http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/domestic/#4590516quote:Aruba drooggelegd tijdens verkiezingen
Aruba is drooggelegd vanwege de verkiezingen van vrijdag. In de horeca wordt geen alcohol geschonken en ook winkels mogen geen alcoholhoudende drank verkopen. Dat blijft zo tot zaterdagochtend plaatselijke tijd. Aruba wil met de drooglegging ongeregeldheden rond de verkiezingen voorkomen.
Er doen negen partijen mee aan de stembusstrijd, een record voor het eiland. Premier Nelson Oduber heeft sinds 2001 de absolute macht met zijn partij MEP, die twaalf van de 21 zetels inneemt. Oduber heeft gezegd dat hij opstapt als premier als hij niet opnieuw de absolute meerderheid behaalt. Een heet hangijzer in de verkiezingsstrijd was de enorme staatsschuld van Aruba. Die bedraagt omgerekend 750 miljoen euro, tegenover een begroting van 450 miljoen.
quote:Op vrijdag 23 september 2005 11:37 schreef Monidique het volgende:
Table 1: Change in Real Spending for Each Presidential Term since LBJ
[afbeelding]
Table 2: How Many Departments' and Agencies' Budgets Have They Cut?
[afbeelding]
Table 3: Change in Real Spending for Selected Departments and Agencies in Each Presidential Term since LBJ
[afbeelding]
http://www.aei.org/publications/pubID.20675/pub_detail.asp
quote:Op vrijdag 23 september 2005 11:14 schreef zakjapannertje het volgende:
op Aruba moet je voor democratie echt wat voor over hebben:
[..]
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/domestic/#4590516
Wat is daar enorm aan? Nederland heeft een staatsschuld van 250 miljard, op een begroting van 125 miljard. Dat is relatief nog hogerquote:Een heet hangijzer in de verkiezingsstrijd was de enorme staatsschuld van Aruba. Die bedraagt omgerekend 750 miljoen euro, tegenover een begroting van 450 miljoen.
purchasing power parity - $1.94 billion (2002 est.)quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:01 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Wat is daar enorm aan? Nederland heeft een staatsschuld van 250 miljard, op een begroting van 125 miljard. Dat is relatief nog hoger.
quote:
Voornamelijk in meer veiligheid en controlle. Waar je als normale amerikaan zeer weinig aan hebt.quote:
Licht eraan op welke terreinen ze dat doen en hoe.quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:33 schreef pberends het volgende:.
En als een links kabinet dat hier gaat doen, zeg je dan hetzelfde?
jajajaja.quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Licht eraan op welke terreinen ze dat doen en hoe.
Hmm investeren in defensie is een investering in de VS. Het creëert immers veiligheid op de lange termijn.quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:35 schreef George-Butters het volgende:
Voornamelijk in meer veiligheid en controlle. Waar je als normale amerikaan zeer weinig aan hebt.
de economie van Aruba is echter kwetsbaarder dan die van Nederland, vnl toerisme en olie, maakt de kredietwaardigheid van Aruba wat minderquote:Op vrijdag 23 september 2005 12:01 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Wat is daar enorm aan? Nederland heeft een staatsschuld van 250 miljard, op een begroting van 125 miljard. Dat is relatief nog hoger.
Wat een gelul zeg.quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hmm investeren in defensie is een investering in de VS. Het creëert immers veiligheid op de lange termijn.
Defensie is een van de belangrijkste taken van de overheid. Dat begrijpt Bush dus goed.
Mooi is dat hé, antieke laptops met wifiquote:Op vrijdag 23 september 2005 12:24 schreef George-Butters het volgende:
zonnetje, grote bank, dakterras en een antieke laptop met Wifi en natuurlijk niet de zonnebril vergeten!
Dat valt toch te zien in die tabel.quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:38 schreef George-Butters het volgende:
jajajaja.
Op welke terreinen investeerd Bush dan in de VS?
Ijsland heeft geen leger. Is IJsland dus onveilig?quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hmm investeren in defensie is een investering in de VS. Het creëert immers veiligheid op de lange termijn.
Defensie is een van de belangrijkste taken van de overheid. Dat begrijpt Bush dus goed.
maar Bush doet dat vnl buiten de VS, en of dat de veiligheid van de VS vergroot daar zijn grote twijfels overquote:Op vrijdag 23 september 2005 12:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je ziet de beschermende taak van defensie niet?quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:39 schreef George-Butters het volgende:
Wat een gelul zeg.
Military - note:quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:40 schreef George-Butters het volgende:
Ijsland heeft geen leger. Is IJsland dus onveilig?
Je wekt aggressie op door aggressief te zijn. Ik zie niets in wapenwedlopen en andere onzin.quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je ziet de beschermende taak van defensie niet?
Zonder defensie ben je weerloos tegen invallen. Daarom heeft de overheid de taak om haar burgers te beschermen. Zowel intern als extern.
Juist en waarom niet? Omdat de VS de machtigste ter wereld zijn mede ontleend aan de defensie.quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:47 schreef George-Butters het volgende:
Je wekt aggressie op door aggressief te zijn. Ik zie niets in wapenwedlopen en andere onzin.
En bovendien vallen Cuba, mexico en canada vallen de VS echt niet binnen.
Wat een onzin,dan zou duitsland ons toch ook aanvallen?quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Juist en waarom niet? Omdat de VS de machtigste ter wereld zijn mede ontleend aan de defensie.
Ken je geschiedenis. Duitsland heeft ons aangevallenquote:Op vrijdag 23 september 2005 13:01 schreef George-Butters het volgende:
Wat een onzin,dan zou duitsland ons toch ook aanvallen?
Dan zou luxumburg niet meer bestaan of ijsland....
Ze vallen de VS niet aan omdat ze een vriendschappelijke band hebben met de VS en omdat aanvallen veel meer kost dan oplevert.
Dat China zoveel meer aan defensie uitgeeft is vooral te danken aan de hogere Amerikaanse budgetten voor de VS.quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Met de huidige economische banden is dat ondenkbaar (geworden). Wat heeft u dus geleerd mevrouw Stemband?quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ken je geschiedenis. Duitsland heeft ons aangevallen![]()
Er is niets mis met economische banden maar daarnaast is het ook essentieel om je defensie niet te laten versloffen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:14 schreef George-Butters het volgende:
Met de huidige economische banden is dat ondenkbaar (geworden). Wat heeft u dus geleerd mevrouw Stemband?
"politieke en economische banden aangaan is een stuk effectiever dan een potentieel aggressief leger opzetten."
en omdat Rusland dat spul toch niet meer nodig heeftquote:Op vrijdag 23 september 2005 13:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat China zoveel meer aan defensie uitgeeft is vooral te danken aan de hogere Amerikaanse budgetten voor de VS.
sjuustquote:Op vrijdag 23 september 2005 13:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er is niets mis met economische banden maar daarnaast is het ook essentieel om je defensie niet te laten versloffen.
Daauit valt te leren dat verdragen niet heilig zijn en je dus altijd een defensie nodig hebt als back-upquote:
http://news.independent.co.uk/world/americas/article314510.ecequote:In a series of outspoken comments - a thinly veiled attack on the Bush administration, Sir John hit out at neoconservatives in the US who still deny the reality of climate change.
Referring to the arrival of Hurricane Rita he said: "If this makes the climate loonies in the States realise we've got a problem, some good will come out of a truly awful situation."
Niets meer dan angstzaaien.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:28 schreef Monidique het volgende:
http://news.independent.co.uk/world/americas/article314510.ece
Nee hoor, orkanen worden waarschijnlijk sterker als er warmer zeewater is, het door mensen versterkte broeikaseffect zorgt voor warmer zeewater. Simpele wetenschap.quote:
In dat geval is Stalin zeker ook door Mohammed B. vermoord?quote:De opwarming van Mars is zeker ook de schuld van global warning door marsmannetjes
Dat er ook opwarming en afkoeling plaatsvindt zonder dat menselijk handelen (of marsmannelijk handelen) hieraan ten grondslag ligt, sluit op geen enkele manier uit dat er klimaatsverandering kan optreden dankzij menselijk handelen. Wel blijven nadenken, hequote:Op vrijdag 23 september 2005 13:39 schreef MrX1982 het volgende:
De opwarming van Mars is zeker ook de schuld van global warning door marsmannetjes
Vandaar je "verschrijving"?quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:45 schreef MrX1982 het volgende:
Milieu organisaties ontlenen aan angst hun bestaansrecht dus het is evident wat ze blijven prediken.
Ik vind 'm wel leukquote:global warning
Bush ook, mwet zijn war on terrorism. Die geloof je dus ook niet?quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:45 schreef MrX1982 het volgende:
Ach ik geloof verder niet zo in die angst zaai lobby.
Milieu organisaties ontlenen aan angst hun bestaansrecht dus het is evident wat ze blijven prediken.
Dat is het ook, alleen recent onderzoek lijkt uit te wijzen dat gemiddeld genomen orkanen sterker zullen worden.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:59 schreef MrX1982 het volgende:
het toeschrijven van een orkaan aan de mens gaat mij wat te ver.
Fijn voor die milieu-organisaties, maar de wetenschap heeft al aardig wat conclusies getrokken en niet meteen, maar na decennia onderzoek.quote:De conclusies die dan meteen worden getrokken door bijv. milieu organisaties lijken me overtrokken en veel te prematuur.
maar Luxemburg, Duitsland en de VS zijn democratieen, en democratieen voeren geen oorlog tegen elkaar, toch?quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daauit valt te leren dat verdragen niet heilig zijn en je dus altijd een defensie nodig hebt als back-up
Hetzelfde geldt dan voor alle andere organisaties en stromingen met een doelstelling.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:45 schreef MrX1982 het volgende:
En Ijsland zou anders aangevallen worden? Door de Noren? De Inuit?quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Military - note:
Definition Field Listing
defense is provided by the US-manned Icelandic Defense Force (IDF) headquartered at Keflavik.
Ze worden dus beschermd door de VS zoals de VS dat ook bij Israël en Zuid-Korea doen en vroeger Europa.
Het gaat ook niet per definitie om oorlog bij het hebben van een defensie. Het zorgt ook voor (politieke) stabiliteit.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:06 schreef zakjapannertje het volgende:
maar Luxemburg, Duitsland en de VS zijn democratieen, en democratieen voeren geen oorlog tegen elkaar, toch?
De Inuit hebben de Noormannen op Groenland in het verleden wel verslagenquote:Op vrijdag 23 september 2005 14:08 schreef RichardQuest het volgende:
En Ijsland zou anders aangevallen worden? Door de Noren? De Inuit?
De titel luidt "This is global warming, says environmental chief", dat is gechargeerd, maar haalt in ieder geval het artikel niet onderuit; het betreft hier één wetenschapper; artikels in de media geven vaker wetenschappelijk onderzoek verkeerd weer; mij ging het om het om de loonies die nog steeds niet geloven dat de mens de aarde opwarmt en in de negatieve effecten daarvan; het onderzoek is vrij nieuw, maar de hoge waarschijnlijkheid betekent niet dat het onzeker is; en Mars heeft niets te maken met ons klimaat waar wij al heel wat van weten.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:07 schreef MrX1982 het volgende:
Dat artikel op de site van The Independent is sowieso merkwaardig. De titel is heel duidelijk. This is global warning maar in de tekst wordt dat meteen afgezwakt "The increased intensity of these kinds of extreme storms is very likely to be due to global warming." en the growing violence of storms such as Katrina, which wrecked New Orleans, and Rita, now threatening Texas, is very probably caused by climate change,
Dan haal je toch de titel onderuit?
Is zo.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:07 schreef Bluesdude het volgende:
Hetzelfde geldt dan voor alle andere organisaties en stromingen met een doelstelling.
Daar komt altijd de factor angst bij.
" als we geen leger hebben, dan kunnen we worden aangevallen"
"als we geen kernenergie maken, dan..."
etc...
Maar die environment chief zwakt het in het artikel wel af door nuances in te bouwen. Het gebruik van loonies lijkt me derhalve ook geen constructieve bijdrage tot een discussie. Wat bereik je ermee om mensen als loonies neer te zetten?quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:14 schreef Monidique het volgende:
De titel luidt "This is global warming, says environmental chief", dat is gechargeerd, maar haalt in ieder geval het artikel niet onderuit; het betreft hier één wetenschapper; artikels in de media geven vaker wetenschappelijk onderzoek verkeerd weer; mij ging het om het om de loonies die nog steeds niet geloven dat de mens de aarde opwarmt en in de negatieve effecten daarvan; het onderzoek is vrij nieuw, maar de hoge waarschijnlijkheid betekent niet dat het onzeker is; en Mars heeft niets te maken met ons klimaat waar wij al heel wat van weten.
Maar wat is dan rationele angst en wat dan nog irrationele angst.?quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:15 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zeg ook niet dat mileu organisaties liegen of verkeerde doelstelling nastreven maar als je angst laat prevaleren boven rationeel denken ben je wel verkeerd bezig. Juist daar gaan milieu organisaties weleens de mist mee in heb ik het idee.
De loonies zijn niet mensen die ontkennen dat orkanen sterker worden, ze ontkennen veel meer. Ik zou er als wetenschapper ook behoorlijk moe van worden, hoor, en ja, dan krijg je zulke mogelijk onverstandige uitspraken. Een soort Hoogervorst-moment.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar die environment chief zwakt het in het artikel wel af door nuances in te bouwen. Het gebruik van loonies lijkt me derhalve ook geen constructieve bijdrage tot een discussie. Wat bereik je ermee om mensen als loonies neer te zetten?
Verwerp jij nu de wetenschap?quote:Ik vraag me bovendien af hoeveel we echt weten van ons klimaat, we leven nog maar een kleine periode op deze aarde in vergelijking met het totale bestaan van de aarde om dan meteen allerlei zware conclusies te gaan trekken lijkt me daarom echt prematuur.
Daar ligt dan ook meteen een probleem. De mens denkt veel te weten van de natuur maar er is een verschil tussen denken en weten.
Dan is het dus wachten op de excusesquote:Op vrijdag 23 september 2005 14:23 schreef Monidique het volgende:
De loonies zijn niet mensen die ontkennen dat orkanen sterker worden, ze ontkennen veel meer. Ik zou er als wetenschapper ook behoorlijk moe van worden, hoor, en ja, dan krijg je zulke mogelijk onverstandige uitspraken. Een soort Hoogervorst-moment.
Nee ik zet alleen kanttekeningen bij de kennis die we daadwerkelijk denken te hebben van ons bestaan en de aarde.quote:Verwerp jij nu de wetenschap?
Correct, maar als ik meermalen na te zijn verbeterd nog steeds beweer dat God zesduizend jaar geleden dinosaurusbotten in de Aarde heeft gestopt om de mens de testen, dan noem ik dat verzachtende omstandigheden.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:27 schreef MrX1982 het volgende:
Maar als ik jouw in een discussie idioot ga noemen dan ga jij in de verdediging en dwaal je af van de daadwerkelijke discussie.
Natuurlijk, niets mis mee.quote:Nee ik zet alleen kanttekeningen bij de kennis die we daadwerkelijk denken te hebben van ons bestaan en de aarde.
Verschrikkelijke doom-scenario's schetsen en ontwikkelingen tegenhouden zie ik als irrationele angst zoals Greenpeace doet ten aanzien van genetisch gemodificeerde rijst waar ik een tijdje terug een thread over heb gemaakt.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:21 schreef Bluesdude het volgende:
Maar wat is dan rationele angst en wat dan nog irrationele angst.?
Ik ben niet zo zeer direct bang voor een aanval van een bevriend buurland maar ik zie defensie naast een beschermende functie ook een stabiliserende functie hebben.quote:In jouw argumentatie pró nederlands leger zit ook iets irrationeels.mn.. het verwijzen naar een mogelijke aanval van een bevriende buurland.
Die angst is daarom ook legitiem.quote:Neem nu de walvisjacht.
Het is toch volkomen rationeel te denken dat er grenzen moet zijn aan die jacht, want anders sterven walvissen uit. (angst)
Maar de vraag daarbij is of de opwarming de schuld is van de mensheid of dat het de loop van de natuur betreft. Ondanks dat de mens een negatieve invloed kan hebben op de natuur.quote:Ook is het een rationele angst de opwarming van de aarde te vrezen, want dat heeft gevolgen.
Bijv smelten van de poolkappen- toenemend gevaar voor Nederland.
Mochten ze dat beweren dan kan je idd het woord loonies gebruiken ondanks dat je er verder weinig mee opschiet.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:30 schreef Monidique het volgende:
Correct, maar als ik meermalen na te zijn verbeterd nog steeds beweer dat God zesduizend jaar geleden dinosaurusbotten in de Aarde heeft gestopt om de mens de testen, dan noem ik dat verzachtende omstandigheden.
quote:Natuurlijk, niets mis mee.
http://www.breitbart.com/(...)27-45_SCH341095.htmlquote:Nanette Lomarda, acting chief of the tropical cyclone program division at the World Meteorological Organization (WMO), also said the number of category 4 and 5 storms over that ocean had nearly doubled over the past 35 years.
But it was "premature" to say the frequency and intensity of hurricanes in the past decade -- fueled by higher sea surface temperatures -- is attributable to global warming, she said, adding that more research was needed to establish any link.
Mens of natuur is een secundaire vraag..quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:35 schreef MrX1982 het volgende:
Maar de vraag daarbij is of de opwarming de schuld is van de mensheid of dat het de loop van de natuur betreft. Ondanks dat de mens een negatieve invloed kan hebben op de natuur.
quote:The growing violence of storms such as Katrina, which wrecked New Orleans, and Rita, now threatening Texas, is very probably caused by climate change, said Sir John Lawton, chairman of the Royal Commission on Environmental Pollution. Hurricanes were getting more intense, just as computer models predicted they would, because of the rising temperature of the sea, he said. "The increased intensity of these kinds of extreme storms is very likely to be due to global warming."
Buiten in de zon met de laptop?quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:46 schreef George-Butters het volgende:
mmmm
Korte broek en zonnebril. Heb het gewoon warm deze 23 september.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Buiten in de zon met de laptop?
Grr.. ik zit binnen tussen suffe collega's achter de pc![]()
Gelukkig heb ik geen collega's in korte broek in de buurt. Ze zijn er wel, in het gebouw, evenals heren met sandalen. Ook met sokken in sandalenquote:Op vrijdag 23 september 2005 14:55 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Korte broek en zonnebril. Heb het gewoon warm deze 23 september.
In loon, maar heb je dan ook die nieuwe 1300 euro meegerekend?quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:02 schreef Sidekick het volgende:
Ach, koopkrachplaatjes. Wat heb je eraan? Ik ga er volgend jaar zo'n 40% op vooruit.
Hij is nu eenmaal een looney.quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
In loon, maar heb je dan ook die nieuwe 1300 euro meegerekend?
Doe mij ook zo'n baan.quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:02 schreef Sidekick het volgende:
Ach, koopkrachplaatjes. Wat heb je eraan? Ik ga er volgend jaar zo'n 40% op vooruit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |