Wijzigingen worden elk weekend doorgevoerd. Ik heb vorige week woensdag via Mijn IB-Groep mijn status gewijzigd van thuiswonend naar uitwonend. Die wijziging wordt in het weekend doorgevoerd, dus inmiddels ben ik officieel uitwonend voor IB-Groep. Voor de maand oktober (deze maand dus...) krijg ik nog de thuiswonende beurs, maar in november zal ik mijn eerste uitwonende beurs ontvangen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe lang duurt het overschrijven van thuis naar uitwonend?
nog 2 hele lange weken dusquote:Op maandag 10 oktober 2005 09:28 schreef Intergalactrick het volgende:
Nog 2 weken
We zitten over de helft!
Uitwonende beurs + leningquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:44 schreef .Tarzan. het volgende:
Cultheid, heb je een prestatie beurs?
ik las laatst trouwens in een topic dat jij in de mac in zwolle was op de woensdagmiddag, en dat niet even melden ofzo wetende dat kikoooooo in zwolle naar school gaatquote:
nee, je leent maar je hoeft niets terug te betalen. Zelfde geldt voor hypotheken en leningen bij de dsb bankquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:48 schreef .Tarzan. het volgende:
De lening moet je in z'n geheell afbetalen als je klaar bent met studeren?
edit: ik zie het al op de website van de ibg![]()
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:53 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
nee, je leent maar je hoeft niets terug te betalen. Zelfde geldt voor hypotheken en leningen bij de dsb bank
drol![]()
waar ben je benieuwd naar dan als ik vragen mag?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 16:34 schreef KiwiTjuHh het volgende:
in 2006 wordt de basisbeurs: 89, 24 euro.
Nou ben benieuwd..
we krijgen op jaarbasis 150 euro meer.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
???? hoe weet je dat?
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weet iemand hoe dit zit. Mijn ouders zijn gescheiden. Ik sta wettenlijk ingeschreven bij mijn pa in huis. Als ik nou mezelf uitwonend opgeef op het adres van mijn ma en zeg dat ik daar een kamer huur, kan ik me dan opgeven als uitwonend?
Nee, pauper.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weet iemand hoe dit zit. Mijn ouders zijn gescheiden. Ik sta wettenlijk ingeschreven bij mijn pa in huis. Als ik nou mezelf uitwonend opgeef op het adres van mijn ma en zeg dat ik daar een kamer huur, kan ik me dan opgeven als uitwonend?
Waarom wel? die extra toelage is niet voor jou bedoeld.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom niet, ik woon dan toch niet thuis.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:43 schreef Dementor het volgende:
[..]
Waarom wel? die extra toelage is niet voor jou bedoeld.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:31 schreef Sylvana het volgende:
en hoe zit dat met de basisbeurs voor uitwonenden? wordt die ook verhoogd?
heb ergens gelezen dat je zowel niet bij je moeder als je vader mag wonen...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom niet, ik woon dan toch niet thuis.
Jij huilie, jij!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:18 schreef QyRoZ het volgende:
Ik krijg nooit meer stufi.
valt wel mee, half september meld ik dat ik sinds 1 september ergens anders woon, en ik weet nu al twee weken dat ik een uitwonende beurs krijg.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 22:22 schreef Syytön het volgende:
Zal me niets verbazen als je pas in December krijgt, maar nog wel later het te weinig ontvangen bedrag van Oktober.
Mijn moeder huurd een verdieping van een gezin. Het huis staat op de naam van dat gezin, niet op de naam van ma.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je kunt niet bij je vader én je moeder wonen, daar trappen ze niet in
Overigens kun je je wel inschrijven als wonend bij een tante ofzo, maar of dat nou ideaal is? Als ze erachter komen heb je in elk geval dikke shit...
euhm dat niet alleen, stel je het ergste senario in en denk dat je vader of moeder overleid. hun hebben een huurhuis, en doordat jij daar niet op ingeschreven staat word je eruit gezet. ook constructies als: wij gaan verhuizen dan heeft onze zoon/dochter mooi goedkoop een huurhuisje, werkt dan niet meer.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je kunt niet bij je vader én je moeder wonen, daar trappen ze niet in
Overigens kun je je wel inschrijven als wonend bij een tante ofzo, maar of dat nou ideaal is? Als ze erachter komen heb je in elk geval dikke shit...
Wacht maar. Over 10 jaar drukken wij met onze Mercedessen jouw Mazda'tje van de weg. Of ontslaan we je dmv een reorganisatie.quote:
Tjee, wat een originele grap zegquote:
kloptquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dus studenten, die veel méér moeten betalen, krijgen minder geld dan die luizige luie rotscholieren?.
Eigenlijk wel raar dat scholieren meer geld krijgen, want het schoolgeld is toch afgeschaft. Maarja, mij hoor je niet klagenquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:44 schreef Brammie1 het volgende:
nee tegemoetkoming scholieren is voor scholieren (iets van 97 euro) en studiefinanciering is voor studenten (iets van 75 euro).
Tuurlijk.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:05 schreef ErikT het volgende:
[..]
Wacht maar. Over 10 jaar drukken wij met onze Mercedessen jouw Mazda'tje van de weg. Of ontslaan we je dmv een reorganisatie.
Ja dat huren was nog 300/400 euro plus nog koop werkschriftenquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik kan me daar niks bij voorstellen... die boeken konden wij altijd huren, da's véél goedkoper. Bovendien wordt het schoolgeld/lesgeld toch afgeschaft?
quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:30 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Tuurlijk.Droom lekker verder, knul. Typisch aan al die paupertjes. Ze denken allemaal dat ze het helemaal gaan maken. Face it, iedereen studeert tegenwoordig.
Dan ken je mij nietquote:Ik ken tenminste niemand die op de middelbare school z'n boeken zelf moest dokken (naja... behalve een vluchteling uit Eritrea ofzo, die had hier ook geen ouders of verzorgers)...
Bij scholieren toelage is het dus ook de bedoeling dat je zelf gaat dokken. Dat is namelijk in plaats van kinderbijslagquote:Op maandag 17 oktober 2005 19:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat ligt dan dus maar net aan je opleiding. 400 euro op de middelbare school, die bovendien nog altijd door je ouders betaald worden. Ik ken tenminste niemand die op de middelbare school z'n boeken zelf moest dokken (naja... behalve een vluchteling uit Eritrea ofzo, die had hier ook geen ouders of verzorgers)...
Op mijn huidige opleiding daarentegen ben ik makkelijk 6 à 700 euro per jaar kwijt aan boeken, en dan heb ik het nog niet over de talloze artikelen en stukken die ik moet printen, waar ik op jaarbasis ook nog behoorlijk wat geld aan kwijt ben...
Dan staat de stufi in geen verhouding tot die schooltoelage.
ach mijn ouders betalen nu ook mijn collegegeld dus voor mij klopt het zowiezo al nietquote:Op maandag 17 oktober 2005 21:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En jij gelooft dat dat gebeurt? Ik niet in elk geval
Nee, maar wanneer komt de stufi weer?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:32 schreef GoLLeM het volgende:
[..]
en elke maand vragen ze het weer...
volgende week. je ziet het vanzelf verschijnen
24e dusquote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:49 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
de 22e
Nee het is altijd rond de 24-ste.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:19 schreef Stienn het volgende:
Het is toch altijd op een donderdag..
Precies!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:21 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nee het is altijd rond de 24-ste.
Op de site van de ib-groep staat een heel mooie schema, met alle data waarop het geld gestort wordt.
ja.. de regeling is eigenlijk simpel:quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:31 schreef Sylvana het volgende:
en hoe zit dat met de basisbeurs voor uitwonenden? wordt die ook verhoogd?
Hangt zeer sterk af van welke studie je volgt gast. Maar dat wist je zelf ook vast wel. Ga jij nou maar weer zelfvoldaan full time werken, knaap.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:30 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Tuurlijk.Droom lekker verder, knul. Typisch aan al die paupertjes. Ze denken allemaal dat ze het helemaal gaan maken. Face it, iedereen studeert tegenwoordig.
Gezien je posthistorie ben je al meerdere malen op je hoofdje gestuiterd, dus ik ga niet eens moeite doen om op je in te gaanquote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:04 schreef Ciurlizza het volgende:
Hebben de paupers alweer geld?
dat is zwaar relaxedquote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:43 schreef addie84 het volgende:
[..]
ja.. de regeling is eigenlijk simpel:
iedereen met basisbeurs krijgt ¤ 150,- extra
iedereen met aanvullende beurs krijgt daarbovenop nog eens ¤ 250,- extra
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |