abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 september 2005 @ 12:47:43 #176
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_30854901
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 12:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je ziet de beschermende taak van defensie niet?

Zonder defensie ben je weerloos tegen invallen. Daarom heeft de overheid de taak om haar burgers te beschermen. Zowel intern als extern.
Je wekt aggressie op door aggressief te zijn. Ik zie niets in wapenwedlopen en andere onzin.
En bovendien vallen Cuba, mexico en canada vallen de VS echt niet binnen.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_30855096
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 12:47 schreef George-Butters het volgende:
Je wekt aggressie op door aggressief te zijn. Ik zie niets in wapenwedlopen en andere onzin.
En bovendien vallen Cuba, mexico en canada vallen de VS echt niet binnen.
Juist en waarom niet? Omdat de VS de machtigste ter wereld zijn mede ontleend aan de defensie.
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:01:28 #178
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_30855288
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 12:55 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Juist en waarom niet? Omdat de VS de machtigste ter wereld zijn mede ontleend aan de defensie.
Wat een onzin,dan zou duitsland ons toch ook aanvallen?
Dan zou luxumburg niet meer bestaan of ijsland....

Ze vallen de VS niet aan omdat ze een vriendschappelijke band hebben met de VS en omdat aanvallen veel meer kost dan oplevert.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_30855459
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:01 schreef George-Butters het volgende:
Wat een onzin,dan zou duitsland ons toch ook aanvallen?
Dan zou luxumburg niet meer bestaan of ijsland....

Ze vallen de VS niet aan omdat ze een vriendschappelijke band hebben met de VS en omdat aanvallen veel meer kost dan oplevert.
Ken je geschiedenis. Duitsland heeft ons aangevallen
pi_30855607
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 12:38 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hmm investeren in defensie is een investering in de VS. Het creëert immers veiligheid op de lange termijn.

Defensie is een van de belangrijkste taken van de overheid. Dat begrijpt Bush dus goed.
Dat China zoveel meer aan defensie uitgeeft is vooral te danken aan de hogere Amerikaanse budgetten voor de VS.
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:14:06 #181
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_30855699
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ken je geschiedenis. Duitsland heeft ons aangevallen
Met de huidige economische banden is dat ondenkbaar (geworden). Wat heeft u dus geleerd mevrouw Stemband?

"politieke en economische banden aangaan is een stuk effectiever dan een potentieel aggressief leger opzetten."
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_30855726
Mijn eerste topic!
VN-resoluties wegen zwaarder dan Europees recht?

Op het topicje na dat ik bij registratie had geopend, jaren geleden. Dat was na 5 posts ofzo al gesloten, dus die telt niet
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30855776
Kijk naar een land als Israël, die beschermt haar burgers met een uitstekende defensie.

Zonder dat leger waren ze vernietigd door buurlanden die vinden dat Israël daar niet hoort. Heel de Arabische wereld is bang voor Israël, dat heeft niets met economische macht te maken maar puur met de defensie.
pi_30855804
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:14 schreef George-Butters het volgende:
Met de huidige economische banden is dat ondenkbaar (geworden). Wat heeft u dus geleerd mevrouw Stemband?

"politieke en economische banden aangaan is een stuk effectiever dan een potentieel aggressief leger opzetten."
Er is niets mis met economische banden maar daarnaast is het ook essentieel om je defensie niet te laten versloffen.
pi_30855856
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:11 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat China zoveel meer aan defensie uitgeeft is vooral te danken aan de hogere Amerikaanse budgetten voor de VS.
en omdat Rusland dat spul toch niet meer nodig heeft ook niet voor Tsjetjenie, wat valt daar immers nog te verwoesten nu?
pi_30855892
Bush is gewoon een idioot. Schuld van Amerika. We hopen allemaal op de ondergang daarvan.
pi_30855970
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Er is niets mis met economische banden maar daarnaast is het ook essentieel om je defensie niet te laten versloffen.
sjuust
pi_30856042
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:24 schreef zakjapannertje het volgende:
sjuust
Daauit valt te leren dat verdragen niet heilig zijn en je dus altijd een defensie nodig hebt als back-up
pi_30856091
quote:
In a series of outspoken comments - a thinly veiled attack on the Bush administration, Sir John hit out at neoconservatives in the US who still deny the reality of climate change.

Referring to the arrival of Hurricane Rita he said: "If this makes the climate loonies in the States realise we've got a problem, some good will come out of a truly awful situation."
http://news.independent.co.uk/world/americas/article314510.ece
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:31:15 #190
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30856414
quote:
Niets meer dan angstzaaien.

De opwarming van Mars is zeker ook de schuld van global warning door marsmannetjes
pi_30856456
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Niets meer dan angstzaaien.
Nee hoor, orkanen worden waarschijnlijk sterker als er warmer zeewater is, het door mensen versterkte broeikaseffect zorgt voor warmer zeewater. Simpele wetenschap.
quote:
De opwarming van Mars is zeker ook de schuld van global warning door marsmannetjes
In dat geval is Stalin zeker ook door Mohammed B. vermoord?
pi_30856509
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:39 schreef MrX1982 het volgende:
Dat er ook opwarming en afkoeling plaatsvindt zonder dat menselijk handelen (of marsmannelijk handelen) hieraan ten grondslag ligt, sluit op geen enkele manier uit dat er klimaatsverandering kan optreden dankzij menselijk handelen. Wel blijven nadenken, he
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30856539
Ach ik geloof verder niet zo in die angst zaai lobby.

Milieu organisaties ontlenen aan angst hun bestaansrecht dus het is evident wat ze blijven prediken.
pi_30856674
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:45 schreef MrX1982 het volgende:
Milieu organisaties ontlenen aan angst hun bestaansrecht dus het is evident wat ze blijven prediken.
Vandaar je "verschrijving"?
quote:
global warning
Ik vind 'm wel leuk
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:54:12 #196
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30856725
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:45 schreef MrX1982 het volgende:
Ach ik geloof verder niet zo in die angst zaai lobby.

Bush ook, mwet zijn war on terrorism. Die geloof je dus ook niet?
pi_30856863
Angst wordt idd vaak gebruikt en ook Bush handelt niet altijd zuiver. Ik ontken dat niet.

Maar daarmee ontken ik de War on Terror niet, ik geloof dat het een terechte 'war' is.
Ik geloof ook best dat de mens invloed heeft op het milieu, de vraag is alleen in welke mate en het toeschrijven van een orkaan aan de mens gaat mij wat te ver.

Wie zegt dat het niet gewoon in de loop van de natuur hoort. Er zijn warmere en koudere periodes geweest in het verleden. De conclusies die dan meteen worden getrokken door bijv. milieu organisaties lijken me overtrokken en veel te prematuur.
pi_30856906
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:59 schreef MrX1982 het volgende:
het toeschrijven van een orkaan aan de mens gaat mij wat te ver.
Dat is het ook, alleen recent onderzoek lijkt uit te wijzen dat gemiddeld genomen orkanen sterker zullen worden.
quote:
De conclusies die dan meteen worden getrokken door bijv. milieu organisaties lijken me overtrokken en veel te prematuur.
Fijn voor die milieu-organisaties, maar de wetenschap heeft al aardig wat conclusies getrokken en niet meteen, maar na decennia onderzoek.
pi_30856989
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daauit valt te leren dat verdragen niet heilig zijn en je dus altijd een defensie nodig hebt als back-up
maar Luxemburg, Duitsland en de VS zijn democratieen, en democratieen voeren geen oorlog tegen elkaar, toch?
pi_30857001
Dat artikel op de site van The Independent is sowieso merkwaardig. De titel is heel duidelijk. This is global warning maar in de tekst wordt dat meteen afgezwakt "The increased intensity of these kinds of extreme storms is very likely to be due to global warming." en the growing violence of storms such as Katrina, which wrecked New Orleans, and Rita, now threatening Texas, is very probably caused by climate change,

Dan haal je toch de titel onderuit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')