abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31055056
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen en alles is welkom, vooral wannabe Europeanen.
pi_31055098
Ik ga even naar de belcompany
pi_31055328
quote:
De Amerikaanse journaliste Judith Miller is na drie maanden uit de gevangenis vrijgelaten nadat zij had toegezegd de identiteit te onthullen van degene die tegenover haar de naam heeft onthuld van iemand die in het geheim voor de CIA werkte. Het onthullen van de namen van geheim agenten is strafbaar in de VS.
http://nieuws.nl/bericht/5/62019

.
pi_31055404
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:03 schreef zakjapannertje het volgende:
AEL<->SGP

ik dacht :

AEL == SGP

of kun je aangeven waarin de politieke ideologie van de AEL zou verschillen van die van de SGP?
- anti-seculier
- nadruk op de 'wetmatigheid van religieuze geschriften'
- anti integratie en 'multi-culti'
- anti vrouwen in invloedhebbende functies, vrouw is ondergeordend aan de man

Hooguit is de SGP wat uitgesprokener in zijn anti-democratische principe: uit artikel 2 van haar beginselen-programma: "..stelt zich ten doel de beginselen van Gods Woord op staatkundig terrein tot meerdere erkenning te brengen in den lande. Haar streven is niet zozeer gericht op een meerderheid van kiezers, als wel op de handhaving en doorwerking van de beginselen, door haar beleden ..."
en
"..De overheid regeert bij de gratie Gods en dient dit ondermeer tot uitdrukking te brengen in het ambtsgebed. Zij ontleent dus haar gezag niet en kan dat ook nimmer ontlenen aan het volk...." (artikel 8)

en in de vervolging van andersdenkenden:
"..Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd..."(artikel 3)

De SGP is wat uitgesprokener in zijn autoritair-reactionaire gedachtegoed gebaseerd op hun religieuze 'waarheid'... De AEL verstopt dat net wat meer, maar te verwachten valt wel dat in essentie deze extremistische moslims precies een gelijke fundamentalistische denkwijze aannemen ...
Hooguit is het zo dat zulk een houding veelal geen stemmenmeerderheid kan behalen, en partijen veelal 'water-bij-de-wijn' doen om een grote kiezerspotentieel te behalen ... op de langere termijn zou eruit dan weer wel een gematigdere en democratischere ChristenUnie, of CDA-achtige partij uit de AEL _kunnen_ ontstaan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31055946
In het politieke spectrum bevind ik mij in het midden, of ietsiepietsie links van het midden.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 30 september 2005 @ 12:57:57 #7
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31056776
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:34 schreef Mutant01 het volgende:
In het politieke spectrum bevind ik mij in het midden, of ietsiepietsie links van het midden.
D66?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_31056868
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:02 schreef sizzler het volgende:

[..]

D66?
ik denk dat ik daar idd nog wel het dichtst bij zit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31056886
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:02 schreef sizzler het volgende:

[..]

D66?
wil je ophouden D'66 te classificeren als zou het een partij zijn die zich vastlegt op een positie 'ietsjepietjes links van het midden'...

Feit is natuurlijk dat D66 zich nooit en te nimmer vastlegt binnen het politieke spectrum,
maar juist per issue, of probleem-geval de voors en tegens afweegt van een verschillende stellingname ... daarover discussieert en samen met zijn leden een afgewogen, democratische beslissing neemt over welke statement ze krachtig zullen nastreven en verdedigen ...

En dan stemmen ze alsnog in met de beslissing die tegen die tijd al genomen is door andere, daadkrachtige en uitgesproken politieke partijen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31057198
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wil je ophouden D'66 te classificeren als zou het een partij zijn die zich vastlegt op een positie 'ietsjepietjes links van het midden'...

Feit is natuurlijk dat D66 zich nooit en te nimmer vastlegt binnen het politieke spectrum,
maar juist per issue, of probleem-geval de voors en tegens afweegt van een verschillende stellingname ... daarover discussieert en samen met zijn leden een afgewogen, democratische beslissing neemt over welke statement ze krachtig zullen nastreven en verdedigen ...
[...]
Ik geloof dat het Dittrich was die sowieso van de klassificering links vs rechts afwilde. Ook omdat zijn partij daar niet meer in zou passen. Beetje hetzelfde dogma als het CDA en alle nieuwkomers. Toch wil de achterban van D66 het linkse geluid in het rechtse Kabinet zijn. En ALS je het al over de verdeling links <-> rechts hebt, dan kan je D66 er nog prima tussenproppen. Al zie ik ze meer op de lijn:

conservatief _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ X _ progressief.
quote:
En dan stemmen ze alsnog in met de beslissing die tegen die tijd al genomen is door andere, daadkrachtige en uitgesproken politieke partijen
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 30 september 2005 @ 13:16:08 #12
93744 Finder_elf_towns
pi_31057216
D66 is de partij voor mensen de geestelijk rijp zijn voor een inrichting of om op de SP te stemmen. Wat overigens op hetzelfde neerkomt.
pi_31057269
quote:
Kamer niet eens over opzet Europadebat

DEN HAAG, 30 SEPT. De Tweede Kamer is er gisteren niet in geslaagd op een lijn te komen over de opzet van het nationale Europadebat. Op tafel lag een voorstel van het bestuur van de Kamer om in de periode tussen november en mei een door Kamer en regering aangestuurd debat over de toekomst van Europa te houden met de burger.

