FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Centraal] Vrachtwagen Topic Deel 5
Virus.NLmaandag 3 oktober 2005 @ 21:10
[Centraal] Vrachtwagentopic

[centraal] vrachtautotopic deel 2

[Centraal] Vrachtwagen topic deel 3

[Centraal] Vrachtwagen Topic Deel 4
Virus.NLmaandag 3 oktober 2005 @ 21:13
Een oudje

Alexxxxxmaandag 3 oktober 2005 @ 21:14

nog een oudje, als tvp
Virus.NLmaandag 3 oktober 2005 @ 21:16
Een gloedjenieuwe dan maar

Alexxxxxmaandag 3 oktober 2005 @ 21:22
De foto's van de mackdag die ik heb gemaakt staan hier, ben nu iets over de helt met uppen...
RemcoDelftmaandag 3 oktober 2005 @ 21:31
Verkeer regelen in Nieuw Zeeland:

Alexxxxxmaandag 3 oktober 2005 @ 21:34
Nieuw Zeeland Daar ga ik ooit eens naar toe om vrachtwagens te fotograferen
Klonkmaandag 3 oktober 2005 @ 21:38
woei, deeltje 5 alweer
Klonkmaandag 3 oktober 2005 @ 21:39
ook nog slecht nieuws, ik mag met en berlingo op pad , collega heeft een paar weken gereden m'n vaste bus wat korter gemaakt, en de herstelwerkzaamheden gaan niet zo vlot als we zouden willen.
pieter_pontiacmaandag 3 oktober 2005 @ 22:03
Ook maar even een tvp plaatje posten dan:



[ Bericht 2% gewijzigd door pieter_pontiac op 03-10-2005 22:12:27 ]
Alexxxxxmaandag 3 oktober 2005 @ 22:42

area51dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:01
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
een DO ??
Alexxxxxdinsdag 4 oktober 2005 @ 01:03
Jups normala te bezichtigen in het Saan museum. op verzoek kan ik nog andere oudjes van Saan posten. Heb nog een kikkerdag, een 1600 verhuiswagen, een Ward LaFrance, een 95XF en een Ford AA
area51dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:04
Even verder gekeken dan mijn neus lang was, en dit is ie

Voertuigsoort Bedrijfsauto
Merk DAF
Handelsbenaming T 2000 DO 300
Kleur(en) N.v.t.
Brandstof Diesel
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen 0

Massa ledig voertuig 5.040 kg
Maximum massa voertuig 14.800 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd N.v.t.
- oplegger geremd 0 kg
- autonoom geremd 0 kg
- middenas geremd 0 kg

Datum eerste afgifte Nederland 11 mei 1960
Datum eerste toelating 11 mei 1960
Datum aanvang tenaamstelling 3 augustus 1999

Vervaldatum APK 29 maart 2006
Alexxxxxdinsdag 4 oktober 2005 @ 01:08
ligt vanaf oktober een boek over de DAF DO in de winkel, auteur Hans Stoovelaar, uitgevrij Aprilis. mij is ook medewerking gevraagd, maar ik had helaas geen foto's van de DO (inclusief copyright dan ), behlave de oldtimers die nu nog rijden.
Gurbdinsdag 4 oktober 2005 @ 09:39
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
deze foto is van afgelopen zondag?

ik heb eventueel ook nog wel wat foto's, interesse?
Alexxxxxdinsdag 4 oktober 2005 @ 12:16
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:39 schreef Gurb het volgende:

[..]

deze foto is van afgelopen zondag?

ik heb eventueel ook nog wel wat foto's, interesse?
Zet ze maar in dit topic. Ik heb 250 foto's gemaakt, en er zijn dus maar een paar voertuigen die ik er niet op heb. En die stonden gewoon achterlijk beroerd, of zijn er al veel vaker geweest.
Klonkdinsdag 4 oktober 2005 @ 12:43
zo, ik ben ook al weer een uurtje thuis, moe, dadelijk lekker slapen, maar wat is de a61 toch een prachtige snelweg om te rijden, mooie hoge bruggen, mooi uitzicht, ik geniet er elke keer weer van
Klonkdinsdag 4 oktober 2005 @ 12:49
ow, ja en 3 euro en 10 cent betalen voor een blikje red bull vind ik ook wat overdreven

en nu ga ik slapen.
Alexxxxxdinsdag 4 oktober 2005 @ 14:40
Zo, ik heb eindelijk alle foto’s van de Mackdag online Maar om ze nu allemaal hier te posten lijkt me niet zo’n goed idee. De foto’s van de vrachtwagens hebben de meesten toch al gezien, nietwaar? Maar als je een bepaalde vrachtwagen wilt zien die op de mackdag was, dan kun je hier kijken of de truck van jou keuze er ook bij staat.

Ik heb ook een aantal voertuigen op de foto gezet die ik nog niet op het internet heb zien staan bij de andere mackdagfoto’s, zoals foto’s van personenwagens, begeleidingsvoertuigen, bussen, telekranen, de knikdumper, graafmachines, rupskranen, schranklader, wiellader, tractoren, de Henschel Locomotief, een motorrijwiel, het golfkarretje van Doornbos en de tank

Toch nog een paar plaatjes, omdat posts met alleen text ook maar zo saai zijn





Alexxxxxdinsdag 4 oktober 2005 @ 15:06
Herinneren julie je die mooie witte FTf nog die ik op de laatste pagina van het vorige deeltje hier postte?

De eigenaar daarvan is lid geworden van BuzzyBee (mn site)
Gurbdinsdag 4 oktober 2005 @ 22:00
hier wat foto's die ik genomen heb

de mack's vond ik niet boeiend genoeg voor een foto, dus alleen maar speciaal transport
















Gurbdinsdag 4 oktober 2005 @ 22:12
mooie site trouwens alexxx, leuk om doorheen te bladeren.
Alexxxxxdinsdag 4 oktober 2005 @ 22:20
dank je voor het compliment

Leuk om te zien dat jij vooral trailers op de foto hebt gezet Een echt kenmerk van een speciaal tranport liefhebber
Alexxxxxwoensdag 5 oktober 2005 @ 20:32
Vandaag een mooie scanner binnen gekregen, en nu wat interessante analoge foto's aan het inscannen


Merk en type: Ford
Eigenaar: KLM Catering Services
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Schiphol
Datum: begin 2002
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: wagenparknummer 326, mag niet van het terrein van Schiphol af, omdat ze geen wegkenteken heeft
Alexxxxxvrijdag 7 oktober 2005 @ 19:30

Merk en type: Volvo NL12 (cabine)
Eigenaar: Holwerda Swifterbant
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Beetgum: Volvo dealer
Datum: 7-10-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: truck is maart 2005 van het talud afgereden.

Hij was zo mooi....
Alexxxxxzaterdag 8 oktober 2005 @ 19:23

Merk en type: KAF FAF8546 (volgens RDW)
Eigenaar: PvdKooij
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Drachten: PvdKooij
Datum: augustus 2000
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: Waarom is het logo op de grille gewijzigd in KTF? Protest van DAF? Iedere aanvullende infor over KAF is welkom. Ik wet dat het eiegnbouw trucks zijn op basis van DAF. Maar hoeveel zijn er bijvoorbeeld van gebouwd, en wanneer? Ook alle andere extra info is welkom.
sj44kzaterdag 8 oktober 2005 @ 21:34
ik zal eens vragen
Klonkdinsdag 18 oktober 2005 @ 20:30
ik had gisteren weer een ritje naar zuid duitsland en de nodige bijzondere wagens gezien, o.a. zo'n moderne skoda vrachtwagen.



ziet er in het echt best goed uit, verder een Roman tegen gekomen (nooit van gehoord), zag er eigenlijk ook niet uit, toen ik thuis was heb ik eens op internet gezocht en kwam hun website tegen ( www.roman.ro ).

Verder in de buurt van keulen een paar speciale politiedingen gezien, leken wel waterkannonen ofzo, en het vreemde was, ik kwam eerst een duitse tegen, vervolgens een belg en een stuk later een franse uitvoering, mischien ergens een politiedingen beurs ofzo ?

Een lievelingsplekje om even te stopppen is het uitzichtpunt over de Mosel (bij de beroemde moseltallbrucke) op de A61.



Is een rare gedachte dat je op bijna 140 meter hoogte over een dal heen gaat.
Virus.NLdinsdag 18 oktober 2005 @ 21:04
Pizza-truck vast onder viaduct

http://www.nciv.nl/index.php?nciv_id=1346567 stond op de Flabber site.

pieter_pontiacdinsdag 18 oktober 2005 @ 21:09
Zeker 'n mooi plekje, die Moseltallbrucke. Ben ik ook een aantal keren geweest.
Alexxxxxwoensdag 19 oktober 2005 @ 17:21
Klonk, Was het zo'n nieuwe Roman, of een MAN licentie?
Klonkwoensdag 19 oktober 2005 @ 20:22
Een lelijke, veel plastic, zo'n nieuwe dus.
Alexxxxxwoensdag 19 oktober 2005 @ 20:27
Dat zijn gedrochten

Ik kan niet wachten tot er een voor mn lens komt
Klonkwoensdag 19 oktober 2005 @ 20:32
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 20:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat zijn gedrochten

Ik kan niet wachten tot er een voor mn lens komt
ik had een camera bij me, maar ik zag het gebakje pas toen ik er voorbij was...
Alexxxxxwoensdag 19 oktober 2005 @ 20:37
Die nieuwe ROMAN ziet er uit als een ERF EC14 die met zn plastic neus in een brandend gebouw heeft gestaan
Klonkwoensdag 19 oktober 2005 @ 20:42


al die stukken plastic maken de auto er in ieder geval niet knapper op
Alexxxxxwoensdag 19 oktober 2005 @ 20:48

Over dit gedrocht hebben we het dus
Klonkwoensdag 19 oktober 2005 @ 20:57
meer deze eigenlijk:

M5woensdag 19 oktober 2005 @ 21:06
ik weet iig zeker dat ik die nog niet gezien heb

al is het niet zo erg als deze:



enige wat ik wel geinig vind is de roterende ruitenwisser..
Virus.NLwoensdag 19 oktober 2005 @ 21:42
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 21:06 schreef M5 het volgende:
ik weet iig zeker dat ik die nog niet gezien heb

al is het niet zo erg als deze:

[afbeelding]

enige wat ik wel geinig vind is de roterende ruitenwisser..
op http://www.colani.de/ kan je zelfs een filmpje van dat ding zien
hoe oud is dat prototype onding eigenlijk?

M5woensdag 19 oktober 2005 @ 21:45
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 21:42 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

op http://www.colani.de/ kan je zelfs een filmpje van dat ding zien
hoe oud is dat prototype onding eigenlijk?

[afbeelding]
1995 voor zover ik weet.
Klonkwoensdag 19 oktober 2005 @ 22:02
Die Colani's zijn zo lelijk dat ze weer mooi worden, dat kan van die roman's niet gezegd worden
Alexxxxxdonderdag 20 oktober 2005 @ 17:09
Colani bouwt nog steeds trucks btw... Alleen om de een of andere reden niet zo veel
M5donderdag 20 oktober 2005 @ 17:21
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Colani bouwt nog steeds trucks btw... Alleen om de een of andere reden niet zo veel
welk bedrijf wil nu een truck hebben die er uit ziet alsof hij zo van de set van een hele slechte Sci-Fi film komt rijden
Alexxxxxdonderdag 20 oktober 2005 @ 17:53
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:21 schreef M5 het volgende:

[..]

welk bedrijf wil nu een truck hebben die er uit ziet alsof hij zo van de set van een hele slechte Sci-Fi film komt rijden
Spitzer en Technisat bijvoorbeeld.

Waarbij ik moet zeggen dat Spitzer de aandacht wil trekken op buerzen (is een trailerfabriek), en drie keer raden wie de Technisat TV's heeft ontworpen...

1 tipje: zo zien die TV's er uit
Klonkdonderdag 20 oktober 2005 @ 19:25
ik zie kansen voor een lcd scherm van een paar meter doorsnee, gewoon achterop de vrachtwagen plakken
RoGaMvrijdag 21 oktober 2005 @ 14:26
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:04 schreef Virus.NL het volgende:
Pizza-truck vast onder viaduct

http://www.nciv.nl/index.php?nciv_id=1346567 stond op de Flabber site.

[afbeelding]
Weet je wat echt toevallig is, ik heb vorige week van deze en dezelfde auto nog de Rechter Spiegel vervangen omdat hij deze eraf had gereden
Scalle--vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:05
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 14:26 schreef RoGaM het volgende:

[..]

Weet je wat echt toevallig is, ik heb vorige week van deze en dezelfde auto nog de Rechter Spiegel vervangen omdat hij deze eraf had gereden
Ik denk dat je nu wel langer zal bezig zijn
Alexxxxxvrijdag 21 oktober 2005 @ 22:07

Zonet de eigenaar van deze truck over de vloer gehad, hij heef me via internet opgespoord Was erg gezellig, ik mag eens met m merijden in dit schitterende gebakje, en ik mag zn bedford die bijna klaar is op de foto zetten
Alexxxxxvrijdag 21 oktober 2005 @ 23:37
http://www.wagaciezka.com/index.php

Zonet lid van geworden
Klonkzaterdag 22 oktober 2005 @ 07:28
oeeh, een daf 3300
Alexxxxxzaterdag 22 oktober 2005 @ 13:27
Met Space Cab
Virus.NLzaterdag 22 oktober 2005 @ 16:47
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 23:37 schreef Alexxxxx het volgende:
http://www.wagaciezka.com/index.php

Zonet lid van geworden
Heb ik ook al zitten kijken, via V8power
Alexxxxxzaterdag 22 oktober 2005 @ 16:57
ja, maar op V8power is het bericht wer weg gehaald van die polen
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 20:52
Voor de tuck specialisten hier ff 'n vraag

Ik kwam vandaag een Truck met oplegger tegen waarvan het leek alsof de laatste demper ontbrak (zo zag het er ook uit) ging om een DAF 95 nog wat. Hij maakte een lekker ruig/hard geluid veel harder dan normaal.

Maar ik vraag me af of dit zo hoort (denk ik niet eigenlijk) en of het mag Ik heb het wel vaker gehoord, maar ik vroeg het me eens af
Alexxxxxdonderdag 27 oktober 2005 @ 20:57
hoort niet, mag niet, gebeurt vaak, vooral bij V8 scania's

Om nog even terug te komen op het Colani verhaal, een foto uit eigen collectie:
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 21:00
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:57 schreef Alexxxxx het volgende:
hoort niet, mag niet, gebeurt vaak, vooral bij V8 scania's
klonk wel erg vet.
heb het eens een keer in belgie gehoord in de ardennen, ging er ééntje heuvel op.. oooorverdovend.

Dat het niet mag vermoede ik al
Klonkdonderdag 27 oktober 2005 @ 21:09
scania V8 naast me is altijd een goeie reden om het raampje aan de passagierskant open te doen
Virus.NLdonderdag 27 oktober 2005 @ 21:10
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:57 schreef Alexxxxx het volgende:
hoort niet, mag niet, gebeurt vaak, vooral bij V8 scania's
http://home.quicknet.nl/qn/prive/vanlangen/steenbergen.mpg voor het V8 geluid van een Scania



Oja en de specs van de nieuwe Scania motor:

Maximum power:
620 hp (456 kW) at 1900 r/min
Maximum torque:
3000 Nm between 1100 and 1400 r/min




[ Bericht 9% gewijzigd door Virus.NL op 27-10-2005 21:23:38 ]
Alexxxxxdonderdag 27 oktober 2005 @ 21:26

deze klinkt het mooist van allemaal.. een jaar geleden omgeklapt, alels krom, total loss, maar tcoh weer opgeknapt, een van de weinige nog rijdende 142's.... En ik heb de eer gehad om bij een ritje op de bijrijdersstoel te zitten erg aaridge man, die chauffeur
Virus.NLdonderdag 27 oktober 2005 @ 21:29
Wij hebben een 113 Topline 360 gehad, een 143 500 Streamline gehad en nu hebben we een 144 530 Topline KingoftheRoad
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 21:37
In omgeving Delft/Delfgauw/Pijnacker zie ik wel eens een klassieke vrachtwagen rijden, ziet er een beetje uit zoals deze:


daar komt ook wel een mooi geluidje uit en daar hoort het wel zo denk ik

foto afkomstig van Alexxxxx z'n forum

Lijkt er dus veel op, maar dan met wat klassieker oogende laadruimte, kleur licht geel/donker groen. niemand een foto denk ik?
Alexxxxxdonderdag 27 oktober 2005 @ 21:42
mijn foto, wat doe je!

Alexxxxxdonderdag 27 oktober 2005 @ 21:43

Ligt Limmen daar toevallig in de buurt?


Of deze

Maar je zult denk ik de Vabis van Kneppers of Knetters of zo bedoelen?
Virus.NLdonderdag 27 oktober 2005 @ 21:44
Yep allebei Noord-Holland (Limmen onder Alkmaar, Spanbroek boven Hoorn)

En nee het ligt niet in de buurt van Delft

[ Bericht 48% gewijzigd door Virus.NL op 27-10-2005 21:51:48 ]
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 21:44
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:42 schreef Alexxxxx het volgende:
mijn foto, wat doe je!

't staat er bij he
Alexxxxxdonderdag 27 oktober 2005 @ 21:46
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:44 schreef M5 het volgende:

[..]

't staat er bij he
Ik heb dan ook niet geNSBt, maar slaak een vreugdekreetje
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 21:51
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Ligt Limmen daar toevallig in de buurt?

[afbeelding]
Of deze

Maar je zult denk ik de Vabis van Kneppers of Knetters of zo bedoelen?
'k neem aan dat dit voor mij bedoelt was? maar dit zijn ze niet, het is geen truck-oplegger combinatie.
de Vabis van Kneppers/Knetters zegt me helemaal niets.
Alexxxxxdonderdag 27 oktober 2005 @ 21:54
Ik ben vrij zeker dat het die is, maar dus de naam kwijt, en geen foto online staan

Dit soort dingen vreet aan me

Die stata normaal in een loods vlak langs de snelweg, en op de zijkant van die loods is een afbeelding van die truck gemaakt door een grafitti-artiest. misschine dat een andere kenner nu een foto kan vinden?
Klonkdonderdag 27 oktober 2005 @ 22:10
een scania v8 als beltoon, lijkt me wel wat
Alexxxxxvrijdag 28 oktober 2005 @ 17:19
Er is een CD vol met V8 geluiden, is dat niet wat voor jou?
Klonkvrijdag 28 oktober 2005 @ 21:16
ja

er staat trouwens in de nieuwe truckstar een leuk artikel over de volkswagen nieuwe grote vrachtwagen, de Constelation.

ziet er niet verkeerd uit, en het rijdt volgens truckstar ook prima, ben benieuwd of VW zoiets ook voor ons in Europa in de planning heeft.

Bartholomeuszaterdag 29 oktober 2005 @ 01:25
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:16 schreef Klonk het volgende:
ja

er staat trouwens in de nieuwe truckstar een leuk artikel over de volkswagen nieuwe grote vrachtwagen, de Constelation.

ziet er niet verkeerd uit, en het rijdt volgens truckstar ook prima, ben benieuwd of VW zoiets ook voor ons in Europa in de planning heeft.

[afbeelding]
Ziet er niet verkeerd uit? Man, ga jij je bril eens poetsen
Klonkzaterdag 29 oktober 2005 @ 01:35
ik vind ze wel wat hebben, maar goed, je weet wat als ik prive auto heb
glasbakzaterdag 29 oktober 2005 @ 11:44
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:32 schreef Alexxxxx het volgende:

Eigenaar: KLM Catering Services
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Schiphol
Datum: begin 2002
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: wagenparknummer 326, mag niet van het terrein van Schiphol af, omdat ze geen wegkenteken heeft
Deze hoeft ook het terrein niet af, maar weet je dat je wagens van Gate-gourmet WEL zonder kenteken het terrein verlaten? Het gaat maar om een tientallen meters maar vanaf de McDonalds steken ze de Schipholweg over naar het terrein waar de gebouwen van Gate-gourmet staan (naast het Ibis Hotel). Het heet daar zelfs Cateringweg geloof ik.
glasbakzaterdag 29 oktober 2005 @ 11:54
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:16 schreef Klonk het volgende:
ja

er staat trouwens in de nieuwe truckstar een leuk artikel over de volkswagen nieuwe grote vrachtwagen, de Constelation.

ziet er niet verkeerd uit, en het rijdt volgens truckstar ook prima, ben benieuwd of VW zoiets ook voor ons in Europa in de planning heeft.

[afbeelding]
Kannie nog vliegen ook, want als ik constelation hoor, denk ik aan dit :


foto uit eigen archief

Ik vind die VW-Truck er trouwens niet uitzien. Kan meteen naar het mislukte modellen-topic.
Bartholomeuszaterdag 29 oktober 2005 @ 23:41
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 01:35 schreef Klonk het volgende:
ik vind ze wel wat hebben, maar goed, je weet wat als ik prive auto heb
nou, eigenlijk niet
Alexxxxxzaterdag 29 oktober 2005 @ 23:45
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 23:41 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

nou, eigenlijk niet
Multipla
Klonkzondag 30 oktober 2005 @ 09:22
Juist ja
Bartholomeuszondag 30 oktober 2005 @ 11:45
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 09:22 schreef Klonk het volgende:
Juist ja
omfg
Klonkzondag 30 oktober 2005 @ 12:43
Een groene
glasbakzondag 30 oktober 2005 @ 12:49
Jongens, even on topic blijven.. Een multivlaai is nog steeds geen vrachtwagen.. (en gelukkig maar!)
Klonkzondag 30 oktober 2005 @ 12:50
nou, je wilt niet weten wat ik er allemaal in heb vervoerd
Alexxxxxzondag 30 oktober 2005 @ 13:39
Google ik op Multipla truck, kom ik ineens een model tegen wat ik hier naast me in de vensterbank heb staan

Klonkzondag 30 oktober 2005 @ 13:40
ik kan de naam zo gauw niet ontcijferen, Dodge of wat staar er op de voorkant ?
Alexxxxxzondag 30 oktober 2005 @ 13:42
Dodge, een britse wel te verstaan


Dit is de mijne. Gekocht voor 4 cent of zo
Klonkzondag 30 oktober 2005 @ 13:45
Ik heb deze naast me staan.



Maar dan veel afgeragder enzo.
Alexxxxxzondag 30 oktober 2005 @ 13:47
Bedford

Mn opa had er een hekel aan naar het schijnt, maar ik vind ze gaaf Mag er binnenkort eentje op de foto zetten, dei kennis van die 3300 heeft er een gekocht voor het vervoer van de Lanz tractor van de persoon waar hij de schuur van gebruikt En de plaatselijke zandhandelaar heeft een oude legerbedford gekocht, dus die zal hij binnenkort wel gaan gebruiken (hij rijdt nu rond met 3 scania vabissen )
Klonkzondag 30 oktober 2005 @ 13:50
ik zag dat ze op ebay voor 135 euro van de hand gaan
Alexxxxxzondag 30 oktober 2005 @ 13:55
whehe, ja die matchbox dingen straks ook.... die ik nu op rommelmarkten aan het inkopen ben voor max 10 cent per stuk van nietsvermoedende kinderen
Klonkzondag 30 oktober 2005 @ 13:57
Bartholomeuszondag 30 oktober 2005 @ 14:22
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:55 schreef Alexxxxx het volgende:
whehe, ja die matchbox dingen straks ook.... die ik nu op rommelmarkten aan het inkopen ben voor max 10 cent per stuk van nietsvermoedende kinderen
Stuk tuig dat je d'r rondloopt

geef ze dan een eurie
Alexxxxxzondag 30 oktober 2005 @ 14:26
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:22 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Stuk tuig dat je d'r rondloopt

geef ze dan een eurie
Nee. HEt is begonnen dat ik geowon low budget modelltejs verzamel. Tekno's en zo zijn me veel te duur, ik geef mn geld liever uit ana boeken. Maar toch wat leuke versiering in de werkkamer willen he En dan er pas later achter komen dat die dingen u al poepveel waard zijn, en over een paar jaar onbetaalbbaar Ja, dan koop je er wel meer. Sandra koopt op dezelfde manier My LIttle pony's op dezelfde rommelmarkten, somd van het zusje van de autoverkopertjes... Voor 50 cent kopen, en ze dan op marktplaats zien staan voor 30 euro. Maar verkopen doen we beide (nog) niet.
Alexxxxxzondag 30 oktober 2005 @ 17:54

Merk en type: Kronenburg MAC1
Eigenaar: Vliegbasis Leeuwarden
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Sint Annaparochie: brandweerkazerne
Datum: augustus 2000
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto gemaakt bij de feestelijke opening van de nieuwe brandweerkazerne

meteen ook maar even een lading Kromhouts, een Hogra en een verse FTF op mn site gezet
Alexxxxxzondag 30 oktober 2005 @ 21:18
Mooie site over RMO's
Virus.NLmaandag 31 oktober 2005 @ 20:44
Net even mijn vrachtwagen ondergespoten

http://tweakers.net/ext/f(...)b6bba52a6e1/full.jpg
M5dinsdag 1 november 2005 @ 14:41
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Kronenburg MAC1
Eigenaar: Vliegbasis Leeuwarden
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Sint Annaparochie: brandweerkazerne
Datum: augustus 2000
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto gemaakt bij de feestelijke opening van de nieuwe brandweerkazerne

meteen ook maar even een lading Kromhouts, een Hogra en een verse FTF op mn site gezet
Deze is leuker





Ben er ééntje een keer tegen gekomen op de openbare weg in omgeving van Vliegbasis Woensdrecht (had ze al eerder gezien in actie op Gilze-Rijen). Die dingen zijn gaaf .
bliebliedinsdag 1 november 2005 @ 15:11
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:41 schreef M5 het volgende:

[..]

Deze is leuker

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ben er ééntje een keer tegen gekomen op de openbare weg in omgeving van Vliegbasis Woensdrecht (had ze al eerder gezien in actie op Gilze-Rijen). Die dingen zijn gaaf .
Zoon ding in het geel (die futuristische rooie dus) kwam ik laatst tegen op de vluchtstrook van de A2 tussen Eindhoven en Den Bosch. Die had bij het inhalen van een vrachtwagen de oplegger van die truck wat smaller gemaakt .
Ik geloof dat de legermevrouw achter het stuur vergeten was dat der brandweerotoo iets breder dan der Panda was .
M5dinsdag 1 november 2005 @ 15:26
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:11 schreef blieblie het volgende:

[..]

Zoon ding in het geel (die futuristische rooie dus) kwam ik laatst tegen op de vluchtstrook van de A2 tussen Eindhoven en Den Bosch. Die had bij het inhalen van een vrachtwagen de oplegger van die truck wat smaller gemaakt .
Ik geloof dat de legermevrouw achter het stuur vergeten was dat der brandweerotoo iets breder dan der Panda was .
Die van de luchtmacht zijn idd geel, marine heeft rode zoals ik gepost had dacht ik.
Alexxxxxdinsdag 1 november 2005 @ 19:56
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:41 schreef M5 het volgende:

[..]

Deze is leuker

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ben er ééntje een keer tegen gekomen op de openbare weg in omgeving van Vliegbasis Woensdrecht (had ze al eerder gezien in actie op Gilze-Rijen). Die dingen zijn gaaf .
Dacht je nu echt dat ik die neit op de foto had?

klik
Jofunu-kundinsdag 1 november 2005 @ 20:21
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:26 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee. HEt is begonnen dat ik geowon low budget modelltejs verzamel. Tekno's en zo zijn me veel te duur, ik geef mn geld liever uit ana boeken. Maar toch wat leuke versiering in de werkkamer willen he En dan er pas later achter komen dat die dingen u al poepveel waard zijn, en over een paar jaar onbetaalbbaar Ja, dan koop je er wel meer. Sandra koopt op dezelfde manier My LIttle pony's op dezelfde rommelmarkten, somd van het zusje van de autoverkopertjes... Voor 50 cent kopen, en ze dan op marktplaats zien staan voor 30 euro. Maar verkopen doen we beide (nog) niet.
Ik heb nog een plank vol staan met dat soort zut.. een aantal wel volledig afgeragd, maar dat terzijde, ik heb alleen geen idee hoe ik op Ebay of wat dan ook zou moeten zoeken..
pieter_pontiacdinsdag 1 november 2005 @ 20:25
Wat is eigenlijk het (uiterlijke) verschil tussen de Scania 2 en 3 serie?
Volgens mij hadden ze indertijd beter de term 3-serie voor de Streamline kunnen bewaren...
Jofunu-kundinsdag 1 november 2005 @ 20:26
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:25 schreef pieter_pontiac het volgende:
Wat is eigenlijk het (uiterlijke) verschil tussen de Scania 2 en 3 serie?
Volgens mij hadden ze indertijd beter de term 3-serie voor de Streamline kunnen bewaren...
Ik dacht dat de 3-serie juist de streamline was..
Alexxxxxdinsdag 1 november 2005 @ 20:37
uiterlijk is er geen verschil. behalve dan dat de 3 serie inderdaad ook als stremer leverbaar was... de 3 serie heeft op een gegeven moment wle en iets gewijzigde grille gekregen, maar de eerste 3 series waren uiterlijk gelijk aan de laatste 2 series. Wat mij betreft hadden ze de term ook bewaart, maar het gaat bij de scania typenummering nu eenmaal vooral om de motoren.
Bartholomeusvrijdag 4 november 2005 @ 22:53
Als je het over gedrochten hebt, die streamliners
Alexxxxxvrijdag 4 november 2005 @ 22:54
0- en 1-serie
Alexxxxxzondag 6 november 2005 @ 01:31

Merk en type: Mercedes-Benz Econic
Eigenaar: Smink Hoevelaken
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht: Veemarkthallen
Datum: oktober 2001
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens de Mack- en speciaal transportdag
Alexxxxxzondag 6 november 2005 @ 02:49

Merk en type: Volvo VN660 op basis van een FH
Eigenaar: Grollitsch
Land van herkomst: Oostenrijk
Locatie: Assen: TT-circuit
Datum: juli 2000
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: truck is door Ematra omgebouwd, zowel te gebruiken als bergingstruck als zwaar transport trekker
Alexxxxxdonderdag 24 november 2005 @ 19:02
wat houdt het nu in als je op onderstaande site genoemd word?

http://www.niwo.nl/pages.php?paginacode=157
Virus.NLdonderdag 24 november 2005 @ 19:04
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:
wat houdt het nu in als je op onderstaande site genoemd word?

http://www.niwo.nl/pages.php?paginacode=157
Die bedrijven mogen geen beroepsvervoer meer verrichten.
Alexxxxxdonderdag 24 november 2005 @ 19:06
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:04 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Die bedrijven mogen geen beroepsvervoer meer verrichten.
En wat houdt dat precies in? Wat mogen ze dan wel?
RoGaMdonderdag 24 november 2005 @ 19:10
Me opa staat er ook tussen! J.C. Koster Rotterdam. Hij is gestopt met zijn bedrijf, failliet laten verklaren volges mij.
Alexxxxxdonderdag 24 november 2005 @ 19:36

Deze jongen staat er ook tussen.. en verder nog een oude kennis van me, die ik een paar jaar geleden uit het oog ben verloren, maar zijn berdrjf word nog wel genoemd in een lijst met bedrijven uit Doetinchem
Alexxxxxmaandag 5 december 2005 @ 21:16
Poolse chauffeurs

De laatste paar jaren horen we erg veel over het ‘probleem’ van de Poolse chauffeurs. Volgens mij is dit probleem enorm opgeblazen. Laten we even een paar dingen op een rijtje zetten.

Waarom denken we dat er een Pools chauffeurs probleem is? De meeste mensen in de transportwereld zullen het in de Truckstar lezen. De Truckstar? Ja, je weet wel, dat blaadje wat eind jaren ’70 is opgezet door een paar mensen met pure passie voor vrachtwagens, maar wat langzaam maar zeker is verworden tot een commerciële schim van wat het ooit was, onder de bezielende leiding van Bertus Roosendaal. Deze olijk ogende dwerg, dezelfde die ook altijd de opruiende stukjes tekst schrijft op pagina 3, is al weer een hele tijd de hoofdredacteur van Truckstar. Hoofdredacteur houdt in dat je er voor zorgt dat er op het moment van de deadline genoeg verhalen zijn. De leukste dingen doet hij dus zelf. Behalve als hij naar het buitenland moet, dan moet zijn Fryske vriend Iep van der Meer mee, want meneer Roosendaal durft niet alleen naar het buitenland. En dit is dus dezelfde man die de lijsttrekker is van de Anti Poolse Truckers Partij. Opvallend, want je kunt veel van Bertje zeggen, maar niet dat hij een trucker is. Hij heef zijn groot rijbewijs bijvoorbeeld pas gehaald nadat hij hoofdredacteur werd bij de Truckstar.
Waarom schrijft deze man zulke negatieve verhalen over Polen? Om de waarheid te verkondigen? Ik denk het niet. Volgens mij is ieder artikel van zijn hand een open sollicitatie naar de Telegraaf, de krant die er trots op is meer onzin te verspreiden dan waarheden.

Wat doe je als je een probleem met iemand hebt? De Neanderthalers onder ons gaan wild om zich heen slaan. De mensen met wat meer verstand gaan over het algemeen de dialoog aan. “Ja, maar een Pool kan geen Nederlands”. Klopt vaak. Maar iedere Pool krijgt op school Frans en Engels, en ze hebben zichzelf vaak Duits aangeleerd. Precies de drie talen die wij hier ook op school krijgen. Communicatie hoeft dus niet moeilijk te zijn. Toch heb ik nog nooit een Nederlander met een Pool zien discussiëren op het grootste Poolse transportforum, http://www.wagaciezka.com , terwijl daar nota bene een speciale afdeling voor buitenlanders is. Ikzelf ben daar wel lid. En ik moet zeggen, ik word op weinig plekken op het internet zo vriendelijk behandeld als op dit Poolse forum. Mijn ervaring is dat de mensen hier erg aardig en behulpzaam zijn.

En dan is er nog het verhaal dat de Polen minder hard werken. Ikzelf heb geen Polen in dienst, dus kan daar niet over oordelen. Wel heb ik bij de Nederlandse overheid gewerkt, en ik moet zeggen: ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die nog minder hard werken als een Nederlandse ambtenaar… Maar stel ,dat dit toch zo is, dan is hier een duidelijke verklaring voor. Een stukje geschiedenis:
In 1945 word Polen bevrijd uit de klauwen van de besnorde Jodenhater, Adolf Hitler. De Europese regeringsleiders vonden dit een leuke gelegenheid om eens met de kaart van Europa te knoeien. Om ons op Polen te blijven richten: Dat werd doodleuk een stuk opgeschoven. Een stuk Duitsland werd plotsklaps Polen, en een heel deel van Polen was ineens de Sovjet-Unie. Om over Pruisen nog maar te zwijgen. Een grote volksverhuizing kwam op gang, en omdat de heren regeringsleiders toch lekker bezig waren om de boel te ontregelen, werd meteen het communisme maar ingevoerd.
En daarmee komen we bij de kern van het probleem. Want bij het communisme bestaat geen werkloosheid. Waar dankzij de relatieve welvaart, zijn er teveel mensen op aarde, en is er dus ook niet genoeg werk. Wat moet je dan doen als werknemer? Dan werk je wat langzamer. En als er in je genen als 50 jaar zit ingebakken dat je niet zo vlug moet werken, omdat je anders voor werkloosheid zorgt, tsja, dat haal je er niet van de ene op de andere dag uit.

Maar verplaats je eens in de situatie van een Pool. Je bent lekker aan het werk, thuis heb je een vrouw en kinderen. Vrijdagmiddag parkeer je je truck op het terrein van je baas. Je ziet je chef al sip kijkend op je aflopen. Hij vertelt je dat je maandag niet meer hoeft te komen. Iemand uit Oekraïne is bereid gevonden om jou truck te besturen. Daar zit je dan. Thuis. De vrouw boos, de kinderen honger. Drie jassen aan, want de gasrekening kun je niet meer betalen. Ineens gaat de telefoon. Een meneer van Vos Logistics. Dat bedrijf ken je wel, je hebt die mooie trucks vaak genoeg zien rijden, ze hebben immers een van de grootse bedrijven uit je land overgenomen. De meneer aan de telefoon bied je aan dat je ook op zo’n mooie truck mag rijden. Een hle verbetering in vergelijking met de Jelcz waar nu die Oekraïner op rijdt! En als klap[ op de vuurpijl hoor je ook nog eens dat je loon vier keer zo hoog is als eerst. Toch twijfel je nog. Maar als je in de hongerige ogen van je jongste zoontje kijkt weet je het… Ik ga weer sturen.
Klonkmaandag 5 december 2005 @ 21:24
tja, noem me een zeur, maar als ik zie hoeveel nederlandse bedrijven er ondertussen met buitenlandse kentekens rondrijden (Vos, Ewals Cargo Care, Raben, Centrum) om maar eens wat te noemen.

dan maak ik me wel zorgen, niet gelijk, er staan op dit moment iets van 400 vacatures voor chauffeurs open, maar wel voor de toekomst, hoezo ?

op dit moment mogen buitenlandse bedrijven nog geen nederlandse distributie doen, over een paar jaar wel, ik hou mijn hart vast.

gelukkig zijn er ook takken van transport waar wij nederlanders onmisbaar zijn (bloemen en planten en koel en vriestransport).

ik misgun niemand een baan, uit welk land je ook komt, maar het word wel tijd om eens heel goed te gaan kijken naar de gevolgen van de marktwerking.
Alexxxxxdinsdag 6 december 2005 @ 17:27
Vos: heeft EUTrans overgenomen, een Pools bedrijf met 650 trucks, en alles omgevlagd.
Ewals: tsja
Raben: zat al in Polen voor de val van de muur met een eigen vestiging
Centrum: das meer een Turks bedrijf dan een Nederlands bedrijf ondertussen
RoGaMwoensdag 7 december 2005 @ 22:32
Alexxx, wat jij zegt over polen:

bij mij op me werk was laatst tijdje terug een pool, hij had panne met ze actros, zal niet ingaan op de technische details, maar er moest een nieuwe/andere motor in. Wij hadden de diagnose gesteld maar mochten het niet maken want wij waren te duur haha, maar de rekening van het diagnose en alles openschroeven moest betaald worden, de baas van hem zou het overmaken, duurde 3 dagen ofzo, pool mocht niet eerder weg dan dat het betaald was. Dus auto op terrein geduwd en buiten laten staan om te slapen, had weinig tot geen eten bij zich, hebben we hem met de avonddienst een maaltijd gegeven elke dag, is anders ook zo zielig. De beste man praatte alleen geen woord nederlands/engels/duits/frans, hij praatte alleen maar pools! Hoe moet je zo'n man duidelijk maken dat hij niet eerder weg mag voordat zijn baas betaald heeft! Uit pure nood hebben we op internet een vertaalmachine gezocht en daarmee paar dingen duidelijk gemaakt, maar tis toch wel stom van die mensen dat ze naar het buitenland gaan en dan niet eens engels/duits kunnen spreken. Dan krijg je dit soort fratsen.
Scalle--woensdag 7 december 2005 @ 23:08
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:32 schreef RoGaM het volgende:
Alexxx, wat jij zegt over polen:

-verhaaltje-
Heb je niet alleen met Polen hoor, heb je ook met Italianen en Spanjaarden enzo. In de Antwerpse haven al meermaals meegemaakt dat ze de weg komen vragen en ook niets anders snappen...
Alexxxxxwoensdag 7 december 2005 @ 23:09
Hm, ja de polen die ik op t net spreek hebben uiteraard allemala http://www.translate.pl/pl.php4
Alexxxxxwoensdag 7 december 2005 @ 23:10
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:08 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Heb je niet alleen met Polen hoor, heb je ook met Italianen en Spanjaarden enzo. In de Antwerpse haven al meermaals meegemaakt dat ze de weg komen vragen en ook niets anders snappen...
Ik heb het al met brabanders die ik niet versta
glasbakzaterdag 10 december 2005 @ 08:31
Hoeveel duitsers kom je tegen die geen enkel woord engels/nederlands spreken? Ik denk dat het 99% van de duitsers is die geen buitenlandse taal machtig zijn.
bliebliezaterdag 10 december 2005 @ 10:16
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:10 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik heb het al met brabanders die ik niet versta
Moet je geen fries tegen ons praten .
Hier praten we namelijk gewoon ABN (Of je moet net die ene achtergebleven boer treffen in ed binnenlanden van brabant, okee, dan heb je gelijk).
Alexxxxxzaterdag 10 december 2005 @ 13:24
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:16 schreef blieblie het volgende:

[..]

Moet je geen fries tegen ons praten .
Hier praten we namelijk gewoon ABN (Of je moet net die ene achtergebleven boer treffen in ed binnenlanden van brabant, okee, dan heb je gelijk).
ik had het over de chauffeurs die op ons werk komen. Maar dat zijn geen Brabanders, Veulen ligt in Limburg, excuses dat ik ze verkeerde bevolkingsgroep heb beledigd
Klonkzaterdag 10 december 2005 @ 15:17
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:24 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik had het over de chauffeurs die op ons werk komen. Maar dat zijn geen Brabanders, Veulen ligt in Limburg, excuses dat ik ze verkeerde bevolkingsgroep heb beledigd
en bedankt
Alexxxxxzaterdag 10 december 2005 @ 15:20
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:17 schreef Klonk het volgende:

[..]

en bedankt
graag gedaan

hoeveel bakken heb je bij je?

"zesendoartieg"
Oh ok..

*zet 36 bakken op hun plek*

"hej nag zas!"
"welks?"
"tweienveurtig!"
"geen zesendertig?"
"naj"

Klonkzaterdag 10 december 2005 @ 15:22
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:20 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

graag gedaan

hoeveel bakken heb je bij je?

"zesendoartieg"
Oh ok..

*zet 36 bakken op hun plek*

"hej nag zas!"
"welks?"
"tweienveurtig!"
"geen zesendertig?"
"naj"

diepgaande gesprekken
Alexxxxxvrijdag 16 december 2005 @ 18:07

Merk en type: Freightliner FLD120
Eigenaar: Anema
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Stiens
Datum: 16-12-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: ik heb een complete fotoreeks gemaakt van deze truck, de geïnteresseerden kunnen die hier bekijken.
Alexxxxxmaandag 26 december 2005 @ 21:31

Merk en type: Scania 112M
Eigenaar: Hellinga Giekerk
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: Hemrik
Datum: juli 2001
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Richard_Zutphendonderdag 5 januari 2006 @ 17:51
Cool dat alles hier neerzet alexxxxx, zitten echt prachtige vrachtwagens tussen.
Alexxxxxdonderdag 5 januari 2006 @ 17:57
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:51 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Cool dat alles hier neerzet alexxxxx, zitten echt prachtige vrachtwagens tussen.
ik zet nog niet eens 1% van mn foto's hier neer

Klik voor de grap maar eens op mn onderschrift, dan kom je nog veel meer tegen
Klonkdinsdag 17 januari 2006 @ 21:35
Einde van een legende:
quote:
Onlangs heeft Scania de sleutels van de laatste Scania trekker ‘met neus’, die geproduceerd is voor de Nederlandse markt, overhandigd aan de heer J. van Staalduinen, directeur van Transportbedrijf Gebr. Van Staalduinen B.V. Het gaat om de Scania T 500 LA4x2MNA VLG. Deze trekker, voorzien van de befaamde 500 pk (368 kW) sterke V8 16-liter motor, is onder meer uitgerust met de unieke Torpedo cabine, VLG uitrustingspakket, Scania Opticruise en de 4-balgs luchtgeveerde achteras.

Gebr. Van Staalduinen B.V., gevestigd te Maasdijk, biedt haar klanten een zeer breed programma logistieke diensten. Naast de distributie van vloeistoffen met tankwagens is het bedrijf ook gespecialiseerd in de levering van smeerolie aan zeeschepen, tankopslag van vloeistoffen en warehouse faciliteiten. Er rijden momenteel 15 speciaal aangepaste vrachtauto’s voor het vervoer van vloeibare meststoffen. Bovendien verzorgt Van Staalduinen het afvullen, ompakken, filtreren en separeren van vloeistoffen. Transportbedrijf Gebr. Van Staalduinen B.V. is omstreeks 1918 gestart door de grootvader van de huidige directie. Via zijn zoons die het bedrijf sterk hebben uitgebreid, is de onderneming sinds 1985 in handen van de huidige directie.

In totaal heeft Van Staalduinen B.V. 50 voertuigen, waaronder 34 Scania’s. Het bedrijf is continue bezig met innovatie om een constant niveau van hoogwaardige, kwalitatieve diensten te kunnen bieden. Deze rode draad door het bedrijfsbeleid van Van Staalduinen sluit naadloos aan op die van Scania. Naast het gunstige brandstofverbruik, de uitstraling van de organisatie en het merk, is dit voor Van Staalduinen dan ook de reden geweest om wederom voor Scania te kiezen. De Scania is afgeleverd in nauwe samenwerking met de vestigingen van Scania in Honselersdijk en Maasdijk.


* Klonk stiekum een traantje wegpinkt....
Alexxxxxdinsdag 17 januari 2006 @ 22:07
Ja, dat hele verhaal klopt dus niet

heb ik uit betrouwebare bron vernomen

Ja, de T is op.. maar dit is zeer zeker neit de laatste van Nederland
Alexxxxxzondag 29 januari 2006 @ 00:22

Merk en type: GAZ-51
Eigenaar: Reinders Rekreatie
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: Hemrik: Reinders Rekreatie
Datum: 4 mei 1999
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
kolonel-knalpiemelzondag 29 januari 2006 @ 16:14
hoe zit dat eigenlijk, als de planning van mijn baas elke dag niet klopt, en ik mij daardoor niet aan de rij- en rusttijden kan houden
Als ik word aangehouden, wie betaalt dan de boete, mijn baas of ik?
En hoe hoog is die?

Dit omdat de lul de laatste weken denkt dat er 40 uur in een dag gaan
Virus.NLdonderdag 2 februari 2006 @ 01:45
Vanavond nog even op de ECT-Delta-terminal geweest om een 40-voeter op te halen

Klonkdonderdag 2 februari 2006 @ 08:46
mooi sfeerplaatje
Richard_Zutphendonderdag 2 februari 2006 @ 15:32
Hoe hebben jullie je vrachtwagenrijbewijs behaald?

Ik bedoel financieel.

Ik wil ook erg graag mijn c+e gaan halen maar die kosten...

Is er nog een andere manier dat je het vergoed ofzo krijgt???
Alexxxxxdonderdag 2 februari 2006 @ 15:48
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:32 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Hoe hebben jullie je vrachtwagenrijbewijs behaald?

Ik bedoel financieel.

Ik wil ook erg graag mijn c+e gaan halen maar die kosten...

Is er nog een andere manier dat je het vergoed ofzo krijgt???
Ja, via worktrans kan het geloof ik gratis, maar dan meot je verplicht een aantal uur voor hun werken.
Alexxxxxdonderdag 2 februari 2006 @ 17:06
Boot Holland 2006

In dat topic staan wat leuke foto's van zwaar transporten
hallo_mensendonderdag 2 februari 2006 @ 17:10
Defenitie van Dolly`s
Alexxxxxzaterdag 4 februari 2006 @ 19:14

Merk en type: Scania 114L340
Eigenaar: Woltman
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: Condens
Datum: 22-2-2001
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
hallo_mensenzondag 5 februari 2006 @ 16:16
http://www.magicfair.nl/s(...)deshow_logistics.htm

©MagicFair
Iemand deze trucks al gezien ? !
Alexxxxxzondag 5 februari 2006 @ 16:22
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:16 schreef hallo_mensen het volgende:
http://www.magicfair.nl/s(...)deshow_logistics.htm
[afbeelding]
©MagicFair
Iemand deze trucks al gezien ? !
Tuurlijk, wat denk je zelf


hallo_mensenzondag 5 februari 2006 @ 20:02
ook de trucks van Bruch en Barth ?

edit :
Foto`s genomen op het malieveld Den haag?

En die kraan is machtig he
Alexxxxxzondag 5 februari 2006 @ 21:48
nee, dit zijn de enige drie voertuigen die ik van hun op de foto heb. van de T124 en de Liebherr beide wel een hele serie gemaakt uiteraard. Inderdaad op het malieveld
pieter_pontiacdonderdag 23 februari 2006 @ 19:59
Hallo dan, wat is dit topic ver weg gezakt

Alexxxxxxxxxxxxx, heb jij toevallig nog een foto van een trekker met een lowdecker 5-assige oplegger zoals ze die wel gebruiken bij het zeecontainer transport?
Of iemand anders...
Virus.NLdonderdag 23 februari 2006 @ 20:36
Ergens in dit topic zal er vast wel een foto van staan
http://www.v8power.nl/forumbeta/viewtopic.php?t=2020
pieter_pontiacdonderdag 23 februari 2006 @ 21:33
Bedankt!

Ik zie al een collega die op de foto staat, helaas met een combi.
Ik heb een paar week op zo'n oplegger gereden, maar ben alle foto's kwijt
Ik ga even kijken of dat gebakje van mij er ook tussen staat...

[ Bericht 21% gewijzigd door pieter_pontiac op 23-02-2006 21:41:57 ]
Alexxxxxdonderdag 23 februari 2006 @ 22:14
je bedoelt zon splits-oplegger? dara ben ik nog steeds nara op zoek nog geen enkele doto van

Zonet een vriend/kennis langs geweest met de vraag of ik een stuk over zn vrachtwagens wil schrijven plus foto's maken, en dat word dan in de Transmobiel, het beste tijdschrift ter wereld, gepubliceerd Blij is

T gaat om een DAF 3300 Space Cab en een bedford
Scalle--zaterdag 25 februari 2006 @ 10:58
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:14 schreef Alexxxxx het volgende:
je bedoelt zon splits-oplegger? dara ben ik nog steeds nara op zoek nog geen enkele doto van

Zonet een vriend/kennis langs geweest met de vraag of ik een stuk over zn vrachtwagens wil schrijven plus foto's maken, en dat word dan in de Transmobiel, het beste tijdschrift ter wereld, gepubliceerd Blij is

T gaat om een DAF 3300 Space Cab en een bedford
Die zie je toch constant rijden die splits-opleggers? Ik zal er volgende week enkele maken als ik in de Antwerpse dokken zit, is wel maar met m'n gsm maar geeft wel nog een goeie kwaliteit hoor
pieter_pontiaczaterdag 25 februari 2006 @ 13:03


Deze bedoel ik, is weliswaar van een ander bedrijf maar wel precies dezelfde combinatie.
Als je ze al ziet is het vaak een 3+2 asser, dit is een 1+2+2 zeg maar.
Alexxxxxzaterdag 25 februari 2006 @ 13:35
In gebieden waar veel met containers word gereden zie je ze wel vaak ja Maar daar kom ik niet zo veel.
Scalle--zaterdag 25 februari 2006 @ 16:03
Vooral 3+2 ja en af en toe ook een 3+1, al een lzv-tje met containers tegengekomen ook bij vos in moerdijk ofzo? Is al een aantal maanden geleden
Virus.NLmaandag 27 februari 2006 @ 20:43
Alexxxxxmaandag 27 februari 2006 @ 20:46
WOw, een tekening van Peter Zadelaar zonder egel, kamikazepiloot, spin, fles drank en politie-zeppelin
FritsFluitketeldinsdag 28 februari 2006 @ 14:19
Tvp
Alexxxxxwoensdag 1 maart 2006 @ 15:42


Merk en type: Mack F
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Heerenveen: Yntema
Datum: 28-02-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema

Gister 150 fotos gemaakt tijdens een fotoritje door Heerenveen en Akkrum
pieter_pontiacvrijdag 3 maart 2006 @ 17:40
Heeft er ook iemand een foto van de gele Peterbilt van de Jumbo supermarkt?

Die zag ik daar gister op het terrein in Veghel staan.
Klonkvrijdag 3 maart 2006 @ 17:56
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:46 schreef Alexxxxx het volgende:
WOw, een tekening van Peter Zadelaar zonder egel, kamikazepiloot, spin, fles drank en politie-zeppelin
klassiekers
Alexxxxxvrijdag 3 maart 2006 @ 20:28
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:40 schreef pieter_pontiac het volgende:
Heeft er ook iemand een foto van de gele Peterbilt van de Jumbo supermarkt?

Die zag ik daar gister op het terrein in Veghel staan.
Ik heb hem er nog niet op, ritje naar veghel staat wel in de planning.

Maar als het goed is moet hij hier tussen staan
Klonkvrijdag 3 maart 2006 @ 20:28
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 20:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik heb hem er nog niet op, ritje naar veghel staat wel in de planning.

Maar als het goed is moet hij hier tussen staan
dan kom je wel ff bij opa klonk langs
Alexxxxxvrijdag 3 maart 2006 @ 20:33
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 20:28 schreef Klonk het volgende:

[..]

dan kom je wel ff bij opa klonk langs
Als ik met mn twee Friese collega-fotograven ben: dat wil je niet
Als ik alleen ben: dat word een foto Niva meets Multipla
Klonkvrijdag 3 maart 2006 @ 20:34
count me in
pieter_pontiacvrijdag 3 maart 2006 @ 21:19
Hij staat erbij
k Wou nog even in de ankers om een foto te maken, maar hij stond achter de loods en er zaten alweer een paar achter me te drukken.
Zat ook een opleggertje achter.



Dit is dan weer een minder leuke actie:

JosvGzaterdag 4 maart 2006 @ 15:21
Ik zag vandaag een 2 wagens van de Rooy volgeladen met nieuwe DAF XF105's, die op weg waren naar de verschillende grootste dealers over heel Europa. Ik had geen fototoestel bij, maar het gaat om deze truck:



Een heel mooie vernieuwing, de lampen boven de voorruit misstaan zeker niet, ik vind hem zeker geslaagd.
kolonel-knalpiemelzaterdag 4 maart 2006 @ 15:40
Laat Daf maar es met een helemaal nieuw model komen, in plaats van zo'n ver-evolutioneerde 95.
Alexxxxxzaterdag 4 maart 2006 @ 15:43
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:40 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Laat Daf maar es met een helemaal nieuw model komen, in plaats van zo'n ver-evolutioneerde 95.
Heelrijk toch? Kreng is gewoon al sinds 1987 in productie En pas het derde type cabine dat ze gebruiken sinds oprichting in 1950

(de 2600 en ingekochte cabine's (club van vier, wagenmakerscabines, Renault Midlum, Cabtec en Magirus torpedo) niet meegerekend)
JosvGzaterdag 4 maart 2006 @ 15:53
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:40 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Laat Daf maar es met een helemaal nieuw model komen, in plaats van zo'n ver-evolutioneerde 95.
Ik heb er niks op tegen, ik heb hier een poster op mijn kamer van een van de DAF 95-500 (Ik weet zo niet hoe oud die is, minstens 10 jaar denk ik) maar ik vind die 105 toch qua uiterlijk al een hele verbetering.
Alexxxxxzaterdag 4 maart 2006 @ 15:54
de 95 met 500 pk cummins motor is tegelijk met de Super Space Cab uitvoering in 1994 geïntroduceerd Precies toen ik begon met verzamelen
JosvGzaterdag 4 maart 2006 @ 16:20
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:54 schreef Alexxxxx het volgende:
de 95 met 500 pk cummins motor is tegelijk met de Super Space Cab uitvoering in 1994 geïntroduceerd Precies toen ik begon met verzamelen
Dan hangt die poster al vanaf dat 1994 op mijn kamer, want die heb ik gekregen bij de introductie van dat ding
Alexxxxxvrijdag 17 maart 2006 @ 22:03


Merk en type: Volvo FH16 550 Globbetrotter
Eigenaar: Rients Tijsma
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Beetgum: Volvo dealer
Datum: 17-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Alexxxxxzondag 26 maart 2006 @ 18:14


Merk en type: DAF 2600
Eigenaar: Spaansen
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Harlingen: Spaansen Beton
Datum: 29 februari 2000
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: heeft een DAF 2800 grille, was destijds (en voor zover ik weet nu) nog steeds in gebruik.
Richard_Zutphenzondag 26 maart 2006 @ 19:29
Ik ga in april beginnen met lessen op de vrachtauto!!!

Heb er zin in!!!

Virus.NLzaterdag 1 april 2006 @ 18:37
pieter_pontiaczaterdag 1 april 2006 @ 22:07


Klonkzaterdag 1 april 2006 @ 23:25
te hard de bocht om met een beroerd gestapeld palletje drukwerk ofzo ?
pieter_pontiaczaterdag 1 april 2006 @ 23:32
Mja, slecht ingefolied palletje zoals gewoonlijk en omdat mijn baas te gierig is om een spanbandje te kopen omdat er bij hun bedrijf onmogelijk pallets om kunnen vallen ( ) is de boel wat gaan schuiven.
Gelukkig rij ik ervoorlopig niet meer.
Klonkzaterdag 1 april 2006 @ 23:33
gelukkig wel achterin, heb een keer zoiets vooraan gehad
pieter_pontiaczaterdag 1 april 2006 @ 23:36
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:33 schreef Klonk het volgende:
gelukkig wel achterin, heb een keer zoiets vooraan gehad
Gauw de deur weer dicht en een blokje om alles overstapelen om te zorgen dat ze het toch nog accepteren
Klonkzaterdag 1 april 2006 @ 23:38
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:36 schreef pieter_pontiac het volgende:

[..]

Gauw de deur weer dicht en een blokje om alles overstapelen om te zorgen dat ze het toch nog accepteren
dat ging bij mij wat moeilijk, was een lading verse potplanten en ze zaten niet echt meer in een pot
pieter_pontiaczaterdag 1 april 2006 @ 23:40
Dan ben je er inderdaad lekker mee.

De laatste tijd met al die rotonde's op elke straathoek en wegwerkzaamheden met 90 graden chicanes moet je de boel ook bijna vast timmeren als je verschillende hoogtes mee hebt.
Klonkzaterdag 1 april 2006 @ 23:42
ja, ik vond dat het echt grootste nadeel van bloemen en planten vervoer, stond op smalle karretjes helemaal tot aan het plafond en dan alleen met van die stangen vastgezet, ik schrok me kapot als ik een bonk uit de trailer hoorde....
pieter_pontiaczaterdag 1 april 2006 @ 23:43
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:42 schreef Klonk het volgende:
ja, ik vond dat het echt grootste nadeel van bloemen en planten vervoer, stond op smalle karretjes helemaal tot aan het plafond en dan alleen met van die stangen vastgezet, ik schrok me kapot als ik een bonk uit de trailer hoorde....
Dat vind ik het voordeel van rijden met zeecontainers, deur dicht - zegel erop en gáááás derop
Klonkzaterdag 1 april 2006 @ 23:46
word een hoop schade gereden in de bloemenbranche, collega destijds was een lading verse rozen omgegaan, gewoon 100.000 gulden + schade aan de vracht
pieter_pontiaczaterdag 1 april 2006 @ 23:49
Wow, dat zijn beste bedragen.

Pas moest ik ook op de Aalsmeerse bloemenveiling zijn, maar toen warende bloemen verpakt in platte dozen. Daar kan weinig mee gebeuren...
Klonkzaterdag 1 april 2006 @ 23:52
dat voerden wij dus aan, kweker-veiling, veiling-kweker

dit zijn de karren waar ik het over heb, de CC karren (ook wel bekend als deense karren)



dingen hebben ook nog eens statiegeld, dus alles wat je leverde moest je ook weer meenenem aan lege karren, dus je liep de hele dag met de ruimte te worstelen of je was die dingen af aan het breken en tot 1 aan het maken, god wat ben ik blij dat ik dat niet meer doe
Richard_Zutphenwoensdag 5 april 2006 @ 17:13
Vandaag me eerste rijlessen gehad op de vrachtwagen

Moest van Gelredome richting Huissen rijden, daar stukje industrie gereden, vervolgens door velp en toen via Arnhem-zuid weer richting Gelredome.

Ging opzicht best goed, alleen erg wennen aan dat schakelen/toeren gedoe.

Ben ingepland op 24 lessen
Richard_Zutphenmaandag 10 april 2006 @ 21:08
Hoeveel fouten mag je trouwens maken per theorie examen?
Klonkmaandag 10 april 2006 @ 21:17
zo min mogelijk

maar ik geloof iets van 5 ofzo.
Richard_Zutphenmaandag 10 april 2006 @ 21:22
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:17 schreef Klonk het volgende:
zo min mogelijk

maar ik geloof iets van 5 ofzo.
haha

Heb sinds vandaag me theorieboeken binnen, ook zo'n groot vragenboek.
Dacht, laat ik eens gewoon een invullen zonder eerst te leren, en had 6 fout.

Vandaar me vraag
Scalle--donderdag 13 april 2006 @ 21:54
Alex, heb jij toevallig foto's van oude longline's? De hoekige modellen dus nog
Alexxxxxdonderdag 13 april 2006 @ 21:54
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:54 schreef Scalle-- het volgende:
Alex, heb jij toevallig foto's van oude longline's? De hoekige modellen dus nog
Nee, want die bestaan niet.

alhoewel ik wel wat foto's heb van eigen ombouwprojecten
Klonkdonderdag 13 april 2006 @ 21:57
om het toch nog gezellig te maken, een foto van het interieur van een longline



Ik vermoed trouwens dat Scalle het wel goed bedoeld maar niet helemaal goed zegt, hij zoekt foto's van de vorige generatie torpedo's
Klonkdonderdag 13 april 2006 @ 21:58
zoiets dus

Alexxxxxdonderdag 13 april 2006 @ 23:24
ja, daar heb ik een heleboel van uiteraard
Scalle--vrijdag 14 april 2006 @ 09:17
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:58 schreef Klonk het volgende:
zoiets dus

[afbeelding]
Bijna Klonk, verleng de cabine nu nog en je hebt wat ik bedoel Ik zie namelijk regelmatig 1 rondrijden hier in België maar dat zal dan wel een eigen ombouw zijn... Wordt gebruikt voor uitzonderlijk vervoer.
Klonkvrijdag 14 april 2006 @ 09:22
maak eens een foto
Klonkvrijdag 14 april 2006 @ 09:24
oei, je vraagt natuurlijk niet voor niets om een foto

kun je de volgende keer eens kijken naar de firma naam, ben er eigenlijk wel benieuwd naar
Alexxxxxzondag 30 april 2006 @ 21:33
[TK] diverse truckboeken en tijdschriften
glasbakzaterdag 6 mei 2006 @ 16:02


Ditte
Scalle--zaterdag 6 mei 2006 @ 17:01
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:02 schreef glasbak het volgende:
[afbeelding]

Ditte
Inderdaad ja dat zocht ik inderdaad Van een collega gehoord dat er verlengde Volvo's rondrijden in België ook.
Alexxxxxzondag 7 mei 2006 @ 12:33
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:01 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Inderdaad ja dat zocht ik inderdaad Van een collega gehoord dat er verlengde Volvo's rondrijden in België ook.
Mwah, er rijden een paar Amerikaanse Volvo's in België rond ja. Die zijn dus niet verlengd, maar lijken dat in de ogen van de niet-kenner wel.
pieter_pontiaczondag 7 mei 2006 @ 12:35
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:02 schreef glasbak het volgende:
[afbeelding]

Ditte
Het is wel leijk gedaan zeg, die lijnen lopen heelniet door.
Verder vind ik het ook lelijk dat ze een sleepas hebben en geen voorloper.
Scalle--zondag 7 mei 2006 @ 13:27
quote:
Op zondag 7 mei 2006 12:33 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mwah, er rijden een paar Amerikaanse Volvo's in België rond ja. Die zijn dus niet verlengd, maar lijken dat in de ogen van de niet-kenner wel.
Bedoel je nu de gewone NH of de nieuwere VN's?

Nog een leuke foto gevonden van het dashboard van een Peterbilt...


Probeer daar maar eens het juiste schakelaartje op te vinden
Alexxxxxzondag 7 mei 2006 @ 13:28
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:27 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Bedoel je nu de gewone NH of de nieuwere VN's?

Nog een leuke foto gevonden van het dashboard van een Peterbilt...
[afbeelding]

Probeer daar maar eens het juiste schakelaartje op te vinden
Ik bedoel zowel de VN's, waar een aantal vijn zijn gekocht in België onlangs, als de wat oudere, nog op White gebaseerde modellen
Scalle--zondag 7 mei 2006 @ 13:36
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik bedoel zowel de VN's, waar een aantal vijn zijn gekocht in België onlangs, als de wat oudere, nog op White gebaseerde modellen
De VN heb ik nog niet gezien, de oudere kom je regelmatig tegen hier in België.
Virus.NLvrijdag 12 mei 2006 @ 20:50


Alexxxxxvrijdag 12 mei 2006 @ 20:54
LZV's

Ik kreeg van de week nog de LZV van Smeding voor de lens.. helaas in stukjes gebroken voor de ramp
pieter_pontiacvrijdag 19 mei 2006 @ 23:07
Beetje offtopic, maar dan komt er weer enigszins leven in dit topic:

vooraan op de A20

Alexxxxxvrijdag 19 mei 2006 @ 23:08
whehe, ziet er leuk uit

Ik ga morgen naar de TKD btw (Technische Kontact Dagen)
Klonkmaandag 5 juni 2006 @ 19:27
even een kleine schop, wat oud en wat nieuws





en een stoere MAN

bleibleimaandag 5 juni 2006 @ 19:54
Voor de vrachtwagen kenners, dit staat schuin tegenover mijn flatje:



Wie weet wat het is? (Ik denk dat ik het merk weet, maar dat verklap ik nog even niet )
Alexxxxxmaandag 5 juni 2006 @ 20:01
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:54 schreef bleiblei het volgende:
Voor de vrachtwagen kenners, dit staat schuin tegenover mijn flatje:
[afbeelding]
[afbeelding]

Wie weet wat het is? (Ik denk dat ik het merk weet, maar dat verklap ik nog even niet )
Amerikaanse Ford semi-frontstuur uit de jaren '50

maaer dan flink gepimpt
bleibleimaandag 5 juni 2006 @ 20:14
Ow, ik dacht een Chevy omdat de achterlichten in de vorm van een Chevrolet logo zijn.
Alexxxxxmaandag 5 juni 2006 @ 20:26
Nee, het is een oude legertruck bedenk ik me ineens... een Ford of Marmon, die waren destijds identiek.....
dubidubwoensdag 7 juni 2006 @ 15:42
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:52 schreef Klonk het volgende:
dat voerden wij dus aan, kweker-veiling, veiling-kweker

dit zijn de karren waar ik het over heb, de CC karren (ook wel bekend als deense karren)

[afbeelding]

dingen hebben ook nog eens statiegeld, dus alles wat je leverde moest je ook weer meenenem aan lege karren, dus je liep de hele dag met de ruimte te worstelen of je was die dingen af aan het breken en tot 1 aan het maken, god wat ben ik blij dat ik dat niet meer doe
Hehe, ik werk in de potplanten, ik vul die dingen dagelijks (als ik aan het werk ben, tuinder zijn in mn bijbaantje). Ik rij ook wel is mee met een collega van me, naar de veiling, maar die geeft er ook niets om, wat er in zn bak gebeurd. Je hoort alles bonken en knallen daarachterin . En inderdaad, wij zijn zeer goed in het zo hoog mogelijk vullen, zo vol mogelijk, van Denen
dubidubwoensdag 7 juni 2006 @ 15:50
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:50 schreef Virus.NL het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
Rare lzv van Wematrans. Ik zie hem wel vaker rijden, maar nu ik die foto eronder zie, zie ik pas wat er 'raar' aan is. Normaal is een LZV motorwagen + trailer, hier anderzom :/
Klonkwoensdag 7 juni 2006 @ 15:56
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:42 schreef dubidub het volgende:

[..]

Hehe, ik werk in de potplanten, ik vul die dingen dagelijks (als ik aan het werk ben, tuinder zijn in mn bijbaantje). Ik rij ook wel is mee met een collega van me, naar de veiling, maar die geeft er ook niets om, wat er in zn bak gebeurd. Je hoort alles bonken en knallen daarachterin . En inderdaad, wij zijn zeer goed in het zo hoog mogelijk vullen, zo vol mogelijk, van Denen
ik gaf juist wel iets om wat er in de bakl gebeurde, als je winkels bevooraadt kun je het niet hebben dat de halve lading naar z'n grootje gaat...
bleibleiwoensdag 7 juni 2006 @ 16:04
Ik ben overigens al de meest vage LZV combi's tegen gekomen. Plieger rijdt bijv. met 3 bakken rond, ik heb Containercombi's gezien met een motorwagen & trailer waarvan de trailer weer op te splitsen is, en dan de 2 bovenstaande combi's. Zijn al die mogelijkheden gewoon toegestaan?
Klonkwoensdag 7 juni 2006 @ 16:07
ja

mag allemaal
Klonkwoensdag 7 juni 2006 @ 16:10
http://www.tracontrailers.nl/bestanden/producten/de_ecocombi.pdf

worden de mogelijkheden verklaard
glasbakwoensdag 7 juni 2006 @ 16:51
Zolang er in de gehele combinatie maar niet meer dan 2 draaipunten zitten.
De meest voorkomende combinaties zijn :
Bakwagen + (wel of niet deelbare) lange aanhanger (is trailer met dolly) (vd Put hierboven)
Bakwagen + 2 x Wipkar (Plieger bijvoorbeeld)
Trekker + 2 x Trailer waarbij de 2e trailer op de eerste trailer ligt ( ookwel B-double genoemd dacht ik)
Trekker + Trailer + Wipkar (Wematrans hierboven)

De bulkwagens met Trekker + Trailer + Aanhanger vallen derhalve niet onder de LZV regeling en zijn door de toepassing van 3 draaipunten ook niet als LZV aan te duiden. Ze zijn dan ook niet langer of zwaarder dan de 'normale' wet.

Mocht ik nog iets over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik dat graag
dubidubwoensdag 7 juni 2006 @ 19:06
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:56 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik gaf juist wel iets om wat er in de bakl gebeurde, als je winkels bevooraadt kun je het niet hebben dat de halve lading naar z'n grootje gaat...
Tja wij rijden veel naar de veiling, of van één tuin naar een andere, maar dan staat die bak helemaal vol, halve ritten doen we nauwelijks aan. Maar ik begrijp je ergernis, als ik hem zo mag noemen, over CC-containers.
dubidubwoensdag 7 juni 2006 @ 19:07
Ikd ank u zeer, glasbak, voor deze verhelderende uitleg :p
pieter_pontiacvrijdag 9 juni 2006 @ 23:23
heeft er hier toevallig ienamd een mobiele DVD-speler in de vrachtwagen?
Ik heb er een gekocht, moet alleen nog een omvormer hebben van 24 naar 12 volt, via de sigaretteplug.
Waar kun je deze goedkoop krijgen, en hoezwaar moet ie wezen?
bleibleizaterdag 10 juni 2006 @ 00:38
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 23:23 schreef pieter_pontiac het volgende:
heeft er hier toevallig ienamd een mobiele DVD-speler in de vrachtwagen?
Ik heb er een gekocht, moet alleen nog een omvormer hebben van 24 naar 12 volt, via de sigaretteplug.
Waar kun je deze goedkoop krijgen, en hoezwaar moet ie wezen?
Een DVD speler vraagt niet zo heel veel stroom.
Zit er een adapter aan het ding of gaat er direct 12V in?
In het laatste geval moet je ff in de handleiding of op de onderkant kijken hoeveel Amperé (Staat aangegeven als x aantal A) het ding trekt. Vervolgens kan je zeer waarschijnlijk bij een beetje electronicazaak voor een euro of 20-30 een omvormer van 24 naar 12 volt voor 3 ampere continu en 5 ampere piek halen. Ik denk dat dat voldoende is, maar zeker weten doe ik niet. Dus ff checken of de speler niet perongeluk meer dan 3 ampere vraagt. De omvormer is zeer waarschijnlijk wel leverbaar door Velleman dus door de meeste kleine elektronicazaakjes wel te bestellen.

Dan heb ik het over dit dingetje: http://www.velleman.be/nl/en/product/view/?id=349727
Voor zwaardere omvormers, zie: http://www.velleman.be/nl/en/product/list/?id=343429

Als er een adapter op zit kan je met een beetje mazzel misschien wel iets aanschaffen bij dezelfde zaak die het direct doet van 24V naar het gewenst aantal volt .
dubidubzaterdag 10 juni 2006 @ 19:50
Ik was gisteren aan het waterskiën, vlak bij Bloemenveiling Holland, toen weer drie Wematrans LZV's zien rijden. Blijft een bruut gezicht. Ook nog de scania van Peter Dekker installaties (www.pdi-nl.com, plaatje onderin helemaal links), gezien/gehoord, die rijdt met een heerlijke open pijp
pieter_pontiaczaterdag 10 juni 2006 @ 20:47
Thanks, ik heb deze gehaald van Velleman:

dubidubmaandag 12 juni 2006 @ 21:00


What the fuck @ drie achterassen?
Alexxxxxmaandag 12 juni 2006 @ 21:35
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:00 schreef dubidub het volgende:
[afbeelding]

What the fuck @ drie achterassen?
De LZV van Zandbergen

Wat is je vraag precies?
glasbakdinsdag 13 juni 2006 @ 12:21
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:35 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De LZV van Zandbergen

Wat is je vraag precies?
Hij snapt vast niet dat het een trekker + trailer + wipkar is
bleibleidinsdag 13 juni 2006 @ 12:23
Ow Alex, ik weet trouwens vrijwel zeker dat het een Chevrolet moet zijn, die ouwe truck. Logo op de neus is ook een chevrolet logo en ik kan me haast niet voorstellen dat ze een chevroletlogo op een Ford of Marmon truck plakken .
Alexxxxxdinsdag 13 juni 2006 @ 14:52
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:23 schreef bleiblei het volgende:
Ow Alex, ik weet trouwens vrijwel zeker dat het een Chevrolet moet zijn, die ouwe truck. Logo op de neus is ook een chevrolet logo en ik kan me haast niet voorstellen dat ze een chevroletlogo op een Ford of Marmon truck plakken .
kenteken even checken op rdw.nl dan he?
dubidubdinsdag 13 juni 2006 @ 20:38
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:21 schreef glasbak het volgende:

[..]

Hij snapt vast niet dat het een trekker + trailer + wipkar is
Nu je het zegt
Alexxxxxdinsdag 13 juni 2006 @ 21:43
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:21 schreef glasbak het volgende:

[..]

Hij snapt vast niet dat het een trekker + trailer + wipkar is
je maakt vrienden op V8power
glasbakdonderdag 15 juni 2006 @ 19:29
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

je maakt vrienden op V8power


Breek me de bek niet open

Ik had allang al zo'n rode kut balk verwacht van Wim van den Brink, maar nog steeds niet
glasbakdonderdag 15 juni 2006 @ 19:30
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 20:38 schreef dubidub het volgende:

[..]

Nu je het zegt
Goed gezien jochie
Alexxxxxdonderdag 15 juni 2006 @ 19:49
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 19:29 schreef glasbak het volgende:

[..]



Breek me de bek niet open

Ik had allang al zo'n rode kut balk verwacht van Wim van den Brink, maar nog steeds niet
Wim deelt de balken niet uit

En Arie is in het echt gewoon een toffe gozer Alleen als admin van een groot forum kun je het toch nooit goed doen
dubidubzaterdag 17 juni 2006 @ 15:00
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 19:30 schreef glasbak het volgende:

[..]

Goed gezien jochie
glasbakzaterdag 17 juni 2006 @ 16:56
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 15:00 schreef dubidub het volgende:

[..]

Alexxxxxzaterdag 8 juli 2006 @ 23:51

Als je deze dame haar hele lichaam wilt zien, en meteen de 450 vrachtwagenfoto's die ik vandaag op het Mega Trucks festival heb gemaakt er bij, dan doe je er goed aan om hier even te klikken...
Gurbmaandag 10 juli 2006 @ 13:46
Was weer een mooi spektakel in Biddinghuizen, alleen stuk rustiger als andere jaren
Klonkmaandag 10 juli 2006 @ 14:31
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Als je deze dame haar hele lichaam wilt zien, en meteen de 450 vrachtwagenfoto's die ik vandaag op het Mega Trucks festival heb gemaakt er bij, dan doe je er goed aan om hier even te klikken...
spam
Klonkmaandag 10 juli 2006 @ 14:45
toffe foto's, je bent zoals gebruikelijk flink uit je dag gegaan
Alexxxxxmaandag 10 juli 2006 @ 14:46
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:31 schreef Klonk het volgende:

[..]

spam
Hmmm, goed dat je het zegt, daar moet even een modje naar kijken, kan echt niet

vroeger kwamen er klachten dat ik teveel foto's postte, nu kan iedereen zelf bepalen of ie ze al dan niet wil bekijken

Het was inderdaad rustiger dan ik had verwacht.
Stealth-B2maandag 10 juli 2006 @ 23:55
WTF



wie kan je vertellen wat dit is
Klonkdinsdag 11 juli 2006 @ 03:42
''gewoon'' een truck van Colani Design



www.colani.ch
Alexxxxxvrijdag 28 juli 2006 @ 21:08

verzameldirkzaterdag 29 juli 2006 @ 22:04
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:43 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Heelrijk toch? Kreng is gewoon al sinds 1987 in productie En pas het derde type cabine dat ze gebruiken sinds oprichting in 1950

(de 2600 en ingekochte cabine's (club van vier, wagenmakerscabines, Renault Midlum, Cabtec en Magirus torpedo) niet meegerekend)
Alex die door jou genoemde Magirus is toch echt een International,
die heeft ooit nog een belang van 25% in DAF gehad
Alexxxxxzaterdag 29 juli 2006 @ 22:07
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:04 schreef verzameldirk het volgende:

[..]

Alex die door jou genoemde Magirus is toch echt een International,
die heeft ooit nog een belang van 25% in DAF gehad
Nee. De N2600 was op basis van de International Paystar, de N2800 had een Magirus cabine.
verzameldirkzaterdag 29 juli 2006 @ 22:17
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:07 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee. De N2600 was op basis van de International Paystar, de N2800 had een Magirus cabine.
vraagje Alex

dat schaalmodelletje van lion toys, de gele kipper is dat nu een paystar of een
magirus cabine, kun je beide wagens eens posten. of my mailen
de kipper is een 2800 dus..... ik dacht toch echt een paystar
Alexxxxxzaterdag 29 juli 2006 @ 22:25
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:17 schreef verzameldirk het volgende:

[..]

vraagje Alex

dat schaalmodelletje van lion toys, de gele kipper is dat nu een paystar of een
magirus cabine, kun je beide wagens eens posten. of my mailen
de kipper is een 2800 dus..... ik dacht toch echt een paystar
Lion toys heeft wel meer schaamodelletjes van Dafs uitgebracht hoor


N2800, met Magirus cabine


N2500, een International Paystar met DAF motor
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 22:31
Die staat in Venlo bij de locale daf Dealer tegenover het werk van mijn vriendin
Alexxxxxzaterdag 29 juli 2006 @ 22:32
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:31 schreef Klonk het volgende:
Die staat in Venlo bij de locale daf Dealer tegenover het werk van mijn vriendin
Dat is geheel correct. Het andere nog bestaande exemplaar (zijn er maar 7 of 8 gebouwd) heb ik btw ook op de foto
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 22:51
Hoeveel zijn er van de N2800's gebouwd eigenlijk? Ik wist wel dat de oplage beperkt was, maar hóe beperkt dus
Alexxxxxzaterdag 29 juli 2006 @ 22:55
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:51 schreef Bartholomeus het volgende:
Hoeveel zijn er van de N2800's gebouwd eigenlijk? Ik wist wel dat de oplage beperkt was, maar hóe beperkt dus
Een heleboel. Maar er zijn er maar 250 stuks in de Benelux gebeleven, was puur een exportmodel. Die 250 stuks stonden al klaar naast de fabriek, maar teon werd de order alsnog gecancelled..... Dus toen maar hier verkocht. Verklaart ook waarom alle N2800's hier in de basis vrijwel gelijk zijn (6x4 met dezelfde chassislengte).
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 23:10
Aha, maar de N2800 is dus wel degelijk een echt daf product (op de cabine na) en niet een gerelabeled iets?
Alexxxxxzaterdag 29 juli 2006 @ 23:12
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Aha, maar de N2800 is dus wel degelijk een echt daf product (op de cabine na) en niet een gerelabeled iets?
Op de cabine na 100% DAF inderdaad
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 23:13
Weet je ook waarom er maar zo weinig N2600's gemaakt zijn dan? Verkocht slecht ofzo?
Alexxxxxzaterdag 29 juli 2006 @ 23:15
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:13 schreef Bartholomeus het volgende:
Weet je ook waarom er maar zo weinig N2600's gemaakt zijn dan? Verkocht slecht ofzo?
Buiten Nederland werden ze uiteraard gewoon als International verkocht.... En in NEderland was de markt gewoon te klein, ze waren veel en veel te groot. Logisch dat ze dan ook allemaal bij de Hoogovens reden.
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 23:26
Zo groot zien ze er anders nieteens uit op de foto?
Alexxxxxzaterdag 29 juli 2006 @ 23:32
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:26 schreef Bartholomeus het volgende:
Zo groot zien ze er anders nieteens uit op de foto?
Voor hedendaagse begrippen zijn ze een redleijk normaal formaat ja... Maar destijds waren ze enorm. Vergeet niet dat een bestelwagen van nu meer mee kan nemen dan een middelgrote vrachtwagen van toen he?
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 23:44
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:32 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Voor hedendaagse begrippen zijn ze een redleijk normaal formaat ja... Maar destijds waren ze enorm. Vergeet niet dat een bestelwagen van nu meer mee kan nemen dan een middelgrote vrachtwagen van toen he?
Ik ben nog jong en onverdorven
Alexxxxxzaterdag 29 juli 2006 @ 23:46
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:44 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik ben nog jong en onverdorven
Mja, ik ben ook nog jong, maar wel erg geïnteresserd in ons gemotoriseerde verleden.
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 23:53
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:46 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mja, ik ben ook nog jong, maar wel erg geïnteresserd in ons gemotoriseerde verleden.
Ik ben jonger
Klonkzondag 30 juli 2006 @ 00:04
er rijdt toch ook een N voor Jansen ?
Alexxxxxzondag 30 juli 2006 @ 00:05
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:04 schreef Klonk het volgende:
er rijdt toch ook een N voor Jansen ?
Klopt. Dingen zijn niet kapot te krijgen he?
Klonkzondag 30 juli 2006 @ 00:06
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:05 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Klopt. Dingen zijn niet kapot te krijgen he?
die gast die er nu op rijdt kreeg een tijdje geleden de keuze, een nieuwe of we gaan deze nog een keer renoveren, die gast heeft airco in z'n N
Klonkzondag 30 juli 2006 @ 00:08
en het was volgens mij ook een van de eerste Dakar trucks van de Rooy
Alexxxxxzondag 30 juli 2006 @ 00:09
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:08 schreef Klonk het volgende:
en het was volgens mij ook een van de eerste Dakar trucks van de Rooy
Klopt, in 1981 deed DAF voor het eerst mee, was leuk, maar niet leuk genoeg, in 1982 twee N2800's ingezet, Jan de Rooy gvraagd te gaan rijden (deed al goede zaken met Daf personenwagens in Rallys), en meteen maar de Dakar gewonnen.
Klonkzondag 30 juli 2006 @ 00:11
whehe, da's waar ook ja



Alexxxxxzondag 30 juli 2006 @ 00:12
En waarom zijn jullie dit weekend niet op Assen?
Klonkzondag 30 juli 2006 @ 00:13
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:12 schreef Alexxxxx het volgende:
En waarom zijn jullie dit weekend niet op Assen?
omdat dat een feest is voor ehmmm, domme boeren

nee, even zonder dollen truckstar festival was leuk, maar is nu echt té groot geworden, te commercieel enzo.

je moet er op zondagmorgen heengaan dan zijn ze allemaal nog hun roes aan het uitslapen en kun je rustig rondkijken.
bleibleizondag 30 juli 2006 @ 00:14
Jansen van het sloopbedrijf Jansen?
Klonkzondag 30 juli 2006 @ 00:15
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:14 schreef bleiblei het volgende:
Jansen van het sloopbedrijf Jansen?
ja, ergens uit Brabant, ben de plaats ff kwijt.
Alexxxxxzondag 30 juli 2006 @ 00:16
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:14 schreef bleiblei het volgende:
Jansen van het sloopbedrijf Jansen?
deze

Dat 3300 bordje is nep btw, de N3300 heeft nooit bestaan.
Alexxxxxzondag 30 juli 2006 @ 00:16
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:15 schreef Klonk het volgende:

[..]

ja, ergens uit Brabant, ben de plaats ff kwijt.
Nuenen
bleibleizondag 30 juli 2006 @ 00:17
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nuenen
Nuenen, Acht, Son....
Interessant bedrijf is dat.
Mooie trucks hebben ze .
Klonkzondag 30 juli 2006 @ 00:18
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

deze

Dat 3300 bordje is nep btw, de N3300 heeft nooit bestaan.
slecht geinformeerd

de nieuwe motor die erin zit heeft er voor gezorgd dat ie geen 2800 kon heten, weet het preciese ff niet meer.
Alexxxxxzondag 30 juli 2006 @ 00:19
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:18 schreef Klonk het volgende:

[..]

slecht geinformeerd

de nieuwe motor die erin zit heeft er voor gezorgd dat ie geen 2800 kon heten, weet het preciese ff niet meer.
Ah, dan hebben ze er zelf mee lopen prutsen..
Klonkzondag 30 juli 2006 @ 00:20
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:19 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ah, dan hebben ze er zelf mee lopen prutsen..
ja
area51zondag 30 juli 2006 @ 02:03
Jansen heeft er zelfs 3, 1 trekker met aangebouwd hondenhok, en 2 6x4 kippers.
Ze hebben ook nog een aantal YA4440 met kiperbak en afzetbak, zijn alleen maar in de Jansen kleuren gespoten nachtverlichting en takkenrek zitten er nog gewoon op.

Ze zitten in Nuenen, Son en Geldrop en zijn ook eigenaar van Brekelmans en voor de helft van DTG,
die alles vervoeren voor Bavaria.
bleibleizondag 30 juli 2006 @ 13:55
quote:
Op zondag 30 juli 2006 02:03 schreef area51 het volgende:
Jansen heeft er zelfs 3, 1 trekker met aangebouwd hondenhok, en 2 6x4 kippers.
Ze hebben ook nog een aantal YA4440 met kiperbak en afzetbak, zijn alleen maar in de Jansen kleuren gespoten nachtverlichting en takkenrek zitten er nog gewoon op.

Ze zitten in Nuenen, Son en Geldrop en zijn ook eigenaar van Brekelmans en voor de helft van DTG,
die alles vervoeren voor Bavaria.
Ze zitten ook in Eindhoven (Acht) naast het spoor. Doen ze voornamelijk huisvuiltransport en ik meen vroeger puin opslag.
Klonkzondag 13 augustus 2006 @ 18:02
ik kwam net dit filmpje tegen

http://video.google.nl/videoplay?docid=-7128028348558010874
Bartholomeuszondag 13 augustus 2006 @ 19:22
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 18:02 schreef Klonk het volgende:
ik kwam net dit filmpje tegen

http://video.google.nl/videoplay?docid=-7128028348558010874
Wat een idioot Hoeft de bandjes niet zelf te betalen denk ik zo

Maar wel voertuigcontrole he, dát dan weer wel
Klonkzondag 13 augustus 2006 @ 19:39
best wel
Diemietuhriejzondag 13 augustus 2006 @ 19:45
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 18:02 schreef Klonk het volgende:
ik kwam net dit filmpje tegen

http://video.google.nl/videoplay?docid=-7128028348558010874
Die heb ik al wel eens gezien, wel cool filmpje.

Late TVP enzo.
Diemietuhriejzondag 13 augustus 2006 @ 19:50








Hier trouwens de vrachtwagen waar mijn vader op rijdt.

V8, Full options.
Klonkzondag 13 augustus 2006 @ 20:07
zo te zien een scheitkar
densmeezondag 13 augustus 2006 @ 20:35
als ik het ook goed zie hangt er een strontbuis achter
Diemietuhriejzondag 13 augustus 2006 @ 21:32
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:07 schreef Klonk het volgende:
zo te zien een scheitkar
Jup, stront varen.

Van Hans Nabuurs, uit Overloon.
verzameldirkzondag 13 augustus 2006 @ 21:49
kijken jullie niet naar Transportwereld op RTL 7 van 19.30-20.00 UUR
Klonkzondag 13 augustus 2006 @ 21:51
net als alle autoprogramma's in Nederland, commerciele bagger
verzameldirkzondag 13 augustus 2006 @ 22:09
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 21:51 schreef Klonk het volgende:
net als alle autoprogramma's in Nederland, commerciele bagger
Ja dat is alles bijna tegenwoordig, maar ik vind het een goed programma, met
zoals vanavond zwaar transporten met 606 pk Mercedes en een 500 pk
Scania met opleggers/diepladers totale lengte 32 meter.

nee erg interessant om te zien

Bartholomeusdinsdag 15 augustus 2006 @ 13:27
quote:
1- Er staat Scania op

2- Het is nog een 4-serie ook, geen R-serie
(ja ik weet dat de R-serie torpedo onderhuids een 4-serie met een andere gille is, maar dit geeft wel aan dat deze auto blijkbaar al een hele poos *ergens* gestaan heeft eer ie verkocht is, en dus zeker ook niet splinternieuw is)

3- Het is geen full options uitvoering, hij heeft immers geen topline cabine, en slechts een 14-liter variant van de V8 ipv de 16-liter

4- Persoonlijk vind ik dat een torpedo ook een tandemasser moet zijn, zo'n enkele achteras is zo kaal

Nouja, als je pa er maar gelukkig mee is

Ik heb zelf ooit een scania gehad, en heb het nooit een prettige auto gevonden. Later kreeg ik een Daf en dat beviel een oneindig stuk beter. Tussendoor af en toe eens een ritje met een Volvo FH12 gedaan, en dat zijn ook hele fijne auto's. Nu toevallig van de week weer een rondje met een nieuwere scania als ik toen had, met opticruise en een sterkere motor. En mijn god wat was dat een straf zeg

Laat duidelijk zijn dat ik het niet zo op die rare zweedse gebakjes heb
Klonkdinsdag 15 augustus 2006 @ 13:43
Scania heeft betere tijden gekend, qua interieur al lang voorbij gestreefd en helaas zitten ze in Zweden een beetje te pitten en gelukkig te zijn met betere tijden (vroegah dus)

Ik ben een tijdje geleden erg verrast door de nieuwe generatie Mercedes, veel ruimte, goeie bouwkwaliteit, maar Daf is natuurlijk geweldig, zeker met de nieuwe 95 kunnen ze er weer een tijdje tegenaan.
Scalle--dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:28
Mercedes vind ik een klote versnellingsbak hebben, die EPS is echt irritant vond ik. Telkens ik een versnelling koos kwam ie klagen dat ie een andere versnelling moest hebben, laat je hem doen en dan kiest ie dezelfde? Klotebakken... Nog niet met Scania gereden maar wel steeds gehoord dat ze hard veren.
Alexxxxxdinsdag 15 augustus 2006 @ 14:30
Hier stond iets doms
Klonkdinsdag 15 augustus 2006 @ 14:36
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Hier stond iets doms
wat dan ?
Alexxxxxdinsdag 15 augustus 2006 @ 14:37
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:36 schreef Klonk het volgende:

[..]

wat dan ?
Een vraag waarop ik het antwoord wel wist.

Voor als het je boeit, het anwoord was nee.

En bedankt voor het openen van [Centraal] Vrachtwagen Topic Deel 6