Inverse kinetics. En dan de coordinaten van de uiteindes laten besturen door de controller. Niet heel moeilijk hoorquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:05 schreef peristilius het volgende:
Het gaat er niet om dat de techniek het niet kan, maar dat het ook nog in het spel verwerkt moet worden. Characters worden voorgeprogrameerd met standaard animaties. Als ze een manier zouden vinden waarop alle gewrichten precies meewerken met de bewegingen die jij maakt met een controller zou ik dat heel knap vinden.
Daar heb je die analoge controller extension voor.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:10 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Trouwens, hoe zit dat met bijvoorbeeld lopen in een FPS? Daar heb je echt die uitbreiding voor nodig neem ik aan, want je kan met de afstandsbediening niet een constante beweging aangeven denk ik
Ja.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:10 schreef Rodie83 het volgende:
Trouwens, hoe zit dat met bijvoorbeeld lopen in een FPS? Daar heb je echt die uitbreiding voor nodig neem ik aan, want je kan met de afstandsbediening niet een constante beweging aangeven denk ik
Ik begin nu te twijfelen of je controller uberhaupt al gezien hebt?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:10 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Trouwens, hoe zit dat met bijvoorbeeld lopen in een FPS? Daar heb je echt die uitbreiding voor nodig neem ik aan, want je kan met de afstandsbediening niet een constante beweging aangeven denk ik
Als hij ziet dat je ergens achter zit is er dus gewoon geen signaal.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:12 schreef Xrenity het volgende:
Trouwens, stel dat hij ook kan zien of je ergens achter zit, zou je je dan ook echt moeten verschuilen?
Ik kan nu direct geen voorbeelden geven maar ik weet gewoon dat zoiets al bestaat.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:12 schreef peristilius het volgende:
[..]
In plaats van dat je even een voorbeeld geeft.
Je kan ook gewoon alleen de remote gebruiken, denk ik.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja.
(je zou natuurlijk een beginstand kunnen kiezen, en dan is naar voren bewegen naar voren, en naar achteren naar achteren. Maar dat lijkt me nodeloos ingewikkeld)
precies.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:14 schreef peristilius het volgende:
[..]
Als hij ziet dat je ergens achter zit is er dus gewoon geen signaal.
Met een goede physics engine zoals de Half-Life 2 engine moet het idd kunnen. Maar euh, niet heel moeilijk?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Inverse kinetics. En dan de coordinaten van de uiteindes laten besturen door de controller. Niet heel moeilijk hoor.
Er is vermeld dat dit nogsteeds niet helemaal definitief is. En er is gevraagd aan nin of hij op batt blijft of op accu en dat wisten ze nog niet. Het zou dus best kunnen. Tevens is het geen wavebird, het is een nieuwe revolutionaire controllerquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:01 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik weet wel zeker batterijen. Wat gebruikt de Wavebird dan? Als het batterijen gebruikt gaat de Rev's remote ook batterijen gebruiken. De achterkant ziet er trouwens uit net zoals een normale afstandsbediening waar je de batterijen in zet.
quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:27 schreef Webby het volgende:
Tevens is het geen wavebird, het is een nieuwe revolutionaire controller
Of dus met een laadsysteem oid.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:32 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]Ik wilde gewoon even weten wat de Wavebird gebruikt.
Edit: Batterijen dus. Ik weet nu wel zeker dat Nintendo gewoon met batterijen komt.
Waarom weet je zeker dat de Revo batterijen gebruikt omdat de wavebird dit ook doet? Slaat als een tang op een varken als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:32 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]Ik wilde gewoon even weten wat de Wavebird gebruikt.
Edit: Batterijen dus. Ik weet nu wel zeker dat Nintendo gewoon met batterijen komt.
Nouja, d'r komt aardig wat ingewikkelde wiskunde bij kijken, maar de meeste grafische pakketten maken er gebruik van, dus het verwerken in een computerspel is niet zo moeilijk. Ik denk zelfs dat de meeste computerspellen er al gebruik van maken. Natuurlijk, als je hele ingewikkelde dingen met je arm gaat doen, kan ie bij een gewricht vast een keer de verkeerde kant op gaan staan, maar dat heb je nu ook al bij sommige ragdoll physics.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:25 schreef peristilius het volgende:
Met een goede physics engine zoals de Half-Life 2 engine moet het idd kunnen. Maar euh, niet heel moeilijk?
Ik snap hoe het werkt, maar om het goed te laten werken heb je dus een goede engine nodig (half-life 2). Dan is het belangrijk dat de Revo krachtig genoeg wordt. Ik wil wel eens zien hoe het gaat werken.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja, d'r komt aardig wat ingewikkelde wiskunde bij kijken, maar de meeste grafische pakketten maken er gebruik van, dus het verwerken in een computerspel is niet zo moeilijk. Ik denk zelfs dat de meeste computerspellen er al gebruik van maken. Natuurlijk, als je hele ingewikkelde dingen met je arm gaat doen, kan ie bij een gewricht vast een keer de verkeerde kant op gaan staan, maar dat heb je nu ook al bij sommige ragdoll physics.
Overigens, dit is dus inverse kinematics:
[afbeelding].
Zodra je het onderste bakje beweegt, rekent hij uit hoe de bovenliggende scharnier daarvoor moet bewegen.
Nintendo wil juist casual publiek aantrekken met de revolution, nu willen ze de lui aantrekken die niet normaal met een controller om kunnen gaan, of het werkt zullen we volgend jaar wel zien.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:42 schreef Logitik het volgende:
Zal de drempel voor de meeste gamers niet te hoog liggen voordat je er een paar honderd euro (of een ander groot bedrag) er voor neerlegt ?
Wilt het grote publiek dit wel ? Ik vraag het me serieus af..
Reggiequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |