Bronquote:Miljoenennota weer uitgelekt
DEN HAAG - Net als vorig jaar is een week voor prinsjesdag de miljoenennota uitgelekt. Ondanks alle maatregelen van het kabinet om vroegtijdige publicatie te voorkomen, hebben enkele media het stuk dinsdagavond in handen gekregen, onder hen RTL Nieuws en dagblad Metro.
Premier Balkenende, net in New York aangekomen voor de VN-top, noemde het uitlekken "jammer". "Het is altijd vervelend als er wordt gelekt. We zien het vaker en dat is zeer te betreuren." Balkenende voelt niet voor een onderzoek door de rijksrecherche naar het lek. Daarvoor is de verspreiding van de miljoenennota te groot. Of het gevolgen heeft voor de embargoregeling voor volgend jaar (waaronder media de prinsjesdagstukken onder embargo enige dagen eerder krijgen), kon de premier nog niet zeggen.
Lek
Ook het ministerie van Financiën betreurt het lek op de dag dat 's ochtends alle fractievoorzitters in de Tweede Kamer een gewaarmerkt exemplaar onder embargo ontvingen. Het departement stelt verder geen onderzoek in. Tweede-Kamervoorzitter Weisglas wilde dinsdagavond niet reageren.
Ophef
Vorig jaar ontstond nog veel ophef nadat RTL Nieuws de miljoenennota vroegtijdig openbaarde. Minister Zalm (Financiën) kondigde toen aan waarmerken en andere beveiligingscodes te zullen gebruiken om herhaling te voorkomen. Komende zaterdag krijgen media en politici alle stukken onder embargo uitgereikt.
Traditioneel waren in aanloop naar prinsjesdag, volgende week dinsdag, vrijwel alle kabinetsmaatregelen voor 2006 al uitgelekt of door ministers zelf naar buiten gebracht. Zo was bekend dat het kabinet 2,5 miljard euro uittrekt voor lastenverlichting, inclusief de eerder al aangekondigde afschaffing van het gebruikersdeel van de onroerendzaakbelasting. Belangrijke koopkrachtmaatregelen zijn onder meer de verlaging van de WW-premie voor werknemers, een verhoging van de heffingskorting en het bevriezen van de brandstoffenaccijns.
Lastenverlichting
Met de lastenverlichting ziet 2006 er een stuk positiever uit dan dit en de afgelopen jaren. Vrijwel iedereen gaat er in koopkracht op vooruit en ook de kwakkelende economie trekt aan.
Minister Zalm is in zijn inleiding van de miljoenennota dan ook een stuk optimistischer: de economische groei komt naar verwachting uit op 2,5 procent, de werkgelegenheid neemt toe en de inflatie blijft laag. "Volgend jaar wordt beter en dankzij de ingezette hervormingen kan de Nederlandse toekomst in een veranderende wereld met vertrouwen tegemoet worden gezien", schrijft Zalm volgens Metro in zijn voorwoord.
Het kabinet investeert zoals bekend flink in onderwijs, kennis, milieu en kinderopvang. Zo is er voor de aanpak van luchtvervuiling 400 miljoen euro beschikbaar, om tegemoet te komen aan de hoge kosten voor kinderopvang is er 200 miljoen. Voor toponderzoek trekt het kabinet 100 miljoen uit.
Foto's!quote:Op maandag 19 september 2005 19:21 schreef SCH het volgende:
Ik zit nog te dubben over mijn jasje. Hugo Boss sportief of toch een klassieke?
Vast en zeker.quote:Op maandag 19 september 2005 19:58 schreef sizzler het volgende:
Zou onze lieve heer nog genoemd worden?
quote:Op maandag 19 september 2005 20:28 schreef Tafkahs het volgende:
De alternatieve troonrede was in elk geval vandaag.
Ow, ik dacht die van Netwerkquote:Op maandag 19 september 2005 21:06 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
.
[afbeelding]
aanschouw de koningin-voor-een-dag
Alternatieve Troonrede
En dat hoop je terug te zien in het koopkrachtplaatje van thuiswonende studerende postbestellers?quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:37 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel ik er volgend jaar op achteruit ga.
Ja ik behoor immers tot een belangrijke groep.quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:31 schreef sigme het volgende:
En dat hoop je terug te zien in het koopkrachtplaatje van thuiswonende studerende postbestellers?
Donner kijkt altijd alsof er een zware beroerte op komst is...quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:25 schreef Zwansen het volgende:
Zit Donner er raar bij zeg...
idd, beetje treurig (en dat terwijl het over justitie gaat...quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:25 schreef Zwansen het volgende:
Nee joh, andere mensen kijken, erg interessant en lachwekkend!quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:27 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Als ik in die zaal zat, zou ik echt zo keihard in slaap vallen
SMS 949 naar 0900-BEATRIX...quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:33 schreef Billekoek het volgende:
Is dit de finale van de voorleesboekenweek?
Idd. Alsof hij elk moment te horen kan krijgen dat hij toch weg moet...quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:25 schreef Zwansen het volgende:
Prachtig zoietsquote:Op dinsdag 20 september 2005 13:36 schreef the_disheaver het volgende:
Boeho, Boeho!
(naar aanleding van dat 'leve de koningin...)
quote:Troonrede: beleid werpt vruchten af
Het kabinetsbeleid begint resultaten op te leveren. Dat heeft koningin Beatrix gezegd in de Troonrede. Ze noemde de aantrekkende werkgelegenheid, de groeiende winst van bedrijven en de kortere wachtlijsten in de zorg.
Pijn
De hervormingen in de zorg en de sociale zekerheid doen pijn, maar waren nodig om te bouwen aan een veilig, sociaal en economisch gezond Nederland, zei Beatrix.
Opgaven
Volgens de koningin stelt de regering zichzelf vier opgaven: een veiliger Nederland, meer mensen aan het werk, minder regels en meer kwaliteit van publieke voorzieningen en meer onderling respect in onze samenleving.
Onzeker
De koningin zei verder dat de regering beseft dat Nederlanders onzekerder worden. Dat komt volgens haar onder andere door de uitbreiding van de Europese Unie, de dreiging van terreur, klimaatverandering en de slechte economie van de afgelopen jaren.
Persoonlijk
De Troonrede had ook een persoonlijke noot: de koningin begon met dank voor de 'hartverwarmende viering' van haar 25-jarig jubileum als staatshoofd. En op het eind verwees ze naar de afscheidstoespraak van haar moeder, koningin Juliana. Die zei dat het mooie van het ambt van koningin is een rustpunt te zijn in een werveling van stromingen.
Doen ze toch elk jaar?quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:51 schreef ChrisJX het volgende:
Wist Bea aan het eind trouwens dat ze driewerf gingen hoera'en? Ik had het idee van niet, dat ze al op wilde staan
quote:----------------------------------------
De Volkskrant NieuwsDirect
dinsdag 20 september
----------------------------------------
*** Troonrede looft resultaten kabinetsbeleid ***
De resultaten van de ingrijpende kabinetsmaatregelen worden langzaam merkbaar. Dat zei koningin Beatrix dinsdag in haar troonrede ter gelegenheid van prinsjesdag....
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1127194421489.html
*** Balkenende optimistisch na troonrede ***
Na moeilijke jaren, waarin 'vrij veel is gevraagd van de burgers', is er volgens premier Balkenende 'weer perspectief'. Met de economie gaat het volgend jaar beter, de koopkracht stijgt, de werkgelegenheid trekt aan en de criminaliteitscijfers dalen....
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1127194423286.html
*** Troonrede 2005 ***
Hieronder volgt de tekst van de troonrede 2005 zoals uitgesproken door koningin Beatrix...
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1127194418309.html
Ik wou ook een andere smiley hebben, maar het forum noktequote:Op dinsdag 20 september 2005 13:52 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Doen ze toch elk jaar?
En jij gelooft dat?quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:14 schreef IntroV het volgende:
Het zou tijd worden ook, dat het kabinet er voor zorgt dat de economie weer wat beter wordt in Nederland.
Ze mikken erop deze periode uit te zitten. Kijk maar hoe krampachtig ze voorkomen dat er mensen verantwoordelijk worden gesteld. Het is 1 grote leugenachtige paniekzooi.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:19 schreef IntroV het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten als ze nog eens verkozen willen worden.
Impliceer je hiermee dat CDA een VVD willen dat ze hierna in de oppositie terecht komen?quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:22 schreef wonko het volgende:
Ze mikken erop deze periode uit te zitten.
Dat willen ze niet natuurlijk. Ik bedoel dat ze ten koste van heel veel voorkomen dat er vroegtijdge verkiezingen komen. Laten we wel wezen...dit kabinet heeft al heel veel kansen gehad om de knallen en men doet er wanhopig van alles aan om dat te voorkomen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:25 schreef IntroV het volgende:
[..]
Impliceer je hiermee dat CDA een VVD willen dat ze hierna in de oppositie terecht komen?
Dan zijn we toch weer aanbeland bij wat ik een paar berichten terug zei:quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:26 schreef wonko het volgende:
Dat willen ze niet natuurlijk. Ik bedoel dat ze ten koste van heel veel voorkomen dat er vroegtijdge verkiezingen komen.
Wat ze helemaal niet kunnen. Ze kunnen alleen maar de economische situatie beter liegen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:30 schreef IntroV het volgende:
[..]
Dan zijn we toch weer aanbeland bij wat ik een paar berichten terug zei:
Het kabinet wil herverkozen worden. Dus moeten ze ten eerste de rit uitzitten en ten tweede zorgen dat de economische situatie verbeterd.
Bedoel je hiermee dat het kabinet geen macht of mogelijkheden heeft om iets aan de economische situatie te veranderen?quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:32 schreef wonko het volgende:
Wat ze helemaal niet kunnen. Ze kunnen alleen maar de economische situatie beter liegen.
Op dit moment niet.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:35 schreef IntroV het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee dat het kabinet geen macht of mogelijkheden heeft om iets aan de economische situatie te veranderen?
Ze hebben de middelen niet en ze hebben het vertrouwen van het volk niet.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:38 schreef IntroV het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze dat niet volgens jou?
Middelen hebben ze wel, kwestie van een hoger begrotingstekort.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:40 schreef wonko het volgende:
Ze hebben de middelen niet en ze hebben het vertrouwen van het volk niet.
Nee, omdat de cijfers nog niet bekend zijnquote:Op dinsdag 20 september 2005 14:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze kunnen niet eens duidelijk uitleggen wat men aan ziekentenkosten kwijt is komend jaar!![]()
Het systeem wordt ingevoerd terwijl de cijfers nog niet bekend zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:45 schreef ChrisJX het volgende:
Nee, omdat de cijfers nog niet bekend zijnWellicht wordt dat vanmiddag duidelijk.
En die cijfers zouden ze allang moeten hebben. Dus er is of iets goed mis me de organisatie van dat hele verhaal of ze houden de cijfers achter puur om het volk te misleiden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:45 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Nee, omdat de cijfers nog niet bekend zijnWellicht wordt dat vanmiddag duidelijk.
Juist ja.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:48 schreef IntroV het volgende:
[..]
Het systeem wordt ingevoerd terwijl de cijfers nog niet bekend zijn.
Klinkt alsof Henk de steiuntrekker met zijn gezin op vakantie gaat naar Saint Tropez, omdat hij nou eenmaal op vakantie wil. Achteraf hoort hij dan wel hoeveel het gekost heeft.
Als clowns zoals Donner op het pluche mogen blijven zitten hebben ze mijn vertrouwen niet terug.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:46 schreef IntroV het volgende:
Wat het kebinet gaat doen de komende twee jaar is net zolang geld pompen in de samenleving totdat het vertrouwen van het volk weer tot een acceptabel niveau is gestegen.
Het volk omkopen?quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:46 schreef IntroV het volgende:
Wat het kebinet gaat doen de komende twee jaar is net zolang geld pompen in de samenleving totdat het vertrouwen van het volk weer tot een acceptabel niveau is gestegen.
Ik snap ook niet dat Donner er nog steeds zit.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:51 schreef wonko het volgende:
[..]
Als clowns zoals Donner op het pluche mogen blijven zitten hebben ze mijn vertrouwen niet terug.
verbeteren? het enige wat die vent verbeterd zijn zijn stupiditeiten....de ene actie is nog dommer dan de anderequote:Op dinsdag 20 september 2005 14:53 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat Donner er nog steeds zit.
Kennelijk heeft "verantwoordelijkheid nemen" een andere betekenis gekregen: "puin ruimen en verbeteren", ipv "opstappen".
Jammer dat hij zich niet realiseert dat hij als incompetent gezien wordt.
Dat gaat ze dan nog flink wat kostenquote:Op dinsdag 20 september 2005 14:46 schreef IntroV het volgende:
Het woord onbetaalbaar borrelt op.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:05 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat gaat ze dan nog flink wat kosten![]()
Ik geloof nog steeds dat er een enorme hoeveelheid bezuinigd kan worden door minder ambtenaren in dienst te hebben.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:10 schreef wonko het volgende:
[..]
Het woord onbetaalbaar borrelt op.
door schreeuwende onwetende Fok!pubers jaquote:Op dinsdag 20 september 2005 14:53 schreef Yosomite het volgende:
Ik snap ook niet dat Donner er nog steeds zit.
Kennelijk heeft "verantwoordelijkheid nemen" een andere betekenis gekregen: "puin ruimen en verbeteren", ipv "opstappen".
Jammer dat hij zich niet realiseert dat hij als incompetent gezien wordt.
Ik heb er geen vertrouwen in. Volgens mij bijna niemand. Hoe wil de economie dan ooit wat worden?quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:21 schreef R2-D2 het volgende:
Jippie!
Modaal ¤ 30.000 gaat 0,75 % voorruit!
(Dubbelmodaal ¤ 60.000 > 5% voorruit...)![]()
Indien de olieprijs $ 50 per vat blijft... (die is nu $ 64)
Cijfers?quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:18 schreef Yosomite het volgende:
Ik geloof nog steeds dat er een enorme hoeveelheid bezuinigd kan worden door minder ambtenaren in dienst te hebben.
Ik weet niet welk percentage van de Nederlande werkende bevolking ambtenaar is.
Maar in vergelijking met de meeste, zo niet alle landen denk ik dat we de meeste ambtenaren hebben.
En dat is niet nodig.
Daar ben ik ook op zoek naar.quote:
1. Voor een puber heb ik mijn leeftijd tegen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
door schreeuwende onwetende Fok!pubers ja
niet door mensen met een beetje verstand van zaken
Goed gedaan Jan Peter!!quote:thomash vraagt Wilt u volgende verkiezingen weer lijsttrekker van de CDA zijn?
politicus Ja. Als de partij dat uiteraard wil.
peter vraagt Premier, hoe kunt u positief over dezebegroting zijn terwijl ons beloofd is dat het licht in Nederland uit zou gaan na het EU grondwet referendum?
Moderator Helaas, de premier moet weer verder
Ik hoop dat de moderatoren hier wat coulanter zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:42 schreef Nemephis het volgende:
knip
Met een leuk hoedje?quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:29 schreef SCH het volgende:
sizzler - ik heb het goede jasje gekozen
Mwa, gisteravond vertelde Peter Plasman, een bekend advocaat, in Barend en Van Dorp dat hij niet verwacht dat Donner in staat is de problemen die zich binnen het openbaar ministerie voordoen op te lossen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:
door schreeuwende onwetende Fok!pubers ja
niet door mensen met een beetje verstand van zaken
Donner is een goed jurist, net als zijn vader en zijn grootvader.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:50 schreef IntroV het volgende:
[..]
Mwa, gisteravond vertelde Peter Plasman, een bekend advocaat, in Barend en Van Dorp dat hij niet verwacht dat Donner in staat is de problemen die zich binnen het openbaar ministerie voordoen op te lossen.
Beetje oud, maar vermoedelijk nog redelijk geldig:quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:18 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Ik geloof nog steeds dat er een enorme hoeveelheid bezuinigd kan worden door minder ambtenaren in dienst te hebben.
Maar in vergelijking met de meeste, zo niet alle landen denk ik dat we de meeste ambtenaren hebben.
quote:bron: nrc beetje oud, 1999
Achter de 'hoge lasten' gaat dus een complexe realiteit schuil. De grootste verrassing leverde een OESO -onderzoek naar de ambtenarenquote, het aantal ambtenaren per honderd werknemers in de marktsector: het stroperige Nederland bleek met 15 procent de laagste ambtenarendichtheid van alle westerse industrielanden te hebben.
bronquote:
Dan moet ik al bijna terug keren op mijn schreden en zeggen dat we genoeg ambtenaren hebben, eerder te weinig, vergeleken met andere landenquote:Op dinsdag 20 september 2005 15:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Beetje oud, maar vermoedelijk nog redelijk geldig:
[..]
Probleem is dan ook niet zozeer te veel ambtenaren, maar te veel beleidsmakers/regelaars. Leraren, politieagenten, e.d. vormen juist een relatief klein deel van de totale hoeveelheid ambtenaren. Zie bv. het artikel over ambtenaren in de laatste HP/de Tijd.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:07 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Dan moet ik al bijna terug keren op mijn schreden en zeggen dat we genoeg ambtenaren hebben, eerder te weinig, vergeleken met andere landen.
Het klinkt wel pijnlijk.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:18 schreef Yosomite het volgende:
En dat is niet nodig.
http://www.scp.nl/nieuws/persberichten/9037701841.htmlquote:Het aantal overheidsdienaren per duizend inwoners loopt van 4 in Cyprus tot 33 in de Verenigde Staten. Binnen de EU-15 is het aantal ambtenaren als aandeel van de totale bevolking relatief gering in Griekenland, Ierland en Italië; het is relatief groot in België, Denemarken en Frankrijk. In de niet met name genoemde EU-15 landen ligt dit verhoudingsgetal tussen 15 en 25 ambtenaren per duizend inwoners. Met 23 ambtenaren ligt Nederland iets boven het gemiddelde.
Kan ik dit als compromis naar voren brengen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Probleem is dan ook niet zozeer te veel ambtenaren, maar te veel beleidsmakers/regelaars. Leraren, politieagenten, e.d. vormen juist een relatief klein deel van de totale hoeveelheid ambtenaren. Zie bv. het artikel over ambtenaren in de laatste HP/de Tijd.
Van Bommelquote:Op dinsdag 20 september 2005 16:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Van nu.nl:
[afbeelding]
SP-kamerleden Van Velzen en Van Bommel dragen dinsdag opvallende hoofddeksels in de Ridderzaal
Haar halve familie is allochtoon. (in tegenstelling tot de rest van het volk)quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Van Bommel.
Verder was het weer een gortdroog verhaal van de koningin. Vooral hoe positief ze over allochtonen was(in tegestelling tot de rest van het volk).
We hadden het over niet-westerse allochtonen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:34 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Haar halve familie is allochtoon. (in tegenstelling tot de rest van het volk)
Jurgen Raymann?quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:37 schreef pberends het volgende:
[..]
We hadden het over niet-westerse allochtonen.
Ik wil een neger in het koningshuis!!
De extra inkomsten uit de aargasbaten schijnen de slechter draaiende economie (tgv de hoge olieprijs) precies te compenseren.quote:Een ruime Kamermeerderheid wil dat het kabinet aanvullende koopkrachtmaatregelen neemt om de bevolking te compenseren voor de sterk stijgende olieprijzen.
Maar volgens Zalm is het nog maar de vraag of dat er in zit. Een hogere olieprijs zorgt weliswaar voor meer aardgasbaten, maar ook voor een slechter draaiende economie. "Daardoor krijgt het Rijk minder belastinginkomsten. Het effect voor het begrotingstekort is uiteindelijk nul".
quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Van nu.nl:
[afbeelding]
SP-kamerleden Van Velzen en Van Bommel dragen dinsdag opvallende hoofddeksels in de Ridderzaal
van Velzen ziet er zelfs charmant uit met die kapotte autoband op d'r kopquote:Op dinsdag 20 september 2005 16:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Van nu.nl:
[afbeelding]
Daar ben ik het grotendeels mee eens. Of er echt teveel beleidsambtenaren zijn weet ik niet zo, maar te weinig (goeie) uitvoerende ambtenaren, dat denk ik zeker. En uitbesteden van allerlei activiteiten om maar de uitvoerende dan maar geen ambtenaren te laten zijn is kortzichtig. Duur, slecht controleerbaar, moeilijk terug te draaien.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:24 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Kan ik dit als compromis naar voren brengen.![]()
We hebben teveel regelgevende ambtenaren, terwijl juist uitvoerende ambtenaren de soort mensen zijn die we nodig hebben (als ze ambtenaar zijn).
quote:Terwijl ik dit schrijf stromen de reacties op de miljoenennota binnen...
Vooral ING is erg kritisch...
... gebaseerd op te optimistische verwachtingen
... tracht zelf aangerichte averij te repareren
... ontbeert een concreet perspectief
.......................................
De voorspellingen van het CPB c.q het kabinet zijn dan ook opvallend, kijk en vergelijk .....
Titel : CPB te optimistisch over olieprijzen in 2006?
Goldman Sachs $ 68
Morgan Stanley $ 64
CIBC Bank $ 63
VS /EIA $ 63
IMF $ 55
CPB $ 50
Titel : CPB te optimistisch over groei economie in 2006?
CPB 2,5 %
RABO 2,0 %
ABN AMRO 2,0 %
ING 1,5 %
Robin Hood snap ik nog, maar wat is van Velzen?quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:25 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
van Velzen ziet er zelfs charmant uit met die kapotte autoband op d'r kop
Das pro condoomgebruik in Afrika, jeweetwel, rubber op je hoofd -> condoom over je eikel.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:20 schreef pberends het volgende:
Robin Hood snap ik nog, maar wat is van Velzen?
Die Robin Hood snapte ik juist niet. Dat was iemand die geld terugjatte van de staat.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat heeft met het asfaltbeleid te maken ofzoiets.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Ten eerste, er zitten veel minder mensen in de bijstand dan het aantal werkende gezinnen. Dus om stemmen te winnen kan je het beste de grootste groep plezieren.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nogal kromme verdeling lijkt me, zeker als je de consumptie weer aan wil wakkeren, dat moet je juist de mensen die onder de 60.000 zitten koopkrachtverbetering bieden. Maar goed, Balkie en zijn kabinet hebben al eerder laten zien weinig kaas van economie gegeten te hebben, dit onderstreept het alleen maar weer eens.
En hoeveel mensen zitten er boven de 60.000? Dat lijkt me niet de grootste groep, dat is namelijk modaal, dus 30.000.quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:14 schreef IntroV het volgende:
[..]
Ten eerste, er zitten veel minder mensen in de bijstand dan het aantal werkende gezinnen. Dus om stemmen te winnen kan je het beste de grootste groep plezieren.
Simpele household-economics, naarmate je meer verdient ga je verhoudingsgewijs meer sparen, daar is de economie momenteel niet mee geholpen, er wordt al meer gespaard dan ooit volgens mij... Geef het geld dus aan de groep die het waarschijnlijk voor het grootste gedeelte ook echt aan consumptie besteedt, dus de modale en lage inkomensgroepen. Daarmee stimuleer je consumptie flink. Wat weer gunstig is voor iedereenquote:Ten tweede, waarom is het niet goed om mensen/gezinnen met 60.000,- er iets bij te geven als je de consumptie wil aanwakkeren? Geven die niks uit?
Misschien voelen mensen die nevernooitniet 60.000 kunnen verdienen zich wel ongelooflijk genaaid?quote:Misschien is 't juist wel een stimulans voor mensen die net onder de 60.000,- zitten om meer te gaan werken/minder te gaan parttimen, omdat ze zien dat mensen met een hoger inkomen er meer op voorruit gaan.
Debiel positief, no way dat de gemiddelde olieprijs over 2006 op 50 dollar uitkomt, met als gevolg dat je al die mooie cijfertjes van Zalm flink naar beneden bij mag schroeven.quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
Bij alle economische voorspellingen gaat men wel uit van een olieprijs van 50 dollar per vat. Is dat niet wat positief gedacht ? (de prijs in momenteel toch 69 dollar per vat ?)
Dit is uiteindelijk de enigste oplossing. De verwende Nederlanders moeten voor hetzelfde geld meer uren gaan maken, en minder vakantie en vrije dagen vieren. Voor bedrijven blijft het anders onaantrekkelijk zich hier te vestigen. Probleem is dat een partij met deze plannen door het volk helemaal weggestemd wordt. We willen wel allemaal meer, maar er iets voor doen, ho maar. Die mentaliteit komt ons nog duur te staan. We gaan heel hard op onze bek voor we dat in gaan zien.quote:Misschien is 't juist wel een stimulans voor mensen die net onder de 60.000,- zitten om meer te gaan werken/minder te gaan parttimen, omdat ze zien dat mensen met een hoger inkomen er meer op voorruit gaan.
Voor hetzelfde geld meer uren maken, minder vakantie en minder vrije dagenquote:Op woensdag 21 september 2005 09:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dit is uiteindelijk de enigste oplossing. De verwende Nederlanders moeten voor hetzelfde geld meer uren gaan maken, en minder vakantie en vrije dagen vieren. Voor bedrijven blijft het anders onaantrekkelijk zich hier te vestigen. Probleem is dat een partij met deze plannen door het volk helemaal weggestemd wordt. We willen wel allemaal meer, maar er iets voor doen, ho maar. Die mentaliteit komt ons nog duur te staan. We gaan heel hard op onze bek voor we dat in gaan zien.
Dat komt omdat wij meer vrouwen hebben die parttime werken, naast het opvoeden van hun kroost, terwijl in het buitenland juist de vrouw volledig thuis blijft en alleen de man werkt. Nederland verdient juist een compliment dat de vrouwen hier zo actief zijn.quote:Op woensdag 21 september 2005 09:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar in vergelijking met omringende landen maken wij nog altijd de kortste werkweken
Finlandquote:en hebben we de meeste vakantiedagen.
Bron?quote:En als Nederland zo aantrekkelijk is voor veel bedrijven, waarom vestigen zich de laatste jaren dan zo weinig bedrijven?
quote:Omdat de werknemers hier veeleisende zeurpietjes zijn, die met hun wensen en eisen dus hun eigen graf graven.
Ja, leuk gevonden, maar een gemiddelde werknemer hier bij een van de grootste automatiseerders van de wereld heeft al voor zijn 30ste tegen de 30 vakantiedagen. Dat wordt alleen maar meer naarmate hij/zij langer in dienst is.quote:Op woensdag 21 september 2005 10:00 schreef Vhiper het volgende:
Netherlands
Vakantiedagen 20
Feestdagen 8
In een boel andere landen werken bijna alle vrouwen fulltime, hoe jij erbij komt dat in andere landen vrouwen thuiszitten weet ik niet. In Marokko misschien wel ja, maar kijk even naar omringende landen en Scandinavie, en je ziet dat vrouwen net zo veel of zelfs meer werken dan hier. Dat is hier ook de veelgehoorde klacht, dat vrouwen na het krijgen van kinderen parttime gaan werken en een groot deel stopt er helemaal mee. Dat zie je in andere landen veel minder.quote:Dat komt omdat wij meer vrouwen hebben die parttime werken, naast het opvoeden van hun kroost, terwijl in het buitenland juist de vrouw volledig thuis blijft en alleen de man werkt. Nederland verdient juist een compliment dat de vrouwen hier zo actief zijn.
Tja, daarom maken we ook minder lange werkweken. Google maar eens. Gemiddeld werken we 34 uur per week, in verhouding met veel andere landen kattepis.quote:We hebben met een wettelijk minimum van 20 vakantiedagen en 7 feestdagen juist een van de laagste aantallen vakantiedagen. Zeker qua feestdagen staan we stijf onderaan.
Dat is niet wettelijk geregeld. Als een werkgever zoveel vrije dagen aan zijn medewerkers wil geven, zijn ze dat blijkbaar waard.quote:Op woensdag 21 september 2005 10:13 schreef IntroV het volgende:
[..]
Ja, leuk gevonden, maar een gemiddelde werknemer hier bij een van de grootste automatiseerders van de wereld heeft al voor zijn 30ste tegen de 30 vakantiedagen. Dat wordt alleen maar meer naarmate hij/zij langer in dienst is.
Arbeidstijdverkorting wordt volledig door de werknemer betaald en is niet meer dan een verschuiving van uren. Iemand die voor 38 uur per week betaald wordt, maar er 40 per week werkt, spaart zo 2 uur per week aan op te nemen tijd.quote:Met alle arbeidstijdverkorting kunnen sommige werknemers makkelijk 2 maanden aaneengesloten vakantie opnemen.
Ik vind het al knap dat ze van een modaal salaris 2 auto's en een jaarlijkse vakantie kunnen betalen. Op dergelijke onwaarschijnlijke verhalen ga ik dus niet in.quote:Trouwens, gisteren was er nog een mooi item op tv, een modaal gezinnetje dat het zo moeilijk had. en waarom hadden ze het zo moeilijk? Omdat ze de vakantie moesten opgeven omdat ze moesten bezuinigen. Gelukkig konden ze nog wel de tweede auto behouden.
In Nederland werken meer vrouwen dan in andere landen, die doen dat over het algemeen inderdaad meer parttime, vandaar de lagere gemiddelden die jij noemde per week, immers, al die niet werkende vrouwen (Waarvan er in het buitenland dus meer zijn), worden niet meegeteld.quote:Op woensdag 21 september 2005 10:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In een boel andere landen werken bijna alle vrouwen fulltime, hoe jij erbij komt dat in andere landen vrouwen thuiszitten weet ik niet.
Volgens minister De Geus zit Nederland boven het Europees gemiddelde, jouw aanname acht ik dus onwaarschijnlijk.quote:In Marokko misschien wel ja, maar kijk even naar omringende landen en Scandinavie, en je ziet dat vrouwen net zo veel of zelfs meer werken dan hier.
Klopt, ontken ik ook nergens.quote:Dat is hier ook de veelgehoorde klacht, dat vrouwen na het krijgen van kinderen parttime gaan werken en een groot deel stopt er helemaal mee. Dat zie je in andere landen veel minder.
Oorzaken al genoemd. Ga jij nou maar eens kijken naar de hoge arbeidsproductiviteit en het totaal aantal uren wat men hier draait, t.o.v. het buitenland (uiteraard gecorrigeerd t.o.v. totaal aantal inwoners)quote:Tja, daarom maken we ook minder lange werkweken. Google maar eens. Gemiddeld werken we 34 uur per week, in verhouding met veel andere landen kattepis.
Nope, ik heb je nog nergens een bron zien noemen, waaruit dat zou blijken.quote:En het is toch een feit dat Nederland een stuk minder aantrekkelijk is voor bedrijven om zich te vestigen?
Ook voor deze stelling mis ik een onderbouwing. De Nederlandse arbeider is misschien niet goedkoop, maar veelal wel hoger opgeleid, heeft een hogere arbeidsproductiviteit en is meer internationaal georienteerd dan z'n buitenlandse collega's.quote:Oké, het is niet zo zoals ik schreef dat zo weinig bedrijven zich hier vestigen, maar het toch een feit dat de Nederlandse werknemers niet bepaald favoriet zijn, en dat het gewoon slechter gaat.
CPB:quote:Op woensdag 21 september 2005 10:42 schreef Vhiper het volgende:
In Nederland werken meer vrouwen dan in andere landen, die doen dat over het algemeen inderdaad meer parttime, vandaar de lagere gemiddelden die jij noemde per week, immers, al die niet werkende vrouwen (Waarvan er in het buitenland dus meer zijn), worden niet meegeteld.
Het kabinet is bezig met het verbeteren van het vestigingsklimaat van Nederland. De meningen zijn verdeeld of het vestigingsklimaat van Nederland al verslechterd is (Volgens Ernst & Young), of dat we heel erg moeten oppassen dat we een achterstand gaan oplopen (volgens staatsecretaties Wijn).quote:Ook voor deze stelling mis ik een onderbouwing. De Nederlandse arbeider is misschien niet goedkoop, maar veelal wel hoger opgeleid, heeft een hogere arbeidsproductiviteit en is meer internationaal georienteerd dan z'n buitenlandse collega's.
Graag even het linkje naar de bron, kan ik de rest ook even lezenquote:Op woensdag 21 september 2005 11:25 schreef IntroV het volgende:
[..]
CPB:
In 2004 is de Nederlandse participatiegraad van oudere vrouwen echter nog steeds de laagste. Het verschil met het Verenigd Koninkrijk bedraagt 10%-punt, en met Denemarken zelfs bijna 20%-punt.
De conclusie is dat Nederland zijn achterstand op de andere landen in de loop van de tijd behoorlijk heeft teruggebracht, maar zich zeker (nog) niet kan meten met Denemarken en het Verenigd Koninkrijk. In 2004 is de Nederlandse participatiegraad van ouderen (59%) nagenoeg gelijk aan die in Frankrijk en Duitsland, maar nog altijd beduidend lager dan die in het Verenigd Koninkrijk (66%) en Denemarken (72%). Het verschil wordt vooral veroorzaakt door de nog altijd relatief lage arbeidsparticipatie van vrouwen.
Oh ja?quote:Het kabinet is bezig met het verbeteren van het vestigingsklimaat van Nederland. De meningen zijn verdeeld of het vestigingsklimaat van Nederland al verslechterd is (Volgens Ernst & Young), of dat we heel erg moeten oppassen dat we een achterstand gaan oplopen (volgens staatsecretaties Wijn).
Om te concluderen dat het zo goed gaat in Nederland, dat we zulke gewilde werknemers zijn, dat lijkt niet juist.
Het is maar net welke bron je erbij pakt.quote:
Uit welk jaar heb je dat geplukt?quote:Op woensdag 21 september 2005 11:43 schreef Vhiper het volgende:
Oh ja?
"Nederland in top vijf concurrerende landen
AMSTERDAM - Nederland blijft behoren tot de vijf meest concurrerende landen ter wereld. Maar vooral een gebrek aan IT-arbeidskrachten staat een plaats op het erepodium in de weg, zo blijkt uit 'The World Competitiveness Handbook'.
Deze uitgebreide studie van het Institute for Management Development (IMD) te Lausanne zet Nederland op een 38ste plaats als het gaat om de beschikbaarheid van IT-talent. Onderzocht werd de situatie in 47 landen. Ook de geringe belangstelling bij de jeugd voor wetenschap en techniek wordt als een zwak punt gezien, net als een gebrek aan ingenieurs en technici.
Als vestigingsland bekleedt Nederland na de VS, Singapore, Finland en Luxemburg een knappe vijfde plaats. Vorig jaar was Nederland vierde, daarvoor zesde. Japan, Frankrijk en België staan aanzienlijk lager.