De VVD maakte duidelijk niet aan het debat te zullen deelnemen en de PvdA wilde af van de betrokkenheid van de regering. GroenLinks, ChristenUnie, SGP en SP bepleitten oog voor de nieuwe realiteit. Maar CDA en D66 wilden het liefst vasthouden aan het oorspronkelijke voorstel en ook Kamervoorzitter Weisglas ontraadde de fracties krachtig om een andere koers in te zetten.

Het pijnlijke van 'het debat over het debat' was dat het Kamerbestuur met zijn voorstel een door de Kamer zelf uitgevaardigde opdracht, voorbeeldig had uitgevoerd. In juni aanvaardde een ruime meerderheid van de Kamer een motie van de SP om een brede maatschappelijke discussie over de negatieve uitslag van het referendum over de Europese grondwet te houden. De discussie zou volgens de motie die ook door de PvdA was ondertekend, voorbereid moeten worden door Kamer en regering.

Deze week werd echter duidelijk dat de VVD zich volledig van het debat distantieerde en dat de PvdA zich niet meer kon vinden in de oorspronkelijke opzet. PvdA-fractievoorzitter Bos zei dat het voorstel tot een door de regering gewenst ,,babbeldebat'' zou leiden.

PvdA-woordvoerder Timmermans diende aan het eind van het debat daarom een nieuwe motie in waarin de partij pleitte voor het schrappen van de politieke bemoeienis van de regering. De Kamer moet het debat alleen voorbereiden en alleen technische steun van het kabinet accepteren, aldus het Kamerlid.

Voor CDA-woordvoerder Van Dijk was de nieuwe opstelling van de PvdA reden om de partij te beschuldigen van ,,onfatsoenlijk gedrag''. Hij bleef vasthouden aan handhaving van het oorspronkelijke voorstel. De christen-democraat was daarmee aan het eind van het debat de enige die nog van geen wijken wilde weten. Zelfs D66-woordvoerder Van der Ham zag liever een breed draagvlak dan eindeloos ,,geklier'' over het debat.

Volgende week dinsdag moet de Kamer duidelijkheid maken wat zij nu precies wil. Dan komen twee nieuwe moties over de opzet van het debat in stemming alsmede de brief van de Kamervoorzitter met het oorspronkelijke voorstel.Mogelijk zal het kabinet al voor die tijd de knoop doorhakken. Volgens bronnen rond het kabinet zal staatssecretaris Nicolaï voor Europese Zaken het kabinet vrijdag voorstellen om niet in de stuurgroep voor het nationale Europadebat zitting te nemen. (ANP)
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31057318
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik dacht :

....
kut

ik had het als een strikvraag in gedachten
pi_31057330
D'66 de partij zonder idealen. Wat zegt dat over mensen die erop stemmen. Juist
pi_31057869
quote:
Schwarzenegger spreekt veto uit tegen homohuwelijk

Gepubliceerd op vrijdag 30 september 2005

De Californische gouverneur Arnold Schwarzenegger heeft officieel zijn veto uitgesproken over een wet die een huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht mogelijk maakt.

Dat de Republikein Schwarzenegger de wet zonder zijn handtekening aan het parlement zou terugsturen kwam niet onverwacht, aldus CNN.

Democraten
De Californische volksvertegenwoordiging, die wordt gedomineerd door de Democraten, ging eerder dit jaar wel akkoord met de wet. In feite werd de bepaling in een bestaande wet geschrapt dat het huwelijk alleen een verbintenis tussen man en vrouw is.

Schwarzenegger vindt dat niet het parlement, maar de rechter of de kiezer zich moet uitspreken over de legaliteit van het homohuwelijk. "Deze wet leidt simpelweg tot verwarring over een constitutionele aangelegenheid," aldus de acteur en gouverneur.

De Californische kiezers spraken zich in 2000 in meerderheid tegen het homohuwelijk uit.

Teleurstelling
Woordvoerder Eddie Gutierrez van Equality California, een belangenbehartiger van homorechten, is erg teleurgesteld. "We vinden de beslissing van de gouverneur een ontzettende teleurstelling. Met het onmogelijk maken van een huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht, heeft hij zijn rug naar onze gemeenschap gekeerd."
http://www.planet.nl/plan(...)tid=625116/sc=140716

jammer
pi_31057929
Netjes dat ze luisteren naar de kiezers. Het veto valt Schwarzenegger verder niet te verwijten.
pi_31058114
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:41 schreef MrX1982 het volgende:
Netjes dat ze luisteren naar de kiezers. Het veto valt Schwarzenegger verder niet te verwijten.
Het hele Californische systeem is verrot
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31058135
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
D'66 de partij zonder idealen. Wat zegt dat over mensen die erop stemmen. Juist
Als je niets van de partij afweet is het misschien beter te wachten met oordelen. De idealen zijn net zo duidelijk als die van andere partijen. Besluiten zijn alleen minder voorspelbaar en zorgvuldig afgewogen, en worden niet door een dogma opgelegd
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31058219
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:49 schreef RichardQuest het volgende:
Als je niets van de partij afweet is het misschien beter te wachten met oordelen. De idealen zijn net zo duidelijk als die van andere partijen. Besluiten zijn alleen minder voorspelbaar en zorgvuldig afgewogen, en worden niet door een dogma opgelegd
De koers van d'66 is mij onduidelijk. Dan zijn ze de speelbal van links dan van rechts.
Wat voor idealen streven ze na, blijkbaar denken de kiezers daar ook zo over als je kijkt naar de zetelaantallen.

Volgens mij is D'66 ingehaald door de tijd en voeren ze een achterhoede gevecht met kroonjuwelen waar niemand op zit te wachten.
pi_31058360
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:48 schreef RichardQuest het volgende:
Het hele Californische systeem is verrot
Dus als de bevolking van Californië tegen het homo huwelijk is en Schwarzenneger volgt die uitslag is het systeem verrot?

Dat stukje op de site van tegenlicht vind ik geen afdoende betoog om het als verrot te bestempelen.
pi_31058388
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dus als de bevolking van Californië tegen het homo huwelijk is en Schwarzenneger volgt die uitslag is het systeem verrot?

Dat stukje op de site van tegenlicht vind ik geen afdoende betoog om het als verrot te bestempelen.
Als het die documentaire over die Californische referenda is, dan ja: dat systeem is door en door verrot.
pi_31058426
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De koers van d'66 is mij onduidelijk. Dan zijn ze de speelbal van links dan van rechts.
Wat voor idealen streven ze na, blijkbaar denken de kiezers daar ook zo over als je kijkt naar de zetelaantallen.

Volgens mij is D'66 ingehaald door de tijd en voeren ze een achterhoede gevecht met kroonjuwelen waar niemand op zit te wachten.
Wat een gelul.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31058543
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:59 schreef George-Butters het volgende:
Wat een gelul.
CDA en VVD zijn toch enkel in zee gegaan met D'66 omdat ze anders geen kabinet konden vormen. Kijk alleen naar de posities die D'66 heeft in het huidige kabinet dat zijn toch restjes die achtergelaten zijn door CDA en VVD?
pi_31058677
quote:

[..]

De koers van d'66 is mij onduidelijk.
Dat zeg ik...als iets onduidelijk is, is het misschien beter om niet te oordelen.
quote:
Dan zijn ze de speelbal van links dan van rechts.

D66 is geen partij van de kroonjuwelen, dat wordt er van gemaakt omdat ze de enige zijn die de vaart achter democatische vernieuwing zetten. Als kleine partij heb je nou eenmaal niet de overhand in een coalitie, maar CDA en VVD hebben D66 nodig, omdat er geen rechtse meerderheid is...de LPF is niet betrouwbaar genoeg en doet graag mee aan kabinetje-pesten.
pi_31058701
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

CDA en VVD zijn toch enkel in zee gegaan met D'66 omdat ze anders geen kabinet konden vormen. Kijk alleen naar de posities die D'66 heeft in het huidige kabinet dat zijn toch restjes die achtergelaten zijn door CDA en VVD?
Ah, economische zaken en vice-premierschap is een restje . Aardig knap voor een partij met 6 zetels.
pi_31058726
Maar bij wie is de koers van D'66 wel duidelijk?

De peilingen liegen niet. Elke verkiezingen verliezen ze meer zetels. Dus uit de lucht gegrepen is mijn visie niet, me dunkt.
pi_31058852
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:09 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ah, economische zaken en vice-premierschap is een restje . Aardig knap voor een partij met 6 zetels.
Best aardig inderdaad, alhoewel de kiezer daar weinig van snapt.
pi_31058925
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:09 schreef RichardQuest het volgende:
Ah je noemt Pechtold en Van der Laan niet, dat zegt genoeg

"Laten we D'66 ook iets geven". Minister van Bestuurlijke Vernieuwingen en Koninkrijksrelaties
pi_31058930
quote:

[..]

Nee, het staat los van dit specifieke besluit.
quote:
Vertel.
pi_31058971
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ah je noemt Pechtold en Van der Laan niet, dat zegt genoeg

"Laten we D'66 ook iets geven". Minister van Bestuurlijke Vernieuwingen en Koninkrijksrelaties
De andere partijen zitten in de kamer op hun tanden te knarsen, PvdA met 0 zetels in het kabinet, zelfs geen Koninkrijksrelaties.

Maar je wil zeggen dat Brinkhorst op een restdepartement zit?
pi_31059023
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:10 schreef MrX1982 het volgende:
Maar bij wie is de koers van D'66 wel duidelijk?

De peilingen liegen niet. Elke verkiezingen verliezen ze meer zetels. Dus uit de lucht gegrepen is mijn visie niet, me dunkt.
Het aantal zetels zegt wat over de visie? Wat een kwats. De samenleving zit tegenwoordig niet meer te wachten op een afgewogen keuze maar wil "leiders" en "daadkracht" en andere modewoordjes.
pi_31059058
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:17 schreef RichardQuest het volgende:
Nee, het staat los van dit specifieke besluit.
Oh ok waarom haalde je dan het verrotte systeem van directe democratie erbij als het niets met dit besluit te maken heeft?
quote:
Vertel.
Het overtuigt mij niet genoeg om het maar te bestempelen als een verrot systeem. Maar jij kent het systeem blijkbaar goed, woon je in Californië?
pi_31059091
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:41 schreef MrX1982 het volgende:
ja, het heeft wel wat, het passeren van die duurbetaalde verkozenen van het volk voor een uitslag van een referendum van 5 jaar geleden
pi_31059102
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Oh ok waarom haalde je dan het verrotte systeem van directe democratie erbij als het niets met dit besluit te maken heeft?
Gewoon een noot.
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:22 schreef MrX1982 het volgende:
Het overtuigt mij niet genoeg om het maar te bestempelen als een verrot systeem. Maar jij kent het systeem blijkbaar goed, woon je in Californië?
Woon jij in de parel Oostenrijk? .
pi_31059104
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:21 schreef RichardQuest het volgende:
Het aantal zetels zegt wat over de visie? Wat een kwats.
Blijkbaar kunnen ze hun visie niet overbrengen op de kiezers. Dan is er toch wat mis met de beeldvorming van D'66 zoals ze dat zelf uitdragen?
quote:
De samenleving zit tegenwoordig niet meer te wachten op een afgewogen keuze maar wil "leiders" en "daadkracht" en andere onzin.
Dat zei ik net ingehaald door de tijd.
pi_31059165
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:24 schreef RichardQuest het volgende:
Gewoon een noot.
Dat is je goed recht.
quote:
Woon jij in de parel Oostenrijk? .
Nee maar ik noem Oostenrijk dan ook niet verrot.
pi_31059261
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Blijkbaar kunnen ze hun visie niet overbrengen op de kiezers. Dan is er toch wat mis met de beeldvorming van D'66 zoals ze dat zelf uitdragen?
Misschien overschat je beeldvorming en onderschat je inhoud. Het is, denk ik, de inhoud die de kiezer niet zint.
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:24 schreef MrX1982 het volgende:
Dat zei ik net ingehaald door de tijd.
Ik zie het anders. Ze passen niet in een periode van geschreeuw, maar mensen worden dat vanzelf een keer beu.
pi_31059329
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:26 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is je goed recht.
Hoef jij mij niet te vertellen hoor
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:26 schreef MrX1982 het volgende:
Nee maar ik noem Oostenrijk dan ook niet verrot.
Je had er anders wel een radicaal oordeel over, net als ik over het machtssysteem in CA .
pi_31059364
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:28 schreef RichardQuest het volgende:
Misschien overschat je beeldvorming en onderschat je inhoud. Het is, denk ik, de inhoud die de kiezer niet zint.
Dat zou ook kunnen maar feit blijft dat D'66 zich niet weet te profileren en al jarenlang heb ik het idee.
quote:
Ik zie het anders. Ze passen niet in een periode van geschreeuw, maar mensen worden dat vanzelf een keer beu.
Dat is een pure hypothese, de tijd zal het leren.
pi_31059435
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:31 schreef RichardQuest het volgende:
Hoef jij mij niet te vertellen hoor
Ik moest toch iets zeggen
quote:
Je had er anders wel een radicaal oordeel over, net als ik over het machtssysteem in CA .
Nah radicaal dat klinkt meteen zo negatief. Uitgelezen oordeel is beter.
pi_31059457
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen maar feit blijft dat D'66 zich niet weet te profileren en al jarenlang heb ik het idee.
Vertel, wat is er precies aan D66 verandert dat ze zich niet weten te profileren. Geen abstracties maar concrete handelingen van D66 die 10 jaar geleden heel anders waren. Welke fout hebben ze gemaakt? Je kan Kay van der Linde nog 's vervangen .
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
Dat is een pure hypothese, de tijd zal het leren.
Polarisering is nooit chronisch geweest.
pi_31059479
goed nieuws uit Japan, voor vooral Zuid- en Noord-Korea, China en Taiwan:
quote:
Hof: Koizumi schendt grondwet

Uitgegeven op 30 september 2005 om 10:17 uur, bijgewerkt om 12:18

(Novum/AP) - De Japanse premier Junichiro Koizumi schendt de grondwet met zijn bezoeken aan een omstreden oorlogsmonument, heeft het hooggerechtshof van Osaka vrijdag verklaard. Een verzoek om smartengeld van degenen die de zaak aanhangig hadden gemaakt werd echter door het hof afgewezen.

Het hof oordeelde dat Koizumi een publieke daad verricht als hij gaat bidden in de Yasukuni-tempel in Tokyo, waar volgens critici behalve oorlogsslachtoffers ook oorlogsmisdadigers worden geëerd. Daarmee doorbreekt de premier de in de grondwet vastgelegde scheiding tussen godsdienst en staat, aldus het hof.

Of de uitspraak betekent dat Koizumi de tempel niet meer mag bezoeken was niet geheel duidelijk, maar een advocaat van de belanghebbenden noemde het vonnis baanbrekend en een keerpunt. "Het belangrijkste was de erkenning dat Koizumi's bezoeken duidelijk in een officiele capaciteit worden afgelegd", zei hij.

Koizumi toonde onbegrip voor de uitspraak. "Ik bewijs eer aan degenen die in de oorlog zijn omgekomen vanuit de overtuiging dat we zo'n oorlog nooit meer mogen voeren", zei hij op een parlementszitting na de gerechtelijke uitspraak. "Ik bezoek Yasukuni als privé-burger en ook als premier, maar niet in een officiële hoedanigheid."

De zaak was aanhangig gemaakt door 188 personen, onder wie een Taiwanees parlementslid en nabestaanden van Taiwanese oorlogsveteranen die in Yasukuni zijn bijgezet, vaak tegen de wens van hun familie. Zij eisten elk 10.000 yen (74 euro) smartengeld van de Japanse regering, maar dat werd niet ingewilligd door het hof.

Donderdag wees het gerechtshof van Tokyo een soortgelijke klacht over Yasukuni van de hand, met het argument dat Koizumi's bezoeken een privé-aangelegenheid zijn. Het hof sprak zich echter niet uit over de grondwettelijkheid ervan.

Vorig jaar oordeelde de arrondissementsrechtbank van de zuidelijke stad Fukuoka over een van de bezoeken dat die niet strookte met de grondwet, maar die uitspraak kon de regering naast zich neerleggen.

Koizumi heeft de tempel viermaal bezocht sinds hij in april 2001 premier werd en naar verluidt waren er plannen om nog voor het eind van het jaar een nieuw bezoek af te leggen.

[Copyright 2005, Novum]
http://www.nieuws.nl/bericht/5/62022
pi_31059488
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:34 schreef MrX1982 het volgende:

Nah radicaal dat klinkt meteen zo negatief. Uitgelezen oordeel is beter.
Ik toch ook? Waarom vraag je of ik uit Californië komt? Je weet toch wel dat ik daar niet woon .
pi_31059522
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:35 schreef zakjapannertje het volgende:
goed nieuws uit Japan, voor vooral Zuid- en Noord-Korea, China en Taiwan:
[..]

http://www.nieuws.nl/bericht/5/62022
Moesten ze hier 's flikken, Balkie niet meer in de kerk .
pi_31059711
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:35 schreef RichardQuest het volgende:
Vertel, wat is er precies aan D66 verandert dat ze zich niet weten te profileren. Geen abstracties maar concrete handelingen van D66 die 10 jaar geleden heel anders waren. Welke fout hebben ze gemaakt? Je kan Kay van der Linde nog 's vervangen .
Wat er concreet is veranderd weet ik niet. Ik weet persoonlijk niet waar D'66 voor staat. Naast hun kroonjuwelen is het voor mij volkomen onduidelijk.
De fout die is hebben gemaakt is dat ze zich niet duidelijk profileren richting de kiezers. Al jarenlang niet.
quote:
Polarisering is nooit chronisch geweest.
Dus D'66 weet zichzelf niet te verkopen vanwege de polarisatie?
pi_31059741
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:36 schreef RichardQuest het volgende:
Ik toch ook? Waarom vraag je of ik uit Californië komt? Je weet toch wel dat ik daar niet woon .
Het was meer een retorische vraag
pi_31059773
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:44 schreef MrX1982 het volgende:

Dus D'66 weet zichzelf niet te verkopen vanwege de polarisatie?
Juist.

Fillumpie .
pi_31059787
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:45 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het was meer een retorische vraag
En waarom stelde je die? Je hoeft geen kip te zijn om te weten hoe een ei eruit ziet .
pi_31059809
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:37 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Moesten ze hier 's flikken, Balkie niet meer in de kerk .
misschien mailen naar Hirsi Ali, die kan er vast iets mee
pi_31059833
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:46 schreef RichardQuest het volgende:
Juist.

Fillumpie .
Datzelfde kan dus gezegd worden voor de VVD

Ah die film moet ik ook nog zien. Veel plezier
pi_31059923
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:46 schreef RichardQuest het volgende:
En waarom stelde je die? Je hoeft geen kip te zijn om te weten hoe een ei eruit ziet .
Omdat je het een verrot systeem noemde, blijkbaar weet je er veel van af, vandaar mijn retorische vraag.

Maar hetzelfde geldt voor mijn Oostenrijk standpunt. Staan we quitte
pi_31059975
Poetinieske toestanden in Venezuela:
quote:
Shell wacht miljoenenclaim Venezuela

Gepubliceerd op vrijdag 30 september 2005
CARACAS (ANP) - Het hoofd van de Venezolaanse belastingdienst Seniat heeft gedreigd de productie van Shell en andere buitenlandse oliemaatschappijen in Venezuela stil te leggen. Dat heeft het Venezolaanse dagblad El Universal gemeld, zo is vrijdag bekend geworden.

Volgens het hoofd van Seniat, Jesus Vielma Mora, weigeren de oliemaatschappijen achterstallige belastingpremies te betalen, die ze volgens een nieuwe brandstofwet uit 2001 verplicht zijn te betalen.

Seniat eist van Shell 130 miljoen dollar, het hoogste bedrag in vergelijking met claims tegen andere buitenlandse oliemaatschappijen. Het zou gaan om achterstallige belastinggelden uit de periode 2001 tot en met 2004.

Kantoor gesloten

Eerder dit jaar werd het kantoor van Shell in Venezuela twee dagen gesloten en werd beslag gelegd op de bezittingen van het Nederlands-Britse concern. Shell vecht de naheffingen aan.

De regering van Hugo Chavez wil dat meer oliegeld terugvloeit in de staatskas. Behalve de belastingtarieven zijn ook de percentages die de Venezolaanse staat claimt van de olie-opbrengsten drastisch verhoogd.

Minister van Energiezaken Rafael Ramírez verklaarde dat alle verdragen tussen de staat en de oliemaatschappijen vanaf januari 2006 niet langer geldig zijn. De Venezolaanse regering wil het aandeel van de staat in de oliewinning uitbreiden tot 60 procent door middel van zogenaamde gemixte bedrijven.

Venezuela produceert 3,1 miljoen vaten olie per dag en is daarme de op vijf na grootste olieproducent ter wereld.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=625070/sc=1a4fff
pi_31060246
Wow het aantal notes dat MrX heeft is in de afgelopen 9 maanden met 100% gestegen... Ben je aan het radicaliseren?
Allah Al Watan Al Malik
pi_31060508
quote:
Lagere overstapkosten essentieel voor betere marktwerking
Kritisch kiezende consumenten zijn een noodzakelijke voorwaarde voor het goed functioneren van markten. Aan deze voorwaarde wordt niet altijd voldaan. Vaak komt dat door de overstapkosten die consumenten ervaren bij het wisselen van aanbieder. Hierbij kan het gaan om financiële overstapkosten, zoals boetes bij het verbreken van een contract, maar ook om overstapkosten in termen van tijd en papieren rompslomp. Overstapkosten kunnen tot gevolg hebben dat consumenten blijven zitten waar ze zitten, ondanks verschillen in prijs en kwaliteit. Hierdoor ondervinden producenten op hun beurt slechts zwakke concurrentieprikkels. Want waarom zou je je best doen om een goede prijs/kwaliteitverhouding te leveren als consumenten daar toch nauwelijks gevoelig voor zijn? Voor het slagen van marktwerkingsoperaties, zoals de recente liberalisering van de energiemarkt voor kleinverbruikers en vanaf 2006 het nieuwe zorgstelsel, is het dan ook van belang dat de overstapkosten laag zijn.

Dit concluderen CPB-onderzoekers Marc Pomp en Victoria Shestalova in het CPB Document Switch on the competition: causes, consequences and policy implications of consumer switching costs dat vandaag is verschenen. Zij hebben geanalyseerd in hoeverre consumenten belemmeringen ondervinden bij het wisselen van aanbieders van diensten, en wat de gevolgen van dergelijke belemmeringen zijn voor de concurrentie tussen aanbieders. Voor twee markten zijn de gevolgen van overstapkosten nader onderzocht: de kleinverbruikersmarkt voor energie en de ziekenfondsmarkt. In de kleinverbruikersmarkt voor energie is inmiddels ruim 8% van de consumenten overgestapt naar een andere elektriciteitsleverancier en ruim 4% naar een andere gasleverancier. Overstappen van de duurste naar de goedkoopste energieleverancier levert voor een gemiddeld gezin een besparing op van ruim 150 euro op de jaarlijkse energierekening. Voor de meeste consumenten zal de besparing echter lager uitpakken. Uit een samen met de Consumentenbond gehouden consumentenenquête blijkt, dat bij een besparing van 75 euro op de jaarlijkse energierekening uiteindelijk slechts 30% van de consumenten zal overstappen. De overige 70% van de consumenten ervaren de overstapkosten (inclusief zoekkosten en papieren rompslomp) kennelijk als hoger dan 75 euro. Hierdoor worden de meeste bedrijven niet gedwongen tot scherpe prijsconcurrentie. Het is dan ook van belang dat de overstapbereidheid toeneemt.

Ook bij ziekenfondsen zijn er duidelijke aanwijzingen dat consumenten nauwelijks reageren op prijsverschillen. Een tien procent hogere premie dan de concurrentie (bij de huidige premies is dit een premieverschil van ongeveer 40 euro per volwassene per jaar) leidde in de periode 1992-2002 tot maximaal 5% klantenverlies. Een mogelijke verklaring voor de geringe prijsgevoeligheid van ziekenfondsverzekerden luidt, dat de kwaliteit van verschillende aanvullende polissen niet goed is te vergelijken. Met het oog op het nieuwe zorgstelsel is het daarom van belang de overstapbereidheid van consumenten op deze markt goed te monitoren. Indien nodig kan dan worden overgegaan tot aanvullend beleid gericht op verdere vergroting van de transparantie op de nieuwe zorgverzekeringsmarkt.

De onderzoeksuitkomsten onderstrepen het belang van goede, toegankelijke en gemakkelijk te interpreteren consumenteninformatie, niet alleen over prijs maar ook over kwaliteit. De overheid hoeft dit niet per se zelf ter hand te nemen: de markt levert zelf een grote verscheidenheid aan vergelijkingswebsites en ook de Consumentenbond geeft vergelijkende informatie. Voor de consument is echter niet altijd duidelijk welke websites betrouwbaar en onafhankelijk zijn. Daarom heeft de overheid onlangs besloten om in het kader van het Actieplan een slimme consument in een snelle markt, met een zogenoemde E-rating een kwaliteitsoordeel toe te kennen aan vergelijkingswebsites.

Het belang van kritisch kiezende consumenten voor de werking van markten onderstreept ook het nut van een goede consumentenmonitor bij marktwerkingoperaties. Een dergelijke monitor meet in welke mate consumenten reageren op verschillen in prijs en kwaliteit, op welke informatiebronnen zij hun keuzes baseren en op welke hindernissen zij stuiten bij het maken van keuzes. De uitkomsten van zo'n monitor kunnen dienen om de informatievoorziening beter toe te snijden op de behoeften van consumenten, of om aanvullend beleid in te zetten zoals standaardisering van producten en diensten met als doel de vergelijkbaarheid te vergroten.
Ook regulering van contractvoorwaarden kan bijdragen aan verlaging van overstapkosten. Zo heeft toezichthouder DTe onlangs een maximum gesteld aan de vergoedingen die energiebedrijven aan consumenten in rekening mogen brengen bij voortijdige beëindiging van energiecontracten (opzeg- of boeteclausules). In de elektronische communicatiesector (email, internet, mobiele telefonie etc.) komt een verbod op het stilzwijgend verlengen van contracten met een bepaalde duur. Dit worden vanaf 2006 automatisch contracten voor onbepaalde duur met een opzegtermijn van 1 maand. Bij de introductie van het nieuwe zorgverzekeringsstelsel in 2006 heeft de wetgever bepaald dat consumenten jaarlijks kosteloos mogen overstappen en dat voor zorgverzekeraars een acceptatieplicht geldt. Deze en andere beleidsmaatregelen rond transparantie en overstapkosten kunnen de consument op weg helpen bij het maken en effectueren van goede keuzes.

Een samenvatting van dit onderzoek is ook te vinden in een artikel in de CPB Nieuwsbrief van september 2005, dat tevens ingaat op andere belemmeringen waar consumenten vaak mee te maken krijgen bij het maken van hun keuzes. Het gaat dan om zoekkosten, dat zijn de kosten van het verzamelen en vergelijken van informatie over prijs en kwaliteit, en om onvolledige rationaliteit van consumenten. Zo blijkt uit experimenten dat veel consumenten vasthouden aan een eenmaal gemaakte keuze, ook als deze niet langer optimaal is (dit staat bekend als status quo bias). De diverse onderzoeksuitkomsten maken duidelijk dat beleidsmakers een open oog moeten hebben voor de problemen waar consumenten tegenaan kunnen lopen bij het maken van hun keuzes.
Brinkhorst, eat shit and die!

http://www.cpb.nl/nl/news/2005_37.html
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31060509
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:01 schreef Mutant01 het volgende:
Wow het aantal notes dat MrX heeft is in de afgelopen 9 maanden met 100% gestegen... Ben je aan het radicaliseren?
100% gestegen tov 0?

Zo niet wat staat er in mijn notes
pi_31060528
En in de mijne? Eveneens explosief toegenomen, gis ik.
  vrijdag 30 september 2005 @ 15:15:21 #58
93744 Finder_elf_towns
pi_31060767
Zo ik ga even naar een afscheidsborrel van een vaste medewerker die met pensioen gaat
pi_31060792
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:15 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]
Masturbatie is ook verboden.
pi_31060819
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:18 schreef MrX1982 het volgende:
Zo ik ga even naar een afscheidsborrel van een vaste medewerker die met pensioen gaat
Zo'n zin verpest mijn hele dag.
  vrijdag 30 september 2005 @ 15:22:05 #62
93744 Finder_elf_towns
pi_31060852
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:19 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Kom je definitief niet naar de bijeenkomst? Of was die opmerking een losse flodder?
pi_31060889
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:22 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Kom je definitief niet naar de bijeenkomst? Of was die opmerking een losse flodder?
Ik kom niet. Vergeef mij.
pi_31060896
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:10 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Brinkhorst, eat shit and die!

http://www.cpb.nl/nl/news/2005_37.html
groetjes vanuit Brussel
pi_31061079
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:10 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

100% gestegen tov 0?
Kan je mij dat voorrekenen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31061227
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:23 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

groetjes vanuit Brussel
Krijgen we nou wel of geen debat met de burger ?
pi_31061234
quote:
D66 tegen uitzetplan criminele vreemdeling

DEN HAAG - Coalitiepartij D66 verzet zich tegen het plan van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) om criminele vreemdelingen sneller uit te kunnen zetten. Het kabinet spreekt vrijdag over het voorstel van de VVD-bewindsvrouw.

Dat zou inhouden dat vreemdelingen die binnen drie jaar na aankomst in Nederland zijn veroordeeld voor een misdrijf, na het uitzitten van de straf het land worden uitgezet.

D66-fractieleider Dittrich vindt het een slecht plan, omdat het nog eens een extra straf is voor mensen die al gestraft zijn. Bovendien kan het al gaan om misdrijven als diefstal. "Zo'n zware sanctie opleggen na bijvoorbeeld winkeldiefstal gaat te ver", aldus Dittrich.

Hij vindt dat uitzetting moet afhangen van de ernst van het misdrijf. En dat kan nu al. "Vreemdelingen die ernstige misdrijven hebben begaan, zoals moord, verkrachting en een gewapende overval, kunnen al uitgezet worden." Hij is het er niet mee eens dat Verdonk deze glijdende schaal wil aanscherpen tot één veroordeling en voor alle misdrijven.

Dittrich roept Verdonk op om minister van integratie te zijn. "Ze moet mensen binnenhouden, op een goede manier. Ze moet meer druk zetten op minister Van der Hoeven van Onderwijs om de scholing te verbeteren en op justitieminister Donner om meer te doen aan preventie."
Wat een pauperaso's bij D66, ik zou liever willen dat verkrachters en moordenaars achter slot en grendel verdwijnen in Nederland, dan dat ze uitgezet worden en weer vrij rondlopen .
pi_31061270
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:34 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een pauperaso's bij D66, ik zou liever willen dat verkrachters en moordenaars achter slot en grendel verdwijnen in Nederland, dan dat ze uitgezet worden en weer vrij rondlopen .
Naar welk land zou jij niet meer op vakantie gaan als je dit wist?
pi_31061314
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:34 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Krijgen we nou wel of geen debat met de burger ?
tja, lijkt mij iets voor de NPS, kunnen ze er een documentaire over maken, als Medy of het PvdA-CDA- kabinet van 2007-2011 ze de tijd er nog voor gunnen
pi_31061488
quote:

[..]

als ze hun straf hebben uitgezeten, gebeurt dit.

Mja, als men daarvoor minstens 4 jaar in vrijheid wisten door te brengen in Nederland en ze dat aan kunnem tonen dan moet het verkrijgen van een Nederlands paspoort mogelijk zijn, vind ik.
pi_31061761
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:35 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Naar welk land zou jij niet meer op vakantie gaan als je dit wist?
Friesland.
pi_31061887
quote:

[..]

uit het bericht dat jijzelf quote:
quote:
Dat zou inhouden dat vreemdelingen die binnen drie jaar na aankomst in Nederland zijn veroordeeld voor een misdrijf, na het uitzitten van de straf het land worden uitgezet.
Zoals buitenlanders nu veroordeling voor een zwaar misdrijf na uitzitten van de straf Nederland worden uitgezet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31062155
meer en meer komt er naar buiten over de schande van Amerika:
quote:
Aboe Ghraib was geen alleenstaand geval (30/09 13:55)

(Belga) De slechte behandeling van de Iraakse gevangenen door Amerikaanse soldaten in de gevangenis van Aboe Ghraib vormt slechts het topje van de ijsberg. Het is echt een algemeen fenomeen, zegt Janis Karpinski, de officier die destijds aan het hoofd stond van de gevangenis en onlangs veroordeeld werd.

Volgens de officier bestaan er documenten die aantonen dat dezelfde praktijken werden gehanteerd in Afghanistan en Guantanamo Bay. "Het verschil is dat er daarvan geen foto's bestaan, zoals in Aboe Ghraib", aldus Karpinski. Een Amerikaanse federale rechter heeft donderdag geëist dat de regering in Washington de foto's en videobeelden van de gevangenis van Aboe Ghraib, waarop gevangenen slecht behandeld worden, vrijgeeft. De regering heeft totnogtoe geweigerd dat te doen. (kva) (Belga/AG)
http://www.demorgen.be/telex/artikel.html?news=B276933
  vrijdag 30 september 2005 @ 16:10:27 #74
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31062313
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:19 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: