Haar halve familie is allochtoon. (in tegenstelling tot de rest van het volk)quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Van Bommel.
Verder was het weer een gortdroog verhaal van de koningin. Vooral hoe positief ze over allochtonen was(in tegestelling tot de rest van het volk).
We hadden het over niet-westerse allochtonen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:34 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Haar halve familie is allochtoon. (in tegenstelling tot de rest van het volk)
Jurgen Raymann?quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:37 schreef pberends het volgende:
[..]
We hadden het over niet-westerse allochtonen.
Ik wil een neger in het koningshuis!!
De extra inkomsten uit de aargasbaten schijnen de slechter draaiende economie (tgv de hoge olieprijs) precies te compenseren.quote:Een ruime Kamermeerderheid wil dat het kabinet aanvullende koopkrachtmaatregelen neemt om de bevolking te compenseren voor de sterk stijgende olieprijzen.
Maar volgens Zalm is het nog maar de vraag of dat er in zit. Een hogere olieprijs zorgt weliswaar voor meer aardgasbaten, maar ook voor een slechter draaiende economie. "Daardoor krijgt het Rijk minder belastinginkomsten. Het effect voor het begrotingstekort is uiteindelijk nul".
quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Van nu.nl:
[afbeelding]
SP-kamerleden Van Velzen en Van Bommel dragen dinsdag opvallende hoofddeksels in de Ridderzaal
van Velzen ziet er zelfs charmant uit met die kapotte autoband op d'r kopquote:Op dinsdag 20 september 2005 16:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Van nu.nl:
[afbeelding]
SP-kamerleden Van Velzen en Van Bommel dragen dinsdag opvallende hoofddeksels in de Ridderzaal
Daar ben ik het grotendeels mee eens. Of er echt teveel beleidsambtenaren zijn weet ik niet zo, maar te weinig (goeie) uitvoerende ambtenaren, dat denk ik zeker. En uitbesteden van allerlei activiteiten om maar de uitvoerende dan maar geen ambtenaren te laten zijn is kortzichtig. Duur, slecht controleerbaar, moeilijk terug te draaien.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:24 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Kan ik dit als compromis naar voren brengen.![]()
We hebben teveel regelgevende ambtenaren, terwijl juist uitvoerende ambtenaren de soort mensen zijn die we nodig hebben (als ze ambtenaar zijn).
quote:Terwijl ik dit schrijf stromen de reacties op de miljoenennota binnen...
Vooral ING is erg kritisch...
... gebaseerd op te optimistische verwachtingen
... tracht zelf aangerichte averij te repareren
... ontbeert een concreet perspectief
.......................................
De voorspellingen van het CPB c.q het kabinet zijn dan ook opvallend, kijk en vergelijk .....
Titel : CPB te optimistisch over olieprijzen in 2006?
Goldman Sachs $ 68
Morgan Stanley $ 64
CIBC Bank $ 63
VS /EIA $ 63
IMF $ 55
CPB $ 50
Titel : CPB te optimistisch over groei economie in 2006?
CPB 2,5 %
RABO 2,0 %
ABN AMRO 2,0 %
ING 1,5 %
Robin Hood snap ik nog, maar wat is van Velzen?quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:25 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
van Velzen ziet er zelfs charmant uit met die kapotte autoband op d'r kop
Das pro condoomgebruik in Afrika, jeweetwel, rubber op je hoofd -> condoom over je eikel.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:20 schreef pberends het volgende:
Robin Hood snap ik nog, maar wat is van Velzen?
Die Robin Hood snapte ik juist niet. Dat was iemand die geld terugjatte van de staat.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat heeft met het asfaltbeleid te maken ofzoiets.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Ten eerste, er zitten veel minder mensen in de bijstand dan het aantal werkende gezinnen. Dus om stemmen te winnen kan je het beste de grootste groep plezieren.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nogal kromme verdeling lijkt me, zeker als je de consumptie weer aan wil wakkeren, dat moet je juist de mensen die onder de 60.000 zitten koopkrachtverbetering bieden. Maar goed, Balkie en zijn kabinet hebben al eerder laten zien weinig kaas van economie gegeten te hebben, dit onderstreept het alleen maar weer eens.
En hoeveel mensen zitten er boven de 60.000? Dat lijkt me niet de grootste groep, dat is namelijk modaal, dus 30.000.quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:14 schreef IntroV het volgende:
[..]
Ten eerste, er zitten veel minder mensen in de bijstand dan het aantal werkende gezinnen. Dus om stemmen te winnen kan je het beste de grootste groep plezieren.
Simpele household-economics, naarmate je meer verdient ga je verhoudingsgewijs meer sparen, daar is de economie momenteel niet mee geholpen, er wordt al meer gespaard dan ooit volgens mij... Geef het geld dus aan de groep die het waarschijnlijk voor het grootste gedeelte ook echt aan consumptie besteedt, dus de modale en lage inkomensgroepen. Daarmee stimuleer je consumptie flink. Wat weer gunstig is voor iedereenquote:Ten tweede, waarom is het niet goed om mensen/gezinnen met 60.000,- er iets bij te geven als je de consumptie wil aanwakkeren? Geven die niks uit?
Misschien voelen mensen die nevernooitniet 60.000 kunnen verdienen zich wel ongelooflijk genaaid?quote:Misschien is 't juist wel een stimulans voor mensen die net onder de 60.000,- zitten om meer te gaan werken/minder te gaan parttimen, omdat ze zien dat mensen met een hoger inkomen er meer op voorruit gaan.
Debiel positief, no way dat de gemiddelde olieprijs over 2006 op 50 dollar uitkomt, met als gevolg dat je al die mooie cijfertjes van Zalm flink naar beneden bij mag schroeven.quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
Bij alle economische voorspellingen gaat men wel uit van een olieprijs van 50 dollar per vat. Is dat niet wat positief gedacht ? (de prijs in momenteel toch 69 dollar per vat ?)
Dit is uiteindelijk de enigste oplossing. De verwende Nederlanders moeten voor hetzelfde geld meer uren gaan maken, en minder vakantie en vrije dagen vieren. Voor bedrijven blijft het anders onaantrekkelijk zich hier te vestigen. Probleem is dat een partij met deze plannen door het volk helemaal weggestemd wordt. We willen wel allemaal meer, maar er iets voor doen, ho maar. Die mentaliteit komt ons nog duur te staan. We gaan heel hard op onze bek voor we dat in gaan zien.quote:Misschien is 't juist wel een stimulans voor mensen die net onder de 60.000,- zitten om meer te gaan werken/minder te gaan parttimen, omdat ze zien dat mensen met een hoger inkomen er meer op voorruit gaan.
Voor hetzelfde geld meer uren maken, minder vakantie en minder vrije dagenquote:Op woensdag 21 september 2005 09:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dit is uiteindelijk de enigste oplossing. De verwende Nederlanders moeten voor hetzelfde geld meer uren gaan maken, en minder vakantie en vrije dagen vieren. Voor bedrijven blijft het anders onaantrekkelijk zich hier te vestigen. Probleem is dat een partij met deze plannen door het volk helemaal weggestemd wordt. We willen wel allemaal meer, maar er iets voor doen, ho maar. Die mentaliteit komt ons nog duur te staan. We gaan heel hard op onze bek voor we dat in gaan zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |