar het buitenland moet, dan moet zijn Fryske vriend Iep van der Meer mee, want meneer Roosendaal durft niet alleen naar het buitenland. En dit is dus dezelfde man die de lijsttrekker is van de Anti Poolse Truckers Partij. Opvallend, want je kunt veel van Bertje zeggen, maar niet dat hij een trucker is. Hij heef zijn groot rijbewijs bijvoorbeeld pas gehaald nadat hij hoofdredacteur werd bij de Truckstar. Waarom schrijft deze man zulke negatieve verhalen over Polen? Om de waarheid te verkondigen? Ik denk het niet. Volgens mij is ieder artikel van zijn hand een open sollicitatie naar de Telegraaf, de krant die er trots op is meer onzin te verspreiden dan waarheden. Wat doe je als je een probleem met iemand hebt? De Neanderthalers onder ons gaan wild om zich heen slaan. De mensen met wat meer verstand gaan over het algemeen de dialoog aan. “Ja, maar een Pool kan geen Nederlands”. Klopt vaak. Maar iedere Pool krijgt op school Frans en Engels, en ze hebben zichzelf vaak Duits aangeleerd. Precies de drie talen die wij hier ook op school krijgen. Communicatie hoeft dus niet moeilijk te zijn. Toch heb ik nog nooit een Nederlander met een Pool zien discussiëren op het grootste Poolse transportforum, http://www.wagaciezka.com , terwijl daar nota bene een speciale afdeling voor buitenlanders is. Ikzelf ben daar wel lid. En ik moet zeggen, ik word op weinig plekken op het internet zo vriendelijk behandeld als op dit Poolse forum. Mijn ervaring is dat de mensen hier erg aardig en behulpzaam zijn. En dan is er nog het verhaal dat de Polen minder hard werken. Ikzelf heb geen Polen in dienst, dus kan daar niet over oordelen. Wel heb ik bij de Nederlandse overheid gewerkt, en ik moet zeggen: ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die nog minder hard werken als een Nederlandse ambtenaar… Maar stel ,dat dit toch zo is, dan is hier een duidelijke verklaring voor. Een stukje geschiedenis: In 1945 word Polen bevrijd uit de klauwen van de besnorde Jodenhater, Adolf Hitler. De Europese regeringsleiders vonden dit een leuke gelegenheid om eens met de kaart van Europa te knoeien. Om ons op Polen te blijven richten: Dat werd doodleuk een stuk opgeschoven. Een stuk Duitsland werd plotsklaps Polen, en een heel deel van Polen was ineens de Sovjet-Unie. Om over Pruisen nog maar te zwijgen. Een grote volksverhuizing kwam op gang, en omdat de heren regeringsleiders toch lekker bezig waren om de boel te ontregelen, werd meteen het communisme maar ingevoerd. En daarmee komen we bij de kern van het probleem. Want bij het communisme bestaat geen werkloosheid. Waar dankzij de relatieve welvaart, zijn er teveel mensen op aarde, en is er dus ook niet genoeg werk. Wat moet je dan doen als werknemer? Dan werk je wat langzamer. En als er in je genen als 50 jaar zit ingebakken dat je niet zo vlug moet werken, omdat je anders voor werkloosheid zorgt, tsja, dat haal je er niet van de ene op de andere dag uit. Maar verplaats je eens in de situatie van een Pool. Je bent lekker aan het werk, thuis heb je een vrouw en kinderen. Vrijdagmiddag parkeer je je truck op het terrein van je baas. Je ziet je chef al sip kijkend op je aflopen. Hij vertelt je dat je maandag niet meer hoeft te komen. Iemand uit Oekraïne is bereid gevonden om jou truck te besturen. Daar zit je dan. Thuis. De vrouw boos, de kinderen honger. Drie jassen aan, want de gasrekening kun je niet meer betalen. Ineens gaat de telefoon. Een meneer van Vos Logistics. Dat bedrijf ken je wel, je hebt die mooie trucks vaak genoeg zien rijden, ze hebben immers een van de grootse bedrijven uit je land overgenomen. De meneer aan de telefoon bied je aan dat je ook op zo’n mooie truck mag rijden. Een hle verbetering in vergelijking met de Jelcz waar nu die Oekraïner op rijdt! En als klap[ op de vuurpijl hoor je ook nog eens dat je loon vier keer zo hoog is als eerst. Toch twijfel je nog. Maar als je in de hongerige ogen van je jongste zoontje kijkt weet je het… Ik ga weer sturen. | |
Klonk | maandag 5 december 2005 @ 21:24 |
tja, noem me een zeur, maar als ik zie hoeveel nederlandse bedrijven er ondertussen met buitenlandse kentekens rondrijden (Vos, Ewals Cargo Care, Raben, Centrum) om maar eens wat te noemen. dan maak ik me wel zorgen, niet gelijk, er staan op dit moment iets van 400 vacatures voor chauffeurs open, maar wel voor de toekomst, hoezo ? op dit moment mogen buitenlandse bedrijven nog geen nederlandse distributie doen, over een paar jaar wel, ik hou mijn hart vast. gelukkig zijn er ook takken van transport waar wij nederlanders onmisbaar zijn (bloemen en planten en koel en vriestransport). ik misgun niemand een baan, uit welk land je ook komt, maar het word wel tijd om eens heel goed te gaan kijken naar de gevolgen van de marktwerking. | |
Alexxxxx | dinsdag 6 december 2005 @ 17:27 |
Vos: heeft EUTrans overgenomen, een Pools bedrijf met 650 trucks, en alles omgevlagd. Ewals: tsja ![]() Raben: zat al in Polen voor de val van de muur met een eigen vestiging Centrum: das meer een Turks bedrijf dan een Nederlands bedrijf ondertussen ![]() | |
RoGaM | woensdag 7 december 2005 @ 22:32 |
Alexxx, wat jij zegt over polen: bij mij op me werk was laatst tijdje terug een pool, hij had panne met ze actros, zal niet ingaan op de technische details, maar er moest een nieuwe/andere motor in. Wij hadden de diagnose gesteld maar mochten het niet maken want wij waren te duur haha, maar de rekening van het diagnose en alles openschroeven moest betaald worden, de baas van hem zou het overmaken, duurde 3 dagen ofzo, pool mocht niet eerder weg dan dat het betaald was. Dus auto op terrein geduwd en buiten laten staan om te slapen, had weinig tot geen eten bij zich, hebben we hem met de avonddienst een maaltijd gegeven elke dag, is anders ook zo zielig. De beste man praatte alleen geen woord nederlands/engels/duits/frans, hij praatte alleen maar pools! Hoe moet je zo'n man duidelijk maken dat hij niet eerder weg mag voordat zijn baas betaald heeft! Uit pure nood hebben we op internet een vertaalmachine gezocht en daarmee paar dingen duidelijk gemaakt, maar tis toch wel stom van die mensen dat ze naar het buitenland gaan en dan niet eens engels/duits kunnen spreken. Dan krijg je dit soort fratsen. | |
Scalle-- | woensdag 7 december 2005 @ 23:08 |
quote:Heb je niet alleen met Polen hoor, heb je ook met Italianen en Spanjaarden enzo. In de Antwerpse haven al meermaals meegemaakt dat ze de weg komen vragen en ook niets anders snappen... | |
Alexxxxx | woensdag 7 december 2005 @ 23:09 |
Hm, ja de polen die ik op t net spreek hebben uiteraard allemala http://www.translate.pl/pl.php4 ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 7 december 2005 @ 23:10 |
quote:Ik heb het al met brabanders die ik niet versta ![]() | |
glasbak | zaterdag 10 december 2005 @ 08:31 |
Hoeveel duitsers kom je tegen die geen enkel woord engels/nederlands spreken? Ik denk dat het 99% van de duitsers is die geen buitenlandse taal machtig zijn. | |
blieblie | zaterdag 10 december 2005 @ 10:16 |
quote:Moet je geen fries tegen ons praten ![]() Hier praten we namelijk gewoon ABN (Of je moet net die ene achtergebleven boer treffen in ed binnenlanden van brabant, okee, dan heb je gelijk). | |
Alexxxxx | zaterdag 10 december 2005 @ 13:24 |
quote:ik had het over de chauffeurs die op ons werk komen. Maar dat zijn geen Brabanders, Veulen ligt in Limburg, excuses dat ik ze verkeerde bevolkingsgroep heb beledigd ![]() | |
Klonk | zaterdag 10 december 2005 @ 15:17 |
quote:en bedankt ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 10 december 2005 @ 15:20 |
quote:graag gedaan ![]() hoeveel bakken heb je bij je? "zesendoartieg" Oh ok.. *zet 36 bakken op hun plek* "hej nag zas!" "welks?" "tweienveurtig!" "geen zesendertig?" "naj" ![]() | |
Klonk | zaterdag 10 december 2005 @ 15:22 |
quote:diepgaande gesprekken ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 16 december 2005 @ 18:07 |
Merk en type: Freightliner FLD120 Eigenaar: Anema Land van herkomst: Nederland Locatie: Stiens Datum: 16-12-2005 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: ik heb een complete fotoreeks gemaakt van deze truck, de geïnteresseerden kunnen die hier bekijken. | |
Alexxxxx | maandag 26 december 2005 @ 21:31 |
![]() Merk en type: Scania 112M Eigenaar: Hellinga Giekerk Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden: Hemrik Datum: juli 2001 Fotograaf/Bron: Alex Miedema | |
Richard_Zutphen | donderdag 5 januari 2006 @ 17:51 |
Cool dat alles hier neerzet alexxxxx, zitten echt prachtige vrachtwagens tussen. | |
Alexxxxx | donderdag 5 januari 2006 @ 17:57 |
quote: ![]() ![]() Klik voor de grap maar eens op mn onderschrift, dan kom je nog veel meer tegen ![]() | |
Klonk | dinsdag 17 januari 2006 @ 21:35 |
Einde van een legende:quote: * Klonk stiekum een traantje wegpinkt.... | |
Alexxxxx | dinsdag 17 januari 2006 @ 22:07 |
Ja, dat hele verhaal klopt dus niet ![]() heb ik uit betrouwebare bron vernomen Ja, de T is op.. maar dit is zeer zeker neit de laatste van Nederland ![]() | |
Alexxxxx | zondag 29 januari 2006 @ 00:22 |
![]() Merk en type: GAZ-51 Eigenaar: Reinders Rekreatie Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden: Hemrik: Reinders Rekreatie Datum: 4 mei 1999 Fotograaf/Bron: Alex Miedema | |
kolonel-knalpiemel | zondag 29 januari 2006 @ 16:14 |
hoe zit dat eigenlijk, als de planning van mijn baas elke dag niet klopt, en ik mij daardoor niet aan de rij- en rusttijden kan houden Als ik word aangehouden, wie betaalt dan de boete, mijn baas of ik? En hoe hoog is die? Dit omdat de lul de laatste weken denkt dat er 40 uur in een dag gaan ![]() | |
Virus.NL | donderdag 2 februari 2006 @ 01:45 |
Vanavond nog even op de ECT-Delta-terminal geweest om een 40-voeter op te halen![]() | |
Klonk | donderdag 2 februari 2006 @ 08:46 |
mooi sfeerplaatje ![]() | |
Richard_Zutphen | donderdag 2 februari 2006 @ 15:32 |
Hoe hebben jullie je vrachtwagenrijbewijs behaald? Ik bedoel financieel. Ik wil ook erg graag mijn c+e gaan halen maar die kosten... Is er nog een andere manier dat je het vergoed ofzo krijgt??? | |
Alexxxxx | donderdag 2 februari 2006 @ 15:48 |
quote:Ja, via worktrans kan het geloof ik gratis, maar dan meot je verplicht een aantal uur voor hun werken. | |
Alexxxxx | donderdag 2 februari 2006 @ 17:06 |
Boot Holland 2006 In dat topic staan wat leuke foto's van zwaar transporten ![]() | |
hallo_mensen | donderdag 2 februari 2006 @ 17:10 |
Defenitie van Dolly`s | |
Alexxxxx | zaterdag 4 februari 2006 @ 19:14 |
![]() Merk en type: Scania 114L340 Eigenaar: Woltman Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden: Condens Datum: 22-2-2001 Fotograaf/Bron: Alex Miedema | |
hallo_mensen | zondag 5 februari 2006 @ 16:16 |
http://www.magicfair.nl/s(...)deshow_logistics.htm ©MagicFair Iemand deze trucks al gezien ? ! | |
Alexxxxx | zondag 5 februari 2006 @ 16:22 |
quote:Tuurlijk, wat denk je zelf ![]() | |
hallo_mensen | zondag 5 februari 2006 @ 20:02 |
ook de trucks van Bruch en Barth ? edit : Foto`s genomen op het malieveld Den haag? En die kraan is machtig he ![]() | |
Alexxxxx | zondag 5 februari 2006 @ 21:48 |
nee, dit zijn de enige drie voertuigen die ik van hun op de foto heb. van de T124 en de Liebherr beide wel een hele serie gemaakt uiteraard. Inderdaad op het malieveld ![]() | |
pieter_pontiac | donderdag 23 februari 2006 @ 19:59 |
Hallo dan, wat is dit topic ver weg gezakt ![]() Alexxxxxxxxxxxxx, heb jij toevallig nog een foto van een trekker met een lowdecker 5-assige oplegger zoals ze die wel gebruiken bij het zeecontainer transport? Of iemand anders... | |
Virus.NL | donderdag 23 februari 2006 @ 20:36 |
Ergens in dit topic zal er vast wel een foto van staan ![]() http://www.v8power.nl/forumbeta/viewtopic.php?t=2020 | |
pieter_pontiac | donderdag 23 februari 2006 @ 21:33 |
Bedankt! Ik zie al een collega die op de foto staat, helaas met een combi. Ik heb een paar week op zo'n oplegger gereden, maar ben alle foto's kwijt ![]() Ik ga even kijken of dat gebakje van mij er ook tussen staat... ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door pieter_pontiac op 23-02-2006 21:41:57 ] | |
Alexxxxx | donderdag 23 februari 2006 @ 22:14 |
je bedoelt zon splits-oplegger? dara ben ik nog steeds nara op zoek ![]() ![]() Zonet een vriend/kennis langs geweest met de vraag of ik een stuk over zn vrachtwagens wil schrijven plus foto's maken, en dat word dan in de Transmobiel, het beste tijdschrift ter wereld, gepubliceerd ![]() ![]() T gaat om een DAF 3300 Space Cab en een bedford ![]() | |
Scalle-- | zaterdag 25 februari 2006 @ 10:58 |
quote:Die zie je toch constant rijden die splits-opleggers? Ik zal er volgende week enkele maken als ik in de Antwerpse dokken zit, is wel maar met m'n gsm maar geeft wel nog een goeie kwaliteit hoor ![]() | |
pieter_pontiac | zaterdag 25 februari 2006 @ 13:03 |
![]() Deze bedoel ik, is weliswaar van een ander bedrijf maar wel precies dezelfde combinatie. Als je ze al ziet is het vaak een 3+2 asser, dit is een 1+2+2 zeg maar. | |
Alexxxxx | zaterdag 25 februari 2006 @ 13:35 |
In gebieden waar veel met containers word gereden zie je ze wel vaak ja ![]() | |
Scalle-- | zaterdag 25 februari 2006 @ 16:03 |
Vooral 3+2 ja en af en toe ook een 3+1, al een lzv-tje met containers tegengekomen ook bij vos in moerdijk ofzo? Is al een aantal maanden geleden ![]() | |
Virus.NL | maandag 27 februari 2006 @ 20:43 |
Alexxxxx | maandag 27 februari 2006 @ 20:46 |
WOw, een tekening van Peter Zadelaar zonder egel, kamikazepiloot, spin, fles drank en politie-zeppelin ![]() | |
FritsFluitketel | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:19 |
Tvp ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 1 maart 2006 @ 15:42 |
Merk en type: Mack F Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Heerenveen: Yntema Datum: 28-02-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Gister 150 fotos gemaakt tijdens een fotoritje door Heerenveen en Akkrum ![]() | |
pieter_pontiac | vrijdag 3 maart 2006 @ 17:40 |
Heeft er ook iemand een foto van de gele Peterbilt van de Jumbo supermarkt? Die zag ik daar gister op het terrein in Veghel staan. | |
Klonk | vrijdag 3 maart 2006 @ 17:56 |
quote:klassiekers ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 3 maart 2006 @ 20:28 |
quote:Ik heb hem er nog niet op, ritje naar veghel staat wel in de planning. Maar als het goed is moet hij hier tussen staan ![]() | |
Klonk | vrijdag 3 maart 2006 @ 20:28 |
quote:dan kom je wel ff bij opa klonk langs ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 3 maart 2006 @ 20:33 |
quote:Als ik met mn twee Friese collega-fotograven ben: dat wil je niet ![]() Als ik alleen ben: dat word een foto Niva meets Multipla ![]() | |
Klonk | vrijdag 3 maart 2006 @ 20:34 |
count me in ![]() | |
pieter_pontiac | vrijdag 3 maart 2006 @ 21:19 |
Hij staat erbij ![]() k Wou nog even in de ankers om een foto te maken, maar hij stond achter de loods en er zaten alweer een paar achter me te drukken. Zat ook een opleggertje achter. ![]() Dit is dan weer een minder leuke actie: ![]() | |
JosvG | zaterdag 4 maart 2006 @ 15:21 |
Ik zag vandaag een 2 wagens van de Rooy volgeladen met nieuwe DAF XF105's, die op weg waren naar de verschillende grootste dealers over heel Europa. Ik had geen fototoestel bij, maar het gaat om deze truck:![]() Een heel mooie vernieuwing, de lampen boven de voorruit misstaan zeker niet, ik vind hem zeker geslaagd. | |
kolonel-knalpiemel | zaterdag 4 maart 2006 @ 15:40 |
Laat Daf maar es met een helemaal nieuw model komen, in plaats van zo'n ver-evolutioneerde 95. ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 4 maart 2006 @ 15:43 |
quote:Heelrijk toch? ![]() ![]() ![]() ![]() (de 2600 en ingekochte cabine's (club van vier, wagenmakerscabines, Renault Midlum, Cabtec en Magirus torpedo) niet meegerekend) | |
JosvG | zaterdag 4 maart 2006 @ 15:53 |
quote:Ik heb er niks op tegen, ik heb hier een poster op mijn kamer van een van de DAF 95-500 (Ik weet zo niet hoe oud die is, minstens 10 jaar denk ik) maar ik vind die 105 toch qua uiterlijk al een hele verbetering. | |
Alexxxxx | zaterdag 4 maart 2006 @ 15:54 |
de 95 met 500 pk cummins motor is tegelijk met de Super Space Cab uitvoering in 1994 geïntroduceerd ![]() ![]() | |
JosvG | zaterdag 4 maart 2006 @ 16:20 |
quote:Dan hangt die poster al vanaf dat 1994 op mijn kamer, want die heb ik gekregen bij de introductie van dat ding ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 17 maart 2006 @ 22:03 |
Merk en type: Volvo FH16 550 Globbetrotter Eigenaar: Rients Tijsma Land van herkomst: Nederland Locatie: Beetgum: Volvo dealer Datum: 17-03-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema | |
Alexxxxx | zondag 26 maart 2006 @ 18:14 |
![]() ![]() Merk en type: DAF 2600 Eigenaar: Spaansen Land van herkomst: Nederland Locatie: Harlingen: Spaansen Beton Datum: 29 februari 2000 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: heeft een DAF 2800 grille, was destijds (en voor zover ik weet nu) nog steeds in gebruik. | |
Richard_Zutphen | zondag 26 maart 2006 @ 19:29 |
Ik ga in april beginnen met lessen op de vrachtauto!!! Heb er zin in!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Virus.NL | zaterdag 1 april 2006 @ 18:37 |
![]() | |
pieter_pontiac | zaterdag 1 april 2006 @ 22:07 |
![]() ![]() | |
Klonk | zaterdag 1 april 2006 @ 23:25 |
te hard de bocht om met een beroerd gestapeld palletje drukwerk ofzo ? | |
pieter_pontiac | zaterdag 1 april 2006 @ 23:32 |
Mja, slecht ingefolied palletje zoals gewoonlijk en omdat mijn baas te gierig is om een spanbandje te kopen omdat er bij hun bedrijf onmogelijk pallets om kunnen vallen ( ![]() Gelukkig rij ik ervoorlopig niet meer. | |
Klonk | zaterdag 1 april 2006 @ 23:33 |
gelukkig wel achterin, heb een keer zoiets vooraan gehad ![]() | |
pieter_pontiac | zaterdag 1 april 2006 @ 23:36 |
quote:Gauw de deur weer dicht en een blokje om alles overstapelen om te zorgen dat ze het toch nog accepteren ![]() | |
Klonk | zaterdag 1 april 2006 @ 23:38 |
quote:dat ging bij mij wat moeilijk, was een lading verse potplanten en ze zaten niet echt meer in een pot ![]() | |
pieter_pontiac | zaterdag 1 april 2006 @ 23:40 |
Dan ben je er inderdaad lekker mee. De laatste tijd met al die rotonde's op elke straathoek en wegwerkzaamheden met 90 graden chicanes moet je de boel ook bijna vast timmeren als je verschillende hoogtes mee hebt. | |
Klonk | zaterdag 1 april 2006 @ 23:42 |
ja, ik vond dat het echt grootste nadeel van bloemen en planten vervoer, stond op smalle karretjes helemaal tot aan het plafond en dan alleen met van die stangen vastgezet, ik schrok me kapot als ik een bonk uit de trailer hoorde.... | |
pieter_pontiac | zaterdag 1 april 2006 @ 23:43 |
quote:Dat vind ik het voordeel van rijden met zeecontainers, deur dicht - zegel erop en gáááás derop ![]() | |
Klonk | zaterdag 1 april 2006 @ 23:46 |
word een hoop schade gereden in de bloemenbranche, collega destijds was een lading verse rozen omgegaan, gewoon 100.000 gulden + schade aan de vracht ![]() | |
pieter_pontiac | zaterdag 1 april 2006 @ 23:49 |
Wow, dat zijn beste bedragen. Pas moest ik ook op de Aalsmeerse bloemenveiling zijn, maar toen warende bloemen verpakt in platte dozen. Daar kan weinig mee gebeuren... | |
Klonk | zaterdag 1 april 2006 @ 23:52 |
dat voerden wij dus aan, kweker-veiling, veiling-kweker dit zijn de karren waar ik het over heb, de CC karren (ook wel bekend als deense karren) dingen hebben ook nog eens statiegeld, dus alles wat je leverde moest je ook weer meenenem aan lege karren, dus je liep de hele dag met de ruimte te worstelen of je was die dingen af aan het breken en tot 1 aan het maken, god wat ben ik blij dat ik dat niet meer doe ![]() | |
Richard_Zutphen | woensdag 5 april 2006 @ 17:13 |
Vandaag me eerste rijlessen gehad op de vrachtwagen ![]() Moest van Gelredome richting Huissen rijden, daar stukje industrie gereden, vervolgens door velp en toen via Arnhem-zuid weer richting Gelredome. Ging opzicht best goed, alleen erg wennen aan dat schakelen/toeren gedoe. Ben ingepland op 24 lessen ![]() | |
Richard_Zutphen | maandag 10 april 2006 @ 21:08 |
Hoeveel fouten mag je trouwens maken per theorie examen? | |
Klonk | maandag 10 april 2006 @ 21:17 |
zo min mogelijk ![]() maar ik geloof iets van 5 ofzo. | |
Richard_Zutphen | maandag 10 april 2006 @ 21:22 |
quote:haha ![]() Heb sinds vandaag me theorieboeken binnen, ook zo'n groot vragenboek. Dacht, laat ik eens gewoon een invullen zonder eerst te leren, en had 6 fout. Vandaar me vraag ![]() | |
Scalle-- | donderdag 13 april 2006 @ 21:54 |
Alex, heb jij toevallig foto's van oude longline's? De hoekige modellen dus nog ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 13 april 2006 @ 21:54 |
quote:Nee, want die bestaan niet. alhoewel ik wel wat foto's heb van eigen ombouwprojecten | |
Klonk | donderdag 13 april 2006 @ 21:57 |
om het toch nog gezellig te maken, een foto van het interieur van een longline![]() Ik vermoed trouwens dat Scalle het wel goed bedoeld maar niet helemaal goed zegt, hij zoekt foto's van de vorige generatie torpedo's | |
Klonk | donderdag 13 april 2006 @ 21:58 |
zoiets dus![]() | |
Alexxxxx | donderdag 13 april 2006 @ 23:24 |
ja, daar heb ik een heleboel van uiteraard ![]() | |
Scalle-- | vrijdag 14 april 2006 @ 09:17 |
quote:Bijna Klonk, verleng de cabine nu nog en je hebt wat ik bedoel ![]() | |
Klonk | vrijdag 14 april 2006 @ 09:22 |
maak eens een foto ![]() | |
Klonk | vrijdag 14 april 2006 @ 09:24 |
oei, je vraagt natuurlijk niet voor niets om een foto ![]() kun je de volgende keer eens kijken naar de firma naam, ben er eigenlijk wel benieuwd naar ![]() | |
Alexxxxx | zondag 30 april 2006 @ 21:33 |
[TK] diverse truckboeken en tijdschriften | |
glasbak | zaterdag 6 mei 2006 @ 16:02 |
![]() Ditte ![]() | |
Scalle-- | zaterdag 6 mei 2006 @ 17:01 |
quote:Inderdaad ja dat zocht ik inderdaad ![]() | |
Alexxxxx | zondag 7 mei 2006 @ 12:33 |
quote:Mwah, er rijden een paar Amerikaanse Volvo's in België rond ja. Die zijn dus niet verlengd, maar lijken dat in de ogen van de niet-kenner wel. | |
pieter_pontiac | zondag 7 mei 2006 @ 12:35 |
quote:Het is wel leijk gedaan zeg, die lijnen lopen heelniet door. Verder vind ik het ook lelijk dat ze een sleepas hebben en geen voorloper. | |
Scalle-- | zondag 7 mei 2006 @ 13:27 |
quote:Bedoel je nu de gewone NH of de nieuwere VN's? Nog een leuke foto gevonden van het dashboard van een Peterbilt... ![]() Probeer daar maar eens het juiste schakelaartje op te vinden ![]() | |
Alexxxxx | zondag 7 mei 2006 @ 13:28 |
quote:Ik bedoel zowel de VN's, waar een aantal vijn zijn gekocht in België onlangs, als de wat oudere, nog op White gebaseerde modellen ![]() | |
Scalle-- | zondag 7 mei 2006 @ 13:36 |
quote:De VN heb ik nog niet gezien, de oudere kom je regelmatig tegen hier in België. | |
Virus.NL | vrijdag 12 mei 2006 @ 20:50 |
![]() ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 12 mei 2006 @ 20:54 |
LZV's ![]() Ik kreeg van de week nog de LZV van Smeding voor de lens.. helaas in stukjes gebroken voor de ramp ![]() | |
pieter_pontiac | vrijdag 19 mei 2006 @ 23:07 |
Beetje offtopic, maar dan komt er weer enigszins leven in dit topic: vooraan op de A20 ![]() ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 19 mei 2006 @ 23:08 |
whehe, ziet er leuk uit ![]() Ik ga morgen naar de TKD btw ![]() | |
Klonk | maandag 5 juni 2006 @ 19:27 |
even een kleine schop, wat oud en wat nieuws ![]() ![]() ![]() en een stoere MAN ![]() | |
bleiblei | maandag 5 juni 2006 @ 19:54 |
Voor de vrachtwagen kenners, dit staat schuin tegenover mijn flatje:![]() ![]() Wie weet wat het is? (Ik denk dat ik het merk weet, maar dat verklap ik nog even niet ![]() | |
Alexxxxx | maandag 5 juni 2006 @ 20:01 |
quote:Amerikaanse Ford semi-frontstuur uit de jaren '50 ![]() maaer dan flink gepimpt ![]() | |
bleiblei | maandag 5 juni 2006 @ 20:14 |
Ow, ik dacht een Chevy omdat de achterlichten in de vorm van een Chevrolet logo zijn. | |
Alexxxxx | maandag 5 juni 2006 @ 20:26 |
Nee, het is een oude legertruck bedenk ik me ineens... een Ford of Marmon, die waren destijds identiek..... | |
dubidub | woensdag 7 juni 2006 @ 15:42 |
quote:Hehe, ik werk in de potplanten, ik vul die dingen dagelijks (als ik aan het werk ben, tuinder zijn in mn bijbaantje). Ik rij ook wel is mee met een collega van me, naar de veiling, maar die geeft er ook niets om, wat er in zn bak gebeurd. Je hoort alles bonken en knallen daarachterin ![]() ![]() ![]() | |
dubidub | woensdag 7 juni 2006 @ 15:50 |
quote:Rare lzv van Wematrans. Ik zie hem wel vaker rijden, maar nu ik die foto eronder zie, zie ik pas wat er 'raar' aan is. Normaal is een LZV motorwagen + trailer, hier anderzom :/ | |
Klonk | woensdag 7 juni 2006 @ 15:56 |
quote:ik gaf juist wel iets om wat er in de bakl gebeurde, als je winkels bevooraadt kun je het niet hebben dat de halve lading naar z'n grootje gaat... | |
bleiblei | woensdag 7 juni 2006 @ 16:04 |
Ik ben overigens al de meest vage LZV combi's tegen gekomen. Plieger rijdt bijv. met 3 bakken rond, ik heb Containercombi's gezien met een motorwagen & trailer waarvan de trailer weer op te splitsen is, en dan de 2 bovenstaande combi's. Zijn al die mogelijkheden gewoon toegestaan? | |
Klonk | woensdag 7 juni 2006 @ 16:07 |
ja ![]() mag allemaal ![]() | |
Klonk | woensdag 7 juni 2006 @ 16:10 |
http://www.tracontrailers.nl/bestanden/producten/de_ecocombi.pdf worden de mogelijkheden verklaard ![]() | |
glasbak | woensdag 7 juni 2006 @ 16:51 |
Zolang er in de gehele combinatie maar niet meer dan 2 draaipunten zitten. De meest voorkomende combinaties zijn : Bakwagen + (wel of niet deelbare) lange aanhanger (is trailer met dolly) (vd Put hierboven) Bakwagen + 2 x Wipkar (Plieger bijvoorbeeld) Trekker + 2 x Trailer waarbij de 2e trailer op de eerste trailer ligt ( ookwel B-double genoemd dacht ik) Trekker + Trailer + Wipkar (Wematrans hierboven) De bulkwagens met Trekker + Trailer + Aanhanger vallen derhalve niet onder de LZV regeling en zijn door de toepassing van 3 draaipunten ook niet als LZV aan te duiden. Ze zijn dan ook niet langer of zwaarder dan de 'normale' wet. Mocht ik nog iets over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik dat graag ![]() | |
dubidub | woensdag 7 juni 2006 @ 19:06 |
quote:Tja wij rijden veel naar de veiling, of van één tuin naar een andere, maar dan staat die bak helemaal vol, halve ritten doen we nauwelijks aan. Maar ik begrijp je ergernis, als ik hem zo mag noemen, over CC-containers. | |
dubidub | woensdag 7 juni 2006 @ 19:07 |
Ikd ank u zeer, glasbak, voor deze verhelderende uitleg :p | |
pieter_pontiac | vrijdag 9 juni 2006 @ 23:23 |
heeft er hier toevallig ienamd een mobiele DVD-speler in de vrachtwagen? Ik heb er een gekocht, moet alleen nog een omvormer hebben van 24 naar 12 volt, via de sigaretteplug. Waar kun je deze goedkoop krijgen, en hoezwaar moet ie wezen? | |
bleiblei | zaterdag 10 juni 2006 @ 00:38 |
quote:Een DVD speler vraagt niet zo heel veel stroom. Zit er een adapter aan het ding of gaat er direct 12V in? In het laatste geval moet je ff in de handleiding of op de onderkant kijken hoeveel Amperé (Staat aangegeven als x aantal A) het ding trekt. Vervolgens kan je zeer waarschijnlijk bij een beetje electronicazaak voor een euro of 20-30 een omvormer van 24 naar 12 volt voor 3 ampere continu en 5 ampere piek halen. Ik denk dat dat voldoende is, maar zeker weten doe ik niet. Dus ff checken of de speler niet perongeluk meer dan 3 ampere vraagt. De omvormer is zeer waarschijnlijk wel leverbaar door Velleman dus door de meeste kleine elektronicazaakjes wel te bestellen. Dan heb ik het over dit dingetje: http://www.velleman.be/nl/en/product/view/?id=349727 Voor zwaardere omvormers, zie: http://www.velleman.be/nl/en/product/list/?id=343429 Als er een adapter op zit kan je met een beetje mazzel misschien wel iets aanschaffen bij dezelfde zaak die het direct doet van 24V naar het gewenst aantal volt ![]() | |
dubidub | zaterdag 10 juni 2006 @ 19:50 |
Ik was gisteren aan het waterskiën, vlak bij Bloemenveiling Holland, toen weer drie Wematrans LZV's zien rijden. Blijft een bruut gezicht. Ook nog de scania van Peter Dekker installaties (www.pdi-nl.com, plaatje onderin helemaal links), gezien/gehoord, die rijdt met een heerlijke open pijp ![]() | |
pieter_pontiac | zaterdag 10 juni 2006 @ 20:47 |
Thanks, ik heb deze gehaald van Velleman:![]() | |
dubidub | maandag 12 juni 2006 @ 21:00 |
![]() What the fuck @ drie achterassen? | |
Alexxxxx | maandag 12 juni 2006 @ 21:35 |
quote:De LZV van Zandbergen ![]() Wat is je vraag precies? ![]() | |
glasbak | dinsdag 13 juni 2006 @ 12:21 |
quote:Hij snapt vast niet dat het een trekker + trailer + wipkar is ![]() | |
bleiblei | dinsdag 13 juni 2006 @ 12:23 |
Ow Alex, ik weet trouwens vrijwel zeker dat het een Chevrolet moet zijn, die ouwe truck. Logo op de neus is ook een chevrolet logo en ik kan me haast niet voorstellen dat ze een chevroletlogo op een Ford of Marmon truck plakken ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 13 juni 2006 @ 14:52 |
quote:kenteken even checken op rdw.nl dan he? ![]() | |
dubidub | dinsdag 13 juni 2006 @ 20:38 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 13 juni 2006 @ 21:43 |
quote:je maakt vrienden op V8power ![]() | |
glasbak | donderdag 15 juni 2006 @ 19:29 |
quote: ![]() ![]() Breek me de bek niet open ![]() Ik had allang al zo'n rode kut balk verwacht van Wim van den Brink, maar nog steeds niet ![]() | |
glasbak | donderdag 15 juni 2006 @ 19:30 |
quote: ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 15 juni 2006 @ 19:49 |
quote:Wim deelt de balken niet uit ![]() En Arie is in het echt gewoon een toffe gozer ![]() ![]() | |
dubidub | zaterdag 17 juni 2006 @ 15:00 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
glasbak | zaterdag 17 juni 2006 @ 16:56 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 8 juli 2006 @ 23:51 |
Als je deze dame haar hele lichaam wilt zien, en meteen de 450 vrachtwagenfoto's die ik vandaag op het Mega Trucks festival heb gemaakt er bij, dan doe je er goed aan om hier even te klikken... | |
Gurb | maandag 10 juli 2006 @ 13:46 |
Was weer een mooi spektakel in Biddinghuizen, alleen stuk rustiger als andere jaren | |
Klonk | maandag 10 juli 2006 @ 14:31 |
quote:spam ![]() ![]() | |
Klonk | maandag 10 juli 2006 @ 14:45 |
toffe foto's, je bent zoals gebruikelijk flink uit je dag gegaan ![]() | |
Alexxxxx | maandag 10 juli 2006 @ 14:46 |
quote:Hmmm, goed dat je het zegt, daar moet even een modje naar kijken, kan echt niet ![]() vroeger kwamen er klachten dat ik teveel foto's postte, nu kan iedereen zelf bepalen of ie ze al dan niet wil bekijken ![]() Het was inderdaad rustiger dan ik had verwacht. | |
Stealth-B2 | maandag 10 juli 2006 @ 23:55 |
WTF wie kan je vertellen wat dit is | |
Klonk | dinsdag 11 juli 2006 @ 03:42 |
''gewoon'' een truck van Colani Design ![]() ![]() www.colani.ch | |
Alexxxxx | vrijdag 28 juli 2006 @ 21:08 |
![]() | |
verzameldirk | zaterdag 29 juli 2006 @ 22:04 |
quote:Alex die door jou genoemde Magirus is toch echt een International, die heeft ooit nog een belang van 25% in DAF gehad ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 29 juli 2006 @ 22:07 |
quote:Nee. De N2600 was op basis van de International Paystar, de N2800 had een Magirus cabine. | |
verzameldirk | zaterdag 29 juli 2006 @ 22:17 |
quote:vraagje Alex dat schaalmodelletje van lion toys, de gele kipper is dat nu een paystar of een magirus cabine, kun je beide wagens eens posten. of my mailen de kipper is een 2800 dus..... ik dacht toch echt een paystar ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 29 juli 2006 @ 22:25 |
quote:Lion toys heeft wel meer schaamodelletjes van Dafs uitgebracht hoor ![]() N2800, met Magirus cabine ![]() N2500, een International Paystar met DAF motor | |
Klonk | zaterdag 29 juli 2006 @ 22:31 |
Die staat in Venlo bij de locale daf Dealer tegenover het werk van mijn vriendin ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 29 juli 2006 @ 22:32 |
quote:Dat is geheel correct. Het andere nog bestaande exemplaar (zijn er maar 7 of 8 gebouwd) heb ik btw ook op de foto ![]() | |
Bartholomeus | zaterdag 29 juli 2006 @ 22:51 |
Hoeveel zijn er van de N2800's gebouwd eigenlijk? Ik wist wel dat de oplage beperkt was, maar hóe beperkt dus ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 29 juli 2006 @ 22:55 |
quote:Een heleboel. Maar er zijn er maar 250 stuks in de Benelux gebeleven, was puur een exportmodel. Die 250 stuks stonden al klaar naast de fabriek, maar teon werd de order alsnog gecancelled..... Dus toen maar hier verkocht. Verklaart ook waarom alle N2800's hier in de basis vrijwel gelijk zijn (6x4 met dezelfde chassislengte). | |
Bartholomeus | zaterdag 29 juli 2006 @ 23:10 |
Aha, maar de N2800 is dus wel degelijk een echt daf product (op de cabine na) en niet een gerelabeled iets? | |
Alexxxxx | zaterdag 29 juli 2006 @ 23:12 |
quote:Op de cabine na 100% DAF inderdaad ![]() | |
Bartholomeus | zaterdag 29 juli 2006 @ 23:13 |
Weet je ook waarom er maar zo weinig N2600's gemaakt zijn dan? Verkocht slecht ofzo? | |
Alexxxxx | zaterdag 29 juli 2006 @ 23:15 |
quote:Buiten Nederland werden ze uiteraard gewoon als International verkocht.... En in NEderland was de markt gewoon te klein, ze waren veel en veel te groot. Logisch dat ze dan ook allemaal bij de Hoogovens reden. | |
Bartholomeus | zaterdag 29 juli 2006 @ 23:26 |
Zo groot zien ze er anders nieteens uit op de foto? | |
Alexxxxx | zaterdag 29 juli 2006 @ 23:32 |
quote:Voor hedendaagse begrippen zijn ze een redleijk normaal formaat ja... Maar destijds waren ze enorm. Vergeet niet dat een bestelwagen van nu meer mee kan nemen dan een middelgrote vrachtwagen van toen he? | |
Bartholomeus | zaterdag 29 juli 2006 @ 23:44 |
quote:Ik ben nog jong en onverdorven ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 29 juli 2006 @ 23:46 |
quote:Mja, ik ben ook nog jong, maar wel erg geïnteresserd in ons gemotoriseerde verleden. | |
Bartholomeus | zaterdag 29 juli 2006 @ 23:53 |
quote:Ik ben jonger ![]() | |
Klonk | zondag 30 juli 2006 @ 00:04 |
er rijdt toch ook een N voor Jansen ? | |
Alexxxxx | zondag 30 juli 2006 @ 00:05 |
quote:Klopt. Dingen zijn niet kapot te krijgen he? | |
Klonk | zondag 30 juli 2006 @ 00:06 |
quote:die gast die er nu op rijdt kreeg een tijdje geleden de keuze, een nieuwe of we gaan deze nog een keer renoveren, die gast heeft airco in z'n N ![]() | |
Klonk | zondag 30 juli 2006 @ 00:08 |
en het was volgens mij ook een van de eerste Dakar trucks van de Rooy ![]() | |
Alexxxxx | zondag 30 juli 2006 @ 00:09 |
quote:Klopt, in 1981 deed DAF voor het eerst mee, was leuk, maar niet leuk genoeg, in 1982 twee N2800's ingezet, Jan de Rooy gvraagd te gaan rijden (deed al goede zaken met Daf personenwagens in Rallys), en meteen maar de Dakar gewonnen. | |
Klonk | zondag 30 juli 2006 @ 00:11 |
whehe, da's waar ook ja![]() ![]() | |
Alexxxxx | zondag 30 juli 2006 @ 00:12 |
En waarom zijn jullie dit weekend niet op Assen? | |
Klonk | zondag 30 juli 2006 @ 00:13 |
quote:omdat dat een feest is voor ehmmm, domme boeren ![]() nee, even zonder dollen truckstar festival was leuk, maar is nu echt té groot geworden, te commercieel enzo. je moet er op zondagmorgen heengaan dan zijn ze allemaal nog hun roes aan het uitslapen en kun je rustig rondkijken. | |
bleiblei | zondag 30 juli 2006 @ 00:14 |
Jansen van het sloopbedrijf Jansen? | |
Klonk | zondag 30 juli 2006 @ 00:15 |
quote:ja, ergens uit Brabant, ben de plaats ff kwijt. | |
Alexxxxx | zondag 30 juli 2006 @ 00:16 |
quote:deze ![]() Dat 3300 bordje is nep btw, de N3300 heeft nooit bestaan. | |
Alexxxxx | zondag 30 juli 2006 @ 00:16 |
quote:Nuenen | |
bleiblei | zondag 30 juli 2006 @ 00:17 |
quote:Nuenen, Acht, Son.... Interessant bedrijf is dat. Mooie trucks hebben ze ![]() | |
Klonk | zondag 30 juli 2006 @ 00:18 |
quote:slecht geinformeerd ![]() de nieuwe motor die erin zit heeft er voor gezorgd dat ie geen 2800 kon heten, weet het preciese ff niet meer. | |
Alexxxxx | zondag 30 juli 2006 @ 00:19 |
quote:Ah, dan hebben ze er zelf mee lopen prutsen.. | |
Klonk | zondag 30 juli 2006 @ 00:20 |
quote:ja ![]() | |
area51 | zondag 30 juli 2006 @ 02:03 |
Jansen heeft er zelfs 3, 1 trekker met aangebouwd hondenhok, en 2 6x4 kippers. Ze hebben ook nog een aantal YA4440 met kiperbak en afzetbak, zijn alleen maar in de Jansen kleuren gespoten nachtverlichting en takkenrek zitten er nog gewoon op. Ze zitten in Nuenen, Son en Geldrop en zijn ook eigenaar van Brekelmans en voor de helft van DTG, die alles vervoeren voor Bavaria. | |
bleiblei | zondag 30 juli 2006 @ 13:55 |
quote:Ze zitten ook in Eindhoven (Acht) naast het spoor. Doen ze voornamelijk huisvuiltransport en ik meen vroeger puin opslag. | |
Klonk | zondag 13 augustus 2006 @ 18:02 |
ik kwam net dit filmpje tegen ![]() http://video.google.nl/videoplay?docid=-7128028348558010874 | |
Bartholomeus | zondag 13 augustus 2006 @ 19:22 |
quote:Wat een idioot ![]() ![]() Maar wel voertuigcontrole he, dát dan weer wel ![]() | |
Klonk | zondag 13 augustus 2006 @ 19:39 |
best wel ![]() | |
Diemietuhriej | zondag 13 augustus 2006 @ 19:45 |
quote:Die heb ik al wel eens gezien, wel cool filmpje. ![]() Late TVP enzo. ![]() | |
Diemietuhriej | zondag 13 augustus 2006 @ 19:50 |
![]() ![]() ![]() ![]() Hier trouwens de vrachtwagen waar mijn vader op rijdt. ![]() V8, Full options. ![]() | |
Klonk | zondag 13 augustus 2006 @ 20:07 |
zo te zien een scheitkar ![]() | |
densmee | zondag 13 augustus 2006 @ 20:35 |
als ik het ook goed zie hangt er een strontbuis achter | |
Diemietuhriej | zondag 13 augustus 2006 @ 21:32 |
quote:Jup, stront varen. ![]() Van Hans Nabuurs, uit Overloon. ![]() | |
verzameldirk | zondag 13 augustus 2006 @ 21:49 |
kijken jullie niet naar Transportwereld op RTL 7 van 19.30-20.00 UUR ![]() | |
Klonk | zondag 13 augustus 2006 @ 21:51 |
net als alle autoprogramma's in Nederland, commerciele bagger ![]() | |
verzameldirk | zondag 13 augustus 2006 @ 22:09 |
quote:Ja dat is alles bijna tegenwoordig, maar ik vind het een goed programma, met zoals vanavond zwaar transporten met 606 pk Mercedes en een 500 pk Scania met opleggers/diepladers totale lengte 32 meter. nee erg interessant om te zien ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:27 |
quote:1- Er staat Scania op ![]() 2- Het is nog een 4-serie ook, geen R-serie ![]() (ja ik weet dat de R-serie torpedo onderhuids een 4-serie met een andere gille is, maar dit geeft wel aan dat deze auto blijkbaar al een hele poos *ergens* gestaan heeft eer ie verkocht is, en dus zeker ook niet splinternieuw is) 3- Het is geen full options uitvoering, hij heeft immers geen topline cabine, en slechts een 14-liter variant van de V8 ipv de 16-liter ![]() 4- Persoonlijk vind ik dat een torpedo ook een tandemasser moet zijn, zo'n enkele achteras is zo kaal ![]() Nouja, als je pa er maar gelukkig mee is ![]() Ik heb zelf ooit een scania gehad, en heb het nooit een prettige auto gevonden. Later kreeg ik een Daf en dat beviel een oneindig stuk beter. Tussendoor af en toe eens een ritje met een Volvo FH12 gedaan, en dat zijn ook hele fijne auto's. Nu toevallig van de week weer een rondje met een nieuwere scania als ik toen had, met opticruise en een sterkere motor. En mijn god wat was dat een straf zeg ![]() Laat duidelijk zijn dat ik het niet zo op die rare zweedse gebakjes heb ![]() | |
Klonk | dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:43 |
Scania heeft betere tijden gekend, qua interieur al lang voorbij gestreefd en helaas zitten ze in Zweden een beetje te pitten en gelukkig te zijn met betere tijden (vroegah dus) Ik ben een tijdje geleden erg verrast door de nieuwe generatie Mercedes, veel ruimte, goeie bouwkwaliteit, maar Daf is natuurlijk geweldig, zeker met de nieuwe 95 kunnen ze er weer een tijdje tegenaan. | |
Scalle-- | dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:28 |
Mercedes vind ik een klote versnellingsbak hebben, die EPS is echt irritant vond ik. Telkens ik een versnelling koos kwam ie klagen dat ie een andere versnelling moest hebben, laat je hem doen en dan kiest ie dezelfde? Klotebakken... Nog niet met Scania gereden maar wel steeds gehoord dat ze hard veren. | |
Alexxxxx | dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:30 |
Hier stond iets doms ![]() | |
Klonk | dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:36 |
quote:wat dan ? | |
Alexxxxx | dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:37 |
quote:Een vraag waarop ik het antwoord wel wist. Voor als het je boeit, het anwoord was nee. ![]() En bedankt voor het openen van [Centraal] Vrachtwagen Topic Deel 6 |