Het IMD is zeer te spreken over de kwaliteit van het Nederlandse management, na de VS de beste. De ondernemingsleiding is in het algemeen marktgericht, internationaal en innovatief. Ook de financiële markten werken in Nederland prima. Het IMD publiceert zijn rapport jaarlijks en dit geldt als toonaangevend."
Ik blijf erbij, het gaat prima![]()
Uhm...Dat heb ik even nagekeken en....quote:Op woensdag 21 september 2005 12:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Uit welk jaar heb je dat geplukt?
Maar goed, ook deze ranglijst, hoewel we wat lager staan, geeft aan dat we het nog steeds beter doen dan de meeste ons omringende landen en geeft een stijgende lijn aan.quote:Ik zie juist dat Nederland 13e staat in het rapport van 2005: http://www01.imd.ch/wcc/ranking/ en komt vanaf plek 15, het gaat dus wel weer iets beter in verhouding tot andere landen.
Ik moet het nog zien met de stijgende olieprijzen. Ik zag toen Zalm vanmorgen op het journaal zei dat we het allemaal beter krijgen de burgers die om hen heen stonden allemaal begonnen te lachen. En hij zenuwachtig meegrinniken.quote:Maar goed, ook deze ranglijst, hoewel we wat lager staan, geeft aan dat we het nog steeds beter doen dan de meeste ons omringende landen en geeft een stijgende lijn aan.
De stijgende olieprijzen hebben een negatieve invloed op vrijwel alle economiën (De resterende stabiele olie- en gasleveranciers misschien uitgezonderd).quote:Op woensdag 21 september 2005 13:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien met de stijgende olieprijzen. Ik zag toen Zalm vanmorgen op het journaal zei dat we het allemaal beter krijgen de burgers die om hen heen stonden allemaal begonnen te lachen. En hij zenuwachtig meegrinniken.
Dat hoor ik graagquote:Op woensdag 21 september 2005 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat ben ik met je eens Vhiper.
Verbaas ik me ook soms over, ik krijg 23 vrije dagen per jaar, maar als ik zie wat sommige van mijn vrienden hebben, en dan klagen ze dat ze die nooit op kunnen nemen... Tja, 2 maanden per jaar vrij nemen zal lastig zijn ja...quote:Op woensdag 21 september 2005 10:13 schreef IntroV het volgende:
[..]
Ja, leuk gevonden, maar een gemiddelde werknemer hier bij een van de grootste automatiseerders van de wereld heeft al voor zijn 30ste tegen de 30 vakantiedagen. Dat wordt alleen maar meer naarmate hij/zij langer in dienst is.
Met alle arbeidstijdverkorting kunnen sommige werknemers makkelijk 2 maanden aaneengesloten vakantie opnemen.
En als een modaal gezin geen vakantie kan houden is dat geen stimulans voor de economie, of wel soms?quote:Trouwens, gisteren was er nog een mooi item op tv, een modaal gezinnetje dat het zo moeilijk had. en waarom hadden ze het zo moeilijk? Omdat ze de vakantie moesten opgeven omdat ze moesten bezuinigen. Gelukkig konden ze nog wel de tweede auto behouden.
Ze slaat daarbij volledig de plank mis.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:45 schreef nikk het volgende:
Ook fijn hoe Halsema de NEE tegen de Europese Grondwet claimt als een 'linkse' NEE.
Populisme? Realiteitszin zul je bedoelen. Eindelijk hoor ik wat ik al jaaaaren wil horen vanuit de politiek. Namelijk: neem de auto als een gegeven, ga de concurentie niet aan. EINDELIJKquote:Op woensdag 21 september 2005 16:47 schreef SCH het volgende:
Jezus, wat is die Van Aartsen een populist.
Hij praat alleen maar over auto's, schaft even de APK af en trekt de stekker uit het rekeningrijden
Echt op hol geslagen nu hij weet dat Zalm geen lijsttrekker wordt.
Jij vindt liegen en draaien realiteitszin???quote:Op woensdag 21 september 2005 16:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Populisme? Realiteitszin zul je bedoelen. Eindelijk hoor ik wat ik al jaaaaren wil horen vanuit de politiek. Namelijk: neem de auto als een gegeven, ga de concurentie niet aan. EINDELIJK
Ik hoef niet langer in de file te staan. Maar als de oplossing kennelijk het duurder maken van het rijden is neem ik die file voor lief. Meer wegen, asfalt ja, is dan een veel prettigere en realistischere oplossing.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij vindt liegen en draaien realiteitszin???
En jij wil gewoon lekker nog langer in de file staan?
Van Aartsen verkiezingspopulisme werkt bij jou in ieder geval. Dat is precies zijn bedoeling.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik hoef niet langer in de file te staan. Maar als de oplossing kennelijk het duurder maken van het rijden is neem ik die file voor lief. Meer wegen, asfalt ja, is dan een veel prettigere en realistischere oplossing.
Zolang het rekeningrijden niet doorgaat maak ik me niet druk over jouw visie eropquote:Op woensdag 21 september 2005 17:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Van Aartsen verkiezingspopulisme werkt bij jou in ieder geval. Dat is precies zijn bedoeling.
Het is jammer dat de VVD onbetrouwbaar blijkt en zich niet aan eerdere afspraken en moties houdt.
Dan zijn de files wel opgelost.quote:Op woensdag 21 september 2005 17:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Zolang het rekeningrijden niet doorgaat maak ik me niet druk over jouw visie erop
Files oplossen door het autogebruik duurder te maken is net als het hongerprobleem oplossen door mensen af te schieten. Een kut oplossing dus.quote:Op woensdag 21 september 2005 17:24 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Dan zijn de files wel opgelost.
quote:Op woensdag 21 september 2005 17:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Files oplossen door het autogebruik duurder te maken is net als het hongerprobleem oplossen door mensen af te schieten. Een kut oplossing dus.
Files zijn een gegeven, leer er mee leven...quote:Op woensdag 21 september 2005 17:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Files oplossen door het autogebruik duurder te maken is net als het hongerprobleem oplossen door mensen af te schieten. Een kut oplossing dus.
Files zul je waarschijnlijk ook nooit volledig kunnen oplossen. Wel kun je op bepaalde punten het file-leed verminderen door extra asfaltquote:Op woensdag 21 september 2005 17:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Files zijn een gegeven, leer er mee leven...
Liever door minder auto'squote:Op woensdag 21 september 2005 17:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Files zul je waarschijnlijk ook nooit volledig kunnen oplossen. Wel kun je op bepaalde punten het file-leed verminderen door extra asfalt
Geweldigquote:Op woensdag 21 september 2005 18:07 schreef SCH het volgende:
Hoogervorst met dat kotsgebaar
Kabinet van normen en waarden
Moeten ze vaker doen, emotie laten zien, zowel van links als rechts. Prachtig!quote:
Hij kotst op de idiote retoriek van Bos. Ik kots vrolijk met Hoogervorst mee.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:40 schreef Mikrosoft het volgende:
En waarom bood Hoogervorst (wat een hoge en vorstelijke naam voor een laag bij de grondse eikel) zijn excuses aan? Omdat televisiecamera's de ware aard van Sinister Hoogervorst vastlegden. Hij kotst op ons allemaal in feite. Zoiets zit nou in onze regering.![]()
Mee? Dat kan nu niet meer. Maar een zeer bedenkelijke actie van een minister nota bene en in tijden dat vrije meningsuiting bedreigd wordt. Het kotsgebaar is namelijk ook als iets anders te interpreteren zoals een pistool in je keel gericht.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Hij kotst op de idiote retoriek van Bos. Ik kots vrolijk met Hoogervorst mee.
quote:Op woensdag 21 september 2005 20:59 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Mee? Dat kan nu niet meer. Maar een zeer bedenkelijke actie van een minister nota bene en in tijden dat vrije meningsuiting bedreigd wordt. Het kotsgebaar is namelijk ook als iets anders te interpreteren zoals een pistool in je keel gericht.
Logisch, want inhoudelijk heb je geen antwoord.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik kots vrolijk met Hoogervorst mee.
quote:Hier dient zich het nieuwe motto van het kabinet-Balkenende aan: ‘Naar nieuwe evenwichten’. Achter deze kreet gaat een politieke draai schuil. Aanvankelijk was ‘eigen verantwoordelijkheid’ het parool. Dat betekende dat burger vooral zelfredzaam moest zijn. Hij moest langer doorwerken. Mensen zonder werk kregen minder bescherming en moesten beter hun best doen zichzelf aan een baan te helpen.
Deze versoberingen in de sociale zekerheid vonden plaats in een tijd van economische krimp, koopkrachtverlies en oplopende werkloosheid. Eigen verantwoordelijk werkte zo grotere sociale ongelijkheid in de hand. Vooral de kloof tussen mensen met een baan en mensen zonder werk groeide.
Maar ook voor de middengroepen, die samen de ruggengraat van de samenleving vormen, werd de strijd om het bestaan harder. Terwijl het kabinet dacht beloond te worden voor zijn daadkracht, sloeg de stemming radicaal om.
Het Sociaal en Cultureel Planbureau constateert in De sociale staat van Nederland dat tweederde van de bevolking vindt dat de overheid niet goed functioneert. Vijf jaar geleden vond tweederde nog dat de overheid het wel goed deed.
Het kabinet heeft de boodschap begrepen. Plotseling hoeft die eigen verantwoordelijkheid niet meer zo letterlijk te worden genomen. Het ‘nieuwe evenwicht’ krijgt gestalte in een uitgebreid programma van compensatie en reparatie van de gaten die de doctrine van de zelfredzaamheid heeft geslagen.
Sorry hoor, maar Hoogervorst is gewoon een megalomane maniak, komt iedere keer weer in opspraak met zijn uitspraken in de media en jaagt iedereen tegen zich in het harnas, had het goed gedaan als LPF'er...quote:Op woensdag 21 september 2005 20:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Hij kotst op de idiote retoriek van Bos. Ik kots vrolijk met Hoogervorst mee.
Hoogervorst is een van de betere Ministers Volksgezondheid die we ooit gehad hebben. Zelfs ik als roker kan het waarderen dat jij het voor elkaar heeft gekregen dat er EINDELIJK rookvrije werkplaatsen zijn. Dat EINDELIJK het verschil tussen particulier en ziekenfonds verdwenen is. Dat EINDELIJK verzekeraars verplicht zijn iedereen aan te nemen.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar Hoogervorst is gewoon een megalomane maniak, komt iedere keer weer in opspraak met zijn uitspraken in de media en jaagt iedereen tegen zich in het harnas, had het goed gedaan als LPF'er...
Verzekeraars moeten iedereen aannemen, maar ze vergoeden wel steeds minder, geweldig. Rookvrije werkplaatsen waren er onder welke minister dan ook wel doorgekomen, roken in de kroeg had de lul juist wel moeten verbieden, en hij had soepeler moeten zijn met de rookregels in zorginstellingen, met name in de psychiatrie en bejaardenhuizen.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Hoogervorst is een van de betere Ministers Volksgezondheid die we ooit gehad hebben. Zelfs ik als roker kan het waarderen dat jij het voor elkaar heeft gekregen dat er EINDELIJK rookvrije werkplaatsen zijn. Dat EINDELIJK het verschil tussen particulier en ziekenfonds verdwenen is. Dat EINDELIJK verzekeraars verplicht zijn iedereen aan te nemen.
Ik zal het ronduit KUT vinden als het roken in de kroeg ooit daadwerkelijk verboden word. Ik vind dat ook een enorm idiote maatregel. Maar ik kan er wel waardering voor opbrengen dat een Minister van Volksgezondheid een dergelijke maatregel neemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |