Natuurlijk. Gebeurt nu al met de Gamecube.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:35 schreef Gamedemon het volgende:
denk jij dat nintendo genoeg geld verdient aan ALLEEN nintendo only games?
Ik had al gezegd dat ik geen weet had van controller geschiedenis, dus zo'n trieste reactie had niet gehoeven want je bereikt er vrij weinig mee.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:01 schreef peristilius het volgende:
Microsoft had 6 jaar geleden ofzo al een gyroscopische controller.![]()
![]()
Jij denkt nu dat alles direct reageert op dat ding. Het gaat dan misschien wel smooth enzo, maar het blijft voor geprogrameerd. In een Zelda game zal link niet elke beweging kunnen maken die jij maakt. Je kan dus misschien wat meer, maar zwaardvechten zoals in die trailer gebeurde is not gonna happen.
Je moet ff op zoek gaan naar een MS sidewinder controller, best oud.
Die reactie had ik serieus al geplaatst voordat ik jouw post las, hij was gewoon extreem goed getimed.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:12 schreef __aram het volgende:
[..]
Ik had al gezegd dat ik geen weet had van controller geschiedenis, dus zo'n trieste reactie had niet gehoeven want je bereikt er vrij weinig mee.
Geloof me, het zwaardvechten gaat niet zo.quote:Ik heb de controller gezien, en het klopt dat ie gyroscopische is, maar daar blijft het ook bij. Je leunt met de controller naar voren en iets in het scherm gaat naar voren, enzovoort. Je kunt niet zwaaien met het ding om een zwaard slag te maken, of om je heen kijken.
Ik neem aan dat als ik een zwaai met het ding maakt dat link dan met zijn zwaard slaat, natuurlijk niet in dezelfde beweging als ik doet maar het is nog steeds directer en meeslepender dan op knop A drukken.
En jij weet er verder net zo veel over als ik, dus je kunt niks zeggen over hoe smooth het is en of zwaardvechten in de trailer ook in het echt zo zou gaan. Dus zeggen dat het wel zo is of dat het niet zo is, is totaal zinloos.
quote:
Alright, mijn fout dan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:16 schreef peristilius het volgende:
Die reactie had ik serieus al geplaatst voordat ik jouw post las, hij was gewoon extreem goed getimed.
Geloof me, het zwaardvechten gaat niet zo.Uit de geluiden kan je opmaken dat het echt een zwaardgevecht a la film was, dat kan een normaal mens niet, en dat kan de computer niet. Zo simpel is het.
Het wordt hoogstwaarschijnlijk ik beweeg de controller en hak iemand. Maar goed ik houd al op met speculeren.
Nintendo heeft ook nooit beweerd dat de Revolution controller gebruik zou maken van nieuwe technologie.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:56 schreef peristilius het volgende:
Microsoft had 6 jaar geleden ofzo al een gyroscopische controller.![]()
quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:11 schreef Oksel het volgende:
[..]
ROFL![]()
Verdomme, eikel, zit nu in een collegelokaal met 50 man in mijn eentje keihard te lachen..
ff klikken enzoquote:Witness the unveiling and first demonstration of the unique controller for the Revolution.
Download It
Stream It
Ik vind het heus een leuk ding en ik zeg ook niet dat het niet gaat werken. Het zal de gameplay heus wat leuker maken, maar ik denk niet in die mate dat ik het een revolutie noem. Ik zeg ook dat die trailer gewoon overdreven is. De controls gaan waarschijnlijk heerlijk werken, maar ik denk dat het niet zo uitgebreid wordt als sommige mensen nu denken.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:26 schreef __aram het volgende:
[..]
Alright, mijn fout dan.
Maar dat zeg ik toch ook niet, lees mijn bericht ff, alleen hebben we het nu niet perse over directe controle. Want als je zelda speelt en je zwaait met de controller dan is het nog steeds cool als link vanuit 3rd person ook een hak beweging maakt (dat vind ik iig). Lekker in de wildeweg hakken terwijl je link bestuurt met de analoge stick. Het ziet er niet uit dat dit gaat werken en het is ook een voorbeeld, maar de ervaring is beter dan een knop indrukken.
En directe controle is dat je om je heen kijkt met je de controller in een fps of dat je de troepen selecteert bij een rts.
Er is niks met speculeren, maar wat jij doet is constant zeggen dat iets niet kan, dat iets niet werkt en dat het helemaal niet zo is als het lijkt. Dat kun je nog helemaal niet zeggen, want je hebt nog niks gezien. Wat je wel kan zeggen is dat de ervaring beduind beter word omdat het lijkt alsof je het echt doet wat er in het scherm gebeurt. Of dat het niet beter wordt, maar dat kan ik niet begrijpen.
Nee, maar ze doen wel alsof het Revolutionair is.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:27 schreef chibibo het volgende:
[..]
Nintendo heeft ook nooit beweerd dat de Revolution controller gebruik zou maken van nieuwe technologie.
Geen andere console heeft die techniek gebruikt dus het is best revolutionair ja.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:33 schreef peristilius het volgende:
[..]
Nee, maar ze doen wel alsof het Revolutionair is.
quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:36 schreef mikando18 het volgende:
[..]
Geen andere console heeft die techniek gebruikt dus het is best revolutionair ja.
Geen andere console heeft de techniek gebruikt als een standaard voor spellen op die console/platform.quote:
quote:
En dan nemen de mensen in dit topic fanboy gedrag kwalijk.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:47 schreef Erwtensoep het volgende:
Haha ik lach hard op de xbox1.5 en ps3
DIT IS DE SHIT!!!!
niet om te bashen, maar het is uiteraard niet te moeilijk om zoiets te maken. ik heb vroeger wat rpg's en vechtspelletjes gespeeld waarin je een zwaarslag deed met een muisklik, waarbij de zwaardslag naar een punt ging, waar jij muis neerlegde... dat deed ie ongeveer op 8 of 12 verschillende manieren.. vervang nu de muis door dit ding.. en tis klaar.. geloof me dat kan werken..quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:16 schreef peristilius het volgende:
Geloof me, het zwaardvechten gaat niet zo.Uit de geluiden kan je opmaken dat het echt een zwaardgevecht a la film was, dat kan een normaal mens niet, en dat kan de computer niet. Zo simpel is het.
Het wordt hoogstwaarschijnlijk ik beweeg de controller en hak iemand. Maar goed ik houd al op met speculeren.
Niet echt veel meer dan het filmpje wat iedereen al 3x heeft gezien in de presentatie van Shigeru Miyamoto, welke ook ergens anders in zijn geheel en in betere kwaliteit te vinden is.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:32 schreef Dj_Day-V het volgende:
http://www.gamespot.com/news/2005/09/15/news_6133389.html
ff klikken enzo
(van de Eurogamer reacties)quote:Anyone want to make a dev team with me?
Project 1: Super Seal Clubbers
Project 2: Super Fisting Simulator
Project 3: Chav Basher
Nintendo fanboy gedrag kwalijk nemen slaat natuurlijk nergens op, dit is een Nintendo topic. In de PS3 en Xbox topic heb je ook genoeg fanboy gedrag.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:52 schreef peristilius het volgende:
[..]
En dan nemen de mensen in dit topic fanboy gedrag kwalijk.
Dan moeten ze uit deze topic blijven, als die zuurpruimen de revo niet leuk vinden moeten ze maar lekker in hun eigen topics blijven. Ik vind de xbox360 weinig indrukwekkend, en na dit gezien te hebben is mijn interesse voor die console VOLLEDIG verdwenen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:52 schreef peristilius het volgende:
[..]
En dan nemen de mensen in dit topic fanboy gedrag kwalijk.
Dat kan ook wel, maar dan blijft het gewoon een beetje hakken, het is niet zo dat het personage het zwaard precies zo beweegt als jij wilt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:55 schreef D.A.A.F. het volgende:
[..]
niet om te bashen, maar het is uiteraard niet te moeilijk om zoiets te maken. ik heb vroeger wat rpg's en vechtspelletjes gespeeld waarin je een zwaarslag deed met een muisklik, waarbij de zwaardslag naar een punt ging, waar jij muis neerlegde... dat deed ie ongeveer op 8 of 12 verschillende manieren.. vervang nu de muis door dit ding.. en tis klaar.. geloof me dat kan werken..
PS: ik kan me ook nog een rpg herinneren op de PC waarbij het zwaard een beweging maakte, zoals jij je muis bewoog. Dus van links naar recht , van boven naar beneden , en een stuk of wat acties die daartussen vallen.. het enige wat je hoeft te doen is de muis te vervangen door dit ding..
you'd be amazed!.. en dan heb ik het ook nog over vroeger!
Als ze dat niet eens kunnen, dan zie ik uiteraard het nut er niet van nee, maar dat kan echt makkelijk..
Oh, dus in een nintendo topic mag je gewoon volop roepen dat andere consoles kut zijn. Aha, okee.quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:57 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nintendo fanboy gedrag kwalijk nemen slaat natuurlijk nergens op, dit is een Nintendo topic. In de PS3 en Xbox topic heb je ook genoeg fanboy gedrag.
Nou, nee, maar het is niet zo raar als dat wel gebeurt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:00 schreef peristilius het volgende:
[..]
Oh, dus in een nintendo topic mag je gewoon volop roepen dat andere consoles kut zijn. Aha, okee.
Zal ik jullie Xbox fans eens een lesje leren?quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:04 schreef Rodie83 het volgende:
Met andere woorden, in plaats van dat je op een pookje drukt, beweeg je nu je arm/pols/hand. Dat is dus niet erg revolutionair. In feite veranderd er niks aan spelprincipes zelf. Je kan anders besturen, thats it. Speltechnisch kan je er niet zoveel mee, en zoals demon al zei, dan wordt die controller inderdaad leuk voor een halfuurtje.
Concluderend: de revolutie komt niet echt to uiting in de controller.
Leuk dat ik mn muis nu kan gebruiken (zoals de controller een beetje), maar waar zit m nou het verschil met tegen een pookje aan drukken? Het spel veranderd er niet door hoor.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:05 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Zal ik jullie Xbox fans eens een lesje leren?
Whahahaquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:05 schreef Ruzbeh het volgende:
Zal ik jullie Xbox fans eens een lesje leren?
Waarom ben ik nou toch weer een Xbox fanboy.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:05 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Zal ik jullie Xbox fans eens een lesje leren?
Je hebt gelijk, het is allemaal een iteratie.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:07 schreef Rodie83 het volgende:
Leuk dat ik mn muis nu kan gebruiken (zoals de controller een beetje), maar waar zit m nou het verschil met tegen een pookje aan drukken? Het spel veranderd er niet door hoor.
Grappig dat je het zo afdoetquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is allemaal een iteratie.
Commodore controllers voor de shizzle!
HAHAHAquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:05 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Zal ik jullie Xbox fans eens een lesje leren?
Volgens mij kun je race en schietspellen er prima mee spelen. Schietspellen kun je natuurlijk goedmikken met dat ding, en auto's kun je besturen door het ding te tilten (net als een echt stuur). Dat laatste zou alleen wel makkelijker zijn als je hem in de lengte kon vasthouden, en ik weet niet of dat kan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:15 schreef piet_pelle het volgende:
Die hele controller lijkt me eigenlijk best wel gaaf, ik zie de mogelijkheden er wel van in. Punt blijft voor mij alleen wel dat, als Nintendo spellen gaat maken die het waard zijn om een revolution voor te kopen dat het alsnog een console voor "erbij" zal worden. Deze hele manier van gamen kan wel erg cool worden maar het zal niet de oude manier vervangen. Race, schiet en vechtspellen kun je er namlijk niet mee spelen en die wil ik echt nog wel hoor.
Dus een X360 als core console, en later mits hij het waard wordt een revo'tje erbij voor mij.
Het is makkelijker, makkelijker voor non-gamers, makkelijker en beter in preciezer in first-person games en RTS. Je gaat me toch niet vertellen dat je met een FPS beter een analog stick kan gebruiken? Nee toch.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:07 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Leuk dat ik mn muis nu kan gebruiken (zoals de controller een beetje), maar waar zit m nou het verschil met tegen een pookje aan drukken? Het spel veranderd er niet door hoor.
Ik ben net zo serieus als jij. Met een oude joystick kun je precies hetzelfde als nu. Je kunt het nu alleen driehonderd keer beter.quote:
En met racegames is analoge besturing best belangrijk. Nu is dat natuurlijk heel goed mogelijk met deze controller, maar het wordt denk ik moeilijk inschatten wanneer je nou hard stuurt of juist niet. Verder zijn goede analoge controls (triggers) erg belangrijk voor goed gassen en remmen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij kun je race en schietspellen er prima mee spelen. Schietspellen kun je natuurlijk goedmikken met dat ding, en auto's kun je besturen door het ding te tilten (net als een echt stuur). Dat laatste zou alleen wel makkelijker zijn als je hem in de lengte kon vasthouden, en ik weet niet of dat kan.
Kan, afaikquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij kun je race en schietspellen er prima mee spelen. Schietspellen kun je natuurlijk goedmikken met dat ding, en auto's kun je besturen door het ding te tilten (net als een echt stuur). Dat laatste zou alleen wel makkelijker zijn als je hem in de lengte kon vasthouden, en ik weet niet of dat kan.
Je kunt zo'n ding verder tilten dan een analoge stick, lijkt mequote:Op vrijdag 16 september 2005 14:21 schreef peristilius het volgende:
En met racegames is analoge besturing best belangrijk. Nu is dat natuurlijk heel goed mogelijk met deze controller, maar het wordt denk ik moeilijk inschatten wanneer je nou hard stuurt of juist niet. Verder zijn goede analoge controls (triggers) erg belangrijk voor goed gassen en remmen.
FPS moet ik ook nog maar zien, vooral door de knoppenindeling van de afstandsbediening denk ik dat het best tegen gaat vallen.
Nou, nee. Zo zijn de analoge sticks iets heel anders dan de ouderwetse 4punts druktoets. Daarmee kon je namelijk maar 4 kanten op (8, als je diagonaal meerekent). Analoge sticks hebben dat probleem uit de wereld geholpen. Deze controller werkt niet met sticks, maar is verder net zo analoog. Niet erg vernieuwend dus imo, behalve dat je nu sportief moet zijnquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben net zo serieus als jij. Met een oude joystick kun je precies hetzelfde als nu. Je kunt het nu alleen driehonderd keer beter.
Kan die analoge stick naar voren en naar achteren bewegen dan?quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:25 schreef Rodie83 het volgende:
Nou, nee. Zo zijn de analoge sticks iets heel anders dan de ouderwetse 4punts druktoets. Daarmee kon je namelijk maar 4 kanten op (8, als je diagonaal meerekent). Analoge sticks hebben dat probleem uit de wereld geholpen. Deze controller werkt niet met sticks, maar is verder net zo analoog. Niet erg vernieuwend dus imo, behalve dat je nu sportief moet zijn
Grapjas.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:25 schreef Rodie83 het volgende:
Niet erg vernieuwend dus imo, behalve dat je nu sportief moet zijn
Daarom heb je er 2.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Kan die analoge stick naar voren en naar achteren bewegen dan?
Want? Omdat ik zeg dat er uiteindelijk weinig vernieuwends aan is omdat je er niet veel meer mee kan dan met een hedendaagse "gewone" controller? En omdat het me kut lijkt gamen? Omdat ik ik niet door een roze Nintendo bril kijk en meteen met een harde pik heel hard ga klappen en ejaculeren?quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:22 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Kan, afaik
Briljant dingZo veel speculatie, zulke hoge verwachtingen en dan nog met iets veel briljanters komen
Ook de reactie van velen hier was weer te verwachten(Rodie, gamedemon)
Dat kanquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:17 schreef speknek het volgende:
knip
zijn als je hem in de lengte kon vasthouden, en ik weet niet of dat kan.
Stel je aan zegquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:28 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Want? Omdat ik zeg dat er uiteindelijk weinig vernieuwends aan is omdat je er niet veel meer mee kan dan met een hedendaagse "gewone" controller? En omdat het me kut lijkt gamen? Omdat ik ik niet door een roze Nintendo bril kijk en meteen met een harde pik heel hard ga klappen en ejaculeren?
Tsjezus gast, grow up ffs.
Er zijn er toch twee op elke controller? Maar inderdaad, deze controller vervangt de need voor een tweede anloge stickquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Kan die analoge stick naar voren en naar achteren bewegen dan?
Ik heb hekel aan mensen die mijn reacties bestempelen als fanboy gedrag maar niet inhoudelijk erop ingaan (wat je van sommigen schijnbaar echt niet kan verwachten). Rot op dusquote:
Omdat je altijd met argumenten aankomt die nergens op slaanquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:28 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Want? Omdat ik zeg dat er uiteindelijk weinig vernieuwends aan is omdat je er niet veel meer mee kan dan met een hedendaagse "gewone" controller? En omdat het me kut lijkt gamen? Omdat ik ik niet door een roze Nintendo bril kijk en meteen met een harde pik heel hard ga klappen en ejaculeren?
Tsjezus gast, grow up ffs.
Waarom moeten mensen elke keer iets opnieuw zeggen als het al 20.000 keer is verteldquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:34 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Ik heb hekel aan mensen die mijn reacties bestempelen als fanboy gedrag maar niet inhoudelijk erop ingaan (wat je van sommigen schijnbaar echt niet kan verwachten). Rot op dus
Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe het werkt. Ik heb lightguns ook al nooit begrepen. Als iemand een linkje heeft,quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:35 schreef speknek het volgende:
LucasArts moet wel heel snel een lightsaber spel maken (en dan nog zo'n ding in je andere hand voor force powers).
Ik vraag me alleen wel af hoe goed dat werkt. Ook met honkballen/golfen. De sensor kan dan namelijk niet meer naar het beeldscherm wijzen. Of hij dan nog steeds heel precies z'n positie kan bepalen.
wat je vergeet is dat iedere stap klein lijkt, maar best een impact heeft.. denk aan die analoge stick..zoveel scheelt dat niet in vergelijking met een dpad.. en toch een hele verbetering.. maar dat merk je pas zodra je er mee speelt..quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:34 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Ik heb hekel aan mensen die mijn reacties bestempelen als fanboy gedrag maar niet inhoudelijk erop ingaan (wat je van sommigen schijnbaar echt niet kan verwachten). Rot op dus
quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:28 schreef Rodie83 het volgende:
door een roze Nintendo bril kijk en meteen met een harde pik heel hard ga klappen en ejaculeren?
Inderdaad...quote:Tsjezus gast, grow up ffs.
Over non-argumenten gesproken.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:35 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Omdat je altijd met argumenten aankomt die nergens op slaan
quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:39 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Over non-argumenten gesproken.Gewoon zeggen, "ach, dat slaat nergens op"
Als je echt zo slim was geweest als je nu wil overkomen, dan had je die argumenten die nergens op slaan wel ontkracht. Behoort niet geheel tot je kunnen, schijnbaar. Maar goed, als je alleen wil geilen enposts wil zien, zoek een specifiek Nintendo forum, ofzo.
Dat hangt volledig af van hoe gevoelig een spel wordt afgesteld. Opzich kan je best 30.000 kanten op met een analoge stick, maar dat wordt dan wel precisiewerk. Zelfde geldt in enige mate ook voor deze controller: om het speelbaar te houden moet ie bij de meeste spellen ook vrij gevoelig worden afgesteld. Anders sta je echt je arm van links naar rechts te gooien, en zoals al eerder gesteld in dit topic, dat is niet het geval.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:37 schreef D.A.A.F. het volgende:
[..]
wat je vergeet is dat iedere stap klein lijkt, maar best een impact heeft.. denk aan die analoge stick..zoveel scheelt dat niet in vergelijking met een dpad.. en toch een hele verbetering.. maar dat merk je pas zodra je er mee speelt..
PS: een analoge stick heeft ook niet 30.000 richtingen, dat valt best mee..
Gaat natuurlijk om het laserpuntje. Dus wanneer je met je pols even het ding een kant op wijst is het genoeg. Hoef je je arm niet voor te bewegenquote:Op vrijdag 16 september 2005 14:42 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Dat hangt volledig af van hoe gevoelig een spel wordt afgesteld. Opzich kan je best 30.000 kanten op met een analoge stick, maar dat wordt dan wel precisiewerk. Zelfde geldt in enige mate ook voor deze controller: om het speelbaar te houden moet ie bij de meeste spellen ook vrij gevoelig worden afgesteld. Anders sta je echt je arm van links naar rechts te gooien, en zoals al eerder gesteld in dit topic, dat is niet het geval.
In dat verband kan je in theorie met deze controller wel meer kanten op, dus. Reikwijdte van je armen is groter dan de reikwijdte van mijn analoge stickje.
Sorry dat ik niet direct :quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:47 schreef Ruzbeh het volgende:
Pfff dit topic is nu echt geen reet meer aan.
Klopt natuurlijk wel, maar een polsbeweging heeft een veel kleinere draaicirkel dan een beweging vanuit je schouder. Ze kunnen dus eventueel qua gevoeligheid veel meer kanten op, en dat *kan* wel interessant zijn.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:47 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk om het laserpuntje. Dus wanneer je met je pols even het ding een kant op wijst is het genoeg. Hoef je je arm niet voor te bewegen
Pauper.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:48 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet direct :
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
heb gepost. Dan was het natuurlijk wel leuk geweest
Nee daar kun je de GameCube controller voor gebruiken, die is gewoon compatibel.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:52 schreef StrayDog het volgende:
UIteindelijk zul je wel gewoon kunnen kiezen of je deze "nieuwe" manier van besturen gebruikt, of de controller gewoon op de oude manier wilt gebruiken (in de breedte dan).
En dan zal het nieuwe er wel snel vanaf zijn, zullen ook wel spellen uitkomen die helemaal geen gebruik maken van de speciale functies.
Batterij/accu in de "afstandsbediening"?quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:56 schreef Oksel het volgende:
Maar ff serieus nu heren..
HOE zit het met de stroomvoorziening van de controller?
Als je alles ff gelezen had, had je ook gezien dat er een behuizing gaat komen, waar deze controller in kan, om op die manier traditionele spellen te spelen (en dus ook de N64, snes etc)quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:55 schreef Tragedy het volgende:
[..]
Nee daar kun je de GameCube controller voor gebruiken, die is gewoon compatibel.
Wat ik me afvraag is waarom ze voor die tweede a en b (onderkast) knoppen niet gewoon voor X en Y hebben gekozen. Zal wel verwarrend worden zo. "Druk eerst op hoofdletter B en dan op kleine letter a en dan op hoofdletter A..."
Juist.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:02 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Als je alles ff gelezen had, had je ook gezien dat er een behuizing gaat komen, waar deze controller in kan, om op die manier traditionele spellen te spelen (en dus ook de N64, snes etc)
Het gaat er niet om dat de techniek het niet kan, maar dat het ook nog in het spel verwerkt moet worden. Characters worden voorgeprogrameerd met standaard animaties. Als ze een manier zouden vinden waarop alle gewrichten precies meewerken met de bewegingen die jij maakt met een controller zou ik dat heel knap vinden.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:37 schreef kipknots het volgende:
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar word de positie van de controller in de ruimte ook niet bijgehouden? Dat is wat echt revolutionair aan de controller is. In de sidewinder van microsoft zaten volgens mij alleen tilt-sensoren.
Als de positie van de controller ook word bijgehouden, zullen bewegingen van de controller heel erg precies kunnen worden bijgehouden en kan bijvoorbeeld het maken van zwaardslagen wel perfect worden overgenomen. Ik heb iets vergelijkbaars wel eens gezien met een speciale versie van tekken waarbij spelers sensoren aan handen en voeten kregen en alles dus precies op het scherm werd overgenomen.
Nee, 't is iets anders. Geen flauw idee hoe het werkt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:05 schreef StrayDog het volgende:
Wat ik ook zo vaag vind is dat het lijkt of hij met ouderwetse infrarood werkt?
Of zie ik dat niet goed?
Want infrarood gaat toch nooit werken op deze manier.
die manier is er, hoe denk je dat motion-capture werkt?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat de techniek het niet kan, maar dat het ook nog in het spel verwerkt moet worden. Characters worden voorgeprogrameerd met standaard animaties. Als ze een manier zouden vinden waarop alle gewrichten precies meewerken met de bewegingen die jij maakt met een controller zou ik dat heel knap vinden.
Dat kan toch ook?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat de techniek het niet kan, maar dat het ook nog in het spel verwerkt moet worden. Characters worden voorgeprogrameerd met standaard animaties. Als ze een manier zouden vinden waarop alle gewrichten precies meewerken met de bewegingen die jij maakt met een controller zou ik dat heel knap vinden.
Dat vraag ik me dus ook af. Alhoewel ik niet vermoed dat dat de enige manier is om dingen door te sturen, hooguit om te richten. Dan weet hij in de andere posities nog wel op welke manier je hem vasthoudt of draait, maar niet in welke richting je hem wijst, ofzo.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:05 schreef StrayDog het volgende:
Wat ik ook zo vaag vind is dat het lijkt of hij met ouderwetse infrarood werkt?
Of zie ik dat niet goed?
Want infrarood gaat toch nooit werken op deze manier.
Trouwens, hoe zit dat met bijvoorbeeld lopen in een FPS? Daar heb je echt die uitbreiding voor nodig neem ik aan, want je kan met de afstandsbediening niet een constante beweging aangeven denk ikquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af. Alhoewel ik niet vermoed dat dat de enige manier is om dingen door te sturen, hooguit om te richten. Dan weet hij in de andere posities nog wel op welke manier je hem vasthoudt of draait, maar niet in welke richting je hem wijst, ofzo.
Waarschijnlijk niet, motion capturing gaat niet met een gewoon pc-tje.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
die manier is er, hoe denk je dat motion-capture werkt?
Probleem is dat dat erg veel processorkracht vergt, dus is het afwachten op de Revo sterk genoeg is om dat te kunnen.
In plaats van dat je even een voorbeeld geeft.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:07 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat kan toch ook?Is al eerder gedaan.
Inverse kinetics. En dan de coordinaten van de uiteindes laten besturen door de controller. Niet heel moeilijk hoorquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:05 schreef peristilius het volgende:
Het gaat er niet om dat de techniek het niet kan, maar dat het ook nog in het spel verwerkt moet worden. Characters worden voorgeprogrameerd met standaard animaties. Als ze een manier zouden vinden waarop alle gewrichten precies meewerken met de bewegingen die jij maakt met een controller zou ik dat heel knap vinden.
Daar heb je die analoge controller extension voor.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:10 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Trouwens, hoe zit dat met bijvoorbeeld lopen in een FPS? Daar heb je echt die uitbreiding voor nodig neem ik aan, want je kan met de afstandsbediening niet een constante beweging aangeven denk ik
Ja.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:10 schreef Rodie83 het volgende:
Trouwens, hoe zit dat met bijvoorbeeld lopen in een FPS? Daar heb je echt die uitbreiding voor nodig neem ik aan, want je kan met de afstandsbediening niet een constante beweging aangeven denk ik
Ik begin nu te twijfelen of je controller uberhaupt al gezien hebt?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:10 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Trouwens, hoe zit dat met bijvoorbeeld lopen in een FPS? Daar heb je echt die uitbreiding voor nodig neem ik aan, want je kan met de afstandsbediening niet een constante beweging aangeven denk ik
Als hij ziet dat je ergens achter zit is er dus gewoon geen signaal.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:12 schreef Xrenity het volgende:
Trouwens, stel dat hij ook kan zien of je ergens achter zit, zou je je dan ook echt moeten verschuilen?
Ik kan nu direct geen voorbeelden geven maar ik weet gewoon dat zoiets al bestaat.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:12 schreef peristilius het volgende:
[..]
In plaats van dat je even een voorbeeld geeft.
Je kan ook gewoon alleen de remote gebruiken, denk ik.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja.
(je zou natuurlijk een beginstand kunnen kiezen, en dan is naar voren bewegen naar voren, en naar achteren naar achteren. Maar dat lijkt me nodeloos ingewikkeld)
precies.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:14 schreef peristilius het volgende:
[..]
Als hij ziet dat je ergens achter zit is er dus gewoon geen signaal.
Met een goede physics engine zoals de Half-Life 2 engine moet het idd kunnen. Maar euh, niet heel moeilijk?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Inverse kinetics. En dan de coordinaten van de uiteindes laten besturen door de controller. Niet heel moeilijk hoor.
Er is vermeld dat dit nogsteeds niet helemaal definitief is. En er is gevraagd aan nin of hij op batt blijft of op accu en dat wisten ze nog niet. Het zou dus best kunnen. Tevens is het geen wavebird, het is een nieuwe revolutionaire controllerquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:01 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik weet wel zeker batterijen. Wat gebruikt de Wavebird dan? Als het batterijen gebruikt gaat de Rev's remote ook batterijen gebruiken. De achterkant ziet er trouwens uit net zoals een normale afstandsbediening waar je de batterijen in zet.
quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:27 schreef Webby het volgende:
Tevens is het geen wavebird, het is een nieuwe revolutionaire controller
Of dus met een laadsysteem oid.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:32 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]Ik wilde gewoon even weten wat de Wavebird gebruikt.
Edit: Batterijen dus. Ik weet nu wel zeker dat Nintendo gewoon met batterijen komt.
Waarom weet je zeker dat de Revo batterijen gebruikt omdat de wavebird dit ook doet? Slaat als een tang op een varken als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:32 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]Ik wilde gewoon even weten wat de Wavebird gebruikt.
Edit: Batterijen dus. Ik weet nu wel zeker dat Nintendo gewoon met batterijen komt.
Nouja, d'r komt aardig wat ingewikkelde wiskunde bij kijken, maar de meeste grafische pakketten maken er gebruik van, dus het verwerken in een computerspel is niet zo moeilijk. Ik denk zelfs dat de meeste computerspellen er al gebruik van maken. Natuurlijk, als je hele ingewikkelde dingen met je arm gaat doen, kan ie bij een gewricht vast een keer de verkeerde kant op gaan staan, maar dat heb je nu ook al bij sommige ragdoll physics.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:25 schreef peristilius het volgende:
Met een goede physics engine zoals de Half-Life 2 engine moet het idd kunnen. Maar euh, niet heel moeilijk?
Ik snap hoe het werkt, maar om het goed te laten werken heb je dus een goede engine nodig (half-life 2). Dan is het belangrijk dat de Revo krachtig genoeg wordt. Ik wil wel eens zien hoe het gaat werken.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja, d'r komt aardig wat ingewikkelde wiskunde bij kijken, maar de meeste grafische pakketten maken er gebruik van, dus het verwerken in een computerspel is niet zo moeilijk. Ik denk zelfs dat de meeste computerspellen er al gebruik van maken. Natuurlijk, als je hele ingewikkelde dingen met je arm gaat doen, kan ie bij een gewricht vast een keer de verkeerde kant op gaan staan, maar dat heb je nu ook al bij sommige ragdoll physics.
Overigens, dit is dus inverse kinematics:
[afbeelding].
Zodra je het onderste bakje beweegt, rekent hij uit hoe de bovenliggende scharnier daarvoor moet bewegen.
Nintendo wil juist casual publiek aantrekken met de revolution, nu willen ze de lui aantrekken die niet normaal met een controller om kunnen gaan, of het werkt zullen we volgend jaar wel zien.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:42 schreef Logitik het volgende:
Zal de drempel voor de meeste gamers niet te hoog liggen voordat je er een paar honderd euro (of een ander groot bedrag) er voor neerlegt ?
Wilt het grote publiek dit wel ? Ik vraag het me serieus af..
Reggiequote:
Dat vraag ik me ook af. Een punt die ze maakte was dat iemand die normaal niet zo snel zou beginnen omdat al die knopjes veel te ingewikkeld zijn, het ding eerder geneigd was van de tafel te pakken en het eens te proberen. Ik denk dat dat zeker klopt. Een afstandsbediening kan iedereen mee overweg.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:42 schreef Logitik het volgende:
Zal de drempel voor de meeste gamers niet te hoog liggen voordat je er een paar honderd euro (of een ander groot bedrag) er voor neerlegt ?
Wilt het grote publiek dit wel ? Ik vraag het me serieus af..
Wordt een kwestie van mond op mond reclame denk ik, even bij elkaar proberen en vervolgens hopelijk inzien dat het tof isquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:42 schreef Logitik het volgende:
Zal de drempel voor de meeste gamers niet te hoog liggen voordat je er een paar honderd euro (of een ander groot bedrag) er voor neerlegt ?
Wilt het grote publiek dit wel ? Ik vraag het me serieus af..
quote:De Nintendo Revolution, die begin 2006 in de winkels ligt
Goeie reclamequote:Op vrijdag 16 september 2005 15:47 schreef Xrenity het volgende:
Zelfs op nu.nl wordt er de nodige aandacht aan besteed
/edit
[..]
Third party spellen hoefen niet aangepast te worden, van Eurogamer:quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:46 schreef Merkie het volgende:
Mixed feelings. Mooi ding, zeker innovatief en erg leuk om mee te spelen. Maar tegelijkertijd ook de ondergang van Nintendo vrees ik. Voor de grote spelers zoals EA (= mainstream = belangrijk voor succes) zal het teveel moeite zijn om hun games aan te passen naar de besturing van de Revolution.
Er komt dus gewoon een soort gamecube controller bij, waar je deze afstandbediening in kan schuiven (zoiets als de VMU op de dreamcast dus).quote:Eurogamer: How is the controller going to work with games that aren't designed specifically for the Revolution - multi-platform titles and so on?
Jim Merrick: We're producing a classic-style expansion controller, based on traditional designs like the Gamecube controller. It's like a shell with a hole in the top into which you slot the freehand-style controller, and then you can play third-party ported games, and retro Nintendo games you've downloaded.
Inversie kinematics zat al in excitebike 64quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:43 schreef peristilius het volgende:
Ik snap hoe het werkt, maar om het goed te laten werken heb je dus een goede engine nodig (half-life 2). Dan is het belangrijk dat de Revo krachtig genoeg wordt. Ik wil wel eens zien hoe het gaat werken.
Goed nieuwsquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:51 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Third party spellen hoefen niet aangepast te worden, van Eurogamer:
[..]
Er komt dus gewoon een soort gamecube controller bij, waar je deze afstandbediening in kan schuiven (zoiets als de VMU op de dreamcast dus).
Oh, dat vergroot de kansen op succes aanzienlijk. Geduchte concurrent voor de PS3 en X360 dus. Met een lage prijs kan het heel spannend worden dan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:51 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Third party spellen hoefen niet aangepast te worden, van Eurogamer:
[..]
Er komt dus gewoon een soort gamecube controller bij, waar je deze afstandbediening in kan schuiven (zoiets als de VMU op de dreamcast dus).
Ja, maar wij willen niet dat onze characters opgebouwd zijn uit 3 delen of wel?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Inversie kinematics zat al in excitebike 64
http://www.nintendo.com/gamedev?gameid=m-Game-0000-101
Nintendo wordt sowieso niet de grote winnaar(ook al hebben ze een goed concept), het wordt een strijd tussen Microsoft en Sony, ze zijn allebei goed bezig, maar ik ga toch nog voor Sony.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:52 schreef Cerbie het volgende:
OMG WTF ja, Gamedemon als TS
Ik ben net thuis en ga eens wat filmpjes kijken, maar ben nog erg sceptisch hierover.
Zou het trouwens zo kunnen zijn dat Microsoft de grote winnaar wordt, Nintendo is té anders voor de mainstream en Sony is een en al arrogantie, dalijk gaan ze net als Nintendo met de N64
Ja, lijkt me ook.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:57 schreef H.Flick het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom dat analoge add-on-dingetje niet ook draadloos is. Als je nu volop aan het bewegen bent met de 'afstandsbediening' zit dat draadje in de weg, toch?
Je kan eigenlijk nog niks zeggen. Ligt aan zo veel dingen...quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:57 schreef peristilius het volgende:
[..]
Nintendo wordt sowieso niet de grote winnaar(ook al hebben ze een goed concept), het wordt een strijd tussen Microsoft en Sony, ze zijn allebei goed bezig, maar ik ga toch nog voor Sony.
Nintendo heeft de laatste jaren zo'n naam opgebouwd dat de mainstream NFS:U en FIFA spelers gewoon geen Revo zullen kopen. Jammer, maar waar.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:00 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Je kan eigenlijk nog niks zeggen. Ligt aan zo veel dingen...
Nintendo's grafische kracht, of het aanslaat, marketing...
Het was natuurlijk 'n prototype, ik ben vooral benieuwd naar de andere toepassingen die je erin kunt steken, zitten deze bij de Revo of moet je die los kopen?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:57 schreef H.Flick het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom dat analoge add-on-dingetje niet ook draadloos is. Als je nu volop aan het bewegen bent met de 'afstandsbediening' zit dat draadje in de weg, toch?
Misschien heeft de PS3 daarom input voor 7 controllers.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook.
Ik denk dat de controller poorten maar een input tegelijk kunnen krijgen.
Alleen als die ook draadloos is is het weer een duurdere add-on.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:57 schreef H.Flick het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom dat analoge add-on-dingetje niet ook draadloos is. Als je nu volop aan het bewegen bent met de 'afstandsbediening' zit dat draadje in de weg, toch?
Ja, dat wel. Maar het draadje ziet er ook erg kort uit. Misschien veranderen ze dat nog.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:03 schreef Webby het volgende:
[..]
Alleen als die ook draadloos is is het weer een duurdere add-on.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |