dan heb jijzit jij bij de verkeerde bank.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:19 schreef highworker het volgende:
betaaldag is 23 september, heb jij het dan ook dezelfde dag? Ik denk dat het volgende week dinsdag wordt eerlijk gezegd..
Dat mensen klagen omdat ze weten dat ze teveel geld uitgeven maar zo hysterisch verlangen naar een geldsteuntje in de rug van de overheid?quote:Op donderdag 22 september 2005 09:16 schreef buzzer het volgende:
wat doet dit eik in KLB ?
Vraag ik me al een tijdje af overigens
Ik overweeg ook sterk om dit niet meer in KLB plaats te laten vinden hoorquote:Op donderdag 22 september 2005 09:16 schreef buzzer het volgende:
Postbank hè..jammer dat het daardoor vaak zo laat is, verder ideale bank dus ik klaag niet..quote:Op donderdag 22 september 2005 09:21 schreef Faceoff het volgende:
[..]
dan heb jijzit jij bij de verkeerde bank.
Als je rabobank hebt, dan heb je het ook op de betaaldag. ABN geloof ik ook.
Veel andere banken houden de transactie vast zodat ze er zelf nog een paar centen aan overhouden.
Is ook mijn ervaring, stufi wordt gewoon halverwege de dag gestort. Bij veel bankrekeningen is het bijgeschreven bedrag direct zichtbaar, terwijl de girofoon/girotel altijd het saldo neemt van de ochtend... Ik neem aan dat dit is opgelost in mijnpostbank....quote:Op donderdag 22 september 2005 09:29 schreef Sjowhan het volgende:
Vaak is het op dezelfde dag gestort als bij andere banken..
Basisbeurs + prestatie beurs + anvullendelening = 753quote:Op donderdag 22 september 2005 09:09 schreef Sylvana het volgende:
ik heb basisbeurs+ aanvullende beurs+maximale lening, dus 731 euro in de maand, maar omdat ik collegegeld in termijnen betaal kom ik dus echt niet rond als er steeds 300 euro van me rekening wordt afgeschreven van school
Nog maar 1 dagje
altijd zo.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:42 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Begrijp ik het nou goed? Als je Postbank hebt, dan mag je wachten tot dinsdag?
Mja, dit pas de 3e keer dat ik Stufi krijgquote:
Maak er dan van: Ik heb m'n stufi godverdomme nog nietquote:Op donderdag 22 september 2005 09:16 schreef buzzer het volgende:
Dat was van de maand er voorquote:Op donderdag 22 september 2005 09:55 schreef pindos het volgende:
Postbank is sneller hoor, ik kreeg het vorige maand de 21e al! Maar ik kan nu oook wel goed gebruiken
We klagen omdat de stufi altijd telaat komt! (Telaat voor ons dan)quote:Op donderdag 22 september 2005 09:22 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ik overweeg ook sterk om dit niet meer in KLB plaats te laten vinden hoor
Ok.quote:Op donderdag 22 september 2005 10:07 schreef xman het volgende:
[..]
We klagen omdat de stufi altijd telaat komt! (Telaat voor ons dan)
dat is omdat het vorige maand ook eerder is gestort..quote:Op donderdag 22 september 2005 09:55 schreef pindos het volgende:
Postbank is sneller hoor, ik kreeg het vorige maand de 21e al! Maar ik kan nu oook wel goed gebruiken
Ehh...ok! Ik vind die nieuw klaagbaak mods maar paupers!quote:Op donderdag 22 september 2005 10:25 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ok.. Begin eens met klagen dan want ik zie geen klachten
Over het IBG dan hequote:Op donderdag 22 september 2005 10:41 schreef xman het volgende:
[..]
Ehh...ok! Ik vind die nieuw klaagbaak mods maar paupers!![]()
je ziet het bedrag wel erop staan (als in; je saldo is hoger), maar de officiele bijschrijving is pas de volgende dag zichtbaar..quote:Op donderdag 22 september 2005 09:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Is ook mijn ervaring, stufi wordt gewoon halverwege de dag gestort. Bij veel bankrekeningen is het bijgeschreven bedrag direct zichtbaar, terwijl de girofoon/girotel altijd het saldo neemt van de ochtend... Ik neem aan dat dit is opgelost in mijnpostbank....
nee. Dezelfde dag is het dus al gestort, net zoals bij de banken...quote:Op donderdag 22 september 2005 09:42 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Begrijp ik het nou goed? Als je Postbank hebt, dan mag je wachten tot dinsdag?
quote:Op donderdag 22 september 2005 10:49 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
nee. Dezelfde dag is het dus al gestort, net zoals bij de banken...
miss_bleu doet ook een duit in het zakjequote:
quote:Op donderdag 22 september 2005 12:02 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik heb postbank.. zal dus wel tot na het weekend moeten wachten
quote:Op donderdag 22 september 2005 10:49 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
nee. Dezelfde dag is het dus al gestort, net zoals bij de banken...
dan moet je eens op de site van het Nibud gaan kijken, dat lost meer opquote:Op donderdag 22 september 2005 10:07 schreef xman het volgende:
[..]
We klagen omdat de stufi altijd telaat komt! (Telaat voor ons dan)
Dat het geld zichtbaar is op jouw rekening en wel op te nemen is, wil niet zeggen dat de bank het niet vast houdt... Maar goed, is verder offtopic, maar zoek maar eens op valutering als je er meer over wilt weten.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:21 schreef Faceoff het volgende:
[..]
dan heb jijzit jij bij de verkeerde bank.
Als je rabobank hebt, dan heb je het ook op de betaaldag. ABN geloof ik ook.
Veel andere banken houden de transactie vast zodat ze er zelf nog een paar centen aan overhouden.
Wat is een prestatie beurs?quote:Op donderdag 22 september 2005 09:38 schreef Noxic het volgende:
[..]
Basisbeurs + prestatie beurs + anvullendelening = 753+ 2 maanden die ik nog te goed had = 1162,-
![]()
![]()
Alleen jammer dat dat eenmalig is
postbank heeft een uitzonderingsregel voor de stufi. Daardoor staat het er gewoon op de overboekingsdatum om 12:00 uur opquote:Op donderdag 22 september 2005 16:20 schreef haagse_elfje het volgende:
ik hoop echt dat het er morgen opstaat, vette kans van niet...postbank he....
heb ik ook dusquote:Op donderdag 22 september 2005 09:09 schreef Sylvana het volgende:
ik heb basisbeurs+ aanvullende beurs+maximale lening, dus 731 euro in de maand, maar omdat ik collegegeld in termijnen betaal kom ik dus echt niet rond als er steeds 300 euro van me rekeing wordt afgeschreven van school
bier... hhnngggquote:Op donderdag 22 september 2005 18:37 schreef Dementor het volgende:
Centjes kom maar deze kant op!
Papa heeft een nieuwe laptop nodig!
ik snap t probleem niet van mensen die daar over zeiken.quote:Op donderdag 22 september 2005 19:25 schreef Sylvana het volgende:
ben echt wel blij dat het op der rabobank altijd op de betaaldag er op staat, lijkt me niks als je het dan nog later krijgtnog maar een uurtje of 16
Voor het weekend geldquote:Op donderdag 22 september 2005 19:29 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
ik snap t probleem niet van mensen die daar over zeiken.
er blijft het hetzelfde aantal dagen tussen zitten, dus wat is t probleem?
Vanmiddag zal de stufi er weer opstaan, al is het de postbankquote:Op vrijdag 23 september 2005 08:03 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Er staat nog niks.. maar misschien vanmiddag, al veranderd postbank de stand van mijnpostbank.nl alleen 's ochtends toch?
Kijk, dat schiet tenminste opquote:Op vrijdag 23 september 2005 10:43 schreef Dizzee het volgende:
Heuhh Rabo is binnen. Sta nu 24 in de plus![]()
Dat denk ik ook elke maand opnieuwquote:Op vrijdag 23 september 2005 10:53 schreef PLAE@ het volgende:
godver ze hebben me niet het juiste bedrag gegeven![]()
![]()
te weinig
![]()
![]()
maar het is bij mij echt zoquote:Op vrijdag 23 september 2005 10:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat denk ik ook elke maand opnieuw![]()
Toch maar even bellen met onze grote vrienden in Groningenquote:Op vrijdag 23 september 2005 10:56 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
maar het is bij mij echt zo![]()
Nou zal ik het er volgende maand wel bij krijgen![]()
Wie het kleine niet eert, is een stamp voor de broek weert.quote:Op vrijdag 23 september 2005 10:58 schreef Laniboekje het volgende:
Postbank heeft mij overgeslagen..Ach, die 70 euro die ik van ze krijg stelt ook niet veel voor.
Ik ook, bij mij gaat het om enkele honderden euro's.quote:Op vrijdag 23 september 2005 11:00 schreef Tristessa het volgende:
Ik heb het ook nog niet. Ik wil weer uit de rode cijfers graag.
-800 euro hierquote:Op vrijdag 23 september 2005 11:03 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ik ook, bij mij gaat het om enkele honderden euro's.
Jij?
Hij liegt dat ie barst. Niemand heeft het nog bij de postbank volgens mijquote:
-97 euroquote:Op vrijdag 23 september 2005 11:03 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ik ook, bij mij gaat het om enkele honderden euro's.
Jij?
Nee tegenwoordig hoort het op de dag dat de ib-groep uitbetaald het er direct op te staan.quote:Op vrijdag 23 september 2005 11:10 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Hij liegt dat ie barst. Niemand heeft het nog bij de postbank volgens mij![]()
Die mensen lopen hier altijd te zeiken dat t pas een dag of 2 later is![]()
Als Rabobankquote:Op vrijdag 23 september 2005 11:12 schreef Dementor het volgende:
Jezelf eerst even inlezen voordat je onnzinnig blaat.
Zie het maar zo dat als je in Nederland woont je niet kunt blaten over de regering in de VS voordat je eerst wat onderzoek hebt gedaan.quote:Op vrijdag 23 september 2005 11:13 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Als Rabobankklant mezelf gaan inlezen op postbank.nl ?
![]()
Wat een prachtige vergelijkingquote:Op vrijdag 23 september 2005 11:16 schreef Dementor het volgende:
[..]
Zie het maar zo dat als je in Nederland woont je niet kunt blaten over de regering in de VS voordat je eerst wat onderzoek hebt gedaan.
Goed bezigquote:Op vrijdag 23 september 2005 11:18 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Ja zeker. Sta na 2 jaar eindelijk weer eens in de plus.![]()
Rond 2 uur zal het er wel opstaan.quote:Op vrijdag 23 september 2005 11:57 schreef jitzzzze het volgende:
De mijne nog steeds niet
Lang leve de Postbank![]()
Ik hoop het maar, anders wordt het een saai weekendquote:Op vrijdag 23 september 2005 11:58 schreef Dementor het volgende:
[..]
Rond 2 uur zal het er wel opstaan.
Ik heb besloten even een tijdje niet meer naar mn saldo te kijken.quote:
Beter iets dan niets denk ik dan altijd maar. Zie er gewoon eens iets positiefs in.quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is die so-called compenstatie voor het nieuwe zorgstelsel. Dus je houdt er heus niks van over hoor. 12,50 per maand... Jippie, dat ze dat een compensatie durven te noemen.
Toen ik die titel zag hoopte ik dat het per maand was..quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:22 schreef Intergalactrick het volgende:
Basisbeurs studenten 150 euro omhoog
Misschien wel leuk om hier neer te zetten.
Ik dacht ook dat het per maand zou gaan wordenquote:Op vrijdag 23 september 2005 15:38 schreef Stienn het volgende:
[..]
Toen ik die titel zag hoopte ik dat het per maand was..Echter kwam ik er achter dat ik er maar 12,5 per maar bij op kwam...
Ik begrijp het ook wel hoor. Gelukkig betalen mijn paps en mams de verzekering. Ben ik erg blij meequote:Op vrijdag 23 september 2005 15:42 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik wil het best positief zien, maar als ik bedenk dat ik bijna 600 euro meer moet gaan betalen aan een achterlijk zorgstelsel dat ik kut vind en nooit gebruik, maar waar ik niet onderuit kan, dan is 150 euro compensatie wel vrij mager.
Ik geloof niet dat het aan de Postbank ligt.quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:27 schreef haagse_elfje het volgende:
ik heb het nog steeds niet, klote postbank![]()
Joh Pils, ik wil net zeggen, ik ben zó blij met deze gang van zaken dat dat wel een biertje verdient!quote:
En toennet nog steeds niet, stelletje luie flikkers daar.quote:
Voor die stuff GVD!quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:46 schreef Tuneman het volgende:
[..]
En toennet nog steeds niet, stelletje luie flikkers daar.
Ik heb dat geld nodig GVD!![]()
Raar dat het bij jou zo lang duurt.quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:46 schreef Tuneman het volgende:
[..]
En toennet nog steeds niet, stelletje luie flikkers daar.
Ik heb dat geld nodig GVD!![]()
wauwquote:Op zaterdag 24 september 2005 15:46 schreef renz0r het volgende:
Ook een paar daagies binnen....dikke 75 euro
Ja hequote:Op vrijdag 30 september 2005 13:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dát is nog eens een gezonde financiële situatie
Bij mij is het zo:( uitwonend)quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:10 schreef chiren het volgende:
Mijn IB-groep formulier:
prestatiebeurs: 75,70
aanvullende beurs: 0,00
lening: 444,24
totaal: 519,94
Ik belde de IB-groep op om te vragen hoe het nou zat met die aanvullende beurs, toen zeiden ze dat het inkomen van mijn moeder nog niet berekend was (vader niet meegerekend, hardheidsclausule ingevuld) maar dat het bedrag wat ik daarvan zou moeten krijgen wel al meegerekend was met de lening.. of zoiets. Ze zeiden dat als het inkomen berekend zou zijn dan zou mijn lening lager uitvallen en de aanvullende beurs van 0,00 uiteraard omhoog gaan. Dus dan zou het er volgens hun zo uit komen te zien:
prestatiebeurs: 75,70
aanvullende beurs: 200,x
lening: 244,x
totaal: 519,94
Wie kan mij vertellen of dit waar is, ik geloof er namelijk geen flikker van, want hoe kunnen ze het in godsnaam nu al verrekenen met de lening als ze nieteens weten wat het inkomen van m'n moeder is (ik weet het wel, minimumloon)? Mij lijkt het dat die lening gewoon een vast bedrag is, en dat ik de aanvullende beurs later nog gestort krijg... Wie kan me helpen(Ik heb geen vertrouwen meer in de IB-groep infolijn, want het zijn volgens mij maar een stel incompetente kneuzen daar)
Is de maximale lening dan maar 258,69 euri?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Bij mij is het zo:( uitwonend)
basisbeurs: 233,08
aanvullende beurs: 241,43
lening: 258,69
totaal: 733,20
bij thuiswonenden is het zo opgebouwd:
basisbeurs: 75,70
aanvullende beurs: 223,04
lening: 258,69
totaal: 557,43
En ik neem dus aan dat als jij je aanvullende beurs krijgt dat jij dus totaal die 557,43 krijgtDat lijkt mij het logischt namelijk
ja, dat is de maximale lening jaquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:21 schreef chiren het volgende:
[..]
Is de maximale lening dan maar 258,69 euri?
das lullig zegquote:Op zondag 2 oktober 2005 21:58 schreef Leep het volgende:
Ik kreeg maar liefst 7,70
"het resterende bedrag ontvangt u volgende maand"
Mja en hoe moet ik dan eten?
in de kantine van de ibgquote:Op zondag 2 oktober 2005 21:58 schreef Leep het volgende:
Ik kreeg maar liefst 7,70
"het resterende bedrag ontvangt u volgende maand"
Mja en hoe moet ik dan eten?
quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
das lullig zeg
Waarom krijg je de rest volgende maand dan pas?
De overheid zit krap bij kas deze maandquote:Op maandag 3 oktober 2005 16:08 schreef PLAE@ het volgende:
Ik krijg ook volgende maand de helft extra omdat ik deze maand veels te weinig heb gekregen![]()
Wijzigingen worden elk weekend doorgevoerd. Ik heb vorige week woensdag via Mijn IB-Groep mijn status gewijzigd van thuiswonend naar uitwonend. Die wijziging wordt in het weekend doorgevoerd, dus inmiddels ben ik officieel uitwonend voor IB-Groep. Voor de maand oktober (deze maand dus...) krijg ik nog de thuiswonende beurs, maar in november zal ik mijn eerste uitwonende beurs ontvangen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe lang duurt het overschrijven van thuis naar uitwonend?
nog 2 hele lange weken dusquote:Op maandag 10 oktober 2005 09:28 schreef Intergalactrick het volgende:
Nog 2 weken
We zitten over de helft!
Uitwonende beurs + leningquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:44 schreef .Tarzan. het volgende:
Cultheid, heb je een prestatie beurs?
ik las laatst trouwens in een topic dat jij in de mac in zwolle was op de woensdagmiddag, en dat niet even melden ofzo wetende dat kikoooooo in zwolle naar school gaatquote:
nee, je leent maar je hoeft niets terug te betalen. Zelfde geldt voor hypotheken en leningen bij de dsb bankquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:48 schreef .Tarzan. het volgende:
De lening moet je in z'n geheell afbetalen als je klaar bent met studeren?
edit: ik zie het al op de website van de ibg![]()
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:53 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
nee, je leent maar je hoeft niets terug te betalen. Zelfde geldt voor hypotheken en leningen bij de dsb bank
drol![]()
waar ben je benieuwd naar dan als ik vragen mag?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 16:34 schreef KiwiTjuHh het volgende:
in 2006 wordt de basisbeurs: 89, 24 euro.
Nou ben benieuwd..
we krijgen op jaarbasis 150 euro meer.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
???? hoe weet je dat?
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weet iemand hoe dit zit. Mijn ouders zijn gescheiden. Ik sta wettenlijk ingeschreven bij mijn pa in huis. Als ik nou mezelf uitwonend opgeef op het adres van mijn ma en zeg dat ik daar een kamer huur, kan ik me dan opgeven als uitwonend?
Nee, pauper.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weet iemand hoe dit zit. Mijn ouders zijn gescheiden. Ik sta wettenlijk ingeschreven bij mijn pa in huis. Als ik nou mezelf uitwonend opgeef op het adres van mijn ma en zeg dat ik daar een kamer huur, kan ik me dan opgeven als uitwonend?
Waarom wel? die extra toelage is niet voor jou bedoeld.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom niet, ik woon dan toch niet thuis.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:43 schreef Dementor het volgende:
[..]
Waarom wel? die extra toelage is niet voor jou bedoeld.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:31 schreef Sylvana het volgende:
en hoe zit dat met de basisbeurs voor uitwonenden? wordt die ook verhoogd?
heb ergens gelezen dat je zowel niet bij je moeder als je vader mag wonen...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom niet, ik woon dan toch niet thuis.
Jij huilie, jij!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:18 schreef QyRoZ het volgende:
Ik krijg nooit meer stufi.
valt wel mee, half september meld ik dat ik sinds 1 september ergens anders woon, en ik weet nu al twee weken dat ik een uitwonende beurs krijg.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 22:22 schreef Syytön het volgende:
Zal me niets verbazen als je pas in December krijgt, maar nog wel later het te weinig ontvangen bedrag van Oktober.
Mijn moeder huurd een verdieping van een gezin. Het huis staat op de naam van dat gezin, niet op de naam van ma.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je kunt niet bij je vader én je moeder wonen, daar trappen ze niet in
Overigens kun je je wel inschrijven als wonend bij een tante ofzo, maar of dat nou ideaal is? Als ze erachter komen heb je in elk geval dikke shit...
euhm dat niet alleen, stel je het ergste senario in en denk dat je vader of moeder overleid. hun hebben een huurhuis, en doordat jij daar niet op ingeschreven staat word je eruit gezet. ook constructies als: wij gaan verhuizen dan heeft onze zoon/dochter mooi goedkoop een huurhuisje, werkt dan niet meer.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je kunt niet bij je vader én je moeder wonen, daar trappen ze niet in
Overigens kun je je wel inschrijven als wonend bij een tante ofzo, maar of dat nou ideaal is? Als ze erachter komen heb je in elk geval dikke shit...
Wacht maar. Over 10 jaar drukken wij met onze Mercedessen jouw Mazda'tje van de weg. Of ontslaan we je dmv een reorganisatie.quote:
Tjee, wat een originele grap zegquote:
kloptquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dus studenten, die veel méér moeten betalen, krijgen minder geld dan die luizige luie rotscholieren?.
Eigenlijk wel raar dat scholieren meer geld krijgen, want het schoolgeld is toch afgeschaft. Maarja, mij hoor je niet klagenquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:44 schreef Brammie1 het volgende:
nee tegemoetkoming scholieren is voor scholieren (iets van 97 euro) en studiefinanciering is voor studenten (iets van 75 euro).
Tuurlijk.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:05 schreef ErikT het volgende:
[..]
Wacht maar. Over 10 jaar drukken wij met onze Mercedessen jouw Mazda'tje van de weg. Of ontslaan we je dmv een reorganisatie.
Ja dat huren was nog 300/400 euro plus nog koop werkschriftenquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik kan me daar niks bij voorstellen... die boeken konden wij altijd huren, da's véél goedkoper. Bovendien wordt het schoolgeld/lesgeld toch afgeschaft?
quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:30 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Tuurlijk.Droom lekker verder, knul. Typisch aan al die paupertjes. Ze denken allemaal dat ze het helemaal gaan maken. Face it, iedereen studeert tegenwoordig.
Dan ken je mij nietquote:Ik ken tenminste niemand die op de middelbare school z'n boeken zelf moest dokken (naja... behalve een vluchteling uit Eritrea ofzo, die had hier ook geen ouders of verzorgers)...
Bij scholieren toelage is het dus ook de bedoeling dat je zelf gaat dokken. Dat is namelijk in plaats van kinderbijslagquote:Op maandag 17 oktober 2005 19:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat ligt dan dus maar net aan je opleiding. 400 euro op de middelbare school, die bovendien nog altijd door je ouders betaald worden. Ik ken tenminste niemand die op de middelbare school z'n boeken zelf moest dokken (naja... behalve een vluchteling uit Eritrea ofzo, die had hier ook geen ouders of verzorgers)...
Op mijn huidige opleiding daarentegen ben ik makkelijk 6 à 700 euro per jaar kwijt aan boeken, en dan heb ik het nog niet over de talloze artikelen en stukken die ik moet printen, waar ik op jaarbasis ook nog behoorlijk wat geld aan kwijt ben...
Dan staat de stufi in geen verhouding tot die schooltoelage.
ach mijn ouders betalen nu ook mijn collegegeld dus voor mij klopt het zowiezo al nietquote:Op maandag 17 oktober 2005 21:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En jij gelooft dat dat gebeurt? Ik niet in elk geval
Nee, maar wanneer komt de stufi weer?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:32 schreef GoLLeM het volgende:
[..]
en elke maand vragen ze het weer...
volgende week. je ziet het vanzelf verschijnen
24e dusquote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:49 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
de 22e
Nee het is altijd rond de 24-ste.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:19 schreef Stienn het volgende:
Het is toch altijd op een donderdag..
Precies!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:21 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nee het is altijd rond de 24-ste.
Op de site van de ib-groep staat een heel mooie schema, met alle data waarop het geld gestort wordt.
ja.. de regeling is eigenlijk simpel:quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:31 schreef Sylvana het volgende:
en hoe zit dat met de basisbeurs voor uitwonenden? wordt die ook verhoogd?
Hangt zeer sterk af van welke studie je volgt gast. Maar dat wist je zelf ook vast wel. Ga jij nou maar weer zelfvoldaan full time werken, knaap.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:30 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Tuurlijk.Droom lekker verder, knul. Typisch aan al die paupertjes. Ze denken allemaal dat ze het helemaal gaan maken. Face it, iedereen studeert tegenwoordig.
Gezien je posthistorie ben je al meerdere malen op je hoofdje gestuiterd, dus ik ga niet eens moeite doen om op je in te gaanquote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:04 schreef Ciurlizza het volgende:
Hebben de paupers alweer geld?
dat is zwaar relaxedquote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:43 schreef addie84 het volgende:
[..]
ja.. de regeling is eigenlijk simpel:
iedereen met basisbeurs krijgt ¤ 150,- extra
iedereen met aanvullende beurs krijgt daarbovenop nog eens ¤ 250,- extra
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |